PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
NEC staat erom bekent over het algemeen de stilste drives te hebben.
Vroeger had C't zo'n programmaatje waarmee je de snelheid van je drive kon beperken, daardoor draait de cd/dvd minder snel en maakt flink minder geluid..
Ik geloof dat het CD-bremse heette (maar weet ik niet zeker
) Er zijn vast nog wel zulke progs, misschien moet je dat eens proberen voordat je dingen gaat kopen?
Ik geloof dat het CD-bremse heette (maar weet ik niet zeker
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Nou dat kan ik van de fikker in onze HTPC niet zeggen...RolfLobker schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:20:
NEC staat erom bekent over het algemeen de stilste drives te hebben.
Ik heb op mijn laptop een toshiba tooltje zitten die de snelheid van de speler begrensd misschien is dat wat? Dan draait hij bijvoorbeeld niet sneller dan 8x ipv 16x, scheelt toch behoorlijk in geluid.
Dat was inderdaad CD Bremse.WVL_KsZeN schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:23:
Vroeger had C't zo'n programmaatje waarmee je de snelheid van je drive kon beperken, daardoor draait de cd/dvd minder snel en maakt flink minder geluid..
Ik geloof dat het CD-bremse heette (maar weet ik niet zeker) Er zijn vast nog wel zulke progs, misschien moet je dat eens proberen voordat je dingen gaat kopen?
Maar CD/DVD Speed (tooltje wat je gratis van de site van Ahead kan halen) doet hetzelfde.
Alleen is dat voor de lees-snelheid en niet het geluidsniveau zelf (bv. bij het branden)
Edit:
Ik had de naam verkeerd. Het is niet CD/DVD speed en het tooltje wat ik wel bedoel staat schijnbaar niet meer op de site van Ahead.
* Dysmael gaat ff zoeken...
Gevonden, Nero Drivespeed: http://www.cdspeed2000.com/download.html#nerodrivespeed
[ Voor 15% gewijzigd door Dysmael op 02-04-2008 20:30 ]
Een schijfje dat 150 omwentelingen per seconde maakt krijg je niet stil.
De enige manier om het lawaai te beperken is het schijfje minder snel te laten draaien. De leessnelheid kun je beperken met de tools die hier vernoemd zijn geweest.
De brandsnelheid kun je met het brandprogramma (Nero bv.) instellen.
De enige manier om het lawaai te beperken is het schijfje minder snel te laten draaien. De leessnelheid kun je beperken met de tools die hier vernoemd zijn geweest.
De brandsnelheid kun je met het brandprogramma (Nero bv.) instellen.
Heb hier een samsung brander. Echt stil is die niet, maargoed dat weet je met die dingen. Zelf maakt t me niet uit, gebruik 'm toch niet erg vaak. De rest van m'n systeem is lekker stil, maargoed er zit wel een programma bij, magic speed, daarmee kun je hem op silence of high speed mode zetten.
Dank jullie wel allemaal. Ik ga eens kijken naar zo'n tooltje. Is eigenlijk helemaal niet bij me op gekomen.
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
En hoe los je dit opspinprobleem op als je zo'n dvd speler/brander extern aansluit op een apparaat dat geen pc is en je dus niet met aparte software kunt afremmen? Ik denk hier aan een usb-dvd speler aangesloten op mijn popcornhour mediaplayer?
Moet ook hardware-matig kunnen, Ik dacht dat ze de drives van gehackte consoles ook trager deden draaien omdat anders de lens zo snel kapot ging? Ik weet hier verder niks van maar mss kan je hiermee wat vinden.EdGnoj schreef op donderdag 03 april 2008 @ 11:15:
En hoe los je dit opspinprobleem op als je zo'n dvd speler/brander extern aansluit op een apparaat dat geen pc is en je dus niet met aparte software kunt afremmen? Ik denk hier aan een usb-dvd speler aangesloten op mijn popcornhour mediaplayer?
Dat gaat ook softwarematig d.m.v. aanpassingen in de firmware.0X55AA schreef op donderdag 03 april 2008 @ 11:19:
[...]
Moet ook hardware-matig kunnen, Ik dacht dat ze de drives van gehackte consoles ook trager deden draaien omdat anders de lens zo snel kapot ging? Ik weet hier verder niks van maar mss kan je hiermee wat vinden.
Ik neem aan dat je het over de 360 hebt? Daarbij kan je ervoor kiezen een firmware met lagere speedsetting te flashen om de drive stiller te maken en mogelijk meer compatible. Dit heeft niets met de levensduur te maken.
Ik heb ervaring met een aantal NEC branders, o.a. de 3520 en de 717x serie. Inmiddels heb ik zelf een samsung (203D) en bij een vriend van de week een 203B ingebouwd, en ik moet zeggen dat die een heel stuk stiller zijn. Dan heb ik het niet zo zeer over de eerste keer opspinnen van de cd/dvd, maar met name over het geluid dat het maakt tijdens gebruik (installeren game/kijken van dvd etc).
Liteon's kun je in de firmware dingen wijzigen, bijvoorbeeld voor alle dvd codec's de snelheid aanpassen.
Vroeger kon je ook de leessnelheid naar beneden brengen via de firmware.
Liteon heeft veel extra software.
Ik koop alleen nog liteons omdat deze goed lezen en branden, en je na het branden de dvd's kunt testen of ze goed gebrand zijn.(goed leesbaar zijn en lang mee gaan)
Meer info www.cdfreaks.com, ga naar het forum
Vroeger kon je ook de leessnelheid naar beneden brengen via de firmware.
Liteon heeft veel extra software.
Ik koop alleen nog liteons omdat deze goed lezen en branden, en je na het branden de dvd's kunt testen of ze goed gebrand zijn.(goed leesbaar zijn en lang mee gaan)
Meer info www.cdfreaks.com, ga naar het forum
Pagina: 1