Foobar ervaringen en skins Topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:
  • 62.846 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit is wat ik heb geproduceerd na een tijdje klooien met panels_UI

Afbeeldingslocatie: http://betse.no-ip.org/other/foo_trackinfo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://betse.no-ip.org/other/foo_playlist.jpg
Afbeeldingslocatie: http://betse.no-ip.org/other/foo_ProjectM.jpg

Het lijkt doorzichtig zo met de achtergrond van mijn desktop doorlopend, maar dat is gewoon de achtergrond van foobar taktisch geplaatst.
Er zitten nog wel wat dingen aan natuurlijk, maar ik ben er al heel blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat doen jullie om een album in je library en album list te krijgen?
is het echt nodig om je hele library te scannen (met 100GB duurt dat wel ff) en je album list tree te refreshen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is mijn Skin:

(klik voor vergroting)
Afbeeldingslocatie: http://solhack.com/files/foobar2kklein.jpg

Heb foobar nu 3 dagen en was gelijk gaan spelen met de layout dit is het resultaat.

foobar2000 = fijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 21:54:
wat doen jullie om een album in je library en album list te krijgen?
is het echt nodig om je hele library te scannen (met 100GB duurt dat wel ff) en je album list tree te refreshen.
nee, je hoeft alleen maar het nieuwe album in foobar te slepen (of enqueueueue oid) en dan staat ie ook in de library en albumlist. Ik gebruik ook een plug-in auto-ablumlist, weet niet precies hoe ie heet maar hij staat vast wel op die wiki pagina voor foobar plug-ins (check de startpost). Als ik me niet vergis zit het nieuwe album dan ook in de album-list.

Powered by: blond bier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 10:10
Ik ben ook op foobar overgestapt omdat dit een stuk sneller opstart dan winamp en lekker no-nonsens is. Het enige probleem wat ik nu heb dat ik mijn met drm beveiligde wma bestanden (van planet musicstream) niet kan afspelen...
Iemand een oplossing?
Is er tevens een optie om Playlisten vast te zetten ofzo? Ik bekijk/gebruik mijn library met de browser plugin maar deze kan ik gewoon afsluiten of leeggooien etc. Tevens is ie niet meer alfabetisch gesorteerd als ik foobar opniew opstart. Kun je deze dingen vastzetten?

[ Voor 35% gewijzigd door Unneoetech op 07-04-2007 00:08 . Reden: toegevoegde vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dm88
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 16:28

dm88

^^

Na veel zoeken post ik hier toch maar een reply.
Het probleem waar ik een oplossing voor zoek is een Sorteerprobleem.

Ik gebruik foo_browser icm met foo_single_column_playlist. Afbeeldingslocatie: http://img292.imageshack.us/img292/6240/myscreenshot34uc7.th.png

Alleen nu zou ik graag willen dat hij de albums sorteert op jaar, en niet op naam. Ook sorteert hij de nummers van de albums op filename. Wat ik dus graag wil is:

-albums op jaar gesorteerd
-nummers van de albums op tracknummer gesorteerd

Als ik klik op edit -> sort by "%ALBUM ARTIST% - %DATE% - %ALBUM% - %DISCNUMBER% - %TRACKNUMBER% - %TITLE%" dan doet hij precies wat ik wil, maar zodra ik in de browser weer een andere artist aanklik is het weer mis.

Iemand een idee?:D

[ Voor 6% gewijzigd door dm88 op 16-04-2007 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
met panel_ui zou het moeten kunnen:
http://wiki.hydrogenaudio...p?title=Panels_UI#Sorting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dm88
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 16:28

dm88

^^

Heb toch nog een andere optie gevonden:

Bij preferences -> general: "sort incoming files by"

hier heb ik ingevuld: %album artist%|%date%|%album%|%tracknumber%

Dan even alle muziek eruit, en opnieuw inladen!

[ Voor 4% gewijzigd door dm88 op 16-04-2007 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Laatst online: 12-09 18:31

sjaakaq

It might get loud

Weet iemand hoe je kan upgraden zonder al je instellingen en je layout kwijt te raken?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 14:24
leokennis schreef op maandag 16 april 2007 @ 19:19:
Weet iemand hoe je kan upgraden zonder al je instellingen en je layout kwijt te raken?
Maak gewoon een backup van je fb2k folders in program files en docs and settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Laatst online: 12-09 14:24
Ik zit wat rond te neuzen in de preferences van foobar en kom een paar dingen tegen dit ik niet snap.

Bij de setting van Album List staat in de views onder andere %<artist>% en %<genre>%. Wat is de functie van <>? En wat is het verschil met %artist%?

Verder bij Prefs: Display-Columns UI-Playlist View-Globals-Style staat het keyword $offset_colour wat betekend dit? Is dit specifiek Columns UI, of een algemeen TAGZ keyword?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Even een klein schopje in dit topic. Ik heb besloten om ook Foobar te gaan gebruiken. Nu heb ik uit DIT topic een Foobar script genomen. Alles werkt prima, alleen mijn MP3 tags pakt ie niet correct.

Ik heb alles met Tag and Rename opnieuw getagged en toen de hele zooi geimporteerd in Foobar. Nu geeft ie alle tags dubbel aan. Dus zie ik de ID3v1 tags + de ID3v2 tags door elkaar in mijn playlist. Alles is getagged met de ID3v2 tag in Tag and Rename plus albumart erbij.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat Foobar de ID3v2 tag goed weergeeft? Want zoek en zoek en kan nergens die optie vinden. Winamp heeft er geen enkel probleem mee, maar daar wil ik juist vanaf!

Wie o Wie :?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 14:02
Met tag&rename alle id3v1 tags eruitgooien :)

Maar er staat me iets bij dat je specifiek id3v2 support moest aanzetten of downloaden ergens.

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:25

Magic666

No one's neighbour!

Ik wil Foobar eens proberen, Winamp geeft zo nu en dan problemen met een bepaalde plugin, maar ik krijg het niet gedownload van de website?

Iemand die de installatiefile voor mij heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Deze werkt hier gewoon hoor :?

Anders kun je altijd nog iets als dit proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Bij werkt de officiële site dus niet... ik krijg gewoon de "save as" optie waarna ik ok klik om daarna niks te zien gebeuren... na een bepaalde tijd krijg ik ook de melding dat ie het bestand niet kan saven...

Maar goed van een andere site is het wel gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:21
Hoeveel geheugen neemt jullie foobar in?
Die van mij geeft 17mb aan, is dat veel/weinig? Heb een paar kleine plug-ins en een playlist van 200 nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:34
Hier 18 MB met een playlist van 13.000 nummers en 'n stuk of 5 plug-ins.

[ Voor 21% gewijzigd door FatalError op 19-05-2007 21:28 ]

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

7,7MB met ~10.000 nummers. Geen aangepaste layout of plugins die aanstaan verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Topicstarter
Een paar dagen geleden ontdekte ik dat er een nieuwe soort columns_ui is, genaamd panels_ui
Een aantal voordelen t.o.v. columns_ui:
  • mogelijkheid om makkelijk knoppen toe te voegen
  • alles gecentraliseerd in 1 groot venster (dus geen splitters meer) => mogelijk om vensters zonder kaders te hebben
  • makkelijkere manier van coderen (kleurtjes, I love kleurtjes :p ) en het ziet er een stuk overzichtelijker uit
  • nog wat meer kleinere dingetjes
Wel een nadeel vind ik dat je nog steeds columns_ui moet hebben om bijvoorbeeld de seekbar te behouden, maar hopelijk komt daar een moeie oplossing voor.

Omdat ik mijn vorig foobar uiterlijk nog steeds goed genoeg vond, heb ik die maar weer opnieuw opgebouwd: link

Die seekbar zou ik liefst nog wat anders hebben, ik zou het uiterlijk daarvan willen aanpassen.
Op de wiki pagina van ui_panels staat onderaan een link naar nog andere voorbeelden die er nog veel gelikter uitzien, maar deze voldoet voor mij ruimschoots.

Onderaan zie je de knoppen simpelweg met een:
code:
1
2
3
4
5
6
7
$button2(118,$eval(%_height%-22),0,0,56,20,'
    $drawrect(0,0,0,0,brushcolor-null pencolor-SYSCOL-4)
    $alignabs(0,0,56,20,center,middle)$font(,,bold,SYSCOL-4)Next
','
    $drawrect(0,0,0,0,brushcolor-SYSCOL-18 pencolor-170-230-250)
    $alignabs(0,0,56,20,center,middle)$font(,,bold,170-230-250)Next
',Next,)

voor bvb de Next knop maar je kunt ook zelf een afbeelding plaatsen (met foo_cwb_hooks kun je de speelvolgorde ed. ook mee aanpassen).

hier is een link naar alles wat je hopelijk nodig hebt (+ mijn config na een uurtje gepruts, probeer hem vooral zelf aan t passen naar eigen wensen, je compu desintegreert echt niet als je een fout maakt):
http://rapidshare.com/files/34486451/foobar2000.rar.html
ik ben nog van de antieke stempel zonder webspace, iemand die wat ruimte over heeft, pm me met een betere link

edit1:
Tukk heeft waarschijnlijk een betere link (waarvoor dank)
Tukk in "Het grote Foobar topic"
Werkt de albumcover niet, kijk dan hier
Chubbchubb in "Het grote Foobar topic"

[ Voor 8% gewijzigd door Chubbchubb op 02-06-2007 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik neem aan dat velen van jullie meerdere pc's hebben.
Ik heb ook een server met daarop mijn muziek, wel techniek gebruiken jullie voor het ovehalen avn de mp3-tjes binnen foobar?

Ftp werkt niet, windows-shares vind ik een smerige techniek.
Ik gebruik nu www.jinzora.com , een webbased interface voor mijn muziek, buiten foobar om dus.

Chubbchubb schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 20:49:
hier is een link naar alles wat je hopelijk nodig hebt (+ mijn config na een uurtje gepruts, probeer hem vooral zelf aan t passen naar eigen wensen, je compu desintegreert echt niet als je een fout maakt):
http://rapidshare.com/files/34486451/foobar2000.rar.html
ik ben nog van de antieke stempel zonder webspace, iemand die wat ruimte over heeft, pm me met een betere link
En een mirror van de file bij xs4all

[ Voor 47% gewijzigd door Tukk op 31-05-2007 22:44 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

@Chubbchubb: lekkere simpele config :)
toch een vraagje: ik krijg geen albumcover te zien... (al mijn covers heten folder.jpg en staan in dezelfde folder) Waar moet ik dat zoeken?

Ik heb je vorige bericht daarover gelezen maar ik wordt er niet echt wijs uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Topicstarter
Magic666 schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 15:24:
@Chubbchubb: lekkere simpele config :)
toch een vraagje: ik krijg geen albumcover te zien... (al mijn covers heten folder.jpg en staan in dezelfde folder) Waar moet ik dat zoeken?

Ik heb je vorige bericht daarover gelezen maar ik wordt er niet echt wijs uit...
Dat komt omdat ie zoekt naar de tag voor het aantal nummers van het hele album. Wanneer er minder dan 8 nummers in het album zitten, dan geeft ie geen cover. Jij zult die tag nog niet hebben, maar er zijn 2 opties.

1) Je haalt dat eruit en Foobar geeft altijd een cover ook al past de cover dan niet meer:
preferences - panels UI - edit layout
venster bovenaan in het midden playtlist2 [single Column Playlist] aanklikken en dan settings
item display - 1ste regel
code:
1
$ifgreater(%totaltracks%,7,$imageabs2($mul(%_height%,7),$mul(%_height%,7),0,$add($mul(%_height%,$sub(%tracknumber%,2)),$muldiv(%_height%,0,0)),,,20,0,$replace($replace($replace(%path%,%filename_ext%,folder.jpg),',',),?,),),)

vervangen door:
code:
1
$imageabs2($mul(%_height%,7),$mul(%_height%,7),0,$add($mul(%_height%,$sub(%tracknumber%,2)),$muldiv(%_height%,0,0)),,,20,0,$replace($replace($replace(%path%,%filename_ext%,folder.jpg),',',),?,),)

2) je maakt in ieder nummer een totaltracks tag:
in je playlist ctrl-a
rechtermuisknop - properties
het venster dat je nu krijgt nog eens rechtermuisknop en dan auto-track number
Let hier dan wel mee op want hij kijkt in de dir waar het nummer instaat hoeveel nummers erin staan en ook het track number wordt aangepast. Stel dat je in 1 dir 2 cd's hebt staan van ieder 20 nummers dan maakt Foobar een totaltracks tag van 40 en het laatste nummer van cd2 zal ook als track number 40 krijgen.

Had dit misschien ook in de vorige post moeten zeggen denk k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Sorry dat ik hier een domme vraag stel, maar in Winamp speel ik graag nog eens een nsv stream of een mpeg/ffdshow-compatible videootje af, en af en toe heb ik exotische formaten zoals s3m nodig. Kan foobar dit ook, met een "redelijke" configtijd, of is het voor mij gewoon beter om winamp te gebruiken?

Ik ben eigenlijk wel blij met winamp, maar er zit een hoop zooi (voornamelijk WIJ WILLEN JOU IETS VERKOPEN-zooi) op die ik niet nodig heb. (100x beter dan wmp of itunes trouwens)

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Chubbchubb schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 18:24:
[...]

Dat komt omdat ie zoekt naar de tag voor het aantal nummers van het hele album. Wanneer er minder dan 8 nummers in het album zitten, dan geeft ie geen cover. Jij zult die tag nog niet hebben, maar er zijn 2 opties.

1) Je haalt dat eruit en Foobar geeft altijd een cover ook al past de cover dan niet meer:
venster bovenaan in het midden playtlist2 [single Column Playlist] aanklikken en dan settings
1ste regel
code:
1
$ifgreater(%totaltracks%,7,$imageabs2($mul(%_height%,7),$mul(%_height%,7),0,$add($mul(%_height%,$sub(%tracknumber%,2)),$muldiv(%_height%,0,0)),,,20,0,$replace($replace($replace(%path%,%filename_ext%,folder.jpg),',',),?,),),)

vervangen door:
code:
1
$imageabs2($mul(%_height%,7),$mul(%_height%,7),0,$add($mul(%_height%,$sub(%tracknumber%,2)),$muldiv(%_height%,0,0)),,,20,0,$replace($replace($replace(%path%,%filename_ext%,folder.jpg),',',),?,),)

in je playlist ctrl-a
Let hier dan wel mee op want hij kijkt in de dir waar het nummer instaat hoeveel nummers erin staan en ook het track number wordt aangepast. Stel dat je in 1 dir 2 cd's hebt staan van ieder 20 nummers dan maakt Foobar een totaltracks tag van 40 en het laatste nummer van cd2 zal ook als track number 40 krijgen.

De eerste regel deed het hem ja :) Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
of je stopt de volgende code in plaats van die ene lijn. Dan checkt hij of er 8 of meer tracks zijn. Is dat zo dan pleurt hij de album cover 8 hoog. Is het minder dan maakt de code ze zo hoog als er tracks zijn.
code:
1
2
3
4
5
6
$puts(nt,8)
$puts(ss,$mul($add(%_height%,0),%totaltracks%))
$puts(sl,$mul($add(%_height%,0),$get(nt)))
$if($and(%totaltracks%,$greater($get(nt),%totaltracks%)),
$imageabs2($get(ss),$get(ss),,0,$get(ss),$get(ss),$sub(%_width%,$add($get(ss),34)),$if($strcmp(%tracknumber%,01),1,$add(16,$mul(-16,%tracknumber%))),$replace(%path%,%filename_ext%,)folder.jpg,),
$imageabs2($get(sl),$get(sl),,0,$get(sl),$get(sl),$sub(%_width%,$add($get(sl),34)),$if($strcmp(%tracknumber%,01),1,$add(16,$mul(-16,%tracknumber%))),$replace(%path%,%filename_ext%,)folder.jpg,))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Chubbchubb schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 18:24:
[...]

1ste regel
code:
1

vervangen door:
code:
1

in je playlist ctrl-a

Het zal aan mij liggen, maar ik kan de 1e regel die je aangeeft niet vinden. :?
Ik zie dan ook nooit een plaatje staan, ook als ik meer dan 8 tracks in een album heb.

Sinds de nieuwe layout krijg ik wel regelmatig crashes :/
Illegal operation:
Code: C0000005h, flags: 00000000h, address: 004638D7h
Access violation, operation: read, address: 00000000h
Call path:
This is the first crash logged by this instance.
Code bytes (004638D7h):
<KNIP>
Hij was al vaker gecrashed, zonder een foutmelding.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Topicstarter
wanneer je mijn .pui opstart in panels_ui zou je met (die heet default.pui, je zou dat eventueel ook een andere naam kunnen geven btw.)
knop item display - 1ste regel
toch die eerste regel moeten zien.
Er zijn een aantal zaken waar foobar naar zal zoeken met die code:
de filename moet folder.jpg zijn
de cover moet staan in de dir waar het nummer instaat.
je moet een %totaltracks% tag hebben

Ik denk dat het aan het vette gedeelte ligt, ik pas dat ook effe aan in de vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-09 15:50
Zijn er eigenlijk album art plugins voor Foobar2k(/of Winamp :P ) die zelf de covers zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Chubbchubb schreef op zondag 03 juni 2007 @ 21:49:
wanneer je mijn .pui opstart in panels_ui zou je met (die heet default.pui, je zou dat eventueel ook een andere naam kunnen geven btw.)
knop item display - 1ste regel
toch die eerste regel moeten zien.
Er zijn een aantal zaken waar foobar naar zal zoeken met die code:
de filename moet folder.jpg zijn
de cover moet staan in de dir waar het nummer instaat.
je moet een %totaltracks% tag hebben

Ik denk dat het aan het vette gedeelte ligt, ik pas dat ook effe aan in de vorige post.
Check! Gevonden, dat was het verschil,Thnx.
Ik zie nog alleen bij opstarten een plaatje, daarna verdwijnt deze, maar ik ga zelf wel even uitzoeken hoe dat komt.

ps.
meuktracker: foobar2000 0.9.4.3

[ Voor 6% gewijzigd door Tukk op 13-06-2007 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jodi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 20:51

Jodi

No Matches Found

Gave layout! Ik probeer hem aan de praat te krijgen, maar er gaan twee dingen mis: de Artist wordt niet weergegeven (in de openingspost zie ik een rij in Foobar met daarin de Artist; die heb ik dus niet), en mijn album-art wordt niet weergegeven. Mijn album-art zit in de tags (was ooit handig voor een iPod); hoe krijg ik die op mijn scherm? :P

Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:14

Tim Schuhmacher

abasios

Ik heb een vraagje betreffende de tags icm Foobar. Op dit moment gaan al die mooie weergaves bij mij verkeerd wanneer het een compilatie cd betreft. Ik heb al begrepen dat er een tag is die dit weergeeft. Hier wordt http://pelit.koillismaa.fi/fb2k/strings.php?f=29 over de volgende tag %va%=true gesproken. Ik kan deze niet vinden in Foobar. Maar is dat dezelfde als 'Part of a compilation' in Tag&Rename?

En wat is nu het verschil tussen de tags Artist en Album Artist bij een compilatie CD? Of vul je slechts 1 van beide in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
ik gebruik %Various% = 1
En je kan in je weergave een if statement maken wat checked of Various bestaat enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:14

Tim Schuhmacher

abasios

Mijn vraag was dus meer gericht op hoe / waar je die tag set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Op een aantal plaatsen, of je selecteert nummers en doet rechtermuisknop - Properties. Daar kan je gewoon een nieuwe tag aanmaken door te dubbelklikken op een leeg vlak in de Name kolom
Je kan ook via Tagging scripts (meestal te bereiken via rechtermuisknop - tagging - manage scripts) allerlei tags toevoegen.
Als ze niet bestaan, maak je ze zelf. Je bent niet beperkt to de reeds bestaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu sinds een tijdje foobar en het is precies wat ik zoek in een audioplayer met alle functionaliteiten die ik nodig heb en niets meer. Ideaal dus! Nu heb ik echter een probleempje met de Audioscrobbler-plug-in (http://mp3tag.de/en/fb2k.html), want hij wil geen tracks scrobblen. Voorheen ging dat in combinatie met Last.fm's software wel helemaal goed, maar aangezien deze foobar-plug-in als stand-alone werd genoemd, dacht ik dat het zonder ook wel kon. Is dit dom van mij of moet ik iets anders instellen? Ik zit niet achter een proxy-server, dus daar valt niets aan in te stellen in de Preferences...
Iemand enig idee? Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 08:01
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 12:39:
Ik heb nu sinds een tijdje foobar en het is precies wat ik zoek in een audioplayer met alle functionaliteiten die ik nodig heb en niets meer. Ideaal dus! Nu heb ik echter een probleempje met de Audioscrobbler-plug-in (http://mp3tag.de/en/fb2k.html), want hij wil geen tracks scrobblen. Voorheen ging dat in combinatie met Last.fm's software wel helemaal goed, maar aangezien deze foobar-plug-in als stand-alone werd genoemd, dacht ik dat het zonder ook wel kon. Is dit dom van mij of moet ik iets anders instellen? Ik zit niet achter een proxy-server, dus daar valt niets aan in te stellen in de Preferences...
Iemand enig idee? Bvd!
Wat is er te vinden in je Console (te vinden onder 'View')? Spuugt de Audioscrobbler plugin daar ook foutmeldingen in? Ik heb helaas geen glazen bol, dus ik heb wel wat meer info nodig wat er mis is ;).

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, got it. :)
De console zegt enkel: "Not submitting. Cache contains 1 tracks." Beetje weinig info dus.
Ik had hiervoor ook al Last.fm even teruggezet op m'n pc en toen scrobbelde Last.fm de nummers wel, maar op m'n Last.fm pagina valt daar niets van te zien - iets waar blijkbaar meer mensen last van hebben, dat hun lijst niet wordt ge-updatet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Kent iemand het probleem met de track lengtes?

Ik heb hier een behoorlijk aantal tracks dat volgens zowel de eigenschappen van het MP3'tje als Windows media player, bijvoorbeeld 4 minuten duurt. Foobar echter, zegt dat het 7 minuten is, en wanneer ik ergens in de bar klik dat volgens Foobar niet bestaat, gaat hij naar de volgende track.

Ik heb Foobar er al afgehaald, en de directory ervan verwijderd. Wanneer ik het dan weer installeer (de nieuwste versie) komt het nog steeds voor :/

Op de Foobar forums kon ik niets vinden, iemand hier iets? Dit is vaag en vervelend :/

Oeh gezellig. Lees net dat het door VBR komt. Vaag dat het me niet eerder opgevallen is.. (gebruik nu wel andere instellingen).

Gezellig, gaan we 7GB aan muziek op m'n tijdelijke P4 Northwood opnieuw encoden :')

[ Voor 15% gewijzigd door TheZeroorez op 27-06-2007 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
In principe ligt het niet aan VBR, maar aan de encoder waarmee je het gedaan hebt. Sommige encoders stoppen de tijd niet goed in de file. Een encoder als Lame doet dat juist wel perfect. Sterker nog, als je wil encoden naar mp3, is Lame in combinatie met EAC (Exact Audio Copy) de perfecte combinatie.
http://wiki.hydrogenaudio.org/index.php?title=EAC_and_Lame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
  • Laatst online: 17-06 14:23
Ik gebruik nu al een tijdje Foobar en ben er erg tevreden over.
Enige wat ik nog mis/niet kan vinden/... is of ik relatieve paden kan gebruiken in playlists e.d.
Zodat ik foobar op een usbstick/portable hdd kan zetten en deze op iedere willekeurige pc kan gebruiken zonder de mp3's opnieuw te importeren...

Weet iemand of dit kan, zo ja, hoe enz...enz...

[ Voor 7% gewijzigd door Mr. Happy op 28-06-2007 12:26 ]

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Jelte schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 10:54:
In principe ligt het niet aan VBR, maar aan de encoder waarmee je het gedaan hebt. Sommige encoders stoppen de tijd niet goed in de file. Een encoder als Lame doet dat juist wel perfect. Sterker nog, als je wil encoden naar mp3, is Lame in combinatie met EAC (Exact Audio Copy) de perfecte combinatie.
http://wiki.hydrogenaudio.org/index.php?title=EAC_and_Lame
Klopt; dit waren files die ik an sich al goed geencode vond, en dus niet opnieuw geencode had.

Ik heb nu met MP3-Tag Studio 3 de VBR's gefixed; de gemiddelden zijn opnieuw berekend en erbij geschreven.

Als encoder gebruik ik trouwens Xilisoft WMA-MP3 op de Lame stand, als ik zelf iets doe. Voor de stomme reden dat de LAME GUI er op mijn PC mee kapte toen ik die van Xilisoft langs zag komen op m'n trackertje :)

Helaasch moet ik mededelen dat ik nu Winamp gebruik, en het stiekem wel fijn vind. Dit komt omdat ik regelmatig mijn hele lijst ververs (wat met Winamp sneller gaat, omdat die on-the-fly tags uit leest), en omdat ik de tig plugins die ik voor Foobar zat was, zeker nadat ik m'n configs weer eens kwijt was :P
Enniewee, ik heb binnenkort toch weer m'n eigen systeem met 2GB geheugen, dus daar voor hoef ik het ook niet te doen.. (ik moet van mijn RAM-zuinigheids-addictie af, het sloeg echt door op een gegeven moment..).

Toch nog een leuk progje hoor, dat wel! Een jaar lang met veel plezier gebruikt, en wie weet binnenkort wel weer ( :P ).
@onder: Klopt als een bus. En met dat vele uitleggen komt veel instellen en veel tijd erin steken (ook voor jezelf), waar ik een beetje vanaf wil. Ik wil muziek afspelen, niet meer, daarom had ik Foobar. Maar met Foobar ben ik voordat ik muziek (naar mijn idee) lekker kan afspelen, al eeuwen bezig. Alle mogelijkheden om iets te verbeteren gebruik ik, en als dat er minder zijn, steek ik er dus minder tijd in :P

[ Voor 11% gewijzigd door TheZeroorez op 29-06-2007 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Je kan in foobar (ik weet ff niet of daar een plugin voor nodig is, ben niet thuis) instellen dat hij automatisch je library refreshed op bepaalde tijdstippen. En elke keer als je er iets nieuws ingooit voegt hij het automatisch toe.
Maar Winamp is wel veel makkelijker voor de meeste mensen. Als mensen vragen welke muziek speler ze moeten gebruiken, blijf ik winamp aanraden. Bij foobar moet ik veel te veel uitleggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe je een default plaatje kan krijgen als er geen cover is?
ik heb geen cover plugin maar gewoon dit op het moment, dat werkt prima maar ik weet niet hoe ik no cover hier in verwerk..
$imageabs2(330,75,0,0,0,0,230,$eval($get(mini)+10),$replace(%path%,%filename_ext%,*.jpg),)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
2 plaatjes over elkaar tekenen, eerst de nocover en dan de album art.
Of gewoon de album art panel gebruiken.

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_eXistenZ_ schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 16:08:
2 plaatjes over elkaar tekenen, eerst de nocover en dan de album art.
Of gewoon de album art panel gebruiken.
volgens mij snappen we elkaar verkeerd.
ik bedoel;
als er een cover is in map, laat hem zien.
anders show nocover.jpg (in een willekeurige map)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 16:32:
[...]

volgens mij snappen we elkaar verkeerd.
ik bedoel;
als er een cover is in map, laat hem zien.
anders show nocover.jpg (in een willekeurige map)
Als je eerst "nocover.jpg" laat zien en daarna "cover.jpg":
1-Is er geen cover, dan zie je nocover.jpg aangezien hij cover.jpg niet vindt en dus niet tekent.
2-Is er wel een cover, dan zie je die aangezien hij boven nocover.jpg wordt getekend.

Mijn nieuwe "media center" layout:

Afbeeldingslocatie: http://xs217.xs.to/xs217/07270/foonew_small.png

Lekker trendhoerig ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik elegance als skin voor foobar2000, (foobar versie 0.9.4.3), normaal ziet dat er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~dokter99/files/foobar2.jpg

Desondank in mijn configuratie is er geen panel met artiesten, wel eentje met "EMPTY-EMPTY..", maar dat lijkt een filter te zijn.

Ik wil dus ook zo'n paneel met een lijst van artiesten die er zijn, maar krijg het nergens voor elkaar vooralsnog.

Greets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk toch dat het met die filter opties te maken heeft, waar nu overal "EMPTY" staat, maar weet nog niet hoe ik deze in moet stellen.

Ben eruit, even naar de juiste opties en dan saven en dan werkt het ineens, net als de background waarvoor je eerst naar properties moet. :P

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2007 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat je niet op die tijdbalk kan klikken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 08:59
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 20:28:
Ik denk toch dat het met die filter opties te maken heeft, waar nu overal "EMPTY" staat, maar weet nog niet hoe ik deze in moet stellen.

Ben eruit, even naar de juiste opties en dan saven en dan werkt het ineens, net als de background waarvoor je eerst naar properties moet. :P
hmm, wat versta je onder de juiste opties... :P

ik heb nog niet helemaal door hoe je precies alles aan kunt passen aan je eigen wensen. Zo heb ik linksonderin mijn playlist'en staan, maar dit zou ik liever groter hebben, helemaal naar boven toe lopend bijvoorbeeld... Iemand een idee hoe je zulks insteld?

Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~jansen79/foobar1.JPG

[ Voor 27% gewijzigd door mad_dog op 14-07-2007 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is mijn foobar:

Afbeeldingslocatie: http://img256.imageshack.us/img256/2425/foobarmk3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Laatst online: 05-09 08:59
Junkenstein, ziet er mooi uit! :9~
Hoe heb je dat ongeveer gedaan...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel makkelijk, een skin geinstalled :D

http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=566958

De miniplayerskin die er ook in zit is ook geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

weet iemand hier toevallig een tagging plughin dingetje? Ik wil graag een window (panel) waarmee ik snel een ontbrekende tag kan invoeren voor een nummer. Ik kan met google tot nu toe niets vinden.

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Heeft iemand het voor elkaar om Foobar zodanig te docken in Windows dat deze niet alleen altijd op de voorgrond is, maar andere windows zich ook niet meer onder Foobar sizen en dus foobar altijd een deel van mijn scherm opeist?

Ik kom met een regelmaat op sites over foorbar, maar zoets heb ik nog nooit gevonden.

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
Mijn simpele foobar :

Afbeeldingslocatie: http://img159.imageshack.us/img159/7463/rdtdrtph0.png

[ Voor 36% gewijzigd door PainkillA op 16-08-2007 21:58 ]

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Tukk schreef op zondag 15 juli 2007 @ 20:45:
Heeft iemand het voor elkaar om Foobar zodanig te docken in Windows dat deze niet alleen altijd op de voorgrond is, maar andere windows zich ook niet meer onder Foobar sizen en dus foobar altijd een deel van mijn scherm opeist?

Ik kom met een regelmaat op sites over foorbar, maar zoets heb ik nog nooit gevonden.
Plugin-matig weet ik het niet, maar kijk eens naar Gridmove: http://www.donationcoders.com/jgpaiva/gridmove.html of WinSplit: http://reptils.free.fr/

Anyway, heb aan al mijn mp3's een "country" tag toegevoegd puur voor het fancy effect :P :

Afbeeldingslocatie: http://xs318.xs.to/xs318/07334/fook.png

Lekker nuttig dus ;) Oja en via powerpanels een "interactieve" scrollbar waarop je dus kan klikken om te skippen.

De streepjes op de scrollbar staan op 1 minuut (playcount wordt ge-update) en op het moment dat de track wordt gecrobbled.

Fin.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Laatst online: 12-09 17:37

TeeDee

CQB 241

Voor de liefhebbers: Bluetooth control voor de 0.9.x versies van Foobar: http://fb2k.oxygenite.org/

Zojuist getest op een Nokia series 60 telefoon (6680) in combinatie met de Bemused client. Het is even zoeken om de juiste COM instellingen te pakken maar het is me gelukt. In mijn geval moest ik COM6 gebruiken.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:34
Foobar2000 0.9.4.4 is uit overigens.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiskas_1000
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
FatalError schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 21:30:
Foobar2000 0.9.4.4 is uit overigens.
mooi, ik hoop dat het nu geen foutmeldingen geeft in vista wanneer ik iets bij de preferences verander!
voor de rest hou ik van dit programma ;)

hoezo is dit overigens niet in de meuktracker nog te vinden?

edit:
ik merk nu, dat foobar mij opeens problemen geeft met mijn usb headset.

normaal gesproken plug ik mijn usb headset in en uit de computer. foobar schakelt dan automatisch van computer boxen naar headset en vice versa... nu is dat niet meer zo (ingesteld staat het op primair audio device)

nogmaals edit: ik zie dat dit aan mijn eigen instellingen moet liggen, en niet aan foobar (aangezien wmp nu dit probleem ook geeft)....het probleem is verholpen maar ik heb geen idee wat ik nou heb gedaan, aangezien ik niets heb veranderd (alleen even gekeken wat de instellingen waren en of de headset het volgens windows deed)

[ Voor 54% gewijzigd door wiskas_1000 op 20-08-2007 23:14 ]

• SoundWave729
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-08 17:10
Mijn foobar:

Afbeeldingslocatie: http://dnous.nekonation.org/foobar.PNG

[ Voor 131% gewijzigd door SoundWave729 op 23-08-2007 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort gebruik ik ook foobar2k, omdat ik ook een lightweight wilde hebben die FLAC etc aankan.

2 dingen die me gelijk opvallen als iemand die net van winamp naar foobar is overgestapt:
Het kan te maken hebben met de extenties die ik had voor winamp, maar het volume van winamp is duidelijker hoger dan op foobar standaard. (Ik heb ze wel bewerkt met mp3gain, dus het kan niet aan de mp3's zelf liggen).
Zoekfunctie is iets minder handig/snel standaard. In winamp was het gewoon j, pijltjes boven/beneden en dan enter. Hier is het f3 en dan zelf gaan klikken met muis om te selecteren en dan zoekschermpje wegklikken.

Voor de rest wel een tof programma. Ik heb nog weinig met skins gedaan (ziet er toch best taai uit) maar misschien wat later meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 14:17:

Zoekfunctie is iets minder handig/snel standaard. In winamp was het gewoon j, pijltjes boven/beneden en dan enter. Hier is het f3 en dan zelf gaan klikken met muis om te selecteren en dan zoekschermpje wegklikken.

Voor de rest wel een tof programma. Ik heb nog weinig met skins gedaan (ziet er toch best taai uit) maar misschien wat later meer.
Voor snel zoeken kan je het component Quicksearch gebruiken. foo_uie_quicksearch
http://wiki.hydrogenaudio...00:Components_0.9#General
Hiermee kan je snel zoeken op trefwoorden of eventueel via rechtermuisknop meer van zelfde artiest of album of genre zoeken. Erg handig. Je moet het wel inbouwen met columns ui of panels ui, en bij hotkeys toevoegen aan de j-toets.

Een skin installeren is niet zo lastig met de nieuwe Panels UI. Zie bijvoorbeeld die skin van SoundWave729, die is gemaakt door FofR, geweldige uitgebreide skin waarmee je een mooiere en een uitgebreidere mediaplayer krijgt dan Winamp, en toch lekker light on resources, die kan je hier (http://fooblog2000.com/) downen en is erg gemakkelijk te installeren als je eerst de panelsUI component in je foobar folder zet.

BTW:
Ik heb me zopas geregistreerd, maar ben al tijden tweakers.net aan het lezen. Ik wil chubchub bedanken voor zijn foobarconfig, door die config ben ik overgestapt van Winamp/Mediamonkey naar foobar en ermee aan het stoeien geslagen en nu zwaar hooked eraan. Gebruik nu de FofR 0.91 config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks. Ik heb nog een beetje moeite om het aan het werk te krijgen maar iig wel een stap verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey
ik krijg de laatste tijd zoveel nieuwe muziek binnen, dat ik op zoek ging naar een playlist die zich zelf update. nou schijnt dit bij foobar2000 te kunnen, maar ik heb nergens een duidelijk uitleg kunnen vinden. ik heb mijn muziek in verschillende mappen staan. elke map is ook een playlist in foobar2000.
ik zoek dus eigenlijk een playlist gebasseerd op mappen, zodat alles wat in die map staat in de playlist gaat, en ik niet steeds hoef up te daten om de nieuwe muziek in de playlist te krijgen.
bij winamp scheen dit niet te kunnen, bij foobar2000 wel, via columns ui en album list, maar ik zie nergens een goede uitleg.

alvast bedankt he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Er zijn drie componenten die je kan gebruiken voor zelf-updatende playlists:
foo_playlist_tree (mijn favoriet, want highly customizable)
foo_albumlist
foo_uie_albumlist

Hier kan je ze downen:
http://wiki.hydrogenaudio...Foobar2000:Components_0.9
Hoe je ze inbouwt leer je van de startpost van dit topic.

Je moet wel de hoofdmap waar al je muziek instaat toevoegen bij media library in preferences. Als je een nieuwe map muziek uit die hoofdmap in foobar sleept (of rechtermuisknop queue in foobar) zijn ze ook toegevoegd aan foobar en kan je er een playlist van saven.

• DFC-Neo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-04-2022

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

Hi

Ik gebruik al een tijdje foobar. Ik wou vandaag naar de nieuwe foobar gaan plus nieuwe skin. Deze skin komt van http://www.fooblog2000.com/. Ik gebruik de Fofr skin. Maar ik heb twee problemen mee.

Ten eerste al heb ik mijn muziek gescand maar hij sorteert niet netjes op album/folder zoals de oude versie. Hij is slechts gesorteerd op naam. Ik wil dus wat je hier ziet aan de rechterkolom http://host.trivialbeing.org/up/fofr-fb2k-v9-blackbrowse.jpg

En ten tweede de kleuren kloppen niet altijd. De naam van de single zit in een witte balk en browser menu is wit niet transparant. http://img515.imageshack.us/img515/2306/fofrproblemxk3.png

Weet iemand oplossingen voor?

Alvast bedankt

Martin

realityalways start as a dream

• Mar2zz
Dat sorteren kan je handmatig aanpassen. ook zou je playlists kunnen droppen die %directory% als sort gebruiken. FofR heeft een speciaal sort scherm, maar je kan ook rechtermuisknop en dan sort by kiezen. Dat sorteren kan je ook nog aanpassen in Preferences onder panels UI (en ook voor de andere componenten. Daar zou je folder hoger moeten zetten.

Witte Themes zijn niet transparant. Dat staat ook bovenaan de witte themes: White themes not compatible with global backgrounds, daarmee bedoelt hij de transparantie. Bovendien, die transparantie maakt foobar hardstikke log, kan je beter uitzetten imho.

post anders ff een screenie hoe jouw problemen eruit zien, dan los ik het wel op :p

[ Voor 6% gewijzigd door Mar2zz op 13-09-2007 11:52 ]

• DFC-Neo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-04-2022

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

Hi
Ik heb opnieuw geinstalleerd en sorteren lukt nu wel, bedankt. Maar ik heb nog een aantal vragen over deze "skin".

Ten eerste hij laat bij elke mp3-file een albumart zien. Ik wil graag alleen per album (zoals ik eerst had) zoals hier
Afbeeldingslocatie: http://host.trivialbeing.org/up/fofr-fb2k-v9-blackbrowse.jpg

Ten tweede mijn progress/bar en searchbar vallen niet samen met theme hoe verander je dat?
Het ziet er ongeveer zo uit bij mij
Afbeeldingslocatie: http://img515.imageshack.us/img515/2306/fofrproblemxk3.png

En ik wil graag dat het hier op lijkt Afbeeldingslocatie: http://host.trivialbeing.org/up/turning-off-transparency.png

Ook begrijp ik de library column niet helemaal je kan namelijk niet gewoon op klikken om iets af te spelen. Ik heb nooit echt de begrepen hoe foobar met playlists omgaat.
Wat doet de optie "cover in header group"?
Als laatst heb ik een vraag over playlist column. De column met al browser/albumlist/playlist tree enz kan die ook mooi transparant?

PS ik heb gisteren itunes geprobeerd. Valt helaas dik tegen. Maar ik heb die album art via itunes opgehaald. Kan ik die doorlinken naar foobar? Want ik heb slechts kleine albumart van 200x200.

Martin

[ Voor 24% gewijzigd door DFC-Neo op 13-09-2007 20:32 ]

realityalways start as a dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik weet het.. ik was foobar af. Echter, na uitstapjes naar vreemde software kom ik toch altijd weer terug bij m'n 'roots', zo met Foobar2000, maar ook met XChat, uTorrent, AVG, Comodo en Gaim. En nog veel meer.

Ik ben weer lekker bezig met Foobar, maar zou één ding willen om het perfect te maken. Betse, hoe je dan automatisch je playlist kunt laten updaten vanuit een directory. In Foobar2000 zelf kan ik geen optie vinden, maar plugins vind ik ook niet echt als ik op de juiste keywords zoek.

En die skins hier bij sommigen zijn echt te gek voor woorden, damn wat mooi! Maargoed, hier staat het (bijna) altijd in de tray, en moet het gewoon lichtgewicht, snel, gemakkelijk en klein qua pixels zijn :P

[ Voor 17% gewijzigd door TheZeroorez op 16-09-2007 11:00 ]

• Tobias
  • Laatst online: 08:13
TheZeroorez schreef op zondag 16 september 2007 @ 10:59:
hoe je dan automatisch je playlist kunt laten updaten vanuit een directory. In Foobar2000 zelf kan ik geen optie vinden, maar plugins vind ik ook niet echt als ik op de juiste keywords zoek.
Volgens mij zoek jij autoplaylist

zie: http://eolindel.free.fr/foobar0.9/autoplaylist.php en http://www.foobar2000.com/components/index.html

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

Stelletje na-apers O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
DFC-Neo schreef op donderdag 13 september 2007 @ 20:10:
Hi
Ik heb opnieuw geinstalleerd en sorteren lukt nu wel, bedankt. Maar ik heb nog een aantal vragen over deze "skin".
Ben net terug van vakantie:
je skin heeft een knop op de sortpage. zie print:
Afbeeldingslocatie: http://img215.imageshack.us/img215/8515/foobsortto0.th.jpg
http://img215.imageshack.us/img215/8515/foobsortto0.jpg

dat je searchbar en volume niet samenvallen met theme komt door foobar. die zijn niet te wijzigen. Als je daarvoor hotkeys instelt heb je ze ook niet echt nodig, dus hoef je ze ook niet te zien.

Dat dubbelklikken voor afspelen kan je instellen. Bijna elke playlistgenerator kan het muisklikken gecustomized worden, bij preferences veelal. Maar het makkelijkste is hier, je sleept vanuit de lijsten die jij links hebt (ik rechts) de muziek naar rechts met de muis en laat het daar vallen. dan heb je het in de playlist staan die je ziet. daarin kun je gewoon dubbelklikken voor afspelen of je toetsenbord gebruiken voor navigatie.

En dat show albumart in headergroup kan je aanzetten om te kijken wat het doet. Als je de sort hebt zoals op mijn screenshot dan zie je voor de titel van het album een kleinere versie van albumart. Dat is bedoeld voor als je die grotere versie (zoals ik het heb) wilt uitzetten, en toch album art wilt zien.

Ik weet niet hoe itunes album art afhandelt. heb het ooit eens 1 minuut geinstalleerd gehad, maar ik heb een hekel aan muziekprogrammas die tegelijkertijd een muziekwinkel proberen te zijn en je vanalles visueel opdringen. FoFr laat foobar zoeken naar een plaatje in je muziekmap met de naam folder.jpg (frontcdhoes) en eventueel artist.jpg (plaatje of foto van artiest). Ze hoeven niet heel groot te zijn om er mooi uit te zien, behalve als je switcht naar fullscreen albumart, dan is wat hogere resolutie natuurlijk strakker.
dat je searchbar en volume niet samenvallen met theme komt door foobar. die zijn niet te wijzigen. Als je daarvoor hotkeys instelt heb je ze ook niet echt nodig, dus hoef je ze ook niet te zien.
Dat fofr zijn searchbar er zo uit ziet komt door zijn windowstheme. als je je windowstheme verandert dan veranderen die knoppen mee want die zijn daar afhankelijk van, en kan je dus niet alleen in foobar veranderen. er is vast wel ergens een topic op tweakers over het veranderen van windowsthemes.

[ Voor 11% gewijzigd door Mar2zz op 21-09-2007 15:40 . Reden: latere ingeving ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:37
Sinds vandaag ben ik ook bezig met Foobar 2000. Mooi proggie, lekker snel en in tegenstelling tot andere gebruikers ben ik redelijk tevreden over de standaard installatie. Ik heb echter twee vragen:

- Graag zou ik de album list (library) als standaard 'playlist' willen hebben. Nu moet ik deze steeds handmatig laden. Dit vind ik omslachtig. Ik zie hem het liefst als tab'je.
- Audioscrobbeler werkt niet. Ik blijf krijgen: Not submitting. Cache contains 11 tracks..... Not submitting. Cache contains 12 tracks..... Not submitting. Cache contains 13 tracks.... enz. Ik heb geen proxy en m'n accountgegevnes zijn goed ingesteld.

Wie helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK
  • Laatst online: 09:59

GeekK

Rag Mama Rag

Punt 1 kan volgens mij niet in de huidige versie, wel in de nieuwe beta: http://foobar2000.org/rel...fault_user_interface2.png.

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Heb het nu geregeld met enkele plugins. Werkt behoorlijk goed moet ik zeggen. Check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK
  • Laatst online: 09:59

GeekK

Rag Mama Rag

Ah, mooi, van die plugins wist ik niet, heb het zelf heel simpel (alleen columnsui en mooiere knopjes). Maar wat jij wilde zit dus out-of-the-box in de nieuwe versie (columnsui in feite ook).

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 11:15

Nakebod

Nope.

meuktracker: foobar2000 0.9.5 beta 1 \o/
Wel een fresh install moeten doen, nu was mijn foobar toch al vrij leeg op foo_ui_columns na, want hij crashte daarop.
Ben nog een beetje aan het spelen, en zoals ik @ frontpage ook al zei: visualisations uit.
Ik ging van ~80% cpu load naar <1%, op een AMD 64 3200+.
En gezien ik daar verder toch nooit naar kijk, zal ik het niet missen.

Zijn wel wat standaard opties weggelaten, bijv hotkeys zijn er een stuk minder dan normaal, en als foobar naar een nieuw nummer springt "volgt" hij niet meer.
Gelukkig wel allemaal aan te zetten, maar het is wel ff anders.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nakebod/foobar095b1.png
*Klik voor groter

Huidige weergave, nog steeds vrij simpel, wel wat aanpassingen, zoals bijv een kolom # ipv Track No, kon geen optie vinden om hem te renamen zoals foo_ui_columns wel had.
Enige die ik nog wil renamen of opnieuw aanmaken: Playlist Item Index, veel te lange titel :)

En ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik in deze view een "panel" verwijder, onderaan zat orgineel de visualisations, die heb ik al weg, en volgens mij ook het paneel die daaromheen zat, maar ik blijf nu een 2e balkje zien.

Ook, zoals te zien op de screenshot, worden nog niet alle albums mooi weergegeven, maar dat zal wel door foute id3 tags komen ofzo.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Heeft iemand al iets gevonden tegen het feit dat als je een m3u of pls playlist laadt in foobar dat hij de paden gaat parsen? Ik heb liever eigenlijk dat de playlist gewoon no-nonsense geladen wordt en pas bij het spelen gaat kijken of het ook daadwerkelijk kan. Zoiets als een playlist met web-radio's zeg maar.

Zodra ik mijn playlist inlaad, zie ik eerst wel dat hij paden parst, maar dit gaat steeds langzamer. Na een kwartier doet hij ongeveer 1 nummer per halve minuut :X

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 11:15

Nakebod

Nope.

Ben iets aan het verbouwen geweest net, an sich niet veel verschil, op het eerste gezicht.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nakebod/foobar095b1_new.png
In deze "vernieuwde" weergave, heb ik geen Album, Genre en Date kolom meer nodig, deze staan nu, indien de ID3 tags beschikbaar zijn, in de Grouping Scheme balk (De "album titel balk").
Het scheelt iig erg veel ruimte in de normale window.
Het was nog wel even kijken hoe ik [%date%] kon doen, maar je moet [ en ] escapen, dus uiteindelijk heb ik '['%date']'.
Zou wel de originele grouping scheme's willen zien hoe die precies zijn opgemaakt, net zoals de kolommen, maar die kan je volgens mij nergens terughalen.

Voor de mensen die mijn aangepaste Grouping Scheme willen weten:
code:
1
%album% '['%date%']' '['%genre%']'

Niet veel spannends dus.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ik zou graag ASX streams af willen spelen met Foobar. Iemand enig idee of dat mogelijk is? Bijvoorbeeld de 3fm stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuut
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 17:23
smeerbartje schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 14:39:
Ik zou graag ASX streams af willen spelen met Foobar. Iemand enig idee of dat mogelijk is? Bijvoorbeeld de 3fm stream.
Foo_input_mslive plugin zou dit moeten kunnen (ik heb het zelf niet geprobeerd)
http://www.hydrogenaudio....hp?showtopic=49165&hl=asx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
He die kende ik nog niet. Echter, de website van de maker van de plugin ligt plat. Zuur, ik kan ook nergens anders een mirrortje vinden. Jij hebt 'm niet al gedownload toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuut
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 17:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
He thanks man! Gebruiken jullie trouwens plugins om het geluid van Foobar te verbeteren? Zo ja, welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Topicstarter
smeerbartje schreef op maandag 05 november 2007 @ 13:14:
[...]

He thanks man! Gebruiken jullie trouwens plugins om het geluid van Foobar te verbeteren? Zo ja, welke?
channel mixer heb ik gebruikt, maar volgens mij sturen de laatste beta's sowieso al zeer goed over 5.1, dus nu gebruik ik die cahnnel mixer niet meer. Maar het is vooral persoonlijk en welke set je hebt.
Ik vind die laatste beta's trouwens best wel lekker, ook de standaard gui. Alleen mis ik dat de albumlist automatisch de playlist genereert wanneer ik op een folder klik. Nu moet ik steeds 'send to new playlist' doen met een hele lading playlists als gevolg.

[ Voor 23% gewijzigd door Chubbchubb op 05-11-2007 20:56 ]