Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdl
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-09 17:09

gdl

Het opstarten na aanraken van de kast lijkt verdwenen te zijn sinds ik de antenne kabel aan de floppyDTV heb aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm op de website van antec staat ook een verhaal over het display die vastloopt heeft niks met software te maken en zal dus ook nooit opgelost worden, het heeft te maken met latency van de voeding doordat er 2 verschillende uitgangen worden gebruikt van de voeding krijg je dit probleem, aan de ene kant de usb voeding en aan de andere kant een voeding die rechtstreeks zit aangesloten. denk dat ik toch maar even naar een andere htpc kast ga kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Wordt het ook niet verholpen door een andere voeding in de kast te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rsvmark schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 17:18:
Klopt ik heb mijn cpu al passief gekoeld en wel met de mini ninja, werkt prima!!
Had ook eerst die be-2300 maar nu de 5200 en ook die houd het passief prima uit!!

Heb alleen een irritante brom in de fusion en dat is of de HD of de voeding.
Vandaar mijn vraag over de passieve PSU.
Hoe warm wordt zo'n be-2300 passief gekoeld dan met zo'n mini Ninja erop ... met de originele case-fans op LOW :?

.. ik heb nog een vraagje ...
Ik ben er nog zo niet uit welk mobo en grafische kaart ik in de Fusion zou gebruiken.
Het is enkel de bedoeling om er mp3's, films, Xvid's .. x264 ... enz. mee af te spelen .... later ook Blue-Ray ... geen gaming .. daar heb ik een andere PC voor.
Welke passief gekoelde graf. kaart is dan het meest geschikt voor de job :?
Graag ééntje met full HDMI out ... audio en video om aldus de audio coaxiaal of optisch naar mijn Harman Kardon AV-receiver te brengen ... zou dit lukken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-10 17:03
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 18:53:
[...]

Hoe warm wordt zo'n be-2300 passief gekoeld dan met zo'n mini Ninja erop ... met de originele case-fans op LOW :?

.. ik heb nog een vraagje ...
Ik ben er nog zo niet uit welk mobo en grafische kaart ik in de Fusion zou gebruiken.
Het is enkel de bedoeling om er mp3's, films, Xvid's .. x264 ... enz. mee af te spelen .... later ook Blue-Ray ... geen gaming .. daar heb ik een andere PC voor.
Welke passief gekoelde graf. kaart is dan het meest geschikt voor de job :?
Graag ééntje met full HDMI out ... audio en video om aldus de audio coaxiaal of optisch naar mijn Harman Kardon AV-receiver te brengen ... zou dit lukken :?
Warmst wat ie bij mij geworden is is 56 graden. Had de kast dichtgelaten waar de fusion samen met een onkyo 705 (HEETHOOFD) in staat....
De passieve koeling is dus goed te doen.
Waarom neem je met jou eisen niet gewoon een bord met onboard video (ala de 780 chipset).
Als je dit topic doorleest moet je voldoende info hebben!!
Ik doe het nu probleemloos met de voorloper van de 780, de 690 icm de 5200.
Dit zit aangesloten op een onkyo 705 die via hdmi op een bravia 46W2000 aangesloten is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps ... heb ik nochthans gedaan ... ik zal er over gekeken hebben :$
Opnieuw lezen dan maar :)
Thx. voor de info anyway.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2008 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Ik zei heel snel dit topic maar kijk ook vooral eens hier:
Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid

Iets meer leeswerk :P maar zeer leerzaam!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Antec fusion v2, maar heb er geen afstandbediening bij gekocht. Kan je de ingebouwde iMon IR receiver ook laten reageren op andere afstandbedieningen (bijvoorbeeld van mijn tv of van de tv-kaart)? En zo ja hoe? (ik heb software versie 7.01.0204)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervdmaas
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 06:31
Hallo,

Ik heb al veel topics gelezen over verschillende htpc's.
Ook ik ga voor de Antec Fusion.
Maar nu wil iedereen natuurlijk een zo stil mogelijk systeem. Daarom heb ik ook voor een passief gekoelde videokaart gekozen.

Weet iemand of de Sparkle GeForce 9600 GT Series - SF-PX96GT512D3-HM Cool-pipe gaat passen?

Dit is zo'n ding met heatpipes over de breedte.

Afbeeldingslocatie: http://www.sparkle.com.tw/images/products/9600_F_passive%20copy2.jpg

check voor info:
http://www.sparkle.com.tw....asp?id=70&sub_id=177#

Dit is natuurlijk een hele basic vraag. Maar ik zou niet weten hoe ik er anders achter moest komen, dan door het hier te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 16:18
Waarom neem je geen moederbord met een 780g chipsetje?
Bespaart je een videokaart + koeling probleem? Is meer dan voldoende voor een htpc ...

Om op je vraag te antwoorden, lijkt me wel dat die gaat passen in de Antec kast, toch qua breedte lijkt het me geen probleem. Alleen de hoogte misschien? Zou je eens moeten nakijken ... spex van die kaart en de kast zijn zeker wel terug te vinden.

[ Voor 46% gewijzigd door DaRKie op 23-04-2008 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervdmaas
voor een htpc alleen is dat wel voldoende. echter, ik ga dit systeem pas over enige tijd als htpc gebruiken. tot die tijd wil ik er wel spellen op kunnen spelen en daar lijkt een 9600 gt me wel geschikt voor.

er zijn meer mensen die zoiets gedaan hebben (met een msi 8600 gtx) en die jongen lukte het net dmv. de kast een beetje aanpassen.

specs van de kaart (l x b x h) kan ik nergens vinden. Het enige wat ik weet is dat de kast 4" hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
petervdmaas schreef op woensdag 23 april 2008 @ 13:38:
Hallo,

Ik heb al veel topics gelezen over verschillende htpc's.
Ook ik ga voor de Antec Fusion.
Maar nu wil iedereen natuurlijk een zo stil mogelijk systeem. Daarom heb ik ook voor een passief gekoelde videokaart gekozen.

Weet iemand of de Sparkle GeForce 9600 GT Series - SF-PX96GT512D3-HM Cool-pipe gaat passen?

Dit is zo'n ding met heatpipes over de breedte.

[afbeelding]

check voor info:
http://www.sparkle.com.tw....asp?id=70&sub_id=177#

Dit is natuurlijk een hele basic vraag. Maar ik zou niet weten hoe ik er anders achter moest komen, dan door het hier te vragen.
Denk niet dat dat gaat passen met die heatpipes over de bovenkant van de kaart!!
Er zijn al eerder kaarten langs geweest die om die reden niet gingen passen (ben de merken even kwijt!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 15:43
Heb deze kast nu ook voor mijn mediacenter, met een 780 bordje. Werkt perfect die onboard VGA. ook met HD films. Maar wat ik mezelf afvroeg is of het helemaal niet mogelijk is om andere dingen te displayen op het VFD. En zo ja wat denken jullie dat makkelijk is? Temperatuur zou ik bijvoorbeeld wel willen displayen.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Bij mij wordt de vfd bestuurd door mediaportal, als ik MP verlaat dan start ik LCD Smartie op. Klein opensource tooltje waarmee je die dingen allemaal kan doen. Het is klein, handig en het werkte gewoon meteen bij mij :)

[ Voor 4% gewijzigd door DaRKie op 28-04-2008 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 15:43
DaRKie schreef op maandag 28 april 2008 @ 11:17:
Bij mij wordt de vfd bestuurd door mediaportal, als ik MP verlaat dan start ik LCD Smartie op. Klein opensource tooltje waarmee je die dingen allemaal kan doen. Het is klein, handig en het werkte gewoon meteen bij mij :)
Ik gebruik ook mediaportal, wat bestuurd jouw mediaportal dan m.b.t. de VFD? En hoe heb je dat ingesteld binnen MP?

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Operations schreef op maandag 28 april 2008 @ 13:29:
[...]

Ik gebruik ook mediaportal, wat bestuurd jouw mediaportal dan m.b.t. de VFD? En hoe heb je dat ingesteld binnen MP?
Er zit standaard een lcd plugin in MP, daar moet je dan instellen dat je de VFD via de iMon dll wilt besturen (er zijn er 2 dus beide ff testen om te zien welke het is)
Als je iMon software geinstalleerd heb: via de iMon configuratie instellen dat de VFD uitgeschakeld is (is nodig anders bestuurt de iMon software de VFD en dan mag MP dit niet doen

And that's it ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-10 21:03
Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 12:56:
Ik heb een Antec fusion v2, maar heb er geen afstandbediening bij gekocht. Kan je de ingebouwde iMon IR receiver ook laten reageren op andere afstandbedieningen (bijvoorbeeld van mijn tv of van de tv-kaart)? En zo ja hoe? (ik heb software versie 7.01.0204)
De standaard afstandsbediening van de Microsoft werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:29
Stomme vraag .......... ik heb hier ergens ook gelezen maar ik kan het niet vinden. Wat is de diepte van die Antec inclusief die knop aan de voorkant? Mijn kast moet namelijk dichtkunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
D-e-n schreef op maandag 05 mei 2008 @ 21:34:
Stomme vraag .......... ik heb hier ergens ook gelezen maar ik kan het niet vinden. Wat is de diepte van die Antec inclusief die knop aan de voorkant? Mijn kast moet namelijk dichtkunnen :)
43.8cm

44.6cm als je de vijs - die de bovenplaat vastzet - meetelt.

49.2cm voor als je ook nog eens wat kabels inplugt vanachter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervdmaas
rsvmark schreef op donderdag 24 april 2008 @ 11:36:
[...]

Denk niet dat dat gaat passen met die heatpipes over de bovenkant van de kaart!!
Er zijn al eerder kaarten langs geweest die om die reden niet gingen passen (ben de merken even kwijt!)
Het is al een poosje geleden en ik heb inmiddels de Antec Fusion Black 430 ontvangen.
Wat blijkt?
Een kaart met heatpipes over de breedte past niet! (goed gezien)

Nu was voor mij de terugstuurperiode al verstreken, dus ik moest verplicht modden om het passend te maken.

wil iemand daar foto's van zien?

een passief gekoelde kaart in de fusion gaat dus amper lukken tenzij deze geen heatpipes heeft of heatpipes die over de lengte krullen.
deze zijn er echter niet veel, en dan moet je weer oppassen dat de kaart niet te lang is :X

just so you know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:34
ben wel benieuwd naar de foto's....
had het zelf ook al voorzien maar het blijft toch een gok omdat er nergens maten te vinden waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 14:56
Ik ben al enige dagen opzoek naar een HTPC-behuizing voor wat computer-onderdelen die ik over heb na een upgrade. Ik dacht hem met deze behuizing eindelijk te hebben gevonden, tot ik zag dat dit een mATX kast is. Daar gaat mijn Asrock 939Dual-Sata2 niet inpassen :'(
Is iemand bekend met vergelijkbare kasten waar die wel inpast? Met vergelijkbaar doel ik voornamelijk op de afmetingen van de buitenkant en het front-panel. Intern heb ik geen wensen, als er maar een normale voeding inpast. De Silverstone LS17 spreekt me wel aan, maar lijk zo hoog. Vrees dat ik niet ontkom aan hoog omdat voor een normaal ATX bord de voeding op zijn zij moet staan voor een kast van normale breedte.

[ Voor 15% gewijzigd door frickY op 20-05-2008 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervdmaas
Zoals belooft een paar foto's van de te grote grafische kaart.

Ik heb het (niet mooi) opgelost door de kast plaatselijk wat hoger te maken.
Intern zie je nog niet veel bijzonders, behalve de ninja mini cooler die maar net past.
Daaronder zit de Core2Duo E8400. Hopen dat die passief te koelen is... iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: http://www.hzeeland.nl/~maas0024/userfiles/forum/computer1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hzeeland.nl/~maas0024/userfiles/forum/computer2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hzeeland.nl/~maas0024/userfiles/forum/computer3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
petervdmaas schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 17:19:
Daaronder zit de Core2Duo E8400. Hopen dat die passief te koelen is... iemand een idee?
Jawel, je kunt het alleen niet echt passief noemen als de casefan er een cm vandaan staat. Maar wellicht kun je zowel de cpu als vooral je videokaart een stuk beter koelen door ertussen een langzaam draaaiende stille fan te plaatsen. (wellicht past een 120mm door je verhoging). Zal nauwelijks meer geluid maken (mits kleine rpm), maar wel een betere warmte.

Gewoon proberen.

Wat van materiaal heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Heeft iemand nog tips voor een alternatief VFD ipv de standaard die erin zit? Ik heb een 2480 en wilde toch graag een klokje en eventueel een menuutje weergeven op iets van 1 regel met scroll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

petervdmaas schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:53:
[...]

Het is al een poosje geleden en ik heb inmiddels de Antec Fusion Black 430 ontvangen.
Wat blijkt?
Een kaart met heatpipes over de breedte past niet! (goed gezien)

Nu was voor mij de terugstuurperiode al verstreken, dus ik moest verplicht modden om het passend te maken.

wil iemand daar foto's van zien?

een passief gekoelde kaart in de fusion gaat dus amper lukken tenzij deze geen heatpipes heeft of heatpipes die over de lengte krullen.
deze zijn er echter niet veel, en dan moet je weer oppassen dat de kaart niet te lang is :X

just so you know!
Gewoon gaan voor de Club3D Radeon HD 2600 Pro Passive 512 MB.
Uitstekende kaart voor een HTPC en past precies in de Antec Fusion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-10 11:45
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:28:
[...]

Gewoon gaan voor de Club3D Radeon HD 2600 Pro Passive 512 MB.
Uitstekende kaart voor een HTPC en past precies in de Antec Fusion.
Precies, die heb ik ook. Geen enkele kaart met zaken over de zijkant gaat passen, de ruimte daar is maximaal 1 cm.

Overigens heb ik de laatste maanden bijzonder weinig problemen met het display :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-10 08:48
Ik heb deze kast nu ook en sinds vandaag ook draaiend, heb alleen even een vraagje hierover.
Als ik de spanning er op zet dan brandt het display even fel en dan direct minder fel, dat zal wel normaal zijn denk ik zo, maar als de pc niet aan staat dan blijft hij minder fel aan staan, is dit normaal of heb ik iets niet juist aangesloten?

Edit:
Inmiddels al opgelost, de nieuwste drivers er opgezet en nu is het display uit als de pc uit staat.
Vindt persoonlijk wel dat het wel allemaal iets feller had gemogen.

[ Voor 20% gewijzigd door markmart33 op 14-06-2008 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-10 07:43

Chielos

Inno Mini Cooper

Heb ook een antect fusion kast (al een 1,5 jaar) met daarin:
- Asus M2NPV-VM mobo met AMD X2 64 3800
- een PCI Hauppauge tv kaart
- een PCI wlan kaartje

Nouben ik de onboard video kaart helemaal beu en heb ik een EN8600GT gekocht van Asus. Toen ik net een beetje verder aan het kijken was kom ik er achter dat 1 van mijn PCI slotjes gaat sneuvelen omdat de koeler een slot in neemt. Dus 1 van de 2 PCI kaarten moet eraan geloven.

3 opties:
- De HaupPauge wordt een Vistaview Saber
- De wlan kaart wordt een Abit Wlan pci-e kaartje (met een los antennetje aan de achterkant)
- Of ik ruil de wlan kaart om bij mij ouders voor een USB variant.

Optie 3 is goedkoop alleen ik heb weer een extra usb apparaat(liever niet zeg maar)
Optie 2 is relatief goedkoop (20 euri)
Optie 1 is het duurste maar misschien ook het beste, vanwege het feit dat de videokaart flink wat warmte afgeeft en de HaupPauge misschien te warm wordt als deze 2 naast elkaar zitten.

Wat is jullie mening/ervaring over het laatste geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chielos schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:23:
Heb ook een antect fusion kast (al een 1,5 jaar) met daarin:
- Asus M2NPV-VM mobo met AMD X2 64 3800
- een PCI Hauppauge tv kaart
- een PCI wlan kaartje

Nouben ik de onboard video kaart helemaal beu en heb ik een EN8600GT gekocht van Asus. Toen ik net een beetje verder aan het kijken was kom ik er achter dat 1 van mijn PCI slotjes gaat sneuvelen omdat de koeler een slot in neemt. Dus 1 van de 2 PCI kaarten moet eraan geloven.

3 opties:
- De HaupPauge wordt een Vistaview Saber
- De wlan kaart wordt een Abit Wlan pci-e kaartje (met een los antennetje aan de achterkant)
- Of ik ruil de wlan kaart om bij mij ouders voor een USB variant.

Optie 3 is goedkoop alleen ik heb weer een extra usb apparaat(liever niet zeg maar)
Optie 2 is relatief goedkoop (20 euri)
Optie 1 is het duurste maar misschien ook het beste, vanwege het feit dat de videokaart flink wat warmte afgeeft en de HaupPauge misschien te warm wordt als deze 2 naast elkaar zitten.

Wat is jullie mening/ervaring over het laatste geval?
Ik zou het wlan kaartje er uit halen, en een netwerkkabel inpluggen, heb je tevens bandbreedte genoeg om b.v. HD video af te spelen van een andere pc. Of anders zou ik een externe wlan ontvanger gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bijna de zelfde case, een antec 2480, alleen de front plate is anders.

Mijn vraag aan de zijkant hebt je dus twee 12 cm fans die de lucht naar buiten zuigen.
Ik heb daar twee silentmax fans ingezet en de lucht naar binnen laten blazen, zo dat ze over mijn geheugen met koel vinnen en mij ninja mini blazen.

aan de achterkant heb je een 7 cm opening zitten waar ik een fan heb geplaatst die lucht naar buiten blaast.

Is dit een betere manier om te koelen of is de standaard manier die antec in gedachte heeft beter?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand wel eens geprobeerd een derde harde schijf achter het vfd display te plaatsen.

gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03:07
Klaar met monteren, dus de gevouwen papieren (tegen beschadigen front) weggehaald, bescherm folie van het display afgetrokken, en dan zie ik dit (allemaal 'butsjes' bij de rand van het display):

Afbeeldingslocatie: http://img95.imageshack.us/img95/9956/img764225fd2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img95.imageshack.us/img95/2637/img764825vg5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img95.imageshack.us/img95/5813/img765625rm6.jpg
Is dat normaal bij de Antec Fusion Remote Black case?

Ik irriteer me er nu mateloos aan, bij de plaatjes die ik met Google afbeeldingen vindt van de Antec Fusion Black zie ik dit niet.

Is bij jullie de kast ook zo slecht afgewerkt?

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 11-10-2008 10:03 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Lijkt me niet echt normaal inderdaad. We hebben hier verscheidene van die kasten gehad in onze winkel, maar die vertoonden deze klacht in ieder geval niet.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-10 18:09

Metro2002

Memento mori

Net even het topic doorgelezen maar kan niet echt vinden of de afstandsbediening die meegeleverd wordt ook werkt met mediaportal? (of zit die AB alleen bij de zwarte versie :? )
En ik las ergens dat er een plugin is voor mediaportal voor het lcd scherm wat in deze kast zit, of is dit in de nieuwere versies van mediaportal standaard?

[ Voor 7% gewijzigd door Metro2002 op 16-10-2008 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Remote zou moeten werken met MP alsook de lcd. Deze laatste is gewoon een kwestie van de juiste dll te selecteren in MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

DaRKie schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 20:34:
Remote zou moeten werken met MP alsook de lcd. Deze laatste is gewoon een kwestie van de juiste dll te selecteren in MP.
Geweldig, dan ga ik denk ik binnenkort die kast bestellen (+ inhoud natuurlijk :+ )

wordt denk ik dit setupje:

Asus M2A-VM HDMI, AM2, 690G, VGA, FW, mATX
AMD Athlon 64 X2 4850e, 2.5GHz, 1MB, AM2, 45W, Box
Kingston DChannel 2GB Kit, 2x1GB PC2-6400, CL5
Maxtor DiamondMax 21, 250GB, 7200rpm, 8MB, SATAII
Lite-On DH-16D2S DVD-Rom 16x48x, zwart, SATA
Antec Veris Fusion HTPC Case, NoPSU, mATX, Zilver
AOpen voeding 400W, 20+4pins, ATX 2.0, bulk

Het bordje heb ik gekozen omdat ik component of svhs uit moet hebben (heb nog een CRT bak staan en geen HDMI aansluitingen op mijn AV receiver)

Volgens mij heb ik de boel aardig compleet, als ik iets over het hoofd zie en/of suggesties / aanmerkingen hoor ik het graag....

Heb nog geen hd content maar het zou leuk zijn als ie het af kan spelen ivm de toekomst.

[ Voor 7% gewijzigd door Metro2002 op 16-10-2008 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
Waarom een ander psu?

edit: oh, als er geen psu bij zit is een psu wel handig... :)

[ Voor 60% gewijzigd door disheaver op 16-10-2008 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

disheaver schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 21:27:
Waarom een ander psu?

edit: oh, als er geen psu bij zit is een psu wel handig... :)
jep, en moet er helaas een nieuwe voor kopen want ik heb hier alleen een stapel psu's liggen met 20pins atx stekkers en geen 24 pins eatx stekkers :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg ... heeft er iemand een idee hoe het komt dat de VFD display van de Fusion Black om de haverklap vastloopt als je wat instellingen wilt veranderen.

Met de nieuwe display driver van de site zelf,.. die trouwens niet up-to-date is ... is het al niet véél beter ... met al die IMON en andere stuff ... pfff.

Ben ik alleen of zijn die drivers echt zo brak 8)7\

Wat de afwerking van mijn kast betreft ... alles OK ...behalve dat het glaasje van de display nu blijkbaar wat begint te beslaan ... iets héél vreemd.
Overdag geen zicht ... 's avonds als ie opstaat niet echt zichtbaar ... toch niet van 2 meter afstand.
De kast is een ½ jaar oud.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2008 20:32 ]

Verwijderd

Mensen, ik ben nieuw hier en ben erg blij met deze threat over deze kast. Ik heb hem zelf ook staan hier, met mooi p5 processortje alles erop en eraan. Echter, het lcd scherm krijg ik niet werkend. Geen idee wat er verkeed gaat. Ik zie in apparaatbeheer geen apparaat waarvoor de drivers nog niet geinstalleerd zijn. Hmm. Wie kan hier iets zinnigs over zeggen??

• DaRKie
Je hebt hem wel goed aangesloten?
Je hebt de software(iMon) geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat aansluiten... tja, dat heb ik laten doen. Ben zelf niet zo bekend met de bekabeling van een pc, laat staan een mediacenter als deze met 110-en-1 kabeltjes.. Software is geinstalleerd, maar hij werkt dus niet. Maar... is er nu echt toegeoegde waarde van de display? Ik draai nu mediacenter van vista ultimate, maar ben van plan ook eens te kijken naar mediaportal. Werkt hij daaropnder ook nog??

Ook een probleem: ik krijg bij het aansluiten op mijn sony bravia wel beeld met mijn hdmi kabel, maar geen geluid. Iemand een idee hoe dit zou kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-10 09:15
Metro2002 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 21:22:
[...]
Geweldig, dan ga ik denk ik binnenkort die kast bestellen (+ inhoud natuurlijk :+ )

wordt denk ik dit setupje:

Asus M2A-VM HDMI, AM2, 690G, VGA, FW, mATX
AMD Athlon 64 X2 4850e, 2.5GHz, 1MB, AM2, 45W, Box
Kingston DChannel 2GB Kit, 2x1GB PC2-6400, CL5
Maxtor DiamondMax 21, 250GB, 7200rpm, 8MB, SATAII
Lite-On DH-16D2S DVD-Rom 16x48x, zwart, SATA
Antec Veris Fusion HTPC Case, NoPSU, mATX, Zilver
AOpen voeding 400W, 20+4pins, ATX 2.0, bulk

als ik iets over het hoofd zie en/of suggesties / aanmerkingen hoor ik het graag....
Lijkt me prima, maar qua koeling (CPU bv?) de Scyte-Ninja (als die past) bijvoorbeeld?

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
stefboerrigter schreef op maandag 01 december 2008 @ 15:41:
[...]

Lijkt me prima, maar qua koeling (CPU bv?) de Scyte-Ninja (als die past) bijvoorbeeld?
Je reageert op iemand die 16 oktober 2008 het bericht gepost heeft. :) Waarschijnlijk heeft hij al andere bronnen van informatie geraadpleegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulpecula
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:49
Weet iemand of het mogelijk is om de pictogrammen op het lcd ook aan de praat te krijgen zijn? Want als ik het display van dichtbij bekijk zie ik daar "divx", "xvid", "MP3", enz staan, maar wanneer ik een mp3 afspeel zie ik die nooit branden. Weet iemand of dat mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste allemaal

ik heb deze kast ook sinds een week, en ben er tevreden over. Er is 1 ding dat mij enorm stoort en dat is het knipperende blauwe LED lampje van de harddisk. Is er een manier om die uit te schakelen?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Volgens mij los je dit heel makelijk op door het stekkertje op het mobo van de HDD LED niet aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apelazarus
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 23:54
Heeft iemand trouwens weleens succesvol ergens (bij Antec misschien?) een VFD'tje kunnen verkrijgen/kopen/ruilen om z'n LCD te vervangen? Die dingen zijn zeker iets te custom om bij SoundGraph vandaan te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:43

FreakNL

Well do ya punk?

Daar ben ik ook wel in geinsteresseerd...

Of anders of de Fusion 430 nog ergens te koop is? (daar zit namelijk WEL de .vfd in, als ik me goed ingelezen heb...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Apelazarus schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 09:11:
Heeft iemand trouwens weleens succesvol ergens (bij Antec misschien?) een VFD'tje kunnen verkrijgen/kopen/ruilen om z'n LCD te vervangen? Die dingen zijn zeker iets te custom om bij SoundGraph vandaan te halen?
Het schermpje wordt bij vele kasten geleverd en is niet zo custom als je misschien denkt.
http://www.ikbenstil.nl/B...iMON-VFD-en-IR::1816.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een antec fusion kast gekocht met een gigabyte MA78GM-UD2H moederbord. Na het aansluiten van alle kabels gebeurd er helaas niets als ik op de power knop druk, geen biepje of draaiende vans. Het enige wat gebeurd is dat het scherm van de antec fusion aanspringt, de voeding werkt dus wel. Nu heb ik gelezen over het aansluiten van de power switch met een M/B PWR GND kabel, maar die zit helemaal niet in mijn behuizing. Het enige wat ik gedaan heb is de PowerSW kabel aangesloten op het moederbord. Weet iemand wat ik fout doe, of heeft iemand tips voor mij?

Gr. Bouke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 14:57:
ik heb een antec fusion kast gekocht met een gigabyte MA78GM-UD2H moederbord. Na het aansluiten van alle kabels gebeurd er helaas niets als ik op de power knop druk, geen biepje of draaiende vans. Het enige wat gebeurd is dat het scherm van de antec fusion aanspringt, de voeding werkt dus wel. Nu heb ik gelezen over het aansluiten van de power switch met een M/B PWR GND kabel, maar die zit helemaal niet in mijn behuizing. Het enige wat ik gedaan heb is de PowerSW kabel aangesloten op het moederbord. Weet iemand wat ik fout doe, of heeft iemand tips voor mij?

Gr. Bouke
had ik ook, had te maken met de powerknop
ff een mailtje naar antec en ze hebben me een nieuwe opgestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Heb nu ook een Fusion Remote Black.
Als ie in stand-by staat laat ie de tijd zien op het display. Alleen vind ik het lettertype dat ie daar gebruikt niet mooi leesbaar. het is ook een heel ander lettertype dan wat ie toont als ie aanstaat. ook staat de tijd met AM/PM. Weet iemand hoe je dat kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje_
  • Laatst online: 01-10 20:22
Van het weekend de Antec Fusion Remote Black gekocht bij zercom aangezien deze zonder voeding geleverd wordt heb ik deze voeding: Antec BasiqPower 430W erbij genomen.
Ik dacht dat dat wel zo safe was omdat het tenslotte ook om een Antec kast gaat.

Nu blijkt dat je dus een 3 pin connecter moet hebben om het lcd-scherm van de kast aan te kunnen sluiten. En laat deze aansluiting nu dus ook niet op deze voeding zitten :'(

EDIT:
Laat maar heb de stekker gevonden..... 8)7

[ Voor 40% gewijzigd door Jantje_ op 07-06-2009 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
ione schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:20:
Heb nu ook een Fusion Remote Black.
Als ie in stand-by staat laat ie de tijd zien op het display. Alleen vind ik het lettertype dat ie daar gebruikt niet mooi leesbaar. het is ook een heel ander lettertype dan wat ie toont als ie aanstaat. ook staat de tijd met AM/PM. Weet iemand hoe je dat kan aanpassen?
Iemand hier nog een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• INTERPOL
  • Laatst online: 05-01-2024
Ik vraag me af welke media center software jullie gebruiken in samenwerking met deze kast.
Ik ben zelf aan het proberen met MediaPortal maar voorlopig heb ik het lastig remote en display te combineren met deze software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10 11:33
Ik gebruik op mijn HTP de standaaard MC van Vista HP en hij werkt als een zonnetje

[ Voor 7% gewijzigd door Rupie op 10-06-2009 10:48 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Ik gebruik ook MP en ik heb geen enkel probleem de remote+display ermee samen te laten werken.

Welke problemen heb je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• INTERPOL
  • Laatst online: 05-01-2024
@DaRKie
Ik probeer de sneltoetsen werkende te krijgen in MediaPortal, gebruik makende van de RM200 remote die bij de Antec komt. Er zijn echter op het net een groot aantal topics verschenen die er voor zorgen dat het moeilijk is de bomen door het bos te zien. Hier op tweakers zijn er een aantal te vinden In dit topic http://forum.team-mediapo...tec-veris-max-case-56680/ bijvoorbeeld wordt in de draad terug verwezen naar weer andere plugins enz. Kun je me verwijzen naar een guide op het net die eensluitend is om zo de combinatie van mediaportal + Antec Remote Fusion remote/display optimaal te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Jantje_ schreef op zondag 07 juni 2009 @ 17:11:
Van het weekend de Antec Fusion Remote Black gekocht bij zercom aangezien deze zonder voeding geleverd wordt heb ik deze voeding: Antec BasiqPower 430W erbij genomen.
Ik dacht dat dat wel zo safe was omdat het tenslotte ook om een Antec kast gaat.

Nu blijkt dat je dus een 3 pin connecter moet hebben om het lcd-scherm van de kast aan te kunnen sluiten. En laat deze aansluiting nu dus ook niet op deze voeding zitten :'(

EDIT:
Laat maar heb de stekker gevonden..... 8)7
Vertel.... Waar heb je die gevonden? Op de voeding? moederbord?
Ik heb dus geen idee, heb een Nexus Value 430 voeding en kan dus geen aansluiting vinden waar deze stekker op aangesloten moet worden (kleine 3 pins connector dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Er zit een verloop 24 pin voeding naar 24 pin voeding met daaraan een 3 pin kabel voor het LCD in de doos of in de kast van de Antec Fusion Remote Black. Tenminste als je hem nieuwe hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Jumpman schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 13:03:
Er zit een verloop 24 pin voeding naar 24 pin voeding met daaraan een 3 pin kabel voor het LCD in de doos of in de kast van de Antec Fusion Remote Black. Tenminste als je hem nieuwe hebt gekocht.
Ik moest op de kop in de prullenbak en heb idd de verloop gevonden....
Thanks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:37
Beste Tweakers,

Ik heb een vraagje betref mijn Veris Remote die bij de Antec fusion geleverd werd.

Ik wou als eerst even zeggen dat ik blij ben dat ik deze HTPC behuizing heb aangeschaft, alleen over de handleiding en uitleg betreft het display en remote ben ik wat minder te spreken, mede omdat ik er niet helemaal uit kom.

In de IMON software die erbij is geleverd kan je wat functies enz veranderen op de remote,
Echter als ik wat dingen aanpas dan doet deze het niet.
Bijv de volume Knop op de Veris remote werkt niet onder Windows media center 7
terwijl deze optie wel gewoon ingeschakeld staat in de IMON manager.

en dat geld dus ook voor andere functies die ik aan wil passen.
als ik bijv. My TV wil veranderen naar een andere knop op de remote dan werkt dit niet.
Iemand een optie of idee? of toch ergens een duidelijk uitgebreide handleiding ?
Ik heb de software en drivers al diverse malen opnieuw geinstaleerd en ook oudere versies geprobeerd maar ook dit wou niet helpen.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Ivo

Alvast bedankt.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
je hebt in de software wel de goede remote ingesteld? Je hebt daar een aantal opties kan ik me herineren. Als je geen dingen aanpast werkt alles wel naar behoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Rupie schreef op woensdag 16 december 2009 @ 13:47:
je hebt in de software wel de goede remote ingesteld? Je hebt daar een aantal opties kan ik me herineren. Als je geen dingen aanpast werkt alles wel naar behoren?
Hij staat gewoon op IR200
ik kan verder geen type remote instellen ofzo, tenminsten niet dat ik kan vinden/weet.
De basis knoppen kan ik dan ook wel gebruiken, maar wil ik andere knoppen gebruiken of functies veranderen dan doet die dit niet.
Nog meer suggesties?
Ik wil namelijk een goed duidelijke review van mijn gehele htpc gaan plaatsen met alles opties instellingen enz.
maar ja zolang ik de remote nog niet goed werkend krijg wacht ik er nog even mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
okay, volgens mij kan ik ook kiezen voor een MCE remote, maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik naast de case een MCE ontvanger gebruik (zie mijn review voor info daarover).

kijk trouwens een hier voor info over het mappen van de knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Rupie schreef op woensdag 16 december 2009 @ 15:05:
okay, volgens mij kan ik ook kiezen voor een MCE remote, maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik naast de case een MCE ontvanger gebruik (zie mijn review voor info daarover).

kijk trouwens een hier voor info over het mappen van de knoppen.
Maar bedoelen ze dan niet dat je echt een MCE remote gebruikt en niet de MCE remote functies wilt gebruiken ?
Ik was dit namelijk al tegen gekomen maar zover het ik daaruit begrijp moet je dan een MCE remote gebruiken.
Of ik moet er naast zitten, dan ga ik dit gelijk proberen thuis en kijken of dat wel werkt,
Het is namelijk knap irirtant dat ik nu met die Veris Remote de volume niet kan regelen, via het toetsenbord doet hij het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Ik haal uit het verhaal dat het wellicht een issue met de driver is ;) Heb je die ook geprobeerd te updaten? Hoe heb je het scherm et cetera geïnstalleerd? Eerst de software en daarna pas het usb kabeltje van het scherm of andersom.

Als ik het goed heb kan je bij de software wel instellen dat hij moet reageren op bekende en onbekende commando's (geluidjes, meldingen op je scherm, dat soort dingen). Wellicht dat die je in de goede richting kunnen sturen? Dan kan je in ieder geval zien welk signaal hij ontvangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Ik heb nog even gekeken, zodra ik hem op MCE zet in de IMON manager en dus niet op IR200 dan doet hij niks,
maar ja logisch, ik had even 2 keer moeten nadenken want dat gaan dan natuurlijk om de ontvanger.

Maar nog steeds werken heel veel knoppen, maar ook bepaalde knoppen weer niet.
Ik kan ook echt nergens een soort guide/manual vinden van de IMON manager software.

Ik loop overal doorheen te spitten maar ik kan nergens vinden waar ik kan aangeven welke Remote ik gebruik ofzo.
En IMON manager update werkt niet, die site ligt eruit ofzo want updaten gaat op geen mogelijkheid.
Maar het rare is ook dat Het display van de antec fusion wel gewoon reageert,
Als ik bijv. de knop My TV indruk op de Veris remote dan zie ik wel gewoon in het display My TV staan maar hij gaat dus niet naar tv in MCE.
Dus ergens krijgt hij wel het signaal maar het werkt niet.
En nog steeds de volume knop doet helemaal niks.

Ook als ik het geluid harder doe op mijn toetsenbord dan krijg ik elke keer een scherm in beeld (alsof je rechtermuisknop inklikt)
Het lijkt dus toch ergens een fout te zijn ofzo....
Iemand toch nog enig idee of meer info ?

[Edit]
Ook heb ik nog een vraagje betreft de ontvanger, ik heb namelijk ook een z5500 set van logitech maar
de remote daarvan reageert ook op de IR ontvanger. kan ik die instellingen ergens veranderen ofzo ?

[ Voor 11% gewijzigd door Wachten... op 18-12-2009 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Ik zou de software in ieder geval niet gaan updaten, dat heeft bij mij tot op heden alleen voor problemen gezorgd. Ik ben de meegeleverde versie trouw gebleven: http://www.antec.com/download/Fusion_driver.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een aantal weken geleden ook een HTPC aangeschaft met de Antec VERIS Fusion. Alles gaat prima, het schermpje werkt prima, ook met de nieuwste drivers.

Ik heb Windows 7 MCE draaien. Orginele MCE afstandsbediening werkt prima.

Aan 1 ding irriteer ik me echt mateloos. Buiten de geluidjes van Windows hoor ik ook een geluid van de software die de remote + display aanstuurd. Iemand een idee hoe ik dit uit kan schakelen? Ik krijg het niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Dat kan via de imon software. Ergens bij de opties van de afstandsbediening staat de mogelijkheid om geluiden aan en uit te zetten voor zowel bekende als onbekende commando's van de remote. Als ik thuis was geweest had ik ff voor je gekeken waar precies. Als het niet lukt moet je maar ff een DM sturen dan kijk ik morgen thuis wel ff ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Rupie op 16-01-2010 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Past er een ATi HD5870 videokaart in de Antect Fusion Black/V2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Zal me sterk lijken als hij past, de hoogte is een probleem (de diepte weet ik niet zeker, misschien als je de drivebay mod). Volgens mij is de hele kaart te hoog, en als hij dat niet is: dan zijn de voedingspluggen dat wel, die moeten er aan de zijkant in, en de zijkant steekt omhoog. En zo hoog is de kast niet.

In een Fusion Max zou het wel passen, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Als de voedingspluggen in de weg zitten, betekent dat dat een HD5850 ook niet gaat passen?

edit:

Als ik wat plaatjes bekijk van de 5870 en de 5850 lijkt het erop dat de voedingsaansluitingen van de 5870 aan de bovenkant zitten en die van de 5850 aan de korte kant. Dit betekent dat de 5870 wegens de hoogte inderdaad sowieso niet in de Antec gaat passen. De 5850 daarentegen past denk ik prima. Nu nog een stille versie op de markt en je hebt een Game-HTPC-killer.

HD5850 (power connector aan korte zijkant)
Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/reviews/HIS/HD_5850/images/power.jpg

HD5870 (power connector aan de lange bovenkant)
Afbeeldingslocatie: http://xtreview.com/images/Sapphire%20radeon%20HD%205870%20Vapor-%20X%2003.jpg

[ Voor 91% gewijzigd door -Moondust- op 22-01-2010 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Laatst online: 01-10 09:05
Ik heb de veris fuision black 430 kast overgenomen van een mede tweaker. Prachtige kast. Waardeloos dat hij niet in mn meubel past (te breed). Kl@te. Excuses voor het niet correcte woord; het voelt echter wel zo.
Alles draait als een zonnetje (nog geen display drivers geladen; dat gaat nog lachen worden als ik dat zo lees bij jullie). Heb echter twee prangende vraagjes:

1) ik heb 2 stekkertjes met POW SW - eentje die van de knoppen komt en ik ook gebruikt heb. Eentje lijkt van de Display te komen. Enig idee waar ik deze op kan aansluiten/wat het is??

2) Mn voedings-draad voor de aanvullende spanning is te kort (je weet wel, dat blokje met 4 aansluitingen). Hierdoor moet mn voeding op de kop gemonteerd worden. De voedings-ventilator zit daardoor aan de onderkant & wordt afgesloten. Slecht idee dus.
Zijn er verleng-kabels voor te krijgen en heeft iemand enig idee hoe die heten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
ArnieNFW schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 10:34:
1) ik heb 2 stekkertjes met POW SW - eentje die van de knoppen komt en ik ook gebruikt heb. Eentje lijkt van de Display te komen. Enig idee waar ik deze op kan aansluiten/wat het is??
Tussen de plek van de optische drive en de zijkant van de kast zit een heel klein pinnetje waar deze op kan, is nodig om het systeem op te kunnen starten met de afstandsbediening.
ArnieNFW schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 10:34:
2) Mn voedings-draad voor de aanvullende spanning is te kort (je weet wel, dat blokje met 4 aansluitingen). Hierdoor moet mn voeding op de kop gemonteerd worden. De voedings-ventilator zit daardoor aan de onderkant & wordt afgesloten. Slecht idee dus.
Zijn er verleng-kabels voor te krijgen en heeft iemand enig idee hoe die heten??
Ik vraag mij of of dit bij de 430 anders is dan bij de 'gewone' kast. Ik dacht dat er in mijne een rooster onder de voeding zit, al weet ik dat niet helemaal zeker. Ik heb de voeding in ieder geval gewoon met de fan naar beneden zitten, zie productreview: Antec Fusion Remote Zwart review door Rupie. Hij draait al dik een jaar zonder problemen!

[ Voor 47% gewijzigd door Rupie op 05-03-2010 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Laatst online: 01-10 09:05
Rupie schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 13:04:
[...]
Tussen de plek van de optische drive en de zijkant van de kast zit een heel klein pinnetje waar deze op kan, is nodig om het systeem op te kunnen starten met de afstandsbediening.
Thanx - ik had je review gelezen, en ook je opmerking daarover. Maar niet waar hij uiteindelijk op aangesloten moet worden (staat niet in je review?). Vanavond eens proberen!
Rupie schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 13:04:
[...]
Ik vraag mij of of dit bij de 430 anders is dan bij de 'gewone' kast. Ik dacht dat er in mijne een rooster onder de voeding zit, al weet ik dat niet helemaal zeker. Ik heb de voeding in ieder geval gewoon met de fan naar beneden zitten. Hij draait al dik een jaar zonder problemen!
Op je foto is te zien dat er geen roosters onder zitten. Mn voeding zweeft een cm boven de grond, maar hij zal bij gebruik het wel zwaar krijgen. Ik zit er aan te denken de kabel zelf te verlengen (solderen met krimpkous).

Ik baal zo ontzettend dat de kast 2cm te breed is. had m niet nagemeten; ik had verwacht dat hij even groot was als een Receiver. Balen!~

[EDIT]
Oja: ik heb zelf de voedings-draad via het gat onder de cd-bay door (en dan door het gat bij de harddisk naar het mobo toe).

[ Voor 5% gewijzigd door ArnieNFW op 05-03-2010 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

ik lees in sommige posts dan men de twee case-fans op 7v en op 5v hebt draaien. Hoe kan je dit doen?

En ook vroeg ik mij af... met welke ventilatoren zou je de twee antec ventilatoren kunnen vervangen zodat de case nog stiller wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
De fans die er in zitten zijn Antec Tri Cool fans. Dit zijn fans waar een klein schakelaartje aan zit waarmee je de fans op 'High', 'Medium' of 'Low' kunt zetten. Nadeel van deze dingen is dat het schakelaartje niet zo heel makkelijk buiten de kast te plaatsen zijn, als je ze anders wil instellen zul je dus even de bovenkant van de kast moeten verwijderen.

Je kan de fans vervangen door elke 120mm fan die je wilt. Ikzelf heb ze vervangen door 2 Scythe S-Flex SFF21F fans die via een Y splitter aangesloten zijn op een Zalman Fanmate 2 die ik op de achterkant van de kast geplakt heb. Heerlijk stil en als het te warm wordt kan ik zonder moeite de fans wat harder zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Rupie schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:32:
De fans die er in zitten zijn Antec Tri Cool fans. Dit zijn fans waar een klein schakelaartje aan zit waarmee je de fans op 'High', 'Medium' of 'Low' kunt zetten.
Dus degene die over 5v en 7v praten hebben dat dus enkel gedaan met dat schakelaartje en niet door het verwisselen van kabels oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Dark0z schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 12:05:
[...]
Dus degene die over 5v en 7v praten hebben dat dus enkel gedaan met dat schakelaartje en niet door het verwisselen van kabels oid?
Als ze de fans niet vervangen hebben zou ik daar wel van uit gaan ja ;)

5v = low
7v = medium
12v = high

elke keer de kast openhalen om kabels te verwisselen lijkt mij sowieso niet echt een leuke hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Weet iemand of het display ook met de afstandsbediening is in en uit te schakelen? Ik wil hem namelijk tegelijk als server gebruiken en 's nachts moet het display gewoon uitstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Blueone schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:15:
Weet iemand of het display ook met de afstandsbediening is in en uit te schakelen? Ik wil hem namelijk tegelijk als server gebruiken en 's nachts moet het display gewoon uitstaan.
Voor zover ik weet kan dat niet met de afstandsbediening, maar wellicht wel via de imon software. Daar kun je in ieder geval wel instellen of het scherm aan of uit moet op het moment dat je systeem uit staat, misschien dat je daar ook wel in kunt stellen dat hij helemaal uit moet als het jou uit komt. Ik heb er nog geen knop voor gevonden in ieder geval. Of het via de imon software is te doen kan ik wel een keer voor je nakijken als ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Als je dat zou willen doen, graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit-JanKroon
  • Laatst online: 22-04 09:27
beste mensen

ik heb onlangs een Fusion 430 overgenomen van een mede-tweakers.

echter heb ik de 24pin naar 24pin kabel met het verloopje er op er niet bij gekregen.

is het ook mogelijk om dat witte stekkertje onder het brack van de optische drive te voorzien van stroom door hem simpelweg aante sluiten op een floppy 4 pin zoals op de foto hieronder?

vriendelijke groeten en alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: http://i746.photobucket.com/albums/xx110/Gerrit-JanKroon/29042010096.jpg?t=1272540274

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Laatst online: 22:28

Quakie

quakelen

Rupie heeft me al aardig op weg geholpen om alles aan de praat te krijgen qua aansluitingen en display.

Op zich werkt nu alles qua display en afstandsbediening werkt ook.. imon afstandsbediening en in mce kan ik ook gewoon alles bedienen.

Ik heb een probleem... mijn geluid wordt niet via de draaiknop of afstandsbediening bedient. Als ik daar aan draai, veranderd in de mix de imonsoftware, maar hij neemt zeg maar hoofdapparaat (luidsprekers zit analoog aangesloten) niet mee.
Onder systeem settings van imon software staat luidsprekers geselecteerd met volume als mixer (kan kiezen tussen volume, cd audio en nogmaals volume en alle drie hetzelfde resultaat).

Nu lijkt alles goed ingesteld dus ik vermoed dat andere ook last hiervan hebben? Ik heb al gezocht maar kan niks vinden wat nu echt de oplossing geeft.

Ik draai windows 7 32bit.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Blueone schreef op woensdag 28 april 2010 @ 18:29:
Als je dat zou willen doen, graag :)
Sorry voor de late reactie O-) Een knop heb ik niet gevonden, maar als het goed is zit er in de imon software een optie om het scherm op bepaalde tijden uit te zetten. Dit kwam ik tegen in een document op de site van Antec (http://www.antec.com/Believe_it/product.php?id=MTIwMw==), in dit document om precies te zijn.

btw, op de site van Antec kwam ik een nieuwe versie van de software tegen: http://www.antec.com/download/iMON_7_60_0521_ANTEC.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:08

The Zep Man

🏴‍☠️

Rupie schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 07:38:
[...]

Sorry voor de late reactie O-) Een knop heb ik niet gevonden, maar als het goed is zit er in de imon software een optie om het scherm op bepaalde tijden uit te zetten. Dit kwam ik tegen in een document op de site van Antec (http://www.antec.com/Believe_it/product.php?id=MTIwMw==), in dit document om precies te zijn.

btw, op de site van Antec kwam ik een nieuwe versie van de software tegen: http://www.antec.com/download/iMON_7_60_0521_ANTEC.zip
Kijk eens hier: nog nieuwere iMON software. :)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Dat zou heel goed kunnen, mijn ervaring is alleen dat de 'originele' imon software aanzienlijk slechter werkt dan de software die van Antec afkomstig is. Ik heb 1x Imon zichzelf laten updaten naar de nieuwste versie en meteen werkte er helemaal niets meer. De versie van de site van Antec terug gezet en alles werkte weer naar behoren. Vandaar dat ik altijd de versie van de site van Antec maar pak tegenwoordig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Laatst online: 22:21
Crew One schreef op maandag 03 december 2007 @ 13:15:
[...]

Dit is normaal gedrag. Ik heb echter een tool geschreven die de LCD uitzet. Als ik op de remote-shutdown key druk dan word eerst dat script uitgevoerd voordat ie in S3-standby gaat.

Als je wilt, dan mail ik het je.
Post van 4 jaar geleden, maar misschien kun je me er nog bij helpen.

sinds gisteren een mooie antec fusion kast, maar elke keer als ik mijn pc uitzet dan gaat het display weer aan. Ik gebruik de pc voor mediaportal en hierbinnen zet ik de display keurig uit. Op het moment dat de pc daadwerkelijk uitgaat (dus powerled uit/koelers/etc) dan springt de display weer aan.

Als ik het forum van de Imon leverancier lees beloofd het niet veel goed voor een oplossing. Nu hoop ik dat iemand hier nog een oplossing heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Maar staat er dan wel tekst op het scherm of dat niet? Bij mij gaat het scherm zonder tekst aan als de stroom volledig van het systeem af geweest is. Na dan een keer opgestart te hebben gaat het scherm de volgende keer gewoon uit samen met het systeem.
Als het puur is dat het schermpje aan blijft staan na afsluiten kan het ook zijn dat het de setting van de standaard software is, daarin kan je aangeven of het schermpje aan moet blijven staan of uit moet gaan als je het systeem afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Laatst online: 22:21
Rupie schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 20:59:
Maar staat er dan wel tekst op het scherm of dat niet? Bij mij gaat het scherm zonder tekst aan als de stroom volledig van het systeem af geweest is. Na dan een keer opgestart te hebben gaat het scherm de volgende keer gewoon uit samen met het systeem.
Als het puur is dat het schermpje aan blijft staan na afsluiten kan het ook zijn dat het de setting van de standaard software is, daarin kan je aangeven of het schermpje aan moet blijven staan of uit moet gaan als je het systeem afsluit.
Binnen Imon heb ik ingesteld dat het display niet aan moet gaan. Wanneer ik mediaportal opstart dan start deze de display met de addon "minidisplay". Deze addon zet het display ook weer uit wanneer ik mediaportal afsluit. Tot zover werkt het echt perfect. De display gaat weer aan wanneer de hele pc uit is en het scherm blijft dan inderdaad leeg. Het rare is wel dat het display wel uitblijft wanneer ik naar slaapstand ga.

Vandaag verder lopen zoeken, maar er schijnt dus niet echt een oplossing te zijn. Enige oplossing die ik kon vinden is het doorknippen van het paarse draadje en deze op m/b aan te sluiten. Maar dat lijkt me, om garantie redenen, niet echt handig. Zo zijn er mensen die denken dat het de voeding is (be quiet!) en sommige mensen zeggen ook dat er een optie hiervoor in de bios is (asrock m/b). Daarnaast zijn er mensen die de schuld gewoon bij de display neer leggen.... oftewel, daar kom ik ook niet verder mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burlapp
  • Laatst online: 02-11-2024
Ik heb ook de trotse bezitter van deze case. Ben er erg tevreden mee. Probleem wat ik nu ineens heb is dat er bijna geen contrast meer in het LCD scherm zit (4 dagen in gebruik). Alle pixels branden bijna voluit. Als je onder een hele scherpe hoek kijkt zie je nog iets van verschil. Ook als de computer opstart en je de klok ziet heb ik die euvel... Iemand idee hoe dit komt?

Bij het uitschakelen van het scherm met de software wordt hij wel zwart. Bij het vervolgens inschakelen doet hij het 1 a 2 seconden goed, vervolgens geeft hij wederom weer veel licht zonder contrast... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Ik zal hier dezelfde reactie even neerzetten als onder mijn review ;)

Je kunt het contrast instellen via de imon software, heb je dat al bekeken? Ik weet dat er problemen zijn geweest met de eerste versies van het scherm, via google zal je daar nog wel wat over kunnen vinden. Voor zover ik weet was een mailtje naar de klantenservice genoeg om een vervangend schermpje te krijgen, dat zou je anders ook nog kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Laatst online: 04-10 17:18
burlapp schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 22:03:
Ik heb ook de trotse bezitter van deze case. Ben er erg tevreden mee. Probleem wat ik nu ineens heb is dat er bijna geen contrast meer in het LCD scherm zit (4 dagen in gebruik). Alle pixels branden bijna voluit. Als je onder een hele scherpe hoek kijkt zie je nog iets van verschil. Ook als de computer opstart en je de klok ziet heb ik die euvel... Iemand idee hoe dit komt?

Bij het uitschakelen van het scherm met de software wordt hij wel zwart. Bij het vervolgens inschakelen doet hij het 1 a 2 seconden goed, vervolgens geeft hij wederom weer veel licht zonder contrast... :(
Is gewoon een instelling in je imon software, een beetje mee experimenteren en je display is weer mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burlapp
  • Laatst online: 02-11-2024
Ik had al verder gekeken dan mijn neus lang is... Het aanpassen van het contrast doet helemaal niks. Zowel helemaal naar links als naar rechts trekken. Alles is 97% verlicht, en de tekst die op het scherm hoort te komen 100% (klein contrast verschil dus). Op een een of andere manier wordt na een paar seconden het scherm contrast op maximaal gekwakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
burlapp schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:36:
Ik had al verder gekeken dan mijn neus lang is... Het aanpassen van het contrast doet helemaal niks. Zowel helemaal naar links als naar rechts trekken. Alles is 97% verlicht, en de tekst die op het scherm hoort te komen 100% (klein contrast verschil dus). Op een een of andere manier wordt na een paar seconden het scherm contrast op maximaal gekwakt...
Dan wordt het hoog tijd om even contact te zoeken met de supportafdeling van Antec!

Pagina: 1 2 3 Laatste