Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu
Anoniem: 390808
Maakte heel lang geleden nog gebruik van Windows media player, crash gevoelig en knalde dan afspeellijsten eruit ect. Ben toen winamp gaan gebuiken, irriteert mij enigszins.
Itunes voldoet echter aan al mijn eisen ondanks dat ik een windows gebruiker ben en over het algemeen mij geen raad weet met Apple OS.
Tag nieuwe albums tegenwoordig eerst met Tagscanner, move ze dan naar een "import" directory waarbij Mediamonkey dan de filenames en dergelijke aanpast aan de tags en de bestanden in de juiste mappen plaatst. Structuur is:
Music\Album Artist\(Jaar) Album Title [[source]]\[disc#-]track# Artist - Title.ext
Daarbij gebruik ik [source] voor CDM, CDS, 7'', 12'' etc indien het geen CD album is.
Afspelen doe ik met Albumplayer via een laptop die read only heeft op de collectie. Voorkomt weer tag ellende.
Collectie is inmiddels 67612 tracks, 538GB, 4952:40:22 uur (zo'n 206 dagen)
C:\MP3\00 - Unsorted C:\MP3\$artiest\$album-naam\$tracks.ext C:\MP3\ZZ - Various Artists
Verders verzorgt WinAMP het geluid..
Ey!! Macarena \o/
Anoniem: 170345
Jij moet echt de library eens proberen. Want als je daar gewoon "Audio" dubbelklikt heb je meteen weer al je nummers in je playlist. En je hebt ook nog eens het gemak van de zoekfuncties.Snowwie schreef op maandag 29 november 2010 @ 15:13:
[afbeelding]
Grotere Versie
Puur en alleen WinAmp. WinAmp met het klassiek uiterlijk. Alle mp3's staan gewoon in 1 directory's. Er staan ook een stuk of 30 albums, die worden gewoon meegenomen in de playlist. Verder is het gewoon een kwestie van sorteren en de playlist opslaan. Nieuwe nummers voeg ik gewoon handmatig toe.
Overigens als ik een individuele mp3 aan klik wordt deze geopend met Media Player Classic, immers als ik dat niet doe en het door WinAmp laat openen dan verdwijnt de playlist steeds.
Ik werk eigenlijk al minstens 10 jaar met m'n mp3's op deze manier.
Mijn MP3's moeten dringend netjes getagged worden want het is een puinbak, maar het werkt wel prima zoals ik het nu gebruik. Foobar heb ik vroeger wel eens gebruikt, maar ik kom toch steeds terug bij WinAmp.
En let niet op de titels, want ook bij mij zit er een hoop ctrl-a-meuk van andere mensen bij:

Daarna die folders in iTunes gesleept, nu ligt het volgende op me te wachten, de 250 resterende albumhoesjes complementeren.
Anoniem: 170345
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 170345 op 24-03-2011 22:27 ]
Vervolgens laat ik de bestanden met naam [[tn] titel] in mappen volgens het schema artiest/album gooien.
Een subsonic en DAAP server zorgt dan verder voor de beschikbaarheid.
[ Voor 7% gewijzigd door begintmeta op 18-06-2012 09:31 ]
mijn powershell script tagged op basis van folder namen, bestandsnamen en mijn zelf bedachte structuurAnoniem: 170345 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 22:25:
Dat automatisch taggen met powershell en ook van die CDDB dingen (waaronder ook de functie in winamp) heb ik ook wel eens gedaan. Mijn hele muziekcollectie verneukt. (gelukkig had ik backups). Dat werkt echt alleen als de aanwezige tags goed genoeg zijn.

Alles in iTunes, heerlijk. Alles netjes met covers en id3tags. Nummer aanklikken, genius en iTunes zoekt allemaal passende nummers. Daarnaast wordt het allemaal gesynct naar mijn iPhone en iPad.
Op de eerste past niet alles meer (staat ook software e.d op) (16GB 3G) dus heb daar aangevinkt dat hij het daarop op een lagere bitrate moet zetten, dat doet hij dan ook voor elk nummer, terwijl de hoge kwaliteitsversie op de computer blijft staan.
Het afspelen gebeurt draadloos via m'n airport express op mijn speakers, wat wil je nog meer.
Tip Top tevreden
[ Voor 8% gewijzigd door ZpAz op 24-03-2011 23:10 ]
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
269Gb prima onder controle.
Mp3's albums gesorteerd in genre mappen en die mappen zijn zichtbaar in Winamp.
Anoniem: 356920
Een must .
Ik heb dus alle artiesten onderverdeeld onder de letter waarmee de naam van de band begint met een paar uitzonderingen. Bij bands waarmee de naam met 'The' begint staan allemaal in het mapje T, soundtracks cd's staan op naam van de film (wederom met eerste letter). Bands die beginnen met een cijfer of andere tekens staan in de map '0 Overige'.L:\ E \ Elbow \ Build a Rocket Boys! \ 02-Elbow-Lippy Kids.mp3
Beide albums met 2 of meer cd's plaats ik in het mapje van album extra mapjes, voor elke cd één (CD1, CD2 ...)
Verder heb ik nog tweede mapjes in de eerste laag staan voor nieuwe rips ('0 Nieuwe MP3 rips') en eentje voor playlists ('0 Winamp Playlists')
Losse nummers die ik door de jaren heen heb verzameld staan niet per artiest in een map maar staan los in de de map van de eerste lette van de band naam. Verzamel albums als 'TMF Hitzone' etc. staan onder de eerste letter van de naam van het album, dus 'TMF Hitzone' staan bij de 'T'.
Mijn muziek rip ik meestal met WMP waar ik, als nodig, info aanvul en verder automagisch in het mapje '0 Nieuwe MP3 rips' verdwijnt. Na het rippen verplaatst ik de albums naar de correcte submappen.
Bij het rippen sla ik de bestanden als volgt op: [nummer op cd]-Artiest-Naam van de song.mp3
Het afspelen gebeurd met Winamp met de ClearONE skin, waarbij alleen boven in beeld een balk zit met control toetsen. De playlist editor heb ik meestal verborgen omdat ik de balk bovenaan op 'Always on top' heb staan.
Ik heb een grote play list met alle nummers die ik heb in die lijst waarbij ik helaas nog steeds elke keer als ik nieuwe albums heb ik deze handmatig toe moet voegen. Verder heb ik nog een aantal andere playlist voor rustige muziek, rock/ metal muziek, aparte artiesten (als in: alle nummers van bepaalde artiesten) en uiteraard een playlist met favoriete nummers.
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Welke tool kan ik het beste gebruiken om de mappen van de juiste info te voorzien. Dus juiste covers, juiste tags etc.
Gebruik windows 7.
Mp3tag heb ik al op de pc staan. Maar wist niet dat ze ook hele directorys kan scannen en eventueel bijwerken.RnB schreef op maandag 18 juni 2012 @ 08:50:
Ik gebruik zelf al erg lang Mp3tag, vind dat zelf een heerlijk stukje software om je muziek mee te taggen en van coverart te voorzien.
Zat eerder aan itunes of mediamonkey te denken, maar als jij mij kan vertellen hoe en wat voor mp3tag dan hoor ik het graag.
People as things, that’s where it starts.
Hoe wil je precies te werk gaan dan?G.Scholtens schreef op maandag 18 juni 2012 @ 10:02:
[...]
Mp3tag heb ik al op de pc staan. Maar wist niet dat ze ook hele directorys kan scannen en eventueel bijwerken.
Zat eerder aan itunes of mediamonkey te denken, maar als jij mij kan vertellen hoe en wat voor mp3tag dan hoor ik het graag.
Mp3tag kan gewoon je iTunes music map scannen en dan kan jijzelf een bepaalde workflow hebben.
Ik tag zelf altijd hele albums tegelijk, door alle tracks uit één album te selecteren en het tag scherm tevoorschijn halen. Dan delete ik alles behalve de artiest, album en genre en zet ik de titels goed door een optie in mp3tag die de filename dan als titel gebruikt.
[ Voor 31% gewijzigd door RnB op 18-06-2012 10:11 ]
Maar wil dit juist automatisch laten doen. Map namen heb ik gewoon artiets + album naam.RnB schreef op maandag 18 juni 2012 @ 10:11:
[...]
Hoe wil je precies te werk gaan dan?
Mp3tag kan gewoon je iTunes music map scannen en dan kan jijzelf een bepaalde workflow hebben.
Ik tag zelf altijd hele albums tegelijk, door alle tracks uit één album te selecteren en het tag scherm tevoorschijn halen. Dan delete ik alles behalve de artiest, album en genre en zet ik de titels goed door een optie in mp3tag die de filename dan als titel gebruikt.
Dus is er aan stuk software die dan weet. Dat album heeft 2 cd's, die nummers, die cover hoor erbij etc. En zet dit meteen goed.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Musicbrainz picardG.Scholtens schreef op maandag 18 juni 2012 @ 10:32:
[...]
Maar wil dit juist automatisch laten doen. Map namen heb ik gewoon artiets + album naam.
Dus is er aan stuk software die dan weet. Dat album heeft 2 cd's, die nummers, die cover hoor erbij etc. En zet dit meteen goed.
Die anderhalve missende CD klop ik (daar) zelf wel in
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm
Beets is voor linux, niet voor windows.Gieltjev schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:49:
Automatisch laten taggen door Beets, als dat niet werkt eerst door Picard heen en dan alsnog door Beets. Heerlijk in combinatie van de postprocessing van SabNZBd
Beets draait ook onder windows, 'heb hem zelf ook':P. Je moet wel even Python installeren, maar dat staat fijn allemaal op de site uitgelegd. Perfect programma. Wordt ook onderhuids gebuikt bij Headphones.
Zodra ik mijn collectie nu bijv. in xbmc ga laden. Zie ik bijvoorbeeld cd van gers pardoel staan, netjes met cover etc. Maar dan staan er elders opeens 4 losse nummers die ook op het album horen.
Misschien dat ik iets verkeerd heb gedaan, maar niet meer dan map toevoegen. Scannen en opzoeken.
Vanavond eens aan de slag met mp3 tag, maar dan helaas wel album voor album
[ Voor 9% gewijzigd door G.Scholtens op 19-06-2012 09:09 ]
Voor taggen gebruik ik Picard, werkt echt fijn. Daarna nog dbPoweramp om goede covers te vinden en eventueel tags aan te passen.
Voor afspelen gebruik ik foobar2000, geweldig programma. Lekker lightweight en goed te customizen.
Wel wat werk om alles op eens handmatig te scannen, maar volgende albums direct even taggen
Dit doe ik voornamelijk met programma The Godfather of ik gebruik Mp3Tag.
Dit is allemaal geen probleem, waar ik eigenlijk naar toe wilde is het volgende.
We hebben het in dit topic over het organiseren van je muziekcollectie, maar waar ik een tijdje mee zit te stoeien is het backuppen van de muziek collectie.
Hardeschijven blijven natuurlijk altijd kwetsbaar, en als er een fout op de harddisk optreed dat kan het gebeuren dat je muziek kwijtraakt.
Ik neem aan dat bij het organiseren van de muziek collectie dit soort zaken ook horen, dus ben benieuwd of jullie tips en ideeën hebben om dit goed te organiseren.
2250 WP Zuid PVoutput
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
<eerste letter artiest / band>\<artiest of Band naam>\<title.mp3>
en moet zeggen dat alles zeer snel terug te vinden is.
heb alles ingelezen in SAM DJ van Special Audio waar een MySQL database achter hangt om snel te kunnen zoeken naar een track.
echter speel ik meestal met VLC op basis van een artiest.
> There is no Real Life, It's just Away From Keyboard! <
Ik heb net Beets geinstalleerd om de boel fatsoenlijk te taggen, er ontbreekt een hoop, maar die gaat plat op een python UnicodeDecodeError
Misschien zelf maar iets in elkaar hacken dan...
Heerlijk programma voor taggen, renamen, converten etc en het is nog een geweldige player ook met een razendsnelle database die geen enkel probleem heeft met grote collecties.
Als je musicbee nog nooit geprobeerd hebt dan moet je die absoluut eens proberen.
De kracht van MB Picard is dat er vreselijk veel sleur-en-pleur mogelijkheden in zitten... een van jouw albums over meerdere albums verspreid? Zeker als de juiste er tussen staat, er gewoon naar toe slepen... klaar.durian schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 09:44:
(...)MusicBrainz Picard deed het ook niet echt goed, vond mijn muziek niet,of het verspreidt één album over verschillende gevonden albums.
Of je gebruikt de optie om je album op de site op te zoeken. Druk op de knop om de het album naar de tagger te krijgen. Daarnaast kun je andere versies selecteren met een rechtsklik (mits ze bestaan).
Als laatste optie is er natuurlijk gewoon de optie om het album zelf in Musicbrainz aan te maken
me @ last.fm
Bij foobar2000 staat namelijk links een rij met alle artiestnamen+elk album apart, maar wanneer ik dan een album aanklik, een liedje aanklik om af te spelen (zowel dubbelklik als rechter-muisknop command) dan speelt hij niet af, en heb ik ook niet de mogelijkheid om op play te klikken, het openen van muziek werkt echter wel wanneer ik op "file" druk en dan in een map MP3's/AAC's selecteer

Iemand hier tips voor want ik vind het een beetje omslachtig werken.
Voor het organiseren zelf gebruik ik spotify en iTunes, in Spotify ga ik een album bij langs en die bekijk ik in m'n iTunes bibliotheek, dan pas ik alles heel netjes aan, (titel, artiest, album, genre, jaar etc.) wanneer ik dan met een album klaar ben, zoek ik de bestanden op, stop ik in een map met de albumtitel als naam, en dat album stop ik dan weer in een map met de artiestnaam, die ik vervolgens weer in mijn iTunes media/library zet.
Ja, het was een beetje onduidelijk in het begin, maar alles in inderdaad weer in de juiste albums te sleuren en pleurenJester-NL schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 15:28:
[...]
De kracht van MB Picard is dat er vreselijk veel sleur-en-pleur mogelijkheden in zitten... een van jouw albums over meerdere albums verspreid? Zeker als de juiste er tussen staat, er gewoon naar toe slepen... klaar.
Of je gebruikt de optie om je album op de site op te zoeken. Druk op de knop om de het album naar de tagger te krijgen. Daarnaast kun je andere versies selecteren met een rechtsklik (mits ze bestaan).
http://www.subsonic.org/pages/index.jsp
Ik heb dus een eenvoudige file server waar subsonic op draait. De poort voor de subsonic staat open en ik kan mijn eigen muziek horen op mijn computers en ipad / iphone. Gisteren naar Amsterdam gereden met de hele reis via 3g naar mijn eigen collectie geluisterd. Je moet dan wel een 2 gig dataverkeer abonnement hebben want met 1 gig abonnement zit ik aan eind van de maand soms net aan mijn limiet.
Heb ook ORB geprobeerd maar die was niet stabiel. Subsonic is dat wel behalve op mijn iphone als er 3g problemen zijn. Normaal werkt het goed.
Voordelen subsonic:
-op iedere mac en pc en smartphone mijn eigen muziek collectie
-playlist maar 1 keer maken
-op wifi zeer betrouwbaar
-op 3g voldoet het
Nadelen:
-je hebt file server nodig waar de server software op draait
-tussen live tracks een kleine stilte
-als de 3g verbinding slecht is valt het nummer stil
-subsonic kan niet zoeken op mp3 tags zoals de componist (wel op titel en album)
[ Voor 1% gewijzigd door tweakerharrie op 28-05-2013 19:26 . Reden: typo ]
Ik heb nu sindskort een netwerk schijf waar ik de muziek naar toe heb gezet, alleen nu heb ik het volgende probleem :
In iTunes kan ik die netwerk schijf wel aan mijn bibliotheek toevoegen maar ik kan de muziek dan niet naar mijn Ipod krijgen.
Best een vervelend probleem omdat mijn vrouw en ik beide de muziek naar onze eigen Ipod willen kunnen zetten.
Weet iemand hier een goede oplossing voor?
Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog
Je mp3 staat op netwerk schijf, deze heet bv M:\mp3
"bestand- MAP aan bibliotheek toevoegen". -> m:\mp3
Alleen ik wil iets van mappenstructuur op basis van artiesten, enkel hoe ga je om met verzamelcd's (Hitzone e.d.) die allemaal op VA zijn geordend?
Zonder computer? Kan eigenlijk niet!
Per track netjes in het veld 'artist' de uitvoerende artiest, met als 'album artist' various artists.
Eventueel laat je een en ander aan Musicbrainz over ;)
me @ last.fm
Anoniem: 653536
Maar ik heb het ook liefst dat ze mooi geordend staan, en ook in een album met de coverafbeelding.
Ik vind het er beter uitzien als je de coverafbeelding ziet dan dat muzieknootje.
Het duurt natuurlijk wel allemaal langer om de afbeelding en de andere liedjes te vinden maar dat heb ik er wel voor over.
Meestal sorteer ik mijn liedjes ook op naam en artist en album. Dat vind ik gemakkelijk om dan te zien welke artiest het is enzo, en uit welk album het komt enzo...
Op mijn iPhone gebruik ik nu wel Itube, omdat ik het gemakkelijker vind om een liedje op te zoeken. Als ik bijvoorbeeld ergens een leuk liedje hoor dan kan ik het meteen opzoeken. Bij de gewone muziek moet ik dan eerst naar youtube, youtube-converter en dan al dat gedoe dat er nog bij komt dus vind ik iTube persoonlijk wel gemakkelijker. In deze app gebruik ik soms wel playlists. Maar dat zijn dan meer mijn albums ofzo bijvoorbeeld als ik heel Ed Sheeran zijn album heb dan zet ik dat in een playlist ' X ' de naam van zijn album.
Op mijn iPod die al een stuk ouder is, waar er zelf geen appstore ofzo opstaat gebruik ik wel altijd de muziek app die er sowieso al opstaat.
Ik gebruik wel veel muziek apps eigenlijk want nu sinds kort staat ook Soundcloud op mijn gsm omdat ik er welke goeie remixes op vond, en je kunt er ook goed je nummer in een playlist zetten bv. Playlist ‘Workout’ waar dan allemaal up-tempo nummers staan.
Op de computer gebruik ik meestal Spotify omdat daar goed de muziek per genre, album en mooi gesorteerd staan. Liefst zou ik altijd spotify gebruiken maar dat werkt alleen maar als je wifi enzo hebt… Of je moet Spotify Premium aanschaffen waarvoor je moet betalen en dat doe ik ook liever niet.