Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
Zou iemand voor mij op kunnen meten hoelang de kast is inclusief de knoppen aan de voorkant en de kabels aan de achterkant. Heb namelijk een kast waar hij in moet die maar 45cm diep is en ik wil graag weten of hij daar zonder problemen in past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-10 21:12
Ik heb ook een meubel die is 49 diep, heb ik iets meer ruimte nodig voor stekkers/ koeling dan zaag ik er wel een stuk uit (dun plaat materiaal dus kan altijd nieuwe plaat erachter tegenaan slaan)

Hij is 41 diep dus je hebt wel minimaal een kast nodig van 45/46 cm diep.

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Laatst online: 08-06 15:03
Als ik het zo goed begrijp zou ik dus de antec goed in me kast kwijt kunnen. Past dat ook met een dvi stekker. of zou ik dan uit moeten wijken naar een hdmi stekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
http://gathering.tweakers...message/29021379#29021379
-Moondust- schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 23:42:
Ahja, het LCD display van de Antec Fusion Black. Ik heb er nog geen software voor geinstalleerd, omdat ik er alles behalve kapot van ben. Momenteel licht alles op het display op en bevestigt het resultaat de negatieve verhalen over het display. De achtergrond is inderdaad donkerblauw en de symbolen en pixels zijn lichtblauw (feller als het ware). Het contrast is echt slecht. Ik kan het display goed aflezen van een halve meter afstand maar vanaf een meter is alles zo goed als onleesbaar. Wellicht dat het middelste gedeeldte nog meevalt als daar teksten staan, maar ik ben weinig enthousiast. Als het contrast niet te verbeteren is, dan overweeg ik het display helemaal uit te zetten. Nu geeft het een blauw schijnsel af welke storend werkt.

Ik zal binnenkort foto's plaatsen van het display zodra ik het aan de praat heb gekregen. Dan kunnen jullie het zelf beoordelen.
Kan iemand mij vertellen of dit ook zo is bij de V2 (silver) of heeft die wel een goed display?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-10 17:03
whocarez schreef op zondag 04 november 2007 @ 22:05:
Als ik het zo goed begrijp zou ik dus de antec goed in me kast kwijt kunnen. Past dat ook met een dvi stekker. of zou ik dan uit moeten wijken naar een hdmi stekker?
Maakt qua diepte weinig verschil denk ik !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Justin2000 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 13:49:
Welke koeler raden jullie mij aan voor dit systeem (pasief of actief), en klopt het dat de kast rond 14cm hoog is ?
Ik heb in de HTPC van m'n ouders een passieve Thermalright SI-128 gestopt. Belachelijk groot stuk metaal, maar hij past prima in de kast. Ik heb zo geen temps voor je, maar hij draait dag en nacht probleemloos.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Bakove schreef op zondag 04 november 2007 @ 22:49:
http://gathering.tweakers...message/29021379#29021379

[...]

Kan iemand mij vertellen of dit ook zo is bij de V2 (silver) of heeft die wel een goed display?
De zilveren heeft een vfd en geen lcd.
Verwacht geen wonderen van dit display, vanaf meer dan een meter of 2 zie je er weinig meer van!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Ik wil eigenlijk de standaard fans van de fusion vervangen en ze geregeld hebben door het mobo.
Is het mogelijk om twee nieuwe fans in serie te zetten en dan op een mobo aansluiting aan te sluiten of trekt dat teveel stroom voor het mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCkY82
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-09 20:48
stefijn schreef op donderdag 13 september 2007 @ 22:01:
[...]

Ik had geen insteekkaarten buiten de Club3d.

Net even gekeken; mijn moederbord (Intel Moederbord Stoughton DG965OTMKR met DTS-geluidschip*) heeft inderdaad zo'n klein PCI-slotje naast de PCI-Ex16 slot zitten, dus er is voldoende ruimte om nog 2 PCI-kaarten in te steken.
Tevens betekent dit dat het slotklepje weg kan blijven waardoor er een inlaat direct tussen de Club3d en de PCI-kaarten zou ontstaan (waar je nu duidelijk ziet dat de 3 slotklepjes open van structuur zijn en dus zowieso al lucht doorlaten **)

(*) goed bord voor HTPC gezien de supergeluidschip met optische uitgang en ruime S-ata/raid mogelijkheden. Helaas echter zga geen overclockmogelijkheden..
(**)dit vervalt natuurljk als je PCI-kaarten monteert.

Zal nog effe plaatje van mijn PC maken (nu dus zonder videokaart)
[afbeelding]
Stefijn,

Ik zie dat jij een Intel Mobo hebt met onboard video. Weet jij ook of die onboard video HD materiaal op 1080P goed afspeeld?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
rsvmark schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:37:
Ik wil eigenlijk de standaard fans van de fusion vervangen en ze geregeld hebben door het mobo.
Is het mogelijk om twee nieuwe fans in serie te zetten en dan op een mobo aansluiting aan te sluiten of trekt dat teveel stroom voor het mobo?
Ik heb er twee NEXUS fans ingezet, werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-10 11:45
RiCkY82 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 13:52:
[...]

Stefijn,

Ik zie dat jij een Intel Mobo hebt met onboard video. Weet jij ook of die onboard video HD materiaal op 1080P goed afspeeld?

Alvast bedankt!
Geen idee, kan eens uitproberen maar denk niet. Volgens mij kan deze chip ook niet gebruikt worden icm een videokaart, hij schakelt volgens mij uit als je een videokaart plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcell
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02-2023
Ik wil deze kast ook gaan aanschaffen i.c.m. een asus 8600gt 256mb silent maar ik vrees dat ik niet uit kom met de ruimte op de meeste mATX moederborden (er komt een E6750 in overigens). Er moet nog een terratec aureon 5.1 geluidskaart en een FloppyDTV kaart naast. Volgens mij bieden alleen de intel moederborden (ik had de DG33BU gezien) voldoende ruimte voor dit allemaal in te huisvesten of weet iemand nog andere moederborden waar het pci-e slot niet zo dicht tegen de gewone pci sloten aanzit?

@stefijn: Zou je misschien eens een fotootje willen posten van jou kast MET de videokaart om een indruk te krijgen van hoeveel ruimte dit ding in beslag neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Zie pagina 3. Zo lang is het topic nog niet? :?

o, met videokaart..

[ Voor 19% gewijzigd door Stefke op 07-11-2007 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcell
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02-2023
rsvmark schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:12:
Hier zie je hoeveel ruimte je over hebt met een scythe ninja mini cpu koeler.

[afbeelding]

Bij mij gaat de fan erop weg omdat passief koelen voldoende is. Volgens mij onstaat er dan voldoende ruimte voor een passief gekoelde videokaart en aan de andere kan voldoende ruimte om je pci sloten te vullen met wifi en soundkaart!

De voetjes zijn trouwens 5 cm in doorsnede, in de breedte 29 cm uit elkaar en in de diepte 34 ;)
Welke processor hou jij koel onder dat ding? Zou een E6750 het ook trekken daaronder met passieve koeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Hardcell schreef op donderdag 08 november 2007 @ 11:44:
[...]

Welke processor hou jij koel onder dat ding? Zou een E6750 het ook trekken daaronder met passieve koeling?
Nu een be-2350 (45W) maar als het goed is test ik volgende week mijn nieuwe 5200+ (65W), wie weet heb je daar meer aan!
Op dit moment heb ik het probleem dat alles in een afgesloten kast staat en dus de temp te hoog oploopt als ik de kast dichtlaat.
Zodra de nieuwe noctua fans beschikbaar komen koop ik er drie. Twee in de fusion en een achter in mijn kast om de warme lucht van de htpc en vooral mijn onkyo 705 af te zuigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Hardcell schreef op woensdag 07 november 2007 @ 19:53:
Ik wil deze kast ook gaan aanschaffen i.c.m. een asus 8600gt 256mb silent maar ik vrees dat ik niet uit kom met de ruimte op de meeste mATX moederborden (er komt een E6750 in overigens). Er moet nog een terratec aureon 5.1 geluidskaart en een FloppyDTV kaart naast. Volgens mij bieden alleen de intel moederborden (ik had de DG33BU gezien) voldoende ruimte voor dit allemaal in te huisvesten of weet iemand nog andere moederborden waar het pci-e slot niet zo dicht tegen de gewone pci sloten aanzit?

@stefijn: Zou je misschien eens een fotootje willen posten van jou kast MET de videokaart om een indruk te krijgen van hoeveel ruimte dit ding in beslag neemt?
Ik heb de gigabyte GA-G31MX-S2 en een 8600GT SIlent 512MB van club3d genoeg ruimte. En als cpu een 6750 met silverstone N01 passieve koeler dit past perfect en komt precies voor 1 van de casefans uit.

Wel heb ik een probleem met het display zo uit het niks geeft die ineens rare tekens heeft heel de nacht uit gestaan kijk ik net staan er rare tekens op. Stekker eruit pc opgestart en afgesloten is het probleem verholpen. Maar dit doet die soms echt vaag. Iemand die dit ook heeft?

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
cool0 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 10:19:
[...]

Ik heb de gigabyte GA-G31MX-S2 en een 8600GT SIlent 512MB van club3d genoeg ruimte. En als cpu een 6750 met silverstone N01 passieve koeler dit past perfect en komt precies voor 1 van de casefans uit.

Wel heb ik een probleem met het display zo uit het niks geeft die ineens rare tekens heeft heel de nacht uit gestaan kijk ik net staan er rare tekens op. Stekker eruit pc opgestart en afgesloten is het probleem verholpen. Maar dit doet die soms echt vaag. Iemand die dit ook heeft?
Die problemen met het display had ik ook onder vista, heb er ook nog geen oplossing voor bij mij staat ie nu uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
[...]
Zie de FAQ op Antec.com m.b..t deze kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyChainsaw
  • Niet online

HappyChainsaw

It's a trick. Get an axe.

Op het forum van Soundgraph (de maker van de LCD / VFD panelen uit de Fusions) staat dat er een omruilactie is gestart voor een bepaalde batch van LCD panelen.
We are replacing LCD/VFD modules that have a certain issue. We are not replacing ALL of the LCD/VFD units. This replacement is for customers that have the issue with standby, and the garbled VFD/LCD.
Misschien Antec Nederland proberen of je ook in aanmerking komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0

cool0

rsvmark schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:06:
[...]

Die problemen met het display had ik ook onder vista, heb er ook nog geen oplossing voor bij mij staat ie nu uit....
Alleen draai ik op windows XP mediacenter. Zal inderdaad eens antec bekijken.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik heb het ook af en toe. Volgens de FAQ van Antec is dat een "normaal" verschijnsel dat veroorzaakt wordt door de manier waarop het scherm zijn power krijgt. Uit- en aanzetten zou het moeten oplossen, dat doet het bij mij in ieder geval wel.

Vraagje: ik heb witte leds in mijn Fusion. Naast dat die van de powerknop veel te hard schijnt zou ik ook de kleur wel willen wijzigen, dat past het wat beter bij mijn Harman Kardon apparatuur. Iemand dat al eens gedaan? (Leds vervangen dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 08:29
stefijn schreef op maandag 12 november 2007 @ 14:43:
Ik heb het ook af en toe. Volgens de FAQ van Antec is dat een "normaal" verschijnsel dat veroorzaakt wordt door de manier waarop het scherm zijn power krijgt. Uit- en aanzetten zou het moeten oplossen, dat doet het bij mij in ieder geval wel.

Vraagje: ik heb witte leds in mijn Fusion. Naast dat die van de powerknop veel te hard schijnt zou ik ook de kleur wel willen wijzigen, dat past het wat beter bij mijn Harman Kardon apparatuur. Iemand dat al eens gedaan? (Leds vervangen dus)
Nooit, gedaan, maar het kan niet moeilijk zijn. Alleen moet je wel je gehele voorkant eraf halen en of je die er dan weer helemaal netjes op krijgt is de vraag, ik durfte het iig niet...

offtopic:
Jij gaat volgens mij voor donkerblauw ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Sensei_D op 13-11-2007 22:25 ]

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik heb er een keer vlug naar gekeken, maar ik had ook niet de indruk dat dat frontpanel er makkelijk af kon. Misschien nog eens goed naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik gebruik een MCE remote (maar dan een Logitech Harmony 885) bij mijn Antec Fusion, maar het is niet mogelijk om - bijv. om muziek te zoeken - tekstinvoer in te schakelen. Daarbij zegt hij dat hij het commando niet kent. Toch een standaardfunctie van MCE, en aangezien de Fusion compatible met Vista en XP MCE zou moeten zijn lijkt me dat ik ook wel tekstinvoer moet kunnen doen.

Iemand ervaring mee?

[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 14-11-2007 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-10 17:18
IMON heeft de driver van de ANTEC aangepast zodat je nu de standaard IMON software kunt gebruiken :-)

Kijk maar eens op: http://www.soundgraph.com...cStateId=1&writingLevel=8

Installeren maar en je zult nog een paar updates krijgen aangeboden...en het werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
stefijn schreef op woensdag 14 november 2007 @ 22:05:
Ik gebruik een MCE remote (maar dan een Logitech Harmony 885) bij mijn Antec Fusion, maar het is niet mogelijk om - bijv. om muziek te zoeken - tekstinvoer in te schakelen. Daarbij zegt hij dat hij het commando niet kent. Toch een standaardfunctie van MCE, en aangezien de Fusion compatible met Vista en XP MCE zou moeten zijn lijkt me dat ik ook wel tekstinvoer moet kunnen doen.

Iemand ervaring mee?
Ik gebruik dezelfde remote maar heb er geen problemen mee, ik gebruik wel de ontvanger van de originele mce remote omdat er via de ir ontvanger van de fusion wat dingen niet werkte. Wellicht moet je dat eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Heb ik niet. Krijg er wel een bij een nog te ontvangen TV-kaart van pinnacle als het goed is, maar ik weet zo niet of er wel zo'n oogje bijgeleverd wordt (neem aan van wel anders heeft die remote niet veel zin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Bij de Hauppauge kits wordt iig wel een media center remote en ontvanger bijgeleverd.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Stefke
Ik heb nu een Pinnacle binnen, met oogje en remote. Met het bijgeleverde oog kan ik wel met mn Harmony letters kiezen (a la SMS).
Hoe kan ik de Antec Fusion Ir-receiver uitschakelen terwijl ik wel de functionaliteit van het scherm behoudt?

• HappyChainsaw
  • Niet online

HappyChainsaw

stefijn schreef op donderdag 22 november 2007 @ 12:41:
Hoe kan ik de Antec Fusion Ir-receiver uitschakelen terwijl ik wel de functionaliteit van het scherm behoudt?
In de VFD-software is een optie "Do not process IR signal" opgenomen, ergens onder "System" geloof ik. Zowel in de Antec OEM software als in de iMON software.

• rsvmark
Mediacj schreef op zondag 18 november 2007 @ 00:42:
IMON heeft de driver van de ANTEC aangepast zodat je nu de standaard IMON software kunt gebruiken :-)

Kijk maar eens op: http://www.soundgraph.com...cStateId=1&writingLevel=8

Installeren maar en je zult nog een paar updates krijgen aangeboden...en het werkt prima.
Krijg alleen de pc niet uit standby met deze software, verder werkt die idd prima.
Alleen zou ik dus de ir ontvanger uit willen schakelen en laat deze functie ner nou net niet meer inzitten :|
Iemand een idee hoe ik de pc uit standby kan halen met deze software?

• HappyChainsaw
  • Niet online

HappyChainsaw

Die functie zit er wel in... alle updates gedraaid? De iMON komt na installatie nog met een update of twee.

Sterker nog, de software meldt me net dat er weer een nieuwe update uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Werkt goed, lekker uitgebreid en een stuk sneller volgens mij dan de oude software. De update werkt alleen niet; als ik op download klik ga ik niet naar de pagina waar ik de update kan halen gebeurd er niks.

Wat is de link van die updatepagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Andere vraag: ik heb nu een of andere knop op mijn bureaublad zweven die verder niet echt iets doet (niks anders dan de trayicon). Heb nog nietkunnen vinden hoe die weg kan, en hij is vrij irritant want hij blijft overal bovenop zitten. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
hmm...de laatste versie van deze nieuwe Imon software geeft heel vaak een verneukt VFDscherm, meerdere keren per dag. Voorheen had ik er nauwelijks last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0

cool0

Mijn VFD is ook helemaal kapot rare tekens en dergelijke. De kast is mooi maar dat het display niet goed is vind ik toch best wel erg van Antec dat ze dit niet hebben gecontroleerd. Ik ga mijn display in iedergeval opsturen want dit is geen doen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
cool0 schreef op maandag 03 december 2007 @ 12:40:
Mijn VFD is ook helemaal kapot rare tekens en dergelijke. De kast is mooi maar dat het display niet goed is vind ik toch best wel erg van Antec dat ze dit niet hebben gecontroleerd. Ik ga mijn display in iedergeval opsturen want dit is geen doen zo.
Probeer eens je kast uit te zetten (stroom eraf). Hij is ws. niet kapot maar verstoord. Dat heb ik met de nieuwe software meerdere keren per dag. Met de oude af en toe.
Schijnt iets van RMA voor te zijn, maar heb me er nog niet echt in verdiept (alhoewel het wel begint te storen), staat 1 pagina terug e.e.a over

[ Voor 14% gewijzigd door Stefke op 03-12-2007 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

bij mij gebeurt het af en toe dat het schermpje uit is. Herstarten help niet... de vorige keer deed 'ie het opeens weer.

Gaat bij jullie trouwens het schermpje uit als je de pc ook uitzet? Bij mij brandt het schermpje namelijk ook wanneer de pc uit staat.

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Alleen als ik de knop achter omzet (of stekker eruit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Niet online
mr. TCB schreef op maandag 03 december 2007 @ 12:57:
Gaat bij jullie trouwens het schermpje uit als je de pc ook uitzet? Bij mij brandt het schermpje namelijk ook wanneer de pc uit staat.
Dit is normaal gedrag. Ik heb echter een tool geschreven die de LCD uitzet. Als ik op de remote-shutdown key druk dan word eerst dat script uitgevoerd voordat ie in S3-standby gaat.

Als je wilt, dan mail ik het je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Kan die ook gebruikt worden om hem te resetten als ie f*cked*p is? In plaats van de case uit en aanzetten dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Niet online
stefijn schreef op maandag 03 december 2007 @ 13:25:
Kan die ook gebruikt worden om hem te resetten als ie f*cked*p is? In plaats van de case uit en aanzetten dus?
Ik vermoed van niet. Je kunt het natuurlijk altijd proberen.

De reden dat ik vermoed van niet is dat de communicatie (USB) met de LCD gewoon op hol geslagen is als hij f*cked is en er dus niet tegen aan te praten is. Gevolg: display leeg maken werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er blijkt een nieuwe driver te zijn bij Antec
deze keer een volledige iMon driver die wel werkt(gaat om driver Fusion Case driver 110207):

http://www.antec.com/us/support_faqDownload.html

voordelen:
- werkt nu ook met itunes
- MCE remotes werken nu ook voor andere multimedia progs
- het is nu mogelijk om zelf de news feeds te configureren(ik heb de amerikaanse meuk weggegooid en o.a. rss feeds van nu.nl toegevoegd
- en nog veel meer features die ik nog moet checken
- lijkt verder ook stabieler te zijn

wel eerst de oude VFD de-installeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 11:35:
Er blijkt een nieuwe driver te zijn bij Antec
deze keer een volledige iMon driver die wel werkt(gaat om driver Fusion Case driver 110207):

http://www.antec.com/us/support_faqDownload.html

voordelen:
- werkt nu ook met itunes
- MCE remotes werken nu ook voor andere multimedia progs
- het is nu mogelijk om zelf de news feeds te configureren(ik heb de amerikaanse meuk weggegooid en o.a. rss feeds van nu.nl toegevoegd
- en nog veel meer features die ik nog moet checken
- lijkt verder ook stabieler te zijn

wel eerst de oude VFD de-installeren ;)
Ik had met deze drivers nog steeds last van het vastlopen van het scherm.
Ook de optie om de ir ontvanger uit te schakelen kon ik niet meer terugvinden. Ik kreeg de pc niet uit standby met de ingebouwde ir ontvanger en met die van microsoft wel.
Iemand hier een oplosiing vvoor???

Verder is de driver qua mogelijkheden idd erg vooruit gegaan!!!

Ik ga zo weer voor een clean install en zal hem dan nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-10 16:01
Waarschijnlijk een stomme vraag maar zou ik bijvoorbeeld een Logitech Harmony 525 Advanced Universal Remote kunnen gebruiken icm de Fusion V2 en Vista ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pred87 schreef op maandag 10 december 2007 @ 19:31:
Waarschijnlijk een stomme vraag maar zou ik bijvoorbeeld een Logitech Harmony 525 Advanced Universal Remote kunnen gebruiken icm de Fusion V2 en Vista ?
Ik gebruik de 885 dus zou niet weten waarom de 525 niet zou werken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist ben ik ook hard aan het knutselen geslagen met mijn nieuwe antec fusion kast...

Alles werkt prima en ben er erg content mee. Echter de vfd werkt niet. Nu lijkt mij dat dit komt omdat ik niet dat power ding aan kan sluiten omdat ik een andere voeding gebruik namelijk de antec neo 430... die is modulair en dat leek me toch een stukje pretiger.

Iemand idee of dat kan werken zonder dat kabeltje, of wellicht is het iets anders... Is er niet ergens een verloop zodat hij op een standaard 4 pin connector kan oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.nl/shop/images/IMG_5253.jpg

Iemand er toevallig zo één over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Niet online
Ja, Antec.

Mailen met de servicedesk en je krijgt er gratis 1 opgestuurd. (Ik wel iig)

Verwijderd

Ik ben toch maar de orgienele voeding gaan gebruiken gezien een modulaire voeding geen toegevoegde waarde heeft, omdat je alle kabels prima in het voeding/dvd-rom deel kwijt kan.

Echter de voeding is nu het luidste in de kast... En niet door de fan maar een hoge piep, gebrom... (edit) en als ik beetje vlot door een pagina heen scroll oid. dan is de piep weg... :(

Ik neem aan dat dit niet normaal is... Hele kast terug? :/ dat ding zit net in elkaar..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2007 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een 3850 of 3870 in deze kast weten te herbergen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals bij velen van jullie is mijn VFD (Antec Veris Fusion Black) ook een stille dood gestorven. Een kort mailtje naar de RMA afdeling van Antec liet mij weten dat deze opgestuurd kon worden ter vervanging.

Na een aantal weken (zeven!) geen VFD in mijn kast te hebben gehad (eigenlijk een prima uitkomst!) heb ik nu een vervangend exemplaar gekregen van Antec welke perfect werkt. Deze vervang VFD zijn volgens Antec allemaal uitvoerig getest dus ik hoop dat deze het langer uithoudt dan de vorige.

De leesbaarheid van de VFD is trouwens niet verbeterd helaas.

Ik heb nu ook twee Scythe S-Flex E case fans (120mm) i.c.m. twee Zalman Fanmate 2 fancontrollers besteld, om de kast wat stiller te maken. Ik vind de grote fans namelijk toch nog teveel geluid produceren voor een HTPC. Ik post zsm een review van mijn bevindingen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2007 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vfd heeft eigelijk maar een dag of wat aan gestaan... Vreselijk ding en je hebt er in principe niks aan. Vooral de slide show van specs van de computer... :X

Ik zou er graag een goeie graka in willen herbergen... Ik heb er nu een 2180 in zitten voorals nog op 3.0 met 2 WD's op raid0 en is al met al een aardig werk paardje... Nu nog een aardige gfk en gamen op m'n 82cm hd tv op 720p zal fantastisch moeten wezen ;) :9~ maar zou dat passen ik kan nergens afmetingen vinden van de 3850 of 3870... Welke toech wel de voorkeur genieten gezien uvd... Momenteel draait het met een hd2600xt...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2007 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 17:39
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 12:59:
Mijn vfd heeft eigelijk maar een dag of wat aan gestaan... Vreselijk ding en je hebt er in principe niks aan. Vooral de slide show van specs van de computer... :X
Ik zit ook te kijken naar een HTPC en ook naar deze kast, maar deze opmerking verbaast me een beetje. Hoe speel je dan je MP3'tjes enzo af? Of ga je steeds je tv aanzetten op het moment dat je een "cdtje" wilt spelen? Daar lijkt me namelijk die VFD nogal essentieel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martdj schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 14:17:
[...]

Ik zit ook te kijken naar een HTPC en ook naar deze kast, maar deze opmerking verbaast me een beetje. Hoe speel je dan je MP3'tjes enzo af? Of ga je steeds je tv aanzetten op het moment dat je een "cdtje" wilt spelen? Daar lijkt me namelijk die VFD nogal essentieel voor.
De kast zelf kan ik je zeker aanbevelen. Kwaliteit prijs verhouding is naar mijn idee erg goed... Dit omdat er een mooie 430 voeding in zit van ongeveer 50 á 60 euro... De kast zelf is mooi afgewerkt (binnen kant prima) en buitenkant voorkant brushed allu... alleen jammer van de groene geluidsingang en daarnaast roze mic ingang... beetje jip en janneke idee.. hadden ze wel zilver of goud mogen maken .. Heeft harddisk anti resonatie rubbertjes (is imo onmisbaar zelf draai ik 2*250 raid0)... heb eigelijk geen last van de kast als ik in m'n nest lig (staat in m'n slaapkamer).

Past een scyth mini in... Met een p33 m-atx kun je nog een mooie overclock neerzetten ook (bv. de p5k-vm, G33M-DS2R met raid).

De tv staat over het algemeen wel aan ja... Hij staat ook in mijn slaapkamer wat ook anders zal zijn dan in een huiskamer. Mij is het dan eerder onduidelijk hoe je mbv. het VFD gaat skippen in nummers. Een playlist in winamp lijkt me dan een beter idee? Verder heeft het VFD alleen media ondersteuning in de imon media center (welke verschrikelijk is... maar dat is nog wel uit te vogelen)... Dus wat je zegt kan wel... Maar dan nog als je een nummer hebt als "artiest - naam van het nummer welke heel lang is welke dan ook niet op het VFD past"... en dat gaat lopen op het schermpje... Berg je dan maar. Jip en Janneke - all the way -. Uit is hij veel mooier... Zeker als je een beetje gedegen versterker hebt... dan heeft het bezoek het niet over de NAD M3 of M5 (om maar wat te noemen) maar over het VFD schermpje welke wat apart aandoet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Niet online
Standaard doet het niet veel nee.

Ik heb het zo geprogrammeerd dat hij tijdens het kijken van een film de tijd en de resterende tijd laat zien. Dan is ie wel handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Crew One schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 19:57:
[...]

Standaard doet het niet veel nee.

Ik heb het zo geprogrammeerd dat hij tijdens het kijken van een film de tijd en de resterende tijd laat zien. Dan is ie wel handig...
Het doet het ook bij het afspelen van muziek en TV programma's etc, ik vind het best handig (ondanks dat ie soms vastloopt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 17:39
Waarom ik het vraag van die VFD, als je dat ding toch niet gebruikt kun je net zo goed de Antec NSK2480 kopen lijkt me. Zelfde kast maar dan zonder VFD (en geen brushed aluminium, maar ok), maar wel een heel stuk goedkoper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infernoken
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-10 14:37
martdj schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 10:32:
Waarom ik het vraag van die VFD, als je dat ding toch niet gebruikt kun je net zo goed de Antec NSK2480 kopen lijkt me. Zelfde kast maar dan zonder VFD (en geen brushed aluminium, maar ok), maar wel een heel stuk goedkoper...
Ander verschil tussen de NSK2480 en de Fusion is dat de Fusion een 'stealth' drive heeft, terwijl deze bij de NSK2480 gewoon zichtbaar zijn...
(Misschien weet iemand een zilveren drive die dan goed bij de NSK past?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peternator
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 15:33

peternator

Shoop da whoop.

Na de pro's en con's tegen elkaar afgewogen te hebben is dan eindelijk de knoop doorgehakt: De Fusion Black is onderweg! Als het goed is wordt het een kwestie van hardware overzetten en gaan met die banaan.. en daarna een clean install van Vista Ultimate. Woei! Wat zal dit kastje mooi in m'n nieuwe interieur staan!

Zal tegen die tijd ook een review achterlaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekenvraag: ik wil mijn verouderde maar functionele mp3/divx bak graag overzetten naar deze kast, puur voor het uiterlijk en de stile. Ik heb weinig ervaring met het (ver)bouwen van systemen en mijn vraag is of ik mijn oude ASRock K7S41 mobo (9.6" x 7.8") in deze kast (9.6" x 9.6") kan zetten. Hou ik dan ruimte over of is het, om wat voor reden dan ook (connectors ed), helemaal geen goed idee? Zou mooi zijn als het kan :)

Als we dan toch bezig zijn, zou ik voor een kennis van me zijn oude Asus terminator p4 kunnen demonteren, het videogedeelte van het mobo halen en het mobo in deze kast kunen zetten? Dan is hij met een vga kaartje extra al klaar.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2008 06:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Past alleen miniATX (de vierkante mobo's dus) in, en de hoogte is ongeveer 1 cm hoger dan een PCI kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou er graag een goeie graka in willen herbergen... Ik heb er nu een 2180 in zitten voorals nog op 3.0 met 2 WD's op raid0 en is al met al een aardig werk paardje... Nu nog een aardige gfk en gamen op m'n 82cm hd tv op 720p zal fantastisch moeten wezen ;) :9~ maar zou dat passen ik kan nergens afmetingen vinden van de 3850 of 3870... Welke toech wel de voorkeur genieten gezien uvd... Momenteel draait het met een hd2600xt...
Ik heb het probleem met dit display dat ie raar gaat doen op het moment dat ik de HTPC uit de slaapstand haal, wie weet hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 09:27
Een vraagje,

Ik heb nu in een miditower het volgende zitten:
ASRock P4i65G
P4 2.6GHz Prescott
1GB DDR400
Sapphire HD2600 XT AGP (is besteld, komt morgen/zaterdag binnen)

Nu zie ik hier een aantal opmerkingen over dat de videokaart en moederbord soms niet zouden passen. Zouden bovenstaand videokaart en of moederbord problemen kunnen geven of kan ik er vanuit gaan dat dit past? Nu heb ik het over de V2 uiteraard. Als ik naar afbeeldingen van de kast kijk zou ik uit willen gaan van wel, maar ik twijfel wel door de opmerkingen in dit topic 8)7
Ik wou in eerste instantie eigenlijk gaan voor de chieftec HE-02 maar die is te diep voor mijn meubel helaas.

[ Voor 19% gewijzigd door CyPh op 24-01-2008 14:17 . Reden: uitbreiding :) ]

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 15:11:
Ik heb nu ook twee Scythe S-Flex E case fans (120mm) i.c.m. twee Zalman Fanmate 2 fancontrollers besteld, om de kast wat stiller te maken. Ik vind de grote fans namelijk toch nog teveel geluid produceren voor een HTPC. Ik post zsm een review van mijn bevindingen.
Nog even kort mijn ervaringen met de nieuwe Scythe S-Flex case fans. Ik hoor niet of nauwelijks een verbetering van de geluidsdemping. De kast is op zich al heel stil. Het meest storende geluid komt altijd nog van resonanties in de behuizing en de harde schijven. Verder hoor ik van de case fans of cpu fan niet of nauwelijks geluid buiten dat van de luchtverplaatsing. De lichte trillingen die de case fans meebrengen zorgen echter voor kleine resonanties in de kast. Dit in combinatie met de houten TV meubel zorgt voor wat extra geluid. Jammer dus, maar bijna niet weg te krijgen.

Al bij al was ik al heel tevreden over de standaard fans van de Antec kast (alleen op LOW!) en andere fans bieden dus niet echt een oplossing, tenzij je het zonder fans wil doen. Just my 2 cents!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 10:59:
[...]

Nog even kort mijn ervaringen met de nieuwe Scythe S-Flex case fans. Ik hoor niet of nauwelijks een verbetering van de geluidsdemping. De kast is op zich al heel stil. Het meest storende geluid komt altijd nog van resonanties in de behuizing en de harde schijven. Verder hoor ik van de case fans of cpu fan niet of nauwelijks geluid buiten dat van de luchtverplaatsing. De lichte trillingen die de case fans meebrengen zorgen echter voor kleine resonanties in de kast. Dit in combinatie met de houten TV meubel zorgt voor wat extra geluid. Jammer dus, maar bijna niet weg te krijgen.

Al bij al was ik al heel tevreden over de standaard fans van de Antec kast (alleen op LOW!) en andere fans bieden dus niet echt een oplossing, tenzij je het zonder fans wil doen. Just my 2 cents!
Tja hier ben ik dus ook achter gekomen. Na het installeren van 2 dure noctua fans geen echte verbetering. Idd is een hinderlijke resonantie de grootste boosdoener in mijn houten meubel.
Nog even en mijn kast inhoud is temperatuurgeregeld en kan mijn kast dus continue dicht blijven maar nu irriteerd het me toch enigsinds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-10 21:03
rsvmark schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:21:
[...]

Tja hier ben ik dus ook achter gekomen. Na het installeren van 2 dure noctua fans geen echte verbetering. Idd is een hinderlijke resonantie de grootste boosdoener in mijn houten meubel.
Nog even en mijn kast inhoud is temperatuurgeregeld en kan mijn kast dus continue dicht blijven maar nu irriteerd het me toch enigsinds.
Er zijn dempers te koop die je tussen je meubel en je htpc plaatst. Deze zouden nog weleens een groot verschil kunnen maken. Zie b.v. hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Ik ga ook zo'n Fusion V2 halen als die nieuwe mobo reeks van AMD er is, eindelijk 'n HTPC woehoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Bij de laatste versie van Imon lukt het me niet meer om de remote uit te schakelen (het werkt beter als ik de remote van mijn TVkaart gebruik). Hierdoor heb ik telkens dubbele signalen. Bij vorige versies kon ik de remote negeren, maar in deze versie kan ik het niet vinden.. iemand een id?

De optie "do not process IR signal" op de systeemtab is er niet in de vesie die ik nu heb (zie paar pagina's terug)

[ Voor 17% gewijzigd door Stefke op 03-02-2008 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Aangezien er nogal wat mensen zijn die problemen hadden om het kastje uit standby te halen, was ik benieuwd of er al iemand is die Vista SP1 (download) geinstalleerd heeft. Maakt dat verschil?

Of zijn er inmiddels andere ideeen om dat zwarte scherm te herstellen na een S3 standby? (geen keyboard/muis aangesloten + laatste iMON geinstalleerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beurlap
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 18:42

Beurlap

Kak!

Ik heb nu ongeveer een drie kwart jaar een antec V2 fusion kast. Ben er zeer tevreden over. De 12 cm fans gewoon op low zetten. Ik heb de draadjes met schakelaartjes via het fan roostertje naar buiten hangen. Niemand die het ziet, hij staat toch in een houten kast. Wanneer ik in een zeldzaam geval wil gamen, zet ik de schakelaartjes gewoon op high. Da's toch wel nodig met een passief gekoelde videokaart.

De HDD's hoor ik totaal niet, zit 2x 500 gig samsung in. Het enige wat enig geluid maakt is de stock koeler van m'n processor, maar die gaat vervangen worden door een ninja mini.

Kotrom, een geweldige kast! (ik heb totaal geen problemen gehad met de vfd, al is het idd iets waar ik bijna nooit naar kijk..)

In het begin had ik problemen met standby en slaapstand, maar na een moederbord update was dit verholpen. Lag dus niet aan de kast. Nu doet'ie alles perfect. stand-by, slaapstand alles werkt zoals het hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik ben ook erg tevreden over het algemeen. Met de nieuwe Imon software heb ik nog weinig hangups van het schermpje, alleen inschakelen met de afstandbediening gaat (nog) niet maar daar heb ik verder ook niet echt naar gekeken; ik heb draadloos keyboardje (voorzien van muis/joystickje) waarmee het ook gaat dus at is goed zat.

Wel heb ik nog gevonden wat ik nodig had: als ik de IR-ontvanger van Antec gebruik kan ik geen sms-tekst aan met mijn Harmony remote; het gaat wel met de IR-ontvanger van mn TV kaart, alleen kan - zoals ik boven omschreef - in de laatste versie van Imon de IR-ontvanger niet uitgeschakeld worden, waardoor ik met dubbele signalen zit Ik hb nu een andere oplossing:

- ga naar: C:\Users\*******\AppData\Roaming\SOUNDGRAPH\iMON\Setup
- stel een weigering in op alle leesrechten voor je gebruiker voor de dir "setup", zodat deze gebruiker de inhoud van deze map niet meer kan lezen (wel rechten voor machtigingen behouden!)
- herstart Imon
- gebruik de andere IR-ontvanger

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Dat is om een andere voeding aan te sluiten maar wel alle aansluitingen voor de kast mee te krijgen? Die moet ik ook één, heb hier een veel stillere voeding liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loewe
  • Laatst online: 03-10 15:49
martdj schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 14:17:
[...]

Het is dus niet mogelijk om met de Fusion via het VFD te browsen door je folders om mp3 af te spelen ? Hier moet je altijd je tv voor aan hebben staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-10 21:03
Loewe schreef op maandag 11 februari 2008 @ 14:36:
[...]

Het is dus niet mogelijk om met de Fusion via het VFD te browsen door je folders om mp3 af te spelen ? Hier moet je altijd je tv voor aan hebben staan ?
Ik zou ook graag via de VFD (of LCD in mijn geval) door mijn muziek heen willen kunnen browsen, maar ben nog geen toepassing tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loewe
  • Laatst online: 03-10 15:49
-Moondust- schreef op maandag 11 februari 2008 @ 15:26:
[...]

Ik zou ook graag via de VFD (of LCD in mijn geval) door mijn muziek heen willen kunnen browsen, maar ben nog geen toepassing tegengekomen.
Off-topic Ik ben nu ook bezig met het zoeken naar een goede geluidskaart hiervoor. Ik heb gezien dat jij hier ook mee bezig bent geweest en bent uitgekomen op de M-Audio Revolution 7.1. Deze heeft alleen geen Vista drivers. De 5.1 zou deze wel moeten hebben. Weet je of deze gelijkwaardig is aan de 7.1 als je alleen SPDIF gebruikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik heb een tijdje weinig crashes van het scherm gehad, maar sinds giseren wel weer. Bij mij loopt ie volgens mij het vaakst vast als ik LiveTV kijk in MCE (voorheen ook al), maar wellicht heeft het iets te maken met het afsluiten van de directory zoals ik hierboven omschrijf (alhoewel ik dat eerder natuurlijk niet had gedaan, maar wellicht deed de functie die eerder in Imon zat - IRsignalen negeren - wel iets vergelijkbaars)

Verwijderd

stefijn schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 19:06:
Ik heb een tijdje weinig crashes van het scherm gehad, maar sinds giseren wel weer. Bij mij loopt ie volgens mij het vaakst vast als ik LiveTV kijk in MCE (voorheen ook al), maar wellicht heeft het iets te maken met het afsluiten van de directory zoals ik hierboven omschrijf (alhoewel ik dat eerder natuurlijk niet had gedaan, maar wellicht deed de functie die eerder in Imon zat - IRsignalen negeren - wel iets vergelijkbaars)
Die software van Imom is gewoon bagger onder Vista, (XP heb ik nog niet geprobeerd). Ik heb het er gisteren er afgegooid, en alles draait weer als een zonnetje, geen zwart beeld, geen foutmeldingen, een PC die weer netjes in de slaapstand gaat en een afstandbediening die weer goed reageert met de standaard MC ontvanger+afstandsbediening. Wel jammer dat het VCD schermpje nu zwart blijft, het zou mooi zijn als er software is die alleen het scherm aanstuurt.

• Crew One
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 07:56:
[...]

Nee hoor, die software van Imom is gewoon bagger onder Vista, (XP heb ik nog niet geprobeerd). Ik heb het er gisteren er afgegooid, en alles draait weer als een zonnetje, geen zwart beeld, geen foutmeldingen, een PC die weer netjes in de slaapstand gaat en een afstandbediening die weer goed reageert met de standaard ontvanger+afstandsbediening. Wel jammer dat het VCD schermpje nu zwart blijft, het zou mooi zijn als er software is die alleen het scherm aanstuurt.
Die is er, o.a. voor Mediaportal. Als je een beetje kunt .NET-en kun je zeer gemakkelijk zelf een driver in elkaar flansen die precies doet wat jij wil.

Verwijderd

Crew One schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:35:
[...]

Die is er, o.a. voor Mediaportal. Als je een beetje kunt .NET-en kun je zeer gemakkelijk zelf een driver in elkaar flansen die precies doet wat jij wil.
Ik wou dat ik dat kon, ik heb me er eigenlijk nog nooit in verdiept, weet jij misschien een link of iets dergelijks om dit onder de knie te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt de VFD eigenlijk ook onder andere OS dan MCE?
Draai Windows 2003 server en kan hier niks over vinden
[update]
Heb t draaiende gekregen, en t werkt dus :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2008 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog wel 1 probleem.
Als ik de kast aanraak start ie vaak opnieuw op, ik heb de wcd al geaard, maar dit heeft niks geholpen. Ik neem toch aan dat de kast is geaard via de voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-10 16:37

Dido

heforshe

Ik heb deze kast nu ook. Nu is het 15 jaar geleden dat ik voor het laatst een pc in elkaar heb gezet, en vroeger had je nog geen usb, TV-kaarten en remotes.

Ik installeer die iMon-meuk. Waarom? Nou, omdat hier gezegd wordt dat dat goed is, en omdat Vista anders zeurt dat er drivers geinstalleerd moeten worden en omdat Veris een verouderde versie van die meuk zelf meelevert. Dus, het zal wel.

Resultaat: alles installeert uitstekend, er verschijnt een remote controller bij mij usb-devices, heel fijn.

Blijft er 1 vraag over: wat heb ik er in godshemelsnaam aan :?

Ik heb naar verluidt een IR ontvanger in dat blauwe onding zitten, er hangt een oogje aan mijn TV kaart, maar er is niets wat iets met mijn remote doet. In dat mooie iMon kan ik NIETS instellen (ja, waar die kutbutton op mijn scherm plakt, dat is nuttig).

Is er ergens een plek, programma, applicatie, kuuroord, waar ik gewoon die remote kan laten "ontdekken" of zo, en kan instellen of kiezen wat voor een het er is, en welk oogje er gebruikt moet worden?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Iemand al eens een passieve voeding in de fusion geprobeerd?
Heb nu 2 noctua fans erin zitten en de psu is het enige wat ik nog (zou kunnen) horen!
Zouden die fans genoeg flow over de psu trekken ?
Ik neem aan dat als de passieve psu te warm wordt deze gewoon uitschakeld zonder iets aan mijn systeem te kunnen beschadigen?

(en de psu in de fusion is toch van een standaard formaat?)

[ Voor 32% gewijzigd door rsvmark op 04-03-2008 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik zou eerder een stillere PSU met fans zoeken. In de PSU compartiment zit zonder PSU fan geen enkele airflow, betwijfel of een passieve PSU de warmte kwijt kan krijgen.

De PSU van de NSK2400 (vergelijkbaar volgens SPCR met die van de fusion): klik
En de stilste (nog niet leverbaar) volgens SPCR: klik. Bij 300W is het 40 tegen 22 dB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
disheaver schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 17:32:
Ik zou eerder een stillere PSU met fans zoeken. In de PSU compartiment zit zonder PSU fan geen enkele airflow, betwijfel of een passieve PSU de warmte kwijt kan krijgen.

De PSU van de NSK2400 (vergelijkbaar volgens SPCR met die van de fusion): klik
En de stilste (nog niet leverbaar) volgens SPCR: klik. Bij 300W is het 40 tegen 22 dB.
Hey bedankt dit is nuttige info!!!
Ik heb nu nml een hinderlijke brom in mijn fusion en verdenk de psu ervan.
Ga nog proberen een andere hd te proberen maar anders is deze psu wel het overwegen waard!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StWesleyT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-05 18:27
Op heel veel websites is slechte informatie te vinden over de versies van deze "Fusions" .
Als ik het goed begrijp hebben de V2's alle 2 schermen, en de zwarte een LCD en de Zilveren een VFD.
Wat hebben de V1's dan? zijn dat die simpele?
ik heb wel overal gezocht en zelfs een winkel gemaild, maar iedereen zegt iets anders en de website zelf is ook al zo onduidelijk. Daar heeft "de Fusion" al een VFD scherm. is dit dan de V1? kortom Graag duidelijkheid van iemand die er verstand van heeft.
ik wil namelijk graag de Zwarte versie met VFD-schermpje. (bestaat ie wel? en waar kan ik m dan verkrijgen? )

Qmotion MiniMaatPC2050. PSN: StWesleyT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rsvmark schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 15:51:
Iemand al eens een passieve voeding in de fusion geprobeerd?
Ik heb onlangs bij een oude vriend van me eens langs geweest en die had ook zo'n Fusion staan.
Ik was meteen overtuigd,... ik moet dus ook zo'n ding hebben :)

rvsmark, om op je vraag te antwoorden,... hij had een
Cooler Master Gemini II CPU Cooler RR-CCH-ANU2-GP (Socket AM2⁄754⁄939⁄940⁄LGA775)
als passieve koeler gemonteerd op zijn cpu zijnde een
AMD Athlon X2 BE-2300 (AM2, 2x1.9GHz, 2x512KB, 400MHz Bus, 45W, Boxed)
Koeler kost bij www.cool-prices.nl 32,95€

Hij had specifiek die cpu gekozen omwille van zijn laag verbruik en dus ook een lage warmte-dissipatie.
Toen hij zijn kast effe openmaakte heb ik meteen aan de koeler eens gevoeld en die voelde ... tja ... warm aan, zeker niet lauw ... rekening houdende dat dat ding denk ik wel 24/24u opstaat en dat er dus geen fans op de koeler gemonteerd zaten..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2008 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 14:24:
[...]
rvsmark, om op je vraag te antwoorden,... hij had een
Cooler Master Gemini II als passieve koeler gemonteerd op zijn cpu

Hij had specifiek die cpu gekozen omwille van zijn laag verbruik en dus ook een lage warmte-dissipatie.
Toen hij zijn kast effe openmaakte heb ik meteen aan de koeler eens gevoeld en die voelde ... tja ... warm aan, zeker niet lauw ... rekening houdende dat dat ding denk ik wel 24/24u opstaat en dat er dus geen fans op de koeler gemonteerd zaten..
rvsmark had het over een passieve voeding, niet over een passieve CPU

Die Germini lijkt me nou niet de meest geschikte koeler voor de fusion. Althans passief gekoeld. De fusion heeft een horizontale airflow en de koeler verwacht een verticale airflow (die je bereikt door 1 of 2 fans op de heatsink te zetten). Als je "passief" wilt: Scythe Ninja mini. Niet echt passief aangezien hij zo ongeveer naast de casefan staat, maar zo heb je niet een extra CPU fan nodig, plus dat je een 120mm fan hebt.

[ Voor 20% gewijzigd door disheaver op 07-03-2008 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Klopt ik heb mijn cpu al passief gekoeld en wel met de mini ninja, werkt prima!!
Had ook eerst die be-2300 maar nu de 5200 en ook die houd het passief prima uit!!

Heb alleen een irritante brom in de fusion en dat is of de HD of de voeding.
Vandaar mijn vraag over de passieve PSU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ederveen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-02 11:00
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 08:26:
Ik heb nog wel 1 probleem.
Als ik de kast aanraak start ie vaak opnieuw op, ik heb de wcd al geaard, maar dit heeft niks geholpen. Ik neem toch aan dat de kast is geaard via de voeding?
Heb precies hetzelfde probleem; erg vervelend! Iemand een oplossing voor dit euvel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-09 19:57
Ederveen schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 08:36:
[...]

Heb precies hetzelfde probleem; erg vervelend! Iemand een oplossing voor dit euvel?
Heb ik ook ja, om gek van te worden! Heb gecheckt, mijn kast lijkt geaard te zijn want er zit een snoertje aan de kast geschroefd (ik ga ervan uit dat deze naar de PSU gaat, maar dat heb ik niet kunnen controleren omdat ie uit het zicht verdwijnt in de case). Daar zou het dus niet aan mogen liggen. Any help would be appreciated!

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ras
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Ras

Zou het met enige creativiteit mogelijk zijn om 4 harddisks in deze kast kwijt te kunnen? Ik vind de kast namelijk erg mooi en zou em zowel als mediaportal-pc als normale desktop-pc willen gebruiken en dan 4x 1TB in raid 10 + dvd/blu-ray speler.

Enig idee of de kast zodanig te tweaken is dat dit past?

Antec Fusion Black, Intel e8400, EAH3450 512MB, 2x2GB pc6400 kingston, p5e-vm hdmi, 1x1TB 1x500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
1 in de 5,25'' drive. De HD houders eruithalen (mbv schroefjes) en op een manier 3 HD's stapelen.
Plaats is er denk ik wel, warmte moet alleen wel weg komen. Wellicht dat verticaal diagonaal geplaats goed werkt (weet niet of het past, je zult wel een betere airflow krijgen denk ik).

Als je de onderkant van de 5.25 bay uitzaagt zou er ook 2 HD's in moeten passen onder de DVD drive (lijkt me). Dat zijn dus 5 HD's :) (alleen is er nauwelijks airflow bij de 5.25' drives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
disheaver schreef op maandag 07 april 2008 @ 15:21:
1 in de 5,25'' drive. De HD houders eruithalen (mbv schroefjes) en op een manier 3 HD's stapelen.
Plaats is er denk ik wel, warmte moet alleen wel weg komen. Wellicht dat verticaal diagonaal geplaats goed werkt (weet niet of het past, je zult wel een betere airflow krijgen denk ik).

Als je de onderkant van de 5.25 bay uitzaagt zou er ook 2 HD's in moeten passen onder de DVD drive (lijkt me). Dat zijn dus 5 HD's :) (alleen is er nauwelijks airflow bij de 5.25' drives.
Hij wil er een dvd/blue ray speler in hebben dus dat gaat niet.
3 hd stapelen zou ik ivm de warmte productie ook niet doen.
En onder de 5.25 bay liggen alle kebels gepropt bij mij, wellicht dat je met een modulaire voeding ruimte over houd maar dat valt te bezien.
Denk dat je moet gaan denken aan externe hd's of een nas in dit geval.
Ook de airflow in de twee ruimtes houd niet over voor zoveel warmte ontwikkeling!!

Ikzelf heb net een home server ingericht die de taak van opslag en backup op zich gaat nemen, zo ben ik voorlopig van het ruimte gebrek af :P

[ Voor 6% gewijzigd door rsvmark op 07-04-2008 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ras
  • Niet online

Ras

In mijn huidige computer heb ik ook 3 HD's strak op elkaar gestapeld. Dat gaat ook al lange tijd goed. Eén oude IDE maxtor schijf daarvan wordt wel erg warm, maar niet te warm. Een vrij nieuwe t166 is slechts 32graden. Nieuwe 1TB schijven zullen vast beter zijn qua warmte productie, dus 3 schijven stapelen dat zie ik wel met vertrouwen tegemoed.

Nu nog de 4e schijf. Zijn er meer mensen die ideëen hebben over waar ik die kwijt kan (IN de kast)? Boven de dvd/blu-ray-speler wellicht? Zagen en popnagelen behoort tot de mogelijkheden! :)

Antec Fusion Black, Intel e8400, EAH3450 512MB, 2x2GB pc6400 kingston, p5e-vm hdmi, 1x1TB 1x500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
Met stapelen bedoelde ik niet zonder ruimte ertussen stapelen. En met DVD speler past er zeker 1 hd in de 5.25 bay, met de onderkant eruit (moet met zaag oid) passen er 2. Overbodige kabels heb ik boven de voeding zelf.

3 HD zal in elk geval passen (met ruimte ertussen) in het HD compartiment. Of de hd's genoeg gekoeld worden zul je zelf moeten ondervinden (afhankelijk plaatsing, gebruik en type HD)

En met 1 of 2 HD's + een dvd drive in het voedings/dvd compartiment kom je op 4/5 HD's. Hier nauwelijks airflow, en je zult bij 2 HD's wel het een en andere aan kabelorganisatie moeten doen.

[ Voor 3% gewijzigd door disheaver op 07-04-2008 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ras
  • Niet online

Ras

Bedankt voor je reacties. Ik dacht al wel dat er ruimte tussen zou kunnen zitten en dat ze niet strak op elkaar hoeven. (ik heb vrij veel foto's bekeken en zag al een zee van ruimte). Dus dat moet helemaal lukken.

Meer dan 4 HD's hoeven er niet in, dus slechts één HD onder de dvd-speler dus. Twee zal ik ook zeker niet proberen gezien het ontbreken van airflow. Misschien dat ik nog iets kan proberen om ook daar airflow te krijgen?

[ Voor 4% gewijzigd door Ras op 07-04-2008 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdl
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-09 17:09

gdl

Appie76 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 11:54:
[...]

Heb ik ook ja, om gek van te worden! Heb gecheckt, mijn kast lijkt geaard te zijn want er zit een snoertje aan de kast geschroefd (ik ga ervan uit dat deze naar de PSU gaat, maar dat heb ik niet kunnen controleren omdat ie uit het zicht verdwijnt in de case). Daar zou het dus niet aan mogen liggen. Any help would be appreciated!
Ik had er eerst geen last van, maar nadat ik vanochtend een floppyDTV-C kaart erin heb gestopt heb ik er ook last van. Hebben jullie inmiddels een oplossing gevonden?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
Ras schreef op maandag 07 april 2008 @ 18:34:
Bedankt voor je reacties. Ik dacht al wel dat er ruimte tussen zou kunnen zitten en dat ze niet strak op elkaar hoeven. (ik heb vrij veel foto's bekeken en zag al een zee van ruimte). Dus dat moet helemaal lukken.

Meer dan 4 HD's hoeven er niet in, dus slechts één HD onder de dvd-speler dus. Twee zal ik ook zeker niet proberen gezien het ontbreken van airflow. Misschien dat ik nog iets kan proberen om ook daar airflow te krijgen?
Misschien een voeding met een fan aan de bovenzijde en via een ingenieus luchtschotje (ofwel stukje plastic/karton) de aangezogen lucht uit de achterkant bij de HD/DVD's te krijgen en niet direct uit de rooster aan de zijkant. Al zal de voedingfan sneller moeten draaien en ik heb geen flauw idee of het werkt. Een luchtschotje + langzaam draaiende fan in de rooster lijkt me geschikter.

Overigens past er op de voeding ook een HD (met de langste zijde evenwijdig aan de achterkant kast). Wel IDE en je zult zelf een voedingkabeltje moeten solderen ivm ruimtegebrek voor het stekkertje ;) en dan past daar nog een HD naast...
Pagina: 1 2 3 Laatste