Foobar ervaringen en skins Topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste
Acties:
  • 62.655 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
Voor mensen die het leuk vinden om te stoeien met foobar en samurize zoals Tranzity bijvoorbeeld. Ik heb een .sam file gepost in mijn thread op samurize.com. Die .sam is erg makkelijk te importeren zodat mijn config bij jou gewoon werkt.

De geposte config bevat een erg basic sidebar die maar drie dingen laat zien, namelijk albumart, artiestennaam en informatie over de artiest, grabbed van last.fm.

Ik heb 'm erg basic gehouden zodat het voor een beginner heel makkelijk door te krijgen is hoe het precies werkt. Je kan er naar hartelust allerlei info/dingen aan toevoegen (ook van andere websites als je wilt), zie dit voorbeeld.

Het beste nieuws, deze config is foobar2000 0.9.6+ en Vista/Windows 7 compatible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225008

Ziet er mooi uit Mar2zz.

Ik ben ook eindelijk tevreden met mijn foobar config. Is niet heel uitgebreid ofzo, maar voor nu mis ik eigenlijk niets. Misschien nog wat meer doen met last.fm, maar dat is voor later.

Screen: (klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~plas0254/foobar2k_thb.JPG

Is het btw mogelijk die playcount van je last.fm account te halen? Heb me daar verder nog niet in verdiept eigenlijk, maar lijkt me wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
De playcount is wel zichtbaar te maken, maar nog niet in tags te krijgen (alleen met hele grote workaround). Er is nog geen speciale plugin voor, maar is al wel vaak gerequest.

Wat je wel kan doen is (heel veel werk). alle playcounts van last.fm opslaan in een textbestand. Dan moet je in foobar precies dezelfde playlist maken als de volgorde op last.fm. en dan kan je gewoon de tag copy/pasten vanuit de textfile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208483

Hoi,

als ik een album selecteer met album list staan de nummers altijd gesorteerd op de titel van het nummer, hoe kan je ze op tracknummer automatisch laten rangschikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Waarschijnlijk staat je sort niet goed, alle standaard albumlist views hebben tracknumber voor title staan.
%album%[ '['%album artist%']']|[[%discnumber%.]%tracknumber%. ][%track artist% - ]%title% (zo dus).

Of je tag %tracknumber% is niet gevuld%, of je sort staat op filepath ofzo.
Bij Edit > Sort kun je vanalles kiezen.
In Preferences kun je er 1 vastzetten bij general > sort incoming files by. typ daar bijvoorbeeld:
%ALBUM ARTIST% - %DATE% - %ALBUM% - %DISCNUMBER% - %TRACKNUMBER% - %TITLE%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mar2zz schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 22:00:
Waarschijnlijk staat je sort niet goed, alle standaard albumlist views hebben tracknumber voor title staan.
%album%[ '['%album artist%']']|[[%discnumber%.]%tracknumber%. ][%track artist% - ]%title% (zo dus).

Of je tag %tracknumber% is niet gevuld%, of je sort staat op filepath ofzo.
Bij Edit > Sort kun je vanalles kiezen.
In Preferences kun je er 1 vastzetten bij general > sort incoming files by. typ daar bijvoorbeeld:
%ALBUM ARTIST% - %DATE% - %ALBUM% - %DISCNUMBER% - %TRACKNUMBER% - %TITLE%
Sorry, ik bedoel dat ze bij playlist view dan niet goed staan.

EDIT: Ow ik zie het al, ik dacht dat die dingen alleen effect hadden op album list zelf. Bedankt :)

%<album artist>%|%album%|[[%discnumber%.]%tracknumber%. ][%track artist% - ]%title%
Ik heb nu bijvoorbeeld deze, nu wil ik dat als ik een artiest selecteer bij playlist view de albums op volgorde van datum staan, kan dit?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 208483 op 21-02-2009 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Voor de last.fm ers hier. Alle plugins die de combinatie foobar2000 / last.fm compleet maken:

(schaamteloze copy/paste van last.fm group Friends of foobar2000)
foo_audioscrobbler by Florian
foo_lastfm_radio by nausea
foo_scrobblecharts by Chronial

Audioscrobbler is onmisbaar natuurlijk.

lastfm radio maakt mooie playlists voor je van de radiostations. je ziet welke nummers komen en kunt naar hartelust nummers naar voren gaan. (als je dan nummers overslaat verdwijnen die wel, maar komen er nieuwe tevoorschijn). leuk om te ontdekken! (met foo_run kun je dan zelfs met een hotkey automatisch de piratebay of binsearch openen met zoekresultaten op artiestnaam of title als je een nummer lekker vindt en meer wilt)

scrobblecharts is interactief met de song die je speelt. creeert een gesorteerde chartsplaylist van je artiest, een last.fm top 15 zeg maar. En hij kan een (charts)playlist maken gebaseerd op similar artists van de artiest die je nu speelt. Die similars moeten dan wel in je library voorkomen. leuk om genre playlists mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is er verschil tussen die audioscrobbler en die van last.fm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Deze is een kleine .dll plugin voor Foobar, die van last.fm is een hele (zware) client die moet draaien naast je audiospeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Klopt. Dat maakt foobar i.c.m. last.fm radio een standalone client voor last.fm.

Het enige wat nog ontbreekt is love/hate/ban optie. Hopelijk komt dat gauw in de scrobbler terecht, wordt wel veel gerequest. Maar florian zal het wel te druk hebben met MP3Tag (dat programma is van hem).

Zou ook mooi zijn als scrobblecharts similar tracks ging ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-06 15:13

Tim Schuhmacher

abasios

Geniale plugin, die Lastfm Radio, had ik eerder moeten hebben. En gelukkig dat hij niet scrobbled, dat weerhield mij altijd om online naar 'mijn' radio's te luisteren via de website zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
last.fm radio heeft een update, waardoor album art nu beschikbaar is geworden! Gister gevraagd, vandaag gereleased, is dat ff service!
In default UI gaat het niet werken, maar in een columns UI config, of extern programma (zoals mijn samurize config) dus netjes album art tijdens het afspelen
Nausea:
Quick update to version 0.5.6. There is now a new technical field "lastfm:imageURL".
Use $info(lastfm:imageurl) to retrieve it. Let me know if it helps!
Ik:
Works great. Was testing it wit 0.5.5 at first, wanted to file it didn't work, then I had that "Oops"-"ligthbulb above head"-moment and upgraded. Worked instantly. I spam it to foo_np_simple with:
code:
1
$if($stricmp($left(%path%,3),FOO),$info(lastfm:imageurl),$replace(%_path%,%_filename_ext%,)folder.jpg)

Thank you for updating so fast!
Dat maakt het nog stukken mooier nog!

En nog wat geinigs uitgevonden. Met foo_run (en foo_runcmd eventueel als je vanuit een extern programma wilt aansturen) kan je met een druk op de knop meer zoeken van dezelfde artiest op websites zoals binsearch, discogs, last.fm etc etc. Tijdens het luisteren naar last.fm radio ff een klikje, en hoppa, daar staan alle torrents van de artiest.
code:
1
http://thepiratebay.org/search/$replace(%artist%, ,+)/0/99/100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Mar2zz schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 22:05:
In default UI gaat het niet werken, maar in een columns UI config, of extern programma (zoals mijn samurize config) dus netjes album art tijdens het afspelen
Wat bedoel je hier precies mee, want ik zie in de default ui de cover wel gewoon.

Of bedoel je dat het bestand zelf fysiek ook beschikbaar is?

edit:

Extra vraagje. Is het ook mogelijk om net zo als Now Playing Simple gegevens van het huidige nummer kan wegschrijven, de inhoud van een playlist weg te schrijven? Dan is het mogelijk een rss feeds van een playlist te maken en deze te publiceren. Of dat de queue op je desktop weergegeven kan worden mbv samurize. Eigenlijk wel iets wat ik zelf zou willen programmeren.

[ Voor 39% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 25-02-2009 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik heb ook default ui, maar het albumart view ik extern, dus zit niet in mijn foobarwindow. ging er onterecht blijkbaar vanuit dat default ui perse een folder.jpg moet hebben, maar die leest natuurlijk ook embedded art. die art in de stream is embedded en daardoor was het denk ik altijd al beschikbaar, ook voor deze update er was.

Dat inhoud van een playlist is wel erg interessant, ik zal er eens naar zoeken. Vind het wel leuk om te weten wat het volgende nummer is als ik foobar minimized heb.

Deze functies zijn playlistspecific, maar daar kan je verder niets mee:
http://wiki.hydrogenaudio...t_Reference#Playlist_info

wel staan je playlists in de folder playlists in de foobar2000-map, maar die hebben .fpl extensie. notepad ++ kan er in ieder geval niets mee, die geeft jibberish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Ik had al meer ideetjes, eentje was om een screensaver te maken op basis van een rss feed - een van je playlists. Bv je history. RSS screensavers zijn er wel en die kun je combineren met je last fm feeds. Maar die feed heeft ook een url in zich wat dan niet zo interessant is en rrs screensavers gaan uit van een heel nieuwsbericht terwijl in mij idee het slecht uit een artiest en track nummer bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Met samurize kan je gedeeltes van websites scrapen. Kun je compleet naar je hand zetten. Niet zo een gek idee eigenlijk. Ik neem aan dat je foo_navigator al kent? die maakt automatisch een history voor je, is net zoiets als een playlist met lastplayed during last week, maar dan met meer mogelijkheden.

Ik heb wat nieuwe ideeen opgedaan met samurize en foobar dankzij foo_np_simple en de last.fm radio. Heb er een videootje van gemaakt.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=whoj6BOSfE4]

Mogelijkheden zijn oneindig lijkt het wel. Heb nog inspiratie genoeg :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Ik zie de meerwaarde van foo_navigator niet. Op de kleurtjes na kun je alles met een autoplaylist. En je filmpje kende ik! Leuk gedaan.

Wat ik nu heb ik vrij simpel. Daar houd ik wel van, ik heb een achtergrond met over de gehele breedte covers van mijn muziek die dagelijks ge-update wordt en daaronder in grote letters de artiest en track dat gedraaid wordt mbv samurize en foo_np_simple.

[ Voor 3% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 25-02-2009 22:37 ]

• Mar2zz
Ik ook niet hoor, navigator is hetzelfde als een autoplaylist. De meerwaarde zou er voor mij inzitten dat ie max 100 files mag hebben. maar ik heb het een tijdje gebruikt, en merkte dat ik meer mijn recently played autoplaylists gebruikte dan navigator.

Hoe heb je dat met die achtergrond gedaan? een pagescraper op je last.fm profiel gezet ofzo? Ik wil ook wel zoiets maken, ter grootte van mijn bureaublad. maar de plaatjes van hoesjes zijn op last.fm in de history maar 32x32 pixels, dat is niet mooi. Tell me how!

(btw, de video is een nieuwe. deze config werkt zonder de buggy samurize plugin ampi.dll en is daarom compatible met de laatste foobar en vista/seven)

Last.fm radio is ook weer geupdate. gister skipte die oneindig, wegens een probleem (hopelijk zeldzaam) met de last.fm streams. de update zorgt dat ie niet meer oneindig doorskipt (@hoge load) als ie niets kan vinden. Die nausea is er steeds verdomd snel bij, superondersteuning.

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Voor de wallpaper gebruik ik gewoon Gijsco's Last.fm Desktop Generator ( http://gijsco.student.utwente.nl/projects/last.fm/ ) die hier een tijdje terug genoemd wordt. Inderdaad is de kwaliteit van de covers niet super, maar daarom gebruik ik een klein formaat:
http://www.timschuhmacher...op_samurize_np_simple.jpg

Het zou inderdaad mooi zijn om mijn eigen covers daarvoor te gebruiken, die hebben een hogere resolutie.

[ Voor 8% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 26-02-2009 18:11 ]

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mooi filmpje Mar2zz!
Ben even die lastfm_radio aan het checken, aardig vet!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-06 14:13

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Mar2zz schreef op maandag 16 februari 2009 @ 16:52:
Kan dat niet met playlist tree mod dan? ik heb in het verleden de gewone playlist tree gebruikt, daar kon je echt zieke query's mee maken. Heel veel mee gestoeid! Alle titleformatting is daar toch gewoon aanwezig/bruikbaar + extra dingen zoals querynode en format enzo?

Wel een leuke manier om die nummercheck te doen trouwens, ik kende 'm niet. Ik had waarschijnlijk $replace daarvoor gebruikt als ik niet alle nummers los wou hebben.
Ik ben jou nog een bedankje verschuldigd.. ik had ff niet door dat je in het menu bovenaan bij Playlist Tree Mod query's moet bouwen - op zich ook wel wazig dat het niet met rechtermuisknop op de lijst zelf kan, of in het Preferences scherm. Ik heb nu inderdaad mijn mooie query gebouwd, lang leve Columns UI! \o/
Nu nog een werkende queue list vinden :X Van de twee beschikbare, geeft de een een melding dat ie op mijn OS (Vista x64) niet werkt, de andere lijkt niet verschijnen als UI element en heeft 0,0 documentatie, zelfs geen website of forumtopic :(

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
Heb een tijdje iTunes (maandje) weer gebruikt. Nu bij de nieuwe versie van foobar weer overgestapt en heb nu al mijn playback statistics alleen aan foo_playcount overgelaten en niet ook aan foo_playback-statistics_custom.

Daarnaast dé 3 last.fm componenten geïnstalleerd. Maar wat is die scrobblechart plugin een iTunes-Genius killer van jewelste zeg! Véél betere resultaten dan bij Genius van Apple, wat natuurlijk ook ligt aan het feit dat Last.fm uit een verdomd grote database kan putten.

Ik denk dat iTunes weer gaat verworden tot dat wat t al was: de indeler van mijn mapjes in de muziek map (artist/album/track).

Enige wat ik nog mis in de default UI is het altijd laten zien van de album art van t gespeelde nummer (niet het geselecteerde nummer), album art naast het album in playlist view en vooral het inline editten van de tags zoals in iTunes (van artist tag tot de rating).

vogelaarke135

• Mar2zz
NP! Die treequeries kon ik echt autistisch over doen, niet stoppen met denken zeg maar. het kan zo ingewikkeld worden, alles lijkt mogelijk in dat ding.
Tim Schuhmacher schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 18:08:
Voor de wallpaper gebruik ik gewoon Gijsco's Last.fm Desktop Generator ( http://gijsco.student.utwente.nl/projects/last.fm/ ) die hier een tijdje terug genoemd wordt. Inderdaad is de kwaliteit van de covers niet super, maar daarom gebruik ik een klein formaat:
http://www.timschuhmacher...op_samurize_np_simple.jpg

Het zou inderdaad mooi zijn om mijn eigen covers daarvoor te gebruiken, die hebben een hogere resolutie.
Ik heb het ff geprobeerd. mijn recently added playlist gesaved als m3u, maar ik krijg de samurizepagescraper niet zover dat ie de filename vervangt voor folder.jpg. Maar goed, dan is het nog niet automatisch, aangezien je dan eerst de m3u moet saven. Ik had gehoopt dat foo_scheduler op gezette tijden playlist zo kan saven, maar dat kan dus niet.

Dit betekent dus wel dat het kan met foo_texttool. Save een playlist naar keuze naar een textfile met de volgende syntax:
code:
1
$replace(%_path%,%_filename_ext%,)folder.jpg)
en vink skip duplicating lines aan. Vervolgens een stel readtextfile meters deze file laten lezen en je bureaublad staat vol met albumart.

Jammere is dat texttools wel via commandline te starten is, maar dat ie alleen naar klembord kopieert, niet naar een gespecificeerde file. dus er is een tussenstap. Aan de andere kant, met een %last_played% DURING LAST WEEK playlist heb je ook wel weer genoeg albumart om het een dagje uit te zingen zonder duplicates te zien als je 10 meters maakt en per 10 minuten refreshed. Ik ga het sowieso ff in elkaar flansen, zoveel moeite is het niet, en staat vast mooi op de desktop. een 4x5 meter van 300x300 pixels ofzo, ik heb gelukkig 99% van mijn albumart van minstens die grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Klinkt goed! als je het voor elkaar hebt, lees ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Is al voor elkaar. Automagisch werkt het nog niet.

heb er ook 1 met de historie (recently listened) van last.fm gescraped, maar die foto's kunnen niet groter dan 50x50 anders worden ze lelijk. een blokje van 4x4 foto's van 50x50 pixels per foto is opzich wel een grappige widget.

Ware grootte:
Afbeeldingslocatie: http://img13.imageshack.us/img13/572/widget.png

Deze widget kan natuurlijk weer een link ofzo krijgen zodat ie ook nog een functie heeft.

Met afbeeldingen van most played artists wordt het wel mooier, dat formaat is op de website ook een stuk groter. maar hoesjes zijn cooler.

het is dus manueel en groot vanuit foobar vs, automatisch en klein of automatisch en artistpictures.

Of je folderstructuur moet meewerken, zodat je met de artiestnaam van last.fm en een prefix zoals c:\Mijn Muziek\insert artiestnaam\folder.jpg krijgt.

En omdat ik xbmc heb heb ik het zo ingedeeld! verdrie, ik krijg al typend de oplossing binnen voor automagie!
enige flaw is dan dat ie een random album van de artiest laat zien, en niet het gespeelde album, en dat het bij bijzondere albums (soundtracks en compilaties en last.fm radio) niet werkt. maar dat is wel te overzien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196208

Toch nog even een foobar foefje wat ik jullie niet wilde onthouden:

Momenteel is het niet mogelijk om in te stellen welke folders je wilt excluden. Nu wilde ik dit zelf wel graag aangezien ik een stuk of 10 indie/rock playlists in een folder heb en vertweevoudigen mijn artist count. Dit maakt mijn media library niet overzichtelijker, dus wilde ik een aparte playlist waar bestanden uit een bepaalde map niet in staan. Na even googlen kwam ik op het volgende:

code:
1
NOT %path% HAS "c:\path" AND NOT %path% HAS "c:\path2"
Als je echter wilt dat bepaalde nummers uit die mappen wél worden weergegeven voeg je het volgende hieraan toe:

code:
1
2
OR ((%path% HAS "c:\path" AND %rating2% GREATER 0) 
OR(%path% HAS "c:\path2" AND %rating2% GREATER 0))

Op deze manier worden bestanden uit de mappen met een rating hoger dan 0 (mijn favo tracks) wél toegevoegd aan de autoplaylist. Hoop dat jullie er iets aan hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Kan je ook in albumlist doen:
$if($strcmp($substr(%path%,1,7),C:\path),%album artist%|%album%|[[%discnumber%.]%tracknumber%. ][%track artist% - ]%title%,--Verborgen--)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Ben ik dat te simpel als ik gewoon 2 mapjes heb: sorted en unsorted. Sorted is dus de map waar Foobar naar kijkt. Sorted heeft een mooie directorystructuur en goede tags en unsorted moet ik nog taggenen evt 1x beluisteren ter goedkeuring. Unsorted albums tag ik en kopieer ik daarna naar sorted. Dan luister ik de nummers wel eens later.

Maar Mar2zz, je maakt dus voor die widget niet gebruikt van je lokale hoesjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

Ik krijg Foo_Autoenqueue hier niet aan de gang.. iemand anders met hetzelfde probleem?
Hij mekkert over:
Failed to load DLL: foo_autoenqueue.dll
Reason: De toepassing kan niet worden gestart omdat de configuratie van de toepassing onjuist is. Het opnieuw installeren van de toepassing kan dit probleem oplossen.
Zou wel heel handig zijn, deze plugin.. want ik merk dat Foobar zijn playlist-contents standaard niet ververst

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
ik heb ook 2 mappen, zelfde opzet als jou tim.

die widget van het plaatje hierboven is gemaakt van de plaatjes die op je eigen last.fm profile pagina staan bij recently listened. die zijn 32x32, ik heb ze naar 50x50 gesized, dat kan nog net.

lokale hoesjes widget is hetzelfde, alleen groter, gebaseerd op een door foo_textdisplay gevuld textbestand van mijn mostplayed playlist, de top 12 in hoesjes. 4x3 met 300x300 plaatjes. vult bijna mijn hele bureaublad. (1440x900 scherm). ik ga hem nog ff het hele bureaublad laten vullen en dan doe ik hier een piccie:

bij deze:
Afbeeldingslocatie: http://img15.imageshack.us/img15/7338/mostplayeddesktop.png

wellicht ga ik nog aan de slag met 200x200's. dit zijn 288x288's (1440/5=288). Deze is dus met foo_texttools. kan een willekeurige playlist saven naar een textbestandje, en mijn bureaublad veranderd mee! foobarlove!

[ Voor 28% gewijzigd door Mar2zz op 27-02-2009 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

YoG schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 18:55:
Ik krijg Foo_Autoenqueue hier niet aan de gang.. iemand anders met hetzelfde probleem?
Hij mekkert over:
[...]
Zou wel heel handig zijn, deze plugin.. want ik merk dat Foobar zijn playlist-contents standaard niet ververst
Probleem opgelost.. je hebt dus de Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable Package nodig.. moet je ook maar net weten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

YoG schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 23:46:
[...]

Probleem opgelost.. je hebt dus de Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable Package nodig.. moet je ook maar net weten :/
Idd niet echt handig dat ze dat niet even op de downloadpagina zetten, of een zipje met een readme.txt aanbieden ipv een losse dll. Wat doet die plugin trouwens? Selecties automagisch enqueuen ofzo?

Blijf hier trouwens ook stoeien met fb2k, heb Columns UI nu naar tevredenheid ingericht. Ik miste een queue-teller, zoals Winamp die heeft, maar dat bleek ook een fluitje van een cent om te realiseren - heb nu een extra kolom in de playlist view die voor het actieve nummer (spelend/gepauseerd) de gespeelde tijd laat zien en bij gequeuede nummers de queue indexes en het totale aantal gequeuede nummers.

code:
1
$if($or(%isplaying%,%ispaused%),%playback_time%,)['['%queue_indexes%/%queue_total%']']

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Wil ik toch even zeuren over Foobar. Ik vind het irritant dat de inhoud van playlists en statistieken pas bewaard worden wanneer je Foobar afsluit. Dat gebeurt niet zo vaak bij mij. Maar wanneer het programma dan eens crasht ben ik alle wijzigingen van afgelopen dagen kwijt. Moet ik weer bedenken welke nummers ik een rating gegeven heb. Play count ben ik sowieso dan kwijt.

Is er een plugin die getimed het save commando kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Held - blijkbaar een recente plugin. Stom dat ik die gemist heb. Was wel een grote ergernis van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Demoniac schreef op zondag 01 maart 2009 @ 13:25:
[...]
Idd niet echt handig dat ze dat niet even op de downloadpagina zetten, of een zipje met een readme.txt aanbieden ipv een losse dll. Wat doet die plugin trouwens? Selecties automagisch enqueuen ofzo?
Sorry voor late reaktie..
Ja, hij voegt nieuwe bestanden automatisch toe aan een speellijst.. dat kan van alles zijn, aktieve, vooraf ingestelde of een nieuwe. Alles wat ik bijv. met Soulseek en Torrent download zet ie in de betreffende speellijst..
..van daaruit kan ik meteen muziek uit proberen.. en dan óf moven naar permanente plek op hd .. of verwijderen (met Foobar verwijderfunctie.. die werkt erg prettig.. hij stelt namelijk zelf voor om leeg achtergelaten mappen ook te verwijderen.. houdt 't netjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
Ik wil snelkoppelingen voor mijn foobar controls. Dus heb al snelkoppelingen gemaakt met als doel de foobar commands zoals aangegeven hier door Yirka: http://www.hydrogenaudio....index.php?showtopic=68509

Maar als ik een nieuwe werkbalk maak (winXP pro) laat ie een koppelingenwerkbalk zien, maar moet ik eerst op de pijl naast "koppelingen" drukken en dan pas laat ie mijn knopjes zien (die het trouwens gewoon netjes doen). Beetje onhandig, en ik krijg het maar niet voor elkaar om mn knopjes gewoon op de taskbar te laten zien. Iemand die weet hoe dit op te lossen?

[ Voor 6% gewijzigd door vogelaarke135 op 03-03-2009 23:03 ]

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Rechtermuisklik op leeg stukje taakbalk -> vinkje naast "Taakbalk vergrendelen" weghalen en dan kun je die werkbalk met foobar-controls eruit schuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
YoG schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 22:55:
Rechtermuisklik op leeg stukje taakbalk -> vinkje naast "Taakbalk vergrendelen" weghalen en dan kun je die werkbalk met foobar-controls eruit schuiven
Ok superbedankt het werk! En ik me maar rotzoeken :p

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Ik snap de meerwaarde van ColumsUI niet zo, behalve dan met nieuwe eye-candy. Ik heb er gisteren weer mee zitten stoeien maar ik kan er maar niet aan wennen. Zelfs de sorteerknoppies die ik in de default UI heb kan ik er niet in krijgen .. misschien wel met ingewikkelde scripts maar het moet toch ook op een makkelijke manier kunnen ??

Alle templates die ik er over heb gezien zijn van die gelikte dingen.. is ColumsUI alleen daar nuttig voor?

Ik begrijp ook het nut van die lastfm-plugin niet helemaal.. die krijg je toch al meegeinstalleerd als je lastfm-client installeert? Of is dat een andere? Het draait altijd onzichtbaar op de achtergrond dus ik heb er in de praktijk toch eigenlijk niks mee te maken?

[ Voor 23% gewijzigd door YoG op 04-03-2009 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
De meerwaarde van columns zit hem vooral in het toevoegen van kleuren en inline album art. En er is natuurlijk een scala aan handige plugins die niet werken in default UI. Het is wel een heel andere insteek. Leunt zwaar op titleformatting, ChubbChubb (TS) is daar heel handig mee.

De last.fm plugin is voor standalone gebruik. De last.fm-client heb je dan niet meer nodig, tenzij die features biedt die je in foobar niet terug ziet. (zoals love/hate/ban). Scheelt een proces. Hij draait wel onzichtbaar, die client, maar die is wel aan het fingerprinten van je songs (in default setting), dus het kost sowieso wat resources omdat het een extra proces is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Mar2zz schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 12:15:
(...)
De last.fm plugin is voor standalone gebruik. De last.fm-client heb je dan niet meer nodig, tenzij die features biedt die je in foobar niet terug ziet. (zoals love/hate/ban). Scheelt een proces. Hij draait wel onzichtbaar, die client, maar die is wel aan het fingerprinten van je songs (in default setting), dus het kost sowieso wat resources omdat het een extra proces is.
Ja ik vind die client van Lastfm wel erg handig.. je klikt zo even door naar de track of artiest online.. "love/hate/ban" en "enable/disable scrobbling" features zijn ook handig.
Omdat die andere onzichtbaar draait en niet die features biedt heb ik'm weer eraf gehaald.. ik snap de meerwaarde niet zo.. of je moet nog met een 486 draaien en zoveel mogelijk geheugen uit willen sparen.. beetje moderne pc moet 't wel aankunnen

Ik vind die "database search" met ColumnsUI wel erg handig.. de search in de DefaultUI is erg summier.. jammer dat er nergens instellingen voor zijn te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
foosion heeft ook een erg goeie database search voor default ui gemaakt. Voegt ook in contextmenu een search for same artist/album etc toe. via foobar2000.org componenten foosion is ie wel te vinden. Via deze kun je ook makkelijke een autoplaylist maken van je search, met optioneel nog sortcriteria eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Laatst online: 16:11
Nu het toch even over databases/libraries gaat :):

Ik gebruik nog steeds de 'oude' library (pre 9.6.x denk ik), dat is nog degene die je handmatig zo af en toe moet laten scannen.
Dat wil ik graag zo laten omdat er wat harde schijven in de slaapstand gaan (waar mp3 op staat), die ik niet iedere keer als ik Foobar opstart wil laten ontwaken.

Kan ik de 'oude' library nog gebruiken bij nieuwere versies van Foobar (door bijv. de dll vervangen) of wordt het dan panne? Of zijn er misschien andere library alternatieven?

Ik vind het wel handig om de laatste versie van Foobar te hebben omdat er toch steeds bugfixes zijn (bijv. traag inladen van mappen is recent gefixed).

Ik denk niet dat het boeit, maar ik gebruik ColumnsUI als interface

[ Voor 12% gewijzigd door - J.W. - op 04-03-2009 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Kan ik de oude library nog gebruiken bij nieuwere versies (door bijv. de dll vervangen) of wordt het dan panne? Of zijn er misschien andere library alternatieven?
Je zou 't op z'n minst even kunnen proberen.. even backupje maken van je huidige Program Files en Application map.. dan erover heen installeren.. bevalt 't je niet dan kun je de boel zo weer terugzetten met die backups
foosion heeft ook een erg goeie database search voor default ui gemaakt. Voegt ook in contextmenu een search for same artist/album etc toe. via foobar2000.org componenten foosion is ie wel te vinden. Via deze kun je ook makkelijke een autoplaylist maken van je search, met optioneel nog sortcriteria eraan.
Heb 'm geinstalleerd staan maar gebruik het nooit.. het is niet te integreren in de UI en werkt niet goed hier (instellingen worden niet doorgevoerd :?)

Bij de search van de DefaultUI kan ik de query's zoals hier beschreven niet gebruiken.. hij geeft steeds "Invalid filter expression" aan.. bij zoiets als "ladyhawke AND remix"

Hier trouwens een screenshot van mijn huidige Foobar UI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
We hebben het volgens mij over dezelfde search. Deze neem ik aan?
http://foosion.foobar2000.../?id=dbsearch&version=1.4
Daar kan je dit allemaal mee,
en is in default UI beschikbaar. Ik heb ongeveer dezelfde layout als jou, met dbsearch op dezelfde plek. check mijn last.fm sidebar video uit sig maar, daar zie je dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Mar2zz schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 19:06:
We hebben het volgens mij over dezelfde search. Deze neem ik aan?http://foosion.foobar2000.org/components/?id=dbsearch&version=1.4
Yep die ja.. die kan ik alleen oproepen via menu Library -> Database Search
Waar voeg ik 'm hier dan aan toe dan?

Die searchbox linksonderin bij mij is (neem ik aan) de "default search".. daar krijg ik de Search Querys niet mee aan de gang
check mijn last.fm sidebar video uit sig maar, daar zie je dat.
Die sidebar ziet er gelikt uit. Als ik op een hogere resolutie zou draaien had ik 'm zeker erop gezet

[ Voor 6% gewijzigd door YoG op 04-03-2009 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Media library search, dat is dezelfde, die heb jij en ik linksonderin de config toch?. Daar kun je wel AND OR en alles gebruiken en alles van jouw linkje. Als je daarin invalid filter expression krijgt doe je iets anders verkeerd, dan zit je waarschijnlijk in het zoekbalkje van albumlist te typen ofzo?
Nu het toch even over databases/libraries gaat :):

Ik gebruik nog steeds de 'oude' library (pre 9.6.x denk ik), dat is nog degene die je handmatig zo af en toe moet laten scannen.
Dat wil ik graag zo laten omdat er wat harde schijven in de slaapstand gaan (waar mp3 op staat), die ik niet iedere keer als ik Foobar opstart wil laten ontwaken.

Kan ik de 'oude' library nog gebruiken bij nieuwere versies van Foobar (door bijv. de dll vervangen) of wordt het dan panne? Of zijn er misschien andere library alternatieven?

Ik vind het wel handig om de laatste versie van Foobar te hebben omdat er toch steeds bugfixes zijn (bijv. traag inladen van mappen is recent gefixed).
Lekker was dat, die oude versie. Ik had me er helemaal op aangepast dus ik was ook tegenstander toen die nieuwe feature autoupdate kwam. op mijn nas heeft het trouwens nooit helemaal naar behoren gewerkt, maar die is onlangs overleden, voordat 0.9.6.3 kwam, dus ik weet niet of het nu wel goed is, aangezien er een fix is voor "dodgy" nas systems.

Volgens mij is het snelle inladen van mappen doordat er een of andere integratie is met windows, waardoor ook de libraryupdate automatisch werkt. foobar update ze niet zelf, maar vraagt aan windows of er wijzigingen in die mappen zijn. windows begint ze dus te ratelen op aanvraag van foobar. (hoe het technisch allemaal heet weet ik niet). Kan volgens mij niet uitgezet worden. Als je foobar mee laat slapen gaat ie dan ook de schijven triggeren?

Ik denk overigens niet dat het in een .dll zit, volgens mij is dit allemaal core-functionaliteit, dus zit het in de .exe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Mar2zz schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 20:09:
windows begint ze dus te ratelen op aanvraag van foobar. (hoe het technisch allemaal heet weet ik niet).
Klopt, ik heb de nieuwe versie er op gehad en al de schijven gaan dan uit de slaapmodus :'(
Kan volgens mij niet uitgezet worden.
Ik heb het niet kunnen vinden idd, jammer, was kleine moeite geweest om die optie er in te laten volgens mij.
Als je foobar mee laat slapen gaat ie dan ook de schijven triggeren?
Dat weet ik niet, maar ik wil graag mp3's van m'n standaard HDD (waar het gros op staat en die nooit gaat slapen) kunnen afspelen zonder dat de andere aanslaan.
Ik denk overigens niet dat het in een .dll zit, volgens mij is dit allemaal core-functionaliteit, dus zit het in de .exe.
Klopt idd.. ik vroeg me al af waarom ik het vervangen al niet geprobeerd had, maar nu wist ik het weer, er is geen dll voor de library :)

Als iemand een oplossing weet hoor ik het graag!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Mar2zz schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 20:09:
Media library search, dat is dezelfde, die heb jij en ik linksonderin de config toch?. Daar kun je wel AND OR en alles gebruiken en alles van jouw linkje. Als je daarin invalid filter expression krijgt doe je iets anders verkeerd, dan zit je waarschijnlijk in het zoekbalkje van albumlist te typen ofzo?
Tsja het is toch echt de Media Library Search, zoals te zien op deze shot.. als ik daar AND enzo typ krijg ik zo'n gele balloon met de foutmelding

Ik snap ook niet helemaal waar de Database Search en Media Library Search identiek zijn :? m'n gevoel zegt dat we langs elkaar heenpraten

de Database Search is een thirdpraty add-on van Foosic.. dat is de Media Library Search toch niet ??

Hoe heb jij trouwens die titelbalk in je UI gekregen? Dit plaatje...

- J.W. - schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 20:52:
[...]
Dat weet ik niet, maar ik wil graag mp3's van m'n standaard HDD (waar het gros op staat en die nooit gaat slapen) kunnen afspelen zonder dat de andere aanslaan.
Heeft dat misschien niet te maken waarop de HD's zijn aangesloten op de controller? Je kan eens proberen de HD's die je wilt laten slapen op een aparte controller te zetten
Misschien kun je die middels een energiebeheer instelling een andere stand-by-functie geven... (zoals dat met NICs ook kan).. misschien in de BIOS ?

Ik hoop dat ik je helemaal goed snap..

[ Voor 31% gewijzigd door YoG op 04-03-2009 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

.

[ Voor 99% gewijzigd door YoG op 04-03-2009 21:39 . Reden: deze post toegevoegd aan vorige... sorry ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
YoG schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 21:10:
[...]
Heeft dat misschien niet te maken waarop de HD's zijn aangesloten op de controller? Je kan eens proberen de HD's die je wilt laten slapen op een aparte controller te zetten
Misschien kun je die middels een energiebeheer instelling een andere stand-by-functie geven... (zoals dat met NICs ook kan).. misschien in de BIOS ?

Ik hoop dat ik je helemaal goed snap..
Hmm.. ik weet het niet :)

Ik zal het even uitgebreid uit de doeken doen ;)

Ik heb 3 harde schijven .
- 1 altijd aan
- 2 gaan na 10 mins idle in de slaapstand, dat werkt allemaal prima.
- op alle 3 staat 'wat' MP3, op de 1e het meeste en ze staan alle 3 in de library van Foobar.

In de 'oude' Foobar:
Ik start Foobar op, harde schijven blijven slapen. Als ik een nummer zoek blijven de harde schijven gewoon slapen (hij zoekt gewoon in z'n eigen database die op de HDD staat die altijd aan is).
Een harde schijf gaat dus pas aan als ik er daadwerkelijk een nummer vanaf speel.

In de 'nieuwe' Foobar:
Ik start Foobar op: Foobar haalt alle harde schijven uit de slaapmodus omdat Foobar wil kijken of de library nog up-to-date is en blijft wachten tot dat klaar is (uit de slaapmodus halen duurt een paar seconden, dus annoying).
Na 10 mins gaan de 2 harde schijven weer slapen als ik er niks vanaf speel.

Ik doe m'n Foobar nog al es aan en uit en dus is het niet zo fijn dat Foobar de 2 harde schijven steeds uit de slaapmodus haalt, waar ik dus op moet wachten (steeds opspinnnen vanuit sleep is ook slecht voor een HDD trouwens).

Ik hoop dat het zo duidelijk is :)

[ Voor 4% gewijzigd door - J.W. - op 04-03-2009 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

- J.W. - schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 22:00:
[...]
Ik hoop dat het zo duidelijk is :)
jep.. en alle mp3's op die ene schijf zetten is geen optie?
Mijn versie van Foobar (en alle vorige die ik ken) hebben een monitor-functie die ik instel op de mappen waar de mp3's zich bevinden.. misschien als je die nou weghaalt?
En dan bijv. je mp3 collectie vervangt door playlists? Kun je gelijk lists maken met de mp3's die zich op de 'standby-schijven' bevinden.. als je daar niet aan komt als het niet nodig is, zullen je standbyschijven niet aangaan, lijkt mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
YoG schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 22:17:
[...]
jep.. en alle mp3's op die ene schijf zetten is geen optie?
Nee, helaas, die zit (bijna) vol ;)
Mijn versie van Foobar (en alle vorige die ik ken) hebben een monitor-functie die ik instel op de mappen waar de mp3's zich bevinden.. misschien als je die nou weghaalt?
En dan bijv. je mp3 collectie vervangt door playlists? Kun je gelijk lists maken met de mp3's die zich op de 'standby-schijven' bevinden.. als je daar niet aan komt als het niet nodig is, zullen je standbyschijven niet aangaan, lijkt mij?
Hmm.. interesting, valt te proberen idd.
Dus even of ik je helemaal goed begrijp ;) :
- Ik maak een map aan, gooi daar een playlist in die al m'n MP3's bevat van de "slaapschijven" en stop die map in m'n library, Foobar checked alleen de playlists en kijkt hopelijk niet of de verwijzingen nog bestaan oid.

Ik ga het testen (ws komend weekend), uiteraard zal ik m'n bevindingen delen :).

[ Voor 15% gewijzigd door - J.W. - op 04-03-2009 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-06 08:32
Kan iemand mij vertellen of (en hoe) ik de kleur van de toolbar kan veranderen?
Deze is bij Vista namelijk wit/blauw en in XP grijs, maar deze wil ik eigenlijk een vaste kleur of een achtergrond plaatje geven.

[ Voor 86% gewijzigd door Vinze op 05-03-2009 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
YoG schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 21:10:
[...]
Tsja het is toch echt de Media Library Search, zoals te zien op deze shot.. als ik daar AND enzo typ krijg ik zo'n gele balloon met de foutmelding

Ik snap ook niet helemaal waar de Database Search en Media Library Search identiek zijn :? m'n gevoel zegt dat we langs elkaar heenpraten

de Database Search is een thirdpraty add-on van Foosic.. dat is de Media Library Search toch niet ??

Hoe heb jij trouwens die titelbalk in je UI gekregen? Dit plaatje...

Volgens mij gebruik jij gewoon de default UI en niet columns, ik denk dat onze spraakverwarring daar zit. Medialibrarysearch is inderdaad de foosic/foosion addon, onder die naam is ie als element beschikbaar in default UI. (je kan zien welke ui je gebruikt in preferences > Display.

Dat titelbalkje is foo_textdisplay. Daar kun je vanalles in laten zien, ook geschikt voor lyrics enzo.
Ik heb daar de volgende code in staan:
code:
1
$if(%isplaying%,$lower(%genre%)$repeat( ,2)<$repeat( ,2)$upper($if($stricmp($left(%genre%,10),soundtrack),%album% '('%date%')' - ,%album artist% -  '('%date%')' %album% - )$if($meta_test(album artist),%artist% - %title%, %title%))$repeat( ,2)>$repeat( ,2)$if(%rating%,$pad($repeat(&#9679;,%rating%), 5,&#9675;),$lower(%genre%)), )

Heb nog een textdisplay achter mijn tabs, voor lyrics.
Daarin heb ik:
code:
1
$if(%lyrics%,%lyrics%,Lyrics not found!)$crlf()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
YoG schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 18:55:
Hij mekkert over:

[...]

Ik snap geen reet van deze plugin. Ik laat mijn map Downloads in de gaten houden, maar er gebeurt helemaal niets, naar een custom playlist genaamd Downloads :p... Hoe werkt dit? De map downloads staat al aardig vol met muziek maar hij ziet helemaal niets...

(ow wacht laat maar... Heen en weer knippen en plakken werkt niet, maar als ik ze ff move of rename werkt het wel) Dan zal het vanaf nu wel automatisch gaan neem ik aan...)

lol ik denk ik doe ff een massmove van die 300 files, maar dan gaat foobar helemaal op tilt. Hij opent dan 300 foobar's in de taakbalk, elke processing file krijgt zijn eigen venstertje. A fatal error occured...
Ik hou ze wel gewoon buiten foobar... Bovendien is autoenqueue een focus-stealer...

[ Voor 27% gewijzigd door Mar2zz op 05-03-2009 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Mar2zz schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 08:26:
[...]

Volgens mij gebruik jij gewoon de default UI en niet columns,
We zijn eruit.. ik snap het misverstand omdat ik het had over ColumnsUI.. maar heb 't gauw weer teruggezet naar Default.. had ik even moeten vermelden
Begrijp ik nog steeds niet waarom de search queries het niet doen.. zouden het ook in Default moeten doen
Dat titelbalkje is foo_textdisplay. Daar kun je vanalles in laten zien, ook geschikt voor lyrics enzo.
Ik heb daar de volgende code in staan:
code:
1
$if(%isplaying%,$lower(%genre%)$repeat( ,2)<$repeat( ,2)$upper($if($stricmp($left(%genre%,10),soundtrack),%album% '('%date%')' - ,%album artist% -  '('%date%')' %album% - )$if($meta_test(album artist),%artist% - %title%, %title%))$repeat( ,2)>$repeat( ,2)$if(%rating%,$pad($repeat(&#9679;,%rating%), 5,&#9675;),$lower(%genre%)), )

Heb nog een textdisplay achter mijn tabs, voor lyrics.
Daarin heb ik:
code:
1
$if(%lyrics%,%lyrics%,Lyrics not found!)$crlf()
Supergoed.. hartstikke bedankt Bij nader inzien gebruik ik de titelbalk maar liever niet.. ik krijg al genoeg info in de statusbar en ik draai een te lage resolutie
Die lyrics heb ik er nu wel op zitten :) icm met Foo_Lyrics werkt het supergoed... ik laat eenmalig die plugin mn hele archief langs gaan om lyrics te downloaden

..
Ja over die Autoenqueuer.. het idee is leuk maar de uitwerking nog te lomp en soepel te gebruiken.. ik kreeg ook tig schermen toen ik mijn mp3-mappen naar een andere schijf verplaatste en Foobar weer opstartte. Ik kan op zo'n manier nooit de gedwonloade bestanden verplaatsen zonder al dat gemekker..
ik wacht wel op een latere versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik denk dat je die filterexpression fout krijgt omdat je misschien niet goed de syntaxes gebruikt. de operators (zoals AND, OR enzo) zijn bestemd voor tagfields/metadata-query's. Zo een operator laat je voorafgaan door een zo een field.

Bijvoorbeeld: artist IS ladyhawke AND title HAS remix

Bij geeft ie echter geen foutmelding als bijvoorbeeld police AND bottle intyp ofzo, maar dan doet ie gewoon helemaal niets. als ik doe artist IS police AND title HAS bottle dan vult ie mijn playlist met al mijn message in a bottle uitvoeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-06 08:32
Vandaag hele avond aan het prutsen geweest met foobar, en moet zeggen dat ik zelf erg tevreden ben met het resultaat! Heb geen hele uitgebreide interface nodig, aangezien ik toch niet meer dan 1000 nummers heb en de meeste hiervan losse nummers zijn. (dus geen complete albums)

Components die ik gebruik zijn:
foo_ui_columns.dll
foo_msnalt.dll (now playing voor msn)
foo_uie_quicksearch.dll

Ook heb ik nog 3 icoontjes omgezet naar transparante png's en deze gebruik ik voor de knoppen preferences, add files en add folder. (linksboven)

Anyway, hier een screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://i314.photobucket.com/albums/ll431/Vinzr/th_Layout.png
(klik om te vergroten)

Reacties zijn altijd welkom :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Ziet er strak uit Vinze :)

Ik zal mijne ook ff posten:

Afbeeldingslocatie: http://www.phys.uu.nl/~jdjong/got/foobsmall.jpg
(klik voor groter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Dat ziet er gelikt uit..

Dit begrijp ik dus niet: ik ben door een soort crash de configbestandjes van Foobar kwijtgeraakt. Toen heb ik simpelweg de mappen in Application Data en Program Files overschreven door een backup.
Daarmee kreeg ik wel mijn eigen UI-instellingen terug (en Components natuurlijk) maar niet de Preferences? Ik dacht dat die in een bestandje in een van bovenstaande mappen stond opgeslagen?

Het staat dus, neem ik aan, in het register opgeslagen? Is dat niet te backuppen oid ?

Als ik nou de volgende keer kies voor een Portable Installatie, wordt dan alles wél in de bovengenoemde mappen opgeslagen?

Ik ben echt een hoop kwijt ;( ook heel veel scripts enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
De kans is groot dat je scripts hebt gemaakt nadat je een backup hebt gemaakt, want inderdaad wordt alles in die mappen opgeslagen.

Als je portable doet dan verlies je functies (zoals bv filetypes registreren). Je kan ook in preferences ervoor kiezen (na de volledige installatie), om al je configbestanden in je foobarinstallatiemap te bewaren. Dan heb je alles mooi op 1 plek en kun je makkelijk backuppen, het is immers maar 1 map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Mar2zz schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 08:11:
De kans is groot dat je scripts hebt gemaakt nadat je een backup hebt gemaakt,
Nope, zeker weten niet. Met scripts bedoel ik dus de stukken code zoals bij jouw Foo_Lyrics en bijv. Pretty Popup..
Het omt erop neer dat ie alles heeft teruggezet behalve de Preferences.
Weet jij In welk bestandje die staan opgeslagen?
Als je portable doet dan verlies je functies (zoals bv filetypes registreren).Je kan ook in preferences ervoor kiezen (na de volledige installatie), om al je configbestanden in je foobarinstallatiemap te bewaren. Dan heb je alles mooi op 1 plek en kun je makkelijk backuppen, het is immers maar 1 map.
Dat klinkt interessant.. maar verlies ik dan ook functionaliteit .. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Niet alle componenten registreren hun inhoud in foobar2000.cfg(?). daar is het opgeslagen. Vooral 3d party's hebben dat risico. Ik sla code uit 3rd party daarom voor de zeker heid ook altijd even op in een zelfgemaakt textbestand zodat ik het altijd bij de hand heb in geval van crash/backup.

Als je kiest voor een volledige (dus niet portable) installatie, en na de installatie die locatie veranderd via preferences dan verlies je geen functionaliteit. toen ik het zelf deed ging foo_audioscrobbler raar doen, die moest ik even herinstallen, maar dat kon ook aan mij of aan de toenmalige foobar versie liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een vraagje.. zijn er ook title formattings voor library info. Bijv. hoeveel verschillende artiesten, nummers, total play time enzo? Kan het niet zo snel vinden.

Verder vroeg ik me af als je die facets gebruikt in Columns UI, of het ook mogelijk is om in de 1e rij artiest en album te hebben en dan in een rij eronder de nummers. Ik heb dat nu geprobeerd, maar hij zit die nummers dan als losse facet en neemt dus niet de selectie over van artiest / album. Want die playlist gebruik ik ook echt alleen als playlist, laat de selecties van de facets dus niet gelijk doorsturen naar de playlist of een nieuwe playlist, tenzij ik dubbel klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Die titleformattings zijn niet beschikbaar. Wel kan je in facets kiezen voor statistic columns. daar staan dat soort dingen wel in, ook bijvoorbeeld de totale speelduur/omvang in filesize etc.

Ik wist niet dat er een facets was voor columns UI. De laatste facet heb je dan vast niet gelinkt aan de eerste, dus is het waarschijnlijk een nieuwe node met onafhankelijke inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Bedankt nog voor je reaktie.. ik heb een nieuwe xp erop gezet en met de config van één map geinstalleerd.. gaat prima

Ik vraag me af of het mogelijk is afzonderlijke fonts te gebruiken in de Playlist View? Ik gebruik nu Small Fonts, is duidelijk en neemt weinig ruimte in. Maar Foobar zet de groep-titels standaard op Bold waardoor het er niet meer uitziet.. voorbeeldplaatje
Is dit met de Default_UI te wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapgvk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-06-2024

jaapgvk

dus...

jaapgvk schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 13:17:
Ik gebruik foobar al een tijdje met Columns UI en de quicksearch plugin. Dit is het enige programma dat snel blijft bij een echt grote media library.

Ik mis alleen een (voor mij) heel fundamentele optie: Het laten zien van twee playlists tegelijk. Zo heb ik in WMP en mediamonkey altijd een lijst met mijn gehele mediabibliotheek en een 'nu afspelen' lijst waar ik alle liedjes die ik wil luisteren naar toe sleep.

Vooral op feestjes vind ik dit echt een must. Iedereen staat een beetje achter de computer te browsen/zoeken naar leuke liedjes en slepen wat ze leuk vinden naar de plek waar ze hem willen hebben (meteen spelen/ergens anders in de rij zetten) op de 'nu afspelen' lijst. Een kind kan de was doen.

Weet iemand of hier een plugin oid voor bestaat? Het lijkt mij een vrij simpele aanpassing maar ik heb het nergens kunnen vinden :'(
Ik heb inmiddels een plugin gevonden die perfect werkt :)

EL Playlist, standaard werkt het niet echt geweldig maar na een beetje tweaken heb je een simpele playlist die permanent blijft staan en waar je rechtstreeks liedjes naartoe kan slepen.

http://pelit.koillismaa.fi/plugins/show.php?id=237

Op zich...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

//(*kick*)

Hmm.. ik gebruik ook die ELPlaylist, maar die verandert toch ook gewoon mee als je van playlist switcht?

Ik heb nu de DarkOne v1.4.2 style voor mijn foobar. Vind het een mooie en prettige config, alleen loop tegen 2 dingen aan.

Als je dingen uit de album list of filter wilt toevoegen aan je playlist doet ie dat altijd aan je current playlist terwijl ik hem bij mijn active playlist wil hebben. Nu is dat wel te veranderen, maar dan loop ik tegen het 2e probleem aan. Files die ik via de explorer toevoeg zouden automatisch aan de actieve playlist toegevoegd moeten worden. Dat doet die ook.. alleen alles wat erin stond is vervolgens weg. Dus hou een playlist over met alleen het toegevoegde nummer (naam van de playlist blijft gelijk).

Nu zijn dit dingen die of aan foobar2000 v0.9.6.4 liggen denk ik. Hiervoor had ik v0.9.5.* waarbij wel gewoon de nummers die ik van buitenaf toevoegde goed werden toegevoegd, met volgens mij dezelfde instellingen.

Edit: Bij filter kun je wel active playlist kiezen zie ik, dus gaat om die album list panel en de quick search waar het niet goed gaat.
Edit2: En aan die filter mis ik de optie om als je een P intypt gelijk naar de artiesten gaat die met een P beginnen, ipv helemaal naar beneden te scrollen om bij die P aan te komen

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 225008 op 23-04-2009 13:08 . Reden: kleine wijziging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
In preferences kun je bij filetypes Set Enqueue as default action aanvinken. Dan zal ie nooit overschrijven, maar altijd onderaan de playlist laden.

However, ik weet niet of dit ook opgaat voor CUI-config's, as I am a DUI-disciple. (ik speel toch meestal minimized, tenzij ik aan het organizen ben in foobar2000. Mijn gui is dus kaal, zelfs geen albumart).

scrollen met letters lukt wel in bijvoorbeeld facets en de DUI-albumlist. Moeten ze wel focus hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks. Die Set Enqueue deed het hem inderdaad. Beetje vreemd dat die nu opeens uitgeschakeld was en bij de oude niet, maar kortom gewoon niet goed gekeken.

En ik zie het nu ook bij die ELPlaylist. Je kunt gewoon Follow active playlist uitzetten. Zo'n optie zocht ik idd. Nu even kijken waar ik me search results dan netjes in het scherm ga plaatsen. :) Ben al dik tevreden zo. Enige min puntje is dan nog die filter met die keys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06 10:28

PromWarMachine

Forsaken Archer

Je lijkt foobar mooi aan te kunnen passen.
Alleen de settings zijn volgens mij aan de magere kant. Ik heb het net geinstalleerd en het lijkt er op alsof een feature die ik al tijden zoek in een mp3speler ook in foobar niet zit. Het gaat om deze feature:

Ik wil direct vanuit de playlist op delete kunnen drukken en dan moet het bestand niet uit de playlist gegooid worden, maar helemaal van de schijf.

Is dit mogelijk in foobar met een addon?

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

General - Keyboard Shurtcuts

Nieuwe aanmaken die het bestand delete?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

PromWarMachine schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 00:38:
Je lijkt foobar mooi aan te kunnen passen.
Alleen de settings zijn volgens mij aan de magere kant. Ik heb het net geinstalleerd en het lijkt er op alsof een feature die ik al tijden zoek in een mp3speler ook in foobar niet zit. Het gaat om deze feature:

Ik wil direct vanuit de playlist op delete kunnen drukken en dan moet het bestand niet uit de playlist gegooid worden, maar helemaal van de schijf.

Is dit mogelijk in foobar met een addon?
De settings van foobar aan de magere kant? 8)7
Wat Hooglander1 aanraadt werkt inderdaad, bij General > Keyboard Shortcuts een entry aanmaken (de actie is te vinden onder [context] > File operations). Zet 'm vooral niet op global ;) en persoonlijk zou ik aanraden om er shift-delete van te maken, aangezien delete in álle mediaspelers 'verwijderen uit de lijst' betekent. Tenzij er nooit iemand anders dan jij zelf achter je systeem zit, gaat dat gegarandeerd een keer mis :P (bedankt voor het idee trouwens, heb nu zelf ook zo'n shortcut aangemaakt)
Zo zie je maar weer dat foobar2000 (bijna) alles kan, je moet soms even weten waar je het zoeken moet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06 10:28

PromWarMachine

Forsaken Archer

Hooglander1 schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 00:40:
General - Keyboard Shurtcuts

Nieuwe aanmaken die het bestand delete?
Zo makkelijk kan het zijn. Maar gister leek dat anders. Heb een kwartier lang alle actions 2x doorlopen en hij stond er niet bij!

Wat bleek.. ik had tijdens de setup niet Full gekozen, dan wordt component 'foo_fileops' standaard niet geinstalleerd. Nu heb ik wel gedaan en nu is het uiteraard simpel.

Demoniac heeft me op MSN geholpen en ik wilde nog even laten weten dat het gelukt was. Bedankt heren.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is die grouping in de ELPlaylist ook uit te schakelen? Mijn search results worden nu in een ELPlaylist weergegeven, alleen ik wil daar alleen track - artist - album ofzo hebben. Ik snap alleen (nog) niet veel van die ELPlaylist configuratie om het zelf voor elkaar te krijgen. En zie nergens een optie staan om die grouping gewoon helemaal over te slaan.

Edit: En hoe krijg je een scrollbar in die ELPlaylist? Die playlist is toch regelmatig te groot om geheel op het scherm te staan.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 225008 op 25-04-2009 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapgvk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-06-2024

jaapgvk

dus...

Met foobar in de orginele staat gaat de drag&drop functie met de linker muisknop. Bij columns_ui hebben ze dat veranderd naar de rechter muisknop. Ligt het aan mij of is dat echt counter intuitief? Elke andere media player die ik ken werkt met de linker muisknop. Op feestjes kan ik blijven uitleggen dat je moet slepen met de rechter muisknop.

Is er een manier om dit te veranderen? Ik kan niet zonder columns_ui ivm plugins.

Op zich...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Weet je zeker dat je niet zonder columns ui kan? zijn het plugins voor de looks of voor functionaliteit? DUI werkt zo lekker, en daar is het wel de normale button. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat het niet aan te passen valt die mousebutton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

jaapgvk schreef op maandag 27 april 2009 @ 10:37:
Met foobar in de orginele staat gaat de drag&drop functie met de linker muisknop. Bij columns_ui hebben ze dat veranderd naar de rechter muisknop. Ligt het aan mij of is dat echt counter intuitief? Elke andere media player die ik ken werkt met de linker muisknop. Op feestjes kan ik blijven uitleggen dat je moet slepen met de rechter muisknop.

Is er een manier om dit te veranderen? Ik kan niet zonder columns_ui ivm plugins.
Wat bedoel je precies met drag&drop? Ik kan zowel vanuit mijn albumlijst naar de playlist (NG Playlist) als binnen de playlist als ook vanuit Windows drag&droppen met Columns UI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
De nieuwe (vandaag gereleased) official playback statistics heeft een leuke uitbreiding gekregen!
Version 2.1.9 highlights: Added context menu commands to increase/decrease rating by one; fixed various minor annoyances.
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2r3kutt.jpg
mijn foo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ziet er goed uit str1ker. zelf gebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet echt, meer 'samengestelt' uit onderdelen van andere configs, voor mij is het wel perfect nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
code lenen uit andere configs zie ik wel als zelf bouwen. zo leer je het in ieder geval. back in the panels UI days deed ik niets anders dan code 'jatten' en hier en daar wat aanpassen. het is wel jouw geheel en creatie.

't is dat ik de 'looks' van foobar heb verplaatst naar mijn last.fm sidebar en foobar eigenlijk vooral minimized gebruik, maar anders was ik zwaar verslaafd geweest aan het opleuken van een CUI-config. toen met panels kon ik ook vaak niet stoppen en werd het veel te vaak veel te laat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301343

Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/uploads/69dde47546.png
Eigen setup: columns_ui, album art panel, album list panel met complete media library, channel spectrum analyzer... simpel, maar zeer overzichtelijk en effectief.
Ik maakte tot voor kort ook gebruik van de playback queue manager (in xp), maar deze werkt niet onder Vista...

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 301343 op 08-05-2009 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Wat is de makkelijkste manier om dynamische playlists te genereren in foobar? Ik weet dat ik in de Album List iets zou kunnen schrijven dat op "artist == $naam" selecteert, maar dan moet ik alsnog handmatig toevoegen aan een playlist en dat is nou juist wat ik niet wil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ligt eraan wat je wilt doen. in albumlist kun je ook rechtsclicken op een node en dan create autoplaylist. ik vind het zelf het makkelijkste om een search op te stellen en die te saven als een autoplaylist.

wat voor dynamische lijst wil je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Ik luister vrij veel hardcore en aanverwante stijlen en in die genres is het vrij gebruikelijk dat producers samenwerkingen maken of elkaars nummers remixen. Wat ik dus zou willen, is een playlist die alle tracks van één artiest en ook remixen die hij gedaan heeft (dus een deel van de titel) uit verschillende (verzamel)albums in een lijst zet. In Winamp kon je in de Media Library heel simpel een dergelijke query in elkaar klikken, ik ben er van overtuigd dat het in foobar ook kan maar heb het vooralsnog niet gevonden.

En ik baal er van dat alle query-managers die ik vind, beginnen te zeiken dat ze niet voor mijn platform (Vista x64) gecompileerd zijn, maar dat is geen fout van foobar zelf natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Dan zou je een query moeten doen met:
%artist% IS demoniac OR %title% HAS demoniac

Deze sla je dan op als autoplaylist. ik draai ze zelf altijd in elkaar met dbsearch, maar het kan ook met de filter in albumlist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Even een vraagje over foobar :).

Ik ben sinds kort overgestapt op foobar, omdat WMP (die ik eerst gebruikte) steeds trager werd, ik vermoed doordat mijn windows installatie toch wel wat "oud" wordt (van de zomer na de examens eens herinstalleren), en mijn muziekcollectie nogal gegroeid is. Foobar gaat daar een stuk beter mee om voor mijn gevoel.
Wat me vooral opvalt (en irriteert) aan foobar echter is een zwart/witte "balk" die verandert op het tempo/geluid van de muziek. Volgens mij heet hij iets met "FFT".
Het gaat om volgende om precies te zijn:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/10s5504.gif
(klik voor groter plaatje)

Ik heb al de opties helemaal doorgenomen, maar kan niet vinden hoe ik dit kan uitschakelen. Ik wil dit graag doen omdat ik niet zo'n heel groot scherm heb, en het nogal zonde van de ruimte vind. Ik heb daar liever gewoon een verlenging van mijn afspeellijst. Is dit mogelijk, en heb ik gewoon over de optie heen gekeken, of is het via het deleten/wijzigen van een bestand te doen? Of is het helemaal niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

View > Layout > Enable Layout Editing Mode > (eventueel OK)

en met de rechtermuisknop op het element krijg je verschillende opties. Nadien je "Enable Layout Editing Mode" weer uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Bedankt :), ben nu dat ding inderdaad kwijt. Maar nu krijg ik het niet voor elkaar mijn playlist naar beneden uit te breiden. Er zit nu gewoon een wit vlak dus. Ik heb al geprobeerd Add new UI -> playlist view , maar dat geeft gewoon een "tweede playlist", in plaats van die ene groter maken. Ik kan hem volgens mij ook niet vergroten door slepen, dat is me in ieder geval niet gelukt.
Ik neem aan dat hier ook wel een optie voor is, kan hem alleen dus niet vinden, zou je mij misschien nog even precies kunnen wijzen welke ik nu moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Mar2zz schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 17:58:
Dan zou je een query moeten doen met:
%artist% IS demoniac OR %title% HAS demoniac

Deze sla je dan op als autoplaylist. ik draai ze zelf altijd in elkaar met dbsearch, maar het kan ook met de filter in albumlist.
Eindelijk uitgevonden dat je in Library > Search een dergelijke query in elkaar kan tikken en dan op [...] klikken en Create Autoplaylist kiezen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Orian schreef op zondag 24 mei 2009 @ 16:59:
Bedankt :), ben nu dat ding inderdaad kwijt. Maar nu krijg ik het niet voor elkaar mijn playlist naar beneden uit te breiden. Er zit nu gewoon een wit vlak dus. Ik heb al geprobeerd Add new UI -> playlist view , maar dat geeft gewoon een "tweede playlist", in plaats van die ene groter maken. Ik kan hem volgens mij ook niet vergroten door slepen, dat is me in ieder geval niet gelukt.
Ik neem aan dat hier ook wel een optie voor is, kan hem alleen dus niet vinden, zou je mij misschien nog even precies kunnen wijzen welke ik nu moet hebben?
Er zit een klein balkje boven, dat is een splitter. die moet je ook "cutten". Dan gaat je playlist naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Hartelijk dank, het is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40426

Waarom zie ik panelsUI niet? Ik heb de nieuwste foobar en heb panelsui zoals het hoort in de components directory geplaatst. Hij staat echter niet in de components en ook niet in de displays :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
panels ui is een banned component. werkt tot 0.9.5 (geloof ik). je moet of een oudere foobar opsnorren, of gebruik gaan maken van columns en wsh panel of die andere panel, die kunnen ongeveer hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40426

Kan je daarmee ook skins enz installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ja, dit is momenteel zo een beetje de meest populaire.
http://www.hydrogenaudio....x.php?showtopic=71795&hl=
Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.