Mar2zz schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 15:07:
(...)
@vogelaerke:
de officiele
playback statistics kan je helpen. die voegt %added% toe enzo. Die schrijft inderdaad alles naar een database, om licht op resources te blijven en het playback proces niet te verstoren. Wel kun je op gewenste tijden je statistics naar je tags schrijven via het contextmenu. Ik doe dit al tijden zo, dan staan ze ook mooi in je tags. Hiermee ben je official, en je hebt de mogelijkheid allerlei leuke (auto)playlists te maken met erg veel operators. Aangezien het official is, kan je ook in facets een column maken met %added%, zodat je daarin een mooi overzicht hebt wat er de laatste dagen/weken/maanden/jaren is bijgekomen of afgespeeld (%last_played%).
%added% DURING LAST WEEK en %added% DURING LAST MONTH zijn zo ongeveer mijn meestgebruikte playlists, naast een most played en een last played playlist.
(voordat ik het vergeet, als je die gaat gebruiken moet je de 1e run ff import statistics from file kiezen uit het context menu, anders raak je dingen kwijt...)
Heb nu een combi van foo_playback_custom (schrijft tags: <LAST_PLAYED> , <FIRST_PLAYED>, <PLAY_STAMP> en <PLAY_COUNTER>) en foo_playcount, speciaal voor %added%. Bij foo_playcount staat "library --> monitor playing tracks" uitgevinkt.
Werkt tot nu toe goed in mn
Ibiza config (op dit moment denk ik de bekendste config icm columns_UI). Wilde eerst overstappen op foo_playcount alleen, maar het leek erop alsof de Ibiza config vooral de playcounter ervan niet oppikte, dan maar zo. Misschien nog ideeen? Want heb natuurlijk liever één playbackcounter.
Ik kan nu wel de "Quicktagger component" eruit flatsen: die gebruikte ik voor het raten van niet-afspelende nummers (met een hotkey).
En nog een dingetje: "Onlangs toegevoegd" autoplaylist werkt niet lekker: ik heb mn library al langer dan 1 dag, maar hij geeft aan dat ik pas gisteren mn library heb gemaakt?? Of komt dit doordat ik foo_playcount pas heb toegevoegd aan mn componenten?
Edit: wat me net nog te binnen schoot:
Columns_UI is zeker niet te combineren met foo_facets? Want hoewel ik Ibiza een erg fijne, functionele en mooie config vind, foo_facets mis ik toch wel een beetje

.
[
Voor 4% gewijzigd door
vogelaarke135 op 22-10-2008 18:21
]