Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Verwijderd
http://www.amazon.com/2PO...-Slot-Plate/dp/B000NPKGH4
Maar zoals ik al aangaf wordt het Asus moederbord dan al een stuk duurder dan de Gigabyte en dan mis je nog firewire en de biosopties.
Ik heb een paar dagen geleden een systeem (server, geen HTPC) in elkaar gezet op basis van de M3A78-EMH HDMI. Hiermee haalde ik 38W idle met 1x2GB DDR2, WD GreenPower 1TB hdd, Antec EarthWatts 380W PSU, en een Sempron LE-1300 (45W). Het kan dus wel zuinig, ik denk dat die reviewers een slechte power supply gebruikt hebben.Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 19:58:
[...]
Ik dacht dat de 780G bordjes zuiniger waren dan de 690G bordjes maar 76W idle vind ik niet echt zuinig.
Mijn HTPC(M2A-VH HDMI,X2 3800EE 35W,2X1Gb,Samsung 500Gb,PVR 150,DVD drive,Seasonic SII 330W) zit idle op 50W en bij de vogelscene op 85W.
eSata is overigens geen gemis, daar kun je zo'n bracket voor kopen. Dan kun je dus kiezen of je die sata-poort intern of extern wil gebruiken. In mijn geval is dat een feature, maar het zou wel fijn geweest zijn als ze die bracket dan in de doos gestopt hadden. Toevallig had ik er zelf nog eentje over.
I mentioned it once, but I think I got away with it.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Verwijderd
Ik heb nu:
GigaByte GA-MA69GM-S2H
AMD Athlon 64 X2, 5000+ (65W)
2x1gb 800mhz kingston
Nu heb ik begrepen dat er van die chipset alweer een nieuwe versie is, maar maakt dat veel verschil? dat gigabyte mobo kost namelijk maar 55 euro en is ook nog mATX wat betekent dat ik mijn huidige htpc kast ook als server kast kan gaan gebruiken omdat er zo wat meer ruimte vrijkomt en er met wat lego skills dus een extra hdd rekje inpast want ik wil hem namelijk ook als 2003 server gaan gebruiken maar dan wil ik er wel zoveel mogelijk van mijn hdd's in huis in hebben (6).
Maar belangrijker, is die onboard chip snel genoeg voor 1080p? ik heb nu nog geen hdtv dus opzich boeit het nog niet zoveel maar ik wil wel graag dat dat gewoon goed loopt zodra ik dat wel heb. Als die chip niet snel genoeg is neem ik aan dat de cpu het gewoon overneemt en een 5000+ is dan snel genoeg voor al het 1080p materiaal? Heb net een paar test filmpjes van de MS hdplayback site gedownload en die komen op mijn q6600 niet boven de 25% uit dus een 5000+ moet dat toch ook makkelijk kunnen trekken?
Verwijderd
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2008 20:51 ]
Bij de 690G heb je wel een bijzonder krachtige CPU nodig om softwarematig 1080p te kunnen afspelen. Bij de 780G speelt dat veel minder een rol. Dat moet je wel meenemen in je financiele afwegingVerwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 20:43:
Weet je toevallig een paar modellen? heb even op azerty zitten kijken en zie alleen de k9ngm3 maar die heeft volgens mij geen 780g en ook de pricewatch vind niet zoveel. De Gigabyte GA-MA78GM-S2H heeft wel de 780g maar die is meteen weer 20 euro duurder en ik vraag me af of dat het wel waard is als de cpu gewoon bij kan springen bij het andere mobo? dan maakt het in princiepe niet uit en het is voor mij ook nog belangrijk over er een losse bracket bij word geleverd voor s-video want ik heb nog geen HDtv (en zal die ook niet snel krijgen atm).
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Bij Azerty hebben ze ook de K9A2GM-FIH, mooi bordje voor weinig geld. Misschien alleen jammer dat er maar 4 s-ata aanlsuitingen op zitten.Verwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 20:43:
Weet je toevallig een paar modellen? heb even op azerty zitten kijken en zie alleen de k9ngm3 maar die heeft volgens mij geen 780g en ook de pricewatch vind niet zoveel.
Wat wil je er dan aanhangen allemaal? DVD speler en 3 hdd's vind ik toch wel zeker genoeg voor een htpc. Of wou je het gaan gebruiken als data-opslag?Nielson schreef op zondag 06 april 2008 @ 21:58:
[...]
Bij Azerty hebben ze ook de K9A2GM-FIH, mooi bordje voor weinig geld. Misschien alleen jammer dat er maar 4 s-ata aanlsuitingen op zitten.
Verwijderd
Wat is heel krachtig? ik heb die 1080p test video's van de MS site geprobeert op mijn q6600 (met x1600, dus geen hardware acceleratie geloof ik) en die gaf max 25% aan, en 3 cores waren niks aan het doen. Lijkt mij dat een amd 5200+ dat dan ook makkelijk moet aankunnen.psy schreef op zondag 06 april 2008 @ 21:19:
[...]
Bij de 690G heb je wel een bijzonder krachtige CPU nodig om softwarematig 1080p te kunnen afspelen. Bij de 780G speelt dat veel minder een rol. Dat moet je wel meenemen in je financiele afweging
Dat zou de perfecte keuze zijn mits er een s-video/composite bracket bij word geleverd (kan alleen nergens vinden wat er in de doos zit). Mijn probleem is dat ik niet binnenkort een HDtv zal kopen en dus ook een s-video uitgang moet hebben. Het 690g bord had dat, daarom leek mij dat zo'n goede keuze. Die 4 sata porten is idd ook een nadeel. Ik weet nu al dat er sowieso 3 bezet zijn dus nog 1 hdd of een br speler en het is vol, dan ben je die 2 tientjes die je uitspaart tov een 780g bord met 6 sata aansluitingen alweer kwijt aan een pci sata kaart.Nielson schreef op zondag 06 april 2008 @ 21:58:
[...]
Bij Azerty hebben ze ook de K9A2GM-FIH, mooi bordje voor weinig geld. Misschien alleen jammer dat er maar 4 s-ata aanlsuitingen op zitten.
Om toch op +/- hetzelfde bedrag uit te komen zit ik nu te denken aan een 780g bord van gigabyte of asus (liefst gigabyte, maar die lijkt niet echt lekker beschikbaar te zijn dus dan de asus maar) voor de 6 sata porten, een radeon HD3450 voor de s-video aansluiting (eigenlijk gooi ik daar dus 30eu weg, al kan die wel samenwerken met die onboard chip schijnt het dus het levert dan tenminste minder cpu belasting op neem ik aan, ook de IQ schijnt beter te zijn) en om dan weer wat geld terug te pakken een 4800+ ipv een 5200+. Neem aan dat een 4800+ meer dan genoeg is voor HD playback met die 2 gpu's? (server 2003 zal het wel wat minder fijn vinden, maargoed ook een 4800+ moet dat makkelijk aankunnen zodra alles geinstalleerd is, het is toch meer om te testen dus veel belasting is er sowieso niet en zelfs met een 3ghz p4 en 512mb ram was server 2003 redelijk werkbaar dus een 4800+ zal wel lukken denk ik).
Ben ik over het geheel nogsteeds wel een euro of 30 duurder uit dan met een 690g maargoed dan houd ik het er maar op dat ik die toch wel kwijt was geweest aan de uiteindelijke aanschaf van een pci sata controller voor het gebrek aan sata poorten.
In mijn geval als server/htpc. Ik wil zoveel mogelijk van mijn hdd's erin kwijt omdat dat ding zo zuining mogelijk moet worden en geen energie vreter zoals mijn q6600 die nu 16+ uur per dag aanstaat. Er komen sowieso al 5 schijven in (2ide, 3 sata) maar dan zit je dus al heel krap want met de tijd zal er sowieso nog wel 1 hdd bijkomen en dan heb je al een probleem omdat je geen ruimte meer heb voor bv een BR speler (zijn tegenwoordig allemaal sata?).s0k schreef op zondag 06 april 2008 @ 23:02:
[...]
Wat wil je er dan aanhangen allemaal? DVD speler en 3 hdd's vind ik toch wel zeker genoeg voor een htpc. Of wou je het gaan gebruiken als data-opslag?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2008 23:12 ]
Als dat je enige referentie is...wat voor HD moet hij kunnen afspelen voor jou, daar gaat het om. De een gaat niet verder dan 720p in VC1 formaat, de ander wil regelmatig 1080p in H.264 kijken. Voor dat laatste heb je een krachtiger CPU nodig.Verwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 23:09:
[...]
Wat is heel krachtig? ik heb die 1080p test video's van de MS site geprobeert op mijn q6600 (met x1600, dus geen hardware acceleratie geloof ik) en die gaf max 25% aan, en 3 cores waren niks aan het doen. Lijkt mij dat een amd 5200+ dat dan ook makkelijk moet aankunnen.
Sorry maar dat slaat nergens op. Win 2003 draait in een thuissituatie (en daar gaat het om nietwaar?) al heel erg goed vanaf pak hem beet 1,5 Ghz. Een P3 gaat eigenlijk ook wel al duurt het dan allemaal wat langer. Zolang je maar voldoende geheugen hebt! Maar dat met een 4800+ "server 2003 het minder fijn zal vinden" is echt onzin. Als een pc snel genoeg is als fatsoenlijke HTPC, draait Win2003 echt als een tierelierDat zou de perfecte keuze zijn mits er een s-video/composite bracket bij word geleverd (kan alleen nergens vinden wat er in de doos zit). Mijn probleem is dat ik niet binnenkort een HDtv zal kopen en dus ook een s-video uitgang moet hebben. Het 690g bord had dat, daarom leek mij dat zo'n goede keuze. Die 4 sata porten is idd ook een nadeel. Ik weet nu al dat er sowieso 3 bezet zijn dus nog 1 hdd of een br speler en het is vol, dan ben je die 2 tientjes die je uitspaart tov een 780g bord met 6 sata aansluitingen alweer kwijt aan een pci sata kaart.
Om toch op +/- hetzelfde bedrag uit te komen zit ik nu te denken aan een 780g bord van gigabyte of asus (liefst gigabyte, maar die lijkt niet echt lekker beschikbaar te zijn dus dan de asus maar) voor de 6 sata porten, een radeon HD3450 voor de s-video aansluiting (eigenlijk gooi ik daar dus 30eu weg, al kan die wel samenwerken met die onboard chip schijnt het dus het levert dan tenminste minder cpu belasting op neem ik aan, ook de IQ schijnt beter te zijn) en om dan weer wat geld terug te pakken een 4800+ ipv een 5200+. Neem aan dat een 4800+ meer dan genoeg is voor HD playback met die 2 gpu's? (server 2003 zal het wel wat minder fijn vinden, maargoed ook een 4800+ moet dat makkelijk aankunnen zodra alles geinstalleerd is, het is toch meer om te testen dus veel belasting is er sowieso niet en zelfs met een 3ghz p4 en 512mb ram was server 2003 redelijk werkbaar dus een 4800+ zal wel lukken denk ik).
Voor mij persoonlijk is 't wel genoeg, bordje staat daarom ook nog op mijn verlanglijstje i.c.m. een X2 4850E. Als de hd ruimte te weinig wordt haal ik liever een nieuwe grote schijf i.p.v. er elke keer een schijf bij te drukken, de oude kan wel naar m'n normale pc. Maar vond 't vooral jammer omdat de chipset het wel ondersteund, en de andere bordjes het wel hebben.s0k schreef op zondag 06 april 2008 @ 23:02:
[...]
Wat wil je er dan aanhangen allemaal? DVD speler en 3 hdd's vind ik toch wel zeker genoeg voor een htpc. Of wou je het gaan gebruiken als data-opslag?
Je bedoelt de T2 1080p testclip die op microsoft.com staat?Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 16:57:
Ik heb ook ff die Terminator 2 1080p clip getest op m'n Asus M2A-VM HDMI ik ik kom gemiddeld op 30%(X2 3800@2300Mhz) terwijl de M3A-78 met een BE-4850 op 35%zit
Ik heb 'm op mijn MA78G+Phenom9500 gedraaid en kom nergens boven de 16% CPU load uit. Heb VMC, MPC, KMPlayer en GOMplayer gebruikt. Heb de laatste K-Lite Full Codec Pack geinstalleerd.
Heb m'n systeem in de Chieftec HT-01B nu eindelijk vrij stil door:
a) de voeding te vervangen door een Seasonic SS300SFD 80+
b) de 60mm casefan te vervangen door twee SilenX 60mm 8dB fans
c) de boxed Phenom koeler te vervangen door een Scythe Shuriken
Wat ik nog niet helemaal onder controle heb is het on the fly wisselen van audio/subtitle streams tijdens het kijken van films met Vista Media Center. Ik ben de Media Control Plugin van http://damienbt.free.fr/ aan het proberen, maar ook dat draait niet lekker. Iemand tips?
Die zijn echt heel degelijk en stil.
Maar hoet zit het met de voedingen van Antec.
Bijvoorbeeld in de Antec Fusion 430 kast.
Is die ook echt stil ?
Ik vind het namelijk wat stom zo een kast aan te schaffen (voor de voeding mee te betalen) en die voeding dan achteraf niet te gebruiken (deze bv door eentje van Seasonic vervangen).
Je kan aan je HTPC nogal wat tunen (de boxed koeler van processor vervangen, stillere fans, etc).
Maar een kast kopen (met voeding) en deze voeding dan niet gebruiken, zou ik pas weggegooid geld vinden. Dan koop je beter een andere kast zonder voeding.
Ik hoop dat dit met de Antec Fusion 430 kast niet nodig zal zijn...
Heeft iemand er hier slechte ervaringen mee (kwa geluidsniveau ?)
[ Voor 18% gewijzigd door Gent32m op 07-04-2008 09:54 ]
Verwijderd
Ja,de 1080P versie.catchingfire schreef op maandag 07 april 2008 @ 08:52:
[...]
Je bedoelt de T2 1080p testclip die op microsoft.com staat?
De Antec Fusion is goedkoper dan de meeste andere kasten die standaard geen eens een voeding hebben.Gent32m schreef op maandag 07 april 2008 @ 09:52:
Ik vind het namelijk wat stom zo een kast aan te schaffen (voor de voeding mee te betalen) en die voeding dan achteraf niet te gebruiken (deze bv door eentje van Seasonic vervangen).
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2008 10:07 ]
Kun je mij misschien vertellen waar je deze voeding vanaf hebt?catchingfire schreef op maandag 07 april 2008 @ 08:52:
[...]
knip
Heb m'n systeem in de Chieftec HT-01B nu eindelijk vrij stil door:
a) de voeding te vervangen door een Seasonic SS300SFD 80+
b) de 60mm casefan te vervangen door twee SilenX 60mm 8dB fans
c) de boxed Phenom koeler te vervangen door een Scythe Shuriken
knip
GigaByte GA-A75M-UD2H, AMD Fusion A8-3870, 8GB PC12800, 750GB
Aber naturlich : http://www.sh-edv.eu/product_info.php?products_id=183carismagdi schreef op maandag 07 april 2008 @ 10:04:
Kun je mij misschien vertellen waar je deze voeding vanaf hebt?
Het was inderdaad effe zoeken, deze voeding is eigenlijk bedoelt voor de OEM markt.
Ik heb recent 2 Antec towers (1 mini en 1 midi) gekocht. De een heeft een EarthWatts 430W, de andere een EarthWatts 380W. Ik denk dat die Fusion ook 1 van die 2 heeft. Deze voedingen zijn beiden erg stil (ik hoor ze niet boven een 120mm scythe s-flex fan uit die op z'n langzaamst draait). En ook beiden zijn het efficiente 80+ voedingen.Gent32m schreef op maandag 07 april 2008 @ 09:52:
Zo'n beetje *de* reden dat ik die Antec kasten heb aangeschaft omdat ze zinnige voedingen hebben, waardoor de totaalprijs van kast+psu erg gunstig is.
Kijk dat zijn de posts die het zo de moeite waard maken om dit topic te blijven volgen. Naar zoiets was ik al een tijd op zoek!catchingfire schreef op maandag 07 april 2008 @ 08:52:
Wat ik nog niet helemaal onder controle heb is het on the fly wisselen van audio/subtitle streams tijdens het kijken van films met Vista Media Center. Ik ben de Media Control Plugin van http://damienbt.free.fr/ aan het proberen, maar ook dat draait niet lekker. Iemand tips?
Heb hem nu in elkaar zitten maar ben helemaal niet zo tevreden over het geluid. Sowieso maakt de harde schijf (Samnsung spinpoint F1) een beetje een brommend geluid door trillingen die hij aan de kast doorgeeft. Maar met name de stock cooler van de BE-2400 cpu maakt een naar geluid. Een soort van ratel, alleen dan zonder dat ik het idee heb dat ie echt aanloopt. En dat terwijl die superzacht draait. Ik moet nog met kast dicht luisteren, maar denk wel dat ik die moet vervangen.
Opvallend, Kazuka klaagde ook al over die stock cooler. van een BE.Jag schreef op maandag 07 april 2008 @ 22:19:
Heb al mijn hardware binnen. Ik heb de bestelling bij Salland geannuleerd na ruim drie weken wachten en bestelling bij alternate geplaatst die het Gigabyte mobo al tijden op voorraad hadden. En de Nexus nx-3000 voeding veranderd in een zuinige Antec earthwatts 380W psu.
Heb hem nu in elkaar zitten maar ben helemaal niet zo tevreden over het geluid. Sowieso maakt de harde schijf (Samnsung spinpoint F1) een beetje een brommend geluid door trillingen die hij aan de kast doorgeeft. Maar met name de stock cooler van de BE-2400 cpu maakt een naar geluid. Een soort van ratel, alleen dan zonder dat ik het idee heb dat ie echt aanloopt. En dat terwijl die superzacht draait. Ik moet nog met kast dicht luisteren, maar denk wel dat ik die moet vervangen.
De stock cooler die ik heb bij mijn X2 3800 EE is daarentegen geluidloos. Alleen bij volle belasting gaat hij heel zachtjes blazen, Echt perfect. Zou dat een andere zijn dan?
Verwijderd
Ik heb de antec fusion black, is still genoeg enkel de stockkoeler (5600+) hoor je soms. Daarom een scythe mini besteld die ik passief wil laten koelen.Gent32m schreef op maandag 07 april 2008 @ 09:52:
Ik heb momenteel ook een voeding van Seasonic in mijn desktop pc.
Die zijn echt heel degelijk en stil.
Maar hoet zit het met de voedingen van Antec.
Bijvoorbeeld in de Antec Fusion 430 kast.
Is die ook echt stil ?
Je kan aan je HTPC nogal wat tunen (de boxed koeler van processor vervangen, stillere fans, etc).
Maar een kast kopen (met voeding) en deze voeding dan niet gebruiken, zou ik pas weggegooid geld vinden. Dan koop je beter een andere kast zonder voeding.
Ik heb zelf een aantal Spinpoint schijven in m'n HTPC zitten. Ben begonnen met twee 400GB schijven en die zijn heerlijk stil. Sinds kort heb ik er twee 500GB exemplaren bijgezet maar die vertonen inderdaad een hinderlijk gebrom. Alsof ze niet echt lekker gebalanceerd zijn. Daar ben ik dus eigenlijk niet erg tevreden over. Ik zit er nu aan te denken om de 500GB exemplaren te vervangen door een WD 1TB greenpower en die 500GB dingen in m'n gewone PC te stoppen. Komt trouwens ook nog bij dat vier schijven in m'n HTPC een beetje veel van het goede is qua warmteontwikkeling. Misschien wordt het toch tijd voor een NAS die ik in de meterkast kan wegstoppen. Als dan ook de SSD schijven een beetje betrouwbaarder en betaalbaarder worden dan kan de systeemschijf op SSD en is de boel helemaal mooi koel en stil.Jag schreef op maandag 07 april 2008 @ 22:19:
Heb al mijn hardware binnen. Ik heb de bestelling bij Salland geannuleerd na ruim drie weken wachten en bestelling bij alternate geplaatst die het Gigabyte mobo al tijden op voorraad hadden. En de Nexus nx-3000 voeding veranderd in een zuinige Antec earthwatts 380W psu.
Of gewoon een slecht exemplaar. Ik weet het ook niet, maar het zou toch wel gek zijn om met elk model een andere fan erbij te doen.psy schreef op maandag 07 april 2008 @ 23:08:
[...]
Opvallend, Kazuka klaagde ook al over die stock cooler. van een BE.
De stock cooler die ik heb bij mijn X2 3800 EE is daarentegen geluidloos. Alleen bij volle belasting gaat hij heel zachtjes blazen, Echt perfect. Zou dat een andere zijn dan?
Ik heb even gemeten: op 5cm afstand zo'n 54dBc bij de processor fan en 52dBc bij de HD. Ga zo de computer helemaal afmaken met kabels tie-wrappen ed. En dan met kast dicht nog eens luisteren.
Ben wel benieuwd hoe de ervaringen van anderen is met de stock cooler. En of iemand een alternatief weet dat niet groter is dan deze (want geen ruimte in de case).
Ik moet bekennen dat mijn CPU wel ontzettend koel blijft. Zelfs onder volle belasting wordt het koelblok niet warm. Het kost zelfs moeite om een verschil in temperatuur te ontdekken. Dus dan zal de fan ook nauwelijks draaien. Hoe zit dat bij jullie?
Overigens schijnt de F1 serie wel iets luidruchtiger te zijn, vooral de 1 TB versie.
[ Voor 9% gewijzigd door psy op 08-04-2008 10:17 ]
ik heb hetzelfde met mijn BE-2350 koelerJag schreef op maandag 07 april 2008 @ 22:19:
Maar met name de stock cooler van de BE-2400 cpu maakt een naar geluid. Een soort van ratel, alleen dan zonder dat ik het idee heb dat ie echt aanloopt. En dat terwijl die superzacht draait. Ik moet nog met kast dicht luisteren, maar denk wel dat ik die moet vervangen.
[ Voor 125% gewijzigd door _starbuck_ op 08-04-2008 11:46 ]
De std. meegeleverde fans zijn nou niet de beste/stilste, daar wordt niet echt op geselecteerd. Er blijken ook nog al wat verschillen in te zitten.
Wil je een goedkope en echt stille oplossing?
Behoud het koelblok en plak er een 120mm (stille) fan op, middels een fanadapter:

Zie deze eerdere post
hmm, een standaardfan is toch 60MM, dan heb je een 60MM naar 120MM adapter nodig. Waar kun je die krijgen?kaajee schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 11:52:
Herriemakende fans van de stock AMD cooler!!
De std. meegeleverde fans zijn nou niet de beste/stilste, daar wordt niet echt op geselecteerd. Er blijken ook nog al wat verschillen in te zitten.
Wil je een goedkope en echt stille oplossing?
Behoud het koelblok en plak er een 120mm (stille) fan op, middels een fanadapter:
[afbeelding]
Zie deze eerdere post
Mijn standaard AMD fan was gewoon 80mm hoor!_starbuck_ schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 12:31:
[...]
hmm, een standaardfan is toch 60MM, dan heb je een 60MM naar 120MM adapter nodig. Waar kun je die krijgen?
60mm lijkt me heel sterk, wellicht 70, maar 60?????
En waar evt. een 70mm heeft gezeten kun je waarschijnlijk die 80mm fanadapter prima kwijt, even meten of je ergens een 'diameter' van 80mm op je koelblok hebt............
edit: en anders zijn er ook 60mm-naar-80mm adapters, en dan vervolgens weer een 80-120mm, wordt een hele toren!!
[ Voor 11% gewijzigd door kaajee op 08-04-2008 12:49 ]
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Athlon 64 X2 5000+ (black edition) | € 66,69 | € 66,69 |
1 | Antec Fusion (mATX, 430W, Zilver/Zwart) | € 148,40 | € 148,40 |
1 | Conceptronic CBT200U2A Bluetooth 2.0 USB Adapter 200M | € 9,92 | € 9,92 |
1 | Corsair TWIN2X2048-6400C4 2GB (2x 1GB) DDR2 | € 38,98 | € 38,98 |
1 | Gigabyte GA-MA78GM-S2H | € 70,95 | € 70,95 |
1 | Logitech Cordless Mediaboard Pro | € 47,66 | € 47,66 |
1 | Logitech Harmony Remote 555 | € 48,79 | € 48,79 |
1 | Samsung SH-S203D | € 17,45 | € 17,45 |
1 | Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB | € 131,77 | € 131,77 |
1 | Scythe Ninja Mini | € 29,90 | € 29,90 |
Importeren | Totaal | € 610,51 |
Bluetooth dongle heb ik erbij genomen voor het mediaboard pro. Wat ik mij dus afvroeg... heeft iemand al geprobeerd om een bluetooth dongle op een interne USB poort aan te sluiten in de behuizing, zodat je niet met een uitstekend stokje zit? Hoe zit het met het bereik daarvan i.c.m. het toetsenbord? Kan dat wel?
Verwijderd
En weet iemand waarom de amd 4450E overal zo slecht leverbaar is? deze lijkt mij heel interresant omdat ie op 45watt zit, dat moet haast passief te koelen zijn zelfs zonder giga coolblok, helemaal met cool n quite aan. (heb hier op werk atm toevallig een 1.7Ghz p4 passief gekoelt liggen met een normaal koelblok erop)
volgens mij is dat eerste onderwerp al uitgebreid behandeld in dit topicVerwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:11:
Weet iemand of er ook zoiets als een dvi/d-sub naar s-video adapter bestaat? (voor een leuk prijsje) Blijf het toch een beetje zonde vinden om straks een extra graka te moeten kopen omdat het gigabyte mobo alleen HDMI heeft.
En weet iemand waarom de amd 4450E overal zo slecht leverbaar is? deze lijkt mij heel interresant omdat ie op 45watt zit, dat moet haast passief te koelen zijn zelfs zonder giga coolblok, helemaal met cool n quite aan. (heb hier op werk atm toevallig een 1.7Ghz p4 passief gekoelt liggen met een normaal koelblok erop)
de 4450E is slecht leverbaar omdat hij nieuw is...
Wat betreft zo'n convertor: heb helaas geen ruimte qua hoogte voor een convertor plus 12cm fan. Ik vraag me af hoe warm die cpu wordt zonder actieve koeling.
Verwijderd
Ah sorrry, ben nog niet zo vaak in dit topic geweest dus heb het meeste gemist. Heb je hier misschien wat meer info over? ik heb gezocht met de search maar kom vooral mijn eigen posts tegen het ''... koop een extra videokaart''._starbuck_ schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:24:
[...]
volgens mij is dat eerste onderwerp al uitgebreid behandeld in dit topic
de 4450E is slecht leverbaar omdat hij nieuw is...
De 4450e is bij alternate trouwens wel op voorraad geloof ik. Tenminste, volgens de pricewatch alleen staat die op de site als een 4050 maar bij de specs staat wel 2,3ghz en er staat nog een 4050 die goedkoper is en 2.1ghz is dus een typo?
Trouwens nog een vraagje over hybrid crossfire, werken beide outputs samen? zodat de gpu de igp bij kan staan en visa versa (omdat ik de igp voor hdmi gebruik en de videokaart voor s-video want de radeon 3450 heeft geen hdmi maar die hardware acceleratie is wel zo fijn omdat ik nu dus voor een tragere cpu kies).
Zoek maar eens op "RGB"Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:44:
[...]
Ah sorrry, ben nog niet zo vaak in dit topic geweest dus heb het meeste gemist. Heb je hier misschien wat meer info over? ik heb gezocht met de search maar kom vooral mijn eigen posts tegen het ''... koop een extra videokaart''.
Nog iemand die interesse heeft in een zwarte S14V (nieuw in doos) voor 315 euro laat het mij even weten. Omgeving Eindhoven / Limburg.
[ Voor 14% gewijzigd door psy op 08-04-2008 18:59 ]
-=offtopic=-psy schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 16:59:
Nog iemand die interesse heeft in een zwarte S14V voor 315 euro laat het mij even weten. Omgeving Eindhoven / Limburg.
Je bied hem aan voor nieuwprijs?
Als je de prijs nu eens echt interessant maakt dan heb ik serieus interesse. PM me maar.
-=ontopic=-
Testing, one, two ...
Verwijderd
Volgens de manual van de gigabyte website moet je de audio settings direct op HDMI zetten -vanuit de screendumps lijkt het alsof je keuze tussen 2 audio controllers hebt met dit bord.. m.a.w. als je sound via HDMI aanzet, is er geen geluid meer over optical? (zou heel jammer zijn
Heb net even gemeten. Gigabyte 780G bordje, X2 3800 EE 35W, Samsung HD501LJ 500GB, FloppyDTV, oude 360Watt Chieftec voeding, Vista 32 bit.Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 19:58:
[...]
Ik dacht dat de 780G bordjes zuiniger waren dan de 690G bordjes maar 76W idle vind ik niet echt zuinig.
Mijn HTPC(M2A-VH HDMI,X2 3800EE 35W,2X1Gb,Samsung 500Gb,PVR 150,DVD drive,Seasonic SII 330W) zit idle op 50W en bij de vogelscene op 85W.
Idle verbruik 52 Watt
En dan heb ik nog geen echt effectieve voeding. De meting op die site klopt echt van geen meter.
Grappig ik zie dat jij zelfs exact dezelfde EE hebt
[ Voor 4% gewijzigd door psy op 08-04-2008 23:56 ]
Nee dat zal niet gaan vrees ik, heb zelf welliswaar niet de 780 maar de voorganger; 690 en daar gaat het ook niet.Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 23:26:
wie o wie met een nieuwe gigabyte GA-MA78GM-S2H kan voor mij controleren/bevestigen of dit moederbord gelijktijdig geluid kan leveren via HDMI en de optical SPDIF out?
Volgens de manual van de gigabyte website moet je de audio settings direct op HDMI zetten -vanuit de screendumps lijkt het alsof je keuze tussen 2 audio controllers hebt met dit bord.. m.a.w. als je sound via HDMI aanzet, is er geen geluid meer over optical? (zou heel jammer zijn)
Is ook wel logisch, want de audio-over-HDMI is ahw een geheel aparte geluidskaart; de audio chip geintegreerd in de ATi GPU/IGP en daarnaast de Realtek 889a. En 2 geluidskaarten tegelijk aanspreken gaat binnen Windows niet............je moet kiezen tussen 1 van beide....
In MP kon ik eerst nog via de GUI switchen via welke output ik wil gaan, maar nu blijft alles over spdif gaan (ik vermoed dat reclocker er voor iets tussenzit).
Is het trouwens wel mogelijk om tegelijkertijd spdif + analoge output te hebben?
Ik heb dit bordje... voor zover ik weet gaat het niet, het is mij in ieder geval nog niet gelukt.Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 23:26:
wie o wie met een nieuwe gigabyte GA-MA78GM-S2H kan voor mij controleren/bevestigen of dit moederbord gelijktijdig geluid kan leveren via HDMI en de optical SPDIF out?
edit: ik draai Vista Ultimate 32bit SP1
[ Voor 5% gewijzigd door catchingfire op 09-04-2008 10:22 ]
Verwijderd
dat is erg jammer...zoals kajee aangeeft logisch te verklaren, al had ik de hoop dat ze alles via 1 audiochip hadden geregeld.catchingfire schreef op woensdag 09 april 2008 @ 08:22:
[...]
Ik heb dit bordje... voor zover ik weet gaat het niet, het is mij in ieder geval nog niet gelukt.
zoals darkie vraagt: Weet jij of het wel mogelijk is om tegelijkertijd SPDIF passthrough bij het kijken van een DVD via het moederbord te doen, en tegelijkertijd analoog (stereo) geluid uit de jacks te krijgen?
&DaRKie schreef op woensdag 09 april 2008 @ 07:53:
..........
Is het trouwens wel mogelijk om tegelijkertijd spdif + analoge output te hebben?
Dit is wel softwarematig/driver en kan, debiel genoeg, in Vista niet maar in XP wel. Voor mij een reden om niet naar Vista te gaan.......het is met een bepaalde chip en hack (dll) wel te doen, moet ik even nakijken of dat voor deze chip (889A) gold......Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 09:02:
[...]
.........
zoals darkie vraagt: Weet jij of het wel mogelijk is om tegelijkertijd SPDIF passthrough bij het kijken van een DVD via het moederbord te doen, en tegelijkertijd analoog (stereo) geluid uit de jacks te krijgen?
Ik weet van de gigabyte dat die het niet kan. Die kan alleen hdmi of dvi naast vga. Ik heb 2 digitale displays (beamer en t.v.) die ik wil aansluiten en het zou mooi zijn als ik dan niet alsnog een extra videokaart erin hoef te stoppen i.v.m. het stroomverbruik.
Lijkt me geen probleem, Bluetooth gaat door muren etc. dus dat moet lukken. Mediaboard pro werkt echt super trouwensBakove schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 14:50:
Bluetooth dongle heb ik erbij genomen voor het mediaboard pro. Wat ik mij dus afvroeg... heeft iemand al geprobeerd om een bluetooth dongle op een interne USB poort aan te sluiten in de behuizing, zodat je niet met een uitstekend stokje zit? Hoe zit het met het bereik daarvan i.c.m. het toetsenbord? Kan dat wel?
Nee, is (vast) een beperking van de grafische (ATi) chip en zal dus (net als met de voorganger; 690G) bij alle boards hetzelfde zijn. Alleen maar analoog en digitaal tegelijk; geen 2x digitaal of 2x analoog............ceezet schreef op woensdag 09 april 2008 @ 11:12:
Weet iemand of er een van de nieuwe 780g planken ook hdmi en dvi signaal tegelijk kunnen uitsturen ?
Ik weet van de gigabyte dat die het niet kan. Die kan alleen hdmi of dvi naast vga. Ik heb 2 digitale displays (beamer en t.v.) die ik wil aansluiten en het zou mooi zijn als ik dan niet alsnog een extra videokaart erin hoef te stoppen i.v.m. het stroomverbruik.
Verwijderd
Als je een link naar die hack info hebt, dan graag... wil ik me eerst in verdiepen voordat ik zo'n plankje aanschaf. Anders zal ik toch voor een losse Geforce 8600 moeten gaan om spdif passthrough te doenkaajee schreef op woensdag 09 april 2008 @ 09:14:
Dit is wel softwarematig/driver en kan, debiel genoeg, in Vista niet maar in XP wel. Voor mij een reden om niet naar Vista te gaan.......het is met een bepaalde chip en hack (dll) wel te doen, moet ik even nakijken of dat voor deze chip (889A) gold......

Daarnaast is de hd (Samsung F1 spinpoint 750Gb) ook verre van stil. Deels komt dat denk ik door trillingen die aan de kast worden doorgegeven. Ik ga eerst even luisteren met de andere cpu fan. En anders gooi ik er op termijn wel een andere hd in en verkoop deze. Het moet en zal stil worden, zou toch moeten lukken!
Ik heb er wel spijt van dat ik op ervaringen met eerdere spinpoints af ben gegaan en klakkeloos deze heb gekocht, toch beter een WD kunnen nemen.
Wat trouwens wel erg goed gaat, is het hardwarematig decoden van h264. Dat is eigenlijk heel makkelijk gelukt en video kwaliteit is gewoon heel goed. Dit zijn alle codecs die ik gebruik:
Media Player Classic Home Cinema 1.1.0.0 (VMR9 renderless met interne h264 codec)
Ffdshow beta 4 (weet niet exacte versie)
Theatertek 2.6 (voor de MPEG 2 codec)
Haali media splitter
Real / quicktime alternative
Voor de GPU gebruik ik de cats 8.3 met de oude control panel van 7.7 (aanrader!). CPU load is nu 2% ofzo bij 720p mkv's (bij alle die ik getest heb). 1080p (oude releases) deed ie nog softwarematig, cpu load ongeveer 50% op beide cores. Ben benieuwd of moderne 1080p releases het wel allemaal doen (dowload weinig 1080p omdat ik 2 720p displays heb).
[ Voor 28% gewijzigd door Jag op 09-04-2008 13:58 ]
Waarom een 'aanrader' en waarom deze combi (8.3 & 7.7)Jag schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:50:
...................
Voor de GPU gebruik ik de cats 8.3 met de oude control panel van 7.7 (aanrader!).
Misschien toch maar een 1-platter schijf? Hoeveel geluid maakt de HD eigenlijk als deze los ligt buiten de case?Jag schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:50:
Ik ben toch erg teleurgesteld over de herrie die uit mijn config komt, echt veel meer dan ik gedacht had. Ook met kast dicht in het AV meubel op een onacceptabel niveau. Ik ga sowieso de cpu fan op korte termijn vervangen van de BE-2400 (de stock versie). Gelukkig heb ik nog een stock fan liggen van een 3400+ die in de media center van mijn vriendin zit. Misschien dat die niet ratelt. Het zou toch niet nodig moeten zijn dat er hoorbaar geluid van die fan afkomt bij die 1000 toeren (ofzo) die hij maakt.
Daarnaast is de hd (Samsung F1 spinpoint 750Gb) ook verre van stil. Deels komt dat denk ik door trillingen die aan de kast worden doorgegeven. Ik ga eerst even luisteren met de andere cpu fan. En anders gooi ik er op termijn wel een andere hd in en verkoop deze. Het moet en zal stil worden, zou toch moeten lukken!
Ik heb er wel spijt van dat ik op ervaringen met eerdere spinpoints af ben gegaan en klakkeloos deze heb gekocht, toch beter een WD kunnen nemen.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Antec Fusion Black 430 | € 149,76 | € 149,76 |
1 | Asus EAX1550 SILENT/TD/128M | € 23,42 | € 23,42 |
1 | Asus P5E-VM HDMI | € 95,41 | € 95,41 |
1 | Intel Core 2 Duo E8400 | € 154,- | € 154,- |
2 | Kingston KVR667D2N5/2G | € 26,35 | € 52,70 |
1 | Lite-On LH-20A1S | € 19,80 | € 19,80 |
1 | Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB | € 130,48 | € 130,48 |
1 | Scythe Ninja Mini | € 29,90 | € 29,90 |
Importeren | Totaal | € 655,47 |
Op den duur wil ik 4 HD's in de antec fusion zien te proppen, ook al is daar standaard geen ruimte voor vrijgemaakt. Dat word dus klussen. Daarnaast moet het systeem natuurlijk wel stil worden. Zou het schelen als ik de e8400 passief ga koelen met de scythe ninja (wat betreft geluid)? en is dat uberhaubt mogelijk in deze configuratie?
Behalve bovenstaand bootschappenlijstje komt er ook een PVR-500 van hauppauge in, die nu al in mijn huidige computer zit. Als het onboard geluid me niet gaat bevallen dan ga ik ook nog kijken naar een PCIe x1 geluidskaartje. Helaas zijn die er nog niet zo veel
Interresant is ook de ontwikkeling van een nieuwe dual-tuner tv-kaart bij hauppauge:
in de states hebben ze deze hvr-1800 op de markt en deze is geschikt voor een PCIe x1 slot. Dat zou mij goed uitkomen aangezien ik dan een geluidskaart in het enige normale PCI-slot kan steken dat ik op het moederbord heb. Helaas is dat ding er nog niet voor PAL. Iemand enig idee of een dergelijke kaart voor ons beschikbaar komt?
Ik kies graag voor hauppauge omdat die tot nu toe goed ondersteund word door opensource projecten als Mediaportal.
De PC moet geschikt zijn om HD-media af te spelen en later ook vlekkeloos blu-ray disks kunnen spelen (zogauw de blu-ray branders betaal baar zijn geworden). Ook moet het dienen als desktop PC. De extra video-kaart zit er eigelijk alleen in om een s-video uitgang te hebben voor mijn normale tv. Op den duur moet die vervangen worden voor een leuk lcd schermpje en dan kan de videokaart er uit.
Opmerkingen over bovenstaande plannen zijn welkom. Als iemand nog ergens foutjes vind in compatibiliteit vind dan hoor ik dat het graag.
Antec Fusion Black, Intel e8400, EAH3450 512MB, 2x2GB pc6400 kingston, p5e-vm hdmi, 1x1TB 1x500GB
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Ik bedoelde een aanrader om de oude control panel te gebruiken ipv de Catalyst Control Center wat wat mij betreft een hopeloos stuk software is. En als je van de cat 7.7 de control panel installeert werkt dat gewoon met de nieuwe 8.3's.kaajee schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:32:
[...]
Waarom een 'aanrader' en waarom deze combi (8.3 & 7.7)
Goede vraag. Ik denk ook wel redelijk wat, er zit ook wel een hoog frequente component in. Ik zal het vanavond eens testen als ik ook een andere fan erop zet.psy schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:38:
[...]
Misschien toch maar een 1-platter schijf? Hoeveel geluid maakt de HD eigenlijk als deze los ligt buiten de case?
En ja, 1 platter, ik wil wel veel opslag in principe. Ik vind 500 iig te weinig. Die "750Gb" is trouwens ook verre van 750Gb, minder dan 700Gb (ergens in de 680 geloof ik). Als het 750.000.000 bytes zou zijn, zou dat 715Gb moeten betekenen.
Als ik mijn 8400 ooit ga krijgen ben ik van plan hem passief te koelen met de ninja mini. Moet wel lukken daar de fans (omgeruild met 2 nexus) er practisch naast staan.
De F1 is gewoon wel stil, alleen door de fibraties maken componenten waar de F1 aan verbonden zijn gewoon meer lawaai. Daar was je met een beetje review lezen (of dit topic) wel achter gekomen.Jag schreef op woensdag 09 april 2008 @ 15:08:
[...]
Goede vraag. Ik denk ook wel redelijk wat, er zit ook wel een hoog frequente component in. Ik zal het vanavond eens testen als ik ook een andere fan erop zet.
Gewoon wat rubbers oid gebruiken en hij is goed stil te krijgen.
[ Voor 36% gewijzigd door disheaver op 09-04-2008 15:14 ]
Ik heb hem gekocht omdat je voor relatief weinig geld (140 euro) een mooie degelijk kast krijgt:Sherlock schreef op woensdag 09 april 2008 @ 15:02:
Niet dat ik het geen mooie kast vind hoor, maar waarom gaat werkelijk iedereen voor die Antec Fusion? Ik vind zelf die USB en Firewire poorten op de voorzijde zo jammer.
- lcd'tje
- stealth dvd tray
- IR module waarmee ik via de remote hem kan aan/uit schakelen + normale IR functies
- volume knop - die ik niet echt gebruik - maar het geef de kast toch meer een htpc dan een pc look
- er zijn rubbertjes voorzien voor de HD waardoor mijn F1 160gb schijf muisstil is
Hij is wel niet zo klein als sommige andere HTPC cases, maar die zijn meestal duurder(en in de meeste gevallen moet je nog een voeding apart bijkopen)
[ Voor 5% gewijzigd door DaRKie op 09-04-2008 15:25 ]
Daar kan ik je geen antwoord op geven, ik koop hem iig niet.Sherlock schreef op woensdag 09 april 2008 @ 15:02:
Niet dat ik het geen mooie kast vind hoor, maar waarom gaat werkelijk iedereen voor die Antec Fusion? Ik vind zelf die USB en Firewire poorten op de voorzijde zo jammer.
Vrijdag komen ze mijn oude mce ophalen, die is verkocht. Dan wil ik voor de volgende onderdelen gaan:
Antec NSK1480 350W 80+
Gigabyte GA-MA78G-S2H
Sony-NEC AD-7200S Silver
Arctic Alpine 64
Microsoft Remote Controle NL
AMD Athlon64 X2 3800+ 35W*
Team 2 x 1GB*
WD 500GB GreenPower*
VistaView Sabre2020*
Met * zijn al onderdelen die ik heb, wie heeft er nog opmerkingen over de overige delen?
GigaByte GA-A75M-UD2H, AMD Fusion A8-3870, 8GB PC12800, 750GB
Mijn HD501LJ 500GB maakt gelukkig erg weinig geluid. Is wel nog de oude Spinpoint 166 serie en die lijken wat stiller te zijn als de F1 serie. Maarja, dat is nog ‘los’ liggend. Dat kan anders worden als deze ingebouwd wordt. Mijn S14V case komt later deze week. Zal eens posten wat dat dan wordt.Jag schreef op woensdag 09 april 2008 @ 15:08:
[...]
Ik bedoelde een aanrader om de oude control panel te gebruiken ipv de Catalyst Control Center wat wat mij betreft een hopeloos stuk software is. En als je van de cat 7.7 de control panel installeert werkt dat gewoon met de nieuwe 8.3's.
[...]
Goede vraag. Ik denk ook wel redelijk wat, er zit ook wel een hoog frequente component in. Ik zal het vanavond eens testen als ik ook een andere fan erop zet.
En ja, 1 platter, ik wil wel veel opslag in principe. Ik vind 500 iig te weinig. Die "750Gb" is trouwens ook verre van 750Gb, minder dan 700Gb (ergens in de 680 geloof ik). Als het 750.000.000 bytes zou zijn, zou dat 715Gb moeten betekenen.
In mijn server heb ik drie dezelfde schijven, in een chieftec midtower. Hier hoor je ze wel wat duidelijker, ze zitten daar in een frame zonder rubbers ofzo. Maar die server staat in een trapkast dus daar heb ik weer geen last van.
In mijn werkpc heb ik notabene VIER 15k scsi schijven die ik echt nauwelijks hoor draaien. Wel in een erg stille P180 case die heel goed stil is qua geluid. Dus de case maakt wel veel uit.
Als dadelijk blijkt dat die 501LJ ook teveel geluid maakt zodra ingebouwd zet ik er een 1 platter in, of zo’n WD Green schijf. Die draaien slechts 5400 toeren. Ik hoef niet persé een heel grote schijf aangezien ik veel afspeel vanaf mijn server, dat is een groot voordeel.
Die WD's stonden laatst in de hardware.info en werden geroemd om hun ongelofelijke 'stilte'
Ik heb in mijn gewone pc zo’n PVR-500 en vind het een ongelofelijke k**kaart. Het idee is leuk (twee tuners), maar de kwaliteit is gewoon belabberd. Hoe goed je signaal ook is, de kwaliteit van een goeie ATI tv-kaart ga je nooit krijgen. Helaas maakt ATI al lang geen tv kaarten meer voor Europa.disheaver schreef op woensdag 09 april 2008 @ 15:10:
Lijkt op die van mij. Alleen zonder videokaart (niet goed onderzocht, maar kon je wel zowel onboard als een extra videokaart gebruiken in de p5e-vm?) en WD schijf ipv F1. En nog steeds op zoek naar een hauppauge 500 (momenteel heb ik een pinnacle 50i) (>iemand die zijn 500 kwijt wil/wil ruilen?).
[ Voor 18% gewijzigd door psy op 09-04-2008 15:29 ]
Wat voor een voeding heb je? Ben je daar wel tevreden over wat betreft geluid?Jag schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:50:
Ik ben toch erg teleurgesteld over de herrie die uit mijn config komt.
Mocht het je intereseren:Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 23:26:
Volgens de manual van de gigabyte website moet je de audio settings direct op HDMI zetten -vanuit de screendumps lijkt het alsof je keuze tussen 2 audio controllers hebt met dit bord.. m.a.w. als je sound via HDMI aanzet, is er geen geluid meer over optical? (zou heel jammer zijn)
http://www.quicksoundswitch.toflo.de/
Met dit tooltje kan je via hotkeys switchen tussen default sound devices in windows xp. Zelf gebruik ik het zo dat ik via de remote de hotkey activeer enzo kies tussen hdmi en spdif.
Tegenwoordig voor de 5000+ black edition gaat ipv de 5200+
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2008 10:35 ]
Ik heb een vergelijkbare setup (antec fusion E8400 en de scythe mini ninja, HD2600 passief, 2 12 cm case fans F1 750 GB)Ras schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:54:
I Zou het schelen als ik de e8400 passief ga koelen met de scythe ninja (wat betreft geluid)? en is
Ik koel de cpu passief
Die Saber Vistaview zou dan dus een betere keus moeten zijn of heb je daar geen ervaring mee?Ik heb in mijn gewone pc zo’n PVR-500 en vind het een ongelofelijke k**kaart. Het idee is leuk (twee tuners), maar de kwaliteit is gewoon belabberd. Hoe goed je signaal ook is, de kwaliteit van een goeie ATI tv-kaart ga je nooit krijgen. Helaas maakt ATI al lang geen tv kaarten meer voor Europa.
Maar die sluit je aan op de PCI express bus, en niet via een standaard PCI slotD-e-n schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:07:
[...]
Die Saber Vistaview zou dan dus een betere keus moeten zijn of heb je daar geen ervaring mee?
mja, nog geen linux drivers voor pci-e tv kaarten...obsidian schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:13:
[...]
Maar die sluit je aan op de PCI express bus, en niet via een standaard PCI slot
Da's voor mij geen probleem dus voor mij een goede optieobsidian schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:13:
[...]
Maar die sluit je aan op de PCI express bus, en niet via een standaard PCI slot
Niet zelf, maar check maar eens onderstaande links.D-e-n schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:07:
[...]
Die Saber Vistaview zou dan dus een betere keus moeten zijn of heb je daar geen ervaring mee?
http://www.htpcnews.com/i...ask=view&id=684&Itemid=26
Tv kaart(en) en de kwaliteit er van, Deel II
hardware-lover in "Tv kaart(en) en de kwaliteit er van, Dee..."
Mars Warrior in "Tv kaart(en) en de kwaliteit er van, Dee..."
Verwijderd
seasonic 380watt voeding (schijnt zuinig en stil te zijn, lijkt me perfect)
amd 4450e (stond bij azerty op 2 tot 3 dagen, leek me de beste keus door het lage verbruik)
GigaByte GA-MA78GM-S2H (ga alleen wel tijdelijk een fx5200pci ermee gebruiken (moet ik nog even ruilen voor mijn agp fx5200) omdat ik nog geen hdtv heb en het mobo helaas geen s-video heeft)
Corsair TWIN2X2048-6400C4 (wou eerst kingston nemen maar op de vorige pagina stond deze en maar 4 euro goedkoper).
totaal inc verzendkosten net onder de 250 euro.
Heb de 750gb schijf maar even achterwegen gelaten omdat deze maand al vrij prijzig word. Heb trouwens zoveel troep op mijn pc dat ik dat beter eerst eens uit kan gaan zoeken.
Verwijderd
Interessante tool Stefimke, houd je ons op de hoogte hoe 't ermee gaat? Ik ga dit ook wel eens proberen voor VMC..Wat ik nog niet helemaal onder controle heb is het on the fly wisselen van audio/subtitle streams tijdens het kijken van films met Vista Media Center. Ik ben de Media Control Plugin van http://damienbt.free.fr/ aan het proberen, maar ook dat draait niet lekker. Iemand tips?
Ikzelf heb een ouderwetse JVC-tv en zit dus ook met dat tv-out probleem. Ik heb niet zo heel veel verstand van audioapparatuur en misschien een gekke vraag daarom: zou dit probleem wellicht te ondervangen zijn door een receiver? De betere receivers hebben volgens mij ook HDMI en als je die ertussen zou kunnen zetten zou dat een oplossing zijn. Ik koop eerdaags toch een nieuwe dus dan houd ik daar meteen rekening meepsy schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:35:
[...]
Ik zit met hetzelfde tv-out probleem. Voorlopig wil ik mijn Sony 32 inch CRT blijven gebruiken. Ben er nog niet uit, een extra kaart met tvout (zonde), of een RGB proberen te maken vanuit de VGA uitgang. Maar durf ik dat risico wel aan? Zie ook RGB-scart met een HTPC
Ik weet nog niet eens of de ATI onboard van de GA-MA78GM-S2H die benodigde sync signalen kan leveren, aangezien er ook al geen s-video op zit
Verwijderd
Idem hier eveneensD-e-n schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 01:01:
[...]
Ikzelf heb een ouderwetse JVC-tv en zit dus ook met dat tv-out probleem. Ik heb niet zo heel veel verstand van audioapparatuur en misschien een gekke vraag daarom: zou dit probleem wellicht te ondervangen zijn door een receiver? De betere receivers hebben volgens mij ook HDMI en als je die ertussen zou kunnen zetten zou dat een oplossing zijn. Ik koop eerdaags toch een nieuwe dus dan houd ik daar meteen rekening mee
Ik heb hier ook nog een prachtig werkende 5 jaar oude Widescreen 100Hz. Philips CRT TV staan die ik wel nog een tijdje wil houden.
Ik zou dus ook gebruik moeten maken van een extra grafisch kaartje om een TV-out te verkrijgen via s-vhs ... beetje sneu eigenlijk.
Solderen is voor mij absoluut geen probleem.
Als er mij iemand kan vertellen hoe ik een DVI --> Scart , DVI --> s-vhs, D-Sub --> Scart of een D-Sub --> s-vhs kan in elkaar solderen .... alvast bedankt ... of kan je dergelijke kabels/adapters kant en klaar kopen
Ik heb hier een Mediamarkt dicht in de buurt ter info,.. als zoiets bestaat .. dan moeten ze het daar zeker hebben
Ik ben dus ook héél ernstig aan het kijken voor een HTPC.
Ik heb al een héél pak gelezen hier in dit topic ....
Mijn keuze zou onderstaande worden;
- GA-MA78GM-S2H
- AMD Athlon 64 X2 BE-2350
Hopelijk is deze combinatie met zijn onboard ATI HD3200 alvast krachtig genoeg om alle formaten films incl. Blue-Ray en x264 zonder problemen af te spelen en dat ik dus niet omwille van mijn TV-out probleem er nog een HD2400pro zou moeten bijsteken wat waarschijnlijk een stapje terug zal zijn op grafische power .... denk ik
Verder ga ik de HTPC enkel gebruiken om nog mp3's mee af te spelen ... géén gaming.
Alles komt in een Antec Fusion Black ... is reeds besteld
Als OS neem ik XP-Pro SP2 en ga er Mediaportal op gebruiken.
Via spdif zal het audio worden aangesloten op een Harman Kardon AV-receiver.
http://www.4launch.nl/shop/product/049253/
[ Voor 9% gewijzigd door Wokschotel op 11-04-2008 10:06 ]
De islam kan uw vrijheid schaden
Verwijderd
Soldeerervaring zatpsy schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 09:51:
Als je soldeerevaring hebt, VGA/scart RGB kabel maken. Werkt heel goed op die Gigabyte. Anders heb je geen keus en moet je een extra VGA kaart halen. Maar dan heb je 'slechts' s-video.
Alleen lees ik in die andere topic dat het nogal een héél gedoe wordt met Powerstrip enzo

RGB-scart met een HTPC
Tenslotte is s-vhs ook nog zo slecht niet ... toch ... en is de investering in bvb. een HD2400PRO nu ook niet zo groot ... slechts een 30-tal €
Als ik mij een kabel moet kopen en die dan aanpassen dan kom ik ook al aan de helft van 30€ ... tja ....

Ik zou zeggen probeer 'm zelf!Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 00:49:
Interessante tool Stefimke, houd je ons op de hoogte hoe 't ermee gaat? Ik ga dit ook wel eens proberen voor VMC..
Geloof me, dat gedoe met Powerstrip zag ik ook tegenop, maar ik was met de 2e setting die ik probeerde meteen klaar, heb ik ook gepost in dat topic.Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 10:22:
[...]
Soldeerervaring zat![]()
Alleen lees ik in die andere topic dat het nogal een héél gedoe wordt met Powerstrip enzo
RGB-scart met een HTPC
Tenslotte is s-vhs ook nog zo slecht niet ... toch ... en is de investering in bvb. een HD2400PRO nu ook niet zo groot ... slechts een 30-tal €
Als ik mij een kabel moet kopen en die dan aanpassen dan kom ik ook al aan de helft van 30€ ... tja ....
Maar heb je het al voor elkaar dan? Want ik zit ook met een aantal mkv bestanden waarvan MCE steeds spaans kiest als audiostream. En ik wil engels hebben, maar binnen MCE lijkt er geen mogelijkheid te zijn om te switchen hiertussen.
Ik hoop dat je dit leest want ik heb sinds gisteren ook een S16T en ik zou graag even contact met je hebben over aansluitingen.....
Zou je me willen mailen op puff@kabelfoon.nl
Alvast bedankt voor de moeite.....
Danny.
Solderen is voor mij geen optie en een extra kaart vind ik zonde (een extra kaart is extra warmte en als ik zo'n mooi mobo-tje heb wil ik het gebruiken ook) dus vandaar dat ik dacht aan die receiverpsy schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 09:51:
Als je soldeerevaring hebt, VGA/scart RGB kabel maken. Werkt heel goed op die Gigabyte. Anders heb je geen keus en moet je een extra VGA kaart halen. Maar dan heb je 'slechts' s-video.
Komplett.nl heeft ze op voorraad....voor 1500 besteld de volgende dag in huis......helemaal super...Hoe zit het eigenlijk met de beschikbaarheid van de GigaByte GA-MA78GM-S2H
Danny.
Ben gisteren nog bij de mediamarkt geweest, en ze verkopen daar D-sub naar SCART kabels, die kabels zijn wel zonder audio, dus dat betekent toch solderen denk ik.Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 09:28:
[...]
Idem hier eveneens![]()
Ik heb hier ook nog een prachtig werkende 5 jaar oude Widescreen 100Hz. Philips CRT TV staan die ik wel nog een tijdje wil houden.
Ik zou dus ook gebruik moeten maken van een extra grafisch kaartje om een TV-out te verkrijgen via s-vhs ... beetje sneu eigenlijk.
Solderen is voor mij absoluut geen probleem.
Als er mij iemand kan vertellen hoe ik een DVI --> Scart , DVI --> s-vhs, D-Sub --> Scart of een D-Sub --> s-vhs kan in elkaar solderen .... alvast bedankt ... of kan je dergelijke kabels/adapters kant en klaar kopen![]()
Ik heb hier een Mediamarkt dicht in de buurt ter info,.. als zoiets bestaat .. dan moeten ze het daar zeker hebben![]()
Ik ben dus ook héél ernstig aan het kijken voor een HTPC.
Ik heb al een héél pak gelezen hier in dit topic ....
Mijn keuze zou onderstaande worden;
- GA-MA78GM-S2H
- AMD Athlon 64 X2 BE-2350
Hopelijk is deze combinatie met zijn onboard ATI HD3200 alvast krachtig genoeg om alle formaten films incl. Blue-Ray en x264 zonder problemen af te spelen en dat ik dus niet omwille van mijn TV-out probleem er nog een HD2400pro zou moeten bijsteken wat waarschijnlijk een stapje terug zal zijn op grafische power .... denk ik![]()
Verder ga ik de HTPC enkel gebruiken om nog mp3's mee af te spelen ... géén gaming.
Alles komt in een Antec Fusion Black ... is reeds besteld![]()
Als OS neem ik XP-Pro SP2 en ga er Mediaportal op gebruiken.
Via spdif zal het audio worden aangesloten op een Harman Kardon AV-receiver.
Overigens heb ik een vergelijkbare setup, en dus inderdaad een extra grafische kaart voor de TV out ingebouwd. Alleen de crossfire setup wil nog niet echt lukken met de laatste drivers onder Media Portal en op Vista 32. Voor verdere info kun je altijd terecht op mijn HTPC blog.
Verwijderd
... en zou die kabel werken zoals het hoortgdl schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:33:
[...]
Ben gisteren nog bij de mediamarkt geweest, en ze verkopen daar D-sub naar SCART kabels, die kabels zijn wel zonder audio, dus dat betekent toch solderen denk ik.
Overigens heb ik een vergelijkbare setup, en dus inderdaad een extra grafische kaart voor de TV out ingebouwd. Alleen de crossfire setup wil nog niet echt lukken met de laatste drivers onder Media Portal en op Vista 32. Voor verdere info kun je altijd terecht op mijn HTPC blog.
Zoja ... kan je ons eens het type nummer/merk laten weten graag
Ik veronderstel dat je dan nog steeds Powerstrip zal moeten gebruiken .. correct
Audio hoeft niet voor mij door gegeven worden... dat doe ik wel via de spdif out naar mijn AV-receiver.
Later,... als ik me wel eens een flatscreen TV koop, doe ik alles wel via HDMI
@psy ...psy schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 10:43:
[...]
Geloof me, dat gedoe met Powerstrip zag ik ook tegenop, maar ik was met de 2e setting die ik probeerde meteen klaar, heb ik ook gepost in dat topic.
kan je me eens laten weten om welke post het juist gaat dan maak ik daar gelijk een bladwijzertje van
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2008 11:54 ]
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10282
Verwijderd
Niet echt ... de bedoeling is om van D-Sub rechtstreeks naar Scart te gaan.Crackh34d schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 12:04:
Ik weet niet veel van kabels, maar is dit niet wat je zoekt?
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10282
Nog een vraagje aan psy
Ik veronderstel dat je je kabel gemaakt heb zoals op onderstaande link;
http://ryoandr.free.fr/english.html
De scart gaat dus in de TV ... de mini-jack in de audio-out van de PC ... klopt dit
Eindresultaat --> audio en video via scart --> OK
Kan je dan nog tegelijk de spdif out gebruiken
Voor die vriend van me is het inmiddels dit MSI bord geworden met een 5000+ black edition en 2x1GB DDR2 800 van Kingston. De brander is een Samsung 203D en hardeschijf een Spinpoint T166 500GB (goedkoop). Dit alles in het hierboven genoemde Aopen kastje. Voor €325 heb je een leuk systeem voor een Mediacenter. Enige nadeel is dat je low profile uitbreidingskaarten moet kopen, maar die zijn wel beschikbaar (bijv. TV kaart) en wat duurder. Het wachten is nog op het kastje en het moederbord, laat t.z.t. wel weten hoe het werkt en hoe het hem bevalt. Het systeem wordt aangesloten op een 82cm Samsung LCD TV (standaard HD ready ding). Volgens mij is dit wel een aanrader voor eenieder wie goedkoop een PCtje onder de TV wil hebben voor het afspelen van HD content en andere films.NoepZor schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 12:17:
Edit: Aopen H360a icm een MSI K9A2GM-FIH AMD 780G+ is ook interessant, ongeveer hetzelfde formaat, HDMI, 780G chipset én is zelfs nog iets goedkoper dan de Asus barebone. Enige nadeel is dat er geen full-height kaarten in passen.
De wijzen komen uit het Oosten!
Settings powerstrip:Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 12:09:
[...]
Nog een vraagje aan psy![]()
Ik veronderstel dat je je kabel gemaakt heb zoals op onderstaande link;
http://ryoandr.free.fr/english.html
De scart gaat dus in de TV ... de mini-jack in de audio-out van de PC ... klopt dit![]()
Eindresultaat --> audio en video via scart --> OK
Kan je dan nog tegelijk de spdif out gebruiken
psy in "RGB-scart met een HTPC"
Getest op een Sony 32" CRT (RGB Scart gebruiken)
Heb volgens schema gebruikt http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/
Volgens mij is deze gewoon hetzelfde. Weerstand heb ik niet gebruikt/aangesloten, ik kan mijn TV gewoon handmatig op RGB schakelen.
Dat van die analoog + spdif tegelijk weet ik niet zeker. Volgens mij werken deze alletwee maar pin me er niet op vast. Ik heb ze alletwee al gebruikt maar niet tegelijkerijd. Als ik alles heb ingebouwd, mijn S14V is eindelijk binnen, zal ik dat ook even checken.
[ Voor 10% gewijzigd door psy op 11-04-2008 13:01 ]
Verwijderd
edit:
Ik heb ondertussen mijn materiaal al klaar liggen om de kabel zelf te maken.
Ik heb een Philips 32" CRT 100Hz widescreen van 5 jaar oud ...
Het zou dus best wel eens kunnen dat ik het ook zonder de weerstand werkende krijg.
Psy .. de connecties voor "Blanking" en "Function Select" heb jij dus NIET aangesloten ... juist ?
Ik vraag me ook af wat het verschil eigenlijk is tussen het schema op
http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/ enerzijds en het schema op
http://ryoandr.free.fr/english.html anderzijds.
Er zitten wel wat verschillen op zoals de 75 ohm weerstand ... waarschijnlijk om een impedantie aanpassing te doen.
[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2008 16:02 ]
Nee, ik heb er nog weinig mee gespeeld maar echt lekker vind ik 't nog niet werken. Het is me al een paar keer overkomen dat ik uiteindelijk een DVDtje maar in de stand-alone DVD speler heb gemikt omdat ik het selecteren van audio en/of subtitle streams niet voor elkaar kreeg. To be continued.obsidian schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:01:
Maar heb je het al voor elkaar dan? Want ik zit ook met een aantal mkv bestanden waarvan MCE steeds spaans kiest als audiostream. En ik wil engels hebben, maar binnen MCE lijkt er geen mogelijkheid te zijn om te switchen hiertussen.
Verwijderd
Lukt dat niet met DirectVobsub,gewoon in de tray met de linker muisknop op het groene pijltje klikken.catchingfire schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:43:
[...]
Nee, ik heb er nog weinig mee gespeeld maar echt lekker vind ik 't nog niet werken. Het is me al een paar keer overkomen dat ik uiteindelijk een DVDtje maar in de stand-alone DVD speler heb gemikt omdat ik het selecteren van audio en/of subtitle streams niet voor elkaar kreeg. To be continued.
Verwijderd
Verwijderd
Ik gebruik debian sid/mplayer voor het afspelen van mkv'tjes. Mythtv heb ik wel geinstalleerd staan, maar ik ben nou eenmaal gewend vanuit een cli te werken.Sypher schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 18:46:
Is iedereen hier aan de slag met Windows MCE / Media Portal of zijn er ook mensen die LinuxMCE gebruiken?
Ik heb linuxMCE een blauwe maandag uitgeprobeerd op een oud systeempje. Maar dat was niet vooruit te branden. Daarnaast moest je er zo ontzettend veel aan instellen als je er een beetje leuk mee wilt werken... dat ik het redelijk snel heb opgegeven.Sypher schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 18:46:
Is iedereen hier aan de slag met Windows MCE / Media Portal of zijn er ook mensen die LinuxMCE gebruiken?
Zo'n 3 jaar geleden begon ik met tv kijken via mce2005. Instellen is een fluitje van een cent, en dan is het best relaxed. Maar je gaat je toch aan sommige dingen ergeren. Continu rondkijken naar wat anders dus. Media Portal een keer of 4 geprobeerd. Het zag er allemaal zo goed uit dat ik het toch telkens opnieuw probeerde of het misschien al werkend te krijgen was. Sinds 3 weken heb ik windows MCE aan de kant geschoven en gebruik ik alleen nog Media Portal. Het is veel meer instellen als bij mce2005, maar veel makkelijker dan linuxMCE. En éénmaal alles ingesteld is het veel mooier en relaxter dan windows MCE.
[ Voor 8% gewijzigd door Ras op 11-04-2008 20:45 ]
Antec Fusion Black, Intel e8400, EAH3450 512MB, 2x2GB pc6400 kingston, p5e-vm hdmi, 1x1TB 1x500GB
Verwijderd
Linuxmce en mythtv werken met een backend en frontend.... snap er de ballen van.
Media Portal erg mooi alternatief voor Windows Media Center
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2008 21:31 ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet gemaakt voor zogenaamde 'welke moet ik nemen?' vragen (zie CSL Beleid). Ga dus niet een lijstje specs posten met de vraag of het goed is!