Het Grote Foobar2000-Topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07-2024
Ik heb sinds kort een Nokia 5230 waar ik graag wat MP3's wil op zetten. Mijn muziekcollectie bestaat uit FLAC bestanden en ik maak gebruik van een aantal custom tags. Zo heb ik bijv. een tag "suffix" waarin ik zaken opsla zoals "live" en "radio edit" en "remix" en dergelijke. Zaken die dus typisch tussen haakjes achter de title van een nummer staan maar eigenlijk geen snars met de titel zelf te maken hebben. Nu ondersteunt die Nokia, voor zover ik weet, geen custom tags dus wil ik die suffixen toch graag terug als onderdeel van de titel in de MP3's die ik op mijn telefoon zet.

Is het in Foobar op de een of andere manier mogelijk om dit te automatiseren? Ik wil dus dat de %title% tag in mijn MP3's wordt gelijkgesteld met %title% ['('%suffix%')'] uit mijn FLAC bestanden (en dat een paar andere tags niet worden overgenomen).

Blijkbaar worden relatieve paden naar coverart ook niet overgenomen wanneer je van FLAC bestanden MP3's maakt in Foobar. Iemand een idee hoe je dit (geautomatiseerd) oplost?

En tenslotte wil ik graag ook mijn MP3's in 192kb/s maar voor zover ik zie, kan je in Foobar enkel maar exact 320kb/s selecteren ofwel iets in de aard van ~190kb/s. Is het mogelijk om specifieke parameters aan LAME door te spelen via Foobar?

En ja, het zou ook mooi zijn mocht ik op de een of andere manier mijn coverart automatisch kunnen laten resizen naar maximaal 350px (de breedte van mijn schermpje). Kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
Je selecteert de bestanden met zo een suffix en dan ga je naar properties, rechtsklik op title en kies format from other fields en daar vul je in %title% ['('%suffix%')'].

Dat van die conversie specifieke parameters is er volgens mij uitgesloopt. Enorm slecht, ik baal van foobar sinds de 1.0 tak. De reden erachter is dat er geen aantoonbaar verschil gehoord kan worden in dubbelblinde tests tussen alle CBR en al zijn VBR tegenhangers (320=V0 en 192 is denk ik iets tussen V4 en V2). Het levert je ook een betere filesize op als je ~190 neemt ipv 192.

Dat met die coverart kan niet met foobar, een veelgevraagde feature is het meenemen van coverart tijdens een conversie, maar Peter doet alles op zijn tijd, en deze staat laag op zijn lijst blijkbaar, maar je kan wel alles ineens resizen met bijvoorbeeld nconvert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
Mar2zz schreef op maandag 27 december 2010 @ 18:12:
Je selecteert de bestanden met zo een suffix en dan ga je naar properties, rechtsklik op title en kies format from other fields en daar vul je in %title% ['('%suffix%')'].
Maar kan ik dat ook in 1 keer doen tijdens de MP3 conversie? Via een soort scriptje dat automatisch draait ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeievraag
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Waking_The_Dead schreef op maandag 27 december 2010 @ 16:41:
En tenslotte wil ik graag ook mijn MP3's in 192kb/s maar voor zover ik zie, kan je in Foobar enkel maar exact 320kb/s selecteren ofwel iets in de aard van ~190kb/s. Is het mogelijk om specifieke parameters aan LAME door te spelen via Foobar?
Dat kan nog steeds: In het Convert-scherm open je 'output format', dan 'add new', dan bovenin op custom zetten en je kunt de parameters opgeven.

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
goeievraag schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 10:43:
[...]

Dat kan nog steeds: In het Convert-scherm open je 'output format', dan 'add new', dan bovenin op custom zetten en je kunt de parameters opgeven.
Schitterend, bedankt! Stom dat ik dit zelf niet gevonden had.
Ondertussen heb ik de overige zaken ook grotendeels gevonden door gebruik te maken van foo_masstag en foo_runcmd.

En ook dank voor de nconvert tip, dit doet precies wat ik wil. Mijn hele MP3-conversie loopt wel niet vol-automatisch maar ik ben toch al een heel eind verder nu. Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:49

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik probeer de darkone skin te installeren in foobar2000 1.1.1
http://tedgo.deviantart.com/art/DarkOne-v3-0-1-187628705
ik krijg alleen het probleem dat 1 component het niet doet, geen idee waarom:
Failed to load DLL: foo_quicksearch.dll
Reason: De toepassing kan niet worden gestart omdat de configuratie van de toepassing onjuist is. Het opnieuw installeren van de toepassing kan dit probleem oplossen.

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-01 23:01
Ik gebruik sinds kort de foo_silk skin, en ben er erg happy mee. Ik zag dat er wat updates waren, en die heb ik geinstalleerd. Alleen de playcount1.1 update weet ik niet hoe ik die moet instaleren. De 2 andere updates voor artists en albumart waren makkelijk te vinden, maar ik vindt nergens een optie voor playcount.

Iemand enig idee waar ik dat kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267416

Leech_NL schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 17:07:
Ik gebruik sinds kort de foo_silk skin, en ben er erg happy mee. Ik zag dat er wat updates waren, en die heb ik geinstalleerd. Alleen de playcount1.1 update weet ik niet hoe ik die moet instaleren. De 2 andere updates voor artists en albumart waren makkelijk te vinden, maar ik vindt nergens een optie voor playcount.

Iemand enig idee waar ik dat kan vinden?
Update kan je hier vinden: http://code.google.com/p/....txt&can=2&q=#makechanges

Daarna moet je de layout editing mode enablen in foobar. (view>layout>enable layout editing mode)
Dan klik je rechts op het hartje links van de seekbar. Configure... Daar import je de nieuwe versie. Disable layout editing mode. Klaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-03 18:53
Ik krijg sinds een herinstallatie de rating niet meer aan de praat. Ik schreef deze naar mijn metadata. De gegevens zijn nog aanwezig onder <RATING> van 1 tot 5. Wanneer ik onder columns $if(%RATING%,$repeat(●,%RATING%),o) of $if(%rating%,$repeat(★,%rating%)$repeat(☆,$sub(5,%rating%))) ingeef, dan krijg ik niets te zien. Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Heb je wel een compatible lettertype geselecteerd? Volgens mij kennen alleen Unicode lettertypes ★☆ en ●o. Er zijn wat meer lettertypes die ook met ●o kunnen omgaan, maar dan staan ze niet altijd onder dezelfde char.
check charmap voor het lettertypes die je gebruikt voor alle symbolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-03 18:53
Mar2zz schreef op zondag 23 januari 2011 @ 22:01:
Heb je wel een compatible lettertype geselecteerd? Volgens mij kennen alleen Unicode lettertypes ★☆ en ●o. Er zijn wat meer lettertypes die ook met ●o kunnen omgaan, maar dan staan ze niet altijd onder dezelfde char.
check charmap voor het lettertypes die je gebruikt voor alle symbolen.
Nope, daar ligt het niet aan. Als ik de tekens verander naar pakweg 0 en x dan krijg ik het nog steeds niets goed te zien. Hoewel $if(%RATING%,$repeat(x,%RATING%),0) wel overal 0 toont. Maar in dat geval, als er bij <RATING> 5 staat krijg ik ook 0 bij de column.

Update:

Na lang zoeken heb ik eindelijk een oplossing gevonden! Blijkbaar is er in één van de latere versies van Foobar een wijziging gedaan, waar %rating% verwijst naar de playback statistics en $meta(rating) naar de rating in de metatag. Ik vind het best ingewikkeld, zeker in het licht van een klein en licht programma als Foobar met een grote transparantie. De complexiteit heeft vermoed ik vooral te maken met het debat tussen de voorstanders om de rating in de metadata op te slaan (zoals ik) en de tegenstanders die zullen zeggen dat als je de muziek deelt, je deze tags niet wilt meedelen (en je dus de rating in een aparte database moet steken).

Dus bij mij staat nu onder custom columns:

code:
1
$pad($repeat(&#9733;,$meta(rating)), 5,&#10025;)

Voor meer info:

[ Voor 40% gewijzigd door brommer op 24-01-2011 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 365415

Soft Playlists:
Recent heb ik een paar belangrijke bugs gefixt.
Belangrijkste is dat Top Tracks van user, artiest of genre en Recent Tracks nu meer dan 50 resultaten kan geven.
http://www.foobar2000.org/components/view/foo_softplaylists

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 365415 op 04-02-2011 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonus2
  • Laatst online: 04-01 22:03
ik ben een nieuwe gebruiker van foobar, gebruik foobar om vanaf mijn HTPC te kernel streamen naar mijn DAC en dat bevalt prima. Ik zou alleen graag foobar ook willen bedienen vanaf mijn laptop. Ik heb een android applicatie waar het mee kan, maar zou het het ook graag vanaf een andere pc kunnen. Iemand een idee? (of is dit een erge beginnersvraag.....)

gevonden: met httpcontrol + ajquery kan ik foobar webbased bedienen....

[ Voor 9% gewijzigd door tonus2 op 07-03-2011 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-06 18:07
Weet iemand welke skin dit is?
Afbeeldingslocatie: http://img706.imageshack.us/img706/7427/foobar.th.jpg

Deze werd gepost bij een meuktracker post

[ Voor 47% gewijzigd door Devrim op 17-04-2011 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

http://tedgo.deviantart.com/

DarkOne. zo te zien V2.x

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-06 18:07
Wtf...Ik was nog niet eens klaar met het editten van m'n post :D
Bedankt, ik zal eens ff kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ik heb hem zelf gehad toen ik Foobar gebruikte dus vandaar ;)

Maar goed heeft iemand enig idee wanneer foobar uit de laatste beta gaat? Ik wil graag weer foobar gaan gebruiken voor mijn collectie maar wacht liever eventjes totdat het echt stabiel is :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

:?
Dan pak je 1.1.5 in plaats van 1.1.6

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-06 15:26

Tim Schuhmacher

abasios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338139

Na aanleiding van dit topic ben ik bij Foobar2000 aanbeland. De reden was omdat ik mijn muziek sorteer op basis van mappen en Winamp dit niet ondersteunde. Nu vond ik het lay-out ietwat lelijk en heb ik wat plug-ings (Custom UI, Audioscrobbler, etc.) geïnstalleerd. Nu komt het probleem dat nu de optie om de muziek te sorteren op mappen niet meer beschikbaar is. Ook vind ik het lay-out nu nog steeds te basics. Ik wil liever een lay-out zoals deze twee afbeeldingen ;
1) http://exhost.nl/etc/twea...ar_topic/screenshot_1.jpg
2) http://exhost.nl/etc/twea...ar_topic/screenshot_4.jpg

Ik wil er wel nog even bij vermelden dat ik een noob ben bij scripten, dus zou ik het op prijs stellen als de installatie kant en klaar zou zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Kijk even hier: http://browse.deviantart....n/skins/media/foobar2000/ (eventueel een gratis account aanmaken om een heleboel leuk spul tegen te komen).
De meeste skins daar komen met wel met een stuk uitleg of zelfs een installer-achtig iets

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:03
Bij deze een screentje van mijn config die ik nu toch al een paar maand gebruik. Het ziet er dus naar uit dat dit vrij definitief is :P.

Afbeeldingslocatie: http://i158.photobucket.com/albums/t118/santascsi/zooi/th_WDKFoo.png
(klikken voor groter)

Ik zit enkel nog met 1 prangende vraag bij Foobar. Zijn er mensen die een addon kennen voor het combineren van streams. DI.fm heeft meerdere streams per radiozender en ik wil in mijn playlist Radio geen 5 dezelfde streams per zender. Is het mogelijk de URLs gewoon te combineren in 1 entry? Af en toe durft er wel eens een linkje niet bereikbaar zijn waardoor ik dan de .pls van DI.fm moet halen om een andere stream te nemen. Behoorlijk irritant dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet er iemand een site (niet deviantART) of uit zichzelf waar er skins kunnen worden gevonden voor de nieuwe versie van Foobar ? Want ik heb nu al een aantal skins gedownload, maar geen enkele werkt. Meestal ligt het aan het feit dat ze niet compatibel zijn met de nieuwe versie. Oh, het liefst waar ik niet mijn hoofd over kan breken, want dat kan ik missen als kiespijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:45
Ik heb een paar dingetjes die ik met foobar werkend wil krijgen maar dat lukt nog niet echt en ik hoopte dat iemand een idee had hoe dat op te lossen is.
Ten eerste mijn huidige scherm:
Afbeeldingslocatie: http://i244.photobucket.com/albums/gg7/GWBoes/th_foobar.png
Nu wil ik dat de playlist linksonder altijd de huidig spelende playlist weergeeft en het grote scherm in principe alleen de filter results weergeeft. Nu geven ze allebei hetzelfde weer, dus als ik één van de filters aanklik geven ze allebei de filter results playlist weer.

kortgezegd dus:
Hoe kan ik de playlist linksonder altijd de inhoud van dezelfde playlist laten weergeven?

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

@FightForMore: Wat bedoel je met 'geen van de skins werkt'?
Ik kan me eigenlijk alleen maar voorstellen dat jij een voorliefde lijkt te hebben voor skins die gebruik willen maken van PanelsUI en dus van Foobar 0.9.5.3 of ouder. Als je daar eens overheen stapt ;)

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb toch een versie die ouder is dan 0.9.5.3 ? En bij sommige skins moet je aparte plug-ins downloaden en daar wringt het schoentje. Meestal werken die plug-ins niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 338139 op 06-05-2011 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413156

Hallo allemaal,

Ben een nieuwe Foobar(v1.1.7) gebruiker die wat hulp kan gebruiken met het optimaliseren van mijn huidige foobar layout. Ik heb een theme van placebo gedownload en ben deze aan het optimaliseren voor eigen gebruik. Ik zit met het volgende:
Met mijn Playlist layout ben ik tevreden:

Afbeeldingslocatie: http://img638.imageshack.us/img638/8701/mainok.th.jpg

Het probleem bevind zich in de tabs rechtsboven (albums/settings) Hier komt een gedeelte van de albumlist doorheen. en het spectrum onderaan staat er volledig:

Afbeeldingslocatie: http://img9.imageshack.us/img9/2806/settingswrong.th.jpg

Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze onderdelen alleen zichtbaar zijn in de playlist tab?
Hopelijk is er iemand die kan helpen! Alvast bedankt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 413156 op 30-06-2011 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
waar heb je die theme vandaan dan? kan ik ff in de code kijken, al is mijn foobarsyntax wat roestig aangezien ik al een poos geen foobar meer gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mar2zz schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 13:33:
waar heb je die theme vandaan dan? kan ik ff in de code kijken, al is mijn foobarsyntax wat roestig aangezien ik al een poos geen foobar meer gebruik
Wat snel, Bedankt!
http://razor-87.deviantar...-Lossless-1-6-0-194657442

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ja wel snel, maar ik kan je niet helpen helaas... Times have changed blijkbaar, ik kan niet bij de syntax, de tekensets worden niet ondersteunt in gedit, dus ik kan ook niets editen, als in syntax aanpassen... blijkbaar is het tegenwoordig anders opgeslagen.

Als ik jou was zou ik deze zelfde report maken op de deviant-art pagina, of, wellicht heeft de maker een eigen topic op Hydrogenaudio.org foobar2000-forum.

Nu mis ik ineens wel de good old times van foobar waarbij je lekker kon rommelen in configs met notepad++ :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, bedankt voor de moeite. Misschien dat iemand anders nog kan helpen?
Ik heb inmiddels ook contact gezocht met de maker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pres_lincoln
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-06 13:49
Even het topic van de beste player ter wereld omhoogschoppen :)

Iemand enig idee welke plugin ik hier had, voordat ik een herinstallatie van Win7 ging doen!
Ik heb me al helemaal sufgezocht, maar ik kan het echt niet meer terugvinden...

Misschien onnodig te vermelden, maar het gaat dus om de plugin waar het rode (paint) kruisje voor staat!

http://imageshack.us/phot...64/img12062011154034.jpg/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-06 00:58

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Is er in foobar ook de mogelijkheid om een playlist te herbouwen aan de hand van je media library?
Ik heb namelijk de volgende situatie.

Ik heb nieuwe muziek, ik beluister het en gooi dat in een playlist. Na een tijdje ga ik mijn muziek indelen in de goede directories.
Nu kan foobar het bestand natuurlijk niet meer vinden. Het staat nu wel in de media library (voorheen niet), dus is het dan niet mogenlijk om te kijken of het bestand nog in de media library bestaat en dat hij deze dan automatisch pakt.

Ik kon dit zelf helaas niet vinden, is er misschien een plugin die dit wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:30:
Is er in foobar ook de mogelijkheid om een playlist te herbouwen aan de hand van je media library?

Ik heb nieuwe muziek, ik beluister het en gooi dat in een playlist. Na een tijdje ga ik mijn muziek indelen in de goede directories.
Nu kan foobar het bestand natuurlijk niet meer vinden. Het staat nu wel in de media library (voorheen niet), dus is het dan niet mogenlijk om te kijken of het bestand nog in de media library bestaat en dat hij deze dan automatisch pakt.

Volgens mij gebruik ik op mijn thuis pc deze:
http://www.hydrogenaudio....index.php?showtopic=73910

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:30:

Als je leert je bestanden te verplaatsen met foobar zelf dan kom je dit probleem niet tegen. foobar heeft ongeevenaarde functies om bestanden te verplaatsen op basis van jouw voorkeuren, waarbij je zelfs met $if(is waar, dan zus, anders zo) voorwaarden kan geven. presets voor het verplaatsen kan je ook bewaren zodat ze onder het rechtermuisje komen te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-06 00:58

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Perfect! _/-\o_

Ik wilde hem zelf net gaan posten omdat ik er toevallig vandaag tegenaan liep.

@Mar2zz
Dat doe ik ook meestal, alleen hebben mijn broertje en ik beide een grote muziek verzameling en deze updaten we van tijd tot de tijd zodat we beide hetzelfde hebben. Dat werkt voor ons makkelijker :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:25
Ben zelf nog geen gebruiker van Foobar, maar na het lezen van dit topic. Lijkt het mij een zeer goede mp3 player. Gebruik nu zelf al geruimte tijd Winamp met de MMD3 skin, deze skin kan ik verkleinen zodat hij mooi boven in mijn scherm past.

Nu wil ik graag weten of foobar ook te integreren is in mijn taakbalk (windows 7 x64) Wil daar puur de knoppen voor afspelen etc.

Kwam via google als deze tegen
Foobar taskbar

Maar is nog niet wat ik wil, daar heb je dus een pictogram in je taakbalk. Maar wil dus alleen de knopjes.

[ Voor 25% gewijzigd door G.Scholtens op 13-10-2011 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

DeTeraarist

#Boots2Asses

Er is wel ergens een plugin die wat knoppen in de systray zet. Een andere plugin(Colums UI, welke meteen voor een nieuw uiterlijk zorgt) komt ook met opties voor de taskbar. Geloof dat je dan echter met een foobar icon zit in plaats van met album art.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:25
Maar waar kan ik die vinden, dat is natuurlijk de vraag haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Nu online

DeTeraarist

#Boots2Asses

Euh op foobar2000.org bij de plugins. Geen idee hoe die heet, kom het af en toe tegen als ik op zoek ben naar updates of nieuwe plugins. Zelf heb ik foobar in de taakbalk gepint met de taskbar plugin die je aanhaalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Zijn er ook skins die werken met de nieuwste versie? Ik krijg als beginner geen enkele skin aan de praat zonder verschillende errors te krijgen of maar een klein stukje van de skin.

[ Voor 27% gewijzigd door Joolee op 25-10-2011 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Joolee schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:29:
Zijn er ook skins die werken met de nieuwste versie? Ik krijg als beginner geen enkele skin aan de praat zonder verschillende errors te krijgen of maar een klein stukje van de skin.
Darkone werkte hier perfect. Laatste versie van een maand terug ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb net deze aan de praat gekregen:
http://fanco86.deviantart.com/gallery/#/d31gx6o

Er zit een uitleg bij over hoe panels toe te voegen zijn. Ik snap nu wel een beetje hoe dat hele panel gebeuren in elkaar zit en kan dus gaan customizen.

Nu nog op zoek naar een tabbed aero skin welke ik kan gaan customizen :9

[ Voor 13% gewijzigd door Joolee op 25-10-2011 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

Wie weet waar ik de logfile van Foobar kan vinden? De Console meldt namelijk niet alles.
Probleem: er verschijnt een groot grijs vlak als ik Foobar open. Waarschijnlijk een restant van een plugin. De Console meldt het volgende: UI Element instantiation failure: UI Element Not Found
(Picasa heeft er niets mee te maken)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DXnE70FwV5KsD1mFBeUFPjl9/full.jpg

Ik neem aan dat een logfile wat dieper hier op ingaat

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:11
Een grote kick:

Ik heb wat issues met foo_facet.dll.

Vroeger als ik in facets een zoekterm intikte dan filterde die zowel de 2 kolommen (genre, artist, album - itunes style ) die ik had ingesteld, als de main playlist view met alle tracks erin. Maar sinds kort lijkt dit niet meer te werken. Heeft iemand enig idee hoe ik dit gedrag weer terug kan krijgen? De "nieuwe" facets lijken ook veel ingewikkelder dan eerst... Jammer.

Sorry :D met een eigen post uit 2009 heb ik het op kunnen lossen :p
Ramon in "Foobar ervaringen en skins Topic" (oude versie van de facet plugin teruggezet)

[ Voor 17% gewijzigd door Ramon op 04-04-2012 23:25 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-06 12:07
En weer even omhoog kicken!

Recent m'n computer opnieuw geïnstalleerd en vergeten de foobar instellingen te backuppen dus moest weer overnieuw beginnen. Ik had altijd een vrij donkere layout maar was er al een beetje op uitgekeken. Nu heb ik het volgende in elkaar gezet en ben er erg tevreden over!

Afbeeldingslocatie: http://ompldr.org/vZHgzcA

De enige component die ik gebruikt heb is ColumnsUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-05 10:45
brommer schreef op maandag 24 januari 2011 @ 00:31:
[...]

Nope, daar ligt het niet aan. Als ik de tekens verander naar pakweg 0 en x dan krijg ik het nog steeds niets goed te zien. Hoewel $if(%RATING%,$repeat(x,%RATING%),0) wel overal 0 toont. Maar in dat geval, als er bij <RATING> 5 staat krijg ik ook 0 bij de column.

Update:

Na lang zoeken heb ik eindelijk een oplossing gevonden! Blijkbaar is er in één van de latere versies van Foobar een wijziging gedaan, waar %rating% verwijst naar de playback statistics en $meta(rating) naar de rating in de metatag. Ik vind het best ingewikkeld, zeker in het licht van een klein en licht programma als Foobar met een grote transparantie. De complexiteit heeft vermoed ik vooral te maken met het debat tussen de voorstanders om de rating in de metadata op te slaan (zoals ik) en de tegenstanders die zullen zeggen dat als je de muziek deelt, je deze tags niet wilt meedelen (en je dus de rating in een aparte database moet steken).

Dus bij mij staat nu onder custom columns:

code:
1
$pad($repeat(&#9733;,$meta(rating)), 5,&#10025;)

Voor meer info:
Bedankt, heb hier google voor afgezocht maar niet kunnen vinden. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09-2015
Vinze schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 22:14:
En weer even omhoog kicken!

Recent m'n computer opnieuw geïnstalleerd en vergeten de foobar instellingen te backuppen dus moest weer overnieuw beginnen. Ik had altijd een vrij donkere layout maar was er al een beetje op uitgekeken. Nu heb ik het volgende in elkaar gezet en ben er erg tevreden over!

De enige component die ik gebruikt heb is ColumnsUI.
Hm, vind het niet denderend. Gebruik al jarenlang DarkOne van ene Tedgo. Te downloaden op deviantart.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:44
brommer schreef op maandag 24 januari 2011 @ 00:31:

Update:

Na lang zoeken heb ik eindelijk een oplossing gevonden! Blijkbaar is er in één van de latere versies van Foobar een wijziging gedaan, waar %rating% verwijst naar de playback statistics en $meta(rating) naar de rating in de metatag.

{...}
Vroeg me al af waarom query naar %rating% niet overeenkwam met mijn ratings (in metaveld <RATING>) Tot nu nergens kunnen vinden, dus dankjewel voor deze info! M'n autoplaylist met query: "$meta(rating)" GREATER 2 werkt nu naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Dit topic komt langzaam weer tot leven :P.

Ik heb ook sinds een tijdje foobar en ben er zeer tevreden over.
Nu wil ik graag via bluetooth foobar kunnen bedienen met mijn android telefoon.
De apps die in de playstore staan zijn alleen voor wifi.
Ik gebruik windows xp sp3 en een Qtrek ek11 Bluetooth stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188596

Waarom via Bluetooth?
Mocht wifi toch een alternatief voor je zijn vind ik Foobarcon Pro een fantastische app. De gratis versie heeft dacht ik een beperking op het aantal songs maar ik zou hem voor aanzienlijk meer dan de huidige prijs ook hebben gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
  • Nu online
Omdat ik geen wifi heb en geen internet op de plek waar ik het wil gebruiken.
De pc dient als opslag voor muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-06 16:03

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Waarom moet Foobarcon Pro deze machtiging hebben?
Telefoonoproepen

telefoonstatus en -identiteit lezen
Hiermee kan de app toegang krijgen tot de telefoonfuncties van het apparaat, Met deze toestemming kan de app het telefoonnummer en de apparaat-ID's bepalen, of een oproep actief is, en het andere telefoonnummer waarmee wordt gebeld.

uitgaande oproepen doorschakelen
Hiermee kan de app uitgaande oproepen verwerken en het nummer wijzigen dat wordt gebeld. De app kan uitgaande oproepen bijhouden, omleiden of blokkeren.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
  • Nu online
KroontjesPen schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 21:19:
Waarom moet Foobarcon Pro deze machtiging hebben?

[...]
Om op pauze te gaan als je gebeld wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Mooie App, ga ik zeker gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:44
Voor de liefhebbers van de DarkOne skin: versie 4 is net uit.

Afbeeldingslocatie: http://img542.imageshack.us/img542/8786/foobardarkone4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Nu online

DeTeraarist

#Boots2Asses

Ooh nieuw speelgoed :D Aan het screenshot te zien denk ik dat ik liever bij 3 blijf, maar ga hem zeker uitproberen. Hier een linkje voor luie mensen :p

oww, de nieuwe lyricspanel is wel erg fijn, misschien toch maar bij 4 blijven dan, want meeblerren is een must :D

[ Voor 21% gewijzigd door DeTeraarist op 23-03-2013 03:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09-2015
Propheticus schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 20:39:
Voor de liefhebbers van de DarkOne skin: versie 4 is net uit.

[afbeelding]
Fijn! Mijn favoriete Foobar skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-05 23:41
Mooi, ik ga dit programma maar ook eens gebruiken. Beetje uitgekeken op de Winamp clasic. Ik heb net mijn albums voorzien van een albumcover met Tag & Rename.
Moet nu nog de juiste skin hebben en eens gebruik gaan maken van Playlisten.
Tot nu toe zitten er geen Skins bij die mij prettig lijken...

[ Voor 12% gewijzigd door noud op 16-05-2013 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-06 14:45
Ik gebruik zelf Foobox als skin.
Bevalt me zeer goed. Geen crashes (al vaker crashes gehad bij skins dankzij sommige plugins), snel en ziet er ook goed uit!

Battlelog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik ben wel te spreken over de Catrox skin. Alhoewel ik hem alleen werkend kreeg met een portable installation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik vind Album shuffle wel fijn, maar soms heb ik echt helemaal geen zin in een bepaalde artiest/album.

Nu moet je dan skippen/nexten totdat je bij het volgende album aan gekomen bent, wat een beetje jammer is. Zou er een manier zijn om (via het toetsenbord) snel bij het eerste nummer van het volgende album terecht te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Beste Tweakers,

Ik gebruik foobar nu al een tijdje, het meeste stream ik FLAC bestanden via DLNA naar me receiver.
Alleen zie ik op mij display van me receiver PCM staan, dus dat betekend dat me PC het decodeert?
Nou lijkt het me redelijk logisch dat me receiver dit beter kan dan me PC.
Nou de vraag klopt deze theorie en hoe kan je instellen dat Foobar2000 flac muziek ongecodeerd streamt?

Alvast bedankt voor de medewerking.

Mvg, Michael.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Heeft iemand toevallig nog een antwoord voor bovenstaand?
En dan vooral voor "hoe kan je instellen dat Foobar2000 flac muziek ongecodeerd streamt"?

Alvast bedankt.nl

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188596

PCM is ongecodeerd.
Wat zou je dan willen zien op je receiver, Dolby of DTS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Ik zou graag zien dat er FLAC opstaat.

PCM is niet ongecodeerd maar is in mijn vraag kwestie al gecodeerd door mijn PC en dat wil niet het moet worden gecodeerd door mijn receiver.

heb mijn info hier vandaan: http://www.homecinemamaga...n-bitstream-en-pcm-audio/
Dit gaat dan in dit voorbeeld over Blu-ray spelers maar ik ga ervan uit dat het principe het zelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Nou kan ik me natuurlijk vergissen, maar foobar is een mediaspeler, met als direct doel het weergeven van muziek.
Dat jij dat door je receiver stuurt is jou keuze, maar volgens mij is foobar niet ingericht op een rol als 'domme' voorversterker. En volgens mij verschillen (de software) foobar enerzijds en (hardwarematige) blu-ray spelers daar toch wezenlijk.

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Jester-NL schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 16:50:
Nou kan ik me natuurlijk vergissen, maar foobar is een mediaspeler, met als direct doel het weergeven van muziek.
Nou dat is precies wat ik dus ook doe!
Dat jij dat door je receiver stuurt is jou keuze, maar volgens mij is foobar niet ingericht op een rol als 'domme' voorversterker.
Nou ga je nog maar is verdiepen in wat een voorversterker is.
Ik gebruik Foobar als mediaplayer van de pc naar de receiver.
En volgens mij verschillen (de software) foobar enerzijds en (hardwarematige) blu-ray spelers daar toch wezenlijk.
Dit betrefte alleen het gedeelde over PCM door sturing, en niet over blu-ray spelers.

Als je nou een nuttig antwoordt heb op mijn vraag dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
Als je nou een nuttig antwoordt heb op mijn vraag dan hoor ik dat graag.
Als je nu eens niet zo bijdehand zou doen (en die storende dt-fouten achterwege laten), dan zouden mensen je misschien ook effectief *willen* helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Waking_The_Dead schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 17:22:
[...]

Als je nu eens niet zo bijdehand zou doen (en die storende dt-fouten achterwege laten), dan zouden mensen je misschien ook effectief *willen* helpen.
Wie is hier nou bijdehand?
Waar je, je wel niet druk over maakt , zeker een docent Nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Nu online

DeTeraarist

#Boots2Asses

Aangezien foobar helemaal geen UPnP ondersteund zo uit de doos, welke plugin gebruik je ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Ik heb deze plug-in (zie link) toegevoegd:
http://www.foobar2000.org/components/view/foo_upnp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Vanaf de pagina waar je naar linkt:
powerful per device streaming options, to adapt audio format to the capabilities of the remote playing device.
Conversion to WAV or LPCM, transcoding to mp3, resampling, replaygain, bitdepth conversion, conversion to stereo, DSP chain,...
Duik in de instellingen van je plugin.

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291350

Ben juist overgestapt naar foobar en heb al wel wat bijgeleerd over het programma maar nog veel te weinig naar mijn zin.

-Is er een mogelijkheid om een map te laden en dat deze constant zichtbaar blijft en enkel kleiner wordt bij het zoeken (zoals winamp). Nu wordt er pas enkel iets getoond als men specificieert via zoeken.

-als ik een zoekopdracht uitvoer naar bijvoorbeeld het woord 'love' komt dit tevoorschijn en word deze selectie duidelijk in de wachtrij van foobar geladen (alle tracks met love) Is het mogelijk foobar dit niet automatisch te laten doen?, maar bijvoorbeeld enkel het nummer dat ik heb laten spelen, of de hele map of library?

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Ken je de facets plugin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu wel. Bedankt

Kan ik de te spelen tijd ook ergens vanboven in mijn werkbalk krijgen of enkel zoals nu onderaan in het klein?

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 291350 op 24-11-2013 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Een goede tip is het hele instellingenmenu rustig doorpluizen. Alle zaken die je wil staan er volgens mij standaard in. Ben het wel met je eens dat het niet heel overzichtelijk is. En waarschijnlijk kom je ander opties tegen waar je nog niet eens aan had gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik nu de osd plugin (on-screen display) maar vind het niet optimaal. Het is idd zeer moeilijk als je niet met het programma vertrouwd bent en niet echt vertrouwt bent met een "syntax". Probeer die osd wat tekst betreft maar eens deftig te configureren, zucht. Gebruiksvriendelijkheid moet echt beter, hoewel je dan wss juist de charme van het programma weghaalt volgens velen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Zo ingewikkeld is die syntax toch niet? Zie hier http://wiki.hydrogenaudio...itle_Formatting_Reference

Ik weet niet wat je allemaal in je OSD wilt zetten... bij mij staat er gewoon %artist% - %title%, das genoeg voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja heb het ondertussen ook al beter door hoor.

Kan je het ook zo instellen dat de osd verdwijnt als je het programma minimaliseert?
Zijn er buiten dat nog alternatieven voor deze plugin om het echt te integreren?

Zoiets als dit bovenaan de foto:

http://th01.deviantart.ne...Foobar2000_by_fanco86.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 291350 op 25-11-2013 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Anoniem: 291350 schreef op zondag 24 november 2013 @ 16:49:
Ja heb het ondertussen ook al beter door hoor.

Kan je het ook zo instellen dat de osd verdwijnt als je het programma minimaliseert?
De OSD is toch juist bedoelt om te zien wat je speelt als je van nummer switched en foobar geminimized hebt?
Zijn er buiten dat nog alternatieven voor deze plugin om het echt te integreren?

Zoiets als dit bovenaan de foto:

http://th01.deviantart.ne...Foobar2000_by_fanco86.jpg
Dat lijkt op een theme? Heeft toch niets met de OSD-plugin te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee weet ik , maar het integreren van de filedata in de skin lijkt me gewoon leuker en mooier. Maar dat skinnen lukt me ook al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-06 15:45
Ik zit nu even mijn foobar2k configuratie te perfectioneren, maar ik loop tegen een probleempje aan bij het customizen van de buttonstoolbar. Er zijn een aantal bestaande knoppen, echter wil ik er graag nog wat extra buttons aan toe voegen. Deze verschijnen dan in de vorm van een '?'-icon.

Wil ik deze veranderen dan kan ik schijnbaar niet uit een standaard selectie van icons kiezen en moet ik bladeren in mijn filesystem naar een .ico-file. Echter vind ik ook nergens de default icons die er al stonden ook nergens. Ter illustratie:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mM0354S.png

Alleen met een aantal standaardknoppen zoals Play, Pause wordt er default een icon ingesteld. Ik wil het liefst de standaard layout behouden en geen custom icons gaan gebruiken.

Edit:

Uiteindelijk gekozen om de icons te gebruiken uit dit iconpack, welke redelijk neutraal zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Steephh op 05-04-2015 02:31 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:20
TS heeft kapotte afbeeldingen, well aware, wordt gefixt.

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-06 21:01
Foobar2000 controller van Sergi Mola (android) leegt mijn playlists als ik iets wil afspelen via FILES. Ik heb gewoon een aparte playlist voor Radio dus ik snap niet dat ie die overschrijft/leegt, dat doet overigens met alle playlists. Het gekke is dat ie wel de standaard foobar2000controller playlist gebruikt om de nieuwe files in te zetten en af te spelen.

Hoe los ik dat op?

EDIT: Nvm al gevonden in advanced settings -> Clear playlist

[ Voor 29% gewijzigd door Sunrise op 14-04-2015 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Stomp niet af, blijf slijpen

Wie gebruikt er nog meer deze StrigUI lite? http://www.hydrogenaud.io...86&view=findpost&p=878611 Ben er persoonlijk wel weg van. Lyrics component heb ik eruit gegooid, cpu hungry op mijn oude bakkie. En ook biography eruit gegooid.

Album art haal ik overigens op met MusicBrainz Picard, enige nadeel daarvan is dat in mijn geval soms de indeling van een album iets wijzigt door toevoeging van 2e album artiesten.

En wie weet er iets meer inside information over de te verschijnen iOS app van foobar2000? Er is namelijk een select groepje bèta testers, maar veel meer info daarover kan ik niet vinden..

[ Voor 23% gewijzigd door GerardVanAfoort op 24-05-2015 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolla
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-12-2024
Dankzij dit topic heb ik Foobar geïnstalleerd en al mijn cd's naar Flac geript aangezien DS audio app op mijn Windows Phone flac kan afspelen. Gelijk alle covers er bij gezocht en alle tags goed ingevuld. Als bestandsnaam heb ik gekozen voor track - artiest - album - titel.

Nu heb ik een aantal albums welke uit meerdere cd's bestaan. Ik heb gewoon in desbetreffende map een onderverdeling gemaakt door submappen Disc 01, Disc 02 enz.. aan te maken. Handmatig heb ik de geripte bestanden in de juiste map gezet. Nu kun je in de tag ook Disc Number en Total Discs in vullen. Echter kun je Disc Number niet in de bestandsnaam meegeven. Zouden jullie niets doen met Disc Number of deze meegeven aan de album titel door er - CD 1 aan toe tevoegen?

[ Voor 49% gewijzigd door Rolla op 04-01-2016 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
1.01 Queen - Bohemian Rapsody

Kortom: disdcnumber.tracknumber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Alhoewel misschien geinitieerd door Foobar, veel meer een tagging-vraag
Hoe organiseer je jouw muziekcollectie? is (bijvoorbeeld, zij het wat ouder) een mooi voorbeeld.

Maarre... discnummers toevoegen is niet onmogelijk, en ook niet vreemd

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolla
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-12-2024
Bedankt voor de reacties. Nadat ik mijn vraag gesteld had, kwam ik dat topic ook tegen. Had mijn vraag achteraf misschien beter daar kunnen stellen.

Inmiddels heb ik met Foobar de discnummers toegevoegd aan de bestandsnaam, zodat ik van de aparte mapjes voor elke disc afgestapt ben. Alles staat nu in een album map. Qua bestandsnaam gebruik ik nu:
discnummer.tracknummer - artiest - album - titel

[ Voor 6% gewijzigd door Rolla op 05-01-2016 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Poging tot topickaping de kop ingedrukt :) Thx voor de topicreports

[ Voor 62% gewijzigd door Lustucru op 09-01-2016 18:05 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Yes! foobar2000 voor iOS en Windows Phone beschikbaar:

"foobar2000 is available to preview for Apple iOS, Windows Universal (Windows Phone 10), and will soon be available for Android."

http://mobile.foobar2000.com

Op het forum staan tips om te streamen met UPnP en files of folders in zijn geheel te downloaden naar je device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Zo dat is lelijk zeg. Wat is de meerwaarde boven Groove Music?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ramon schreef op zondag 08 mei 2016 @ 12:29:
ik hoop dat de community net zo actief met plugins en skins wordt. Dan wordt het vanzelf interresant. Standaard is Foobar in Windows ook lelijk en saai.

Ik ga het in ieder geval proberen op Android. Alhoewel GoneMad lastig te verslaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Ramon schreef op zondag 08 mei 2016 @ 12:29:
Kijk maar eens in de settings naar alle mogelijkheden.. :) fb2k is van oorsprong basic van layout maar zeer uitgebreid aanpasbaar. Ook voor de mobile versions word dit mogelijk maak ik uit op het mobile forum http://forum.foobar2000.c...owthread.php?114-Skinning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Jelte schreef op zondag 08 mei 2016 @ 12:38:
[...]
ik hoop dat de community net zo actief met plugins en skins wordt. Dan wordt het vanzelf interresant.
Hoe zit dat dan met het uitvoeren van externe code door apps op iOS (plugins). Ik dacht dat Apple dat verbood?
Standaard is Foobar in Windows ook lelijk en saai.
Klopt, en dat is iedere keer als ik het opnieuw moet configureren weer een ellende. Ik zou willen dat er wat meer moeite gestoken wordt in het maken van een standaard experience die daadwerkelijk bruikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik vind het anders een verademing zo simpel en zonder afleidende gui. Meer of anders kan je zelf toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Ramon schreef op zondag 08 mei 2016 @ 13:19:
Ik zou willen dat er wat meer moeite gestoken wordt in het maken van een standaard experience die daadwerkelijk bruikbaar is.
Like http://tedgo.deviantart.com/art/DarkOne-v4-360862076 this? foobar2000 is natuurlijk een lichtgewicht en met Tedgo's Dark One blijft dit zo. Een van de mooiere skins met diverse plugins, stabiel en bugfree.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
Ik wist dat er zulke reacties zouden komen. Nee ik bedoel dus niet een UI zoals wat Vermeulen zegt met allerlei afleidende dingetjes. Ik bedoel puur een UI die bruikbaar is. De standaard UI van Foobar is NIET bruikbaar. Ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat de gemiddelde gebruiker het installeert, schrikt, en het 5 minuten later weer deïnstalleert.

Persoonlijk vind ik het voor mijn PC ook niet erg om eventjes een uurtje aan te kloten om dingen netjes te krijgen, maar op mijn telefoon moet het gewoon er goed uit zien, stabiel en snel werken: Op mijn telefoon ga ik niet customizen. Daarom vind ik het ook raar dat ze bij foobar zijn begonnen met Windows en iOS en niet met Android, terwijl in die laatste groep gebruikers toch veelal de gebruikers zitten die willen customizen.

Pagina: 1 2 3 Laatste