Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik vind Album shuffle wel fijn, maar soms heb ik echt helemaal geen zin in een bepaalde artiest/album.

Nu moet je dan skippen/nexten totdat je bij het volgende album aan gekomen bent, wat een beetje jammer is. Zou er een manier zijn om (via het toetsenbord) snel bij het eerste nummer van het volgende album terecht te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Beste Tweakers,

Ik gebruik foobar nu al een tijdje, het meeste stream ik FLAC bestanden via DLNA naar me receiver.
Alleen zie ik op mij display van me receiver PCM staan, dus dat betekend dat me PC het decodeert?
Nou lijkt het me redelijk logisch dat me receiver dit beter kan dan me PC.
Nou de vraag klopt deze theorie en hoe kan je instellen dat Foobar2000 flac muziek ongecodeerd streamt?

Alvast bedankt voor de medewerking.

Mvg, Michael.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Heeft iemand toevallig nog een antwoord voor bovenstaand?
En dan vooral voor "hoe kan je instellen dat Foobar2000 flac muziek ongecodeerd streamt"?

Alvast bedankt.nl

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188596

PCM is ongecodeerd.
Wat zou je dan willen zien op je receiver, Dolby of DTS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Ik zou graag zien dat er FLAC opstaat.

PCM is niet ongecodeerd maar is in mijn vraag kwestie al gecodeerd door mijn PC en dat wil niet het moet worden gecodeerd door mijn receiver.

heb mijn info hier vandaan: http://www.homecinemamaga...n-bitstream-en-pcm-audio/
Dit gaat dan in dit voorbeeld over Blu-ray spelers maar ik ga ervan uit dat het principe het zelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Nou kan ik me natuurlijk vergissen, maar foobar is een mediaspeler, met als direct doel het weergeven van muziek.
Dat jij dat door je receiver stuurt is jou keuze, maar volgens mij is foobar niet ingericht op een rol als 'domme' voorversterker. En volgens mij verschillen (de software) foobar enerzijds en (hardwarematige) blu-ray spelers daar toch wezenlijk.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Jester-NL schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 16:50:
Nou kan ik me natuurlijk vergissen, maar foobar is een mediaspeler, met als direct doel het weergeven van muziek.
Nou dat is precies wat ik dus ook doe!
Dat jij dat door je receiver stuurt is jou keuze, maar volgens mij is foobar niet ingericht op een rol als 'domme' voorversterker.
Nou ga je nog maar is verdiepen in wat een voorversterker is.
Ik gebruik Foobar als mediaplayer van de pc naar de receiver.
En volgens mij verschillen (de software) foobar enerzijds en (hardwarematige) blu-ray spelers daar toch wezenlijk.
Dit betrefte alleen het gedeelde over PCM door sturing, en niet over blu-ray spelers.

Als je nou een nuttig antwoordt heb op mijn vraag dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07-2024
Als je nou een nuttig antwoordt heb op mijn vraag dan hoor ik dat graag.
Als je nu eens niet zo bijdehand zou doen (en die storende dt-fouten achterwege laten), dan zouden mensen je misschien ook effectief *willen* helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Waking_The_Dead schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 17:22:
[...]

Als je nu eens niet zo bijdehand zou doen (en die storende dt-fouten achterwege laten), dan zouden mensen je misschien ook effectief *willen* helpen.
Wie is hier nou bijdehand?
Waar je, je wel niet druk over maakt , zeker een docent Nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-06 15:57

DeTeraarist

#Boots2Asses

Aangezien foobar helemaal geen UPnP ondersteund zo uit de doos, welke plugin gebruik je ervoor?

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Ik heb deze plug-in (zie link) toegevoegd:
http://www.foobar2000.org/components/view/foo_upnp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Vanaf de pagina waar je naar linkt:
powerful per device streaming options, to adapt audio format to the capabilities of the remote playing device.
Conversion to WAV or LPCM, transcoding to mp3, resampling, replaygain, bitdepth conversion, conversion to stereo, DSP chain,...
Duik in de instellingen van je plugin.

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291350

Ben juist overgestapt naar foobar en heb al wel wat bijgeleerd over het programma maar nog veel te weinig naar mijn zin.

-Is er een mogelijkheid om een map te laden en dat deze constant zichtbaar blijft en enkel kleiner wordt bij het zoeken (zoals winamp). Nu wordt er pas enkel iets getoond als men specificieert via zoeken.

-als ik een zoekopdracht uitvoer naar bijvoorbeeld het woord 'love' komt dit tevoorschijn en word deze selectie duidelijk in de wachtrij van foobar geladen (alle tracks met love) Is het mogelijk foobar dit niet automatisch te laten doen?, maar bijvoorbeeld enkel het nummer dat ik heb laten spelen, of de hele map of library?

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-06 15:26

Tim Schuhmacher

abasios

Ken je de facets plugin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu wel. Bedankt

Kan ik de te spelen tijd ook ergens vanboven in mijn werkbalk krijgen of enkel zoals nu onderaan in het klein?

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 291350 op 24-11-2013 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een goede tip is het hele instellingenmenu rustig doorpluizen. Alle zaken die je wil staan er volgens mij standaard in. Ben het wel met je eens dat het niet heel overzichtelijk is. En waarschijnlijk kom je ander opties tegen waar je nog niet eens aan had gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik nu de osd plugin (on-screen display) maar vind het niet optimaal. Het is idd zeer moeilijk als je niet met het programma vertrouwd bent en niet echt vertrouwt bent met een "syntax". Probeer die osd wat tekst betreft maar eens deftig te configureren, zucht. Gebruiksvriendelijkheid moet echt beter, hoewel je dan wss juist de charme van het programma weghaalt volgens velen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:11
Zo ingewikkeld is die syntax toch niet? Zie hier http://wiki.hydrogenaudio...itle_Formatting_Reference

Ik weet niet wat je allemaal in je OSD wilt zetten... bij mij staat er gewoon %artist% - %title%, das genoeg voor mij.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja heb het ondertussen ook al beter door hoor.

Kan je het ook zo instellen dat de osd verdwijnt als je het programma minimaliseert?
Zijn er buiten dat nog alternatieven voor deze plugin om het echt te integreren?

Zoiets als dit bovenaan de foto:

http://th01.deviantart.ne...Foobar2000_by_fanco86.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 291350 op 25-11-2013 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Anoniem: 291350 schreef op zondag 24 november 2013 @ 16:49:
Ja heb het ondertussen ook al beter door hoor.

Kan je het ook zo instellen dat de osd verdwijnt als je het programma minimaliseert?
De OSD is toch juist bedoelt om te zien wat je speelt als je van nummer switched en foobar geminimized hebt?
Zijn er buiten dat nog alternatieven voor deze plugin om het echt te integreren?

Zoiets als dit bovenaan de foto:

http://th01.deviantart.ne...Foobar2000_by_fanco86.jpg
Dat lijkt op een theme? Heeft toch niets met de OSD-plugin te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee weet ik , maar het integreren van de filedata in de skin lijkt me gewoon leuker en mooier. Maar dat skinnen lukt me ook al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-06 15:45
Ik zit nu even mijn foobar2k configuratie te perfectioneren, maar ik loop tegen een probleempje aan bij het customizen van de buttonstoolbar. Er zijn een aantal bestaande knoppen, echter wil ik er graag nog wat extra buttons aan toe voegen. Deze verschijnen dan in de vorm van een '?'-icon.

Wil ik deze veranderen dan kan ik schijnbaar niet uit een standaard selectie van icons kiezen en moet ik bladeren in mijn filesystem naar een .ico-file. Echter vind ik ook nergens de default icons die er al stonden ook nergens. Ter illustratie:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mM0354S.png

Alleen met een aantal standaardknoppen zoals Play, Pause wordt er default een icon ingesteld. Ik wil het liefst de standaard layout behouden en geen custom icons gaan gebruiken.

Edit:

Uiteindelijk gekozen om de icons te gebruiken uit dit iconpack, welke redelijk neutraal zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Steephh op 05-04-2015 02:31 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:20
TS heeft kapotte afbeeldingen, well aware, wordt gefixt.

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-06 21:01
Foobar2000 controller van Sergi Mola (android) leegt mijn playlists als ik iets wil afspelen via FILES. Ik heb gewoon een aparte playlist voor Radio dus ik snap niet dat ie die overschrijft/leegt, dat doet overigens met alle playlists. Het gekke is dat ie wel de standaard foobar2000controller playlist gebruikt om de nieuwe files in te zetten en af te spelen.

Hoe los ik dat op?

EDIT: Nvm al gevonden in advanced settings -> Clear playlist

[ Voor 29% gewijzigd door Sunrise op 14-04-2015 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Stomp niet af, blijf slijpen

Wie gebruikt er nog meer deze StrigUI lite? http://www.hydrogenaud.io...86&view=findpost&p=878611 Ben er persoonlijk wel weg van. Lyrics component heb ik eruit gegooid, cpu hungry op mijn oude bakkie. En ook biography eruit gegooid.

Album art haal ik overigens op met MusicBrainz Picard, enige nadeel daarvan is dat in mijn geval soms de indeling van een album iets wijzigt door toevoeging van 2e album artiesten.

En wie weet er iets meer inside information over de te verschijnen iOS app van foobar2000? Er is namelijk een select groepje bèta testers, maar veel meer info daarover kan ik niet vinden..

[ Voor 23% gewijzigd door GerardVanAfoort op 24-05-2015 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolla
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-12-2024
Dankzij dit topic heb ik Foobar geïnstalleerd en al mijn cd's naar Flac geript aangezien DS audio app op mijn Windows Phone flac kan afspelen. Gelijk alle covers er bij gezocht en alle tags goed ingevuld. Als bestandsnaam heb ik gekozen voor track - artiest - album - titel.

Nu heb ik een aantal albums welke uit meerdere cd's bestaan. Ik heb gewoon in desbetreffende map een onderverdeling gemaakt door submappen Disc 01, Disc 02 enz.. aan te maken. Handmatig heb ik de geripte bestanden in de juiste map gezet. Nu kun je in de tag ook Disc Number en Total Discs in vullen. Echter kun je Disc Number niet in de bestandsnaam meegeven. Zouden jullie niets doen met Disc Number of deze meegeven aan de album titel door er - CD 1 aan toe tevoegen?

[ Voor 49% gewijzigd door Rolla op 04-01-2016 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
1.01 Queen - Bohemian Rapsody

Kortom: disdcnumber.tracknumber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Alhoewel misschien geinitieerd door Foobar, veel meer een tagging-vraag
Hoe organiseer je jouw muziekcollectie? is (bijvoorbeeld, zij het wat ouder) een mooi voorbeeld.

Maarre... discnummers toevoegen is niet onmogelijk, en ook niet vreemd

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolla
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-12-2024
Bedankt voor de reacties. Nadat ik mijn vraag gesteld had, kwam ik dat topic ook tegen. Had mijn vraag achteraf misschien beter daar kunnen stellen.

Inmiddels heb ik met Foobar de discnummers toegevoegd aan de bestandsnaam, zodat ik van de aparte mapjes voor elke disc afgestapt ben. Alles staat nu in een album map. Qua bestandsnaam gebruik ik nu:
discnummer.tracknummer - artiest - album - titel

[ Voor 6% gewijzigd door Rolla op 05-01-2016 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Poging tot topickaping de kop ingedrukt :) Thx voor de topicreports

[ Voor 62% gewijzigd door Lustucru op 09-01-2016 18:05 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Yes! foobar2000 voor iOS en Windows Phone beschikbaar:

"foobar2000 is available to preview for Apple iOS, Windows Universal (Windows Phone 10), and will soon be available for Android."

http://mobile.foobar2000.com

Op het forum staan tips om te streamen met UPnP en files of folders in zijn geheel te downloaden naar je device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Zo dat is lelijk zeg. Wat is de meerwaarde boven Groove Music?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ramon schreef op zondag 08 mei 2016 @ 12:29:
ik hoop dat de community net zo actief met plugins en skins wordt. Dan wordt het vanzelf interresant. Standaard is Foobar in Windows ook lelijk en saai.

Ik ga het in ieder geval proberen op Android. Alhoewel GoneMad lastig te verslaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Ramon schreef op zondag 08 mei 2016 @ 12:29:
Kijk maar eens in de settings naar alle mogelijkheden.. :) fb2k is van oorsprong basic van layout maar zeer uitgebreid aanpasbaar. Ook voor de mobile versions word dit mogelijk maak ik uit op het mobile forum http://forum.foobar2000.c...owthread.php?114-Skinning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Jelte schreef op zondag 08 mei 2016 @ 12:38:
[...]
ik hoop dat de community net zo actief met plugins en skins wordt. Dan wordt het vanzelf interresant.
Hoe zit dat dan met het uitvoeren van externe code door apps op iOS (plugins). Ik dacht dat Apple dat verbood?
Standaard is Foobar in Windows ook lelijk en saai.
Klopt, en dat is iedere keer als ik het opnieuw moet configureren weer een ellende. Ik zou willen dat er wat meer moeite gestoken wordt in het maken van een standaard experience die daadwerkelijk bruikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik vind het anders een verademing zo simpel en zonder afleidende gui. Meer of anders kan je zelf toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Ramon schreef op zondag 08 mei 2016 @ 13:19:
Ik zou willen dat er wat meer moeite gestoken wordt in het maken van een standaard experience die daadwerkelijk bruikbaar is.
Like http://tedgo.deviantart.com/art/DarkOne-v4-360862076 this? foobar2000 is natuurlijk een lichtgewicht en met Tedgo's Dark One blijft dit zo. Een van de mooiere skins met diverse plugins, stabiel en bugfree.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
Ik wist dat er zulke reacties zouden komen. Nee ik bedoel dus niet een UI zoals wat Vermeulen zegt met allerlei afleidende dingetjes. Ik bedoel puur een UI die bruikbaar is. De standaard UI van Foobar is NIET bruikbaar. Ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat de gemiddelde gebruiker het installeert, schrikt, en het 5 minuten later weer deïnstalleert.

Persoonlijk vind ik het voor mijn PC ook niet erg om eventjes een uurtje aan te kloten om dingen netjes te krijgen, maar op mijn telefoon moet het gewoon er goed uit zien, stabiel en snel werken: Op mijn telefoon ga ik niet customizen. Daarom vind ik het ook raar dat ze bij foobar zijn begonnen met Windows en iOS en niet met Android, terwijl in die laatste groep gebruikers toch veelal de gebruikers zitten die willen customizen.

Pagina: 1 2 3 Laatste