Ik gebruik al een tijdje Winamp en al sinds dag 1 van het gebruik van Winamp stoor ik me enorm aan het feit van hoe Winamp de liedjes presenteert aan de gebruiker. Ik ben helaas een een perfectionist op het gebied van sorteren en werken met een schema om mijn computer netjes te houden en daarom sorteer ik mijn muziek ook anders. Nu na een aantal maanden klooien met plug-ins (die Winamp helemaal laten crashen) en de opties heb ik nog steeds geen resultaat geboekt. Dus ben ik noodgedwongen gaan moeten googlen (ik ben een ontdekker, dus ik google niet graag), maar daar vind ik enkel een link naar een crappy plug-in die m'n hele systeem laat crashen. Dit verhaal doet er eigenlijk niet toe, want mijn vraag is gewoonweg ofdat er een mogelijkheid bestaat om mijn muziek te sorteren bij 'Audio' zoals mijn mappen of moet ik een ander programma gebruiken die dit wel kan (en zo niet, de albums deftig zichtbaar toont) ?
Ik heb ook tijden Winamp gebruikt. Sinds een aantal maanden gebruik ik met volle tevredenheid het programma Foobar2000 (http://www.foobar2000.org). Met dit programma kun je de library weergeven zoals de mappenstructuur op je hdd. Een aanrader om een keer te proberen!
Je kan Winamp ook de dir laten weergeven in de Playlist. Zit ergens onder je Preferences. Succes 
PS: ik draai al 5jaar geen Windows meer dus kan niet precieser zijn...
PS: ik draai al 5jaar geen Windows meer dus kan niet precieser zijn...
Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI
1by1 - free mp3 and multiformat audio directory player (http://mpesch3.de1.cc/1by1.html)
Ik gebruik dit nu al sinds 2003, en heb sindsdien niet meer omgekeken naar winamp en dergelijke.
Het oogt op het eerste zicht misschien banaal, maar eens je er een tijdje mee bezigt bent wil je gewoon niets anders meer.
Geen playlisten meer onderhouden, gewoon alles sorteren in je mappen en spelen maar.
Coverart wordt eveneens mee ondersteunt.
En mits installatie van de correcte winamp plugins speelt het gewoon alles wat je hebben wilt.
Afspelen vanop een NAS is trouwens ook geen enkel probleem.
Ik gebruik dit nu al sinds 2003, en heb sindsdien niet meer omgekeken naar winamp en dergelijke.
Het oogt op het eerste zicht misschien banaal, maar eens je er een tijdje mee bezigt bent wil je gewoon niets anders meer.
Geen playlisten meer onderhouden, gewoon alles sorteren in je mappen en spelen maar.
Coverart wordt eveneens mee ondersteunt.
En mits installatie van de correcte winamp plugins speelt het gewoon alles wat je hebben wilt.
Afspelen vanop een NAS is trouwens ook geen enkel probleem.
Ik zal beiden eens testen en zien welk programma nu beter is voor mij persoonlijk. Bedankt voor de snelle reply's!
Pagina: 1