Foobar ervaringen en skins Topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 62.848 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTW, Ik heb nog steeds het probleem dat ik geen track terug kan.
Ik heb foobar opnieuw geinstalleerd maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem (ook dezelfde layout gelukkig)
Mn default playlist slaat ook niets op ofzo, ik weet niet of dat wel gebruikelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Dat is een hardnekkig probleem dan. Bij de reinstall heb je waarschijnlijk je profilemap niet weggegooid, waardoor al je settings bewaard zijn gebleven. Eigenlijk zou je "clean" moeten beginnen en die weggooien voordat je een reinstall doet. Op zich, jouw config kan je ook bereiken met de default UI, op 1 ding na, dat stukje waar je trackinfo linksbovenin hebt, dat heeft default ui nog niet. Maar verder kan je nu heel makkelijk een config bouwen. Daarin zitten ook mooiere visualisaties.

Kijk mijn scratchbox-setup, die is ongeveer gelijk aan die van jou, maar dan zonder columns UI te gebruiken. Is alleen maar default UI. Overnieuw beginnen is dus niet zo lastig, in die scratchbox maak je binnen 10 minuten een vette setup. (op de achtergrond zie je mijn huidige setup, multifunctioneel!)

Foo_facets is een manier om playlists te maken door selectie te maken op genre, dan haalt ie alle artiesten in dat genre op, dan kies je een album. Bij elke selectie laadt ie het automatisch in zijn eigen playlist. Je kan ook andere facets maken, hoeft niet perse met genre te beginnen.

Afbeeldingslocatie: http://img206.imageshack.us/img206/1825/setuprr8.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag, mijn foobar installatie ziet er ongeveer zo uit

Afbeeldingslocatie: http://www.teqnilogik.com/images/tutorials/foobar2000_itunes/10_foobar_player_finished.png

Ik heb een probleem dat ie bijvoorbeeld bij een album die uit 2 cd's bestaan de volgende opsomming maakt

mijn colums in mijn playlist

artist | track | title | album | Disc

piet puk | 01 | blabla | bladiebla | 1
piet puk | 01 | lalala | bladiebla | 2
piet puk | 02 | etc | bladiebla | 1

Ik wil dus eigenlijk dat mijn playlist gesorteerd wordt op de volgende volgorde:

artiest -> album -> discnumber -> tracknumber

Ik kom er niet uit, hoe ik dit moet doen en waar.. kan iemand mij verder helpen ? Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Heb je de tag discnumber wel gevuld (in properties?) want dan zou foobar dat default moeten doen. Wat sommigen ook doen is de tracks voor cd1 101 tm 112 noemen en cd2 201 tot 214 bijvoorbeeld. Als die tag discnumber niet gevuld is dan weet foobar niet dat het om een dubbelcd gaat.

Foobar sorteert standaard als volgt:
%ALBUM ARTIST% %DATE% %ALBUM% %DISCNUMBER% %TRACKNUMBER% %TITLE%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Mar2zz,

Ik heb de tag discnumber gevuld en ook de tag total disc's. Toch doet ie het niet... Ik wou dat ik een schermprint kon sturen, maar ik heb geen eigen webspace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Als je dat hebt, voeg dan eens een column toe in je playlist (rechtermuisklik op playlist header, en voeg dan Track No toe als een column. Als je tags goed zijn staan daar je nummers als 1.xx en 2.xx, waarbij de 1 en 2 voor de discs staan. Heb je dat wel?

Kies anders eens ook door op die headers te klikken voor group by en dan voor artist/date/album. (die houdt ook rekening met discnumber)

(met dit; Imageshackert kan je erg makkelijk plaatjes via forums delen en het is nog gratis ook)

[ Voor 14% gewijzigd door Mar2zz op 18-05-2008 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He bedankt voor de tip,

Ok hier een schermprint van mijn Foobar:

Afbeeldingslocatie: http://img503.imageshack.us/img503/6683/screen1vy2.gif

En hier een schermprint van de map in windows:

Afbeeldingslocatie: http://img513.imageshack.us/img513/2632/screen2zb1.gif

Moet ik de tracks in windows een andere naam gaan geven ? Vind het raar dat het gewoon niet via tagging kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Voeg je ze toe vanuit de folder zelf? die staat namelijk default op %path_sort%, dus neemt ie de volgorde over uit explorer.

Als je sort incoming files verandert naar %ALBUM ARTIST% %DATE% %ALBUM% %DISCNUMBER% %TRACKNUMBER% %TITLE% dan moet het goed gaan. Dit kan onder preferences > general...

Afbeeldingslocatie: http://img150.imageshack.us/img150/7620/tracknumbersre8.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super!!! Bedankt het werkt!! Hij stond idd op %path_sort%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:14

Tim Schuhmacher

abasios

Ik heb een vraag mbt compilatie cd's. Volgens de tag guideline van foobar geef je een compilatie cd aan door de album artist tag te vullen met various artist. Ok heb ik gedaan, maar wanneer ik zo'n getagde cd dan in Tag&Rename open is de tag album artist gevuld met de zelfde waarde als artist - various artist komt nergens voor. (die tag was oorsponkelijk leeg). De checkbox 'track is part of a compilation cd' is niet aangevinkt. (En waar is die checkbox eigenlijk voor, kent Foobar die wel?

Wat is de 'juiste' wijze om compilatie cd's te taggen?

[ Voor 22% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 30-05-2008 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Inderdaad Various Artists (of eender welk woord, VA of DJ Tiesto) in de tag %album artist%. Dat tag & rename hem niet ziet is apart, ik ken tag en rename niet, maar leest die wel de juiste tagsoort? Je kan onder foobar ff checken welke tagversies je schrijft (default is id3v1 en id3v2). Misschien heb je dat aangepast of doet tag en rename alleen id3v1 ofzo?

Je kan ook met foobar taggen met freedb-support en discogssupport! Die laatste haalt ook plaatjes van artiesten en albums op.
Discogstagger
(de freedb-tagger zit in de installpackage van foobar)

Met die 2 kun je zo ongeveer alle albums vinden die er zijn en juist taggen. Kan die tag & rename de deur uit, bespaar je geld (of bespaar je het risico van virus/trojan bij het downloaden van een crack ervoor).

Wellicht hetzelfde als dit probleem? (quote uit de faq van tag&rename website)
In Windows Media Player 10 there is a tag called "Album Artist". This tag is very vital when you are using Windows XP Media Center 2005. You can set the tag in WMP10 but I cannot find it in Tag & Rename.

You can find this tag field in Tag&Rename tag editor window "Additional" tab. Also see "Copy "Artist" data into "Album Artist" tag field while importing" option in "Program options" -> "Web Import" and "Auto copy "Artist" data into "Album Artist" tag field if it clears" in "Program options" -> "Tags".

[ Voor 26% gewijzigd door Mar2zz op 01-06-2008 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

In foobar heb ik alleen id3v2 gechecked en in Tag&Rename gebruik ik ook alleen id3v2. Dus dat moet matchen. Maar toch blijft Tag&Rename niet goed weergeven wat een compilatie cd is. Maar in Foobar is het ok, en dat is het belangrijkste.

Ik vind trouwens de nieuwe foobar versie wel relax met nu de betere mogelijk om playlists te maken met most played, recently added, enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Bij foobar2000 kan je in preferences advanced de tagwriting op compatible mode zetten (vinkje plaatsen). misschien helpt dat. Er zijn meerdere versies id3v2 (v2.1, v2.2 etc).

Die functies zijn inderdaad super. Heb een stapel autoplaylists ermee gemaakt en ook een facet die laat zien welke albums ik heb toegevoegd op een bepaalde dag. Echt goed. Nu alleen nog systeemtijd op de een of andere wijze erin zou lekker zijn. (ik gebruik alleen official components dus cwb_systemhooks.dll niet, maar die kan dat geloof ik).

[ Voor 61% gewijzigd door Mar2zz op 04-06-2008 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Die compatibilty mode kende ik inderdaad niet, maar 'activates workarounds for common bug in other software' spreekt mij ook niet zo aan.

Is het trouwens ook mogelijk per playlist een andere configuratie van zichtbare kolommen te hebben?
Bij bijvoorbeeld mij favorieten, wat een bonte verzameling van losse nummers is, is de kolom Track No niet heel nuttig, maar bij een discography van een band met alleen maar cd's wel weer.

Ik ben ook erg tevreden over foo_httpcontrol waarmee je een simpel server krijgt waar je via het internet een overzicht van je playlists krijgt en je foobar kunt besturen via een webpagina. Handig icm een pds / smartphone.

[ Voor 20% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 04-06-2008 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Per playlist is niet mogelijk, maar is wel een in behandeling genomen feature request. ik geloof dat foob 0.9.5 dat implemented moet hebben. Ik wacht daar ook met smart op. En dan ook grouping per playlist instellen zou ook handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Inderdaad, ik vind het echt een top programma, maar waar ik me nog het meest aan stoor is verouderde wiki's, topics over oude plugins die niet meer ondersteund worden, een forum waar alles vast op staat maar waar je soms door de bomen het bos niet meer ziet.

Maar ja, ik kom er wel uit uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ja het is lastig zoeken inderdaad. Maar op het hydrogenaudioforum zijn ze vaak erg snel met geven van antwoorden, dus als je daar een berichtje plaatst heeft er binnen een paar uur wel iemand gereageerd. (de meeste users zijn daar volgens mij wel compleet andere timezone, want daar is het 's nachts volgens mij een stuk drukker).

Gelukkig is het zo dat de dev's de complexiteit willen terugdringen en nu met de laatste versie een aantal componenten incompatible hebben gemaakt die het onnodig moeilijker maken en voor bugs zorgden. Die nieuwe timequerys zijn ook al een stuk makkelijker zie het verschil met eerder:

code:
1
"$cwb_datediff(%last_played%,%cwb_systemdate%)" GREATER 30

is nu geworden (en met een component minder)

code:
1
%last_played% DURING LAST 30 DAYS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guys,

Vraagje, Ik wil in de genre tag meerdere genre's kunnen aangeven. Bv een track1 Electronic en House als genre meegeven.

Ik wil dan het volgende:

Als ik alleen filter op Electronic moet ik track1 vinden én als ik alleen filter op House moet ie ook track1 vinden.

Wat ik nu krijg is dat ie een nieuw genre maakt van Electronic;House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Moet nog een spatie bij. Dus Electronic; House.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 08:34
sinds foobar 0953 is er iets veranderd met playlists: normaal zocht ik in de library naar iets en drukte ik op shift-enter en werd de track aan de actieve playlist toegevoegd.

nu met de nieuwe versie wordt meteen een nieuwe playlist met search resultaten aangemaakt ("Library Viewer Selection") en op actief gezet. alles wat ik dan selecteer komt in die playlist en niet in diegene die ik juist aan het luisteren ben.

ik moet dan de playlist die op het moment loopt eerst activeren door er op te dubbelklikken alvorens ik de selectie er aan kan toevoegen met shift-enter. dit is steeds een extra handeling.

erg irritant.

weet iemand hoe en waar in te stellen dat het weer als vanouds ging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Preferences > Media Library > Library Viewer Selection Playlist. Dit uitvinken en dan is ie weer als vanouds. Bij mij shift-entered ie prima.

Check ook ff je settings bij Preferences > Album List > Events en Playlist Interaction, maar dat staat default zoals vanouds, tenzij je daar zelf wijzigingen hebt gemaakt.

(ik hoop dat ik je vraag goed begrijp, met shift+enter komt ie in de playlist die op dat moment actief is in playlist view (dus niet perse de spelende))

[ Voor 19% gewijzigd door Mar2zz op 05-06-2008 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 08:34
te gek!

ik moet er helemaal overheen gekeken hebben. :)

hartstikke bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar2zz schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 21:36:
Moet nog een spatie bij. Dus Electronic; House.
Heb ik geprobeert werkt ook niet. Ik krijg dit te zien

Afbeeldingslocatie: http://img521.imageshack.us/img521/4025/scherm1sq7.jpg

Hier zijn bv de properties van het bestand:

Afbeeldingslocatie: http://img93.imageshack.us/img93/1064/scherm2dh0.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2008 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Gebruik je niet de laatste foobar (0.9.5.3)?

Ga naar preferences > advanced > display > properties dialog > Multi-value fields >
en typ daar achteraan ;GENRE (als dit er nog niet staat)

Ga vervolgens naar het properties dialog van het album dat je wilt taggen met meer genres. Verwijder wat er staat en typ: Electronic; Progressive House

Dan zou het toch echt moeten werken...
Welk panel of component is je bovenste plaatje? Staat bij dat component wel dat ie genre moet listen als [%<genre>%]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een browser panel. En als ik naar Media Library -> Browser ga en dan bij Panels klik op de header Genre dan krijg ik het volgende:

Label: Genre
Format: $if2(%genre%,<MISSING>)
Sort: *
Precedence: 1

Ik heb Format veranderd in wat jij net gaf, dus dit: [%<genre>%]
maar helaas reageert ie hier ook nog niet op. De versie die ik heb is 0.9.5.1... ik zal wel gaan upgraden anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Dat format betekent alleen dat ie MISSING laat zien als de genre tag niet gevuld is.

Wat is browserpanel? wat is de naam van dat component? Als je upgrade heb je kans dat wat componenten van je niet meer (helemaal) werken, en dat je elke start van foobar een melding krijgt dat je een component gebruikt dat niet helemaal compatible meer is. in 9.5.3 zijn nogal wat changes geweest en veel componenten (gedeeltelijk) geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Ik heb een vraagje over cover art. Ik heb nu iig 2 cd's waar nadat ik met tag&rename en in Foobar alle tags heb verwijdert toch een cover verschijnt. In de map zelf zit geen bestand. In tag&rename heet hij Folder cover art (je hebt ook file cover art). En nergens een optie om die te verwijderen. Het vervelende is dat wanneer ik er dan toch een cover in de map stop van betere kwaliteit foobar toch de ge-embedded laat zien.

Dus hoe krijg ik die folder cover art weg. Mocht dat niet lukken hoe kan ik Foobar zover krijgen dan hij die negeert en prioriteit aan losse art in de map zelf geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Met de optie Remove Tags onder properties in Foobar haalt ie alles weg als het goed is, heb je dat geprobeerd? Wel eerst ff de gegevens van je songs backuppen op klembord of in de naam renamen, zodat je ze daarna weer makkelijk kan importeren via paste of automatically fill values. Het is een id3v2 tag, dus dat moet je wel aan hebben staan in preferences advanced tagging.

Heb het ook wel eens gehad, een nieuwgroepenpostgroup die het nodig vond hun eigen 'embleem' in alle songs te embedden... Bovenstaande werkte voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

grr, problem solved het was dus geen tag probleem, Folder.jpg stond dus wel in de map, maar het was een verborgen bestand. Die zie ik standaard niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey weet iemand hoe ik dit probleem kan omzeilen,

Voor mix cd's in mp3 formaat heb ik een cuesheet. Als ik .cue bestanden toelaat in mijn library dan krijg ik dubbele waarden. Logisch, want hij leest zowel mp3 als cuebestanden. Aangezien ik niet alleen maar mix cd's heb, kan ik bv niet zeggen van alleen .cue bestanden importeren. Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat ie bv in een map intelligent kijkt, bv als er cue bestanden is dat ie die pakt...maar dan niet nog eens de mp3 bestanden pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Daar moet je eigenlijk een truuk uithalen. Daarvoor moet je de mp3 renamen naar " originele naam.cue.mp3" en het pad in het cuebestand aanpassen naar die nieuwe naam. Vervolgens ga je naar preferences > general (geloof ik) en daar ga je .cue.mp3 uitzonderen van files die geimporteerd moeten worden.

Wellicht kan je het pad in het cue bestand ook aanpassen naar een andere folder buiten de library, en dan gooi je al je grote mp3's in die folder en de cuebestanden hou je in de folder in de library.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Mar2zz,

Ik heb het geprobeerd maar het werkt niet volgens mij. Ik hou liever mijn muziek in de folder en niet buiten mijn muziek library.

Ik heb de volgende dingen geprobeerd files gerenamed uiteaard naar "titel.cue.mp3" en dan in Foobar exlude: "*.cue.mp3" werkte niet ook deze geprobeerd: ".cue.mp3" ook deze "*cue*.mp3" werkt helaas allemaal niet.. heb je nog suggesties ? Bij mijn lossless muziek heb ik die cuesheets gewoon 'embedded' en de cuesheet uit de folder gehaald of wat ik ook kon doen was .cue excluden aangezien ze daar toch embedded inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik heb het ook even nagekeken. .cue.mp3 werkt wel, maar pad buiten de muzieklibrary voor de mp3 niet.

Wat ik heb gedaan:
* muziek.cue geopend met kladblok en het pad naar mp3 aangepast naar muziek.cue.mp3
* muziek.mp3 hernoemd naar muziek.cue.mp3

Vervolgens bij Preferences > General > Adding new files > Exclude file type > *.cue.mp3;
En bij Preferences > Media Library > File Types > Exclude > *.cue.mp3;

Je moet het dus 2 x doen. Eerste optie is voor incoming files en 2e voor het opnemen in library. Wellicht moet je die ";" er ook achter zetten. Ik heb dat in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik weet niet of ik nu iets stoms gedaan heb: ik had al mijn mp3's in foobar zitten, nu open ik een file (met Playlist->Open), en alleen dat ene file staat nu in de lijst.
Hoe krijg ik mijn originele lijst met alle mp3's weer terug?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:49

Nakebod

Nope.

Als je de playlist gesaved hebt, opnieuw openen.
Zo niet, alles weer opnieuw toevoegen.

En in foobar een 2e playlist aanmaken (Bijv Default) en bij de preferences instellen dat losse bestanden naar de playlist Default gaan.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
Weet er iemand hoe je de SORT queries kunt gebruiken bij autoplaylists (nieuw bij 0.9.5.4?). Als ik Rechtermuisknop op een autoplaylist --> "Autoplaylist (Albumlist branch)" klik en vervolgens "SORT BY <date>" (om automatisch albums op datum te sorteren) geeft ie tekst balon met daarin: "Sort operations not available in this context"
Kan zo'n filter trouwens wel tevoorschijn halen bij Album Lists, maar niet als ik autoplaylists gemaakt heb via foo_facets merkte ik???

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Dat is geen sortquery, maar een filter (kijk maar wat er voor staat).. Als je de autoplaylist opnieuw maakt kun je wel kiezen voor sort by. bij facets werkt dat ook, dan moet je "..." drukken geloof ik (zit niet thuis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 21:48:
Gelukt!! :D
Idd de eerste horizontale verticale splitter via de horizontale toevoegen, de originele column playlist verwijderen, nieuw toevoegen, nieuwe splitter toevoegen en dáár die visualisation aan toevoegen :P
Wat een werk, maar het is gelukt.

Heel erg bedankt :)

Resultaat:
[afbeelding]
Ik zou deze skin ook graag willen hebben, kan iemand mij hiermee helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Installeer de default en laatste foobar. Installeer ook de component textdisplay

Start de boel op en ga naar view layout scratchbox. Klik in het veld met je rechtermuisknop en kies Toolbar Header. Klik weer en kies splitter (left/right). rechtsklik rechts van de splitter en kies splitter (top/bottom). In het bovenste vak kies je playlist view en de onderste Spectrum.

Rechtsklik links van de splitter en kies splitter (top/bottom). Doe dit nog twee keer. In het bovenste vak rechtsklik en kies textdisplay. In het vak eronder kies je albumart. in het vak daaronder kies je playlistmanager. In het vak daaronder kies je Spectrum. Rechtsklik de Spectrum panels en zet bands op 160.

Klik bovening op de toolbar header en voeg volume, buttons, seekbar, playlist order en playlist switcher toe. Apply the layout.

Rechtsklik op de textdisplaypanel (linksbovenin) en klik settings. Vul daar in:
%artist%$crlf()
%title%
Ga naar 2e tabje layout en style en kies outlineopties en lettertype/grootte. Ga in preferences naar display > default user interface > colors en fonts en ga daar leuke kleuren en mooie fonts kiezen. save wanneer je tevreden bent en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

echt bedankt mar2zz, dat heeft me veel geholpen.
Ik heb deze van iemand gekregen en een beetje aangepast

Afbeeldingslocatie: http://img530.imageshack.us/img530/974/foobaryv5.jpg
By noisianl at 2008-07-14

weet iemand btw waarom ik geen lyrics van systemof a down krijg? De rest doet hij wel!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2008 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Staan de lyrics in de juiste tag? Of iig in de tag die het textdisplaypanel uit leest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tim Schuhmacher schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 02:28:
Staan de lyrics in de juiste tag? Of iig in de tag die het textdisplaypanel uit leest?
tags lijken mij goed te zijn.

Ik heb nog een probleempje: mijn foobar lijft altijd op de voorgrond, ik moet hem nu minimizen wil ik een ander venser voorop hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Shuhmacher bedoelt of je een tag LYRICS hebt met daarin de songtekst. rechtsklik system of a down-songs, kies properties, en kijk of er LYRICS is met songtekst. Als dat er niet is dan heb je geen songteksten voor deze songs. Die kan je opzoeken op internet, en in die tag copy/pasten, of je installeert een component dat dat voor je doet, bijvoorbeeld lyricsgrabber (zoek maar op hydrogenaudio.org naar dit woord).

foobar's minimize behaviour kun je aanpassen bij preferences > general

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb al een lyrics grabber, het download automatisch de lyrics van een song die ik speel.

Ik zie niks over minimizen bij general, het probleem is dat ik geen enkel venster boven dat van foobar krijg.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2008 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Dan staat het onder display denk ik (,zit op werk, hier geen foobar helaas).
Die lyricsgrabber kijkt meestal maar op 1 website, je kan eventueel kijken of die website die lyrics van system of a down wel heeft. zo niet, dan ff handmatig doen (opzoeken met google en copy/paste doen).

Dat je foobar altijd voorgrond pakt is misschien een columns ui optie, kijk daar ook even of je iets ziet over foreground ofzo. Ik gebruik alleen default ui, heb in verleden wel columns gebruikt, maar ken daar weinig instellingen zo uit het hoofd van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mar2zz het werkt! ik had het met "" eromheen gedaan. dat moest niet.. nu werkt het wel! Thanx guru :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx mar2zz, mijn foobar doet alles nu, echt een gewledige speler :)
Op dit screenshot speeld hij de nummers van een artiest af op de volgorde van de last.fm ranglijst... ik heb veel discographies, en nu doet hij de beste tracks dus eerst :)
Afbeeldingslocatie: http://img146.imageshack.us/img146/3655/foooooobariw6.jpg

[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2008 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Mooi, glad to be of help!
Dat last.fm gebeuren is foo_scrobblecharts toch? Die heb ik ook, gebruik ik ook om similar artists in mijn verzameling in 1 lijst te krijgen. Dan pas ik de genres even aan zodat ze ook bij elkaar onder genre vallen als dat nog niet zo was. Erg mooie plugin inderdaad! Check trouwens beta.last.fm, de website krijgt een restyle. stukken beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar2zz schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 09:20:
Mooi, glad to be of help!
Dat last.fm gebeuren is foo_scrobblecharts toch? Die heb ik ook, gebruik ik ook om similar artists in mijn verzameling in 1 lijst te krijgen. Dan pas ik de genres even aan zodat ze ook bij elkaar onder genre vallen als dat nog niet zo was. Erg mooie plugin inderdaad! Check trouwens beta.last.fm, de website krijgt een restyle. stukken beter!
Ik vind die restyle echt retarded... het is gewoon een domme myspace layout. De site is nu functioneel, en zo moeten ze hem houden... Niet overal plaatjes van artiesten neerzetten, en de boel hartstikke onoverzichtelijk maken. Ook staat alles nu in 7 tabs (info over artiest, en ook je eigen profiel) Je moet nu minstens 4 keer zoveel klikken om hetzelfde te doen :(
Ik heb nu ong. 60 nummers van rage against the machine, en in de title staat 60 keer [www.blabla.com] Is er een manier om dat weg te halen?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2008 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inuyasha
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-02-2024
Heeft iemand een idee waarom ik niet op het HydrogenAudio forum kan komen?
Elke keer krijg ik weer de message dat ik niet geauthoriseerd ben om het forum te bekijken.
Ben daar niet gebanned, en heb daar ook geen account. Wil ik registreren, geeft ie hetzelfde aan, dat ik niet geauthoriseerd ben.

Met een US-proxy lukt het wel om er op te komen, maar ja, al die forms submitten e.d. gaat ook niet vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Heb je dat ook als je directe link naar foobarforum probeert? http://www.hydrogenaudio.org/forums/index.php?showforum=28

Ik heb dat nog nooit gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inuyasha
Mar2zz schreef op maandag 21 juli 2008 @ 08:46:
Heb je dat ook als je directe link naar foobarforum probeert? http://www.hydrogenaudio.org/forums/index.php?showforum=28

Ik heb dat nog nooit gehad...
Had ik ook al geprobeerd.
"Sorry, you are not permitted to use this board"
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Cookies ff wissen ofzo? Via een NL proxy dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inuyasha
Cookies deleten heeft geen uitwerking. Echter, hij doet het wel op een NL proxy.
Ik zal eens een mailtje sturen naar het forum. :+

Lekker, dat werkt ook niet...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt. 

Onderwerp: Error on the forums 
Verzonden:   

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt: 

mailer@hydrogenaudio.org op 21-7-2008 13:18
  There was a SMTP communication problem with the recipient's email server. Please contact your system administrator.
  <hpsmtp-eml15.kpnxchange.com #5.5.0 smtp;550 <mailer@hydrogenaudio.org>: User unknown in virtual alias table>

[ Voor 65% gewijzigd door Inuyasha op 21-07-2008 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb via Tag&Rename een jpeg plaatje aan een heel album geplakt maar wat ik ook doe, foobar laat m niet zien :(
Ik snap er helemaal niets van, ik heb er op een gegeven moment een screenshot van gemaakt en die via paint opgeslagen als jpg maar zelfs dan werkt het nog niet :S
Iemand ENIG idee hoe ik dit op kan lossen? ben al een dik uur aan het stoeien met dit gedoe :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Even selecteren, rechtermuis, properties en reload tags kiezen. foobar weet niet dat je met een extern programma iets verandert hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt helaas ook niet :(
Als ik de files in Tag&Rename open staat de album art dr ook gewoon..
..ik snap er echt niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik ga er vanuit dat het om mp3's gaat, maar kijk even in preferences > advanced > tagging of je wel alle tagschemes aan hebt staan. Weet je ook zo in welke tagversie je het album hebt geplakt? (id3v2 of ape?)

In mijn vorige antwoord bedoelde ik eigenlijk, nummers rechtsklikken > properties > tools > Reload info.

die al geprobeerd?

[ Voor 23% gewijzigd door Mar2zz op 28-07-2008 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnend
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-04-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 23:04:
Thx mar2zz, mijn foobar doet alles nu, echt een gewledige speler :)
Op dit screenshot speeld hij de nummers van een artiest af op de volgorde van de last.fm ranglijst... ik heb veel discographies, en nu doet hij de beste tracks dus eerst :)
[afbeelding]
Zou je die misschien kunnen delen? ziet er erg relaxed uit en eigenlijk precies wat ik zoek Ook de grote ruimte voor de lyrics vind ik tof:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar2zz schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:29:
Ik ga er vanuit dat het om mp3's gaat, maar kijk even in preferences > advanced > tagging of je wel alle tagschemes aan hebt staan. Weet je ook zo in welke tagversie je het album hebt geplakt? (id3v2 of ape?)

In mijn vorige antwoord bedoelde ik eigenlijk, nummers rechtsklikken > properties > tools > Reload info.

die al geprobeerd?
Ik heb alles gedaan wat je zei (APE was niet aangevinkt) maar ik doe alles precies hetzelfde als altijd.
Ik heb verschillende filetypes geprobeerd enzo maar niets lijkt te helpen.
Misschien heel foobar opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Gebruik je de default UI of een skin van iemand anders? in een panels ui skin ofzo kan volgens mij een embedded art uitgezonderd worden door te forcen dat in de map naar een jpg wordt gezocht. Je zou eventueel een herinstallatie van foobar kunnen doen op een andere plek (dan zou je moeten kiezen voor een standalone-installatie. dan heb je originele settings, en zou ie albumart moeten laten zien als je een ui kiest waar albumartpanel in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img230.imageshack.us/img230/9837/desktopcopyqr9.th.jpg

Deze heb ik nu,foosune

Ben er echt super blij mee, zitten zoveel opties bij :D

Ik heb zelf nog 3 knopjes gemaakt om naar last.fm artist/album/song te gaan
Een knopje dat vrijwel geautomatiseert de album art download
En wat dingen weggehaald/veranderd

Als iemand mijn versie wil hebben kan hij beter emailen, maar die op de site staat kan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste tijd een vervelend probleem met mijn foobar: de interface loopt op willekeurige momenten volledig vast en de enige manier om het weer werkend te krijgen is door foobar af te sluiten en opnieuw op te starten. Ik heb foobar al opnieuw geinstalleerd, andere interface geprobeerd, facets weggehaald, you name it, maar het loopt nog steeds vast. :( Kan iemand mij helpen?

Hieronder een foto van de interface als hij is vastgelopen, achtergrond is bureaublad van me.

Afbeeldingslocatie: http://img397.imageshack.us/img397/6899/kutcc8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Als je je crashreport op http://www.hydrogenaudio.org/forums/index.php?showforum=28 post heb je meestal binnen 1 dag een antwoord cq oplossing van de makers, of een bug gereport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thors_Hammer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-08 15:37
Misschien een stomme vraag, maar ik erger mij er nogal aan dat ik elke als ik foobar opstart ik de media-library apart moet openen en naar de juiste plaats moet slepen.
Kan dit niet automatisch?
Ik heb versie 0.9.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
?

Je kan onder preferences > medialibrary elke willekeurige map toevoegen. Vervolgens zal foobar die mappen scannen zodat alle muziek daarin aan je library wordt toegevoegd. Als je buiten om foobar dan niets verplaatst/hernoemd/verwijderd zal dit altijd up2date blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thors_Hammer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-08 15:37
Ik bedoelde iets anders, maar ik heb het al gevonden. Excuses voor het ongemak. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar2zz schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 19:37:
Als je je crashreport op http://www.hydrogenaudio.org/forums/index.php?showforum=28 post heb je meestal binnen 1 dag een antwoord cq oplossing van de makers, of een bug gereport.
Het probleem is dat foobar zelf niet crasht en er dus ook geen crashreport verschijnt. De interface loopt vast, maar de muziek blijft spelen en de hotkeys werken ook. Ik kan zelfs nog dingen aanklikken enzo, en facets zelf werkt ook nog. Alles werkt nog, alleen de weergave is vernaggeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Dan zou ik een reinstall doen en daarbij ook je profiel weggooien. Je kan je huidige theme en playbackstatistics exporteren (statistics kies je write to tags, dan krijg je ze terug bij het opnieuw importeren van de library (alleen de total played time ben je kwijt). Die freezes zouden niet voor moeten komen met default UI, maar misschien gebruik je een obscuur componentje ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel heb ik deze components in gebruik:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
Core (2008-08-04 00:16:48)
    foobar2000 core 0.9.5.5
foo_abx.dll (2008-05-24 17:23:50)
    ABX Comparator 1.3.3
foo_albumlist.dll (2008-08-04 00:04:30)
    Album List 4.3
foo_audioscrobbler.dll (2006-09-14 00:20:40)
    Audioscrobbler 2.1
foo_cdda.dll (2008-06-25 19:18:24)
    CD Audio Decoder 2.1.3
foo_converter.dll (2008-08-04 00:04:34)
    Converter 1.1.2
foo_dop.dll (2008-03-24 20:08:40)
    iPod manager 0.5.7.0 TEST
foo_dsp_std.dll (2008-08-04 00:10:54)
    Standard DSP Array 1.0
foo_facets.dll (2008-05-22 00:09:12)
    Facets 2008-02-25
foo_fileops.dll (2008-06-07 21:14:56)
    File Operations 2.1
foo_freedb2.dll (2008-06-07 21:15:10)
    freedb Tagger 0.6
foo_input_std.dll (2008-08-04 00:04:56)
    Standard Input Array 1.0
foo_lyricsdb.dll (2007-02-26 19:42:02)
    foo_lyricsdb 0.0.7 beta 5
foo_masstag.dll (2007-08-20 17:01:20)
    Masstagger 1.6
foo_msnalt.dll (2008-01-21 18:47:26)
    MSN Now Playing (alt) 2.4
foo_playcount.dll (2008-05-07 00:59:52)
    Playback Statistics 2.1.3
foo_rating.dll (2008-04-23 22:33:06)
    Foo_Rating BETA 2.1
foo_rgscan.dll (2008-06-11 20:30:18)
    ReplayGain Scanner 2.0.8    
foo_ui_columns.dll (2007-10-12 01:02:04)
    Columns UI 0.2
foo_ui_std.dll (2008-08-04 14:09:14)
    Default User Interface 0.9.5
foo_uie_queuemanager.dll (2006-12-17 03:21:36)
    Queue manager panel 0.2.3
foo_uie_quicksearch.dll (2007-05-18 14:31:10)
    Quick Search Toolbar 2.8l
foo_unpack.dll (2008-08-04 00:04:20)
    RAR reader 1.1
    ZIP/GZIP reader 1.0
foo_winamp_spam.dll (2006-08-21 17:31:44)
    Winamp API Emulator 0.90

Voor zover ik weet zit er niet echt iets obscuurs tussen, ik begrijp er dan ook niks van. Maar ja, anders zal ik inderdaad wel een clean install doen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
In default UI kun je ook console achter een tabje doen daar staan alle acties in die foobar doet. misschien kom je er zo achter wat foobar precies doet vlak voordat ie freezed. Ik heb overigens dezelfde componenten, op 3 na, foorating.dll, winamp-spam en msnalt.dll heb ik niet. Ik heb nooit freezes. misschien 1 van die drie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om de Library automatisch te laten updaten?
Ik moet nu of een Library scan handmatig doen of een folder in de playlist zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/uploads/fa22e1a3d5.png

Ik gebruik foobar2000 sinds een aantal weken, ter vervanging van winamp, en ik heb absoluut geen spijt van deze overstap.

Bovenstaand mijn config, geheel van eigen hand. Links 2 filters (artist, album), dan de 'op maat gemaakte' playlist, daarnaast de playlist switcher en albumart en daarnaast tot slot een spectrum-analyser.

De zichtbare plugins: columns_ui, queue manager panel, album art panel, channel spectrum panel.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2008 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onok
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 09:02
Ik ben vanaf vandaag foobar gaan gebruiken ter vervanging van winamp 2.91. Ik draai 2.91 al jaren en ik vond het wel eens tijd voor iets nieuws, maar winamp 5 vind ik niks.
Ik ben echt nog niet helemaal verkocht. Ik erger me een beetje aan de trage seektime, en ook het inladen van playlists duurt erg lang terwijl dit in winamp 2.91 instant gaat.
Verder krijg ik de album art viewer niet ingesteld (geen idee waar ik dit kan doen). Ik krijg alleen plaatjes te zien die cover.jpg heten, terwijl dit in mijn geval *.jpg moet zijn. Ook werken de media toetsen van mn G15 niet meer.
Zijn er mensen die een oplossing hebben voor een of meerdere van deze issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
Ctrl+P > General > Keyboard shortcuts > Add new(Global hotkey)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
http://www.hydrogenaudio....ion/index.php/t46360.html voor je G15 Scherm
http://www.hydrogenaudio.....php?showtopic=50067&st=0 voor je Mediabuttons

Album art heeft front folder back disc nodig om te kunnen laden. Tenzij je een of andere panels of columnsUI config gebruikt, daarin kun je assignen welke naam je laadt.

• onok
Thanks, dat helpt al een boel. Is er een manier om die trage seektime te omzeilen?

Verwijderd

denk het niet, je kan natuurlijk wel de search string op alleen artist zetten... artist_album+liedje is wel erg traag idd.

• Mar2zz
Ik gebruik zelf deze plugin "Database-search" voor searchen in foobar, en die gaat razendsnel en kun je goed configureren. Wel moet je hem ff in een apart paneltje zetten in de GUI. Ook krijg je dan in je contextmenu in de playlist Search for same artist/album/title/date/genre (configureerbaar voor meer, dus ook bv performer of label)

Hier staat de FAQ ervan. Er zit ook een leuk geintje ingebouwd:
The Fnid parshe mode

Note: The name of this mode is not misspelled by accident. It is deliberately written as it is. It is an anagram of Find phrase.

This search mode is partly a joke based news about results from researchers at an English University which spread through the Internet quite a while ago. You can easily test for yourself that you an still reads words where the middle letters have been scrambled. This search mode uses a related approach. However, it does not break up the input into words. It simply tries to find the first character followed by an anagram of the middle characters followed by the last character in the reference string. If the input consist of only one or two characters, it tries to find exactly the input instead.

Example:

* Format used:

[%title%]

* Pattern:

trehe

* Result: Songs that contain "three" or "there" in their title, but not "tree" ("h" missing) or "their" (cannot alter characters). It would also find "therefore" or "Salatehre" (a nonsensical German word that translates to "salad honour").

PS: Are you still taking this filter mode seriously? :)

• onok
Ik bedoel de seektime binnen een nummer. Als je zoals ik wat langere nummers hebt (dj livesets bijvoorbeeld) en je spoelt 20 minuten vooruit, dan duurt dat bij foobar heel erg lang omdat ze per se de hele mpeg stream willen doorlopen. Andere spelers doen dat niet en gaat het dus gewoon instant.
Ik zoek eigenlijk iets van een plugin die het op de normale manier doet.

• Mar2zz
Ow tuurlijk...
In foobar kan je keyboardshortcuts (of knoppen plaatsen in de layout) met vooringestelde seeksettings.
bijvoorbeeld 1 sec ahead, 5, 10,20 etc tot 10 minuten per klik.

dit kan in preferences, general, keyboardshortcuts. Of je maakt een stel buttons in de menubar en rechtsklikt daarop en daar vind je die seek onder rechtermuis op buttons, customize button, main, playback, seek 1 sec etc.

je kan ook de seekbar toch gebruiken? die is toch niet sloom?

[ Voor 7% gewijzigd door Mar2zz op 25-09-2008 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onok
Jawel, dat gaat langzaam. Zoals ik al zei, bij een normaal nummer van 3 minuten merk je het niet, maar als je in een liveset 30 minuten wil skippen duurt het zeker 5 seconden, en dat is uiterst iritant. Het staat in de Fooar FAQ uitgelegd:
Why is seeking so slow while playing MP3 files?
The MP3 format doesn't natively support sample-accurate seeking, and sample accurate seeking is absolutely required by some features of foobar2000 (such as .CUE playback). MP3 seeking can't be optimized neither for CBR files (frame sizes aren't really constant because of padding used), nor for VBR files (both Xing and VBRI headers in those files contain only approximated info and are useless for sample-exact seeking). Therefore MP3 seeking works by bruteforce-walking the MPEG stream chain and is appropriately slow (this gets faster when you pass through the same point of file for the second time because seektables have been built in the RAM).
Maar ik wil dit dus omzeilen zodat het seeken op de normale manier gaat (zoals in winamp of media player classic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Dan zit er eigenlijk niets anders op dan een cue-file te bouwen voor die files. dan kan je aangeven waar je die points wilt hebben waar je snel naar wilt skippen. Tutorials daarvoor staan volgens mij wel op hydrogen, en er zijn vast ook programma's waarmee je dat kan doen. Misschien kan foobar dat wel? of wil je elke keer naar andere punten dan een aantal fixed points in time?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onok
Nee het zijn geen fixed punten, ik wil gewoon een stuk kunnen skippen als een gedeelte van een liveset me niet aanstaat. Handmatig cue files aanmaken voor duizenden files lijkt me zowiezo niet practisch :)
Maargoed. Ik hoop dat er ooit nog een oplossing voor komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
Nieuwe 0.9.6 beta 1 is uit! Erg leuke veranderingen, vooral de nieuwe autoscan feature van de media library:
geen rescan media library meer nodig!
http://www.foobar2000.org/changelog.html

Zelf nog niet geprobeerd, maar schijnt erg goed te werken, maar een waarschuwing is op zn plaats: niet alle components werken al met de nieuwe beta!!!
http://www.hydrogenaudio....index.php?showtopic=66618

En voor degene die (net zoals veel meer mensen) de erg goede IBIZA config gebruiken:
er wordt gewerkt aan ibiza 2.0! Zo ziet ie er tot nu toe uit met de nieuwe beta:
Afbeeldingslocatie: http://xs232.xs.to/xs232/08431/ibiza2.0preview127.png
Iets te druk naar mijn mening, maar het is nog een beta.
Zelf gebruik ik nu Ibiza met groot plezier op dit moment!

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Heb je het al getest? die autoscan neemt dat veel resources in beslag? ik ben een beetje huiverig ervoor dat er een constante load op mijn netwerkschijf komt, ik vond het prima zoals het was. Als je foobar2000 goed gebruikte (en als enige gebruikte om files te organizen/taggen) dan had je nooit een rescan nodig. Eigenlijk verraad foobar zichzelf een beetje met deze nieuwe functie. Zou je daarover wat kunnen posten, op hydrogen komt er ook niet echt antwoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Mar2zz schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 13:23:
Heb je het al getest? die autoscan neemt dat veel resources in beslag? ik ben een beetje huiverig ervoor dat er een constante load op mijn netwerkschijf komt, ik vond het prima zoals het was. Als je foobar2000 goed gebruikte (en als enige gebruikte om files te organizen/taggen) dan had je nooit een rescan nodig. Eigenlijk verraad foobar zichzelf een beetje met deze nieuwe functie. Zou je daarover wat kunnen posten, op hydrogen komt er ook niet echt antwoord op.
Tijdens de installatie wordt de bestaande medialibrary geimporteerd, dat duurt al een minuutje bij mijn kleine lijst(paar honderd nummers).

Als ik een directorienaam aanpas als foobar niet aan staat, dan is bij laden de nieuwe dir-naam bekend. Tijdens draaien van foobar heb ik de dir weer terug aangepast, na de naamsverandering heb ik meteen met alt-tab foobaar de focus gegeven. De naam was in de medialibrary al terg aangepast.

Mijn conclusie is dat foorbar niet scanned, anders zou hij niet zo snel de verandering al hebben doorgevoerd. Wat de techniek wel is, is mij niet duidelijk. Ik heb ook geen optie gevonden bij preferences om het scannen uit te zetten.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
Tukk schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 13:36:
[...]

Tijdens de installatie wordt de bestaande medialibrary geimporteerd, dat duurt al een minuutje bij mijn kleine lijst(paar honderd nummers).

Als ik een directorienaam aanpas als foobar niet aan staat, dan is bij laden de nieuwe dir-naam bekend. Tijdens draaien van foobar heb ik de dir weer terug aangepast, na de naamsverandering heb ik meteen met alt-tab foobaar de focus gegeven. De naam was in de medialibrary al terg aangepast.

Mijn conclusie is dat foorbar niet scanned, anders zou hij niet zo snel de verandering al hebben doorgevoerd. Wat de techniek wel is, is mij niet duidelijk. Ik heb ook geen optie gevonden bij preferences om het scannen uit te zetten.
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd.
Zoals ik in de hydrogen forums heb gelezen is het uitzetten inderdaad niet mogelijk (nog niet, denk dat dat bij de volgende versie wordt verbeterd). Maar ervaringen zijn dus redelijk positief? Ik gebruik namelijk iTunes om mijn muziekmap automatisch op Artist/Album in te delen. Maar als ik dat gedaan heb moet ik foobar nu nog laten herscannen, omdat de bestanden verplaatst/hernoemd zijn als iTunes zijn werk gedaan heeft.

Iets anders: iemand die een goede component heeft die playback-statistics opslaat in de tags (die heb ik dus al wel: foo_playback_custom), maar waardoor ik ook een "Onlangs Toegevoegd" autoplaylist kan maken? Playcounter, rating, last played etc werkt al wel, maar er wordt geen %added% waarde toegevoegd wanneer de library een bestand vers heeft toegevoegd :s. Foo_playcount is geen optie (slaat info op in een aparte database file) en foo_playcount_ mod (slaat info wel op in tags) werkt niet lekker en voegt bij mijn weten ook geen %added% waarde toe :(
Oja trucjes met cwb_hooks werken ook niet: ik heb foobar 0.9.5.6 en cwb_hooks werkt niet meer sinds foobar 0.9.5.2.

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik las ook dat hij tag-changes direct ziet die met andere programma's zijn gedaan. Ik ben inderdaad dan erg benieuwd hoe die opmerkzaamheid van foobar dan eigenlijk werkt. Als het heel weinig resources trekt is het natuurlijk even geniaal als het programma zelf.

Ik ben alleen wel erg huiverig om over te stappen. Heb ongeveer 12000 mp3's op een niet al te snelle netwerkschijf staan, dus dat opnieuw importeren ben ik beetje bang voor. heb je nog iets bijzonders gedaan met je playbackstatistics voordat je upgrade? (naar tags ofzo geschreven). Of gebruik je dat component niet?

@vogelaerke:
de officiele playback statistics kan je helpen. die voegt %added% toe enzo. Die schrijft inderdaad alles naar een database, om licht op resources te blijven en het playback proces niet te verstoren. Wel kun je op gewenste tijden je statistics naar je tags schrijven via het contextmenu. Ik doe dit al tijden zo, dan staan ze ook mooi in je tags. Hiermee ben je official, en je hebt de mogelijkheid allerlei leuke (auto)playlists te maken met erg veel operators. Aangezien het official is, kan je ook in facets een column maken met %added%, zodat je daarin een mooi overzicht hebt wat er de laatste dagen/weken/maanden/jaren is bijgekomen of afgespeeld (%last_played%).

%added% DURING LAST WEEK en %added% DURING LAST MONTH zijn zo ongeveer mijn meestgebruikte playlists, naast een most played en een last played playlist.

(voordat ik het vergeet, als je die gaat gebruiken moet je de 1e run ff import statistics from file kiezen uit het context menu, anders raak je dingen kwijt...)

[ Voor 49% gewijzigd door Mar2zz op 22-10-2008 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Mar2zz schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 15:07:
Ik las ook dat hij tag-changes direct ziet die met andere programma's zijn gedaan. Ik ben inderdaad dan erg benieuwd hoe die opmerkzaamheid van foobar dan eigenlijk werkt. Als het heel weinig resources trekt is het natuurlijk even geniaal als het programma zelf.

Ik ben alleen wel erg huiverig om over te stappen. Heb ongeveer 12000 mp3's op een niet al te snelle netwerkschijf staan, dus dat opnieuw importeren ben ik beetje bang voor. heb je nog iets bijzonders gedaan met je playbackstatistics voordat je upgrade? (naar tags ofzo geschreven). Of gebruik je dat component niet?
Ik heb thuis hetzelfde aantal, scannen kost me nu 8 tot 10 minuten (Wlan en NAS).
Ik zal het thuis uitproberen, om te kijken hoe snel dit nu gaat. Ik ben er, denk ik, wel blij mee.
Als ik nu 1 map aanpas, of bij plaats mocht ik op mijn drie pc's weer foobar updaten om de muziek te kunnen spelen.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
In die context van meerdere pc's had ik het nog niet gezien, daarvoor is het natuurlijk ontzettend ideaal. Maar je kan ook foobar gewoon op je netwerkschijf installeren en van daaraf starten/spelen. (ik weet eigenlijk niet zeker of foobar dan meerdere keren gestart kan worden/multiple instances kan draaien). Dan was je ook van dit probleem af.

Een scan kostte mij ook niet zo lang, maar ik wil wel even zeker zijn dat mijn %added% gegevens enzo bewaard blijven. ff struinen op hydrogen zodra ik thuis ben daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
Mar2zz schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 15:07:
(...)

@vogelaerke:
de officiele playback statistics kan je helpen. die voegt %added% toe enzo. Die schrijft inderdaad alles naar een database, om licht op resources te blijven en het playback proces niet te verstoren. Wel kun je op gewenste tijden je statistics naar je tags schrijven via het contextmenu. Ik doe dit al tijden zo, dan staan ze ook mooi in je tags. Hiermee ben je official, en je hebt de mogelijkheid allerlei leuke (auto)playlists te maken met erg veel operators. Aangezien het official is, kan je ook in facets een column maken met %added%, zodat je daarin een mooi overzicht hebt wat er de laatste dagen/weken/maanden/jaren is bijgekomen of afgespeeld (%last_played%).

%added% DURING LAST WEEK en %added% DURING LAST MONTH zijn zo ongeveer mijn meestgebruikte playlists, naast een most played en een last played playlist.

(voordat ik het vergeet, als je die gaat gebruiken moet je de 1e run ff import statistics from file kiezen uit het context menu, anders raak je dingen kwijt...)
Heb nu een combi van foo_playback_custom (schrijft tags: <LAST_PLAYED> , <FIRST_PLAYED>, <PLAY_STAMP> en <PLAY_COUNTER>) en foo_playcount, speciaal voor %added%. Bij foo_playcount staat "library --> monitor playing tracks" uitgevinkt.
Werkt tot nu toe goed in mn Ibiza config (op dit moment denk ik de bekendste config icm columns_UI). Wilde eerst overstappen op foo_playcount alleen, maar het leek erop alsof de Ibiza config vooral de playcounter ervan niet oppikte, dan maar zo. Misschien nog ideeen? Want heb natuurlijk liever één playbackcounter.
Ik kan nu wel de "Quicktagger component" eruit flatsen: die gebruikte ik voor het raten van niet-afspelende nummers (met een hotkey).

En nog een dingetje: "Onlangs toegevoegd" autoplaylist werkt niet lekker: ik heb mn library al langer dan 1 dag, maar hij geeft aan dat ik pas gisteren mn library heb gemaakt?? Of komt dit doordat ik foo_playcount pas heb toegevoegd aan mn componenten?

Edit: wat me net nog te binnen schoot:
Columns_UI is zeker niet te combineren met foo_facets? Want hoewel ik Ibiza een erg fijne, functionele en mooie config vind, foo_facets mis ik toch wel een beetje O+ .

[ Voor 4% gewijzigd door vogelaarke135 op 22-10-2008 18:21 ]

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
nee, facets is Default UI only. Ik ben helemaal DUI-fan, en dat vooral wegens facets. Dat werkt zo makkelijk en intuitief, je kan de prachtigste columns maken (artiesten gegrouped op 1e letter enzo...) Het is zo intuitief dat zelfs mijn vrouw dat gebruikt!

de playback statistics schrijven sommige tags net anders. %play_counter% is bijvoorbeeld %play_count%. Dat kun je aanpassen, als je in de code van columns ui duikt, en dan in het specifieke display dat de play_counter weergeeft. Als je daar dan play_count van maakt kun je met de official werken. play_stamp ken ik niet trouwens, wat geeft die weer? last_played en first_played zijn wel zoals ze in de official zitten.

edit:
wat je kunt doen om je library datum added aan te passen (aangezien die op gister staan...), ga naar properties, automatically fill values. Geef als source %last_modified% en als output %added%. Zou het een beetje aan moeten passen... Ik ben ook ooit opnieuw begonnen met die tag added (was alle statistics kwijt na de switch van fofr-config naar default UI. Mijn library gaat dus terug tot mei 2008 ofzo.

edit 2:
Geupdate... het duurde nog geen 10 minuten om de library opnieuw te lezen. En er zijn toch wat nummers boven water gekomen die ik nog nooit gemist had (133 nummers, ruim 10 uur aan muziek, waaronder een compleet album van Wagner...), blijkbaar had ik die toch niet goed in de medialibrary gezet. En al mijn statistics bewaard gebleven!

[ Voor 36% gewijzigd door Mar2zz op 22-10-2008 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
Mar2zz schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 18:36:
nee, facets is Default UI only. Ik ben helemaal DUI-fan, en dat vooral wegens facets. Dat werkt zo makkelijk en intuitief, je kan de prachtigste columns maken (artiesten gegrouped op 1e letter enzo...) Het is zo intuitief dat zelfs mijn vrouw dat gebruikt!
Ja werkt inderdaad heerlijk. Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden dat het niet zou werken, jammer...
Mijn pa werkt bijvoorbeeld ook met facets in foobar, dus ik ken de gebruiksvriendelijkheid en deze zal alleen nog maar verhoogd worden als hij overstapt op foobar 0.9.6: automatisch scannen van de muziekmap!
de playback statistics schrijven sommige tags net anders. %play_counter% is bijvoorbeeld %play_count%. Dat kun je aanpassen, als je in de code van columns ui duikt, en dan in het specifieke display dat de play_counter weergeeft. Als je daar dan play_count van maakt kun je met de official werken. play_stamp ken ik niet trouwens, wat geeft die weer? last_played en first_played zijn wel zoals ze in de official zitten.
Heb met dezelfde methode als hieronder: %play_counter% --> %play_count% omgezet: en vanaf Ibiza 1.4 (heb zelf 1.6b) worden zowel %play_counter% als %play_count% ondersteund zag ik zo straks. Werkt super, bedankt! Daarna uiteraard overal %play_counter% verwijderd.

Edit: %play_stamp% is de vervanging van %last_played_timestamp% trouwens
edit:
wat je kunt doen om je library datum added aan te passen (aangezien die op gister staan...), ga naar properties, automatically fill values. Geef als source %last_modified% en als output %added%. Zou het een beetje aan moeten passen... Ik ben ook ooit opnieuw begonnen met die tag added (was alle statistics kwijt na de switch van fofr-config naar default UI. Mijn library gaat dus terug tot mei 2008 ofzo.
Helaas werkte dit dan niet meteen lekker: hij zette de datum van %last_modified% in het taggedeelte ipv de properties van foo_playcount zeg maar. ( Dus niet, wat ik wilde, een nieuwe added item in de properties-tab maar een geheel nieuwe tag aangemaakt in de metadata-tab genaamd <ADDED> Te zien in het schermpje wat je krijgt na RMB op je gehele albumlist --> properties.). Heb precies gedaan wat je aangaf. Maar in ieder geval hartstikke bedankt voor de hulp! :*) Ga morgen misschien nog even een kwartiertje prutsen :)

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Nadat je %last_modified% naar %added% hebt gezet moet je via context menu nog even import statistics from filetags doen. Dan is de datum toegevoegd wel aanwezig. Ik heb het net nog gedaan met die 130 nieuwe songs, die kregen %added% vandaag, maar die songs had ik al langer, dus heb ik die added vervangen voor last modified, en nu zijn ze weer mooi in de lijst verdwenen naar 10 juli 2008. (ze waren allemaal 10 juli, dus blijkbaar is er 10 juli iets fout gegaan met import ofzo

Er zit een bug in deze beta, alles wat je doet met foo_fileoperations wordt niet herkend totdat je foobar herstart. Ik heb dat gemeld op hydrogen en Peter geeft aan dat het waarschijnlijk de volgende beta-release is opgelost.

[ Voor 31% gewijzigd door Mar2zz op 23-10-2008 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
Ook nu de overstap gemaakt naar 0.9.6 beta2 met de laatste Ibiza 2.0b skin. Maar wat is die automatische rescan optie fijn zeg!Ik weet niet hoe hij doet, maar het is echt erg goed: 1 keer een rescan van je muziek (+/- 2300 mp3tjes) van 1-2 minuten en daarna nooit meer rescannen of wat dan ook! De laatste muziek die toegevoegd is staat ook automatisch in mijn "Onlangs Toegevoegd" autoplaylist (m.b.v. foo_playcount).

Klein bugje in skin: Misschien wat off-topic, maar bij de laatste Ibiza 2.0b skin geeft ie geen title formatting meer in de titlebar en als ik foobar minimaliseer. Dit is geen probleem van foobar 0.9.6 zelf (getest met andere skin, wel normaal) of van de Ibiza 1.6 skin (ook geen problemen).
Nevermind: titleformatting staat standaard uit (had de "//" voor titleformatting niet gezien :p)

Waarschijnlijk stap ik binnen een jaar over op MacOSX (Windows begint mij de keel uit te hangen), maar wat zal ik foobar dan gaan missen zeg, superprog! :(

[ Voor 5% gewijzigd door vogelaarke135 op 27-10-2008 18:01 ]

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Hehe, voor mij is de bug uit beta 1 nog niet opgelost met deze beta. Jammer. hopen dat het ze wel gaat lukken, ik moet elke foobar restarten zodat ie mijn library update.

Ik ben inderdaad vanwege foobar2000 nog niet volledig overgestapt op Ubuntu. Ik ben een fan van vrije en gratis software, maar geen enkele linuxplayer kan tegen foobar op. (al is Amarok erg goed, maar dan op zijn eigen manier met hele andere sterke punten die foobar dan weer mist...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik gebruik sinds een aantal dagen Foobar2000 en mijn vraag is of het mogelijk is om meerdere album lists te hebben. Omdat ik MP3 albums heb en FLAC files.

Ik werk met de Facets plugin ik heb 3 kolommen namelijk: Artist, Album, Tracks. Nu had ik het idee om bij Album een onderscheid te maken tussen MP3 en FLAC

Dus stel je voor ik heb twee dezelfde albums van de band U2.

Wat je dan krijgt volgens mij idee:

ArtistsAlbumsTracks
U2Pop (MP3)Track 1
Pop (FLAC)Track 2
Track 3 enz..

Graag hoor ik jullie advies of dit mogelijk is of misschien een beter oplossing

Wow! Ik heb het gewoon zelf al gevonden een extra veld Codec aangemaakt met als Pattern %codec% multiple columns aangezet en hoppa! Shit man wat is dit toch een geweldig programma

[ Voor 74% gewijzigd door Mavvie op 28-10-2008 20:12 ]

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Zo blijf je bezig, foobarren is een hobby op zich...

$info(encoding) is ook een leuke daarvoor. Die geeft lossy of lossless.

Je hoeft daar ook niet perse een column voor te gebruiken, je kan in preferences bij facets ook de pattern van album aanpassen. Daarmee krijg je gelijk een voordeel, dan kun je dat soort extra info in een lichtere kleur weergeven dan de albumnaam, en je gebruikt de hele facet voor 1 string, zodat je niet 2 afgekapte columns hebt als de entry's te lang zijn. Ik gebruik dat in al mijn facets, albumnaam is duidelijk, andere info lichter weergegeven (discnumber of date of totaldiscs of datum toegevoegd bijvoorbeeld... ) Na ja, eindeloos dus ongeveer... (dat lichtere kleur komt overigens doordat je het tussen [] of () plaatst (gescheiden met ', zodat het als text wordt gelezen). Kan je dus ook je alleen je codec column alleen aanpassen.

Probeer deze maar eens:
%album% ['('%codec%')']

[ Voor 84% gewijzigd door Mar2zz op 29-10-2008 11:30 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.