Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-05 14:15
Afbeeldingslocatie: http://exhost.nl/etc/tweakers.net/foobar_topic/logo.png

Welkom in het topic dat over Foobar2000 gaat, de muziekspeler voor muziekliefhebbers, die volledig zelf te skinnen is doormiddel van een scripttaal - Title Formatting - en kan worden uitgebreid met plugins.

Volgens mij wordt deze player door vrij veel mensen gebruikt en het vorige topic zat behoorlijk vol, daarom dit topic waarin we verder kunnen :)

Vorige delen

Foobar ervaringen en skins Topic

Inhoudsopgave
Wat maakt Foobar2000 anders?

Foobar is volledig aanpasbaar in functionaliteit en skin door middel van een scriptingtaal, in plaats van alleen een andere skin (Winamp) of helemaal (of bijna) geen instelmogelijkheden (iTunes o.a.)

Het grote voordeel is dus dat je over alle aspecten van je muziekspeler controle hebt, maar het nadeel is dat er heel wat uurtjes gaan zitten in het scripten van je config, mede omdat de title formatting language een oerwoud is met bijna geen syntax.

Er zijn stapels plugins om functionaliteit toe te voegen, maar ook geavanceerdere GUI's waarmee mooie layouts gemaakt kunnen worden, zoals colums_ui en in het verleden panels_ui (helaas is dat project nu dood).

Features
  • Ondersteuning voor MP3, MP4, AAC, CD Audio, WMA, Vorbis, FLAC, WavPack, WAV, AIFF, Musepack, Speex, AU, SND en meer door middel van plugins
  • Gapless playback
  • Volledige unicode-ondersteuning
  • Volledig aan te passen GUI, keyboard shortcuts en functionaliteit
  • Geavanceerde tagging-opties (via foo_discogs bijvoorbeeld)
  • Mogelijkheid om Audio-cd's te rippen / encoden
  • Replay Gain-support met support voor Track Gain en Album Gain
  • Mogelijkheid tot het ontwikkelen van addons die Foobar nog verder uitbreiden
Screenshots

Zoals gezegd is de interface compleet handmatig in te stellen dus geen één Foobar zal hetzelfde zijn als de ander, tenzij je natuurlijk de standaard layout gebruikt of er één kopieert ;)

Afbeeldingslocatie: http://exhost.nl/etc/tweakers.net/foobar_topic/thumb_1.pngAfbeeldingslocatie: http://exhost.nl/etc/tweakers.net/foobar_topic/thumb_2.pngAfbeeldingslocatie: http://exhost.nl/etc/tweakers.net/foobar_topic/thumb_3.pngAfbeeldingslocatie: http://exhost.nl/etc/tweakers.net/foobar_topic/thumb_4.png
• foo_ui_columns
• foo_uie_trackinfo
• foo_uie_albumlist
• foo_uie_albumart
• foo_xm
• foo_playcount

• foo_ui_std
• foo_ui_columns
• (meer info volgt)

• foo_ui_columns
• foo_uie_trackinfo
• foo_uie_elplaylist
• foo_uie_albumlist
• foo_uie_playlists_dropdown
• foo_uie_quicksearch
• foo_uie_trackinfo_mod
• foo_uie_vis_peakmeter_spectrum

Handige plugins
Links
F.A.Q.

Q: Waarom staat hier nog niks?
A: Vragen en antwoorden worden vanzelf toegevoegd als deze vaak voorkomen in het topic.

How To: Taggen als een koning

In deze tutorial vertel ik je hoe je met Foobar je muziek(albums) kunt:
  • taggen met info uit de Discogs-db
  • voorzien van een albumcover
  • scannen voor replaygain-waardes en deze opslaan
  • renamen naar een filename die overeenkomt met de ID3-tags
  • verplaatsen naar de juiste map op je disk of netwerkshare
Zoals je ziet heb je dus helemaal geen losse tools meer nodig zoals MP3 Tag 'n Rename \o/
Om dit te bewerkstelligen hebben we een aantal tools en plugins nodig namelijk:Installeren gaat als volgt:
  • foo_run en foo_discogs gaan in de map foobar2000\components net als normaal
  • foo_fileops krijg je door de installer te draaien ook in die map
  • Album Art Downloader XUI moet uitgezipt worden naar foobar2000\external\aad
Nu alles geinstalleerd is gaan we Album Art Downloader instellen, start foobar2000\external\aad\AlbumArt.exe op, en vink onder de options 'Automatically close after saving' aan. Dan moeten we nog een paar instellingen maken in Foobar2000:
  • In de preferences onder Tools > Run services:
    1. Druk rechts op add
    2. Tik als label in: Fetch album art
    3. Plak bij Path: "external\aad\AlbumArt.exe" /ar "%album artist%" /al "%album%" /mn 256 /mx 512 /path "$replace(%_path%,%_filename_ext%,)folder.png"
  • Rechtsklik op een willekeurig muziekbestand en kies File Operations > Copy to > ...
    1. Operation moet op Copy staan
    2. Bij Destination Folder moet je de hoofdmap of -share waar je muziek in staat invullen
    3. Bij File name pattern vul je in: $swapprefix(%album artist%)\%date% - %album%\%tracknumber% - %title%
    4. Copy Entire Source Folder moet aangevinkt staan
    5. Tik bij Prestets 'Library' in, druk op Save en sluit het venster. Druk dus niet op Run!
Het moeilijkste is achter de rug, we kunnen het nu gaan gebruiken:
  1. Gooi je versie muziek op de desktop, maak een nieuwe playlist en gooi je nieuwe muziek er in.
  2. Per album:
    1. Selecteer een album, rechtsklik, en ga naar Tagging > Discogs > Write Tags.
    2. Vul eventueel nog de ontbrekende band- of albumnaam in, kies een album en tag je muziek.
    3. Selecteer een willekeurige song uit het album, rechtsklik, en ga naar Run Services > Fetch album art.
    4. Album Cover Art XUI start nu, kies een cover en dubbelklik om deze op te slaan.
  3. Selecteer alle albums, rechtsklik, ga naar ReplayGain > Scan Selection as Albums (tags)en scan.
  4. Selecteer alle albums, rechtsklik, ga naar File operations > Copy to > Library en druk op Run.
Gefeliciteerd. Je muziek is nu keurig getagged, voorzien van een album cover, opgenomen in je library in de juiste map de kloppende bestandsnamen. De tijdelijke playlist kan weg en je kunt je desktop weer opruimen.

Changelog

• 21-03-2010: Screenshots veranderd en informatie toegevoegd
• 22-03-2010: Deze changelog, een F.A.Q. en de 'How To: Taggen als een koning' toegevoegd

Disclaimer

Bij spel- of typfouten of aanvullingen, of als je mede-auteur wilt worden van deze TS, PM me maar :)

[ Voor 156% gewijzigd door _eXistenZ_ op 27-03-2010 01:38 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Gereserveerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
En onder het mom van positieve inzet probeer ik de vragen op de laatste pagina van het vorige topic te beantwoorden:
B0rf schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:03:
Ik ben sinds kort ook een foobar gebruiker, en ik heb 'm bijna naar wens geconfigureerd. Het enige puntje dat ik nog heb, is het formaat van de play/prev/next knoppen. Ik zou ze graag iets groter willen, zodat ik er makkelijker op kan duwen met een touchscreen. Ik heb een paar skins gezien waarbij deze knoppen ook groter zijn, maar ik heb geen idee hoe dit gedaan is. Kan iemand misschien uitleggen hoe ik dit doe?
Check even de custom buttons thread die bij de linkjes in de TS staat :)
Jo-hannes schreef op maandag 15 februari 2010 @ 20:24:
[...]
Kan je dat iets toelichten? Met welk protocol zou ik dat dan op de server moeten instellen? En hoe moet ik dat in foobar invoeren?
Met het HTTP-protocol ;) Je zult dus een webserver moeten opzetten met een open dir die je aan Foobar toevoegt, of vis SSHFS ofzo remote mounten maar beiden gaan een beetje buiten de scope van dit topic ben ik bang :)
Tim Schuhmacher schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 22:18:
En ik ben te voorbarig geweest, Foobar crasht toch nog erg vaak als ik nummers uit mijn library speel. Geen foute plugins volgens foorbar zelf, en nu nog maar 13 autoplaylists.Heel irritant, maar om nu te gaan downgraden...
Run even die autoupdater / addon manager die in de TS onder handige plugins staat, wellicht draai je een oude versie die iets bugt en is het verholpen met een update, Foobar 1.0 is wat stricter met allerlij zaken hoorde ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:11
Misschien leuk om te vermelden welke themes er zijn gebruikt in de startpost. :)

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 11:55

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Misschien handig om deze link in de OP te plaatsen? http://www.deviantart.com...on/skins/media/foobar2000

Staan namelijk veel mooie skins in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
Het is ook een heerlijke player op linux! Via wine werkt alles prima (wat winetricks nodig voor columsn/exotische configs though). Als je dit topic volgt dan werkt foobar2000 zoals een native linuxapplicatie, hier op de laptop van mijn poppie:
foobar2000 in Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:04
Wat ik eigenlijk gemist heb in de OP, was de Windows 7 Shell Integration Addon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-05 20:07
hyptonize schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 07:49:
Misschien handig om deze link in de OP te plaatsen? http://www.deviantart.com...on/skins/media/foobar2000

Staan namelijk veel mooie skins in!
Om een of andere rede gaat er altijd iets mis als ik andere skins wil installeren. Ze zouden er een exe bij moeten doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 16:32
Mar2zz schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 08:33:
Het is ook een heerlijke player op linux! Via wine werkt alles prima (wat winetricks nodig voor columsn/exotische configs though). Als je dit topic volgt dan werkt foobar2000 zoals een native linuxapplicatie, hier op de laptop van mijn poppie:
[afbeelding]
Dat is een link die in de TS mag van mij. Erg handig. Voorlopig geen Linux als desktop maar zodra ik die weer heb ga ik zeker weer een poging doen om daarop Foobar te installeren.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
TS aangepast, moet de screenshots nog even bijwerken naar 1 formaat en noemen welke componenten er ongeveer inzitten :)
ixl85 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 10:58:
[...]

Om een of andere rede gaat er altijd iets mis als ik andere skins wil installeren. Ze zouden er een exe bij moeten doen :D
Ik zie het meer als configs dan skins, het is namelijk een complete configuratie onderwater, waarbij je vaak ook de goeie (versies van) modules moet hebben en dingen precies moet configureren zoals het origineel omdat anders dingen inderdaad niet werken :) Je kunt even de component manager uit de TS installeren om het zaakje up to date te houden, scheelt al de helft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-05 23:20
ik heb gewoon hele basic look voor de player, maar vind het echt Heerlijk werken, wil nooit meer over op crappy winamp of WMP ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

ixl85 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 10:58:
[...]

Meeste skins zijn niet altijd out of the box. Je moet er wel wat aan sleutelen en soms wat plugins updaten omdat die verouderd zijn etc. Maar ik heb tot nu toe alle skins werkend gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-03 16:17

afraca

Open Source!

Heb hier ook redelijk default GUI. Zie afbeelding hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/361w8.png

Ben echt bijzonder, bijzonder tevreden met Foobar als player voor mijn muziek! Enige probleem dat ik nog heb, waar jullie nog mee kunnen helpen is dat, zoals jullie kunnen zien, ik een drop-down menuutje heb voor playlist. Maar nu heb ik bijvoorbeeld "new playlist" en "new playlist (2)" erin staan. Is er een mogelijkheid zo'n playlist uit die lijst te verwijderen?

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Oei dat durf ik niet te zeggen, maar je kunt PlayList Dropdown toevoegen aan je UI ikzelf gebruik al jaren columns_ui met tussendoor een poosje panels_ui maar neem aan dat dat ook kan met de default ui waarmee je heel veel kunt doen zoals je ziet op die pagina :D

/edit

Ik zie dat ik nog een ouwe draai en dat 0.7.6 nog veel meer kan :D

[ Voor 21% gewijzigd door _eXistenZ_ op 18-03-2010 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
afraca schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 17:06:
Is er een mogelijkheid zo'n playlist uit die lijst te verwijderen?
Niet direct vanuit de dropbox verwijderen, maar wel via view - playlistmanager, of je kunt een playlistmanager in je UI integreren, hier is een component daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-04 13:29
Vroeger als ik rechterklikte op een mp3 bestand, kon ik kiezen uit Play in Foobar en Enquee in Foobar, deze opties zijn verdwenen en ik weet niet hoe ik deze terug zet, iemand een idee? Windows 7 btw

[ Voor 3% gewijzigd door keejoz op 18-03-2010 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

keejoz schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 17:53:
Vroeger als ik rechterklikte op een mp3 bestand, kon ik kiezen uit Play in Foobar en Enquee in Foobar, deze opties zijn verdwenen en ik weet niet hoe ik deze terug zet, iemand een idee?
Ik zie hier alleen 'Play in Foobar', maar volgens mij kun je dat inschakelen bij:
Preferences -> shell intergration en dan 'Show Context Menus' aanvinken. Not sure, though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
hyptonize schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 17:56:
[...]

Ik zie hier alleen 'Play in Foobar', maar volgens mij kun je dat inschakelen bij:
Preferences -> shell intergration en dan 'Show Context Menus' aanvinken. Not sure, though.
Hmm, ik vind deze "shell integration" niet. Misschien omdat ik die shell integration plugin niet heb?

Er is trouwens een manier om enqueue terug te zetten (dmv set enqueue as default action) maar dan is m'n Play in foobar weg.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Foobar 1.01 op Windows 7 x64 > Preferences (ctrl-p) > Shell Integration:
• Je moet even op de grote knop 'Set Program Associations' drukken en instellen welke je wilt
• Vinkje bij 'Set "Enqueue" as the default action' zorg ervoor dat play verandert in enqueue in je contextmenu. • Vinkje Folder Options zodat je ook folders kan playen / enqueuen.

/edit

Je lijkt idd maar 1 mogelijkheid te mogen kiezen van foobar, beetje raar idd. Het is iig geen plugin, zit er standaard in.

[ Voor 124% gewijzigd door _eXistenZ_ op 18-03-2010 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Mijn config:
Afbeeldingslocatie: http://i404.photobucket.com/albums/pp125/Henkje1/Foobar2k.jpg

Ik ben niet zo'n stijlachtig persoon. T heeft me al genoeg tijd gekost om hier achter te komen en het werkt nog steeds geweldig. Nooit meer WMP/iTunes/Winamp oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
Vb van mijn probleem:

Op mijn XP bak, hoe ik het wil:
Afbeeldingslocatie: http://upload.kait-labs.com/get.php?get=foobar1.png

Hoe het is op mijn W7 bak:
Afbeeldingslocatie: http://upload.kait-labs.com/get.php?get=foobar2.png

Set enqueue as main action ofzoiets werkt dus niet want dan is mijn Play keuze weg :(

[ Voor 16% gewijzigd door keejoz op 18-03-2010 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
In windows 7 kaapt media player de context items van foobar weg. Via windows standaard programma's en acties is dat op te lossen. ik heb geen windows pc meer voorhanden, maar het zit ergens in het configuratiescherm. windows mediaplayer uitschakelen/deinstalleren en het zou opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik heb nu even geen toegang tot een PC met Foobar, maar ik geloof toch echt dat je ergens kunt aanzetten wat je wel en niet in je context-menu wilt zien

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://junk.techforze.nl/Foobar_werk.png
Dit is de foobar die ik op m'n werk gebruik. Die wavebar seek is echt super! Verder verbind foobar ook nog naar last.fm op m'n playcount op te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Tranzity schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:56:
[afbeelding]
Dit is de foobar die ik op m'n werk gebruik. Die wavebar seek is echt super! Verder verbind foobar ook nog naar last.fm op m'n playcount op te vragen.
Whaat, hoe kom je aan die wavebar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Voor liefhebbers van album art is er in windows dit, werkt heel goed samen met foobar2000 en foo_run en/of foo_comserver. Helaas werkt dat niet in linux, omdat albumart downloader .net3.5 afhankelijk is.

Wesm van hydrogenaudio.org heeft daarom een script in python geschreven dat album art zoekt op google images en vervolgens kan opslaan. Zie hier voor meer info.

Een pica:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YeuGWRG348SR8IOy5b8g0CCh/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Steephh schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 01:55:
Misschien leuk om te vermelden welke themes er zijn gebruikt in screenshots in de startpost. :)

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120725

Mar2zz schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:35:
Voor liefhebbers van album art is er in windows dit, werkt heel goed samen met foobar2000 en foo_run en/of foo_comserver. Helaas werkt dat niet in linux, omdat albumart downloader .net3.5 afhankelijk is.

Wesm van hydrogenaudio.org heeft daarom een script in python geschreven dat album art zoekt op google images en vervolgens kan opslaan. Zie hier voor meer info.

Een pica:
[afbeelding]
Da's een handige tool ja, ik gebruik hem ook.
Verder is de skin die ik gebruik (DarkOne 1.6) nu geupdate naar 2.0, met dus ook Foobar 1.0 ondersteuning. Morgen maar eens mee gaan stoeien, want die skin doet voor mij precies wat ik wil..

http://tedgo.deviantart.com/art/DarkOne-v2-0-156697932

edit: Geupgrade naar 1.05, gelukkig doen al m'n plugins het nog. Verder zitten er tussen DarkOne 1.6 en 2.0 weinig verschillen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 120725 op 21-03-2010 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Sorry voor mijn afwezigheid de afgelopen dagen, ben bezig geweest een baan te scoren (wat gelukt is 8)) dus nu ga ik de TS weer even bijwerken, met een ruige gok van welke componenten er in de configs zitten. Alleen config 4 kan ik vertellen eigenlijk, dat is nml de mijne :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:53

edit: Geupgrade naar 1.05, gelukkig doen al m'n plugins het nog. Verder zitten er tussen DarkOne 1.6 en 2.0 weinig verschillen.
Start deze erg veel langzamer op in vergelijking met de kale foobar? Ik durf het niet zomaar te installeren. is dan mischien zo rot weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Je kan het altijd proberen want het enige dat je weg hoeft te gooien is de map %appdata%/foobar2000, waarna je Foobar-config weer standaard is :) (Moet je wel onder General de setting op User Profile Folder hebben staan!)

/edit
Ik heb de TS aangepast met nieuwe screenshots en hun info :)

/edit 2
Howto toegevoegd: Taggen als een koning. Mar2zz haalde het al aan maar ik heb dit pas van een vriend gekaapt, en deze methode is helemaal vanuit Foobar2000.

[ Voor 43% gewijzigd door _eXistenZ_ op 22-03-2010 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-04 10:40
Wat is mis met iTunes? :+ Ohja, heb je wel een Mac voor nodig he eXistenZ :P (Ja Windows werkt ook maar dat wil je niet!)

[ Voor 23% gewijzigd door orange.x op 22-03-2010 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ben je nu serieus? Wat is er niet mis met iTunes?

Het staat trouwens gewoon in de openingspost: Foobar is volledig aanpasbaar in functionaliteit en skin door middel van een scriptingtaal, in plaats van alleen helemaal (of bijna) geen instelmogelijkheden (iTunes o.a.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Iedereen gewoon zijn eigen ding, iTunes kan best heel mooi zijn als het je ding is, en erg simpel op te zetten, maar daarentegen is idd veel minder in te stellen. Gewoon voor een andere doelgroep dus.
Overigens ken ik orange.x in het echt, hij probeert me te rellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Rechtsklik op een willekeurig muziekbestand en kies File Operations > Copy to > ...

1. Operation moet op Copy staan
2. Bij Destination Folder moet je de hoofdmap of -share waar je muziek in staat invullen
3. Bij File name pattern vul je in: %artist%\%date% - %album%\%tracknumber% - %title%
4. Copy Entire Source Folder moet aangevinkt staan
5. Tik bij Prestets 'Library' in, druk op Save en sluit het venster. Druk dus niet op Run!
bij 3 kan je beter %album artist% ipv %artist% zetten anders maakt foo voor een verzamelalbum met meerdere artiesten voor elke artiest een aparte map. (nog mooier is $swapprefix(%album artist%), dan gooit ie ook nog The of A naar het einde van de artiestennaam (The Beatles wordt Beatles, The). Dat zoekt lekkerder anders wordt het bij de T zo vol in je map.) Anyway, alles kan natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Mar2zz schreef op maandag 22 maart 2010 @ 16:21:
[...]

bij 3 kan je beter %album artist% ipv %artist% zetten anders maakt foo voor een verzamelalbum met meerdere artiesten voor elke artiest een aparte map. (nog mooier is $swapprefix(%album artist%), dan gooit ie ook nog The of A naar het einde van de artiestennaam (The Beatles wordt Beatles, The). Dat zoekt lekkerder anders wordt het bij de T zo vol in je map.) Anyway, alles kan natuurlijk...
Je hebt gelijk, dat is idd wat relaxter, hoewel ik het nu enkel op normale albums gebruik, dus geen verzamelalbums. Ga ik even aanpassen in de howto.

[ Voor 36% gewijzigd door _eXistenZ_ op 22-03-2010 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Ik zal nog even goed naar dat tag-verhaaltje gaan kijken. Klinkt zeer interessant, maar heb nu al zelf een leuke structuur gemaakt, helemaal met de hand :')

- myfirstlove
---artists
----%artist%
------ %albumreleasejaar% - %album%
--soundtracks
------- %film% OST
--tracks

Nu heb ik dus in de map artists totaal zo'n 100 albums, en in map tracks zo'n 1500 losse nummers. Daarnaast heb ik dus nog de filmsoundtracks, in totaal 10. Is het verstandig m'n hele collectie te gaan "doen" met de methode genoemt in de TS?

===========

edit: En another question. Ik heb component voor ipod beheer. Ben er best blij mee, kan er in principe alles mee, files van iPod afhalen, erop zetten. Maar is het ook mogelijk playlist óp de ipod aan te maken? (Kwam alleen optie van "new smart playlist" tegen. En dan die playlists uiteraard ook kunnen vullen ;)

[ Voor 23% gewijzigd door afraca op 22-03-2010 20:08 ]

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267416

foobar _/-\o_

Dit is mijn DUI. Hij is nog niet helemaal af maar je kan'm wel proberen! Last.fm playcounts in foobar en tracks loven vanuit foobar! Ideaal! :9

Afbeeldingslocatie: http://fc09.deviantart.net/fs71/i/2010/081/8/6/foo_silk_4_0_beta_3_by_MatthijsB.png
:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn laatste plugin ontdekking: foo_scheduler. Haalt je pc uit slaaptstand en begint met spelen. Of net andersom :) Beetje onhandige interface in het begin, maar erg handig om foobar als wekker te gebruiken :

http://www.hydrogenaudio....index.php?showtopic=49589

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
MathijsBrobbel (of iemand anders die het weet natuurlijk) kan je mij in het kort even uitleggen welke title formatting tags ik kan gebruiken voor foo_softplaylists zodat ik op mijn playlist de playcount enzo kan weergeven, want in het originele topic, bij de download en op de wiki staat totaal geen uitleg ;(

[ Voor 24% gewijzigd door _eXistenZ_ op 23-03-2010 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
afraca schreef op maandag 22 maart 2010 @ 20:05:
Nu heb ik dus in de map artists totaal zo'n 100 albums, en in map tracks zo'n 1500 losse nummers. Daarnaast heb ik dus nog de filmsoundtracks, in totaal 10. Is het verstandig m'n hele collectie te gaan "doen" met de methode genoemt in de TS?
Je kan presets voor het verplaatsen opslaan, ook meerdere presets waarbij je als bonus krijgt dat ze onder je rechtermuisknop komen te zitten zodat je een 2-click move kunt doen. Je doet een query op genre IS soundtrack (of genre HAS soundtrack), selecteert alles en doet onderstaande preset.

Ik heb ook mijn soundtracks in een andere map, eigenlijk net zoals jij. Om dan op film te kunnen zoeken begin ik altijd met de titel van de soundtrack, dit gebruik ik ook bij various artists albums van andere genres.
Mijn preset voor soundtracks is:
%genre%/$swapprefix(%album%) ['('%date%')'] - %album artist%/[%discnumber%.]%tracknumber%. %artist% - %title%

Deze is geschikt voor alle genres natuurlijk, ik gebruik deze shortcut voor soundtracks, maar ook voor verzamelalbums enzo (zoals Sensation White 2003 die dan bijvoorbeeld wordt:
Trance/Sensation White 2003 (2003) - Various Artists/1.01. artist - title.ext)

Je vraag met betrekking tot je ipod kan ik niet beantwoorden.

[ Voor 0% gewijzigd door Mar2zz op 23-03-2010 19:19 . Reden: swapprefix vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_eXistenZ_ schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 12:22:
MathijsBrobbel (of iemand anders die het weet natuurlijk) kan je mij in het kort even uitleggen welke title formatting tags ik kan gebruiken voor foo_softplaylists zodat ik op mijn playlist de playcount enzo kan weergeven, want in het originele topic, bij de download en op de wiki staat totaal geen uitleg ;(
Met foo_softplaylist kan je niet doen wat jij wil :)
Er is een workaround @ http://www.hydrogenaudio....index.php?showtopic=76772 dit is geen component maar maakt gebruik van softplaylist, custom db & wsh. Als het niet lukt moet je maar ff posten wat niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Is er ook een batch-processing-manier voor de tagmanier die in de OP staat? Ik heb namelijk 200+ albums en om die elke keer apart te gaan taggen is vrij veel werk.

'Update tags' werkt ook gewoon. :+

Maar de Album Art werkt hier niet. :( heb wel gewoon precies gedaaan wat er stond in de OP.

[ Voor 30% gewijzigd door Mr. Awesome op 23-03-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Ik neem aan dat je bedoelt dat je album art panel geen album art laat zien.

Heb je wel bij je iets als $replace($replace(%path%,CD%discnumber%,),%filename_ext%,)folder.png ingevuld in je album art panel? In de TS wordt Album Art Downloader XUI zo ingesteld dattie een PNG-plaatje maakt. die paar honderd KB kan er ook wel vanaf bij een album van 100MB. Wss wil je album art panel alleen .jpg laten zien :)

[ Voor 54% gewijzigd door _eXistenZ_ op 24-03-2010 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
hyptonize schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 21:42:
Is er ook een batch-processing-manier voor de tagmanier die in de OP staat? Ik heb namelijk 200+ albums en om die elke keer apart te gaan taggen is vrij veel werk.

'Update tags' werkt ook gewoon. :+

Maar de Album Art werkt hier niet. :( heb wel gewoon precies gedaaan wat er stond in de OP.
Is je pad wel goed? je moet het pad uit dat topic gelijk zetten aan je foobar install.
Ik gebruik bijvoorbeeld voor artiestenplaatjes:
code:
1
"Z:\home\marsjaco\.foobar2000\Album Art Downloader\AlbumArt.exe" /sources "LastFM Artist" /ar "%artist%" /mn 300 /mx 1000 /path "$replace(%_path%,%_filename_ext%,)artist.jpg"

Al die aanhalingstekens zijn verplicht. Als je dit aan foo_run koppelt dan zou ie gewoon een scherm van album art downloader moeten launchen waarbij je kunt kiezen uit verschillende plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
  • Laatst online: 13-09-2015
Anoniem: 120725 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 13:12:
[...]

Da's een handige tool ja, ik gebruik hem ook.
Verder is de skin die ik gebruik (DarkOne 1.6) nu geupdate naar 2.0, met dus ook Foobar 1.0 ondersteuning. Morgen maar eens mee gaan stoeien, want die skin doet voor mij precies wat ik wil..

Prachtige skin en met 1 klik installeerbaar! (nouja, nog een paar kleine aanpassingen die in een bijgevoegd pdf-je zeer duidelijk beschreven zijn) Mijn dank is groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

_eXistenZ_ schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 14:42:

Heb je wel bij je iets als $replace($replace(%path%,CD%discnumber%,),%filename_ext%,)folder.png ingevuld in je album art panel? In de TS wordt Album Art Downloader XUI zo ingesteld dattie een PNG-plaatje maakt. die paar honderd KB kan er ook wel vanaf bij een album van 100MB. Wss wil je album art panel alleen .jpg laten zien :)
Ik krijg 't hele programma niet te zien. Ik neem aan dat ie wel eventjes zichtbaar moet worden?

@Mar2zz, ja, ik heb 't 4x nagekeken, en die is gewoon goed.

Edit: Oh, toch niet goed gezien. Ik was een aanhalingsteken vergeten helemaal voorin. Maar die staat ook niet in de OP. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Mr. Awesome op 26-03-2010 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:02

Tim Schuhmacher

abasios

_eXistenZ_ schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 01:38:
En onder het mom van positieve inzet probeer ik de vragen op de laatste pagina van het vorige topic te beantwoorden:

Run even die autoupdater / addon manager die in de TS onder handige plugins staat, wellicht draai je een oude versie die iets bugt en is het verholpen met een update, Foobar 1.0 is wat stricter met allerlij zaken hoorde ik.
Nee, waarschijnlijk had het te maken met het feit dat ik een autoplaylist had met een te groot aantal nummers (alles = >30000) die telkens geupdate moet worden als ik 1 nummer had beluisterd. Ik was up-2-date qua plugins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Anoniem: 267416 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 20:20:
foobar _/-\o_

Dit is mijn DUI. Hij is nog niet helemaal af maar je kan'm wel proberen! Last.fm playcounts in foobar en tracks loven vanuit foobar! Ideaal! :9

[afbeelding]
:9~
Super tot nu toe! Ziet er geweldig uit en zorgt ervoor dat ik de Last.fm app niet meer hoef te draaien.. :D

Alleen lijkt het wel of er nog een of andere developer modus aan staat omdat er nog een aantal consoles zichtbaar zijn.. Of is dat nu nog zo lang hij nog 'beta' is? :P

[ Voor 14% gewijzigd door Steephh op 31-03-2010 22:34 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Steephh schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 21:45:
[...]

Super tot nu toe! Ziet er geweldig uit en zorgt ervoor dat ik de Last.fm app niet meer hoef te draaien.. :D

Alleen lijkt het wel of er nog een of andere developer modus aan staat omdat er nog een aantal consoles zichtbaar zijn.. Of is dat nu nog zo lang hij nog 'beta' is? :P
:) cool om te horen dat je 'm relax vind!

Ik heb inmiddels heel wat aanpassing gemaakt (meer last.fm stats in foobar. o.a. top artists en gemiddeld aantal scrobbles per dag/week/maand) maar de uiteindelijke versie zal nog wel even duren

console's laat ik waarschijnlijk zitten omdat ik ze zelf vaak gebruik. je kan ze zelf natuurlijk altijd weghalen.

check hier voor mn .nfoo viewer: http://matthijsb.devianta...foo-Viewer-1-0b-159150878
die komt ook in de de uiteindelijke versie :)
Afbeeldingslocatie: http://th01.deviantart.net/fs71/300W/i/2010/091/2/7/_nfoo_Viewer_1_0b_by_MatthijsB.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
welk component is de nfoo viewer mee gemaakt? i am very interested.

de syntax om met foob een nfo als output te geven heb ik wel, of lees jij nfo-bestanden uit?

ow wacht, ik zie dat je .js gebruikt icm wshpanel. netjes gedaan!

Ik hoop eigenlijk dat foo_textdisplay externe bestanden gaat ondersteunen zodat .nfo's of beter .html mogelijk wordt. wikipedia of last.fm in DUI zonder losse panels.

[ Voor 42% gewijzigd door Mar2zz op 01-04-2010 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mar2zz schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:41:

de syntax om met foob een nfo als output te geven heb ik wel, of lees jij nfo-bestanden uit?
foob ken ik niet :o

ik gebruik de WSH Panel Mod (werkt ook voor DUI). Hierin kan je gewoon javascripten. Ik ken geen javascript maar met wat voorbeelden en geklooi is het toch gelukt :P

hij werkt nog niet optimaal maar ik laat nog wel een keer iemand ernaar kijken die er meer verstand van heeft.

ik doe een invisible cmd copy *.nfo -> nfo.txt en die txt lees ik dan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mar2zz schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:41:

ow wacht, ik zie dat je .js gebruikt icm wshpanel. netjes gedaan!

Ik hoop eigenlijk dat foo_textdisplay externe bestanden gaat ondersteunen zodat .nfo's of beter .html mogelijk wordt. wikipedia of last.fm in DUI zonder losse panels.
wat jij zegt moet wel mogelijk zijn. ik ben ook bezig met iets voor last.fm. ze hebben een hele handige api dus er is best veel mogelijk!

wat bedoel je precies met losse panels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
foob is mijn koosnaampje voor foobar ;-)

die default ui sdk is gesloten dus kan niet iedereen daar panels voor schrijven. veel leuke dingen zitten daarom in cui. ik ben echter helemaal van de dui, daarom vind ik jouw themes ook mooi, dat hele library managen komt in dui in mijn ogen veel beter uit de verf. die wsh panel in DUI tonen kan toch alleen met dockable panel? niet vastgemaakt in de layout van dui zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mar2zz schreef op donderdag 01 april 2010 @ 17:06:
foob is mijn koosnaampje voor foobar ;-)

die default ui sdk is gesloten dus kan niet iedereen daar panels voor schrijven. veel leuke dingen zitten daarom in cui. ik ben echter helemaal van de dui, daarom vind ik jouw themes ook mooi, dat hele library managen komt in dui in mijn ogen veel beter uit de verf. die wsh panel in DUI tonen kan toch alleen met dockable panel? niet vastgemaakt in de layout van dui zelf?
ik ben ook een DUI fanboy :)
maar mn wsh panels zitten gewoon "vast" in mn skin, ik weet niet wat je precies bedoelt maar met de skin die je nu gebruikt zijn de buttons, seekbar en last fm button (en nog een paar dingen) wsh ui elements.

sinds de wsh panel mod is de DUI veeeel interessanter geworden

p.s. wat is die syntax waar je het over had? ben ik wel beniewd naar

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 267416 op 01-04-2010 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik zal je theme eens downen en kijken hoe je dat hebt met dat panel. Ik heb zelf een hele basic layout zonder toeters omdat ik in het verleden alle last.fm stuff in samurize draaide, maar sinds ik op linux zit heb ik samurize nog niet weer geinstalleerd/geprobeerd, maar mis de info wel. ik weet eigenlijk niet of wsh-panel goed draait in Wine.

die syntax is van 2E7AH, met foo_texttools kan je dan makkelijk een .nfo builden van je eigen muziek. handig als je dat wilt delen met iemand ofzo. Ik dacht eerst dat je die in een panel had gestopt en dat kon laten zien zeg maar.

[ Voor 12% gewijzigd door Mar2zz op 01-04-2010 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mar2zz schreef op donderdag 01 april 2010 @ 19:21:
Ik zal je theme eens downen en kijken hoe je dat hebt met dat panel. Ik heb zelf een hele basic layout zonder toeters omdat ik in het verleden alle last.fm stuff in samurize draaide, maar sinds ik op linux zit heb ik samurize nog niet weer geinstalleerd/geprobeerd, maar mis de info wel. ik weet eigenlijk niet of wsh-panel goed draait in Wine.

die syntax is van 2E7AH, met foo_texttools kan je dan makkelijk een .nfo builden van je eigen muziek. handig als je dat wilt delen met iemand ofzo. Ik dacht eerst dat je die in een panel had gestopt en dat kon laten zien zeg maar.
mijn nfo viewer script werkt sowieso niet onder linux. ik gebruik een cmd copy :)
maar laat maar weten wat wel/niet werkt :)

tnx trouwens voor de link. maar mijn manier is dus iets anders. ik zoek naar een bestaand nfo bestand :) en die lees ik dan in.

edit: ik maak ff een nieuwe want dit is een beetje omslachtig

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 267416 op 01-04-2010 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
ok, silk is geinstalleerd.
Krijg alleen niet die wshpanel aan de praat, console geeft de volgende error:
Error: WSH Panel Mod (GUID: 718BCB40-CDBC-41A4-BFCA-83CB1D400542): Microsoft JScript runtime error:
Object doesn't support this action
Ln: 145, Col: 2
<source text only available in compile time>

Ik heb een paar winetricks gedaan
sh winetricks wmp10 vcrun6 wsh56 dotnet20
omdat foobar eerst vast liep op wsh panel als ik je theme selecteerde. Na die tricks heb ik jouw themefile theme.fth genoemd en mijn normale theme.fth hernoemd (zo force je jouw theme direct @ startup.). De startup is alleen vertienvoudigd, maar dat zal wel door wine komen denk ik.

Maar goed, ik weet dus niet of het er aan ligt dat ik via wine draai. maar de fout lijkt een fout in line 145 van je javascript? api key not set maar die heb ik boven in het script geplakt. Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mar2zz schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 08:14:
ok, silk is geinstalleerd.
Krijg alleen niet die wshpanel aan de praat, console geeft de volgende error:
Error: WSH Panel Mod (GUID: 718BCB40-CDBC-41A4-BFCA-83CB1D400542): Microsoft JScript runtime error:
Object doesn't support this action
Ln: 145, Col: 2
<source text only available in compile time>

Ik heb een paar winetricks gedaan
sh winetricks wmp10 vcrun6 wsh56 dotnet20
omdat foobar eerst vast liep op wsh panel als ik je theme selecteerde. Na die tricks heb ik jouw themefile theme.fth genoemd en mijn normale theme.fth hernoemd (zo force je jouw theme direct @ startup.). De startup is alleen vertienvoudigd, maar dat zal wel door wine komen denk ik.

Maar goed, ik weet dus niet of het er aan ligt dat ik via wine draai. maar de fout lijkt een fout in line 145 van je javascript? api key not set maar die heb ik boven in het script geplakt. Zie ik iets over het hoofd?
1. kijk ff op wsh panel mod safe mode uit staat. anders werkt het sowieso niet
2. Ik gebruik een file waarin je api en lastfm name staan.
in windows %appdata% foobar2000 / wsh_settings / moet je dan ff 2 extensieloze files zetten met:

username (daarin zet je gewoon je username)
api_key (daarin je api key)

ik zal binnekort ff een update doen van mn skin en er een installer bij doen want die is allebehalve ideaal:)

succes ermee!

update:
http://matthijsb.devianta...nfoo-Viewer-1-0-159254603
Afbeeldingslocatie: http://fc08.deviantart.net/fs70/i/2010/092/8/8/_nfoo_Viewer_1_0_by_MatthijsB.png

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 267416 op 02-04-2010 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik ben erg tevreden over foobar (en ben er sinds de update naar 1.0.2.1 ook eidenlijk achter dat 60k aan tracks toch voor een hoger geheugengebruik kan leiden dan de paar MB waar iedereen altijd mee schermt :P )
Nu heb ik een vraagje: ik mag graag teksten zien bij het beluisteren van muziek. De keus die ik alle config-bouwers zie maken is foo_uie_lyrics2.
En ik kan ondertussen niet meer tellen hoe vaak dat kreng mij foobar omver getrokken heeft. Blijkbaar ben ik niet de enige, en is dit een beruchte plugin... welke lyrics-plugin gebruiken jullie?

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05-2024
@Jester-NL, foo_uie_lyrics2 crashte bij mij ook heel vaak, maar gelukkig heeft nu iemand anders de plugin stabieler gemaakt, nu crasht hij bij mij niet meer, terwijl het eerst meerdere malen per dag zover was.
Je kan hem hier downloaden, en voor de nieuwste versies moet je dit topic ook volgen:
http://www.hydrogenaudio....525&p=700311&#entry700311

[ Voor 4% gewijzigd door tweeny op 18-04-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik vond die versie toevallig ook vandaag.. zal het eens in de gaten houden ;)

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Weet iemand waarom mijn Foobar2000 zodra de pc locked het huidige liedje afmaakt en dan pauzeert tot ik weer inlog? Dan startie gewoon met het volgende liedtje en speelt ie weer... erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_eXistenZ_ schreef op zondag 02 mei 2010 @ 15:47:
Weet iemand waarom mijn Foobar2000 zodra de pc locked het huidige liedje afmaakt en dan pauzeert tot ik weer inlog? Dan startie gewoon met het volgende liedtje en speelt ie weer... erg irritant.
Heb je niet een plugin geinstalleerd die dat doet?
http://wiki.hydrogenaudio.../Pause_On_Lock_(foo_lock)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Overigens maakt hij dan niet het liedje af wilhelmstroker. Ik maak namelijk ook met plezier gebruik van Pause On Lock, en heb die symptomen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

afraca schreef op zondag 02 mei 2010 @ 16:06:
Overigens maakt hij dan niet het liedje af wilhelmstroker. Ik maak namelijk ook met plezier gebruik van Pause On Lock, en heb die symptomen niet.
Ah ok, ik ken die plugin verder niet en bij mij speelt foobar wel door als ik m'n machine lock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Niet online
Hallo Existenz, ik heb hetzelfde probleem op 1 pc hier helaas. Zodra m'n PC locked pauzeerd het spelen, had hiervoor wel zo'n lock plugin geinstalleerd, maar zelfs zonder doet ie het ook. Heb nog niet echt gezocht naar een oplossing hiervoor (voor nu beveiliging eraf gehaald :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
Iemand die weet hoe je bij columns ui filters, in de "Title" filter ook het tracknummer kan laten zien?
Heb het nu zo:

Artist | Album | Title

Is het mogelijk om het zo te krijgen:

Artist | Album | Tracknumber Title

Vooral om te sorten op tracknumber eigenlijk.

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
In preferences verander je %title% in %tracknumber% %title%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
Mar2zz schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 18:45:
In preferences verander je %title% in %tracknumber% %title%
Ok, dat was wel erg dom van mij |:( Thx in ieder geval!

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-04 19:00
_eXistenZ_ schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 14:42:

Heb hier hetzelfde probleem. Alles ingesteld, en de Album Art Downloader haalt gewoon de plaatjes binnen. Zet ze in de goede map, etc. Toch laat album art panel geen cover zien, maar hoe kan ik dat stukje tekst aan dat panel toevoegen? Kon zo snel niks vinden om het toe te voegen.

EDIT: Heb hem ondertussen al gevonden. Zat niet echt op te letten.

[ Voor 4% gewijzigd door Adanteh op 10-05-2010 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Binnekort komt er weer een update van mijn skin :)

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2ni6wk4.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
  • Laatst online: 13-09-2015
Jester-NL schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:36:
Ik ben erg tevreden over foobar (en ben er sinds de update naar 1.0.2.1 ook eidenlijk achter dat 60k aan tracks toch voor een hoger geheugengebruik kan leiden dan de paar MB waar iedereen altijd mee schermt :P )
Heb zelf bijna 500 GB aan muziek en Foobar gebruikt hier bijna 140 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
60K aan tracks is ontzettend veel. Al die tracks zitten binnen een milliseconde onder handbereik. je kan elke mogelijke track uit die 60000 (of combinatie van tracks) binnen een flits oproepen en afspelen door een paar letters in te tikken. en toch gebruikt ie maar 140 mb... Haha stomme reclame... I don't give damn about memory-usage, zolang het maar niet uit de klauwen loopt.

ik zit ook tegen de 100mb aan met 35K tracks, maar dat is dan wel op Linux en mijn muziek staat op een nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

Schupje omhoog.. er is inmiddels een nieuwe LIRC plugin beschikbaar die werkt met 1.x ! Werkt hier prima met de oude WinLIRC 0.6.5. (de nieuwe 0.8.5 doet hier vrij weinig)

Vraagje: is het mogelijk om het aantal Kb's/Mb's van een selectie ergens in de statusbar te laten zien? Das vooral handig om twee albums met elkaar te vergelijken.
Ik kan tot nu toe alleen de tijd daar onderin laten weergeven.

Ik vind dit ook wel een heel prettige plugin: de De Waveform Seekbar... !

En deze is alweer wat ouder: De Biography plugin

[ Voor 9% gewijzigd door YoG op 24-06-2010 13:28 ]

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-03 18:53
Sinds ik WMP, ondanks goede hoop, toch maar overboord gegooid heb (wegens gebrek aan ondersteuning voor lossless formaten en ontbreken van mass tagging), zie ik dat veel van mijn date tags twee keer in de tag staan. Bijvoorbeeld Date: 2007; 2007. Het komt geloof ik enkel voor bij nummers die ook in WMP (of misschien ervoor in Mediamonkey op mijn vorige computer) getagd zijn.

Als ik dat handmatig wil doen ben ik tot mijn pensioen bezig. Ik wil dit met één of ander script uitfilteren. Ik dacht dat mp3tag dit wel kon doen maar als ik de tag daar uitlees, zie ik (1) dat mp3tag een voorkeur heeft voor Year als datum van een album (2) dat in de extended metadata Date tweemaal onder elkaar staat met dezelfde waarde, tenminste bij de problematische nummers die tweemaal een datum geven in Foobar. Echt wel bizar.

Wat moet ik nu gebruiken: Year of Date? En hoe los ik het probleem met de dubbele data op? Kies ik gewoon Year als een kolom, ook al zien ze het bij foobar anders? Het wordt alleen maar ingewikkelder als ik volgend topic lees op het forum van mp3tag: http://forums.mp3tag.de/index.php?showtopic=11087.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb nog niet echt iets kunnen vinden qua plugins hiervoor, maar ik zou graag een mogelijkheid hebben om te zien welke nummers / albums / artiesten ik het meest geskipped heb (dus bijvoorbeeld niet meer dan half geluisterd heb).

Ik wil m'n muziekmap een beetje opruimen, maar heb eigenlijk niet echt een idee van wat ik nu precies wel en niet weg wil doen. Nu kan ik zelf wel aan de slag gaan met die vijf sterren ratings in de ID3-tag, maar dat is de grootst mogelijke onzin. Ik wil weten wat ik onbewust het minst graag luister :) Kan dat?

Stats :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
@Brommer: foobar2000 gebruikt standaard date als field. Als er dubbele tags aanwezig zijn dan laat foobar ze zien als tag1; tag2. dus 2 date tags is 2007; 2007. Dit kan je bijvoorbeeld oplossen door aan te geven dat je in geval van multiple values $meta(%date%,1) te gebruiken ipv alleen %date%. Dan laat ie alleen de 1e value zien (vandaar de 1).

@ Zeroorez: misschien is hotness wat voor jou. alleen dat werkt niet direct, je moet daarvoor een tijdje muziek spelen.

Autorating is misschien ook wat voor je? maar is wellicht niet goed compatible met nieuwere versies van foobar2000..

Je zou eventueel zelf een flinke rating query kunnen maken en daar waardes aan hangen. allerlei dingen zoals rating en playcount optellen zeg maar met foobar's rekenfuncties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Mar2zz: Bedankt voor je tips, ik ga er straks na het eten even goed naar kijken en met een van die dingen aan de slag :) Dat het niet instant is kan ik wel mee leven hoor, en zo gek is dat ook nog niet (data is nog niet beschikbaar natuurlijk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheZeroorez schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 17:31:
Mar2zz: Bedankt voor je tips, ik ga er straks na het eten even goed naar kijken en met een van die dingen aan de slag :) Dat het niet instant is kan ik wel mee leven hoor, en zo gek is dat ook nog niet (data is nog niet beschikbaar natuurlijk...)
Is Last.fm niet wat? Dan kan je icm met een sync scriptje gewoon kijken welke nrs veel plays hebben. Je kan de beste tracks 'loven' en waardeloze nummers kan je zo eruit gooien omdat ze weinig plays hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Anoniem: 267416 schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 20:59:
[...]

Is Last.fm niet wat? Dan kan je icm met een sync scriptje gewoon kijken welke nrs veel plays hebben. Je kan de beste tracks 'loven' en waardeloze nummers kan je zo eruit gooien omdat ze weinig plays hebben.
Nee, want Last.fm scrobbeld pas na de helft van 't nummer (of later, ligt aan je instellingen natuurlijk) en daar kun je dus ook niet zien of je hem helemaal geluisterd hebt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Anoniem: 267416 schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 20:59:
[...]

Dat gebruik ik ook, maar die kijken niet naar de meest geskipte, alleen naar de meest gespeelde. En artiesten met veel albums worden gewoon vaker gespeeld, of artiesten waar ik van een bepaald nummer op 2 albums de studioversie heb, en nog 2x een live-versie, worden meer gespeeld. Het gaat er om wat weinig gespeeld wordt en veel geskipt wordt, niet andersom ;)

Loven is ook wel leuk, maar je loopt tegen hetzelfde probleem aan als met de waarderingen: Het is momentgevoelig en niet goed genoeg om op basis daarvan te ruimen. Dan kan ik net zo goed met de hand mijn collectie doorlopen.

Beetje jammer wel dat de aangehaalde extensies (en set) stokoud zijn. Het ziet er inderdaad uit als wat ik bedoel, maar nu nog werkende links vinden (en hopen dat het daarna draait) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Is het ook mogelijk om snel een tabje te sluiten? In een programma als Direct Connect kon ik SHIFT+linkermuisknop klikken op een tab om het te sluiten. Dat werkt dus niet in Foobar.
Misschien met een plugin ofzo?

Enneh, aangezien het nog niet beschikbaar is in Foo_Softplaylists, probeer ik een command te maken met Foo_Run zodat ik bij het beluisteren van een track op een knoppie druk en naar de specifieke pagina op LastFM ga (waar mensen hun comments enzo achter kunnen laten). Maar ik krijg dit niet aan de gang.

Ik heb dit al geprobeerd
http://www.last.fm/music/%artist%/_/%title%

..Maar dat werkt niet met artiesten met een dubbele naam (dan gaat ie naar de pagina van Jeff ipv Jeff Buckley). Chars als " , ( ) en ' worden niet herkent om namen samen te voegen.. hoe moet ik het nu aanpakken dan :?

Mijn huidige GUI (met defaultUI). Een beetje lomp maar wel erg functioneel

[ Voor 66% gewijzigd door YoG op 27-06-2010 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YoG schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 22:45:
Enneh, aangezien het nog niet beschikbaar is in Foo_Softplaylists, probeer ik een command te maken met Foo_Run zodat ik bij het beluisteren van een track op een knoppie druk en naar de specifieke pagina op LastFM ga (waar mensen hun comments enzo achter kunnen laten). Maar ik krijg dit niet aan de gang.

Ik heb dit al geprobeerd

..Maar dat werkt niet met artiesten met een dubbele naam (dan gaat ie naar de pagina van Jeff ipv Jeff Buckley). Chars als " , ( ) en ' worden niet herkent om namen samen te voegen.. hoe moet ik het nu aanpakken dan :?
Je kan dit heel makkelijk doen met de WSH panel mod. (http://www.hydrogenaudio....index.php?showtopic=70363) Ik ga nu naar bed maar ik wil het wel voor je maken :) Is namelijk niet heel moeilijk.

Hier is mijn huidige skin:
http://img691.imageshack....703/foosilk4preview24.png

Ik ben nog hard bezig met mn last fm script :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-04 21:07
Jester-NL schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:36:
Nu heb ik een vraagje: ik mag graag teksten zien bij het beluisteren van muziek. De keus die ik alle config-bouwers zie maken is foo_uie_lyrics2.
En ik kan ondertussen niet meer tellen hoe vaak dat kreng mij foobar omver getrokken heeft. Blijkbaar ben ik niet de enige, en is dit een beruchte plugin... welke lyrics-plugin gebruiken jullie?
Vroegâh toen ik nog foobar gebruikte (0.9.x) had ik MiniLyrics, karaoke style :)

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:02

Tim Schuhmacher

abasios

Is het ook mogelijk om snel een tabje te sluiten? In een programma als Direct Connect kon ik SHIFT+linkermuisknop klikken op een tab om het te sluiten. Dat werkt dus niet in Foobar.
Misschien met een plugin ofzo?
werkt ctrl+w misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz

Ik heb dit al geprobeerd

je moet de spaties door + vervangen dus:
code:
1
www.last.fm/music/$replace(%artist%, ,+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Mar2zz schreef op zondag 27 juni 2010 @ 02:15:
[...]
je moet de spaties door + vervangen dus:
code:
1
www.last.fm/music/$replace(%artist%, ,+)
Ah, dat komt in de buurt.. ik zat ook al te klooien met die $Replace..
Maar nu werkt ie dus :) bedankt!
www.last.fm/music/$replace(%artist%, ,+)/_/$replace(%title%, ,+)
_/-\o_
Anoniem: 267416 schreef op zondag 27 juni 2010 @ 00:18:
[...]
Je kan dit heel makkelijk doen met de WSH panel mod. (http://www.hydrogenaudio....index.php?showtopic=70363) Ik ga nu naar bed maar ik wil het wel voor je maken :) Is namelijk niet heel moeilijk.
Met mijn huidige Run_Command gaat het nu perfekt.. bedankt iig
Sara Bareilles :>
Koel! Vooral hoe je je top LastFM-stats erin hebt geïntegreerd.. is de code-snipper daarvan ergens te krijgen? :)

[ Voor 5% gewijzigd door YoG op 27-06-2010 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YoG schreef op zondag 27 juni 2010 @ 10:15:
[...]
Sara Bareilles :>
Koel! Vooral hoe je je top LastFM-stats erin hebt geïntegreerd.. is de code-snipper daarvan ergens te krijgen? :)
Binnenkort (als tie af is) upload ik'm :) Dan post ik'm hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-03 18:53
Mar2zz schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 16:46:
@Brommer: foobar2000 gebruikt standaard date als field. Als er dubbele tags aanwezig zijn dan laat foobar ze zien als tag1; tag2. dus 2 date tags is 2007; 2007. Dit kan je bijvoorbeeld oplossen door aan te geven dat je in geval van multiple values $meta(%date%,1) te gebruiken ipv alleen %date%. Dan laat ie alleen de 1e value zien (vandaar de 1).
Bedankt voor de hulp. Als ik $meta(%date%,1) ingeef onder 'custom columns', dan krijg ik helemaal niets te zien. Maar ik weet intussen aan wat het ligt. Blijkbaar schrijft Mediamonkey "2007\\2007" naar de year tag, wat de dubbele cijfers geeft in andere spelers zoals foobar en blijkbaar ook Winamp.

In een topic op het forum van Mediamonkey vond ik volgende selectie- en trimcode:
1. Make sure that your music is in the foobar library, and search for the following using the album list (tools -> album list)
code:
1
"$ifgreater($len(%date%),4,$puts(date,$trim(%date%))$ifequal($left($get(date),4),$right($get(date),4),1,),)" IS 1

(Yes, it is long and hard to read but it must be on one line if we are to use the query in a search...)

2. Right-click all entries in the playlist you get from the search in step #1, choose properies, right-click the DATE row and click "format from other fields." In the dialog that opens, use the following code:
code:
1
$left($trim(%date%),4)
Werkt perfect! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 365415

Zonet een langverwachte update gedaan van m'n plugin foo_softplaylists.
De plugin is nu volledig compatibel met foobar2000 1.0. Dus geen legacy meer...

http://www.foobar2000.org/components/view/foo_softplaylists

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://fc07.deviantart.net/fs71/300w/i/2010/189/a/b/foo_silk_4_0_beta_4_by_MatthijsB.png

Last.fm stats + foobar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Ziet er goed uit. Wel apart dat het er echt totaal anders uit ziet als Foo_Silk 4.0 beta 3. Lijkt me eerder 4.1 of zelfs 4.5 of 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hyptonize schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 19:37:
[...]

Ziet er goed uit. Wel apart dat het er echt totaal anders uit ziet als Foo_Silk 4.0 beta 3. Lijkt me eerder 4.1 of zelfs 4.5 of 5.0
Het is inderdaad best veel verschil :P Toch is het idee van mijn skins altijd hetzelfde. Het grootste verschil met de nieuwe versie is waarschijnlijk mn last.fm script.
Ik heb een hoop dingen verbeterd en dingen weggehaald die ik niet gebruik.

De final zal niet veel meer verschillen van deze versie. Het enige wat ik nu nog wil doen is mn scripts beter maken :) (meer opties enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:53
De final zal niet veel meer verschillen van deze versie. Het enige wat ik nu nog wil doen is mn scripts beter maken :) (meer opties enz)
meer is niet altijd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maartend schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 21:19:
[...]

meer is niet altijd beter.
opties om stats weg te laten is wel minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Niet online
Wow! Erg vet! Vooral die last.fm integratie!!
Heb je deze al ergens online staan? Dan kan ik dat last.fm stuk eruit schrapen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tranzity schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 10:01:
[...]

Wow! Erg vet! Vooral die last.fm integratie!!
Heb je deze al ergens online staan? Dan kan ik dat last.fm stuk eruit schrapen ;)
http://foobar-silk.google..._silk-lastfm%201.0.b1.zip
Er is geen readme maar het is niet zo heel moeilijk :P

enjoy!

26779

Ik ben een echte noob op audio gebied. Ik gebruik al wel enige tijd foobar maar loop tegen iets aan dat ik niet opgelost krijg. Misschien is het heel eenvoudig en bestaat er een plugin voor, maar ik probeer de 3fm http stream binnen te krijgen in foobar. Dit lukt niet en ik krijg de foutmelding: Unable to open item for playback (Unsupported format or corrupted file): "http://radioplayer.omroep.nl/3fm"

Is dit niet mogelijk of probeer ik de verkeerde locatie in te voeren?
Pagina: 1 2 3 Laatste