Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb sinds kort de nieuwe Antec Fusion Black kast in mijn bezit. (Deze)

Ondanks het feit dat de hardware echt toppie is, laat de software ondersteuning van het LCD en de IR ontvanger zwaar te wensen over.

In tegenstelling tot de "oude" Fusion, is er GEEN support voor deze LCD in applicaties anders dan Windows MCE (al dan niet op Vista) en Winamp. Ook zijn er geen 3rd party drivers en is linux support niet aanwezig. Dit komt omdat voor de gebruikte iMON LCD geen API beschikbaar is en deze dus niet geprogrammeerd kan worden door developers van andere projecten.

Meer informatie hier.

Daarnaast word er voor de IR ontvanger GEEN software meegeleverd. Het is NIET mogelijk om je remote te programmeren en de enige afstandsbediening waar het mee werkt is een originele windows MCE Remote. Deze is ook niet meegeleverd. Zelfs met een XBOX360 remote met MCE knoppen werkt het niet.

Al met al is het jammer dat Antec het ware potentieel van deze superhardware laat liggen. Ik moet er nog even over nadenken, maar misschien gaat de mijne wel retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrenzo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-05-2024

rrenzo

Toevallig viel mijn oog op deze kast maar wordt een beetje huiverig door jouw bevindingen.
Ik heb een Logitech Harmony remote, dus dat is een kwestie van updaten via het internet en dan zou ik MCE Vista moeten kunnen bedienen, toch?
Hoe bevalt de kast? of heb je hem toch geretourneerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:22
Lijkt me toch sterk dat een afstandbedieing zoals de logitech 885 niet gaat werken, daar bedien ik nu toch ook mijn media center mee????
Of zie ik dat helemaal verkeerd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:32
De harmony blijkt wel met deze kast te werken, heb ik ergens anders gelezen, weet helaas niet meer waar.

Een andere vraag, ik heb deze kast ook in bestelling als HTPC, als MS media center iets aan het opnemen is, zie je dat dan ook op het vfd display?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Mediacj schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 13:11:
De harmony blijkt wel met deze kast te werken, heb ik ergens anders gelezen, weet helaas niet meer waar.

Een andere vraag, ik heb deze kast ook in bestelling als HTPC, als MS media center iets aan het opnemen is, zie je dat dan ook op het vfd display?
Ach ik kan altijd nog de originele ir receiver van media center ergens verdekt neerleggen, werkt ook!
Als ik zo de reviews lees van de kast neem ik aan dat hij niet laat zien als ie wat opneemt, schijnt vrij beperkt te wezen maar misschien weet de topic starter hier iets van?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Niet online
Ik heb de kast, na lang overwegen gehouden.

Ik heb zelf d.m.v. reverse engineering een driver geschreven voor Zoomplayer zodat ik de LCD kan gebruiken. (Met dank aan anderen die al een boel voorwerk hadden gedaan.)

Echter de IR sensor is iets complexer en krijg ik nog niet aan de praat.

Dus ik gebruik de sensor in de kast alleen voor het aanzetten van de computer via een remote control (een harmony). Daarnaast heb ik een standaard IR sensor van philips die de rest van de remote taken voor zich neemt.

Als je slechts windows vista mediacenter gebruikt, en alleen dat, dan zou je weinig problemen moeten ondervinden met deze kast.

Ik gebruik geen mediacenter, ik gebruik mediaportal i.c.m. zoomplayer. Over mediacenter kan ik je dus helaas niet verder vertellen.

[ Voor 8% gewijzigd door Crew One op 10-08-2007 13:12 . Reden: Beantwoorden vraag. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Vind de lcd weergave ook eigenlijk niet zo heel belangrijk. Htpc komt in een kast te staan die ik het liefst dicht laat (vandaar ook de ir-verlenging). Vind het uiterlijk van de kast en de manier waarop hij in koelzones verdeeld is gewoon super dus vandaag mijn keus!
Mediaportal is eigenlijk wel iets wat ik nog een keer moet proberen, heb jij ervaring met beide systemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Ik heb de kast inmiddels ook geinstalleerd, en helaas er is geen weergave op de lcd dat het mediacenter aan het opnemen is. Wel allerlei info over bestanden die afgespeeld worden etc.

Ik vind de LCD overigens ook niet echt duidelijk. Het VFD van de V1 fusions zijn veel duidelijker.
Maar het is wel een mooie behuizing en bovendien behoorlijk stil als je CC en qfan aanzet.

Ik hoop trouwens ook dat er een api komt van imon om de lcd met lcd smartie aan te kunnen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Crew One schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:10:
Ik heb zelf d.m.v. reverse engineering een driver geschreven voor Zoomplayer zodat ik de LCD kan gebruiken. (Met dank aan anderen die al een boel voorwerk hadden gedaan.)
Mag ik die zoomplayer driver van je ook eens proberen :*)

Ik ben zelf aan het kijken hoe dat ik de opname van het mediacenter zichtbaar kan maken, dan is het altijd handig om andere oplossingen te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Heeft het trouwens nog nut om op de kleur van de dvd brander te letten of zie je daar niets meer van terug straks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
rsvmark schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 12:29:
Heeft het trouwens nog nut om op de kleur van de dvd brander te letten of zie je daar niets meer van terug straks?
Nee daar zie je niks van, dus maakt niet uit. Waar je wel op moet letten is dat het eject knopje rechtsonder zit(als je ervoor staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Niet online
Mediacj schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 08:42:
[...]

Mag ik die zoomplayer driver van je ook eens proberen :*)

Ik ben zelf aan het kijken hoe dat ik de opname van het mediacenter zichtbaar kan maken, dan is het altijd handig om andere oplossingen te bekijken.
JPU - dat mag wel, maar of je er veel aan hebt is een 2e. (Tenzij je een dosis C# kan programmeren.)

Je kunt me emailen op crewone-at-maildienstvangoogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Mediacj schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 13:35:
[...]

Nee daar zie je niks van, dus maakt niet uit. Waar je wel op moet letten is dat het eject knopje rechtsonder zit(als je ervoor staat)
Ik neem aan dat het aluminium klepje naar voren klapt dus komt er vervolgens een zwarte lade uit (indien je een zwarte dvd speler neemt natuurlijk :9 ) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Ik neem aan dat het aluminium klepje naar voren klapt dus komt er vervolgens een zwarte lade uit (indien je een zwarte dvd speler neemt natuurlijk :9 ) ?
Ja de voorkant van je CD speler wordt zichtbaar als je de lade opent, dus zwart lijkt me wel de beste kleur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Mediacj schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:14:
[...]

Ja de voorkant van je CD speler wordt zichtbaar als je de lade opent, dus zwart lijkt me wel de beste kleur :)
Niet voor mijn zilveren uitvoering van de fusion denk ik zo... :)

Alhoewel... denk het eigenlijk wel :)

[ Voor 6% gewijzigd door rsvmark op 17-08-2007 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Hmm.. ik ben ook geïnteresseerd in deze kast.. ik probeer al een tijdje te vinden wat het verschil nou eigenlijk is tussen de V1 en de V2, maar ik kan t niet vinden.. ook op de site van antec zelf kan ik niet vinden wat er nou nieuwer/beter is aan de V2..

Zo te horen wordt het display van de V1 beter ondersteund dan het display van de V2, maar wat zijn nou verder de verschillen? Waarom zou ik dan toch voor een V2 moeten kiezen en niet voor een V1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Is het niet zo dat de v2 een ingebouwde ir receiver erin heeft zitten en de V1 niet????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:43
Ik ben ook van plan deze case te gaan halen, maar dan de black version. Alleen krijg ik nergens een duidelijke antwoord over de weergave van de lcd. Als je kijkt op: http://www.insanegenius.com/fusionblack/ , dan zie je dat ze het wel heel bont maken. Zoiets hoef ik dus ECHT niet! Op de site van antec zelf zie ik bij de 360 graden display dat het keurig zwart is met blauwe letters. Kunnen bezitters van de black versie hier meer info over verschaffen?

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Hmm de zilveren is nog niet leverbaar en ze vragen of ik de black wil :?
Lastig lastig lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Niet online
rsvmark schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:05:
Is het niet zo dat de v2 een ingebouwde ir receiver erin heeft zitten en de V1 niet????
Dat is correct, alhoewel deze IR receiver alleen met MCE werkt en niet los te gebruiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Niet online
Mouki_9 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:18:
Ik ben ook van plan deze case te gaan halen, maar dan de black version. Alleen krijg ik nergens een duidelijke antwoord over de weergave van de lcd. Als je kijkt op: http://www.insanegenius.com/fusionblack/ , dan zie je dat ze het wel heel bont maken. Zoiets hoef ik dus ECHT niet! Op de site van antec zelf zie ik bij de 360 graden display dat het keurig zwart is met blauwe letters. Kunnen bezitters van de black versie hier meer info over verschaffen?
Nou, zo bont als op die site is het niet, maar zo goed als op de site van Antec nu ook weer niet.

De leesbaarheid van de LCD laat zeker te wensen over. Ik zou hem niet aanraden. Met grote letters en contrast op maximum is het net genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Niet online
hmmm... minder... ik dacht dat ik zeker wist dat ik deze zou nemen.. nu ben ik weer aan t twijfelen..
Als ik mediaportal wil gebruiken moet ik dus een aparte IR receiver aansluiten.. |:(

Zit in die black dezelfde display als in de silver? zoals ie op veel foto's eruit ziet (de silver) lijkt ie me wel ok..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Niet online
Bakove schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:58:
hmmm... minder... ik dacht dat ik zeker wist dat ik deze zou nemen.. nu ben ik weer aan t twijfelen..
Als ik mediaportal wil gebruiken moet ik dus een aparte IR receiver aansluiten.. |:(

Zit in die black dezelfde display als in de silver? zoals ie op veel foto's eruit ziet (de silver) lijkt ie me wel ok..
Correct. Nu heb je die voor €10 (nieuw) dus dat is het geld ook niet...

De IR receiver in mijn Fusion black doet alleen dienst als aan/uitknop met de remote, voor de rest doet ie (helaas) niets. Zowel Antec als Soundgraph weigeren medewerking om drivers of protocol openbaar te maken zodat we zelf het IR ding kunnen aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:05

MaDLiVe

.-Observer-.

Dat is met de ir sensor die in de cm 260 zit niet anders. Ik gebruik die ook alleen maar om de mce mee aan of uit te zetten :) Hoop dat iemand daar wat op zal vinden.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Niet online
In tegenstelling tot de "oude" Fusion, is er GEEN support voor deze LCD in applicaties anders dan Windows MCE (al dan niet op Vista) en Winamp. Ook zijn er geen 3rd party drivers en is linux support niet aanwezig. Dit komt omdat voor de gebruikte iMON LCD geen API beschikbaar is en deze dus niet geprogrammeerd kan worden door developers van andere projecten.
http://venky.ws/projects/imon/#standalone
Is deze driver voor de fusion v1 of de v2?

Hmm.. wat ik nog niet helemaal duidelijk vind.. wat is nou eigenlijk het probleem?

- Is het moeilijk om een afstandbediening te vinden die compatible is met de IR receiver?
- Is het lastig om de IR receiver in combinatie met andere software dan Windows MCE te gebruiken?

of beide?

En als ik nou besluit dat ik toch gewoon windows mce ga gebruiken met een microsoft mce remote control hoef ik me dan nergens zorgen om te maken? Is de volledige functionaliteit dan beschikbaar?

En stel nou dat ik bijv. deze remote control bestel:
http://www.euromaxi.nl/de...ail=1&NR=16482&toongroep=

Er staat dat er een IR receiver bij zit, maar is deze afstandbediening ook eventueel met de in de fusion ingebouwde IR receiver te gebruiken?

Dat front paneeltje en de IR receiver en display enzo die worden via een interne usb poort aangesloten toch? Tenminste daar leek het op op een foto van de binnenkant van de kast die ik ergens op een site heb gezien.. misschien een idee om de dongle van een RF remote control in de kast aan te sluiten en dan gewoon die RF afstandbediening te gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Niet online
De V1.
Hmm.. wat ik nog niet helemaal duidelijk vind.. wat is nou eigenlijk het probleem?

- Is het moeilijk om een afstandbediening te vinden die compatible is met de IR receiver?
Nee, er is er slechts 1 - de windows MCE afstandsbediening. (Of een universal die er 1 nadoet.)
- Is het lastig om de IR receiver in combinatie met andere software dan Windows MCE te gebruiken?
Niet zozeer lastig, naar mijn weten gewoon niet mogelijk.
En als ik nou besluit dat ik toch gewoon windows mce ga gebruiken met een microsoft mce remote control hoef ik me dan nergens zorgen om te maken? Is de volledige functionaliteit dan beschikbaar?
Ja, dan is de volledige functionaliteit beschikbaar.
En stel nou dat ik bijv. deze remote control bestel:
http://www.euromaxi.nl/de...ail=1&NR=16482&toongroep=

Er staat dat er een IR receiver bij zit, maar is deze afstandbediening ook eventueel met de in de fusion ingebouwde IR receiver te gebruiken?
Dat kan ik je niet garanderen. Als deze afstandsbediening dezelfde IR-signalen als de originele MCE AB verstuurd, dan zal het werken. Anders niet.
Dat front paneeltje en de IR receiver en display enzo die worden via een interne usb poort aangesloten toch? Tenminste daar leek het op op een foto van de binnenkant van de kast die ik ergens op een site heb gezien.. misschien een idee om de dongle van een RF remote control in de kast aan te sluiten en dan gewoon die RF afstandbediening te gebruiken..
Ja, goed ... koop dan geen Fusion kast en bespaar jezelf een boel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Als je met MCE gaat werken heb je nergens last van. Ik heb zowel de MCE remote kunnen gebruiken als ook een Logitech Harmony remote. Werkt prima.

Er zijn echter 2 dingen die mij stoorde, 1 de LCD is niet echt heel duidelijk leesbaar van 2, 3 meter afstand. En het LCD geeft niet aan dat MCE aan het opnemen is, wel welke bestanden afgespeeld worden, je menukeuzen, de tijd etc...

Het laatste (geen opname indicatie) heb ik opgelost door een oud toetsenbord te slopen en daarvan de numlock led te gebruiken als opnameled (wel het groene ledje vervangen door een rode) De keyboard kabel door de gaatjes van de uitbreidingsloten naar buiten geleid en in de ps/2 aansluiting geplaatst.

Vervolgens heb ik de schakelaar van de resetknop verwijderd, en het rode ledje in het vrijkomende gaatje van de resetknop geplaatst.

Als laatste een Autoit script gemaakt waarmee ik de opnamemap voor een opname(MSDVRMM*.tmp) controleer.
Zodra er een opname start (of stopt) dan zet ik met Autoit de numlock aan en verschijnt er dus een rode led aan de voorkant van de Fusion :-) En als de opname stopt zet het script het ledje weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-08 08:11
Ik heb een zilveren V2, dus met het VFD-schermpje. Bedienen doe ik met een Harmony remote, dat werkt erg goed: ik hoefde alleen maar in te geven dat ik een MCE-apparaat had, that's it. Moet alleen nog even wat aan de beschikbare functies in het schermpje van de remote sleutelen, maar dat is ook minutenwerk.
Verder werkt het dus schijnbaar alleen in MCE, daar heb ik dan ook geen problemen mee (Vista MCE).

Verder erg tevreden. de kast is ruim voldoende stil, alleen de voeding had iets beter gekund, want hij rammelt een klein beetje. Ik heb hier nog een Antec voeding liggen uit een Antec SLK1650b met 2 fans, en die is toch wat stiller, helaas ontbreken daar op de 24-pins connector de paars/rode/zwarte aansluiting die nodig is in de Fusion, dus die kan er niet zonder meer in.
Niets wat niet zo te maken is overigens, maar nu geen zin in.

De 2 120mm fans heb ik op 5 volt draaien en dan in de middenstand, ruim voldoende voor een behoorlijke airflow en onhoorbaar.

Topkastje voor het geld!

Het is me nog niet gelukt om de computer in sleep te laten gaan met de remote, iemand tips?

Ander tipje nog: een Radeon 2600Pro met passieve koeling van Club3d past er in, van MSI is er een die niet past. Meer passieve 2600pros heb ik niet kunnen vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door Stefke op 19-08-2007 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Mediacj schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 12:49:
Als je met MCE gaat werken heb je nergens last van. Ik heb zowel de MCE remote kunnen gebruiken als ook een Logitech Harmony remote. Werkt prima.

Er zijn echter 2 dingen die mij stoorde, 1 de LCD is niet echt heel duidelijk leesbaar van 2, 3 meter afstand. En het LCD geeft niet aan dat MCE aan het opnemen is, wel welke bestanden afgespeeld worden, je menukeuzen, de tijd etc...

Het laatste (geen opname indicatie) heb ik opgelost door een oud toetsenbord te slopen en daarvan de numlock led te gebruiken als opnameled (wel het groene ledje vervangen door een rode) De keyboard kabel door de gaatjes van de uitbreidingsloten naar buiten geleid en in de ps/2 aansluiting geplaatst.

Vervolgens heb ik de schakelaar van de resetknop verwijderd, en het rode ledje in het vrijkomende gaatje van de resetknop geplaatst.

Als laatste een Autoit script gemaakt waarmee ik de opnamemap voor een opname(MSDVRMM*.tmp) controleer.
Zodra er een opname start (of stopt) dan zet ik met Autoit de numlock aan en verschijnt er dus een rode led aan de voorkant van de Fusion :-) En als de opname stopt zet het script het ledje weer uit.
Hey dat is wel erg gaaf bedacht.
Ben niet bekend met autoit of zoiets maar lijkt me wel wat om dat ook te gaan maken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
rsvmark schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 16:27:
[...]

Ben niet bekend met autoit of zoiets maar lijkt me wel wat om dat ook te gaan maken!!
Zeker leuk :) Misschien als extra mod zou dit ledje bij de powerknop ondergebracht kunnen worden (zodat je daar meer kleuren krijgt) en je nog steeds de resetknop hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
[...]

[...]

Je mag dat autoit script wel van me hebben, is een exe dus kun je zo draaien. Dan zal ik er ook het script bijdoen zodat je het nog aan kunt passen als je wilt. Laat maar weten.

Verder is het mij ook gelukt de Fusion uit en aan te zetten met de afstandsbediening. Je hebt daarvoor bij de zwarte Fusion (dus ik weet niet of de zilveren dat ook heeft), twee kabels, ik meen zwart en rood die overblijven en uit de LCD komen en die je op de powerswitch van het moederbord zet.

De originele powerswitch kabels van de aan/uitknop van de Fusion(die nu over lijken te blijven) kun je bij het LCD panel aansluiten. Op het pcb van het LCD zitten daar twee pinnetjes voor.
Zodat je zowel met de aan/uitknop als met de afstandsbediening de PC helemaal aan of uit kunt zetten.

Dit staat niet in de handleiding, maar heb ik ergens in een ander forum gelezen, waarbij ze dat weer van de Antec helpdesk te horen hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Niet online
Ja, goed ... koop dan geen Fusion kast en bespaar jezelf een boel geld.
Nou ja.. ik vind het een hele mooie kast.. nu kan je de functionaliteit van de kast ook niet optimaal gebruiken... maar ik bedoelde niet de RF in plaats van de rest (het display enzo) maar gewoon erbij..

Als je een V1 neemt dan heb je een display dat wel beter ondersteund wordt door andere software.. RF dongle erin en je hebt meteen een remote waar je mee kan doen wat je wil..

Heeft de V2 behalve de IR receiver nog andere voordelen/verbeteringen t.o.v. de V1?

[ Voor 8% gewijzigd door Bakove op 19-08-2007 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Bakove schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 20:58:
[...]
Nou ja.. ik vind het een hele mooie kast.. nu kan je de functionaliteit van de kast ook niet optimaal gebruiken... maar ik bedoelde niet de RF in plaats van de rest (het display enzo) maar gewoon erbij..

Als je een V1 neemt dan heb je een display dat wel beter ondersteund wordt door andere software.. RF dongle erin en je hebt meteen een remote waar je mee kan doen wat je wil..

Heeft de V2 behalve de IR receiver nog andere voordelen/verbeteringen t.o.v. de V1?
leverbaarheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Mediacj schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 16:43:
[...]

[...]

Je mag dat autoit script wel van me hebben, is een exe dus kun je zo draaien. Dan zal ik er ook het script bijdoen zodat je het nog aan kunt passen als je wilt. Laat maar weten.

Verder is het mij ook gelukt de Fusion uit en aan te zetten met de afstandsbediening. Je hebt daarvoor bij de zwarte Fusion (dus ik weet niet of de zilveren dat ook heeft), twee kabels, ik meen zwart en rood die overblijven en uit de LCD komen en die je op de powerswitch van het moederbord zet.

De originele powerswitch kabels van de aan/uitknop van de Fusion(die nu over lijken te blijven) kun je bij het LCD panel aansluiten. Op het pcb van het LCD zitten daar twee pinnetjes voor.
Zodat je zowel met de aan/uitknop als met de afstandsbediening de PC helemaal aan of uit kunt zetten.

Dit staat niet in de handleiding, maar heb ik ergens in een ander forum gelezen, waarbij ze dat weer van de Antec helpdesk te horen hebben gekregen.
Nou graag, zou me een hoop geklungel schelen :P (stuur me anders effe via directmessage je mail!)
En dat van die aan/uit knop is ook erg nuttige info, thanks!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Laatst online: 00:43
Mediacj schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 16:43:
[...]

[...]

ik heb die kast nog niet, misschien dat ik het me dus ook nog niet echt voor kan stellen. zou je dit msschien aan de hand van foto's of in ieder geval een schemaatje kunnen laten zien?

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:46
Ik heb sinds een tijdje ook deze kast maar heb 1 probleem.

Na een tijdje te draaien met de kast begint het display allemaal vage tekens te tonen. Opnieuw opstarten helpt niks alleen wanneer ik de voeding uit zet doet hij het daarna weer. Maar dit is bijzonder vervelend probleem.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen.

OS is Vista Ultimate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-11-2023
Hmm, ik heb exact dezelfde symptomen. Ik dacht dat het kwam omdat ik de lcd-plugin van Mediaportal gebruik, blijkbaar niet dus :| (XP btw)

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:46
Bij mij doet dan de remote het ook niet meer evenals de volume knop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baritee
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-08 09:32
Onedayflyer682 schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 21:08:
Bij mij doet dan de remote het ook niet meer evenals de volume knop...
Hier juist dezelfde symptomen, zowel op Vista ultimate en XP MCE. Heeft iemand hier al een oplossing voor?

Hardware:

Antec fusion V2 aluminium
Asus M2A-VM HDMI (met bios v1001)
AMD BE 2350
2GB DDR2 800
500GB HD
Aangsloten met composiet op een CRT TV (PAL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baritee
Baritee schreef op zondag 02 september 2007 @ 10:06:
[...]

Hier juist dezelfde symptomen, zowel op Vista ultimate en XP MCE. Heeft iemand hier al een oplossing voor?
GOED NIEUW!!! Ze zijn bij Soundgraphs (makers van de displays op de fFusion) eindelijk wakker geworden: Er is enkele dagen geleden een nieuwe Beta versie van de software gepost. Ik ga die alvast proberen. Wel voor de VFD displays!
http://www.soundgraph.com/Eng_/Forum/ForumBoardList.aspx?topMenu=4&subMenu=4&forumId=10&subject=Antec&fcStateId=1&writingLevel=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Niet online
Baritee schreef op zondag 02 september 2007 @ 10:42:
[...]

GOED NIEUW!!! Ze zijn bij Soundgraphs (makers van de displays op de fFusion) eindelijk wakker geworden: Er is enkele dagen geleden een nieuwe Beta versie van de software gepost. Ik ga die alvast proberen. Wel voor de VFD displays!
http://www.soundgraph.com/Eng_/Forum/ForumBoardList.aspx?topMenu=4&subMenu=4&forumId=10&subject=Antec&fcStateId=1&writingLevel=8
Jammer dat ze niet zeggen wat ze veranderd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-08 23:02

Erw

Hoe schakel ik de IR reciever uit, maar niet dat het display zonder power komt tezitten?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baritee
Erw schreef op zondag 02 september 2007 @ 21:37:
Hoe schakel ik de IR reciever uit, maar niet dat het display zonder power komt tezitten?
Blijkbaar is er met die nieuwe versie een optie om die IR ondersteuning uit te zetten. Heb ze wel nog niet geprobeerd want ik wil die reciever wel nog wat kansen geven voordat ik de MS reciever ga aansluiten. Na installatie werkt alles als voorheen buiten dat ik nu voor het geluid niet de knop ingedrukt kan houden (moet telkens opnieuw drukken).
Heb nog geen crash van het VFD scherm gehad. Dat is bemoedigend maar het is nog vroeg dag. Ik zal later wel meer kunnen over zeggen.
Nu nog mijn scherm na een S3 standby terug aan de praat krijgen en ik kan dan leven met mijn HTPC: iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baritee
Ik heb de nieuwe VFD drivers er ondertussen af gehaald en de oude er weer op aangesloten. OK deze crashte om de paar dagen maar met de nieuwe versie is ook niet erg stabiel, bovendien kan met de nieuwe versie het geluid niet door de knop ingedrukt te houden verhogen en verlagen, en dat is wel irritant.
Ondertussen heb ik de weer wat vooruitgang gemaakt met het sherm uit S3 terug aan te krijgen. Welke setting er verantwoordelijk is weet ik nog niet (ik heb veel verandert, maar ik vermoed dat het 1 van de volgende zouden kunnen zijn:
1) in ATI catalist de optie Force TV detection aangevinkt
2) in Powermanagement Vista: scherm nooit uitzetten
3) een lagere resolutie voor de composiet 800*600 ipv 1042*768

Nu heb ik al zeker 10 keer in S3 gebracht en met succes terug opgestart (PS ook VFD nog niet gecrached.

Hardware:

Antec fusion V2 aluminium
Asus M2A-VM HDMI (met bios v1001)
AMD BE 2350
2GB DDR2 800
500GB HD
Aangsloten met composiet op een CRT TV (PAL)

• Stefke
Even iets anders: passief gekoelde videokaarten

Ik heb bij mijn Antec een Club3d 2600pro kaart besteld, waarvan de heatpipes over de achterzijde van de kaart liepen. Dat paste gezien de beperkte ruimte die je nog hebt boven de slots (<1cm).

Omdat het mij niet lukte deze kaart aan te sluiten op een component beamer (geen adapter bijgeleverd) heb ik hem terug gestuurd. Nu vraag ik mij af of deze HIS 2600xt kaart past:
http://www.hisdigital.com...ct_ov.php?id=321&view=yes

De heatpipes lopen over de zijkant van de kaart ("boven" langs) en zitten dus tussen de kaart en de afdekplaat van de behuizing. Weet iemand of deze kaart in de Antec Fusion past?

Ik wil vanwege de HTPC capaciteiten graag een HD2600 kaart, maar er zijn niet veel passief gekoelde. Die van MSI gaan zeker niet passen (heatpipes bovenkant kaart met vrij veel ruimte)

• rsvmark
Op hardware info bij het media center advies van augustus raden ze ook een 2600 passief aan die de heatpipes aan de bovenkant van de kaart heeft lopen. Iemand reageerd op een vraag van mij dat dit NIET gaat passen dus pas op met wat je koopt!!!
Ikzelf zit ook te twijfelen welke ik zal bestellen, volgens mij las ik ergens over een actieve van asus die erg stil is!

• Stefke
Ja, de Asus schijnt stil te zijn. Ik las een review waarin gezegd werd dat ie onhoorbaar was. Zoals ik al zeg is de Club3d 2600pro passief gekoeld, waarbij de heatpipes over de achterzijde (de korte kant dus) lopen, en die past dus perfect!
Helaas kon ik binnen de termijn van nietgoedgeldterug geen werkende adapter vinden die op de 7pins svideoaansluiting naar component ging s-vid/component adapter,geen blauw en uiteindelijk heb ik de kaart dus teruggezonden (bij de Club3d zat alleen een composiet adaptertje)
Andere merken leveren wel een component adapter bij volgens mij, maar ja...die passen niet passief.

Ik denk dat het maar een 8600GT wordt, passief, passend, geleverd met een componentadapter en ik weet dat die erg goed beeld leveren via component (dat doet mijn 8800GTS in de dekstop nl. ook). Dan maar wat meer processorbelasting..

• Stefke
Ik kom net in een ander topic deze tegen:
http://www.gigabyte.eu/Pr...rview.aspx?ProductID=2589
2600pro
Lijkt erop dat de koeling niet buiten de kaart komt aan de bovenzijde en dat deze dus past.

2600XT versie, ook silent
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JAXY31
Lijkt niet te passen
edit: gaat zeker niet http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2007/0607/comp09_16.jpg

Alternate kan beide in ieder geval leveren.

[ Voor 41% gewijzigd door Stefke op 07-09-2007 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
En deze http://www.sapphiretech.com/us/media/pressview.php?pid=82 ?
De SAPPHIRE HD 2600 XT ULTIMATE
Is ook een goede optie toch?

Zie net dat ie nog nergens te koop is 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door rsvmark op 07-09-2007 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Waar zie jij dan dan die koeler in de Fusion kast past? Ik zie geen afbeeldingen op die link, alleen een worddoc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Hier :P

http://www.hardware.info/nl-NL/newsbygroup/5/#sJeX

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/sapphire_hd_2600_xt_ultimate_550.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/sapphire_hd_2600_xt_ultimate_2_550.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door rsvmark op 07-09-2007 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Niet online
Wow! Stoer ding :) Die wil ik ook wel! Ik hoop dat hij snel leverbaar word, want het duurt nu toch al een aantal maanden!?

[ Voor 52% gewijzigd door Crew One op 07-09-2007 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ja, maar dat is zo'n dual GPU ding? Leuk, en de goede koeling voor een Fusion, maar ik zoek geen dual GPU helaas.

edit: dit ding heeft 4 DVI-poorten en 2 Crossfire aansluitingen?

[ Voor 23% gewijzigd door Stefke op 07-09-2007 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Nee hoor dit is een single gpu ding.....

Sapphire komt met passieve HD 2600 XT

Bron: DailyTech

Sapphire heeft een Radeon HD 2600 XT grafische kaart op de markt gebracht met passieve koeling. Deze nieuw HD 2600 XT is een telg uit Sapphire's nieuwe Ultimate Edition en is uitgerust met een passieve koeler die door middel van twee heatpipes de warmte moet afvoeren naar koelvinnen aan de achterzijde van de VGA. Volgens Sapphire blijven hierdoor de expansie sloten die aan de voorzijde van de grafische kaart geplaatst zijn, open voor gebruik.

Ondanks dat de HD 2600 XT Ultimate Edition is uitgerust met een passieve koeler, heeft de GPU zijn originele kloksnelheid van 800 MHz kunnen behouden. Verder is de kaart uitgerust met GDDR3 geheugen dat zijn werk doet op 1.4 GHz. Sapphire biedt de HD 2600 XT Ultimate Edition kaart aan met verschillende hoeveelheden videogeheugen, zo is er een 256 MB en een 512 MB variant. Alle modellen beschikken tevens over een 128-bits geheugeninterface.

De kaart heeft de beschikking over dual-link DVI-I en met een bijgeleverde adapter kan de Sapphire HD 2600 XT Ultimate Edition, HDMI multichannel audio en high definition video signalen versturen.

De HD 2600 XT Ultimate Edition wordt momenteel verscheept, al verwacht Sapphire de grafische kaart pas in juli aan te kunnen bieden. Prijzen zijn nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Hier staat een review van de kaart!
http://www.overclockersclub.com/reviews/2600xtultimate/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Laatst online: 08:18
Ik zit te denken aan een Fusion kast als htpc, maar vermoed dat ik naast een passief gekoelde videokaart geen geluidskaart en wifi kaart meer kwijt kan. Wie kan dit bevestigen, dan wel tegenspreken?

Daarnaast wil ik graag weten hoever de voetjes van de Fusion uit elkaar staan en welke diameter ze hebben. Deze informatie kan ik nergens vinden. Graag wil ik dit weten omdat mogelijk mijn rack ongeschikt is i.v.m. de beperkte diepte. Wie heeft deze informatie voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Hier zie je hoeveel ruimte je over hebt met een scythe ninja mini cpu koeler.

Afbeeldingslocatie: http://brick140.hyves.org/103450001-103500000/103473701-103473800/103473780_6_NYvY.jpeg

Bij mij gaat de fan erop weg omdat passief koelen voldoende is. Volgens mij onstaat er dan voldoende ruimte voor een passief gekoelde videokaart en aan de andere kan voldoende ruimte om je pci sloten te vullen met wifi en soundkaart!

De voetjes zijn trouwens 5 cm in doorsnede, in de breedte 29 cm uit elkaar en in de diepte 34 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Deze is nog iets duidelijker!

Afbeeldingslocatie: http://brick140.hyves.org/103450001-103500000/103473701-103473800/103473774_6_8OrU.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
rsvmark schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:12:
Hier zie je hoeveel ruimte je over hebt met een scythe ninja mini cpu koeler.

[afbeelding]

Bij mij gaat de fan erop weg omdat passief koelen voldoende is. Volgens mij onstaat er dan voldoende ruimte voor een passief gekoelde videokaart en aan de andere kan voldoende ruimte om je pci sloten te vullen met wifi en soundkaart!

De voetjes zijn trouwens 5 cm in doorsnede, in de breedte 29 cm uit elkaar en in de diepte 34 ;)
Dit past in de hoogte?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Nee moest een gat zagen in de bovenplaat!

:+

Nee hoor past :9

• -Moondust-
rsvmark schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:12:
Thanks voor het meten. Als ik jou goed heb begrepen heb ik dus een rack met een diepte nodig van 44 cm (34 + 5 + 5) om de kast volledig te laten steunen. Klopt dat?

Bij een passief gekoelde videokaart, althans de Club3D 2600 pro die ik op het oog heb, zit het koelelement niet aan de kant van de cpu maar aan de andere kant. Ik denk dat de warmte hierdoor wellicht niet goed weg kan. Daarnaast lijkt het me dat het koelelement hierdoor verhindert dat het aangrenzende PCI-slot wordt bezet. Alhoewel, een wifi-kaart is natuurlijk niet zo groot.

Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/23063.jpg

Wie kan bevestigen dan wel tegenspreken dat op een mATX bord een passief gekoelde videokaart gecombineerd kan worden met een wifi-kaart en geluidskaart?

• Stefke
-Moondust- schreef op woensdag 12 september 2007 @ 19:43:
[...]

Thanks voor het meten. Als ik jou goed heb begrepen heb ik dus een rack met een diepte nodig van 44 cm (34 + 5 + 5) om de kast volledig te laten steunen. Klopt dat?

Bij een passief gekoelde videokaart, althans de Club3D 2600 pro die ik op het oog heb, zit het koelelement niet aan de kant van de cpu maar aan de andere kant. Ik denk dat de warmte hierdoor wellicht niet goed weg kan. Daarnaast lijkt het me dat het koelelement hierdoor verhindert dat het aangrenzende PCI-slot wordt bezet. Alhoewel, een wifi-kaart is natuurlijk niet zo groot.

[afbeelding]

Wie kan bevestigen dan wel tegenspreken dat op een mATX bord een passief gekoelde videokaart gecombineerd kan worden met een wifi-kaart en geluidskaart?
Als je de 2 zijfans gebruikt is dat geen probleem. Let wel op dat de Club3d geen component adapter meelevert, alleen een composiet adaptertje. Om die reden heb ik mijn Club3d RMA retour gestuurd.

• -Moondust-
stefijn schreef op woensdag 12 september 2007 @ 20:00:
[...]

Als je de 2 zijfans gebruikt is dat geen probleem. Let wel op dat de Club3d geen component adapter meelevert, alleen een composiet adaptertje. Om die reden heb ik mijn Club3d RMA retour gestuurd.
In de Antec Fusion zitten al 2 casefans (aan de CPU-kant). Bedoel jij die casefans of doel je op uitbereiding van het aantal casefans? In dat laatste geval, waar moet die extra casefan dan gemonteerd worden?

Van de Club3D ga ik de twee DVI-poorten gebruiken. De ene DVI-poort sluit ik via een DVI-DVI-kabel aan op mijn beamer en op de andere DVI-poort sluit ik een monitor aan. Component, composiet, s-video, etc. gebruik ik allemaal niet.

En, weet jij zeker dat er door het koelelement van de Club3D genoeg ruimte overblijft of de andere twee PCI-sloten te gebruiken?

[ Voor 7% gewijzigd door -Moondust- op 13-09-2007 20:35 ]

• Stefke
Ik bedoel die 2 zijfans.

Afbeeldingslocatie: http://www.stefijn.com/anonymous/pics_online/antecfusion.jpg
Niet mijn PC overigens

De videokaart sluit bijna tot bovenaan aan. Ik heb fan 2 iets sneller gezet dan fan 1, zodat ie de lucht wat meer langs die bocht trekt (tenminste, dat denk ik). Fan 1 haalt zijn verse lucht vnl. uit het rooster aan de CPU-zijde van de videokaart.

Op het moederbord op dit plaatje zitten de 2 volwaardige PCI-sloten direct aan naast het AGP-slot PCI-E-slot, ik DENK dat dat niet past naast zo'n club3d, dat dan dus 1 PCI-slot niet bruikbaar is. Er zijn echter ook mobo's waar het kleine 1x PCI-slotje tussen de AGP PCI-E-slot en de 2 PCI sloten zitten, dat gaat zeker wel passen.

• -Moondust-
stefijn schreef op donderdag 13 september 2007 @ 20:59:
Ik bedoel die 2 zijfans.

[afbeelding]
Niet mijn PC overigens

De videokaart sluit bijna tot bovenaan aan. Ik heb fan 2 iets sneller gezet dan fan 1, zodat ie de lucht wat meer langs die bocht trekt (tenminste, dat denk ik). Fan 1 haalt zijn verse lucht vnl. uit het rooster aan de CPU-zijde van de videokaart.

Op het moederbord op dit plaatje zitten de 2 volwaardige PCI-sloten direct aan naast het AGP-slot, ik DENK dat dat niet past naast zo'n club3d, dat dan dus 1 PCI-slot niet bruikbaar is. Er zijn echter ook mobo's waar het kleine 1x PCI-slotje tussen de AGP en de 2 PCI sloten zitten, dat gaat zeker wel passen.
Ah thanks voor de uitleg, heel duidelijk. Ik vraag me wel of in hoeverre bij die insteekkaarten een goede airflow ontstaat. Maar als het bij jou goed werkte dan maak ik me geen zorgen.

• Stefke
-Moondust- schreef op donderdag 13 september 2007 @ 21:54:
[...]

Ah thanks voor de uitleg, heel duidelijk. Ik vraag me wel of in hoeverre bij die insteekkaarten een goede airflow ontstaat. Maar als het bij jou goed werkte dan maak ik me geen zorgen.
Ik had geen insteekkaarten buiten de Club3d.

Net even gekeken; mijn moederbord (Intel Moederbord Stoughton DG965OTMKR met DTS-geluidschip*) heeft inderdaad zo'n klein PCI-slotje naast de PCI-Ex16 slot zitten, dus er is voldoende ruimte om nog 2 PCI-kaarten in te steken.
Tevens betekent dit dat het slotklepje weg kan blijven waardoor er een inlaat direct tussen de Club3d en de PCI-kaarten zou ontstaan (waar je nu duidelijk ziet dat de 3 slotklepjes open van structuur zijn en dus zowieso al lucht doorlaten **)

(*) goed bord voor HTPC gezien de supergeluidschip met optische uitgang en ruime S-ata/raid mogelijkheden. Helaas echter zga geen overclockmogelijkheden..
(**)dit vervalt natuurljk als je PCI-kaarten monteert.

Zal nog effe plaatje van mijn PC maken (nu dus zonder videokaart)
Afbeeldingslocatie: http://www.stefijn.com/anonymous/pics_online/antecfusion2.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door Stefke op 13-09-2007 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Voor de mensen die hun fusion nog stiller willen maken?!
In dit artikel geven ze een indruk van de fusion en een paar tips om hem stiller te krijgen!!
http://www.silentpcreview.com/article591-page1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Bij mij is het voornamelijk de voeding die ik hoor, rammelt een beetje. Ik heb nog een andere Antecvoeding liggen (uit een cheape kast, 380w met 2 fans) die véél stiller is (onhoorbaar) alleen ontbreken daar wat kleine draadjes, die zou ik eerst moeten modden.

Mooie review verder :) waarbij opgemerkt wordt dat idd de voeding wat stiller kon.

De 2 120mm fans heb ik op 7 volt draaien, zodat die niet meer hoorbaar zijn in de middelste stand.

[ Voor 26% gewijzigd door Stefke op 18-09-2007 21:33 ]

• rsvmark
stefijn schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 21:24:
Bij mij is het voornamelijk de voeding die ik hoor, rammelt een beetje. Ik heb nog een andere Antecvoeding liggen (uit een cheape kast, 380w met 2 fans) die véél stiller is (onhoorbaar) alleen ontbreken daar wat kleine draadjes, die zou ik eerst moeten modden.

Mooie review verder :) waarbij opgemerkt wordt dat idd de voeding wat stiller kon.

De 2 120mm fans heb ik op 7 volt draaien, zodat die niet meer hoorbaar zijn in de middelste stand.
Vond je de laagste stand onvoldoende dan?
Weet niet wat voor systeem je hebt, bij mij draaien ze op de laagste stand en komt de proc (be-2350) stressed niet boven de 37 graden?!

Ik zag trouwens een blz terug dat je problemen had met het in standby zetten met de remote.
Ik heb de ir receiver van microsoft weer aangesloten en dit werkt een stuk prettiger (oa in standby zetten!).
Niet echt een oplossing natuurlijk maar voor mij goed te doen!

[ Voor 15% gewijzigd door rsvmark op 19-09-2007 01:01 ]

Verwijderd

Ik zit ook in de " uitzoek fase" voor mn HTPC, de tips hier voor een passive videokaart zijn erg handig :)

Mijn audio meubel heeft echter beperkte ruimte qua hoogte.
Ik heb veel andere minder hoge kasten overwogen alleen vind deze toch het mooiste en de inbouw mogelijkheden bij die lagere kasten is toch erg beperkt.

Is het mogenlijk om de huidige voetjes van de fusion af te halen ?
Zou iemand kunnen meten wat de hoogte is van de kast zonder die voetjes?

• rsvmark
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 13:54:
Ik zit ook in de " uitzoek fase" voor mn HTPC, de tips hier voor een passive videokaart zijn erg handig :)

Mijn audio meubel heeft echter beperkte ruimte qua hoogte.
Ik heb veel andere minder hoge kasten overwogen alleen vind deze toch het mooiste en de inbouw mogelijkheden bij die lagere kasten is toch erg beperkt.

Is het mogenlijk om de huidige voetjes van de fusion af te halen ?
Zou iemand kunnen meten wat de hoogte is van de kast zonder die voetjes?
De ventilatie in de kast is ook afhankelijk van gaatjes aan de onderzijde dus hier moet je wel rekening mee houden met het "verlagen" van je kast. Schat dat de kast ongeveer 1 a 1.5 cm van de grond af staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beurlap
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-08 21:44

Beurlap

Kak!

Ik heb sinds kort ook een antec fusion V2 kast in mijn bezit, alles werkt goed, zelfs het display doet het perfect.

Ik heb wel het volgende probleem.
Wanneer ik de PC reboot of uit zet (zonder de stroom uit te schakelen achter op de voeding) en later weer aan zet, dan blijf't hij hangen bij het starten van windows (het balkje stopt en doet verder niets meer). Wanneer ik de reset-knop gebruik en hij start opnieuw op, dan werkt het wel gewoon.

Als ik in windows de slaapstand gebruik, gaat de PC netjes in slaapstand, echter bij het opnieuw opstarten loopt de hele balk vol, maar dan doet'ie ook niets meer. Wanneer ik dan weer de reset knop gebruik, krijg ik bij het opnieuw opstarten twee mogelijkheden. Wanneer ik dan kies om verder te gaan met het starten van het systeem vanuit de slaapstand, werkt het wel.

Het lijkt er wel op dat, zolang de stroom erop staat, het systeem niet goed opnieuw kan opstarten. Zodra ik de schakelaar achterop de voeding uit en aan gezet heb of de reset-knop gebruikt heb werkt het allemaal wel gewoon weer.

Ik gebruik Windows XP Media Center Edition

Mijn PC bestaat uit de volgende onderdelen:
Mainboard : Asus P5GC-VM
Chipset : Intel i945G/GZ
Processor : Intel Core 2 Duo E6600 @ 2400 MHz
Physical Memory : 2048 MB (2 x 1024 DDR2-SDRAM )
Video Card : Nvidia Corp NVIDIA GeForce 8500 GT
Hard Disk : SAMSUNG (500 GB) (SATA)
Kast: Antec Fusion V2 Silver met bijgeleverde voeding
Keyboard/Muis: Logitec Cordless Desktop Internet 1500 Laser (USB)

Is er iemand die enig idee heeft hoe dit kan komen? Ik heb al van alles lopen zoeken, maar kom er zelf niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djodjotje1
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2024
Sinds een paar dagen heb ik de kast ook en moet zeggen dat het tot nu toe niet tegenvalt. Alles ziet er goed uit en goed doordacht, heb alleen twee probleempjes open staan.

1e Standby met de afstandsbediening werkt niet, maar ik moet het eea nog uitproberen.
2e De volumeknop doet niets en dat zie ik nog nergens, kan ermee te maken hebben dat de software geen soundkaart vind, beetje onduidelijk geluid werkt wel met de afst. bed.

rest nog om een twee versterkers in te bouwen, moet nog plaats voor zijn. Dit wil ik graag omdat ik gek wordt van al die troep die om het MCE heen.

intel 946GZIS 6400 Vista met MS ab

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~erik_janssen/image001.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Djodjotje1 op 07-10-2007 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Heb net een HTPC voor m'n ouders gemaakt (versie 3 ondertussen, de v1 zat in hun huis-PC gebouwd en was qua multitasking extreem onhandig, v2 was een Asus Pundit based apparaat dat continu oververhit was en waarvan de fan bleef loeien, dus het werd tijd voor een koele, stille kast) met een Antec Fusion v2 zilver. Op hardware.info zag ik de link naar dit topic met de afstandsbediening-power on-truc, dus die heb ik ook ingebouwd. Werkt erg nice! En in de zilveren versie hoef je niks te verbouwen aan het kapje (wat er overigens bij mij wel was), want het gaatje gaat er ver genoeg voor.

Ik maak me alleen een beetje zorgen om de HD - in de Pundit hebben we een HD getoasted die te warm werd en daarom de geest gaf, in de Fusion zitten deze eigenlijk ook wel vrij ver verwijderd van enige actieve koeling... Iemand een idee of dit een issue zou kunnen zijn of maak ik me onnodig druk?

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Niet online
Acolyte57 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 05:20:
Heb net een HTPC voor m'n ouders gemaakt (versie 3 ondertussen, de v1 zat in hun huis-PC gebouwd en was qua multitasking extreem onhandig, v2 was een Asus Pundit based apparaat dat continu oververhit was en waarvan de fan bleef loeien, dus het werd tijd voor een koele, stille kast) met een Antec Fusion v2 zilver. Op hardware.info zag ik de link naar dit topic met de afstandsbediening-power on-truc, dus die heb ik ook ingebouwd. Werkt erg nice! En in de zilveren versie hoef je niks te verbouwen aan het kapje (wat er overigens bij mij wel was), want het gaatje gaat er ver genoeg voor.

Ik maak me alleen een beetje zorgen om de HD - in de Pundit hebben we een HD getoasted die te warm werd en daarom de geest gaf, in de Fusion zitten deze eigenlijk ook wel vrij ver verwijderd van enige actieve koeling... Iemand een idee of dit een issue zou kunnen zijn of maak ik me onnodig druk?
Je maakt je onnodig druk. Zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Acolyte57 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 05:20:

Ligt eraan wat je nog meer voor hardware gebruikt denk ik.
Mijn fusion blijft vrij koel en gebruik dus een passieve koeler voor de proc (amd-be2350).
Ik heb de 2 case fans op de laagste stand en tijdens bedrijf is mijn mobo temp 36 graden en mijn proc 37.
Ik heb er een 500gb samsung spinpoint hd inzitten.
Ik zal eenz zo'n prog draaien wat de temp van mijn hd in de gaten houd, kan ik je misschien wat meer vertellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort ook een V2 kast (black), maar heb enorme problemen met mijn MB (Asus p5b VM DO). Ik kom niet in de Bios. Alles geprobeerd.
Nu las ik ergens dat het kan liggen aan het ontbreken van een interne speaker. Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Bij mijn V2 fusion en asus m2a-vm hdmi ontbreekt ook de interne speaker aansluiting en die heeft deze problemen niet dus lijkt me ver gezocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stond op de Asus site (forum).
Ben een beetje ten einde raad. Krijg gewoon maar geen beeld. Alles draait en doet het, maar geen beeld en dus geenbios...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Laatst online: 28-08 09:13
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 12:30:
Ik heb sinds kort ook een V2 kast (black), maar heb enorme problemen met mijn MB (Asus p5b VM DO). Ik kom niet in de Bios. Alles geprobeerd.
Nu las ik ergens dat het kan liggen aan het ontbreken van een interne speaker. Iemand daar ervaring mee?
Kom niet in het bios... Maar waar wel? Gaat de PC uberhaupt aan? Gaan de fans draaien en blijven ze draaien? Ik weet nog goed dat mijn HTPC wel startte en daarna meteen weer uitging. Bleek dat ik NOG een voedingskabeltje moest aansluiten op mijn mobo. Ja voor mij was dat nieuw :+

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles gaat aan, display, alle fans, lampje op het moederbord brand. Tijdens opstarten flitsen lampjes toetsenbord wel even op. Alleen geen beeld....

Het enige wat aangesloten is op het MB is de CPU, één reepje ram en de voeding, toestenbord en beeldscherm...

Al andere voeding geprobeerd, ram gewisseld, andere beeldscherm, nieuwe koelpasta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een topkast is dit zeg _O_

Heb maandag m'n hardware binnen gekregen met een Asus P5L-VM 1394 bord, Core2Duo E6420, 2GB ram en een Club3d 2600 Pro (passief!) kaartje. Originele plan was om van een CF 8GB kaartje te laten booten maar dat was zo verschrikkelijk traag dat ik dat idee maar heb vervangen door er een simpele 80G sata schijf in te hangen die dankzij de top ophanging van de schijven muisstil is (geen vibraties etc).

Heb eerst Vista geprobeerd met Mediacenter, ziet er netjes uit en werkt ook met het LCD-panel, alleen de performance is zo bagger dat ik maar snel Windows XP erop heb gezet.

Zit alleen met 3 dingen: de IR-receiver werkt niet, ben al aan het kijken geweest bij iMon etc, het LCD-panel heeft geen ondersteuning voor mediaportal en m'n Pinnacle PCTV Pro kaartje geeft fouten van "unable to create graph" als ik de TV-kaart selecteer etc.

Iemand ervaring met een Pinnacle PCTV Pro onder Windows XP Pro SP2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 13:53:
Iemand ervaring met een Pinnacle PCTV Pro onder Windows XP Pro SP2?
Nee, maar wel met Mediaportal en dit kreng. Op het Mediaportal forum is een driver te vinden die de LCD ondersteund. (de iMON LCD driver voor de ExternalDisplay extensie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djodjotje1
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2024
@Bakove

Ik heb de IR in gebruik van MS en die doet in een keer wat hij moet doen, nieuwste software van Antec en alles liep als een trein. Kleine modificatie om de aan en uit knop samen te gebruiken, staat op de site van de leverancier.

Puik spulletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-08 23:02

Erw

Djodjotje1 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:09:
@Bakove

Ik heb de IR in gebruik van MS en die doet in een keer wat hij moet doen, nieuwste software van Antec en alles liep als een trein. Kleine modificatie om de aan en uit knop samen te gebruiken, staat op de site van de leverancier.

Puik spulletje.
Dus je gebruikt de ingebouwde IR ?

Waar heb je die software gevonden? op de antec site vind ik ff niks

[ Voor 7% gewijzigd door Erw op 16-10-2007 21:46 ]

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik kan op Antec ook niet meer vinden waar die drivers staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Hier kun je de laatste beta vinden:
http://www.soundgraph.com...cStateId=1&writingLevel=8

Deze gebruik ik ook onder Vista en werkt bij mij probleemloos met de Asus M2A-VM HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mediacj schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 16:57:

Deze gebruik ik ook onder Vista en werkt bij mij probleemloos met de Asus M2A-VM HDMI
Ik heb deze software geinstalleerd, ik moet zeggen een hele verbetering.
Voordelen t.n.v. eerdere versie:

1) lijkt stabieler te werken.
2) Geeft nu aan als het systeem aan het opnemen is [rec], dus het is niet meer nodig om ledjes
te plaatsen 8)
3) geeft nu ook de titels van het desbetreffende programma weer tijdens het afspelen cq. live TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Mediacj schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 16:57:

Bedoel je vista 32 of 64??
Heb deze beide ginstalleerd gehad en met mijn be-2350 proc vond ik alles wat traag!
Ben dus overgestapt op xp mce maar vond vista er toch wat mooier uitzien en ook qua bediening wat verbeterd.
Heb nu de 5200+ besteld dus ga straks weer vista proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Ik gebruik het onder Vista 32, is niet super snel maar werkt prima in combinatie met de BE2350.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Niet online
Iemand hier al ooit iets mee geprobeerd?

http://lcdsmartie.sourceforge.net/

Werkt dit op de VFD van de Fusion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Ik heb sinds deze week mijn nieuwe HTPC plus de ANTEC Fusion black kast.

Systeem specs:
Windows XP Media Center (had ik nog liggen)
Intel Duocore 6750 4mb cache 2,66Ghz
2GB Intern geheugen
Geforce 8600GT 512MB
500GB HDD Samsung
Toshiba HD DVD speler
Gebruikte cooler een silverstone NT-01 passief

System temps:
Case:38 graden
CPU: 35 graden

Systeem speelt elke media vlekkeloos af HD DVD zonder enige probleem. X264 geen probleem.

Enige jammer is dat ik voor HD DVD's powerdvd moet opstarten omdat mediacenter dit niet kan :( maargoed zo vaak kijk ik die ook niet :D.

LCD van het display van de kast werkt perfect aan en uit zetten gaat goed. En ook de informatie wordt goed doorgeven met de laatste software. Geen rare problemen nog tegen gekomen.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 14:08
Ik ga ook voor de Antec Fusion V2 (silver)

Antec Veris Fusion V2 430W
Asus M2A-VM/HDMI AM2 (mATX)
AMD Athlon X2 BE-2400 AM2
Samsung 500Gb 7200rpm SATA II 16Mb
MS Windows VISTA Home Premium NL
Crucial 2GB Kit DDR2 800MHz

Ik ga de onboard HDMI uitgang gebruiken op mijn samsung 720p lcd.

Welke koeler raden jullie mij aan voor dit systeem (pasief of actief), en klopt het dat de kast rond 14cm hoog is ?

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb deze kast sinds kort ook in mijn bezit. Nu is mijn vraag of er nog iemand een goede suggestie heeft voor een goede en rustige cpu cooler voor een Intel Core 2 Duo E6750.

Hoor het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Ik en enkele anderen hebben de Scythe Mini Ninja koeler gemonteerd ZONDER fan, passief dus. De koeler is groot en past net in de kast. Voor energiezuinige procs (45 Watt) werkt dat uitstekend. De CPU temp komt niet boven de 40 graden stressed. Ik weet wat de warmteafgifte van jouw proc is, maar je kan overwegen deze passieve oplossing te kiezen. Hoe minder fans, hoe minder lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 14:08
-Moondust- schreef op zondag 04 november 2007 @ 09:11:
Ik en enkele anderen hebben de Scythe Mini Ninja koeler gemonteerd ZONDER fan, passief dus. De koeler is groot en past net in de kast. Voor energiezuinige procs (45 Watt) werkt dat uitstekend. De CPU temp komt niet boven de 40 graden stressed. Ik weet wat de warmteafgifte van jouw proc is, maar je kan overwegen deze passieve oplossing te kiezen. Hoe minder fans, hoe minder lawaai.
Dus de 2 fans aan de zijkant zorgen voor de warmteafvoer van je processor? 40 gr stressed is netjes.
(heb het al gevonden hoogte kast 14cm)

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Justin2000 schreef op zondag 04 november 2007 @ 09:51:
[...]

Dus de 2 fans aan de zijkant zorgen voor de warmteafvoer van je processor? 40 gr stressed is netjes.
(heb het al gevonden hoogte kast 14cm)
Ja en die draaien zelfs op hun laagste stand :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Ik ben ook aan het kijken voor een htpc en de antec fusion v2 lijkt me een mooie kast voor een mooie prijs. Ik zit alleen met 1 ding: de 2 12cm fans aan de zijkant.
Het is namelijk de bedoeling dat de pc in mijn tv\stereomebel komt, die precies op maat is voor hi-fi apparatuur. (46,5 centimeter breed).

Dat betekend dus dat ik met deze kast aan de zijkant als ik heel erg mijn best doe net 2 centimeter vrij heb. Onder en boven is geen probleem. Als het nodig is kan hij aan de bovenkant zo 20 centimeter ruimte krijgen, en achter is ook zat ruimte. Aan de zijkant kan ik helaas niets veranderen.

Is er iemand die deze kast heeft in eenzelfde situatie en die kan vertellen of de 2 fans dan uberhaupt nog effect hebben? Of kan ik beter kijken voor een kast met fans aan de achterkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
milenko79 schreef op zondag 04 november 2007 @ 14:20:
Ik ben ook aan het kijken voor een htpc en de antec fusion v2 lijkt me een mooie kast voor een mooie prijs. Ik zit alleen met 1 ding: de 2 12cm fans aan de zijkant.
Het is namelijk de bedoeling dat de pc in mijn tv\stereomebel komt, die precies op maat is voor hi-fi apparatuur. (46,5 centimeter breed).

Dat betekend dus dat ik met deze kast aan de zijkant als ik heel erg mijn best doe net 2 centimeter vrij heb. Onder en boven is geen probleem. Als het nodig is kan hij aan de bovenkant zo 20 centimeter ruimte krijgen, en achter is ook zat ruimte. Aan de zijkant kan ik helaas niets veranderen.

Is er iemand die deze kast heeft in eenzelfde situatie en die kan vertellen of de 2 fans dan uberhaupt nog effect hebben? Of kan ik beter kijken voor een kast met fans aan de achterkant?
Effect heeft het altijd, als de uitgeblazen lucht maar weg kan en als er aanvoer van lucht mogelijk blijft. In een gesloten kast wordt het wat minder. En je hebt kans dat het blazen van de fans meer hoorbaar wordt.

Ik vind overigens de voeding van mijn v2 niet zo heel erg stil, op de een of andere manier met de kast dicht stil, met de plaat erop hoor ik hem ineens heel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Bakove schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:31:
Iemand hier al ooit iets mee geprobeerd?

http://lcdsmartie.sourceforge.net/

Werkt dit op de VFD van de Fusion?
zal eens proberen
Pagina: 1 2 3 Laatste