Foobar ervaringen en skins Topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 62.659 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:10
Dat is nou het gekke, als je foobar uninstalled vraagt hij of je de Application data folder ook wilt verwijderen en die is ook echt weg.
Evenals de foobar map in program files

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:44

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Ben al een stukje verder met puzzelen in AutoIt3.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
; get foobar windows title
$m_title = WinGetTitle($m_foo, "")

MsgBox(0, "FooSQ", "De titel van " & $m_foo & " is " & @CRLF  & $m_title , 5)       ; for testing

If $m_title = "0" Then
    MsgBox(0, "FooSQ", "Please start Foobar")
    Exit
EndIf

Mijn test regel 4 geeft aan dat regel 2 niet goed werkt.
De enige keer dat de window titel wordt op gehaald is bij de rust stand van foorbar2000 nl foobar2000
Dat is ook gelijk de reden dat het script flipt. Die titel voldoet niet aan de regels om gesplitst te worden.
Hier moet een afvang voor gemaakt worden wat niet moeilijk is imo.
Helaas heeft dat pas zin als de titel van het foobar2000 window wel door regel 2 uitgelezen kan worden.
Daar is dus nu het zoeken naar of voor een alternatief.

In foobar2000 wordt namelijk de regel %path%/%playback_time_remaining_seconds%/%ispaused%/ gezet om gegevens in de window titel te krijgen tijdens het afspelen.
In het foobar scherm werk het prima alleen komt het niet in AutoIt terecht met regel 2.

Window titel wordt hier gesplitst met de / als breekpunt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
        if $m_ln <> $m_lts    Then
        ; find new infos after transition
            $a_tn = StringSplit($m_title, "/")
            $m_fn = $a_tn[1]
            $m_r = $a_tn[2]
            $m_p = $a_tn[3]
        EndIf

[ Voor 20% gewijzigd door KroontjesPen op 07-12-2009 13:10 . Reden: Beter leesbaar gemaakt ]

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Topicstarter
pinojo123 schreef op zondag 06 december 2009 @ 17:03:
Ik heb vanmorgen de darkone 1.6 skin geinstalleerd, en die werkte ook prachtig.
Na dat ik een ergens een andere instelling heb gemaakt krijg ik het niet meer voor elkaar om het playlist panel de darkone look te geven.
Het ziet er nu zo uit [afbeelding]
Ik heb het volgende geprobeerd:
Opnieuw installeren zowel skin als foobar inclusief ccleaner register opschonen.
De gebruiksaanwijzing door te nemen voor het herstellen van de panels.
Foobar in een andere map dan de standaard map.
Heeft iemand een idee hoe ik de Darkone playlist view panel weer terug kan toveren.
Volgens mij moet je om hem de andere playlist look te geven op een van die knoppen rechtsboven de playlist klikken. Probeer die 2de van rechts op je eigen screenshot maar eens.

Powered by: blond bier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 09:21
pinojo123 schreef op zondag 06 december 2009 @ 20:23:
Dat is nou het gekke, als je foobar uninstalled vraagt hij of je de Application data folder ook wilt verwijderen en die is ook echt weg.
Evenals de foobar map in program files
Probeer anders gewoon eens een portable installation. Heb je al dat gezeik ook niet.

Van het weekend met hulp van mavvie, het een en ander aangepast aan mij theme/configuratie...

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2566/4163472766_fb622d72eb_m.jpg
clickable

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
Chubbchubb schreef op maandag 07 december 2009 @ 12:08:
[...]

Volgens mij moet je om hem de andere playlist look te geven op een van die knoppen rechtsboven de playlist klikken. Probeer die 2de van rechts op je eigen screenshot maar eens.
Met de eerste knop verschijnt er helemaal niets, terwijl dan een playlist met de albumart van de artiesten ervoor moeten verschijnen.
zoals op deze pagina
Met de tweede knop is de look als in de screenshot.
Graham schreef op maandag 07 december 2009 @ 12:11:
[...]

Probeer anders gewoon eens een portable installation. Heb je al dat gezeik ook niet.

Van het weekend met hulp van mavvie, het een en ander aangepast aan mij theme/configuratie...

[afbeelding]
clickable
Portable install geeft het zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
Is het niet een override van windows? sommige dingen in foobar zijn afhankelijk van de windows visuals. heb je daarin iets gewijzigd? theme of visuele prestaties ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:44

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Geen idee Mar2zz. Gebruik wel de Colom UI en misschien ligt het daaraan.
Ga eens kijken of ik die C:\nextsong.txt er ook voor kan gebruiken.
Met FileOpen FileReadLine lijkt mij dat er wel wat mogelijkheden zijn.
Ben wel geen echte programmeur maar dit lijkt wel wat op basic. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door KroontjesPen op 07-12-2009 22:48 ]

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik ben zelf ook begonnen met aanpassen, maar ik heb op het moment 2 problemen, waarvan ik niet weet hoe je ze moet oplossen, ik heb dit topic al vlug doorgelezen, maar kon het zo snel niet vinden, probleem 1:
Ik weet niet hoe je die omcirkelde balk wegkrijgt
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2qmgqk2.jpg

probleem 2:
Ik zou bij mij ook graag mijn cover wazig in spiegelbeeld willen hebben zoals bij het plaatje hieronder
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2n7fn60.jpg

EDIT: ik gebruik foobar2000 1.0beta 3 + Columns UI

[ Voor 5% gewijzigd door tweeny op 07-12-2009 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Die spiegeling kun je aanzetten in het component volgens mij (WSH panel? ik ben niet echt een columns gebruiker).

Welke balk bedoel je? je omcirkeling zit meer op een hoek van wel 3 componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05-2024
Die balk is nu weg, ik had hem per ongeluk op "sunken" staan, en die spiegeling heb ik nu weggelaten, ziet er nu ook goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120725

Die Darkone skin is wel erg mooi eigenlijk. Ik draaide eerst Kameleon, maar Darkone voldoet voor mij toch beter en lijkt ook wel een stuk stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:30

Trouble

Everything is awesome

Die Darkone is inderdaad érg mooi! Alleen ik heb 1 klein vraagje: in de .pdf staat dat je het balkje boven de playlist moet aanklikken enzo. Nu zie ik meerdere dunne balkjes. Welke moet ik in vredesnaam kiezen :S

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
Het balkje naast PREF volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:02
In mijn vorige installatie van foobar had ik een soort realtime searchbalk (paste direct selectie aan als je iets intikte). Die kan ik nu met de 1.0-beta niet meer vinden. Weet iemand hoe ik hier weer aan kom?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-06 08:52

MeltedForest

Lenny-t

Omdat ik op Windows7 Foobar gepinned heb wil ik niet dat die bij minimaliseren naar de system tray gaat. Als ik dat doe dan is het Foobar icoontje ook niet meer gehighlight, alsof Windows denkt dat het niet meer runt.

Anyway ik kan die optie minimize to tray nergens vinden in de preferences?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Onder preferences -> Display -> Default User Interface -> Vinkje weghalen bij "Minimize to notification area".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-06 08:52

MeltedForest

Lenny-t

Ach jah natuurlijk Columns UI staat aan, daarom kon ik het nergens vinden, thanks! :)

Die is al uitgevinkt. Columns UI doet niets met die instellingen zodra die actief is zeker? Ik heb de DarkOne v1.6 skin, als dat uitmaakt.

Ach ik heb 't al gevonden, heb die tabs in de Columns UI preferences helemaal over het hoofd gezien. Stom! Toch bedankt.

[ Voor 71% gewijzigd door MeltedForest op 14-12-2009 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

Weet iemand of het mogelijk is om vanuit je Media Library een audio-bestand te kopieren naar de Windows verkenner? Een soort DDE-achtig iets dus...
Ik weet dat je Copy To... en Move To.. kunt gebruiken maar ik vind dat veel te omslachtig

Edit: Ha.. ik dacht ik probeer het eens uit... ctrl+c in foobar, ctrl+v in explorer... verrek, het werkt :P

Ander vraagje dan.. is het ook mogelijk een playlist aan te maken die mijn meest recente downloads weergeeft? Ik weet dat je %added% kunt gebruiken, die heb ik nu in een sorteervak staan... het probleem is alleen dat mijn downloads-map niet automatisch wordt ge-update... dat zou in combinatie met die %added% toch prima moeten werken?

[ Voor 51% gewijzigd door YoG op 21-12-2009 11:44 ]

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
%added% is een functie van de library. dus als je download map niet in de library zit dan doen ze niet mee zeg maar. wat je kan doen is de downloadmap in je library opnemen.

Je kan ook omslachtig doen, je tagged last modified date in je downloadmap.

Dat doe je als volgt.
je laadt je downloadmap in een playlist, selecteert alle songs, rechtermuis properties. Je voegt onderaan een field added toe. daar rechtsklik je op, kies je format from other fields en dan vul je daar %last_modified% in. Saven en klaar is kees. pest is alleen dat ie niet mee doet in foobars searchfuncties, maar dan kan je wel sorteren op datum added en via ctrl+f in de downloadmap playlist zoeken op %added% DURING LAST WEEK

Volgens mij kan je ook files naar een folder kopieren door ze vanuit een playlist naar een windowsmap te slepen terwijl je ctrl ingedrukt houdt als je ze dropt, maar dat is een gok. vanaf mijn nas werkt dit wel in ieder geval, maar dat kan ook aan netwerkcontext liggen.

[ Voor 16% gewijzigd door Mar2zz op 21-12-2009 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Mar2zz schreef op maandag 21 december 2009 @ 16:07:
%added% is een functie van de library. dus als je download map niet in de library zit dan doen ze niet mee zeg maar. wat je kan doen is de downloadmap in je library opnemen.

Je kan ook omslachtig doen, je tagged last modified date in je downloadmap.

Dat doe je als volgt.
je laadt je downloadmap in een playlist, selecteert alle songs, rechtermuis properties. Je voegt onderaan een field added toe. daar rechtsklik je op, kies je format from other fields en dan vul je daar %last_modified% in. Saven en klaar is kees.
Mwoah, hi is nog wel even bezig met taggen.. uurtje denk ik zo? :) Maareh bedankt voor je input natuurlijk
Jammergenoeg worden de files niet automatisch aan de playlist toegevoegd.. dat kan wel met Foo_autoenqueuer maar die werkt niet prettig. Dat focust steeds op de playlist als ie nieuwe bestandjes vind, heel irritant!
Volgens mij kan je ook files naar een folder kopieren door ze vanuit een playlist naar een windowsmap te slepen terwijl je ctrl ingedrukt houdt als je ze dropt, maar dat is een gok. vanaf mijn nas werkt dit wel in ieder geval, maar dat kan ook aan netwerkcontext liggen.
Ja slepen ben ik nooit zo weg van.. teveel gepriegel met de muis.. knippen en plakken werkt prima hier
Bedankt voor je tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mar2zz schreef op zondag 06 december 2009 @ 08:38:
Weer een component die last.fm aan foobar koppelt. Nu kan je bijvoorbeeld tracks Love geven met een hotkey!

Deze vervangt eigenlijk foo_scrobblecharts. Alleen is er nog een update nodig voor de foobar2000 1.0 gebruikers, in het contextmenu komt de boel onder legacy te staan. Eigen menuutje is wel zo mooi.
Mooizo! Hopelijk implementeerd de auteur nog wat extra features hierin. Ben benieuwd!

• YoG
  • Niet online

YoG

Heb toch maar wee besloten terug te keren naar 0969.. in de beta werken teveel components niet.. ik wacht wel op de stable.

Vreemd genoeg worden instellingen van sommige components gewist, bij iedere upgrade. Ook als ik handmatig de .CFG files uit de Configuration map kopieer.
Foo_LIRC en Foo_OSD hebben hier oa met te kampen.. moet ik alles weer invoeren.. best irritant..
of doe ik misschien toch iets fout? :?
Mar2zz schreef op zondag 06 december 2009 @ 08:38:
Weer een component die last.fm aan foobar koppelt. Nu kan je bijvoorbeeld tracks Love geven met een hotkey!
Te gek zeg, jammer dat het nog niet goed werkt met WinLIRC

[ Voor 34% gewijzigd door YoG op 24-12-2009 13:29 ]

• Mar2zz
Ik ken winlirc niet, maar heb ff rondgeneusd. volgens het topic op hydrogen kan foo_lirc alle available menucommands pakken of heb ik dat mis?

Je kan het aantal menucommando's dat in een submenu zit, zoals die van foo_softplaylist en bijvoorbeeld foo_run, met foo_runcmd te pakken krijgen zodat je ze kan binden aan een keyboardshortcut. zodra je ze daar hebt moet je remote er toch ook wat mee kunnen? Of begrijp ik dan winlirc en foo_lirc niet goed?

• YoG
  • Niet online

YoG

Nou, de Love command zit al in de lijst met Keyboard-shortcuts, maar om de een of andere reden niet in de lijst van WinLIRC. Maar wél alle andere commands van Soft Playlists die in de submenu van Library staan, zoals Overall Top Tracks van mijn Neighbours enzo
De contextmenu pakt Foo_LIRC dus niet.. zou dat hardcoded zijn? Of misschien toch via een omweg in te stellen..? Tot nu toe wordt ik niet veel wijzer van Foo_RunCmd.. en met foo_Run kun je denk ik alleen externe programmas openen

Edit: Die Love command die ik bedoel staat niet in de lijst van Foo_RunCmd.. dan kan ik het wel vergeten zeker ..? ;(

[ Voor 12% gewijzigd door YoG op 24-12-2009 16:45 ]

• Mar2zz
Hij is contextgevoelig dus je moet een song selecteren dan staat ie er wel tussen. Last FM love .... heet ie.

• YoG
  • Niet online

YoG

:? Ik zie m niet? Bedoel je in Foo_LIRC of Foo_RunCmd? In die laatste vind ik alleen de command voor Loved Tracks van Neighbours, Friends enz.

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/k39dzo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2s0bcih.jpg

• Mar2zz
Rechtsklik op een song en dan staat runcmd in de lijst. klik erop en typ love en dan zie je de command staan

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/14o6mwi.jpg

Je hebt dan dit command beschikbaar vanuit commandline, dus buiten foobar kan je het aansturen met weet ik wat voor executable.... Ik wil dit nog inbouwen in mijn last.fm sidebar config, ik moet het nog testen, misschien werkt het niet, maar ik hoop van wel (ik ga er stiekem vanuit)...

Dit zou de command moeten zijn:
"C:\Program Files\foobar2000\foobar2000.exe" "/runcmd-playing=Last.fm/Last.fm Love %title% By %artist%"

[ Voor 56% gewijzigd door Mar2zz op 24-12-2009 20:12 ]

• YoG
  • Niet online

YoG

Te gek.. maar bij mij werkt ie alleen op deze manier

code:
1
foobar2000.exe "/runcmd-playing=Last.fm/Last.fm Love"

Heb alle variaties al geprobeerd met " en ' maar de Program Files in de path pakt ie hier niet... en alles na de Love geeft ie een foutmelding. Title en Artist doet ie zelf, anders krijg je deze melding
code:
1
2
runcmd: Resolving context menu command: Last.fm/Last.fm Love Creamer3 By Creamer3
No available command found

Gecheckt op mn last.fm profiel, en het werkt ! :)
code:
1
2
3
foo_softplaylists: successfully loved 'Creamer3' by 'Creamer3'
runcmd: Resolving context menu command: Last.fm/Last.fm Love
Single command found, executing: Last.fm/Last.fm Love 'Creamer3' By 'Creamer3'

Maareh, kan ik het nu binden aan mn Foo_lirc plugin ?

• Mar2zz
foo_runcmd zorgt ervoor dat deze commands van buiten door een extern programma via foobar getriggerd kunnen worden. In mijn last.fm sidebar laat ik Samurize die runcmd-commands executen, die stuurt de parameter naar foobar. .

Kan je met winlirc niet een batfile ofzo starten? of met AutoIt ofzo waar deze command instaat? dan ben je er volgens mij?

• YoG
  • Niet online

YoG

...eindelijk... na jaren uren bloed,zweet en tranen, kan ik deze kerstavond met een goed gevoel afsluiten

Ik heb in combi met het kleine programma Irex een config gemaakt. Die heeft de Middle key op mijn remote ge-bind met de Insert knop (gebruik ik amper). Die is in Foobar weer gelinkt met de Love command.
En dat werkt, Hoera :)

Wat raar eigenlijk dat zo'n goed programma als Foobar zo'n knullige IR add-on heeft.. dat hele gedoe met Foo_run enzo heeft dus niet mogen baten ..
maar toch heel erg bedankt voor je hulp !

• Ramon
Beetje laat, maar bedankt voor je reactie. Ik heb beide plugins uitgeprobeerd, maar ik krijg niet het gewenste resultaat. Had ik toch maar niet moeten overstappen naar Windows 7, want nu ben ik mijn foobar config kwijt :( ;)
Dit is zoals ik het nu heb
Afbeeldingslocatie: http://blog.ramondejesus.nl/wp-content/uploads/2009/12/foobarsearch.png

Problemen:
- Die typefind extensie snap ik niet, hij laat niets zien? En volgens de beschrijving zoekt ie alleen in de huidige selectie dus niet in de hele bibliotheek. Dat wil ik eigenlijk wel.
- de quicksearch toolbar kan op zich wel, alleen daar moet je eerst op enter rammen (en hij is lelijk wit, maar ok )
- Ik kan voor de visualisation rechtboven geen VU meter meer kiezen, die vind ik veel nuttiger dan het huidige prutsdingetje ;)

Dit is zoals ik het had op Vista, ook wel een oudere versie, zou dat uitmaken? Want dan ga ik in een instant terug naar 0.9.6!
Afbeeldingslocatie: http://blog.ramondejesus.nl/wp-content/uploads/2009/01/foobar.png

Weet je nog meer search extensies? want ik kan ze niet meer vinden behalve die 2 die jij gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Volgens mij heb je op vista default UI en op win7 columns?
In die vista default UI heb je volgens mij de search bar die bij Facets zit bovenaan staan, is niet een aparte searchplugin, maar wel een die de selectie direct aanpast.

Die foo_dbsearch past ook selectie direct aan als je daarin typt. misschien moet je wat prutsen in de preferences van die plugin (staat onder medialibrary) om dat te krijgen, maar volgens mij heb ik die zonder te prutsen dat ie zoekt als ik typ. als ik bijvoorbeeld do typ vindt ie direct alles waar do in zit, doe ik er een e bij dan doe maar! zo wil je dat toch?

@Yog: Netjes hoor, foobar is best wel oneindig qua mogelijkheden alleen is het soms prutsen om uit te vinden hoe. Hoe werkt dit dan? Kan je het command ook runnen zonder het component foo_runcmd?

[ Voor 14% gewijzigd door Mar2zz op 25-12-2009 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
YES! Jij bent mijn held van 2009! :)

Nog even recappen voor mezelf in een volgende install en anderen die dit ook willen:

- Default User Interface
- Facets plugin http://foobar2000.audiohq.de/foo_facets/
- Layout http://foobar2000.audiohq...ger%20+%20Album%20Art.fth

That' it!

Fijne kerst!

[ Voor 4% gewijzigd door Ramon op 25-12-2009 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-06 19:36
Na wat omzwalkingen @ wat linux distro's ben ik vanwege een gebrek aan support voor photoshop, fireworks & co weer terug bij Windows en ben dus ook weer foobar2000 gebruiker, de enige serieuze muziekspeler onder windows als je het mij vraagt. Ben afgelopen weekend lekker aan het priegelen geweest en heb alles vrijwel naar wens geconfigureerd.

Alleen ben ik nu nog op zoek naar een eenvoudige 'zoekbalk' die ik boven m'n facets/filters kan plaatsen die de huidige playlist filtert op entries.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mskramer/foocap.PNG

[ Voor 12% gewijzigd door Quadro! op 11-01-2010 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CD Art Display (http://www.cdartdisplay.com/) past je WLM aan aan de album art van het album dat op dat moment speelt. Nou is dat wel leuk, maar ik hoef die hele app niet op m'n desktop dus ik vroeg me af of er ook een foobar component voor is? MSN avatar changer (foo_uie_albumart_msn) is aangemerkt als crashware en ook nergens meer te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-06 16:11

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik gebruik foobar als jaren, maar eindelijk is hij er!

Versie 1.0

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:54

Nakebod

Nope.

En merken "we" verschil nu er eindelijk 1.0 opstaat? :+
Blijft ook maar een psychisch dingetje ook he :D

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-04 01:00
Nakebod schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:56:
En merken "we" verschil nu er eindelijk 1.0 opstaat? :+
Blijft ook maar een psychisch dingetje ook he :D
Ik heb al een paar maanden geen foobar meer gebruikt. Daarvoor ook niet echt een grote gebruiker geweest. Hij viel me echter op in de meuktracker. Ben toen dus maar even gaan kijken op de website en het blijkt dat de standaard GUI sterk is aangepast, wat mij eigenlijk wel positief aanspreekt. :P

Zal dit topic dus voorlopig maar even in de gaten houden in de overweging om foobar te gaan gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-06 17:28

Hakker

a.k.a The Dude

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2u43pko.png
Het kleine hersenspinsel van mij. Basic en precies zoals ik het wil hebben.

[ Voor 46% gewijzigd door Hakker op 12-01-2010 15:51 ]

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Laatst online: 21-05 19:32

Brantje

De post is daar >>

Is het met Foobar ook zeg maar mogelijk om bestanden in een wachtrij te zetten, ala winamp.
Vereiste dan wel dat ie na de wachtrij wel weer gewoon verder gaat met de playlist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Brantje schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:30:
Is het met Foobar ook zeg maar mogelijk om bestanden in een wachtrij te zetten, ala winamp.
Vereiste dan wel dat ie na de wachtrij wel weer gewoon verder gaat met de playlist.
een playlist is een queue in foobar. het idee playlistqueue zoals in winamp gebruikt wordt valt buiten het foobarconcept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 22:58
Nee hoor, je kan prima enqueuen, maar het is alleen niet mogelijk om te zien wat er in die queu staat :X. Daar was ooit een plugin, maar die werkt al sinds 0.9 niet meer :'(

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 21:54

Nakebod

Nope.

Hinkl schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:29:
[...]

Ik heb al een paar maanden geen foobar meer gebruikt. Daarvoor ook niet echt een grote gebruiker geweest. Hij viel me echter op in de meuktracker. Ben toen dus maar even gaan kijken op de website en het blijkt dat de standaard GUI sterk is aangepast, wat mij eigenlijk wel positief aanspreekt. :P

Zal dit topic dus voorlopig maar even in de gaten houden in de overweging om foobar te gaan gebruiken :)
Of ik loop weer te lang mee en valt het me niet meer op, of je hebt het echt lang niet gebruikt :P GUI sterk aangepast? :+
Nu zullen een aantal veranderingen wel geleidelijk aan gedaan zijn, en het feit dat ik mijn eigen basic theme gebruik en daardoor bepaalde veranderingen mogelijk niet zie.

Zover ik mij kan herinneren is de huidige GUI ergens half in de 0.9.x reeks geïntroduceerd, en als ik even de t.net meuktracker doorneem zou dat zomaar vanaf 0.9.5 beta1 geweest kunnen zijn: New Default User Interface
Echter komt die alweer van Oktober 2007.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 22:58
cryforhelp schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 17:28:
Nee hoor, je kan prima enqueuen, maar het is alleen niet mogelijk om te zien wat er in die queu staat :X. Daar was ooit een plugin, maar die werkt al sinds 0.9 niet meer :'(
Ik had me vergist en ben toch nog ff gaan zoeken:
Playback queue viewer (pqview) installeren van http://foosion.foobar2000...ts/?id=pqview&version=0.2
En dan een playlist ervoor aanmaken die deze queue weergeeft.
Je kan er helaas niet zo makkelijk aan editen zoals dat in Winamp kon.

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-04 01:00
Nakebod schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 17:31:
[...]

Of ik loop weer te lang mee en valt het me niet meer op, of je hebt het echt lang niet gebruikt :P GUI sterk aangepast? :+
Nu zullen een aantal veranderingen wel geleidelijk aan gedaan zijn, en het feit dat ik mijn eigen basic theme gebruik en daardoor bepaalde veranderingen mogelijk niet zie.

Zover ik mij kan herinneren is de huidige GUI ergens half in de 0.9.x reeks geïntroduceerd, en als ik even de t.net meuktracker doorneem zou dat zomaar vanaf 0.9.5 beta1 geweest kunnen zijn: New Default User Interface
Echter komt die alweer van Oktober 2007.
0.8.3 ofzo iets zal het zijn geweest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Quadro! schreef op maandag 11 januari 2010 @ 20:49:
Na wat omzwalkingen @ wat linux distro's ben ik vanwege een gebrek aan support voor photoshop, fireworks & co weer terug bij Windows en ben dus ook weer foobar2000 gebruiker, de enige serieuze muziekspeler onder windows als je het mij vraagt. Ben afgelopen weekend lekker aan het priegelen geweest en heb alles vrijwel naar wens geconfigureerd.

Alleen ben ik nu nog op zoek naar een eenvoudige 'zoekbalk' die ik boven m'n facets/filters kan plaatsen die de huidige playlist filtert op entries.

[afbeelding]
* TheZeroorez zou graag die ook willen. Met zoekbalk en wat eigen aanpassingen zou ik er helemaal blij mee zijn. Kun je die opslaan oid (je theme).

De zoekfunctie van foobar is erg lekker, jammer alleen dat hij niet gewoon bovenaan je playlist kan hangen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker

Hakker

a.k.a The Dude

bedoelen jullie zoiets als de quicksearch? Foo_UIe_QuickSearch
Die kan je tenslotte neergooien waar je maar wilt.

[ Voor 12% gewijzigd door Hakker op 12-01-2010 21:06 ]

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:59

DeTeraarist

#Boots2Asses

Met Control-F krijg je een popup die in je huidige playlist zoekt en selecteert.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-06 18:34

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/347tk5x.png

Helaas werkt deze skin alleen met V0.9.5.2 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
@Hakker: nee, eigenlijk niet. Quicksearch zoekt pas als je op 'enter' klikt en stuurt resultaten naar een nieuwe playlist. Wat ik eigenlijk wil is dat hij de huidige playlist filtert zodra je begint met typen en als je je zoektermen weer weghaalt dat de playlist weer teruggaat naar de oorspronkelijke staat.
@DeTeraarist: zoiets inderdaad, maar dan alleen het 'zoeken' in een toolbar

Eigenlijk ben ik dus meer op zoek naar een 'filter' dan een 'zoek-functie' :P

[ Voor 20% gewijzigd door Quadro! op 12-01-2010 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Hakker: Wat ik zocht is meer de Ctrl+F zoekfunctie die er al in zit, maar dan in je playlist of in een aparte playlist. Dus instant en altijd werkend. A la Vista/7 startmenu een beetje. Dat is me met de quicksearch plugin nog niet gelukt?

Quadro, zou jij je config willen delen of op z'n minst kunnen zeggen hoe je die albumart zo op een fatsoenlijke manier naast je albums krijgt?

[ Voor 39% gewijzigd door TheZeroorez op 12-01-2010 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339353

Ik heb een paar weken geleden ook Foobar ontdekt. Nog niet zoveel mee gedaan maar het is wel geweldig dat het zelfs met skins maar 7MB gebruikt. Itunes kwam nooit onder de 100MB, lol.

Ik heb de colums_ui geinstalleerd en ff snel een skin gedownload, ik moet nog even uitzoeken hoe alles werkt. Maar als ik het catagoriseer op artiest staan alle albums op naam, maar ik wil het graag op jaar, is dat ook mogelijk?

Eiko thema van deviantart, vind m zelf wel mooi,
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/258aqtx.jpg

En o ja, waarschijnlijk hoort het bij het thema maar er staan van die icoontjes van het genre, bijvoorbeeld dat "rock" icoon. Kan ik dat ook ergens uitzetten?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 339353 op 12-01-2010 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 07:56

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Mijn huidige foobar2000 met behulp van MonoLiteMod-Slim

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/35m2lxt.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker

Hakker

a.k.a The Dude

Anoniem: 339353 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 22:59:
Ik heb een paar weken geleden ook Foobar ontdekt. Nog niet zoveel mee gedaan maar het is wel geweldig dat het zelfs met skins maar 7MB gebruikt. Itunes kwam nooit onder de 100MB, lol.

Ik heb de colums_ui geinstalleerd en ff snel een skin gedownload, ik moet nog even uitzoeken hoe alles werkt. Maar als ik het catagoriseer op artiest staan alle albums op naam, maar ik wil het graag op jaar, is dat ook mogelijk?

Eiko thema van deviantart, vind m zelf wel mooi,
[afbeelding]

En o ja, waarschijnlijk hoort het bij het thema maar er staan van die icoontjes van het genre, bijvoorbeeld dat "rock" icoon. Kan ik dat ook ergens uitzetten?
Dat is mogelijk maar het ligt er maar net aan welke playlist viewer de skin nu gebruikt. je kan alles tenslotte aanpassen. Mijn gok is dat hij el_playlist gebruikt en dan moet je binnen de script code van el_playlist kijken. en dan kan je gewoon de volgorde veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339353

Hakker schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 15:03:
[...]

Dat is mogelijk maar het ligt er maar net aan welke playlist viewer de skin nu gebruikt. je kan alles tenslotte aanpassen. Mijn gok is dat hij el_playlist gebruikt en dan moet je binnen de script code van el_playlist kijken. en dan kan je gewoon de volgorde veranderen.
Okay bedankt. Totaal geen ervaring met programmeertalen maar ik zal het wel eens proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Voor default UI is er een zoekbalk die inline zoekt: Database Search

Er zit een playlist aan vast, maar je kan hem in een panel hangen en dan een splitter eronder stoppen die die playlist verbergt, zodat je alleen de zoekbalk hebt. Hij zoekt terwijl je typt, dus hoe meer je typt hoe minder songs overblijven zeg maar.

foo_facets heeft ook een searchfilter gekoppeld aan de facets schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
TheZeroorez schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 22:42:
Quadro, zou jij je config willen delen of op z'n minst kunnen zeggen hoe je die albumart zo op een fatsoenlijke manier naast je albums krijgt?
Ik maak gebruik van de Columns UI. Daar kun je bij quick setup selecteren dat je per album wil groeperen en als je dan je album art goed hebt staan komt die automatisch netjes bij je goede album te staan. Desalniettemin: hier mijn config.

@ Mar2zz: Eigenlijk EXACT zoiets als de facets search balk in de defaults ui, maar ik ben inmiddels zo verknocht aan de inline album art en aan de algehele configureerbaarheid van de Columns UI dat ik niet meer terug wil :P

[ Voor 17% gewijzigd door Quadro! op 13-01-2010 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Quadro! schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 23:41:
[...]

Ik maak gebruik van de Columns UI. Daar kun je bij quick setup selecteren dat je per album wil groeperen en als je dan je album art goed hebt staan komt die automatisch netjes bij je goede album te staan. Desalniettemin: hier mijn config.

Ik heb nu MonoLiteMod-Slim er eens op gezet, dat is ook wel heel erg netjes. Jammer alleen dat de lyrics allemaal uit je ID3-tag moeten komen, of niet werken? Morgen eens kijken of ik er op fatsoenlijke wijze het een en ander aan kan tweaken, want het is wel behoorlijk uitgebreid allemaal :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
Dat is imho ook wel een klein beetje de charme van foobar: je kunt je echt uren dagen lang in laten 'onderdompelen' om de ultieme config te maken. Uiteindelijk heb je na al die tijd vaak alleen nog maar meer ideeen die je wilt uitzoeken/implementeren... :+

Die MonoLiteMod ziet er wel gaaf uit! ook maar eens proberen :9

[ Voor 17% gewijzigd door Quadro! op 14-01-2010 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

TheZeroorez schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 23:43:
[...]

Ik heb nu MonoLiteMod-Slim er eens op gezet, dat is ook wel heel erg netjes. Jammer alleen dat de lyrics allemaal uit je ID3-tag moeten komen, of niet werken? Morgen eens kijken of ik er op fatsoenlijke wijze het een en ander aan kan tweaken, want het is wel behoorlijk uitgebreid allemaal :o
Je moet even wat aan de instellingen van de lyrics tweaken, want hij download inderdaad niet zelf lyrics, er is een optie die je kunt aanvinken en dan werkt het wel. Helaas staan sommige lyrics er niet ideaal op, zo hebben veel bijvoorbeeld geen timing in de lyrics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267416

Dit is mijn skin:

Afbeeldingslocatie: http://fc06.deviantart.net/fs70/i/2010/014/2/5/foo_silk_3_3_by_MatthijsB.jpg

download: http://matthijsb.deviantart.com/art/foo-silk-3-3-150366912

foobar is het meest brilliant programma ever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Ik vind je skin eerlijk gezegd niet echt overzichtelijk. Het is een beetje chaotisch en ook niet echt vernieuwend. Maar toch d:)b dat je een poging doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hyptonize schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 17:16:
Ik vind je skin eerlijk gezegd niet echt overzichtelijk. Het is een beetje chaotisch en ook niet echt vernieuwend. Maar toch d:)b dat je een poging doet.
mijn doel is ook niet om vernieuwend te zijn :) mijn doel is om een config te hebben die voor mij overzichtelijk is en handig werkt met heel veel muziek.
het kan zijn dat het voor andere mensen chaotisch is maarja voor mij is zo'n skin met panels of columns ui niks.
ik zou zeggen probeer'm eerst uit voordat je erover oordeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik vind die skin juist wel overzichtelijk gezien de hoeveelheid mogelijkheden er zijn ingebouwd qua views/browsing. een hele nette uitgebreide DUI.

Ik vind juist de toetersbellen-columns skins vaak onoverzichtelijk, zo onoverzichtelijk dat het hele librarymanagergevoel wegraakt/verstopt zit.

silk heeft juist wel dat managementfeel goed uitgedrukt, al zal het qua instapfoobar wat druk/vol overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mar2zz schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 18:22:
Ik vind die skin juist wel overzichtelijk gezien de hoeveelheid mogelijkheden er zijn ingebouwd qua views/browsing. een hele nette uitgebreide DUI.

Ik vind juist de toetersbellen-columns skins vaak onoverzichtelijk, zo onoverzichtelijk dat het hele librarymanagergevoel wegraakt/verstopt zit.

silk heeft juist wel dat managementfeel goed uitgedrukt, al zal het qua instapfoobar wat druk/vol overkomen.
precies!
ik heb geprobeerd om zo overzichtelijk mogelijk zoveel mogelijk informatie in je scherm te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Ja, op zich heb je daar ook wel gelijk in. Maar ik probeer ook absoluut niks af te kraken. Ik geef alleen mijn mening, en mijn smaak ligt misschien anders dan die van jou. Dat is juist ook 't mooie van skins, toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-06 08:32
Kickje voor deze geweldige speler!

Ik gebruik inmiddels al een tijdje foobar, en hij bevalt nog altijd uitstekend!
Zelf heb ik deze skin/layout gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://omploader.org/vM2ExNg

Simpel, overzichtelijk en zonder poespas :)
Gebruikte components: foo_ui_columns en foo_uie_quicksearch
Die oranje [#] zijn de nummers die in queue staan.

Het enige wat ik nog mis is een goede zoekfunctie, zoiets wat ook in Rhythmbox & Songbird zit, dat hij dus de playlist 'filtert' zodra je begint te typen en hem weer hersteld als je het zoekwoord weg haalt. (wat hierboven ook al gezegd is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Vinze schreef op zondag 17 januari 2010 @ 20:19:
Het enige wat ik nog mis is een goede zoekfunctie, zoiets wat ook in Rhythmbox & Songbird zit, dat hij dus de playlist 'filtert' zodra je begint te typen en hem weer hersteld als je het zoekwoord weg haalt. (wat hierboven ook al gezegd is)
Klopt, dit is in principe de ctrl+F functie, alleen zit deze niet echt in de playlist. Misschien dat er wel een plugin is die dat implementeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

...
voor zo'n simpele layout kan je net zo goed DUI gebruiken en dan gewoon media library search gebruiken. dat werkt precies zoals jij het wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
foo_uie_quicksearch heeft een autosearch vertraging die je in kunt stellen, staat standaard op medium. als je die sneller zet werkt het inline zoeken misschien wel zoals je wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161560

Je kunt die functie inschakelen door op het vergrootglas-icoontje in de zoekbalk te klikken en 'autosearch' aan te vinken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0rf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-10-2024
Ik ben sinds kort ook een foobar gebruiker, en ik heb 'm bijna naar wens geconfigureerd. Het enige puntje dat ik nog heb, is het formaat van de play/prev/next knoppen. Ik zou ze graag iets groter willen, zodat ik er makkelijker op kan duwen met een touchscreen. Ik heb een paar skins gezien waarbij deze knoppen ook groter zijn, maar ik heb geen idee hoe dit gedaan is. Kan iemand misschien uitleggen hoe ik dit doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker

Hakker

a.k.a The Dude

Volgens mij kan je dat bij zowel default UI als Columns dat instellen als je met de rechtermuis erop klikt. En dan kan je het per button instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344623

Kan iemand mij helpen? Ik heb foobar geinstaleerd, en elke keer als ik track open komt foobar op me scherm kan ik instellen dat ie op me taalbalk blijft staan? Dat vind ik lekkerder werken! Met Winamp had ik het wel maar Foobar verbruikt minder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344623 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 18:33:
Kan iemand mij helpen? Ik heb foobar geinstaleerd, en elke keer als ik track open komt foobar op me scherm kan ik instellen dat ie op me taalbalk blijft staan? Dat vind ik lekkerder werken! Met Winamp had ik het wel maar Foobar verbruikt minder!
Options -> General -> Windows Shell Interaction -> Bring to front when adding new files

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar staat options ik kan het niet zo vinden, hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij staat dat niet, zie hier:

http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/2358601.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Het is verhuisd naar shell integration. Wilhelm gebruikt waarschijnlijk nog een pre-1.0 versie. Zie links op je plaatje: shell integration.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mar2zz schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 19:26:
Het is verhuisd naar shell integration. Wilhelm gebruikt waarschijnlijk nog een pre-1.0 versie. Zie links op je plaatje: shell integration.
Yup ik heb nog niet geupgrade naar 1.0. Ook weinig zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks heren! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Laatst online: 04-06 08:11

Bio

Ik weet niet of dit helemaal het juiste topic is om het te vragen: maar ik doe het toch ;)

Ik ben op zoek naar manier om muziek van mijn muziekserver (linux) thuis in foobar op mijn laptop af te spelen. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd, upnp werkt alleen over lan volgens mij, verder heb ik geprutst met sshfs maar dit gaf ook niet het gewenste resultaat. Zie ik hier een handige methode over het hoofd? (Eventueel zou het misschien doormiddel van vpn kunnen? Maar ik wil eigenlijk een oplossing die geen extra software op mijn laptop vereist, maar die gewoon middels een foobar plugin ofzo werkt)

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Bedoel je dat je niet perse thuis je laptop gebruikt met foobar, maar overal erbij wilt kunnen? Alleen thuis dan kun je de netwerkmap gewoon toevoegen als library onder preferences medialibrary. wil je overal ter wereld kunnen dan doe je het zo:
http://nerdlets.org/2009/...a-server-with-foobar2000/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

Mar2zz schreef op maandag 15 februari 2010 @ 11:07:
Bedoel je dat je niet perse thuis je laptop gebruikt met foobar, maar overal erbij wilt kunnen? Alleen thuis dan kun je de netwerkmap gewoon toevoegen als library onder preferences medialibrary. wil je overal ter wereld kunnen dan doe je het zo:
http://nerdlets.org/2009/...a-server-with-foobar2000/
Ik wil er overal bijkunnen inderdaad. Het is denkik niet mogelijk voor mij om foobar2000 ook als de upnp server te gebruiken. Omdat dit een linux server zonder grafische interface betreft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
als jij ervoor kan zorgen dat die mappen met muziek overal ter wereld beschikbaar zijn dan kun je toch http://jouwipadres:port/muziekmap in foobar gooien. foobar ondersteunt dat native.

Overigens, als het je wel lukt om foobar in linux te starten via wine (ik weet niet of wine zonder grafische schil kan functioneren) kan je eventueel de upnp configgen op een grafische pc, en vervolgens van die grafische pc de foobardirectory kopieren naar je linuxserver, foobar starten en dan zou je erbij moeten kunnen als je je server toestaat foobar een poort te laten gebruiken. dan kan je toch upnp'en.

[ Voor 52% gewijzigd door Mar2zz op 15-02-2010 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

Mar2zz schreef op maandag 15 februari 2010 @ 17:00:
als jij ervoor kan zorgen dat die mappen met muziek overal ter wereld beschikbaar zijn dan kun je toch http://jouwipadres:port/muziekmap in foobar gooien. foobar ondersteunt dat native.
Kan je dat iets toelichten? Met welk protocol zou ik dat dan op de server moeten instellen? En hoe moet ik dat in foobar invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik weet niet precies hoe dat moet, maar iets met webdirectory ofzo, protocol lijkt me gewoon http of https. met google is het lastig zoeken want ik kom dan steeds op homenetworks uit. wellicht ff topic openen in linuxforum dan kunnen ze het je wel vertellen neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Laatst online: 18-06 16:36
MeltedForest schreef op maandag 14 december 2009 @ 16:41:
Omdat ik op Windows7 Foobar gepinned heb wil ik niet dat die bij minimaliseren naar de system tray gaat. Als ik dat doe dan is het Foobar icoontje ook niet meer gehighlight, alsof Windows denkt dat het niet meer runt.

Anyway ik kan die optie minimize to tray nergens vinden in de preferences?
Ik gebruik de windows 7 shell integration plugin en zou het ook prettiger vinden als Foobar naar de taakbalk geminimaliseerd zou worden ipv de tray. Is dit echt niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ginkgo schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 11:14:
[...]

Ik gebruik de windows 7 shell integration plugin en zou het ook prettiger vinden als Foobar naar de taakbalk geminimaliseerd zou worden ipv de tray. Is dit echt niet mogelijk?
Ja hoor dat kan prima, ik gebruik die 7 shell integration ook en bij mij wordt hij ook naar de taakbalk geminimaliseerd. Even in je setttings kijken dus:
http://www.hydrogenaudio....ion/index.php/t58282.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-06 15:13

Tim Schuhmacher

abasios

Ik heb recent geupgrade naar versie 1.0 vanaf 0.94 (dacht ik). Ik had best veel autoplaylist (#130). Daar had ik nooit problemen mee, maar met 1.0 dus wel. Na een paar nummers afspelen, crasht het programma dus. Dat de boel traag wordt, kan ik in komen, maar crashen is toch niet nodig? Ik ben er vrij zeker van dat het niet aan de verrotte plugin ligt, want Foobar crasht niet als ik mp3 buiten de media library om af speel. En nu ik minder autoplaylists heb, is het probleem ook weer over..

Geregeld voeg ik nieuwe albums toe. Meestal is dat voor een specifiek nummer, maar ik heb mij een beetje voorgenomen om toch minstens 1x alle andere nummers van zo'n cd ook te luisteren. Voor zo'n nieuwe cd maak ik dan een autoplaylists voor die artiest aan met de niet beluisterde nummers. Dus heb ik alle nummers beluisterd, is het lijstje voor die artiest leeg en kan de autoplaylist weg. (jaja met 130 van zulke lijstjes loop ik wat achter).

Maar is hier een slimmere manier voor, zodat ik niet een groot aantal playlists krijg, maar wel overzicht houd wat ik nog zou moeten luisteren? Ik heb een lijstje dat alle nieuwe, niet beluisterde nummer van de laaste maand heeft, werkt, maar natuurlijk zitten daar ook cd's tussen die ik dus echt niet wil luisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Audioscrobbler: Still awaiting handshake. Cache contains 56 tracks.
Wat kan dat wezen? Sinds het weekend heb ik dus Foobar 1.0 en Audioscrobbler 1.4.6. En wat als ik foobar afsluit, is dat de cache leeg, of blijft die gevuld? Zou het meer dan jammer vinden als die niet gesubmit worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tim Schuhmacher schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 19:46:
[...]

Wat kan dat wezen? Sinds het weekend heb ik dus Foobar 1.0 en Audioscrobbler 1.4.6. En wat als ik foobar afsluit, is dat de cache leeg, of blijft die gevuld? Zou het meer dan jammer vinden als die niet gesubmit worden.
Ik had dat zojuist ook met mijn 0.9 versie. Gewoon foobar afsluiten en opnieuw opstarten en dan worden de tracks gesubmit. Je kan ook in je console kijken trouwens:
w7shell: all green
comserver2: Registering class objects succeeded.
Startup time : 0:03.210443
w7shell: taskbar button create notification got
Audioscrobbler: Handshake successful.
Audioscrobbler: Submitting 10 of 58 cached tracks...
Audioscrobbler: Submission succeeded.
Audioscrobbler: Submitting 10 of 48 cached tracks...
Audioscrobbler: Submitting 10 of 38 cached tracks...
Audioscrobbler: Submitting 10 of 28 cached tracks...
Audioscrobbler: Submitting 10 of 18 cached tracks...
Audioscrobbler: Submitting 8 cached tracks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Ja gelukkig, na een restart zijn ze inderdaad gesubmit. Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Tim Schuhmacher schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 18:18:
Ik...

Maar is hier een slimmere manier voor, zodat ik niet een groot aantal playlists krijg, maar wel overzicht houd wat ik nog zou moeten luisteren? Ik heb een lijstje dat alle nieuwe, niet beluisterde nummer van de laaste maand heeft, werkt, maar natuurlijk zitten daar ook cd's tussen die ik dus echt niet wil luisteren :)
Je zou eventueel een tagfield kunnen toevoegen. bijvoorbeeld "listen" ofzo en die een value geeft voor alle albums die je nieuw hebt en nog wilt luisteren. daarna een autoplaylist maken met:

%added% DURING LAST MONTH AND %listen% PRESENT AND %play_count% MISSING SORT DESCENDING BY %album% (ofzoiets)...

als je nog 1 ernaast wilt als je niet binnen een maand eraan toekomt (gebeurt mij gauw met mijn last.fm/foobar-verslaving), zo komen de nummers in een nieuwe playlist als ze ouder dan een maand zijn en nog niet geluisterd:
%added% DURING LAST 2 MONTHS AND NOT %added% DURING LAST MONTH AND %listen% PRESENT AND %play_count% MISSING SORT DESCENDING BY %album%

maar goed, je loopt zo snel achter... Je moet maar zo denken dat je alvast een voorraad nieuwe onbeluisterde muziek opbouwt voor als je met pensioen gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil dat er in me msn naam staat wat ik afspeel heb iemand een plugin? Ik had alleen zo oude gevonden voor oude foobar ik heb de nieuwste foobar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-06 14:14
Anoniem: 344623 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 21:55:
Ik wil dat er in me msn naam staat wat ik afspeel heb iemand een plugin? Ik had alleen zo oude gevonden voor oude foobar ik heb de nieuwste foobar!
http://www.hydrogenaudio....hp?showtopic=66346&hl=msn

Alsjeblieft. Even zoeken op het forum was genoeg voor mij, waarom niet voor jou?

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Mar2zz schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:52:
[...]

%added% DURING LAST MONTH AND %listen% PRESENT AND %play_count% MISSING SORT DESCENDING BY %album% (ofzoiets)...
Goede tip, dank.

En ik ben te voorbarig geweest, Foobar crasht toch nog erg vaak als ik nummers uit mijn library speel. Geen foute plugins volgens foorbar zelf, en nu nog maar 13 autoplaylists.Heel irritant, maar om nu te gaan downgraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://matthijsb.devianta...silk-4-0-beta-2-156740820

voor mensen die last.fm gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:24
Met gepaste trots omdat dit topic al wel aardig vol zit presenteer ik u: Het Grote Foobar2000-Topic :) Als de originele TS mee wil TS-en in het nieuwe deel, hoor ik het wel :)

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

We gaan dus verder in Het Grote Foobar2000-Topic :)

Signature

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.