Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid

Pagina: 1 ... 23 ... 49 Laatste
Acties:
  • 421.807 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik zit zelf aan het volgende systeem te denken:

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Fusion (mATX, 430W, Zilver/Zwart)€ 148,33€ 148,33
1Corsair TWIN2X2048-6400C4 2GB (2x 1GB) DDR2€ 47,50€ 47,50
1Gigabyte GA-G33M-DS2R, iG33 (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, VGA)€ 87,37€ 87,37
1Intel Core 2 Duo E4400 (S775, 2x2.0GHz, 2MB, 800MHz FSB, Boxed)€ 84,09€ 84,09
1Labtec Wireless Desktop Ultra Flat€ 16,60€ 16,60
1Sapphire HD2400 Pro€ 33,33€ 33,33
1Western Digital Caviar SE16 WD5000AAKS, 500GB€ 83,03€ 83,03
ImporterenTotaal€ 500,25

Ik wil hier nog wel mijn DVB-C pci kaart bijdrukken, en misschien nog later een geluidskaart.
Moet wel lukken toch?
Videokaart > Geluidskaart > DVB-C kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 23:39
Red devil schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:37:
[...]

Ik vraag me af of het wel noodzakelijk is om een HD2600 erbij te stoppen. Als je het doet om de cpu te ontlasten voor HD materiaal, waarom zou je? De E8400 kan zonder hardwarematige versnelling dmv een dikke videokaart het zelf allemaal wel af. Ik denk dat het verschil qua stroomverbruik (en dan heb ik het nog niet over de aanschaf) van een HD2600pro met E8400 behoorlijk groot is tov een E8400 die je zo nu en dan even moet laten stressen.
Ik ben vaak te vinden op avsforum.com en daar posten toch een flink aantal mensen die behoorlijk verstand van zaken lijken te hebben. De algemene opinie daar is dat hardwarematige acceleratie een vloeiender beeld geeft dan softwaredecoding. In dit opzicht is het dus aan te raden het HD-materiaal hardwarematig te versnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:49
-Moondust- schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 09:33:
[...]

Ik ben vaak te vinden op avsforum.com en daar posten toch een flink aantal mensen die behoorlijk verstand van zaken lijken te hebben. De algemene opinie daar is dat hardwarematige acceleratie een vloeiender beeld geeft dan softwaredecoding. In dit opzicht is het dus aan te raden het HD-materiaal hardwarematig te versnellen.
Zelfs m.b.v. een goede codec als CoreAVC? Ik denk mensen zoiets eigenlijk dubbel blind moeten laten testen, want volgens mij ben je al geneigd dingen te zien die er helemaal niet zijn. (als in het luisteren naar CDs mbv gouden kabels, gesmeed door elven @ maanlicht en luisteren naar mp3s @ 640 kbps enzo). Maar dat is natuurlijk weer een heel andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
duncanvdlinden schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 02:04:
Ik zit zelf aan het volgende systeem te denken:

.......

Ik wil hier nog wel mijn DVB-C pci kaart bijdrukken, en misschien nog later een geluidskaart.
Moet wel lukken toch?
Videokaart > Geluidskaart > DVB-C kaart.
Ik zou de Saphire HD 2400 PRO HDMI nemen, ik weet niet waarom ie HDMI heet, of er zit std. al een HDMI uitgang op en anders zul je er wel al de speciale (ATi) DVI-HDMI verloopje bij krijgen. Voor een HTPC altijd handig lijkt me...

En waarom zo'n cheapass keyboard/muis setje? Dat ding is zelfs niet eens optisch! Daar zij betere alternatieven voor lijkt me......

En de hd zou ik vervangen door een Western Digital Caviar GP WD5000AACS, deze GP-serie is nog weer stiller dan de andere..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_taipan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik volg dit topic al en poosje met name om uit te vinden welke case ik wil. Nu komen er hele mooie cases voorbij alleen zijn die vaak nergens te koop. Niet leverbaar enz. (ik heb een case nodig die niet hoger is dan 10 cm anders past hij niet meer in mijn meubel )

Nu vraag ik mij af of er ook iets op tegen is om een case van hout te maken. Moet ik dan ook rekening houden met aarde oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
kaajee schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 10:33:
[...]

Ik zou de Saphire HD 2400 PRO HDMI nemen, ik weet niet waarom ie HDMI heet, of er zit std. al een HDMI uitgang op en anders zul je er wel al de speciale (ATi) DVI-HDMI verloopje bij krijgen. Voor een HTPC altijd handig lijkt me...

En waarom zo'n cheapass keyboard/muis setje? Dat ding is zelfs niet eens optisch! Daar zij betere alternatieven voor lijkt me......

En de hd zou ik vervangen door een Western Digital Caviar GP WD5000AACS, deze GP-serie is nog weer stiller dan de andere..........
Ok ik zal is kijken wat het verschil is tussen die kaarten, Sapphire is altijd erg onduidelijk met hun productinfo, ook maken ze nog wel is retail verpakking verschillen, beetje jammer, zo moet je altijd nagaan wat je er allemaal wel niet bijkrijgt. (MSI heeft daar ook kaas van gegeten).

Dat keyboard muis setje zit gewoon een 800dpi optische muis bij hoor :p
Afbeeldingslocatie: http://img1.lesnumeriques.com/produits/160/1039/160_1039_1.jpg
Laptops toetsen, compact/plat keyboard, simpele muis, allemaal dingen die ik juist prefereer.

Het wordt eigenlijk een mediacenter/werkpc, nu ik op kamers zit heb ik mijn samsung 40m87 thuis laten staan, deze wil ik dus voorzien van een mediacenter, en tevens draai ik mijn bureau zo bij dat het ook direct een monitor is om achter te werken. 40" en 1920x1080px moet lukken dacht ik zo :P

Die caviar zal ik ook is bekijken, ik vind WDC al stil dus niet echt een punt van overwegen voor mij. Maargoed ik zal er eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de MyCom hebben we verschillende geheugenmodulles, maar wat is nou precies het verschil, zal ik dat merken voor die extra €25?

Corsair 2048MB DDR2 PC5300 VS (667 MHz) €39,95

Corsair 2048MB DDR2 PC6400 TWINX (800MHz) €65,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07-2024
De Intel Core 2 Duo E8400 laat maar op zich wachten. Echter ben ik al van eind december mijn htpc aan het plannen. Nu vroeg ik me af of ik voldoende zou hebben (eventueel tijdelijk) aan een Intel Core 2 Duo E6750. Met de bedoeling om HD materiaal te spelen vanaf mkv files.

Wanneer mijn htpc projectje af is laat ik hier wel een postje achter met wat ervaringen.
Mijn setup zal in grote lijnen er zo uit zien:
  • Case: Antec Fusion Silver
  • Mobo: Asus P5E-VM HDMI
  • Proc: E8400 of E6750
  • Ram: 2Gb (Geil)
  • Cooler: Scythe Ninja Mini (passief)
  • Optical: DVD-R drive van Asus
  • Tv-tuner: Hauppauge PVR 500MCE
  • Hdd: Western Digital SE16 WD2500KS (250Gb)
  • Remote: Logitech Harmoney 525
De audio wordt digitaal naar mijn receiver verzonden, en het beeld gaat via HDMI naar mijn hdready philips flat-tv.

[ Voor 1% gewijzigd door jverdeyen op 26-02-2008 13:21 . Reden: remote vergeten... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-08 09:15
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:34:
Bij de MyCom hebben we verschillende geheugenmodulles, maar wat is nou precies het verschil, zal ik dat merken voor die extra €25?

Corsair 2048MB DDR2 PC5300 VS (667 MHz) €39,95

Corsair 2048MB DDR2 PC6400 TWINX (800MHz) €65,95
Het verschil zit hem in de snelheid. PC5300 tov PC6400. Afhankelijk van je processor kan je je geheugen het beste gelijk laten draaien met de FSB. Mocht je willen gaan overclocken dan is het interessant hier rekening mee te houden met de aanschaf van je geheugen en dus voor PC-6400 gaan, anders kan je net zo goed voor PC-5300 kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propov
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-03-2023
mr_taipan schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:24:
Ik volg dit topic al en poosje met name om uit te vinden welke case ik wil. Nu komen er hele mooie cases voorbij alleen zijn die vaak nergens te koop. Niet leverbaar enz. (ik heb een case nodig die niet hoger is dan 10 cm anders past hij niet meer in mijn meubel )

Nu vraag ik mij af of er ook iets op tegen is om een case van hout te maken. Moet ik dan ook rekening houden met aarde oid?
In het topic Case Modding staan de nodige houten kasten. Het hoeft dus geen probleem te zijn. Aarding loopt via de voeding. Wel natuurlijk op een geaard stopcontact aansluiten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
mr_taipan schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:24: (ik heb een case nodig die niet hoger is dan 10 cm anders past hij niet meer in mijn meubel)
En dat is nou precies de reden dat ik weer een nieuw TV-meubel moet kopen :(

Ik heb dus nog wel een tv meubel te koop waar een kast in past maar die ruimte is ook maar max 11 / 12 cm. hoog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
.....
53mm!! (klein genoeg?)

Afbeeldingslocatie: http://www.hipergroup.com/image/products/media/hmc-1s53a.jpg (klikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:32:
[...]

Ik heb vorige week de Silverstone Grandia GD02 besteld
43 cm breed, 36 cm diep en 15,5 cm hoog

Bij Alternate voor € 129,00 !

Ik heb hem in Duitsland besteld omdat hij vorige week nog niet leverbaar was, maar nu wel!!!
Hmm interessant.. die scythe mini ninja koeler is 110x110x115mm. Weet iemand of die in deze kast past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:07

mphilipp

Romanes eunt domus

Bakove schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:44:
Hmm interessant.. die scythe mini ninja koeler is 110x110x115mm. Weet iemand of die in deze kast past?
Ik denk het wel. Er zit alleen een metalen 'ding' (ik denk de support voor de dvd speler) die precies door het midden van de kast loopt (van voor naar achter). Loopt dus ook exact over de plek van de CPU. Ik vermoed dat ie precies gaat passen... Misschien kan de eigenaar van deze kast even opmeten hoeveel ruimter er precies is tussen bovenkant CPU en onderkant kap/metalen strip:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v11/ngamer007/Photos/HTPC/0022.jpg

Met strip.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v11/ngamer007/Photos/HTPC/0025.jpg

Check ook de ruimte tussen HD cage en PSU:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v11/ngamer007/Photos/HTPC/0024.jpg

Foto's komen van AVS forum

[ Voor 4% gewijzigd door mphilipp op 26-02-2008 15:10 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:59
Nou, ik heb dit apparaat vorige week gekocht, en inmiddels ook weer ingeleverd.
Op zich een erg leuk ding, werkt bijna helemaal goed.

Prima voor niet HD-content (HD niet geprobeerd trouwens). Hdmi en SPDIF aangesloten, gaat prima. Snelheid is voldoende, geheugen/HD ook.
Hij is niet helemaal stil, maar wel voldoende.

De TV-tuner daarentegen is volledig crap. Daar is echt niet naar te kijken. Dit bleek een bekende klacht, dus hij is retour leverancier. Dus nu wachten tot ze een betere tuner kunnen leveren, dan wil ik het nog wel proberen.

Het kost wel iets meer dan zelfbouw, maar voor de tweakert die het configureren van de software wel genoeg vindt, en geen HD wil afspelen, kan zoiets ook prima zijn. (ik merk dat ik inmiddels iets minder tweaker aan het worden ben :-) )
catchingfire schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 10:29:
Voor de complete mediacenter newbie : wat voegen de hierbesproken systemen nou toe t.o.v. een Acer L5100 (pricewatch: Acer Aspire L5100-TV) die je voor 600 euri inclusief Vista, draadloos keyboard e.d. in je woonkamer hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_taipan
kaajee schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:29:
[...]

53mm!! (klein genoeg?)

[afbeelding] (klikbaar)
Dat is heel erg mooi. Nu ff uitzoeken of daar ook nog een HD2600pro in past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 12:33
Ben me aan het oriënteren voor een toekomsting samen te stellen HTPC. Tot nu toe heb ik het volgende:

Chieftec HE-01B (met Imon + remote)
Asrock 4CORE1600P35Wifi (deze heeft hdmi_header)
E8400 Core 2 Duo met Zalman CNPS8700
Sirtec 560W high power 80+ efficiency PSU
2x2Gig DDR2 PC1066
500 GB SataII hdd (welke is t stilst?)

Ik weet op het moment nog niet welke videokaart ik het best kan nemen. Zaak is dat ik graag een videokaart heb met SP/DIF passthrough via HDMI. Ik zoek dus een HDMI videokaart met SP/DIF passthrough. Dit zodat ik de onboard ALC890 chip via de hdmi_header kan doorlussen naar de videokaart welke het signaal dan combineert met het HDMI videosignaal. Ook moet de videokaart lekker stil zijn. Ik zit zelf te denken aan een 8600GT/GTS of een HD3650/3850 GDDR3, maar door onduidelijkheden bij verschillende fabrikanten kom ik er niet echt uit wie er nou een dergelijke SP/DIF passthrough header op zijn kaarten heeft. De sparkle 8600GT heeft het volgens mij, maar heb toch liever een HD3650, daarbij kan ik niet vinden welke het heeft.

2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DARKviper123 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 16:33:
500 GB SataII hdd (welke is t stilst?)
Volgens mij kiest iedereen hier voor de samsung HDD's
Ik zit zelf te denken aan een 8600GT/GTS of een HD3650/3850 GDDR3, maar door onduidelijkheden bij verschillende fabrikanten kom ik er niet echt uit wie er nou een dergelijke SP/DIF passthrough header op zijn kaarten heeft. De sparkle 8600GT heeft het volgens mij, maar heb toch liever een HD3650, daarbij kan ik niet vinden welke het heeft.
Ik denk dat je dan inderdaad op de 8600 uit komt. De ATI kaarten hebben geen passthrough. Voor de 8600 kan je kijken bij de MSI kaartjes die hebben het volgens de website zowiezo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
DARKviper123 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 16:33:
Ben me aan het oriënteren voor een toekomsting samen te stellen HTPC. Tot nu toe heb ik het volgende:

Chieftec HE-01B (met Imon + remote)
...
Komt dat er nog als optie bij of wordt dat meegeleverd? En wat kost het dan totaal?

Wat vinden jullie trouwens van de Thermaltake Mozart VC4001SNS?

Afbeeldingslocatie: http://www.tekcomputersuk.com/images/5148400.jpg

Deze kost 145 euro inclusief Imon en remote.
Leek mij wel een leuke prijs, voor een behoorlijk ruime kast, ATX MB + ATX PSU.
Ook komt de optische drive stealth uit de behuizing maar kun je tevens, het klepje open doen en nog 2 drives wegbergen.

Het uiterlijk doet mij meer HIFI aan dan de Antec Fusion, tenminste de zilver/zwarte Fusion dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:07
djiedjee schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 15:47:
Nou, ik heb dit apparaat vorige week gekocht, en inmiddels ook weer ingeleverd.
Op zich een erg leuk ding, werkt bijna helemaal goed.

Prima voor niet HD-content (HD niet geprobeerd trouwens). Hdmi en SPDIF aangesloten, gaat prima. Snelheid is voldoende, geheugen/HD ook.
Hij is niet helemaal stil, maar wel voldoende.

De TV-tuner daarentegen is volledig crap. Daar is echt niet naar te kijken. Dit bleek een bekende klacht, dus hij is retour leverancier. Dus nu wachten tot ze een betere tuner kunnen leveren, dan wil ik het nog wel proberen.

Het kost wel iets meer dan zelfbouw, maar voor de tweakert die het configureren van de software wel genoeg vindt, en geen HD wil afspelen, kan zoiets ook prima zijn. (ik merk dat ik inmiddels iets minder tweaker aan het worden ben :-) )
Interessante post, dank!

Die laatste alinea spreekt mij ook wel aan. Ik heb eigenlijk helemaal geen zin en geen tijd om avonden in de weer te zijn met geschroef, gepruts, installeren, drivers zoeken, etc etc. Daarom dacht ik dat zo'n Acer doos wellicht wat zou zijn, alhoewel mijn vroegere ervaringen met Acer niet geweldig zijn. Een collega heeft zo'n fancy (duur) Philips MCP9360 (geloof ik), ook leuk, dat werkt natuurlijk meteen out-of-the-box maar dan zit je weer snel aan de limit met upgrades.

Ik heb NOG geen HD-capable TV en die zal er 't komende jaar ook nog niet gaan komen, tenzij m'n huidige TV de geest gaat geven. Het is dus zeker geen MUST dat ik HD content moet kunnen handlen, maar het is nu wel een MUST dat ik iets moet vinden met een SVIDEO of RGB output. Maar mocht ik volgend jaar bijvoorbeeld wel een LCD tv kopen dan wil ik natuurlijk niet weer 't mediacenter wat ik nu ga kopen/bouwen de deur uit doen... moet wel wat future-proof zijn. Lastig lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
duncanvdlinden schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 17:48:
[...]

Komt dat er nog als optie bij of wordt dat meegeleverd? En wat kost het dan totaal?
Zit er bij Zercom standaard bijgeleverd iig op de HE-01. Ze kosten incl imon vfd en remote 190 euro.
Wat vinden jullie trouwens van de Thermaltake Mozart VC4001SNS?

[afbeelding]

Deze kost 145 euro inclusief Imon en remote.
Leek mij wel een leuke prijs, voor een behoorlijk ruime kast, ATX MB + ATX PSU.
Ook komt de optische drive stealth uit de behuizing maar kun je tevens, het klepje open doen en nog 2 drives wegbergen.

Het uiterlijk doet mij meer HIFI aan dan de Antec Fusion, tenminste de zilver/zwarte Fusion dan.
Zeker interessant scheelt toch weer een flinke klap geld. En het uiterlijk is zeker niet slecht. Let echter wel op dat deze kast ipv 13.5cm hoog 17cm hoog is. Vind ik de Thermaltake VF7001BNS een beter optie. Mooier schermpje, minder hoog ietsjes duurder (€180). Denk dat ik mijn kast ga vervangen door de VF7001BNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 17:31:
Volgens mij kiest iedereen hier voor de samsung HDD's
WD Green Power zijn momenteel de stilste en de zuinigste. Maar de Samsungs hoor je ook niet, hoor ;)

Weet iemand btw iets van kits om een HTPC achteraf van IR te voorzien? Origen heeft die kits, maar zijn dat de enigen? En hoe zou je zoiets in de Silverstone GD02 kunnen prutsen? Het printje is geen punt, maar waar laat je de IR ontvanger zelf (het oogje) zonder een gat te boren? Zit er ergens een stukje rookglas oid waar je het achter kunt plakken? Er zitten wél lampjes in dat zwarte stripje.

Kan een van de eigenaren eens kijken? Ik vind een remote wel een van de voorwaarden voor zo'n ding. En om nou om te zappen een toetsenbord te pakken vind ik een beetje tè geeky...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
Heb ondertussen mijn config compleet. Iemand nog op of aanmerkingen

Kast:
Thermaltake HTPC Mozart SX VC7001SNS ATX No PSU
€ 179.00

Bluray speler / DVD/CD-brander:
LG H20L Blu-Ray Black SATA Retail | GGC-H20L AUAUXXB
€ 188.40

Intern Geheugen DDR2
2x Kingston HyperX 1GB, 1066MHz, DDR2
2x €33.10

Harde Schijf SATA-II
Samsung 500GB Serial ATA II HDD | HD501LJ
€ 82.00

CPU Koeler
Zalman CNPS8700 Led | CNPS8700LED
€ 39.20

Moederbord, incl wireless antenne + onboard sound
Asrock 4CORE1600P35-WIFI | 4CORE1600P35-WIFI
€ 85.40

TV Kaart analoog
Hauppauge WinTV-PVR-150 | 1041
€ 66,10

Videokaart HDMI + Audio doorvoer
Sparkle SF-PX86GTS512D3-HM, 8600GTS 512MB DDR3 PCI-e 2x DVI HDMI
€ 109.94

Voeding Modulair high efficiency
Sirtec High Power 80+ 560W ATX Cable Managed Power Meter
€ 76.99

Processor Core 2 Duo
Intel Core 2 Duo E8400 3.00 GHz (6MB cache)
€ 173.10

In totaal kom je dan op: € 1080 euro incl btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
DARKviper123 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 18:49:
[...]

Zit er bij Zercom standaard bijgeleverd iig op de HE-01. Ze kosten incl imon vfd en remote 190 euro.

[...]

Zeker interessant scheelt toch weer een flinke klap geld. En het uiterlijk is zeker niet slecht. Let echter wel op dat deze kast ipv 13.5cm hoog 17cm hoog is. Vind ik de Thermaltake VF7001BNS een beter optie. Mooier schermpje, minder hoog ietsjes duurder (€180). Denk dat ik mijn kast ga vervangen door de VF7001BNS.
Zeker niet zo duur, maar voor 180 euro kun je ook een Chieftec HE-01/02 kast kopen, met de upgrade Imon + Remote. Matriaal is daar nog iets hoogwaardiger van vind ik. Ik vind het wel allemaal een beetje te duur worden dan :p

Ik ben al ver over mijn streef gegaan, ik was begonnen met een NOX Media behuizing van 50 euro :p en ga nu al bijna naar 4x een Nox Media behuizing. Maargoed alle mooie dingen kosten geld, helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bakove schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:44:
[...]

Ik heb er idd. een Scythe mini Ninja bij besteld 8)

Ik had dezelfde vraag naar Silverstone gemaild en er werd aangeraden een koeler tot 90mm ivm. luchttoevoer fan.

Daar ik de ninja mini passief ga koelen, de vraag nogmaals gesteld en volgens een engineer bij Silverstone gaat deze net passen :*)

Ik kan helaas nog niks passen omdat m`n moederbord en processor nog niet binnen zijn :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
catchingfire schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 10:29:
Voor de complete mediacenter newbie : wat voegen de hierbesproken systemen nou toe t.o.v. een Acer L5100 (pricewatch: Acer Aspire L5100-TV) die je voor 600 euri inclusief Vista, draadloos keyboard e.d. in je woonkamer hebt staan?
Een belangrijk nadeel van dit systeem is dat je ten eersteniet zoveel vrijheid hebt om iets als een digitale tuner kan toevoegen, een andere geluidkaart, een blueray drive. OK dat kan USB, maargoed dat is duurder + weer een extra apparaat eraan.

Wat ik verder mis bij die Acer is een deticated videokaart, onboard chips en een beetje processor power kan wel, maar videokaarten uit de Ati HD2/3xxx serie en de Nvidia GF8/9xxx serie hebben een volledige hardwarematige H264 acceleratie.
Het voordeel is niet alleen maar dat je minder zware specs nodig heb op je mediacenter, een ander voordeel is dat het gewoon natuurlijker overkomt. Er is geen software decoder die het natuurlijke beeld van een hardware decoder kan evenaren.

Het is dus niet gek om in een medicenter een goedkoop ATI/NVIDIA kaartje te steken die hardwarematig H264 DXVA kan accelereren.
Dit kan dus tegenwoordig ook al met gedownloade X264 films, en dan met mediaplayer classic home cinema edition (zie doom9 forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123

Ik kom net de volgende kast tegen. Thermaltake Mozart SX VC7001SNS. Kast heeft de volgende afmetingen: 90 x 470 x 440 mm. Is dus slechts 90 mm hoog. Toch kan de kast een normaal ATX mobo en normale ATX-PSU kwijt. Doormiddel van een speciale pci-e / pci riser (meegeleverd) kun je zelfs normale videokaart + pcikaart installeren.

http://www.thermaltake.co...rt_SX/mozartsx_vc7001.asp

Te krijgen bij 4launch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-07 05:57
mphilipp schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 15:09:
[...]

Ik denk het wel. Er zit alleen een metalen 'ding' (ik denk de support voor de dvd speler) die precies door het midden van de kast loopt (van voor naar achter). Loopt dus ook exact over de plek van de CPU. Ik vermoed dat ie precies gaat passen... Misschien kan de eigenaar van deze kast even opmeten hoeveel ruimter er precies is tussen bovenkant CPU en onderkant kap/metalen strip:

[afbeelding]

Met strip.
[afbeelding]

Check ook de ruimte tussen HD cage en PSU:

[afbeelding]

Foto's komen van AVS forum
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 20:23:
[...]

Ik heb er idd. een Scythe mini Ninja bij besteld 8)

Ik had dezelfde vraag naar Silverstone gemaild en er werd aangeraden een koeler tot 90mm ivm. luchttoevoer fan.

Daar ik de ninja mini passief ga koelen, de vraag nogmaals gesteld en volgens een engineer bij Silverstone gaat deze net passen :*)

Ik kan helaas nog niks passen omdat m`n moederbord en processor nog niet binnen zijn :'(
Bedankt voor jullie antwoorden! Met name deze guide van het AVS is het doornemen waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_taipan
DARKviper123 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 20:46:
[...]

Ik kom net de volgende kast tegen. Thermaltake Mozart SX VC7001SNS. Kast heeft de volgende afmetingen: 90 x 470 x 440 mm. Is dus slechts 90 mm hoog. Toch kan de kast een normaal ATX mobo en normale ATX-PSU kwijt. Doormiddel van een speciale pci-e / pci riser (meegeleverd) kun je zelfs normale videokaart + pcikaart installeren.

Te krijgen bij 4launch
Maat is ideaal maar waarom moet het dan weer zo lelijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

DARKviper123 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 20:46:
[...]

Te krijgen bij 4launch
Grappig, zelfde remote als ik bij mijn Silverstone kreeg.

Onding overigens, remote die ik bij m'n PVR 150 kreeg blijft de bom in MCE besturing.

[ Voor 6% gewijzigd door Pixal op 27-02-2008 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
ekko schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 21:34:
[...] deze guide van het AVS is het doornemen waard!
Dat is een fantastische guide, zeer uitgebreid. Verplichte kost voor iedereen die een HTPC gaat samenstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende besteld:

Sapphire Radeon HD 2400 XT 256MB GDDR3,PCI-Express, DVI-I/Tv-out/HDMI, Heatsink
Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM
Western Digital Caviar SE16 160GB SATA2 8MB 7200RPM
Logitech diNovo Edge, Wireless, Bluetooth, Zwart/Zilver, US-layout
Intel Core? 2 Duo E8200 2.33GHz, Socket,LGA775, 6MB, 1333Mhz, BOXED w/fan
Zalman HD160+ Silver, ATX, Vista Comp,LCD displ, (Without PSU)
Gigabyte GA-EP35-DS3, P35, Socket-775,ATX, GbLAN, DDR2, ICH9, DES, PCI-Ex16
Antec NEOHE 430 EC 430-Watt PSU Low speed 80mm fan, 15(L)x15(w)x8, 6cm(H)
A-DATA DDR2 PC6400 2048MB CL5 Kit w/two matched DDR2 800 1024MB CL5

Hiermee wil ik HD-content(1080P) op een Full-HD tv bekijken, foto's, muziek, internetten en youtube kijken.

Mis ik nu nog wat, of kan dit systeem dit allemaal aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
duncanvdlinden schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 20:42:
[...]
een ander voordeel is dat het gewoon natuurlijker overkomt. Er is geen software decoder die het natuurlijke beeld van een hardware decoder kan evenaren.
Zonder al te lullig te zijn: dit is aperte onzin. We hebben het hier over digitale video, decoding is een ISO-gedefinieerd algoritme met maar 1 mogelijke uitkomst. De hardware decoding van ATi/nVidia is niets meer dan dat de GPU de berekeningen uitvoert die bij decoding gedaan moeten worden ipv de CPU (vier berekeningen: motion compensation, in-loop deblocking filter, inverse modified discrete cosine transform, variable length decoding). Het doet niets, maar dan ook niets met beeldkwaliteit, Sommige kaarten kunnen idd na decoding ook nog post-processing filters op de GPU draaien om het beeld te verbeteren, maar ook dat kan met exact dezelfde kwaliteit door de CPU gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Dreamvoid schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 13:06:
[...]

Zonder al te lullig te zijn: dit is aperte onzin. We hebben het hier over digitale video, decoding is een ISO-gedefinieerd algoritme met maar 1 mogelijke uitkomst. De hardware decoding van ATi/nVidia is niets meer dan dat de GPU de berekeningen uitvoert die bij decoding gedaan moeten worden ipv de CPU (vier berekeningen: motion compensation, in-loop deblocking filter, inverse modified discrete cosine transform, variable length decoding). Het doet niets, maar dan ook niets met beeldkwaliteit, Sommige kaarten kunnen idd na decoding ook nog post-processing filters op de GPU draaien om het beeld te verbeteren, maar ook dat kan met exact dezelfde kwaliteit door de CPU gedaan worden.
Ik bedoel met natuurlijk beeld de vloeiendheid van het beeld. Dat vind ik doorgaans vloeiender lopen met een hardware decoder.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P5K-VM€ 77,-€ 77,-
1Chieftec HT-01B€ 150,23€ 150,23
1Club3D HD 2600PRO Passive€ 56,48€ 56,48
1Intel Core 2 Duo E2160€ 55,97€ 55,97
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G 2GB (2x 1GB) DDR2€ 36,86€ 36,86
1Samsung SH-S203P€ 22,84€ 22,84
1Western Digital Caviar SE16 WD5000AAKS, 500GB€ 80,81€ 80,81
ImporterenTotaal€ 480,19

Het volgende systeem heb ik besteld, de E4400 voor een E2160 ingeruild omdat ik het verschil tussen de E4400 niet dusdanig groot vind om daar bijna het dubbele voor uit te geven.

De kast is een Chieftec HT-01 geworden, deze kost 150 euro inclusief voeding, display en afstandbediening. Bovendien vind ik hem er nog eens superstrak uitzien ook.

De videokaart wat geupgrade, omdat deze voorzien is van een DVI > HDMI converter, en ook een dubbele DVI uitgang, weet maar nooit waarom die handig kan zijn.

Het moederbord is een P5K-VM, deze klokt goed over en heeft dus een coaxiale SPDIF output. Hier kan ik me wel even mee redden voorlopig, aangezien ik nog geen keuze heb kunnen maken welke geluidskaart ik wil hebben. En raid vind ik nou ook niet echt noodzakelijk in een systeem waar maar 2 schijven inkunnen.

De enige kanttekening is dat mijn versterker zilver is en de HTPC kast zwart, vind ik niet zo'n heel groot probleem, hij komt toch naast mijn zwarte TV te staan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

duncanvdlinden schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 16:09:
[...]
Ik bedoel met natuurlijk beeld de vloeiendheid van het beeld. Dat vind ik doorgaans vloeiender lopen met een hardware decoder.
Ligt dat dan niet gewoon aan de cpu? Met een voldoende krachtige cpu moet het gewoon goed kunnen. Anders heeft iedereen op zijn HTPC alleen maar vloeiende beelden bij codecs die ondersteund worden door die kaart.

Het maakt ook inderdaad helemaal geen reet uit waar de codec zit: het blijft uiteindelijk software, ook al zit het vastgebakken in een chip. Het voordeel is juist dat het de cpu ontlast, maar als die voldoende krachtig is, loopt het net zo goed. Het zou heel raar zijn als dat anders was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EYE_EYE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-07 11:32

EYE_EYE

Tinkering till it sticks

Dit heb ik op het moment in gebruik:

#ProductPrijsSubtotaal
1Ahanix MCE301B-V (mATX, Geen PSU, Zwart)€ 169,-€ 169,-
1Asus P5E-VM HDMI€ 112,80€ 112,80
1Intel Core 2 Duo E8200€ 145,-€ 145,-
2Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G 2GB (2x 1GB) DDR2€ 36,86€ 73,72
1LG GGC-H20N-L€ 199,95€ 199,95
1Microsoft Media Center Remote & Receiver 2005 NL€ 18,30€ 18,30
1Microsoft Windows Vista Home Premium€ 77,24€ 77,24
1Samsung SpinPoint T166, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)€ 62,90€ 62,90
1Thermaltake Silent PurePower W0029, 350W (Fanless)€ 150,-€ 150,-
ImporterenTotaal€ 1.008,91

Met daarbij nog 2 Floppy DTV-S(2) kaarten met Media Guard CAM's en canal digitaal smartcard en abbonement.

Ik kijk naar een (oude) Sony 23"monitor in 1920x1200 resolutie, met de onboard grafische kaart aangesloten via de HDM poort -> DVI -in op de monitor en een Sony versterker via coax spdif aangesloten voor het geluid.

Hiermee kan ik:
Alles van HD afspelen, ook HD-DVD (niet meer nodig dus), Blu-Ray, DVD dankzij de LG hybride speler. (zou nu een blu-ray only kopen)
De bird scene van BBC-HD loopt hierop meer dan soepel.

Ook desze setup getest met direct HD-Sat BBC-HD, Anixe HD getest en werkt ook vloeiend, alleen niet met Microsoft Vista 32-bit Media Center en Media Portal met de TV server is niet zo gebruikers vriendelijk nog.

Het systeem is zeer stil en koel dankzij de onboard grafische kaart en worfdale 45nm Intel processor.

Het enige jammere is dat de worfdale processoren iets te nieuw zijn en de BIOS update voor het moederbord naar 0405, de S3 standby niet mogelijk maakt. Hier is het dus nog wachten op een bios update. Anderzijds werkt het systeem zo we vlekkeloos voor weken achter elkaar. Ik heb het eind januari 2008 in elkaar gezet en nooit meer herstart.

p.s. Ik heb voor dit systeem maar 1 codec geinstalleerd op dit moment (naast de standaard MPEG-2 decoders die al door Microsoft worden geleverd) : de FFDSHow tryout van 24 december 2007 stable. Deze speelt ook prima de h/x.264 content af. Voor MKV support en .TS support heb ik de meest recente Haali Media splittter geinstaleerd.

Voor Blu-ray playback zou ik PowerDVD weer moeten instaleren. maar voorlopig heb ik nog niet genoeg schijfjes en veroorzaakt powerDVD meer problemen dan oplosssingen tijdens het afspelen.

Ik hoop dat Microsoft dit jaar met de beloofde nieuwe release zullen komen van media center en verwacht daar dan wel DVB-S(2) en Blu-Day (HD-DVD) support in.

Anders ga ik nog verder knutselen met Media Portal en kijken ofik het gebruikersvriendelijker kan krijgen voor de TV playback. (nu met meer dan 3500 zenders niet echt makkelijk met een remote te bedienen).

Als je een goedkoper kastje uitkiest en de blu-Ray speler eruit gooit en evt. een goedkopere voeding shopt dan heb je een redelijk goedkope oplossing voor een stil krachtig platform dat al je HD wensen in vervulling laat gaan.

p.s. de onboard up-scaling in combinatie met de Microsoft MPEG-2 decoders voor DVD, levert prachtig 1080p beeld op.

Have a great day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

EYE_EYE schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 16:33:
Hiermee kan ik:
Alles van HD afspelen, ook HD-DVD (niet meer nodig dus), Blu-Ray, DVD dankzij de LG hybride speler. (zou nu een blu-ray only kopen)
De bird scene van BBC-HD loopt hierop meer dan soepel.
Kijk, da's nuttige info. Kun je kijken of je zichtbaar kunt maken wat de cpu belasting is als je een BR, HD-DVD of x.264 spul afspeelt? Lijkt me ook wel handig om te weten.

Ik hoorde overigens dat DVBviewer ook een erg goed progsel is om DVB te kijken.De interface is ook volledig te skinnen en zou mooier/handiger zijn als Media Portal (van horen zeggen). Misschien de moeite waard om eens te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
Ik wil voor mijn zus een nieuwe PC in elkaar gaan zetten met een E8400 en een Ati 2600Pro zodat ze deze PC als Desktop PC kan gebruiken en op een LCD TV kan aansluiten.

Het moederbord wordt hoogstwaarschijnlijk een Gigabyte GA-EP35-DS3 bord.

Het moederbord komt in een Antec P182 behuizing.

Mijn vraag is wanneer ik de DVI poort van de videokaart gebruik en deze aansluit op de HDMI poort van de LCD TV (dmv. een DVI -> HDMI kabel) krijg ik waarschijnlijk enkel beeld en geen geluid.

Mijn zus heeft nog geen versterker/receiver staan waardoor ik ook het geluid door de videokaart zou willen hebben en weergeven door de speakers van de TV is dit mogelijk?

Ik heb op de website van Gigabyte de manual van dit moederbord nagelezen. Er zit een spdif in & out op. Ik neem aan dat ik de spdif out connector moet hebben en deze op de videokaart moet aansluiten als dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09 19:48
jordi.c schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 18:13:

Mijn vraag is wanneer ik de DVI poort van de videokaart gebruik en deze aansluit op de HDMI poort van de LCD TV (dmv. een DVI -> HDMI kabel) krijg ik waarschijnlijk enkel beeld en geen geluid.

Ik heb op de website van Gigabyte de manual van dit moederbord nagelezen. Er zit een spdif in & out op. Ik neem aan dat ik de spdif out connector moet hebben en deze op de videokaart moet aansluiten als dit mogelijk is?
Hangt er vanaf, als het goed is heeft die 2600pro een eigen verloopstekkertje, dmv dat stekkertje stuurt de 2600pro wel geluid over de HDMI kabel (hij zal als het goed is met de 2600pro vga drivers ook de 2600pro geluidsdrivers installeren)

Daarnaast kan je op veel tv's als je HDMI aansluit ook 2 tulpstekkers aansluiten die bij die hdmi aansluiting horen.
-HDMI output support
-Supports all display resolutions up to 1920x10801
-Integrated HD audio controller with multi-channel (5.1) AC3 support, enabling a plug-and-play cable-less audio solution

[ Voor 14% gewijzigd door Puc van S. op 27-02-2008 18:48 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Verwijderd

EYE_EYE schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 16:33:
Ook desze setup getest met direct HD-Sat BBC-HD, Anixe HD getest en werkt ook vloeiend, alleen niet met Microsoft Vista 32-bit Media Center en Media Portal met de TV server is niet zo gebruikers vriendelijk nog.
Ik snap ut niet, zonder hardwarematige support of gebruik van Core-AVC kun je met die processor alle 1080 content afspelen zonder problemen? :?

• -Moondust-
Red devil schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 10:12:
[...]

Zelfs m.b.v. een goede codec als CoreAVC? Ik denk mensen zoiets eigenlijk dubbel blind moeten laten testen, want volgens mij ben je al geneigd dingen te zien die er helemaal niet zijn. (als in het luisteren naar CDs mbv gouden kabels, gesmeed door elven @ maanlicht en luisteren naar mp3s @ 640 kbps enzo). Maar dat is natuurlijk weer een heel andere discussie.
Jep, de decoder maakt niet uit. Ik heb het alleen maar van horen zeggen. Het feit dat ik het serieus neem is dat het uit de monden komt van mensen op avsforum.com die ik hoog aansla. Maar ik zal eens kijken of ik het zelf kan controleren.

• -Moondust-
duncanvdlinden schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 16:09:
[...]

Ik heb op avsforum.com hetzelfde gehoord. Zelf heb ik het nog niet getest. Wellicht dat er theoretisch geen verschil zou mogen zijn, maar dat in de praktijk blijkt dat dat verschil er toch is. iemand die het kan en wil testen?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-Moondust- schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 10:36:
[...]
Het feit dat ik het serieus neem is dat het uit de monden komt van mensen op avsforum.com die ik hoog aansla.
Haai-Faai freak horen al verschil bij een andere maanstand... ;)

• duncanvdlinden
-Moondust- schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 10:42:
[...]

Ik heb op avsforum.com hetzelfde gehoord. Zelf heb ik het nog niet getest. Wellicht dat er theoretisch geen verschil zou mogen zijn, maar dat in de praktijk blijkt dat dat verschil er toch is. iemand die het kan en wil testen?
Als ik mijn spul straks binnen heb dan wil ik het wel testen :p
Ik heb al best veel geprobeerd om echt een vloeiend beeld te krijgen vanuit mijn pc, en toch moet ik altijd constateren dat het niet natuurlijk vloeiend is zoals het bijvoorbeeld uit een PS3 kan komen.
En aan mijn hardware zal het niet liggen, ik heb een E6600, 2gb ram, X1950GT, Sata 16mb raid-0, in mijn desktop pc zitten. Mijn TV Samsung 40m87 zet ik bij 24fps rips doorgaans op 24hz.

Heb al geprobeerd:
-Vista VS XP
-CoreAVC
-Cyberlink 7
-FFDshow
-FFmpeg
-Gomplayer, KMplayer, Mediaplayer Classic Home Cinema Edition
-EVR, Overlay, VMR9

Mijn voorkeur gaat naar de combo Vista, Kmplayer, EVR en CoreAVC op dit moment.
Maar om nou te zeggen of het ECHT vloeiend is, vind ik niet, af en toe een schokje, af en toe een beetje en vertraagde beweging, het blijft moeizaam.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Wat is het voordeel van Vista tov XP? Werk je dan met media center of losse apps/Media Portal?

• Loewe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-09 17:44
Ik ben ook van plan om een HTPC te gaan bouwen (de E8400 Proc reeds in bestelling). Nu zit ik als videokaart te kijken naar een Club3D HD2600 Pro Passive of de de Club3D HD3650 Passive. Beide hebben een dubbele DVI uitgang. Hier komt mijn Sanyo PLV-Z3 HD Ready Beamer op tesamen met mijn toekomstige Panasonic 42PY85 Full HD Plasma TV.

Mijn vraag is de volgend; Kan ik op een van eerder genoemde kaarten beide DVI uitgangen op een andere resolutie laten draaien ? 1280x720 (720P) voor de beamer en 1920x1080 (1080P) voor de TV ?

• -Leon-
Loewe schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 13:48:
Mijn vraag is de volgend; Kan ik op een van eerder genoemde kaarten beide DVI uitgangen op een andere resolutie laten draaien ? 1280x720 (720P) voor de beamer en 1920x1080 (1080P) voor de TV ?
Ik heb zelf een 2600XT in mijn HTPC zitten. Net even via Display Options de 2e monitor ingeschakeld en dan kan ik per monitor de resolutie instellen, dus 'k denk dat het antwoord op je vraag ja is. 'k kan mijn resolutie (op dit moment) maar op max 1280x1024 zetten maar dat zal wel liggen aan het feit dat ie nog aan een 19" TFT hangt voor installatie.

• Dreamvoid
  • Niet online
-Moondust- schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 10:42:
[...]

Dat is ook waar. Vloeiender beeld = minder dropped frames. Frame drops krijg je als de cpu niet snel genoeg is. Met een dikke processor heb je geen dropped frames en exact dezelfde output op je HDMI als met hardware acceleratie. Maar dat is nou juist de crux: mensen (ik zelf ook!) willen hardware decoding omdat dit goedkopere/zuinigere manier is om 0 dropped frames te krijgen dan een snelle cpu kopen.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik ben ook van plan om een HTPC te gaan bouwen (de E8400 Proc reeds in bestelling). Nu zit ik als videokaart te kijken naar een Club3D HD2600 Pro Passive of de de Club3D HD3650 Passive. Beide hebben een dubbele DVI uitgang. Hier komt mijn Sanyo PLV-Z3 HD Ready Beamer op tesamen met mijn toekomstige Panasonic 42PY85 Full HD Plasma TV.

Dat lukt zoiezo wel, maar dan kan je het beeld niet klonen, je zult dus altijd moeten blijven switchen met instellingen voordat je het beeld op de een of de ander zet. Ook voor mediacenter.

• Red devil
Dreamvoid schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:00:
[...]

Dat is ook waar. Vloeiender beeld = minder dropped frames. Frame drops krijg je als de cpu niet snel genoeg is. Met een dikke processor heb je geen dropped frames en exact dezelfde output op je HDMI als met hardware acceleratie. Maar dat is nou juist de crux: mensen (ik zelf ook!) willen hardware decoding omdat dit goedkopere/zuinigere manier is om 0 dropped frames te krijgen dan een snelle cpu kopen.
Klopt dat wel? Stel je koopt een E4400 + HD2600pro = ongeveer 85 + 55 euro = 140 euro in totaal vs een E8400 van 165. Het is 25 euro goedkoper, maar volgens mij echt niet zuiniger aangezien E8400 al erg zuinig en een Ati 2600 daar nog eens bovenop komt.

• Dreamvoid
  • Niet online
Maar een videokaart heb je altijd nodig, met of zonder hardware decoding. En in het geval van onboard: een mobo zonder onboard video is ook goedkoper dan 1 met.

Daarom was er onlangs ook een discussie in het CPU/Mobo forum: wat is zinvoller voor een HTPC, een snelle E8x00 CPU met een G33 mobo (wel HDMI, maar zonder noemenswaardige hardware decoding), of een goedkoop i945 mobo met een langzamere CPU (E2180?) met bv een HD2600 kaart erin?

[ Voor 83% gewijzigd door Dreamvoid op 28-02-2008 15:45 ]

• Red devil
Dreamvoid schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:18:
Maar een videokaart heb je altijd nodig, met of zonder hardware decoding. En in het geval van onboard: een mobo zonder onboard video is ook goedkoper dan 1 met.
Ik denk niet dat het verschil tussen een mobo zonder of met onboard videokaart tegenwoordig zo groot is.

• -Moondust-
Dreamvoid schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:00:
[...]

De vraag is welke cpu dan snel genoeg is.

Ik heb overigens tijden geleden weleens gehoord dat zelfs een (relatief) snelle cpu met een lage cpuload (ver beneden de 100%) de frame rate niet kan bijbenen. Het had iets te maken met cycles die maar deels benut konden worden voor het decoden. Stel je voor dat er een cycle is van 10 waarvan er maar 1 benut kan worden. Hierdoor vervallen er frames en wordt het beeld choppy. Ik vind dit erg interessant en zou er meer over willen weten, aangezien ik ondanks dat ik het judder-probleem heb opgelost nog steeds last heb van framedrops. Meestal ervaar ik het alsof het beeld in slowmotion gaat, heel onnatuurlijk. Als hardware acceleratie dit probleem verhelpt, ga ik nog eens zoeken naar mogelijkheden om mijn projector probleemloos 720p te kunnen voeren.

• -Moondust-
duncanvdlinden schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:28:
Als ik mijn spul straks binnen heb dan wil ik het wel testen :p
Graag!
duncanvdlinden schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:28:
Mijn voorkeur gaat naar de combo Vista, Kmplayer, EVR en CoreAVC op dit moment.
Maar om nou te zeggen of het ECHT vloeiend is, vind ik niet, af en toe een schokje, af en toe een beetje en vertraagde beweging, het blijft moeizaam.
Ja, dat is precies wat ik ook ervaar, vertraagd beeld en af en toe een schokje bij camerabewegingen (ik noem het weleens tearing voor een splitsecond). Heel storend allemaal. Ik zou het graag willen oplossen. Maar hoe?

• Dreamvoid
  • Niet online
-Moondust- schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:30:
[...]
Ik heb overigens tijden geleden weleens gehoord dat zelfs een (relatief) snelle cpu met een lage cpuload (ver beneden de 100%) de frame rate niet kan bijbenen. Het had iets te maken met cycles die maar deels benut konden worden voor het decoden. Stel je voor dat er een cycle is van 10 waarvan er maar 1 benut kan worden. Hierdoor vervallen er frames en wordt het beeld choppy.
Ik ben geen codec developer, maar dit lijkt mij vrij eenvoudig op te lossen door simpelweg wat meer te bufferen na decoding?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-Moondust- schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:30:
Als hardware acceleratie dit probleem verhelpt, ga ik nog eens zoeken naar mogelijkheden om mijn projector probleemloos 720p te kunnen voeren.
Een HD2600Pro Passive 'won't break the bank' zoals onze Engelse vrinden zeggen. De moeite waard om uit te proberen dus... Wat houdt je tegen?

Ik ga zelf toch maar voor mijn eerder aangegeven config van een ATX bord (Gigabyte P35 model weetikveel) en een HD2600 Pro Passive. Die Gigabytes hebben nl een hele fijne onboard sound en ik wil toch gewoon een grote kast hebben. Staat beter bij die gigantische Pioneer versterker van 16Kg... ;) En zoveel geld bespaar ik echt niet met een ander mobo.

• duncanvdlinden
mphilipp schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 13:11:
[...]

Wat is het voordeel van Vista tov XP? Werk je dan met media center of losse apps/Media Portal?
Ik werk met losse apps, en de voordelen van Vista tov. Xp vind ik de EVR ondersteuning. T.o.v. VMR9 (wat overigens ook in Vista zit), geeft EVR een mooier beeld (vind ik), en heeft geen problemen met de kleuren. VMR9 maakt de kleuren wat uitgewassen, heeft te maken met de kleurenlevels die standaard op 16-235 staan bij VMR9. Dat is te verhelpen door CoreAVC anders in te stellen, maar werk je met andere decoders dan geeft dat wat problemen. Tenminste als je de kleuren in Windows en de Film voor beiden tegelijk wilt finetunen op je TV. Tevens kun je bij EVR wat zaken als overscan etc. instellen. EVR kan onder XP, maar werkt niet zo stabiel, bepaalde instellingen werken niet.
Als je met een videokaart met H264 decoder wil stoeien met DXVA, in Mediaplayer Classic Homecinema bijvoorbeeld, dan moet je in XP ook verplicht VMR9 Render gebruiken, in vista kan je de betere EVR render gebruiken.

Nog een voordeel van Vista vind ik de ATI drivers, die lopen soepeler, beeld loopt soepeler, en met dual screen, bij het aanzetten van een DVI/HDMI monitor/TV, gaat het andere scherm behoorlijk knipperen, en begint XP het beruchte hardware detectie signaal te geven, maargoed dat laatste is niet zo storend, het knipperen vind ik minder handig.

Ander pluspunt vind ik het geluid in Vista velen malen beter is, met een onboard soundmax 1988A chip tenminste, weet niet of het bij andere chips ook zo ervaren wordt. Maar wel vind ik de WASAPI output en de configuratie van de geluidskaart een verbetering in Vista.
-Moondust- schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:33:
Ja, dat is precies wat ik ook ervaar, vertraagd beeld en af en toe een schokje bij camerabewegingen (ik noem het weleens tearing voor een splitsecond). Heel storend allemaal. Ik zou het graag willen oplossen. Maar hoe?
Een hardware decoder denk ik, met als enige nadeel dat X264 nog niet bij bepaalde encodings ondersteund wordt, maar daar wordt wel aan gewerkt, steeds meer worden ondersteund lees ik op doom9.

Verwijderd

Zoals al eerder gemeld had ik deze onderdelen al binnen:

Silverstone grandia GD02 silver
Seasonic SII-430W (lekker stil)
Scythe mini Ninja

En een Sapphire HD2400XT en WD 500 GB sata had ik al liggen

Vandaag na lang wikken en weken onderstaande bijbesteld!

AMD X2 5200+ 65W (kan de Scythe lekker passief)
Gigabyte (tja het bekende 690G moederbordje)
Kingston 2 * 1024 MB pc6400
Samsung SN203 sata brandertje ofzoiets? (wacht tot Blu-ray iets goedkoper is)
2* Nexus 80mm silent fans met daarbij van die rubberen plugjes en silicone matjes voor de bevestiging.

Al met al zal dit dus een stil beesje worden en kan voorlopig wel mee!

Er komt Vista icm. Mediaportal op te staan en zal bediend worden middels een Logitech Harmony 785.
Indien nodig komt er nog een 2e 500GB HD en een Trust mediacenter toetsenbordje bij, maar voorlopig is dit wel genoeg!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 17:12:
Er komt Vista icm. Mediaportal op te staan en zal bediend worden middels een Logitech Harmony 785.
Hoe doe jij IR in die GD02 kast?

Verwijderd

Iemand enig idee hoe ik aan een Ati dvi to hdmi dongle kom (dus waar ook audio in zit)?
Mijn laatste ontbrekende onderdeel voor mijn HTPC...

• -Moondust-
mphilipp schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:34:
[...]

Een HD2600Pro Passive 'won't break the bank' zoals onze Engelse vrinden zeggen. De moeite waard om uit te proberen dus... Wat houdt je tegen?
Ik heb al een 2600pro, maar kan de HA niet goed testen, omdat deze alleen werkt bij bepaalde standaard resoluties (o.a. 720p en 1080p) die mijn beamer niet goed kan verwerken. Ik krijg dan allemaal gekke kleuren (veel groen en roze) waardoor teksten en dergelijke nog maar net leesbaar zijn. Maar het ziet er totaal niet uit. Ik moet nog uitzoeken waar dat precies aan ligt. Mijn dvd-speler heeft via dezelfde 720p en 1080p zonder problemen doorgegeven aan mijn projector. Ik vermoed dat de videokaart een zwakker signaal afgeeft dan mijn dvd-speler waardoor de 10m DVI-kabel het niet goed kan afleveren aan de projector. Maar goed, zoals gezegd moet ik dit nog verder uitzoeken. in de tussentijd is het in ieder geval voor mij niet mogelijk te testen of bij 720p een film vloeiender wordt weergegeven met hardware decoding t.o.v. software decoding. Ik hoop dat duncanvdlinden dit kan testen zodra hij zijn spullen binnen heeft.

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:17
Wat ik me afvroeg is, is het mogelijk om een mobo te nemen met hdmi aansluiting en dan toch een videokaart (zonder hdmi) nemen voor bv het spelen van spellen (via hdmi dan) ?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-Moondust- schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 18:23:
Ik vermoed dat de videokaart een zwakker signaal afgeeft dan mijn dvd-speler waardoor de 10m DVI-kabel het niet goed kan afleveren aan de projector.
En de projector er even naast zetten met een korte kabel? Ik heb 'gehoord' dat HDMI problemen kan geven op de langere afstanden. Er zit niets van errordetectie/correctie in het protocol, dus een goede kwaliteit (=duâh) blijkt noodzakelijk bij lange HDMI kabels.
Misschien een tip...of heb je dat al geprobeerd.

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 21:21

Q-bone

Dusss...

Kan iemand mij vertellen of het goed is om een HD 2900GT te kopen? ipv van de 2600 omdat het prijsverschil maar 10 euro is... en kan de 2900gt eventueel passief worden gekoelt?

bla?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Q-bone schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 19:28:
Kan iemand mij vertellen of het goed is om een HD 2900GT te kopen? ipv van de 2600 omdat het prijsverschil maar 10 euro is... en kan de 2900gt eventueel passief worden gekoelt?
Ga je op dat ding gamen? Als het puur een HT machine is, is die HD2600 meer dan zat. Een zwaardere voegt weinig toe. Als je wilt gamen, moet je misschien iets zwaarders nemen.

Verwijderd

Q-bone schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 19:28:
De 2900GT bevat geen UVD. Ik weet niet hoe belangrijk die voor je is. UVD is voor videodecoden.

• Q-bone
  • Laatst online: 23-09 21:21

Q-bone

Dusss...

Geen idee of ik uvd nodig heb... ligt ook aan de processor. (en daar ben ik nog niet over uit)
Het is wel de bedoeling dat ik er ook op kan gamen, maar de laatste games waarschijnlijk niet...

bla?

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:45

KhaZ

Alfa Romeo

Q-bone schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 20:11:
Geen idee of ik uvd nodig heb... ligt ook aan de processor. (en daar ben ik nog niet over uit)
Het is wel de bedoeling dat ik er ook op kan gamen, maar de laatste games waarschijnlijk niet...
Ik heb 1 dag een 2900GT gehad: weer teruggestuurd omdat-ie niet in m'n OrigenAE H6 kast pastte.. daarbij hoorde ik dat de fan erg veel lawaai maakte, en dat-ie erg heet werd, niet echt iets dat je in een HTPC zou willen.. heb nu een 2600Pro (met passieve koeling) aangeschaft.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Verwijderd

mphilipp schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 17:32:
[...]

Hoe doe jij IR in die GD02 kast?
Voorlopig niet, de IR staat nu bovenop m`n digi tv ontvanger en valt me eigenlijk niet zo op.
En heb ook niet zoveel zin om in de nieuwe case te gaan boren!

• duncanvdlinden
KhaZ schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 20:16:
[...]

Ik heb 1 dag een 2900GT gehad: weer teruggestuurd omdat-ie niet in m'n OrigenAE H6 kast pastte.. daarbij hoorde ik dat de fan erg veel lawaai maakte, en dat-ie erg heet werd, niet echt iets dat je in een HTPC zou willen.. heb nu een 2600Pro (met passieve koeling) aangeschaft.
Plus dat de 2900GT geen UVD ondersteund en de 2600Pro wel, dat komt alleen maar ten gunste van HD video gebruik.

Verwijderd

HTPC die op zijn toekomst is voorbereid zie ik staan en iedereen heeft het hier over de allernieuwste hardware.

Maar dan had ik nog een vraagje: ik heb hier een Shuttle SD11G5 staan, zo'n stil apparaatje met externe voeding, Pentium M740, 2GB, Asus 8500GT silent en Vista HP + SP1 en die speelt probleemloos de scene met de vogels af van Planet Earth. En mijn ASUS Core 2 Duo laptoppie met 2GB en ingebouwde Intel video speelt hem ook probleemloos af.

Kan ik er dan vanuit gaan dat alleen met het afspelen van HD films en audio ik eigenlijk niets anders nodig heb? Op een blue-ray speler na dan, maar daar wacht ik zeker nog een jaartje mee...

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:03

ChUcKiE

Dus........

Nu wordt hier veel gepraat over de 2600 en 2900...als we nu iets meer naar de onderkant van de markt gaan...kan iemand hierin adviseren?

Ik heb nu een Hp DC7800 SFF PC'tje, met een E6550 processor.

De onboard Intel GMA 3100 heeft geen digitale uitgang, dus ik zal een low profile PCI-e videokaart moeten kopen. Hiermee ga ik mijn HD-readyTv (Samsung 27" LCD) via een DVI-HDMI voeden met digitaal beeldsignaal.

Ik heb een Ati X300 DVI liggen, maar zou eigenlijk een nieuwe willen kopen om zo iets beter op de toekomst voorbereid te zijn bij het spelen van HD content, maar misschien heb ik het hier al mis...

Welke videokaart is het meeste aan te raden, een kaartje als de Ati 2400pro, of een NVidia 8400GS?? Beide onde de 40 euro verkrijgbaar! of kan ik met deze opstelling gewoon nt zo goed bij die X300 blijven, die trouwens een lagere Vista index geeft als de onboard Intel kaart :X

Welke geeft het mooiste beeld, welke nieuwe functies/features zijn het meest interessant in een HTPC?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

Ola,

Nu heb ik in een week tijd dit hele topic doorgespit 8)7 omdat ik ook graag de ultieme HTPC wil.
Ben ook al een aardig eind met mijn config:

M-Audio Revolution 7.1
GeIL DDR2 Value Series Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 5, Kit Of 2
XFX GeForce 8800GT 512 MB, PCI-e 16x
Thermalright HR-03 GT Aluminium
Zalman HD160 Plus Zilver, Geen Voeding, Nee
Nexus Technology NX-8050 500 Watt, 20+24 Pins, 80 Plus Rating
Intel Core 2 Duo E6850 3.00 GHz, 1333 MHz, 4 MB , Boxed
Samsung SpinPoint T166 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
Lite-On DVD-RW LH-20A1S S-ATA, Retail, Zwart, Wit, Zilver
GigaByte GA-X38-DS4
Digital Everywhere DVB-C FloppyDTV Light
Scythe Processorkoeler Ninja Mini Aluminium, Koper
AlphaCrypt CAM

Mijn uitgangspunt is dat ik ook wil gamen op mijn Full HD-tv met deze config en dan wel op HD-resolutie of anders in ieder geval gelijk aan de kwaliteit van een PS3 (anders koop ik die wel).

Ik kan echter nergens een antwoord op de volgende vraag:

Is een pc al in staat om een game op Full HD te tonen? En welke factoren zijn daarvoor van belang?

Tuurlijk moet de videokaart dit aankunnen, maar waar kan ik dat aan zien?
Ik vermoed ook dat het spel zelf in die resolutie moet kunnen draaien (1080p, 1920x1080), is dat zo?

Zijn er niet meer mensen die willen gamen op hun Full HD? Of heb je dan nog een extra computer of toch gewoon een PS3 ofzo?

Ook kunnen gamen maakt het toch het ultieme mediacenter?

Ik snap wel dat dit ten koste gaat van het geluidsniveau van de HTPC maar ik ga er een beetje vanuit dat bij tv kijken en muziek luisteren etc de videokaart niet wordt ingeschakeld en dus stil is.

Iemand die hier iets zinnigs over wil zeggen? :?

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Je kan een PS3 kopen voor dat, maar de PS3 is zeer gelimiteerd qua bestandsformaten en bestands grootte. Zo slikt de PS3 geen bestanden groter dan 4Gb. Een PC heeft hier dus wel degelijk voordeel in.

Verwijderd

AvanCade schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 22:14:
Je kan een PS3 kopen voor dat, maar de PS3 is zeer gelimiteerd qua bestandsformaten en bestands grootte. Zo slikt de PS3 geen bestanden groter dan 4Gb. Een PC heeft hier dus wel degelijk voordeel in.
Precies, vandaar dat ik dacht mijn mediacenter iets te upgraden zodat ik er ook mee kan gamen.
Bij Salland Automatisering zeiden ze echter dat de graphics minder mooi zouden zijn dan met een ps3.

Maar als een videokaart wel Full Hd films kan doorgeven, dan zou die dat toch ook voor games moeten kunnen? Of zijn de games zelf dan de beperkende factor?

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07-2024
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 21:48:
...
Intel Core 2 Duo E6850 3.00 GHz, 1333 MHz, 4 MB , Boxed
...
Een specifieke reden waarom je niet voor de E8400 gaat? Of zijn het de lange wachttijden :'( .

Verwijderd

jverdeyen schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 22:23:
[...]

Een specifieke reden waarom je niet voor de E8400 gaat? Of zijn het de lange wachttijden :'( .
Yep. Enige reden idd. :'(

• -Moondust-
mphilipp schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 19:10:
[...]

En de projector er even naast zetten met een korte kabel? Ik heb 'gehoord' dat HDMI problemen kan geven op de langere afstanden. Er zit niets van errordetectie/correctie in het protocol, dus een goede kwaliteit (=duâh) blijkt noodzakelijk bij lange HDMI kabels.
Misschien een tip...of heb je dat al geprobeerd.
Ik weet dat ik dat moet uitproberen, maar heb dat nog niet gedaan, omdat ik dan mijn beamer moet demonteren (zie daar beetje tegenop omdat het monteren vrij lastig was) en ik geen kortere DVI-kabel heb. Maar goed, moet het toch een keer gaan testen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 21:06:
Maar dan had ik nog een vraagje: ik heb hier een Shuttle SD11G5 staan, zo'n stil apparaatje met externe voeding, Pentium M740, 2GB, Asus 8500GT silent en Vista HP + SP1 en die speelt probleemloos de scene met de vogels af van Planet Earth. En mijn ASUS Core 2 Duo laptoppie met 2GB en ingebouwde Intel video speelt hem ook probleemloos af.
Dit is nu al erg vaak langs gekomen...ik denk dat je een gedownloade versie hebt? Check even de bitrate van de versie die je hebt. Ik heb er nl ook een op 720p en die is best netjes, maar ook afspeelbaar op mijn P4@3Ghz. Maar no way in hell dat je een echte HD film kunt afspelen, want dat trekt de cpu gewoon niet. Echt HD spul draait op 20-30Mb/sec. Veel van dat gecomprimeerde downloadspul is +/- 10Mb/sec. Het is niet voor niets dat er 50Gb op een Bluray of HD DVD past. Da's niet voor de grap gedaan... ;)

Dus ja, jouw setup kan veel (gedownloade content) aan, maar nee...een Bluray gaat ie niet redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:37

oXygeN

oftewel oxje...

Niet om te mierenneuken, maar bedoel je niet dat er 50GB op een bluray disc gaat? ;)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:03

ChUcKiE

Dus........

ChUcKiE schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 21:15:
Welke videokaart is het meeste aan te raden, een kaartje als de Ati 2400pro, of een NVidia 8400GS?? Beide onde de 40 euro verkrijgbaar! of kan ik met deze opstelling gewoon nt zo goed bij die X300 blijven, die trouwens een lagere Vista index geeft als de onboard Intel kaart :X

Welke geeft het mooiste beeld, welke nieuwe functies/features zijn het meest interessant in een HTPC?
Ik ben ondertussen ook al weer wat verder ian het kijken in in dit segment zit ook de HD3450....

Qua prijs zijn ze alle drie hetzelfde..bieden ze een meerwaarde tov de X300 van Ati?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Laatst online: 22-09 17:03
jverdeyen schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 22:23:
[...]

Had hem van cool-prices binnen 3 dagen binnen.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 23:47:
[...]

Dit is nu al erg vaak langs gekomen...ik denk dat je een gedownloade versie hebt? Check even de bitrate van de versie die je hebt. Ik heb er nl ook een op 720p en die is best netjes, maar ook afspeelbaar op mijn P4@3Ghz. Maar no way in hell dat je een echte HD film kunt afspelen, want dat trekt de cpu gewoon niet. Echt HD spul draait op 20-30Mb/sec. Veel van dat gecomprimeerde downloadspul is +/- 10Mb/sec. Het is niet voor niets dat er 50Gb op een Bluray of HD DVD past. Da's niet voor de grap gedaan... ;)

Dus ja, jouw setup kan veel (gedownloade content) aan, maar nee...een Bluray gaat ie niet redden.
Yes, het ging over een gedownloade versie van 2,2GB. Okee, dank je voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

oXygeN schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 08:20:
Niet om te mierenneuken, maar bedoel je niet dat er 50GB op een bluray disc gaat? ;)
Dat zei ik toch ook? Lees het nog eens...maar dan rustig... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 10:05:
[...]

Yes, het ging over een gedownloade versie van 2,2GB. Okee, dank je voor de info.
Die is voor 720p materiaal ook zwaar, maar is absoluut geen vergelijking met de 1080p 4,5GB versie.

[ Voor 60% gewijzigd door -Moondust- op 29-02-2008 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oXygeN schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 08:20:
Ehhh... ik kan er niets raars aan ontdekken hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 10:51:
[...]

Ehhh... ik kan er niets raars aan ontdekken hoor :)
Het was mierenneuken, dus ik neem aan dat het over die hoofdletter 'b' (of het gebrek aan hoofdletter) ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weird-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 19:32
disheaver schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 10:57:
[...]

Het was mierenneuken, dus ik neem aan dat het over die hoofdletter 'b' (of het gebrek aan hoofdletter) ging.
Waarschijnlijk gaat het om het feit dat HD-DVD de format war verloren heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 14:59
Gb != GB

Gb = 1/8e van GB

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:59
ik zie over het algemeen veel het GigaByte GA-X38-DS4 mobo passeren.
Is er echt een overtuigende reden om tussen 60 en 100€ meer te geven voor dit mobo dan dan een eenvoudiger mobo (vb Gigabyte GA-P35C-DS3R)
Het stroomverbruik beperken is één, maar is de besparing zo groot?

De bedoeling is het te combineren met een E8400 processor... en enkel te gebruiken als HTPC

[ Voor 10% gewijzigd door Promy op 29-02-2008 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loewe
Mijn vraag is de volgende; Kan ik op een HD2600/3650 beide DVI uitgangen op een andere resolutie laten draaien ? 1280x720 (720P) voor de beamer en 1920x1080 (1080P) voor de TV ?
Pixal schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:08:
Dat lukt zoiezo wel, maar dan kan je het beeld niet klonen, je zult dus altijd moeten blijven switchen met instellingen voordat je het beeld op de een of de ander zet. Ook voor mediacenter.
Zelfde probleem met mediaportal ? Heeft iemand anders ook dit probleem; Beamer en TV op verschillende resoluties ? Hoe kan ik dit het beste oplossen ? (behalve een Full HD beamer aanschaffen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand die iets zinnigs kan zeggen over HTPC en gaming?
Of zit ik in het verkeerde topic te neuzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

disheaver schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 10:57:
[...]
En ik maar denken dat het om iets belangrijks ging... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Promy schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:26:
ik zie over het algemeen veel het GigaByte GA-X38-DS4 mobo passeren.
Is er echt een overtuigende reden om tussen 60 en 100€ meer te geven voor dit mobo dan dan een eenvoudiger mobo (vb Gigabyte GA-P35C-DS3R)
Het stroomverbruik beperken is één, maar is de besparing zo groot?
De bedoeling is het te combineren met een E8400 processor... en enkel te gebruiken als HTPC
Volgens mij is de GA-P35-DS4 veel zinniger (of die DS3R). Het enige échte verschil is dat die X38 crossfire ondersteunt. Lijkt me niet echt een zinvolle toevoeging voor een HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loewe
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 21:48:
Mijn uitgangspunt is dat ik ook wil gamen op mijn Full HD-tv met deze config en dan wel op HD-resolutie of anders in ieder geval gelijk aan de kwaliteit van een PS3 (anders koop ik die wel).

Ik kan echter nergens een antwoord op de volgende vraag:

Is een pc al in staat om een game op Full HD te tonen? En welke factoren zijn daarvoor van belang?

Tuurlijk moet de videokaart dit aankunnen, maar waar kan ik dat aan zien?
Ik vermoed ook dat het spel zelf in die resolutie moet kunnen draaien (1080p, 1920x1080), is dat zo?

Zijn er niet meer mensen die willen gamen op hun Full HD? Of heb je dan nog een extra computer of toch gewoon een PS3 ofzo?

Ook kunnen gamen maakt het toch het ultieme mediacenter?

Ik snap wel dat dit ten koste gaat van het geluidsniveau van de HTPC maar ik ga er een beetje vanuit dat bij tv kijken en muziek luisteren etc de videokaart niet wordt ingeschakeld en dus stil is.

Iemand die hier iets zinnigs over wil zeggen? :?
Een pc is afhankelijk van de specs in staat om op full HD te gamen. Die 8800GT die je op het oog hebt kan die resolutie (1920x1080) aan. Dan ligt het nog aan de software of de resolutie ondersteund wordt (niet iedere game zal dat kunnen, hoe nieuwer hoe hoger de kans) en aan de combinatie hardware/software of het ook nog lekker draait. Crysis op Full HD 8xAA etc zal een moeilijker verhaal worden dan Call of Duty 4 wat veel minder van de hardware eist.

Je kunt een PC echter niet 1 op 1 vergelijken met een PS3 aangezien deze anders is opgebouwd. De resolutie is maar een onderdeel van je beeldkwaliteit, dat het op 1920x1080 draait wil niet zeggen dat dat altijd dezelfde plaatjes opleverd in een game.

Maar in principe is het geen probleem om op je pc te gamen in Full HD. Je moet dus alleen bedenken dat het zwaarder voor je pc is dan bijvoorbeeld 1280x1024.

Ik heb zelf wel een 1280x720 (720P) gegamed op m'n beamer. En dat was dus gamen op HD ready ipv Full HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een piepklein kastje gebruiken als HTPC, alleen past daar alleen mini-iTX in.

http://www.psile.com/inde...age=catalog_details&CID=2

Lijst van CPU's/mamaborden:
http://www.psile.com/index.php?ID=20

Iser iemand hier die zo'n kastje heeft en in wat voor configuratie ook ALLE Full HD stuff gewoon kan afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 15:47:
Ik wil een piepklein kastje gebruiken als HTPC, alleen past daar alleen mini-iTX in.
Kijk eens naar een Silverstone ML02. Daar kan een Mini-ATX in, en met een beetje passen en meten kun je daar zelfs nog een HD2600 in proppen (er zit een edge connector bij voor PCIe). Er is inmiddels ook een slimline BluRay spelert, dus je kunt helemaal los gaan. Ik weet alleen niet of alles loopt op een 120W voeding... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 17:59:
Iemand enig idee hoe ik aan een Ati dvi to hdmi dongle kom (dus waar ook audio in zit)?
Mijn laatste ontbrekende onderdeel voor mijn HTPC...
Iemand een idee?

Ik was laatst bij Paradigit en die zouden het gaan bestellen, maar dat ging niet lukken uiteindelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 16:46:
[...]

Ik was laatst bij Paradigit en die zouden het gaan bestellen, maar dat ging niet lukken uiteindelijk..
Waarom niet?

Je kan ook ATi ff mailen, wellicht sturen ze je er eentje toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:09
Heeft iemand ook ervaring met de Antec NSK2480. Deze kast is met 95 Euro een stuk goedkoper dan de Antec Fusion van 162 Euro.
De kast heeft een voeding van 380W en 2 fans van 12cm. Is ook met 41cm nog 10 cm minder diep dan de Fusion.
Pagina: 1 ... 23 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet gemaakt voor zogenaamde 'welke moet ik nemen?' vragen (zie CSL Beleid). Ga dus niet een lijstje specs posten met de vraag of het goed is!