Foobar ervaringen en skins Topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:
  • 62.847 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 11:28
Ik heb mezelf ook maar eens gewaagd aan Foobar2000!
Vooral omdat het lekker simpel/duidelijk is en Winamp steeds meer dingen erin bouwt waar ik niks van moet.
Alleen ik zit met een wss hele stomme vraag;
Hoe krijg ik zo'n mooie gestreepte achtergrond in de playlist?
Hij zit er nu zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://img513.imageshack.us/img513/4434/klembord01sx6.png
De achtergrond is helemaal egaal 1 kleur, maar je heb dus ook dat hij om en om gestreept is.

Edit; Ik zie dat dit met Columns UI kan, maar ik hoef al die extra poespas niet! Nog ander manieren?

[ Voor 30% gewijzigd door Vinze op 19-11-2007 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 09:49
Vandaag heb ik beslist dat ook de migratie maken van winamp naar foobar. Vanwege et geheugen gebruik, de stabiliteit, en omdat ik een heel eigen persoonlijke skin wil maken (met verengings logo). Tot op heden zat ik bij winamp, echter, helemaal gecustomized met plugins die je kan downloaden, maw ik nooit zelf iets geprogrameerd, nu wil ik da wel, en dan maar in 1 keer goed.

Echter hoop ik wel nog dll te vinden om mij op weg te helpe, wan die kan ik niet maken..

Ik zou dolgraag een plugin willen die men instaat stelt een explorer treeview te voor schijne te toveren, in een media library
zo iets dus ongeveer ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.dazzlog.de/uploads/Dynamic_Library_.gif

Danhad ik nog een vraagje, of et mogelijk is om van foobar een miw programma te maken, om 2 liedjes heel simpel "profesioneel" door elkaar te laten vloeien (zoals bij atomixmp3)?

Ok, net als je denkt, het bestaat niet/ik vraag eens op tweakers, dan kijk je nog eens naar je tabs, en zie je dit!
Afbeeldingslocatie: http://web1.emax.net.tw/opop/fb2k/foo_uie_explorer.png

http://www.hydrogenaudio....index.php?showtopic=34207

/die kerel denkt precies als mij!
I don't like to spent my time maintaining a database.

[ Voor 17% gewijzigd door g4wx3 op 02-12-2007 19:38 ]

http://www.softfocus.be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je mss een linkje naar die achtergrond? Ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 19:42:
[...]

Heb je mss een linkje naar die achtergrond? Ziet er goed uit :)
is hier te halen. Heb alleen de wat gespeeld met de brightness anders werd ik blind...

Powered by: blond bier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
weet iemand hoe de plugin heet (en waar ik die kan vinden) waarmee je met de middle mouse button tracks in de playback queue kan zetten? ik heb die plugin ooit gehad, maar kan hem nu na een format niet meer terug vinden...een goeie repository voor plugins zou wel is fijn zijn.....

[ Voor 1% gewijzigd door itons op 09-12-2007 20:14 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
Foobar beta 7 is echt geweldig (zegt iemand die al jaren winamp gebruikt), maar mis 1 dingetje: plugin voor albumart downloaden. Dit zit bijvoorbeeld ingebouwd bij Amarok (een Linux muziekspeler: de Chuck Norris der muziekspelers: beats everything, maar das een ander verhaal :p).
Als je dus een nummer afspeelt dat je dan in je albumart panel kunt klikken en er vervolgens op bijvoorbeeld Amazon naar de goede artwork wordt gezocht.
Iemand die zo'n soort plugin kent?

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:34
Misschien dat je hier wat mee kunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
He ja, een heel handig tooltje, ook al zit het niet echt embedded in foobar (zoals bij amarok).
Ik heb een combinatie gebruikt van iTunes om mapstructuur (artist/album) aan te brengen in mijn muziekverzameling en deze tool: artwork in zowel foobar als winamp :D Hartstikke bedankt!

Helaas moet ik wel zeggen dat ik weer langzaam naar winamp af aan het zakken ben. Ik ben het namelijk gewend en om foobar mooi + functioneel te krijgen (denk aan een bentoo layout van winamp 5.5 of -daar is ie weer- amarok) is me wel erg veel moeite. De plugins downloaden en installeren is geen probleem. Maar om dan aan bijvoorbeeld de User Globals te gaan zitten pielen totdat je je muziekspeler aan jou wensen hebt aangepast gaat me wat ver. Ik heb mijn muziekspeler daarvoor niet vaak genoeg fullscreen staan om daar dan vol bewondering naar te staren :+

Is er misschien iemand die mij van die gedachte af kan helpen door een mooie en vooral ook functionele skin te laten zien? Wat ik bijvoorbeeld handig vind is dus die bentoo skin van winamp: aparte medialibrary, album art en playlist.

PS. Ook vond ik het raar dat je soms niet met je files in je album list in foobar kon slepen naar de playlist (die playlists waren ook weer raar: een *FILTER* playlist, Library View playlist, etc.)? (panels_ui)

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
vogelaarke135 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 01:15:

Is er misschien iemand die mij van die gedachte af kan helpen door een mooie en vooral ook functionele skin te laten zien? Wat ik bijvoorbeeld handig vind is dus die bentoo skin van winamp: aparte medialibrary, album art en playlist.

PS. Ook vond ik het raar dat je soms niet met je files in je album list in foobar kon slepen naar de playlist (die playlists waren ook weer raar: een *FILTER* playlist, Library View playlist, etc.)? (panels_ui)
Hier kan je prachtige full function skins weghalen. Ik gebruik al een tijd die van Fofr, die is erg uitgebreid en toch makkelijk te installen. Based on panels UI en verder alles wat je hebben wilt.
Configs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Ik gebruik nu al een aantal weken Foobar 0.9.5 beta 8 en bevalt me uitstekend, maar nu wil ik me Foobar een beetje uitgebreider maken. (omdat me muziek collectie ook groter wordt)
Tot nu toe ziet hij er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://img442.imageshack.us/img442/7405/klembord01ys9.png

Allereerst; wat mis ik nog?

1. Een handige zoekfunctie!
Ik zou graag iets willen hebben als zoeken in Windows Live Messenger.
Wanneer ik dus iets intyp, dat de hele afspeellijst 'gefilterd' wordt op mijn zoekopdracht.
Zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://img135.imageshack.us/img135/5512/klembord02te4.png
Is dit mogelijk met een plugin oid?

2. Ik zag hierboven iemand die een tree view in foobar had.
Dit lijkt mij veel makkelijker dan iedere keer via 'File' een map te openen.
Hoe krijg ik dat?

3. Wat is de command van de "Playing" kolom? (dat pijltje, zodat je kan zien welk nummer speelt)
Ik dacht zelf dat dat iets van %playing% zou zijn, maar helaas.
Iemand die weet welke dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Topicstarter
1) ctrl + f en dan krijg je een zoekscherm, er is ook een plugin zodat je dat zoekschermpje altijd ziet, maar ik weet niet of dat er al is voor de laatste beta's (gebruik zelf ctrl + f)
2) er zijn meerdere opties: albumlist (krijg je in 1 venster alles gefilterd op artis, genre, folder,...) of foo_facets (gebruik zelf de verticale variant zodat de vensters onder elkaar staan ipv naast elkaar)
3) %isplaying%

zie: Chubbchubb in "Foobar ervaringen en skins Topic"

[ Voor 17% gewijzigd door Chubbchubb op 22-12-2007 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Chubbchubb schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 21:22:
1) ctrl + f en dan krijg je een zoekscherm, er is ook een plugin zodat je dat zoekschermpje altijd ziet, maar ik weet niet of dat er al is voor de laatste beta's (gebruik zelf ctrl + f)
2) er zijn meerdere opties: albumlist of foo_facets (gebruik zelf de verticale variant zodat de vensters onder elkaar staan ipv naast elkaar)
3) %isplaying%
Bedankt!
Alleen vraag 3 werkt niet helemaal goed, ik krijg namelijk een 1 te zien, ipv dat pijltje..

Edit;
Ik heb nu dit ervan gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://img516.imageshack.us/img516/20/klembord03xd4.png

Maar ik wil nu dus eigenlijk die kolommen weghalen, de standaard Windows skin veranderen in een donkere kleur en onderin het totaal aantal nummers in de playlist.
Dit lijkt me niet al te moeilijk, maar ik krijg het niet voor mekaar 8)7
Iemand tips?

[ Voor 24% gewijzigd door Vinze op 23-12-2007 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
De zoekfunctie die je wil: foo_quicksearch.dll. Hiermee kun je je library filteren via trefwoorden, via rechtermuisknop meer zoeken van zelfde artiest, album etc

een treeview: Hier zijn verschillende componenten voor.
Er is de explorer variant, die geeft de mapstructuur weer van je harde schijven. Dit is een vrij lompe component, vooral als je veel muziek hebt kan eht even duren voordat je alles ziet. (werkt niet met Vista, volgens mij draai je dat)

de elegantste die ik ken is albumlistview, die is light en werkt prima.

de meest geavanceerde treeview is playlist tree. die vereist wat customization maar kun je helemaal naar je hand zetten met allerlei soorten querys.

De skin van foobar, de balken eromheen en knoppen en dat schermpje dat je wil veranderen zijn afhankelijk van je windowsthema. als je dat veranderd veranderd foobar mee. Een mooie windowstheme change programma is Windowsblinds.

Totaal aantal tracks in playlist weet ik niet hoe dat moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perejoseph
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 12:19
Is er soms een installer die je Foobar automatisch configureert en alles instelt zodanig dat het een soort van iTunes clone is? Ik zou graag foobar willen gebruiken als mediaplayer omdat ik iTunes te traag vind maar ik weet niet waar te beginnen. Ik heb al enkele tutorials gevolgd maar die maken me niet veel wijzer :? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
toonvd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 21:00:
Is er soms een installer die je Foobar automatisch configureert en alles instelt zodanig dat het een soort van iTunes clone is? Ik zou graag foobar willen gebruiken als mediaplayer omdat ik iTunes te traag vind maar ik weet niet waar te beginnen. Ik heb al enkele tutorials gevolgd maar die maken me niet veel wijzer :? .
Waarom zou je dit willen dan? Als je, met name bij 0.9.5, de standaard installatie draait, is het voor een onervaren gebruiker zo geleerd (5 minuten ofzo?) hoe je alles doet wat je wilt doen :P

Anyway, dit of dit lijkt me wel wat je bedoeld, maar misschien werkt deze niet (goed) op 0.9.5 dus zul je 0.9.4.5 moeten gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door TheZeroorez op 03-01-2008 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
Ok ik denk dat ik het gevonden heb:
Foobar 0.9.5 + foo_facets = :D
Denk niet dat ik nog vaak winamp ga aanraaken. Nu alleen nog even een mooie manier vinden om albumart te showen zonder dat ik de interface verknoei...
En geminimaliseerd verbruikt foobar niet meer dan 4-5 mb bij mij, zonder CPU usage. Ik denk dat ik bekeerd ben :p

Edit: hoe kun je er trouwens voor zorgen dat alleen van het huidig spelende nummer de albumart geshowed wordt? Zodat niet de albumart geshowed wordt van een geselecteerd nummer.

[ Voor 21% gewijzigd door vogelaarke135 op 13-01-2008 16:04 ]

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 14:24
Ik ben ook over van 0.9.4.5 naar 0.9.5 en ik ben positief verrast. De nieuwe interface is een behoorlijke vooruitgang, al lijkt het concept gejat van columnsUI.

Twee dingen loop ik tegen aan. Hoe maak ik mijn eigen sortering een de playlistviewer? Omdat er geen voorbeeld staat kom ik daar eve niet uit.

Wat ik echt vervelend vind, zeg maar irritant, is dat zowel de metadata viewer als de album art viewer niet automatisch de huidige afgespeelde track volgen. Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste iedereen,

Ik heb gisteren foobar2000 gedownload omdat ik (*$%ziek werd van iTunes.
Vandaag kwam ik tot de ontdekking dat Colum UI nog een tikkeltje relaxter is.

Helaas heb ik nu geen schermpje meer met album art.
Ik heb al pagina's lang doorgelezen met hoe ik dit moet instellen maar ik kom er niet uit.
Al mn nummers zijn al getagged met een cover (nog van iTunes) en ik heb alle covers ook nog eens in 1 map staan.

Nu kan ik wel een colum aanmaken met album art maar die loopt dan van helemaal bovenaan naar helemaal onderaan naast mn library.
Daarnaast is ie ook nog eens helemaal wit :'(
Even een screenshotje voor het beeld:
Afbeeldingslocatie: http://aycu32.webshots.com/image/38831/2000700603334770837_th.jpg

Weet iemand hoe ik dit in moet stellen?
Ik dacht zelf dat het mischien aan die source shit kan liggen maar ik snap daar geen ruk van :|

Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik vraag me toch af waarom je dan Columns_UI gebruikt, want volgens mij kun je met 0.9.5 het bovenstaande ook maken zonder die plugin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ging me om de extras die ik kon doen met de album art maar dan moet die wel zichtbaar zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 19:24:
Weet iemand hoe ik dit in moet stellen?
Ik dacht zelf dat het mischien aan die source shit kan liggen maar ik snap daar geen ruk van :|
Alvast bedankt _/-\o_
Je moet boven de albumart nog een horizontal splitter instellen (of onder asl je albumart bovenin wilt). Die splitter kan je resizen zo ver als je wilt, totdat je een mooi vierkant schermpje overhoudt voor de albumart. Als het schermpje te klein is zal ie die albumart niet weergeven, tenzij je iets met resizen doet (volgens mij zit die optie in die albumartcomponent).

Je kan ook boven de horizontal splitter nog trackinfo doen ofzo, of lyrics, of gewoon de splitter, maar dat wordt dan een groot wit vlak, is mooier om iets in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Hey, ik had een vraagje. Ik vroeg mij af of met de nieuwe versie het ook mogelijk is om in de nieuwe library de folderstructuur te bewaren. Dat is namelijk goed georganiseerd en als Foobar en ook Windows Media Player trouwens gaat kijken naar de eigenschappen van het nummer wordt het een zooitje. Zo heb ik 30+albums van Bob Marley met lege tags die dus totaal niet gezien worden door Foobar - en ik heb echt geen zin om die te gaan renamen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Taggen is juist lekker met Foobar. Als je het mooi georganiseerd hebt en de files ook normale structuur qua naam hebben dan kan je met masstagger een scriptje maken van guess tags from filenames doen. Dan is het zo gepiept (5 minuten). Mochten de files niet helemaal lekker genamed zijn dan kan je met Bulk Rename Utility (google dat) ook al een heel eind komen in hele korte tijd en daarna taggen.

Met andere woorden, ik heb de nieuwste versie nog niet, maar ik loop compleet op tags met mijn verzameling. Bovendien gebruik ik de albumlistview-component, die precies kan wat jij wilt. (maar dus geen default foobar meer is dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 12:35

Nakebod

Nope.

De mass tagger is idd wel goed bruikbaar
Maar ik merk, ofja, voorheen vooral, tegenwoordig niet meer zoveel last van schijnbaar, dat heel veel albums die ik met bijv Tag&Rename had gedaan, niet leesbaar waren in foobar, maar wel in wmp/winamp/andere spelers.
Heb nooit kunnen achterhalen waar dat nu aan lag, maar vreemd was het wel.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Topicstarter
met foo_facets kun je ook gewoon de folder structuur gebruiken en heb je geen tags nodig (maar tags zijn wel nuttig om effe wat tijd in te steken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Foobar ondersteunt alle manieren van taggen, misschien moet je ze ff allemaal aanvinken bij geavanceerd. (ape, id3v1 en id3v2). standaard doet foobar volgens mij alleen de laatste 2. dan zouden die van tag en rename sowieso moeten werken.

Foobar heeft tot een paar versies terug id3v2 nooit ondersteunt uit principe. misschien was dat het probleem. Als dat nog steeds voor die files het probleem is dan zou je kunnen zeggen dat de id3v1 tags gekopieerd moeten worden naar id3v2 en dan heb je alles covered. (kan vast met tag en rename, maar ik ben daar neit bekend mee, ik gebruik mp3tag (freeware of opensource)

[ Voor 44% gewijzigd door Mar2zz op 16-01-2008 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo
  • Laatst online: 17-06 11:28

J.apiooo

FWN

Ik ben op zoek naar een manier om in Foobar de muziekplayback te vertragen of te versnellen (dus dat de song gewoon 2x zo langzaam of 2x zo snel afspeelt). Voor WnmAmp is er wel een dergelijke plugin, maar een zoektocht voor Foobar leverde niets op. Iemand een idee?

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik er voor zorg dat bands als 'The Prodigy' niet bij de 'T' worden onderverdeeld maar bij de 'P' in dit geval?
Erg irritant zo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MickMack
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-08 13:03
Ik vond het ook maar weer eens tijd om Foobar uit de kast te halen en wat aan de layout te veranderen.
Als basis heb ik de FooBear skin gebruikt, dus de meeste credits naar de maker ervan ;)

Afijn, het resultaat vond ik wel geslaagd.
Met de 3 kleine knopjes linksboven kun je switchen tussen de playlist, lyrics, queue & playlist manager.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~witte128/foobar.png

Weet iemand trouwens of het mogelijk is om de waarden in de custom info (foo_custominfo.dll) SQL database aan te passen? Ik heb heel wat afgezocht, maar ben er nog niet achter.

The JavaScript GoT Tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb t ook geprobeerd maar ik snap er de ballen van :P
Ik hou, wat ik ook doe gewoon een piepklein schermpje met alle nummers onder elkaar genummerd van 1 tot 2106 :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MickMack
  • Laatst online: 27-08 13:03
J.apiooo schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 02:37:
Ik ben op zoek naar een manier om in Foobar de muziekplayback te vertragen of te versnellen (dus dat de song gewoon 2x zo langzaam of 2x zo snel afspeelt). Voor WnmAmp is er wel een dergelijke plugin, maar een zoektocht voor Foobar leverde niets op. Iemand een idee?
Je zou deze plugin eens kunnen proberen, volgens mij doet het wel aardig wat je wilt.
http://wiki.hydrogenaudio..._%28foo_dsp_soundtouch%29

The JavaScript GoT Tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik het voor elkaar krijg dat bands als THE prodigy niet bij de T worden ingedeeld maar bij de P..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 02:57:
Weet iemand hoe ik het voor elkaar krijg dat bands als THE prodigy niet bij de T worden ingedeeld maar bij de P..?
bij foo_facets is er een optie om 'the' te negeren. Andere optie is je id3tags aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 12:35

Nakebod

Nope.

Misschien dat je dat met wat filters kan doen, maar zelf heb ik het anders, en er zijn meerdere oplossingen denk ik :P
Ik heb niet zoveel albums met The als artiestennaam :P

Ik heb bijvoorbeeld E:\P\Prodigy, The - Albumnaam\
Komt gewoon bij de P te staan nu.
In mijn playlist zie je dan wel:

- Phil Collins
- Pink Floyd
- The Prodigy
- Project Five

Maar, het staat bij de P, en niet bij de T, en daar ging het om.
In foobar sorteer ik op: Artist/Date/Album.

Andere oplossing zou zijn om de ID3 tags aan te passen naar Prodigy, The ipv The Prodigy, dat zal ook wel werken.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja mijn mappen staan ook allemaal als Prodigy, The in mn muziekmap.
Toch zet foobar ze bij mij gewoon bij de T :(
Ik zal dat facets wel ff proberen.
EDIT:
al vink ik die optie aan (ignore leading 'The' when sorting) gebeurt er helemaal niets :'(

Weet iemand hoe ik een channel spectrum panel ONDER mn playlist door kan laten lopen?
Het staat nu zo:
Afbeeldingslocatie: http://aycu21.webshots.com/image/41540/2005284800395350557_th.jpg

Maar ik wil m dus helemaal onder mn playlist heen hebben.
Ik heb al een half uur met die splitters zitten kloten maar wat ik ook doe, hij zet m dr of links, of rechts naast. terwijl ik echt horizontale splitters gebruik :(

Hulp!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Doe eens eens een screenshotje van je splitters. (liefst in zichtbaar formaat op deze website zodat ik op mijn werk ook kan zien hoe het eruit ziet). Ik weet nog dat ik met columnsui lang bezig ben geweest om trackinfomod onder de playlist te krijgen, maar die setup heb ik niet meer (gebruik nu panelsUI config) wellicht gaat er belletje rinkelen als ik het weer zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Laatst online: 12:29

sjaakaq

It might get loud

Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 02:57:
Ik weet niet waar je mee browsed, maar met foo_browser kun je het bijvoorbeeld zo doen:

code:
1
$replace(%artist%,The ,)

Dan krijg je zeg maar:

• Aap
• Band
• The Billy's
• Bobsleeteam
• Dobbelsteen

Dus hij laat de naam goed zien, maar sorteert toch niet op 'The'. Wie weet werkt het ook in andere panels :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende gedaan:

* Open de extra sorteervelden, RMB op bijv Item Index->Columns->More...
* Kijk in het vak Custom Colums en voeg daar bij naam Artist 2 oid toe en als Pattern $replace(%artist%,The ,)
* Zet de Artist 2 ook aan als sorteerveld, RMB op bijv Item Index->Columns->Artist 2
* Klik op het nu verschenen soorteervakje Artist 2 en tada, gesorteerd zonder The!
* Schuif desgewenst Artist 2 buiten het gezichtsveld van foobar.

Omdat een plaatje meer zegt dan duizend woorden:

Afbeeldingslocatie: http://www.baumfalk.nl/images/foobar2000sorting.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Mizuki, dat heb ik nu ook ingevoerd bij mn gewone artists en nu heeft ie idd 'The' weggehaald, :)
Ik had het liever met 'The' gehad maar dit vind ik niet zo erg.

Leokennis, hier is het screenshotje:

Afbeeldingslocatie: http://aycu21.webshots.com/image/41020/2005273092560205356_rs.jpg

Ik waarschuw je alleen, ik heb echt al veel geprobeerd, ik hoop echt dat jij het vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Hier screenies hoe je dat moet doen, waar ik trackdisplay heb kun jij natuurlijk albumart doen, en de splitters zelf kun je natuurlijk hidden maken:
Afbeeldingslocatie: http://img412.imageshack.us/img412/5513/foobarscreen1at8.png

De splitters:
Afbeeldingslocatie: http://img412.imageshack.us/img412/9205/foobarscreen2ep0.png

Zo kom je er wel uit denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 21:00:
Bedankt Mizuki, dat heb ik nu ook ingevoerd bij mn gewone artists en nu heeft ie idd 'The' weggehaald, :)
Ik had het liever met 'The' gehad maar dit vind ik niet zo erg.
Wat je natuurlijk ook kan doen (en wat ik ook heb gedaan) is zeg maar sorteren op "Artiest 2" (degene zonder The), maar die uit het zicht schuiven, zodat je alleen "Artiest" ziet (degene met The).

Verder is het echt een heerlijk en vooral snel programmaatje, het enige waar ik nog op wacht is een iets soepelere manier om je iPod the beheren, verder is het perfect. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zoek nog een juiste crossfade/gapless gen plugin voor 0.9 (standaard). Degene die ik heb gevonden werkt helaas niet meer voor deze versie.

[ Voor 22% gewijzigd door Tranzity op 08-02-2008 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar2zz schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 08:59:
Hier screenies hoe je dat moet doen, waar ik trackdisplay heb kun jij natuurlijk albumart doen, en de splitters zelf kun je natuurlijk hidden maken:
[afbeelding]

De splitters:
[afbeelding]

Zo kom je er wel uit denk ik.
Ik kan die 'Columns Playlist' niet tussen 2 nieuwe splitters zetten :'(
Hij staat er OF boven OF helemaal onderaan.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Je ziet bij mij dat ie onder een vertical splitter staat. Op die splitter kan je klikken en dan insert panel kiezen. Check het maar. kijk goed naar de lijntjes om te zien welk splitter ik geinsert heb als subsplitter.

Wat jij fout doet is een panel inserten op de base (de bovenste horizontal splitter dus). Maar je moet het panel inserten op de vertical splitter. Alleen splitters hebben die optie dat je daar nog weer iets in kan inserten.

[ Voor 34% gewijzigd door Mar2zz op 09-02-2008 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukt!! :D
Idd de eerste horizontale verticale splitter via de horizontale toevoegen, de originele column playlist verwijderen, nieuw toevoegen, nieuwe splitter toevoegen en dáár die visualisation aan toevoegen :P
Wat een werk, maar het is gelukt.

Heel erg bedankt :)

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://aycu01.webshots.com/image/42360/2004542204444620924_th.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2008 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel, ik heb weer een nieuw probleem :'(
Ik heb dus bij artists hetvolgende neergezeg: $replace(%artist%,The,)
Nu haalt ie netjes 'The' weg maar zet ie die bands (waar 'the' voor stond) allemaal bovenaan op alfabetische volgoorde ipv ze netjes door mn playlist the shuffelen :(
Iemand een oplossing?

Edit: Ook gelukt!
Dit invoeren: $if($strcmp($left(%artist%,4),The ),$right(%artist%,$sub($len(%artist%),4))', 'The,%artist%)

Duh! :/

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2008 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Mooi is dat he, als je er eindelijk achter komt. Ik heb eent tijdje een foobar-configgen verslaving gehad. Kon ik niet slapen omdat ik weer formules liep te verzinnen om dit en dat te verbeteren in de gui. En toen kwam panels ui... Toen heb ik de moed maar opgegeven omdat de mogelijkheden me begonnen te duizelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook aan Foobar gegaan omdat Winamp mn pc vertraagt op een of andere duistere manier. Met Foobar werkt het allemaal wel vlekkeloos. Dus voorlopig maar ff uitproberen of het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:25
Ik heb een klein probleem met foobar, waar ik niet direct uitkom.

Ik heb een test library aangemaakt, met slecht enkele nummers.
De folder structuur is als volgt:

code:
1
2
3
4
\library
 |- \%artiest%\
     |- \%album%\
 |- \%artiest%\

Nu staat er in elke album map een afbeelding van de cd hoes. Dit gaat goed.
Maar ... in elke artiest map staat een afbeelding van de artiest, en die wordt niet afgebeeld. Zie ook de onderstaande screenshot.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rcadee/mini.jpg

Hoe krijg ik de artiest afgebeeld?

[ Voor 3% gewijzigd door Domino op 20-02-2008 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Je moet het plaatje van de artiest artist.jpg noemen en gewoon in de map zetten waar ook de muziekbestanden van die artiest staan. In de map met mp3's krijg je dus folder.jpg en artist.jpg.

Elke albummap moet die artist.jpg hebben, de hoofdmap (artiest toch) die jij hebt hoeft alleen maar mappen met de albums te bevatten. Die albummap daar moet de artist.jpg in. Heb je van U2 5 albums, dan heb je 5x een artist.jpg nodig.

[ Voor 38% gewijzigd door Mar2zz op 20-02-2008 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog 1 vraagje die iemand hier hopelijk op kan lossen :)

1. In iTunes kan je gewoon terwijl je alleen iTunes geopent heb bijvoorbeeld 'ven' typen en dan scrollt ie vanzelf naar de band die er het meest op lijkt. (VENentian snares in dit geval)
Weet iemand of dit effect op op de een of andere manier in foobar te bereiken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ook mag is bijvoorbeeld dat die searchbar gewoon direct werkt zodra je begint te typen, net als in iTunes.
Dat werkte ook zoo heerlijk, jammer dat iTunes voor de rest zo ruk werkt.

• Domino
Mar2zz schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 10:29:
Je moet het plaatje van de artiest artist.jpg noemen en gewoon in de map zetten waar ook de muziekbestanden van die artiest staan. In de map met mp3's krijg je dus folder.jpg en artist.jpg.

Elke albummap moet die artist.jpg hebben, de hoofdmap (artiest toch) die jij hebt hoeft alleen maar mappen met de albums te bevatten. Die albummap daar moet de artist.jpg in. Heb je van U2 5 albums, dan heb je 5x een artist.jpg nodig.
Hmm, of een of andere manier wil foobar niet meewerken.
Het zit em in de skin (FofR), een andere doet het wel goed.

• Mar2zz
In fofr moet je het nog wel aanvinken onderaan, maar dat heb je vast al gedaan (zie screenie). Mijn mapstructuur is:
Muziek/artiest-album/tracks & artist.jpg

Bij mij zo:
Afbeeldingslocatie: http://img442.imageshack.us/img442/8938/artistjpg2mx6.png
En onderaan ook dit:
Afbeeldingslocatie: http://img301.imageshack.us/img301/993/artistjh2.png

[ Voor 14% gewijzigd door Mar2zz op 21-02-2008 10:08 ]

• Mar2zz
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 22:56:
Wat ook mag is bijvoorbeeld dat die searchbar gewoon direct werkt zodra je begint te typen, net als in iTunes.
Dat werkte ook zoo heerlijk, jammer dat iTunes voor de rest zo ruk werkt.
Dat kan met de quicksearch toolbar. (die doet dat niet default, dus je moet ff de preferences van dat component naar autosearch zetten. Als ik pin intyp komt ie met alles van chopin, pink floyd,
tori amos-under the pink en verder alles waar een hit op pin inzit, maak ik er pink van dan valt chopin weer weg (hij vult automatisch de searchlist met alle hits. Dit kan je ook nog veranderen dat ie alleen bijvoorbeeld artists met pin erin zoekt door de TAGZ strings te zetten op alleen artist of album of whatever (of je typt %artist% HAS pin, werkt ook)

Hier de link: Quicksearch Toolbar

• Domino
Mar2zz schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 10:01:
In fofr moet je het nog wel aanvinken onderaan, maar dat heb je vast al gedaan (zie screenie). Mijn mapstructuur is:

Bij mij zo:
[afbeelding]
En onderaan ook dit:
[afbeelding]
Kun je die config eens ergens uploaden?
Kan ik door de source kijiken.

• Mar2zz
Het is gewoon de standaard fofr. Heb er niets aan de code veranderd, alleen die buttons gebruikt. Misschien moet je het nog ff togglen. als je bovenin het albumart plaatje zweeft met de muis krijg je een aantal toggles, waaronder hide artist image. Zie onder...
Afbeeldingslocatie: http://img47.imageshack.us/img47/1115/artisttogglebh9.png

• Domino
Dan krijg ik in het overzichtspaneel wel de artiest.

Maar ik wil hem juist in de playlist, of zoals bij jou geen afbeelding bij de cd titel.

• Mar2zz
Staan er nu lettertjes en trackinfo bij de cd-titel? want daar kun je op dubbelklikken en dan verdwijnen die (zit nu niet meer thuis dus geen screenies meer :p) en krijg je wat je bij mij ziet.
Artist image in de playlist krijgen heb ik nooit aan de praat gekregen, maar dit zou wel moeten kunnen, volgens mij is dat wel een bug. daarvoor moet je de code in.

Geen afbeelding in de playlist zoals bij mij kan je uitzetten door inline album art uit te vinken in dat configmenuutje onderin.

Dat moet overigens wel relatief easy in artist-image om te zetten zijn. Je moet dan alleen ff de code vinden die verantwoordelijk is voor die inline album art, en daar de zoekstring naar folder.jpg vervangen door artist.jpg. Wil ik morgen ook wel ff naar kijken, heb ik vandaag geen tijd meer daarvoor.

[ Voor 37% gewijzigd door Mar2zz op 21-02-2008 12:58 ]

• Domino
Ik heb het al gevonden in de code. Zat gewoon op de verkeerde plek te kijken.

Iig bedankt :).

• Mar2zz
Post die string dan even als je wilt, dan hoef ik morgen niet te zoeken. Heb jij trouwens alle artist-images van al je artiesten? wat een werk man, of heb je daar een website voor ofzo?

• Domino
het is een stuk uit de 'Single Column Playlist Config'. Effe rechtsklikken op de playlist en settings kiezen ...

Onderin vindt je een button 'Group Display', met daar weer onder de code.
De string die je zoekt staat bijna onderaan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
// * Draw Cover Art *
$puts(albumartsrc,
$if($fileexists($get(coverPath)),$get(coverPath),
$if($fileexists($replace(%path%,%filename_ext%,*.jpg)),$replace(%path%,%filename_ext%,*.jpg),
$if($fileexists($get(artistPath)),$get(artistPath),
$getpvar(themedir)\nocover.png)))
)

• twisterNL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-09 21:10
Ik heb sinds kort een probleem. Als ik een internetradio stream probeer te openen krijg ik deze error:

Unable to open item for playback (DNS error : could not resolve "fusionchicago.com"):
"http://fusionchicago.com:8004/"

kan iemand mij helpen??

edit: probleem opgelost, het schijnt te liggen aan die verrekte windows firewall. Ik heb die even uitgeschakeld en alles werkt menteen weer zoals het hoort. Ik zal wel even kijken hoe ik dit verder ga oplossen

[ Voor 29% gewijzigd door twisterNL op 21-02-2008 21:04 ]

• Mar2zz
Domino schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 13:17:
het is een stuk uit de 'Single Column Playlist Config'. Effe rechtsklikken op de playlist en settings kiezen ...

Onderin vindt je een button 'Group Display', met daar weer onder de code.
De string die je zoekt staat bijna onderaan:
Idit heb ik aangepast, stond eerst albumPath waar nu artistPath staat. Ik krijg de noartist.png niet op die plek als ik geen artist.jpg heb. Ik heb die wel in alle 4 de themefolders gezet, maar verschijnt dus niet... Ook coverpath uit onderstaande entry weggehaald, maar werkt niet :( heb jij een idee?

code:
1
2
3
4
5
6
7
$ifequal($getpvar(groupcoverart),1,
// * Draw Cover Art *
$puts(albumartsrc,
$if($fileexists($replace(%path%,%filename_ext%,*.jpg)),$replace(%path%,%filename_ext%,*.jpg),
$getpvar(themedir)\noartist.png)))

check:
Afbeeldingslocatie: http://img341.imageshack.us/img341/41/artistingroupdisplayhu2.png

edit:
sjeess wat kan je gauw wat verkloten in dat panels ui.. ben tijd bezig geweest om dat noartist.png erin te krijgen, was config ineens naar kloten. alles maar opnieuw geinstalled... ineens is het laat...

edit2:
Kan iemand die code zo voor elkaar krijgen dat als ie artistimage niet weergeeft in groupheader dat ie dan ook niet de cover laat zien, maar blank space? mooiste zou zijn dat ie dan ook de album naam en artiest gewoon weer links uitlijnt. Ik durf niet meer gezien mijn fout gisteravond... Dit is het totale stukje code daarvoor:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
$ifequal($getpvar(groupcoverart),1,
// * Draw Cover Art *
$puts(albumartsrc,
$getpvar(themedir)\nocover.png)))
)

$if($fileexists($get(albumartsrc)),
$imageabs2($get(imgw),$get(imgw),,,$get(imgw),$get(imgw),$ifequal($getpvar(artside),0,$get(leftpad),$get(rightpad)),6,$get(albumartsrc),NOKEEPASPECT)
$imageabs2($get(imgw),$get(imgw),,,$get(imgw),$get(imgw),$ifequal($getpvar(artside),0,$get(leftpad),$get(rightpad)),6,$getpvar(dir)/artoverlay-1.png,NOKEEPASPECT)
),
)

[ Voor 63% gewijzigd door Mar2zz op 22-02-2008 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Je kan alle user settings in de foobar folder weg laten schijven ipv in je profiel dir.
Effe een zipje maken is voldoende als backup, en het geheel is nog gelijk portable ook (voor bijvoorbeeld op een externe schijf).

Ik zal straks eens naar je code kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik heb een backupje en heb wat geprobeerd. ik krijg nu wel alleen een artist.jpg in group header als die bestaat. Geen kleine coverart meer boven de normale coverart dus. Alleen de artiest + albumnaam is wel zover opgeschoven dat er een artist.jpg zou passen. Op zich toch raar, want als je bovenstaande code ziet dan zou die alleen imageabs moeten schrijven als de albumartsrc bestaat, en die bestaat bij mij dus niet als er geen artist.jpg is...) ikke nie snappe

toch wel, als groupheader gelijk is aan 1, dus aanstaat, dan gaat ie het hoe dan ook dimensies voor het plaatje tekenen. Dus eigenlijk moet ie checken of groupheader op 1 staat AND artist.jpg aanwezig is. Maar hoe?

[ Voor 19% gewijzigd door Mar2zz op 22-02-2008 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 00:42:
Jawel, ik heb weer een nieuw probleem :'(
Ik heb dus bij artists hetvolgende neergezeg: $replace(%artist%,The,)
Nu haalt ie netjes 'The' weg maar zet ie die bands (waar 'the' voor stond) allemaal bovenaan op alfabetische volgoorde ipv ze netjes door mn playlist the shuffelen :(
Iemand een oplossing?

Edit: Ook gelukt!
Dit invoeren: $if($strcmp($left(%artist%,4),The ),$right(%artist%,$sub($len(%artist%),4))', 'The,%artist%)

Duh! :/
Ja dat had ik net ook, maar de oplossing is veel simpeler.
Je hebt nu dit: replace(%artist%,The,), maar de artiestennaam is The*SPATIE*Artiest.
NU haalt ie alleen The weg, dus is het uiteindelijke ding *SPATIE*Artiest, en die komen idd dan allemaal bovenaan omdat spatie lager is dan de A. ;) Als je dus even een spatie toevoegd bij The, dus replace(%artist%,The ,) komt het allemaal goed :)

Overigens zou ik ook wel willen dat je het zo kan doen zoals in iTunes, dat ik Hiv intik en dat ie dan automatisch on the fly naar the hives gaat. Quick search ding vind ik minder handig omdat je dat eerst aan moet klikken, daarmee gaat het snelle idee een beetje verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Als je quicksearch gebruikt kun je daar gewoon in typen, als je dat balkje in je default scherm bouwt. Als je autosearch daarvan aanzet haalt ie bij het typen van de eerste letter al alles op (maar dat is veel, want alles met een G bv. Bij Go maakt ie de selectie al kleiner en bij gor heb ik er al gorillaz staan.

Als je itunes fijn vond is dit misschien de foobar config voor jou:
Afbeeldingslocatie: http://img137.imageshack.us/img137/9118/fb2kzw9.gif

Hier te downen:
Footunes

Ook kan je van de soundengine van foobar gebruik maken en toch itunes als library gebruiken via dit script:
Foobar en Itunes linken

[ Voor 41% gewijzigd door Mar2zz op 22-02-2008 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Laatst online: 18-08 20:39
Ben ook al jaren Foobar gebruiker maar vandaag begon m'n ColumnUI stijl me een beetje te vervelen. Dus ben ik eens op zoek gegaan naar wat anders, ik was echter altijd onder de indruk dat je voor de meeste PanelUI en ColumnUI stijlen moest gaan programmeren in die code. Maar dat is gelukkig dus helemaal niet zo :)

Dus heb ik FooBear geïnstalleerd, vanmiddag tevens wat folder.jpg's aangemaakt en nu is m'n hele bibliotheek weer een stuk mooier :)

Ik zie dat ik ook nog wat jaartallen moet invullen en de artiestenafbeeldingen aanmaken.

Afbeeldingslocatie: http://xs124.xs.to/xs124/08086/foobar439.jpg

FooBear is hier te krijgen btw: http://lassekongo83.deviantart.com/art/FooBear-65777342

Verwijderd

Mar2zz schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 16:06:
Als je quicksearch gebruikt kun je daar gewoon in typen, als je dat balkje in je default scherm bouwt. Als je autosearch daarvan aanzet haalt ie bij het typen van de eerste letter al alles op (maar dat is veel, want alles met een G bv. Bij Go maakt ie de selectie al kleiner en bij gor heb ik er al gorillaz staan.
Hmm, weet jij misschien hoe je de quicksearch in kan bouwen in het default scherm? Ik heb net even gekeken, maar ik kom er niet helemaal uit. ;(

• Mar2zz
Ja dat kan met de plugin columns_ui. Zie de vorige pagina (30) van dit topic voor voorbeeldschermpjes hiervoor. Of je download een complete config van iemand die die plugin ook gebruikt (zoals die foo-tunes hierboven of fooBear (die heeft de plugin rechtsonder in, bij dat loepje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan naar het vorige nummer wat ik luisterde.
Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Het heeft overigens nooit gekunt maar ik begin me er net pas echt aan te ergeren :P
Als ik op 'previous' duw blijft het nummer wat op dat moment speelde geselecteerd staan en de muziek gaat uit maar voor de rest gebeurt er niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Check even of de bind wel goed staat voor previous (ergens bij keyboard settings). Is previous bij jou een knopje op foobar of een toets op je toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
yey...
Na jaren heb ik eindelijk de nieuwe versie van foobar geinstalleerd.
Zit op 0.9.5.1. alleen ik kan geen goede plugin vinden waarmee ik een kleine ui krijg met playcontrols er in (die mooi boven tegen de rand van mn scherm kan zitten.
Gebruikte vroeger foolooks maar die is dood en foo-pilot werkt ook niet meer blijkbaar.
Iemand een tip? Vind het wel fijn als ik niet steeds foobar zelf hoef te openen.

En nog iets raars dat ik niet 123 kan verhelpen. Hij geeft standaard al mn tracknummers aan als: 01, 02 enz
Ik wil 1, 2 enz... hoe en waar kan ik dit veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Dat miniplayertje kan je doen door Foxytunes te gebruiken. die kan foobar besturen, heeft verschillende skins en is light. http://www.foxytunes.com/ Maar waarom gebruik je niet gewoon global hotkeys? hoef je het scherm niet te gebruiken...

Dat nummerweergave zou ik niet weten hoe dat te veranderen is. Ik vind dat juist mooier als er overal 2 cijfers staan wegens de gelijke breedte van die kolom dan.

Er zijn ook veel configs met mooie miniplayers. Deze zit in FooAVA, die gebruik ik, wellicht kan je daar iets mee?
Afbeeldingslocatie: http://img329.imageshack.us/img329/9491/mozscreenshotge8.jpg Ware grootte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Ow cool!
Ga het meteen even uitzoeken.
Waarom ik de global keys niet gebruik?
Mh ik vind het makkelijk om te zien wat er draait en:
Ik heb een trackball, hiermee kan ik klicken zonder dat mn muis beweegt, ideaal om m'n scherm uit te zetten en een nummer te skippen/shuffelen (kan natuurlijk ook met de shortcuts :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik bedenk me ineens dat je misschien 2 nummers in je tags hebt? dus dat daar 01 staat. Foobar wil namelijk nog wel eens verkeerd sorteren als je niet 2 nummers gebruikt voor nummernotering. dan krijg je een lijst gesorteerd op 1,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,2,20,21 etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Nee, ik heb alles goed (perfect) getagged. Hij geeft het sinds de nieuwe versie alleen niet meer goed weer.
Zie hier mijn tag's:
Folder: http://members.home.nl/ixl85/tag1.jpg
Inside folder: http://members.home.nl/ixl85/tag2.jpg
Mn ouwe foobar: http://members.home.nl/ixl85/tag3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar2zz schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 08:57:
Check even of de bind wel goed staat voor previous (ergens bij keyboard settings). Is previous bij jou een knopje op foobar of een toets op je toetsenbord?
Het is een knopje, en shortcut.
Voor zover ik zie staat alles goed ingesteld.
Ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Niet echt. Is de previous song nog wel aanwezig in de active playlist of wordt die weggehaald zodra hij klaar is? Of gebruik je een aparte config? Anders moet je ff linken naar die config, misschien is dan de bind weg in die config als het een custom panelsUI-button is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik Columns UI en de Default playlist.
Ik weet niet waar ik zou moeten kijken of mn nummers worden 'opgslagen' na het afspelen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Gewoon in de playlist zelf. Blijft het afgespeelde nummer staan als ie klaar is met afspelen of verdwijnt ie uit de playlist? Wellicht is het makkelijkst ff een herinstall te doen.

Moet je aangeven dat ie de settings van componenten niet moet bewaren. Alleen moet je dan ff je columns rebuilden. De nieuwste foobar heeft nu trouwens ook redelijk customizable ui, zonder gebruik van columns ui. Ik heb daar gister mee geexperimenteerd en ben denk ik helemaal over naar de "vanilla" foobar. dat is ook gelijk te merken in resources, die zijn zo een beetje gehalveerd omdat ik nu maar een kwart van de componenten gebruik die ik eerder had met gelikte configs.

FF een showcase, default foobar met official componenten only en met rating!
Afbeeldingslocatie: http://img404.imageshack.us/img404/5279/defaultfoobarmetratingiw1.png

[ Voor 10% gewijzigd door Mar2zz op 21-03-2008 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijne ziet er nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://aycu24.webshots.com/image/49503/2006197577950179947_th.jpg

Ik heb eigenlijk geen zin om alles weer opnieuw in te moeten stellen enzo, ik ben al niet zo'n pro en ik ben hier best lang mee bezig geweest.
Zoals je ziet speel ik gewoon in mn Default playlist af, in dat rijtje slaat ie geen nummers op oid.
Zou het in dat rijtje er bij moeten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Als je foobar over deze heen installeert hoef je niets opnieuw in te stellen. Je instellingen blijven gewoon bewaard bij een upgrade. Hopelijk lost dat jouw probleem op met de previousknop. Je kan nu ook gewoon je theme-file backuppen. Dan blijven je UI-settings in ieder geval bewaard, die kan je bij een herinstall gewoon importeren via preferences/default ui/import theme.. (ik zie dat je columns UI gebruikt, daarvan weet ik niet of de settings bewaard blijven...)

[ Voor 10% gewijzigd door Mar2zz op 22-03-2008 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vanavond een beetje bezig geweest met foobar. Maar ik heb nu foo_flow skin geïnstalleerd en deze ziet er echt netjes uit :)

Afbeeldingslocatie: http://xs226.xs.to/xs226/08156/screenfoobar220.jpg.xs.jpg
Klikken voor groter

Normaal komt er bij dat groene stukje tekst onderin de lyrics te staan. Maar aangezien die voor deze song er niet zijn :P

Je kunt die skin hier downloaden: http://customize.org/foobar/skins/56042

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2008 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 01:19:
Ik ben vanavond een beetje bezig geweest met foobar. Maar ik heb nu foo_flow skin geïnstalleerd en deze ziet er echt netjes uit :)

[afbeelding]
Klikken voor groter

Normaal komt er bij dat groene stukje tekst onderin de lyrics te staan. Maar aangezien die voor deze song er niet zijn :P

Je kunt die skin hier downloaden: http://customize.org/foobar/skins/56042
Ziet er netjes uit hoor! Ben zelf net begonnen met Foobar. Werkt opzich fijn, alleen irriteer ik me mateloos aan de foute albumillustraties. Hoe zijn die aan te passen, als ze uberhaupt al aan te passen zijn? Want als ik bij Anastacia een illustratie van Blof krijg is er iets goed mis.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Ik heb in elke map een folder.jpg en een artist.jpg staan, die neemt hij hier gewoon over.

Maar ik geloof dat je ook een afbeelding kan toevoegen aan de ID3 tag. Heb ik in Foobar niet terug kunnen vinden, maar deed het in het verleden met iTunes wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik ben eentijdje geleden overgestapt, maar heb een heel naar feit moeten constateren en (heel vervelend) nog niet kunnen oplossen:
Foobar lijkt mijn tags te slopen... Ik ben nogal een zeikerd waar het om ID3 tags gaat en controleer heel regelmatig mijn MP3-collectie. Om de een of andere reden zie ik regelmatig in Tag&Rename dat mijn tags volledig verbasterd of zelfs verdwenen zijn.

Iemand een ideee hoe dit komt en vervolgens ook te voorkomen is??

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Ja, dat viel mij daarstraks ook op. In Foobar stonden de tags gewoon goed, maar in de verkenner zag ik geen tags. Ook via de eigenschappen niet. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Laatst online: 04-09 14:02
Misschien het verschil tussen ID3v1, ID3v2 en APE tags?
Ik geloof dat foobar standaard in APE werkt, en dat vindt windows eigenlijk niet zo gaaf.

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Daar zou Tag&Rename geen punt van mogen maken...

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Nou, inmiddels een stukje verder. Heb nu een leuke skin etc. Zit alleen met sommige dingetjes nog wel vast. Zo is het zo dat als ik een los nummer afspeel via mijn documenten, dan opent Foobar die in een playlist waar eerst al mijn muziek in stond. Als gevolg dat ik dus weeral m'n hele muziekfolder moet uploaden in Foobar. Is dit niet te verhelpen?

2de probleempje wat ik nog heb is dat ik niet kan sorteren op album. Zodat ik bijv een Hitzone cd in z'n geheel kan afspelen zonder dat ik eerst alle nummers bij elkaar moet zoeken. Sorteren op album moet toch wel mogelijk zijn?

Bvd.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Je kan in preferences aangeven dat foobar een nummer uit contextmenu (from commandline) altijd naar een bepaalde playlist moet sturen. Van daaruit kan je hem een plekje geven in je actieve list door te slepen (drag 'n drop). Je kan met de album list ook sorteren op folder en zo muziek toevoegen.

Sorteeropties zitten onder de rechtermuisknop. Je moet dan op de playlistheaders klikken en dan kun je kiezen voor groups, daar zit sorteren onder. Daar kan je ook custom grouping schemes aan toevoegen.

Edit:
Sort kan je ook kiezen onder preferences, edit, sort.

Over het taggen:
Foobar tagt juist perfect volgens de standaarden, default doet ie id3v1 en v2. Ape kun je wel selecteren. Ik kan me niet voorstellen dat foobar je tags verkl**t, tenzij je een of andere vage plugin ofzo gebruikt, of nog werkt met de masstagger en foute schemes ofzo gebruikt.

[ Voor 26% gewijzigd door Mar2zz op 19-04-2008 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Mijn huidige foobar-setup (newbie, sinds 0.9.5.1) is eigenlijk default. Dus zonder vage plugins, anders dan wat er gewoon in de setup geleverd wordt.
Ik tag bij voorkeur met T&R en/of Musicbrainz Picard. Probleem is dat ik nu in meerdere gevallen heb moeten constateren dat alle tags in een album-directory verkloot of verdwenen zijn. Daarmee bedoel ik dat ik geen enkele informatie in de tag terugvindt met die programma's. Overigens zijn mijn tags niet zo fubar dat Last.fm er niet meer mee om kan gaan, wat ik eigenlijk nog veel aparter vindt.

Het is alleen wel vervelend voor iemand die behoorlijk zeikerig over zijn tags is, om geregeld 28k aan muziekbestanden te controleren op aanwezige tags...

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Las Vegas schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 21:08:
[...]
Ziet er netjes uit hoor! Ben zelf net begonnen met Foobar. Werkt opzich fijn, alleen irriteer ik me mateloos aan de foute albumillustraties. Hoe zijn die aan te passen, als ze uberhaupt al aan te passen zijn? Want als ik bij Anastacia een illustratie van Blof krijg is er iets goed mis.
Hij laat alleen de albumillustratie van de spelende track zien als je verder niets anders selecteert. als je een track van Blof selecteert en Anastacia speelt dan zie je albumhoes van Blof. Working as intended.

De default foobar zoekt in de map van het nummer dat speelt naar alle .jpg's en .png's en gaat ervanuit dat dat de albumhoezen zijn. Als hij front, cover of folder in de naam in combinatie met voornoemde extensies dan laat ie die zien, anders de 1e jpg die hij tegenkomt. Daar kan niets mee fout gaan. Sommige configs hebben wel aparte paths om te zoeken naar artwork, dat kan je in die config zelf aanpassen waarschijnlijk.

@ Jester:
Foobar tagt echt prima, en ik ben heel zeikerig over mijn tags EN filenames, alles moet gelijk zijn zeg maar. Heb net een steekproef gedaan (10 albums), via MP3Tag en windows eigenschappen (ik tag alles alleen met foobar, mp3tag en Picard heb je echt niet nodig als je dat eenmaal gewend bent (en freedb en discogs component installed) en alles is strak getagged. Het kan wel zo zijn dat je met Tag&Rename bv alleen id3v1 tagged ofzo, en foobar gooit er automatisch een id3v2 bij, tenminste, dat doet ie niet vanzelf, alleen als jij de opdracht geeft om een tagfield te veranderen met foobar (bv via properties ofzo). Ook als je bv rating toevoegd met foobar en de mp3 heeft nog geen id3v2 tags, dan gaat ie alle fields met id3v1 tags ook in id3v2 formaat zetten, maar laat ze verder ongemoeid. Dit kan je overigens uitzetten als je dat niet wilt.

[ Voor 30% gewijzigd door Mar2zz op 19-04-2008 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eventjes een vraagje: is het ook mogelijk om metadata te veranderen als ik op een toets druk? Stel ik wil bijvoorbeeld de rating of playcount met 1 omhoog, dan wil ik gewoon op CTRL + *PLUS* kunnen drukken en dat de property dan eentje omhoog gaat. Bestaat er zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Dat kan met de masstagger. Die wordt niet meer officieel gebruikt door foobar, maar kan je nog steeds als optional component installeren.
Rating +1:
code:
1
$if($greater(6,$add(%rating%,1)),$add(%rating%,1),5)

Rating -1:
code:
1
$if($greater(%rating%,0),$sub(%rating%,1),0)

Dit invoeren als script, saven, en dan via keyboard shortcuts assignen aan je gewenste button.

Een official component voor taggen is nog wel de quicktagger. die kan geen metadata, maar daarmee kun je wel bijvoorbeeld voor rating=1 of rating=2 (etc.) een key assignen.

Code om in default UI rating weer te geven (instellen onder preferences > playlist view)
code:
1
$pad($repeat(SYMBOOL,%rating%), 5,SYMBOOL)

(SYMBOOL kan je vervangen voor tekens naar keuze, in Arial Unicode heb je bijvoorbeeld witte en zwarte sterren, die kan je daar plakken en dan geeft ie die weer als je de playlist in arial unicode de playlist weergeeft)

[ Voor 3% gewijzigd door Mar2zz op 24-04-2008 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn hier foobar gebruikers die weten hoe (en óf) het witte gedeelte in het rode vak ook een ander kleurtje kan krijgen?
Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/2czadc9.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2008 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Dat kan niet met de default UI volgens mij, of je vervangt alle witte achtergronden, of niet... Met columns UI zou het wel kunnen lukken. Maar waarom tab je die playlists niet gewoon boven je playlist, en gooi je waar het nu staat de databasesearch, info, albumlist en foo_facets neer? dan is je front veel multifunctioneler. Je zou er ook alle nieuwe visualisaties kunnen stapelen ofzo, dan is het niet zo leeg.

Welk lettertype is dat in je playlistheaders? die is wel mooi...

[ Voor 9% gewijzigd door Mar2zz op 28-04-2008 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Columns UI maar ik kan nergens een optie vinden.
Ik weet niet wat foo facets en hoe wat waar je precies allemaal bedoeld, wel die playlists boven mn playlist., das wel een idee.

Font is trouwens bobcat :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2008 22:09 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.