Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid

Pagina: 1 ... 24 ... 49 Laatste
Acties:
  • 421.807 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:07

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik ben overigens a.s.dinsdag op bedevaart naar Hannover. Ik zal de ogen open houden voor mooie cases en wat plaatjes schieten. Silverstone staat er iig. Origen zelf helaas niet, maar wie weet wel een of andere distributeur. Ik heb ieder jaar toch wel hele zalen vol met de meest fantastische cases gezien. Nooit écht interesse in, omdat ik niet altijd een pc aan het bouwen ben.

Ben een beetje aan het spelen met de gedachte om HTPC systemen te gaan bouwen op maat voor mensen die er geen verstand van hebben, maar wel graag mooie dingen willen. Maar dan wel een beetje de exclusieve kant, dus de Omaura/Origen cases enzo. Geld moet geen rol spelen zeg maar... ;) Het is een leuke puzzelaarij en je kunt (als je wat centjes hebt) hele mooie dingen maken.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
humme schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 20:45:
Heeft iemand ook ervaring met de Antec NSK2480. Deze kast is met 95 Euro een stuk goedkoper dan de Antec Fusion van 162 Euro.
De kast heeft een voeding van 380W en 2 fans van 12cm. Is ook met 41cm nog 10 cm minder diep dan de Fusion.
Ja ik. Altans, bijna. De kast is binnen, processor (plus rest) moet nog komen...

Niet gekozen voor de fusion om: a) uitstekende volume knop. Nutteloos en ruimte was al een beetje krap met deur ervoor. Display die niet erg makkelijk (of totaal niet) via linux te besturen is. Mocht ik het willen kan nog altijd een LCD ingebouwd worden. Tot die tijd heb ik echter een tweede 5.25" bay.

Echter zijn ze wel even groot, en zit er zeker geen 10 cm verschil in de diepte (komt nog wat bij voor de volumeknop, maar das geen 10 cm :). Enig verschil is de hoogte: de 2480 is 0.3mm minder hoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 01:30
Argh, heb ik vandaag m'n complete bestelling binnen gekregen, hebben ze een Origen AE X15e geleverd in plaats van de gewenste S14V 8)7
mphilipp schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 20:54:
Ben een beetje aan het spelen met de gedachte om HTPC systemen te gaan bouwen op maat voor mensen die er geen verstand van hebben, maar wel graag mooie dingen willen. Maar dan wel een beetje de exclusieve kant, dus de Omaura/Origen cases enzo. Geld moet geen rol spelen zeg maar... ;) Het is een leuke puzzelaarij en je kunt (als je wat centjes hebt) hele mooie dingen maken.
Leuk idee inderdaad, het is leuke materie om mee bezig te zijn. Net een beetje meer uitdaging dan een standaard werkstation/game pc nietwaar ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik krijg zelf de Chieftec HT-01 binnen:

Afbeeldingslocatie: http://img244.imageshack.us/img244/6307/ht01btt3.jpg

Persoonlijk erg mooi design :p

[ Voor 18% gewijzigd door duncanvdlinden op 29-02-2008 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 18:03
RubenDJ schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 23:20:
Argh, heb ik vandaag m'n complete bestelling binnen gekregen, hebben ze een Origen AE X15e geleverd in plaats van de gewenste S14V 8)7
dat lijkt me niet heel erg toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11-2024
RubenDJ schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 23:20:

Wil je ruilen dan heb een sv14 zwart geleverd gekregen ;)

[...]

Leuk idee inderdaad, het is leuke materie om mee bezig te zijn. Net een beetje meer uitdaging dan een standaard werkstation/game pc nietwaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Voor de mensen die alleen nog een pci-e slot vrij hebben, en in de toekomst nog is een geluidskaart wil gebruiken, er komt een hele mooie Asus pci-e profile kaart op komst.

Afbeeldingslocatie: http://www.cdrinfo.com/images/uploaded/Asus_XONAR_DX.jpg

Dit word denk ik echt een toppertje: 116db op de front kanalen, 112 op de andere kanalen.
En kan zelfs overweg met EAX 5.0, zonder X-fi chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
Weet iemand hoelang het nog ongeveer duurt voor die E8400 wacht al een maand ongeveer en is het geluid van de p5e-vm hdmi Realtek ALC883 beter dan de Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio PCI Express ivm het aansluiten via een harman kardon versterker met coax of een panasonic versterker via optisch (toslink)

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
jingaling schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 12:25:
Weet iemand hoelang het nog ongeveer duurt voor die E8400 wacht al een maand ongeveer.
En is het geluid van de p5e-vm hdmi Realtek ALC883 beter dan de Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio PCI Express ivm het aansluiten via een harman kardon versterker met coax of een panasonic versterker via optisch (toslink)

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Zeg dat wel. De punten waren op zeker...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Weet iemand hoelang het nog ongeveer duurt voor die E8400 wacht al een maand ongeveer en is het geluid van de p5e-vm hdmi Realtek ALC883 beter dan de Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio PCI Express ivm het aansluiten via een harman kardon versterker met coax of een panasonic versterker via optisch (toslink)

Bedankt
Ik begrijp het niet helemaal, maar ik zou eerst een geschikte versterker uitzoeken, en daarna je soundcard daar eventueel op aanpassen. Maar tegenwoordig hebben zo'n beetje alle receivers wel de mogelijkheid om beide aan te sluiten. Eventueel kun je een SPDIF bracket op je moederbord aansluiten van 10 euro ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
duncanvdlinden schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 14:13:
[...]

Ik begrijp het niet helemaal, maar ik zou eerst een geschikte versterker uitzoeken, en daarna je soundcard daar eventueel op aanpassen. Maar tegenwoordig hebben zo'n beetje alle receivers wel de mogelijkheid om beide aan te sluiten. Eventueel kun je een SPDIF bracket op je moederbord aansluiten van 10 euro ofzo.
Ik heb de versterkers al dat is de harman kardon avr 132 en de panasonic http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=3943|633|632|601|4|1 SC-PT550
Alleen die panasonic heeft geen coax alleen toslink.
Dus wat is beter om aan te sluiten of HK met coax naar mobo of kaart in mobo plaatsen en aansluiten via toslink op Panasonic???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:07
Erg mooi ja, maar.. die volumeknop, voegt die nu iets toe? Ik twijfel sterk of ik nu een kast met of zonder volume knop moet kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
catchingfire schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 17:45:
[...]

Erg mooi ja, maar.. die volumeknop, voegt die nu iets toe? Ik twijfel sterk of ik nu een kast met of zonder volume knop moet kiezen...
Ik ga echt nooit opstaan om aan dat ding te draaien hoor. Hebben we mooie remotes voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 20:51
jingaling schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 15:14:
[...]

Ik heb de versterkers al dat is de harman kardon avr 132 en de panasonic http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=3943|633|632|601|4|1 SC-PT550
Alleen die panasonic heeft geen coax alleen toslink.
Dus wat is beter om aan te sluiten of HK met coax naar mobo of kaart in mobo plaatsen en aansluiten via toslink op Panasonic???
Eerste indruk van deze twee apparaten is dat de Harman Kardon beter presteert als de Panasonic, maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van de gebruikte luidsprekers. In principe is het verschil tussen coaxiaal en optisch bijna niet te horen (puristen uitgezonderd) dus ik zou kiezen voor het best klinkende systeem.

Ik zie trouwens in de manual van de AVR 132 staan dat deze twee optische en twee coaxiale ingangen heeft, dus met een optische aansluiting zit je altijd goed (die past namelijk ook op de Panasonic volgens je eigen schrijven).

[ Voor 12% gewijzigd door Gerritjuh op 01-03-2008 19:41 ]

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
catchingfire schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 17:45:
[...]

Ik heb er niet bewust voor gekozen, toevallig staat hij zo in de nederlandse prijslijsten, en heb zoiets ik weet maar nooit waar het goed voor is, je kunt er ook andere functies aan hangen als een volumeknop lijkt mij, tevens is het ook 1 drukknop, mute, pauze/play, je kunt er altijd wel een handige functie aan verbinden. Echt nuttig is het niet nee met een afstandbediening :P

Dat over die versterkers sluit ik me aan, het verschil tussen coaxiaal en toslink is niet groot, veel belangrijker lijkt mij de versterker, welke vind jij al zonder te kijken naar de input het lekkerst klinken. Dat is al de grootste winst die je kan behalen.

Ik weet niet exact wat die panasonic kan, maar ik denk zelf ook dat de H/K beter is, maar dat is puur een gevoel die ik er bij heb. Panasonic maakt ook hele goede amps tegenwoordig, weet zo niet meer welk model dat was, echter was dat NIET een compleet Homecinema set, meestal wordt bij dergelijke homecinemasets een beetje bezuinigd op de versterker.

Maar nogmaals vertrouw op je eigen oren, hang er een oude cd/dvd-speler of een PC analoog aan, en vergelijk. Ik durf bijna te garanderen dat die jou dan net zo goed bevallen met een digitale interlink.

[ Voor 39% gewijzigd door duncanvdlinden op 01-03-2008 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 23:33:
Ik krijg zelf de Chieftec HT-01 binnen:

[afbeelding]

Persoonlijk erg mooi design :p
heel leuk kastje idd! Zou je ajb misschien de exacte maten kunnen posten, aangezien het hier in
een (te) klein kastje moet komen :P . Ben tevens benieuwd naar de bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 09:45:
heel leuk kastje idd! Zou je ajb misschien de exacte maten kunnen posten, ...
Form-Factor: mATX
Dimension (DxWxH): 410mm x 350mm x 136mm

Vraagje:
Ik heb nog een oude CRT-TV bak staan welke ik nog niet van plan ben om op zeer korte termijn te gaan vervangen (hij doet 't nog perfect, en is lekker robuust voor rondrennende peuters/kleuters). Echter, ik wil wel op korte termijn een HTPC, om m'n mp3's, films en series te kunnen afspelen. HD content is me dus even totaal onbelangrijk.
De TV heeft SCART (met RGB), composiet en SVIDEO inputs. Wat is nu de beste output die ik op een moederboard/videokaart moet zoeken om het zo goed mogelijk uit te zitten tot ik een LCD tv ga kopen? Ik twijfel sterk of ik iets moet zoeken met een SVIDEO output of een VGA output... wat is het beste? SVIDEO->SVIDEO is natuurlijk plug'n'play, bij VGA->RGB is weer een of andere convertert nodig.
Een fatsoenlijk mobo met SVIDEO kan ik echter nergens vinden, terwijl bijvoorbeeld de zeer interessante nieuwe Gigabyte GA-MA78GM-S2H (AMD 780) een VGA output heeft (en ook nog lekker enigszins future proof is met DVI, HDMI outputs en hw-acc. h.264 en vc-1) ....

[ Voor 69% gewijzigd door catchingfire op 02-03-2008 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 09:45:
[...]

heel leuk kastje idd! Zou je ajb misschien de exacte maten kunnen posten, aangezien het hier in
een (te) klein kastje moet komen :P . Ben tevens benieuwd naar de bevindingen.
Als ik hem binnen heb zal ik wel wat foto's posten, en mijn bevindingen posten.
Ik wil er nog 2x 16db/18cfm SilenX 60mm fans in gaan zetten.

Ik wil ook de stock intel cooler vervangen, enig idee wat gaat passen in deze case?

Afbeeldingslocatie: http://img442.imageshack.us/img442/2497/internik3.jpg

Ook ben ik nog niet helemaal tevreden over de keuze van de videokaart, de bestelling is nog niet verstuurt dus ik kan misschien nog wel een wijziging maken.
Het gaat om de HD2600PRO 512mb passive, mooie kaart opzich maar het nadeel vind ik toch echt dat het 2 PCI sloten kost. Kijk je naar de XT variant (20 euro duurder), dan heb je een platte luchtcooler wat maar 1 slot in beslag neemt. Verder zijn er nog een aantal luchtgekoelde varianten van zowel de HD2600 als de HD2650. En MSI en SAPHIRE heeft kaarten waar het koelblok precies aan de andere kant zit. De zaak waar ik bestel (complus) heeft wel een zeer uitgebreid assortiment.

[ Voor 3% gewijzigd door duncanvdlinden op 02-03-2008 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 21:43
Vraagje mbt 1080p, ik heb sinds kort ook een zelf samengestelde htpc aangesloten op mijn Sony Bravia 40x3500 maar als ik bij beeld eigenschappen op de htpc kijk dan kan ik kiezen tussen verschillende refresh rates maar bij de 24hz staat (interlaced) achter en dat geeft volgens mij aan 1080i maar ik wil juist de 1080p benutten omdat mijn tv dit ondersteund.
Mijn videokaart is overigens de ATI HD2400 Pro en gebruik een DVI-HDMI kabel, iemand een suggestie?

[ Voor 3% gewijzigd door JJFS op 02-03-2008 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

JJFS schreef op zondag 02 maart 2008 @ 15:05:
maar als ik bij beeld eigenschappen op de htpc kijk dan kan ik kiezen tussen verschillende refresh rates maar bij de 24hz staat (interlaced) achter en dat geeft volgens mij aan 1080i maar ik wil juist de 1080p benutten omdat mijn tv dit ondersteund.
Wat geeft het beste beeld? Misschien moet je dat gewoon gebruiken ipv je blindstaren op 1080p. Overigens wil die 1080i alleen maar zeggen dat de input 1080i is. Een LCD/Plasma kan alleen maar progresive scan weergeven. Input is dus interlaced (blijkbaar kan de graka gewoon niet meer aan met die refresh rate) maar de descaler in je Sony maakt er weer 1080p van. En dat doet ie met elke bron. Alles wort up-of downscaled naar de native resolutie van je panel. Jij hebt een full hd panel, dus dat is dan altijd 1080p.

Niet helemaal het antwoord waar je op zat te wachten, maar het leek me goed om wat dingen op te helderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 01:30
Ik vind juist het strakke design van de S14V erg vet. Hoe minder knoppen en tierelantijnen hoe beter. En een touchscreen is natuurlijk wel erg mooi, maar ik betwijfel of ik dat ooit ga gebruiken, wil gewoon lekker vanaf de bank met de remote werken. Een S21T was wel acceptabel geweest O-)
jingaling schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 00:11:
Wil je ruilen dan heb een sv14 zwart geleverd gekregen
Toevallig ook bij Salland? Helaas, ik had een ziveren besteld.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023

Bedankt
Er zijn een aantal leveranciers die hem voor midden maart op voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Heeft er iemand nog een tip om de Club3d HD2600 PRO 512MB passive te vervangen door een ander exemplaar, HD2600/HD3650 die platter is?
Zie door de bomen het bos niet meer, wil wel een kaart van t/m 65 euro (56 euro is de club3d)
Ik kan vanavond misschien mijn bestelling nog wel wijzigen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

duncanvdlinden schreef op zondag 02 maart 2008 @ 21:31:
Heeft er iemand nog een tip om de Club3d HD2600 PRO 512MB passive te vervangen door een ander exemplaar, HD2600/HD3650 die platter is?
Zie door de bomen het bos niet meer, wil wel een kaart van t/m 65 euro (56 euro is de club3d)
Ik kan vanavond misschien mijn bestelling nog wel wijzigen :p
Maar wat wil je nog allemaal kwijt in die kast dan? Alleen die geluidskaart nog? Want die kan er in principe nog wel bij. Anders zou je kunnen overwegen om bv een Gigabyte moederbord te pakken. Die hebben een hele goede geluidskaart onboard. Misschien neemt dat de noodzaak voor een extra insteekkaart weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chomsky
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-08 17:22
Hoi
Na dagen van surfen en deze thread lezen kom ik tot 2 keuzes. Graag jullie commentaar (en of ik niets vergeten ben:

AMD-htpc
casing: Thermaltake Mozart (is al besteld)
RAM: 2 x 1 gb corsair sdram
PSU: Be Quiet straight power 400 w
HDD: Samsung Spinpoint 750 GB 7200rpm
DVD-rewriter Samsung s202j
CPU: Amd Athlon 64X2 5200+
MoBo: MSI K9A2 Platinum (v. 2)

Intel htpc
CPU: Intel Core 2 duo E8400
MoBo: Asus P5E-V-HDMI

eventueel nog een grafische kaart
MSI Geforce NX8600GT passive
of
Club3d 8600GT passive

Ik vind het vooral moeilijk om te bepalen of de intel-versie de meerprijs waard is.(en het feit dat de E8400 nergens te krijgen zijn helpt natuurlijk ook niet ;-)

kortom deze noob is nieuwsgierig naar jullie aanvullingen en bedenkingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

chomsky schreef op zondag 02 maart 2008 @ 22:12:
Hoi
Na dagen van surfen en deze thread lezen kom ik tot 2 keuzes. Graag jullie commentaar (en of ik niets vergeten ben:

AMD-htpc
CPU: Amd Athlon 64X2 5200+
MoBo: MSI K9A2 Platinum (v. 2)
Je zou kunnen overwegen de nieuwe Gigabyte GA-MA78GM-S2H te nemen. Deze komt als het goed is deze week uit (Amerikaanse webshops boden 'm al eerder aan) en deze heeft de nieuwe AMD780 chipset, wat neerkomt op een HD2600 kaart ingebouwd. Dus mét de HD acceleratie. Tenzij je natuurlijk wilt gamen, dan heb je misschien wel een andere kaart nodig (ik ben niet zo thuis op gamegebied wat graka's betreft).
En volgens mij die de Athlon 5000+ krachtig genoeg, én als je de juiste versie weet te bemachtigen, is ie nog 65W ook. Dat betekent lekker koel, dus als je er een Ninja op zet oid, en je hebt een beetje airflow in je kast, ben je klaar en heb je een heerlijk stil kastje.

Dat zijn mijn €0,02...

btw: hoewel een flink stuk duurder dan een standaard DVD drive, is de LG GGC-H20N-L met €199 volgens mij momenteel de goedkoopste HD-DVD/BD/DVD/CD drive. Vooral nu de HD-DVD's lekker in de aanbieding gaan misschien een aardige tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansenn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-05-2018
mphilipp schreef op zondag 02 maart 2008 @ 23:01:

btw: hoewel een flink stuk duurder dan een standaard DVD drive, is de LG GGC-H20N-L met €199 volgens mij momenteel de goedkoopste HD-DVD/BD/DVD/CD drive. Vooral nu de HD-DVD's lekker in de aanbieding gaan misschien een aardige tip.
Ik ben ook op zoek naar een interne Blu-Ray speler, liefst ook een die HD-DVD leest.(zijn nu lekker goedkoop) In de Pricewatch staat nog niet veel aan dit soort hardware.

Mijn oog ligt nu op de LG GGC-H20L(Blu-Ray & HD-DVD Lezer) € 185,- bij komplett.
Voor een HTPC voor de toekomst lijkt me dit wel een aanwinst.
Iemand al soortgelijk iets in z'n HTPC?

Info LG GGC-H20L:

Afbeeldingslocatie: http://be.lge.com/ne/download/product/G/GGC-H20L/GGC-H20L-SIDE-L_lge.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 10:05
_Brake_ schreef op maandag 18 februari 2008 @ 11:55:
Ik ben nu eindelijk zover om echt een HTPC te kopen! Na lang lezen (reviews, BBG, HTPC topics en adviezen op m'n oude 'samenstelling') heb ik het volgende samengesteld:

- Antec Fusion (mATX, 430W, Zilver/Zwart) € 152,80
- Asus P5K-VM € 79,34
- Intel Core 2 Duo E6550 € 137,-
- Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G 2GB (2x 1GB) DDR2 € 39,55
- Asus EAH2600PRO/HTDP/256M € 60,15
- Samsung HD250HJ, 250GB € 50,41
- Samsung SH-S203N € 25,45

Wat vinden jullie ervan? Zouden jullie persoonlijk andere onderdelen kiezen? Qua budget valt er nog wel een paar tientjes mee te spelen, dus dat hoeft geen bezwaar te zijn.

Een van de belangrijkste vragen die ik heb, is of de koeler van de VGA kaart 1 van de 2 PCI sloten in de weg zit. In dat geval ben ik namelijk verplicht onboard geluid te gebruiken...

Tot slot: als geluidskaart wil ik m'n huidige Audigy 2 ZS (via coax op een Logitech Z5500) gebruiken. Een WinTV 150MCE kit kaart heb ik al :) Het geheel komt via een DVI>HDMI kabel aan een Samsung LE32S81B te hangen. Als besturingssysteem komt er Windows Vista Ultimate op te staan.

Alvast bedankt voor jullie reacties _/-\o_
Ik heb inmiddels een 4-tal wijzigen toegepast. Het systeem ziet er nu als volgt uit:

- Antec Fusion (mATX, 430W, Zwart)
- Asus P5K-VM
- Intel Core 2 Duo E8200
- Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G 2GB (2x 1GB) DDR2
- Sapphire Videokaart PCI-e Radeon HD3650 1GB 2xDVI/TV
- Samsung HD250HJ, 250GB
- Lite-On DVD-/+/RAM LH-20A1S 20x/20x/12x Bulk (zwart)
- Microsoft Media Center Remote Keyboard OEM

Deze week moet het hem dan toch worden, dus last-minute commentaar op deze samenstelling is welkom! _/-\o_

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Brake_ schreef op maandag 03 maart 2008 @ 01:47:
[...]

Ik heb inmiddels een 4-tal wijzigen toegepast. Het systeem ziet er nu als volgt uit:

- Antec Fusion (mATX, 430W, Zwart)
- Asus P5K-VM
- Intel Core 2 Duo E8200
- Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G 2GB (2x 1GB) DDR2
- Sapphire Videokaart PCI-e Radeon HD3650 1GB 2xDVI/TV
- Samsung HD250HJ, 250GB
- Lite-On DVD-/+/RAM LH-20A1S 20x/20x/12x Bulk (zwart)
- Microsoft Media Center Remote Keyboard OEM

Deze week moet het hem dan toch worden, dus last-minute commentaar op deze samenstelling is welkom! _/-\o_
Bah, ATi... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chomsky
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-08 17:22
dank voor de tip over het mobo.

de reden dat ik geen 2600 graf-chip wil, is omdat --zo begrijp ik uit deze thread-- je dan geen audio kunt linken naar receiver (marantz 5600) di geen HDMI-aansluiting heeft...

voor videoprestaties schijnt hij echter ruim te voldoen..

klopt het dat er geen apart audio (spdif) signaal kan afgenomen worden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 16:21

PnD

like in Pinda ^_^

chomsky schreef op maandag 03 maart 2008 @ 07:53:

de reden dat ik geen 2600 graf-chip wil, is omdat --zo begrijp ik uit deze thread-- je dan geen audio kunt linken naar receiver (marantz 5600) di geen HDMI-aansluiting heeft...

Bedoel je dus dat je via toslink bijvoorbeeld geen geluid naar je receiver kan krijgen?
Zou iemand dit kunnen bevestigen ontkennen? Stond nl. op het punt mijn bestelling vd 690 naar de 780 te wijzigen.

Ik ben niet van plan om HDMI te gebruiken, maar gewoon DVI.

[ Voor 4% gewijzigd door PnD op 03-03-2008 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Voor de mensen die aan het wachten zijn op de GA-MA78GM-S2H, deze heeft geen S-Video/composiet-out.

Ik betwijfel of andere 780g borden dit wel gaan krijgen. Een vervelende zaak voor de mensen die voorlopig hun oude CRT tv willen aansluiten :(

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
psy schreef op maandag 03 maart 2008 @ 12:00:
Voor de mensen die aan het wachten zijn op de GA-MA78GM-S2H, deze heeft geen S-Video/composiet-out.

Ik betwijfel of andere 780g borden dit wel gaan krijgen. Een vervelende zaak voor de mensen die voorlopig hun oude CRT tv willen aansluiten :(
VGA/RGB_to_SCART/RGB kan altijd nog................(vermoedelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
PnD schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:18:
[...]

Bedoel je dus dat je via toslink bijvoorbeeld geen geluid naar je receiver kan krijgen?
Zou iemand dit kunnen bevestigen ontkennen? Stond nl. op het punt mijn bestelling vd 690 naar de 780 te wijzigen.

Ik ben niet van plan om HDMI te gebruiken, maar gewoon DVI.
Kan wel, maar niet tegelijkertijd met audio over HDMI. Eigenlijk hebben deze boarden 2 geluidskaarten; nl. de onboard Realtek 889A met S/PDIF in/out én een aparte HD/HDMI geluidschip dit geïntegreerd is in de vga chip. Je kunt binnen Windows helaas niet beide kaarten tegelijk aanspreken/gebruiken, dus als je audio over je HDMI wilt naar scherm of receiver dien je de ATi HDMI 'kaart' te selecteren als default audio device, wil je via S/PDIF (toslink of coaxiaal) naar boxenset/receiver dien je de Realtek 889 te selecteren als default audio device.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met dank aan oa dit topic ben ik uiteindelijk bij de volgende config uitgekomen:

Mascom AlphaCrypt CAM Kaartlezer (voor DVB-C)
Corsair TWIN2X2048-6400 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 5, Kit Of 2
Lite-On DVD-RW LH-20A1S S-ATA, Retail, Zwart, Wit, Zilver
Scythe Processorkoeler Ninja Mini Aluminium, Koper
Auzentech HDA X-Plosion 7.1 Retail
Digital Everywhere DVB-C FloppyDTV Light
Asus VGA GeForce EN8800GT 512 MB, PCI-e 16x
WD Caviar GP 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
Intel Core 2 Duo E6850 3.00 GHz, 1333 MHz, 4 MB , Boxed
Asus P5E-VM HDMI
Antec Fusion 2 Zwart, Zilver, 430 Watt

Nog laatste comments voordat ik de bestelling plaats? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

kaajee schreef op maandag 03 maart 2008 @ 12:34:
[...]

Kan wel, maar niet tegelijkertijd met audio over HDMI. Eigenlijk hebben deze boarden 2 geluidskaarten; nl. de onboard Realtek 889A met S/PDIF in/out én een aparte HD/HDMI geluidschip dit geïntegreerd is in de vga chip. Je kunt binnen Windows helaas niet beide kaarten tegelijk aanspreken/gebruiken, dus als je audio over je HDMI wilt naar scherm of receiver dien je de ATi HDMI 'kaart' te selecteren als default audio device, wil je via S/PDIF (toslink of coaxiaal) naar boxenset/receiver dien je de Realtek 889 te selecteren als default audio device.....
Ok, dankje, dan ga ik maar is informeren wanneer ze (complus) deze kaart binnen verwachten.
Zal het hier nog even posten.

EDIT:

Complus verwacht het bordje vanaf 14 maart te kunnen leveren.
Ik zit te twijfelen.
Het bord kost 30 euro meer als de voorloper, GA-MA69GM-S2H.

Heb de bekende setup besteld icm een ATHLON X2 BE-2400 2.3GHZ en 2GB geheugen.
Gaat dit nieuwe moederbord echt een groot verschil maken in deze setup?

Ben van plan 720P/1080P te gaan afspelen..

[ Voor 18% gewijzigd door PnD op 03-03-2008 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 12:46:
Met dank aan oa dit topic ben ik uiteindelijk bij de volgende config uitgekomen:

Mascom AlphaCrypt CAM Kaartlezer (voor DVB-C)
Corsair TWIN2X2048-6400 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 5, Kit Of 2
Lite-On DVD-RW LH-20A1S S-ATA, Retail, Zwart, Wit, Zilver
Scythe Processorkoeler Ninja Mini Aluminium, Koper
Auzentech HDA X-Plosion 7.1 Retail
Digital Everywhere DVB-C FloppyDTV Light
Asus VGA GeForce EN8800GT 512 MB, PCI-e 16x
WD Caviar GP 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
Intel Core 2 Duo E6850 3.00 GHz, 1333 MHz, 4 MB , Boxed
Asus P5E-VM HDMI
Antec Fusion 2 Zwart, Zilver, 430 Watt

Nog laatste comments voordat ik de bestelling plaats? :9~
eeh neem een E6750 en laat deze op 3.2Ghz lopen. 100 % stabiel hier en velen met mij.

hmm gezien de videokaart wil je vast niet een dedicated HTPC maken. Die 6850 kan je ook mooi oc-en :)

[ Voor 6% gewijzigd door Kurios op 03-03-2008 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:39
Denk dat ik ook ga overstappen naar een bordje met de nieuwe 780 chipset van AMD.
Klopt het als ik een bordje neem met de realtek ALC889a chipset ik dan DTS connect kan gebruiken om WMA-Pro 10 audio bestanden te coderen en via S/PDIF naar mijn reciever kan laten sturen als DTS. (ik gebruik Vista Mediacenter)..dit is nog mijn grootste struikelblok op het moment..kan nu eindelijk HD bestanden bekijken op mijn samsung LCD tv, maar heb bij sommige bestanden met WMA-Pro 10 audio bestanden alleen maar stereo geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almering
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-02-2024

Almering

Notebook niet voor games!

Als AMD fan toch maar even gewacht op de AMD 780G chipset. (Hoewel een HTPC op basis van de E8400 ook verleidelijk klonk... ;) ) Dit board is officieel nog niet gereleased maar in Duitsland heb ik alvast de volgende pre-order geplaatst:
  • AMD Athlon64 X2 5000+ Black Edition, 2x512kB, Sockel AM2
  • Antec Fusion V2 Media Center Black, 430W, mATX
  • Gigabyte GA-MA78GM-S2H AMD 780G, mATX
  • 2048MB-Kit OCZ DDR2 PC2-6400 Platinum 2 Dual Channel, CL4
  • Hitachi Deskstar 7K1000 1000GB S-ATA II, 32MB Cache
  • Samsung HD753LJ 750GB S-ATA II, 32MB Cache
  • DVD Samsung SH-S203P bulk
  • Scythe Ninja Mini
Waarom is deze chipset zo geschikt is voor een HTPC?
- ATI 3200 Integrated with UVD + DX10
- HDMI / DVI / VGA out
- Low power chipset
- Gigabit Ethernet and IEEE1394
- High quality 106dB SNR ALC889A HD audio

Nog maar even wachten tot het binnen is! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm gezien de videokaart wil je vast niet een dedicated HTPC maken. Die 6850 kan je ook mooi oc-en
Klopt. Wil ook games kunnen spelen.
Enige punt van zorg is nog steeds de geluidsproductie.

De Antec Fusion komt in verschillende reviews toch als een van de stilste naar voren en de Green Power van WD schijnen nog weer stiller dan de Spinpoints te zijn.
Ik ga er maar vanuit dat zolang ik niet game, de fan van de videokaart weinig extra lawaai zal produceren.

Ben er toch wel achter gekomen dat 21db of 24db nog wel een wezenlijk verschil is.

Check deze site maar eens:

http://www.silentpcreview.com/article591-page8.html

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Almering schreef op maandag 03 maart 2008 @ 14:02:
Als AMD fan toch maar even gewacht op de AMD 780G chipset. (Hoewel een HTPC op basis van de E8400 ook verleidelijk klonk... ;) ) Dit board is officieel nog niet gereleased maar in Duitsland heb ik alvast de volgende pre-order geplaatst:
  • AMD Athlon64 X2 5000+ Black Edition, 2x512kB, Sockel AM2
  • Antec Fusion V2 Media Center Black, 430W, mATX
  • Gigabyte GA-MA78GM-S2H AMD 780G, mATX
  • 2048MB-Kit OCZ DDR2 PC2-6400 Platinum 2 Dual Channel, CL4
  • Hitachi Deskstar 7K1000 1000GB S-ATA II, 32MB Cache
  • Samsung HD753LJ 750GB S-ATA II, 32MB Cache
  • DVD Samsung SH-S203P bulk
  • Scythe Ninja Mini
Waarom is deze chipset zo geschikt is voor een HTPC?
- ATI 3200 Integrated with UVD + DX10
- HDMI / DVI / VGA out
- Low power chipset
- Gigabit Ethernet and IEEE1394
- High quality 106dB SNR ALC889A HD audio

Nog maar even wachten tot het binnen is! :P
ik heb het nog niet kunnen vinden, maar neem aan dat er wel S/PDIF aansluiting op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Michel242186 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 14:12:
[...]

ik heb het nog niet kunnen vinden, maar neem aan dat er wel S/PDIF aansluiting op zit?
Ja, zit erop, zie gigabyte site.
Heb hem ook geordered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
PnD schreef op maandag 03 maart 2008 @ 14:22:
[...]

waar heb je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Zie enkele posts terug. Bij Complus.
Verwachte leverdatum is 14 maart.
Had eerst deze setup besteld:

Gigabyte GA-MA69GM-S2H
ATHLON X2 BE-2400 2.3GHZ
TakeMS 2GB PC800

Toch maar dit bordje, paar reviews gevonden en die waren wel erg goed.
Dus even paar weken geduld nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:37

oXygeN

oftewel oxje...

Hoe zit het trouwens met video-input op HTPC's? Kan me zo voorstellen dat dat in sommige gevallen ook wel handig is, op de meeste analoge tvkaarten zit et wel maar op een floppydtv bijv. niet, en moederbord met een IGP zoals de toekomstige RS780 heeft et volgens mij ook niet...

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
oXygeN schreef op maandag 03 maart 2008 @ 15:16:
Hoe zit het trouwens met video-input op HTPC's? Kan me zo voorstellen dat dat in sommige gevallen ook wel handig is, op de meeste analoge tvkaarten zit et wel maar op een floppydtv bijv. niet, en moederbord met een IGP zoals de toekomstige RS780 heeft et volgens mij ook niet...
Moet je een capture kaart nemen.....
Of via Firewire (digicam).......

Waarom zou dat handig zijn in een HTPC eigenlijk?

[ Voor 5% gewijzigd door kaajee op 03-03-2008 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN

oXygeN

oftewel oxje...

Stel je wilt er oude apparatuur als camera zonder firewire of videorecorder op aansluiten om nog eens wat naar digitaal om te zetten (als je em vervangt voor een dvd/hdrecorder)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

kaajee schreef op maandag 03 maart 2008 @ 12:34:
dus als je audio over je HDMI wilt naar scherm of receiver dien je de ATi HDMI 'kaart' te selecteren als default audio device
Ik heb altijd maar één bron: de receiver. Momenteel is dat geen HDMI receiver, maar mijn scherm gebruik is zeker nooit voor geluid. Daarvoor klinkt mijn HT set veel te mooi. Dit is dus wat mij betreft geen bezwaar.

Is er trouwens niet een of ander toeltje die dat automagisch voor je kan regelen? Dus via een shortcut of instelling in je software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

PnD schreef op maandag 03 maart 2008 @ 14:22:
[...]

Never mind, er zit een optische S/PDIF op de backplate...mijn fout

[ Voor 29% gewijzigd door psy op 03-03-2008 15:27 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almering

Almering

Michel242186 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 14:12:
[...]

Inderdaad zit er ook op. Voor de luie tweakers: link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-08 09:15
mphilipp schreef op maandag 03 maart 2008 @ 15:25:
[...]

Ik heb altijd maar één bron: de receiver. Momenteel is dat geen HDMI receiver, maar mijn scherm gebruik is zeker nooit voor geluid. Daarvoor klinkt mijn HT set veel te mooi. Dit is dus wat mij betreft geen bezwaar.

Is er trouwens niet een of ander toeltje die dat automagisch voor je kan regelen? Dus via een shortcut of instelling in je software?
Voor mijn videokaart (Sapphire 2600XT) geld het volgende waarmee ik dus dezelfde opstelling als jou hebt.

HTPC --> Receiver --> TV (alles HDMI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-Leon- schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:54:
[...]
Voor mijn videokaart (Sapphire 2600XT) geld het volgende waarmee ik dus dezelfde opstelling als jou hebt.
HTPC --> Receiver --> TV (alles HDMI)
Oh...ik was niet helemaal duidelijk geloof ik. Ik bedoel voor geluid gaat alles via de receiver. Momenteel heb ik nu 4 bronnen: Dreambox/Popcornhour/DVD speler/PS3 en die sturen hun geluid naar de receiver (coax/optisch), maar het beeld naar de TV (HDMI/component). Straks wordt dat:

HTPC & PS3 --HDMI--> TV
+--coax/optisch--> receiver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
kaajee schreef op maandag 03 maart 2008 @ 12:30:
VGA/RGB_to_SCART/RGB kan altijd nog................(vermoedelijk)
Maar dan verzand je in hobby-kabeltjes, niet? SVIDEO->SVIDEO lijkt me gemakkelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 23:31

Jag

Ja lang leve receivers die kunnen converteren naar HDMI. Dan doe je al je bronnen met beeld en geluid naar receiver en dan 1 keer met hdmi naar display, werkt heel relaxed (en scheelt kabels).

Ik ben al een tijd aan het zoeken naar een nieuwe htpc met een redelijk beperkt budget, ongeveer €400,-. Moet 720p/1080p mkv's af kunnen spelen, stil zijn en hdmi en s-video uitgang hebben. Dit is wat ik al uitgezocht heb:

Cpu: AMD Athlon 64 BE-2400
HD: Samsung F1 750Gb
Mobo: Asus M2A-VM Hdmi
Geheugen: Kingston 2x1Gb KVR667
Optical: Samsung SH-S203N

Alleen dan nog een case, daar zit ik me al een tijd op stuk te staren, zoveel opties. Het moet in een kastje passen met slechts 14cm ruimte in de hoogte. Daarnaast moeten in de case iig 2 HDs passen en bij voorkeur een full height passief gekoelde videokaart als de HD2600pro van Club3D (mocht ik daar toch behoefte aan blijken te hebben).

De Silverstone LC11 vind ik wel mooi maar daar gaat niet echt gemakkelijk een 2600pro in ben ik bang. Een aantal cases vond ik wel mooi maar duur (vaak zonder voeding al).
De Antec fusion lijkt me een mooie en betaalbare optie maar die is 14,6. Is die makkelijk te modden zodat deze wel past?
Iemand andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
iemand nog iets gehoord van die 5600+ met een tdp van 65W die ooit zou verschijnen volgens een bericht op de frontpage tijdje geleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Jag schreef op maandag 03 maart 2008 @ 17:31:
Cpu: AMD Athlon 64 BE-2400
HD: Samsung F1 750Gb
Mobo: Asus M2A-VM Hdmi
Geheugen: Kingston 2x1Gb KVR667
Optical: Samsung SH-S203N
Waarom de M2A ipv de Gigabyte MA69G-S2H ? Bij de Gigabyte ben je niet het PCI-E slot kwijt door de svideo bracket.
WD Caviar GP schijnt stiller en energie-zuiniger te zijn als de Samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
mphilipp schreef op maandag 03 maart 2008 @ 17:01:
[...]
Oh...ik was niet helemaal duidelijk geloof ik. Ik bedoel voor geluid gaat alles via de receiver.

HTPC & PS3 --HDMI--> TV
+--coax/optisch--> receiver
Eigenlijk gaat bij mij alles door de receiver aangezien die dus wel HDMI (1.3) erop heeft zitten en als schakelcentrum (scaling) kan werken. Vandaar ook de keuze om de HTPC weer op de receiver aan te sluiten aangezien ik de HDMI-uitgang van de 2600XT gebruik (waar dus weer die audio-codec inzit zodat beeld + geluid over HDMI komen). Aangezien het geluid door de videokaart weer rechtstreeks van het moederbord word gehaald scheelt me dat weer een optische aansluiting en dus kabel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Alleen dan nog een case, daar zit ik me al een tijd op stuk te staren, zoveel opties. Het moet in een kastje passen met slechts 14cm ruimte in de hoogte.
Misschien een Mr.Bean oplossing, maar valt er niet wat te rommelen met zo'n edge connector voor PCIe? Die worden vaak bij die hele lage kastjes geleverd waar de kaart horizontaal in moet. Die dingetjes kun je ook los kopen en daarmee wellicht het hoogteprobleem oplossen. Je moet alleen iets bedenken om die kaart goed te monteren dat ie ook nog wat airflow krijgt.

Een beetje crea-bea kan dat vast wel oplossen denk ik... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almering

Almering

Nee, en waarschijnlijk komt die ook niet volgens de laatste AMD roadmap. Pak gewoon een 5000+ Black Edition en klok hem over tot 5600+ :)
Bakove schreef op maandag 03 maart 2008 @ 18:15:
iemand nog iets gehoord van die 5600+ met een tdp van 65W die ooit zou verschijnen volgens een bericht op de frontpage tijdje geleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
chomsky schreef op maandag 03 maart 2008 @ 07:53:

Wat een onzin zeg, die grafchip van Nvidia (om ook maar zo flauw te doen) heeft zelfs niet eens een audiocontroller onboard. Deze kun je doorlinken vanaf een andere soundcard (niet alle nvidia's hebben die aansluiting), wat krijg je dan? De audio gaat over de HDMI, alleen je zegt zelf al dat je het op je receiver wil hebben. Dus dan gebruik je gewoon een Toslink of Coaxiale aansluiting. En heb je dus helemaal geen audio van de HDMI nodig.

Ik ga hem zelf doorlinken met mijn Marantz SR5001 over de HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Alleen dan nog een case, daar zit ik me al een tijd op stuk te staren, zoveel opties. Het moet in een kastje passen met slechts 14cm ruimte in de hoogte....

De Antec fusion lijkt me een mooie en betaalbare optie maar die is 14,6. Is die makkelijk te modden zodat deze wel past?
Iemand andere suggesties?
Chieftec HT-01 is 13.6cm!

Ik twijfel zelf tussen de Antec Fusion Black 430
Afbeeldingslocatie: http://www.antec.com/images/400/FusionBlack430_Q.jpg
en de Chieftec HT-01
Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.eu/images/highlights/ht/big/ht1.jpg

Beide geleverd met voeding en vergelijkbaar in prijs (~150 euri)

Iemand tips of redenen waarom ik zeker wel/niet voor een van beiden zou moeten kiezen?

De kast icm deze setup:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom X4 9500€ 124,-€ 124,-
1Antec Fusion Black 430€ 149,70€ 149,70
1Corsair TWIN2X2048-6400C4 2GB (2x 1GB) DDR2€ 45,-€ 45,-
1Gigabyte GA-MA69GM-S2H€ 56,54€ 56,54
1Microsoft Media Center Remote & Receiver 2005 NL€ 17,87€ 17,87
1Trust KB-2950 Wireless Media Center Keyboard€ 44,95€ 44,95
1Western Digital Caviar GP WD5000AACS, 500GB€ 82,07€ 82,07
ImporterenTotaal€ 520,13

dvd-spelertje heb ik nog een liggen. Heb nog een oude CRT-TV dus svideo-out is een must-have, en HD-support is nog niet zo belangrijk, vandaar de mobo-keuze.

[ Voor 63% gewijzigd door catchingfire op 04-03-2008 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slelieveld
  • Laatst online: 21-06 22:43
***** PROBLEMEN MET ORIGENAE S16T KAST ********

Let op! Ik heb sinds een aantal maanden de OrigenAE kast en ben er erg tevreden mee... maar lees wel even dit topic door (met mijn reacties ertussen) over de problemen die er zijn met deze kast en dan met name de IR (infrarood) problemen.

http://www.xpmediacentre....s16t-build-new-beast.html

Tevens verbaas ik me erover hoeveel pagina's dit topic gevuld heeft met onderwerpen die NIET over het onderwerp gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:09
slelieveld schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 12:13:
***** PROBLEMEN MET ORIGENAE S16T KAST ********

Let op! Ik heb sinds een aantal maanden de OrigenAE kast en ben er erg tevreden mee... maar lees wel even dit topic door (met mijn reacties ertussen) over de problemen die er zijn met deze kast en dan met name de IR (infrarood) problemen.

http://www.xpmediacentre....s16t-build-new-beast.html

Tevens verbaas ik me erover hoeveel pagina's dit topic gevuld heeft met onderwerpen die NIET over het onderwerp gaan.
Hé, da's toevallig. Het topic dat je noemt kwam ik ook toevallig vandaag tegen. Ik zit ook te overwegen de S16T te kopen, maar ik begin nu te twijfelen... ;(

-Leon-, heb jij enige problemen met deze kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
C4l1m3r0 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 13:58:
[...]
-Leon-, heb jij enige problemen met deze kast?
Ik moet je zeggen dat eigenlijk alles wel naar wens verloopt met die kast. Touchscreen was het enige wat niet lekker ging, maar dat is opgelost door de oudere drivers te installeren, die als dowload onder de S21T staan (touchkit_XP_V4.3.7.3321)

Enige waar ik tegenaan liep was dat ik de PC niet uit de slaapstand kon krijgen met de afstandbediening, maar dat is hier al verklaart door rene2004 en eigenlijk ook logisch ;)

Dus eigenlijk verder helemaal tevreden ;) 'k zal die topic eens doorlezen en kijken of ik dezelfde problemen heb/had die erin vermeld staan.

** EDIT **

OK, die thread maar eens helemaal doorgelopen en het gaat eigenlijk om 3 problemen:

1. Het systeem in/uit standby krijgen
2. Touchscreen mouse-pointer wijkt af
3. Het "blijven hangen" van de afstandbediening.

Voor mij geld:

1. Dit probleem heb ik ook, zoals hierboven aangegeven gaf rene2004 aan dat het kwam doordat de spanning van de USB controller af was, maar als ik die thread lees lijkt het erop dat het gewoon zou moeten werken. Ik ga d'r eens mee aan de slag, want in/uit standby zou een zeer gewilde mogelijkheid zijn.

2. Dit heb ik opgelost door de oudere drivers te downloaden (zie hierboven voor versienummer). Het is een alternatieve oplossing, maar zolang het werkt vind ik het best ;)

3. Dit probleem herken ik wel maar moet zeggen dat sinds ik de Harmony gebruik ik het probleem nog niet weer gezien heb.
** EDIT **
En net nadat ik dit geschreven heb, heb ik het probleem van blijven hangen dus ook met de Harmony :( Ik had hierover ook al een bericht gestuurd naar OrigenAE maar zoals bij alle anderen in die andere thread werd mij ook verteld dat ze dit probleem met Philips aan het bespreken zijn.

Daarnaast heb ik dus HELEMAAL geen andere drivers geinstalleerd, behalve de touchscreen drivers!
De rest werkt out-of-the-box met Vista Ultimate x86.

[ Voor 45% gewijzigd door -Leon- op 04-03-2008 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 23:31

Jag

catchingfire schreef op maandag 03 maart 2008 @ 18:41:
[...]

Waarom de M2A ipv de Gigabyte MA69G-S2H ? Bij de Gigabyte ben je niet het PCI-E slot kwijt door de svideo bracket.
WD Caviar GP schijnt stiller en energie-zuiniger te zijn als de Samsung
Ik zie dat die hdmi insteekkaart met ook s-video/YPbPr en spdif de enige mogelijkheid tot spdif vormt, dat is wel onhandig. Als ik dan een andere kaart daarin wil steken ben ik mijn SPDIF out kwijt. Ik vind alleen q-fan van Asus heel handig.

Die WD schijven zijn net weer drie tientjes duurder en heb wel goede ervaringen met de Samsung Spinpoints :).
mphilipp schreef op maandag 03 maart 2008 @ 20:18:
[...]

Misschien een Mr.Bean oplossing, maar valt er niet wat te rommelen met zo'n edge connector voor PCIe? Die worden vaak bij die hele lage kastjes geleverd waar de kaart horizontaal in moet. Die dingetjes kun je ook los kopen en daarmee wellicht het hoogteprobleem oplossen. Je moet alleen iets bedenken om die kaart goed te monteren dat ie ook nog wat airflow krijgt.

Een beetje crea-bea kan dat vast wel oplossen denk ik... ;)
Je bedoelt gewoon een riser card? Er zit standaard een riser card voor PCI/AGP bij, maar heb je dus niet zoveel aan. Maar ik vraag me af of je er uberhaupt ook met riser card een 2600pro passive ingepropt krijgt.
catchingfire schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 11:36:
[...]

Chieftec HT-01 is 13.6cm!

[afbeelding]
en de Chieftec HT-01
[afbeelding]

Iemand tips of redenen waarom ik zeker wel/niet voor een van beiden zou moeten kiezen?

De kast icm deze setup:

dvd-spelertje heb ik nog een liggen. Heb nog een oude CRT-TV dus svideo-out is een must-have, en HD-support is nog niet zo belangrijk, vandaar de mobo-keuze.
Lijkt redelijk op wat ik wil gaan kopen :). Is wel een goede suggestie Chieftec. Had er al vlug naar gekeken maar dacht dat die te hoog was :P.

Dit is mijn setup nu:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X2 BE-2400€ 78,90€ 78,90
1Gigabyte GA-MA69GM-S2H€ 56,54€ 56,54
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G 2GB (2x 1GB) DDR2€ 34,86€ 34,86
1Samsung SH-S203B€ 23,72€ 23,72
1Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB€ 100,-€ 100,-
1Trust KB-2950 Wireless Media Center Keyboard€ 44,95€ 44,95
ImporterenTotaal€ 338,97

En dan nog een case, ben er nog steeds niet uit. Twijfel nu tussen de Chieftec HT-01 of -02 en de Silverstone LC11. En eventueel nog de Chieftec HE-01 of -02 (oogt wat slanker, rubberen bevestiging HDs en standaard HiFi formaat maar weer geen voeding).

Die Silverstone is duur, lastig leverbaar (met 300W voeding) en ben bang dat 2600pro passive er lastig in te krijgen is. Vind hem wel het mooist.
De Chieftec HT-01 vind ik ook wel mooi, ziet er wel praktisch uit, beter leverbaar en betaalbaar. En kaarten kunnen er gewoon recht overeind in. Jammer dat ie geen HiFi component maat heeft alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
PnD schreef op maandag 03 maart 2008 @ 14:37:
Zie enkele posts terug. Bij Complus.
Verwachte leverdatum is 14 maart.
Had eerst deze setup besteld:

Gigabyte GA-MA69GM-S2H
ATHLON X2 BE-2400 2.3GHZ
TakeMS 2GB PC800

Toch maar dit bordje (Gigabyte GA-MA78GM-S2H RS780) , paar reviews gevonden en die waren wel erg goed.
Dus even paar weken geduld nog..
Ik heb dit bordje ook in de bestelling gezet bij Komplett..nog ff geduld hebben tot de 14e...met dit bordje sla ik twee vliegen in een klap...1. dts connect...2. Hardware matige versnelling voor HD films!!
Ben bang dat het wel een beetje proppen wordt in mijn Antec Fusion kast...mijn twee floppydtv tuners moeten in de pci sloten, maar de linker zit strak tegen de behuizing aan..dus dat wordt nog wel ff proppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Michel242186 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 17:19:
[...]

Ik heb dit bordje ook in de bestelling gezet bij Komplett..nog ff geduld hebben tot de 14e...met dit bordje sla ik twee vliegen in een klap...1. dts connect...2. Hardware matige versnelling voor HD films!!
Ben bang dat het wel een beetje proppen wordt in mijn Antec Fusion kast...mijn twee floppydtv tuners moeten in de pci sloten, maar de linker zit strak tegen de behuizing aan..dus dat wordt nog wel ff proppen...
Dat board ondersteund geen UVD, dus geen volledig hardwarematige mpeg4 acceleratie. Dat komt wel op die nieuwe 700 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
duncanvdlinden schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 18:03:
[...]

Dat board ondersteund geen UVD, dus geen volledig hardwarematige mpeg4 acceleratie. Dat komt wel op die nieuwe 700 serie.
ik geef toe dat ik een beetje raar gequote heb, maar heb dus de Gigabyte GA-MA78GM-S2H besteld...kheb nu de asus VM-M2A HDMI met de 690G chipset die dus in de verkoop gaat :9

Ik lees trouwens wel dat de NB wel aardig warm wordt bij de 780 chipset, maar ik heb nog wel een lownoise fan liggen zet ik die erop.

[ Voor 13% gewijzigd door Michel242186 op 04-03-2008 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-never mind-

[ Voor 165% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2008 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 19:35:
Ik heb mijn P5K-VM moederbord via Coax aangesloten op mijn Philips FR-966 receiver. Echter gebeurt er iets heel raars.

Ik heb enkele standen op de receiver, onder andere deze:
-DVD
-CD

Ik heb de Coax door laten linken naar DVD, dus wanneer ik de receiver op DVD zet zou ik het coax-signaal moeten horen, echter hoor ik niets...

Ik heb de Stereo 3,5mm jack (die is aangesloten op het groene gat van het moederbord) aangesloten op 'CD' van receiver.

Nou doet het vreemde feit zich voor dat ik dus bij 'DVD' nu wel wat hoor wanneer ik die jack-plug aansluit (echter enkel een PCM Signaal) terwijl deze in principe niets te maken zou moeten hebben met het Coax-signaal toch?

Waarom werkt het coax-signaal niet gewoon zonder bijkomstigheid van die andere audio-uitgangen van het moederbord?
Heeft, lijkt mij, niet zoveel met die topic te maken en buiten dat; ik vermoed des te meer met je receiver. Het heeft er nl. alle schijn van dat dit toch echt aan je receiver ligt.......
En anders moet je eens in de driver instellingen van je soundcard kijken, maar s/pdif settings enzo.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:26
Kan je op een moederbord die een hdmi aansluiting heeft (en gebruikt) ook een videokaart gebruiken om bijvoorbeeld te gamen zonder deze dan aan te sluiten op je tv/monitor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Langras schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 23:10:
Kan je op een moederbord die een hdmi aansluiting heeft (en gebruikt) ook een videokaart gebruiken om bijvoorbeeld te gamen zonder deze dan aan te sluiten op je tv/monitor ?
Huh? Snap ik niet!
Je wilt een extra? videokaart installeren om te gamen om hem vervolgens niet te gebruiken?
Waarom installeer je hem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 23:27:
[...]

Huh? Snap ik niet!
Je wilt een extra? videokaart installeren om te gamen om hem vervolgens niet te gebruiken?
Waarom installeer je hem dan?
Denk dat hij een soort add on on board videokaart wil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Net terug van een dagje lopen op de CeBIT. Leuke dingen gezien, alleen niet echt opzienbarende zaken op het HTPC gebied. Een heel leuk gesprek gehad met een engineer van Silverstone. Ik stelde hem de vraag of de in die GD02 kast (waar dus itt de MT versie met touchscreen geen IR op zit) IR ingebouwd kan worden. Hij vertelde me dat dat gewoon kan. De donkere strip waar het HD lampje achter zit, is hetzelfde als op de MT versie, en daar zit het IR oogje achter. Als je dus een IR printje op de kop kunt tikken (Origen verkoopt ze los), kun je die daar gewoon in proppen.

Verder ben ik helemaal gevallen voor de kasten van HFX, in het bijzonder deze:
[edit]totdat ik zag dat ik al dik op €750 zat en ik nog een bridge heatpipe setje moest hebben...Laat nog maar even...
Afbeeldingslocatie: http://www.ikbenstil.nl/smartImages/74343-3-c_w600_h480.jpg
Deze is trouwens gefabriceerd door Silverstone...

HFX legt zich toe op volledig stille systemen. Die kast is feitelijk een koellichaam en de CPU/GPU worden met heatpipes verbonden met de gigantische koelribben aan de zijkant van de kast. Het ziet er bijzonder esthetisch uit en het enige dat nog 'lawaai' maakt, is de HDD en de optische drive. Voeding is ook fanless te verkrijgen (300W). Kost een paar centen, maar als je neurotisch bent over geluid, is dit je kast.

Tsja...ik heb dus geen foto's gemaakt van evt.bijzondere zaken. Was niets te fotograferen wat ook al niet via het web te zien is (of al bekend is hier). Behalve dan het blote meisje van Be Quiet! die alleen in slipje rondliep met een boel bodypaint. Trok een hoop bekijks kan ik jullie verzekeren.

Jammer dat Omaura en Origen er niet stonden.

[ Voor 3% gewijzigd door mphilipp op 05-03-2008 00:52 . Reden: Reality check ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat te denken van deze mini PC?

Draait probleemloos Linux, XP, Vista en OS X.
Draait probleemloos x264 1080p HD mkv bestanden via XBMC (media center van de xbox speciaal omgezet voor OS X) of via Core AVC Video Player (10 euro).

Voor maar 599 euro. Hij is stil, betrouwbaar, compact, mooi en alles doet het gewoon, out of the box.
Afbeeldingslocatie: http://www.trustedreviews.com/images/article/inline/1102-inhand.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 07:47:
Draait probleemloos x264 1080p HD mkv bestanden via XBMC
Leuk machientje, alleen vraag ik me serieus af of het echt allemaal zo probleemloos is. XBMC is een leuk stukje software dat ik met plezier heb gebruikt op mijn xbox, maar een hele vlugge blik in het XMBC voor OS-X forum zag toch wel dat het alles behalve een plug&play verhaal is. Evengoed blijft het een geinig apparaatje, die Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De Mac Mini is mooi maar voor minder geld en betere specs heb je een Aopen MiniPC. Zelfde formfactor, netjes afgewerkt en je kunt zelf je CPU, HD en RAM uitzoeken.

AOpen MiniPC Duo MP965-DR € 325,21
Intel Core 2 Duo T7700 Santa Rosa 2.40 GHz, 800 MHz, 4 MB € 222,69
Kingston 2048 MB, PC5300, 667 MHz, € 40,34
Seagate Momentus 7200.2 + G-Force 200 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300 € 115,92
BTW 19% € 135,50

TOTAAL: € 847,43 bij Salland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 07:47:
Wat te denken van deze mini PC?

Draait probleemloos Linux, XP, Vista en OS X.
Draait probleemloos x264 1080p HD mkv bestanden via XBMC (media center van de xbox speciaal omgezet voor OS X) of via Core AVC Video Player (10 euro).

Voor maar 599 euro. Hij is stil, betrouwbaar, compact, mooi en alles doet het gewoon, out of the box.
[afbeelding]
1080p H.264 op de instap Mini? Lijkt me stug, hij heeft geen hardware acceleratie in die GMA950 en de cpu is ook geen snelheidsmonster. Ik heb een MacBook met exact dezelfde cpu/gpu en dat is geen haalbare kaart. Bijkomend probleem is dat je met externe TV tuners moet werken. En onder Vista (weer 80 euro meer), want Front Row en OSXBMC hebben geen ondersteuning voor TV.

Blijft een mooi ding, maar is geen (zeker met OS X) geen volwaardige HTPC.

[ Voor 6% gewijzigd door Dreamvoid op 05-03-2008 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 08:01:
Leuk machientje, alleen vraag ik me serieus af of het echt allemaal zo probleemloos is. XBMC is een leuk stukje software dat ik met plezier heb gebruikt op mijn xbox, maar een hele vlugge blik in het XMBC voor OS-X forum zag toch wel dat het alles behalve een plug&play verhaal is. Evengoed blijft het een geinig apparaatje, die Mini.
XBMC is pas 3 weken geleden gereleased en werkt nu al bijna probleemloos.
XBMC downloaden , XTV skin downloaden en in de juiste directory plaatsen.
Proggie opstarten en hij speelt alle 720p en de meeste 1080p x264 mkv films probleemloos af!
Werkt zelfs met de Apple afstandsbediening. Enige probleem tot nu toe is dat ie geen analoog geluid geeft bij DTS/AC3, gaat alleen via de digitale receiver. Maar dit wordt binnenkort opgelost.
En de interface is om te smullen, subliem in combinatie met xtv!
Dreamvoid schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 09:47:
1080p H.264 op de instap Mini? Lijkt me stug, hij heeft geen hardware acceleratie in die GMA950 en de cpu is ook geen snelheidsmonster. Ik heb een MacBook met exact dezelfde cpu/gpu en dat is geen haalbare kaart.
De Mac Mini Core 2 Duo 1.83 speelt vrijwel probleemloos 1080p .x264 .mkv bestanden in XBMC. En nu kun je Core AVC voor 10 euro kopen en ik lees dat dat programma subliem is. Alles werkt nog sneller dan op XBMC, dus ook die 1080p videos zijn geen probleem meer.
kazuka schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 08:13:
De Mac Mini is mooi maar voor minder geld en betere specs heb je een Aopen MiniPC. Zelfde formfactor, netjes afgewerkt en je kunt zelf je CPU, HD en RAM uitzoeken.

AOpen MiniPC Duo MP965-DR € 325,21
Intel Core 2 Duo T7700 Santa Rosa 2.40 GHz, 800 MHz, 4 MB € 222,69
Kingston 2048 MB, PC5300, 667 MHz, € 40,34
Seagate Momentus 7200.2 + G-Force 200 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300 € 115,92
BTW 19% € 135,50

TOTAAL: € 847,43 bij Salland.
Apple Mac Mini 599 euro bij Apple dot com inclusief gratis verzending, En 6-10% studentkorting ook nog. Tip: Koop een ouder model voor 449 euro, dan ben je helemaal spekkoper.
Ik vind nogal wat verschil tussen 449/599 euro en 850 euro. Die AOpen is alleen al 387 euro zonder RAM/Processor/HD.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2008 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

AMD's Nieuwe 780G Chipset is getest..
Echt geweldig, eindelijk FullHD zonder videokaart en ontzettend lowprofile!

Echt mooi!
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/amd_780g___low_profile_system.jpg?t=1204713002

Dit met Blueray drive, 2GB DDR2, X2 processor en 500GB drive in een Omaura TF5
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/TF520Black-1.jpg?t=1204713144

[ Voor 53% gewijzigd door ThaClown op 05-03-2008 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

mphilipp schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 00:14:

[afbeelding]
Deze is trouwens gefabriceerd door Silverstone...
En ruimte voor 3 warmhoudende cupholders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaClown schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 11:27:

Echt mooi!
[afbeelding]
Micro ATX. Is deze dan ook exact 10 x 10 inch? Wat is de afmeting? Voor 300 euro(!) een compleetsysteem zonder kast/cd/dvd/bluray. Dus als HD player. Excellent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 10:06:
[...]
XBMC is pas 3 weken geleden gereleased en werkt nu al bijna probleemloos.
XBMC downloaden , XTV skin downloaden en in de juiste directory plaatsen.
Proggie opstarten en hij speelt alle 720p en de meeste 1080p x264 mkv films probleemloos af!
Werkt zelfs met de Apple afstandsbediening. Enige probleem tot nu toe is dat ie geen analoog geluid geeft bij DTS/AC3, gaat alleen via de digitale receiver. Maar dit wordt binnenkort opgelost.
En de interface is om te smullen, subliem in combinatie met xtv!
Ja, (gedownloade) MKV bestanden, maar hoe doet ie het met BlueRay/HDdvd disks van >20 MBit/s...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 10:06:
De Mac Mini Core 2 Duo 1.83 speelt vrijwel probleemloos 1080p .x264 .mkv bestanden in XBMC. En nu kun je Core AVC voor 10 euro kopen en ik lees dat dat programma subliem is. Alles werkt nog sneller dan op XBMC, dus ook die 1080p videos zijn geen probleem meer.
Dit zeg je dan wel stellig, maar heb je het getest? Over welke bitrate en profiel H.264 hebben we het hier dan? Krijg je echt geen frame drops met bv een blu-ray rip? Die 1.83 GHz mobile Core 2 Duo is qua performance vergelijkbaar met een E2160, en dat is (zeker zonder hardware decoding) een heel krap bemeten cpu voor een "HTPC die op de toekomst is voorbereid". Nog los van het gemis van HDMI, trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN

oXygeN

oftewel oxje...

Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 13:00:
[...]

Micro ATX. Is deze dan ook exact 10 x 10 inch? Wat is de afmeting? Voor 300 euro(!) een compleetsysteem zonder kast/cd/dvd/bluray. Dus als HD player. Excellent!
jammer dat ze ook niet ff naar x264 decoding hebben gekeken

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

catchingfire schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 11:36:
[...]

[afbeelding]
en de Chieftec HT-01
[afbeelding]

Bij de Chieftec wordt een remote bijgeleverd, zie hier: Devster in "Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is..."

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

oXygeN schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 13:39:
[...]
jammer dat ze ook niet ff naar x264 decoding hebben gekeken
Daar hoeven ze niet naar te kijken, want dat werkt toch niet. Alleen als iemand (die weet wat ie doet) de juiste vinkjes aan zet, kan een x.264 film worden geaccelereerd, maar anders niet. Daar is niet veel aan te doen.

btw: die Omaura kast is idd heeeeel erg mooi, maar er kan alleen een slot-in drive in. Zoek maar eens naar slot-in BluRay driver. Errug duâh....

[ Voor 15% gewijzigd door mphilipp op 05-03-2008 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:01
mphilipp schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 13:52:
[...]

btw: die Omaura kast is idd heeeeel erg mooi, maar er kan alleen een slot-in drive in. Zoek maar eens naar slot-in BluRay driver. Errug duâh....
Daar zat ik dus ook mee :( Wat een fantastisch mooie kast! Daarbij heb je een extra module die hetzelfde eruit ziet, maar dan voor HDD's geschikt is en via eSATA aangesloten kan worden. Ziet er erg stoer uit! Maar een slot-in drive is echt niet te vinden en anders mega duur :(

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Shit idd! had ik nog niet eens over nagedacht! Balen dat slot in BR drives er nog niet zijn!
Maar is een questie van tijd lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 13:03:
Ja, (gedownloade) MKV bestanden, maar hoe doet ie het met BlueRay/HDdvd disks van >20 MBit/s...?
Legaal gedownloade MKV bestanden ja. Met HD DVD en BluRay zijn ze nog bezig maar dat vind ik een waste of space :)
ThaClown schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 14:06:
Shit idd! had ik nog niet eens over nagedacht! Balen dat slot in BR drives er nog niet zijn!
Maar is een questie van tijd lijkt mij?
Die zijn er wel. Kost wat maar dan heb je ook wat ( $ 999 ! )
http://store.fastmac.com/product_info.php?products_id=338

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2008 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

mphilipp schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 13:52:
[...]

Daar hoeven ze niet naar te kijken, want dat werkt toch niet. Alleen als iemand (die weet wat ie doet) de juiste vinkjes aan zet, kan een x.264 film worden geaccelereerd, maar anders niet. Daar is niet veel aan te doen.

en geen standaard PSU helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyChainsaw
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

HappyChainsaw

It's a trick. Get an axe.

Eindelijk! Ik ga mijn Gigabyte GA-MA69GM-S2H i.c.m. een BE 2400 inruilen voor de 780G variant en een snellere CPU. Ik was op zich goed tevreden, tv en DVD niks geen problemen. Maar de laatste tijd download ik meer en meer niet-H264 encoded full HD materiaal en soms trok ie dat toch net niet lekker. Een enkele keer wat framedrops en (meest irritant) audio die regelmatig out of sync liep. Met AC3 filter kan je dat redelijk opvangen, maar een te grote lag rechttrekken trok de CPU niet meer. Het setje was wel lekker stil en zuinig. Het oude plankje vindt wel een goede bestemming in onze thuisserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Maar helaas geen SVIDEO support meer, wat de 690G nog wel had.

Wat is nu verstand met het oog op de toekomst voor de mensen die nu nog een CRT-TV hebben en dus nog SVIDEO nodig hebben? 780G bordje kopen en daar een cheap-ass kaartje in prikken met SVIDEO (2400pro bijv?), of een 690G bordje kopen en tzt upgraden met een kaart met HW-acc. of het mobo vervangen door iets wat tzt interessant is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:11

Wokschotel

Op 6 wielen

Volgens de website van Komplett heeft GA-MA78GM-S780G moederbord een SB600 southbridge, maar dat zal toch wel een typefout zijn? Ik zal ze eens mailen...

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

catchingfire schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 14:44:
[...]

Maar helaas geen SVIDEO support meer, wat de 690G nog wel had.

Wat is nu verstand met het oog op de toekomst voor de mensen die nu nog een CRT-TV hebben en dus nog SVIDEO nodig hebben? 780G bordje kopen en daar een cheap-ass kaartje in prikken met SVIDEO (2400pro bijv?), of een 690G bordje kopen en tzt upgraden met een kaart met HW-acc. of het mobo vervangen door iets wat tzt interessant is...
ummmm eerst sparen voor een LCD/Plasma?? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
ThaClown schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 14:59:
ummmm eerst sparen voor een LCD/Plasma?? :+
Nee, het gaat niet om de euri's. Ik vind het a) zonde om m'n nog prima werkende CRT-TV de deur uit de schoppen (hij is ook wat te lomp voor op de slaapkamer), en b) vind ik een nieuwe LCD met plastic frontje linke soep met rondrennende (soms destructive) peuters/kleuters, een CRT is stukken robuuster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 16:56
HappyChainsaw schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 14:40:
[...]
Eindelijk! Ik ga mijn Gigabyte GA-MA69GM-S2H i.c.m. een BE 2400 inruilen voor de 780G variant en een snellere CPU. Ik was op zich goed tevreden, tv en DVD niks geen problemen. Maar de laatste tijd download ik meer en meer niet-H264 encoded full HD materiaal en soms trok ie dat toch net niet lekker. Een enkele keer wat framedrops en (meest irritant) audio die regelmatig out of sync liep. Met AC3 filter kan je dat redelijk opvangen, maar een te grote lag rechttrekken trok de CPU niet meer. Het setje was wel lekker stil en zuinig. Het oude plankje vindt wel een goede bestemming in onze thuisserver.
Ik was al van plan om te bestellen.. maar ik moet eerst server afmaken O-) en beetje sparen complete set met die moederbord (uitgezonderd dvd/kast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Wokschotel schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 14:56:
Volgens de website van Komplett heeft GA-MA78GM-S780G moederbord een SB600 southbridge, maar dat zal toch wel een typefout zijn? Ik zal ze eens mailen...
zal toch wel denk ik...volgens mij is de combo ook niet mogelijk...

Hier de 780 versie van asus..

http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16813135075

[ Voor 19% gewijzigd door Michel242186 op 05-03-2008 15:17 ]

Pagina: 1 ... 24 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet gemaakt voor zogenaamde 'welke moet ik nemen?' vragen (zie CSL Beleid). Ga dus niet een lijstje specs posten met de vraag of het goed is!