Foobar ervaringen en skins Topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 62.662 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
Weet iemand ook een goede, free proxy in USA, UK of Germany? foobar ondersteund proxy-verbindingen, en dit werkt goed met de plugin last.fm radio, maar ik kan geen proxy vinden die 128kbps muziek lekker snel doorstuurt zodat er niet gestotterd word als ik muziek draai. Ik zit aan mijn 30 gratis tracks van radio, dus of subscriben, of proxy gebruiken.

Ik kies voor het laatste, want ik luister lang niet elke maand naar die radio's, maar af en toe duik ik ff een genre in om te exploren wat mooie muziek is, en last.fm radio is daar handig voor, dat scheelt een boel gesurf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208483

Mar2zz schreef op maandag 22 juni 2009 @ 19:57:
Weet iemand ook een goede, free proxy in USA, UK of Germany? foobar ondersteund proxy-verbindingen, en dit werkt goed met de plugin last.fm radio, maar ik kan geen proxy vinden die 128kbps muziek lekker snel doorstuurt zodat er niet gestotterd word als ik muziek draai. Ik zit aan mijn 30 gratis tracks van radio, dus of subscriben, of proxy gebruiken.

Ik kies voor het laatste, want ik luister lang niet elke maand naar die radio's, maar af en toe duik ik ff een genre in om te exploren wat mooie muziek is, en last.fm radio is daar handig voor, dat scheelt een boel gesurf.
Heb je al iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Nee maar ook niet meer gezocht eerlijk gezegd. beetje druk geweest laatste tijd. hou me nog steeds aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Source
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-07-2022
Ik vind foobar echt een geweldige audiospeler dat naar mijn mening weinig resources gebruikt in combinatie met column ui echt geweldig is. Ik heb alleen 2 vraagjes:

1. Mijn moeder gebruikt regelmatig verschillende cd'tjes waarbij de selectie in de playlist komt. Later swapped ze een ander cd'tje waardoor die selectie ook in de playlist komt. Is er ergens bij configuration in te stellen dat als ze een nieuw cd'tje wilt afspelen de huidige selectie in de playlist wordt verwijderd inplaats dat handmatig te doen? Of is dat mij teveel gevraagd en is dat monnikenwerk?

2. Is er een plugin voor 5.1 speakerset en om dat goed in te stellen in foobar, met delays, enz?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
1. bij default install worden playlists bij inkomende files toch automatisch overschreven? dan heb je dat zelf uitgezet denk ik. In preferences > general kan je dat instellen. kan je de playlist ook CD noemen voor je moeder, lekker makkelijk.

2. volgens mij is er een standaard 5.1 omzetter aan boord bij je geluidskaartdrivers. lijkt me raar als dat niet zo is. Anders is er deze plugin voor foobar, Channel Mixer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Ben ook overgestapt van Winamp. Erg veel customisation en ik wilde weleens wat anders proberen.

Nog wel wat puntjes

-Ongeorganiseerd zootje qua DLL's, veel links zijn dood terwijl je voor een beetje theme wel veel plugins nodig hebt

- Mediakeys werken standaard niet global, ik heb ze handmatig moeten aanmaken.

De nieuwste versies werken niet met de themes, althans niet met PanelsUI.

Wat gebruiken jullie om te zoeken, zeg maar dat menu'tje als je 'J' indrukte in Winamp, waar je kan queuen enzo. En wat als notificatie bij een volgend nummer in de tray?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:58

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik weet niet of ik deze website uit dit topic heb gevist, of zelf gegoogled, maar er staan een aantal hele handige tips op voor Winamp-gebruikers :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
de dll's zijn toevallig net georganiseerd geworden, zie hier, maar panels UI moet je echt achter je laten, daar zijn teveel issues mee. met nieuwe compatible componenten is er met columns UI veel mooier resultaat te halen dan panels UI en stabieler ook nog. Kijk bijvoorbeeld hier, neusjes van de tegenwoordige zalm: Xchange v3 en Darkone. Zoals je ziet staan er op deviantart nogal wat foobargebruikers, feitelijk is het niet skinnen maar complete UI overhauls.

foobar is van de handmatig. omdat foobar een kleine userbase heeft (relatief gezien tov winamp en wmp) wordt het bijvoorbeeld door logitech slecht ondersteunt. dit is allemaal prima te ondervangen gelukkig.

De j functie van winamp is in foobar denk ik F3, of is dat niet wat je bedoelt? Via contextmenu is er ook een search for same (en daar kan je allerlei dingen verzinnen om naar te zoeken). Alles in foobar's contextmenu is te hotkeyen, dus alles kan je global oproepen als je wilt.

Als notificatie is er de default foobar balloontip (preferences > display > default UI > Show ballontip on songchange. Dan zijn er nog mooiere (customizable)(Prettypop en Popup Plus. Beide zijn onafhankelijk te skinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Inmiddels heb ik het een beetje zo:
Afbeeldingslocatie: http://img25.imageshack.us/img25/6278/foobar2000h.png

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik heb mijn logitech s510 toetsenbord vriendelijk naar foobar.exe gewezen... alle knopjes werken gewoon ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Ik heb ze zelf aangemaakt en toen op de knopjes gedrukt, toen werkte het prima.

Echter werkt previous als stop in random mode. Dat vind ik een beetje irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
@msg: Je hebt een tekort aan coverart lijkt het, of heb je dat nog niet aan de praat? Dat is de Fofr-config of niet? heb ik ook tijdje gebruikt en in zitten veranderen. Door die config ben ik artist.jpg's gaan verzamelen, die ondersteunt ze toch? Op zich jammer dat panelsUI niet meer volledig ondersteunt wordt, mooi is het zeker. Als je ook ziet wat een lappen code er in zo een config gaan... Kijk maar uit, als je er eenmaal aan begint ga je er teveel tijd aan besteden als je de smaak te pakken krijgt...

Ik heb mijn logitechkeyboard aan de praat gekregen met foobar door de setpoint drivers van logitech te deinstalleren. pas daarna kon ik de multimediatoetsen toewijzen aan foobar. Logitech heeft geweldige service wat retourneren enzo betreft, maar ook in Linux dikke hel met die borden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120725

Die PopupPlus vind ik mooier dan PrettyPopup dus die heb ik maar vervangen. Gecombineerd met foo_w7shell.dll (die de nieuwe features van de win 7 taskbar ondersteunt) is mijn foobar nu wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Met deze skins erbij idd erg mooi.
http://www.hydrogenaudio....ion/index.php/t59817.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

Volgens mij kan dit niet maar ik probeer het toch maar:
Is het ook mogelijk om na een zoekopdracht de resultaten direkt te ordenen? Op bijv. File Path?
Als ik dat niet doe staan alle gevonden bestanden door elkaar heen.
Het scheelt me iedere keer klikken op File Path..

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
zet achter je zoekwoorden SORT BY %path%.
bijvoorbeeld: metallica SORT BY %path%

kan ook de andere kant op, dan gebruik je SORT DESCENDING BY %path%

%path% kun je natuurlijk door alles vervangen wat titleformats betreft.

edit:
je kunt de sorteerwijze globaal vastzetten door bij preferences > general > sort incoming files by... iets in te vullen. Bijvoorbeeld %ALBUM ARTIST% - %DATE% - %ALBUM% - %DISCNUMBER% - %TRACKNUMBER% - %TITLE%. Dan zal ie altijd hierop sorteren, tenzij je iets anders aangeeft.

Standaard staat dit op %path_sort%, en dat is exact de volgorde die windows aan de files heeft gegeven.

[ Voor 48% gewijzigd door Mar2zz op 21-08-2009 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Leuk... die foo_w7shell.dll, maar hij werkt niet bij mij... alles is en blijft grijs uitgevinkt... wat mis ik?

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:33

DeTeraarist

#Boots2Asses

ik dacht ook handig die Win7 integratie, maar foobar blijft nu hangen bij het laden van een nieuw liedje.
Volgens mij komt het door de Thumbbar van de foo_w7shell. Die kan geen albumart(?) vinden.
Het uitzetten van de Thumbbar van foo_w7shell lijkt niet te werken. Hoewel de status niet meer in het icon is af te lezen, wordt er nog wel gezocht naar een cover oid.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jester-NL schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 18:19:
Leuk... die foo_w7shell.dll, maar hij werkt niet bij mij... alles is en blijft grijs uitgevinkt... wat mis ik?
Hmm die zou gewoon out of the box moeten werken. Wat blijft er precies grijs uitgevinkt? Heb je foobar wel opnieuw opgestart?
ik dacht ook handig die Win7 integratie, maar foobar blijft nu hangen bij het laden van een nieuw liedje.
Volgens mij komt het door de Thumbbar van de foo_w7shell. Die kan geen albumart(?) vinden.
Het uitzetten van de Thumbbar van foo_w7shell lijkt niet te werken. Hoewel de status niet meer in het icon is af te lezen, wordt er nog wel gezocht naar een cover oid.
Ook dat heb ik nog niet gezien, bij mij zie je alleen geen album art (als dat er niet is) maar hij gaat gewoon door naar het volgende nummer. Als je de hele foo_w7shell uitschakelt, gebeurt het dan nog steeds?

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 120725 op 21-08-2009 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Yep... Foobar is opnieuw gestart (is meestal toch wel nodig om plugins aan de praat te krijgen)
En ALLE options zijn grijs. Ik heb een "play" en "preferences" knop, maar die doen niets. Wat doe ik fout?
Ik heb versie 0.2.7.1 kunnen vinden en dus gedownload

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jester-NL schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 22:19:
Yep... Foobar is opnieuw gestart (is meestal toch wel nodig om plugins aan de praat te krijgen)
En ALLE options zijn grijs. Ik heb een "play" en "preferences" knop, maar die doen niets. Wat doe ik fout?
Ik heb versie 0.2.7.1 kunnen vinden en dus gedownload
Het enige dat ik kan vinden is van de officiele site in de comments:
pieceofsummer on June 30th, 2009 at 15:05

nvan, options are grayed out when you’re running incompatible OS.
Check your compatibility settings, possibly you’re running foobar in compatible mode. Also check foobar’s console on startup, plugin should report startup issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

hahaha!!! En dat van compatibility mode verklaart alles ;)
Ik heb mijn logitech-meuk in compatibility-mode draaien om mijn knopjes werkend te krijgen. Als ik dus mijn foobar start vanaf mijn toetsenbord, start 'ie in XP -mode op ;)

Gewone snelkoppeling, en alles werkt!

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jester-NL schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 23:00:
hahaha!!! En dat van compatibility mode verklaart alles ;)
Ik heb mijn logitech-meuk in compatibility-mode draaien om mijn knopjes werkend te krijgen. Als ik dus mijn foobar start vanaf mijn toetsenbord, start 'ie in XP -mode op ;)

Gewone snelkoppeling, en alles werkt!
Top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist

DeTeraarist

#Boots2Asses

Anoniem: 120725 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:46:
[...]
Ook dat heb ik nog niet gezien, bij mij zie je alleen geen album art (als dat er niet is) maar hij gaat gewoon door naar het volgende nummer. Als je de hele foo_w7shell uitschakelt, gebeurt het dan nog steeds?
Ik heb het bestand hernoemt zodat het niet meer geladen werd en de hapering was direct weg.
Maar misschien dat ColumnsUI er wat mee te maken heeft, die heeft ook Windows 7 shell integratie dacht ik te hebben gelezen. Daar vind ik alleen geen optie over zoiets.

Ik ga nog even kijken wat er gebeurt met alleen foo_w7shell. Albumart zou trouwens wel beschikbaar moeten zijn, EL-Playlist ziet het namelijk wel.

[ Voor 14% gewijzigd door DeTeraarist op 22-08-2009 03:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Ik moet zeggen dat ik nog wel wat dingen mis:

- Bij volgend nummer ook in de playlist naar het nummer toescrollen ipv droog blijven staan
- Automatische locatieupdate bij wijziging bestanden, ik wil zeg maar geen playlist maar gewoon 2 maplocaties die bij opstarten van foobar2000 ingeladen worden, zodat mijn nieuw gedownloade muziek ook altijd er bij in staat.

Jullie ideeën hoe ik dit gefixt krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
- Bij mij gaat ie netjes scrollen. Ik heb cursor follows playback aangevinkt in het Playback-menu. Je kunt altijd dubbelklikken op de statusbar om het spelende nummer te highlighten/selecteren, ongeacht in welke playlist deze staat.

- Voeg de mappen die je wilt monitoren toe aan Preferences > Media Library > Music Folders.
Als je geen panels UI zou gebruiken, maar Default UI, dan kun je een album list view doen die in 2 (of meerdere) paden opsplitst, zodat je snel van locatie kunt switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:24

Trouble

Everything is awesome

Omdat ik gek ben op dingen compleet mijn eigen stijl geven, en ik toch iets meer muziek ben gaan draaien de afgelopen tijd, heb ik vanavond foobar geinstalleerd naast winamp :) Ben nu vijf minuten bezig, eerst oordeel: bevalt goed.

Zal eens kijken wat voor moois ik er van kan maken (en eventuele screenies posten ;))

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Mar2zz schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:28:
edit:
je kunt de sorteerwijze globaal vastzetten door bij preferences > general > sort incoming files by... iets in te vullen. Bijvoorbeeld %ALBUM ARTIST% - %DATE% - %ALBUM% - %DISCNUMBER% - %TRACKNUMBER% - %TITLE%. Dan zal ie altijd hierop sorteren, tenzij je iets anders aangeeft.

Standaard staat dit op %path_sort%, en dat is exact de volgorde die windows aan de files heeft gegeven.
tenks dat werkt echt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist

DeTeraarist

#Boots2Asses

DeTeraarist schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 02:54:
Ik ga nog even kijken wat er gebeurt met alleen foo_w7shell. Albumart zou trouwens wel beschikbaar moeten zijn, EL-Playlist ziet het namelijk wel.
Ik heb nu een layout zonder ColumnsUI in elkaar gezet en nu werkt foo_w7shell prima. Ook de album art werkt nu naar behoren. Nu een manier zoeken om die 2 met elkaar werkend te krijgen. In ColumnsUI heb ik helaas geen instellingen kunnen vinden voor de Win7 integratie. Maarja, ik heb natuurlijk alle ColumnsUI plugins meteen weggehaald, dus het zou eventueel ook aan een ColumnsUI panel hebben kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Wat is dat voor win7 integratie? kun je een piccie posten? wellicht leuk om van OS ervoor te switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeTeraarist schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 19:51:
[...]

Ik heb nu een layout zonder ColumnsUI in elkaar gezet en nu werkt foo_w7shell prima. Ook de album art werkt nu naar behoren. Nu een manier zoeken om die 2 met elkaar werkend te krijgen. In ColumnsUI heb ik helaas geen instellingen kunnen vinden voor de Win7 integratie. Maarja, ik heb natuurlijk alle ColumnsUI plugins meteen weggehaald, dus het zou eventueel ook aan een ColumnsUI panel hebben kunnen liggen.
Ik gebruik de Kameleon skin die ook ColumnsUI gebruikt dus het lijkt me dat het inderdaad een ColumnsUI panel geweest is.

Screenshot hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist

DeTeraarist

#Boots2Asses

Ik heb nog een layout gebouwd, maar nu met ColumnsUI. En met iets minder panels als voorheen.
Voorheen had ik foo_uie_albumlist, _biography, _elplaylist, _lyrics, _panel_splitter, _explorer, _library_tree, _lyrics_panel en _typefind. Daarvan zijn _explorer, _library_tree, _lyrics_panel en _typefind niet meer teruggekomen. Mogelijk dat die ergens iets in de soep lieten lopen, hoewel ik er niet direct een aanleiding in kan vinden.

En dan zul je zien dat in één van de volgende versies shell integratie van foobar zelf komt :p

De integratie met de shell zorgt er ook voor dat je in het startmenu playlists kan kiezen in het uitschuif-recente-documenten-menu (geen idee of dat een naam heeft :p) en de preferences en play button kan activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:35
Mar2zz schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 20:33:
Wat is dat voor win7 integratie? kun je een piccie posten? wellicht leuk om van OS ervoor te switchen.
Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/2cyiald.jpg

Werkt echt perfect eigenlijk, geen hotkeys meer nodig sinds ik die plugin erin heb staan :)

Spuit 11 :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
wow dat ziet er wel vet uit. dan heb je toch geen popupplus enzo meer nodig? ik ga een virtual machine runnen met win7 en eens even rondkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mar2zz schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 13:04:
wow dat ziet er wel vet uit. dan heb je toch geen popupplus enzo meer nodig? ik ga een virtual machine runnen met win7 en eens even rondkijken.
Ik gebruik nog steeds wel popupPlus omdat ik niet altijd over foobar in de taskbar hover en toch wel graag het volgende nummer wil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ah ok, jammer dat je moet hoveren idd. Er is ook nog foo_title. foo_popupplus staat bekend als crashware (ook al heb ik daar nog niets van gemerkt). foo_title heeft ook mooie skins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

Foo_title heeft inderdaad mooie skins :) Heb net deze gevonden, maar ik snap 1 ding niet aan foo_title: hoe krijg ik voor elkaar dat de album art getoond wordt?

Bij de tab 'Misc' van de plugin in foobar staat als je er niks neerzet 'Folder'. Maar eronder staat dat je de namen van de afbeeldingen zonder extensies moet posten. Is er geen makkelijkere manier? Heb geen zin om van al die afbeeldingen de namen over te gaan typen. (Met mp3 tag heb ik overigens alle afbeeldingen aan de bijbehorden nummers getagt, dus het zit ook al in de mp3's zelf :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Er staat in Misc dat titleformatting strings mogelijk is.

Stel je hebt alle albumart artiestnaam.jpg genoemd, dan zet je daar folder; %artist% neer. Als je ze front noemt zet je dat er ook bij, als je ze cover noemt dan zet je dat er ook bij. Het ondersteunt sowieso embedded art, dus dat moet ie showen zonder dat je iets invult bij misc

Ik heb alleen folder staan, ben erg consequent geweest :p

Bedankt voor de link naar die skin, die is erg mooi, gaat er bij mij in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

Mjah, geen idee of het aan mij ligt (waarschijnlijk wel :P) of aan foobar of ergens anders aan, maar krijg foo_title niet echt werkend zoals ik het wil.
Heb het nu opgelost door CD Art 2.0 te installeren met de last.fm skin (niet dat ik last.fm gebruik, maar ik vond hem wel mooi :))

En graag gedaan wat betreft de link ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Trouble op 26-08-2009 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
CD Art werkt fantastisch! :)
Ik heb sinds gisteren een iPod, en dmv foo_pod werkt het allemaal zonder iTunes te installeren. Nu even de vraag of de integrate werkt met foo_audioscrobbler.
Oh, en ik zie niet zo hoe je muziek van je iPod kan verwijderen, kan dat alleen met syncen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist

DeTeraarist

#Boots2Asses

Foo_audioscrobble heeft een optie om alles te scrobbelen of alleen de tracks uit je library. Als dat goed staat zouden ook de nummers die je afspeelt op vanaf je iPod gescrobbelt moeten worden.Ik heb geen iPod, dus hoe het zit met verwijderen kan ik je niet vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

foo_pod? Zo te zien wordt die niet echt meer ontwikkeld. Misschien foo_dop gebruiken?
http://www.hydrogenaudio....index.php?showtopic=45160

Ik heb geen iPod dus geen idee of die goed werkt :)

edit:foo_audioscrobbler geeft je dus wel de mogelijkheid om tracks van portable devices te spelen en daar heb je foo_dop voor nodig :)

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 120725 op 29-08-2009 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Kan iemand mij uitleggen waarom sommige albums niet juist worden gesorteerd ?
Onderstaand plaatje legt het mooi uit.. twee identieke albums, de ene wordt direkt na de zoekopdracht vanzelf gesorteerd op Album en Tracknumber.. de ander niet :?

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/4j7thu.jpg

Niet zichtbaar op plaatje, maar ze hebben allebei ook dezelfde codec-instellingen (MP3/VBR)

De laatste versie (0969) heeft trouwens nog steeds bugs in de GUI.. zie mijn reakties in de Meuktracker

[ Voor 19% gewijzigd door YoG op 30-08-2009 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Als ik dat plaatje zo bekijk dan is dat 2e album een sortering op alfabet van de titles. Waarschijnlijk heeft dat te maken met de filenames, de bovenste hebben wel tracknumber in filename, de onderste niet ofzo. Het zijn dezelfde albums, maar andere files. albumnaam is anders getagged en bij de 2e zijn alle titles capitalized.

Je global sort staat wsl nog op %path_sort%. Dat werkt alleen prettig als je heel consequente filenames hebt anders volgt foobar de volgorde in de windowsmap (alfabet default dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

CD Art werkt nu eindelijk goed :D In de opties stonden het aflezen van de ID3v2 Tag Cover en de %coverfolder%%artist% - %album%.jpg verkeerd om, toen ik de laatste bovenaan zette werd de album art meteen afgelezen :') Denk dat ik nu eerst wel ben uitgesleuteld met foobar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 09:21
Met de search niet gevonden in dit topic dus voor de mensen die Foobar onder Windows 7 gebruiken is dit wel een leuke plugin Windows 7 Shell Integration.

Je moet wel even je System Notification Area opties uitzetten (Preferences > Display > Default User Interface).

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Mar2zz schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 23:46:
Als ik dat plaatje zo bekijk dan is dat 2e album een sortering op alfabet van de titles. Waarschijnlijk heeft dat te maken met de filenames, de bovenste hebben wel tracknumber in filename, de onderste niet ofzo. Het zijn dezelfde albums, maar andere files. albumnaam is anders getagged en bij de 2e zijn alle titles capitalized.

Je global sort staat wsl nog op %path_sort%. Dat werkt alleen prettig als je heel consequente filenames hebt anders volgt foobar de volgorde in de windowsmap (alfabet default dus).
sorry, Ik had niet gezien dat je gereageerd had op mijn post :?
Maareh, Global Sort? Waar vind ik dat ergens?

Ik zie nu ook pas dat ie (ook) sorteert op alfabet

• Mar2zz
Preferences > General > Sort Incoming files by. Daar kun je bijvoorbeeld invullen:
%ALBUM ARTIST% - %DATE% - %ALBUM% - %DISCNUMBER% - %TRACKNUMBER% - %TITLE%

Of je renamed je files zodat ze beginnen met een discnumber/tracknumber. Dan kan je deze global sort gewoon op path_sort laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Tenks, maareh die Global Sort waar jij het over hebt heb ik al goed staan.. zie plaatje in mijn vorige post

Voor de duidelijkheid, %path% en %path_sort% hebben dezelfde functie, toch?
Het is niet echt een heel erg probleem.. ik ben ook wel zo'n beetje uitgesleuteld met mijn Foobar :)
Ik mis nog wat kleine details.. zo ook o.a. meer info in de statusbar over het aantal bestanden dat je hebt geselecteerd. Daar is alleen te zien hoeveel tijd het inneemt.. die statusbar is zó lang, daar kan veel meer info in gepropt worden

Hier een plaatje van mijn layout (ik houd vooral van functionaliteit.. ik draai maar op 1024x768)
Alle icoontjes heb ik van IconFinder (geen irritante en ordinaire "FREE ICONS!!! site)

[ Voor 35% gewijzigd door YoG op 20-09-2009 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Nu we het toch over sorteren hebben...
Is het mogelijk om Foobar te leren het woordje 'the' te negeren aan het begin van een artiestennaam?
Ik kom op hydrogenaudio wel een draadje tegen, maar dat is al ruim twee jaar oud, en gaat over de PanelsUI, terwijl ik toch echt Columns gebruik.
Ik weet ook niet echt waar ik moet zijn in mijn config-bestanden ;)

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Graham schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 22:54:
Met de search niet gevonden in dit topic dus voor de mensen die Foobar onder Windows 7 gebruiken is dit wel een leuke plugin Windows 7 Shell Integration.

Je moet wel even je System Notification Area opties uitzetten (Preferences > Display > Default User Interface).
Die was al eens eerder langsgekomen maar ik zie dat er nu een nieuwe versie van is die nu ook de progress bar gebruikt. Best leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Hoe kan ik met puur de nieuwste versie zonder extra modules zorgen dat als ik op next druk, de playlist ook meescrollt naar het huidige nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MsG schreef op maandag 21 september 2009 @ 22:35:
Hoe kan ik met puur de nieuwste versie zonder extra modules zorgen dat als ik op next druk, de playlist ook meescrollt naar het huidige nummer?
Cursor follows playback en playback follows cursor selecteren in je playback opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Het gekke is. Dat las ik ergens anders ook, maar die heb ik nergens. 0.9.6.9 hier.

:') /fail

Ik dacht bij preferences en dan playback. Maar ik zie het nu :). bedankt

[ Voor 37% gewijzigd door MsG op 21-09-2009 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

Omg, dat was de enige functie ik miste en was te lui om het uit te zoeken. Ik dubbelklikte op de statusbar als de cursor uit beeld verdween :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:58

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Jester-NL schreef op maandag 21 september 2009 @ 19:48:
Nu we het toch over sorteren hebben...
Is het mogelijk om Foobar te leren het woordje 'the' te negeren aan het begin van een artiestennaam?
Ik kom op hydrogenaudio wel een draadje tegen, maar dat is al ruim twee jaar oud, en gaat over de PanelsUI, terwijl ik toch echt Columns gebruik.
Ik weet ook niet echt waar ik moet zijn in mijn config-bestanden ;)
Er is een scriptfunctie voor om dergelijke voorzetsels (je kan evt ook zelf opgeven welke) te verbergen of achter de artiestnaam te zetten. Moet je even in de wiki op Hydrogenaudio kijken :)
edit:
Omdat ik in een behulpzame bui ben, klik hier.

[ Voor 13% gewijzigd door Demo op 21-09-2009 23:23 ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-06 00:19
Fijn om te zien dat foobar nog steeds sterk gaat :). Grappig feit: ik was al een tijdje aan het zoeken naar dat sorteren op tracknumber van albums en hier staat het gewoon een pagina terug ^^.

Mijn meest favo plugin moet wel Send To Device zijn. Met een rechterklik nummertjes naar een UMS device sturen \o/. Je kan zelfs kiezen of je alles samen op je mp3speler wil of wil onderverdelen in artiest/album/... . Zeer prettig en bespaart me een rits werk.

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-04 01:00
MsG schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 14:55:
Inmiddels heb ik het een beetje zo:
[afbeelding]
Weet iemand de naam van deze skin?

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

FooAVA heette het geloof ik. Maar ik heb nu weer na een reinstall van windows de default foobar.

DLStorm schreef op donderdag 24 september 2009 @ 10:48:
[...]

Weet iemand de naam van deze skin?
Die gebruikt voor zover ik weet componenten die niet met de laatste foobar werken.

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

^^ Inderdaad, maakt gebruik van PanelsUI. De skin wordt ook niet meer onderhouden, en je zult een oudere versie van foobar moeten gebruiken

me @ last.fm

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Klopt ik downloade ook een oudere. Maar vond dat het ding toch wat dingen miste, al heb ik die alsnog gevonden en waren het gewoon opties. Maar ik vind de standaardplayer ook wel prima, al vond ik die jewelcase om zo'n albumart heen wel erg mooi. Weet iemand een leuke simpele lichte module om de tooltip iets fancier te krijgen?

• Mar2zz
Jormungandr schreef op woensdag 23 september 2009 @ 22:14:
Fijn om te zien dat foobar nog steeds sterk gaat :). Grappig feit: ik was al een tijdje aan het zoeken naar dat sorteren op tracknumber van albums en hier staat het gewoon een pagina terug ^^.

Mijn meest favo plugin moet wel Send To Device zijn. Met een rechterklik nummertjes naar een UMS device sturen \o/. Je kan zelfs kiezen of je alles samen op je mp3speler wil of wil onderverdelen in artiest/album/... . Zeer prettig en bespaart me een rits werk.
Heb je hier een versie van te downloaden ergens? De website waar ie op hoort te staan bestaat niet meer, de developer van die plugin is ermee gestopt, hij was het oneens met het beleid van foobar's devs en heeft alles offline gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapgvk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-06-2024

jaapgvk

dus...

Ik gebruik foobar al een hele poos en het is echt een topper! Het enige programma dat fatsoenlijk met mijn grote muziek library om weet te gaan.

Ik heb hem door de tijd heen vooral aangepast voor het gebruik op feesten.

Nu ben ik aan het verkennen hoe ik een simpele 'preview functie' voor elkaar kan krijgen. Dus een liedje luisteren voordat je het in de playlist zet zonder dat deze over de speakers wordt gespeeld.

Nu is foobar natuurlijk geen dj-software, maar ik heb al een redelijk werkend concept.

Ik gebruik nu twee programma's. Foobar en mpc-hc.
Foobar heb ik zo ingesteld dat hij via de back-speakers speelt
Mpc heb ik zo ingesteld dat hij via de front-speakers speelt
(hier zit nog een mixer tussen dus dat werkt allemaal prima)

Ik heb een keyboard snelkoppeling gemaakt in foobar> Runservice : Open as...

Afbeeldingslocatie: http://i17.photobucket.com/albums/b61/jaapgvk/foobar-1.jpg
(excuses voor het grote plaatje, anders was het te onduidelijk)

Afbeeldingslocatie: http://i17.photobucket.com/albums/b61/jaapgvk/openas.jpg

Nu krijg ik dus eerste het 'open as' scherm van xp en moet dan nog handmatig op ok drukken. Dit is echt heel erg irritant en ik wil eigenlijk dat hij meteen mpc opent als ik op de snelkoppeling druk.

Ik heb ook al de foobar plugin 'Run Services 0.3.7' geprobeerd maar dit werkt ook te omslachtig. Hiermee krijg je in het menu dat zich opent als je met je rechtermuisknop op een liedje klikt een extra optie om externe programma's te openen. Maar het liefst zou ik gewoon meteen in het menu de optie 'preview' krijgen waarnaar hij meteen het liedje doorstuurd naar mpc.

Afbeeldingslocatie: http://i17.photobucket.com/albums/b61/jaapgvk/preview.jpg
(huidige situatie waarbij je zeg maar 'een klik teveel' nodig hebt.

Weet iemand een manier om dit voor elkaar te krijgen?

[ Voor 3% gewijzigd door jaapgvk op 20-10-2009 20:15 ]

Op zich...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
je kunt met foo_runcmd een shortcut van foo_run menuitems maken, zodat je ze met een sneltoets of er een knopje in de menubalk van foobar kan maken.

code:
1
"C:\Program Files\foobar2000\foobar2000.exe" "/runcmd-playing=Run service/Preview"

misschien ff prutsen met de command, want deze is in context van de spelende, misschien is het runcmd-selection=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapgvk

jaapgvk

dus...

Bedankt voor je antwoord. Ik heb de online documentatie nagekeken, maar ik ben ik er niet achter gekomen hoe ik bovenstaande code kan omzetten naar een menu item.

Als ik de code in cmd invoer krijg ik overigens idd de preview van het spelende nummer en niet de geselecteerde. Als ik 'playing' verander naar 'selection' of 'selected' dan zegt foobar "unknown commandline parameter", maar dat komt misschien omdat ik niks geselecteerd heb ik foobar omdat ik in het cmd scherm zit?

Op zich...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
misschien alleen runcmd=? of runcmd-files= runcmd-playlist=
hier staat meer
http://foosion.foobar2000...runcmd&version=1.0+beta+3

Ik heb zelf alleen runcmd's gekoppeld aan de playing song, dus ik hoop dat die van jou kan. je idee is in ieder geval grandioos.

[ Voor 42% gewijzigd door Mar2zz op 21-10-2009 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapgvk

jaapgvk

dus...

Ik heb het aan de gang :) Tenminste, ik denk dat ik het aan de gang heb zoals jij het bedoeld. Het was idd runcmd-playlist= Nu speelt hij mooi de geselecteerde track in mpc ipv de afspelende.

Onderaan in mijn eerste post gaf ik aan dat ik al een preview functie aan de gang had, maar dat die te omslachtig was. (selecteren>linkermuisknop>run service>preview)

Ik heb inmiddels de toetsenbord shortcut aan de gang. Achteraf bleek dat dit al kon sinds ik onderstaande foo_run code had aangemaakt.

code:
1
"G:\Program Files\MPC HomeCinema\mpc-hc.exe" "%path%"

Als ik nu een track geselecteerd heb en op 'p' druk, begint de geselecteerde track in mpc te spelen.

Dit werkt eigenlijk hetzelfde als de runcmd code van jou naar dan native in foo_run

Maar rechtstreeks een knop in het menu gaat dus uiteindelijk op deze manier nog steeds niet lukken, of zie ik iets over het hoofd? Dus (selecteren>linkermuisknop>preview)

Ik heb in de tussentijd een andere redelijk intuitieve oplossing gevonden. Ik heb de volgende shortcut gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://i17.photobucket.com/albums/b61/jaapgvk/shortcut.jpg

En in de quicklaunch bar gezet.

Afbeeldingslocatie: http://i17.photobucket.com/albums/b61/jaapgvk/headphoneico.jpg

Als ik nu op het icoontje druk begint de geselecteerde track mooi in mpc te spelen.

Op zich...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ha netjes, mooi systeempje. Ik denk dat we wat spraakverwarring hadden wat betreft menu. Jij bedoelt context menu, ik dacht dat je de menu-bar bedoelde. Je kan knoppen toevoegen aan foobar's menubalk (rechtermuis er op en dan customize). Daar moet je preview ook staan als het goed is. hang er een leuke fotootje aan en je hebt een knop.

foo_runcmd gebruik vanuit een extern programma (samurize), zodat ik bij al mijn foo_run syntaxen kan met een druk op de knop. wellicht heb je dat inderdaad niet eens nodig als je gewoon alles in foobar houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapgvk

jaapgvk

dus...

JAAAAAAAAA! Super bedankt! :D

Jouw menu-bar idee is veel beter en zeker minder omslachtig dan wat ik eigenlijk in gedachten had. Ik had geen idee dat je daar ook dingen kon toevoegen. En idd ik heb foo_runcmd hier niet eens voor nodig want dit kan gewoon via foo_run.

Nu heb ik een mooie idiot-proof oplossing om te previewen :)

Op zich...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-06 15:04

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Hopelijk gaan ze ook een OSX versie maken.
Ik altijd van foobar genoten met een library van 1000cd's. allemaal mooi getagged en dat werkte perfect en snel.

Nu heb ik al die cd's in itunes gegooid, hier en daar wat retaggen en album art toevoegen. Maar werkt eigenlijk SUPER. Op zich heb ik foobar niet meer nodig :)

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Je hebt ook een Preview plugin voor Foobar...
Ik zou graag een linkje willen posten maar de onofficiele plugin-site is niet meer werkzaam.. die linkt nu door naar de officiele Foobar site
Deze bedoel ik dus.. www.fb2k.org
Iemand die hier meer over weet? De officiele site is lang niet zo compleet als de onofficiele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapgvk

jaapgvk

dus...

Die had ik ook al gevonden ja. Maar het enige wat die plugin doet is een klein gedeelte van een track afspelen en dan doorgaan naar de volgende. Niet echt wat ik zocht.

Op zich...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-06 15:13

Tim Schuhmacher

abasios

Zijn er al mensen die met de 1.0 versie bezig geweest zijn? Wat zijn de ervaringen?
1.0 Change List:

* New context menu structure - better out-of-the-box layout but less customizable.
* Built-in support for Windows Media and RTSP streaming.
* “Edit” menu operates on the currently selected object rather than always on the active playlist.
* Improved compatibility with multimedia keyboards.
* Improved, more customizable album art support.
* Portable installs now remember Media Library paths relatively to the install folder.
* Reworked Preferences: OK/Cancel/Apply buttons, new layout of standard pages.
* New options regarding selection viewer behavior.
* Default User Interface: new pseudo color code system for status bar and playlist view.
* CD ripping improvements
* New: Converter encodes to .m4a rather than to .mp4.
* New: Notices for components that no longer serve any purpose.
* Bug: Certain ASX playlist files are not parsed properly.
* Bug: Unwanted playlist view scrolling when deleting items in certain scenarios.
* Bug: cannot bind context menu commands to toolbar buttons.
* Bug: "initialization failure" errors when making a clean non-portable install rather than upgrading from an earlier version.
* Bug: possible unnecessary tag reloads on Media Library contents on startup.
* Bug: doubleclicking the Selection Properties element no longer brings up the Properties dialog.
Ik installeer meestal geen betas maar hierin zitten wel mooie verbeteringen (bv windows media stream support)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Tim Schuhmacher schreef op zondag 29 november 2009 @ 17:41:
Zijn er al mensen die met de 1.0 versie bezig geweest zijn? Wat zijn de ervaringen?

[...]

Ik installeer meestal geen betas maar hierin zitten wel mooie verbeteringen (bv windows media stream support)
Ik gebruik 1.0 sinds beta 4, niet erg veelvuldig.
Ik heb geen groot verschil kunnen vinden in normaal gebruik. Met name windows media stream is wel iets dat ik altijd miste, maar dus ook nog niet geprobeerd.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
beta 4? Maar er zijn er nog maar 2: http://www.foobar2000.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ja lekkere beta. Wel jammer dat ik nu wat achterlopende componenten heb. In die nieuwe versies worden meestal bugs gefixed waar ik zelf nooit achter was gekomen of mee te maken heb gehad. Ondertussen is er al een beta3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:31
Ik ben ook weer helemaal terug naar foobar. Heb sinds ik windows 7 had geinstalleerd eerst WMP12 geprobeerd en toen songbird, waarbij ik songbird best wel nice vind alleen zoo fucking traag. Enige manier om het snel te krijgen is om geen extensies te gebruiken, wat het punt van songbird weer een beetje te niet doet.

Wat ik jammer vind aan foobar is dat ze niet een mooie Aero-based skin maken voor foobar. Plus dat het veel tijd kost om iets naar wens in te richten, maar dan heb je ook wel wat natuurlijk ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Bedoel je zoiets?
Afbeeldingslocatie: http://fc06.deviantart.net/fs50/i/2009/314/5/9/Xchange_v3_5_2_by_Br3tt.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:10

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Bij het uitkomen van de fb2k 1.0 béta's heb ik mij toch eens wat meer in verdiept in de versie daarvoor.
Had hem ooit eens op m'n laptop geplukt van het i-net maar er weinig mee gedaan.

Na heel veel zoeken in het forum daar heb ik nu 'bijna' een kopie van iTunes.
Vind die lay-out nu een maal prettiger mee werken zoals Rating, Played, Last played.
Hij staat nu als hoofd speler op m'n Vista PC.
Dat 'bijna' zit ook in de snelheid van opstarten. Wat is foobar2000 toch lekker snel.

Zou nog een ding écht willen.
Dat foobar2000 ooit met Squeezebox zou kunnen gaan werken. Op het forum zijn daar ook vragen over. Er is nog niemand imo die al iets heeft kunnen brouwen.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Bedankt Mar2zz.
Ga het iig bestuderen. Hopelijk kan ik er uit komen om het te laten werken.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Weer een component die last.fm aan foobar koppelt. Nu kan je bijvoorbeeld tracks Love geven met een hotkey!

Deze vervangt eigenlijk foo_scrobblecharts. Alleen is er nog een update nodig voor de foobar2000 1.0 gebruikers, in het contextmenu komt de boel onder legacy te staan. Eigen menuutje is wel zo mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Helaas lukt het mij (nog) niet dat script te compileren.

Na eerst het probleem met [font=....] te hebben omzeilt door het minimale te nemen van het script blijf ik steken op:
\>"C:\Program Files\AutoIt3\SciTE\..\autoit3.exe" /ErrorStdOut "D:\AutoIt\FooSQ.au3"
D:\AutoIt\FooSQ.au3 (97) : ==> Array variable has incorrect number of subscripts or subscript dimension range exceeded.:
$m_r = $a_tn[2]
$m_r = ^ ERROR
>Exit code: 1 Time: 0.217

Dit komt van:
code:
1
2
3
4
5
6
7
        if $m_ln <> $m_lts    Then
        ; find new infos after transition
            $a_tn = StringSplit($m_title, "/")
            $m_fn = $a_tn[1]
            $m_r = $a_tn[2]
            $m_p = $a_tn[3]
        EndIf

Heb 't zelf al met   Dim $a_tn[4]   geprobeerd maar dat werkt ook niet.

Zoek nu nog naar een mogelijkheid om in AutoIt waarden van variabelen te kunnen bekijken.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:10
Ik heb vanmorgen de darkone 1.6 skin geinstalleerd, en die werkte ook prachtig.
Na dat ik een ergens een andere instelling heb gemaakt krijg ik het niet meer voor elkaar om het playlist panel de darkone look te geven.
Het ziet er nu zo uit Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/12/06/1260109733-080.jpg
Ik heb het volgende geprobeerd:
Opnieuw installeren zowel skin als foobar inclusief ccleaner register opschonen.
De gebruiksaanwijzing door te nemen voor het herstellen van de panels.
Foobar in een andere map dan de standaard map.
Heeft iemand een idee hoe ik de Darkone playlist view panel weer terug kan toveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Waarschijnlijk heb jij foobars instellingen in de application folder van windows staan en niet bij de foobarmap zelf in (foobar installed default zo). Deze blijft bij een uninstall staan waardoor je settings gelijk blijven als je opnieuw installeert, ongeacht welk pad je pakt. bij een nieuwe install dus ook die map ff weggooien.

Ik weet niet hoe je darkones normale weer terugdoet. Meestal leer ik dingen door iets fouts te doen zoals jij nu en dan stappen terug te gaan. ben niet echt into columns ui, de basis ken ik wel maar ik ben dui lover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:10
Dat is nou het gekke, als je foobar uninstalled vraagt hij of je de Application data folder ook wilt verwijderen en die is ook echt weg.
Evenals de foobar map in program files

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Ben al een stukje verder met puzzelen in AutoIt3.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
; get foobar windows title
$m_title = WinGetTitle($m_foo, "")

MsgBox(0, "FooSQ", "De titel van " & $m_foo & " is " & @CRLF  & $m_title , 5)       ; for testing

If $m_title = "0" Then
    MsgBox(0, "FooSQ", "Please start Foobar")
    Exit
EndIf

Mijn test regel 4 geeft aan dat regel 2 niet goed werkt.
De enige keer dat de window titel wordt op gehaald is bij de rust stand van foorbar2000 nl foobar2000
Dat is ook gelijk de reden dat het script flipt. Die titel voldoet niet aan de regels om gesplitst te worden.
Hier moet een afvang voor gemaakt worden wat niet moeilijk is imo.
Helaas heeft dat pas zin als de titel van het foobar2000 window wel door regel 2 uitgelezen kan worden.
Daar is dus nu het zoeken naar of voor een alternatief.

In foobar2000 wordt namelijk de regel %path%/%playback_time_remaining_seconds%/%ispaused%/ gezet om gegevens in de window titel te krijgen tijdens het afspelen.
In het foobar scherm werk het prima alleen komt het niet in AutoIt terecht met regel 2.

Window titel wordt hier gesplitst met de / als breekpunt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
        if $m_ln <> $m_lts    Then
        ; find new infos after transition
            $a_tn = StringSplit($m_title, "/")
            $m_fn = $a_tn[1]
            $m_r = $a_tn[2]
            $m_p = $a_tn[3]
        EndIf

[ Voor 20% gewijzigd door KroontjesPen op 07-12-2009 13:10 . Reden: Beter leesbaar gemaakt ]

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Topicstarter
pinojo123 schreef op zondag 06 december 2009 @ 17:03:
Ik heb vanmorgen de darkone 1.6 skin geinstalleerd, en die werkte ook prachtig.
Na dat ik een ergens een andere instelling heb gemaakt krijg ik het niet meer voor elkaar om het playlist panel de darkone look te geven.
Het ziet er nu zo uit [afbeelding]
Ik heb het volgende geprobeerd:
Opnieuw installeren zowel skin als foobar inclusief ccleaner register opschonen.
De gebruiksaanwijzing door te nemen voor het herstellen van de panels.
Foobar in een andere map dan de standaard map.
Heeft iemand een idee hoe ik de Darkone playlist view panel weer terug kan toveren.
Volgens mij moet je om hem de andere playlist look te geven op een van die knoppen rechtsboven de playlist klikken. Probeer die 2de van rechts op je eigen screenshot maar eens.