Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid

Pagina: 1 ... 34 ... 49 Laatste
Acties:
  • 421.803 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Als je gelukt hebt met de hardware (direct ondersteund, of dermate populair dat er een goede howto voor is) is het niet zo moeilijk om mythtv te installeren. Enige linux-kennis is handig in het geval je wat minder geluk hebt en je al de mogelijke irritaties met je videokaart al gehad hebt :)

Ik denk ook niet dat iemand puur voor mythtv naar linux overstapt. Met Mediaportal heb je een goed alternatief. (overigens hier ook wel mythtv, maar eigenlijk start ik alles op via de command line)

[ Voor 18% gewijzigd door disheaver op 11-04-2008 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:03:
Super ;)

edit:

Psy .. de connecties voor "Blanking" en "Function Select" heb jij dus NIET aangesloten ... juist ?

Ik vraag me ook af wat het verschil eigenlijk is tussen het schema op
http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/ enerzijds en het schema op
http://ryoandr.free.fr/english.html anderzijds.

Er zitten wel wat verschillen op zoals de 75 ohm weerstand ... waarschijnlijk om een impedantie aanpassing te doen.
Blanking had ik niet nodig, en function select ook niet. Hoe minder er gesoldeerd moet worden, hoe beter. Al zou ik nu wel audio willen, dat is wel handig als je even je tv aanzet zonder de receiver :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 03:32
Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:03:
Super ;)

edit:

Ik heb ondertussen mijn materiaal al klaar liggen om de kabel zelf te maken.

Ik heb een Philips 32" CRT 100Hz widescreen van 5 jaar oud ...
Het zou dus best wel eens kunnen dat ik het ook zonder de weerstand werkende krijg.

Psy .. de connecties voor "Blanking" en "Function Select" heb jij dus NIET aangesloten ... juist ?

Ik vraag me ook af wat het verschil eigenlijk is tussen het schema op
http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/ enerzijds en het schema op
http://ryoandr.free.fr/english.html anderzijds.

Er zitten wel wat verschillen op zoals de 75 ohm weerstand ... waarschijnlijk om een impedantie aanpassing te doen.
Ik denk dat die weerstand enkel is om de kortstluitstroom te beperken. Dus bij 100ohm een 50mA. Volgens die specs op die site merk ik dat die klem een spanning nodig heeft tussen de 1 a 3V dus kan zijn dat die ingang een kleine stroom trekt en dat die weerstand een spanningsval van ongeveer 2 a 2.5V moet veroorzaken. Ik zou em toch niet weg laten, bij kortsluiting liever 50mA dan enkele A :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:17
obsidian schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:01:
Maar heb je het al voor elkaar dan? Want ik zit ook met een aantal mkv bestanden waarvan MCE steeds spaans kiest als audiostream. En ik wil engels hebben, maar binnen MCE lijkt er geen mogelijkheid te zijn om te switchen hiertussen.
Nee ik snap er nog niet veel van. Ik krijg ook regelmatig "Ongeldige toepassing: kan MediaRemoteMCE niet starten" foutmeldingen. Erg jammer dat triviale dingen als ondertitels en audiostreams zo'n gehannes is.

Ook loopt m'n mkv-playback onder VMC niet soepel, het beeld stottert continu. Heb Klite full geinstalleerd. Als ik met KMPlayer, die CoreAVC gebruikt, dezelfde mkv buiten VMC afspeel loopt ie wel soepel.

Misschien ligt 't aan mij maar ik vind het hele mediacenter gebeuren nogal een amateuristische toestand. Kan iemand wellicht eens uitleggen hoe je zoveel mogelijk dingen zo goed mogelijk afspeelbaar kunt maken vanuit VMC? Welke tools, welke codecs, ...
Voor Mediaportal is er een geweldig topic, die alles omschrijft, als ik nu eens een zee van tijd over had zou ik dat wel installeren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 23:37:
[...]

Blanking had ik niet nodig, en function select ook niet. Hoe minder er gesoldeerd moet worden, hoe beter. Al zou ik nu wel audio willen, dat is wel handig als je even je tv aanzet zonder de receiver :)
Ha prima ... want ik heb hier een mooie D-Sub <--> D-Sub kabel met 1 eind eraf geknipt en er blijken geen overeenlomstige draadjes in te zitten voor die signalen,.. heb de boel effe uitgemeten.
Thx. nogmaals. :)
_Silencer schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 11:39:
[...]

Ik denk dat die weerstand enkel is om de kortstluitstroom te beperken. Dus bij 100ohm een 50mA. Volgens die specs op die site merk ik dat die klem een spanning nodig heeft tussen de 1 a 3V dus kan zijn dat die ingang een kleine stroom trekt en dat die weerstand een spanningsval van ongeveer 2 a 2.5V moet veroorzaken. Ik zou em toch niet weg laten, bij kortsluiting liever 50mA dan enkele A :P
Wat betreft die 100ohm zou dat idd. wel best kunnen zo zijn ja ... maar je hebt daar nog een schema met een 75ohm weerstand tussen pin 8 en 16 op de scart ... :?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2008 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 14:33:

Wat betreft die 100ohm zou dat idd. wel best kunnen zo zijn ja ... maar je hebt daar nog een schema met een 75ohm weerstand tussen pin 8 en 16 op de scart ... :?
Op pin 8 loopt waarschijnlijk een stroom met een te hoog voltage (pin 16 is voor RGB signaal en moet 1-3 volt staan als je RGB wilt gebruiken).
In schema 1 trekken ze die vanuit de molex (5v) en in schema 2 gebruiken ze het signaal van pin 8 (daar loopt waarschijnlijk ook een stroom over met een te hoog voltage wat je voor het RGB signaal kan gebruiken).

Althans, dat is wat ik er uit op maak.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2008 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OKAY, ff wat duidelijkheid scheppen.

1. Je MOET solderen ofwel een aparte graka gebruiken om een CRT te kunnen aansluiten op je mobo. Je kan een extern bakje TV to PC kopen (zoek maar s op ebay) waar je je VGA op aansluit en die dan S-video of composite out heeft. Er bestaat dan een S-video => scart kabel. Opgelet die Dealextreme kabel werkt niet!!! lees de replies maar eens..

2. Ik heb een kabel gemaakt volgens http://ryoandr.free.fr/english.html .

3. Wat betreft pin 16 van de SCART:

Pin 16, the blanking signal pin, carries a signal from the source that indicates that the signal is either RGB or composite.

0 V–0.4 V means composite.
1 V–3 V (nominal 1 V) means RGB only.

3. Pinnetje 8 van de SCART:

Pin 8, the switch signal pin, carries a low frequency (less than 50 Hz) signal from the source that indicates the type of video present.

0 V–2 V means no signal, or internal bypass
4.5 V–7 V (nominal 6 V) means a widescreen (16:9) signal
9.5 V–12 V (nominal 12 V) means a normal (4:3) signal

4. We willen dus een spanning van 1V tot 3V op pin 16. Die weerstand van 75 ohm zorgt voor een spanningsval op pin 16 want pin 9 van de VGA staat op 5V. Moest je 9 en 16 kortsluiten zou je geen Amperes trekken zoals daar ne pipo zegt maar zou je gewoon 5V op die pin zetten, en geen RGB selecteren In elektronica termen zit er dus een impedantie van zo'n 70 a 100 ohm tussen pin 16 en massa in je TV. Dus die weerstand moet er staan!!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2008 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beide schema's zijn uiteindelijk hetzelfde (er is er dus niet maar één goed!). Het verschil zit hem er in dat het ene schema de spanning voor pin 16 (en 8 ) via de molex trekt, en dáár de weerstand tussen hangt, en dat het andere schema alleen de spanning voor pin 8 uit de molex trekt en via die pin een weerstand legt naar pin 16.

Schema 2 gaat er van uit dat je 16:9 wilt kijken (all the time) en schema 1 laat wat meer opties open aangezien je daar niet voor je pin 16 afhankelijkheid van je voltage op pin 8 (daar staat voor 16:9 5(-8)v op, maar als je TV autoswitched kan je ook deze onaangesloten (0-2v) laten en voor 4:3 op 9.5-12v zetten.)

Op pin 16 zet je (voor je RGB signaal) 1-3 v. Dat kan je bereiken met een weerstand tussen de 5 volt en pin 16 van 75 ohm, maar ook met een weerstand van 100 ohm.

Verdere verschil in schema's is dat schema 1 wel een chassis ground legt, en schema 2 dit niet doet.

Ik zou zeggen dat schema 1 het "beste" schema is omdat het duidelijker maakt waar je al die pinnen voor aansluit en je zo meer mogelijkheden geeft om signaal en formaat (auto/breed/4:3) te kiezen. Daarnaast voorziet dit schema ook in een aarde.
Aparte is wel dat schema 1 voorziet in een ground op pin 18 (voor Blaking/RGB signaal) en dat schema 2 deze niet heeft.

Voordeel van schema 2 is dat je minder kabeltjes vanuit je molex naar je SCART moet trekken. (en daarnaast laat schema 2 ook zien hoe je stereo geluid aan sluit).

schema 1 is dus: http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2008 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:05
Mijn nieuwe HTPC:
  • Core2Duo E8200
  • MSI P6NGM-FIH
  • 2048MB PC6400
  • WD 500GB
  • Omaura TF8
  • Antec NEO 430W
Aangesloten via HDMI op een Samsung LE37M87 in full HD.
Draait Ubuntu als OS en XBMC verzorgt de mediacenter interface. Echt ongelooflijk hoe strak de GUI er uit ziet in 1080p. Ik had uiteraard wat meer processorpower nodig omdat in linux nog geen h264 hardwarematig gedecodeerd wordt, vandaar de E8200. Nu nog in de toekomst Mythtv waarvoor op dit moment de XBMC frontend wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 23:33
Ik heb ook afgelopen week een HTPC gebouwd. Ik heb in dit topic niet eerder gepost maar er wel erg veel info uit kunnen halen! Bedankt voor de tips! :) Dit is het geworden:

Ahanix MCE302 Kast:
Afbeeldingslocatie: http://joop.tweakdsl.nl/pics/htpc/kast.jpg
Gigabyte GA-MA78GM-S2H:
Afbeeldingslocatie: http://joop.tweakdsl.nl/pics/htpc/mobo.jpg
AMD Athlon 64 X2 5000+ Black Edition:
Afbeeldingslocatie: http://joop.tweakdsl.nl/pics/htpc/cpu.jpg
Scythe Shuriken:
Afbeeldingslocatie: http://joop.tweakdsl.nl/pics/htpc/cooler.jpg
Corsair TWIN2X2048-6400C4, 2048 MB:
Afbeeldingslocatie: http://joop.tweakdsl.nl/pics/htpc/memory.jpg
Antec NeoHE Power 430 Watt Voeding:
Afbeeldingslocatie: http://joop.tweakdsl.nl/pics/htpc/voeding.jpg
Samsung Spinpoint F1 750Gb:
Afbeeldingslocatie: http://joop.tweakdsl.nl/pics/htpc/disk.jpg
Samsung SH-S203D DVD:
Afbeeldingslocatie: http://joop.tweakdsl.nl/pics/htpc/dvd.jpg
Microsoft Windows Media Center Keyboard:
Afbeeldingslocatie: http://joop.tweakdsl.nl/pics/htpc/keyboard.jpg
Microsoft Windows Media Center Remote Control:
Afbeeldingslocatie: http://joop.tweakdsl.nl/pics/htpc/remote.jpg

Ik had er van te voren niet op gelet dat bij de Black Edition CPU geen koeler zat. Bij het ophalen van de spullen kwam ik daar pas achter. :( Omdat ik toch direct aan de slag wilde maar snel even iets uitgezocht wat op voorraad was. Dat was de Cooler Master X Dream K640. (Ik had niet zo veel keus vanwege de hoogte van de kast.) Deze koeler bleek echter een slechte aankoop, maakte veel te veel kabaal! Kan ik iedereen afraden. Na 3 dagen heb ik de Scythe Shuriken gekocht en die is echt fluisterstil en past goed in de kast. (Kopen dat ding dus Jag. :))

De hele PC is overigens erg stil, echt bijna niet te horen. Ben al met al erg tevreden over mn aankoop. 1080P .mkv's met Media Player Classic Home Cinema met DXVA support werkt echt super! :D Fantastisch beeld op mn Sony Bravia 40X3500. 8)

Ik heb de kast overigens in Nederland gehaald. Wel duurder maar ik had niet zo'n zin om uit de states te importeren. (Ondanks de eerdere goeie verhalen.) De VFD in de kast heeft daardoor wel alleen een parallele aansluiting wat dus niet op dit mobo zit. Ik ben ik contact met Gigabyte Nederland om een LPT bracket te krijgen. Ik zal nog wel even laten weten hoe dat af loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weird-
  • Laatst online: 16-09 19:32
Inmiddels heb ik mn config binnen en ben ik alles aan het installeren/uitzoeken en typ ik dit ook vanaf m'n htpc :)

Ik loop alleen tegen een probleem aan met m'n S16V. Ik krijg het VFD scherm niet aan de praat. Ik draai vista home premium 32bit en heb de afstandsbediening wel aardig werkend, op de aan/uit knop na; maar de oplossing daarvoor zou ook nog wel op m'n moederbord te vinden kunnen zijn... (Gigabyte EP35-DS4)
Heeft iemand misschien tips hoe dit op te lossen?
Hartelijk bedankt :)

PS.
uit de oplossing hier kan ik niet echt wijzer worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
catchingfire schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 14:13:
Nee ik snap er nog niet veel van. Ik krijg ook regelmatig "Ongeldige toepassing: kan MediaRemoteMCE niet starten" foutmeldingen. Erg jammer dat triviale dingen als ondertitels en audiostreams zo'n gehannes is.

Ook loopt m'n mkv-playback onder VMC niet soepel, het beeld stottert continu. Heb Klite full geinstalleerd. Als ik met KMPlayer, die CoreAVC gebruikt, dezelfde mkv buiten VMC afspeel loopt ie wel soepel.

Misschien ligt 't aan mij maar ik vind het hele mediacenter gebeuren nogal een amateuristische toestand. Kan iemand wellicht eens uitleggen hoe je zoveel mogelijk dingen zo goed mogelijk afspeelbaar kunt maken vanuit VMC? Welke tools, welke codecs, ...
Voor Mediaportal is er een geweldig topic, die alles omschrijft, als ik nu eens een zee van tijd over had zou ik dat wel installeren.....
En nog een vervolg in mijn HTPC successtory:

Laat ik PowerDVD 8 eens installeren dacht ik, dan kan ik vast fatsoenlijk DVD's afspelen. Sinds de installatie daarvan kan ik met PowerDVD inderdaad DVD's afspelen. Het afspelen van DVD's binnen VMC is echter compleet onmogelijk geworden. Stilstaande beelden worden prima weergegeven, maar zodra er ook maar iets beweegt wordt het een mpg-blokjesfestijn en is er totaal niks meer van te maken. Zucht. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ter wereld ben met dit soort problemen? Dit is toch geen mediacenter? Dit is onbruikbare zooi.

edit: and it's getting even better: na het uninstallen van PowerDVD blijft het blokjesfestijn bestaan bij het afspelen van DVD's vanuit VMC. Heb de klite full package nogmaals geinstalleerd maar dat mag niet baten. :(

[ Voor 6% gewijzigd door catchingfire op 12-04-2008 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Joop schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 16:47:
Ik heb ook afgelopen week een HTPC gebouwd. Ik heb in dit topic niet eerder gepost maar er wel erg veel info uit kunnen halen! Bedankt voor de tips! :) Dit is het geworden:
..............

Ik heb de kast overigens in Nederland gehaald. Wel duurder maar ik had niet zo'n zin om uit de states te importeren. (Ondanks de eerdere goeie verhalen.) De VFD in de kast heeft daardoor wel alleen een parallele aansluiting wat dus niet op dit mobo zit. Ik ben ik contact met Gigabyte Nederland om een LPT bracket te krijgen. Ik zal nog wel even laten weten hoe dat af loopt.
Zo'n bracket moet je gewoon even bij je lokale computerboer halen. Die heeft ze vast liggen.
Is gewoon zo'n std. ding:
Afbeeldingslocatie: http://www.eynstein.nl/img/product/thumb/tc1361.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
Dat dacht ik eerst ook, maar na wat gezocht te hebben blijken er verschillende mensen te klagen over het feit dat de stekker aan de mobo kant anders is (dan standaard?), de pinnen zitten dichter bij elkaar. Of dat echt zo is of dat die brackets gewoon verkeerd waren weet ik niet zeker, heb het niet zelf getest.

In ieder geval dacht ik dat via Gigabyte de beste kans op een goeie zou zijn. Inmiddels hebben ze ingesproken op mn voicemail dat ik er gratis 1 krijg thuis gestuurd als ik hun even een kopie van aankoopbewijs en mijn adres mail. Dat heb ik uiteraard direct ff gedaan... :) Goeie service van Gigabyte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

_Silencer schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 11:39:
[...]

Ik heb die pin helemaal niet aangesloten, dat bedoelde ik. Dan maakt de weerstand niet uit :)

Als een beetje fatsoenlijke tv hebt, kan je namelijk zelf bepalen wat voor signaal er uit de scart gebruikt moet worden, dan heb je dat signaal op die pin helemaal niet nodig.

[ Voor 12% gewijzigd door psy op 12-04-2008 20:23 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 23:28

Jag

Bram schreef op woensdag 09 april 2008 @ 15:28:
[...]

Wat voor een voeding heb je? Ben je daar wel tevreden over wat betreft geluid?
Antec Earthwatts 380W, die is wel stil idd. Moest een voeding hebben met 8cm fan aan de achterkant ivm ontwerp van de kast en deze is ook lekker zuinig.
psy schreef op woensdag 09 april 2008 @ 15:23:
Mijn HD501LJ 500GB maakt gelukkig erg weinig geluid. Is wel nog de oude Spinpoint 166 serie en die lijken wat stiller te zijn als de F1 serie. Maarja, dat is nog ‘los’ liggend. Dat kan anders worden als deze ingebouwd wordt. Mijn S14V case komt later deze week. Zal eens posten wat dat dan wordt.
Hij is idd toch wel redelijk stil losliggend, stiller dan ik had verwacht. Maar ff rubberen schroefjes ed scoren om de ophanging iets dempender te maken. Heb tot nu toe altijd mijn schijven in Zalman HD koelers in 5,25inch bays gehangen, nu geen plek voor.
Joop schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 16:47:

Ahanix MCE302 Kast:
[afbeelding]

Ik had er van te voren niet op gelet dat bij de Black Edition CPU geen koeler zat. Bij het ophalen van de spullen kwam ik daar pas achter. :( Omdat ik toch direct aan de slag wilde maar snel even iets uitgezocht wat op voorraad was. Dat was de Cooler Master X Dream K640. (Ik had niet zo veel keus vanwege de hoogte van de kast.) Deze koeler bleek echter een slechte aankoop, maakte veel te veel kabaal! Kan ik iedereen afraden. Na 3 dagen heb ik de Scythe Shuriken gekocht en die is echt fluisterstil en past goed in de kast. (Kopen dat ding dus Jag. :))
Hmm, dat is wel een idee. Ik heb wel nu een andere fan erop zitten en die is al wel een stuk beter. Maar als deze past is het misschien wel een heel goed idee.
Hmm, had je wel een hoop gescheeld. Afgezien dat ie sowieso daar goedkoper is zit er ook een media center remote bij. Fijn ding ook, kan hem er ook mee aan zetten als ie helemaal uit staat en zo. En IR oogje in de VFD ingebouwd, ook fijn. Maar leuk dat je dezelfde case gekocht hebt :). We moeten maar de MCE302 fan club oprichten :P.

Mijn htpc bak staat inmiddels al een paar dagen te draaien. HD playback is helemaal probleemloos op wat tearing na. Het hardware acceleraten gaat zonder problemen. Verder ben ik nog even met Media Portal aan het stoeien, lukt nog niet helemaal om een handige SVN versie te vinden waarmee alles inc TV series plugin ed werkt.

Enige probleem wat ik nog heb, en misschien anderen ook wel, is dat de netwerk controller het niet meer doet na uit stand by komen (S3). Gebruik de laatste driver van de gigabyte site voor de NIC. Iemand zelfde probleem gehad?

[ Voor 8% gewijzigd door Jag op 12-04-2008 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Jag schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 20:18:

Enige probleem wat ik nog heb, en misschien anderen ook wel, is dat de netwerk controller het niet meer doet na uit stand by komen (S3). Gebruik de laatste driver van de gigabyte site voor de NIC. Iemand zelfde probleem gehad?
Nee dat werkt bij mij wel. Wat voor OS? Ik gebruik Vista 32 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

psy schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 20:27:
[...]

Nee dat werkt bij mij wel. Wat voor OS? Ik gebruik Vista 32 bit.
WinXP. "Windows has stopped this device because it has reported problems" zegt ie. Alleen reboot lost het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Jag schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 20:37:
[...]
WinXP. "Windows has stopped this device because it has reported problems" zegt ie. Alleen reboot lost het op.
Ik heb net hem net even in slaapstand gezet (Vista heeft standaard geen standby mode meer), en weer wakker geschud. Ik post nu vanaf mijn htpc, geen fout gezien.

Driver van nic is trouwens 6.195.625.2007444

Ga nu alles inbouwen in m'n S14V. Hopelijk gaat alles zoals gewenst :)

[ Voor 8% gewijzigd door psy op 12-04-2008 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 20:44
Puff schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:24:
[...]

Komplett.nl heeft ze op voorraad....voor 1500 besteld de volgende dag in huis......helemaal super...

Danny.
Ik snap er geen bal van, ben bij Salland al sinds half maart op dat bord aan het wachten, de levertijd schuift steeds maar weer naar achteren, laatste datum was 18-4 en die is ook alweer veranderd in 'wacht op update'. Waarom kunnen zij de GA-MA78GM-S2H niet leveren en anderen wel? Alternate schijnt ze ook op voorraad te hebben. De rest van de pc bij Salland is wel al binnen, maar zonder moederbord schiet dat niet zo op natuurlijk. Ik heb al een paar keer gemaild, maar ze geven aan dat zij ook niet weten wanneer het binnenkomt. Ik vrees dat dit toch annuleren wordt, jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

djeejdjeej schreef op zondag 13 april 2008 @ 00:27:
[...]

Ik snap er geen bal van, ben bij Salland al sinds half maart op dat bord aan het wachten, de levertijd schuift steeds maar weer naar achteren, laatste datum was 18-4 en die is ook alweer veranderd in 'wacht op update'. Waarom kunnen zij de GA-MA78GM-S2H niet leveren en anderen wel? Alternate schijnt ze ook op voorraad te hebben. De rest van de pc bij Salland is wel al binnen, maar zonder moederbord schiet dat niet zo op natuurlijk. Ik heb al een paar keer gemaild, maar ze geven aan dat zij ook niet weten wanneer het binnenkomt. Ik vrees dat dit toch annuleren wordt, jammer...
Ik heb idd ook de bestelling bij Salland uiteindelijk maar geannuleerd. Jammer maar helaas. Was al ruim 3 weken aan het wachten. Gek he dat zij dat ding niet op voorraad krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
  • Laatst online: 29-05 03:32
Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 15:01:
OKAY, ff wat duidelijkheid scheppen.

1. Je MOET solderen ofwel een aparte graka gebruiken om een CRT te kunnen aansluiten op je mobo. Je kan een extern bakje TV to PC kopen (zoek maar s op ebay) waar je je VGA op aansluit en die dan S-video of composite out heeft. Er bestaat dan een S-video => scart kabel. Opgelet die Dealextreme kabel werkt niet!!! lees de replies maar eens..

2. Ik heb een kabel gemaakt volgens http://ryoandr.free.fr/english.html .

3. Wat betreft pin 16 van de SCART:

Pin 16, the blanking signal pin, carries a signal from the source that indicates that the signal is either RGB or composite.

0 V–0.4 V means composite.
1 V–3 V (nominal 1 V) means RGB only.

3. Pinnetje 8 van de SCART:

Pin 8, the switch signal pin, carries a low frequency (less than 50 Hz) signal from the source that indicates the type of video present.

0 V–2 V means no signal, or internal bypass
4.5 V–7 V (nominal 6 V) means a widescreen (16:9) signal
9.5 V–12 V (nominal 12 V) means a normal (4:3) signal

4. We willen dus een spanning van 1V tot 3V op pin 16. Die weerstand van 75 ohm zorgt voor een spanningsval op pin 16 want pin 9 van de VGA staat op 5V. Moest je 9 en 16 kortsluiten zou je geen Amperes trekken zoals daar ne pipo zegt maar zou je gewoon 5V op die pin zetten, en geen RGB selecteren In elektronica termen zit er dus een impedantie van zo'n 70 a 100 ohm tussen pin 16 en massa in je TV. Dus die weerstand moet er staan!!!
Ik was niet daarover bezig, op dat ander schema sluiten ze vanaf een molex van de voeding +5V aan op een klem met een weerstand tussen van 100ohm. Daarom dat ik zei dat je die daar best plaats om zeker te zijn dat je geen grote stroom kan krijgen (ook al is de kans klein). Die ingang moet wel ongeveer 30mA trekken anders zou je nooit een spanningsval krijgen en dus altijd +5V op die klem hebben (dus niet 1-3V).

Ontopic: heeft iemand al iets vernomen over intel bordjes met de Geforce 8200 chipset? Over de amd versie is er wel al iets te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:15
_Silencer schreef op zondag 13 april 2008 @ 01:45:
[...]

Ik was niet daarover bezig, op dat ander schema sluiten ze vanaf een molex van de voeding +5V aan op een klem met een weerstand tussen van 100ohm. Daarom dat ik zei dat je die daar best plaats om zeker te zijn dat je geen grote stroom kan krijgen (ook al is de kans klein). Die ingang moet wel ongeveer 30mA trekken anders zou je nooit een spanningsval krijgen en dus altijd +5V op die klem hebben (dus niet 1-3V).

Ontopic: heeft iemand al iets vernomen over intel bordjes met de Geforce 8200 chipset? Over de amd versie is er wel al iets te vinden...
Volgens mij is er een apart topic over het solderen van deze kabel...

RGB-scart met een HTPC

En ja wie heeft deze homemade kabel tegenwoordig nog nodig iedereen heeft toch een LCD of Plasma TV..

Ik krijg mijn hardware acceleratie niet echt aan de gang onder VMC dus ik heb een Phenom 9550 gekocht...ik draai nu al mijn HD films met gemak...zelfs de vogelscene is een piece of cake...zit dan rond de 30-40%..echt een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:24

mphilipp

Romanes eunt domus

Michel242186 schreef op zondag 13 april 2008 @ 08:24:
En ja wie heeft deze homemade kabel tegenwoordig nog nodig iedereen heeft toch een LCD of Plasma TV..
Het simpele feit alleen al dat er een aantal mensen graag zo'n kabel willen hebben, betekent dat dat dus niet zo is.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-09 23:39

jurma

simply connecting...

Arg heb ik mijn bestelling eindelijk binnen (jurma in "Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is...") is mijn moederbord kapot :(.
Kan ik er nog niks mee.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op zondag 13 april 2008 @ 10:51:
[...]

Het simpele feit alleen al dat er een aantal mensen graag zo'n kabel willen hebben, betekent dat dat dus niet zo is.
Idd ... ik ben zo iemand ... beetje een flauwe opmerking hoor Michel242186 :O
Mijn Philips widescreen 100Hz CRT is nog maar 5 jaar oud.
Als je de beeldkwaliteit van die TV met een pak LCD's vergelijkt ... dan weet ik wel wat kiezen hoor ;)

Edit:

ondertussen is al mijn materiaal ook besteld :)

Het wordt het GigaByte bordje GA-MA78GM-S2H met een BE-2400 en 2x1Gb value Kingstom Ram erop geprikt.
Leuk dat de MA78GM VC1 en x.264 hardwarematig ondersteund .. spaart me direct een extra grafisch kaartje uit.
Nu nog een beetje wachten tot de Blue-Ray lezers wat goedkoper worden ... dan gaat er meteen zo ééntje de case in ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2008 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 20:44
Jag schreef op zondag 13 april 2008 @ 01:20:
[...]
Ik heb idd ook de bestelling bij Salland uiteindelijk maar geannuleerd. Jammer maar helaas. Was al ruim 3 weken aan het wachten. Gek he dat zij dat ding niet op voorraad krijgen.
Ik heb het moederbord bij Salland ook maar gecanceld en dankzij de tip van Puff in dit topic maar besteld bij Komplett.nl. Die hadden er gisteren nog 9 op voorraad. Als alles goed gaat komt het maandag of dinsdag al binnen. Hopelijk levert Salland dan de rest uit de order dan ook en kan ik na een maand eindelijk beginnen met bouwen. Nu alleen nog een FLoppyDTV/C kaart ergens vandaan halen, dat schoot ook niet op bij Salland namelijk (ook maar gecanceled) en die hadden ze niet bij Komplett. Eerst ff het geld terugkrijgen van Salland en dan kijken we wel ff in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

mphilipp schreef op zondag 13 april 2008 @ 10:51:
[...]

_/-\o_
Er zijn nog genoeg tweakers die net als ik hun oude CRT nog even willen blijven gebruiken. Waarom niet als je er nog tevreden over bent?
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 12:50:
[...]

Mijn front USB doet het helemaal niet. Heb ff gegooogled naar "S14V + VF210". Ik kwam toen uit op dit topic:

http://www.xpmediacentre....6t-build-new-beast-9.html

Uitkomst was dat dit een bekend probleem is bij de Origen kasten. Mijn kast heb ik bij salland besteld en ik heb het probleem bij ze gemeld. Ik stuur binnenkort het USB gedeelte op zodat deze vervangen kan worden.

Ik kreeg mijn VFD niet aan de praat en ben toen gaan stoeien met verschillende oplossingen. Uiteindelijk had ik de VF210 direct op het mobo aangesloten en de USB op een andere header gezet. Uitkomst was dat de VF210 wel werkte en USB nog steeds niet.

Misschien dat jij ook ff je USB op een andere (aparte) header moet zetten om te kijken of je dan nog steeds dezelfde melding krijgt. Je VF210 krijgt dan nog wel de power via de ATX kabel (als je alles hebt aangesloten volgens het bijgeleverde wiring-diagram).
Dit was bij mijn S14V dus OOK fout. Triest zeg. Lijkt erop dat al die kasten deze fout hebben. Mijn leverancier ook maar eens inlichten.

Wat ik wel jammer vind is dat OrigenAE dit niet zelf meldt op hun site.

[ Voor 4% gewijzigd door psy op 13-04-2008 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

psy schreef op zondag 13 april 2008 @ 14:10:
[...]

_/-\o_
Er zijn nog genoeg tweakers die net als ik hun oude CRT nog even willen blijven gebruiken. Waarom niet als je er nog tevreden over bent?

[...]

Dit was bij mijn S14V dus OOK fout. Triest zeg. Lijkt erop dat al die kasten deze fout hebben. Mijn leverancier ook maar eens inlichten.

Wat ik wel jammer vind is dat OrigenAE dit niet zelf meldt op hun site.
Dat is dan niet bij alle modellen van OrigenAE want de front USB en de VFD van mijn S10V doen het prima. Enige wat ik niet aan de praat krijg is de power on via de remote. Maar dat kan mogelijk ook een BIOS setting zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

kazuka schreef op zondag 13 april 2008 @ 14:22:
[...]

Dat is dan niet bij alle modellen van OrigenAE want de front USB en de VFD van mijn S10V doen het prima. Enige wat ik niet aan de praat krijg is de power on via de remote. Maar dat kan mogelijk ook een BIOS setting zijn.
Wat draai je voor OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:08
Ik heb ook een S14V maar bij mij werkt de VFD gewoon naar behoren. Enige wat ik ook heb is dat Vista de melding geeft dat er niet genoeg stroom voor de USB frontheader is als ik daar een memory stick in doe. Als ik er overigens een toetsenbord en (laser)muis in stop, werken deze beide naar behoren. Zal eens kijken of ik hem aan een andere molex kan hangen.

Mijn afstandsbediening doet het verder ook prima, maar is het normaal dat alleen de bovenste helft van de toetsen verlicht is?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
catchingfire schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 19:05:
En nog een vervolg in mijn HTPC successtory:

Laat ik PowerDVD 8 eens installeren dacht ik, dan kan ik vast fatsoenlijk DVD's afspelen. Sinds de installatie daarvan kan ik met PowerDVD inderdaad DVD's afspelen. Het afspelen van DVD's binnen VMC is echter compleet onmogelijk geworden. Stilstaande beelden worden prima weergegeven, maar zodra er ook maar iets beweegt wordt het een mpg-blokjesfestijn en is er totaal niks meer van te maken. Zucht. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ter wereld ben met dit soort problemen? Dit is toch geen mediacenter? Dit is onbruikbare zooi.

edit: and it's getting even better: na het uninstallen van PowerDVD blijft het blokjesfestijn bestaan bij het afspelen van DVD's vanuit VMC. Heb de klite full package nogmaals geinstalleerd maar dat mag niet baten. :(
Een screenshot ter illustratie van wat ik nu te zien krijg als ik een DVD wil afspelen:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3236/2410343226_ba318b75b4.jpg

Ook kan ik met de MCE-remote de VMC-player niet meer "controllen". Het bekijken van een film (voor zover je van bekijken kunt spreken) kan ik alleen beeindigen door het indrukken van de reset knop.

Iemand tips hoe ik dit kan herstellen zonder Vista weer helemaal opnieuw te moeten installeren? Ik krijg door-de-raam-gooi neigingen ondertussen.

Config: MA78G, Phenom 9500, 2GB, Vista Ultimate 32bit SP1
Codecs: CoreAVC Pro, Klite full pack

[ Voor 15% gewijzigd door catchingfire op 13-04-2008 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Heb je de media center decoder utility gedraaid? Misschien wordt er een gare mpeg decoder gebruikt?

http://mediacenterexpert....nter-decoder-utility.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
psy schreef op zondag 13 april 2008 @ 15:29:
Heb je de media center decoder utility gedraaid? Misschien wordt er een gare mpeg decoder gebruikt?

http://mediacenterexpert....nter-decoder-utility.html
Geprobeerd maar heeft helaas geen effect, ik zie ook alleen dit, kan geen andere opties selecteren:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2354/2410380774_ac46fd8554.jpg

Ik ga nu nog eens probereren alle codec-gerelateerde dingen te uninstalleren, dan klite full nog eens te installeren en hopen op zegen...

[ Voor 13% gewijzigd door catchingfire op 13-04-2008 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

psy schreef op zondag 13 april 2008 @ 14:27:
[...]

Wat draai je voor OS?
Vista x86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

kaajee schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 14:19:
[...]

...

En idd geen I-Mon display std., jammer wellicht, maar ook geen echt gemis vind ik (al helemaal niet gezien de meerprijs van 80eu)......het display zelf voegt niet al te veel toe en de imon remote wil je liever ook niet. Is nou niet echt de 'lekkerste'. Ik zou gewoon een/de std. USB remote van microsoft nemen en óf de receiver dusdanig in de Chieftec plaatsen dat ie precies voor het venster komt óf anders de MS USB receiver modden dat alleen de (interne) IR ontvanger voor het venstertje komt (heb ik ook gedaan)......
Wat moet ik me hierbij voorstellen? Dat je de MCE receiver intern op de usb aansluiting van het mobo koppelt en de ontvangst unit aan de binnenkant van de kast voor het vensterplaatje plaatst? Dus dan heb je op dat moment een niet werkend display waarachter die receiver zich bevindt. Is dat niet jammer, dat het IMON display steeds uit staat?

Kun je een paar concrete voorbeelden noemen waarbij de IMON remote (van Chieftec in dit geval) niet echt de "lekkerste" is in vergelijking met de MS remote?

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
catchingfire schreef op zondag 13 april 2008 @ 15:49:
Geprobeerd maar heeft helaas geen effect, ik zie ook alleen dit, kan geen andere opties selecteren:
[afbeelding]

Ik ga nu nog eens probereren alle codec-gerelateerde dingen te uninstalleren, dan klite full nog eens te installeren en hopen op zegen...
G.V.D. Alle codec-gerelateerde dingen geuninstalled, klite full weer geinstalleerd, gereboot... en nog steeds de blokjes van een paar posts hierboven als ik een dvd wil afspelen. HELLUP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Het is ook wel vreemd dat je geen andere codec's kan selecteren. Als je Powerdvd erop hebt staan moet je op zijn minst ook die codec kunnen selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

catchingfire schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 14:13:
[...]

Handig lijstje uit hardware.info van 01/2008:

1. Haali Media splitter
Zorgt ervoor dat WMP met MKV, MP4 en TS containers overweg kan

2. Fffshow
Eén geintegreerd pakket (dus geen codecpack!) zorgt voor softwarematige codec ondersteuning

3. register patch zodat MCE TS, MP4 en MKV kan tonen

4. PowerdDVD Ultra/DeLuxe voor hardwarematig support (dan wel in Ffdshow de ondersteuning voor MPEG1, 2, en H.264 uitvinken anders gebeurt dit nog softwarematig)

5. In Powerdvd hardwarematige support aanvinken

6. met de decoder util Powerdvd selecteren zodat WMP deze hardware codec gebruikt

Zelf gebruik ik ook nog AC3 filter voor het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
psy schreef op zondag 13 april 2008 @ 16:47:
Handig lijstje uit hardware.info van 01/2008:
...
Handig! Thanks!!!

Heb wat meer info over de registry hacks in dit topic gevonden:
http://www.hardware.info/forum/showthread.php?t=132004

Ik ga 't eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

Zeker handig. Dit soort info zou wel in de startpost mogen.
Over een startport gesproken, zou er niet al vorige week een herstart voor dit topic komen met een nieuwe mooie topicstart? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
catchingfire schreef op zondag 13 april 2008 @ 17:18:
Heb wat meer info over de registry hacks in dit topic gevonden:
http://www.hardware.info/forum/showthread.php?t=132004

Ik ga 't eens proberen...
Ik ben weer langzaam op de rit aan 't komen wat weer werkt vanuit VMC met de PowerDVD8 video decoder geactiveerd:
- DVD's afspelen
- VIDEO_TS containers afspelen

Wat nog niet werkt:
- mkv's afspelen, ze worden wel herkend maar als ik ze wil afspelen komt er na een paar seconde een melding dat ie geen juiste codec can vinden. Ze worden dus wel herkend, ik kan ze "aanklikken", maar het daadwerkelijke afspelen gaat fout... iemand?

Heb in de tussentijd even MediaPlayerClassic HomeCinema 1.1.0.0 geinstalleerd met de hoop om daarmee alles buiten VMC om te kunnen afspelen. Dat werkt redelijk, behalve het afspelen van HD mkv's. Dat gaat al hortend en stotend met zware processor-belasting, en dat terwijl hij toch eigenlijk de hardware decoding in zou moeten schakelen (het gaat om L4.1 mkv's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

catchingfire schreef op maandag 14 april 2008 @ 08:38:
[...]

Ik ben weer langzaam op de rit aan 't komen wat weer werkt vanuit VMC met de PowerDVD8 video decoder geactiveerd:
- DVD's afspelen
- VIDEO_TS containers afspelen

Wat nog niet werkt:
- mkv's afspelen, ze worden wel herkend maar als ik ze wil afspelen komt er na een paar seconde een melding dat ie geen juiste codec can vinden. Ze worden dus wel herkend, ik kan ze "aanklikken", maar het daadwerkelijke afspelen gaat fout... iemand?

Heb in de tussentijd even MediaPlayerClassic HomeCinema 1.1.0.0 geinstalleerd met de hoop om daarmee alles buiten VMC om te kunnen afspelen. Dat werkt redelijk, behalve het afspelen van HD mkv's. Dat gaat al hortend en stotend met zware processor-belasting, en dat terwijl hij toch eigenlijk de hardware decoding in zou moeten schakelen (het gaat om L4.1 mkv's).
Ik zou in jouw situatie nu denk ik wel Vista er opnieuw op zetten. Kost eventjes, maar dan is het waarschijnlijk weer goed en je kan meteen een goede image maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

s0k schreef op zondag 13 april 2008 @ 17:38:
Zeker handig. Dit soort info zou wel in de startpost mogen.
Over een startport gesproken, zou er niet al vorige week een herstart voor dit topic komen met een nieuwe mooie topicstart? :+
Inderdaad, maar een topicstart die de informatie van meer dan 3000 berichten moet bevatten heb je niet zomaar klaar ;)

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
psy schreef op maandag 14 april 2008 @ 09:21:
Ik zou in jouw situatie nu denk ik wel Vista er opnieuw op zetten. Kost eventjes, maar dan is het waarschijnlijk weer goed en je kan meteen een goede image maken.
Ik had me inderdaad al enigszins erop ingesteld dat dit toch de beste optie is. Ik ga eens kijken of ik 't laatste hardware.info magazine in de winkel kan vinden, daar schijnt een VMC install guide in te staan waar de tips van een paar posts hierboven waarschijnlijk ook deel uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

catchingfire schreef op maandag 14 april 2008 @ 10:29:
[...]

Ik had me inderdaad al enigszins erop ingesteld dat dit toch de beste optie is. Ik ga eens kijken of ik 't laatste hardware.info magazine in de winkel kan vinden, daar schijnt een VMC install guide in te staan waar de tips van een paar posts hierboven waarschijnlijk ook deel uitmaken.
Die zestal tips komen in ieder geval uit het 2008/1 nummer, waar een uitgebreide beschrijving in stond. Als je het niet meer vindt scan en mail ik het wel.

S14V is nu ingebouwd. Aan de voorkant zit een USB/memory/audio/firewire printplaat, die doet het dus niet. Het display en de afstandsbediening is ook aangesloten op die printplaat, dus die doen het ook niet!
Als ik de display (en daar zit ook de ontvanger in) rechtstreeks aansluit op het moederbord, dan doet de afstandsbediening + het display het wel (als in Verwijderd in "Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is..." )
Leverancier gemaild, fabrikant gemaild. Ben benieuwd.

wel een prima case om iets in te bouwen, viel me reuze mee en ze hebben zelfs veel tiewraps e.d. meegeleverd zodat je netjes je kabels kan fixeren. Ik vond hem ook ruim zat. Mijn Antec P180 was zelfs krapper om in te bouwen, daar heb je veel meer moeite om kabels weg te werken.

[ Voor 6% gewijzigd door psy op 14-04-2008 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Devster schreef op maandag 14 april 2008 @ 09:37:
Inderdaad, maar een topicstart die de informatie van meer dan 3000 berichten moet bevatten heb je niet zomaar klaar ;)
Het grote probleem is dat het topic out-of-focus is. Er worden ontzettend veel interessante dingen besproken, maar daardoor is het erg moeilijk om de voor jouw specifieke interessante content eruit te filteren. Wellicht zou een onderverdeling in twee topics handiger zijn:
- HARDWARE: als startpunt doorlinken linken naar: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=940972 .... daar staat ongeveer alles in, voor elk budget wat en wordt netjes up-to-date gehouden. (RGB2SCART stuff is een nogal out of place hier, er loopt zelfs een specifiek topic over dit onderwerp wat nog actief is, link naar dat topic en klaar)
- SOFTWARE: Hoe configureer ik Vista/XP Media Center zo optimaal mogelijk (voor Media Portal is al een specifiek topic), codec configuraties, stand-alone players, ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Devster schreef op maandag 14 april 2008 @ 09:37:
[...]
Snap ik. Big up voor het werk dat je erin steekt! Maar misschien is het handig om gewoon alvast wat te plaatsen en een paar placeholders neer te zetten zodat de boel in een nieuwe, schone topique verder kan. Je hebt vervolgens de tijd om de TS verder af te maken.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Twee goede ideeën inderdaad, een aparte software MCE thread, die is er ooit ook geweest en zou wel heel handig zijn, want dit is eigenlijk meer een systeem-topic. Verder ben ik ook vóór een nieuwe "concept"start, ook al omdat we dan zelf ook kunnen aanvullen zodat de TS meer input heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Bedantk voor jullie input. Ik zal overleggen met Thandor.

Overigens is mijn hardware nu allemaal binnen, op de FloppyDTV-C na (slecht leverbaar) :(

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 64 X2 5000+€ 63,67€ 63,67
1Arctic Cooling Freezer 64 LP€ 14,76€ 14,76
1Chieftec HT-01SL€ 142,-€ 142,-
1Gigabyte GA-MA78GM-S2H€ 70,95€ 70,95
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G 4GB (2x 2GB) DDR2€ 64,16€ 64,16
1Lite-On LH-20A1S€ 19,80€ 19,80
1Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB€ 81,99€ 81,99
ImporterenTotaal€ 457,33

Binnenkort dus hopelijk wat foto's en mini-review ;)

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:03
Ik heb hier een media center gebouwd:

- E8400
- P5K Pro
- 2GB
- 2600XT
- FloppyDTV

werkt allemaal perfect, dit zit allemaal in een thermaltake 7000 kastje. Helaas is deze te groot is er iemand die weet wat de kleinste full ATX behuizing is? Probleem is namelijk ook dat er aan de 2600XT een DVI-HDMI converter zit en dan ook nog die HDMI kabel dus hij steekt ook nog is 10 cm uit aan de achterkant. Wil hem eigenlijk in mijn dressoir hebben, maar deze behuizing is wel echt te groot.

Verder kan ik iedereen de Corsair VX voedingen aanraden zijn enorm stil.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Operations schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:44:
Ik heb hier een media center gebouwd:

- E8400
- P5K Pro
- 2GB
- 2600XT
- FloppyDTV

werkt allemaal perfect, dit zit allemaal in een thermaltake 7000 kastje. Helaas is deze te groot is er iemand die weet wat de kleinste full ATX behuizing is? Probleem is namelijk ook dat er aan de 2600XT een DVI-HDMI converter zit en dan ook nog die HDMI kabel dus hij steekt ook nog is 10 cm uit aan de achterkant. Wil hem eigenlijk in mijn dressoir hebben, maar deze behuizing is wel echt te groot.
Ja, de OrigenAE S16V is relatief klein (ik ken geen minder diepe behuizingen)
http://www.origenae.com/en/htpc_s16v.htm
Is slechts 39 cm diep. De meeste full atx cases zijn minimaal 46 cm diep.

[ Voor 9% gewijzigd door psy op 14-04-2008 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Laatst online: 17:03
psy schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:54:
[...]

Ja, de OrigenAE S16V is relatief klein (ik ken geen minder diepe behuizingen)
http://www.origenae.com/en/htpc_s16v.htm
Is slechts 39 cm diep. De meeste full atx cases zijn minimaal 46 cm diep.
lol kost tussen de 300 en 500 euro, maar idd dat heb ik er niet bijgezegd ;) Maar ben bang dat deze ook nog niet diep genoeg is. Ga nog wel is goed kijken naar dat dressoir vanavond misschien anders gewoon een kleine tower zit toch achter de deur. Denk er nog wel is goed over na, thx voor de tip idg.

Edit - O is met schermpie daarom zal die dan wel zo duur zijn. Dat hoeft niet in dit geval staat toch achter een deur. Heb je dan nog opties? Dressoir is 50 cm diep.

[ Voor 11% gewijzigd door Operations op 14-04-2008 12:21 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Operations schreef op maandag 14 april 2008 @ 12:04:
[...]

................. Heb je dan nog opties? Dressoir is 50 cm diep.
Hier kun je zelf kijken/checken, wordt wel gewaardeerd hier op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:34
Ik ben nog steeds bezig mijn HTPC config te optimaliseren.
Op dit moment heb ik een Asus P5E-VM HDMI met een E6550 op het oog. Echter vraag ik me af of deze combinatie (onder Linux) 720p en later 1080p kan doen, zonder hapering.

Of ben ik slimmer uit met een goedkoper mainboard een een losse videokaart?
Iemand een suggestie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Laatst online: 20:15
Sypher schreef op maandag 14 april 2008 @ 13:29:
Ik ben nog steeds bezig mijn HTPC config te optimaliseren.
Op dit moment heb ik een Asus P5E-VM HDMI met een E6550 op het oog. Echter vraag ik me af of deze combinatie (onder Linux) 720p en later 1080p kan doen, zonder hapering.

Of ben ik slimmer uit met een goedkoper mainboard een een losse videokaart?
Iemand een suggestie? :)
Als ik jou was zou ik kiezen voor een Q6600 een quad core scheelt echt een slok op een borrel...ik heb zelf een Phenom 9550 en met vier cores kun je makkelijk 1080p decoderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Michel242186 schreef op maandag 14 april 2008 @ 13:31:
[...]

Als ik jou was zou ik kiezen voor een Q6600 een quad core scheelt echt een slok op een borrel...ik heb zelf een Phenom 9550 en met vier cores kun je makkelijk 1080p decoderen.
Zou kunnen,maar als ik dat zou doen zou die bak beter presteren dan mijn desktop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Een E6600 draait makkelijk 1080p, dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11-2024
kazuka schreef op zondag 13 april 2008 @ 14:22:
[...]

Probeer deze stappen te doen en kijken of het werkt http://www.origenae.com/s....php?action=kb&article=28

Succes

p.s mij heeft het geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
jingaling schreef op maandag 14 april 2008 @ 15:48:
[...]

Probeer deze stappen te doen en kijken of het werkt http://www.origenae.com/s....php?action=kb&article=28

Succes

p.s bij mij heeft het geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
RubenDJ schreef op zondag 13 april 2008 @ 14:29:
Ik heb ook een S14V maar bij mij werkt de VFD gewoon naar behoren. Enige wat ik ook heb is dat Vista de melding geeft dat er niet genoeg stroom voor de USB frontheader is als ik daar een memory stick in doe. Als ik er overigens een toetsenbord en (laser)muis in stop, werken deze beide naar behoren. Zal eens kijken of ik hem aan een andere molex kan hangen.

Mijn afstandsbediening doet het verder ook prima, maar is het normaal dat alleen de bovenste helft van de toetsen verlicht is?
Precies hetzelfde probleem als ik dus.
En ja bij mijn remote ook alleen de helft verlicht.

p.s sorry voor de dubbele post net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
psy schreef op maandag 14 april 2008 @ 13:41:
Een E6600 draait makkelijk 1080p, dus...
Dan zal een E6550 welke een fractie trager is dat ook vast wel doen, right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansenn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-05-2018
Wokschotel schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 10:05:Bij 4Launch is vandaag een Blu-ray drive (BD lezen, DVD schrijven) in de aanbieding voor 129 euro.http://www.4launch.nl/shop/product/049253/
Bij Zerkom de LG GGC-H20L. HD-DVD + Blu-ray voor € 138,90 (incl.verzendkosten).

Afbeeldingslocatie: http://be.lge.com/ne/download/product/G/GGC-H20L/GGC-H20L-SIDE-L_lge.jpg

Leuke HD-DVD titels zijn nu nog voor een zachtprijsje te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jansenn schreef op maandag 14 april 2008 @ 17:30:
[...]
Bij Zerkom de LG GGC-H20L. HD-DVD + Blu-ray voor € 138,90 (incl.verzendkosten).

[afbeelding]
Ding is alleen niet of moeilijk leverbaar. Bij Zercom staat ie op meer dan 2 weken. Ik heb er vrijdag een besteld bij 4Launch (€136), en krijg nu een mail dat ie toch maar niet leverbaar is en dat ze ook niet weten wanneer ie komt. Idem voor de Athlon 5000+ BE. Ik begin een patroon te zien bij die lui. Van alles op je site zetten en achteraf zeggen dat het er toch niet is... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansenn
mphilipp schreef op maandag 14 april 2008 @ 17:39:
Ding is alleen niet of moeilijk leverbaar. Bij Zercom staat ie op meer dan 2 weken. Ik heb er vrijdag een besteld bij 4Launch (€136), en krijg nu een mail dat ie toch maar niet leverbaar is en dat ze ook niet weten wanneer ie komt.
Dat is zeker frappant. Ik heb er niet dringend een nodig maar wilde niet al te lang meer wachten.
De prijs van de GGC H20L is de afgelopen tijd alleen maar minder geworden.
Misschien wachten tot de prijzen (nog) verder dalen en hopen dat ze dan wel op voorraad zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansenn
mphilipp schreef op maandag 14 april 2008 @ 17:39:
Ding is alleen niet of moeilijk leverbaar. Bij Zercom staat ie op meer dan 2 weken. Ik heb er vrijdag een besteld bij 4Launch (€136), en krijg nu een mail dat ie toch maar niet leverbaar is en dat ze ook niet weten wanneer ie komt.
Dat is zeker frappant. Ik heb er niet dringend een nodig maar wilde niet al te lang meer wachten.
De prijs van de GGC H20L is de afgelopen tijd alleen maar minder geworden.
Misschien wachten tot de prijzen (nog) verder dalen en hopen dat ze dan wel op voorraad zijn.

edit: Nog 8 stuks op voorraad bij Komplett voor € 175,95 (incl. verzendkosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-07 05:57
Operations schreef op maandag 14 april 2008 @ 12:04:
[...]

lol kost tussen de 300 en 500 euro, maar idd dat heb ik er niet bijgezegd ;) Maar ben bang dat deze ook nog niet diep genoeg is. Ga nog wel is goed kijken naar dat dressoir vanavond misschien anders gewoon een kleine tower zit toch achter de deur. Denk er nog wel is goed over na, thx voor de tip idg.

Edit - O is met schermpie daarom zal die dan wel zo duur zijn. Dat hoeft niet in dit geval staat toch achter een deur. Heb je dan nog opties? Dressoir is 50 cm diep.
De silverstone GD02 case is volgensmij de meest ondiepe HTPC-case verkrijgbaar met een diepte van 36 cm.

Is bij 4launch voor €110,50 verkrijgbaar (excl. verzenden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
ekko schreef op maandag 14 april 2008 @ 22:16:
[...]

De silverstone GD02 case is volgensmij de meest ondiepe HTPC-case verkrijgbaar met een diepte van 36 cm.

Is bij 4launch voor €110,50 verkrijgbaar (excl. verzenden)
Beetje klein hè, voor FullATX, halve moederbord buiten de kast houden.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:40
catchingfire schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:09:
[...]

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=940972 .... daar staat ongeveer alles in, voor elk budget wat en wordt netjes up-to-date gehouden.
Ik lees daar toevallig over de GIGABYTE GA-MA69G-S3H:

* Pro: CrossFire support, HDMI/DVI/TV out, better audio codec, optical S/PDIF out
* Con: No RAID 5, PCI Gb LAN (20% to 40% slower than a PCIe Gb LAN), more expensive
* Pro/Con: more PCIe slots, less PCI slots

Wat moet ik daar van denken? GB Lan onboard is toch GB Lan onboard? Ik heb dit bordje in de peiling dus ik wil daar wel het fijne van weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
D-e-n schreef op maandag 14 april 2008 @ 22:54:
[...]

* Pro: CrossFire support, HDMI/DVI/TV out, better audio codec, optical S/PDIF out
* Con: No RAID 5, PCI Gb LAN (20% to 40% slower than a PCIe Gb LAN), more expensive

Wat moet ik daar van denken? GB Lan onboard is toch GB Lan onboard? Ik heb dit bordje in de peiling dus ik wil daar wel het fijne van weten :)
Ten eerste is je infrastructuur ook al Gb?
Ten tweede, ook met 40% verlies tov de/een PCIe versie is het nog meer dan snel genoeg voor wat jij er mee wilt gaan doen (HTPC)

Dus, geen issue lijkt me..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 20:32
D-e-n schreef op maandag 14 april 2008 @ 22:54:
[...]

Site van GigaByte staat dit:
Integrated Peripherals
Realtek RTL8110 Gigabit Ethernet
Realtek ALC889A Audio Codec
En volgens de site van Realtek is 't inderdaad een PCI chippie. Wel apart, vergelijkbaar MSI bordje zit wel een PCIe Realtek ding.

[ Voor 9% gewijzigd door Nielson op 14-04-2008 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
kaajee schreef op maandag 14 april 2008 @ 23:01:
[...]

Ten eerste is je infrastructuur ook al Gb?
Ten tweede, ook met 40% verlies tov de/een PCIe versie is het nog meer dan snel genoeg voor wat jij er mee wilt gaan doen (HTPC)

Dus, geen issue lijkt me..........
Nee, geen Gigabyte infrastructuur inderdaad :) Ik heb hier "gewoon" een Asus WL500G en een NAS staan en wat 100MB kabeltjes. Die NAS ga ik waarschijnlijk wel uitbreiden zodat ik er films op kan zetten dus ik ga wel gebruik maken van mijn netwerk in dat geval.

Jouw redenering kwam idd ook in me op maar het viel me op dat het als specifiek nadeel genoemd werd van die kaart dus dan ga je twijfelen. Hij wordt daar ook als low-end gezien terwijl hij hier toch vrij populair is volgens mij. Ook bij mij want het feit dat alles erop en eraan zit (SPIF, tv-out bracket als optie) is voor mij zeer aantrekkelijk. Dan spaar ik toch mooi een videokaart uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ik zou toch echt de Gigabyte GA-MA78GM-S2H boven de GA-MA69G-S3H kiezen. De eerste heeft nl.de 780G chipset met Avivo HD ten opzichte van de "normale" Avivo voor de MA69G.

ATI Radeon HD 3200 (AMD 780G)
• 500 MHz core clock
• 40 stream processors, DirectX 10, Shader Model 4.0, support for local frame buffer (or side-port memory; 16-bit, DDR2-1066 256MB/DDR3-1333 128MB), Hybrid CrossFireX
• VGA: 2048 x 1536, DVI: 2560 x 1600, HDMI 1.2: 1080p, TV: 1080i, support for DisplayPort
• UVD+, support for Avivo HD
• Integrated HDMI audio controller (stereo PCM and 5.1 Dolby Digital/DTS)

De 690 chipset zet daar tegenover:

ATI Radeon X1250 Graphics
• 400MHz core clock, 1GB video memory
• Vertex Shader/Pixel Shader/Texture Mapping/Render Output Units: 0/4/4/2, DirectX 9.0 Pixel/Vertex Shader Model 2.0/2.0
• VGA: 2048 x 1536, DVI: 2560 x 1600, HDMI 1.2: 1080p, TV: 1080i
• MPEG-2/VC-1/H.264: hw/sw/sw. Support for Avivo
• Integrated HDMI audio controller (stereo PCM and 5.1 Dolby Digital/DTS)
• SurroundView support for up to three monitors with an ATI discrete graphics card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik heb een analoge tv dus de Gigabyte GA-MA78GM-S2H gaat niet voor mij werken aangezien er geen tv-out op zit. En dat geknoei met kabels zie ik (als dubbel linkshandige ;) ) niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy schreef op maandag 14 april 2008 @ 10:37:
[...]

Die zestal tips komen in ieder geval uit het 2008/1 nummer, waar een uitgebreide beschrijving in stond. Als je het niet meer vindt scan en mail ik het wel.
Hey,

zou je dat willen doen? Dat zou fijn zijn! Ik ben ook vanplan om deze week VMC te gaan installeren en heb wel interesse in dat artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 00:01:
Ik heb een analoge tv dus de Gigabyte GA-MA78GM-S2H gaat niet voor mij werken aangezien er geen tv-out op zit. En dat geknoei met kabels zie ik (als dubbel linkshandige ;) ) niet zitten.
OMG, je wilt wel een HTPC maar je hebt nog een televisie die met tv-out moet worden aangesloten?

Lijkt me dan dat je i.i.g. eerst effe je TV moet vervangen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 00:06:
[...]

OMG, je wilt wel een HTPC maar je hebt nog een televisie die met tv-out moet worden aangesloten?

Lijkt me dan dat je i.i.g. eerst effe je TV moet vervangen! :)
If it ain't broke don't fix it :)

HTPC is voor mij gemak en lol tegelijk. Ik heb alles graag centraal opgeslagen en digitaal bij de hand, vandaar die wens. Qua muziek staat alles al op de NAS, video is het volgende. Voorlopig ga ik ook voor een analoge tuner dus dan heb ik ook geen HDMI nodig.
TV is na de HTPC geen prioriteit ook, eerst een nieuwe versterker :)

[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 15-04-2008 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn D-Sub --> Scart kabel incl. de audio aansluiting is alvast klaar gesoldeerd .
Nu nog wachten tot mijn bestelde spullen binnen zijn ... dan kan ik weer lekker beginnen bouwen :)

Vraagje:
als ik mijn HTPC reeds direct op mijn CRT TV ga aansluiten ... zal ik dan al meteen een werkbaar beeld krijgen op mijn TV .... of moet er sowieso eerst nog één en ander met Powerstrip ingesteld worden :?

Ik heb vaag ergens iets gelezen dat je de HTPC eerst met VNC moet overnemen om op die manier de instellingen op de HTPC met Powerstrip ok te krijgen ... klopt dit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
D-e-n schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 00:31:
[...]

HTPC is voor mij gemak en lol tegelijk. Ik heb alles graag centraal opgeslagen en digitaal bij de hand, vandaar die wens. Qua muziek staat alles al op de NAS, video is het volgende. Voorlopig ga ik ook voor een analoge tuner dus dan heb ik ook geen HDMI nodig.
Misschien jun je dan beter (goedkoper) de eerste de beste "afdedankte" PC van 2 jaar oud ofzo inzetten als HTPC? Die kan ook wel XVID's spelen met een TV Out die op bijna elke videokaart zit van de afgelopen jaren. Hogere resolutie bronmateriaal dan DVD heeft geen zin op een CRT dus investeren in sneller hardware daarvoor is niet echt nodig. Kun je het geld uitgeven aan je versterker en daarna sneller een nieuwe TV kopen. :)

[ Voor 36% gewijzigd door Joop op 15-04-2008 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n VGA > RGB scart kabel maken is niet heel veel moeite, en vereist niet heel veel soldeerskills. Mocht je het alsnog niet willen doen en perse een TV out willen, dan zou ik gewoon (als de case dat toe laat) een PCI-e kaartje aanbevelen (passief). Bijv een HD2600pro. Kost niet heel veel, veel betere performance als onboard en gewoon svideo/composite (:X) out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 00:31:
[...]

:)

Beste beeld dat ik via de PC via tv-out op mijn Philips Matchline CRT kon knallen was nog altijd met de Matrox G550 videokaart. Minder belabberd is het nooit geweest, ook niet met (veel) latere Ati en Nvidia kaarten. Mijn standalone DVD-speler met DivX gaf dan via scart een veel beter beeld op de televisie. Kan je toch beter zo'n standalone speler kopen denk ik met bijv. een USB ingang. Heb je via je USB-stick alles toch bij de hand en een veel mooier beeld. Of koop een PS3 :)

Maar o jeeeeeeeeeeeeeee... ik vind het zo zonde dat je je PC niet op een LCD of plasma scherm aansluit :) Hou je geld nog effe in je zak, koop die versterker en dan daarna snel een leuke tv. Als je het verschil in beeldkwaliteit ziet dan denk je echt "had ik dat maar meteen gedaan"! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ras
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Ras

Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 03:09:
[...]

Maar o jeeeeeeeeeeeeeee... ik vind het zo zonde dat je je PC niet op een LCD of plasma scherm aansluit :) Hou je geld nog effe in je zak, koop die versterker en dan daarna snel een leuke tv. Als je het verschil in beeldkwaliteit ziet dan denk je echt "had ik dat maar meteen gedaan"! :+
Wat een onzin. Dan heeft ie straks een nieuwe tv maar niet de juiste hardware. Ik vind dat hij prima prioriteiten stelt. Je moet toch ergens beginnen? Ik heb zelf ook m'n mediacenter aangesloten op een oude TV. Bij de nieuwe HTPC die ik ga bouwen moet ik er ook een extra videokaartje erin prikken omdat er geen onboard tv-out is. Een nieuwe tv komt wel een keer, maar als ik de HTPC zelf al helemaal perfect voor elkaar heb, dan hoef ik die de komende jaren iig niet te vervangen. Enkel een keer een ander pci-e kaartje erin van het één of 't ander. (Digitale tv ofzo)

Een HTPC werkt gewoon erg relaxed en dan is het ook al een verademing als je zoiets hebt voor je oude TV. (mijn HTPC is overigens ook gewoon m'n desktop pc, maar de nieuwe komt wel in een echte HTPC kast).

[ Voor 4% gewijzigd door Ras op 15-04-2008 03:56 ]

Antec Fusion Black, Intel e8400, EAH3450 512MB, 2x2GB pc6400 kingston, p5e-vm hdmi, 1x1TB 1x500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
psy schreef op maandag 14 april 2008 @ 10:37:
Zou best fijn zijn als je dat zou willen doen :) Ik ben gisteren VIER winkels afgeweest maar heb geen Hardware.Info kunnen vinden (ik woon niet in een stad dus een Bruna hebben we niet).

edit: mijn email adres is m'n tweak-id @gjie-meel-dot-kom.

[ Voor 6% gewijzigd door catchingfire op 15-04-2008 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 00:41:
Mijn D-Sub --> Scart kabel incl. de audio aansluiting is alvast klaar gesoldeerd .
Nu nog wachten tot mijn bestelde spullen binnen zijn ... dan kan ik weer lekker beginnen bouwen :)

Vraagje:
als ik mijn HTPC reeds direct op mijn CRT TV ga aansluiten ... zal ik dan al meteen een werkbaar beeld krijgen op mijn TV .... of moet er sowieso eerst nog één en ander met Powerstrip ingesteld worden :?

Ik heb vaag ergens iets gelezen dat je de HTPC eerst met VNC moet overnemen om op die manier de instellingen op de HTPC met Powerstrip ok te krijgen ... klopt dit :?
Nee, 99,99% zekerheid dat je geen leesbaar beeld krijgt (of je moet heel erg geluk hebben), dus idd eerst zorgen dat je VNC installeert en dan dus middels een andere PC dmv VNC Powerstrip instellen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 01:55:
[...]
Mocht je het alsnog niet willen doen en perse een TV out willen, dan zou ik gewoon (als de case dat toe laat) een PCI-e kaartje aanbevelen (passief). Bijv een HD2600pro. Kost niet heel veel, veel betere performance als onboard en gewoon svideo/composite (:X) out.
In dat geval zou ik voor een HD3450 kiezen, bijvoorbeeld deze:

http://www.sapphiretech.c...erview.php?gpid=237&grp=3

Voor een goede 30 euro heb je dan een passief gekoelde kaart, met TV-out (S-Video) en UVD/Avivio HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ras schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 03:53:
[...]

Wat een onzin. Dan heeft ie straks een nieuwe tv maar niet de juiste hardware. Ik vind dat hij prima prioriteiten stelt. Je moet toch ergens beginnen? Ik heb zelf ook m'n mediacenter aangesloten op een oude TV. Bij de nieuwe HTPC die ik ga bouwen moet ik er ook een extra videokaartje erin prikken omdat er geen onboard tv-out is. Een nieuwe tv komt wel een keer, maar als ik de HTPC zelf al helemaal perfect voor elkaar heb, dan hoef ik die de komende jaren iig niet te vervangen. Enkel een keer een ander pci-e kaartje erin van het één of 't ander. (Digitale tv ofzo)

Een HTPC werkt gewoon erg relaxed en dan is het ook al een verademing als je zoiets hebt voor je oude TV. (mijn HTPC is overigens ook gewoon m'n desktop pc, maar de nieuwe komt wel in een echte HTPC kast).
Nou zo relaxed werkt een HTPC nou ook weer niet dus ik geef Ras wel gelijk dat je soms meer hebt aan een dvd/divx player of beter een Xbox met XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 10:09:
[...]

Nou zo relaxed werkt een HTPC nou ook weer niet dus ik geef Ras wel gelijk dat je soms meer hebt aan een dvd/divx player of beter een Xbox met XBMC.
Een dvd-speler speelt niet af van een netwerk en aan divx-spelers zitten ook wel haken en ogen volgens mij. Belangrijkste: ze kunnen niet opnemen van tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 03:09:
[...]
Zolang je geen HD spul afspeelt, is een goed afgestelde beeldbuis minstens zo goed als een plasma of lcd. Bedenk dat een CRT geen last heeft van up- of downscale issues (LCD...bv zeer sterk) én veel en veel meer kleuren kan laten zien. Punt is vaak dat een flatscreen wordt gekocht ter vervanging van een oude (en doorgaans slecht ingestelde) crt. Dan is alles beter. Maar maak niet de fout door te stellen dat een lcd of plasma de facto beter is dan een crt, want dat is gewoon niet waar. De topmodellen komen close, maar zijn nog niet helemaal op het crt nivo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 10:33:
[...]

Een dvd-speler speelt niet af van een netwerk en aan divx-spelers zitten ook wel haken en ogen volgens mij. Belangrijkste: ze kunnen niet opnemen van tv.
Een netwerk vind ik persoonlijk onzin en de meeste dvd recorders kunnen prima overweg met divx/xvid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 16:18
Waarom is afspelen van het netwerk onzin?

De ene dvd recorder is de andere natuurlijk niet, die van mijn vriendin speelt ook divx/xvid zonder al te veel problemen af, maar hij is wel heel kieskeurig qua subtitles en als hij ze al toont, dan is het in een grijze kader :s En meestal ontdek je dergelijke tekortkomingen pas als je het gekocht hebt ...

Persoonlijk zou ook altijd voor een homemade htpc gaan, zelfs al speel je geen HD content af. Het belangrijkste argument vind ik dat je kan doen wat je wilt, wanneer je het wilt. Wat je nu nog niet nodig hebt, kan je er later steeds bijsteken zonder dat je het gehele aparaat moet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

kickje voor Kaajee ;)
kaajee schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 14:19:
[...]

Vind ik ook mooi, en in de HPTC klasse niet al te duur....
Lokatie voeding? Wat maakt dat nou uit? Hiermee kan de hd bay lekker aan de achterkant, goed voor de ventilatie. PSU zuigt evt. koele lucht aan de voorkant aan......

En idd geen I-Mon display std., jammer wellicht, maar ook geen echt gemis vind ik (al helemaal niet gezien de meerprijs van 80eu)......het display zelf voegt niet al te veel toe en de imon remote wil je liever ook niet. Is nou niet echt de 'lekkerste'. Ik zou gewoon een/de std. USB remote van microsoft nemen en óf de receiver dusdanig in de Chieftec plaatsen dat ie precies voor het venster komt óf anders de MS USB receiver modden dat alleen de (interne) IR ontvanger voor het venstertje komt (heb ik ook gedaan)......
Wat moet ik me hierbij voorstellen? Dat je de MCE receiver intern op de usb aansluiting van het mobo koppelt en de ontvangst unit aan de binnenkant van de kast voor het vensterplaatje plaatst? Dus dan heb je op dat moment een niet werkend display waarachter die receiver zich bevindt. Is dat niet jammer, dat het IMON display steeds uit staat?

Kun je een paar concrete voorbeelden noemen waarbij de IMON remote (van Chieftec in dit geval) niet echt de "lekkerste" is in vergelijking met de MS remote?

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na wat speurwerk ben ik er bijna uit wat ik wil gaan kopen, ik zit alleen nog met 1 probleem. Ik hoorde van iemand dat dit systeem niet geschikt zou zijn om digitale tv (Casema) mee te kijken, klopt dat? Weet iemand in dat geval welke tv-kaart wel geschikt is?

Alle gegevens op een rijtje:
Ik kijk TV via Casema Digitaal. Hier komt binnenkort een Panasonic 42PH80 aan te hangen icm een HDTV digitale ontvanger.

Het systeem:
AMD AThlon X2 BE-2400
Antec Fusion Black 430
Gigabyte GA-MA78GM-S2H
Hauppage WinTV PVR-150 MCE-kit
Kingston KHX6400D2K2/2G
Lite-On DH-4O1S
2x Samsung SpinPoint T166 500 GB
Sapphire Radeon HD 3470
Scythe Ninja Mini

(en misschien verder nog op of aanmerkingen op dit systeem? O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:30:
na wat speurwerk ben ik er bijna uit wat ik wil gaan kopen, ik zit alleen nog met 1 probleem. Ik hoorde van iemand dat dit systeem niet geschikt zou zijn om digitale tv (Casema) mee te kijken, klopt dat? Weet iemand in dat geval welke tv-kaart wel geschikt is?

Ik kijk TV via Casema Digitaal. Hier komt binnenkort een Panasonic 42PH80 aan te hangen icm een HDTV digitale ontvanger.

Het systeem:
AMD AThlon X2 BE-2400
Antec Fusion Black 430
Gigabyte GA-MA78GM-S2H
Kingston KHX6400D2K2/2G
Lite-On DH-4O1S
Sapphire Radeon HD 3470
Scythe Ninja Mini

Middels een composiet (of evt. s-video) UITgang van je Casema decoder en de externe INgang van je 150MCE kan het wel, maar ideaal is het niet. En het is niet (helemaal) digitale ontvangst natuurlijk, wel de digitale zender, signaal is gewoon analoog.

Dus meot je een digitale DVB-C ontvanger hebben, als je MCE wilt gaan gebruiken is er eigenlijk 1 die aardig uit de bus komt: FloppyDTV van Digital Everywhere......

En waarom een extra videokaart als je ook al 1 onboard hebt en bovendien de PaSo krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

Het systeem:

Klopt! Je hebt een analoge TVkaart geselecteerd. Voor digitale ontvangst zul je een digitale TVkaart nodig hebben.
Kijk eens naar de veel geprezen Floppydtv
en zoek eens in het topic naar deze term m.b.v. de quicksearch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit probleem had ik ook, heb dan maar de Asus m2a-vm hdmi genomen, draait alles perfect op men gewone tv. Wanneer ik mijn lcd of plasma heb moet ik in het slechtste geval enkel mobo vernieuwen.
Btw ben nog niks tegengekomen dat niet afgespeeld kan worden.

ps: kan zo'n Floppydtv ook gebruikt worden met telenet digitaal in plaats van een digibox...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 10:53:
[...]
Zolang je geen HD spul afspeelt, is een goed afgestelde beeldbuis minstens zo goed als een plasma of lcd. Bedenk dat een CRT geen last heeft van up- of downscale issues (LCD...bv zeer sterk) én veel en veel meer kleuren kan laten zien. Punt is vaak dat een flatscreen wordt gekocht ter vervanging van een oude (en doorgaans slecht ingestelde) crt. Dan is alles beter. Maar maak niet de fout door te stellen dat een lcd of plasma de facto beter is dan een crt, want dat is gewoon niet waar. De topmodellen komen close, maar zijn nog niet helemaal op het crt nivo.
Ik heb nooit gezegd dat een LCD de facto beter is dan een CRT.

Wat ik gezegd heb is dat de beeldkwaliteit van PC naar CRT belabbberd is. En helemaal via tv-out. Zelf had ik 1 van de allermooiste CRT's (100Hz Philips Matchline van 3000 euro) maar je kan het al zien aan de desktop als je je PC erop aansluit: 1 vage bibberende rotzooi. Als je dan de film start valt het weliswaar wat minder op. Maar een standalone DVD speler of een PS2 geeft om 1 of andere reden altijd een mooier beeld dan een PC op een CRT.

Maar bij een LCD is het i.i.g. allemaal haarscherp. Dat is wat ik zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 16:18
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 12:04:
ps: kan zo'n Floppydtv ook gebruikt worden met telenet digitaal in plaats van een digibox...
Nope, je mag/kan van TN en BC geen andere hardware gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:14

Het systeem:
AMD AThlon X2 BE-2400
Antec Fusion Black 430
Gigabyte GA-MA78GM-S2H
Kingston KHX6400D2K2/2G
Lite-On DH-4O1S
Sapphire Radeon HD 3470
Scythe Ninja Mini

Als je digitaal wilt opnemen met je HTPC heb je niets aan die HDTV digitale ontvanger van casema
Je hebt dan een digitale tv kaart in je pc nodig.
Ik heb zelf ook casema en gebruik de floppyDTV icm een Alphacrypt CAM
Echt een super strak beeld alleen erg prijzig als je er twee wil gebruiken zodat je digitaal wilt opnemen en kijken tegelijk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 12:31:
[...]
Wat ik gezegd heb is dat de beeldkwaliteit van PC naar CRT belabbberd is. En helemaal via tv-out.
Dat heeft dan met de resoluties en beeldfrequenties te maken. TV-Out is natuurlijk altijd klote. Een flatscreen sluit je ook niet over de TV-Out aan, want dan krijg je hetzelfde beeld. Maar een DVD afspelen vanaf een laptop op een CRT geeft echt geen vage bibberzooi. Die keren dat ik het heb geprobeerd iig niet.

Als je zoiets zegt, moet je wel de juiste dingen met elkaar vergelijken en de omstandigheden beter beschrijven. Anders draagt het alleen maar bij tot het verspreiden van onzin verhalen. Weest specifiek en nauwkeurig. Mensen lullen elkaar maar al te graag na op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

catchingfire schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:43:
[...]

Nee, ik heb er nog weinig mee gespeeld maar echt lekker vind ik 't nog niet werken. Het is me al een paar keer overkomen dat ik uiteindelijk een DVDtje maar in de stand-alone DVD speler heb gemikt omdat ik het selecteren van audio en/of subtitle streams niet voor elkaar kreeg. To be continued.
Ik had precies hetzelfde, al ben ik de MKV's maar via Media Player Classic af gaan spelen. Dat blijft voorlopig mijn workaround.

Pagina: 1 ... 34 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet gemaakt voor zogenaamde 'welke moet ik nemen?' vragen (zie CSL Beleid). Ga dus niet een lijstje specs posten met de vraag of het goed is!