Ik wil dit systeem in elkaar knutselen:
-AMD Phenom X4 9550 (of 9850 BE) + Scythe Ninja Mini
-Gigabyte GA-MA78GM-S2H
-OCZ Platinum OCZ2P10664GK 4GB (2x 2GB)
-Samsung Spinpoint F1 HD103UJ
-Samsung SH-S203D DVD
-Be Quiet! Dark Power PRO 550 Watt
Heb van mezelf al een 500GB Samsung liggen die ik ga gebruiken als primaire harde schijf voor 2 miss 3 boots van ieder 30GB (is voldoende denk ik):
Vista 64Bit Media Center Edition (eigen bedenksel)
Vista 64Bit Game Edition (eigen bedenksel)
XP 32Bit
Ik heb een vrij leuk plan uitgedacht en zet het nu voor het eerst op papier.
Ik wil:
1) Een Stille PC (lees: onhoorbaar bij normaal gebruik)
2) Een Zuinige PC (lees: <65 Watt totaal)
3) Een krachtige PC (HD 1080P x.264 mag geen probleem zijn)
4) Een gamesysteem
Nu zijn deze dingen lastig te combineren maar daar komt mijn ingenieuze plannetje van pas waar later meer over vertel.
Hardware:
Eerst de kast, die wordt zelfgemaakt aangezien ik er alle gereedschap voor tot mn beschikking heb (zandstraalsnijder, buigmachine e.d.) en wordt zo klein mogelijk (HTPC formfactor), ik wil twee verdiepingen maken voor de harde schijven en voor het moederbord, onderin komen de schijven waar ruimte is voor 4 in rijen van 2 allemaal naast elkaar dus niet boven elkaar.
De schijven zitten in elastieken (je hebt aftermarket elastieken die hier voor bedoelt zijn maar kan het nergens terugvinden) in een soort van tray, deze tray is er aan de zijkant uit te schuiven met rails zodat een schijf makkelijk eruit kan worden gehaald om mee te nemen of kan worden verwisseld (volgeladen met HD materiaal). Hoe ik dit precies ga creëren is nog een vraagstuk.
Daarboven komt een backplate voor het moederbord die uit een andere ouwe kast wordt gesloopt (kan nergens iets dergelijks vinden los). De bovenkant van de kast bestaat voor een groot deel uit plexiglas en ligt dus ongeveer 8-10 cm boven het moederbord (zo laag mogelijk iig afhankelijk van de CPU-koeler), Nu een leuk idee:
Ik wil bij het normaal gebruik van de PC geen extra grafische kaart want dat is niet nodig (en verbruikt meer) maar voor games wel, ik wil nu een PCI-e Extender gebruiken die er voor zorgt dat het X16 slot ver boven het moederbord uit komt en maak een net gat door het plexiglas waar de aansluiting op uit komt + ruimte voor stroomconnectoren. Hier kan ik dan een videokaart op aan sluiten die ik gebruik in combinatie met de 2e boot mogelijkheid op deze 2e boot mogelijkheid staan dan de drivers voor die kaart geinstalleerd zodat ik meteen kan spelen, een soort van plug&play videokaart

(die overigens ook in een plexiglas kastje komt).
Software
Zo dat was het wel voor het hardwarematige deel
Dan nu een stukje over de software aangezien ik twee boots heb die ik het meest ga gebruiken afhankelijk van de manier waarop ik het systeem wil gebruiken kan ik hierop toepassingsspecifieke dingen installeren:
Vista 64Bit Media Center Edition (eigen bedenksel):
-Alle benodigde codecs voor goede HD playback (FFDShow, Haali Media Splitter, Avivo)
-PowerDVD 8 (is nodig als je bepaalde gecomprimeerde films met je videokaart wil decoden)
-RM Clock Waarmee je de processor kunt terugclocken en kunt laten opschakelen in versnellingen (werkt beter dan alleen AMD Cool&Quiet) en daarbij ook voltage kunt verlagen wat enorm scheelt in verbruik. (van plan die quadcore idle rond de 1GHz te laten draaien en opschakelen tot stock).
Vista 64Bit Game Edition (eigen bedenksel)
-Al het voorgaande +
-RM Clock maar dan overclockend gebruiken en dus stock beginnen en opschakelen tot max, wil daarbij hardwarematig ook nog extra fannetje aanslingeren zodra ik die boot opstart.
-Alle games die ik wil spelen
XP 32Bit
-Reserve OS, bedoelt om te kijken waarom bepaalde dingen niet werken in Vista/64bit omdat ik daar al vaker ervaring mee heb gehad.
Vanuit elke boot zijn alle documenten te benaderen.
Volgens mij heb ik zo alles verteld en zo niet dan zet ik dat er later nog bij, zien jullie zo al problemen waar ik tegen aan ga lopen, of miss tips? Weet iemand waar je van die aftermarket rubberen ringen kunt halen waar je je hdd in een 5,25" bay kunt hangen?