Hoe organiseer je jouw muziekcollectie?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe andere mensen hun muziek organiseren. Ik merk bij mijzelf dat de tik heb absoluut geen losse nummers in mijn bibliotheek te willen. Ik wil altijd het complete album, ook al vind ik maar één nummer leuk.
Ook komt er geen muziek in waarvan ik geen cover kan vinden :P

Op dit moment heb ik 206 complete albums in iTunes staan (3517 nummers) allemaal voorzien van coverart.

Met playlists werk ik eigenlijk weinig.

Ben benieuwd of hier nog steeds mensen zijn die bijvoorbeeld nog met old school Winamp werken met een super onoverzichtelijke lijst met nummers :D good 'ol times

Zo heb ik het dus:

Afbeeldingslocatie: http://files.jamiemarciano.me/itunes.png

Voor mijzelf is iTunes wel de beste oplossing denk ik, draai OS X dus het is sowieso Native, heb een iPhone dus dat is wel fijn en het heeft (imo) de beste interface. Merk wel dat het af en toe wat traag is en best een "groot" programma, maar helaas.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-06 15:28
Hoeveel nummers heb ik geen idee van, weet ik rond de 1.2 tb zit.

En je inderdaad alles in itunes hebt en als je een liedje wil je de artiesten naam of het nummer zelf moet weten anders kan je het niet vinden ! xD
Uit de hand gelopen, maar nooit zin gehad het uit te zoeken en ik ook vaak muziek van vrienden / familie mee neem vanaf hun pc

[ Voor 22% gewijzigd door Mektheb op 18-11-2010 21:46 ]

• jmxd
  • Niet online
Mektheb schreef op donderdag 18 november 2010 @ 21:46:
Hoeveel nummers heb ik geen idee van, weet ik rond de 1.2 tb zit.

En je inderdaad alles in itunes hebt en als je een liedje wil je de artiesten naam of het nummer zelf moet weten anders kan je het niet vinden ! xD
Uit de hand gelopen, maar nooit zin gehad het uit te zoeken en ik ook vaak muziek van vrienden / familie mee neem vanaf hun pc
Holy SH*T!!! Dan hoop ik voor jou dat de meta-data in orde is _O- mijn 3500 nummertjes zijn maar 24GB :D snel gerekend heb jij dan iets van 8,750,000 nummers _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 19:40
Doh, ik heb maar 18,2 gig. 2292 nummers. Ik gebruik overigens Mediamonkey, daarmee lukt het nog wel om mijn collectie te beheren. Oh en ik heb wel losse nummers, anders komt er tussendoor een nummer dat ik totaal niet ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik laat iTunes alles beheren. De meeste cd's herkent hij wel en als dat niet zo is, scan ik zelf de cover in.
Mijn muziekcollectie is ruim 30 GB, bijna alles is afkomstig van m'n cd-verzameling en daarnaast heb ik enkele losse nummers en wat albums uit de iTunes Store. Alles is 100% correct getagd, want bij het importeren controleer ik alle tags. Bij mij komt er geen muziek in waarvan ik de bron niet kan achterhalen.

Ik werk bijna alleen maar met (smart) playlists, vooral Top 100 Most Played is erg populair :P Verder Never Played (voor de afwisseling), Recently Added en wat playlists op genre. Ook voor m'n iPod en iPhone heb ik playlists gebaseerd op de grootte van de opslag.

Ik gebruik iTunes zelden als muziekspeler, maar meer als muziekbeheerprogramma en interessante database. Mijn iTunes Music Library.xml is het belangrijkste bestand, als ik die kwijt zou raken, ben ik 6 jaar aan verzamelde persoonlijke metadata kwijt. Zo weet ik van elke cd precies op welke dag ik hem heb gekocht (toegevoegd) en hoe vaak ik nummers heb beluisterd of geskipt. Erg handig ook dat die gegevens vanaf een iPhone of iPod terug worden gesynct.

[ Voor 9% gewijzigd door Canaria op 19-11-2010 01:04 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Tot een paar maanden terug gebruikte ik nog gewoon WinAmp, met alles in één dikke playlist, die ik dan weer onderverdeeld had in kleinere playlists (bijv. 1 - 300 amateurmuziek, 2000-2100 Top 100, etc). :)

Sinds kort overgestapt op Spotify met een 5 euro abo, zodat mijn muziekcollectie nu met 10 miljoen nummers is uitgebreid. ;)
Verder heb ik nu zo'n 20 playlists, waar ik er minstens 10 van actief in gebruik heb. Daarin zit de muziek gesorteerd op in wat voor bui ik ben: minimalistisch, energiek, extreem ruig, melancholisch, easy listening, instrumentaal klassiek, feest, etc.

En ik ben nog geabonneerd op playlists van anderen, dance en trance vooral, die regelmatig geüpdatet worden.

WinAmp heb ik nog af en toe open voor muziek die ik nog niet in Spotify gesorteerd heb, maar dat zoeken naar waar die nummers ook al weer stonden als ik de titel/artiest vergeten ben :/ is toch wel traaaag. Vind het super zo! :) Steeds weer nieuwe muziek zonder te downloaden, eindelijk gaat het de goede kant op met de legale alternatieven. :Y

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:44
Ik heb ongeveer 20GB aan muziek denk ik. Netjes gesorteerd in mappen (Albums). En het belangrijkste: M'n ID3 tags staan goed. Als je die niet goed hebt staan kun je het nog zo netjes in mappen hebben, maar je muziekspeler begrijpt er geen hol meer van.

En verder gebruik ik ook Spotify, erg makkelijk als je even zin hebt om een nummer te luisteren, geen zin hebt in een brakke YouTube versie, en geen zin/tijd hebt om het nummer te downloaden. En een voordeel van Spotify is dat je geen opslagruimte op je PC nodig bent, en dat je overal dezelfde muziek hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Ja correcte benamingen en meta-data vind ik ook erg belangrijk, en Spotify is een erg leuke service inderdaad. Heb het naast iTunes ook in gebruik, wel de gratis variant (20 uur per maand ofzo?).

Helemaal overstappen gaat hem niet worden, ten eerste omdat ik ook m'n muziek op de iPhone wel hebben (De iPod app, en niet Spotify offline backup of whatever). en daarnaast mis ik toch nog wel wat muziek op spotify, zo is er nog niet veel House aanwezig.

De "Meest afgespeeld" en "Nooit afgespeeld" playlists heb ik ook in gebruik, daarnaast nog de playlist "Beoordeeld". Ik werk niet echt met het vijf-sterren systeem van iTunes, als ik een nummer leuk vind, dan geef ik hem gewoon 1 ster zodat ik hem weer terug kan vinden. Iets wat wel handig is als er in de lijst "Nooit Afgespeeld" een leuke track voorbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gewoon een MP3dir met fatsoenlijke subdirs en that's it. Geen geklooi met ratings, albumart, ID3tags, playlists op artiest etc. Gewoon MP3tjes en ik mik gewoon wat in de winampplaylist. Ik maak eigenlijk ook nooit playlists aan, mij teveel moeite. Daarbij weet ik waar m'n files staan, dat laat ik niet aan een of ander progsel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Alles (momenteel 70 GB aan zelfgeripte cd's) op een server in een datacenter met een ietwat verbouwde Ampache als frontend. Zo kunnen anderen ook nog genieten. Alles staat geordend per artiest -> album, maar er kan natuurlijk ook gezocht worden op van alles. Behalve op genre of rating, die onzinnigheid heb ik eruit gesloopt.

Oh ja, afspelen doe ik met Winamp.

[ Voor 13% gewijzigd door 8088 op 19-11-2010 01:34 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Terw_Dan schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 01:24:
Gewoon een MP3dir met fatsoenlijke subdirs en that's it.
Dat doet iTunes dus automatisch :P
Folders per artiest en daarbinnen weer folders per album en de tracktitels zijn allemaal consistent. Alle andere programma's kunnen er ook mee overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Laatst online: 02:28

aex351

I am the one

Programma's als iTunes vind ik niet fijn. Die hebben een eigen methodiek voor het opslaan van muziekbestanden en kunnen vaak minder goed overweg met various artists en mix albums. Sorteren op artiest of albumnaam is niet praktisch. Vooral bij various artists en mix albums. Dan krijg je een waslijst aan albums met één artiest of één nummer. Dat komt dan bijvoorbeeld omdat bij sommige albums de featering artiest ook in de tag van de artist is verwerkt. En zo zijn er nog meer combinaties te bedenken waarbij je geen mooie lijst krijgt van je muziekcollectie. De enige oplossing is om gebruik te maken van de albumartist tag en dan daarop te sorteren.

Mijn muziek beheer ik met mappen: muziekmap/releasenaam/muziekbestanden. Verder maak ik gebruik van de library functie in Windows 7, zodat al mijn muziekmappen bij elkaar staan en snel zoeken mogelijk is. Winamp gebruik ik ook. Laatste tijd wat minder. Maar de Winamp library gebruik ik om dezelfde reden als de Windows 7 library. Beheer er verder geen muziek mee.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
aex351 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 03:53:
Programma's als iTunes vind ik niet fijn. Die hebben een eigen methodiek voor het opslaan van muziekbestanden en kunnen vaak minder goed overweg met various artists en mix albums. Sorteren op artiest of albumnaam is niet praktisch. Vooral bij various artists en mix albums. Dan krijg je een waslijst aan albums met één artiest of één nummer. Dat komt dan bijvoorbeeld omdat bij sommige albums de featering artiest ook in de tag van de artist is verwerkt. En zo zijn er nog meer combinaties te bedenken waarbij je geen mooie lijst krijgt van je muziekcollectie. De enige oplossing is om gebruik te maken van de albumartist tag en dan daarop te sorteren.
in iTunes kan je gewoon de optie "Deel van verzameling"aanvinken. Dan komt het album als geheel in je bibliotheek.

Afbeeldingslocatie: http://files.jamiemarciano.me/album2.png

Afbeeldingslocatie: http://files.jamiemarciano.me/album1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06 12:17

DeTeraarist

#Boots2Asses

Mijn muziekverzameling begon ergens tijdens DOS 5 ofzo. Toen waren er nog geen media bibliotheken. Toen wilde je echt wel dat alles in directories stond. Daar nooit meer van afgeweken. Het ziet er niet zo rommelig uit en als je weet wat je wilt dan heb je het zo gevonden.
Ondertussen heb ik wel in Foobar wat plugins die het leven wat eenvoudiger maken, maar ook in Foobar heb ik nog een explorer plugin.
Ik heb wel voor elk album de album art opgezocht, want dat oogt wel leuk. En lyrics zoek ik ook vaak wel op, niets is zo fijn als meeblerren!

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32925

<beginletter artiest>\Artiest\Artiest - (Jaar) Album - track# - Titel.ext
+
00 - Artiest - (Jaar) Album.m3u

8462 bestanden/238 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Twylight schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 04:00:
[...]
in iTunes kan je gewoon de optie "Deel van verzameling"aanvinken. Dan komt het album als geheel in je bibliotheek.
De iTunes compilation tag werkt zoals ik het begrepen had niet in alle gevallen. Daarnaast is het een iTunes specifieke tag. En het is nogal een klus om handmatig alle muziekbestanden af te gaan. Naar mijn mening is het gebruik van de albumartist tag de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254683

Ik dacht dat ik de enige was :D

Ik beheer alles met iTunes, zodra ik geen album art kan vinden komt die CD niet in mn iTunes, alle ID3 tags moeten goed staan anders word ik gek.. Kan nu mooi op alles wat ik wil sorteren, zonder dat iTunes in de war raakt..

Het kost wat werk, maar heb uiteindelijk meer plezier van mijn muziek collectie... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

De combinatie van mijn smaak en het aan iTunes overlatenvan mijn muziek zou resulteren in een groot aantal onbekende albums zonder hoesof artiest... nee dank je wel. Sowieso heb ik geen vertrouwen in een pakket dat meent mijn logische, alfabetische volgorde om te moeten gooien naar iets cryptisch... met als gevolg dat ik '[album] xx - artiest - songtitel.mp3' nooit meer in mijn verkenner kan vinden en ik dus ook nooit meer naar een andere mediaspeler kan kijken

Ik tag semi-automatisch.... eerst met Musicbrainz, wat overblijft in foobar met behulp van de discogstagger. Daarna gebruik ik albumart downloader om folder.* binnen te halen. Dat maak ik allemaal mooi in een file middels tag'n'rename en daarna komt de folder in mijn muziek-directory... ruim 60k aan getagde tracks.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traaymakers
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 20:12
Ik heb lange tijd mijn muziekcollectie onderhouden d.m.v. musicbrainz eerst alles volgens mijn gewilde opzet te taggen en wat overbleef zelf correct te doen. Later ben ik daar mee gestopt, teveel moeite :),Nu heb ik heel mijn collectie als een playlist van circa 5000 nummers in 'n winamp playlist staan en @random als ik geen zin heb in een bepaald liedje is het gewoon volgende :). Als ik naar een specifiek liedje wil luisteren hotkey 'J' en zoeken maar! Als ik een album in zijn geheel wil luisteren zet ik random uit, werkt allemaal zeer aangenaam en kost 0 moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Jester-NL schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 06:23:
Sowieso heb ik geen vertrouwen in een pakket dat meent mijn logische, alfabetische volgorde om te moeten gooien naar iets cryptisch... met als gevolg dat ik '[album] xx - artiest - songtitel.mp3' nooit meer in mijn verkenner kan vinden en ik dus ook nooit meer naar een andere mediaspeler kan kijken
Wat is hier cryptisch aan :?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0u5C69uq2qHwCaWaawIatuZ8/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:28

Tijntje

Hello?!

Ik heb ongeveer 120000 nummers en die heb ik in Winamp staan. Begrijp niet zo goed wat daar onoverzichtelijk in is?
Afbeeldingslocatie: http://image.codstats.nl/images/61797768708983365881_thumb.png

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Canaria schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 02:28:
[...]

Folders per artiest en daarbinnen weer folders per album en de tracktitels zijn allemaal consistent. Alle andere programma's kunnen er ook mee overweg.
Maar ik weiger mij de logica van een prog (en zeker van iTunes) op te laten leggen.
IK maak de indeling van m'n files, niet een of ander prog. Ik weet exact waar welke file staat op mijn systeem, waarom zou een of ander progje dat voor mij moeten gaan organiseren. Ik heb 1 keer iTunes gebruikt en een indeling laten maken en vervolgens spuugde die een bende uit waat je echt helemaal ziek van werd. Maar dit geld net zo goed voor windows Media player en meer van dat soort dingen die je files willen beheren, ik heb er een hekel aan en doe het gewoon zelf. Dan blijft het tenminste op een logische manier gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-06 05:55

Ravefiend

Carpe diem!

Anoniem: 32925 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 04:14:
<beginletter artiest>\Artiest\Artiest - (Jaar) Album - track# - Titel.ext
+
00 - Artiest - (Jaar) Album.m3u

8462 bestanden/238 GB
.. en dus de basis is ook naar mijn mening dat je best zorgt voor het goedzetten van de voornaamste ID3 tags en dan kan je met Mp3tag zowat alles maken qua bestandnaam voor je MP3 files.

Om maar een voorbeeld te geven:
code:
1
$left($validate(%discnumber%$num(%track%,2) - %artist% - %title%,),254)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Laatst online: 05-06 19:34

Croga

The Unreasonable Man

Twylight schreef op donderdag 18 november 2010 @ 21:44:
Ben benieuwd of hier nog steeds mensen zijn die bijvoorbeeld nog met old school Winamp werken met een super onoverzichtelijke lijst met nummers :D good 'ol times
Wel jammer dat je de OP meteen met een waardeoordeel begint.

Ja, ik gebruik WinAmp en zoals al eerder gemeld hier: daar is niks onoverzichtelijks aan. De library die daar in zit werkt honderd keer beter dan iTunes. Zowieso verwerp ik iTunes omdat die me geen mogelijkheden biedt zelf te bepalen hoe de folderstructuur er uitziet.

Ik gebruik Tag&Rename om alle id3 tags en album art op orde te krijgen. Vervolgens laat ik T&R alles renamen naar artiest\album\## - track.ext zodat alles makkelijk terug te vinden is. Dat resulteert ondertussen in zo'n 160GB aan goed getaggde muziek. Helaas heb ik iTunes nodig om playlists op m'n iPo/ad te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 12:26
Andersom kan dat ook met veel programma's

gebruik zelf mediamoneky, zodra er wat nieuws binnen is zet ik gelijk de bestandsnaam goed. Elke artiest heeft zijn eigen mapje met daarin al zijn albums.
Vervolgens eerst via internet de id3 tags proberen goed te zetten inclusief cover, mocht dat niet lukken via de mappen en bestands naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Ik onderhoud mijn muziekcollectie van 7832 nummers (62GiB) met MusicBrainz Picard en heb alles netjes in mapjes volgens <artiest>/<albumtitel>/<#> - <artiest> - <titel>.<ext>. Verder gebruik ik ook ampache om alles te gebruiken en mijn collectie vanaf mijn werk te kunnen benaderen.

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-05 15:39
Ben zelf muzikant en heb 36.000 nummers in itunes. Redenen zijn omdat er twee iphones in huis zijn en 1 ipod van 160 gig.
Ik heb wel losse nummers en album covers boeit me niet. Ik heb ook stukken muziek die bijelkaar horen zoals hitparades, de "top 100 gitaarsolo's" of verschillende versies van de top 2000.
Ik wis itunes regelmatig en heb het als volgt georganiseerd:

Muziek staat in mp3 op een netwerk schijf en deze is gebackupped en in raid.
Om toch in itunes mijn lijsten terug te vinden gebruik ik TAGSCAN om de mp3 bestanden te voorzien van een tag van het type ID3v2. De muziek is onderverdeeld in hoofdmappen en de tagscan kan bestanden voorzien van de naam van een map van %u en %d. Ik plaats de mapnaam in het veld "gerne". Die echte gernes boeien me niet en op deze manier kan ik mijn mappen structuur terug vinden in itunes. Het veld album blijft op die manier behouden hoewel ik die soms ook gebruik bv in de top 2000.

De performance van itunes is zwak maar voor mijn iphones en ipod is dit al flink wat jaren werkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ravefiend schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 08:04:
[...]

.. en dus de basis is ook naar mijn mening dat je best zorgt voor het goedzetten van de voornaamste ID3 tags en dan kan je met Mp3tag zowat alles maken qua bestandnaam voor je MP3 files.

Om maar een voorbeeld te geven:
code:
1
$left($validate(%discnumber%$num(%track%,2) - %artist% - %title%,),254)
Oei, vergeten erbij te zetten dat ik dat allemaal netjes heb gemaakt met Tag&Rename. Maar je hebt wel gelijk ja :)

Overigens is mijn collectie FLAC, geen MP3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Canaria schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 02:28:
En dat is juist een van de redenen dat ik als ik geen iPhone had, ik iTunes zo hard van mijn HDD zou gooien dat er een fysiek gat in mijn HDD gebrand zou worden. IMHO veel te veel kans dat er wat wordt gesloopt.. Van bestandsstructuren moet 'ie afblijven, behalve als ik het expliciet aangeef en ook als ik niet de moeite neem om deel-van-verzameling-vinkjes te zetten. Van muziek op mijn iPhone moet 'ie afblijven, ook als ik het (ruimtegebrek) uit de bibliotheek gooi op mijn laptop, etc. Ook na een update / reinstall.

Muziek beheer ik in Mediamonkey, bij artiesten /artiest/album/bestanden of /artiest/bestanden bij losse files (vaak restanten uit de Napster 1.0 tijden :+), bij verzamelalbums /various/album/bestanden. Tags, covers, etc. laat ik automatisch zetten, hernoemen/verplaatsen gebeurt (in een batch) alleen als ik daar opdracht toe geef.

Afspelen gebeurt in de regel met 'good old' Winamp - zonder minst/meest afgespeeld etc. Als ik puur achtergrondmuziek wil dan doet de (web)radio het net zo goed en anders heb ik specifieke behoeften en kies ik een genre, groep albums=directories, oid. Maar net zo vaak als niet pak ikd an een random set muziek. Sowieso is least played waarschijnlijk allemaal muziek die ik persoonlijk ronduit slecht vindt en alleen op de NAS heb staan voor anderen/bezoek/etc. :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238498

organisatie simpel en overzichtelijk: folder Muziek--> map 1:losse nummers, map2: full albums.
AL dat geneuzel met tags en rechtzetten is mij teveel werk.
Playlist all, shuffle&random en de next knop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 21:35

RnB

Ik snap heel die heisa over iTunes niet. :?
Maargoed, ieder zijn ding natuurlijk.
Ik gebruik zelf gewoon iTunes, folderstructuur doe ik lekker zelf (automatisch door iTunes kan je uitvinken).
Alles in 225kbps VBR AAC formaat, mits ik een mindere kwaliteit gedownload heb.
Mijn bieb is nooit zo groot, omdat ik alle kutnummers van een album, wat al vaak de helft is, weggooi.
En om de zoveel tijd heb ik de tick om alles weg te gooien en weer opnieuw te downloaden. :*)

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2irw4s9.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Het staat bij mij op muzieksoort in de kast (klassiek, wereldmuziek, hiphop, alternatief, pop, etc), maar daarbinnen vaak random, ik zet ze gewoon terug, niet op alfabet ofzo. Maar als ik een beaalde cd zoek herken ik het meestal wel.

De cd's heb ik ook geript op mijn mediacenter, daar staan ze op alfabet (artiest->album).

Muziek afspelen op de PC doe ik niet, gebruik in principe cd's en soms mediacenter.
Behalve radio. Radiostations (BNR, Radio 1, Kink FM) heb ik in de jumplist van mediaplayer staan.

Muziek afspelen op de mediacenter of PC mist toch iets.
Het uitzoeken van de cd, het cdtje uit het hoesje halen en in de cd-speler doen is voor mij een integraal onderdeel van muziek luisteren. Op de mediacenter is dat toch een stuk 'kaler'.
Maarja, ik ben dan ook zo iemand die geen shuffle gebruikt, omdat ik vind dat je een album moet luisteren 'zoals hij bedoeld is' :P

[ Voor 27% gewijzigd door anandus op 19-11-2010 10:28 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 17:37
Hier lekker iTunes op een Macje :). iTunes zet alles op een externe HD en maakt daar een mappenstructuur aan.
Artiest > Album > Nummer

Werkt netjes :). Alles is ook goed getagged door een auto programma en netjes alle covers in iTunes :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

F_J_K schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:09:
[...]

En dat is juist een van de redenen dat ik als ik geen iPhone had, ik iTunes zo hard van mijn HDD zou gooien dat er een fysiek gat in mijn HDD gebrand zou worden. IMHO veel te veel kans dat er wat wordt gesloopt.. Van bestandsstructuren moet 'ie afblijven, behalve als ik het expliciet aangeef en ook als ik niet de moeite neem om deel-van-verzameling-vinkjes te zetten. Van muziek op mijn iPhone moet 'ie afblijven, ook als ik het (ruimtegebrek) uit de bibliotheek gooi op mijn laptop, etc. Ook na een update / reinstall.
Bij mij is er gelukkig nog nooit iets fout gegaan. iTunes is echt een zegen na m'n ervaringen met het dramatische Musicmatch dat ik gebruikte voor m'n NetMD-recorder. Die converteerde al mijn mp3's op eigen gelegenheid naar Atrac-files :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:59
Alles in iTunes, ook alleen volledige albums. Losse nummers heb ik ooit gedaan, maar als ik dan later het hele album nog eens elders luister vind ik altijd wel weer een nummer wat me dan toch bevalt. Dus ik kies altijd voor het hele album.
Alles met mp3tag goed hernoemen, en ook overal een cover bij, om het ook visueel makkelijker te maken om nummer te zoeken.
Playlists doe ik niet veel aan, behalve dan ik tijdens een random sessie op een gegeven moment bij een leuk nummer even de genius aanklik... bevalt me prima, en iedere keer een andere playlist :)
Ik laat iTunes trouwens ook niet zelf indelen, ik sleep zelf alles naar de bibliotheek.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:27

loewie1984

music addict! pizza monster!!

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielmolenaar
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-05 13:12
Heel simpel, Op 1 van mijn partities een map aanmaken en Muziek noemen. Artiesten als mapnamen en vervolgens de desbetreffende nummers in de goeie mappen zetten. Werkt perfect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

danielmolenaar schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:38:
Heel simpel, Op 1 van mijn partities een map aanmaken en Muziek noemen. Artiesten als mapnamen en vervolgens de desbetreffende nummers in de goeie mappen zetten. Werkt perfect. :)
Heel simpel, en wat doe je dan met verzamelingen?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-06 15:28
Twylight schreef op donderdag 18 november 2010 @ 21:50:
[...]

Holy SH*T!!! Dan hoop ik voor jou dat de meta-data in orde is _O- mijn 3500 nummertjes zijn maar 24GB :D snel gerekend heb jij dan iets van 8,750,000 nummers _O-
Dat is het probleem dus, er is teveel en teveel dubble en teveel onzin om uit te zoeken.
Ik heb jaren lang muziek verzameld van alles wat los en vast zit door middel van aah harddisk mee, pc open bij vrienden en ctrl a en olee.

Misschien tijd om het in te korten !.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:31

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik gebruik hier 2 programma's. Zal vanavond eens een screenshot posten maar ze werken beide volgens hetzelfde principe.

Linux

Aangezien ik zowel Linux als Windows gebruik begin ik eerst met Linux.

Ik smijt hier alles in 1 map met muziek. Zonder orde of wat dan ook. Ik zorg er wel voor dat de tags goed staan.

Banshee sorteert voor mij alle muziek. Voegt er automatisch albumart aantoe die alleen in Banshee staat. Geen gezeik met iets dan ook. Lekker simpel en soepel en vreet weinig resources :) Blijft gelukkig met zijn poten van mijn mappen af. Standaard. Geen vinkjes die ik moet uitzetten of andere dingen die ik moet instellen. Onder het kopje blijf met je poten van mijn files af! :r

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a8cSSfFObgmMODRj55TmPBmx/medium.png

Windows

Foobar 2000 met een thema en wat andere dingen. Dit komt doordat de gangbare programma's niet goed omgaan met meer dan 30000 nummers. Aangezien ik er ongeveer 45000 heb :+ Hij scant ze en haalt de afbeeldingen uit de map waar ze instaan of bij de MP3's waar ze bijhoren. Jammer genoeg niet zo goed als Banshee maar werkt perfect voor simpele doeleinden.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pres_lincoln
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-06 21:32
Search everything: http://www.voidtools.com/

Ik heb alles op een externe schijf staan (plm. 180.000 nummers). Dat ding is me inmiddels heilig; door een huisuitzetting anderhalf jaar geleden bakken vol originele cd's, elpees en 7" singeltjes kwijtgeraakt.

Maar even terugkomend op dat search everything: je geeft een titel of een artiest op en search everything zoekt razendsnel de locatie van het bestand op, een ideaal programma! Het indexeren is in 2 seconden gebeurd bij een (bijna volle) 1,5 TB schijf.

Voor search everything was ik groot fan van MediaMonkey, maar het doorspitten van de HDD duurt daarin zo ongelofelijk lang.

p.s. nee, ik ben geen aandeelhouder van search everything :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Bij mij is ook alles netjes gesorteerd in folders. Als hoofdfolders heb ik Selection, Spoken, Top40 en Vgm. "Selection" is verreweg de grootste folder en daarin staat de muziek waar ik doorgaans naar luister. In spoken staan audiobooks en cabaret. Top40 spreekt voor zichzelf (99% k*t herrie). En Vgm zijn de game soundtracks die ik wel kan waarderen.
Binnen "Selection" heb ik subfolders Lossless (merendeel flac), Mp3 (cbr mp3 <320kbps) en Mp3 HQ (vbr en 320kbps) en tenslotte Mpc (musepack, zeer hoge kwaliteit lossy). Ikzelf rip tegenwoordig altijd naar flac.

Binnen deze hoofdfolders is bestandsstructuur is bij als volgt: Artist (Year) Album\Tracknumber Artist - Track title.
Zo staan de albums op volgorde van release en aan de bestandsnaam zelf is direct te zien om welk nummer het precies gaat.

De enige player voor een echte tweaker is natuurlijk Foobar2000, er valt namelijk ontiegelijk veel aan te tweaken :9 . En er is ondersteuning voor zo'n beetje alles.

Foobar2000 met ColumnsUI heb ik ingesteld zodat deze de simpelweg de bestandnaam in de playlist laat zien. Daarnaast de kolommetjes length, bitrate trackgain en trackpeak. Met die laatste 2 kan ik direct zien hoe slecht (hard) een nummer gemasterd is.
Verder gebruik ik Album List Panel waarmee ik door de folders kan lopen, Biography om wat meer over de artiest te weten te komen, Lyricsplugin UI Panel en SSRC dps plugin om naar 48khz te resamplen (Helaas kan mijn VIA onboard geen 44.1khz aan).

Waar ik wel benieuwd naar ben is het volgende: wat doen jullie met muziek waar je eigenlijk niet meer naar luistert? Laat je dat gewoon staan? Of maak je een backup? Of gooi je het weg?
En wat doen jullie met nummers die je meer dan 1 keer in je collectie hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --help
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-03 11:25
Ik heb alles in iTunes staan, wat ongeveer 17.000 nummer zijn op het moment. Ik download/haal binnen op mijn MBP waar ik alles tag/van cover voorzie. Hierna sync in naar een Mac Mini boven met dus een grote verzameling. iTunes zorgt voor de mappen structuur, heeft geen zin om dat zelf te doen. Een computer leest het uit, dus mag hij het uizoeken. Ziet er tevens netjes uit (zie screenie van Canaria) De muziek staat op een server die elke week en maand zijn muziek/content backuped naar een backup schijf. (de backups zijn er doordat ik een keer ± 300GB kwijt ben geraakt aan muziek :() De iTunes folder (dus de database) wordt door middel van timemachine veilig gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

* Jester-NL is een windows-gebruiker, en heeft een keer de fout gemaakt om iTunes de volledige controle over zijn tracks te geven... laat ik het daar maar bij laten

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07-2024
Mijn collectie staat in twee folders: 1 voor officiële releases en 1 voor bootlegs. Vervolgens houd ik de structuur aan van "artiest - album/#.# - titel". Verdere indeling heeft m.i. geen zin gezien je via tags alles mooi kan indelen. Verder heb ik nog 1 special folder genaamd "single songs" waar gratis downloads e.d. komen in te staan die meestal via de officiële site van de band in kwestie worden aangeboden.

Verder bestaat mijn collectie grotendeels uit FLAC bestanden en gebruik ik Foobar2000 om alles te beheren. Zo ben ik afgestapt van de tag 'genre' en heb ik een aantal custom-tags waarin ik bijhoud of het gaat over studio, demo of live opnames bijvoorbeeld. Bepaalde toevoegsels aan songtitels zet ik ook in een aparte tag als die niet echt tot de titel behoren, zoals "live", "remix" en dat soort zaken. Verder gebruik ik ook een aparte tag om alternatieven voor een band of artiest in bij te houden. Zo is Yngwie Malmsteen een goed voorbeeld om die tag te gebruiken. Artiest is dan "Yngwie Malmsteen" terwijl een album kan uitgebracht zijn als "Yngwie Malmsteen's Rising Force" of "Yngwie J. Malmsteen".

Op alle albums pas ik ook een album-gain toe. Tenslotte heb ik ook zelf een tooltje gemaakt om het rip-proces een beetje te vereenvoudigen waarbij een aantal zaken al ineens ingevuld worden volgens mijn persoonlijke standaard.

[ Voor 9% gewijzigd door Waking_The_Dead op 19-11-2010 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 13:59

Hakker

a.k.a The Dude

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/ra5mon.png
Zo heb ik mijn foobar staan

Links heb ik categorien welke zo op de harddisk staan
midden en rechts zijn degene die zich daarop aanpassen

Op het moment blader ik door mijn verzameling erg snel welke zo'n 50000 nummers beslaat.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Wow wat een reacties al :P
Tijntje schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 07:52:
Ik heb ongeveer 120000 nummers en die heb ik in Winamp staan. Begrijp niet zo goed wat daar onoverzichtelijk in is?
[afbeelding]
Ah, dat ziet er al een stuk beter uit ja. Ik heb al jaren niet meer met Windows, dus laat staan winamp gewerkt. Ik ken het nog als één lange playlist waar je totaal niks aan hebt :D

Afbeeldingslocatie: http://blog.brokenfunction.com/wp-content/uploads/2006/08/winamp-emulatedplaylist.gif
Touchdomex schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:53:
Ik gebruik hier 2 programma's. Zal vanavond eens een screenshot posten maar ze werken beide volgens hetzelfde principe.

Linux

Aangezien ik zowel Linux als Windows gebruik begin ik eerst met Linux.

Ik smijt hier alles in 1 map met muziek. Zonder orde of wat dan ook. Ik zorg er wel voor dat de tags goed staan.

Banshee sorteert voor mij alle muziek. Voegt er automatisch albumart aantoe die alleen in Banshee staat. Geen gezeik met iets dan ook. Lekker simpel en soepel en vreet weinig resources :) Blijft gelukkig met zijn poten van mijn mappen af. Standaard. Geen vinkjes die ik moet uitzetten of andere dingen die ik moet instellen. Onder het kopje blijf met je poten van mijn files af! :r

[afbeelding]
Dat ziet er best relaxt uit dat programma. Jammer dat het voor Linux is :P

[ Voor 10% gewijzigd door jmxd op 19-11-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:31

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Twylight schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 14:44:

[...]
Ah, dat ziet er al een stuk beter uit ja. Ik heb al jaren niet meer met Windows, dus laat staan winamp gewerkt. Ik ken het nog als één lange playlist waar je totaal niks aan hebt :D

[afbeelding]

[...]
Dat ziet er best relaxt uit dat programma. Jammer dat het voor Linux is :P
Imho zijn de beste muziekprogramma's er voor Linux... De beste functionaliteit tegenover de beste prestatie's.... Daarnaast ook nog eens veelzijdig en spelen tenminste wel veel muziekbestanden af. Niet zoals Windows Media Player en iTunes... Dat zo gesloten is dat je er niet eens wat leuks mee kan en als je het wel doet dan is het instabiel of retetraag... Flac in iTunes is echt ruk... Alleen Alac werkt fijn maar dan moet je ook direct zo'n iPod en dat wil ik niet :/

Daarnaast mijn Foobar in Windows :) Werkt lekker snel maar moet nog eens bezig gaan met de covers :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rxHJlK94OYcxEoiZYjYkT9Wn/medium.png
dat schermpje in het midden wat over alles heen valt is alleen maar de mouse-over ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:06

NoTimeRemains

I know

hoe werken jullie eigk met genres?

Ik heb nogal een diverse muzieksmaak en als ik gewoon wat muziek draai vind ik het af en toe wat lastig als eerst Mumford & Sons zich met Slayer en dan met Dr. Dre afwisselen...

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Wat ik helaas zo gierig vind aan iTunes is dat het geen .avi en .mkv ondersteund.

Dat het niet out-of-the-box is, oké, Maar ik vind dat als je met perian de componenten installeert je het ook in iTunes zou moeten kunnen importeren.

Had graag al m'n tv shows in iTunes gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Ik ken het nog als één lange playlist waar je totaal niks aan hebt :D
Dat is exact de enige functionaliteit die ik zoek in een muziekafspeelprogramma. Net zoals anandus luister ik naar complete albums. In mijn geval is dat een kwestie van een album aanklikken in Ampache dat vervolgens naar Winamp gestreamd wordt.
Niet. Er is niets zo idioot als een album, laat staan een artiest een genre-label op te plakken.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-05 09:09
8088 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 19:08:

Niet. Er is niets zo idioot als een album, laat staan een artiest een genre-label op te plakken.
Vooral als je metal liefhebber bent. Er zijn zo ongeveer meer metal genres dan metal bands ...

Ik heb m'n muziek lokaal in Spotify gehangen - het enige wat ik echt nodig heb is een goeie search functionaliteit en dat de player de files sorteert op pad, wat bij mij root/catogory/artiest is. Catogorie is bij mij dan het soort muziek waar die artiest onder valt (klassiek,(classic) rock, pop, metal, miscellaneous, dance, hardstyle, hiphop, jazz enz enz)

En ja ik heb een ruime muziek smaak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

NoTimeRemains schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 18:19:
hoe werken jullie eigk met genres?

Ik heb nogal een diverse muzieksmaak en als ik gewoon wat muziek draai vind ik het af en toe wat lastig als eerst Mumford & Sons zich met Slayer en dan met Dr. Dre afwisselen...
Ik eigenlijk niet. Er is maar één genre dat ik in gebruik heb: classical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb pakweg 7200 nummers/115GB. Allemaal netjes getagd etc, bestanden in iTunes-mappenstructuur (al gebruik ik iTunes niet echt, vind ik dat wel een overzichtelijke structuur)

Genres vind ik lastig, het is echt ontzettend veel werk om dat goed te doen, je moet dan al snel met meerdere genres per nummer gaan werken... echt veel werk. Ik heb nu MusicBrainz/Discogs de genres laten invullen en een klei beetje gecorrigeerd, maar echt lekker is het niet.

[ Voor 14% gewijzigd door begintmeta op 19-11-2010 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosaics.Ruled
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-05 09:22
Ik zit op 2449 gesorteerde nummers in iTunes, waar mogelijk met album art, en zo niet dan zijn het meestal livesets. Alles is logischerwijs netjes getagged omdat ik anders niks terug kan vinden, ook de genre's zijn ingevuld, per album zodat alle albums in ieder geval in een genre terug te vinden zijn.

Ergens in het begin las ik over iemand die problemen had met mix albums in itunes: gewoon album artist invullen, dan wordt het _altijd_ als 1 album gezien, en het is meestal makkelijk op te zoeken op discogs.

Hiervoor had ik in Winamp ongeveer dezelfde opzet, maar toen had ik de tik de genre's zo uitgebreid mogelijk te definiëren, hier ben ik vanaf gestapt om het makkelijker en overzichtelijker te houden. De enige reden dat ik overgestapt ben naar iTunes is dat ik van OS geswitched ben.

Ik gebruik overigens altijd het genre overzicht van iTunes, en naast m'n gesorteerde muziek heb ik nog iets van 100+ GB ongesorteerd, waar ik zo nu en dan een album uitpluk, beluister en netjes toevoeg of richting de prullenbak verwijs ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Mosaics.Ruled op 19-11-2010 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 16:11
Ik heb een aantal folders met ongeveer de genres en dan daaronder een onderverdeling tussen verzamel cd's albums en evt andere dingen zoals livesets of losse tracks. Daarbinnen heeft lang niet alles een nette naam en zijn sommige cd reeksen weer gegroepeerd in een map (bijv. 538 dance smash hits). Afspelen doe ik dan ook via de folderstructuur van windows of via een webbased streaming tooltje genaamd vibe streamer. Ik kan dan vanaf werk ook bij mijn collectie thuis.

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/14jq93m.png

[ Voor 6% gewijzigd door NoepZor op 19-11-2010 20:35 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Ja ik ben nog steeds van mening dat het genre-systeem, van bijvoorbeeld iTunes anders moet werken.
In plaatst van één optie meerdere "tags" toevoegen zou beter zijn.

Wanneer er dus nummers zijn van "Hip-hop", "Hip-Hop / R&B" & "R&B" ik genre R&B kan aanklikken en dat hij zowel "Hip-hop / R&B" vindt én "R&B".

Zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://files.jamiemarciano.me/tags.png

[ Voor 10% gewijzigd door jmxd op 19-11-2010 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 00:47

D4NG3R

kiwi

:)

Er is al een topic voor dit :P

Hoe groot is jouw muziekmap?

Word ook in besproken hoe je alles organiseert ect :) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Bij mij ook iTunes op de Mac. Ik geef toe dat het niet perfect is, maar zeker wel één van de fijnste programma's naar mijn mening. Sommige eigenaardigheden zijn gewoon even wennen.

Afbeeldingslocatie: http://i179.photobucket.com/albums/w312/Orrin_Doppenberg/Screenshot2010-11-19at82953PM-1.png

Op het moment heb ik 11755 nummers, verdeeld over 496,7 dagen en 94GB. De playlists kunnen jullie zien in bovenstaande screenshot. Sommige "grote" albums heb ik een eigen playlist gegeven, zoals de Rolling Stone 500. In de playlist Live staan veelal DJ-sets en in de Playlist Tracks staan losse nummers uit een duister verleden.

Voor mijn MacBook Air gebruik ik Spotify....dit omdat ik de kleinste SSD heb in de 11" MBA, dus 64GB. Op zich wel leuk dat Spotify op deze manier nog een hele mooie oplossing is waar ik gewoon geen HDD-ruimte aan kwijt ben.

Iets minder dan de helft van mijn Albums playlist heb ik thuis trouwens origineel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-06 09:19

M0nkeymen

Monkeystyle!

D4NG3R schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 20:36:
Er is al een topic voor dit :P

Hoe groot is jouw muziekmap?

Word ook in besproken hoe je alles organiseert ect :) .
Niet iedereen heeft toegang tot de huiskamer...

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

M0nkeymen schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 22:26:
[...]

Niet iedereen heeft toegang tot de huiskamer...
:o Ik niet inderdaad
Je hebt geen toegang tot de Tweakers Huiskamer (HK).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milou
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-05 06:43
Al mijn mp3's met mp3tag bewerkt.

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/29xyez9.gif

Mijn map structuur (iemand anders zijn foto maar komt op hetzelfde neer)
Gebruik iTunes met coverflow.
Eerste keer is iTunes gewoon een ramp met het importeren van je muziek gewoonweg omdat het zolang duurt.
Compilation tag aanvinken omdat ik veel mixed albums heb.

Uiteindelijk krijgen we dan iets als dit,
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/14u9c9w.jpg

Werkt prima zo, mocht ik iets hebben in flac encode ik het gewoon naar V0 en 320 CBR
Flac gaat dan weg want ik hoor het verschil gewoon niet :+

Collectie is atm 145 GB groot.
Het was dus gewoon een complete ramp (untagged, geen album art en ga zo maar verder).
Dit werkt heerlijk zo, met me ipod synchroniseren verloopt nu ook redelijk goed.
Weekje werk en je hebt zo je collectie op orde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:59
ik organiseer mijn mappen zeer goed met de hand :) mijn folder structure is hierdoor perfecter dan als ik alleen artiesten laat zien (bijvoorbeeld op de xbox hier) en speel mijn muziek vervolgens af met foobar2000 ingesteld op het weergeven van folder structures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:28

Tijntje

Hello?!

[afbeelding]
Dat is echt al heel lang geleden, dat het er zo uitziet. Persoonlijk vind ik de database structuur die er achter zit echt geweldig. Je kan perfect zoeken.

Taggen doe ik overigens ook met Tag&Rename en MP3Tag.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:08

DJ Vincento

1422055

Ik gebruik gewoon WMP, en alle ongeveer 8000 nummers zijn volledig getagged en voorzien van cover. Allemaal uit m'n cd en platencollectie geripped. Voordeel is dan wel dat alles van gelijke kwaliteit is....en vind WMP prima werken, alles perfect geordend in de mediabibliotheek :) Maar 70% van de muziek draai ik toch gewoon op de cd-speler, gebruik WMP vooral voor het maken van gevarieerde playlistjes of om gewoon willekeurig nummers uit de gehele mediabibliotheek te pakken. Zoeken vind ik niet moeilijk, heb bijna mijn gehele mediabibliotheek in m'n kop zitten.

[ Voor 8% gewijzigd door DJ Vincento op 20-11-2010 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 384316

Wat doen jullie met losse tracks?

Een voorbeeld:
Je hebt een album van een artiest netjes gesorteerd. Stel dat je losse tracks van die artiest download. Stoppen jullie die in dezelfde map als die artiest?
Want als je dit doet moet je soms voor 1 track een artiest-map aanmaken.

Hoe gaan jullie hiermee om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Ik koop het album.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Losse nummers sla ik in een aparte map op. En verder doe ik er niets mee. Een artiest of genre map is trouwens ook niet praktisch. Want wat nu wanneer het een artiest betreft die vaak met andere artiesten samenwerkt of muziek heeft gemaakt in meerdere genres. Krijg je alsnog een waslijst aan extra mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-08-2024
Ik (nouja mijn vader maar ik wordt er mee opgescheept) zit met het probleem dat de muziek collectie nogal uit de hand is gelopen en nogal veel dubbelen zijn ingeslopen.
Normaal zou je zeggen, die flikker je toch lekker allemaal weg? Het probleem is dat m'n vader dus een nummer dat in de top40 van Maart 1972 stond wilt behouden als onderdeel van de top40-03-1972... Maar sinds sommige nummers wel 10x voorkwamen in een top40 in hetzelfde jaar tikt het nogal aan soms.
Met de hand is op moment bijna niet meer te doen, front-end is op moment Ampache alleen omdat een heleboel niet properly getagged is en wegens de vele dubbelen albums (ook) is het nogal rommelig geworden....

Mischien heeft hier iemand daar een helder idee over, jammer genoeg ondersteund IDv2 geen meerdere 'albums' of 'collecties' per nummer sinds dat het probleem qua dubbelen al aardig op zou kunnen lossen.
ZFS zou evt helpen, maar dan krijg je weer partial dubbelen.

Wie heeft hier mischien een helder idee voor hoe ik toch netjes die mp3's kan taggen dat IK ze zelf (m'n pa interreseerd het niet zo heel veel) vanaf Ampache rechtstreeks op m'n iPhone kan gooien? :)
Het gaat om een collectie van 10.23TB (mja zei al uit de hand gelopen, en groeit nog) en wil het _graag_ een keertje opschonen maar er zit geen einde meer aan. Gelukkig zijn er hoofdmappen die rugweg zijn gebasseerd op het genre, wat 'iets' helpt.

Organisatorisch ben ik de draad compleet kwijt en Ampache _is_ hele leuke software helpt hier niet echt heel veel meer bij. Wat mooi zou zijn als er een web-based pakket zou zijn dat zegt: joh ik heb hier "bla_bla.mp3" en dat stond op album "foo", "bar" en compilatie "foobar", top40 van 1960-61 etc. En dan inprincipe de _beste_ mp3/flac pakt (behalve als het toevallig 'speciale' versies zijn) en daarmee de rest vult.
Meer een soort tag systeem dan het huidige 'tagging' :)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Anoniem: 384316 schreef op zondag 21 november 2010 @ 01:13:
Wat doen jullie met losse tracks?

Een voorbeeld:
Je hebt een album van een artiest netjes gesorteerd. Stel dat je losse tracks van die artiest download. Stoppen jullie die in dezelfde map als die artiest?
Want als je dit doet moet je soms voor 1 track een artiest-map aanmaken.

Hoe gaan jullie hiermee om?
Ik had vroeger een map genaamd "Tracks" waar ik alle losse nummers in opsloeg. Deze heb ik ooit aan mijn iTunes Library toegevoegd en nu heb ik een playlist genaamd "Tracks". iTunes heeft het allemaal her en der verspreid over de artiestenmappen, maar daar heb ik geen last van. Ik heb gewoon de playlists. Als ik nu nog eens een los nummer toevoeg (wat bijna nooit gebeurt) is het gewoon een kwestie van Add to playlist -> Tracks en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:58
Ik heb één map CD's waar ik alle albums in gooi. Zal nu zo'n 35GB zijn. Vroeger gebruikte ik MediaMonkey, maar sinds een hele tijd gebruik ik gewoon WMP, wat soms wel een klein beetje langzaam opstart vanwege de grote database. Werkt erg makkelijk en ziet er nog wel aardig mooi uit ook... :)

Verder nog een map 'Losse meuk' waar allemaal losse liedjes instaan (vroeger downloadde ik nog 'los' :+ ) en een map met de Radio Top 2000 meuk.

[ Voor 20% gewijzigd door maarud op 21-11-2010 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik heb een aparte map voor ieder mediatype (Album, Track, Vinyl (EP) of Liveset) en sorteer daarin op genre:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/djthesp/DJ_The_SP/musictree.jpg

Verder gebruik ik Winamp maar in tegenstelling tot erg veel mensen gebruik ik niet de Media Library (vind dat echt een onding).
Ik heb een Recursive .M3U playlist gemaakt, die de playlist opbouwd in de volgorde die ik specificeer (wel van alle muziek die ik heb dus).
Vind dat erg prettig als ik even niet weet wat ik moet luisteren, even shuffle aan en klaar (zo hoef je niet door mappen/albums te lopen zoeken zoals mensen die enkel de library of explorer gebruiken). :)

Overigens doe ik ook nogal het nodige om de structuur die ik heb aan te houden.
Ik gebruik hiervoor de volgende tools:
- Metamorphose (Mass file/folder renaming tool)
- DupeGuru Music edition (Duplicate scan etc).
- MP3Tag (Mass ID3Tagger, maar je kan ook eigen format acties schrijven).

Dupeguru is voornamelijk om Top40 tracks te scannen die ik al los had en dan vervolgens nog binnen komen op CD's als Hitzone etc. (Albums breek ik vervolgens niet uiteraard, maar de losse tracks gaan dan weg).

[ Voor 27% gewijzigd door Da_maniaC op 21-11-2010 12:13 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:43

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik gebruik de good old fugly foobar2000. Je kan veel skins downloaden enzo, maar die werken alleen met hele oude versies, die .dll's worden nooit meer geupdate :(
Geweldige player trouwens. Met een plugin werkt deze ook mooi samen met mijn G15 toetsenbord, en met sneltoetsen kan ik zelfs ingame men liedjes switchen met mijn muis (programmeerbare toetsen).

Ook tag ik mijn MP3's met een zelfgemaakt programmaatje. Gewoon rechtermuisknop op je MP3, kies "Autotag as ..." en dan kan je kiezen uit genres. Artiest en titel worden uit de bestandsnaam geplukt. (En ja, ik tag de titel bewust als "Artiest - Titel" omdat dat veel fijner werkt imo...

Afbeeldingslocatie: http://img51.imageshack.us/img51/1318/foobarj.png

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Laatst online: 07-06 16:39
Ik heb een hoofdmap muziek met de volgende submappen: Albums, Comedy, Livesets, Top 40 & Rock, Tracks. (Map tracks is elektronische muziek) De map tracks is opgebouwd uit 26 mappen met de letters van het alfabet, + 1 map "123".
Maar eigenlijk gebruik ik bovenstaande alleen als logische opbouw voor opslag locatie: het afspelen ervan doe ik volledig met Winamp; evt. zoeken op genre of het laatst toegevoegd.

Het beheren van de muziek is een ander verhaal; na de muziek te hebben binnengehaald komt deze in de map 'Onbewerkt' te staan. Dan haal ik de bestanden door Tag&Rename en MP3tag om alle bestanden te voorzien van de juiste tags, waarbij alleen de ID3v2 tag blijft bestaan. Vaak haal ik de bestanden ook nog door Tagscanner en MixMeister BPM Analyser.

Na het beoordelen van de muziek en aanpassing/controle van genre, versleep ik de bestanden naar de definitieve muziekmap. Misschien wat omslachtig maar wel met resultaat: alle nummers hebben de juiste Tags en zijn allen voorzien van het juiste type Genre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Laatst online: 05-06 10:49

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Mijn muziek is georganiseerd in een zelfgeschreven programma. Het is een multi-user webapplicatie, en ik heb geprobeerd het zo limietloos mogelijk te maken, en dat betekent het volgende:
  • Een album is hetzelfde als een playlist. Elke mp3 kan deel uitmaken van oneindig veel playlists, maar wordt slechts 1x opgeslagen. (Er is normaal gesproken slechts plaats voor 1 album in de ID3-tag).
  • Een liedje kan gedecoreerd worden met oneindig veel keywords. (Er is normaal gesproken slechts plaats voor 1 genre in de ID3-tag).
Verder is het programma nauwkeurig in de statistieken die verzameld worden. Niet alleen is bekend hoe vaak je een liedje geluisterd/geskipt/aangevraagd hebt, maar ook op welk moment precies. Hiermee maak je het niet alleen mogelijk om van elke willekeurige periode een persoonlijke top40 uit te rekenen, maar voornamelijk kan je liedjes die je vroeger heel veel luisterde, maar nu niet meer graag hoort wegfilteren.

Voorts is de random functie zodanig aangepast, dat geen grote genre-sprongen toegelaten worden. Dat heeft me altijd mateloos geïriteerd bij alle andere muziekspelers.

Screenshotje:
Afbeeldingslocatie: http://sourceforge.net/dbimage.php?id=250368

Tot slot: het is open source, ieder die dat wil kan de source downloaden, compileren en in een Tomcat starten. Maar aangezien ik nog geen officiële versie klaar heb die zich gemakkelijk laat installeren, is dat alleen voor de gevorderde java-prutsers aan te raden. Maar als je knutselbegaafd bent en toch met vragen zit, kan je je gerust bij me melden.

Statistieken:
Ik heb momenteel: 1753 bands, 1349 playlists, 17907 songs, 416 keywords, 114.458 liedjes gespeeld, 19.923 liedjes aangevraagd, 1393 liedjes geskipped. (Statistieken over de laatste 11 jaar, skips en requests werden niet vanaf het begin geregistreerd).

[ Voor 9% gewijzigd door Varienaja op 21-11-2010 11:42 ]

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Mavamaarten schreef op zondag 21 november 2010 @ 11:15:
Ik gebruik de good old fugly foobar2000. Je kan veel skins downloaden enzo, maar die werken alleen met hele oude versies, die .dll's worden nooit meer geupdate :(
Geweldige player trouwens. Met een plugin werkt deze ook mooi samen met mijn G15 toetsenbord, en met sneltoetsen kan ik zelfs ingame men liedjes switchen met mijn muis (programmeerbare toetsen).

[afbeelding]
Ik denk dat de oppervlakkige lay out van foobar de grootste reden is dat ik het programma niet gebruik.
Respect voor de auteur(s) dat het programma na al deze jaren nog steeds supersnel en superlicht is.
Ik denk niet dat ik functionaliteit mis, echter kan ik ook totaal geen skin vinden die me aanspreekt.
(Gewoon iets a la Winamp Bento).

[Edit]
Alhoewel...hit ik net deze op google. Die ik heb ik nog niet eerder gezien en ziet er wel erg goed uit!

[ Voor 9% gewijzigd door Da_maniaC op 23-11-2010 06:05 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

Respect, ziet er goed uit. Misschien maar eens naar kijken.

Voor mensen die klagen over het met de hand aanpassen van bestandsnamen, ik heb het al eens beschreven op mijn blog: Met lupasrename kom je al een heel end, spaarde me luttele jaren van mijn leven >:) . Tags doe ik weghalen met id3 remover om ze vervolgens handmatig toe te voegen in iTunes, soms als ik veel in een keer moet taggen doe ik dat met tag&rename en als ik meer muziek van soortgelijke bands wil hebben gebruik ik een musicmapper zoals tuneglue.

Mijn totale collectie is nu 500+ gb, daar zit wel een hoop verzameling bij. Als ik kijk naar het artist/album gedeelte zit ik op 113 gb aan albums (+/- 1050 albums) verder nog een hoop soundtracks en diverse verzamelingen, als laatste heb ik ook nog alle 'A State of Trance' uitzendingen, op dit moment 483 (* gemiddeld 180 mb per aflevering, dus dat tikt ook lekker aan)

Waar ik eigelijk ook wel benieuwd naar ben, backuppen jullie het zooitje? Mijn verzameling is me namelijk heilig. Ik doe dan ook regelmatig een kopie trekken naar collega's vrienden toe die met name geïnteresseert zijn in mijn verzameling maar ook dus vanwege een buitenshuis-backup.

Ik heb mijn muziek schijf verder niet gemirrored of gebackupped naar een andere harde schijf toe, daar wil ik nog steeds aan beginnen maar dat gebeurt niet voordat ik een fatsoenlijke NAS heb gekocht.

[ Voor 14% gewijzigd door loewie1984 op 23-11-2010 08:33 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
Waar ik eigelijk ook wel benieuwd naar ben, backuppen jullie het zooitje? Mijn verzameling is me namelijk heilig. Ik doe dan ook regelmatig een kopie trekken naar collega's vrienden toe die met name geïnteresseert zijn in mijn verzameling maar ook dus vanwege een buitenshuis-backup.
Yep, mijn collectie is sowieso al een backup van mijn CD's maar los daar van heb ik ook nog alles op een externe schijf staan die ik op kantoor bewaar. Jaren geleden ben ik begonnen met al mijn CD's naar mp3 te rippen (192kbps in die tijd). Een paar jaar geleden, toen ik ongeveer halverwege zat, ben ik dan opnieuw begonnen naar 320kbps mp3's en uiteindelijk ben ik een paar maand terug voor de laatste keer opnieuw begonnen met rippen naar FLAC. Al mijn 320kbps files staan trouwens ook nog eens op mijn PS3 als backup.

Nu heb ik echter wel dringend een NAS nodig aangezien ik ook een aantal DVD-A's heb en die lopen in FLAC al gauw op tot meer dan een gig voor een album :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Varienaja schreef op zondag 21 november 2010 @ 11:32:
Mijn muziek is georganiseerd in een zelfgeschreven programma. Het is een multi-user webapplicatie, en ik heb geprobeerd het zo limietloos mogelijk te maken.
Geen dubbele muziekbestanden is een goed idee. Alleen het probleem is dat muziekbestanden van elke album op een andere manier gecodeerd kan zijn met een eigen kwaliteit. Dus dan eindig je met albums waarin elk muziekbestand een verschillende kwaliteit heeft. Dat lijkt me niet wenselijk.
loewie1984 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 08:31:
Nee, heb de ruimte er niet voor. Extern backupen vind ik geen optie, omdat anderen de bestanden dan kunnen aanpassen. De checksum wil ik behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

aex351 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 10:07:
Geen dubbele muziekbestanden is een goed idee. Alleen het probleem is dat muziekbestanden van elke album op een andere manier gecodeerd kan zijn met een eigen kwaliteit. Dus dan eindig je met albums waarin elk muziekbestand een verschillende kwaliteit heeft. Dat lijkt me niet wenselijk.
Wat dacht je dan van nummers die net even anders eindigen omdat het een speciale uitvoering is. Hoe ga je er dan mee om, laat die 'dubbele' mp3'tjes maar mooi staan, schijfruimte kost geen drol meer, hoef me geen zorgen te maken over de variatie van compressie tussen het ene album en het andere, en ik zit ook niet met incomplete albums of links naar liedjes uit een ander album omdat het liedje al drie keer eerder is voorgekomen.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Mijn belangrijkste backup staat opgeslagen in de kast, op de originele cd's. Daarnaast is m'n aankoopgeschiedenis op iTunes een soort index, maar in tegenstelling tot bij apps moet je volgens mij weer voor cd's betalen als je ze opnieuw downloadt.

Verder heb ik nog een iPod met m'n library erop, maar helaas past daar sinds kort niet meer alles op :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 384096

Ik gebruik foobar2000 met de mappen gesorteerd op folder structuur zodat alles goed in de playlist komt te staan. Makkelijk is ook de CUE support die de files automatisch leest en verwerkt zodat je tijdens het zoeken de tracks al gesplit vind. Voor Winamp is ook een CUE plugin beschikbaar alleen split deze niet vooraf waardoor de tracks tijdens het zoeken niet worden weergeven.

foobar:

Afbeeldingslocatie: http://img543.imageshack.us/img543/3051/foobar2000.png

MP3 folder:

Afbeeldingslocatie: http://img819.imageshack.us/img819/1112/folder0.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

eeeek, underscores :r

En wat Canaria zegt, ik heb momenteel ook een rip van mijn fysieke albums. De wens is ooit om elk album wat ik op mp3 heb fysiek te hebben. Dus laten we zeggen dat ik op 35 cd's na dan op 1/5de zit van wat ik nu heb. Wat je aangeeft iTunesaankoopbewijs als index, ook ik vind het vreemd dat je apps wel opnieuw kan downloaden en muziek niet. Je harde schijf crashed, weg geld in weze. Dus dat mogen ze van mij wel anders maken.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 384096

loewie1984 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 08:32:
[...]

eeeek, underscores :r

En wat Canaria zegt, ik heb momenteel ook een rip van mijn fysieke albums. De wens is ooit om elk album wat ik op mp3 heb fysiek te hebben. Dus laten we zeggen dat ik op 35 cd's na dan op 1/5de zit van wat ik nu heb. Wat je aangeeft iTunesaankoopbewijs als index, ook ik vind het vreemd dat je apps wel opnieuw kan downloaden en muziek niet. Je harde schijf crashed, weg geld in weze. Dus dat mogen ze van mij wel anders maken.
Underscores is geen probleem aangezien het "scene releases" zijn en de releasegroups al het tagwerk doen dus ik kan alles op 1 hoop gooien en alles blijft goed gesorteerd in de playlist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323791

Ik kan heel kort zijn: Ik doe het nog op de ouderwetse manier dat ik een nummer invoer(handmatig) en vervolgens met tekst en beeld upload en vanaf een externe HD opslaat,zodat mijn Mac het minst belast wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Laatst online: 04-06 16:01
Ik denk dat ik het goed kan vinden met fluxned :D, heb ook alles in Foobar2000 staan met hetzelfde thema. Ook mijn collectie bestaat voor 99% alleen maar uit scene releases, prima kwaliteit en altijd fatsoenlijk geript. :)

Ohja mijn collectie is ongeveer 270 GB (2000+ releases) en groeit elke dag :)

@fluxned: zie nu al vet veel dingen die ik nog mis eigenlijk :( hahaha

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:01
Ik gebruik al sinds mijn eerste iPod iTunes. Net gedownloade muziek haal ik door Song Genie om de tags en lyrics op orde te krijgen. Daarna importen in iTunes en die regelt de files order op disk. Prima spul. Syncen naar mijn iPod/iPad doe ik handmatig per album of playlist.

https://f1nerd.nl

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Ej! Ik heb banrechten hoor... :+

De filenames vind ik minder belangrijk dan goede tags, maar die heb ik inderdaad ook liever zonder underscores. Bij goede tags is automatisch hernoemen zonder tags natuurlijk zo gepiept, ongeacht hoeveel muziek je hebt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

[...]

[img]http://blog.brokenfunction.com/wp-content/uploads/2006/08/winamp-emulatedplaylist.gif[img]
Waarom zou je hier niets aan hebben? Dit is niet meer dan de weergave van een structuur. Die weergave is misschien niet de meest overzichtelijke, maar als je zelf die files netjes gestructureerd hebt werkt dit prima. Je weet wat je ingeladen hebt, dus dan werkt het gewoon lekker makkelijk. Als je een nummer wil hebben rag je gewoon de 'J' in en je tikt het nummer in dat je wil hebben en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
Ik ook, maar soms bieden artiesten gratis downloads aan op hun website; vaak zelfs exclusieve nummers die nergens anders officieel te krijgen zijn. Hiervoor heb ik een aparte directory genaamd single tracks. De naamgeving van de file zelf wijkt dan ook wat af van mijn standaard naamgeving: hier voeg ik de naam van de artiest wel toe in de filenaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik heb het hetzelfde als TS, maar ik heb zelf een fake albumpje gemaakt met losse nummers zodat die mooi bij elkaar staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Laatst online: 07-06 15:40
Ik kan reageren met een uitgebreide reply over hoe en wat. Makkelijker lijkt me een screenshotje.
Afbeeldingslocatie: http://www.pruimentijd.net/img/fok/tweakerscreenie.png
Eigenlijk speel ik vals, want dit is geen client software. Subsonic speelt bestanden af uit een map die ook als FTP share gedeeld is. Je kunt er alleen inkomen met een login. Alle slecht getagde muziek krijgt een shift-delete. Altijd gezellig om over de muziek te praten middels de chat.

De artiestennamen staan allen in de root map (zo'n 600 stuks). Dit bevordert een goede navigatie. In de artiestenmappen staan hun albums. Er zijn ook een paar zelfgemaakt verzamelalbums.

[ Voor 17% gewijzigd door fonsoy op 28-11-2010 17:58 ]

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:35

Grozno

acts without consequence!

EAC ripped & tagged, iTunes zoekt art en vult iPhone, Foobar speelt af op PC en fixed tags waar nodig. Als laatste fixed MP3tag the unfixable :)

Mijn mappen zien er zo uit:
Music --> Artiest --> Album: Tracks

Foobar staat op: "View by folder structure"
Losse nummers komen in de Various --> Downloaded map, waarbij Album artist Various is en Artist de betreffende artiest.
Foobar is verder qua uiterlijk helemaal standaard. Je kijkt immers niet naar muziek, daar luister je naar, dus Foobar is eigenlijk altijd minimized.

Genres doe ik niet echt aan, maar ik heb er 't liefst zo min mogelijk. Ik heb daardoor een boel Rock in mijn collectie :+

De map is op het moment slechts 10GB groot, was vergeten een back-up te maken bij een re-install van Windows 7 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Grozno op 28-11-2010 19:28 ]

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Laatst online: 07-06 12:07
teh_twisted schreef op zondag 21 november 2010 @ 06:44:
heel verhaal...zoekt tag oplossing
Ben laatst naar aanleiding van dit topic begonnen met MusicBrainz.
Deze leest de bestaande tags en vergelijkt ze met hun database en kan dan de tags aanpassen indien gewenst.
Moet zeggen dat het goed werkt, natuurlijk staat niet alles in hun database, maar ik schat dat toch ruim 90% van mijn collectie inmiddels door MusicBrainz herkend word en de tags nu aangepast zijn.

Tags zijn nu compleet (met uitzondering van de nummers die niet herkend werden of in de database stonden en ik nog handmatig moet doen) en uniform. Dus geen namen die je op meerdere manieren kunt schrijven enzo.

Kost natuurlijk wel even wat tijd, want je wilt wel even controleren dat de juiste tags worden toegewezen, maar ik ben blij dat ik het gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05 21:35
Afbeeldingslocatie: http://img826.imageshack.us/img826/9502/bureaublad2.jpg
Grotere Versie

Puur en alleen WinAmp. WinAmp met het klassiek uiterlijk. Alle mp3's staan gewoon in 1 directory's. Er staan ook een stuk of 30 albums, die worden gewoon meegenomen in de playlist. Verder is het gewoon een kwestie van sorteren en de playlist opslaan. Nieuwe nummers voeg ik gewoon handmatig toe.

Overigens als ik een individuele mp3 aan klik wordt deze geopend met Media Player Classic, immers als ik dat niet doe en het door WinAmp laat openen dan verdwijnt de playlist steeds.

Ik werk eigenlijk al minstens 10 jaar met m'n mp3's op deze manier.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik zie dat sommigen subsonic of ampache gebruiken, dat lijkt me op zich ook wat (ik gebruik nu daap met diverse clients). Wat zijn de wezenlijke verschillen tussen de systemen (behalve natuurlijk het java/phpverhaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Zonder Subsonic uitgebreid geprobeerd te hebben: Subsonic indexeert vele malen sneller, heeft een chat-functie en een zeer gebruiksvriendelijke muziekspeler. Dat laatste kan handig zijn voor gebruikers die liever niet naar een lokale speler willen streamen.

Het feit dat Ampache in PHP geschreven is waardoor ik het vrij eenvoudig naar mijn wensen aan kan passen deed me echter voor Ampache kiezen. Overigens draai ik nog een oude versie (3.3.x), aangezien nieuwere versies verwachten dat de gebruiker eerst een playlist aanmaakt alvorens te kunnen luisteren, wat nogal omslachtig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Laatst online: 22:35

Grozno

acts without consequence!

Grmbl, net iets doms ontdekt in Windows Media Center...
Als je albums, van verschillende artiesten, met dezelfde naam hebt voegt Media Center die samen, als ik album II selecteer van band A dan staat daar ook album II van band B ineens bij :S
Heeft iemand daar een deftige oplossing voor?

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3sm0dr0mic
  • Laatst online: 26-01 10:59
Touchdomex schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 17:59:
[...]

Imho zijn de beste muziekprogramma's er voor Linux... De beste functionaliteit tegenover de beste prestatie's.... Daarnaast ook nog eens veelzijdig en spelen tenminste wel veel muziekbestanden af. Niet zoals Windows Media Player en iTunes... Dat zo gesloten is dat je er niet eens wat leuks mee kan en als je het wel doet dan is het instabiel of retetraag... Flac in iTunes is echt ruk... Alleen Alac werkt fijn maar dan moet je ook direct zo'n iPod en dat wil ik niet :/

Daarnaast mijn Foobar in Windows :) Werkt lekker snel maar moet nog eens bezig gaan met de covers :+

[afbeelding]
dat schermpje in het midden wat over alles heen valt is alleen maar de mouse-over ;)
Idd erg mooi programma, jammer dat ik de ballen verstand heb van linux. Zou graag de overstap maken (maar da's off topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3sm0dr0mic
  • Laatst online: 26-01 10:59
Sinds kort gebruik ik songbird. Is van de mozilla community werkt ook hetzelfde, met verschillende add-ons. BV lyrics die het programma automatisch erbij zoekt en album art. Erg tevreden erover
Pagina: 1 2 Laatste