Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid

Pagina: 1 ... 32 ... 49 Laatste
Acties:
  • 421.806 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
JvS schreef op maandag 31 maart 2008 @ 23:29:
[...]
Ik zou me vooral laten lijden door beeldkwaliteit in de praktijk en daarop is dit scherm in zn klasse op z'n allerzachtst gezegd onverslaanbaar (37" voor 550 euro).
Dít scherm voor 550 euro? Welk scherm?

En ik heb al vele 'platte schermen' mogen aanschouwen, mij hebben ze nog niet overtuigd, ja die van een paar duizend euro.....geef mij nog maar gewoon een lekker ouderwets beeldkanon........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op maandag 31 maart 2008 @ 23:59:
[...]

En ik heb al vele 'platte schermen' mogen aanschouwen, mij hebben ze nog niet overtuigd, ja die van een paar duizend euro.....geef mij nog maar gewoon een lekker ouderwets beeldkanon........
Dat scherm uit de post van Jag (31 maart 2008 22:36) waar jij al antwoord op gaf...

O ja, ik heb nog een weinig gebruikte z.g.a.n. Philips Matchline 100Hz 82 cm CRT te koop staan op marktplaats. Mag je voor 100 euro hebben (kostte destijds 2700 euro) :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2008 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 16:18
[...]

Mij hebben ze wel overtuigt, in ieder geval de plasma's toch, heb zelf een simpele hdready 42" die me slechts 1000euro gekost heeft. Kan me nog altijd geen reden bedenken waarom ik zou teruggaan naar een beeldkanon? Kan me ook niet inbeelden dat mijn bluray schijfjes er daar beter op gaan uitzien.

Nu moet ik wel toegeven, mijn ouder hebben een 2000euro kostende 42" full hd lcd, die zou ik zelf ook nooit willen. Ze hebben ook wel alles standaard opstaan van beeldprocessing, vooral de "dynamic contrast" is lachen. Proberen ze het zwart echt zwart te maken ... maar dan wordt het hele beeld merkelijk donker omwille van de backlight die minder licht begint te geven :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:48

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Dan moet je ook niet in de winkel kijken en liever ook niet naar LCD's. Pak eens een Panasonic plasma, die zijn bijzonder goed, en écht geen duizenden €'s. CRT is in principe beter, maar niet te krijgen in die beeldformaten, geen HD. Tenminste, in Europa niet. Wij mogen die blijkbaar niet hebben.

Maar een Panasonic of Pioneer plasma is zeker geen straf. Ik had dezelfde mening als jij, totdat ik voor het eerst een écht goed scherm zag. In de winkel zijn ze zo waanzinnig slecht afgesteld, dat een 25cm camping tv nog beter is. En die Aldi-LCD's zijn ook geen reclame voor flatscreens. Goede LCD's zijn van Sharp of Loewe (=sharp panel) en plasma's moet je van Pioneer of Panasonic hebben, waarbij Panasonic meer bang for the buck geeft.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 01:22:
[...]

Dat scherm uit de post van Jag (31 maart 2008 22:36) waar jij al antwoord op gaf...

O ja, ik heb nog een weinig gebruikte z.g.a.n. Philips Matchline 100Hz 82 cm CRT te koop staan op marktplaats. Mag je voor 100 euro hebben (kostte destijds 2700 euro) :)
Sorry, ja dat scherm werd bedoeld. Samsung LE32R82B.

En die Matchline? Nee geen interesse, ik heb al één en ik vind em te groot.
Dat is natuurlijk wel weer een (groot)voordeel van de LCD/Plasma's; de ruimte die ze innemen. Eigenlijk het enige argument waarom je een plat scherm zou aanschaffen....... :P :P

Nee, zoals gezegd, ik ben (nog) niet overtuigd, helemaal gezien de prijzen die je voor een beetje goeie Plasma betaald. (IK vind 1000eu nl. ook al heel veel geld) Ok, eens, plasma is al beter dan LCD, maar dan nog, heeft ook weer z'n nadelen. En ik heb ze niet in de winkels bekeken, maar bij mensen thuis. Gewoon (analoog) voetbal kijken is niet om aan te zien iha.

Ik kijk dan ook nog analoge kabel, ook geen behoefte aan digitaal. Al helemaal niet als je dat, zoals 90% heden ten dage doet, het vervolgens toch weer analoog op je digitale platte scherm gaat aansluiten.
Kijk ook geen HD materiaal, kortom lekker nog even wachten tot het wat meer uitgekristalliseerd is en er weer nwe technieken komen.
Maar we raken off topic.......... (alhoewel dat in dit topic niet zo erg is/schijnt te zijn........)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 15:51

PnD

like in Pinda ^_^

Zijn er andere goede stille harde schijven buiten de samsung spinpoint en WD GP schijven? Winkel waar ik wil bestellen heeft ze nl. niet op voorraad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

PnD schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 09:43:
Zijn er andere goede stille harde schijven buiten de samsung spinpoint en WD GP schijven? Winkel waar ik wil bestellen heeft ze nl. niet op voorraad :(
Of je gaat voor zoiets :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:03

_Apache_

For life.

PnD schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 09:43:
Seagate Barracuda's? 7200.11?

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Gewoon tv kijken is niet inderdaad niet altijd schitterend op een groot beeld, het wordt dan ook redelijk uitgerekt, maar om daarom te stellen dat de toestellen inferieur zijn? gelukkig kijk ik dan weer bijna geen analoge tv maar enkel HDrips/DVD(/binnekort BR, enfin, zou vanaf vandaag moeten :))

Maar indd, we gaan offtopic

Ik heb me gisteren trouwens ff bezig gehouden ivm "jidder". Had zo het gevoel toen ik een 23.9fps mkv afspeelde, dat het beeld "schokte". Men tv draait op 50hz (48hz doet hij niet, dan krijg ik geen signaal of het is redelijk f*d up). Mijn vriending zag het niet, ik wel. Heb het ogenschijnlijk opgelost dmv reclocker te gebruiken en wat te spelen met de instellingen, nu lijkt het goed te zijn.

Nu dacht ik gelezen te hebben dat Vista hier veel minder problemen mee zou hebben, kan iemand mij hier meer over vertellen? Draai nu op XP maar als ik het beeld kan verbeteren, dan wil ik die kleine investering wel maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees dat veel mensen voor het Asus P5E-VM HDMI mobo gaan. Kan iemand mij vertellen of de audio ook over HDMI gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 13:06:
Ik lees dat veel mensen voor het Asus P5E-VM HDMI mobo gaan. Kan iemand mij vertellen of de audio ook over HDMI gaat?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

kaajee schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 09:39:
Gewoon (analoog) voetbal kijken is niet om aan te zien iha.
Je gaat natuurlijk op een flatscreen niet analoog kijken. Kwestie van verkeerde zuinigheid imho. Digitaal ziet er schitterend uit.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdl
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 16:20

gdl

Ook ik heb - mede ingegeven door de levendige discussie in deze thread - besloten mijn HTPC te gaan bouwen. Ik wil deze thread niet vervuilen met mijn ervaring, dus heb ik een kleine blog aangemaakt waarop de bouw te volgen is.

Alle actieve posters in deze thread wil ik alvast bedanken voor hun inbreng!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

En ik heb ze niet in de winkels bekeken, maar bij mensen thuis. Gewoon (analoog) voetbal kijken is niet om aan te zien iha.

Ik kijk dan ook nog analoge kabel, ook geen behoefte aan digitaal. Al helemaal niet als je dat, zoals 90% heden ten dage doet, het vervolgens toch weer analoog op je digitale platte scherm gaat aansluiten.
Kijk ook geen HD materiaal, kortom lekker nog even wachten tot het wat meer uitgekristalliseerd is en er weer nwe technieken komen.
Ja, dat is ook niet de goede manier. Ik heb bij iemand thuis een Panasonic Plasma 42" gezien en die was in het begin ook niet tevreden over de beeldkwaliteit. Dat veranderde wel toen hij geswitched was naar een digitaal signaal en de Samsung 360 HD decoder had aangeschaft. Je moet ze natuurlijk wel digitaal aansluiten ja :) Die 4 HD zenders zijn echt fenomenaal. En DVD's zijn ook super. En het gewone digitale tv-beeld is ook goed nu.

Ik heb wel het idee dat het analoge signaal (expres) steeds slechter wordt doorgegeven door de kabelmaatschappijen. Ze moeten immers iets doen om hun digitale signaal aan de man te brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:20

mvds

Totally awesome!

[...]

Sorry, ja dat scherm werd bedoeld. Samsung LE32R82B.

En die Matchline? Nee geen interesse, ik heb al één en ik vind em te groot.
Dat is natuurlijk wel weer een (groot)voordeel van de LCD/Plasma's; de ruimte die ze innemen. Eigenlijk het enige argument waarom je een plat scherm zou aanschaffen....... :P :P

Nee, zoals gezegd, ik ben (nog) niet overtuigd, helemaal gezien de prijzen die je voor een beetje goeie Plasma betaald. (IK vind 1000eu nl. ook al heel veel geld) Ok, eens, plasma is al beter dan LCD, maar dan nog, heeft ook weer z'n nadelen. En ik heb ze niet in de winkels bekeken, maar bij mensen thuis. Gewoon (analoog) voetbal kijken is niet om aan te zien iha.

Maar we raken off topic.......... (alhoewel dat in dit topic niet zo erg is/schijnt te zijn........)
Mwah, valt wel mee hoor. Ik heb ook @Home digitale TV en ik gebruik dat standaard kastje van hun, die Digi1 ontvanger. Ik heb wel een hele goede scart-kabel gekocht en mijn beeld is haarscherp. Het kan best zijn dat het beeld beter is met zo'n ontvanger die je met HDMI aansluit hoor, maar ik denk dat het verschil niet echt zeer groot is. Zolang het signaal wat binnenkomt maar sterk genoeg is (maar ook weer niet TE sterk heb ik gemerkt, ik moest mijn versterker er juist tussenuit halen) en je een goede scart-kabel gebruikt, is het beeld erg goed te doen.

Zo'n HD ontvanger is al snel zo'n 250 euro geloof ik en dat vind ik persoonlijk de moeite niet waard voor die 4 HD kanalen die je kan ontvangen. Plus dat ik er iets van 15 euro per maand extra voor moet betalen.

Ik denk dat het vaak is doordat mensen bezuinigen op hun TV en daardoor opgezadeld worden met een slecht beeld, onafhankelijk van hoe goed het TV signaal is. Maar ja, heel veel mensen gaan op aanbiedingen af ipv beeldkwaliteit, en dat vind ik persoon erg zonde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

obsidian schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 16:46:
[...]

Zo'n HD ontvanger is al snel zo'n 250 euro geloof ik en dat vind ik persoonlijk de moeite niet waard voor die 4 HD kanalen die je kan ontvangen. Plus dat ik er iets van 15 euro per maand extra voor moet betalen.
Jah, die kost iets van 210 euro bij Redcoon. Maar het leuke is juist dat de rest van de kanalen ook beter is nu. O, okee. Bij Casema is het 4 euro extra per maand.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2008 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Net mijn bluray lezer geinstalleerd.
Ik dus men BladeRunner BR disc erin ... begint powerdvd de volledig cpu te belasten en voor de rest gebeurt er niets :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 15:27
Hoi,

Ik heb volgende HTPC behuizing in mijn hoofd:
- 1x Antec Fusion 430 Black/Silver
- 2x Nexus 120mm Real Silent Case Fan Black/White
- 1x GigaByte GA-MA78GM-S2H
- 1x AMD Athlon 64 X2 4850E
- 1x Scythe Ninja Mini
- 2x Kingston DDR2 800 MHz (1024 MB)
- 2x Western Digital Caviar GP (750GB)
- 1x Samsung DVD-Writer 20x Super-WriteMaster Black
- 1x OEM Haakse S-ATA voedingsverloop 15cm
- 1x OEM Serial ATA Data Kabel 45 cm
Hierop worden Windows XP Professional Edition (32 bit), K-Lite Codec Pack en MediaPortal geïnstalleerd.

Ik beschik reeds over een Microsoft MCE Remote en Logitech diNovo Edge toetsenbord.

Het volgende ben ik hierbij reeds te weten gekomen:
- De Microsoft MCE Remote kan met de IR Receiver in de Antec Case werken.
(dus geen extra USB IR Receiver meer nodig)
- De IR Receiver & VFD display worden via onboard USB met het moederbord aangesloten. Via een speciale ingang op de voeding van Antec worden ze van stroom voorzien. Als je een andere stille voeding (zoals die van b.v. Seasonic) erin zou willen plaatsen, dient deze overbrug kabel aangeschaft te worden.
- MediaPortal kan aangepast worden, zodat de IR Receiver + VFD display in de Antec
Case ermee bestuurd kunnen worden. (zie: link)
- Ik heb een extra Sata kabel en voedingsverloop nodig. Zodat ik via een molex aansluiting, de Sata DVD Drive ook van power (en aansluiting) kan voorzien. De voeding voorziet standaard maar in twee sata power aansluitingen.
- Deze setup zou heel stil moeten zijn (stilste hard disk die er momenteel is, zuinige processor en moederbord, stille koeler en Case Fans, etc)
- Het geheugen kan ik eventueel nog optrekken naar 4x 1GB (aan 800 Mhz). Draait dit dan ook nog in dual channel ? Ik zou dan 1 Gb kunnen toekennen aan de onboard Videokaart en de overige 3 Gb voor Windows XP behouden. Later kan dan Vista geinstalleerd worden (die met 2 Gb me toch wat te krap draait, vind ik)

Tot zo ver, alles goed... :)

Nu zit ik nog met twee vragen (waar ik momenteel nergens een antwoord op vindt)

1) Ik zou een tv kaart in de HTPC willen steken, waarmee DVB-T afgespeeld kan worden.
- Liefst een kaartje dat door MediaPortal ondersteunt wordt (zoals je kunt nalezen hier)
- Liefst ook een kaartje zonder extra afstandbediening. Zodat ik de MCE Remote afstandbediening (via de IR Receiver op de Antec kast) kan hergebruiken. Is dit mogelijk ?
- De DVB-T kaart moet in de Antec behuizing passen (dus niet te hoog zijn).
- De DVB-T kaart moet goede digitale DVB-T kwaliteit geven (liefst betrouwbaar merk)
- Het zou ook leuk zijn moest ik het gedecodeerde DVB-T signaal via het netwerk (200 Mbp stroom-adapaters) in huis verder kunnen laten rondsturen. De HTPC fungeert dan als server. Laptops en andere pc's in huis als client.

- Ik heb hiervoor momenteel volgende tv kaarten op het oog:

* Hauppauge WinTV-HVR-1300 MCE
=> Deze kaart is MCE Remote compatible (en kan ook zonder de afstandbediening geleverd worden). Ze wordt door MediaPortal ondersteunt. Of een teletekst functie voorhanden is, weet ik niet. Analoge TV is er ook mee mogelijk (maar heb ik zelf niet meteen nodig)

* Hauppauge WinTV-NOVA-T-PCI
=> Een zuiver DVB-T kaartje (die wel de processor iets meer belast). Afstandbediening wordt meegeleverd. Maar is vrees ik niet MCE Remote compatibel. Ondersteuning in MediaPortal is er wel. Teletekst functie wss niet.

De HVR-1300 draagt momenteel mijn voorkeur... Maar echt thuis in deze materie ben ik niet. Totaal niet :'( Dus als iemand me wat op weg kan helpen. Graag :)

2) HD-DVD heeft het pleit tov BluRay verloren. Een leuke uitbreiding is dan ook om een BluRay lezer (in combinatie met DVD reader/writer) in de HTPC te steken. Helaas zijn er nog maar weinig modellen hiervan op de markt. Pioneer heeft een leuke. Die voor onder de 150 euro verkocht zou worden. Echter, werken deze drives al goed ? Zonder al te veel kinderziektes. Misschien wacht ik hier beter nog wat mee. Tot BluRay lezers (en eventueel ook schrijvers) volledig in de pc markt doorgedrongen zijn. Deze stap is misschien dan ook nog wat te vroeg... Wat vinden jullie ?

Graag jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:35

Thandor

SilverStreak

Dit soort losse topics zijn eigenlijk niet toegestaan op GoT :o. Ik ga de topicstart (die wel uitgebreid is :)) dus even mergen met een bestaand topic.

Overigens was je reeds gewezen op het feit dat dit niet toegestaan is: Vragen over een HTCP samenstelling ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:37

Wokschotel

Op 6 wielen

Heeft de Antec Fusion Black bij Alternate (http://www.alternate.nl/h...showTechData=true#tecData) nu een VFD-display? ik dach dat alleen de zilveren versie een VFD display had :?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 23:28

Jag

[...]

Ik weet ook niet waarom JvS over mijn scherm begint :P, maar dat is wel een voorbeeld van een goed scherm voor weinig. Het is trouwens niet de Samsung LE32..., maar de Panasonic th37pf7. Die was laatst ergens in de aanbieding voor €550,-, wat echt een goede prijs is voor een 37" plasma. Ik kijk HD films ongeveer sinds dat de eerste 720p en 1080i transport streams uit amerika beschikbaar kwamen op usenet (lang leve a.b.hdtv :) ). En het is echt zo briljant mooi (zowel op mijn beamer als mijn nieuwe plasma). Echt een aanrader voor iedereen om een beamer dan wel plasma te kopen en lekker HD films te downloaden/kopen. Ik denk dat je je dan niet lang meer druk maakt over je CRT :).

Uit de oude doos, Kill Bill in HD sept 2004:
Afbeeldingslocatie: http://www.van-weert.com/~jag/Filmavond_2/Filmavond_24_9_2004_7_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Mijn god, ben nu al bijna 3u bezig om een simpel BR schijfje af te spelen. Eerst wou powerdvd niet werken. Dan maar AnyDVD geinstalleerd en PD speelt zowaar de BR af!! ... alleen jammer dat het zo hard schokt dat het niet meer leuk is :(
Ga ik kijken of hardware accelaration enabled is ... merk ik dat PD tijdens het afspelen van de BR deze optie uitschakelt |:(

En ik dacht dat ik na 20mins werken wel klaar zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k

s0k

DaRKie schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 20:14:
Mijn god, ben nu al bijna 3u bezig om een simpel BR schijfje af te spelen. Eerst wou powerdvd niet werken. Dan maar AnyDVD geinstalleerd en PD speelt zowaar de BR af!! ... alleen jammer dat het zo hard schokt dat het niet meer leuk is :(
Ga ik kijken of hardware accelaration enabled is ... merk ik dat PD tijdens het afspelen van de BR deze optie uitschakelt |:(

En ik dacht dat ik na 20mins werken wel klaar zou zijn.
Bij je post om 18.02 zat ik al te denken 'staat de hardware acceleration' wel aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
s0k schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 20:21:
[...]
Bij je post om 18.02 zat ik al te denken 'staat de hardware acceleration' wel aan :+
Dat is nu net het probleem ... hij staat aan ... maar als PD de BRdisc begint te spelen dan schakelt hijzelf deze optie uit. Dus om 1 of andere reden wilt hij de hardware accel. van mijn video kaart niet herkennen :(

edit: ok then ... ff video drivers is opnieuw geinstalleerd en kijk! het loopt normaal!
edit2: het lag dus niet aan de videodrivers maar aan het feit dat ik mijn gpu op 50hz draaide ipv 60hz

[ Voor 18% gewijzigd door DaRKie op 01-04-2008 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindRuler
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-02-2022
Hallo htpc mensen,

Ik heb de volgende setup :

1x Silverstone LC-02 kast
1x GigaByte GA-MA78GM-S2H
1x AMD 5200+ 89watt
2x 1GB ddr2 800MHz
1x samsung spinpoint 500GB
1x microsoft irblaster met mce remote v2
1x nec dvd brander

Ik draai winXP mce2005 met Media Portal.

Alles type films zijn goed af te spelen mooi vloeiend ook geluid goed geconfigureerd dus wmv en mkv 5.1 wordt netjes DD5.1 en dts en ac3 worden netjes doorgestuurd. Ik gebruik ac3filter.
Voor hd films gebruik in de cyberlink h.264 decoder.

Toch heb ik nog 2 probleempjes:

1. Ik kan mijn htpc in sleep mode zetten (S4) met de remote maar krijg hem er niet meer uit, lijkt wel of de usb irblaster geen spanning meer heeft. In de bios staat usb wake up S3 aan.
Dit werkte wel met mijn vorige moederbord (asus m2a-vm hdmi met 690g chipset).

2. De films die hardwarematig gecodeerd worden hebben geen subs meer, hoe krijg ik die terug...???

Gr. Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07-2024
MindRuler schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 20:24:

...
2. De films die hardwarematig gecodeerd worden hebben geen subs meer, hoe krijg ik die terug...???
...
Ik weet niet hoe het zit bij mce zelf, maar via postprocessing ffdshow of vobsub aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
jverdeyen schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 22:30:
[...]

Ik weet niet hoe het zit bij mce zelf, maar via postprocessing ffdshow of vobsub aanzetten.
Heb je dan niet het probleem dat de hardware encoding uitgeschakeld wordt als je postprocessing via ffdshow doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaRKie schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 18:02:
Net mijn bluray lezer geinstalleerd.
Ik dus men BladeRunner BR disc erin ... begint powerdvd de volledig cpu te belasten en voor de rest gebeurt er niets :(
Probeer eens GOM Player en er gaat een werled voor je open :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 07:07:
[...]

Probeer eens GOM Player en er gaat een werled voor je open :)
Kan die dan bluray afspelen met hardware ondersteuning?

Het is me uiteindelijk toch gelukt om alles aan de praat te krijgen! De pioneer moet wel in IDE mode draaien want als ik hem als SATA draai, dan wilt windows hem niet installeren. Ik heb mijn bluray plugin voor mediaportal moeten aanpassen zodat hij automatisch naar 60hz verandert en terug naar 50hz als ik naar MP ga, anders is het beeld gewoon afschuwelijk. Heb ook een update van powerdvd moeten installeren waardoor de hardware decoding nu wel werkt. Oh ja, ook heb ik AnyDVD moeten installeren omdat powerdvd dus niet in staat bleek door de beveiliging van de BR disc te komen?

Meer kan ik vandaag niet vertellen over bluray want er bleef gisterenavond geen tijd meer over om men blade runner filmpje te kijken :)

Wou gisteren trouwens ook ff snel de powerdvd 8 beta proberen, daar zou je in staat moeten zijn om subtitles naar believen te plaatsen in het scherm, maar die wou niet eens beginnen aan het afspelen van het BR schijfje.

Zoals ik al eerder zei, ik had me de installatie toch iets simpeler verwacht :)

[ Voor 5% gewijzigd door DaRKie op 02-04-2008 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spargo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-11-2020
In Duitsland is ie binnenkort beschikbaar, zie AMD Athlon 4850e Sockel-AM2 boxed, 2x 2.50GHz, 2x 512kB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Wanneer de AMD 4850e uit is, dan is er geen enkele rede om nog te kiezen voor een Intel systeem voor de HTPC.

Dan bestaat de basis van je HTPC uit een mobo met een AMD 780RS chipset(zuinigste HTPC chipset die er is) in combinatie met een 45W AMD 4850e processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08 18:10
Bram schreef op woensdag 02 april 2008 @ 11:23:
Wanneer de AMD 4850e uit is, dan is er geen enkele reden om nog te kiezen voor een Intel systeem voor de HTPC.
denk je dat er zoveel verschil is tussen de BE2400 (op 2,3GHz) en de 4850 (op 2,5Ghz)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindRuler
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-02-2022
_starbuck_ schreef op woensdag 02 april 2008 @ 11:25:
[...]

denk je dat er zoveel verschil is tussen de BE2400 (op 2,3GHz) en de 4850 (op 2,5Ghz)?
Nee niet veel maar het kan net het stukje zijn om alles wat via de processor gaat vloeiend af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-09 17:04
DaRKie schreef op woensdag 02 april 2008 @ 08:03:
[...]

Kan die dan bluray afspelen met hardware ondersteuning?

Het is me uiteindelijk toch gelukt om alles aan de praat te krijgen! De pioneer moet wel in IDE mode draaien want als ik hem als SATA draai, dan wilt windows hem niet installeren. Ik heb mijn bluray plugin voor mediaportal moeten aanpassen zodat hij automatisch naar 60hz verandert en terug naar 50hz als ik naar MP ga, anders is het beeld gewoon afschuwelijk. Heb ook een update van powerdvd moeten installeren waardoor de hardware decoding nu wel werkt. Oh ja, ook heb ik AnyDVD moeten installeren omdat powerdvd dus niet in staat bleek door de beveiliging van de BR disc te komen?

Meer kan ik vandaag niet vertellen over bluray want er bleef gisterenavond geen tijd meer over om men blade runner filmpje te kijken :)

Wou gisteren trouwens ook ff snel de powerdvd 8 beta proberen, daar zou je in staat moeten zijn om subtitles naar believen te plaatsen in het scherm, maar die wou niet eens beginnen aan het afspelen van het BR schijfje.

Zoals ik al eerder zei, ik had me de installatie toch iets simpeler verwacht :)
Over AnyDVD, ondersteund je scherm HCDP? Als die dat niet heeft heb je idd AnyDVD nodig om BR en HD-DVD af te spelen.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
M1lamb3r schreef op woensdag 02 april 2008 @ 11:31:
[...]
Over AnyDVD, ondersteund je scherm HCDP? Als die dat niet heeft heb je idd AnyDVD nodig om BR en HD-DVD af te spelen.
Men tv is hd ready en volgens mij is HDCP ondersteunen een van de eisen om dit logo te mogen dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k

s0k

DaRKie schreef op woensdag 02 april 2008 @ 12:51:
[...]

Men tv is hd ready en volgens mij is HDCP ondersteunen een van de eisen om dit logo te mogen dragen.
Correct, de HDMI of DVI moet hdcp ondersteunen. Misschien zit nou net daar de clou in :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Mja, mijn tv heeft enkel hdmi aansluitingen dus ik veronderstel dat die dat wel zullen hebben. Maar het kan dus ook de videokaart zijn misschien? Zou ik wel raar vinden aangezien die hardwarematige decoding heeft voor dergelijke media maar dan niet zou kunnen uitzenden.

Achja, zolang het maar werkt met anydvd ben ik al tevreden. Best wel erg dat ik dergelijke software moet installeren om men legale BR's af te spelen ... had HD-DVD maar gewonnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik struikel zomaar over een heel handy dandy programma om codec problemen te diagnosticeren: Filmerit. Gemaakt door een Franse vrind. hier te downloaden. Vooral als je eea aan codecs of codec packs hebt gedownload, wil het wel eens een zooitje worden waardoor bepaalde dingen helemaal niet meer werken. Hiermee kun je bekijken welke directshow filters er allemaal geinstalleerd zijn, welke goed zijn, welke corrupt etc...ook de boel herstellen behoort tot mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Sinds maandag eindelijk mijn OrigenAE S10V kast binnen met Asus 780G mobo. Alles werkt op 1 ding na:

Ik krijg met geen mogelijkheid geluid via hdmi uit mijn TV. Als ik dezelfde hdmi kabel gebruik met mijn Xbox360 krijg ik netjes geluid uit mijn TV. Onder Vista 32-bit heb ik de laatste Catalyst geinstalleerd. Bij audio devices zie ik netjes 'digital output HDMI' staan die ik als default device heb ingesteld. Als ik een mp3 afspeel zie ik in de soundmixer ook het volumebalkje bewegen. Echter niks te horen uit m'n TV ;(

Meer mensen met dit probleem? Neem aan dat dit op de Gigabyte 780G variant hetzelfde werkt?

[ Voor 3% gewijzigd door kazuka op 02-04-2008 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k

s0k

kazuka schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:23:
Sinds maandag eindelijk mijn OrigenAE S10V kast binnen met Asus 780G mobo. Alles werkt op 1 ding na:

Ik krijg met geen mogelijkheid geluid via hdmi uit mijn TV. Als ik dezelfde hdmi kabel gebruik met mijn Xbox360 krijg ik netjes geluid uit mijn TV. Onder Vista 32-bit heb ik de laatste Catalyst geinstalleerd. Bij audio devices zie ik netjes 'digital output HDMI' staan die ik als default device heb ingesteld. Als ik een mp3 afspeel zie ik in de soundmixer ook het volumebalkje bewegen. Echter niks te horen uit m'n TV ;(

Meer mensen met dit probleem? Neem aan dat dit op de Gigabyte 780G variant hetzelfde werkt?
Je kan zeker niks aan instellingen veranderen op je tv voor de geluidskanalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chomsky
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-08 17:22
zelfde geval hier:

geen geluid over HDMI :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05:58
Nieuwe Beta Bios voor het 780G bordje van Gigabyte

http://www.avsforum.com/a...read.php?t=992503&page=46

check post 1353 daar staat de link..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_starbuck_ schreef op woensdag 02 april 2008 @ 11:18:
[...]
is het nu al duidelijk wat het verschil is tussen de oude 45W serie (x2 2300,2350,2400) en deze nieuwe serie?
niet veel, volgens mij alleen een tikkie lager energieverbruik zie hier. de 4850 is de 2e generatie van de brisbane.
in idle is het verschil minimaal. onder full load verbruikt de 4850 meer dan de oude 45w serie, maar weer minder dan de 4800 serie.

deze vergelijking doet mij eigenlijk twijfelen niet meer op de 4850 te wachten, maar voor een sneller model te gaan... stroomverbruik onder full load is voor mij iets minder van belang.. zolang 'ie onder idle maar zuinig is, want mijn systeem staat 80% van de dag praktisch nix te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo vandaag eindelijk de Scythe Shuriken in de Silverstone GD02 gemonteerd _/-\o_

En moet zeggen hij past net, maar dan ook echt net!
Heb nog ong. 0.5mm over tussen de dvd speler en de koeler 8)7
De dvd speler valt 1 cm over de koeler.

Maar ik moet zeggen, de koeler is stil, echt stil!!!
Ik hoor vanaf 50 cm dus echt geen verschil met de passief gekoelde Ninja mini.

De WD hardeschijf ratel hoor ik alleen.

Nu nog een goede setup voor media-portal vinden.

ps. iemand nog interresse in een Scythe Ninja mini die wel 1 volle dag gemonteerd heeft gezeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-07 05:57
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 21:31:
Zo vandaag eindelijk de Scythe Shuriken in de Silverstone GD02 gemonteerd _/-\o_

ps. iemand nog interresse in een Scythe Ninja mini die wel 1 volle dag gemonteerd heeft gezeten?
Intressante info! Bedankt! I.s.m. welke dvd-rewriter heb je het geheel gemonteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ultrastille DVD speler/brander
Wat zijn de meest stille DVD spelers / branders? :) Sorry voor de crosspost, maar hier zitten de echte stilte freaks. ;)

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
l0c4lh0st schreef op woensdag 02 april 2008 @ 23:29:
Ultrastille DVD speler/brander
Wat zijn de meest stille DVD spelers / branders? :) Sorry voor de crosspost, maar hier zitten de echte stilte freaks. ;)
Als je je optical softwarematig 'remt' zijn alle opticals stil (te krijgen), in principe hoeven ze voor gewoon filmpie kijken zeker niet snel te draaien.
Nero Drivespeed & CDBremse zijn 2 vbld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 13:19

Heb wel interesse in je ninja, hoeveel vraag je er voor? (kan je niet pm-en nl.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 19:00
Als ik mijn htpc op de lcd aansluit (Toshiba x3030d FullHD) dan moet bij het opstarten van de pc, de input van de tv op hdmi 1 staan. Wanneer ik naar een andere input op de tv schakel raakt de pc zijn monitor output kwijt en moet ik de pc resetten voor ik weer beeld heb. Is er ook een mogelijkheid om bijvoorbeeld de output van de videokaart (8800GT) volledig uit te zetten en dat ik met een toetscombinatie deze weer aan kan zetten? Zo kan ik tijdens een download bijvoorbeeld digi-tv kijken en als de download vermoedelijk klaar is, weer de monitor output aan zetten. TV kijken middels een tvkaart via de pc is geen optie; ik vind het onzin om daar de hardware voor aan te schaffen omdat de Humax prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJ MoRpHeus schreef op donderdag 03 april 2008 @ 00:18:
[...]

Heb wel interesse in je ninja, hoeveel vraag je er voor? (kan je niet pm-en nl.)
€ 25,00 incl. verzendkosten

hierbij: rommel01 apendingetje telfort punt nederland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
GodDamage schreef op donderdag 03 april 2008 @ 02:47:
Als ik mijn htpc op de lcd aansluit (Toshiba x3030d FullHD) dan moet bij het opstarten van de pc, de input van de tv op hdmi 1 staan. Wanneer ik naar een andere input op de tv schakel raakt de pc zijn monitor output kwijt en moet ik de pc resetten voor ik weer beeld heb. Is er ook een mogelijkheid om bijvoorbeeld de output van de videokaart (8800GT) volledig uit te zetten en dat ik met een toetscombinatie deze weer aan kan zetten? Zo kan ik tijdens een download bijvoorbeeld digi-tv kijken en als de download vermoedelijk klaar is, weer de monitor output aan zetten. TV kijken middels een tvkaart via de pc is geen optie; ik vind het onzin om daar de hardware voor aan te schaffen omdat de Humax prima werkt.
Bij mijn ATI heb ik dit opgelost door nieuwe drivers, bij jou NVidia ... proberen maar zou ik zeggen.

Wat ik deed voor de drivers dit euvel oplosten is in men remote software een knop linken met de functie "scherm uitschakelen". Als ik dan het probleem had, gebruikte ik deze knop en dan een andere. Wat gebeurt er dan: je pc verbreekt de verbinding met het scherm en door een andere knop in te drukken geef je een signaal en de pc gaat het scherm terug activeren -> terug beeld op je tv

Je zit dan wel vast aan 2 manuele acties, wat je ook kan doen is in de display instellingen instellen dat het scherm na 5min van inactiviteit automatisch uitschakelt. Dan hoef je niet altijd zelf eerst het scherm uit te schakelen. Ik gebruikte de combinatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 07:12:
[...]

€ 25,00 incl. verzendkosten

hierbij: rommel01 apendingetje telfort punt nederland ;)
Je heb meel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Iemand al ervaring met de AMD 5400+ 65w ipv de 5200+

Geeft deze toevallig net dat beetje power voor de vogel scene?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
GodDamage schreef op donderdag 03 april 2008 @ 02:47:
Bij mij was dit euvel opgelost na een bios update (Gigabyte bord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Klein issue, als ik mijn GigaByte GA-MA78GM-S2H in sleepmodus zet, blijft de CPU fan en voeding draaien. Heb nog niet inhoudelijk gekeken (BIOS?) maar misschien weet iemand zo hoe dit komt? Helemaal afsluiten in Vista gaat wel alles uit.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
psy schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:22:
Klein issue, als ik mijn GigaByte GA-MA78GM-S2H in sleepmodus zet, blijft de CPU fan en voeding draaien. Heb nog niet inhoudelijk gekeken (BIOS?) maar misschien weet iemand zo hoe dit komt? Helemaal afsluiten in Vista gaat wel alles uit.
Volgens mij moet je S3 slaapmodus gebruiken hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

DaRKie schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:44:
[...]

Perfect, zal eens kijken vanavond. Thanks

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kranendonk58
  • Laatst online: 23-08 15:40
Regelmatig lees/volg dit topic omdat ik t.z.t ook een HTPC wil gaan bouwen.
Aangezien ik hem nog niet eerder voorbij heb zien komen ben ik zeer benieuwd naar jullie mening over dit moederboard van Asrock.
http://www.asrock.com/news/show.asp?id=119

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Buiten de displayport erop, is er niet veel verschil met de gigabyte met welke ze hun eigen bordje vergelijken. Natuurlijk dat ze "beter" presteren in hun eigen testjes ... maar echt grote verschillen in prestaties zijn er ook niet te zien.
En de displayport, wanneer gaat dat nuttig zijn? Je kan wel zeggen dat je dan goed zit voor de toekomst qua aansluiting ... maar om die hogere resolutie te streamen ga ik waarschijnlijk weer een nieuwe cpu nodig hebben ... en naar alle waarschijnlijkheid een nieuw moederbordje met de juiste socket :)
Dus ik persoonlijk zie geen voordelen van dit tegenover bv de gigabyte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Heeft iemand ervaring hiermee?
mCubed externe PC voeding EF28 280W
Is dit zijn geld waard?

Wil nog een stille voeding voor mijn Silverstone LC-11.

[ Voor 56% gewijzigd door ThaClown op 03-04-2008 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

DaRKie schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:44:
[...]

Dit heeft het probleem opgelost, bedankt.

Heb trouwens nu ook HDTV (Brava HD promo) gekeken, via de FireDTV viewer. Zelfs dat trekt mijn 3800EE nog :) . Wel zitten beide cores dan op 90% en 80%, zo hoog had ik het nog niet gezien. Wel vlekkeloos beeld en geen hickups o.i.d.

Klein beetje offtopic:
Weet iemand trouwens of je de EPG van Vista MCE kan vervangen door een andere? Ik zag dat de EPG van FireDTV veel uitgebreider was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 17:24
Een kameraad van me wil een kleine compacte PC voor bij z'n LCD TV om mee te internetten, MSN'en en films te kijken. Het mag niet te duur zijn, maar moet toch redelijk presteren. Is dit een goede oplossing, of kan ik beter op basis van iets anders een systeem configureren?

Afbeeldingslocatie: http://upload.fkees.net/img/4478/pcjager.JPG

Maximale prijs is dit ongeveer, veel meer wil hij er niet aan uitgeven, tenzij het echt stukken beter is.

Ik heb voor deze oplossing gekozen omdat de Asus barebone compact is, AMD processoren prijs/prestatietechnisch interessant zijn en de onboard video met HDMI aansluiting.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
NoepZor schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 09:59:
Een kameraad van me wil een kleine compacte PC voor bij z'n LCD TV om mee te internetten, MSN'en en films te kijken. Het mag niet te duur zijn, maar moet toch redelijk presteren. Is dit een goede oplossing, of kan ik beter op basis van iets anders een systeem configureren?

[afbeelding]

Maximale prijs is dit ongeveer, veel meer wil hij er niet aan uitgeven, tenzij het echt stukken beter is.

Ik heb voor deze oplossing gekozen omdat de Asus barebone compact is, AMD processoren prijs/prestatietechnisch interessant zijn en de onboard video met HDMI aansluiting.
Geen TV kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Hmm dat is opzich wel een goede, ik zal hem eens vragen of hij dit er bij in wil hebben. Maar verder is de configuratie qua opzet afdoende?

Is de MS Media center remote de beste afstandsbediening, of heb je in die prijsklasse (plusminus 20 euro) betere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_

[afbeelding]

Lees dit topic, en je zult zien dat een 690G moederbord misschien niet (meer) zo'n goed keuze. Maar....
Dit topic is niet gemaakt voor zogenaamde 'welke moet ik nemen?' vragen (zie CSL Beleid). Ga dus niet een lijstje specs posten met de vraag of het goed is

[ Voor 5% gewijzigd door _starbuck_ op 04-04-2008 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ziet er goed uit, maar misschien ook interessant:
- Antec NSK1380
- Gigabyte 780G bordje
kom je op iets van 20 euro extra, maar wel een stukje zuiniger en betere videoprestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 13:14
_starbuck_ schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 10:47:
[...]

Lees dit topic, en je zult zien dat een 690G moederbord misschien niet zo'n goed keuze. Maar....

[...]
Denk niet dat je veel negatieve dingen over de 690G bordjes vind hoor, alleen het feit dat de nieuwe 780 net wat beter is!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
rsvmark schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:05:
[...]

Denk niet dat je veel negatieve dingen over de 690G bordjes vind hoor, alleen het feit dat de nieuwe 780 net wat beter is!!
dat bedoelde ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 19:17
MindRuler schreef op woensdag 02 april 2008 @ 11:29:
[...]

Nee niet veel maar het kan net het stukje zijn om alles wat via de processor gaat vloeiend af te spelen.
Volgens mij is er geen enkele reden meer tegenwoordig om je cpu al het werk te laten doen. De support van DXVA (hardwarematige decoding) wordt groter en groter en dat zal alleen maar meer worden. Voor 60 euro is een ATi HD2600pro kaartje met passieve koeling verkrijgbaar die nu reeds al in de meeste gevallen de decoding kan doen van H264, x264, VC-1, etc. Alleen oude 1080p scenereleases en groepen die hardnekkig L5.1 1080p rips blijven uitbrengen kunnen niet hardwarematige gedecode worden. Dergelijke rips selecteren zichzelf echter vanzelf uit. Tenzij je ook gamet, encode, etc. is een dikke cpu totaal overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Dreamvoid schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:02:
[...]

Ziet er goed uit, maar misschien ook interessant:
- Antec NSK1380
- Gigabyte 780G bordje
kom je op iets van 20 euro extra, maar wel een stukje zuiniger en betere videoprestaties.
Ok ik zal er eens naar kijken. Die UVD kan natuurlijk iets schelen, al kan die 4800+ ook wel 720p materiaal decoderen. Die NSK heeft wel een iets andere vorm dan een booksize PC, maar ik denk dat die kameraad van me het wel goed vindt. Ik overleg dat even met hem.
_starbuck_ schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 10:47:
[...]

Lees dit topic, en je zult zien dat een 690G moederbord misschien niet (meer) zo'n goed keuze. Maar....

[...]
Ik weet dat hij niet high-end is en de allernieuwste, maar je leest er ook geen gekke dingen over. Het is gewoon een snelle en zuinige chipset. Maar ik weet nu wel doordat ik hier gepost heb dat een 780G UVD bezit, dus in het voordeel is met HD decodering. Verder heb ik wel voor ogen hoe het systeem er ongeveer uit moet komen te zien dus het is in mijn ogen niet geheel vergelijkbaar met een systeem neerkwakken en "is dit goed"?

Verder gaat het systeem als een soort HTPC gebruikt worden (films kijken, internetten op TV etc) dus vraag ik het aan dé experts in dit topic ;) Ik zal me er eens verder in verdiepen.

Edit: Aopen H360a icm een MSI K9A2GM-FIH AMD 780G+ is ook interessant, ongeveer hetzelfde formaat, HDMI, 780G chipset én is zelfs nog iets goedkoper dan de Asus barebone. Enige nadeel is dat er geen full-height kaarten in passen.

[ Voor 7% gewijzigd door NoepZor op 04-04-2008 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-09 15:01

rg-mohwa

Phoe Hé

wat ik me eigenlijk afvroeg zijn er niet HTPC's met een geïntegreerde versterker ? .
ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe HT versterker en had een Denon op het oog. Vooral omdat deze aantal hdmi ingangen hebben dan eventueel upscalen en dan via 1 hdmi uitgang naar de tv + speakers gooien.
alleen vind ik het dan weer jammer dat er niks naar gestreamd van worden of noem maar ook. Daar komt dan de HTPC weer om de hoek kijken. Is er toevallig niet een 2 in 1 oplossing zeg maar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

rg-mohwa schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:29:
wat ik me eigenlijk afvroeg zijn er niet HTPC's met een geïntegreerde versterker ?
Ik weet niet of je dat moet willen. Ik heb een 7x120W receiver en die is huge. Die dingen produceren ook het een en ander aan hitte, mag je verwachten. Tenminste...als je een beetje redelijke versterker wil. Soms wordt ook de versterker in de subwoofer gebouwd (bij die alles in 1 setjes met piepkleine 'versterker'). HFx heeft versterker in dezelfde soort kast als de HTPC kasten, dus dat past ook mooi bij elkaar. Maar ook hier geldt: you gotta pay to play... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Ik heb wel zitten kijken naar dit:
http://www.si5.com/products.php?pID=4038

Een soort PCI kaart T-amp versterker. Qua geluid lijkt het volgens de reviews wel goed te komen (wel juiste boxen kiezen natuurlijk). Ben vooral benieuwd naar de overspraak binnen de PC.

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

You got to be jokin'... Dit is alleen maar goed voor een paar van die Sweex speakertjes. Daar wil je toch niet he HT mee gaan uitrusten? Tenzij je nog bij moeders op een kamertje zit van 2x3...

Maar goed, misschien moet je je eisen eerst even aangeven. Als je bereid bent hier genoegen mee te nemen, of het in ieder geval serieus te overwegen, kan ik misschien beter mijn mond/vingers houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Het is niet mijn bedoel om vervelend te doen, of om erg offtopic te raken, maar:

http://www.tnt-audio.com/ampli/t-amp_e.html
(zelfde amp, in een kastje ipv PCI kaart)
Deze amp moet je geen Sweex speakertjes voeren, maar luxe HIFI boxen die >90dB leveren.
Dan schijnt deze amp luxe versterkers naar huis te spelen.

Just a thought.

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Nee da's bepaald niet "HT" :)
Een beetje Home Theater pc zit gewoon aan een goede 5.1 set met goede luidsprekers.
Dit is zelfs slechts 2 kanaals...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Inderdaad. Die PCI kaart is handig door voediging vanuit de PC en je zelf boxen zonder versterker wilt gebruiken. Al zou ik eerder kiezen voor 5,25" bay versterker. Redelijke SN ratio, wat lagere output. Dus voor een klein kamertje en niet echt voor een HTPC'tje

Een ruime kast waar je een versterker kunt inbouwen zou wel ideaal zijn. De heatsinks zouden kleiner kunnen worden wanneer je de airflow gebruikt. Probleem is alleen om de computer voeding ervoor te gebruiken (12 volt).

Maja, niet echt plaats ervoor in mijn antec 2400 (of ik zou de HD's moeten verplaatsen).

[ Voor 4% gewijzigd door disheaver op 04-04-2008 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:17
Ik ben zelf sinds een paar weekjes begonnen met een zoektocht naar een HTPC. Een pc die ik wellicht zelf samenstel maar sowieso wel door de lokale computershop dan wel een webwinkel in elkaar laat zetten.

Bij het lezen van dit soort topics zie ik vaak micro-ATX bordjes langskomen waarbij me vooral die nieuwe Asus M3A78 me in positieve zin opviel. AMD-Athlon processor erop en bijvoorbeeld een Antec Fusion en je bent al op de goede weg volgens mij. Nu heb ik er een tijd terug ook even over gebabbeld met de lokale computerboer maar die leek me meer een voorkeur te hebben voor een gewoon ATX-bord (met daarop een Intel Dual Core). Hij had het daarbij naast de beperkte mogelijkheden ook over de ruimte in de kast.

In dat geval komt je volgens mij al bij duurdere kasten uit (geen Antec Fusion in ieder geval) maar dat vind ik niet eens het dillemma. Maar heeft hij daar een punt? En hoe zit het dan met de zuinigheid? Het gevoel wat ik krijg als ik zelf rondneus gaat meer richting de eerstgenoemde AMD-microATX variant namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 19:00
Met welke geluidskaart is het al mogelijk om DD Live via de optische uitgang naar de versterker te sturen? Ik had de Club3D Theatron op het oog maar die heeft de drivers nog niet voor elkaar. Met films is het niet zo'n probleem om DD of DTS op de receiver te krijgen via S/PDIF maar met games is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is eigenlijk in strijd met het CSL Beleid. Die topicwaarschuwing staat er overigens niet voor niets ;).

[ Voor 95% gewijzigd door Thandor op 05-04-2008 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
rg-mohwa schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:29:
wat ik me eigenlijk afvroeg zijn er niet HTPC's met een geïntegreerde versterker ? .
...........
TaDa!!

Afbeeldingslocatie: http://www.ikbenstil.nl/smartImages/6001-c_w600_h480.jpg
(clickable)

High end Media Center met geïntegreerde high end versterker 5.1 - Dualcore CPU - 8600GTS 512MB VGA kaart - 2048MB DDR2 RAM - dual HDD setup - highend class D versterker 5.1 - Blu Ray speler - etc.

Class-D is het toverwoord!!
Kost wat (9.690,00 EUR) maar dan heb je ook wat!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

D-e-n schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 21:22:
Ik ben zelf sinds een paar weekjes begonnen met een zoektocht naar een HTPC. Een pc die ik wellicht zelf samenstel maar sowieso wel door de lokale computershop dan wel een webwinkel in elkaar laat zetten.

Bij het lezen van dit soort topics zie ik vaak micro-ATX bordjes langskomen waarbij me vooral die nieuwe Asus M3A78 me in positieve zin opviel. AMD-Athlon processor erop en bijvoorbeeld een Antec Fusion en je bent al op de goede weg volgens mij. Nu heb ik er een tijd terug ook even over gebabbeld met de lokale computerboer maar die leek me meer een voorkeur te hebben voor een gewoon ATX-bord (met daarop een Intel Dual Core). Hij had het daarbij naast de beperkte mogelijkheden ook over de ruimte in de kast.

In dat geval komt je volgens mij al bij duurdere kasten uit (geen Antec Fusion in ieder geval) maar dat vind ik niet eens het dillemma. Maar heeft hij daar een punt? En hoe zit het dan met de zuinigheid? Het gevoel wat ik krijg als ik zelf rondneus gaat meer richting de eerstgenoemde AMD-microATX variant namelijk
Veel FullATX borden hebben vaak geen zuinige chipset. Ze zijn vaak ook duurder. Verder heb je normaal gezien die extra ruimte (sloten) helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 19:17
...
...
Welke CPU koel je met je Shuriken?

Ik heb momenteel het probleem dat ik eerst m'n voeding het luidste hoorde in m'n kast, dus heb ik m'n voeding geupgrade naar een stillere variant. Fantastisch, voeding is nu erg stil. Echter, blijkbaar genereert deze voeding toch wat meer warmte dan de vorige, want nu zit de CPU fan steeds behoorlijk te blazen! Als ik de kast even open maak gaat ie binnen 3 seconden weer "idle" draaien. Het lijkt dus alsof de CPU temp net ietsje te hoog zit.

Heb nu de Shuriken in de bestelling en nog een extra 60mm silenX iXtrema PRO (8dB) casefan en hoop dat ik daarmee m'n probleem onder controle ga krijgen. Als nu die postbode eens een keer langs zou komen als er iemand thuis is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:20
Ik draai nu een HTLaptop met een Sonica M-Audio Theater USB geluidskaart. Deze is vroeger goed getest door de goede spdiff ondersteuning. Echter de laatste tijd ervaar ik nogal wat problemen (zie AC3 geluid stottert met 720p.BluRay.x264 films). Zou een andere USB geluidskaart de problemen kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catchingfire schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 09:59:
[...]

Welke CPU koel je met je Shuriken?

Ik heb momenteel het probleem dat ik eerst m'n voeding het luidste hoorde in m'n kast, dus heb ik m'n voeding geupgrade naar een stillere variant. Fantastisch, voeding is nu erg stil. Echter, blijkbaar genereert deze voeding toch wat meer warmte dan de vorige, want nu zit de CPU fan steeds behoorlijk te blazen! Als ik de kast even open maak gaat ie binnen 3 seconden weer "idle" draaien. Het lijkt dus alsof de CPU temp net ietsje te hoog zit.

Heb nu de Shuriken in de bestelling en nog een extra 60mm silenX iXtrema PRO (8dB) casefan en hoop dat ik daarmee m'n probleem onder controle ga krijgen. Als nu die postbode eens een keer langs zou komen als er iemand thuis is...
Ik heb de koeler op een AMD X2 5200+ 65w proc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0rien
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-09 00:35
kaajee schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 13:40:
[...]

Waarom ga je niet in dat topic verder? Zo is het dubbelposten volgens mij..........
(Aan de andere kant is dit topic toch al enorm vervuild en een soort van out of control.......)
Kaajee, ik heb alle posts vanaf pagina 80 bijgelezen. Het gros van wat ik van jouw zie zijn posts die over andere zeuren dat ze niets toevoegen. Elke post aanhalen die niet genoeg bijvoegd resulteert in het dubbele aantal posts wat niets toevoegd. Dus leef bij je eigen regel en laat de correcties over aan de moderators. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

KnoppenSpook schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 16:33:
Dan schijnt deze amp luxe versterkers naar huis te spelen.
Je moet het verhaal wél helemaal lezen. De man bedient zich van superlatieven, en ik geloof best dat het voor die $25 best een goed ding is. En in dát licht zegt ie het zelf ook:
Uhm, here are my notes: output power is too low, sometimes it sounds harsh in the highs and slow in the first octave. The bass range, from time to time, lacks control, especially when pushed too hard. Overall dynamics not excellent. Now, re-read thinking at the 23$-price target. I know, I'd better keep my mouth shut :-|
En in het begin:
First things first: this toy delivers 6 watts on a classic 8 ohm load. Low efficiency loudspeakers owners beware: if your speakers have less than 90 dB/w/m and/or your listening room is large, this amplifier is not for you. Owners of >90dB speakers, small listening rooms or moderate listening level habits...please read on carefully and leave all of your prejudices at home.
Dus ja...het zal best een goed geluid geven als je op een wc woont, maar als je een grote huiskamer hebt en een stel flinke speakers, dan gaat dit niet werken. Leuk voor de prijs, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spideramn
  • Niet online
Ik volg dit topic al een tijdje en vraag me af:
Hoeveel toegevoegde waarde heeft een 3dkaart (bv 2600PRO) als je een moederbord hebt met een 780G chipset (bv GigaByte GA-MA78GM-S2H). Er zal vrijwel niet gegamed worden op het apparaat dus ik denk persoonlijk dat die 3dkaart overkill is en alleen maar stroom slurpt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

spideramn schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 15:27:
Ik volg dit topic al een tijdje en vraag me af:
Hoeveel toegevoegde waarde heeft een 3dkaart (bv 2600PRO) als je een moederbord hebt met een 780G chipset (bv GigaByte GA-MA78GM-S2H). Er zal vrijwel niet gegamed worden op het apparaat dus ik denk persoonlijk dat die 3dkaart overkill is en alleen maar stroom slurpt...
Simpel, dan heeft het geen toegevoegde waarde. Of je moet de tv-out van die kaart nodig hebben, want de GA-MA78GM-S2H heeft die niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 15:34
Dit is eigenlijk in strijd met het CSL Beleid. Die topicwaarschuwing staat er overigens niet voor niets ;).

[ Voor 99% gewijzigd door Thandor op 05-04-2008 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een review van de Asus M3A78-EMH-HDMI:

http://www.hothardware.co...780G_Motherboard_/?page=1

Ik heb ook ff die Terminator 2 1080p clip getest op m'n Asus M2A-VM HDMI ik ik kom gemiddeld op 30%(X2 3800@2300Mhz) terwijl de M3A-78 met een BE-4850 op 35%zit :?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2008 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 16:57:
Ik heb ook ff die Terminator 2 1080p clip getest op m'n Asus M2A-VM HDMI ik ik kom gemiddeld op 30%(X2 3800@2300Mhz) terwijl de M3A-78 met een BE-4850 op 35%zit :?
Volgens mij klopt dat ook niet helemaal. Ik vond het al vreemd dat die G35 met Pentium E2200 maar 10% CPU meer nodig had. Ik denk dat ze de verkeerde drivers hadden. Die 4850 is an sich al voldoende om HD spul te draaien, maar als die chip zijn werk goed doet, moet de belasting écht laag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 16:57:
Een review van de Asus M3A78-EMH-HDMI:

http://www.hothardware.co...780G_Motherboard_/?page=1

Leuke review om even te lezen.

Wat me opvalt: die M3A78EMH heeft geen firewire (nodig voor FloppyDTV), geen SPDIF out (hoe ga je je reciever aansluiten???) geen eSATA, en alleen een jumpersturing tussen DVI en HDMI. Ik vind dat alles bij elkaar genoeg reden om dit geen goed alternatief te vinden. Vooral ontbreken van firewire en spdif vind ik echt een enorme misser!

[ Voor 3% gewijzigd door psy op 05-04-2008 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 18:31:
[...]

Wat me opvalt: die M3A78EMH heeft geen firewire (nodig voor FloppyDTV), geen SPDIF out (hoe ga je je reciever aansluiten???) geen eSATA, en alleen een jumpersturing tussen DVI en HDMI. Ik vind dat alles bij elkaar genoeg reden om dit geen goed alternatief te vinden. Vooral ontbreken van firewire en spdif vind ik echt een enorme misser!
Het viel mij ook allemaal wat tegen,vooral de biosopties zijn een stuk minder.
SPDIF is als optie verkrijgbaar en ook eSATA lijkt me als optie geen probleem maar daardoor wordt dit bordje toch een stuk duurder als de Gigabyte.
Ook het stroomverbruik viel me een beetje tegen maar dit is volgens mij met een extra videokaart :?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2008 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 18:46:
[...]
Ook het stroomverbruik viel me een beetje tegen maar dit is volgens mij met een extra videokaart :?
Stroomverbruik was identiek. Alleen de Gigabyte met de Hybrid kaart was iets dorstiger. En natuurlijk de Intel combi.

Als je die tests bekijkt, is er vwb performance geen reden om de een of de ander te kiezen. Ze zitten heel dicht bij elkaar. Ik weet niet hoe die jongens benchmarken, maar je moet die tests natuurlijk minimaal 3 keer achter elkaar doen, en nog een keer na een reboot bv. Volgens mij krijg je nooit 2x een identieke uitslag. En die verschillen ga je nooit merken imho.

De Asus is in mijn optiek iets minder geschikt voor een HTPC vanwege de jumperswitch tussen HDMI en DVI, en de iets mindere audio oplossing. Wat dat betreft heeft de Gigabyte gewoon de neus vooraan. Maar als je op een budget zit, is de Asus misschien een oplossing. Als je zonder firewire kunt leven tenminste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 18:46:
[...]

Het viel mij ook allemaal wat tegen,vooral de biosopties zijn een stuk minder.
SPDIF is als optie verkrijgbaar en ook eSATA lijkt me als optie geen probleem maar daardoor wordt dit bordje toch een stuk duurder als de Gigabyte.
Ja eSata zou ik zelf ook niet gebruiken. Maar inderdaad, bij dit soort borden speelt prijs een grote rol en dan is aanschaf van een extra connector niet handig. Verder moet je die waaschijnlijk als slot bijplaatsen, ik vind dat ook onhandig zeker als je al weet dat er andere moederborden zijn die dit gewoon op de backplate hebben.

Ik heb ook nooit echt begrepen waarom Asus bij de oudere M2A-VM de HDMI en zelfs de SPDIF op de extra PCI-e had zitten. Dat gaat mogelijk irriteren als je een losse VGA kaart zou willen gebruiken die hardwarematig kan decoderen. Dan ben je je SPDIf weer kwijt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 18:55:
[...]

Stroomverbruik was identiek. Alleen de Gigabyte met de Hybrid kaart was iets dorstiger. En natuurlijk de Intel combi.
Ik dacht dat de 780G bordjes zuiniger waren dan de 690G bordjes maar 76W idle vind ik niet echt zuinig.
Mijn HTPC(M2A-VH HDMI,X2 3800EE 35W,2X1Gb,Samsung 500Gb,PVR 150,DVD drive,Seasonic SII 330W) zit idle op 50W en bij de vogelscene op 85W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

psy schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 19:00:
[...]
Ja eSata zou ik zelf ook niet gebruiken.
Kan wél weer erg handig zijn voor een externe HD. Ik heb een externe case van AC Ryan en die heeft een eSata mogelijkheid.

Pagina: 1 ... 32 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet gemaakt voor zogenaamde 'welke moet ik nemen?' vragen (zie CSL Beleid). Ga dus niet een lijstje specs posten met de vraag of het goed is!