Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid

Pagina: 1 ... 31 ... 49 Laatste
Acties:
  • 421.807 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

mphilipp schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 01:55:
Als ik straks mijn HTPC in elkaar ga prutsen, wil ik daar eigenlijk wel een uitgebreid verslag van maken. Sowieso wil ik voor mezelf goed documenteren wat ik heb gedaan, zodat het evt te reproduceren is bij herinstallatie of als ik iemand moet helpen. Ik wil dan ook wel wat foto's maken enzo. Altijd leuk en handig 'ter leeringh ende vermeack'. Moet ik zoiets dan in een aparte topic doen, of kan dat hier? Ik denk een aparte topic, als een soort casemod oid. Misschien wel leuk als anderen die bezig zijn ook proberen zoiets te doen. Als je een paar van die projecten hebt, krijg je aardig vergelijkingsmateriaal voor mensen die er ook een willen maken. En je leest altijd weer dingen die je nét niet in een review leest.

Die van mijn zal nog wel een paar weekjes aanlopen. Ik heb de kast + psu (Silverstone CW02 en ST30NF) al besteld maar ze hebben een onbekende levertijd. Ook de Logitech DiNovo Mini kan even duren...
Persoonlijk vind ik dat allemaal nogal basic know how, misschien zijn mijn verwachtingen van het publiek iets te hoog maar van een tweaker mag toch verwacht worden dat hij een pc kan bouwen en installeren? Bij exotische problemen kunnen we elkaar eruit helpen, dan open je een topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
tazzman schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 23:39:
[...]

.................

Dat terzijde - zijn er behalve de Gigabyte eigenlijk nog meer AMD780 chipset moederborden in de handel te krijgen inmiddels? ;)
Hier staat een lijstje.......weet natuurlijk niet of ze al verkrijgbaar zijn.......De Asus wel volgens mij.....
En anders de Tweakers pricewatch

edit: zo die MSI K9A2GM-FD/FIH is wel erg goedkoop zeg! 5 tientjes en alles zit er op!

[ Voor 30% gewijzigd door kaajee op 28-03-2008 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08 18:10
kaajee schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 09:38:
[...]

MSI K9A2GM-FD/FIH is wel erg goedkoop zeg! 5 tientjes en alles zit er op!
hmm. Zelfs de DVI is "optional"....

EDIT: check: Nielson in "Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is..."

[ Voor 9% gewijzigd door _starbuck_ op 28-03-2008 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:06
niet om het 1 of ander, maar een nieuw topic kan ook geen kwaad.
3000 posts maakt het er ook niet overzichterlijker op...

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

kaajee schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 09:38:
[...]

Hier staat een lijstje.......weet natuurlijk niet of ze al verkrijgbaar zijn.......De Asus wel volgens mij.....
En anders de Tweakers pricewatch

edit: zo die MSI K9A2GM-FD/FIH is wel erg goedkoop zeg! 5 tientjes en alles zit er op!
Is dit niet een tekortkoming?:
- Chipset integrated by Realtek® ALC888
- geen digitale audio-uitgang (behalve HDMI interface, maar als je toch direct naar je receiver wilt connecten...)

Verder had ik graag ook onboard Wifi gehad, maar dat is er maar niet te vinden op mobo's uit deze klasse.

[ Voor 5% gewijzigd door sl1200 op 28-03-2008 10:54 ]

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08 18:10
sl1200 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:50:
[...]

- geen digitale audio-uitgang (behalve HDMI interface, maar als je toch direct naar je receiver wilt connecten...)

Verder had ik graag ook onboard Wifi gehad, maar dat is er maar niet te vinden op mobo's uit deze klasse.
er zit wel een SPDIF header op.

[ Voor 3% gewijzigd door _starbuck_ op 28-03-2008 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:45
_starbuck_ schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:24:
[...]

hmm. Zelfs de DVI is "optional"....
Gewoon naar het type nummer kijken, de ene heeft Firewire en DVI, de ander Firewire en HDMI.
sl1200 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:50:
[...]

Er zit nog wel een extra S/PDIF connector op het mb, bracket zal er wel niet bijzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

mphilipp schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 01:55:
Als ik straks mijn HTPC in elkaar ga prutsen, wil ik daar eigenlijk wel een uitgebreid verslag van maken. Sowieso wil ik voor mezelf goed documenteren wat ik heb gedaan, zodat het evt te reproduceren is bij herinstallatie of als ik iemand moet helpen. Ik wil dan ook wel wat foto's maken enzo. Altijd leuk en handig 'ter leeringh ende vermeack'. Moet ik zoiets dan in een aparte topic doen, of kan dat hier? Ik denk een aparte topic, als een soort casemod oid. Misschien wel leuk als anderen die bezig zijn ook proberen zoiets te doen. Als je een paar van die projecten hebt, krijg je aardig vergelijkingsmateriaal voor mensen die er ook een willen maken. En je leest altijd weer dingen die je nét niet in een review leest.

Die van mijn zal nog wel een paar weekjes aanlopen. Ik heb de kast + psu (Silverstone CW02 en ST30NF) al besteld maar ze hebben een onbekende levertijd. Ook de Logitech DiNovo Mini kan even duren...
Vind ik altijd wel leuk om te lezen hoe anderen e.e.a. oplossen. Vooral bij krappe HT cases.
Overigens denk denk ik dat ik ook zo'n DiNovo Mini wil. Maar nog nergens te krijgen helaas :|

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb mijn geluidsprobleem (enigszins) opgelost.
Geluid ging via mini-jack naar AUX van Home Cinema Set, geluid was erg zacht. Nu laat ik geluid via HDMI naar TV en dan van TV naar AUX via 2x tulp. Geluid is veel harder nu... Nu nog wachten tot de Onkyo 606 uitkomt en dan pas echt genieten van surround.

Gister weer middagje lopen kloten met de Ati HD 3450, maar ik geef het op. Dan maar geen HD-DVDs meer kijken. (kloterige is dat ik mn bonnetje en de doos al had weggegooid, dus heb alleen nog de kaart...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:30

mphilipp

Romanes eunt domus

psy schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:11:
[...]
Vind ik altijd wel leuk om te lezen hoe anderen e.e.a. oplossen. Vooral bij krappe HT cases.
Overigens denk denk ik dat ik ook zo'n DiNovo Mini wil. Maar nog nergens te krijgen helaas :|
Ik heb 'm besteld bij 4launch. Ben benieuwd wanneer ie komt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Pixal schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 08:13:
[...]
Persoonlijk vind ik dat allemaal nogal basic know how, misschien zijn mijn verwachtingen van het publiek iets te hoog maar van een tweaker mag toch verwacht worden dat hij een pc kan bouwen en installeren?
Het gaat er meer om hoe bepaalde dingen in de praktijk uitpakken. Ik heb alleen in dit topic al verschillende keren gezien dat mensen toch nog voor verrassingen komen te staan door afmetingen die je gewoon (bijna) nergens terug kunt vinden of dingen waar je niet op rekent. BluRay spelers die dieper blijken te zijn, koelers die niet passen (dát kun je vaak wel weer voorzien), en zo zijn er meer dingen.

Maakt mij verder niet uit hoor; ik wil het voor mezelf iig goed bijhouden en als er behoefte aan is, plaats ik wel een paar kiekjes en ervaringen.

Wat ik vooral erg mis in dit (en andere) topics is échte zinnige info. Iedereen weet inmiddels wel hoe een bepaalde kast eruit ziet, maar ik zie vrijwel nergens temperaturen, geluidsproductie en prestaties vermeld. Dát zijn juist belangrijke zaken.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09 19:49
mphilipp schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 12:58:
[...]

Ik heb 'm besteld bij 4launch. Ben benieuwd wanneer ie komt.
Heb hem nu sins woensdag te leen,
leuk ding hij ziet er echt mooi uit en zelfde stijl als mijn Harmony One.
Hij heeft echter nog wat moeite met Media portal.
ook zit er heel raar een dip switch op dat ding om over te schakelen naar Playstation 3, en dat terwijl de PS3 gewoon alles pakt(keyboard/muis/webcam/HDD), met deze functie nog niet veel gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 19:17
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:52:Gister weer middagje lopen kloten met de Ati HD 3450, maar ik geef het op. Dan maar geen HD-DVDs meer kijken. (kloterige is dat ik mn bonnetje en de doos al had weggegooid, dus heb alleen nog de kaart...)
Wat heb je allemaal geprobeerd? Heb je de registry tweaks van avsforum geladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 19:17
Qosmic schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:34:
niet om het 1 of ander, maar een nieuw topic kan ook geen kwaad.
3000 posts maakt het er ook niet overzichterlijker op...
Er is al meerdere keren gezegd dat er momenteel iemand bezig is met een nieuw topic. Dat is echter een enorme berg werk, dus je zult nog even geduld moeten hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door -Moondust- op 28-03-2008 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:30
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 18:50:
De ringetjes heb ik ook gebruikt. Aangezien we hetzelfde mainboard, koeler en kast hebben zou ik niet weten waarom het bij jou niet zou passen :)

IR heb ik nog steeds niet aan de praat. De cardreader ziet ie wel en het VFD laat ook tekst zien. Snap echt nog steeds niet waarom de IR-ontvanger het niet doet. In het weekend ga ik wel ff aan de slag met vista.

Ben benieuwd of die het bij jou wel in 1x gaat doen.
Nou mijn Ninja Mini past dus gewoon niet in de S14V. Scheelt 2 mm ofzo. Ik heb de chromen kapjes eraf gehaald, dus nu kan het deksel wel dicht.

Een 8cm fan op de Ninja Mini kun je trouwens ook vergeten, want die komt tegen de RAM plankjes op de P5E-VM aan en het deksel kan niet dicht. Pas dus op als je een S14V en een Ninja Mini op het oog hebt (toch 2 populaire componenten momenteel).
edit:
creatief met de ijzerdraadjes van de scythe lukt het wel.

Gisteravond laat had ik alles erin zitten, ff aanzetten.. Fans gaan (heel langzaam) draaien, maar geen beeld :/. Gelijk maar weer de boel uitgezet en gaan slapen, vanavond maar eens verder kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door RubenDJ op 29-03-2008 11:42 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een tijdje dit topic gevolgd te hebben heb ik ook een configuratie gemaakt.

Wat ik wil met de HTPC:

- Analoog opnemen (nog geen digitaal te krijgen hier, op digitenne na)
- Films e.d. binnenhalen via nieuwsgroepen
- Full HD films kijken
- Muziek collectie beheren en afspelen
- (later) Digitale video bewerken (AVCHD)
- Af en toe wat internetten

De standaard HTPC dingen dus, op dat video bewerken na. Dit lijkt me voor mij perfect om te doen op de HTPC. Geen van de pc's die ik thuis heb is snel genoeg om het te doen en daar kan ik wat aan doen met deze HTPC. Dit vormde ook meteen het grootste vraagstuk. Welke AMD processor te nemen?

Ik heb nu gekozen voor de nieuwe Phenom 9550. Graag jullie mening hierover.

Hier mijn configuratie:
- AMD Phenom X4 9550
- Gigabyte GA-MA78GM-S2H
- Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G 2GB (2x 1GB) DDR2
- Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB
- Scythe Ninja Mini (passief)
- Hauppauge WinTV PVR 150
- Lite-On LH-20A1S

Het liefst heb ik de PVR-500 maar die is niet meer verkrijgbaar. Als iemand hier er nog een heeft liggen en wilt verkopen, stuur dan even een DM aub.

En heeft er iemand ervaring met het koelen van een Phenom 9500/9550 met een Scythe Mini passief? Gaat dat lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

Kan je voor videobewerking sowieso niet wat meer geheugen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 13:46:
Na een tijdje dit topic gevolgd te hebben heb ik ook een configuratie gemaakt.

Wat ik wil met de HTPC:

- Analoog opnemen (nog geen digitaal te krijgen hier, op digitenne na)
- Films e.d. binnenhalen via nieuwsgroepen
- Full HD films kijken
- Muziek collectie beheren en afspelen
- (later) Digitale video bewerken (AVCHD)
- Af en toe wat internetten

De standaard HTPC dingen dus, op dat video bewerken na. Dit lijkt me voor mij perfect om te doen op de HTPC. Geen van de pc's die ik thuis heb is snel genoeg om het te doen en daar kan ik wat aan doen met deze HTPC. Dit vormde ook meteen het grootste vraagstuk. Welke AMD processor te nemen?

Ik heb nu gekozen voor de nieuwe Phenom 9550. Graag jullie mening hierover.

Hier mijn configuratie:
- AMD Phenom X4 9550
- Gigabyte GA-MA78GM-S2H
- Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G 2GB (2x 1GB) DDR2
- Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB
- Scythe Ninja Mini (passief)
- Hauppauge WinTV PVR 150
- Lite-On LH-20A1S

Het liefst heb ik de PVR-500 maar die is niet meer verkrijgbaar. Als iemand hier er nog een heeft liggen en wilt verkopen, stuur dan even een DM aub.

En heeft er iemand ervaring met het koelen van een Phenom 9500/9550 met een Scythe Mini passief? Gaat dat lukken?
Voor videobewerking (zeker met AVCHD) zou ik minimaal twee HD's in RAID0 te gebruiken. Dat scheelt echt behoorlijk. Mijn normale pc heeft zelfs 4 scsi schijven in RAID0 en dat is echt zoveel fijner.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Lordsauron schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 13:06:
[...]
Heb hem nu sins woensdag te leen,
leuk ding hij ziet er echt mooi uit en zelfde stijl als mijn Harmony One.
Hij heeft echter nog wat moeite met Media portal.
Hoe dan? Zit er niet een keuze/instelling in MP voor specifieke keyboards?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Moondust- schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 13:40:
[...]

Wat heb je allemaal geprobeerd? Heb je de registry tweaks van avsforum geladen?
Nee... zal daar eens naar zoeken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
mphilipp schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 22:26:
Op een goede database (goed opgezet, efficiënte engine, alles zoveel mogelijk geoptimaliseerd) moet het niet uitmaken of er 1.000 of 1.000.000 records in de database zitten. Dat is een kwestie van fatsoenlijk met je indexen omgaan en de juiste queries formuleren. Helaas kunnen ontwikkelaars blijkbaar alleen maar goed klikken en hebben ze weinig kaas gegeten van een goede database.
Een music library is een lullig databaseje met hooguit 100.000 records. Elke moderne DB haalt daar tegenwoordig flitsende performance uit. De database is dan ook het probleem niet, het zijn je data structures en de parsing van wat je uit je database terugkrijgt wat bepaalt hoe snel je applicatie aanvoelt. Waarom denk je dat zoiets als Songbird volledig op zijn bek gaat als het allemaal wat groter wordt? Er zit een prima backend database in, maar omdat het de Mozilla XML parser gebruikt (netjes standards compliant, maar traaaaag) is de responsiviteit absoluut bedroevend. Kijk eens naardeze discussie. De performance van je database engine is niet de bottleneck. Zelfs Access (wat idd een volslagen achterhaalde database is) is de backend van 1 van de snelste (!!!) music libraries op de markt (MediaMonkey). Geeft je te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

s0k schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 16:09:
Kan je voor videobewerking sowieso niet wat meer geheugen gebruiken?
Goed idee, geheugen kost toch niet veel meer dezer dagen dus ik zal er een extra 2gb kit bijdoen.
psy schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 16:25:
[...]

Voor videobewerking (zeker met AVCHD) zou ik minimaal twee HD's in RAID0 te gebruiken. Dat scheelt echt behoorlijk. Mijn normale pc heeft zelfs 4 scsi schijven in RAID0 en dat is echt zoveel fijner.
Tja, dat is best een investering.. Misschien dat ik dat doe als we de camcorder aangeschaft hebben en ik nog meer snelheid nodig heb.. Nu doe ik het nog niet denk ik. Bedankt voor het idee in ieder geval!

En passief koelen van een Phenom d.m.v. een Scythe Ninja Mini, gaat dat lukken?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2008 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 18:29:
En passief koelen van een Phenom d.m.v. een Scythe Ninja Mini, gaat dat lukken?
Vanzelfsprekend afhankelijk van de kast (airflow). En je OC-eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 23:28

Jag

Vandaag mijn case opgehaald van het postkantoor en door de regen mee naar huis gefietst. Hij is in het echt gelukkig net zo mooi als op het plaatje :). En ook belangrijk: hij is helemaal onbeschadigd aangekomen. En ook geen belasting hoeven te betalen. Er zit een stempel op van de douane dat het belastingvrij is :).

Afbeeldingslocatie: http://www.van-weert.com/~jag/HTPC/Ahanix1.jpg

Moest deze doos samen met een setje B&W dm303'tjes op de fiets vervoeren wat nog een hele tour was door het drukke centrum van Utrecht heen :P. Dat setje 303'tjes ga ik gebruiken als 2e set front speakers naast mijn plasma (die komt aan een andere wand te hangen dan waar me scherm van de beamer aan hangt waar mijn "echte" front speakers bij staan).

Maar die colorcase.com is dus echt een prima tent om een case bij te bestellen. Al met al heeft het iets van een week geduurd voordat die case in Nederland was ofzo en voor een hele goede prijs.

Afbeeldingslocatie: http://www.van-weert.com/~jag/HTPC/Ahanix2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.van-weert.com/~jag/HTPC/Ahanix3.jpg

Nu nog even wachten tot eindelijk dat moederbord door Salland geleverd wordt. Verwachte levertijd staat nu op as maandag, maar heb er weinig vertrouwen in dat dat gaat lukken.
Iets anders is dat ik mijn zelfgebakken VGA -> scart kabel niet meer ga gebruiken. Deze dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.van-weert.com/~jag/HTPC/Scart_kabel.jpg

Als iemand anders er wel iets mee denkt te kunnen kan hij mij mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-09 22:40

The Legend

*Plop*

Ik heb een HTPC + Home Cinema geluid via SPDIF probleem. Met VLC player krijg ik met elk bestand enkel stereo geluid. Via PowerDVD werken DVD's wel gewoon goed. Na lang klooien werkt 5.1 nu wel via Media Player Classic alleen heb ik het gevoel dat de subwoover niet veel doet. De surround speakers werken wel maar ik hoor gewoon nauwelijks bass. Iemand een instellingen walktrough? Geluid loopt dus vanaf m'n HTPC via een optisch kabeltje naar m'n home cinema.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

MPC gebruiken, film starten, rechtermuis knop op beeld, naar filters en dan kijken welke audio decoder gebruikt wordt. Dan die audio codec configureren dat ie via SPDIF uit doet. Dan zie je een AC3 of DTS signaal binnenkomen op je receiver. Dat betekent dat je computer goed geconfigureerd is. Als je dan nog problemen met LFE of wat dan ook hebt, dan is dat iets van de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dreamvoid schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 18:12:
[...]
Er zit een prima backend database in, maar omdat het de Mozilla XML parser gebruikt (netjes standards compliant, maar traaaaag) is de responsiviteit absoluut bedroevend.
Hmmm...als ik het goed begrijp slaan ze de database op in XML files? En dat moet steeds doorgespit worden? Goed, ik wil er geen semantische discussie over beginnen, maar je opslag is ook deel van je database (het is het geheel van data, programma- en geheugenstructuren).
Ik begrijp het dan toch niet. Waarom in XML? Hip ofzo? Als je zo graag uitwisselbaar wil zijn, maak dan een export/importfunctie in XML, maar prop je database in een lekker snel structuur. Desnoods indexed sequential files (nog steeds het snelste, maar een bitch om te programmeren), anything...als het maar performed.

Maar goed...we gaan offtopic. Laten we het maar lekker over die leuke kastjes hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-09 23:39

jurma

simply connecting...

Eindelijk heb ik al mijn spullen uit gezocht en besteld.
Dit is mijn eerste HTPC dus ik ben benieuwd hoe het gaat.

Configuratie: jurma in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon..."

Alleen mijn kast is nog niet op voorraad, dus waarschijnlijk alles volgende week binnen.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
jurma schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 23:06:
Eindelijk heb ik al mijn spullen uit gezocht en besteld.
Dit is mijn eerste HTPC dus ik ben benieuwd hoe het gaat.

Configuratie: jurma in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon..."

Alleen mijn kast is nog niet op voorraad, dus waarschijnlijk alles volgende week binnen.
Leuk hoor, maar het gros van de lezers hier zal die post van je niet kunnen (mogen) lezen, dus van weinig waarde.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

disheaver schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 18:58:
[...]

Vanzelfsprekend afhankelijk van de kast (airflow). En je OC-eisen.
Ja ok. Ik denk dat het wel kan, maar ik wilde gewoon even kijken of meer mensen het met me eens zijn.
De kast is een Antec Fusion en wordt gekoelt door twee 120mm fans.

OC eisen zijn laag, ik zal niet snel het voltage verhogen in ieder geval, het blijft een HTPC, geen OC bak

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2008 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Jag schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 19:41:
Vandaag mijn case opgehaald van het postkantoor en door de regen mee naar huis gefietst. Hij is in het echt gelukkig net zo mooi als op het plaatje :). En ook belangrijk: hij is helemaal onbeschadigd aangekomen. En ook geen belasting hoeven te betalen. Er zit een stempel op van de douane dat het belastingvrij is :).

[afbeelding]

Moest deze doos samen met een setje B&W dm303'tjes op de fiets vervoeren wat nog een hele tour was door het drukke centrum van Utrecht heen :P. Dat setje 303'tjes ga ik gebruiken als 2e set front speakers naast mijn plasma (die komt aan een andere wand te hangen dan waar me scherm van de beamer aan hangt waar mijn "echte" front speakers bij staan).

Maar die colorcase.com is dus echt een prima tent om een case bij te bestellen. Al met al heeft het iets van een week geduurd voordat die case in Nederland was ofzo en voor een hele goede prijs.

[afbeelding]

[afbeelding]

Nu nog even wachten tot eindelijk dat moederbord door Salland geleverd wordt. Verwachte levertijd staat nu op as maandag, maar heb er weinig vertrouwen in dat dat gaat lukken.
Iets anders is dat ik mijn zelfgebakken VGA -> scart kabel niet meer ga gebruiken. Deze dus:

[afbeelding]

Als iemand anders er wel iets mee denkt te kunnen kan hij mij mailen.
Het is en blijft een erg mooie case voor weinig geld. Het is nog best snel bezorgd ook.
Heb je nu ook een plasma gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RubenDJ schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 13:43:
[...]

Nou mijn Ninja Mini past dus gewoon niet in de S14V. Scheelt 2 mm ofzo. Ik heb de chromen kapjes eraf gehaald, dus nu kan het deksel wel dicht.

Een 8cm fan op de Ninja Mini kun je trouwens ook vergeten, want die komt tegen de RAM plankjes op de P5E-VM aan en het deksel kan niet dicht. Pas dus op als je een S14V en een Ninja Mini op het oog hebt (toch 2 populaire componenten momenteel).

Gisteravond laat had ik alles erin zitten, ff aanzetten.. Fans gaan (heel langzaam) draaien, maar geen beeld :/. Gelijk maar weer de boel uitgezet en gaan slapen, vanavond maar eens verder kijken.
Heel vreemd dat het bij jou niet in de kast past. Ik heb niets, maar dan ook echt niets aangepast om het passend te maken voor de kast. Het was de bedoeling om de scythe passief te laten koelen, dus die fan heb ik er zelf nooit op gehad.

Heb je push-pins van de scythe wel hard genoeg aangedrukt zodat je een CLICK geluid hoort en de pinnen zich vastzetten onder het moederbord? Dat zou misschien net die 2mm kunnen zijn waar jij het over hebt.

Hoe heb je je systeem trouwens aangesloten? VGA of direct via HDMI?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2008 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 10:22:
[...]

Heel vreemd dat het bij jou niet in de kast past. Ik heb niets, maar dan ook echt niets aangepast om het passend te maken voor de kast. Het was de bedoeling om de scythe passief te laten koelen, dus die fan heb ik er zelf nooit op gehad.

Heb je push-pins van de scythe wel hard genoeg aangedrukt zodat je een CLICK geluid hoort en de pinnen zich vastzetten onder het moederbord? Dat zou misschien net die 2mm kunnen zijn waar jij het over hebt.

Hoe heb je je systeem trouwens aangesloten? VGA of direct via HDMI?
Inmiddels heb ik de fan er wel op, dat vind ik toch prettiger omdat ik ook hd materiaal af ga spelen. Beetje creatief met de ijzerdraadjes van de Scythe O-). Past in ieder geval net. Fan moest ook iets opzij vanwege de dvd drive. De pinnetjes van de Scythe maakten niet echt een harde 'click', meer een zachte. Maar zo te voelen zit hij goed vast. Wel maakt de fan een stuk meer herrie dan de fans van de Origen en mijn Be Quiet 380 (die zijn naam echt eer aan doet).

Ook heb ik inmiddels beeld, het bleek dat de dvd drive niet helemaal goed uitgelijnd was, waardoor het eject knopje continu ingedrukt was. Tenminste, dat is het enige dat ik veranderd heb. Overigens heb ik hem nu nog gewoon via vga op een monitor aangesloten aangezien ik nog geen tv met HDMI heb.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11-2024
RubenDJ schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 11:51:
[...]

Inmiddels heb ik de fan er wel op, dat vind ik toch prettiger omdat ik ook hd materiaal af ga spelen. Beetje creatief met de ijzerdraadjes van de Scythe O-). Past in ieder geval net. Fan moest ook iets opzij vanwege de dvd drive. De pinnetjes van de Scythe maakten niet echt een harde 'click', meer een zachte. Maar zo te voelen zit hij goed vast. Wel maakt de fan een stuk meer herrie dan de fans van de Origen en mijn Be Quiet 380 (die zijn naam echt eer aan doet).

Ook heb ik inmiddels beeld, het bleek dat de dvd drive niet helemaal goed uitgelijnd was, waardoor het eject knopje continu ingedrukt was. Tenminste, dat is het enige dat ik veranderd heb. Overigens heb ik hem nu nog gewoon via vga op een monitor aangesloten aangezien ik nog geen tv met HDMI heb.
Mooi systeem heb je in elkaar gezet identiek aan de mijne.
Hier past ook alles zonder gekke fratsen uit te halen, alleen ik heb de scythe passief laten koelen.
Vraagje:

- heb jij ook als je een usb stick in de front panel stopt een usbstroomvoorziening melding of doet die het gewoon? (heb al verschillende headers geprobeerd steeds dezelfde melding hier)

- als je de origen remote wilt gebruiken kun je naar http://www.irtrans.de/en/download/windows.php
gaan en daar de software d/l dan installeren en een keer je pc rebooten dan doet je remote het ook weer.

Succes met je aankoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jingaling schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 12:34:
[...]

Mooi systeem heb je in elkaar gezet identiek aan de mijne.
Hier past ook alles zonder gekke fratsen uit te halen, alleen ik heb de scythe passief laten koelen.
Vraagje:

- heb jij ook als je een usb stick in de front panel stopt een usbstroomvoorziening melding of doet die het gewoon? (heb al verschillende headers geprobeerd steeds dezelfde melding hier)

- als je de origen remote wilt gebruiken kun je naar http://www.irtrans.de/en/download/windows.php
gaan en daar de software d/l dan installeren en een keer je pc rebooten dan doet je remote het ook weer.

Succes met je aankoop
Jingaling,

Mijn front USB doet het helemaal niet. Heb ff gegooogled naar "S14V + VF210". Ik kwam toen uit op dit topic:

http://www.xpmediacentre....6t-build-new-beast-9.html

Uitkomst was dat dit een bekend probleem is bij de Origen kasten. Mijn kast heb ik bij salland besteld en ik heb het probleem bij ze gemeld. Ik stuur binnenkort het USB gedeelte op zodat deze vervangen kan worden.

Ik kreeg mijn VFD niet aan de praat en ben toen gaan stoeien met verschillende oplossingen. Uiteindelijk had ik de VF210 direct op het mobo aangesloten en de USB op een andere header gezet. Uitkomst was dat de VF210 wel werkte en USB nog steeds niet.

Misschien dat jij ook ff je USB op een andere (aparte) header moet zetten om te kijken of je dan nog steeds dezelfde melding krijgt. Je VF210 krijgt dan nog wel de power via de ATX kabel (als je alles hebt aangesloten volgens het bijgeleverde wiring-diagram).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RubenDJ schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 11:51:
[...]

Ik heb mijn proc + koeler op het mobo gezet voordat ik deze in de kast had gebouwd, op deze manier weet je 100% zeker dat alles goed vast zit en heb je achteraf niet het gepruts in een kast met weinig werkruimte.

Maar het ziet er naar uit dat je probleem is opgelost! Ik vind de fans in de origen icm seasonic s12 II vrij stil. Mijn htpc en tv staan op 3m afstand en ik hoor er helemaal niks van :).

Welke DVD-drive heb gebruikt? Ik heb er nu niks in zitten omdat de achterkant van de dvd-drive tegen de scythe aan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma

jurma

simply connecting...

kaajee schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 23:57:
[...]

Leuk hoor, maar het gros van de lezers hier zal die post van je niet kunnen (mogen) lezen, dus van weinig waarde.........
Ja inderdaad daar heb je gelijk in, vandaar het lijstje :)

Voor mijn eerste HTPC heb ik het volgende gekocht:
AMD Athlon 64 LE-1620 2.4GHz AM2 45W Box
Asus M2N-VM HDMI nForce 630a, SATA2 RAID
Conceptronic PCI Adapter WLAN 300Mbit
Cooler Master Powersupply eXtreme Power 390W Passive
Hauppauge WinTV-HVR-1100 PCI Stereo
Lite-On DVD-/+/RAM DH-20A4P 20x/20x/12x Bulk (zwart)
Microsoft MCE Remote & Reciever 2005 NL OEM
Microsoft Media Center Remote Keyboard OEM
NOX HTPC Media mATX No PSU (zwart)
Spire Processor Koeler Fourier AMD & Intel
2x TakeMS 2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0
CF2IDE adapter - backpanel versie
TakeMS 8GB Compact Flash Card (CF) 120x
Op de 8 GB compact flash card zal Windows XP Media Center 2005 geinstalleerd worden.

Dit alles is voor ongeveer 480 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jurma schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 13:25:
Op de 8 GB compact flash card zal Windows XP Media Center 2005 geinstalleerd worden.
Wat is het voordeel van de Compact Flash card :?
8Gb voor een HTPC is wel erg weinig plus dat het een dure oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 13:48:
[...]

Wat is het voordeel van de Compact Flash card :?
8Gb voor een HTPC is wel erg weinig plus dat het een dure oplossing is.
CF is sneller dan een HD, dus snelheid lijkt me (geen ervaring mee). En geluid/energieverbruik misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

jurma schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 13:25:
[...]
Gaat dat wel goed? Ik bedoel: het zal wel werken, maar ik heb altijd begrepen dat flash geheugen een beperkt aantal keren geschreven kan worden. Vandaar dat SSD drives een speciaal soort geheugen hebben die daar beter tegen kunnen. Ben je niet bang dat ie na een jaar ineens fouten gaat geven. Ik denk aan swapfiles enzo. Die wordt continue beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 12:50:
[...]

Jingaling,

Mijn front USB doet het helemaal niet. Heb ff gegooogled naar "S14V + VF210". Ik kwam toen uit op dit topic:

http://www.xpmediacentre....6t-build-new-beast-9.html

Uitkomst was dat dit een bekend probleem is bij de Origen kasten. Mijn kast heb ik bij salland besteld en ik heb het probleem bij ze gemeld. Ik stuur binnenkort het USB gedeelte op zodat deze vervangen kan worden.

Ik kreeg mijn VFD niet aan de praat en ben toen gaan stoeien met verschillende oplossingen. Uiteindelijk had ik de VF210 direct op het mobo aangesloten en de USB op een andere header gezet. Uitkomst was dat de VF210 wel werkte en USB nog steeds niet.

Misschien dat jij ook ff je USB op een andere (aparte) header moet zetten om te kijken of je dan nog steeds dezelfde melding krijgt. Je VF210 krijgt dan nog wel de power via de ATX kabel (als je alles hebt aangesloten volgens het bijgeleverde wiring-diagram).
Ik heb de VF210 aangesloten op de achterkant van de frontpanel de remote werkt en de welkom bij mediacenter verlichting werkt ook goed
- usb geeft nog steeds de stroomvoorziening melding.

Als ik de VF210 rechtstreeks aansluit op het mobo werkt de verlichting ook nog steeds, maar dan is de achterkant van het frontpanel leeg en krijg ik nog steeds dezelfde melding (stroomvoorziening)

In principe werkt het wel alleen ik krijg die usb melding ondanks verschillende aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

mphilipp schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 14:06:
[...]

Gaat dat wel goed? Ik bedoel: het zal wel werken, maar ik heb altijd begrepen dat flash geheugen een beperkt aantal keren geschreven kan worden. Vandaar dat SSD drives een speciaal soort geheugen hebben die daar beter tegen kunnen. Ben je niet bang dat ie na een jaar ineens fouten gaat geven. Ik denk aan swapfiles enzo. Die wordt continue beschreven.
Daar heeft flash met deze generatie chips geen last meer van, zoek maar eens op wat de huidige chips kunnen. ;)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k

s0k

mphilipp schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 14:06:
[...]

Anders kan je nog kijken naar een i-Ram van gygabye

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

mad_max234 schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 14:11:
[...]
Daar heeft flash met deze generatie chips geen last meer van, zoek maar eens op wat de huidige chips kunnen. ;)
Ik weet wel dat er flash is wat daar beter tegen kan, maar dat wil niet zeggen dat ze overal in zitten. Dat zei ik ook. Die SSD drives zijn reteduur omdat ze die speciale chips gebruiken. Vandaar de vraag of de gekozen flash kaart die ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma

jurma

simply connecting...

mphilipp schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 14:51:
[...]

Ik weet wel dat er flash is wat daar beter tegen kan, maar dat wil niet zeggen dat ze overal in zitten. Dat zei ik ook. Die SSD drives zijn reteduur omdat ze die speciale chips gebruiken. Vandaar de vraag of de gekozen flash kaart die ook heeft.
Ik maak geen gebruik van een swapfile of iets dergelijks, daarom zit er 4 GB ram in. Een voordeel van die CF dat het stil en zuinig is. De rest gebeurd toch allemaal via het netwerk. Daarnaast werkt dit gewoon goed uit eerdere ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 10:05
Is het ook heel veel sneller dan?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intussen ben ik ook aardig geïntresseerd in een HTPC alleen is 1 ding me nog niet helemaal duidelijk.
Ik heb hiervoor het forum al aardig doorgespit, op wikipedia en andere sites gekeken maar misschien kan iemand mij het antwoord vertellen.

Ik wil diverse content gaan afspelen zoals DVB-T (digitenne), gedownloadde (HD) video, DVD en zodra blu-ray spelers betaalbaar worden ook blu-ray discs.

Nu heeft elke bron zijn eigen videoformaat en aantal FPS/Hz.
Pal 768x576@25 Hz
HD-TV 1280x720p, 1920x1080p/i@24,25,30,50,60 Hz.

De videokaart van een moderne HTPC kan deze formaten uitsturen als het goed is.
Ik wil alle content op de meest optimale manier (lees hoogste kwaliteit) naar m'n full-hd tv sturen.
Moet ik dit elke keer handmatig bij de instellingen van de videokaart aangeven, of bestaat er een manier om automatisch de uitgang zo in te stellen afhankelijk van het aangeboden videoformaat.
(snappie t nog?)
Ik zal niet zeggen dat ik het verschil zo snel zal zien tussen 24hz of 25hz, maar ik wil gewoon het maximale eruit halen wat erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k

s0k

Word dat niet automatisch gerendered door je videokaart?
_Brake_ schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 15:48:
Is het ook heel veel sneller dan?
De acces-time is een stuk sneller (geloof ik), waardoor er wel een tijdswinst in zit met het booten van je OS.

[ Voor 70% gewijzigd door s0k op 29-03-2008 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:56
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 16:25:
.......
Ik zal niet zeggen dat ik het verschil zo snel zal zien tussen 24hz of 25hz, maar ik wil gewoon het maximale eruit halen wat erin zit.
Helaas zie je dat nu dus wel erg goed... de nieuwe bluray films zijn allemaal opgenomen in 24p en dat is lastig te laten zien op 50hz. Op 60 hz wel:

2,3,2,3.... enzovoort heeft een naam, komt erop neer dat elke 1e frame 2 keer wordt getoond en elke 2e frame 3 keer wordt getoond bij 24p -->: 60hz. (5x12 = 60hz), bij langzame horizontale pan bewegingen zie je vervolgens de befaamde judder.

Het probleem is ook niet je videokaart, maar je tv, die kan waarschijnlijk niet true 24p weergeven, daarvoor zou die 24, 48, 72 of 96hz moeten ondersteunen....

[ Voor 3% gewijzigd door vandermark op 29-03-2008 19:33 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

psy schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 09:45:
[...]

Het is en blijft een erg mooie case voor weinig geld. Het is nog best snel bezorgd ook.
Heb je nu ook een plasma gekocht?
Ja, best snel bezorgd idd. Heb idd een plasma gekocht, een Panasonic th37pv7. Was maar €550,-, kon hem niet laten staan voor die prijs :P. Had net die kabel gesoldeerd, maar goed. Dit is ook wel leuk. Doe nu Plasma via hdmi en beamer via VGA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jag schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 19:54:
[...]
Had net die kabel gesoldeerd, maar goed. Dit is ook wel leuk. Doe nu Plasma via hdmi en beamer via VGA.
Ik wil die kabel wal van je kopen. Dat is toch een VGA naar Scart-RGB? Stuur maar effe een PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Je bent de derde al :). Ik heb hem in principe al aan iemand anders beloofd. Maar met enige soldeer ervarning is het goed zelf te maken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 13:03:
Welke DVD-drive heb gebruikt? Ik heb er nu niks in zitten omdat de achterkant van de dvd-drive tegen de scythe aan komt.
Ik heb er een Plextor PX-810SA (146 x 41,3 x 180 mm) in gezet. Zoals gezegd past er dan net geen fan meer tussen, maar er is in ieder geval wel genoeg ruimte tot het koelblok van de Scythe.

Ben momenteel weer even van huis weg, nog geen tijd gehad om de USB en remote issues uit te zoeken. Maar m'n eerste probleem is dat de Vista setup mijn 1TB WD schijf niet ziet (kan geen driver vinden zegt ie :?).. Ik bedenk me net dat ik waarschijnlijk gewoon de SATA drivers moet installeren van de P5E-VM 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door RubenDJ op 29-03-2008 21:03 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag per toeval de beruchte vogelscene op mijn htpc gezien, was um alweer vergeten.
Maar eh, liep vloeiend :-)

Niet de enige zag ik, maar mijn config doet um dus ook. Ook Crysis medium kan ik op 1980x1020 spelen. Voor specs, zie mijn homepage.
Hoor um ook niet, alleen als ik goed luister. Niks storends iig.

Just to let you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 10:05
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 23:13:
Vandaag per toeval de beruchte vogelscene op mijn htpc gezien, was um alweer vergeten.
Maar eh, liep vloeiend :-)

Niet de enige zag ik, maar mijn config doet um dus ook. Ook Crysis medium kan ik op 1980x1020 spelen. Voor specs, zie mijn homepage.
Hoor um ook niet, alleen als ik goed luister. Niks storends iig.

Just to let you know.
Die vogelscene wil ik nu ook wel eens bekijken. Waar heb je die vandaan, of misschien belangrijker, wat is de officiële naam?

Wel leuk dat je ook over geluid begint, vanwege het woordje 'stille' in de HTPC. Imo wordt daar hier de nadruk niet echt opgelegd, naast de Ninja koelers. Vroeg me af of mensen hier nog meer doen om geluid tegen te gaan (zo heb ik de 2 x 120mm Antec koelers op de laagste stand gezet en zorgt een Fanmate 2 ervoor dat m'n CPU koeler van Zalman bijna geen toeren maakt :))

Volgens de handleiding zou de ingebouwde voeding van de Fusion kast een 3-pins connector hebben, alleen ben ik deze nog niet tegengekomen? Icm Q-fan zou de enkele fan van deze voeding dan namelijk ook langzamer kunnen draaien denk ik.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

_Brake_ schreef op zondag 30 maart 2008 @ 05:28:
Wel leuk dat je ook over geluid begint, vanwege het woordje 'stille' in de HTPC. Imo wordt daar hier de nadruk niet echt opgelegd, naast de Ninja koelers.
Ik probeer de Silverstone fanless PSU (ST30NF) te kopen, maar hij schijnt een 'onbekende' levertijd te hebben. Mijn kastje krijgt als het aan mij ligt, maar één 12cm fan. Die moet voor voldoende airflow zorgen. CPU met een Ninja erop.

De leverancier heeft al aangegeven dat zij écht niet weten wanneer ie komt, dus vragen ze me alvast om naar een alternatief uit te kijken. Die heb ik dan gevonden in een PSU die wel weer een fan heeft, maar dan heel erg stil moet zijn (volgens de tests van SPCR). De Seasonic S12II-380. Tot 250W maakt is ie vrijwel onhoorbaar (21dB). Stille kan blijkbaar niet, want hun lijstaanvoerder geeft bij die belasting hetzelfe geluid. Maar dat is een 625W voeding en dat is gewoon veel teveel voor een HTPCtje. Kan geen kwaad, maar het heeft geen nut ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
mphilipp schreef op zondag 30 maart 2008 @ 10:44:
[...]

Ik probeer de Silverstone fanless PSU (ST30NF) te kopen, maar hij schijnt een 'onbekende' levertijd te hebben. Mijn kastje krijgt als het aan mij ligt, maar één 12cm fan. Die moet voor voldoende airflow zorgen. CPU met een Ninja erop.

De leverancier heeft al aangegeven dat zij écht niet weten wanneer ie komt, dus vragen ze me alvast om naar een alternatief uit te kijken. Die heb ik dan gevonden in een PSU die wel weer een fan heeft, maar dan heel erg stil moet zijn (volgens de tests van SPCR). De Seasonic S12II-380. Tot 250W maakt is ie vrijwel onhoorbaar (21dB). Stille kan blijkbaar niet, want hun lijstaanvoerder geeft bij die belasting hetzelfe geluid. Maar dat is een 625W voeding en dat is gewoon veel teveel voor een HTPCtje. Kan geen kwaad, maar het heeft geen nut ook.
Die Silverstone is niet de enige passieve......
FSP Fortron/Source Zen 400W ATX 2.2
SilentMaxx Fanless 400W

(bovendien zeggen ze hier dat ze de Silverstone 7 april weer hebben.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

In mijn pogingen mijn kast zo stil mogelijk te krijgen, heb ik juist gemerkt dat 2x12cm fans die beiden langzamer draaien, veel stiller is. Maar dan enkel kwaliteitsfans zoals een nexus, of een scythe s-flex (nieuwste aanwinst). Het voordeel hiervan is dat je zowel de fan niet hoort, maar ook de airflow zelf niet. Goedkopere coolermaster fans zijn weer volstrekt waardeloos. Hoe ze aan de stilte-claims op de verpakkingen denken te komen weet ik niet, maar de fans *zelf* ratelen al duidelijk hoorbaar out-of-the-box.

Tevens is het belangrijk net zoveel intake- als outtake fans te hebben, anders gaat de lucht in de kast ook maar circuleren.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik weet het. Op SPCR hebben ze er meer getest. Maar de Silverstone schijnt toch wel de beste te zijn. En probeer die anderen maar eens te vinden hier in NL... Die Fortron kon ik op de website van de fabrikant niet eens vinden...en de Silentmax komt uit dezelfde fabriek. Ik heb daar dan weer niet zoveel vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

brama schreef op zondag 30 maart 2008 @ 12:21:
[...]
In mijn pogingen mijn kast zo stil mogelijk te krijgen, heb ik juist gemerkt dat 2x12cm fans die beiden langzamer draaien, veel stiller is.
[knip]
Tevens is het belangrijk net zoveel intake- als outtake fans te hebben, anders gaat de lucht in de kast ook maar circuleren.
Ik denk dat je daar een punt hebt. Maar geldt dat niet veel meer voor traditionele kasten, waar de lucht in principe alleen maar binnen komt door de fans? Die CW02 kast die ik besteld heb, heeft vrijwel open zijkanten en ook nog openingen aan de onderkant (waar 2 9cm fans in kunnen) zodat de lucht vrij aangezogen kan worden. Ik denk dat je dan ook een goede airflow krijgt. Het is inderdaad zaak om een uitgebalanceerde airflow te krijgen, want je kunt zelfs een onderdruk creëren op bepaalde plekken door verkeer geplaatste fans of een onbalans in in- en outtake.

Ik ben wel van plan om het heel goed te gaan controleren en verschillende zaken uit te proberen. Ik ga gewoon de boel lekker stressen met pi-berekeningen en dan meten met de fan in verschillende standen. Ik heb ook nog een dB meter liggen, dus jullie krijgen een volledig wetenschappelijk verslag van me... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
[...]

Ik zou gewoon een leuke Seasonic voeding nemen van een niet al te hoog wattage en zelf een Scythe (oid) fan in zetten op 5v. Bij de 1200rpm versie betekend 5 volt een vrijwel onhoorbaar resultaat en genoeg airflow om een Seasonic S12 430 in een behoorlijk systeem nog voldoende koel te houden. Dan heb je tenminste ook het probleem niet dat de voeding de rest van het systeem gaat verwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RubenDJ schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 20:57:
[...]

Ik heb er een Plextor PX-810SA (146 x 41,3 x 180 mm) in gezet. Zoals gezegd past er dan net geen fan meer tussen, maar er is in ieder geval wel genoeg ruimte tot het koelblok van de Scythe.

Ben momenteel weer even van huis weg, nog geen tijd gehad om de USB en remote issues uit te zoeken. Maar m'n eerste probleem is dat de Vista setup mijn 1TB WD schijf niet ziet (kan geen driver vinden zegt ie :?).. Ik bedenk me net dat ik waarschijnlijk gewoon de SATA drivers moet installeren van de P5E-VM 8)7
Bedankt voor die maten, weet ik ook weer waar ik naar moet zoeken :)

In de bios misschien eerst je HD op IDE zetten, daarna de drivers installeren en vervolgens in de bios je HDD weer op AHCI of RAID zetten. SATA ging bij mij op die manier wel in 1x goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 22-09 19:17
Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 19:02:
Vandaar ook mijn keuze voor de Scythe SCSK-1000 Shuriken low profile met maar een hoogte van 64MM en een 10cm fan.
Hoe bevalt de Shuriken? Gebruik je 'm op een AM2 socket (volgens pcsilent.nl gaat dit niet?)
Ik heb deze ook op het oog als vervanger voor m'n Phenom boxed koeler. Ik heb in de hoogte ~10cm dus de meeste coolers vallen af. Wat ik me alleen afvraag is of mijn moederbord (Gigabyte MA78G-S2H) de PWM (Pulse With Modulation) ondersteund waarmee de Shuriken z'n toerental regelt... iemand?
Afbeeldingslocatie: http://www.scythe-eu.com/fileadmin/images/cpu/Shuriken/Shuriken-CPU-Cooler.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catchingfire schreef op zondag 30 maart 2008 @ 13:28:
[...]

Hoe bevalt de Shuriken? Gebruik je 'm op een AM2 socket (volgens pcsilent.nl gaat dit niet?)
Ik heb deze ook op het oog als vervanger voor m'n Phenom boxed koeler. Ik heb in de hoogte ~10cm dus de meeste coolers vallen af. Wat ik me alleen afvraag is of mijn moederbord (Gigabyte MA78G-S2H) de PWM (Pulse With Modulation) ondersteund waarmee de Shuriken z'n toerental regelt... iemand?
[afbeelding]
Ik heb hem vandaag pas besteld, wou eerst nog proberen een slimline dvd-speler in te bouwen, maar dat ging niet zoals ik wou!

Als je kijkt op de site van Scythe kijkt zie je dat deze gewoon op een AM2 socket past!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
@kanariepiet: gebruik je die shuriken nou in een GD02?

Wat wordt hier dan mee bedoeld?
Originally I had intended to use Scythe's new Shuriken cooler. The Shuriken is only 64mm tall, which is actually shorter than the older Intel E6xxx factory heatsinks. I thought "how can I go wrong?" The trouble is, the Shuriken is also quite wide in both directions -- wide enough for the back 1cm of the optical drive to interfere with it. Even if I had used a shorter optical drive, I doubt that there would have been room for the necessary cables.

bron: http://www.silentpcreview...topic.php?p=396666#396666
Bedoelt hij dat t niet gaat passen of bedoelt hij dat er een deel van de fan van de cpu koeler aan de onderkant tegen de optische drive staat te blazen?

Ik denk dat ik toch maar voor een antec fusion met ninja mini ga.. ook al is die kast me eigenlijk een paar cm te diep.. ik verzin er wel wat op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er al iets meer bekend over de intel tegenhanger van de AMD 780 chipset? Wordt dit de GM47? En zal deze dan net zo goed zijn? Las ergens iets dat ie in het 2e kwartaal beschikbaar komt. Dus hopelijk ergens in april/mei.
Iemand nog meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandermark schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 19:29:
[...]

Helaas zie je dat nu dus wel erg goed... de nieuwe bluray films zijn allemaal opgenomen in 24p en dat is lastig te laten zien op 50hz. Op 60 hz wel:

2,3,2,3.... enzovoort heeft een naam, komt erop neer dat elke 1e frame 2 keer wordt getoond en elke 2e frame 3 keer wordt getoond bij 24p -->: 60hz. (5x12 = 60hz), bij langzame horizontale pan bewegingen zie je vervolgens de befaamde judder.

Het probleem is ook niet je videokaart, maar je tv, die kan waarschijnlijk niet true 24p weergeven, daarvoor zou die 24, 48, 72 of 96hz moeten ondersteunen....
Nou heb ik dus een philips tv die netjes film van 24 fps kan weergeven.
Dus als ik het goed begrijp gewoon die film die opgenomen is in 24fps in je HTPC afspelen en hij verlaat de PC richting TV met 24fps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Brake_ schreef op zondag 30 maart 2008 @ 05:28:
[...]

Die vogelscene wil ik nu ook wel eens bekijken. Waar heb je die vandaan, of misschien belangrijker, wat is de officiële naam?

Wel leuk dat je ook over geluid begint, vanwege het woordje 'stille' in de HTPC. Imo wordt daar hier de nadruk niet echt opgelegd, naast de Ninja koelers. Vroeg me af of mensen hier nog meer doen om geluid tegen te gaan (zo heb ik de 2 x 120mm Antec koelers op de laagste stand gezet en zorgt een Fanmate 2 ervoor dat m'n CPU koeler van Zalman bijna geen toeren maakt :))

Volgens de handleiding zou de ingebouwde voeding van de Fusion kast een 3-pins connector hebben, alleen ben ik deze nog niet tegengekomen? Icm Q-fan zou de enkele fan van deze voeding dan namelijk ook langzamer kunnen draaien denk ik.
Ik heb Planet Earth (50 gig) gedownload. Absoluut een aanrader trouwens. Zit echt met open mond te kijken. Beeld is echt super! Tis de eerste aflevering, maar er zitten in andere afleveringen nog wel meer van dat soort scenes.

Wat betreft het geluid: blijft natuurlijk een spanningsveld tussen geluid en prestaties.
Ik kies dan voor de prestaties wat zich met name uit in een videokaart die niet passief gekoeld is.
Ik hoor hem evengoed nauwelijks en vind het dus aanvaardbaar. Kan me voorstellen dat dit voor iemand anders niet geldt

Overigens alle fans zo laag mogelijk afgesteld. De temperatuur blijft dan ook nog laag genoeg, zonder dat het de prestaties vermindert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
mphilipp schreef op zondag 30 maart 2008 @ 13:01:
[...]

Ik denk dat je daar een punt hebt. Maar geldt dat niet veel meer voor traditionele kasten, waar de lucht in principe alleen maar binnen komt door de fans? Die CW02 kast die ik besteld heb, heeft vrijwel open zijkanten en ook nog openingen aan de onderkant (waar 2 9cm fans in kunnen) zodat de lucht vrij aangezogen kan worden.
Met voldoende openingen zal het wellicht wel afdoende zijn inderdaad. Ik zou het wel nog even testen door 20 minuten te stress-testen met en zonder extra intake-fan. En ook nog een keer met de afdekplaten eraf, om te kijken of dat nog veel verschil uitmaakt.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weird-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 19:32
Een paar weken geleden heb ik mijn order voor een HTPC geplaatst. Ik was van plan om een E8400 te nemen in combinatie met een Scythe Ninja Mini en deze dan passief te koelen.
Omdat de E8400 op het moment zeer slecht leverbaar is, zit ik erover te denken om hiervoor in de plaats een E8500 te nemen. Mijn vraag is alleen, is deze ook nog passief te koelen? Ik kan er niet al te veel over vinden namelijk

Bij voorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
mphilipp schreef op zondag 30 maart 2008 @ 12:54:
[...]

Ik weet het. Op SPCR hebben ze er meer getest. Maar de Silverstone schijnt toch wel de beste te zijn. En probeer die anderen maar eens te vinden hier in NL... Die Fortron kon ik op de website van de fabrikant niet eens vinden...en de Silentmax komt uit dezelfde fabriek. Ik heb daar dan weer niet zoveel vertrouwen in.
Te vinden in NL????? Ik plaats urls van shops die ze verkopen!!!
Zijn gewoon NL bedrijven hoor, beide in Amsterdam (toevallig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

[...]
Ik kan je uit ervaring zeggen,die Seasonic S12II's hoor je helemaal niet. Ik heb zelfs de 330W, en ook die is onhoorbaar bij normaal gebruik (ik ga er niet vanuit dat je meer dan 100 Watt gaat verbruiken). De harddisk, die ook al heel stil is, maakt veel meer geluid (relatief gezien) dan de voeding. Je moet echt je oor tegen de voeding aanhouden om uberhaupt iets te horen. En dan is het al fluisterstil.

[ Voor 15% gewijzigd door psy op 30-03-2008 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

kaajee schreef op zondag 30 maart 2008 @ 16:26:
[...]
Te vinden in NL????? Ik plaats urls van shops die ze verkopen!!!
Zijn gewoon NL bedrijven hoor, beide in Amsterdam (toevallig)
Scuzi...niet goed gekeken. Ik had gezocht, maar in de pricewatch kwamen ze niet voor en na 2-3 webshops hield ik het voor gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

The_nv40_man schreef op zondag 30 maart 2008 @ 13:12:
[...]
Ik zou gewoon een leuke Seasonic voeding nemen van een niet al te hoog wattage
Ik had er een gekozen die, indien de fanloze niet te krijgen is, kan dienen als vervanger. Denk niet tè snel omdat Seasonic de naam heeft stille voedingen te maken dat elke PSU van hen stil is. Het hangt er sterk vanaf wel vermogen je pakt in verhouding tot wat de voeding kan. De metingen op SPCR zijn een aardige leidraad.

En dan nog...ik geen de voorkeur aan fanloos, omdat dat absoluut vrij is van geluid. Fans hebben de neiging om na een tijdje toch wat geluid te gaan maken. Schoonmaken helpt dan, maar geen fan is geen geluid. Daar kan geen fan tegenop, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja wel humm ik ben bezig met een mce systeem
alles draait maar niet via dvi uitgang.
Via analoog geen probleem

Moederbord is een ga-ma78gm-s2h
Dus met de onbourd ati vga 780g chip
De lcd scherm word wel gezien en staat ook aan volgens de drivers.
Helaas niks te zien

De lcd tv ondersteunt gewoon dvi met me ouwe mce systeem
Asrock bordje met dvi onbourd nvidia6100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

mphilipp schreef op zondag 30 maart 2008 @ 20:29:
[...]

Ik had er een gekozen die, indien de fanloze niet te krijgen is, kan dienen als vervanger. Denk niet tè snel omdat Seasonic de naam heeft stille voedingen te maken dat elke PSU van hen stil is. Het hangt er sterk vanaf wel vermogen je pakt in verhouding tot wat de voeding kan. De metingen op SPCR zijn een aardige leidraad.

En dan nog...ik geen de voorkeur aan fanloos, omdat dat absoluut vrij is van geluid. Fans hebben de neiging om na een tijdje toch wat geluid te gaan maken. Schoonmaken helpt dan, maar geen fan is geen geluid. Daar kan geen fan tegenop, toch?
Ik wilde eerst ook zo'n fanless, maar vind ze wel erg duur :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Maken die fanless voedingen geen zoemend geluid? Ovf was dat alleen bij de eerste generaties en zijn ze nu echt gewoon stil?

Ik heb gekozen voor een Nexus 300W met 120mm fan, die zou al bijna geruisloos zijn. Morgen krijg ik eindelijk mijn OrigenAE S10V, pics volgen zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2008 @ 20:36:
ATI Catalyst 8.3 drivers al geinstalleerd? Die losten mijn soortgelijke HDMI problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

kazuka schreef op zondag 30 maart 2008 @ 21:01:
Maken die fanless voedingen geen zoemend geluid? Ovf was dat alleen bij de eerste generaties en zijn ze nu echt gewoon stil?
Het zoemen is niet meer of minder dan het gezoem van een gewone voeding (als je de fan tegenhoudt en je oor tegen het ding aan drukt). Onhoorbaar dus.

De Silverstone fanless is duâh, maar ik kreeg een leuke meevaller en ik heb ook al zo'n cheap-ass kast 8) dus dit kon er ook nog wel bij. In feite valt het nog best mee vind ik. Nu heb ik een dure DVD speler staan, een Dreambox 7025 en tot vorig weekend stond er nog een Popcornhour media player bij. Die worden straks allemaal vervangen door één HTPC. Lijkt me een goede deal. En het is ook een klein beetje hobby, en dat mag best van centjes kosten vind ik dan weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
Weird- schreef op zondag 30 maart 2008 @ 16:01:
Een paar weken geleden heb ik mijn order voor een HTPC geplaatst. Ik was van plan om een E8400 te nemen in combinatie met een Scythe Ninja Mini en deze dan passief te koelen.
Omdat de E8400 op het moment zeer slecht leverbaar is, zit ik erover te denken om hiervoor in de plaats een E8500 te nemen. Mijn vraag is alleen, is deze ook nog passief te koelen? Ik kan er niet al te veel over vinden namelijk

Bij voorbaat dank :)
Zoals eerder gezegd, een passieve ninja doet niks als er geen airflow is. Een ninja in een antec fusion of NSK2400 is eigenlijk niet passief te noemen gezien de outtake fan er 2 cm vanaf staat. De 8400 creeert weinig warmte, dus het zou kunnen dat het passief kan. Maar afhankelijk van of je wilt overclocken en vooral voor airflow hebt in je kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

disheaver schreef op zondag 30 maart 2008 @ 23:12:
[...]
Zoals eerder gezegd, een passieve ninja doet niks als er geen airflow is. Een ninja in een antec fusion of NSK2400 is eigenlijk niet passief te noemen gezien de outtake fan er 2 cm vanaf staat. De 8400 creeert weinig warmte, dus het zou kunnen dat het passief kan. Maar afhankelijk van of je wilt overclocken en vooral voor airflow hebt in je kast.
Echt 100% passief gaat natuurlijk nooit van zijn leven in een kast zonder fatsoenlijke airflow. Iedereen snapt natuurlijk wel wat er bedoeld wordt met 'passief koelen' dmv een Ninja in een gewone kast. Een beetje gemierenneuk om daar zo letterlijk op in te gaan.

Als je écht passief wilt koelen, moet je die koelblok-kasten van HFX nemen. Dán kun je pas zeggen dat je een passief gekoelde kast hebt. Zonder fans. Zonder groot koelblok met bijbehorende heatpipes krijg je alleen met (kunstmatige) airflow goede koeling. De truuk is dan om het aantal fans te minimaliseren. En dat kan heel goed met een Ninja en één fan bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASracing
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 21:37

Helaas niks te zien

Staat in je bios aangegeven dat de video over vga/dvi moet of staat er vga/hdmi ?
Die optie heb ik in ieder geval gezien bij die van mij. Default is vga/dvi, maar controleer het ff voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBaaco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2023
@mphilipp, ik had je gemaild via je blog, heb je dat mailtje uberhaupt ontvangen?

Greetz MrBaaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 23:00
Zijn er mensen die ervaring hebben met zowel:

- ga-ma78gm-s2h met een 5000+
- intel E8400 met Gf8500

Qua verbruik doen ze het ongeveer gelijk (100 a 125W).
Het prijsverschil is duidelijk (8400 combi is >125euro duurder). :X
Ik vroeg me af of de prestaties ook zo duidelijk waren? Dat kan ik moeilijker uitmaken uit de revieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k

s0k

disheaver schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 13:50:
[...]

CF is sneller dan een HD, dus snelheid lijkt me (geen ervaring mee). En geluid/energieverbruik misschien.
Met een Quad-CF PCI Controller kan het ook nog eens als RAID0. Lekker vlot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:46
Hoe zit het eigenlijk met de beschikbaarheid van de GigaByte GA-MA78GM-S2H ? Dit lijkt mij wel een leuk bord ism.een AMD BE-2350. Deze heeft zowel een DVI als een HDMI poort. Omdat ik voorlopig even een gewoon TFT scherm eraan hang, vind ik DVI wel handig, maar ik wil eigenlijk niet missen op een HDMI poort. Ook de e-sata aansluiting vind ik ideaal.

Zijn er alternatieven voor dit bord die dit ook bieden? Heb zelf de Asus model gevonden, maar deze bieden geen e-sata. http://www.asus.com/produ...=0&model=2064&modelmenu=1

Tevens is er de MSI k9a2gm-fih, welke of DVI heeft of HDMI, maar niet beide. (en al helemaal geen e-sata). Wel een erg goedkoop bordje daarentegen.
http://global.msi.com.tw/...&maincat_no=1&cat2_no=171

Verder heb ik nog geen 780g borden gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Deikke schreef op maandag 31 maart 2008 @ 19:05:
Hoe zit het eigenlijk met de beschikbaarheid van de GigaByte GA-MA78GM-S2H ? Dit lijkt mij wel een leuk bord ism.een AMD BE-2350. Deze heeft zowel een DVI als een HDMI poort. Omdat ik voorlopig even een gewoon TFT scherm eraan hang, vind ik DVI wel handig, maar ik wil eigenlijk niet missen op een HDMI poort. Ook de e-sata aansluiting vind ik ideaal.

Zijn er alternatieven voor dit bord die dit ook bieden? Heb zelf de Asus model gevonden, maar deze bieden geen e-sata. http://www.asus.com/produ...=0&model=2064&modelmenu=1

Tevens is er de MSI k9a2gm-fih, welke of DVI heeft of HDMI, maar niet beide. (en al helemaal geen e-sata). Wel een erg goedkoop bordje daarentegen.
http://global.msi.com.tw/...&maincat_no=1&cat2_no=171

Verder heb ik nog geen 780g borden gevonden.
Bedankt voor deze info, wisten de (aandachtige) lezers van dit topic nog niet......

Beschikbaarheid? Vraag je leverancier of zoek even in dit topic..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas niks te zien

Check de bios instellingen, zou ik zeggen. Volgens mij staat het in de manual hoe DVI en HDMI in te stellen.

[edit] Sorry, er was al gereageerd.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2008 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:28
Mensen,

Weet iemand of de GA-MA78GM-S2H ook WOL (Wake On Lan) ondersteund?
Kan dit nergens vinden, zowel in de bios als in de manual als op Google.

Misschien heb ik mijn vraag hiermee zelf al beantwoord en zal ik op zoek moeten
naar een PCI netwerk kaartje aangezien de BIOS wel een power on by PCI/PCIe optie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MrBaaco schreef op maandag 31 maart 2008 @ 15:44:
@mphilipp, ik had je gemaild via je blog, heb je dat mailtje uberhaupt ontvangen?
Al geantwoord.

[ Voor 12% gewijzigd door mphilipp op 31-03-2008 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 19:23:
[...]

Check de bios instellingen, zou ik zeggen. Volgens mij staat het in de manual hoe DVI en HDMI in te stellen.

[edit] Sorry, er was al gereageerd.
Alle bij geprobeert
als ik via hdmi gaat heb ik wel beeld in windows
herstart ik de boel dan is het weg en geeft de lcd aan geen singel input.

Om het nog leuker te maken
hdmi stekker in de xbox360 geprikt geen beeld op de lcd tv
volgende de aansluiting van de tv heb ik een dvi-i aansluiting .
Maar zelfs aanaloog nog go
zie ook deze topic
http://forum.fok.nl/topic/1140998/1/50#57743419

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
DJ MoRpHeus schreef op maandag 31 maart 2008 @ 19:47:
Mensen,

Weet iemand of de GA-MA78GM-S2H ook WOL (Wake On Lan) ondersteund?
Kan dit nergens vinden, zowel in de bios als in de manual als op Google.

Misschien heb ik mijn vraag hiermee zelf al beantwoord en zal ik op zoek moeten
naar een PCI netwerk kaartje aangezien de BIOS wel een power on by PCI/PCIe optie heeft.
Eh, waar denk je dat de onboard LAN op aangesloten zit? Juist ja op de PCI bus!! (of op de PCIe bus, maar in dit geval PCI, eigenlijk wel jammer, maar dat terzijde)
(basiskennis, helemaal voor tweakers............en anders pagina 8 v/d manual)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-02 20:26
Jag schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 19:33:
[...]
De afweging om er wel of niet een HD3450 bij te prikken heb ik ook gemaakt (ook tv out nodig), heb uiteindelijk voor gekozen VGA -> RGB scart kabel te maken. Scheelt geld, energie, en warmte in je kast. Zou je evt ook kunnen doen.

Qua processor kan je ook een 65W versie van de 5200+ nemen, stuk zuiniger.
Ik heb het geprobeerd met een VGA -> RGB kabel, maar mijn soldeer kunsten lieten weer is te wensen over.

Toen ik heb maar een nieuwe TV gekocht. Het is een Samsung LE32R82B geworden, die ik tegen kwam bij de scheer en foppen, gelukkig nog in de aanbieding ook voor €549,-
Hier zit een VGA ingang op, en dat geeft prima beeld, super tevreden mee.

Scheelt de beeld kwaliteit van VGA ten opzichte van HDMI nog veel met elkaar als er bijvoorbeeld HD video afgespeelt wordt? Of is dit pas echt goed te zien bij een FULL HD scherm?

uhuuummm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Installeer de ATI Catalyst 8.3 drivers eens, die hebben bij mij soortgelijke HDMI issues opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catchingfire schreef op maandag 31 maart 2008 @ 21:44:
[...]

Installeer de ATI Catalyst 8.3 drivers eens, die hebben bij mij soortgelijke HDMI issues opgelost.
probleem vermoedlijk gevonden
diverse drivers als gebruikt.

Probleem is vermoedlijk dat mijn lcd tv geen
HDCP copy protection ondersteunt
Als ik alleen de drivers instal werkt het wel (allen uitbreiding geen clone optie)
Dus de lcd tv werkt dan wel op dvi port en hdmi port
Wanneer ati control centrum word geinstalleert werkt het niet meer.
Alleen drivers en ultramon werkt het ook niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Bargemanos schreef op maandag 31 maart 2008 @ 21:36:
[...]

Ik heb het geprobeerd met een VGA -> RGB kabel, maar mijn soldeer kunsten lieten weer is te wensen over.

Toen ik heb maar een nieuwe TV gekocht. Het is een Samsung LE32R82B geworden, die ik tegen kwam bij de scheer en foppen, gelukkig nog in de aanbieding ook voor €549,-
Hier zit een VGA ingang op, en dat geeft prima beeld, super tevreden mee.

Scheelt de beeld kwaliteit van VGA ten opzichte van HDMI nog veel met elkaar als er bijvoorbeeld HD video afgespeelt wordt? Of is dit pas echt goed te zien bij een FULL HD scherm?
Ik vind VGA eerder beter dan slechter dan DVI/HDMI. Met die laatste heb je nog wel eens bandig problemen. Bovendien qua bekabeling makkelijker en goedkoper. En belangrijkste is dat je met VGA tenminste custom resoluties als 1368x768 kan doen, met hdmi een no-go. Voordeel van hdmi is weer de combinatie met geluid en dat je het via een receiver kan laten lopen als je die hebt die dat ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Jag schreef op maandag 31 maart 2008 @ 22:36:
[...]
.........En belangrijkste is dat je met VGA tenminste custom resoluties als 1368x768 kan doen, met hdmi een no-go. ..........
Dit is niet waar!! Bij jouw tv wellicht, maar er zijn wel degelijk schermen te krijgen waar je ook via HDMI prima custom resolutions kunt maken/weergeven!

Zou voor mij overigens vereiste zijn wanneer ik zo'n (mi. technisch inferieur) scherm zou aanschaffen.....

Dus om iha te stellen dat het een -no go- is is onzin.
Rest; eens, veel mensen staren zich blind op HDMI/digitaal, maar vaak geeft VGA (of component) beter resultaat, maar nogmaals, ook dit ligt geheel aan type/merk LCD/Plasma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

kaajee schreef op maandag 31 maart 2008 @ 22:56:
[...]

Zou voor mij overigens vereiste zijn wanneer ik zo'n (mi. technisch inferieur) scherm zou aanschaffen.....
Ik zou me vooral laten lijden door beeldkwaliteit in de praktijk en daarop is dit scherm in zn klasse op z'n allerzachtst gezegd onverslaanbaar (37" voor 550 euro).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:28
kaajee schreef op maandag 31 maart 2008 @ 21:25:
[...]

Eh, waar denk je dat de onboard LAN op aangesloten zit? Juist ja op de PCI bus!! (of op de PCIe bus, maar in dit geval PCI, eigenlijk wel jammer, maar dat terzijde)
(basiskennis, helemaal voor tweakers............en anders pagina 8 v/d manual)
erm.. :$ bedankt voor de tip iig, zal het morgen proberen.
Pagina: 1 ... 31 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet gemaakt voor zogenaamde 'welke moet ik nemen?' vragen (zie CSL Beleid). Ga dus niet een lijstje specs posten met de vraag of het goed is!