Foobar ervaringen en skins Topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:
  • 62.882 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Mar2zz schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 11:12:
Zo blijf je bezig, foobarren is een hobby op zich...

$info(encoding) is ook een leuke daarvoor. Die geeft lossy of lossless.

Je hoeft daar ook niet perse een column voor te gebruiken, je kan in preferences bij facets ook de pattern van album aanpassen. Daarmee krijg je gelijk een voordeel, dan kun je dat soort extra info in een lichtere kleur weergeven dan de albumnaam, en je gebruikt de hele facet voor 1 string, zodat je niet 2 afgekapte columns hebt als de entry's te lang zijn. Ik gebruik dat in al mijn facets, albumnaam is duidelijk, andere info lichter weergegeven (discnumber of date of totaldiscs of datum toegevoegd bijvoorbeeld... ) Na ja, eindeloos dus ongeveer... (dat lichtere kleur komt overigens doordat je het tussen [] of () plaatst (gescheiden met ', zodat het als text wordt gelezen). Kan je dus ook je alleen je codec column alleen aanpassen.

Probeer deze maar eens:
%album% ['('%codec%')']
Idd dit is zeker een betere oplossing, het is nog een beetje stoeien idd maar dit vindt ik het mooiste aan Foobar.

thnx voor je tip ;)

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb gisteravond voor het eerst even goed met foobar2000 gestoeid. Met behulp van Columns UI, Album list panel (voor een Explorer view) en Quick Tagger (voor ratings) heb ik precies wat ik wil. Echter één klein probleempje waar ik maar niet uit kwam..

Afbeeldingslocatie: http://xs233.xs.to/xs233/08440/foobar740.png

Links heb je de Album view (op Directory structure) en rechts de Columns playlist. Elke keer als ik uit de Album view een node/folder kies die childs/sub-folders bevat, dan wordt de playlist rechts niet helemaal alfabetisch gesorteerd. Dit komt omdat de folders één voor één worden gescand en alle nummers onder elkaar worden gezet. Nu kan ik op de Artist column klikken om te sorteren, maar dit zou ik graag automatisch willen hebben.

Iemand een idee hou ik dat zou kunnen doen? Ik heb heel wat afgezocht maar kwam het niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Wil je dat echt zo hebben? sorteren op artiest alleen zorgt ervoor dat al je tracknummers door elkaar gaan lopen als je meerdere albums hebt??

Van columns UI weet ik niet veel, maar je kan een sort vastzetten in preferences > general > incoming files.
Standaard is het %path_sort%, dus worden ze zo gesorteerd zoals ze in windows staan (of zoals ze in die node of child staan. Maak er het volgende van %ALBUM ARTIST% - %DATE% - %ALBUM% - %DISCNUMBER% - %TRACKNUMBER%-%TITLE% dan heb je een normale groupsort. Maak er %artist% van, en je hebt wat je vraagt...

Als bovenstaande niet werkt dan moet je de sort in de node aanpassen. Ik ken die album viewer die je daar hebt niet, wellicht kun je daarin custom options invoeren.

(voor bovenstaande UI hoef je Columns UI niet echt te gebruiken, met default UI bereik je dat ook wel.)

Mijne lijkt er best wel op toch, is alleen default ui... ((ff langs kleurtjes kijken, en mijn folders zijn hetzelfde als artist/(jaar)album/tracks. dus geen groep zoals bij jou, maar dat zou in deze view wel zo zijn als bij jou als ik dat had. En je ziet facets onderaan, niet mogelijk met columns, wel met default!)
Afbeeldingslocatie: http://img377.imageshack.us/img377/7453/foobiesmallet7.png klikgroot

... ben een beetje een default UI evangelist...

[ Voor 26% gewijzigd door Mar2zz op 02-11-2008 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Mar2zz, allereerst bedankt voor je bericht! :) Het is me overigens gelukt, onder General heb ik 'Sort incoming files by:' op %artist% gezet en onder Media Library > Album List Panel > Advanced heb ik 'Apply core sort settings to added items' aangevinkt. Eigenlijk heel simpel, maar de opties zag ik over het hoofd.

De reden dat ik deze manier de UI heb ingedeeld is omdat ik niet zoveel met albums werk, meer met losse bestanden. Wel een goede tip van je om het misschien zonder Columns UI te doen, dat zal ik eens gaan uitvogelen.

Edit: ik heb nog wat aanpassingen gedaan, nu is het gegroepeerd op Artist en links-onderin kan ik makkelijk switchen tussen de playlist en radio stations.

Afbeeldingslocatie: http://xs233.xs.to/xs233/08440/foobar745.png

[ Voor 17% gewijzigd door Nordlys op 02-11-2008 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
... ben een beetje een default UI evangelist...
Ja, hier nog 1, begonnen met columns, maar sinds 0.9.5 weer terug naar de default. Vooral sinds foo_facets werkt het allemaal echt super. Daarvoor met de album list gewerkt, maar ik kreeg daar erg veel vertraging door m'n collectie. Gisteren m'n library weggeveegd en opnieuw opgebouwd, stond op een netwerkshare en dat werkt niet met 0.9.6b2. Kon niet wachten om "folderwatching" te checken, en het werkt zelfs beter dan ik verwacht had. :)

Afbeeldingslocatie: http://junk.techforze.nl/foobar.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Tranzity op 02-11-2008 22:09 . Reden: Thumb. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
lol @ die added last week 51000 stuks! dat heb ik in mei 2008 gehad, toen ik naar de default ui ging. Je kan je oude added-datums weer terugkrijgen door %last_modified% als source voor %added% als pattern te gebruiken via automatic fill values, en daarna import filestatistics from tags. Werkt voor veel files, tenzij je kort geleden nog alles hebt gerenamed.

Ik ben net over naar een breedbeeld-lcd, dus ik ga die van mij nog veranderen, moet nog ff wat ideeen opdoen. Wat een goed idee van die regel met textdisplay bovenin. die ga ik van je jatten!

[ Voor 7% gewijzigd door Mar2zz op 02-11-2008 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Niet online
Ik sla geen variabele data op in m'n tags, dat was ook de grootste reden geweest om m'n library op een netwerkshare te zetten. (handmatig read-only zetten vergeet ik)
Ach, nu een schone lei, folder/tag structuur zit nu eindelijk naar volle tevredenheid in elkaar, dus hopelijk hou ik deze playdata een beetje vol :)

Nu nog een 'terugsync' functie vanaf last.fm en dan ben ik helemaal tevreden, of een playlist uitwisseling met last.fm, of direct je last.fm loved tracks te laden in foobar... aaaahah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Op zich kan je die last_modified ook naar de database krijgen, maar dat is wel met de tussenstap naar tags schrijven. Achteraf kan je natuurlijk die tags weer verwijderen.

Waarom wil je dat eigenlijk niet? Ik ben gek op die statistics, juist die gegevens maken mijn collectie levend. Maar ik zou inderdaad ook heel graag een terugmeldfunctie van last.fm willen hebben, aangezien ik ook met xbmc muziek draai en scrobble. Dat mag ie van mij wel bij de playcount in foobar optellen.

Ik moet er dus niet aan denken dat ik ze kwijtraak zoals in mei 08 is gebeurd, daarom schrijf ik de statistics eens in de maand naar de tags.

Edit:
Nieuwe gemaakt voor breedbeeldschermpje! Heerlijk al die extra ruimte! Kan veel kwijt aan weerszijden zodat de playlist alle ruimte heeft van boven naar beneden, en er kan ook nog eens veel info in.

Kolommetjes:
replaygain track en album: ♪+,♪- en ♫+,♫-
lyrics aanwezig: ja=ℒ
totaltracks getagged: ja=Ŧ
en rating natuurlijk: ●●●○○

En voor mp3 heb ik een stukje code dat kijkt naar de bitrate en constant of variabel. lager dan 192kbps is LQ C, tussen 192 en 256 is MQ C en hoger is HQ C. Voor VBR heb ik alleen nog als output HQ VBR daar moet ik nog ff wat op verzinnen.

Hier een piccie:Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/2610/foobiena1.png

[ Voor 37% gewijzigd door Mar2zz op 04-11-2008 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Niet online
Interessant! Kan je dat stukje code posten?
last_modified, play_count, last_played, added kunnen gewoon in de tags? Ik gebruik op dit moment alleen Title, Artist en Album, de rest haal ik uit de folder names. Hoe kan je later die tags weer terug importeren in de foobar db?

Nette layout btw :)

[ Voor 4% gewijzigd door Tranzity op 04-11-2008 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Als je id3v2.x tags schrijft kan daar in principe alles in wat je wilt. Complete lyrics en albumhoezen. Zelfs de hele wikipediapagina als je wilt. En alles wat in tags staat kun je in foobar laten verschijnen. Foobar importeert de tags automatisch, dus als ze er zijn worden ze geimporteerd.

Hier de code, heb het nog niet heel goed kunnen testen, voor vbr kan het vast nog anders. ik heb geen vbr V met en profile hoger dan 2.

De code kijkt of een file lossless is. Zo ja, dan geeft ie UQ L.
Niet lossless, dan kijkt ie of het een MP3 is met variabele bitrate. V0 en V1 zijn HQ V, V3 en hoger MQ V.
Niet variabel, dan kijkt ie naar de bitrate. Lager dan 192 is LQ C, tussen 192 en 224 MQ C en hoger is HQ C.

UQ L is Ultimate Quality Lossless
HQ is High Quality, MQ Medium en LQ Low.
V of C staat dan voor variabel of constant.

Als een variabele file niet met een lame VBR Vx preset is geencode wordt ie automatisch HQ V, terwijl dat niet zo hoeft te zijn, moet ik nog ff wat op verzinnen.

code:
1
$if($stricmp($right($info(encoding),4),less),UQ L,$if($stricmp($left(%codec_profile%,3),VBR),$ifgreater($right(%codec_profile%,1),2,MQ V,HQ V),$ifgreater(%bitrate%,224,HQ C,$ifgreater(%bitrate%,191,MQ C,LQ C))))

MQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
Foobar zet diverse dingen in een database (playtime, playcount enz) dit is een file in de foobar directory.

Weet iemand of het mogelijk is deze data in een andere database te plaatsen (bijvoorbeeld (my)sql)

Ik heb al diverse fora doorzocht maar ik krijg niet echt een passend antwoord voor mijn vraag

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik weet ook niet of dat kan, volgens mij niet, maar je kan wel alles uit de database naar een txt file exporteren. Je kan daarbij zelf opgeven wat en hoe (met waar komma's en/of andere tekens) je naar die txt file exporteert. Wellicht kan je zo een txt file bouwen dat sql kan importeren.

Hier vind je de tool, Text Tools: http://foobar2000.org/?page=Download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn flac bestanden van een hele cd worden weergegeven als 1 groot nummer, twerijl er gewoon een .cue bij zit, sleep ik de cue naar foo doet hij het wel, maar wordt het niet opgeslagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
Mar2zz schreef op zondag 09 november 2008 @ 19:08:
Ik weet ook niet of dat kan, volgens mij niet, maar je kan wel alles uit de database naar een txt file exporteren. Je kan daarbij zelf opgeven wat en hoe (met waar komma's en/of andere tekens) je naar die txt file exporteert. Wellicht kan je zo een txt file bouwen dat sql kan importeren.

Hier vind je de tool, Text Tools: http://foobar2000.org/?page=Download
Bedankt voor je tip alleen ik heb de plugin toegevoegd maar voor zover ik kan ontdekken kun je hiermee alleen bepaalde data naar het clipboard copieeren en niet rechtstreeks naar een txt file :? of begrijp ik je niet goed ;)

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
@striker: Welke versie gebruik je? In de 0.9.6 beta's zit een nieuwe feature hiervoor, waarbij een entry met cuefiles maar 1 keer terug mag komen, namelijk de gesplitte weergave uit de cue. Kan best zijn dat je tegen een bug aanloopt. In 0.9.5.x zou je namelijk dubbele entry's krijgen als cue en files in 1 map staan. Check het even op hydrogenaudio. (is je cuefile hidden in windows? dan zou foobar hem overslaan, 0.9.6 respecteert systemflags.)

@Mavvie: Van clipboard naar txtfile is een kwestie van kladblok openen en dan ctrl-v. Maar je kan het eender waar pasten natuurlijk. Ik gebruik het vooral om ff een lijstje naar iemand te mailen, dus ik plak het meestal in de mail. Dus je zou ook Excel als tussenstap kunnen gebruiken (scheiden met , of ; ). Ik weet niets van sql, maar een .csv formaat wordt veel gebruikt als export/importformaat toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
Mar2zz schreef op maandag 10 november 2008 @ 08:02:

@Mavvie: Van clipboard naar txtfile is een kwestie van kladblok openen en dan ctrl-v. Maar je kan het eender waar pasten natuurlijk. Ik gebruik het vooral om ff een lijstje naar iemand te mailen, dus ik plak het meestal in de mail. Dus je zou ook Excel als tussenstap kunnen gebruiken (scheiden met , of ; ). Ik weet niets van sql, maar een .csv formaat wordt veel gebruikt als export/importformaat toch?
CSV formaat is idd de beste manier om te importeren vanuit mysql. Alleen dat het handmatig moet worden geplakt in notepad of excel is voor mij eigenlijk de strop, exporteren naar sql kan wel met een script.

Toch bedankt voor je advies :D

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Een csv bestand is gewoon een textbestand met waarden gescheiden door komma's. Dus als jij een kladblok bestandje aanmaakt, en dat saved met .csv in plaats van .txt dan heb je al een csv bestand. In texttools maak je dan de volgende string aan:
%album%,%date%,%artist%,%tracknumber%,%title% etc etc, (natuurlijk met de gegevens die jij wilt hebben in de volgorde die jij wilt hebben (zie foobar help > titleformatting). En dan kan je dus zo ongeveer alle combinaties en gegevens die je zien wilt in dat bestand zetten. Ik snap niet dat het verschil tussen automatisch een txt bestand ophoesten en even een ctrl-v in een txtbestand voor jou een no go is. Maar je gaat het dus met een script doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
Een kort vraagje: is het mogelijk om een autoplaylist te maken van de best rated albums? Zo ja, hoe? Voor aparte nummers heb ik dat al, maar wil het liefst mn lekkerste albums bij elkaar hebben staan in één playlist.

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Met de default foobar is dat niet mogelijk. Als je playlist tree of playlist tree mod component installeert kan dat wel. Maar dat is een vrij ingewikkelde tool en werkt alleen in columns UI.

Een andere oplossing, niet automatisch, maak een tag aan voor alle song in een album genoemd album rating. Geef daar een score in, dwz het cijfer dat je aan het album geeft, of tel alle ratings van de nummers bij elkaar op ofzo, en vul dat in de tag. Maak vervolgens een autoplaylist met %album rating% PRESENT SORT BY %album%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
Mar2zz schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 07:37:
Een csv bestand is gewoon een textbestand met waarden gescheiden door komma's. Dus als jij een kladblok bestandje aanmaakt, en dat saved met .csv in plaats van .txt dan heb je al een csv bestand. In texttools maak je dan de volgende string aan:
%album%,%date%,%artist%,%tracknumber%,%title% etc etc, (natuurlijk met de gegevens die jij wilt hebben in de volgorde die jij wilt hebben (zie foobar help > titleformatting). En dan kan je dus zo ongeveer alle combinaties en gegevens die je zien wilt in dat bestand zetten. Ik snap niet dat het verschil tussen automatisch een txt bestand ophoesten en even een ctrl-v in een txtbestand voor jou een no go is.
Nou dat is juist het knelpunt, ik moet het handmatig plakken en dat is niet wat ik wil. Ik wil het namelijk gewoon automatisch laten importeren in sql.
Maar je gaat het dus met een script doen?
Ik bedoel daarmee een scriptje dat de .csv file importeerd naar de mysql database wat om de zoveel tijd loopt.

Maar ik heb eigenlijk nog een ander vraagje:

Ik heb eigenlijk alleen maar albums op mijn pc staan. Nu gebruik ik facets om dit mooi te sorteren op codec, artist en album. Dus als ik bijvoorbeeld Coldplay aanklik bij het Artist filter zie ik de albums van coldplay die ik heb.

Nu heb ik ook een aantal verzamel albums. Dus een album met meerdere artiesten. Deze wil ik eigenlijk weglaten of als het mogelijk is anders weergeven (bij elkaar onder de naam Various Artists) in mijn Foobar zonder dat ik de tag van de mp3 aan moet passen.

Ik weet niet of het te doen is, maar niet geschoten is altijd mis ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Mavvie op 12-11-2008 19:33 ]

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Als je in de preferences de facetsstring van artist in artist vervangt voor album artist ben je denk ik klaar. Moet voor die compilaties wel Various Artist in de album artist tag staan.

EDIT:
bovenstaande getest, werkt niet.
code:
1
$if($meta_test(album artist),[%<album artist>%],[%<artist>%])
werkt wel. Wat gebeurt is dat een compilatie alleen onder Various Artists te vinden is (of whatever je in de tag album artist hebt geplaatst).

Ik snap het scriptverhaal. je wilt gewoon automatisch updaten. Zou ik ook willen. Stel je vraag op hydrogenaudio.org, misschien weet iemand het daar.

[ Voor 29% gewijzigd door Mar2zz op 13-11-2008 12:11 ]

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

Is het mogelijk om een nummer automatisch in de playlist te zetten als ik er in verkenner op klik? Default speelt 'ie 'm meteen af en ben ik m'n hele playlist kwijt :(

Ik dacht dat ik het eens een keer in de options voorbij heb zien komen, maar kan het nu niet meer terug vinden..

Ik wil liever niet steeds rechtsklikken en Enqueue in Foobar doen.. das beetje omslachtig...

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ja. Ga naar preferences > File Types en vink Set "Enqueu" as default action aan.
Eventueel kun je ook naar preferences > General gaan en daar een playlist voor incoming files specificeren, dan worden ze altijd naar dezelfde playlist gestuurd, dus niet perse naar de spelende, kun je ook kiezen of die playlist dan automatisch voorop gezet moet worden als er nieuwe files inkomen en je kan een naam naar keuze gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
Falstaff is met een nieuwe config bezig, en die ziet er misschien nog wel beter uit dan zn vorige (de immens populaire Ibiza config), misschien net iets te druk, maar het is nog work under consruction (en als je goed kijkt: google buttons voor automatic artist en album art ophalen!!). En vooral erg belangrijk, hij lijkt ook nog eens erg functioneel!
http://brett.online.fr/

En hier wat kleine forumpostings over zn config:
http://www.hydrogenaudio....hp?showtopic=63984&st=300

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-10 10:02

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb nu foorbar 0.9 geïnstalleerd, en ik krijg het niet voor elkaar om doorloopend random af te spelen. Hij herhaalt nu het nummer steeds.

In het playback menu heb ik de volgende settings:
• Play aangevinkt
• Order -> Random
• Cursor follows playback

Hoe krijg ik het voor elkaar dat hij random door mijn volledige library gaat?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
shuffle aanzetten. random is echt random en kan je dus vier keer achter elkaar hetzelfde nummer krijgen. shuffle doet dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
Weet iemand of het mogelijk is om in je facets een apparte selectie te maken om de albums die je de laatste 2 weken hebt toegevoegd te filteren?

ik heb al een tijd zitten puzzelen maar ik kom er niet uit, ik weet wel dat het met een playlist kan (met %added% DURING LAST 2 WEEKS) maar ik wil eigenlijk een apparte selectie in mn facets maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Mavvie op 30-11-2008 16:57 ]

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Maasluip schreef op maandag 24 november 2008 @ 10:42:
Ik heb nu foorbar 0.9 geïnstalleerd, en ik krijg het niet voor elkaar om doorloopend random af te spelen. Hij herhaalt nu het nummer steeds.

In het playback menu heb ik de volgende settings:
• Play aangevinkt
• Order -> Random
• Cursor follows playback

Hoe krijg ik het voor elkaar dat hij random door mijn volledige library gaat?
Alles selecteren en dan in het menu: Edit/Sort/Randomize
Dan wordt alles dus door elkaar gehusseld, nadeel is wel dat je kan zien wat het volgende nummer wordt. Maar het doet wel wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 13:11

Tim Schuhmacher

abasios

Jelte schreef op zondag 30 november 2008 @ 19:54:
[...]
Alles selecteren en dan in het menu: Edit/Sort/Randomize
Dan wordt alles dus door elkaar gehusseld, nadeel is wel dat je kan zien wat het volgende nummer wordt. Maar het doet wel wat je wil.
En dan wel order > default kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Mavvie schreef op zondag 30 november 2008 @ 16:56:
Weet iemand of het mogelijk is om in je facets een apparte selectie te maken om de albums die je de laatste 2 weken hebt toegevoegd te filteren?

ik heb al een tijd zitten puzzelen maar ik kom er niet uit, ik weet wel dat het met een playlist kan (met %added% DURING LAST 2 WEEKS) maar ik wil eigenlijk een apparte selectie in mn facets maken.
Je kan facets wel filteren met die syntax DURING (gebruik de facets search box), maar een facet hiermee automatisch vullen is niet mogelijk. Als je zin hebt om het elke keer handmatig aan te passen dan moet je een vrij lange $ifgreater($month............) gaan invullen en die elke maand aan gaan passen. Overigens, hoe meer facets, hoe langer het duurt voordat foobar2000 is opgestart. (de volgende update van facets gaat ervoor zorgen dat facets in de achtergrond wordt geladen NA de opstart, maar nu worden de facets gevuld tijdens de start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
vogelaarke135 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 18:02:
Falstaff is met een nieuwe config bezig, en die ziet er misschien nog wel beter uit dan zn vorige (de immens populaire Ibiza config), misschien net iets te druk, maar het is nog work under consruction (en als je goed kijkt: google buttons voor automatic artist en album art ophalen!!). En vooral erg belangrijk, hij lijkt ook nog eens erg functioneel!
http://brett.online.fr/

En hier wat kleine forumpostings over zn config:
http://www.hydrogenaudio....hp?showtopic=63984&st=300
Ik vind al zijn configs veel te druk. Helaas is er niemand anders die een config shared en heb ik zelf geen zin/tijd meer om iets te bouwen.
Want het potentieel voor een hele duidelijke, maar mooie, interface zit in Foobar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
Jelte schreef op maandag 01 december 2008 @ 08:45:
[...]
Ik vind al zijn configs veel te druk. Helaas is er niemand anders die een config shared en heb ik zelf geen zin/tijd meer om iets te bouwen.
Want het potentieel voor een hele duidelijke, maar mooie, interface zit in Foobar.
Ja ik heb de skin nu een paar dagen, hij ziet er heel leuk uit en zitten leuke dingetjes in. Het is inderdaad wel niet zo handig als andere skins. Zelf ben ik nu ook op zoek naar een meer praktische skin (Ibiza van dezelfde maker is al een hele verbetering). Beetje zoals één van de quick setups van columns ui: "Columns+Playlist Switcher+Artworks+Filters". Ietjes mooier mag nog wel (met leuke equilizers + lyrics columns bijvoorbeeld), misschien dat iemand een mooie/handige skin weet? Heb zelf namelijk ook niet echt tijd om eindeloos te gaan tinkeren aan foobar eigenlijk :s

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Beetje jammer, heb de laatste versie 0.9.6. geinstalleerd en nu ben ik een groot deel van mijn muziekcollectie "kwijt". Die nieuwe wijze van bijhouden van de library pakt bij mij niet goed uit.

Iemand enig idee of de vorige versie van foobar, 0.9.5.6 nog ergens te downlaoden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Topicstarter
Amrit schreef op woensdag 03 december 2008 @ 20:46:
Beetje jammer, heb de laatste versie 0.9.6. geinstalleerd en nu ben ik een groot deel van mijn muziekcollectie "kwijt". Die nieuwe wijze van bijhouden van de library pakt bij mij niet goed uit.

Iemand enig idee of de vorige versie van foobar, 0.9.5.6 nog ergens te downlaoden is?
als je hem niet vindt kan ik hem wel toemailen. Maar lijkt het je niet beter om uit te zoeken wat er dan mis is met de nieuwe library?

Powered by: blond bier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Kan je niet beter kijken waarom je ze kwijt bent?
foobar respecteert nu systemflags. Dus hidden in windows is hidden voor foobar. Ook zal ie niet standaard cue files laden. 0.9.5.6 staat misschien nog op download.com.

te laat, terwijl ik toch heel vroeg was...

[ Voor 10% gewijzigd door Mar2zz op 03-12-2008 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
http://www.filehippo.com/download_foobar2000/4685/

:') een lange dag gehad en niet meer helemaal helder, gewoon effe met Google.

Maar goed, het zit'm niet in de systemflags of cue-sheets, die worden wel geladen. Het lijkt meer te maken te hebben met de diepte van de folderstructuur. Ik heb ergens in de algemene map een folder zitten met verschillende albums van één band verdeeld over MPC bestanden als ook MP3 bestanden. Laad ik de algemene folder ziet foobar de map met deze specifieke albums niet, zet ik de map met specifieke albums even apart en voeg die ook toe tot de library, dan is er geen probleem. Maar ook dit gedrag is niet consequent.

Maar goed, idd beter om uit te zoeken wat er aan de hand is, alleen is de hvh tijd voor mij wat beperkt. Ik blijf nog wel even stoeien, zo lang het maar niet te gek wordt.

edit: thnx voor de snelle reacties overigens!

edit2: heb overigens een Vista 64 bit installatie

[ Voor 4% gewijzigd door Amrit op 03-12-2008 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Laatst online: 02-10 16:25
Gebruik ondertussen ook al wat jaartjes Foobar gewoon in de meest default smaak die je maar kunt vinden. Maar dat heeeft altijd gewoon prima gewerkt. Echter wil ik toch wel eens die media library functie gaan gebruiken alleen zit ik met het volgende:

1) ik heb 1 "grote" MP3 map waar mijn Albums/Radioshows/Livesets Parties & Livesets Artists in staan, das geen probleem om toe te voegen maar

2) De albums bestaan vaak uit 1 MP3 bestand, en 1 CUE bestand aangezien het ontzettend vaak mixes zijn. Cue's openen werkt uiteraard perfect in Foobar dus vind het prima verder.

3) is het mogelijk om de library zo in te stellen dat Foobar MP3's moet inladen in de library, behalve als er een CUE file is want dan moet hij deze inlezen?

Als dat kan ben ik helemaal happy :P

Iets anders wat ik ook tegen kwam. Vroeger gebruikte ik altijd foo_msnalt om ook de info richting msn te slingeren. Die werkt niet meer, maar iemand heeft foo_wlm aangemaakt die deze funtionaliteit wel weer kent. MSN doet een popup geven waarin staat dat hij van nummer geswitched is, alleen als je in de msn lijst zelf kijkt staat er alleen een muziek nootje met een "-" ernaast. Kan maar niet vinden hoe dat laatste goed gezet moet worden... als iemand hier ook een tip op weet... je bent een held! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Zet de mp3 met cue's op hide, volgens mij laadt ie dan alleen de cue's.

Wat is je titlestring van foo_wlm? zit daar een foutje in? laat maar ff zien.

[ Voor 48% gewijzigd door Mar2zz op 05-12-2008 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Laatst online: 02-10 16:25
Mar2zz schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:40:
Zet de mp3 met cue's op hide, volgens mij laadt ie dan alleen de cue's.

Wat is je titlestring van foo_wlm? zit daar een foutje in? laat maar ff zien.
Dank voor de tip, zal het eens uitproberen zometeen...

De string die ik in foo_wlm heb staan is: %title% '-' %artist%$if(%ispaused%,' (Paused)',)

Volgens mij is daar niet zoveel verkeerd aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Die ' en ' om - heen zijn niet nodig volgens mij.
Volgens het wlm topic moet je dit ook installeren: VC++ 2008 runtime

En msnalt is bijgewerkt: http://www.snapdrive.net/qs/49d639be8269

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:05
Sinds kort ben ik over op Foobar2000, komend van Winamp, en hij bevalt mij goed. Alle functionaliteit van Winamp inclusief extra's. En dat terwijl het allemaal gratis is. Was de nieuwste Dynamic Library gratis gebleven, dan was ik zeer waarschijnlijk niet over gegaan. Toch ben ik blij dat DL niet gratis is, anders had ik geen kennis gemaakt met Foobar2000.

Er is wel een probleem met Foobar2000. Ik wil dat foobar gebruik maakt van 1 playlist en niet meerdere. Min of meer hoe winamp omgaat met een playlist. Het liefst zie ik de playlist switcher verdwijnen. Is dat ook mogelijk? Ik maak gebruik van colums ui, misschien dat dat er iets mee te maken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Dat verzoek heb ik op hydrogenaudio.org vaker gelezen. Winamp-migrators. Er is daar ergens een topic te vinden van iemand die winamp geprobeerd heeft zoveel mogelijk te simuleren met foobar. Volgens mij was ie daar ook wel aardig in geslaagd. Kan nu niet naar hydro gaan ivm werkproxy, maar het topic is vast te vinden met de "foobar winamp" als zoekterm op dat forum. Anders drop ik vanavond nog wel ff een linkje hier als ik het terug kan vinden.

Ik kan het niet laten: de foobar2000 workflow mag dan wel afwijken van die van winamp, maar die van foobar is zoveel uitgebreider. Als je nou eerst eens cursor follows playback aanvinkt in het playbackmenu dan heb je in ieder geval al dat foobar2000 blijft spelen op de playlist die je aan hebt gezet, zodat je rustig andere kunt beheren/bekijken/dingen doen.

Bekijk het zo, het zijn niet alleen playlists, het zijn ook gewoon lijsten waarin je je mediacollectie beheert/tagt/modificeert/organised/renamed/verplaatst/aanvult/verwijdert etc. foobar is niet alleen een muziekspeler, maar vooral ook een audiolibrary organizer net zoals Mediamonkey dat is, en wat winamp een heel stuk minder is (winamp is vooral een video/muziekspeler, net als windows media player). Al die taken doe je in een andere lijst dan de spelende lijst, dus ik denk dat de term playlist eigenlijk wat ongelukkig gekozen is, ook al dekt dat de lading meestal wel (hangt er dus vanaf wat je ermee doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Dat de workflow afwijkt vind ik geen enkel probleem. Van foobar vraag ik ook niet om winamp te simuleren. Ik vraag muziek op een bepaalde wijze beheert moet worden. Van playlists maak ik geen gebruik. Ik heb een afspeellijst die mijn muziek afspeelt, ik heb afspeellijsten niet om muziek te beheren. Een afspeel lijst zal op mijn computer een album bevatten en niet een lijst met favoriete nummers. Ik wil namelijk niet dat ik in vaste patronen naar muziek luister. Ik pak graag muziek uit mijn library en gooi deze in een afspeellijst. Meer vraag ik niet. Wanneer er tig afspeellijsten zijn zie ik door de bomen het bos niet meer. Om die reden heb ik het graag KISS ;)

Jouw optie en topic heb ik niet gevonden. Het heeft me wel aangezet alle opties bij langs te gaan, wat ik eigenlijk zelf had moeten doen. Ieder component beschikt over add to playlist e.d.

Waar ik ook achter ben is dat er een playback queue is, columns ui kan dat volgens mij niet weergeven. Die is playlist oriented. Eerst maar even uitzoeken of de playback queue naar voren te halen is.

Edit:
Cursor follows playback gevonden, ik had de menu's in de toolbar niet goed bekeken 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door EnsconcE op 09-12-2008 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
voor playback queue heb je de playbackqueue viewer nodig. een apart component, volgens mij van foosion. (te verkrijgen via foobar website, components, en dan staat onderaan ook foosion.

foobar kan prima 1 playlist hebben als je dat graag wilt, maar standaard staat aan dat componenten naar hun eigen playlist sturen (in default ui in ieder geval). Daardoor heb je er al gauw veel. Als je door de bomen het bos niet meer ziet heb je dan de playlistmanager nodig. (ook van foosion). Ik gebruik die ook, ook al heb ik niet veel playlists omdat ik librarymanager facets het meest gebruik om een selectieve playlist te maken. In die playlistmanager heb ik wel een 10-tal autoplaylists gemaakt, zodat ik snel bij muziek kom die ik recent heb toegevoegd/gespeeld, of songs die eigenschappen missen die ik toch wel graag wil hebben (zoals replaygain of genre bijvoorbeeld).

Kijk ook naar de optie enqueue by default, zit ergens in preferences > general geloof ik. Die zorgt ervoor dat nieuwe items onder aan de playlist komen in plaats van een nieuwe playlist maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:37
Ik zal waarschijnlijk wel weer een optie over het hoofd zien, maar sinds ik Foobar2000 0.9.6 gebruik scant ie alleen nog maar mijn muziekfolder (F:\Music\) maar onderliggende mappen slaat ie doodleuk over. Ik heb dus alles netjes gesorteerd staan op artiest en in de map van de artiest de mappen van de albums, maar meer dan de helft pakt hij niet meer. Bij sommige bands nog wel, maar bij veel bands dus helemaal niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Mar2zz schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 15:58:
voor playback queue heb je de playbackqueue viewer nodig. een apart component, volgens mij van foosion. (te verkrijgen via foobar website, components, en dan staat onderaan ook foosion.

foobar kan prima 1 playlist hebben als je dat graag wilt, maar standaard staat aan dat componenten naar hun eigen playlist sturen (in default ui in ieder geval). Daardoor heb je er al gauw veel. Als je door de bomen het bos niet meer ziet heb je dan de playlistmanager nodig. (ook van foosion). Ik gebruik die ook, ook al heb ik niet veel playlists omdat ik librarymanager facets het meest gebruik om een selectieve playlist te maken. In die playlistmanager heb ik wel een 10-tal autoplaylists gemaakt, zodat ik snel bij muziek kom die ik recent heb toegevoegd/gespeeld, of songs die eigenschappen missen die ik toch wel graag wil hebben (zoals replaygain of genre bijvoorbeeld).

Kijk ook naar de optie enqueue by default, zit ergens in preferences > general geloof ik. Die zorgt ervoor dat nieuwe items onder aan de playlist komen in plaats van een nieuwe playlist maken.
Dat ik door de bomen het bos niet meer zie betekend niet dat ik een rijtjesbomenbos wil. Ik gebruik de Explorer Tree Panel. Deze geeft een duidelijk overzicht betreffende mijn muziek bestanden, hetgeen ik Foobar voor gebruik. Nou kan ik alles in playlists gaan stoppen, maar muziek is dermate georganiseerd dat ik de playlists gewoonweg niet nodig heb. Het zou mij alleen maar meer geven om te managen. Niet nodig dus, want het laatste waar ik op zit te wachten is het managen te managen ;).

Enqueue by default kan ik niet vinden, send new files to playist: ... heb ik wel kunnen vinden. Meer en meer krijg ik Foobar geforceerd gebruik te maken van 1 playlist.

PQView werkt volgens mij niet samen met de laatste Foobar.

Anyways, thanks voor de adviesen. Deze brengen mij goed op weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik had het gisteravond te druk, dus ik moet je het linkje winamp overstappers nog even schuldig blijven. Dat enqueue by default zit dan onder preferences > file types als je het niet onder general kan vinden.

Die explorer tree panel is dat die gewoon verkennerachtige mappen laat zien in een tree? Dat is een erg zwaar component die negatieve invloed heeft op de de performance van foobar. Zou hem veranderenen naar albumlist ofzo, veel sneller.

Mijn folderstructuur is ook piekfijn in orde, maar ik vind het toch erg fijn om via facets of search muziek te pakken, dat is zo snel vergeleken met scrollen in een tree waarin je alles tegelijk ziet.

@JanW: Weet je zeker dat hij niet alles scanned? Gebruik je columns of default UI? Ik heb in het verleden albums gemist omdat ik de tags niet goed had gevuld. Die zijn te vinden via een search, bijvoorbeeld
%album% MISSING OR %artist% MISSING OR %title% MISSING. Zulke tracks worden meestal niet weergegeven in een aantal componenten omdat ze de nodige informatie niet verstrekken.

Mocht bovenstaande niet zo zijn, staan die mappen per ongeluk op verborgen via windows? Staan er bestanden in die je hebt uitgezonderd via Preferences > Medialibrary? Zijn het toevallig mp3 of flac's met een .cue file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Mar2zz schreef op woensdag 10 december 2008 @ 08:51:
@JanW: Weet je zeker dat hij niet alles scanned? Gebruik je columns of default UI? Ik heb in het verleden albums gemist omdat ik de tags niet goed had gevuld. Die zijn te vinden via een search, bijvoorbeeld
%album% MISSING OR %artist% MISSING OR %title% MISSING. Zulke tracks worden meestal niet weergegeven in een aantal componenten omdat ze de nodige informatie niet verstrekken.

Mocht bovenstaande niet zo zijn, staan die mappen per ongeluk op verborgen via windows? Staan er bestanden in die je hebt uitgezonderd via Preferences > Medialibrary? Zijn het toevallig mp3 of flac's met een .cue file?
Nee, dat is het niet. Eerst deed hij het wel goed. Probleem komt trouwens alleen voor via de Facets, als ik een nieuwe play-list maak en de folder doorscan is er niets aan 't handje.
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/jp7sd1.jpg
Let dan op het verschil bij de Facet selection en de Music playlist.

[ Voor 3% gewijzigd door JanW op 10-12-2008 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ok, de meeste facets zijn zo opgebouwd dat een song met een missende tag compleet verdwijnt, dus niet meer voorkomt in de volgende facet. Dat komt doordat ze tussen brackets staan, zo dus [%artist%]. Houdt in dat ie de artiest niet weergeeft als die tag niet gevuld is, hetzelfde geldt in geval van jouw facets voor album en track. Als je dat aanpast in preferences van facets (die brackets weghaalt bij alle 3 de facets die je gebruikt, zodat het %artist% of %album% wordt, dan zou ie alle tracks moeten laten zien. Maar dan laat ie ook de tracks zien die de albumtag of artisttag missen, onder een ?. Kun je ze gelijk aanpassen.

Hoop dat het zo lukt. Mooie vista theme trouwens, dat bruin heb ik nog nooit eerder gezien. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
Is het mogelijk om met de default UI (en eventueel met de hulp van een component), net zoals bij iTunes, de rating aan te geven door het aantal sterren (5 in dit geval) aan te klikken. Nu gaat dat door rechtermuisknop --> rating --> 1-5 of een shortcut (Ctrl-1 -- 5).
Hoeft niet per sé zoals bij iTunes in de rating column te zijn, het mag ook door in een ratingpanel de sterren aan te klikken (zoals bijvoorbeeld bij de Ibiza config).

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
je kan buttons ervoor toevoegen als je rechtermuist op de buttons in toolbar > customize button. kun je ook plaatjes aanhangen, dus ook sterren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
Mar2zz schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 22:31:
je kan buttons ervoor toevoegen als je rechtermuist op de buttons in toolbar > customize button. kun je ook plaatjes aanhangen, dus ook sterren.
Ok, bedankt, het is gelukt, inclusief lieve gouden sterretjes :)
Het is zeker niet mogelijk om bij de geselecteerde track, die al 2 sterren heeft bijv., om deze dan al weer te geven zeg maar? (iTunes like...)

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Kan je even precies uitleggen hoe je dat hebt gedaan met die sterretjes vogelaarke135 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Als het goed is kun je dat wel doen in een trackinfomod panel, maar dan kom je in columns UI terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
filenox schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 18:51:
Kan je even precies uitleggen hoe je dat hebt gedaan met die sterretjes vogelaarke135 ?
Tuurlijk: ik heb de default UI gebruikt.
Toolbar header genomen --> rechtermuisknop --> op de playback buttons --> customize buttons
In dit menu, als command toegevoegd: context/playback statistics/rating/1 + context/playback statistics/rating/2, etc. toegevoegd. Dus voor elke rating aparte knop. Vervolgens voor elke knop een sterretjes icoontje genomen (op internet gevonden). Ik kon daarbij overigens alleen maar .ico plaatjes gebruiken.... :s

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
_/-\o_

Gelukt, nu alleen nog een fatsoenlijk icoontje vinden O-)
Is het trouwens ook mogelijk om die tabel met de ratings in afbeeldingen te weergeven ipv een getal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Nee, niet met plaatjes, maar wel met tekens. Arial Unicode heeft mooie volle en lege sterren. Die kan je laten zien met onderstaande code. Als je charmap in windows > uitvoeren typt dan kan je symbolen kiezen voor het lettertype van je playlist.

code:
1
$pad($repeat(SYMBOOLVOL,%rating%), 5,SYMBOOLLEEG)

Edit (slightly offtopic):
Ik heb mijn foobar gekoppeld aan samurize, en ff gekeken of ik via samurize rating kan zetten op songs, en de hoeveelheid sterren kan laten zien die een song al heeft. En ja dus! Is dus ook een optie. De rating gaat via een commandline-link in samurize:
code:
1
"C:\Program Files\foobar2000\foobar2000.exe" /"runcmd-playing=Playback Statistics/Rating/5"

Hier een pic ervan:
Afbeeldingslocatie: http://img216.imageshack.us/img216/1700/metratingaf6.png
(zie mijn sig [last.fm sidebar] voor mijn samurize-config in actie (daar nog zonder clickable rating en sterplaatjes).

[ Voor 49% gewijzigd door Mar2zz op 14-12-2008 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op eerste zicht ziet foobar er nog niet helemaal af gewerkt uit en mist nog één en ander belangrijke dingen. Plugins zijn handig, maar ze werken niet helemaal meer zoals behoren. Waarschijnlijk omdat de plugin niet meer compatibel is met de nieuwe versie van foobar. Dus grote nadeel aan dit is dat je plugin map snel vervuilt wordt. Verder zijn er geen equalize bestanden ingebouwd, die moet je zelf maken of zoeken op het internet.

Conclusie:
Het is een snelle media player, maar je zult hem zelf verder moeten afwerken met plugins om het tot jouw eigen smaak te brengen en dit kan jou een dag duren tot je alle juiste plugins gevonden hebt.

Persoonlijk vind ik deze media player voor mensen die veel tijd willen steken aan een media player, maar ik heb het er wel even voor over tot ik een werkend lyrics plugin kan vinden. Anders schakel ik terug over naar winamp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Man er zijn zoveel werkende lyrics plugins! Wat zoek je? Een die lyrics voor je opzoekt of een die lyrics laat zien? voor default UI of voor columns, normale lyrics of synced lyrics? (foobar kan dus een karaokemachine worden....). Moet ie lyrics zoeken terwijl je speelt of wil je gewoon je hele bibliotheek selecteren en dan ineens voor al je songs lyrics zoeken? De mogelijkheden... Ze duizelen me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar2zz schreef op zondag 14 december 2008 @ 14:17:
Man er zijn zoveel werkende lyrics plugins! Wat zoek je? Een die lyrics voor je opzoekt of een die lyrics laat zien? voor default UI of voor columns, normale lyrics of synced lyrics? (foobar kan dus een karaokemachine worden....). Moet ie lyrics zoeken terwijl je speelt of wil je gewoon je hele bibliotheek selecteren en dan ineens voor al je songs lyrics zoeken? De mogelijkheden... Ze duizelen me...
Hi, ik heb het werkend gekregen! De lyrics plugins werken namelijk niet in de standaard layout van foobar (of ik moet zelf ergens iets aan knoeien). Ik heb een plugin gedownload en die heeft het mooi voor mij opgelost! Bedankt voor reactie btw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Met foo_textdisplay
code:
1
$if2(%lyrics%,Songtekst niet gevonden!)
(van foosion geloof ik) en foo_lyricsgrabber (TPWang, deze zoekt de lyrics op op lyricwiki) krijg je lyrics in default UI. Zijn wel statische lyrics, dus scrollen niet mee met het liedje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Ik ben op zoek naar een manier om .WAV lossless pcm bestanden te taggen zodat ze mooi weergegeven worden in Foobar, want nu heb ik alleen maar een titel (uit bestandsnaam). Ik heb het geprobeerd met MP3tag, maar die lijkt het niet te ondersteunen, want de bestanden zijn gewoon niet zichtbaar en daarnaast heb ik een tooltje op internet gevonden genaamd Slice Audio File Splitter. Zeer omslachtig (een voor een werk), maar ik kan de bestanden wel taggen. Eenmaal getagt, zijn ze alsnog niet zichtbaar. De library van foobar staat wel op monitoring en ik heb de laatste stable versie (gisteren gedownload) gebruikt. Die ondersteunt tegenwoordig realtime library check (oid). In de bieb zijn ze dus niet zichtbaar.

Met welk progje kan het wel?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
.wav bestanden kun je volgens mij alleen extern taggen. Volgens mij wordt dat gedaan met .cue bestanden (een soort .m3u bestanden dus). Ik heb daar niet veel verstand van, ben een echte mp3-boy. Waarom zet je ze niet om naar .flac? kan met foobar in batch en de conversie is lossless, en je wint er veel ruimte mee. .flac kan je normaal taggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Mar2zz schreef op maandag 15 december 2008 @ 14:25:
.wav bestanden kun je volgens mij alleen extern taggen. Volgens mij wordt dat gedaan met .cue bestanden (een soort .m3u bestanden dus). Ik heb daar niet veel verstand van, ben een echte mp3-boy. Waarom zet je ze niet om naar .flac? kan met foobar in batch en de conversie is lossless, en je wint er veel ruimte mee. .flac kan je normaal taggen.
Eigenlijk alleen maar om die hoge bitrate te behouden. Ik weet verder niet wat de bron is van die bestanden en eigenlijk hoor ik het verschil niet (of onbewust wel). Dus wat dat betreft is het wel een goede optie. Vraag me alleen af hoe je de kwaliteit met flac zo hoog mogelijk houdt. Het heet wel lossless, maar de bitrate is wel iets meer de helft van een cd. (~700kbps voor flac tegenover 1411kbps voor cd). Laten we het als volgt stellen: Hoe minder informatie kwijt, hoe beter!

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 16:52
Younes schreef op maandag 15 december 2008 @ 14:54:
[...]
Laten we het als volgt stellen: Hoe minder informatie kwijt, hoe beter!
Lossless betekend dat je geen informatie kwijtraakt. Dus afgezien van placebo effecten is het bit-voor-bit identiek. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Het is lossless, dus je gaat het hoe dan ook niet horen! Er wordt niet gesleuteld aan de klank/acoustiek.

Vergelijk het met .rar of .zip bestanden. die kun je ook weer rebuilden naar het volledige bestand, er is dus nooit iets weggeweest, het is alleen effectiever weggeschreven.

Als je het zo bekijkt staat niets je in de weg om flac te pakken. lossless betekent geen verlies he! Je kunt het onmogelijk horen, tenzij je psychisch zwaar beinvloedbaar bent, maar dan doe je het zelf...

Overigens, als ik mijn mp3's pak, dan verzint de conversie naar cd er zoveel bits bij, dat het inees weer 1411 bits is. Dat zijn meestal zo'n 800 onzinbits per track. Er zitten op zo een originele cd-track ook tig onzinbits, lege bits die niets doen (gewoon een dom nadeel van het cd/wav-trackformaat). Flac gooit die onzinbits gewoon weg. Brand je de flac naar een cd, dan doet ie die onzinbits er weer bij.

[ Voor 29% gewijzigd door Mar2zz op 15-12-2008 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Mar2zz schreef op maandag 15 december 2008 @ 15:07:
Het is lossless, dus je gaat het hoe dan ook niet horen! Er wordt niet gesleuteld aan de klank/acoustiek.

Vergelijk het met .rar of .zip bestanden. die kun je ook weer rebuilden naar het volledige bestand, er is dus nooit iets weggeweest, het is alleen effectiever weggeschreven.

Als je het zo bekijkt staat niets je in de weg om flac te pakken. lossless betekent geen verlies he! Je kunt het onmogelijk horen, tenzij je psychisch zwaar beinvloedbaar bent, maar dan doe je het zelf...
Interessant!, maar hoe is die lagere bitrate te verklaren dan?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Het cdformaat roept om een 1411 bits bestand. Ga maar na, het zou wel heel erg toevallig zijn als alle stukjes muziek, ongeacht de complexiteit, precies zoveel bits zijn continue. als je in audacity een pieptoon opneemt van een minuut, die brandt op cd, dan wordt die ook 1411 bits. Waarom? Een stuk Bach, met 40 verschillende instrumenten ook. Stom formaat dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Hier ben ik weer :w

Is er voor Foobar een plugin die liedjes automatisch zeg maar 10seconden later laat afspelen,
zodat je bij feestmuziek direct bij de beat bent en het saai gedeelte overslaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Een crossfader misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
Even een kort vraagje: hoe kun je in foobar, net zoals bij iTunes, inline in de playlist de tags veranderen? Dus zonder de RMB --> Properties handeling, maar door gewoon 2x langzaam klikken op de gewenste tag? Het liefst zou ik dit willen kunnen doen met de default ui.

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Volgens mij kan dat in geen enkele UI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
Mar2zz schreef op maandag 05 januari 2009 @ 08:10:
Volgens mij kan dat in geen enkele UI.
Heb het zelf al ontdekt: kan in ieder geval in de NG playlist van Columns UI. Helaas nog niet in default ui.

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Heb een probleem de laatste tijd weer met mijn muziek mappen en Foobar die ze niet leest. Heb zojuist Windows 7 geïnstalleerd en uiteraard Foobar2000 weer. Werkt perfect, maar op een of andere manier slaat ie sommige submappen over, en andere submappen pakt ie weer wel. Een voobeeld: Music\AC-DC\*album* pakt ie bijvoorbeeld niet maar Music\Linkin Park\*album* weer wel. Ik weet niet of het er aan ligt dat er in de ene map meer mappen zitten dan de andere, maar het is heel erg irritant.

Heel apart, als ik hem automatisch laat scannen in mijn muziek-map vindt hij sommige mappen dus niet, maar maak ik een nieuwe playlist aan en voeg ik handmatig mijn muziek-map toe, dan leest ie zonder problemen iedere map.

In WMP12 heb ik trouwens hetzelfde probleem :X

[ Voor 22% gewijzigd door JanW op 13-01-2009 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Hier is een checklist van bekende oorzaken:

* Zijn je bestanden of mappen gemarkeerd als verborgen of gemarkeerd als systeem-bestanden?
* Hebben deze bestanden een externe cuesheet? (is excluded in nieuwste versie, moet je weer includen)
* Hebt je per ongeluk een of andere filetype geexclude?
* Zijn dit bestanden die op een externe schijf stonden en is de schijfletter daarvan veranderd?

Probeer eens opnieuw de map toe te voegen aan de medialibrary? Met fileoperations eruit moven en weer erin moven. kijken of dat helpt? (in sommige gevallen helpt een restart van foobar)

Windows 7 zou ongeveer gelijk aan Vista moeten zijn, heb je onder Vista hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik vond een geinige site met allemaal oude en zeldzame software. Staan ook hele oude versies van foobar2000 op. Ik heb de oudste geprobeerd, ultraportable en superkleine memoryfootprint (<2mb op mijn systeem)

http://www.rjamorim.com/rrw/foobar2000.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapgvk
  • Laatst online: 15-06-2024

jaapgvk

dus...

Ik gebruik foobar al een tijdje met Columns UI en de quicksearch plugin. Dit is het enige programma dat snel blijft bij een echt grote media library.

Ik mis alleen een (voor mij) heel fundamentele optie: Het laten zien van twee playlists tegelijk. Zo heb ik in WMP en mediamonkey altijd een lijst met mijn gehele mediabibliotheek en een 'nu afspelen' lijst waar ik alle liedjes die ik wil luisteren naar toe sleep.

Vooral op feestjes vind ik dit echt een must. Iedereen staat een beetje achter de computer te browsen/zoeken naar leuke liedjes en slepen wat ze leuk vinden naar de plek waar ze hem willen hebben (meteen spelen/ergens anders in de rij zetten) op de 'nu afspelen' lijst. Een kind kan de was doen.

Weet iemand of hier een plugin oid voor bestaat? Het lijkt mij een vrij simpele aanpassing maar ik heb het nergens kunnen vinden :'(

[ Voor 4% gewijzigd door jaapgvk op 05-02-2009 13:50 ]

Op zich...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Mar2zz schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 09:53:
Ik vond een geinige site met allemaal oude en zeldzame software. Staan ook hele oude versies van foobar2000 op. Ik heb de oudste geprobeerd, ultraportable en superkleine memoryfootprint (<2mb op mijn systeem)

http://www.rjamorim.com/rrw/foobar2000.html
Na wat zoeken heb ik ook hier wat oudere versies gevonden. Van 0.9.4.5 tot 0.8.3. Wel handig, want nu doet mijn library het eindelijk weer fatsoenlijk, wat eerst in de nieuwe Foobar dus niet het geval was. Voorlopig blijf ik dus even bij 0.9.5 :)

[ Voor 3% gewijzigd door JanW op 05-02-2009 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
jaapgvk schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 13:17:
Weet iemand of hier een plugin oid voor bestaat? Het lijkt mij een vrij simpele aanpassing maar ik heb het nergens kunnen vinden :'(
Helaas niet, het enige wat er op lijkt is playback queue manager, maar daar zit geen drag 'n drop functie bij.

Playlists zullen elkaar altijd overlappen, er is maar 1 playlistview mogelijk (ook wel meerdere, maar die laten altijd dezelfde selectie zien. De enige optie die dan op een feestje werkbaar zou zijn is een config met album list of facets naast de playlist en dan vandaar uit droppen. Dan moet je wel activate when changed uitzetten, anders volgt de playlist telkens de selectie die je maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09 12:15
Kan je ook zorgen dat foobar nooit in de taakbalk staat maar alleen een tray icon heeft?
Heb al wat gezocht maar ik kan geen plugins vinden die met v0.9.6.1 werken.
Ik bedoel trouwens niet dat hij er staat als foobar is geminimaliseerd, maar ook als hij op de voorgrond staat wil ik alleen een tray icon hebben. (Dat is iets wat ik erg relaxt vond bij Winamp)

Edit; Dit is mijn layout nu:
Afbeeldingslocatie: http://img8.imageshack.us/img8/6527/layoutwe5.png

[ Voor 32% gewijzigd door Vinze op 06-02-2009 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Helaas, notaskbar is een banned component. Zie hier.

Minimal layout! maar waar haal je je muziek vandaan? geen albumlist, facets, searchbox? doe je alles vanuit explorer?

En hoe krijg je het voor elkaar dat ie 0:24 / 2:37 in de playlist laat zien? is dit een columns ui? Default UI update zoiets niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09 12:15
Mar2zz schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 22:56:
Helaas, notaskbar is een banned component. Zie hier.

Minimal layout! maar waar haal je je muziek vandaan? geen albumlist, facets, searchbox? doe je alles vanuit explorer?

En hoe krijg je het voor elkaar dat ie 0:24 / 2:37 in de playlist laat zien? is dit een columns ui? Default UI update zoiets niet.
Ja die notaskbar had ik ook gevonden, maar werkt helaas niet met de nieuwe versie van foobar.

Die minimale layout vind ik zelf wel prettig, al die velden als album en jaartallen heb ik niet nodig!

Hoe bedoel je waar ik mijn muziek vandaan haal? Al mijn muziek staat gewoon in 1 mapje, dat zijn er ongeveer 750 stuks. Heb ook eigenlijk bijna geen albums op de PC, meestal zijn het gewoon losse nummers. Kwa tags moet ik ook nog een keer aan de gang, titels en artiest namen zijn wel bij elk nummer goed ingevuld, maar dingen als het album nog niet.

Ik heb 2 components geïnstalleerd namelijk: column UI en Quick search.
De tijd weergave heb ik gedaan met de volgende code: [%playback_time%][$if(%isplaying%, / )%length%]
Durf niet te zeggen of die ook zonder column ui werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Zonder column ui werkt dat niet. De default ui playlists view kan geen dynamische dingen tonen. Die kunnen wel in de statusbar, dus daar heb ik mijn kbps en gespeelde tijd/resterende tijd.

Er was laatst een discussie in de meuktracker winamp thread. Een kerel met veel muziek deed alles vanuit total commander (dus alle muziek aan playlists toevoegen vanuit total commander). Hij is daar heel snel mee volgens hem. Ik kan zelf niet zonder librarymanagers.

Ik gebruik vooral facets om mijn muziek te zoeken. Alle artiesten heb ik op de eerste letter gegroepeerd, dus hoef alleen maar op P te klikken om snel bij pink floyd te komen en een overzicht te krijgen van hun albums die ik heb.

Met 750 files is het nog wel te doen dat taggen trouwens. Beter nu beginnen dan later, als je duizenden files hebt. Ben daar ooit handmatig mee bezig geweest, had toen de organizer van foobar nog niet doorgrond. Ben toen rond de 5000 files handmatig langs gelopen, tags verbetert en toen handmatig mapjes en dergelijke aan lopen maken met jaartal enzo erin, album art erbij zoeken. dagenlang een paar uur per dag in gestoken... Terwijl foobar het meeste met 1 of 2 clicks automatisch voor je kan doen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapgvk
  • Laatst online: 15-06-2024

jaapgvk

dus...

Mar2zz schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 19:00:
[...]

Helaas niet, het enige wat er op lijkt is playback queue manager, maar daar zit geen drag 'n drop functie bij.

Playlists zullen elkaar altijd overlappen, er is maar 1 playlistview mogelijk (ook wel meerdere, maar die laten altijd dezelfde selectie zien. De enige optie die dan op een feestje werkbaar zou zijn is een config met album list of facets naast de playlist en dan vandaar uit droppen. Dan moet je wel activate when changed uitzetten, anders volgt de playlist telkens de selectie die je maakt.
Mijn library is helaas een te grote puinhoop om effectief van de album list gebruik te kunnen maken.

Queue manager is idd te beperkt, je kunt oa de afspeel volgorde niet veranderen, heeft nog wat ontwikkeling nodig.

Ik heb nu rechts de 'playlist manager' staan. Daar kun je toch redelijke intuitief liedjes naar toe slepen zonder dat er iets veranderd aan de weergave van de lijsten. Dit betekend wel dat, om fe playlist te zien en te ordenen, je eerst op moet klikken zodat hij in het hoofdscherm tevoorschijn komt.

ik zal vanavond wel eens kijken hoe dit uit gaat pakken :)

Op zich...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Ik heb een aardige db met mp3's, mijn favorieten geef ik mbv Playback Statistics een rating, Zo kan ik een autoplaylist maken van de mp3's met een rating om een favorietenoverzicht te krijgen. Omdat ik een nieuwe pc heb gekregen heb ik alle statistieken en dus ook de rating naar de tags weggeschreven. Dit is goed gegaan. Op de nieuwe pc een nieuwe foobar installaties, alle mp3's in de db en alles werd goed ingelezen. Ook de ratings waren aanwezig.

Maar wanneer ik nu de tags update met de nieuwe statistieken (dus 'write statistics to file tags'), worden de gegevens gewist. En ben ik dus kwijt welke nummers favoriet zijn en ook zijn de play count gegevens enzo weg. Heel irritant.

In de oude installatie had ik Playback Statistics 2.1.5 en in de nieuwe Playback Statistics 2.1.7.

Waar ligt het probleem nu? Ik heb de mp3 nog gebackupt, dus als er een oplossing is, kan ik het nog herstellen (maar dan mis ik wel de statistieken van de laatste dagen).

HellMind heeft hier: http://www.hydrogenaudio....hp?showtopic=58233&st=150 het zelfde probleem maar krijgt geen gehoor.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 11:31

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ben ik nou zot, of kan ik in de Columns UI de library niet tevoorschijn toveren :? Ik zit nu een beetje met Filter te stoeien, maar daarmee krijg ik niet zo'n boomstructuur gemaakt als bij de Default UI en dat vond ik juist een van de fijnste features van foobar2000. De Columns UI heeft echter weer andere voordelen. Kan iemand me vertellen of iets dergelijks mogelijk is? Op de Hydrogenaudio wiki is niets te vinden en de wiki-pagina van Columns UI zelf is ook leeg.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Mar2zz
Tim Schuhmacher schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 22:48:
Waar ligt het probleem nu? Ik heb de mp3 nog gebackupt, dus als er een oplossing is, kan ik het nog herstellen (maar dan mis ik wel de statistieken van de laatste dagen).

HellMind heeft hier: http://www.hydrogenaudio....hp?showtopic=58233&st=150 het zelfde probleem maar krijgt geen gehoor.
Probleem is dat de database tijdens import die tags registreert als text en niet als wat het zou moeten zijn, statistics. De statistiek telt vanaf de schone install, dus 1e keer sinds deze install speel je een song af. klopt wel toch? Je moet dit workarounden op de volgende manier als je alles wilt houden:

Wat je dus eerst moet doen als je schoon gaat beginnen:
Write alle statistics naar tags (in oude install natuurlijk) (via context menu)
Doe nieuwe install, begin met schone database, lees library in, selecteer al je muziek, en kies import statistics from filetags. Dan ben je good to go.

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

`import statistics from filetags`

Dit is inderdaad de stap die ik niet heb uitgevoerd, maar ik moet eigenlijk zeggen dat ik dat logisch had gevonden als dat automatisch was gebeurd, of in ieder geval gevraagd was of ik dat zou willen.

• Mar2zz
Je hoeft ze eigenlijk niet naar tags te writen. Als je je songs gewoon speelt worden de tags WEL in de database geimporteerd, en dan blijven je statistics behouden (dan telt ie dus gewoon ene playcount bij je bestaande op).

Echter, bij een cleane install is de database niet op de hoogte van de playbackstatistics in tags na de eerste import. Als je dan write, tja, dan ben je ze kwijt. Ik heb dat ook gehad trouwens, een tijd geleden, in november vorig jaar geloof ik. Toen was ik veel playcounts kwijt, maar ik had gelukkig nog m3u's met mijn populairste songs (om af te spelen met xbmc). Die heb ik toen gewoon allemaal playcount 10 gegeven, hadden ze weer een mooi voorsprongetje. De added tag heb ik toen gekopieerd van de last_modified tijd, zodat ik niet alles als in november toegevoegd had staan.
Demoniac schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 00:20:
Ben ik nou zot, of kan ik in de Columns UI de library niet tevoorschijn toveren :? Ik zit nu een beetje met Filter te stoeien, maar daarmee krijg ik niet zo'n boomstructuur gemaakt als bij de Default UI en dat vond ik juist een van de fijnste features van foobar2000. De Columns UI heeft echter weer andere voordelen. Kan iemand me vertellen of iets dergelijks mogelijk is? Op de Hydrogenaudio wiki is niets te vinden en de wiki-pagina van Columns UI zelf is ook leeg.
Probeer het eens met playlist tree mod. Een geniale plugin als je toch CUI gebruikt. (Dit is de enige die ik eigenlijk mis in DUI)

[ Voor 32% gewijzigd door Mar2zz op 12-02-2009 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Niet online
Na wat te hebben gespeeld in Samurize om een mooie desktop te krijgen met wat last.fm gegevens erin (thanks Mar2zz!). Helaas werd het allemaal wat zwaar voor m'n mediapc'tje. Uiteindelijk toch maar Samurize gedag gezegd. :(
Totdat een collega gisteren met het programmaatje 'CD Art Display' kwam, dit is echt precies wat ik zocht! Een miniplayer met cover display en een boel vette skins! Verder heb ik de 'Recently Played' widget in een html gestopt en op m'n desktop geplaatst. Zie hier het resultaat (klik voor groot)
Afbeeldingslocatie: http://junk.techforze.nl/foobar2.jpg
Wat men ziet:
DUI + Facet + Text Display
CD Art Display 2 beta
Active desktop met Recently Played widget van last.fm
En als desktopachtergrond 'Last.fm Desktop'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Nice tranzity, ziet er goed uit! Wat zie ik in die textdisplay staan? die 23% is dat compressie?

Maar hoezo zwaar voor je pc? Ik heb een athlon2000xp met 1gig geheugen (7 jaar oud ofzo) en die trekt het allemaal makkelijk. Of zit je op nog ouwer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar2zz schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 20:55:
Nice tranzity, ziet er goed uit! Wat zie ik in die textdisplay staan? die 23% is dat compressie?

Maar hoezo zwaar voor je pc? Ik heb een athlon2000xp met 1gig geheugen (7 jaar oud ofzo) en die trekt het allemaal makkelijk. Of zit je op nog ouwer?
Ik gok dat de 23% aangeeft hoever het nummer al is. Overigens, wat een vette achtergrond met die last.fm enzo. Hoe heb je dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Niet online
Met 4 instances ging m'n visualizations haperen als ik ging scrollen in m'n browser bijvoorbeeld. Spul draait op een EEE Box PC. (Atom @ 1.6GHz, 1 GB Ram)
Die % is inderdaad de gespeelde tijd.
Achtergrond wordt gegenereerd door http://gijsco.student.utwente.nl/projects/last.fm/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik kan wel ff een getweakte versie bouwen, was ik sowieso al mee bezig wegens vista incompatible component vanaf foob 096. 1 instance kan er tenminste uit, en 1 scraper zou voldoende moeten zijn (de rest wordt dan readini-meters die het gescrapede verhaal lezen). (ligt er natuurlijk ook aan wat je tegelijk in je scherm wilt hebben. Ik heb bijvoorbeeld de albumart weergave er uitgehaald, zodat foo_samurize dat niet meer doet (die gaat ook kijken op internet bv, erg vreemd als je compilaties draait). Vervangen voor een foo_np_simple, die geeft gewoon filepath naar de folder.jpg met $replace(%_path%,%_filename_ext%,)folder.jpg$crlf()
Dat scheelt ook aardig in performance. die ampi van samurize peakt me iets te vaak qua cpu en memoryconsume.

Ik wist niet dat foo_textdisplay dynamische weergave had (percentage en resterende speelduur heb je zie ik). Of is dit stiekem een CUI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Niet online
Mhja, als ik nog een keer met Samurize ga klooien (stats last.fm), zal ik geen verbinding hebben vanuit Foobar, deze laat ik dan toch via die CD Art Display lopen.

Nee, alles is DUI :)
Dit staat erin:
$div($mul(%playback_time_seconds%,100), %length_seconds%)'%' // -%playback_time_remaining% ∞ %length% // %bitrate% kbps %codec%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk bij die facets op track nummer te sorteren zonder deze weer te geven? En eigenlijk dan ook nog op album.

Heb het nu met [%track%] [%artist%] - [%title%], maar vind het eigenlijk niet nodig om die tracknummer ervoor te zetten (te laten zien). Maar een ORDER BY erachter zetten helpt niet ofzo, dan zet ie dat gewoon daar neer.

Gebruik Foobar2k 9.5.6 overigens. Bij de nieuwste versie pakt ie me library op de netwerkschijf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Heb het ff geprobeerd met een paar custom facets, maar hij gaat altijd op alfabet sorteren zodra je track weghaalt. Je kan de tracknumbers wel een iets andere lichtere kleur geven als je er '[' en ']' of '(' en ')' omheen zet in de facetssyntax.

Je kan multiple columns kiezen en dan 1 maken van tracknumber en die buiten beeld schuiven. Dan sorteert ie er wel op, maar dan krijg je ook een horizontale scrollbar.

De nieuwste beta al geprobeerd? Die heeft wat oplossingen wat betreft nukkige library's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Mar2zz schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 19:40:
Probeer het eens met playlist tree mod. Een geniale plugin als je toch CUI gebruikt. (Dit is de enige die ik eigenlijk mis in DUI)
Is toch net niet wat ik zoek, ik wil net als bij de Album List van de DUI query's kunnen bouwen.
Ter illustratie even mijn huidige layout van de Album List:
$if(%albumartist%,$if($strcmp($upper($left($stripprefix(%albumartist%),1)),
$lower($left($stripprefix(%albumartist%),1))),#|,$left($stripprefix(%albumartist%),1))|%albumartist%|)
%album%[ '['%date%']']|[%discnumber%.][%track% ]%artist% - %title%

Wat deze belachelijk grote query doet? Als album artist is ingevuld, neemt ie de eerste letter van de artiestnaam (de prefix 'The' wordt hier vanaf gehaald) en doet een case sensitive vergelijking van uppercase en lowercase van die letter - ghetto manier om te bepalen of het een letter is of een ander teken, bij gebrek aan een functie daarvoor. Als dat niet gelijk is is het een letter, anders wordt de artiest gesorteerd onder '#'. Per artiest worden dan alle albums met jaartal (indien aanwezig) getoond. Als er geen album artist is ingevuld (various artists) dan wordt het album direct onder de beginletters gesorteerd. Per album wordt dan het tracknummer (met discnummer indien aanwezig), artiest en titel getoond.

[ Voor 0% gewijzigd door Demo op 16-02-2009 16:24 . Reden: Layout verkrachting ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Kan dat niet met playlist tree mod dan? ik heb in het verleden de gewone playlist tree gebruikt, daar kon je echt zieke query's mee maken. Heel veel mee gestoeid! Alle titleformatting is daar toch gewoon aanwezig/bruikbaar + extra dingen zoals querynode en format enzo?

Wel een leuke manier om die nummercheck te doen trouwens, ik kende 'm niet. Ik had waarschijnlijk $replace daarvoor gebruikt als ik niet alle nummers los wou hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door Mar2zz op 17-02-2009 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Dan is het misschien pas beschikbaar na een restart.. ik kreeg het niet voor elkaar laatst. Zal er nog eens even naar kijken :)

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.