Welkom in het topic dat over Foobar2000 gaat, de muziekspeler voor muziekliefhebbers, die volledig zelf te skinnen is doormiddel van een scripttaal - Title Formatting - en kan worden uitgebreid met plugins. Volgens mij wordt deze player door vrij veel mensen gebruikt en het vorige topic zat behoorlijk vol, daarom dit topic waarin we verder kunnen |
Vorige delen |
Foobar ervaringen en skins Topic |
Inhoudsopgave |
Wat maakt Foobar2000 anders? |
Foobar is volledig aanpasbaar in functionaliteit en skin door middel van een scriptingtaal, in plaats van alleen een andere skin (Winamp) of helemaal (of bijna) geen instelmogelijkheden (iTunes o.a.) Het grote voordeel is dus dat je over alle aspecten van je muziekspeler controle hebt, maar het nadeel is dat er heel wat uurtjes gaan zitten in het scripten van je config, mede omdat de title formatting language een oerwoud is met bijna geen syntax. Er zijn stapels plugins om functionaliteit toe te voegen, maar ook geavanceerdere GUI's waarmee mooie layouts gemaakt kunnen worden, zoals colums_ui en in het verleden panels_ui (helaas is dat project nu dood). |
Features |
|
Screenshots |
Zoals gezegd is de interface compleet handmatig in te stellen dus geen één Foobar zal hetzelfde zijn als de ander, tenzij je natuurlijk de standaard layout gebruikt of er één kopieert |
Handige plugins |
Links |
F.A.Q. |
Q: Waarom staat hier nog niks? A: Vragen en antwoorden worden vanzelf toegevoegd als deze vaak voorkomen in het topic. |
How To: Taggen als een koning |
In deze tutorial vertel ik je hoe je met Foobar je muziek(albums) kunt:
Om dit te bewerkstelligen hebben we een aantal tools en plugins nodig namelijk:
|
Changelog |
• 21-03-2010: Screenshots veranderd en informatie toegevoegd • 22-03-2010: Deze changelog, een F.A.Q. en de 'How To: Taggen als een koning' toegevoegd |
Disclaimer |
Bij spel- of typfouten of aanvullingen, of als je mede-auteur wilt worden van deze TS, PM me maar |
[ Voor 156% gewijzigd door _eXistenZ_ op 27-03-2010 01:38 ]
There is no replacement for displacement!