Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid

Pagina: 1 ... 37 ... 49 Laatste
Acties:
  • 421.796 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 14:58
bokkow schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 10:14:
Ik ben benieuwd ben m nu aan het downen, mijn PC kon tot nu toe elke film (400GB HD materiaal meeste 1080P) in welke codec dan ook vloeiend aan en ik maak nog gebruik van slechts een X2 @ 2,5GHz, 2GB geheugen en een 8800GT.
Het is wat puzzel werk met codecs maar dan heb je ook wat, alles draait in WMP11.

Edit:
Jullie doen allemaal iets fout, met mijn systeem van bijna 3 jaar oud op de grafische kaart na draai ik het vlot zonder enige hapering in WMP11 (lees het laatste blad van HWI daar staat echt perfect in hoe je je codecs in meot stellen).
Ik heb 'm gisteren nogmaals geprobeerd:
VMC: stotter, onkijkbaar, behoorlijke CPU-load over 4 cores gespreidt, maar <80%
WMP11: stotter, onkijkbaar, behoorlijke CPU-load over 4 cores gespreidt, maar <80%
MPC-HC 1.1.0.2: superstrak, 3-4% cpu-load (hardware acceleratie werkt prima dus)

PS. Het gaat hier om de bovengenoemde Disney Cars 1080p sample

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
catchingfire schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:03:
[...]

Ik heb 'm gisteren nogmaals geprobeerd:
VMC: stotter, onkijkbaar, behoorlijke CPU-load over 4 cores gespreidt, maar <80%
WMP11: stotter, onkijkbaar, behoorlijke CPU-load over 4 cores gespreidt, maar <80%
MPC-HC 1.1.0.2: superstrak, 3-4% cpu-load (hardware acceleratie werkt prima dus)

PS. Het gaat hier om de bovengenoemde Disney Cars 1080p sample
Maar is toch logisch? Binnen VMC (en dus WMP11) wordt géén hardware acceleratie gebruikt bij jou!

Dat klopt ook als ik teruglees, want je hebt ffdshow en die ondersteund dat (nog) niet.
MPC-HD heeft dat wel ingebouwd.....
Je hebt wel een decoder nodig die support heeft voor hw acceleratie, bijv. Cyberlink PowerDVD (ultra/mega/whatever)

Dus ik vind dit geen verrassende resultaten........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
kaajee schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:08:
Maar is toch logisch? Binnen VMC (en dus WMP11) wordt géén hardware acceleratie gebruikt bij jou!
Snap ik...
Dat klopt ook als ik teruglees, want je hebt ffdshow en die ondersteund dat (nog) niet.
Je hebt wel een decoder nodig die support heeft voor hw acceleratie, bijv. Cyberlink PowerDVD (ultra/mega/whatever)

Dus als ik het goed begrijp vind jij 't niet verassend dat een 1080p mkv onkijkbaar vanwege stotterend beeld en geluid met ffdshow als decoder draaiende op een Phenom 9500?

Ik heb voordat ik Vista opnieuw heb geinstalleerd dit weekend met PowerDVD 7.3 en 8 gepoogd (en HW acc. aangevinkt) om dezelfde mkv kijkbaar te krijgen in VMC maar dat is me tot op heden nog niet gelukt, met PowerDVD geactiveerd als codec speelt VMC 'm geeneens af:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2282/2424167976_44d628c0a8_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

kaajee schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:08:
[...]

catchingfire schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:32:

Dus als ik het goed begrijp vind jij 't niet verassend dat een 1080p mkv onkijkbaar vanwege stotterend beeld en geluid met ffdshow als decoder draaiende op een Phenom 9500?
Ik snap dat toch niet hoor. Ik kan die Cars-sample afspelen in VMC. Ik gebruik een X2 3800EE. Weliswaar in SD resolutie maar zoveel kan dat niet uitmaken. Ik kan niet zeggen dat deze MKV supervloeiend loopt, maar vloeiend genoeg voor bv mijn vrouw :)
catchingfire schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 08:31:
[...]

Een vriend heeft deze sample op zijn PC's ook geprobeerd, conclusie: om deze sample vanuit Vista Media Center op full-HD resolutie af te spelen heb je een MEGA-setup nodig, hij stottert dus bij mij op een MA78G+Phenom9500+2GB (ffdshow-tryout) en bij een vriend op een Intel 2.4 quad+8800GT+2GB (klite) stottert ie ook. In lagere resolutie (HD-ready) afspelen gaat 't zelfs met een duo-core goed.
Dit geloof ik niet. Een quadcore moet dit (1080p) echt fluitend softwarematig kunnen doen. Of Vista MCE is werkelijk zeer brak. Zal vanavond ook eens op 1080p proberen in VMC.

[ Voor 47% gewijzigd door psy op 23-04-2008 11:43 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
psy schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:36:
Ik snap dat toch niet hoor. Ik kan die Cars-sample afspelen in VMC. Ik gebruik een X2 3800EE. Weliswaar in SD resolutie maar zoveel kan dat niet uitmaken. Ik kan niet zeggen dat deze MKV supervloeiend loopt, maar vloeiend genoeg voor bv mijn vrouw :)
Ja, in SD-resolutie... dat heb ik zelf nog niet geprobeerd, leuke exercitie. Bij de genoemde vriend draaide het op een duo-core ook prima op hd-ready-resolutie, op full-hd resolutie echter gaat het fout, zelfs met een quad.

Met stotteren bedoel ik echt dat het geluid hapert en wegvalt.. echt onkijkbaar. M'n vriendin kwam cynisch vanuit een andere kamer vertellen dat we er wel flink vooruit waren gegaan qua kijk-experience sinds het mediacenter (zo erg is het dus).
Dit geloof ik niet. Een quadcore moet dit (1080p) echt fluitend softwarematig kunnen doen.
Je mag best komen kijken, woon je in de buurt van Noord-Limburg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

catchingfire schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:43:
[...]

Ja, in SD-resolutie... dat heb ik zelf nog niet geprobeerd, leuke exercitie. Bij de genoemde vriend draaide het op een duo-core ook prima op hd-ready-resolutie, op full-hd resolutie echter gaat het fout, zelfs met een quad.

Met stotteren bedoel ik echt dat het geluid hapert en wegvalt.. echt onkijkbaar. M'n vriendin kwam cynisch vanuit een andere kamer vertellen dat we er wel flink vooruit waren gegaan qua kijk-experience sinds het mediacenter (zo erg is het dus).
[...]

Je mag best komen kijken, woon je in de buurt van Noord-Limburg?
Nou ik werk in Venlo en woon in het zuiden dus dat zou nog kunnen ook :) ben eigenlijk wel benieuwd.

Zou dat SD/720/1080 zó veel uitmaken? Dan wordt in diverse tests toch niet gezegd dat je gewoon 1080p kan kijken (zelfs op een 690G chipset!). Dat begrijp ik niet.

Ik heb gisteren eens wat meer MKV downloads (series, films, 720p, 1080i, 1080p) geprobeerd en het viel me op dat de kwaliteit nog wel eens wisselt. Er zijn er bij die vloeiend lopen, maar ook die niet helemaal vloeiend lopen (net zoals de Cars sample). Ze zijn zeker kijkbaar maar een kritische kijker zal het wel zien. Ik heb dit OOK geprobeerd op mijn normale pc (met E6600) met vergelijkbare resultaten.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:14
kaajee schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:02:
[...]

Digitenne of Satelliet?

En met decoders zit je natuurlijk wel enorm te klooien met allerlei kastjes/snoertjes etc. En dual is ook lastig, want dan in beginsel 2 decoders/stb's nodig. En je zegt: "die Saber-kaart is ook 130 euro tenslotte" maar je hebt natuurlijk nog steeds een tv/tuner/capture kaart nodig........

En anders gewoon analoog kijken/opnemen.......

(dat hele IP tv krijg je volgens mij nooit helemaal lekker binnen je HTPC, met name ook gelet op gidsgegevens voor opnames etc.)
Digitenne hoor ik slechte verhalen voor wat betreft beeldkwaliteit maar als iemand goede verhalen heeft over de ontvangst in het centrum van Dordrecht hou ik me aanbevolen . Zo'n schotel spreekt me niet zo aan. Het is een heel gedoe en dan ben je ook weer afhankelijk van het weer enzo. Die kabel en ADSL-aansluitingen liggen er niet voor niets denk ik dan.

Wat die Saber betreft. Die 130 zou ik er voor over hebben om goed beeld te krijgen dus een Hauppauge plus die converter moet ook kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Koop toch geen Hauppauge...ik kan het niet genoeg blijven benadrukken.
Hauppauge <> beeldkwaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:07
Lijkt me leuk als iemand een goede tutorial zou schrijven over hoe je codecs zo instelt dat hardware acceleratie wordt gebruikt in WMP11 en WMC. Nu lijk ik daar de perfecte persoon voor zei het dat mn pc morgen weggaat (om nooit meer terug te komen, stukje sentiment :'( maar er komt een HTPC voor terug zoals onderhand duidelijk is 8) ) en ik dus geen tijd heb een goede tutorial te typen met goede duidelijke printscreens (wat zeker van belang is in zo'n tutorial moge het duidelijk zijn).

Ow en volgens mij zou het niet uit mogen maken of je 1080P materiaal nu op HD-Ready kijkt of op Full HD (Samsung 245B ftw!) er komt evenveel rekenkracht bij kijken, het enigste wat gebeurt is dat het wordt gedown/upscaled om aan het formaat van het scherm te voldoen er blijft evenveel informatie (pixels) zichtbaar, miss worden ze door twee gedeeld of krijg je vierkantjes (4 pixels voor 1) het zou niet uit moeten maken.

[ Voor 30% gewijzigd door bokkow op 23-04-2008 12:32 ]

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

Wat ik me afvraag:

De filmpjes die hier staan

http://www.microsoft.com/...ideo/contentshowcase.aspx

die moeten toch ook met Power DVD accelerated afgesleeld kunnen worden, of sla ik de plank mis >?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Dat zal allicht maar ik vermoed dat die filmpjes zo geoptimaliseerd zijn Microsoft kennende dat je ze op vrijwel iedere pc kunt afspelen van het afgelopen half jaar zonder enige hardware acceleratie.

[ Voor 5% gewijzigd door bokkow op 23-04-2008 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervdmaas
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 15:43
Hallo,

Ik heb al veel topics gelezen over verschillende htpc's.
Ook ik ga voor de Antec Fusion.
Maar nu wil iedereen natuurlijk een zo stil mogelijk systeem. Daarom heb ik ook voor een passief gekoelde videokaart gekozen.

Weet iemand of de Sparkle GeForce 9600 GT Series - SF-PX96GT512D3-HM Cool-pipe gaat passen?

Dit is zo'n ding met heatpipes over de breedte.

Afbeeldingslocatie: http://www.sparkle.com.tw/images/products/9600_F_passive%20copy2.jpg

check voor info:
http://www.sparkle.com.tw...ail.asp?id=70&sub_id=177#

Dit is natuurlijk een hele basic vraag. Maar ik zou niet weten hoe ik er anders achter moest komen, dan door het hier te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
psy schreef op woensdag 23 april 2008 @ 12:05:
Nou, is niet waar hoor!
De tuner (en composiet ingang) zijn van matige kwaliteit vanwege comb filter instellingen. De encoder die er op zit is dezelfde die in andere kaarten gebruikt wordt en daar is niets mis mee.
De s-video ingang van de Hauppauges zijn in principe prima en daar is echt goed resultaat mee te bereiken. Ik heb niet veel ervaring op het s-video capture gebied, maar The_Doman wel en die heeft echt mooie beelden met een s-vhs videorecorder/tuner icm de s-video ingang van de Hauppauge PVR series:
http://www.shspvr.com/smf/index.php?topic=9618.msg48920
The_Doman in "Tv kaart(en) en de kwaliteit er van, Dee..."
The_Doman in "Analoge Video Capturen; welke hardware k..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Dat de s-video ingang van goede kwaliteit zou zijn verrast me wel enigzins, ik kan er niets over zeggen en heb het nooit gebruikt. Wat ik wel weet is dat deze tuner(s) gewoon een slechte beeldkwaliteit heeft/hebben en niets anders. Er zijn genoeg gebruikers op dit forum die het daar niet mee eens zullen zijn (“is toch goed genoeg???”) maar die hebben nog nooit een echt goede tuner kaart in werking gezien of zijn gewoon niet kritisch.

Dat er een goede MPEG encoder op zit, wat boeit dat nou? Tegenwoordig hebben we zulke krachtige cpu’s dat dat helemaal geen echt voordeel is.
Zelfs mijn oude XP2500 met een ATI 9800AIW kan op zijn gemak capturen, en dat gebeurt gewoon softwarematig.

[ Voor 4% gewijzigd door psy op 23-04-2008 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:40
psy schreef op woensdag 23 april 2008 @ 12:05:
Kan je een paar voorbeelden van goede alternatieven geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
psy schreef op woensdag 23 april 2008 @ 13:28:
Dat de s-video ingang van goede kwaliteit zou zijn verrast me wel enigzins, ik kan er niets over zeggen en heb het nooit gebruikt. Wat ik wel weet is dat deze tuner(s) gewoon een slechte beeldkwaliteit heeft/hebben en niets anders. Er zijn genoeg gebruikers op dit forum die het daar niet mee eens zullen zijn (“is toch goed genoeg???”) maar die hebben nog nooit een echt goede tuner kaart in werking gezien of zijn gewoon niet kritisch.

Dat er een goede MPEG encoder op zit, wat boeit dat nou? Tegenwoordig hebben we zulke krachtige cpu’s dat dat helemaal geen echt voordeel is.
Zelfs mijn oude XP2500 met een ATI 9800AIW kan op zijn gemak capturen, en dat gebeurt gewoon softwarematig.
De vergelijking met encoders maakte ik alleen maar om een vergelijkbare kaart die schijnbaar beter uit bus komt, de Saber Vista View er tegen aan te zetten....

En softwarematig encoderen kan natuurlijk idd prima, maar niet meer als je ook tegelijk video materiaal wilt bekijken!! Zeker nietop jou XP2500 en zeker niet als het om HD materiaal gaat zoals jezelf ook al uit dit topic op hebt kunnen maken.

Toch wel lullig als je lekker naar een filmpje aan het kijken bent en je HTPC wil een opname starten en ineens gaat alles schokkken en stotteren. Daarom is mijn advies toch nog steeds: voor analoge tv kijken/opnemen/timeshiften; ga op zoek naar een tv/tuner/capture kaart mét hardwarematige encoder. Dan ga je je CPU niet onnodig belasten op momenten dat je dat liever niet hebt.

Als je dedicated MPEG2 witl gaan encoderen is het zelfs aan te raden een softwarematige encoder te nemen omdat die veel beter in te stellen/tweaken is, naar persoonlijke wensen en omstandigheden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

kaajee schreef op woensdag 23 april 2008 @ 15:29:
[...]

De vergelijking met encoders maakte ik alleen maar om een vergelijkbare kaart die schijnbaar beter uit bus komt, de Saber Vista View er tegen aan te zetten....

En softwarematig encoderen kan natuurlijk idd prima, maar niet meer als je ook tegelijk video materiaal wilt bekijken!! Zeker nietop jou XP2500 en zeker niet als het om HD materiaal gaat zoals jezelf ook al uit dit topic op hebt kunnen maken.

Toch wel lullig als je lekker naar een filmpje aan het kijken bent en je HTPC wil een opname starten en ineens gaat alles schokkken en stotteren. Daarom is mijn advies toch nog steeds: voor analoge tv kijken/opnemen/timeshiften; ga op zoek naar een tv/tuner/capture kaart mét hardwarematige encoder. Dan ga je je CPU niet onnodig belasten op momenten dat je dat liever niet hebt.

Als je dedicated MPEG2 witl gaan encoderen is het zelfs aan te raden een softwarematige encoder te nemen omdat die veel beter in te stellen/tweaken is, naar persoonlijke wensen en omstandigheden......
Natuurlijk ga ik die XP2500 niet zoiets tegelijk laten doen, die heeft al moeite met het afspelen van 720p. Maar die laat ik fijn dedicated mijn oude analoge banden capturen, dat zou ik zowiezo nooit doen met m'n htpc.

Als je persé dat wel tegelijk wil doen, dan is het slimmer om een hardwarematige enocder te nemen, absoluut. Maar waarom dan geen Vistaview?
Je hebt het zelf al over kijken/opnemen/timeshiften, dus je wil die hauppage wel degelijk gaan gebruiken als tuner. Of begrijp ik het nu niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
psy schreef op woensdag 23 april 2008 @ 15:56:
[...]

Natuurlijk ga ik die XP2500 niet zoiets tegelijk laten doen, die heeft al moeite met het afspelen van 720p. Maar die laat ik fijn dedicated mijn oude analoge banden capturen, dat zou ik zowiezo nooit doen met m'n htpc.

Als je persé dat wel tegelijk wil doen, dan is het slimmer om een hardwarematige enocder te nemen, absoluut. Maar waarom dan geen Vistaview?
Je hebt het zelf al over kijken/opnemen/timeshiften, dus je wil die hauppage wel degelijk gaan gebruiken als tuner. Of begrijp ik het nu niet goed?
Ik heb ze beide (in 1 systeem in gebruik) 1x een VistaView en 2x een Hauppauge 150MCE en ik moet zeggen dat ik ook de VistaView iets beter vindt, maar daar gaan we weer, ook de 150's vind ik goed genoeg. Ik heb wel goeie bekabeling (koa799, f-splitters, Hirschmann versterker), maar daar ging de discussie in eerste instantie niet om.

Feit is gewoon dat de tuners en composiet ingang(en) van de Hauppauges duidelijk minder zijn, zie de links die ik gaf. De s-video ingang daarentegen is veel beter, dus als je voor een STBox oplossing icm een Hauppauge zou gaan waarbij je geen s-video ondersteuning hebt, de RGB_to_ S-video converter hele goeie resultaten kan geven. Beter dan de analoge tuner (of composiet) in ieder geval........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:12
petervdmaas schreef op woensdag 23 april 2008 @ 12:50:
Hallo,

Ik heb al veel topics gelezen over verschillende htpc's.
Ook ik ga voor de Antec Fusion.
Maar nu wil iedereen natuurlijk een zo stil mogelijk systeem. Daarom heb ik ook voor een passief gekoelde videokaart gekozen.

Weet iemand of de Sparkle GeForce 9600 GT Series - SF-PX96GT512D3-HM Cool-pipe gaat passen?

Dit is zo'n ding met heatpipes over de breedte.

[afbeelding]

check voor info:
http://www.sparkle.com.tw...ail.asp?id=70&sub_id=177#

Dit is natuurlijk een hele basic vraag. Maar ik zou niet weten hoe ik er anders achter moest komen, dan door het hier te vragen.
Ik denk niet dat het past...wilde zelf deze ook kopen, maar ik denk dat de heatpipes te ver uitsteken omhoog en het koelblok aan de zijkant is ook vrij fors ik heb in de antec fusion een scythe ninja mini zitten met daarop een fan dus was ook bang dat ik problemen zou krijgen.

maar ik heb vandaag een evga 9600GT geinstalleerd met een single slot koeler en deze is super stil....oke als ik ga gamen toert de fan iets op, maar goed dat hoor je dan bijna niet als je aan het gamen bent.

Koop absoluut geen 9600GT van XFX want deze schijnen de fans van hun koeler standaard op 100% te zetten..en dat is dan niet te veranderen software matig...hardware matig is wel een oplossing om er een fancontroller op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:54
Voor degenen met een S14V: is het jullie gelukt om via de bijgeleverde remote het systeem in sleep-mode te krijgen? Ik heb het artikel in de KB van OrigenAE gevolgd en 100% correct uitgevoerd, en de SKPOWER remote en het POWERBUTTON commando worden succesvol verstuurd en ontvangen, maar het systeem gaat gewoon niet in sleep-mode. Iemand een idee?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Laatst online: 16-09 20:51
RubenDJ schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:05:
Voor degenen met een S14V: is het jullie gelukt om via de bijgeleverde remote het systeem in sleep-mode te krijgen? Ik heb het artikel in de KB van OrigenAE gevolgd en 100% correct uitgevoerd, en de SKPOWER remote en het POWERBUTTON commando worden succesvol verstuurd en ontvangen, maar het systeem gaat gewoon niet in sleep-mode. Iemand een idee?
Je moet ook nog in de power settings van windows even instellen wat hij moet doen als je op de power button drukt. Het SKPOWER commando zorgt er alleen maar voor dat het contact van de power button eventjes via een relais wordt gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
De Power button staat ingesteld op Slaapstand, maar wat ik daar ook instel, de boel reageert niet. Ik lees inderdaad op verschillende fora dat ik een klikkend geluid zou moeten horen, maar ook dat is niet het geval. Volgens mij maakt het helemaal niet uit welk commando je stuurt, als je het maar opgeeft in de IRtrans GUI. Meerdere mensen gebruiken daar gewoon de standaard remote "mediacenter" met het commando "power". Maar ik heb het idee dat de PowerON en PowerOFF van IRtrans gewoon niet werkt op een S14V met een VF210.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa_NL
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2023
Michel242186 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:43:
Koop absoluut geen 9600GT van XFX want deze schijnen de fans van hun koeler standaard op 100% te zetten..en dat is dan niet te veranderen software matig...hardware matig is wel een oplossing om er een fancontroller op te zetten.
onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

synthdood schreef op woensdag 23 april 2008 @ 22:36:
[...]

Je moet ook nog in de power settings van windows even instellen wat hij moet doen als je op de power button drukt. Het SKPOWER commando zorgt er alleen maar voor dat het contact van de power button eventjes via een relais wordt gesloten.
Wat Ruben omschrijft heb ik ook met m'n S14V. Het werkt gewoon niet. Ook niet als ik het schema anders aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervdmaas
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 15:43
Michel242186 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:43:
[...]

Ik denk niet dat het past...wilde zelf deze ook kopen, maar ik denk dat de heatpipes te ver uitsteken omhoog en het koelblok aan de zijkant is ook vrij fors ik heb in de antec fusion een scythe ninja mini zitten met daarop een fan dus was ook bang dat ik problemen zou krijgen.

maar ik heb vandaag een evga 9600GT geinstalleerd met een single slot koeler en deze is super stil....oke als ik ga gamen toert de fan iets op, maar goed dat hoor je dan bijna niet als je aan het gamen bent.
Oke, bedankt voor de info. Ik heb hem eigenlijk al besteld :+ maar kan het product altijd nog retourneren. Dan ga ik ook maar voor een 9600 gt die actief gekoeld is...
Als het nou toch past, dan hoor je het van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
petervdmaas schreef op woensdag 23 april 2008 @ 23:10:
[...]

Oke, bedankt voor de info. Ik heb hem eigenlijk al besteld :+ maar kan het product altijd nog retourneren. Dan ga ik ook maar voor een 9600 gt die actief gekoeld is...
Als het nou toch past, dan hoor je het van me.
Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

nouw heb ook mn HTPC besteld..

AMD Athlon 4850e 2.5GHz 1MB AM2 Box
Asus M3A-H/HDMI 780G, SATA2 RAID, HDMI
Chieftec HTPC HE-01B ATX No PSU (zwart)
Chieftec Powersupply GPS-550AB-A 550W
Lite-On DVD-/+/RAM DH-20A4P 20x/20x/12x Softw. Bulk (zwart) Blueray was me nog wat te duur
OCZ 2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0 Platinum
Samsung 500GB SATA300 16MB, HD501LJ

en mijn keyboard keuze is wel verassend, dat vindt ik zelf ook maar dingetje werkt gewoon erg lekker moet ik zeggen: Trust Toetsenbord KB-2950 Wireless Media Center

En weer eens wat anders dan een AntecFusion ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.multimediapc.nl/images/HIFI%20HE01B.jpg

heb weer eens zin om te bouwen, al jaren niet meer gedaan.. nu hopen dat mobo mn proc slkt..stond nog niet in de lijst met ondersteunde processoren.

[ Voor 6% gewijzigd door mindcre8r op 24-04-2008 14:44 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-motion
  • Laatst online: 16-09 11:28

d-motion

zow... en dan nu...

Nu al ruim 3 maanden verder...

Ik wil nog een laatste keer mijn keuze tegen GOT gebruikers aanleggen:

Wat ik wil : Een systeem wat echt op de toekomst is voorbereid.

Behuizing: OrigenAE S16T
Processor: Intel Core 2 Duo E 8400
Processor Cooler : Scythe SCMNJ-1000 Ninja Mini Aluminium
Mobo: GigaByte GA-P35-DS4
Geheugen Mem: 4096 667 Kingston geheugen (Al in bezit)
Videokaart: GigaByte 8600GTS Silent 256 MB
Harddisk: WD RE2-Green Power 1TB (5400rpm-7200rpm) (Al in bezit)
Voeding: Amacrox Calmer 2 Fanless, 560 Watt, 24 Pins, 80 Plus Rating
Toetsenbord: DiNovo Mini (Al in bezit)
Optical: DVD-speler

Maak ik met bovenstaande config nu nog ergens een denkfout?

Nee... Ik neem er initieel geen TV-Tuner of andere manier van TV kijken bij... Het gaat mij initieel primair om het kunnen afspelen van 1080p materiaal. Blu Ray en veel x264 materiaal.

Mischien is het een overtrokken systeem maar... ik wil over 1 jaar niet weer willen investeren in een nieuwe computer of andere componenten. Dit gaat namelijk ook de basis worden voor 2 andere personen die het zelfde systeem kopen en er weinig aan onderhoudt willen doen. Ik heb er geen prijzen neergezet aangezien dat minder relevant voor ons is.

Het moet gewoon werken...

Nog iemand op of aanmerkingen?

@Dirkmans.... tnx.... er komt een normale DVD speler in... NEC/LG whatever... zal niet vaak gebruikt worden maar toch voor installeren wel handig...

[ Voor 6% gewijzigd door d-motion op 24-04-2008 20:00 ]

WWW.RC5.NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chapie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 22:51
Ik heb onlangs ook een HTPC aangeschaft:

Antec Fusion 430
Asus P5E-VM HDMI
Intel E2200
Kingston 2 * 1GB
Seagate 7200.11 500GB
MCE Remote

Ik heb het rare probleem dat als ik Vista Media Center (VMC) heb gestart en muziek afspeel, de monitor niet meer uit gaat (na 1 minuut). Ook niet als ik VMC afsluit. Als ik vervolgens de iMON manager (voor de VFD, versie 7.01.0204) afsluit en vervolgens weer start, gaat de monitor weer wél op standby na 1 minuut, totdat ik weer muziek afspeel. Ik heb al een oudere versie van het stuurprogramma voor de VFD gebruikt, maar dit bood geen soelaas. :( En als ik de monitor handmatig (door middel van een toegewezen knop op de afstandsbediening aan de iMON optie 'monitor uitschakelen') uitschakel, krijg ik hem niet meer met de remote aan terwijl dit met muis en toetsenbord wel gaat :?

Ben ik de enige met dit aparte probleem met de VFD/iMON software? Het is in iedergeval best verveldend, heeft iemand hier een oplossing/work-around voor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@d-motion:

- Nog een DVD/Blu-Ray speler erin misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
psy schreef op woensdag 23 april 2008 @ 23:02:
[...]
Wat Ruben omschrijft heb ik ook met m'n S14V. Het werkt gewoon niet. Ook niet als ik het schema anders aansluit.
Ik vind dit toch wel erg slordig van OrigenAE. Ok, de kasten zien er mooi uit en ze zijn degelijk maar de functionele kwaliteit als ook de documentatie is toch ronduit slecht te noemen, zie bijvoorbeeld ook de problemen met de USB hub aan de voorkant. Stuk voor stuk zijn er problemen met diverse modellen (zie ook de S16T problemen). Dit vind ik gewoon niet kunnen bij een dergelijk hoog geprijsd product. Ik heb al meerdere tickets aangemaakt bij de OrigenAE support, maar heb nog geen antwoorden gehad. Toen ik ze mailde met een vraag voor aankoop, waren ze wel erg snel met antwoorden. Heeft iemand misschien al meer vernomen n.a.v. deze problemen? Misschien een klantenactie o.i.d.?

Ik zou i.i.g. iedereen die een OrigenAE kast op het oog heeft, aanraden goed op internet te zoeken naar problemen. Heb ik zelf weliswaar ook gedaan, maar toch loop ik nog tegen diverse dingen aan.

[ Voor 9% gewijzigd door RubenDJ op 24-04-2008 20:04 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

ik heb m'n HTPC (vista) draaien, maar 't netwerk wil niet lukken!
2 pc's in netwerk die elkaar pingen en firewalls uitgeschakeld op beide PC's.

Ik kan vanaf mijn Vista PC wel in de gedeelde schijfen van XP kijken, bewerken. Maar als ik vanaf de XP PC in de mappen van de Vista PC wil kijken dan krijg ik de volgende melding:

Code:
\\HTPC\c is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.

Toegang geweigerd.

Het gekke is:

- De Public map kan ik wel benaderen vanop XP PC
- De DVD brander kan ik ook benaderen.

Maar waarom dan de schijfen niet???

Iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 11:21

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik ben even los... :?

Je hebt FFDshow en CoreAVC (Pro). Welke is nou 'beter'?
Ik begrijp dat CoreAVC Pro beter omgaat met multicore CPU's en (dus?) betere playback geeft in verhouding tot de CPU usage. Klopt dat?
De HD toestanden worden door de codecs van PowerDVD gedaan (lees: die zorgen ervoor dat de GPU wordt ingeschakeld). Daarvoor is volgens mij de een niet beter dan de ander (ie: ze kunnen geen van beide de GPU aansturen).

In het ene verhaaltje lees ik dat FFDshow beter is, en in de ander CoreAVC. Wat is nou waar? Kan ik met beide hetzelfde bereiken of heeft de één toch een streepje voor op de ander qua functionaliteit. En hoewel ik in principe voldoende CPU power heb (Athlon 5200+), wil ik graag dat ie zo efficiënt mogelijk wordt gebruikt.

Of is het lood om oud ijzer?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ft er iemand al een geforce 8200 bordje?
Ik ben benieuwd naar de 7.1 LPCM over de hdmi uitgang, kan iemand bevestigen of dit al werkt.
Ik ben aan't twijfelen om een amd 780G chipset te kopen met optical out en dtsconnect of een geforce 8200.
Ik heb een Denon receiver met hdmi in/out en had gehoopt 1 hdmi kabel van HTPC naar receiver en 1 hdmi van reciever naar TV. Volgens de specs zou Geforce 8200 7.1 uncompressed LPCM kunnen doorsturen via hdmi, maar heb nog nergens gevonden of iemand dit werkend heeft gekregen.
Ik ben er mij wel van bewust dat de g35 chipset dit ook kan maar deze heeft issues met de denon receivers.
Ook heb ik gezien dat het enige 8200 mATX bordje (asus) geen optical out heeft. Moest audio over hdmi niet werken kan het dan dat ik compleet beperkt ben tot stereo. of werkt 5.1DD altijd?
Ik wens geen analoge connecties te maken met mijn receiver.

Mijn vraag is nu wat is safer Ati 780G optisch werkt zeker altijd met surround(ik heb een 5.1 opstelling), de nieuwe HD audio formaten werken met dts-connect.
Of de Gefoce 8200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

d-motion schreef op donderdag 24 april 2008 @ 16:48:
Nu al ruim 3 maanden verder...

Ik wil nog een laatste keer mijn keuze tegen GOT gebruikers aanleggen:

Behuizing: OrigenAE S16T
Processor: Intel Core 2 Duo E 8400
Processor Cooler : Scythe SCMNJ-1000 Ninja Mini Aluminium
Mobo: GigaByte GA-P35-DS4
Geheugen Mem: 4096 667 Kingston geheugen (Al in bezit)
Videokaart: GigaByte 8600GTS Silent 256 MB
Harddisk: WD RE2-Green Power 1TB (5400rpm-7200rpm) (Al in bezit)
Voeding: Amacrox Calmer 2 Fanless, 560 Watt, 24 Pins, 80 Plus Rating
Toetsenbord: DiNovo Mini (Al in bezit)
Optical: DVD-speler
Je hebt een Origen kast op het oog, dus "het moet gewoon werken" zou dan wel eens voor problemen kunnen gaan zorgen :)
Verder lijkt me de voeding veel te krachtig.
RubenDJ schreef op donderdag 24 april 2008 @ 20:02:
[...]

Ik vind dit toch wel erg slordig van OrigenAE. Ok, de kasten zien er mooi uit en ze zijn degelijk maar de functionele kwaliteit als ook de documentatie is toch ronduit slecht te noemen, zie bijvoorbeeld ook de problemen met de USB hub aan de voorkant. Stuk voor stuk zijn er problemen met diverse modellen (zie ook de S16T problemen). Dit vind ik gewoon niet kunnen bij een dergelijk hoog geprijsd product. Ik heb al meerdere tickets aangemaakt bij de OrigenAE support, maar heb nog geen antwoorden gehad. Toen ik ze mailde met een vraag voor aankoop, waren ze wel erg snel met antwoorden. Heeft iemand misschien al meer vernomen n.a.v. deze problemen? Misschien een klantenactie o.i.d.?

Ik zou i.i.g. iedereen die een OrigenAE kast op het oog heeft, aanraden goed op internet te zoeken naar problemen. Heb ik zelf weliswaar ook gedaan, maar toch loop ik nog tegen diverse dingen aan.
Ze hebben mij het 'goede' aansluitschema gemaild voor de VFD, maar deze werkt ook al niet voor wat betreft Power ON/Off via AB. Verder zeiden ze dat ik voor de kapotte medabay bij mijn leverancier moest aankloppen. Dus veel heb ik niet aan ze gehad...

[ Voor 72% gewijzigd door psy op 24-04-2008 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

d-motion schreef op donderdag 24 april 2008 @ 16:48:

Nog iemand op of aanmerkingen?
Is een 9600GT kaartje niet nog iets meer op de toekomst voorbereid?

En misschien meer een persoonlijke noot, maar waarom toch een 560 Watt voeding?
Die E8400 proc is niet zo'n energievreter, je Geforce8600 ook niet. Waarom?

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

mindcre8r schreef op donderdag 24 april 2008 @ 14:42:
...
Slick kastje. Laat ons je bevindingen weten wat betreft geluid/koeling etc. erg benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-motion

d-motion

zow... en dan nu...

Psy:

Ik weet dat er problemen met de Origen kasten zijn... Zo zijn er ook problemen met de Zalman kasten... Die OrigenAE kasten zijn gewoon mooi. Voor zover ik mij heb kunnen inlezen zijn er eigenlijk nu alleen nog problemen met de IRtrans module. PC komt niet lekker uit S3 stand etc. Hier thuis en bij de andere ook werken wij niet met de Suspend en sleep stand. De HTPC is aan of uit en er is geen noodzaak tot het aan en uitzetten van het systeem met de knop op de PC zelf. Natuurlijk is het een grote bug van de OrigenAE systemen maar... Ze zijn en blijven in mijn ogen erg mooi.

Jbr:
9600GT is ook gelijk een grotere bron van warmte in het 'pasieve' systeem. Ook biedt deze kaart niet meer features dan de 8600gts (Beide ondersteunen ze hardware decoding van BluRay).

Psy/jbr:
De voeding is mischien overdreven maar deze was prijstechnisch gewoon perfect in het plaatje en doet gewoon zijn ding... De Silverstone 300W fanless is gewoon net te krap aan... vandaar gewoon een stap hoger. Zo kunnen we eventueel toch nog in de verre toekomst een dikkere videokaart in het systeem stoppen. Verder is het zo dat je natuurlijk niet 560 watt verstookt als je het niet vraagt van je voeding. De voeding haalt natuurlijk niet de 80+ rating als je hem niet volledig gebruikt maar goed.. Eventueel zouden we hier ook nog een FSP Fortron/Source Zen 400W ATX 2.2 in kunnen stoppen... Ik weet alleen niet echt of het zo'n verschil zal maken... Die Fortron heeft alleen een opgegeven efficientie van 85% wat natuurlijk beter is...

Zou een fanless voeding in een S16T kunnen? Standaard zitten er 2 8cm ventilatoren welke warme lucht uit het systeem halen en een 92mm intake fan aan de voor/zijkant.

WWW.RC5.NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

d-motion schreef op donderdag 24 april 2008 @ 22:42:
Jbr:
9600GT is ook gelijk een grotere bron van warmte in het 'pasieve' systeem. Ook biedt deze kaart niet meer features dan de 8600gts (Beide ondersteunen ze hardware decoding van BluRay).
Gegeven het feit dat deze kaart ook in passive varianten wordt aangeboden, neem ik aan dat het met die warmteproductie nog wel meevalt. Een goede casefan is dan belangrijker, en daarvoor zou je een stille 120mm fan kunnen nemen.

Overigens, ik ken iemand die een E8400 ook zonder fan heeft draaien, wel met het koelgedeelte van de Scythe Infinity. Ding wordt niet bepaald warm (<30 graden)
Psy/jbr:
De voeding is mischien overdreven maar deze was prijstechnisch gewoon perfect in het plaatje en doet gewoon zijn ding... De Silverstone 300W fanless is gewoon net te krap aan... vandaar gewoon een stap hoger.
Diverse review spreken dat 'net te krap aan' een beetje tegen. Wacht anders even de ervaringen af van mphilipp in "Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is...". Die plaatst deze voeding in de loop van deze week in zijn systeem.

[ Voor 4% gewijzigd door jbr op 24-04-2008 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
jbr schreef op donderdag 24 april 2008 @ 22:50:
[...]

Gegeven het feit dat deze kaart ook in passive varianten wordt aangeboden, neem ik aan dat het met die warmteproductie nog wel meevalt. Een goede casefan is dan belangrijker, en daarvoor zou je een stille 120mm fan kunnen nemen.
...........
Wordt best lastig in een kast waar de maximale maat van de grootste fan 92mm is......
(outtake 2x80mm)

Overigens zijn die er ook wel in stille varianten hoor..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

kaajee schreef op donderdag 24 april 2008 @ 23:01:
[...]

Wordt best lastig in een kast waar de maximale maat van de grootste fan 92mm is......
(outtake 2x80mm)

Overigens zijn die er ook wel in stille varianten hoor..........
Ook met deze?

[ Voor 5% gewijzigd door jbr op 24-04-2008 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

d-motion schreef op donderdag 24 april 2008 @ 22:42:
Psy:

Ik weet dat er problemen met de Origen kasten zijn... Zo zijn er ook problemen met de Zalman kasten... Die OrigenAE kasten zijn gewoon mooi. Voor zover ik mij heb kunnen inlezen zijn er eigenlijk nu alleen nog problemen met de IRtrans module. PC komt niet lekker uit S3 stand etc. Hier thuis en bij de andere ook werken wij niet met de Suspend en sleep stand. De HTPC is aan of uit en er is geen noodzaak tot het aan en uitzetten van het systeem met de knop op de PC zelf. Natuurlijk is het een grote bug van de OrigenAE systemen maar... Ze zijn en blijven in mijn ogen erg mooi.

De voeding is mischien overdreven maar deze was prijstechnisch gewoon perfect in het plaatje en doet gewoon zijn ding... De Silverstone 300W fanless is gewoon net te krap aan... vandaar gewoon een stap hoger. Zo kunnen we eventueel toch nog in de verre toekomst een dikkere videokaart in het systeem stoppen. Verder is het zo dat je natuurlijk niet 560 watt verstookt als je het niet vraagt van je voeding. De voeding haalt natuurlijk niet de 80+ rating als je hem niet volledig gebruikt maar goed.. Eventueel zouden we hier ook nog een FSP Fortron/Source Zen 400W ATX 2.2 in kunnen stoppen... Ik weet alleen niet echt of het zo'n verschil zal maken... Die Fortron heeft alleen een opgegeven efficientie van 85% wat natuurlijk beter is...

Zou een fanless voeding in een S16T kunnen? Standaard zitten er 2 8cm ventilatoren welke warme lucht uit het systeem halen en een 92mm intake fan aan de voor/zijkant.
Fanless voeding is geen probleem lijkt me. De 'te' krachtige voeding ook niet natuurlijk, maar ik merk het alleen op omdat het niet persé (nu) nodig is.

Verder wil ik de Origen kast niet afraden hoor. Ik ben zeer tevreden over mijn S14V. De afwerking is echt heel erg goed, en de inbouw van je componenten erg makkelijk. Het enige wat dus niet werkt, is dat ik met de afstandsbediening de pc niet uit of aan kan zetten. Ik vind dat echt geen enkel probleem omdat de aan/uit knop op de case zelf wel uitstekend werkt. Als ik wegloop uit de kamer zet ik de tv ook altijd met de knop uit dus dat boeit echt niet... Overigens bedient de aan/uit knop bij mij de Sleep mode, en die doet het prima, ook het automatisch ontwaken indien nodig.

De S16T heeft een andere VFD dus ik weet even niet wat voor problemen met die combi waren :)

[ Voor 3% gewijzigd door psy op 24-04-2008 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-motion

d-motion

zow... en dan nu...

psy schreef op donderdag 24 april 2008 @ 23:06:
[...]
De S16T heeft een andere VFD dus ik weet even niet wat voor problemen met die combi waren :)
De S16T heeft geen VFD maar een TFT... Er zijn gewoon oa veel problemen geweest met de aanraakgevoeligheid van het touchscreen gedeelte van het scherm. Deze problemen zijn opgelost naar ik op diverse fora lees. Voor ons is het standby/aan-uit probleem ook niet echt het probleem om niet deze kast te gaan kopen.

Onder het mom van hoe stiller des te fijner...
Fanless voeding is iets wat we allemaal graag willen... Voor zover ik weet kan de voeding ook de extra ventilator in de kast bedienen in geval van overhitting geloof ik.

@jbr... Er past iig geen fanadapter in de kast op de plek waar de fans komen te zitten.

WWW.RC5.NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11-2024
RubenDJ schreef op donderdag 24 april 2008 @ 20:02:
[...]

Ik heb die kast teruggestuurd en nu maar wachten totdat alles gefixed is alleen ik moet wel alle verzendkosten betalen.
Succes nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

jbr schreef op donderdag 24 april 2008 @ 22:50:
[...]
Wacht anders even de ervaringen af van mphilipp in "Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is...". Die plaatst deze voeding in de loop van deze week in zijn systeem.
Ik ga morgenavond beginnen met bouwen... 8) Zaterdag zal ik denk ik dan eea posten. Ik weet nog niet hoe ik het precies ga doen; ik ben op meerdere fora actief geweest de afgelopen tijd met vragen en onderzoek. Misschien doe ik het wel in mijn blog en plaats hier een linkje.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
mphilipp schreef op donderdag 24 april 2008 @ 21:07:
Ik ben even los... :?

Je hebt FFDshow en CoreAVC (Pro). Welke is nou 'beter'?
Ik begrijp dat CoreAVC Pro beter omgaat met multicore CPU's en (dus?) betere playback geeft in verhouding tot de CPU usage. Klopt dat?
De HD toestanden worden door de codecs van PowerDVD gedaan (lees: die zorgen ervoor dat de GPU wordt ingeschakeld). Daarvoor is volgens mij de een niet beter dan de ander (ie: ze kunnen geen van beide de GPU aansturen).

In het ene verhaaltje lees ik dat FFDshow beter is, en in de ander CoreAVC. Wat is nou waar? Kan ik met beide hetzelfde bereiken of heeft de één toch een streepje voor op de ander qua functionaliteit. En hoewel ik in principe voldoende CPU power heb (Athlon 5200+), wil ik graag dat ie zo efficiënt mogelijk wordt gebruikt.

Of is het lood om oud ijzer?
Maar waar wil je ffdshow nou voor gebruiken? Afspelen van?
Waar wil je CoreAVC nou voor gebruiken? Afspelen van?

'HD toestanden' doe je met PowerDVD schrijf je, dan zeg ik; dan heb je in ieder geval CoreAVC al niet meer nodig, want dat is een pure 264 decoder.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

kaajee schreef op donderdag 24 april 2008 @ 23:52:
[...]
Maar waar wil je ffdshow nou voor gebruiken? Afspelen van?
Waar wil je CoreAVC nou voor gebruiken? Afspelen van?
Wat denk je? Allerhande video files lijkt me.
'HD toestanden' doe je met PowerDVD schrijf je, dan zeg ik; dan heb je in ieder geval CoreAVC al niet meer nodig, want dat is een pure 264 decoder.....
Ah...ok. Dat was me dan even ontgaan. FFDshow is dus voor 'van alles' en CoreAVC alleen voor H264. En aangezien CoreAVC geen GPU's kan aansturen, kan ik beter PowerDVD installeren en de Cyberlink codecs gebruiken voor het afspelen van HD spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

jbr schreef op donderdag 24 april 2008 @ 22:14:
[...]

Slick kastje. Laat ons je bevindingen weten wat betreft geluid/koeling etc. erg benieuwd! :)
ik ook, ziet er degelijk uit, was al1 ff onbekend met de afmetingen van de voeding, dus heb er 1 gekocht van het zelfde merk die aangeraden werd bij de kast.

Als deze teveel herrie maakt gaat hij er wel weer uit.. stil is wel belangrijk.

Maar waar ik me nu al aan erger is dat een winkel zegt op zijn website alles in voorraad te hebben en vervolgens als je bij status kijkt enkel de harddisk binnen hebben... das niet netjes.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Er zijn niet veel zaken die echt eigen voorraad hebben (o.a. Alternate en Komplett). Bijna iedereen geeft alleen indicatie van leverancier :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
mphilipp schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 00:57:
[...]

Ah...ok. Dat was me dan even ontgaan. FFDshow is dus voor 'van alles' en CoreAVC alleen voor H264. En aangezien CoreAVC geen GPU's kan aansturen, kan ik beter PowerDVD installeren en de Cyberlink codecs gebruiken voor het afspelen van HD spullen.
Jep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Mooi systeempje!

Ik heb de zilveren versie van de kast gisteren binnengekregen en kwam er toen achter dat die te diep is voor mijn TV-meubel :( D'r staat een soort meubelpoot de kabels daarlijk in de weg en die Chieftec moet dan eigenlijk nog 3cm naar voren.

HT-01 model is stuk kleiner maar daar staan wel wat zaken tegenover:
+ ingebouwde kaartlezer mooi aan de zijkant weggewerkt
+ ingebouwde voeding (scheelt weer kosten)
- 300W is te weinig voor de toekomst??? Stil genoeg???
- geen iMON/geen remote -> aantal mensen hier zeggen dat je die remote maar beter ook niet kunt nemen, want MCE remote werkt toch "lekkerder"

Ik wil eigenlijk mijn HE-01SL dus omruilen, maar dat kost me dan teveel geld (3x verzendkosten naar de winkel: heen na aankoop krijg ik niet terug, terug voor RMA en wederom heen voor een vervangende kast)

Zijn er anders geinteresseerden hier voor een Chieftec HE-01SL? Ik blijft het nog steeds de mooiste kast vinden voor die prijsklasse (rond €180).
Je krijgt dan van mij een splinternieuwe bijbehorende kaartlezer in zilveren uitvoering mee kado t.w.v. €10,- ;)
mindcre8r schreef op donderdag 24 april 2008 @ 14:42:

AMD Athlon 4850e 2.5GHz 1MB AM2 Box
Asus M3A-H/HDMI 780G, SATA2 RAID, HDMI
Chieftec Powersupply GPS-550AB-A 550W
Lite-On DVD-/+/RAM DH-20A4P 20x/20x/12x Softw. Bulk (zwart) Blueray was me nog wat te duur
OCZ 2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0 Platinum
Samsung 500GB SATA300 16MB, HD501LJ

en mijn keyboard keuze is wel verassend, dat vindt ik zelf ook maar dingetje werkt gewoon erg lekker moet ik zeggen: Trust Toetsenbord KB-2950 Wireless Media Center

En weer eens wat anders dan een AntecFusion ;)

[afbeelding]

heb weer eens zin om te bouwen, al jaren niet meer gedaan.. nu hopen dat mobo mn proc slkt..stond nog niet in de lijst met ondersteunde processoren.

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

sl1200 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 10:36:
Mooi systeempje!

Ik heb de zilveren versie van de kast gisteren binnengekregen en kwam er toen achter dat die te diep is voor mijn TV-meubel :( D'r staat een soort meubelpoot de kabels daarlijk in de weg en die Chieftec moet dan eigenlijk nog 3cm naar voren.

- geen iMON/geen remote -> aantal mensen hier zeggen dat je die remote maar beter ook niet kunt nemen, want MCE remote werkt toch "lekkerder"

Ik wil eigenlijk mijn HE-01SL dus omruilen, maar dat kost me dan teveel geld (3x verzendkosten naar de winkel: heen na aankoop krijg ik niet terug, terug voor RMA en wederom heen voor een vervangende kast)

Zijn er anders geinteresseerden hier voor een Chieftec HE-01SL? Ik blijft het nog steeds de mooiste kast vinden voor die prijsklasse (rond €180).
Je krijgt dan van mij een splinternieuwe bijbehorende kaartlezer in zilveren uitvoering mee kado t.w.v. €10,- ;)

[...]
de oplossing is simpel...koop een nieuw audio meubel :D

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
sl1200 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 10:36:
Ik heb de HT-01B:
* voeding is nogal noisy, heb ik vervangen door een Seasonic, zoek ff in dit topic voor details
* er zit standaard 1 60mm casefan in, die is op zich stil, maar ik heb die ene fan vervangen door 2 SilenX 8dB fans (zie dezelfde post in dit topic)
* 300W is genoeg voor een HTPC, zoveel past er toch niet in de kast.
* iMon/remote zit erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

catchingfire schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 11:21:
[...]

Ik heb de HT-01B:
* voeding is nogal noisy, heb ik vervangen door een Seasonic, zoek ff in dit topic voor details
* er zit standaard 1 60mm casefan in, die is op zich stil, maar ik heb die ene fan vervangen door 2 SilenX 8dB fans (zie dezelfde post in dit topic)
* 300W is genoeg voor een HTPC, zoveel past er toch niet in de kast.
* iMon/remote zit erbij
weet jij het type nr nog van de voeding die erbij zat? is dat niet dezelfde als ik heb?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Ik heb de MCE303 casing,
Afbeeldingslocatie: http://www.itelligentinc.com/images/Products/MCE303/MCE303.jpg

ik zoek alleen nog een juiste voeding erbij.
aangezien de kast 10,5 hoog is heb ik bijna geen gebruik van de huidige koelers die op de voeding zitten (boven of onderkant).

Weet iemand welke voeding dan nog stil is in in de klassieke opbouw.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
mindcre8r schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 11:29:
[...]

weet jij het type nr nog van de voeding die erbij zat? is dat niet dezelfde als ik heb?
Hij zegt toch al: "voeding is nogal noisy, heb ik vervangen door een Seasonic, zoek ff in dit topic voor details"

zuchtje:
catchingfire in "Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

*toch niet*

[ Voor 98% gewijzigd door dCY op 25-04-2008 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Modbreak:Zullen we even lief voor elkaar blijven?

[ Voor 93% gewijzigd door Laurent op 12-05-2008 23:32 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 23:33
dCY schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 12:13:
Ik heb de MCE303 casing,
[afbeelding]

ik zoek alleen nog een juiste voeding erbij.
aangezien de kast 10,5 hoog is heb ik bijna geen gebruik van de huidige koelers die op de voeding zitten (boven of onderkant).

Weet iemand welke voeding dan nog stil is in in de klassieke opbouw.?
Antec NeoHE/NeoPower serie. Heb ik ook in mn MCE302 zitten (de 430), echt fluisterstil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

Joop schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 12:59:
[...]

Antec NeoHE/NeoPower serie. Heb ik ook in mn MCE302 zitten (de 430), echt fluisterstil.
Thanks, de voeding ziet er idd erg goed uit! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

No offence die NeoHE is een goeie voeding (hem hem ook in normale pc), maar voor een htpc is ie eigenlijk over the top (lees: te duur)
Er zijn even goede goedkopere alternatieven, alleen missen ze cable management.

[ Voor 23% gewijzigd door psy op 25-04-2008 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
mindcre8r schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 12:59:
[...]

echt elke reactie van jou is zo vermoeiend, altijd maar blaaten dat mensen de search moeten gebruiken.. als je zelf nou goed gelezen had had je kunnnen lezen dat mijn kast niet de HT-01B is maar de HE-01B

kan je misschien iets minder van die storende "gebruik de search dit en gebruik de search dat" reacties plaaten?... het is wel goed voor je postscount dat dan weer wel.
Je vraagt hier toch echt een reactie van stefimke's kast hoor!!
Dus jij gaat als eerste de fout in! Stefimke weet ook niet welke voeding er in de HE-01B gaat, want hij heeft de HT-01B en daar is het voedings gedeelte al flink aan de orde geweest in dit topic.
En daar verwijs ik je naar, that's all.

Buiten dat: in die links die ik dan wel weer plaats, staat dus welke voeding er in de case van stefimke, de HT-01B zit, dus daar heb je je antwoord!! Op een presenteerblaadje.......

Wie is hier nou 'vermoeiend', doe gewoon je voordeel met de posts, en onthoud je van commentaar......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

kaajee schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:32:
[...]

Je vraagt hier toch echt een reactie van stefimke's kast hoor!!
Dus jij gaat als eerste de fout in! Stefimke weet ook niet welke voeding er in de HE-01B gaat, want hij heeft de HT-01B en daar is het voedings gedeelte al flink aan de orde geweest in dit topic.
En daar verwijs ik je naar, that's all.

Buiten dat: in die links die ik dan wel weer plaats, staat dus welke voeding er in de case van stefimke, de HT-01B zit, dus daar heb je je antwoord!! Op een presenteerblaadje.......

Wie is hier nou 'vermoeiend', doe gewoon je voordeel met de posts, en onthoud je van commentaar......
Puntje daar het is een Delta Electronics (DPS-300AB).

en voor commentaar zit je goed op een forum, en het valt toch op dat 80% van je reacties een zucht en een steun zijn met search verwijzingen.. maargoed nu hebben we kaajee die het alsnog voor ons opzoekt, ook prima.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

mphilipp schreef op donderdag 24 april 2008 @ 23:26:
[...]

Ik ga morgenavond beginnen met bouwen... 8) Zaterdag zal ik denk ik dan eea posten. Ik weet nog niet hoe ik het precies ga doen; ik ben op meerdere fora actief geweest de afgelopen tijd met vragen en onderzoek. Misschien doe ik het wel in mijn blog en plaats hier een linkje.
Shit, ik vertrek vannacht op vakantie... weekje wachten voordat ik het kan zien dus...:P Good luck!
Rustig boys... nu weer ontopic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
mindcre8r schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 15:51:
[...]

Puntje daar het is een Delta Electronics (DPS-300AB).

en voor commentaar zit je goed op een forum, en het valt toch op dat 80% van je reacties een zucht en een steun zijn met search verwijzingen.. maargoed nu hebben we kaajee die het alsnog voor ons opzoekt, ook prima.
Maar dan heb je daar toch je antwoord?
Jou vraag: "weet jij het type nr nog van de voeding die erbij zat?"
Het antwoord: In de case van stefimke zat een Delta Electronics (DPS-300AB).

En ga voor de grap maar eens terug lezen; het is net andersom 20% wellicht 'zucht en steun' 80% gewoon helpen (evt. met een kritische kanttekening, maar wel helpen en nuttig.......Opvallend dat jij het precies andersom ziet, schijnt menselijk te zijn, om alleen negatieve dingen te zien, wellicht omdat je je toch enigszins aangesproken voelt.........) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
Hey lui.

Wilde toch nog even een vraagje stellen aan de experts hier. Ik sta min of meer op het punt om een lading hardware voor mijn htpc te kopen, alleen sta ik min of meer op een tweesprong nu.

Ik heb nog een prima functionerende machine met een P4 2.8 en een P4C800E-Deluxe mobo erin, zou die met bijvoorbeeld een goede graka erin (dat wordt dan wèl AGP) volstaan om 1080p content af te spelen? Of is de combi van AGP met die wat oudere proc te weinig krachtig en moet ik echt compleet nieuwe spullen halen?

Alternatief is dat ik inderdaad voor een hele nieuwe config ga. Behuizing en graka moest ik toch al kopen...

Hoop dat jullie me een duwtje in de goede richting kunnen geven :).

Everything is hot-swappable...if you're fast enough :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Als je gaat voor hardwarematige decoding met een AGP-kaart kun je aardig bedrogen uitkomen. Heb zelf een HD 2400 van Club3d, maar ik krijg het niet aan de praat en de ondersteuning ervoor is ronduit slecht. Of nvidia onderhand een een alternatief biedt weet ik niet. Mocht je het aandurven dan kun je mijn kaart voor een zacht prijsje overnemen.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fenderman schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 21:23:
Hey lui.

Wilde toch nog even een vraagje stellen aan de experts hier. Ik sta min of meer op het punt om een lading hardware voor mijn htpc te kopen, alleen sta ik min of meer op een tweesprong nu.

Ik heb nog een prima functionerende machine met een P4 2.8 en een P4C800E-Deluxe mobo erin, zou die met bijvoorbeeld een goede graka erin (dat wordt dan wèl AGP) volstaan om 1080p content af te spelen? Of is de combi van AGP met die wat oudere proc te weinig krachtig en moet ik echt compleet nieuwe spullen halen?

Alternatief is dat ik inderdaad voor een hele nieuwe config ga. Behuizing en graka moest ik toch al kopen...

Hoop dat jullie me een duwtje in de goede richting kunnen geven :).
Een simpele bord met een amd 780g chip (asrock) deze kan gewoon 1080p aan en heeft htcp onbourd . (50@60euro)
Een amd x2 4200 (43euro)
Ram geheugen 30@50euro
En je heb een leuke media center .
Die via hdmi geluid en video kan weer geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

Dat asrock plankje heeft geen hdmi. Tenminste, als je degene bedoelt die ik dank dat je bedoelt. Maargoed, een msi/asus plank met dezelfde chipset en hdmi kost je 65eu ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
Thanks zover!

Algemene idee is dus wel dat ik een compleet nieuw systeempje samenstel en dat die P4 beter voor wat anders gebruikt kan worden toch?

In dat geval wil ik (zoals de topictitel zegt) ook maar meteen de goede shit kopen, dus ik denk dan aan een Radeon 3850 ofzo en inderdaad zo'n asrock bordje, die mag uiteraard zonder hdmi zijn dan, want dat kan ik direct op die graka doen... ??

Everything is hot-swappable...if you're fast enough :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 16:18
Waarom die extra radeon? Zoals suijkerbuijk al aangaf, een moederbord met de 780g chip heeft een onboard gpu die hardwarematige ondersteuning heeft voor HD content. Het gigabyte mb met die chip heeft wel hdmi, werkt hier in ieder geval goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
mindcre8r schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 11:29:
Da's inderdaad de genoemde delta electronics voeding.

Hier staat wat ik heb gedaan om m'n HT01 stil te krijgen, en het bevalt mij nu prima:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0rien
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 18:27
kaajee schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 17:01:
[...]
En ga voor de grap maar eens terug lezen; het is net andersom 20% wellicht 'zucht en steun' 80% gewoon helpen (evt. met een kritische kanttekening, maar wel helpen en nuttig.......Opvallend dat jij het precies andersom ziet, schijnt menselijk te zijn, om alleen negatieve dingen te zien, wellicht omdat je je toch enigszins aangesproken voelt.........) :P
Kajee je voegt veel toe aan het topic en hebt ongetwijfeld veel kennis die je ook niet te beroerd bent om te delen. Echter mij is ook al opgevallen dat veel van je posts een nogal negatieve inslag hebben. Je kunt ervanuit gaan dat als 1 persoon dat vindt en erover post, dat er met hem/haar nog 5 anderen zijn.

Als je een net wat positievere insteek neemt en niet '*zucht*', 'als je eens de search gebruikt' etc, dat veel prettiger leest, echt positief iets toevoegt aan het topic en anderen je post ook veel sneller zullen accepteren. Onder het motto: Domme vragen zijn er niet, domme antwoorden wel. (Niet antwoorden op een domme vraag is ook een optie :) )

Keep it up! Patience en de beginners zullen ook experts worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaRKie schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 23:35:
Waarom die extra radeon? Zoals suijkerbuijk al aangaf, een moederbord met de 780g chip heeft een onboard gpu die hardwarematige ondersteuning heeft voor HD content. Het gigabyte mb met die chip heeft wel hdmi, werkt hier in ieder geval goed :)
Ik zelf heb ook de gigabyte bordje

Bij de asrock word er een dvi naar hdmi verloopje mee gelevert.
De dvi aansluiting is een losse kaart die je in een pci-e 16x slot steekt.
ALs je crossfire-x wilt draaien word de igp niet uitgeschakel maar word de beeld via de losse vga kaart door gestuurt (hdmi dvi en d-dub word niet meer gebuikt op het moederbord.
Crossfire-x word alleen gebruik onder windows vista (onbourd en losse kaart)

Beste crossfire kaartje is een passief ati hd3470 met gdr3 (55euro)
Deze kaart in combi onbourd igp op windows vista (3dmark score van 3700@4000 punten 3dmark 2006) (met een ati hd 3450 ddr2 is 3dmark 2006 3200@3400 punten kost 40euro)
Standaart ati igp 3dmark 2006 1200@1500 3dmark 2006)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Pfff...de hele avond bezig geweest bij een vriend van me die hetzelfde systeem in elkaar gaat zetten (alles saampjes gekocht). Alleen doet ie het niet... ;(
Probleem dat we tegenkwamen is dat de geheugendimms (corsair met heatspreaders) te hoog zijn om in positie 1 en 2 te kunnen. Tenminste...2 kan wel, maar 1 zit precies onder de rok van de Scythe Ninja. Die had ik dus niet zien aankomen. Ik had geen idee dat die dimms zó hoog zouden zijn.

Alleen...we hebben er nu 2 andere (lage) dimms in gedaan en nou doet ie het nóg niet. Gezien het late uur besloten om ermee te kappen en morgen verder te kijken (frisse blik doet wonderen).

Vraag die ik heb (voordat ik hetzelfde ga proberen bij mij) is of het bij dat Gigabyte GA-MA78GM-S2H bord uitmaakt of je de modules in 1/2 hebt zitten of in 3/4. In het boekje staat dat het 'recommended' is om bij 2 modules positie 1/2 te pakken (dual channel). Maar recommended betekent aanbevolen en niet verplicht. Is dit bordje daar nukkig over?

Op zich handy om te weten, misschien is zijn bordje DOA... Morgenochtend eerst mijn eigen bord proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simpel je kan singel en dual channel draaien.
Trouwens het bord moet ook starten met 1 geheugen modeulen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 01:48:
Simpel je kan singel en dual channel draaien.
Trouwens het bord moet ook starten met 1 geheugen modeulen.
Dat dacht ik ook. Vroegâh was dat nog wel eens een probleem, maar ik dacht dus ook al dat die tijd achter ons lag.

Ik hoop dat we gewoon simpelweg ergens iets niet goed hebben aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 23:33
psy schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 13:44:
No offence die NeoHE is een goeie voeding (hem hem ook in normale pc), maar voor een htpc is ie eigenlijk over the top (lees: te duur)
Er zijn even goede goedkopere alternatieven, alleen missen ze cable management.
Wellicht handig om die alternatieven er dan ook even te noemen. :) Volgens mij is er niet zo veel wat aan dezelfde 3 criteria voldoet zonder in te leveren t.o.v. de NeoHE:

1. Superstil.
2. Fan aan de achterkant (ipv onder/bovenkant).
3. Voedingstechnisch (stabiliteit voltages, etc) gezien een hele goede voeding.

En goeie Cable Management vind ik een waardevolle 4e eigenshap die, zeker als je een kleine HTPC kast neemt komt dat ook de airflow ten goede. Ik vond dat dus het geld wel waard. (Overigens was de 380 ook wel voldoende geweest, maar die was destijds niet goed leverbaar.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Joop schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 14:00:
[...]

Wellicht handig om die alternatieven er dan ook even te noemen. :) Volgens mij is er niet zo veel wat aan dezelfde 3 criteria voldoet zonder in te leveren t.o.v. de NeoHE:

1. Superstil.
2. Fan aan de achterkant (ipv onder/bovenkant).
3. Voedingstechnisch (stabiliteit voltages, etc) gezien een hele goede voeding.

En goeie Cable Management vind ik een waardevolle 4e eigenshap die, zeker als je een kleine HTPC kast neemt komt dat ook de airflow ten goede. Ik vond dat dus het geld wel waard. (Overigens was de 380 ook wel voldoende geweest, maar die was destijds niet goed leverbaar.)
-NX-3000 - 300Watt True Power
-Ultra Quiet Power Supplies from PC Power & Cooling
-Antec EA 380

Om er maar een paar te noemen, 't is wellicht even zoeken, maar de 8cm varianten zijn nog wel te krijgen hoor. In het uiterste geval kun je ook nog de 8cm fan vervangen door een stillere variant.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Zo...systeem zit in elkaar. Ik ga morgen/overmorgen in mijn blog (ik post dan wel een link) posten hoe eea precies in elkaar zit en opgebouwd is. Compleet met foto's enzo. Ik bouw 'm tegelijk op met die van een vriend van me, dus we helpen elkaar een beetje met config enzo. Duurt dus allemaal ietsje langer voor ik tijd heb om details te posten.

Setup:
Silverstone CW02 case & ST30NF PSU (300W fanless)
Gigabyte GA-MA78GM-S2H mobo & AMD Athlon 5200+ CPU & 2Gb RAM
Scythe Ninja heatsink zonder fan
WD GP 500Gb HD
LG DVD/BD/HD-DVD optical

[ik had eerst een 5000+ BE willen hebben, maar die bleek moeilijk leverbaar]

Doel was om het systeem zo stil mogelijk te maken door alleen de casefan van de CW02 te gebruiken (12cm outtake) en dat is op zich gelukt. Fancontrol heb ik nog niet aan de praat; de fan draait 1100rpm en wil niet langzamer. Zal wel een connector-issue zijn. Los ik nog op.
Ik heb Orthos een paar minuten laten draaien (beide cores op 100%, ook RAM belasting) en na 6 minuten zat de CPU op 72C. Toen heb ik 'm maar gestopt. Voeding was toen nauwelijks warmer dan mijn eigen hand. Als ik moet gokken, zou ik zeggen nog geen 40C. De Ninja was lekker op stoom op dat moment. Werkte dus goed. Volgens Artic Silver zou de temp na een paar weken nog omlaag kunnen gaan omdat dan de pasta 'gezet' zou zijn. Ben benieuwd. Op zich is het niet realistisch om de CPU 100% (beide cores) te belasten. Kan me niet voorstellen dat ik zoiets voor elkaar krijg met een normale toepassen. Ik zal in PowerDVD een keer proberen de GPU support uit te zetten. Kijken waar ik dan aan kom. Dat is denk ik een realistischere test.

Bluray ging prima. Zat op 25-35% CPU belasting. Ik had iets lager verwacht; misschien is het een config issue. Het zit ook allemaal nog maar net in elkaar.

Tot zover de eerste indrukken. Heb nog wat geduld voor de foto's enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:01
Een vraagje voor de Gigabyte GA-MA78GM-S2h eigenaars met een BE2400 of 5200+ erbij...
Is het ook mogelijk om op deze config een spelleke te spelen (vb Tom Clancy's Las vegas 2, of UT2004,...) of is dit echt niet te doen.Kwestie van te weten of ik dan ook iets kan gamen op htpc
Op diverse reviews zijn de ene laaiend enthousiast terwijl de andere zeggen dat games totaal nie lukken...
Nu speel ik deze "redelijk" op een "oude" Intel D820 @ 3.2GHz en een Gforce 6600.
PS: blijkbaar kan je de HD3200 op dit bordje overclocken tot 950MHz via bios en ctrl+F1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Promy schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 17:46:
Een vraagje voor de Gigabyte GA-MA78GM-S2h eigenaars met een BE2400 of 5200+ erbij...
Is het ook mogelijk om op deze config een spelleke te spelen (vb Tom Clancy's Las vegas 2, of UT2004,...) of is dit echt niet te doen.Kwestie van te weten of ik dan ook iets kan gamen op htpc
Op diverse reviews zijn de ene laaiend enthousiast terwijl de andere zeggen dat games totaal nie lukken...
Nu speel ik deze "redelijk" op een "oude" Intel D820 @ 3.2GHz en een Gforce 6600.
PS: blijkbaar kan je de HD3200 op dit bordje overclocken tot 950MHz via bios en ctrl+F1
beetje gamen kun je wel vergeten tenzij je speelt op een 19" monitor...ik zelf heb een Full HD tv en dan is de onboard video kaart echt te sloom vooral bij een hoge resolutie(1920*1080) en DirectX10..ik heb er een 9600GT ingeknald en speel nu elke game....
Vraag me trouwens af of de onboard video kaart nu ook automatisch wordt uitgeschakeld kon het niet in de bios vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Promy schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 17:46:
Ja dat kan ik zal je een link geven zodat jij zelf er over kan oordelen.
Maar met een ati hd3450 (35euro) in crossfire-x kan je zeker goed mee game

http://techreport.com/articles.x/14261/8
http://www.extremetech.com/article2/0,1697,2272627,00.asp
http://www.extremetech.com/article2/0,1697,2272628,00.asp
http://arstechnica.com/re...780g-chipset-review.ars/3
http://www.sharkyextreme....icle.php/10703_3732211__4

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2008 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:01
Ik veronderstel dat je ook op een fullhd tv op een lagere resolutie kan gamen (vb 1024 of 1280)?

@ suijkerbuijk : bedankt voor de reviews!

als ik het zo lees : met de onboard gaat het soso, maar als je er nog ene bij steekt, en de onboard eventueel overclocked kan een casual gamer toch ermee weg! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bram schreef op woensdag 02 april 2008 @ 11:23:
Wanneer de AMD 4850e uit is, dan is er geen enkele reden om nog te kiezen voor een Intel systeem voor de HTPC.
_starbuck_ schreef op woensdag 02 april 2008 @ 11:25:
[...]

denk je dat er zoveel verschil is tussen de BE2400 (op 2,3GHz) en de 4850 (op 2,5Ghz)?
Kan er hier iemand uitsluitsel over geven wat nu het "grote verschil" is tussen die 2 cpu's,.. behalve de snelheid :?
Ik heb me nl. een BE-2400 besteld .... ligt denk ik trouwens al klaar in de lokale shop .. maar als die e4850 nu echt zoveel beter is dan de BE-2400 ... dan zou ik misschien mijn bestelling nog proberen wijzigen ... snappie ;)

Zijn die e4850's ondertussen al een beetje vlot leverbaar :?
De cpu wordt op een GA-MA78GM-S2H geprikt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2008 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 19:56
Nadat ik een tijdje geleden m'n specs heb gepost, heb ik nu enkele pics genomen:

De Omaura case past net in het oude TV meubel :)
Output is 1080p over HDMI naar een Samsung LE37M87
(Let maar niet op de kabelboel er achter)
Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/desertstorm/htpc002.jpg
En zo staat het geheel in de woonkamer:
Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/desertstorm/htpc003.jpg
Ben na een goeie maand nog steeds enorm tevreden met m'n aankoop.
Nu nog een leuke receiver dan kan dat zilveren kleine sony spul weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Even korte uitleg:
De volgende processors maken gebruik van het 65nm Brisbane ontwerp

TDP 45 Watt:
BE-2300: 1900 MHz
BE-2350: 2100 MHz (G1&G2)
BE-2400: 2300 MHz (G2)

4050e: 2100 MHz (G2)
4450e: 2300 MHz (G2)
4850e: 2500 MHz (G2)

TDP 65 Watt:
3600+: 1900 MHz
4000+: 2100 MHz
4200+: 2200 MHz
4400+: 2300 MHz (G1&G2)
4800+: 2500 MHz (G1&G2)
5000+: 2600 MHz (G1&G2 (&BE G2))
5200+: 2700 MHz (G1&G2)
5400+: 2800 MHz (G2)
5600+: 2900 MHz (G2)

Dit ontwerp zal dus bij elke snelheid voor veel van de processors ongeveer evenveel vebruiken (onduidelijk? --> 5000+ op 2,3GHz zal ongeveer evenveel vebruiken als een BE2400) sommige processors blijken echter ook nog een laag verbruik te hebben op hogere snelheden en die krijgen dan een TDP van 45Watt mee en processors die niet zo enegriezuinig blijken te kunnen werken krijgen een TDP van 65 Watt mee.

Volgens mij is de beste keus op het moment een 5000+ BE (Black Edition) uit deze lijst om de volgende redenen:
-Bij terugclocken en ondervolten verbruikt hij evenveel als een BE-2XXX (en stabiel), 45 Watt.
-Tot 3,1GHz op zelfde voltage en dus ongeveer zelfde verbruik van 65 Watt.
-Het is een Black Edition, dus unlockte multiplier, en dat voor ongeveer 60 euro.

[ Voor 23% gewijzigd door bokkow op 27-04-2008 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

mphilipp schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 15:19:
Zo...systeem zit in elkaar.
...
Tot zover de eerste indrukken. Heb nog wat geduld voor de foto's enzo.
Interessant. Wat ga je eigenlijk voor OS en software gebruiken?
Mantis schreef op zondag 27 april 2008 @ 11:34:
Nadat ik een tijdje geleden m'n specs heb gepost, heb ik nu enkele pics genomen:

De Omaura case past net in het oude TV meubel :)
Output is 1080p over HDMI naar een Samsung LE37M87
(Let maar niet op de kabelboel er achter)
[afbeelding]
En zo staat het geheel in de woonkamer:
[afbeelding]
Ben na een goeie maand nog steeds enorm tevreden met m'n aankoop.
Nu nog een leuke receiver dan kan dat zilveren kleine sony spul weg.
Is dat een Omaura? Ziet er strak en minimalistisch uit, hou ik van.
EDIT je zegt het zelf al, :)

[ Voor 17% gewijzigd door psy op 27-04-2008 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

heb ik weer, rotte psu :(

plug klopt trouwens ook niet met die van het mobo (4 pinnnen minder aan de rechter zijde voor de lage voltages)

als ik hem nu aanzet hoor je een kleine spanning maar verder gebeurd er niks.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

mindcre8r schreef op zondag 27 april 2008 @ 11:51:
heb ik weer, rotte psu :(

plug klopt trouwens ook niet met die van het mobo (4 pinnnen minder aan de rechter zijde voor de lage voltages)

als ik hem nu aanzet hoor je een kleine spanning maar verder gebeurd er niks.
Vier pinnen minder hoeft geen probleem te zijn hoor. Ik heb mijn Gigabyte bordje ook in het begin aangeslotenop een 'oude' PSU met vier pinnen minder. Staat zelfs in de manual hoe je dat moet inprikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:59
Mijn gewone huiskamerpc werd onbetrouwbaar (spontane reboots). Tijd dus voor wat nieuws. En van de gelegenheid wil ik gebruik maken om mijn htpc wat te upgraden. Dus mobo en cpu van htpc (AMD BE-2350) naar huiskamerpc en nieuw G33 mobo met Intel E8400 naar htpc. Nu heb ik echter weinig zin om alles weer helemaal overnieuw te installeren. Ik hoop eigenlijk dat als ik de nieuwe hardware erin zet, de boel het nog gewoon doet. Wat is de kans van slagen hiervan? Zijn er voorzorgsmaatregelen die ik kan nemen om de swap te laten slagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

psy schreef op zondag 27 april 2008 @ 12:02:
[...]

Vier pinnen minder hoeft geen probleem te zijn hoor. Ik heb mijn Gigabyte bordje ook in het begin aangeslotenop een 'oude' PSU met vier pinnen minder. Staat zelfs in de manual hoe je dat moet inprikken.
ja inderdaad, de kleuren van de draden klopten verder ook exact.

Maar het vreemste is dan dat de voeding is aangeraden bij de kast, en deze kast beschikt zelf ook over de bredere plug.. (de lage voltages ontbreken aan de rechterzijde).

Nu maar een RMA aangemaakt :( wordt het alsnog een dure voeding door de transportkosten (ding is zwaaaar!)

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

psy schreef op zondag 27 april 2008 @ 11:46:
[...]
Interessant. Wat ga je eigenlijk voor OS en software gebruiken?
Vista Home Premium :X staat er al op. Ik ga straks even kijken of ik Media Portal 1.0 erop kan krijgen. Ik wilde eerst het basic systeem op orde hebben en wat voorzichtige tests doen zodat ik een indruk krijg hoe het werkt en dan pas met de tricky dingen als Media Portal gaan beginnen. Als de basis niet werkt, gaat dát al helemaal niet werken en dan zoek je je een ongeluk. From there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Moondust- schreef op zondag 27 april 2008 @ 13:57:
Mijn gewone huiskamerpc werd onbetrouwbaar (spontane reboots). Tijd dus voor wat nieuws. En van de gelegenheid wil ik gebruik maken om mijn htpc wat te upgraden. Dus mobo en cpu van htpc (AMD BE-2350) naar huiskamerpc en nieuw G33 mobo met Intel E8400 naar htpc. Nu heb ik echter weinig zin om alles weer helemaal overnieuw te installeren. Ik hoop eigenlijk dat als ik de nieuwe hardware erin zet, de boel het nog gewoon doet. Wat is de kans van slagen hiervan? Zijn er voorzorgsmaatregelen die ik kan nemen om de swap te laten slagen?
weinig kans dat dit gaat lukken; intel vs amd chipset..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
ij ars-technica zijn ze met een htpc-guide bezig geweest.

Hun all-in-one setup:

Gigabyte GA-MA78GM-S2H
AMD Athlon X2 5200+ en Scythe Ninja Mini
2GB DDR2-800
2 Hauppauge WinTV-HVR-1800 HD tuners
3 Samsung Spinpoint F1 1TB drives
LG GGW-H20L
Samsung SH-S203N
Antec NSK6580 en Nexus Real Silent 92mm fan
Microsoft Wheel Mouse Optical
Logitech keyboard

Verder hebben ze nog een backend-frontend setup in hun artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
begintmeta schreef op maandag 28 april 2008 @ 09:24:
ij ars-technica zijn ze met een htpc-guide bezig geweest.

Hun all-in-one setup:

Gigabyte GA-MA78GM-S2H
2GB DDR2-800
2 Hauppauge WinTV-HVR-1800 HD tuners
3 Samsung Spinpoint F1 1TB drives
LG GGW-H20L
Samsung SH-S203N
Antec NSK6580 en Nexus Real Silent 92mm fan
Microsoft Wheel Mouse Optical
Logitech keyboard

Verder hebben ze nog een backend-frontend setup in hun artikel.
Vind ik zelf ook de beste keuze heb zelf:

Gigabyte GA-MA78GM-S2H
2GB DDR2-800
Samsung SH-S203N
Antec Fusion i.c.m. Nexus 120mm fans op 5volt

Deze combi moederbord en cpu is gewoon ijzer sterk en voldoende voor HTPC toepassingen, is een sterke combi van ati/amd. Lekker klein past dus in kleine kasten.

Heb hier voor een E8400 met een P5K gehad, ook prima hoor maar stukje duurder en niet micro atx dus behuizing is groter en te groot voor mijn dressoir. Denk dat AMD de slag in HTPC land tijdelijk wel even gewonnen heeft. Zou dus ook iedereen die puur kijkt naar een HTPC deze combinatie aanraden. Is zeker voldoende voor HD films e.d. De echte intel aanhanger zullen blijven zeggen een E8*00 + 2600 Silent doet het ook prima, dat is ook zeker waar maar de ATI/AMD oplossing is gewoon iets goedkoper. En goedkoop is in dit geval zeker geen duurkoop ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Operations op 28-04-2008 16:38 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Operations schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:36:
[...]
De echte intel aanhanger zullen blijven zeggen een E8*00 + 2600 Silent doet het ook prima, dat is ook zeker waar maar de ATI/AMD oplossing is gewoon iets goedkoper.
De Intel aanhanger zou toch gewoon voor een G45-bordje + E2180 gaan? Probleem hierbij is dat de G45 wat onzuiniger is dan de 780G, waardoor de balans richting AMD overslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreamvoid schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:47:
[...]

De Intel aanhanger zou toch gewoon voor een G45-bordje + E2180 gaan? Probleem hierbij is dat de G45 wat onzuiniger is dan de 780G, waardoor de balans richting AMD overslaat.
Die G45 is toch nog lang niet verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe meten jullie de temps van een X2-2350 CPU? Speedfan geeft 18C core 1 en 30C core 2?¿

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 20:46:
Hoe meten jullie de temps van een X2-2350 CPU? Speedfan geeft 18C core 1 en 30C core 2?¿
De interne sensors van (tot nu toe) alle AMD 65nm CPU's zijn brak, dus je bent op je moederbordsensor aangewezen. Helaas hebben ze bij veel RS690 mobo's (en volgens mij ook 780) daarop bespaard :|

This can no longer be ignored.

Pagina: 1 ... 37 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet gemaakt voor zogenaamde 'welke moet ik nemen?' vragen (zie CSL Beleid). Ga dus niet een lijstje specs posten met de vraag of het goed is!