Ik heb nu ongeveer 26 GB aan data en die heb ik netjes weggewerkt in een mappen structuur in de Explorer op een aparte partitie. Voorbeeld:
L:\ E \ Elbow \ Build a Rocket Boys! \ 02-Elbow-Lippy Kids.mp3
Ik heb dus alle artiesten onderverdeeld onder de letter waarmee de naam van de band begint met een paar uitzonderingen. Bij bands waarmee de naam met 'The' begint staan allemaal in het mapje T, soundtracks cd's staan op naam van de film (wederom met eerste letter). Bands die beginnen met een cijfer of andere tekens staan in de map '0 Overige'.
Beide albums met 2 of meer cd's plaats ik in het mapje van album extra mapjes, voor elke cd één (CD1, CD2 ...)
Verder heb ik nog tweede mapjes in de eerste laag staan voor nieuwe rips ('0 Nieuwe MP3 rips') en eentje voor playlists ('0 Winamp Playlists')
Losse nummers die ik door de jaren heen heb verzameld staan niet per artiest in een map maar staan los in de de map van de eerste lette van de band naam. Verzamel albums als 'TMF Hitzone' etc. staan onder de eerste letter van de naam van het album, dus 'TMF Hitzone' staan bij de 'T'.
Mijn muziek rip ik meestal met WMP waar ik, als nodig, info aanvul en verder automagisch in het mapje '0 Nieuwe MP3 rips' verdwijnt. Na het rippen verplaatst ik de albums naar de correcte submappen.
Bij het rippen sla ik de bestanden als volgt op: [nummer op cd]-Artiest-Naam van de song.mp3
Het afspelen gebeurd met Winamp met de ClearONE skin, waarbij alleen boven in beeld een balk zit met control toetsen. De playlist editor heb ik meestal verborgen omdat ik de balk bovenaan op 'Always on top' heb staan.
Ik heb een grote play list met alle nummers die ik heb in die lijst waarbij ik helaas nog steeds elke keer als ik nieuwe albums heb ik deze handmatig toe moet voegen. Verder heb ik nog een aantal andere playlist voor rustige muziek, rock/ metal muziek, aparte artiesten (als in: alle nummers van bepaalde artiesten) en uiteraard een playlist met favoriete nummers.
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o