Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid

Pagina: 1 ... 35 ... 49 Laatste
Acties:
  • 421.800 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rsvmark schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 12:35:
[...]
Als je digitaal wilt opnemen met je HTPC heb je niets aan die HDTV digitale ontvanger van casema
Je hebt dan een digitale tv kaart in je pc nodig.
Ik heb zelf ook casema en gebruik de floppyDTV icm een Alphacrypt CAM
Echt een super strak beeld alleen erg prijzig als je er twee wil gebruiken zodat je digitaal wilt opnemen en kijken tegelijk!!
Dus als ik jullie goed begrijp heb ik:
- geen hdtv decoder nodig
- geen hauppage WinTV
- wel een floppy dtv
- wel een alphacrypt CAM

Echter kan ik met deze opstelling niet tegelijk digitaal openemen en een ander signaal bekijken.
Kan dit wel als ik alsnog een HDTV decoder heb, of heb ik hiervoor een 2de floppy dtv/alphacrypt cam nodig?
Moet ik dan ook een 2de casema kaart hebben?

Wordt wel een duur geintje dan.... moet dit zo ingewikkeld? (stomme vraag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 16:18
Als je geen 2 floppy dtv's wil kopen, kan je ook altijd een analoge kaart bijkopen, dan kan je analoog kijken terwijl je digitaal opneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaRKie schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 15:11:
Als je geen 2 floppy dtv's wil kopen, kan je ook altijd een analoge kaart bijkopen, dan kan je analoog kijken terwijl je digitaal opneemt.
Ah kijk! dus:
- zonder HDTV decoder
- zonder Hauppage WinTV
- met floppy dtv
- met alphacrypt
- met onboard TV kaart
kan ik dus:
- HDTV Digitaal kijken
- of digitaal opnemen/analoog kijken
- of analoog opnemen/digitaal kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Iemand interesse in ruilen van HTPC spullen (O.A. een E8400) :

V&A gevraagd: Micro ATX + cpu ruilen voor E8400

Denk dat dit in dit topic niet als SPAM beschouwd zou moeten worden is namelijk voor een aantal best relevant denk ik zo.

[ Voor 22% gewijzigd door Operations op 15-04-2008 15:34 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:13
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 15:23:
[...]

Ah kijk! dus:
- zonder HDTV decoder
- zonder Hauppage WinTV
- met floppy dtv
- met alphacrypt
- met onboard TV kaart
kan ik dus:
- HDTV Digitaal kijken
- of digitaal opnemen/analoog kijken
- of analoog opnemen/digitaal kijken
Ik heb thuis digitale kabel van casema.
Toen ik lid werd heb ik gekozen voor de Samsung DCB-9401R als digitale ontvanger.
Op dat moment kon ik dus digitaal kijken via de samsung of normaal analoog.

Toen ik mijn sony bravia kocht heb ik een htpc gebouwd en er een haupage 150 ingedaan zodat ik kon opnemen. Resultaat:
Analoog kijken viel me niet tegen.
Digitaal kijken was prima.
Analoog opnemen met de haupage was waardeloos!!!!!!!

Toen heb ik de floppyDTV gekocht. Resultaat:
Nog steeds goede kwaliteit van analoog kijken (al doe ik dat niet meer.....)
Digitaal kijken via de samsung zonder htpc natuurlijk gewoon goed.
Digitaal kijken of opnemen via de htpc ...... gaf een nog betere beeldkwaliteit en het gebruiksgemak van Vista mediacenter is gewoon super!!!!!
Voordeel hiervan is dat je via de samsung kan kijken en tegelijkertijd via de htpc digitaal kan opnemen.
Nadeel hiervan is dat je onderhand 5 afstandsbedieningen hebt om alles te bedienen (of zoals in mijn geval een Harmony 885).

Volgende op mijn wenslijst is een tweede floppyDTV en de samsung de deur uit!!
Voordeel hiervan is constant het bediengemak van Vista mediacenter en het kunnen opnemen van twee programma's tegelijk!
Nadeel is altijd je htpc aan moeten hebben!

Bijkomend nadeel is dat je bij casema maar twee smartcards mag hebben!
Hier is wel een oplossing voor, smartwi (ofzo) maar dat is vrij prijzig!!)

[ Voor 6% gewijzigd door rsvmark op 15-04-2008 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
DaRKie schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 15:11:
Ik meen gelezen te hebben dat een combinatie van digitaal en analoog niet mogelijk was??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:59

mphilipp

Romanes eunt domus

rsvmark schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 15:46:
[...]
Bijkomend nadeel is dat je bij casema maar twee smartcards mag hebben!
Hier is wel een oplossing voor, smartwi (ofzo) maar dat is vrij prijzig!!)
Oh? Ik dacht dat ze straks met een regeling kwamen dat je meerdere kaarten kan kopen zonder dat je ook alle abo's volledig moet betalen die je op de 2de kaart wilt. En nu zeg je dat je bij Casema maar 2 kaarten mag hebben? Bedoel je dat je een 2de kaart mag hebben met dezelfde abo's als de eerste? Zonder extra abokosten?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 13:57:
[...]
Dat heeft dan met de resoluties en beeldfrequenties te maken. TV-Out is natuurlijk altijd klote. Een flatscreen sluit je ook niet over de TV-Out aan, want dan krijg je hetzelfde beeld. Maar een DVD afspelen vanaf een laptop op een CRT geeft echt geen vage bibberzooi. Die keren dat ik het heb geprobeerd iig niet.

Als je zoiets zegt, moet je wel de juiste dingen met elkaar vergelijken en de omstandigheden beter beschrijven. Anders draagt het alleen maar bij tot het verspreiden van onzin verhalen. Weest specifiek en nauwkeurig. Mensen lullen elkaar maar al te graag na op internet.
Ik was specifiek en lulde niemand na. Het waren mijn eigen bevindingen die ik in de afgelopen 10 jaar heb meegemaakt. De specs van mijn CRT en de gebruikte videokaarten had ik al meerdere malen vermeld. En dat waren/zijn niet de minste. Sorry, maar ik vind het computerbeeld van een PC of een laptop op een CRT nou eenmaal belabberd. Dat iemand anders het blijkbaar wel acceptabel vind daar kan ik niets aan doen. Misschien voor de één onzinverhaal, voor de ander niet. Maar als je het verschil niet ziet, dan heb je toch echt een bril nodig :)

Anyway, D-e-n had het wel over aansluiten via tv-out. Nou, die prut vind ik eerlijk gezegd niet thuishoren in dit topic, je mag hier toch wel een beetje kwaliteit verwachten. Maar ja, ik hou er in elk geval over op nu. Eingenwijs eigenwijs eigenwijs... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
mphilipp schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:13:
[...]

Oh? Ik dacht dat ze straks met een regeling kwamen dat je meerdere kaarten kan kopen zonder dat je ook alle abo's volledig moet betalen die je op de 2de kaart wilt. En nu zeg je dat je bij Casema maar 2 kaarten mag hebben? Bedoel je dat je een 2de kaart mag hebben met dezelfde abo's als de eerste? Zonder extra abokosten?
Over een toekomstige regeling weet ik niets maar ik heb er nu twee en dat was het maximale werd me toen verteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:21
catchingfire schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 08:12:
Zou best fijn zijn als je dat zou willen doen :) Ik ben gisteren VIER winkels afgeweest maar heb geen Hardware.Info kunnen vinden (ik woon niet in een stad dus een Bruna hebben we niet).
Waar verkopen ze in hemelsnaam de hardware.info??? Ik ben ondertussen in ZEVEN winkels geweest waaronder een Bruna maar nergens hebben ze 'm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 23:28

Jag

Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:48:
[...]

Ik was specifiek en lulde niemand na. Het waren mijn eigen bevindingen die ik in de afgelopen 10 jaar heb meegemaakt. De specs van mijn CRT en de gebruikte videokaarten had ik al meerdere malen vermeld. En dat waren/zijn niet de minste. Sorry, maar ik vind het computerbeeld van een PC of een laptop op een CRT nou eenmaal belabberd. Dat iemand anders het blijkbaar wel acceptabel vind daar kan ik niets aan doen. Misschien voor de één onzinverhaal, voor de ander niet. Maar als je het verschil niet ziet, dan heb je toch echt een bril nodig :)

Anyway, D-e-n had het wel over aansluiten via tv-out. Nou, die prut vind ik eerlijk gezegd niet thuishoren in dit topic, je mag hier toch wel een beetje kwaliteit verwachten. Maar ja, ik hou er in elk geval over op nu. Eingenwijs eigenwijs eigenwijs... :)
TV out kwaliteit op CRTs is idd niet om over naar huis te schrijven, maar het is ook weer niet dramatisch. Ik heb er een heel aantal jaar heel goed naar kunnen kijken. De ene tv out is de andere ook niet. Er zijn er ook best die niet vaal zijn, zonder strepen en wel beeldvullend (zonder meteen de startbalk te missen) :).
Maar het is wel een beetje hautain om alleen vragen over LCD's/plasma's toe te staan :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
catchingfire schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 18:16:
[...]

Waar verkopen ze in hemelsnaam de hardware.info??? Ik ben ondertussen in ZEVEN winkels geweest waaronder een Bruna maar nergens hebben ze 'm...
Ik heb hem hier (in beverwijk) bij de primera gekocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:02
Jag schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 18:38:
[...]
TV out kwaliteit op CRTs is idd niet om over naar huis te schrijven, maar het is ook weer niet dramatisch. Ik heb er een heel aantal jaar heel goed naar kunnen kijken. De ene tv out is de andere ook niet. Er zijn er ook best die niet vaal zijn, zonder strepen en wel beeldvullend (zonder meteen de startbalk te missen) :).
Maar het is wel een beetje hautain om alleen vragen over LCD's/plasma's toe te staan :+.
Waarmee vergelijk je het mee is natuurlijk de vraag. Vergelijk je de kwaliteit met een HD-tv en digitale televisie dan snap ik en accepteer ik dat die minder is. Maar wat ik dan wil weten: hoe verhoudt één en ander zich tot de analoge kabel + standaard beeldbuis waar ik nu naar kijk?

Wat dat hautaine betreft: het lijkt me idd nergens voor nodig om CRT-bezitters die ook willen stoeien met een HTPC in een hoek weg te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bekijk verschillende series en dvd's en vind de kwaliteit echt goed. Ik zie ook het verschil tussen een dvix en hd aflevering. En met een lcd of plasma word het natuurlijk nog veel beter maar die komt er in de eerste maanden toch nog niet. Laat je dus niet afschriken en ga ervoor. Moet wel zeggen dat het de gele tulp (composite denk ik) de enige aansluiting was die voor mij een goede kwaliteit gaf. RGB werkte niet op mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Ik was specifiek en lulde niemand na.
Ik zei niet dat jij iemand nalulde. Lezen!
En ook ik vind een computerbeeld op een tv köt; maar als je een DVD bekijkt, en je hebt de instellingen goed staan, is dat zo goed als het wordt over s-video. Dat ziet er écht niet bibberig uit, en anders heb je gewoon een of ander ranzige videokaart eraan hangen, of je instellingen helemaal fout staan. Je moet met een crt maximaal 800x600 pakken en niet hoger, anders is het niet om aan te zien.
Anyway, D-e-n had het wel over aansluiten via tv-out. Nou, die prut vind ik eerlijk gezegd niet thuishoren in dit topic, je mag hier toch wel een beetje kwaliteit verwachten.
Pfff...ik moet er zelf ook niet aan denken. Ik heb een mooie plasma aan de muur hangen, maar als iemand dat nu eenmaal heeft, wie ben jij dan om te bepalen dat het hier niet thuis hoort? Ga dat dan op een of ander elitair hifi forum doen en niet hier. Het gaat hier over het in elkaar zetten van een HTPC en niet over high-end huisbioscopen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

rsvmark schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:04:
[...]
Over een toekomstige regeling weet ik niets maar ik heb er nu twee en dat was het maximale werd me toen verteld!
Maar je moet voor beide kaartjes de volle mep betalen, toch? Of kijk je met het ('gratis') basispakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 19:35:
[...]

Waarmee vergelijk je het mee is natuurlijk de vraag. Vergelijk je de kwaliteit met een HD-tv en digitale televisie dan snap ik en accepteer ik dat die minder is. Maar wat ik dan wil weten: hoe verhoudt één en ander zich tot de analoge kabel + standaard beeldbuis waar ik nu naar kijk?

Wat dat hautaine betreft: het lijkt me idd nergens voor nodig om CRT-bezitters die ook willen stoeien met een HTPC in een hoek weg te zetten.
Okee, stel, men neme een normale originele DVD-film:

Standalone player met scart naar CRT -> goed beeld
Computer / laptop met tv-out naar CRT -> veel minder mooi beeld
Computer / laptop met VGA/HDMI naar LCD -> goed beeld

En ik wilde niet hautaine doen. Vind het alleen raar dat er in een topic met zo'n titel nog over tv-out wordt gesproken. T'is immers niet zo dat je met tv-out op de toekomst moet zijn voorbereid. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 17:18
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 20:27:
[...]

Anyway, D-e-n had het wel over aansluiten via tv-out. Nou, die prut vind ik eerlijk gezegd niet thuishoren in dit topic, je mag hier toch wel een beetje kwaliteit verwachten.
Haha ik vind dat hij gelijk heeft..de laatste paar posts gaan alleen maar over oude aansluitingen.(s-video...tv-out).en ja wie heeft er tegenwoordig geen HDMI... :9 ...(ik heb nog wel een poortje over!)

[ Voor 22% gewijzigd door Michel242186 op 15-04-2008 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 20:24:
[...]
T'is immers niet zo dat je met tv-out op de toekomst moet zijn voorbereid. :)
Ook al neem ik er eentje met tv-out. Ik zorg natuurlijk wel dat ik óók met HDMI uit de voeten kan in de toekomst. En het wil niet zeggen dat ik niet over een LCD-tv nadenk, wellicht kom ik nog eens een leuke aanbieding tegen. Alleen nu heb ik analoog dus dat moet ook nog even kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 21:44:
[...]

Ook al neem ik er eentje met tv-out. Ik zorg natuurlijk wel dat ik óók met HDMI uit de voeten kan in de toekomst. En het wil niet zeggen dat ik niet over een LCD-tv nadenk, wellicht kom ik nog eens een leuke aanbieding tegen. Alleen nu heb ik analoog dus dat moet ook nog even kunnen
Okee, mooi.

Trouwens, er zit een leuke aan te komen op http://www.1dayfly.nl/index.asp zag ik vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Nee helaas krijg ik mijn media center thermaltake mozart 7000 kast niet in mijn dressoir. Dus heb toch maar een 780g Gigabyte bordje en een 5200+ besteld, ben nu alleen nog op zoek naar de juiste behuizing voor micro atx. Maar er is zoveel keuze pffff wil niet weer een miskoop doen, zoek de minst diepte kast voor micro atx bordjes. Fusion 2 vind ik namelijk voor een micro atx kastje niet zo klein (nog 41cm diep dat moet toch wel kleiner kunnen bij een micro ATX) . Iemand die nog een suggestie heeft? Hoeft geen LCD in te zitten prijs ongeveer 150 euro, die origin dingen vind ik toch wel erg duur.

E8400, gigabyte bordje, floppydtv dvb-c en 2600XT silent staan nu trouwens te koop mocht er nog iemand intresse hebben dan hoor ik dat wel.

Dit is dus niet echt een wat moet ik nemen vraag, vind zelf dat ik er toch wel al behoorlijk naar gezocht heb en mijn eisen zijn ook duidelijk toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Operations op 15-04-2008 23:04 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 09:10:
[...]

Nee, 99,99% zekerheid dat je geen leesbaar beeld krijgt (of je moet heel erg geluk hebben), dus idd eerst zorgen dat je VNC installeert en dan dus middels een andere PC dmv VNC Powerstrip instellen......
Ok thx. kaajee ...
dan hang ik er maar voorlopig een spare crt aan om de boel mee in te stellen en gebruik ik, om mee te starten, .. dan wel eens de Powerstrip setting die psy gebruikt want die heeft een héél gelijkaardige CRT TV als die van mij.
psy in "RGB-scart met een HTPC"

VNC kan ik dan later gebruiken via mijn huidige PC om de boel effe mee over te nemen van mijn toekomstige HTPC ;)

offtopic: hier zit er zo'n belgje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Ik zal dat artikel zo snel mogeklijk inscannen.
Trouwens ik heb nu alles aangesloten, ingebouwd en bij de tv gezet, en guess what, mijn kabel doet het nu niet zoals gewenst. Ik heb nu vreemde storingen in beeld, soort van echo. Dacht dat de kabel niet helemaal goed is en heb opnieuw gesoldeerd, maar de storing is gebleven :|

Mogelijkheid, de nieuwste driver doet het niet zoals gewend, of er zit een fout in de kabel.

Heb trouwens bericht van OrigenAE, de aansluitingen van het VFD/powerconnector/moederbord kloppen niet zoals in de gebruiksaanwijzing, deze moeten volgens onderstaand schema worden aangesloten.

http://www.origenae.com/s...download.php?FLIB=1&id=98

[ Voor 35% gewijzigd door psy op 16-04-2008 08:20 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
[...]

Eerder andersom, jouw opmerkingen horen niet thuis in dit topic! Het gaat over een HTPC, in mijn ogen ga je die niet gebruiken om 'gewoon te computeren' (as internet/word/outlook/etc.). Maar alleen als home entertainment center. Juist voor die toepassing hebben 'ze' een hele andere grafische user interface bedacht; een zgn. 10-feet GUI. Kijk naar MediaPortal/MCE etc. Juist die GUI is op elk scherm prima te bekijken, sterker nog: op een CRT iha zelfs beter dan op een Flat Panel mi.

Ja als je de 1 pixel dunne lijntjes en fonts van 'gewoon windows' gaat bekijken trilt het allemaal, ook heel logisch, maar dat zie je zelfs op vele flat screens nog terug. Maar dat soort beelden horen niet op een HTPC, hooguit sporadisch om een keer wat in te stellen, maar voor dagelijks gebruik hebben ze de 10-feet GUI bedacht, waar dus juist géén 1 pixel lijntjes in voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 20:24:
[...]

Okee, stel, men neme een normale originele DVD-film:

Standalone player met scart naar CRT -> goed beeld
Computer / laptop met tv-out naar CRT -> veel minder mooi beeld
Computer / laptop met VGA/HDMI naar LCD -> goed beeld

En ik wilde niet hautaine doen. Vind het alleen raar dat er in een topic met zo'n titel nog over tv-out wordt gesproken. T'is immers niet zo dat je met tv-out op de toekomst moet zijn voorbereid. :)
Ik hoor jou alleen maar praten over gewone tv-out. Heb je wel eens VGA-RGB gezien? Ik heb heel lang een heel goede dvd speler gehad. Deze gebruikte ik ook met RGB. Nou ik zal je zeggen, de kwaliteit die ik nu haal met mijn VGA-RGB kabel is minstens zo goed. Zelfs de deskptop is goed leesbaar. Het zal nooit de scherpte halen van een 720p LCD of plasma tv, maar daar hebben we het niet over, Zolang ik nog mijn oude CRT kan gebruiken vind ik het prima. Voor gewone films, en tv is een goede CRT nog steeds uitstekend, zolang je een premium merk hebt die na al die jaren nog een goed beeld heeft.

Natuurlijk klopt het dat je een HTPC wil die op de toekomst moet zijn voorbereid, maar dat wil niet zeggen dat je je oude tv, die het op zich nog prima doet, gewoon maar van de hand gaat doen omdat er toevallig nu betere tv's zijn.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbapapa720
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-05 20:40
Hoewel ik altijd heel prettig heb gewerkt met Windows Mediacenter 2005 ben ik onlang overgestapt op MediaPortal. Het kost wat moeite om alles naar wens in te stellen, maar dan heb je ook wat. De reden van mijn overstap is geweest omdat ik voorbereid wou zijn op mijn nieuwe panasonic pz85 plasma. Deze tv heeft een full hd scherm. Aangezien mce2005 geen h.264 kan opnemen en officieel geen dvb-c ondersteund (ik weet dat de floppydtv dit softwarematig omzeilt). MediaPortal ondersteund dit wel en heeft sinds kort de TVServer. Een applicatie waarmee ik met 1 enkele floppydtv tot 16 verschillende kanalen encrypted kanalen tegelijk kan opnemen.

Ook hebben ze een tvclient. Installeer deze op een willekeurige pc en kan ook daar digitale tv kijken via de tvserver. Geen kosten in 2 of meerdere tv kaarten en geen 2 abo's nodig voor digitale tv zoals dat bij tvhome wel het geval is.

Zodra ik de pana en de floppydtv binnen heb zal ik mijn bevindingen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Klinkt erg leuk die nieuwe features van mediaportal.
Echter ik heb geen goede ervaringen met allerlei tweaks en workarounds om iets draaiend te krijgen op mijn htpc. En nadat je een aantal keer een geirriteerde vriendin aan de lijn hebt die ergens weer neit uitkomt, dan geef je het gewoon op. Liever gewoon out of the box. Want dat is het grootste manco van een htpc. Je wilt dat het zonder toetsenbord te bedienen valt.
Zolang je het basic houdt gaat het goed. Maar ga je de diepte in. Dan is de kans dat er iets mis gaat groot. En met alleen een AB kan je weinig oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:41
Ik heb sinds vorige week een Silverstone LC16 MR staan, maar voor de prijs vind ik hem nogal tegenvallen. De voorkant ziet er schitterend uit met geborsteld staal, maar de rest van de kast vind ik niet speciaal, zeker niet omdat hij duurder is dan mijn Antec p180 kast..

De twee 80mm fans die achterin zitten maken een onacceptabel lawaai voor een HTPC. Ik krijg ze ook met speedfan niet op een lager rpm, dus ze staan momenteel afgekoppeld; dan maar een warme kast. Ik denk er over na om de twee fans er uit te halen en er een losse Noctue achter te plakken. Niemand die het ziet omdat de kast in een kastje staat.

Verder is de handleiding die je er bij krijgt zeer matig. Wellicht dat de pdf op de cd beter is, maar die heb je niet meteen bij de hand.

Overigens had ik alles wel in 1 keer werkend, dat scheelt dan weer. Het enige dat ik nog niet aan de praat heb is dat ik met de afstandbediening de zaak aan kan zetten. In de bios alles op wake-up enable gezet, maar hij blijft weigeren..

Niet geheel onder de indruk dus, al blijft de voorkant heerlijk om naar te kijken.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Stien schreef op woensdag 16 april 2008 @ 10:38:
Klinkt erg leuk die nieuwe features van mediaportal.
Echter ik heb geen goede ervaringen met allerlei tweaks en workarounds om iets draaiend te krijgen op mijn htpc. En nadat je een aantal keer een geirriteerde vriendin aan de lijn hebt die ergens weer neit uitkomt, dan geef je het gewoon op. Liever gewoon out of the box. Want dat is het grootste manco van een htpc. Je wilt dat het zonder toetsenbord te bedienen valt.
Zolang je het basic houdt gaat het goed. Maar ga je de diepte in. Dan is de kans dat er iets mis gaat groot. En met alleen een AB kan je weinig oplossen.
Elke welk out of the box apparaat bied volgens jou dezelfde functionaliteit als die van MP? Ik kan zonder problemen HDDVD/BR/DVD/divxw/xvid/h264/x264/... afspelen + tv recording functionaliteit. Ken nog geen aparaat die hetzelfde kan :)

Ik heb ook al wat tijd gestoken in mijn htpc, maar hij doet tenminste wat ik wil en niet wat de fabrikant denkt dat ik zou willen (en voor mij persoonlijk denken ze meestal fout :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Misschien ligt het wel aan het feit dat ik vanaf het begin van de ontwikkeling van HTPC software hier al mee bezig ben. (ergens aan het begin van myhtpc) En daardoor veel teleurstellingen ben tegengekomen.
Het wordt wel steeds beter dat merk je. Met name de tv functionaliteit werkte toen gewoon niet lekker.
Niet soepel. iig niet zoals een standalone apparaat zou aanvoelen.

Maar mss moete ik het maar weer eens een kans geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Het moet met wat moeite mogelijk zijn. Met XBMC lukt het tenslotte ook zonder toetsenbord. En het zal best een keer voorkomen dat een of ander gedownload filmpje niet meteen werkt omdat je een nieuwe codec moet downloaden. Maar de rest moet zonder meer te realiseren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Ga denk ik toch voor de antec fusion, maar daar is nu ook een V2 van. Is er toevallig iemand die ze allebei heeft gezien/gehad? Dat scherm in die V2 schijnt namelijk nogal brak te zijn, iemand daar ervaring mee of andere pro/cons van de V2. Maakt qua prijs niet veel uit en diepte ook niet wat voor mij erg belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Ik heb de V2, ben er zeer tevreden over. Alles werkt (de VFD, sound draaiknop, remote incl op/afzetten htpc)

Wat zou er brak zijn aan de VFD? Het enige waar ik heel soms last van heb, is dat er ineens rommel getoond wordt en dan moet ik ff de htpc zonder stroom zetten en dan is het terug in orde. Heb het nog maar 1 keer gehad sinds ik deze case heb(ongeveer 5weken). Maar voor de rest is het schermpje voor mij in orde, kan zelfs vanaf 3m nog goed lezen wat er staat.

De V2 heeft itt de andere modellen een IR standaard ingebouwd.
Hier worden de verschillende modellen getest: http://www.tomshardware.c...n-430-htpc-case,1760.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op woensdag 16 april 2008 @ 09:23:
[...]

Eerder andersom, jouw opmerkingen horen niet thuis in dit topic! Het gaat over een HTPC, in mijn ogen ga je die niet gebruiken om 'gewoon te computeren' (as internet/word/outlook/etc.). Maar alleen als home entertainment center. Juist voor die toepassing hebben 'ze' een hele andere grafische user interface bedacht; een zgn. 10-feet GUI. Kijk naar MediaPortal/MCE etc. Juist die GUI is op elk scherm prima te bekijken, sterker nog: op een CRT iha zelfs beter dan op een Flat Panel mi.

Ja als je de 1 pixel dunne lijntjes en fonts van 'gewoon windows' gaat bekijken trilt het allemaal, ook heel logisch, maar dat zie je zelfs op vele flat screens nog terug. Maar dat soort beelden horen niet op een HTPC, hooguit sporadisch om een keer wat in te stellen, maar voor dagelijks gebruik hebben ze de 10-feet GUI bedacht, waar dus juist géén 1 pixel lijntjes in voorkomen.
Ach, jij bent hier nou ook weer niet de minste als het gaat om commentaar leveren op anderen.

Maar ik ben het weer niet met je eens. Een HTPC gebruik je weliswaar alleen om films te kijken, inderdaad, maar beeld hoort gewoon van elke afstand mooi te zijn. Dus ook van 6 foot. 1 pixel lijntjes en windows fonts zijn trouwens gewoon strak te zien op mijn LCD tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:46:
[...]

Ach, jij bent hier nou ook weer niet de minste als het gaat om commentaar leveren op anderen.

Maar ik ben het weer niet met je eens. Een HTPC gebruik je weliswaar alleen om films te kijken, inderdaad, maar beeld hoort gewoon van elke afstand mooi te zijn. Dus ook van 6 foot. 1 pixel lijntjes en windows fonts zijn trouwens gewoon strak te zien op mijn LCD tv.
En een CRT verslaat elke LCD als het gaat om bewegende beelden. Ook plasma doet het in dat opzicht veel beter. En wat kijk je vaak op je HTPC? Bewegende beelden inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 21-09 21:07
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:46:
[...]

Op mijn plasma zijn vanwege de scaler de lijntjes in Windows ook niet superstrak, dus ik zou ook niet mogen reageren? Wat een onzin, laat toch iedereen in zijn waarde, ook al heb je (nog) geen dikke flatpanel. Het gaat hier toch gewoon om het plezier/gemak wat je van een htpc hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:55:
[...]

En een CRT verslaat elke LCD als het gaat om bewegende beelden. Ook plasma doet het in dat opzicht veel beter. En wat kijk je vaak op je HTPC? Bewegende beelden inderdaad :)
Nou, daar merk ik geen ene bal van. Ik heb ze alle drie staan hier: een Philips Matchline CRT, een Samsung LCD en een Panasonic Plasma. Voor HTPC houd ik het bij de laatste 2: de beeldkwaliteit is veel beter en met bewegende beelden heb ik nog nooit een probleem gehad. (Op zich niet gek ook voor producten die hoofdzakelijk gebruikt worden om bewegende beelden te bekijken) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spideramn
  • Niet online
rsvmark schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 15:51:
[...]

Ik meen gelezen te hebben dat een combinatie van digitaal en analoog niet mogelijk was??
Klopt dit?
Ik was van plan om een analoge tv-kaart te kopen en daar later een floppy-dtv bij te steken. Dat zal dus niet gaan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
spideramn schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:46:
[...]

Klopt dit?
Ik was van plan om een analoge tv-kaart te kopen en daar later een floppy-dtv bij te steken. Dat zal dus niet gaan werken?
Ik kan me voorstellen dat dit erg lastig wordt, hoe zou je aan moeten geven dat je analoog of digitaal wil opnemen/kijken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
rsvmark schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:41:
[...]

Ik kan me voorstellen dat dit erg lastig wordt, hoe zou je aan moeten geven dat je analoog of digitaal wil opnemen/kijken??
Zou toch mogelijk moeten zijn als ik dit topic mag geloven:
http://forum.team-mediapo...ch-live-tv-digital-26639/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spideramn schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:46:
[...]

Klopt dit?
Geen probleem. Das juist het mooie van MP. Ik heb een floppy dtv en een Hauppage MCE 500. Draait prima naast elkaar. Je geeft de floppy gewoon de hoogste priority in de instellingen en dan pakt hij standaard deze. Ga je opnemen dan schakelt hij automatisch naar de analoge tuner ! Super gedaan van die gasten van MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spideramn
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:11:
[...]

Geen probleem. Das juist het mooie van MP. Ik heb een floppy dtv en een Hauppage MCE 500. Draait prima naast elkaar. Je geeft de floppy gewoon de hoogste priority in de instellingen en dan pakt hij standaard deze. Ga je opnemen dan schakelt hij automatisch naar de analoge tuner ! Super gedaan van die gasten van MP.
En hoe gaat Windows MCE daar mee om? Want ik heb boven een xbox360 staan die dan mooi als mediacenter extender kan functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:11:
Ik lees net in de MP thread dat je 16 kanalen simultaan kunt opnemen met 1 floppydtv??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catchingfire schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:24:
[...]

Ik lees net in de MP thread dat je 16 kanalen simultaan kunt opnemen met 1 floppydtv??
Dat hangt er maar net vanaf hoeveel kanalen je provider doorgeeft op een bepaalde transponder.
Stel dat ned 1,2,3 en rtl4 op een en dezelfde transponder zit dan kan je deze in principe allemaal tegelijk opnemen. Heb het zelf niet geprobeerd, heb 2 van die dingen en heb niet veel op te nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs mijn htpc onderdelen besteld en een belangrijk onderdeel daarvan, zoals voor iedereen, is de kast. Omdat ik mijn systeem low-budget wilde houden en onopvallend (ik heb geen groot tv-meubel met allerlei audiovisuele apparatuur) koos ik voor een budget-kast van aopen, namelijk de h340h.

Deze blijkt lastig leverbaar. (lees nergens op voorraad, onduidelijk wanneer ze binnenkomen)

Ik ben nu op zoek naar een low-profile kast (centimeter of 10 hoog zou mooi zo) die niet al te duur is. Ik begrijp ook dat 55 euro voor deze aopen kast spotgoedkoop is en wil op zich wel stijgen richting de 100 euro inclusief voeding, maar kom dan nog steeds geen goede platte htpc kast tegen, die er ook nog redelijk strak uit ziet.

Aopen heeft nog meer budgetkasten zoals de 340a, maar die vindt ik ronduit lelijk.

Heeft iemand van jullie nog tips? De antec nsk1480 blijkt ook lastig leverbaar en de nsk2480 vindt ik weer te hoog.

Vraag 2: Kan ik op dergelijke kasten een 23 inch samsung lcd plaatsen zonder dat de kast hier deuken van gaat oplopen? (ventilatie zal dan uiteraard niet bovenlangs eruit moeten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 18:52:
[...]

Dat hangt er maar net vanaf hoeveel kanalen je provider doorgeeft op een bepaalde transponder.
Stel dat ned 1,2,3 en rtl4 op een en dezelfde transponder zit dan kan je deze in principe allemaal tegelijk opnemen.
Klopt, ik heb als test een keer 5 streams tegelijk opgenomen en dat ging probleemloos.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

hardware-lover schreef op woensdag 16 april 2008 @ 21:32:
[...]
Klopt, ik heb als test een keer 5 streams tegelijk opgenomen en dat ging probleemloos.
Check. Is niet echt de verdienste van de FloppyDTV. Met mijn Dreambox (7025 met 2 cable tuners) heb ik ook een keer 3 dingen opgenomen, en op een andere zender zitten timeshiften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rav994
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 15:50
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 21:01:
Onlangs mijn htpc onderdelen besteld en een belangrijk onderdeel daarvan, zoals voor iedereen, is de kast. Omdat ik mijn systeem low-budget wilde houden en onopvallend (ik heb geen groot tv-meubel met allerlei audiovisuele apparatuur) koos ik voor een budget-kast van aopen, namelijk de h340h.

Deze blijkt lastig leverbaar. (lees nergens op voorraad, onduidelijk wanneer ze binnenkomen)

Ik ben nu op zoek naar een low-profile kast (centimeter of 10 hoog zou mooi zo) die niet al te duur is. Ik begrijp ook dat 55 euro voor deze aopen kast spotgoedkoop is en wil op zich wel stijgen richting de 100 euro inclusief voeding, maar kom dan nog steeds geen goede platte htpc kast tegen, die er ook nog redelijk strak uit ziet.

Aopen heeft nog meer budgetkasten zoals de 340a, maar die vindt ik ronduit lelijk.

Heeft iemand van jullie nog tips? De antec nsk1480 blijkt ook lastig leverbaar en de nsk2480 vindt ik weer te hoog.

Vraag 2: Kan ik op dergelijke kasten een 23 inch samsung lcd plaatsen zonder dat de kast hier deuken van gaat oplopen? (ventilatie zal dan uiteraard niet bovenlangs eruit moeten)
Ik heb zelf de Lian-Li PC-C35 gekocht is aluminium plus 300 watt voeding.
Is wel 135 euro in de pricewatch heb hem zelf bij freezing hardware gekocht.

En een review:
http://www.overclockersclub.com/reviews/lian_li35/2.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een minipoll a la post ur setup:

1. Welk OS hebben jullie en waarom?
2. Welke Media Center Software hebben jullie en waarom ?
3. Welke codecs hebben jullie en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07-2024
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 23:18:

1. Windows XP Pro
De keuze was simpel, XP heeft/had een betere ondersteuning van mijn hardware, alsook de softwarematige vastlopers leken alleen voor te komen bij Vista. Verder zie ik geen meerwaarde in het gebruik van Vista. Ik vind de graphics spuuglelijk en moest je ze mooi vinden, deze zie je dan ook alleen als je aan het configureren bent.(Indien je MP gebruikt en de htpc ook enkel als htpc :P)
Ook de besparing op hardware, minder 'heavy' OS, dus minder geheugen nodig etc...

2. MediaPortal
Geflipt wat je er allemaal mee kan, en dan nog volledig gratis! De TVSeries plugin is een handigheid die je nergens anders gaat vinden. Ook qua configuratie ben je amper beperkt. MP zit momenteel bijna aan zijn RC1, maar persoonlijk heb ik amper last van bugs. Hier is altijd wel een fix of een workaround voor te vinden.
3.
DivX etc: Voor de audio maak ik gebruik van ffdshow indien het gewoon een stereo signaal is, dit wordt dan omgezet naar een DolbyDigital signaal, en om het dan ook als DolbyDigital door te geven aan mijn receiver (optisch) stuur ik het nogmaals langs AC3Filter. Werkt perfect, stereo wordt een beetje surround. Als er een AC3 signaal op de DivX zit stuur ik hem alleen langs AC3Filter. Voor video ook ffdshow met wat finetuning van de filters(Resizing, Sharper, Blur NR, Postprocessing).

HDcontent(rips): Voor de audio idem als DivX, maar 99% van de tijd zit hier een DoblyDigital of DTS signaal op. Soms zelf 6.1/7.1, maar dan ben je niet veel mee als je maar 5.1 staan hebt.
Voor de video gebruik ik CoreAVC, maat gebruik van beide cores van m'n CPU, en geeft het beeld gewoon super weer.

Analoge TV: Aangezien je in België alleen maar analoog op een htpc kan ontvangen... Voor de audio net hetzelfde als de DivX, een 'try-to-be' DobyDigital signaal. En de video gaat eerst langs een nVidia decoder en dan nogeens langs ffdshow om het beeld wat te upscalen.

Verder: Zeer tevreden MP gebruiker }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

1. Linux (arch linux). Waarom: zie 3
2. Mythtv (voor tv, soms voor video/dvd/muziek; mplayer in console voor video/dvd/streams; mpd voor muziek)
3. Geen :) Gewoon wat standaard lib'jes pacman -S'en en klaar.

[ Voor 6% gewijzigd door disheaver op 16-04-2008 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 vista 32 ultimate SP1, weet niet waarom en weet ook nog steeds niet of ik er echt blij mee ben
2 Mediaportal, helemaal geweldig, tot in detail naar eigen smaak in te stellen, soms ook een nadeel want je zoekt je soms het schrompes 8)
3 powerdvd7 voor digitale tv, dvd's. CoreAVC pro voor HDtv en .mkv en dat soort zaken. MPdecoder voor geluid.
divx kijk ik niet, ziet er niet uit op me scherm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Heb het hardware.info artikel ingescand over het instellen van beeld en geluid in media center.
Als iemand intresse heeft hoor ik het wel. Kwaliteit is niet geweldig maar wel leesbaar !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Erg leuk, maar wordt het dan niet een opsomtopic waar je tussen de trotse vermeldingen moet zoeken naar de relevante info? Misschien in een andere topic de boel laten opsommen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Is er eigenlijk info over welke processor je minimaal nodig hebt in combinatie met een 780 moederbord, om er van verzekerd te zijn dat al het HD materiaal vloeiend verloopt. (zowel X264 als bluray etc)
Voorheen werd altijd de 5200+ aangehouden. echter sinds de introductie van de 780 wordt hier zelden over gesproken.
Ik heb zelf nog mijn twijfels bij de 45w modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
- oude HTPC: XP Professional
- nieuwe HTPC: OS X Leopard (Hackint0sh): experiment of een €200 Mac-als-HTPC werkt. Ben eigenlijk niet erg tevreden, dus nu een dual boot met...
- diezelfde HTPC: Vista HP, net geinstalleerd

2. Welke Media Center Software hebben jullie en waarom?
XP: MediaPortal: kan veel, maar onhandig in te stellen, traag bij grote muziek collectie en niet stabiel. Voelt na al die jaren nog steeds aan als een logge beta, en dat begint me zo onderhand een beetje te irriteren. Het project lijkt te verzanden in een eindeloze cyclus waar er bij elke nieuwe update (met weer meer features) evenveel bugs bijkomen als dat er gefixed worden. Blijft een bekend Open Source kwaaltje: de vrijwilligers die het bij elkaar coden bouwen liever nieuwe dingen (=leuk) dan de oude features debuggen/optimaliseren (=kutwerk).

OSX: Front Row: ziet er prachtig uit, is stabiel en vlot, en kan bijna niks. Kleine dingetjes irriteren: je kan bv geen DVD's afspelen van een externe drive, en bladeren door muziek is een drama (geen goede album-by-artist sortering). Eye-TV is wel OK maar is niet geintegreerd met Front Row. Geen fatsoenlijke TV gids/EPG voor analoge TV.

OSX: XBMC: kan al wat meer maar geen TV, is lelijk en werkt onhandig (bv met video_ts folders). En geen Apple Remote support.

Vista Media Center: nog aan het inrichten maar lijkt alles wel ok te doen. Kan niet zoveel als MediaPortal, maar wat het kan doet het wel beter.

- ffdshow (nooit echt over nagedacht, het werkt gewoon)
- op XP: nVidia PureVideo
- op Mac: Perian & Flip4Mac

[ Voor 13% gewijzigd door Dreamvoid op 17-04-2008 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Debian. Most bang for the buck.
2. Mplayer, speelt alles af. Heb geen tv-kaart, dus gebruik mythtv eigelijk nauwelijks.
3. Mplayer/ffmpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
Ik ga dit topic zoveel mogelijk doorspitten om er een degelijk advies uit te halen :).
eigenlijk is dit een tvp dus

Zit er namelijk sterk over te denken om een reeds bestaande pc (p4 @ 2.8) om te bouwen tot HTPC met een beperkt aantal nieuwe componenenten. In ieder geval videokaart die hardwarematig x264 ondersteunt.

Everything is hot-swappable...if you're fast enough :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Stien schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:53:
Is er eigenlijk info over welke processor je minimaal nodig hebt in combinatie met een 780 moederbord, om er van verzekerd te zijn dat al het HD materiaal vloeiend verloopt. (zowel X264 als bluray etc)
Voorheen werd altijd de 5200+ aangehouden. echter sinds de introductie van de 780 wordt hier zelden over gesproken.
Ik heb zelf nog mijn twijfels bij de 45w modellen
Met mijn X2 3800 loopt alles nog vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Fenderman schreef op donderdag 17 april 2008 @ 12:23:
In ieder geval videokaart die hardwarematig x264 ondersteunt.
Gibt es nicht. Nur H264. En natuurlijk de correct gecodeerde X264 films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
  • Laatst online: 06-05-2022
mphilipp schreef op donderdag 17 april 2008 @ 14:32:
[...]

Gibt es nicht. Nur H264. En natuurlijk de correct gecodeerde X264 films.
Zie je, ik moet het topic doorlezen. Dan wist ik dat ik H246 bedoelde ipv X :+

Everything is hot-swappable...if you're fast enough :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows XP sp3 professional, simpelweg omwille van zijn stabiliteit en geen nood aan uberhardware (heb een centrino 1.6ghz passief gekoeld en dat draait lekker zelfs met 1080p materiaal)

Meedio ultimate van www.meedios.com, het ziet er enorm mooi uit, is volledig zelf configureerbaar, heel veel plugins beschikbaar

ffdshow
coreavc
haali media splitter
ac3 codec

met deze 4 codecs speelt al mijn content vlot af dus ik zie geen nut om meer te instaleren .... ervoor had ik ook nog sld codec pack maar dit gaf problemen met mijn HD mkv files

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 11:55

zAo

GPLv2 Fanboy

1. OSX86 vanwege 2 en 3
2. XBMC voor OSX: Zeer snel, nu al stabiel en werkt al met een Apple remote
3. Geen :) Behalve wat in XBMC zit.
Dreamvoid schreef op donderdag 17 april 2008 @ 12:07:
[...]
OSX: XBMC: kan al wat meer maar geen TV, is lelijk en werkt onhandig (bv met video_ts folders). En geen Apple Remote support.
[...]
Werkt hier gewoon out-of-the-spreekwoordelijke-box?

[ Voor 26% gewijzigd door zAo op 17-04-2008 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Fenderman schreef op donderdag 17 april 2008 @ 16:35:
[...]
Zie je, ik moet het topic doorlezen. Dan wist ik dat ik H246 bedoelde ipv X :+
From there...ik dacht dat je geen Nederlands kende. Daarom probeerde ik Duits... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
zAo schreef op donderdag 17 april 2008 @ 17:01:
[...]
Werkt hier gewoon out-of-the-spreekwoordelijke-box?
Als ik naar een video_ts folder navigeer, opent hij de folder ipv dat hij het DVD menu draait. Snap niet waarom. En XBMC lost ook niet het grote manco van OS X HTPC's op: TV/PVR.

BTW, welke IR receiver gebruik je op je osx86 box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirickle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 10:17

1) XP SP2. Relatief licht, geen nadelen t.o.v. Vista, hardwarecompatibiliteit etc.
2) Had een tijdje MediaPortal draaien. Als player gebruik ik al tijden TheaterTek. In MediaPortal kan je zelf een player instellen voor allerhande formaten. Echter, MediaPortal + Theatertek loopt niet echt lekker. Ik had er twee problemen mee die ertoe geleid hebben dat ik nu zonder frontend draai. Ten eerste werkt het afsluiten van Theatertek (met MCE remote) niet lekker, 7 van de 10 keer start `ie meteen weer op ipv in MediaPortal terecht te komen. Ten tweede, en dit is een erg raar probleem, ging het geluid bij DVDs/MKVs steeds langzamer lopen tijdens het afspelen. Als iemand een oplossing heeft hoor ik het graag...

Lang verhaal kort, speel nu zonder frontend met TheaterTek + custom .grf files + DaemonTools waar nodig. TheaterTek bestuur ik met Microsoft MCE Remote (aankoop v/h jaar!), het starten van films in Windows gaat met wireless muisje.

3)
DVD: TheaterTek heeft nVidia MPEG2 codec aan boord, die is erg goed.
HD: Voor x264 gebruik ik CoreAVC Pro. Is die 10 euro dubbel en dwars waard. Mijn display is 720p. AMD 690G + Athlon X2 BE-2400 speelt 1080p x264 MKVs vloeiend af (behalve de beruchte Planet Earth vogelscenes).
De rest: ffdshow.
Verder nog DirectVobSub voor de ondertitels waar nodig en AC3Filter voor DD/DTS passthrough.

Blu-ray heb ik nog niet, daar komt eerdaags een PS3 voor in huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

psy schreef op woensdag 16 april 2008 @ 08:15:
Ik zal dat artikel zo snel mogeklijk inscannen.
Trouwens ik heb nu alles aangesloten, ingebouwd en bij de tv gezet, en guess what, mijn kabel doet het nu niet zoals gewenst. Ik heb nu vreemde storingen in beeld, soort van echo. Dacht dat de kabel niet helemaal goed is en heb opnieuw gesoldeerd, maar de storing is gebleven :|
Gelukkig hebben de nieuwste drivers van ATI mijn probleem opgelost. Gisteren waren nieuwe drivers voor de 3200 chipset verschenen, versie 8.4. Versie 8.3 heeft blijkbaar een fout waardoor de VGA->RGB niet goed te krijgen was, bij mij althans.
https://a248.e.akamai.net.../8-4_vista32_dd_61008.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn HTPC is nu eindelijk klaar, uiteindelijk is het de volgende setup geworden:

Silverstone LC16S-M-MR
Be Quiet Straight Power 400W
Intel Core 2 Duo E8400
Asus P5E-VM HDMI (G35 chipset)
Kingston 2GB 800MHz DDR2
2x Hitachi Deskstar T7K500 500 GB (RAID1 voor data opslag)
1x Maxtor STM3250310AS 250 GB (hier staat XP prof op)
Pioneer BDC-202BK (blue ray speler)
3x Sharkoon Silent Eagle 2000rpm

De voeding, case fans en de meegeleverde fan van de CPU hoor je praktisch niet. Op dit moment produceert de Maxtor hardeschijf het meeste geluid maar zelfs dit is niet echt hinderlijk. Als ik het geluid nog verder wil terug brengen moet ik de Maxtor vervangen voor een derde Hitachi want de Maxtor produceert meer geluid dan de 2 Hitachi’s samen.

Als ik de beruchte vogelscene afspeel (Planet.Earth.01.From.Pole.to.Pole.2006.1080p.HDDVD.x264-AJP.mkv) piekt mijn CPU tot 74%. Ik draai deze dan af met de Media player classis en heb CoreAVC en AC3 filter geïnstalleerd.

Wat me wel opvalt is dat de het beeld tijdens het afspelen van deze film heeeel iets schokkerig loopt. De meeste mensen zal het niet opvallen of aan storen maar wanneer een camera heel langzaam en geleidelijk in zoomt zie je een iets schokkerig verloop, ongeacht de CPU load. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruts0r
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-05 22:04
Dreamvoid schreef op donderdag 17 april 2008 @ 12:07:
2. Welke Media Center Software hebben jullie en waarom?
XP: MediaPortal: kan veel, maar onhandig in te stellen, traag bij grote muziek collectie en niet stabiel. Voelt na al die jaren nog steeds aan als een logge beta, en dat begint me zo onderhand een beetje te irriteren. Het project lijkt te verzanden in een eindeloze cyclus waar er bij elke nieuwe update (met weer meer features) evenveel bugs bijkomen als dat er gefixed worden. Blijft een bekend Open Source kwaaltje: de vrijwilligers die het bij elkaar coden bouwen liever nieuwe dingen (=leuk) dan de oude features debuggen/optimaliseren (=kutwerk).
Goed nieuws voor jou dan want .... MediaPortal versie 1.0 (jaja, geen beta meer) komt binnenkort uit, ik vermoed binnen 1 of 2 dagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik heb ondertussen al mijn spullen binnen en heb de boel in elkaar gezet..

Ik krijg die scythe ninja mini echter niet op mijn 5000+ (in t gigabyte 780g bordje).. ik duw echt heeel hard ban boven op de koeler en durf haast niet harder te duwen.. ik denk dat die clipjes te verstellen zijn.. maar niemand hier heeft het daarover gehad... dus wat moet ik nou doen? Hoort het zo enorm strak te zitten? Of moet ik de clipjes verstellen? Zit het nog wel strak genoeg als ik dat doe?

Een ander iets waar ik nu pas achter kom, is dat de voeding van de Antec Fusion maar 2 sata power connectors heeft en die zitten op dezelfde kabel.. ik kan dus nooit me brander en me HDD tegelijk aansluiten met diezelfde kabel.. morgen maar ff een molex >> SATA kabeltje halen ergens..

edit: ik heb het net geprobeerd, als ik de scythe 1 tandje losser zet, dan gaat ie er makkelijk in maar zit ie veel te slap... met meer kracht dan maar proberen en bidden dat alles heel blijft...

[ Voor 12% gewijzigd door Bakove op 18-04-2008 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bakove schreef op donderdag 17 april 2008 @ 23:58:

Ik krijg die scythe ninja mini echter niet op mijn 5000+ (in t gigabyte 780g bordje).. ik duw echt heeel hard ban boven op de koeler en durf haast niet harder te duwen.. ik denk dat die clipjes te verstellen zijn.. maar niemand hier heeft het daarover gehad... dus wat moet ik nou doen? Hoort het zo enorm strak te zitten? Of moet ik de clipjes verstellen? Zit het nog wel strak genoeg als ik dat doe?

Een ander iets waar ik nu pas achter kom, is dat de voeding van de Antec Fusion maar 2 sata power connectors heeft en die zitten op dezelfde kabel.. ik kan dus nooit me brander en me HDD tegelijk aansluiten met diezelfde kabel.. morgen maar ff een molex >> SATA kabeltje halen ergens..

edit: ik heb het net geprobeerd, als ik de scythe 1 tandje losser zet, dan gaat ie er makkelijk in maar zit ie veel te slap... met meer kracht dan maar proberen en bidden dat alles heel blijft...
de clips moeten alle 2 in de middenste stand staan; heb 't zelfde mobo + Be2350. Je kan de koeler een beetje bewegen maar bijna niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rsvmark schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:37:
Heb het hardware.info artikel ingescand over het instellen van beeld en geluid in media center.
Als iemand intresse heeft hoor ik het wel. Kwaliteit is niet geweldig maar wel leesbaar !
hey,

ik heb er wel interesse in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Pruts0r schreef op donderdag 17 april 2008 @ 23:56:
[...]

Goed nieuws voor jou dan want .... MediaPortal versie 1.0 (jaja, geen beta meer) komt binnenkort uit, ik vermoed binnen 1 of 2 dagen. :)
beta, rc (= release candidate) vrijwel 1 pot nat, in ieder geval nog steeds geen definitieve 1.0 versie, blijft ook nog steeds een hoog hobby gehalte hebben.....geeft niets hoor, maar is wel een feit...........moet men wel realiseren.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets is me niet zo duidelijk ivm die codecs; welke codec heb je nu nodig voor hardwarematige versnelling van HD material (bluray, x.264, hddvd...) Is dat
- coreAVC
- powerDVD 8
- haali media splitter
- iets anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

Mits de juiste instellingen kan Powerdvd dat doen. Maar dan moet jouw hardware het natuurlijk wel ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Bakove schreef op donderdag 17 april 2008 @ 23:58:

Hier heb ik ook ff mee zitten prutsen...maar het is me toch gelukt met de clipjes op de strakste stand...ik moest mijn moederbord wel even helemaal uit mijn antec halen..anders was het me nooit gelukt...toen ik hem eenmaal eruit had...had ik de koeler er zo opzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michel242186 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 09:08:
[...]

Hier heb ik ook ff mee zitten prutsen...maar het is me toch gelukt met de clipjes op de strakste stand...ik moest mijn moederbord wel even helemaal uit mijn antec halen..anders was het me nooit gelukt...toen ik hem eenmaal eruit had...had ik de koeler er zo opzitten.
Ook ik heb hier problemen mee gehad, ben zelfs nog teruggegaan naar de winkelier die bevestigde dat het achterlijk moeilijk ging waarop hij naar scythe heeft gebeld.
Deze mensen wisten hem te vertellen dat hij ECHT wel past op de strakste stand en met een beetje moeite. na ongeveer een half uur gepruts is het uiteindelijk gelukt om de koeler erop te zetten...

Moet wel zeggen... Hij koelt supah! mijn AMDtje ging met 8 graadjes naar benee, en dat terwijl ik hem passive (weliswaar in een goed gekoelde kast) gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 13:34

IWriteCode

Less = more

Ik volg dit topic al een tijdje met enige interesse... nu wil ik eigenlijk een HTPC in elkaar draaien... maar dan wel met een software RAID-5 systeem er in (onder Windows XP middels de bekende RAID-5 hack). Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? En dan voornamelijk met betrekking tot het afspelen van materiaal van die RAID-5 schijf.

Levert dat problemen op?

Zit te denken aan een AMD Athlon 64 X2 4850e op een GigaByte GA-MA78GM-S2H board... met 2GB geheugen en een aantal (3 of 4) 500 GB schijven. Dit om een soort kruising te maken tussen een HTPC en een NAS voor het opslaan van mijn andere gegevens (foto's e.d. zonder dat ik deze kwijt raak als er een disk stuk gaat).

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 00:34:
[...]

hey,

ik heb er wel interesse in..
You've got mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Jamal schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 09:21:
Ik volg dit topic al een tijdje met enige interesse... nu wil ik eigenlijk een HTPC in elkaar draaien... maar dan wel met een software RAID-5 systeem er in (onder Windows XP middels de bekende RAID-5 hack). Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? En dan voornamelijk met betrekking tot het afspelen van materiaal van die RAID-5 schijf.

Levert dat problemen op?

Zit te denken aan een AMD Athlon 64 X2 4850e op een GigaByte GA-MA78GM-S2H board... met 2GB geheugen en een aantal (3 of 4) 500 GB schijven. Dit om een soort kruising te maken tussen een HTPC en een NAS voor het opslaan van mijn andere gegevens (foto's e.d. zonder dat ik deze kwijt raak als er een disk stuk gaat).
Waarom zou je RAID-5 willen dan? Voor 'veiligheid' is RAID-1 voldoende, maar nog beter lijkt me op een andere (externe) bron te backuppen.......(brand/diefstal/etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
  • Laatst online: 12-06 15:27
Ga denk ik toch voor de antec fusion, maar daar is nu ook een V2 van.
Officieel heet dit nu: Antec Fusion 430 (en niet meer Antec Fusion V2)

Antec heeft een naamswijziging doorgevoerd in al hun producten. In de naam geven ze voortaan het wattage van de voeding mee. Dus de Antec Fusion 430, komt met een 430 Watt voeding.

Laat jullie verder ook niet vangen, door wat er op de website van Antec staat. Daar staat bv dat de Antec Fusion 430 en Antec Fusion V2 enkel in naam verschillen (het product zou hetzelfde zijn gebleven). Maar dit is niet waar!

Ik heb hiervoor gemaild naar Antec en die schreef me:
The Fusion V2 is the original (old version) of the fusion. The Fusion 430 replaced this model and has a different power supply and updated VFD display.
De minipoll:

Windows XP SP2 (ik weiger voorlopig nog altijd naar Vista te gaan; te log en geen meerwaarde)

MediaPortal. Versie 1.0 (zowel MP als de TV Server komt binnen een paar dagen uit) Ben aan het aftellen.. Want de huidige SVN builds zijn een ramp. Lukt me voorlopig nog niet om een TV Server - Client seat (via DVB-T transmissie) op te zetten.

Ik gebruik de K-Lite Codec Pack (lekker handig, alles zit erin ffdshow, haai media splitter, avc filter, media player classic, etc). Je installeert misschien iets teveel. Maar hebt alvast geen last van conflicten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 00:35:
Iets is me niet zo duidelijk ivm die codecs; welke codec heb je nu nodig voor hardwarematige versnelling van HD material (bluray, x.264, hddvd...) Is dat
- coreAVC
- powerDVD 8
- haali media splitter
- iets anders
Ligt er ook aan welke 'front end' je gebruikt.........
Stand alone applicatie is idd. powerDVD 8 (of windvd) voldoende.
Wil je ze afspelen in bijv. MCE, dan zul je een 264 decoder moeten hebben met hw-versnelling (powerdvd of windvd) en de haali splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Gent32m schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 09:51:
[...]

Officieel heet dit nu: Antec Fusion 430 (en niet meer Antec Fusion V2)

Antec heeft een naamswijziging doorgevoerd in al hun producten. In de naam geven ze voortaan het wattage van de voeding mee. Dus de Antec Fusion 430, komt met een 430 Watt voeding.

Laat jullie verder ook niet vangen, door wat er op de website van Antec staat. Daar staat bv dat de Antec Fusion 430 en Antec Fusion V2 enkel in naam verschillen (het product zou hetzelfde zijn gebleven). Maar dit is niet waar!

Ik heb hiervoor gemaild naar Antec en die schreef me:

[...]

De minipoll:

Windows XP SP2 (ik weiger voorlopig nog altijd naar Vista te gaan; te log en geen meerwaarde)

MediaPortal. Versie 1.0 (zowel MP als de TV Server komt binnen een paar dagen uit) Ben aan het aftellen.. Want de huidige SVN builds zijn een ramp. Lukt me voorlopig nog niet om een TV Server - Client seat (via DVB-T transmissie) op te zetten.

Ik gebruik de K-Lite Codec Pack (lekker handig, alles zit erin ffdshow, haai media splitter, avc filter, media player classic, etc). Je installeert misschien iets teveel. Maar hebt alvast geen last van conflicten.
Even terugkomend op je Fusion verhaal, welke moet ik dan nemen vanaf de sallandautomatisering.nl? Artikel: 36606 of 38317? Als ik de V2 wil hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 00:33:
[...]

de clips moeten alle 2 in de middenste stand staan; heb 't zelfde mobo + Be2350. Je kan de koeler een beetje bewegen maar bijna niet...
ja ik merkte dus ook dat ik het koelblok nog kon bewegen.. lijkt me geen goede zaak.. hoe warm wordt jou cpu? volgens mij moet de koeler wel echt strak tegen de cpu aan drukken.. daarom heb ik em ook maar weer op de strakste stand gezet.. nog effe 10 minuten geprutst en toen was het gelukt.. als je eerst de ene kant vast haakt en het koelblok dan een beetje richting de kant duwt die al vast zit en dan de andere kant naar beneden drukt met veel kracht, dan lukt het wel op de strakste stand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
  • Laatst online: 12-06 15:27
Even terugkomend op je Fusion verhaal, welke moet ik dan nemen vanaf de sallandautomatisering.nl? Artikel: 36606 of 38317? Als ik de V2 wil hebben?
Alvast versie V2 (36606). De Antec Fusion (38317) is een nog oudere versie.
Ik denk dat de laatste versie (Antec Fusion 430) bij sallandautomatisering er niet op staat.

Bij Azerty vind je die wel:
Link Antec Fusion producten bij Azerty

De Antec Fusion V2 staat dan ook lager geprijsd (154,09 euro) dan de nieuwe Antec Fusion 430 (162,35 euro). De (heel oude) Antec Fusion staat er niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

Nieuwe versie van CoreAVC (pro) is uit!

meuk: CoreAVC 1.7.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Is het verschil groot dan met de vorige versie? Loont het de moeite om te upgraden? Waar zit de winst in dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radagast2005
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Radagast2005

The Brown Wizard

Ik lees in veel specs hier zo snel geen geluidkaarten. Gebruikt iedereen een onboard met een externe versterker? Wat zou het handigste zijn, want met HMDI kan je geluid en beeld oversturen.

Ticking away the moments that make up the dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Radagast2005 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 17:10:
Ik lees in veel specs hier zo snel geen geluidkaarten. Gebruikt iedereen een onboard met een externe versterker? Wat zou het handigste zijn, want met HMDI kan je geluid en beeld oversturen.
Tja wat is handig. Een tosti-ijzer als je een tosti wilt maken is wel handig..........

(ik bedoel: wat moeten wij hier nou mee? Wij weten toch niet wat jij wilt en hebt? Waar wil je je geluid vandaan krijgen? Tv, Receiver, boxenset?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bakove schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 10:50:
[...]

ja ik merkte dus ook dat ik het koelblok nog kon bewegen.. lijkt me geen goede zaak.. hoe warm wordt jou cpu? volgens mij moet de koeler wel echt strak tegen de cpu aan drukken.. daarom heb ik em ook maar weer op de strakste stand gezet.. nog effe 10 minuten geprutst en toen was het gelukt.. als je eerst de ene kant vast haakt en het koelblok dan een beetje richting de kant duwt die al vast zit en dan de andere kant naar beneden drukt met veel kracht, dan lukt het wel op de strakste stand..
Ik zal dat dit weekend pas weten; maar heb je dan niet het gevaar dat je iets kapotdoet door te forceren met de clips in de verste stand? Ik vond het nu al een beetje trekken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rsvmark schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:37:
Nou ik heb best wel intresse hierin....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Ik heb volgens het Hardware.Info van 01/2008 artikel haali media splitter, ffdshow en Powerdvd (8) geconfigureerd, met vmcd de powerdvd voor video decoder geselecteerd, maar als ik nu een mkv in VMC wil afspelen krijg ik na enkele seconden laden dit te zien:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2282/2424167976_44d628c0a8_o.jpg

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 19:17
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 21:54:
Wat me wel opvalt is dat de het beeld tijdens het afspelen van deze film heeeel iets schokkerig loopt. De meeste mensen zal het niet opvallen of aan storen maar wanneer een camera heel langzaam en geleidelijk in zoomt zie je een iets schokkerig verloop, ongeacht de CPU load. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
Dat klinkt als judder. Judder is het verschil in framerate van de bron en de weergever. High definition is vrijwel altijd 24fps. Je videokaart zal hoogstwaarschijnlijk een 50Hz (dus 50fps) uitzenden. Je tv denkt dus dat hij met 50Hz moet weergeven. Je kan dit verhelpen door m.b.v. het programma Powerstrip de videokaart 48Hz (47,96Hz eigenlijk) te laten uitzenden. Voorwaarde is wel dat je tv dat signaal kan verwerken EN ook kan weergeven. Mocht je een tv hebben die alleen 50Hz en 60Hz kan weergeven, dan is het het beste om je videokaart 60Hz te laten uitspugen. 60Hz geeft namelijk minder judder dan 50Hz. Succes!

P.S. Ik zit zelf ook aan een Intel E8400 te denken. Op basis waarvan heb jij voor het Asus mobo gekozen?

[ Voor 4% gewijzigd door -Moondust- op 19-04-2008 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Laatst online: 13-09 12:57
catchingfire schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 23:50:
Ik heb volgens het Hardware.Info van 01/2008 artikel haali media splitter, ffdshow en Powerdvd (8) geconfigureerd, met vmcd de powerdvd voor video decoder geselecteerd, maar als ik nu een mkv in VMC wil afspelen krijg ik na enkele seconden laden dit te zien:
[afbeelding]

iemand?
Het beste is sowieso om FFDShow Tryouts te nemen (link) en deze als codec voor vrijwel alles te gebruiken.

Ik heb deze guide gevolgd (welliswaar voor MediaPortal, maar dat gedeelte kun je dan skippen) en het werkt perfect: Goose Codec Guide

Ik ben nog niks tegen gekomen dat ik niet kan afspelen. En ja, het maakt blijkbaar wel degelijk verschil of je nu FFDShow neemt of FFDShow Tryouts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radagast2005
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Radagast2005

The Brown Wizard

kaajee schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 17:35:
[...]

Tja wat is handig. Een tosti-ijzer als je een tosti wilt maken is wel handig..........

(ik bedoel: wat moeten wij hier nou mee? Wij weten toch niet wat jij wilt en hebt? Waar wil je je geluid vandaan krijgen? Tv, Receiver, boxenset?)
Ik bedoel meer dat ik veel over HMDI lees maar weinig over geluidskaarten, terwijl HMDI video en audio overbrengt. Ik vraag me af wat voor constructies de tweakers hier dan gebruiken.

Ticking away the moments that make up the dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:22

DizzyWeb

Ondertiteld

De afkorting is HDMI.

Ik weet dat sommige moederborden een speciale connector hebben voor HDMI-enabled videokaarten, waardoor audio naar de videokaart doorgelust wordt. Maar dat werkt uiteraard enkel bij een videokaart die ook daadwerkelijk een HDMI aansluiting heeft. Hoe het precies in elkaar zit, weet ik overigens niet, nooit in verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
AvanCade schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 08:23:
Het beste is sowieso om FFDShow Tryouts te nemen (link) en deze als codec voor vrijwel alles te gebruiken.

Ik heb deze guide gevolgd (welliswaar voor MediaPortal, maar dat gedeelte kun je dan skippen) en het werkt perfect: Goose Codec Guide

Ik ben nog niks tegen gekomen dat ik niet kan afspelen. En ja, het maakt blijkbaar wel degelijk verschil of je nu FFDShow neemt of FFDShow Tryouts.
Ik heb de XXL versie van de FFDshow tryouts geinstalleerd, die zou multi-cores ondersteunen, wel handig voor m'n Phenom 9500. Als ik dan H.264, mpeg1 en 2 disable, powerdvd8 met vmcd.exe selecteer als video decoder dan krijg ik de foutmelding dat de een hd mkv niet kan worden afgespeeld vanwege het ontbreken van een codec.

Als ik in ffdshow alle interne codecs enable (dus ook h.264, mpeg1 en 2), vervolgens met vmcd.exe de microsoft decoder weer als default selecteer, dan kan ik WEL hd mkv's afspelen.. echter.. een en al gestotter: niet naar te kijken dus.

Werkt Powerdvd 8 niet helemaal soepel met VMC? Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Radagast2005 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 12:20:
[...]

Ik bedoel meer dat ik veel over HMDI lees maar weinig over geluidskaarten, terwijl HMDI video en audio overbrengt. Ik vraag me af wat voor constructies de tweakers hier dan gebruiken.
Is verschillend, al naar gelang de wensen van de gebruiker.
Maar het is in dit topic al vele malen aan de orde geweest, zoek even in dit topic (rechstboven, 'Dit topic (AND)'). Als je dan nog vragen hebt.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Ik zit er aan te denken om te gaan gamen op mijn HTPC...maar heeft iemand al eens een stevige videokaart in de antec fusion kast geinstalleerd???...ik zit dan te denken aan een 3850 3870..
Ik heb een 37" scherm..dus ben bang dat het wel een flinke kaart moet worden om een beetje framerate te halen en aangezien de antec maar een 430 watt voeding heeft gaat het lastig worden.

Ook is een dual slot kaart geen oplossing...kheb er al twee floppydtv kaartjes inhangen op een Gigabyte GA-MA78GM-S2H en er is nu enkel maar ruimte voor een single slot kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
psy schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 18:31:
[...]

Leuke review om even te lezen.

Wat me opvalt: die M3A78EMH heeft geen firewire (nodig voor FloppyDTV), geen SPDIF out (hoe ga je je reciever aansluiten???) geen eSATA, en alleen een jumpersturing tussen DVI en HDMI. Ik vind dat alles bij elkaar genoeg reden om dit geen goed alternatief te vinden. Vooral ontbreken van firewire en spdif vind ik echt een enorme misser!
Nog even terugkomend op het Spdif-out verhaal want in mijn situatie is dat wel belangrijk. Stel: je hebt een receiver (of ben die van plan aan te schaffen...) die zowel een HDMI in als uit heeft en die HDMI geluid+beeld door kan geven. Correct me if i am wrong: dan heb je (als je HDMI op je tv hebt) toch geen Spdif-out meer nodig? Tweede vraag is of dat bij een losse (extra) videokaart ook zo werkt?

Als ik de juiste nieuwe apparatuur aanschaf (en die uitgaaf komt er toch aan) dan kan ik me wellicht wat gedoe met uitgangen besparen.
Pagina: 1 ... 35 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet gemaakt voor zogenaamde 'welke moet ik nemen?' vragen (zie CSL Beleid). Ga dus niet een lijstje specs posten met de vraag of het goed is!