Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid

Pagina: 1 ... 22 ... 49 Laatste
Acties:
  • 421.809 views sinds 30-01-2008

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:39

mvds

Totally awesome!

AvanCade schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 02:43:
[...]

Ik blijf me zelf herhalen, maar de kasten die jij geselecteert hebt (niet de barebone) zijn niet stil. De harde schijven worden op het metaal geschroeft en gaan daardoor resoneren en de activiteit zal door de kast beter hoorbaar zijn.

Ik heb een Origen AE H6 en zelfs daar heb ik dat resoneer probleem. Erg jammer, ik zou dus ook goed kijken naar een oplossing met een dempende hdd rack. Of een SSD HDD gebruiken :9
Ik heb die kast ook met een Samsung T166, en ik heb dat probleem idd ook. Maar ja, dat HD rack wat erin zit is ook wel van erg matige kwaliteit hoor.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
AvanCade schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 02:43:
[...]

Ik blijf me zelf herhalen, maar de kasten die jij geselecteert hebt (niet de barebone) zijn niet stil. De harde schijven worden op het metaal geschroeft en gaan daardoor resoneren en de activiteit zal door de kast beter hoorbaar zijn.

Ik heb een Origen AE H6 en zelfs daar heb ik dat resoneer probleem. Erg jammer, ik zou dus ook goed kijken naar een oplossing met een dempende hdd rack. Of een SSD HDD gebruiken :9
Maar als dat je criterium is, vallen vrijwel alle HTPC kasten af. Geen één voorziet in een echt goede oplossing voor het tegengaan van resonanties van harddisks. Enige echt goede oplossing is je hd middels wat voor systeem dan ook, ophanging in rubber/hd silencer/etc, bevestigen. Grote nadeel van deze oplossingen is dat ze altijd een 5,25" bay vereisen. En die zijn iha niet veel voorhanden in HTPC kasten.
Bij alle oplossingen in een standaar 3,5"hd bay zal de hd op de 1 of andere manier teveel en te direct contact maken met de bevestigingspunten. Alle rubberen oplossingen in een 3,5"bay ten spijt.

Ook de genoemde Chieftec HE-0...serie heeft bijvoorbeeld wel degelijk rubberen ophaningen voor alle harddisks(bays). Zoals zij het doen, gebeurt het in de meeste HTPC kasten. Of dat voldoende is, zal iedereen persoonlijk moeten ervaren.
Chieftec hd bevestiging:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joho071/kj/dump/chieftecrubber.jpg

De ergste resonanties zijn iha vrij goed weg te krijgen door de kast flink te verstevigen/verzwaren (mn de zijkanten & deksel). Daarom zijn de zware kasten hier ook beter tegen bestand. De dempingsmatten (bitumen/whatever) helpen hier ook goed........

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:06
tatata schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 21:32:
Ik heb een vraag oer de chipset driver. Ik heb een GA-MA69GM-S2H en windows vista home premium. Ik wilde deze driver installeren: motherboard_driver_chipset_vista_rs690.exe maar hij installeerde niet goed. Welke hebben jullie gebruikt en is dit noodzakelijk? ik houd nml wel 2 onbekend device's in mijn device manager.
Heren (en wellicht een enekele dame?),

lukt het jullie wel om de chipset driver te installeren onder vista?

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 23:39
mphilipp schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 00:13:
[...]

PowerDVD claimt dat ze HD-DVD en BluRay af kunnen spelen. WinDVD zegt het niet te kunnen, terwijl er op de Vaio WinDVD BD meegeleverd wordt. Dus afspelen is al geen probleem meer.
Om DVD's up te scalen heb je gewoon je LCD/Plasma nodig. Die scaled alles wat ie binnen krijgt toch naar zijn eigen native resolutie. Als je denkt dat de scaler/deinterlacer van je videokaart beter is, moet je die het werk laten doen. In principe genereert hij het signaal, dus zal ie wel op een of andere manier in te stellen zijn.
Een geweldig programma daarvoor is Powerstrip. Daarmee kan je custom resoluties, frequenties, etc. instellen. Bovendien zit er de mogelijkheid bij van bepaalde instellingen een profiel te maken, zodat je heel handig en snel kan switchen als de bron daartoe aanleiding geeft.
mphilipp schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 00:13:
Ik denk zelf dat ik toch maar een combodrive neem die ook HD-DVD aan kan. Het mag dan wel zo goed als gedaan zijn met het format (LG en Samsung gaan nog gewoon door btw), dat neemt nog niet weg dat er een aantal titels zijn die alleen op HD-DVD zijn verschenen. Straks komt er een leuke opruiming, en heb je voor een prikkie een paar leuke HD-DVD's.
De kans is natuurlijk best aanwezig dat hddvd door een lagere prijs het voordeligste opslagmedium voor de pc gaat worden. En daarnaast is het natuurlijk altijd handig dat je ook de mogelijkheid hebt hddvd's af te spelen. Ik verwacht een behoorlijke daling van de hddvd's die in de winkel liggen.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Meestal zijn de buitenkanten ook wel stevig en zwaar, maar zijn de HD racks enzo (binnenin dus) van dun plaatmateriaal. Die trillen dus met alles vrolijk mee :)

[edit]oh, reactie op kaajee dus :P

[ Voor 10% gewijzigd door mvds op 21-02-2008 09:51 ]

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-09 13:15
Iemand trouwens een idee hoe he met wmv-hd bestanden ook DD of dts kan krijgen. Ik krijg alleen maar pcm 2 channel onder vista MCE. (had er al een apart topic ban geopend maar niemand reageerd dus ik vraag het maar ff hier)

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-08 09:15
tatata schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 09:42:
[...]

Ik heb de chipset driver rechtstreeks van intel gedownload, maar 'k heb dus ook 1 onbekend device er nog instaan waar ik geen drivers van kan vinden :S

** EDIT **

Weet iemand trouwens hoe je in Vista een volledige HD kan delen? 'k wil alle 3 de partities volledig gedeeld hebben in mijn HTPC zodat ik vanaf mijn desktop (via het netwerk) overal bij kan. 'k krijg het alleen voor elkaar via Advanced Sharing maar dan heb ik geen rechten om in die map te komen. De Share button is niet op te klikken :(

Oplossing gevonden ;)

[ Voor 36% gewijzigd door -Leon- op 21-02-2008 10:55 ]

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:35
Sherlock schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 21:47:
Tot nu toe gaat mijn voorkeur uit naar een losse kast en niet naar een barebone, vooral vanwege de looks.

De reviews lezende zijn er niet echt problemen met deze kasten, zijn er nog zaken waar ik echt op moet letten?

Dit betekent volgens mij dat ik het volgende nodig heb:
1 ) Behuizing + eventueel voeding en fans
2 ) Moederbord
3 ) Processor
4 ) Koeler
5 ) Geheugen
6 ) Harde schij(f)(ven)
7 ) DVD speler/brander
8 ) TV kaart
9 ) Afstandsbediening + toetsenbord
10 ) Videokaart
Ik heb zelf de MSI Media Live. En nummer 1, 4, 7, 10, MCE afstandsbediening en VFD zitten er al bij. Dat drukt de prijs behoorlijk. Wat voor mij echt de doorslag was is de aanwezigheid van een SCART aansluiting welke ook RGB ondersteunt aangezien ik ook nog een 'oude' analoge breedbeeld tv heb.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:59
tatata schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 09:42:
[...]

Bij leverde het ook geen problemen op. Zowel met de bijgeleverde niet als met de laatste versie op de ATI-site. Tevens heb ik geen onbekende apparaten in het apparaatbeheer.
-Leon- schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 10:11:
[...]

Ik heb de chipset driver rechtstreeks van intel gedownload, maar 'k heb dus ook 1 onbekend device er nog instaan waar ik geen drivers van kan vinden :S
Uhm? De GA-MA69GM-S2H heeft een ATI/AMD-chipset met Realtek geluidskaart en LAN, daar zit niks bij van Intel. Ik weet niet wat je van de Intel-site hebt gedownload. Misschien de drivers voor een Azalia-geluidschip, die willen nog wel eens werken met een Realtek-HD-geluidskaart.

[ Voor 42% gewijzigd door L.N. op 21-02-2008 13:04 ]

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 16:21

PnD

like in Pinda ^_^

Pff ik zie echt door de bomen het bos niet meer :(
Zoek een mATX bordje waarmee ik 720p af kan spelen en als het kan ook 1080p
Verder het liefst alles onboard DVI - Audio digitaal (coax of optisch)..
Hoe moeilijk kan het zijn zou je zeggen?

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:52

mphilipp

Romanes eunt domus

Dracula schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 09:57:
Iemand trouwens een idee hoe he met wmv-hd bestanden ook DD of dts kan krijgen. Ik krijg alleen maar pcm 2 channel onder vista MCE.
Ligt dat niet aan die paranoïde HDCP ellende in Vista? De PS3 speelt ook geen rips af in multichannel. Daar maakt ie lekker stereo van. Zou dezelfde oorzaak kunnen zijn.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• mvds

mvds

Totally awesome!

PnD schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 15:23:
Pff ik zie echt door de bomen het bos niet meer :(
Zoek een mATX bordje waarmee ik 720p af kan spelen en als het kan ook 1080p
Verder het liefst alles onboard DVI - Audio digitaal (coax of optisch)..
Hoe moeilijk kan het zijn zou je zeggen?
Best makkelijk hoor :) Maar met alleen een bordje ga je het niet redden, je zal er ook een CPU en mem bij moeten nemen ;)

Maarre, de pricewatch heeft best leuke filters daarvoor, dus probeer het eens zou ik zeggen :)

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
obsidian schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 08:45:
[...]

Ik heb die kast ook met een Samsung T166, en ik heb dat probleem idd ook. Maar ja, dat HD rack wat erin zit is ook wel van erg matige kwaliteit hoor.
Ja, voor de prijs de je betaald vind ik het een erg slechte kast. Nu gebruik ik me HTPC ook als opslag plaats, maar in de toekomst wil ik dit gaan veranderen zodat ik maar 1 hard disk in me HTPC heb en die op wat schuim kan leggen. Want de casefan (die bij 3 hdd's echt noodzaak is) is echt niet stil.
kaajee schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 09:29:
[...]

Maar als dat je criterium is, vallen vrijwel alle HTPC kasten af. Geen één voorziet in een echt goede oplossing voor het tegengaan van resonanties van harddisks. Enige echt goede oplossing is je hd middels wat voor systeem dan ook, ophanging in rubber/hd silencer/etc, bevestigen. Grote nadeel van deze oplossingen is dat ze altijd een 5,25" bay vereisen. En die zijn iha niet veel voorhanden in HTPC kasten.
Bij alle oplossingen in een standaar 3,5"hd bay zal de hd op de 1 of andere manier teveel en te direct contact maken met de bevestigingspunten. Alle rubberen oplossingen in een 3,5"bay ten spijt.

Ook de genoemde Chieftec HE-0...serie heeft bijvoorbeeld wel degelijk rubberen ophaningen voor alle harddisks(bays). Zoals zij het doen, gebeurt het in de meeste HTPC kasten. Of dat voldoende is, zal iedereen persoonlijk moeten ervaren.
Chieftec hd bevestiging:
[afbeelding]

De ergste resonanties zijn iha vrij goed weg te krijgen door de kast flink te verstevigen/verzwaren (mn de zijkanten & deksel). Daarom zijn de zware kasten hier ook beter tegen bestand. De dempingsmatten (bitumen/whatever) helpen hier ook goed........
Je hebt gelijk, ik had geloof ik andere chieftec's in gedachte. Die zaten wel aan het staal vast. Overigens vind ik dempingsmatten in een HTPC ook een no-go, gezien dat de ventilatie belemmerd en warmte afgifte aan de kast erg verminderd

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 10:05
Is dit topic wellicht niet om nieuwe HTPC specs te bespreken? Heb al een tijdje geleden gepost dat ik overweeg een systeem aan te schaffen, maar hier nog geen reactie op gekregen :)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• Jansenn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-05-2018
Zo, na eindelijk dit hele topic gelezen te hebben lees ik dat sommigen niet genoeg hebben aan de interne schij(f)(ven). Een aantal gaven al aan dat ze streamen via het netwerk.
Ik wacht op de release van de RS780 en tot die tijd kan ik rustig FullHD content binnen slurpen.

Ik zoek dus een oplossing om al het materiaal op te slaan in een (S-ATA) bay.
Misschien dat hier een aantal mensen die er ervaring mee hebben en deze zouden kunnen delen.

Eisen: min. 4 S-ATA schijven, Gigabit (maakt dat nog wat uit?), RAID mogelijkheden.

Ik heb al wat gezocht op het web;

Leuke spulletjes bij mobile-harddisk.nl of deze NORCO DS-1220N.
Afbeeldingslocatie: http://eshop.macsales.com/images/Items/NORDS1220N/ds12001.jpg

Met het oog op de toekomst denk ik dat de S-ATA's goedkoper zullen worden nu we richting de SSD's gaan. Nu nog flink aan de prijs, om daar op de te wachten kan ik nu beter een bay vullen met S-ATA's.

[ Voor 5% gewijzigd door Jansenn op 21-02-2008 19:19 ]

Verwijderd

Mischien anders in het DIY NAS topic kijken? Kan je vast wel tips vinden om een grote bult opslag aan je netwerk te hangen.

• -Leon-
Saurus schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 20:05:Laat vooral ff weten hoe praktisch (of onpraktisch) het touchscreen in gebruik is. Ik hoop verder dat je geen issues met je IR reciever hebt. Probeer je systeem eens in standby te zetten met je remote en vervolgens weer wake up.
Man man man... wat een geneuzel met die drivers. Na installatie blijft Windows roepen dat er een onbekend apparaat in zit, en da's dus die display :S

Lijkt me sterk dat het aan Vista x64 ligt want de software is zowel 32- als 64-bit geschikt, dus op een 32-bits systeem, dezelfde software.
Na calibratie was hij heel erg on-nauwkeurig, dus so far, niet echt happy mee.

Wat die IR receiver betreft, dat zit allemaal nog lekker in het zakje. er zitten wel 2 losse IR-oogjes in het zakje die je ergens in de kast zou kunnen plakken zodat hij achter gesloten deuren volgens mij ook nog berijkbaar is. Zit 1 MC afstandbediening bij, en ook een los kastje van Origen maar die is om de touchscreen te bedienen. Een afstandbediening voor een touchscreen 8)7

**Zucht** en weer het dilemma of het dan toch 32bit Vista moet gaan worden. Aangezien de PC toch weinig van de 64bit structuur (behalve het OS zelf) gebruik zal maken met afspelen misschien toch maar voor save gaan. Er zijn toch geen goeie 64bit filters...

Overigens GEEN idee hoe ik met de afstandbediening het systeem in standby moet zetten :S

** EDIT **

Die calibratie van dat touchscreen gaat dus niet lekker. Eerst een 4punts gedaan, 1 cm. ernaast, daarna 9punts, maar toen zat die er nog verder naast :(

[ Voor 8% gewijzigd door -Leon- op 21-02-2008 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
mphilipp schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 15:37:
[...]

Ligt dat niet aan die paranoïde HDCP ellende in Vista? De PS3 speelt ook geen rips af in multichannel. Daar maakt ie lekker stereo van. Zou dezelfde oorzaak kunnen zijn.
Op mijn xbox460 werkt het wel alleen waarom een htpc hebben als je hem niet kan gebruiken voor wmv-hd bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dracula schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 07:32:
[...]
Op mijn xbox460 werkt het wel
Tsja...maar dat is ook de nieuwste versie... ;)

serieus: Ik weet het ook niet. Ik hoorde laatst van iemand anders al geklaag over de DRM in Vista en dacht dat het wellicht ook hier een rol speelde. Het was dus meer een suggestie. Ik heb geen Vista.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 08:01
DRM is Vista is helemaal niet zo'n probleem. Het wordt pas in gebruik gesteld als het nodig is. Als je alles gewoon in orde hebt is er niets aan de hand. Overigens, waar je WEL problemen mee kan krijgen, is als je je DVD drive met een gehackte firmware geflashed hebt. Ik kan toen geen DVD's meer afspelen onder Media Player.

Maar normaal merk je helemaal niks van dat DRM, vandaar dat ik het geklaag erover eigenlijk niet snap.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-09 16:04
Die calibratie van dat touchscreen gaat dus niet lekker. Eerst een 4punts gedaan, 1 cm. ernaast, daarna 9punts, maar toen zat die er nog verder naast :(
Geen idee of dit al vermeld is, maar in dit topic lijkt dit probleem opgelost te worden door een oudere driver te installeren:

http://www.xpmediacentre....w-beast-6.html#post184592

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
  • Laatst online: 20-09 12:22
Hoi,
Ik lees al een tijdje mee en heb onderhand naar mijn gevoel een aardig uitgangs punt voor mij HTPC systeem.

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec NSK2400 (mATX, 380W, Zilver/Zwart)€ 90,67€ 90,67
1Asus P5E-VM HDMI€ 112,80€ 112,80
1Club3D HD 2600PRO Passive€ 59,19€ 59,19
1Intel Core 2 Duo E8400€ 164,-€ 164,-
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G 2GB (2x 1GB) DDR2€ 39,81€ 39,81
1Scythe Ninja Mini€ 29,90€ 29,90
1Western Digital Caviar GP WD7500AACS, 750GB€ 135,37€ 135,37
ImporterenTotaal€ 631,74

Alleen heb ik het idee dat ik nu dubbelop doe want ik wil een losse grafische kaart en er zit er ook een op dit moederboard. Kost dat niet een hoop onnodige energie? Ik heb gezocht naar een vergelijkbaar moederboard zonder VGA maar ik vind vooral oude types en overhet algemeen niet in MATX
Kan iemand misschien een idee geven wel moederboard ik dan het beste zou kunnen nemen voor mijn HTPC?

Voor afstand bediening denk ik aan een logitech harmony maar zit ook wel een beetje te dubben over zo'n nokia tabletje. Heeft iemand dat al ingebruik voor zijn HTPC?
Valt dat nog wel een beetje te gebruiken als gewone AB of wordt die er vooral naast gebruikt?
Als ik het plaatje zie zijn er weinig toetsjes en ik zie mezelf niet met een touch stiftje de boel gaan bedienen:S

Ik heb nog een pinnacle V kaartje liggen (PCI) dat ik nog nooit echt heb gebruikt dat is denk ik wel leuk om er bij te prikken

Ik wil het audio gaan doen via mijn AV receiver(SPDIF) en bij voorkeur 2 kanalen analoog naar mijn flatscreeen voor als ik FF snel iets wil kijken kand dat tegelijk of moet ik dan steeds omschakelen?

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Zonde energie, geen idee. Ik vind het meer zonde van de aanschaf prijs. Moederborden met onboard vga oplossingen kosten vaak ietsjes meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Dracula schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 07:32:
[...]

Op mijn xbox360 werkt het wel alleen waarom een htpc hebben als je hem niet kan gebruiken voor wmv-hd bestanden.
Wat ik heb kunnen vinden is dat WMV-HD geen AC3 maar aac gebruikt en dit krijg ik dus niet werkend onder vista via spdif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
AvanCade schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 14:55:
Zonde energie, geen idee. Ik vind het meer zonde van de aanschaf prijs. Moederborden met onboard vga oplossingen kosten vaak ietsjes meer.
Inderdaad ook zonde van het geld.Maar in basis probeer ik toch een mooi en stil systeem te maken en dan helpt warmte daar ook bij:) En mogelik is een bord zonder VGA net weer op andere details wat uitgebreider?

[ Voor 9% gewijzigd door mrbert op 22-02-2008 16:03 ]

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:30
mrbert schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 14:38:
Alleen heb ik het idee dat ik nu dubbelop doe want ik wil een losse grafische kaart en er zit er ook een op dit moederboard. Kost dat niet een hoop onnodige energie? Ik heb gezocht naar een vergelijkbaar moederboard zonder VGA maar ik vind vooral oude types en overhet algemeen niet in MATX
Kan iemand misschien een idee geven wel moederboard ik dan het beste zou kunnen nemen voor mijn HTPC?
Ik had dezelfde hardware keuze met bijbehorende twijfels als jij, en heb uiteindelijk besloten om de videokaart weg te laten. Omdat er momenteel alleen originele bluray's of HD-DVD's (wat ik voorlopig nog niet gebruik) door UVD worden geaccelereerd en de X.264 acceleratie nog in de kinderschoenen staat (is vooralsnog alleen via een omweg mogelijk) en de E8400 toch zat rekenkracht heeft voor alle downloadbare content die je maar kunt bedenken leek het me voorlopig nog niet nodig. Maar als jij wel originele bluray of HD-DVD gaat afspelen lijkt het me wel een goede keuze om er een 2600 in te zetten. Je E8400 hoeft dan veel minder hard te werken, wat inderdaad stroom bespaart. Maar uiteraard verbruikt de 2600 ook weer stroom...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
RubenDJ schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 16:04:
[...]

Ik had dezelfde hardware keuze met bijbehorende twijfels als jij, en heb uiteindelijk besloten om de videokaart weg te laten. Omdat er momenteel alleen originele bluray's of HD-DVD's (wat ik voorlopig nog niet gebruik) door UVD worden geaccelereerd en de X.264 acceleratie nog in de kinderschoenen staat
Hii Ruben,
Ben ik met je eens,
Maar ik heb nog andere redenen een 2600 te willen gebruiken.
Ik kan me herinneren dat ik ergens gelezen heb dat juis de upscale functie van de 2600 veel beter is dan van de andere oplossingen die ook HDMI aan bieden en passief gekoeld zijkn.
Daarnaast speel ik nog steeds me het idee van een 2e LCD schermpje ergens in de buurt van de HTPC waar ik dan een bedienings interface op kan hebben als ik de TC uit heb en ook als screensaver een foto collectie kan laten zien. Ik denk dat dat op een 17 of 19 '' scherm veeel leuker is dan op een fotolijstje;)

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
schoene schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:28:
[...]
Geen idee of dit al vermeld is, maar in dit topic lijkt dit probleem opgelost te worden door een oudere driver te installeren:

http://www.xpmediacentre....w-beast-6.html#post184592
schoene, _/-\o_ JE BENT GEWELDIG!!! _/-\o_ Calibratie probleem opgelost. Nu nog de afstandbediening goed werkend krijgen zonder dat 'ie "blijft hangen".

** EDIT **

ffdshow, coreavc & media player classic installed en even een stukje film (The Kingdom (1080p) x264) gekeken via het beeldscherm en de processorload (netjes verdeeld over beiden) schommelt netjes rond de 50% :P met mijn GA-EP35-DS4 & E8400.

Nu alleen nog op zoek naar de optimale instelling van de codecs.

[ Voor 23% gewijzigd door -Leon- op 22-02-2008 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

mrbert schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 14:38:
Alleen heb ik het idee dat ik nu dubbelop doe want ik wil een losse grafische kaart en er zit er ook een op dit moederboard.
Inderdaad. Ik ga zelf voor deze: Gigabyte GA-P35-DS4. Mooi bord, met bovendien nog eens een hele goede onboard audio. Schijnt een (voor onboard audio) best wel high-end te zijn. Verder heeft ie gewoon alle features die je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
mphilipp schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 18:23:
[...]

Inderdaad. Ik ga zelf voor deze: Gigabyte GA-P35-DS4.
Houd goed in de gaten welke revisie je daarvan krijgt. Alleen rev 2.1 heeft de nieuwe Dynamic Energy Saver functie die behoorlijk wat kan besparen. Daardoor heb ik dus gekozen voor de GA-EP35-DS4, aangezien die altijd revisie 2.1 is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saurus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09 14:21
-Leon- schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 18:02:
[...]

Calibratie probleem opgelost. Nu nog de afstandbediening goed werkend krijgen zonder dat 'ie "blijft hangen".
Het is trouwens hetzelfde topic waar ik je een paar dagen geleden al de link van had gegeven. Ik had deze issues min of meer al zien aankomen. Mooi dat die oudere driver ook bij jou goed blijkt te werken! Het touchscreen is toch wel hetgene waar je zo'n kast voor koopt.

Het blijven hangen van de afstandsbediening is ook een van de bekende issues. Als je een externe IR receiver van MS aan je pc hangt is je probleem verholpen. Is natuurlijk ook maar een tijdelijk lapmiddel, maar toch... Verder schijnt bij het naar standby zetten via de power knop op de kast, de pc binnen enkele seconden weer aan te springen. Als laatste issue schijn je je pc via niet via de 'power' knop van de AB uit te zetten (niet zeggen: ja duuhhh, het is toch een power-knop 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Saurus schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 19:04:
[...]
Het is trouwens hetzelfde topic waar ik je een paar dagen geleden al de link van had gegeven. Ik had deze issues min of meer al zien aankomen.
Klopt, maar was hem effe vergeten :) het enige wat ik nog niet voor elkaar krijg is die afbeelding van die muis op mijn bureaublad wegkrijgen :S

Wat die powerknop betreft: enige wat ik aan het gesloten is power on/off kabeltje op het moederbord en ben toch van plan hem 24/7 te laten draaien.

Nu zo maar eens die topic over Media Portal doorlezen, want eerlijk gezegd ziet dat er al beter uit dan Media Center.

[ Voor 23% gewijzigd door -Leon- op 22-02-2008 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saurus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09 14:21
-Leon- schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 19:09:
[...]
Nu zo maar eens die topic over Media Portal doorlezen, want eerlijk gezegd ziet dat er al beter uit dan Media Center.
Ik had er ook al even snel heen gekeken, ziet er helemaal niet slecht uit! Goede uitgebreide startpost (hier ook een vrijwilliger, anyone? nee, ik niet :X ), niet te vergeten dat media portal ook HDTV ondersteund - correct me if I'm wrong - daarbij diverse plugins en je hebt een waardig alternatief voor (vista) media center.

*EDIT*

Hoe staat het eigenlijk met de casefans van de S16T, zijn die een beetje stil? Of moet je er nog een zalman fanmate o.i.d. ertussen zetten?

[ Voor 11% gewijzigd door Saurus op 22-02-2008 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-Leon- schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 18:25:
[...]
Houd goed in de gaten welke revisie je daarvan krijgt. Alleen rev 2.1 heeft de nieuwe Dynamic Energy Saver functie die behoorlijk wat kan besparen.
Bedoel je dat die functie bij v2.1 pas goed werkt? Want het staat er bij de P ook gewoon bij. Ik zie trouwens geen verschil tussen de P en de EP. Ligt dat aan mij, of zit 't 'm in een detail?

Ik zal er iig op letten, dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 18:23:
[...]

Inderdaad. Ik ga zelf voor deze: Gigabyte GA-P35-DS4. Mooi bord, met bovendien nog eens een hele goede onboard audio. Schijnt een (voor onboard audio) best wel high-end te zijn. Verder heeft ie gewoon alle features die je nodig hebt.
Is de geluidschip op de hele P35 serie van Gigabyte niet dezelfde? Want dan zou de DS4 maar weinig meerwaarde hebben t.o.v. van de DS3 (eventueel met Raid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
mphilipp schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 19:42:
[...]

Bedoel je dat die functie bij v2.1 pas goed werkt?
Nee, 'k bedoel dat de Dynamic Energy Saver functie helemaal NIET aanwezig is op Rev. 2.0 of eerder (1.1 & 1.0) maar alleen op de laatste Rev. 2.1

GA-P35-DS4 Rev. 2.0
GA-P35-DS4 Rev. 2.1

Aangezien er niet vaak revisienummers getoond worden bij moederborden heb ik gekozen voor de GA-EP35-DS4 aangezien die er alleen in Rev. 2.1 is met de Dynamic Energy Saver functie.

Volgens mij zijn er idd geen verschillen tussen de P35 of de EP35 (als je van de eeste tenminste Rev. 2.1 neemt)

'k kwam ook nog een leuke link tegen met wat basisinstellingen voor een HTPC (Codecs & Media Portal)

[ Voor 9% gewijzigd door -Leon- op 22-02-2008 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 19:49:
[...]
Is de geluidschip op de hele P35 serie van Gigabyte niet dezelfde? Want dan zou de DS4 maar weinig meerwaarde hebben t.o.v. van de DS3 (eventueel met Raid)
De DS4 heeft meer SATA aansluitingen, 2x PCI-E ipv 1, en het allerbelangrijkste volgens mij: De (interne) Firewire aansluiting voor de FloppyDTV-C kaart ;)

[ Voor 3% gewijzigd door -Leon- op 22-02-2008 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 21:50
-Leon- schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 19:09:
[...]
Het is er nog net te vroeg voor maar XBMC komt er aan!!!, en niet alleen voor de xbox! Heb hem deze week geinstalleerd op Linux en dat werkt al aardig stabiel kan ik je vertellen.

Ik heb veel media centers gezien maar XBMC met een Xephyr skin is het mooiste dat ik tegen gekomen ben. Niet te vergeten alle functies die standaard goed werken, daar is Windows Media Center echt een ramp bij. Media Portal is het beste alternatief maar dat is zwaar, log en werkt toch minder mooi en met minder leuke functies dan XBMC. (Ik heb Media Portal en XBMC beide op dezelfde laptop geinstalleerd maar XBMC werkt zo veel sneller en soepeler...een erg groot verschil!). Het is alleen nog wachten tot het programmeer werk (de port naar Linux en MacOS (daar zijn al veel tevreden gebruikers met XBMC!)) wat verder is en het stabieler werkt, maar dat is een kwestie van tijd. Media Portal is gestart door iemand uit de begintijd van XBMC, maar naar mijn idee; nothing beats the original.

Om een beetje een indruk te krijgen -> klik Heel erg scrappy gefilmd maar je krijgt een beetje een indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

berties schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 20:33:
[...]
Media Portal is het beste alternatief maar dat is zwaar, log en werkt toch minder mooi en met minder leuke functies dan XBMC.
XMBC is idd erg mooi, maar je hebt dan een media center waar je alleen maar films en muziek mee kunt afspelen (even kort door de bocht). Media Portal is ook voor tv kijken. Daarbij is er nog een reden om het eea niet op Linux te draaien: wat ik tot nu toe gezien heb, is het draaien van welke media center dan ook verre van plug&play. En dat heeft natuurlijk te maken met de ondersteuning van bepaalde hardware. Een HD2600 gaat bv niet accelereren onder Linux omdat de drivers dat niet ondersteunen. En zo zijn er meer dingen die erg leuk zijn als je het fijn vind om dagenlang met parameters, kernelconfigs en weetikwat te klooien...maar als je gewoon je HTPC aan de praat wil krijgen is het iets minder. Onder Windows is het al lastig genoeg.

Begrijp me goed: ik ben een groot voorstander van Linux, maar voor bepaalde dingen is het gewoon nog een brug te ver. Tenzij je dus van dat gekloot houdt. En XBMC vond ik ook helemaal super op mijn Xbox. Vergeet ook niet dat Media Portal in een rebuild zit momenteel. Zal nog wel wat maandjes duren, maar men ziet dat de erfenis te zwaar begint te wegen en is de boel helemaal op de schop aan het nemen. Ik denk dat wellicht tegen het einde van het jaar iets stabiels uit komt. Ben erg benieuwd. Als ik de zaak in elkaar heb zitten, ga ik ook wel een beetje experimenteren met eea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZZeHH
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik ben een week dit topic aan het volgen en heb mij er al aardig doorheen gelezen. Binnenkort wil ik ook een HTPC gaan samenstellen. Ik had nog wel een vraag over het afspelen van dvd's.
mrbert schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 16:31:
[...]

Maar ik heb nog andere redenen een 2600 te willen gebruiken.
Ik kan me herinneren dat ik ergens gelezen heb dat juis de upscale functie van de 2600 veel beter is dan van de andere oplossingen die ook HDMI aan bieden en passief gekoeld zijkn.
Kan ik hieruit opmaken dat als je een Ati 2600 in je kast zet, dat hij ook je dvd's upscaled naar 1080p? Of kan een moederbord met onboard VGA dit ook? Misschien een noob vraag, maar ben er niet zo in thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-09 19:59
Voor de complete mediacenter newbie : wat voegen de hierbesproken systemen nou toe t.o.v. een Acer L5100 (pricewatch: Acer Aspire L5100-TV) die je voor 600 euri inclusief Vista, draadloos keyboard e.d. in je woonkamer hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
mphilipp schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 22:15:
[...]

XMBC is idd erg mooi, maar je hebt dan een media center waar je alleen maar films en muziek mee kunt afspelen (even kort door de bocht). Media Portal is ook voor tv kijken. Daarbij is er nog een reden om het eea niet op Linux te draaien: wat ik tot nu toe gezien heb, is het draaien van welke media center dan ook verre van plug&play. En dat heeft natuurlijk te maken met de ondersteuning van bepaalde hardware. Een HD2600 gaat bv niet accelereren onder Linux omdat de drivers dat niet ondersteunen. En zo zijn er meer dingen die erg leuk zijn als je het fijn vind om dagenlang met parameters, kernelconfigs en weetikwat te klooien...maar als je gewoon je HTPC aan de praat wil krijgen is het iets minder. Onder Windows is het al lastig genoeg.

Begrijp me goed: ik ben een groot voorstander van Linux, maar voor bepaalde dingen is het gewoon nog een brug te ver. Tenzij je dus van dat gekloot houdt. En XBMC vond ik ook helemaal super op mijn Xbox. Vergeet ook niet dat Media Portal in een rebuild zit momenteel. Zal nog wel wat maandjes duren, maar men ziet dat de erfenis te zwaar begint te wegen en is de boel helemaal op de schop aan het nemen. Ik denk dat wellicht tegen het einde van het jaar iets stabiels uit komt. Ben erg benieuwd. Als ik de zaak in elkaar heb zitten, ga ik ook wel een beetje experimenteren met eea.
Alleen films kijken dat is voor nu nog waar, maar dat is waarschijnlijk ook een kwestie van tijd. Voor wat betreft het verre van plug&play ben ik het niet met je eens. Het opzetten van xbmc onder ubuntu ging vele malen sneller en eenvoudiger dan dat van Windows icm Media Center.
Waar je wel volledig gelijk in hebt is de ondersteuning van de hardware. De op dit moment laatste nieuwe technologieen worden nog niet volledig ondersteund in Linux, zeker voor ATI spullen is dit nog verre van optimaal, en haal je wat dat betreft meer uit je videokaart onder Windows. Wat me wel opviel is dat MediaPortal en XBMC redelijk op elkaar lijken maar dat MediaPortal zo veel tragger er logger werkt dan XBMC onder Linux. Ik had niet verwacht dat er een dusdanig groot verschil in zou zitten. Maar wanneer het gaat om 1080p content wordt het moeilijk onder Linux. Zonder goede hardware ondersteuning van de videokaart is het voordeel weg en zal er waarschijnlijk een snellere processor in moeten dan in een vergelijkbaar systeem voor Windows.

Wie weet valt er veel te verwachten van de rebuild van MediaPortal en als de driver ondersteuning op Linux beter wordt, XBMC stabiel werkt dan hebben ze er een goede concurrent bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

catchingfire schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 10:29:
Voor de complete mediacenter newbie : wat voegen de hierbesproken systemen nou toe t.o.v. een Acer L5100 (pricewatch: Acer Aspire L5100-TV) die je voor 600 euri inclusief Vista, draadloos keyboard e.d. in je woonkamer hebt staan?
HD misschien? Dat kan dat kleintje niet. En zulke mini systemen zijn vaak moeilijk uit te breiden. Dus als je denkt dat je er een andere videokaart in kan prikken... Leuk kastje, maar alleen leuk als je een luxe dvd speler zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
catchingfire schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 10:29:
Dat systeem kun je voor minder geld zelf samenstellen, maar als je dat niet wil... ach ja waarom niet....oh ja ik weet het.. het is een acer...daar gaat mijn voorkeur niet naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-07 05:57
Ik ben mij ook zo aan het oriënteren om een HTPC bak te kopen. Helaas heb ik een kast nodig die eigenlijk maar maximaal 47 cm breed, 38 cm diep en 16 cm hoog mag zijn. Deze heb ik voor een prijs t/m ca. 150 euro nog niet gevonden? Wie kan mij helpen? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 18:31
BaZZeHH schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 01:25:
Ik ben een week dit topic aan het volgen en heb mij er al aardig doorheen gelezen. Binnenkort wil ik ook een HTPC gaan samenstellen. Ik had nog wel een vraag over het afspelen van dvd's.

[...]

Kan ik hieruit opmaken dat als je een Ati 2600 in je kast zet, dat hij ook je dvd's upscaled naar 1080p? Of kan een moederbord met onboard VGA dit ook? Misschien een noob vraag, maar ben er niet zo in thuis.
Als je de tv aansluit op je htpc met de 1080p resolutie en je zorgt ervoor dat je media player full screen draait dan wordt het beeld automatisch upgescaled. Geen 2600 voor nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ekko schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 11:03:
Ik ben mij ook zo aan het oriënteren om een HTPC bak te kopen. Helaas heb ik een kast nodig die eigenlijk maar maximaal 47 cm breed, 38 cm diep en 16 cm hoog mag zijn. Deze heb ik voor een prijs t/m ca. 150 euro nog niet gevonden?
Een goede/mooie HTPC kast voor dat geld zal sowieso moeilijk worden. Helemaal op dat formaat. Die dingen zijn duâh. Tweedehands misschien. Zoek een paar modellen uit die voldoen aan de afmetingen en ga op marktplaats kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
mphilipp bedankt voor je antwoord.
Weet je om dat uit te zoeken een goede vergelijkingssite?

b.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
ffdshow, coreavc & media player classic installed en even een stukje film (The Kingdom (1080p) x264) gekeken via het beeldscherm en de processorload (netjes verdeeld over beiden) schommelt netjes rond de 50% :P met mijn GA-EP35-DS4 & E8400.

Nu alleen nog op zoek naar de optimale instelling van de codecs.
Waarom heb je gekozen voor een Gigabyte DS4 bord? Dit is toch een dual PCI-E x16 voor Crossfire bord. De DS3 is met één PCI-E x16 slot lijkt me om die reden meer geschikt

Ik ben benieuwd waarom je toch voor de DS4 gekozen hebt.

[ Voor 13% gewijzigd door jordi.c op 23-02-2008 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Asus P5K-VM

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/products/1690/1690_l.jpg

Asus EAH2600PRO/HTDI/512M

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/products/1774/1774_l.jpg

Als ik beide PCI sloten van het moederbord wil gebruiken, kan ik dan wel voor deze kaart gaan?

En verder vroeg ik me af wat het verschil is tussen een EAH2600PRO/HTDI/256M en EAH2600PRO/HTDP/256M. Het enige verschil dat ik kan ontdekken, is dat de HTDI een DVI>HDMI converter meegeleverd krijgt en volgens de specificaties heeft de HTDI als enige extra 'HDMI output support'.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
jordi.c schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 13:20:
[...]
Ik ben benieuwd waarom je toch voor de DS4 gekozen hebt.
1. FireWire aansluting die ontbreekt op de DS3 voor mijn FloppyDTV-C kaart.
2. Vanwege het gezeur dat de DS3 dus verschillende revisies heeft en je natuurlijk alleen 2.1 wilt en dit zelden word aangegeven op de sites van de webshops en de meeste shops niet op Revisie verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 20:51
ekko schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 13:10:
mphilipp bedankt voor je antwoord.
Weet je om dat uit te zoeken een goede vergelijkingssite?

b.v.d.
Hier: http://www.homecinema-fr.com/forum/viewtopic.php?t=29829446 staan bijna alle modellen die er te koop zijn. Niet een directe vergelijking mogelijk, maar zo heb je wel een idee wat er allemaal te koop is.
_Brake_ schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 13:44:
Asus P5K-VM

[afbeelding]

Asus EAH2600PRO/HTDI/512M

[afbeelding]

Als ik beide PCI sloten van het moederbord wil gebruiken, kan ik dan wel voor deze kaart gaan?

En verder vroeg ik me af wat het verschil is tussen een EAH2600PRO/HTDI/256M en EAH2600PRO/HTDP/256M. Het enige verschil dat ik kan ontdekken, is dat de HTDI een DVI>HDMI converter meegeleverd krijgt en volgens de specificaties heeft de HTDI als enige extra 'HDMI output support'.
Als ik die VGA kaart bekijk zie ik twee problemen. A hij is in die uitvoering waarschijnlijk te groot om nog gebruik te kunnen maken van beide PCI sloten en B denk ik dat hij nogal wat geluid produceert vanwege de ventilator. Misschien dat je met een "after market" passieve koeling iets kunt doen, er zijn er bijvoorbeeld die je zo kunt monteren dat de koel vinnen aan de andere zijde van de VGA kaart komen te zitten.

Wat ik wel jammer vindt is dat je een mainbord kiest met on-board VGA en alsnog een extra VGA kaart plaatst. Kun je dan niet beter een mainbord nemen met een HDMI uitgang?

[ Voor 33% gewijzigd door Gerritjuh op 23-02-2008 13:54 ]

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Daarom heb ik voor die Gigabyte gekozen: daar is er veel meer ruimte tussen het PCI-e slot en de 2 andere PCI sloten. Kan dus makkelijk een dikke videokaart in én 2 FloppyDTV kaarten (hoewel die niet echt een slot nodig hebben). En de GB heeft geen onboard videokaart die ik toch moet uitzetten.

En ik zou de HD2600Pro passive pakken. Scheelt weer een fan en ik meen dat ie zelfs een HDMI aansluiting heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door mphilipp op 23-02-2008 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ekko schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 11:03:
Ik ben mij ook zo aan het oriënteren om een HTPC bak te kopen. Helaas heb ik een kast nodig die eigenlijk maar maximaal 47 cm breed, 38 cm diep en 16 cm hoog mag zijn. Deze heb ik voor een prijs t/m ca. 150 euro nog niet gevonden? Wie kan mij helpen? Bedankt!
Ik heb vorige week de Silverstone Grandia GD02 besteld
43 cm breed, 36 cm diep en 15,5 cm hoog

Bij Alternate voor € 129,00 !

Ik heb hem in Duitsland besteld omdat hij vorige week nog niet leverbaar was, maar nu wel!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Saurus schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 19:24:
[...]
Ik had er ook al even snel heen gekeken, ziet er helemaal niet slecht uit! Goede uitgebreide startpost (hier ook een vrijwilliger, anyone? nee, ik niet :X ), niet te vergeten dat media portal ook HDTV ondersteund - correct me if I'm wrong - daarbij diverse plugins en je hebt een waardig alternatief voor (vista) media center.

*EDIT*

Hoe staat het eigenlijk met de casefans van de S16T, zijn die een beetje stil? Of moet je er nog een zalman fanmate o.i.d. ertussen zetten?
Ik ben lekker Media Portal i.c.m. KMPlayer aan het installen. Het feit dat je alles zo in kan stellen dat KMPlayer opgestart word vanuit Media Portal, dat hij automatisch de film inlaad in Daemon Tools als je hem selecteerd in Media Portal + het uiterlijk zijn voor mij al voldoende reden :)

Wat betreft de casefans: Fluisterstil :) en met de Dynamic Energy Saver functie van Gigabyte lijkt het wel alsof mijn processor zonder inspanning ECHT helemaal stil staat. Daarnaast ook de Scythe Mini passief ;) Enige fan zit op de videokaart (en casefans dan), maar die hoor ik ook niet.

[ Voor 7% gewijzigd door -Leon- op 23-02-2008 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:11
Heeft iemand al eens geprobeerd om de E8400 @ 1.1v te draaien? Verschillende postings op internet laten zien dat een E8400 stabiel draait op die speeds.
Het lijkt mij wel een ultieme HTPC & Server in 1 als een dergelijk systeem @idle rond de 50 watt te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die een RS780-chipset moederbord overwegen, en dus een AMD-processor gaan gebruiken, is dit misschien wel handige informatie:

---
3DMark06 score at 1284x1024:

- Athlon 64 X2 5000+, no side-port memory, 500MHz core: 686
- Athlon 64 X2 3800+, no side-port memory, 900MHz core: 1354
- Athlon 64 X2 5000+, 64MB side-port memory, 500MHz core: 1168
- Athlon 64 X2 3800+, 64MB side-port memory, 1023MHz core: 1670

- Phenom 9500, no side-port memory, 500MHz core: 1444
- Phenom 9600, no side-port memory, 900MHz core: 1908
- Phenom 9600, no side-port memory, 1023MHz core: 1988
- Phenom 9600, 64MB side-port memory, 1023MHz core: 2034
---

Bron: http://www.avsforum.com/a...b20dc890e&t=992503&page=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Leon- schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 17:15:
[...]
Wat betreft de casefans: Fluisterstil :) en met de Dynamic Energy Saver functie van Gigabyte lijkt het wel alsof mijn processor zonder inspanning ECHT helemaal stil staat. Daarnaast ook de Scythe Mini passief ;) Enige fan zit op de videokaart (en casefans dan), maar die hoor ik ook niet.
Leon, jij hebt de config waar ik aan zit te denken (E8400, DS4 moederbord, etc.) - zie jij mogelijkheid te checken hoeveel watt jouw systeem trekt uit het stopcontact?

reden is dat ik naast een stil systeem, ook graag een energiezuinig systeem wil hebben.. ik vraag me af wat een standaard systeem op deze config doet.. Mijn huidige systeem is een amd64 3000 die idle 90w trekt, tot 120max. draait 24hr/dag. Als ik diverse E8400 reviews lees zit je al snel boven de 160w idle wat ik een beetje vreemd vindt...vandaar ook mijn interesse voor de powersaving van de DS4 O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 21:10:
[...]

Leon, jij hebt de config waar ik aan zit te denken (E8400, DS4 moederbord, etc.) - zie jij mogelijkheid te checken hoeveel watt jouw systeem trekt uit het stopcontact?

reden is dat ik naast een stil systeem, ook graag een energiezuinig systeem wil hebben.. ik vraag me af wat een standaard systeem op deze config doet.. Mijn huidige systeem is een amd64 3000 die idle 90w trekt, tot 120max. draait 24hr/dag. Als ik diverse E8400 reviews lees zit je al snel boven de 160w idle wat ik een beetje vreemd vindt...vandaar ook mijn interesse voor de powersaving van de DS4 O+
Idd, alle reviews zijn getest met min een 8800gts, ik wil nu wel eens zien wat voor superzuinig doch snel systeem je kunt bouwen met een E8x00 cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Gerritjuh schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 13:52:
[...]

Hier: http://www.homecinema-fr.com/forum/viewtopic.php?t=29829446 staan bijna alle modellen die er te koop zijn. Niet een directe vergelijking mogelijk, maar zo heb je wel een idee wat er allemaal te koop is.

[...]

Als ik die VGA kaart bekijk zie ik twee problemen. A hij is in die uitvoering waarschijnlijk te groot om nog gebruik te kunnen maken van beide PCI sloten en B denk ik dat hij nogal wat geluid produceert vanwege de ventilator. Misschien dat je met een "after market" passieve koeling iets kunt doen, er zijn er bijvoorbeeld die je zo kunt monteren dat de koel vinnen aan de andere zijde van de VGA kaart komen te zitten.

Wat ik wel jammer vindt is dat je een mainbord kiest met on-board VGA en alsnog een extra VGA kaart plaatst. Kun je dan niet beter een mainbord nemen met een HDMI uitgang?
Ik heb toch liever een stand alone VGA kaart met 2 DVI poorten :?
mphilipp schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 14:51:
[...]

Daarom heb ik voor die Gigabyte gekozen: daar is er veel meer ruimte tussen het PCI-e slot en de 2 andere PCI sloten. Kan dus makkelijk een dikke videokaart in én 2 FloppyDTV kaarten (hoewel die niet echt een slot nodig hebben). En de GB heeft geen onboard videokaart die ik toch moet uitzetten.

En ik zou de HD2600Pro passive pakken. Scheelt weer een fan en ik meen dat ie zelfs een HDMI aansluiting heeft.
Is dat wel een mATX bord?? Anders past ie nooit in die Antec Fusion.

Het zou mooi zijn als iemand met een P5K-VM kan reageren op mijn vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 21:10:
[...]
Leg mij uit hoe ik dat meet en ik zal kijken of ik er achter kan komen voor je ;)

'k kan je wel vertellen hoeveel ik bespaart heb met Dynamic Energy Saver:
Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/34grhmo.jpg

Da's dus de besparing van 1 dag waarbij hij 's nachts in de slaapstand is gezet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
-Leon- schreef op zondag 24 februari 2008 @ 09:01:
[...]

Leg mij uit hoe ik dat meet en ik zal kijken of ik er achter kan komen voor je ;)
................
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/23623.jpg(klikbaar)

[ Voor 14% gewijzigd door kaajee op 24-02-2008 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
_Brake_ schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 23:44:
[...]
...............

Het zou mooi zijn als iemand met een P5K-VM kan reageren op mijn vraag :)
Dat heb je nu al meerdere keren gevraagd en die vraag wordt toch hier beantwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-09 16:49
[...]
Da's dus de besparing van 1 dag waarbij hij 's nachts in de slaapstand is gezet..
Ik snap dit plaatje eigenlijk niet zo goed.
Als dit de besparing is over 1 dag: Er staat 33Watt, maar hoeveel kWh is dit dan?
Klopt het dat die 8400 op dat moment slechts 4,87W aan het verstoken was? das lekker laag >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
kaajee schreef op zondag 24 februari 2008 @ 10:41:
[...]

Dat heb je nu al meerdere keren gevraagd en die vraag wordt toch hier beantwoord?
Nee, daar geeft hij aan dat deze uitvoering waarschijnlijk te groot is en verder dat hij denkt dat de kaart nogal wat geluid gaat maken. Dat zijn dingen die ik liever zeker weet, vandaar het in mijn ogen handiger is dat een P5K-VM bezitter reageert op m'n vraag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
Promy schreef op zondag 24 februari 2008 @ 11:46:
[...]

Ik snap dit plaatje eigenlijk niet zo goed.
Als dit de besparing is over 1 dag: Er staat 33Watt, maar hoeveel kWh is dit dan?
Klopt het dat die 8400 op dat moment slechts 4,87W aan het verstoken was? das lekker laag >:)
Stroomverbruik wordt uitgedrukt per uur, dus 33W is gelijk aan 0,033kWh.

Die 4,87W voor de CPU is zo als ik het zie enkel en alleen voor de CPU en zegt niets over het totaal verbruik en de verliezen (rendement) in de voeding e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Bedankt Leon, daar heb je inderdaad een Watt meter voor nodig zoals kaajee al aangeeft. Het stroomverbruik voor de CPU is inderdaad erg laag, maar klopt volgens mij wel - heb een vergelijkbaar verbruik (puur alleen CPU) ergens in de review gelezen.

Ik blijf het wel vreemd vinden hoe bij dit soort reviews uiteindelijk >160watt wordt gemeten met dezelfde processor... dan zou dat bijna moederbord + graphics +disks moeten zijn .. in idle stand dan wel!..erg vreemd. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:32:
[...]
Ik heb vorige week de Silverstone Grandia GD02 besteld
43 cm breed, 36 cm diep en 15,5 cm hoog

Bij Alternate voor € 129,00 !

Ik heb hem in Duitsland besteld omdat hij vorige week nog niet leverbaar was, maar nu wel!!!
Bedankt voor je reactie! Precies de kast waar ik naar opzoek was!
http://www.silverstonetek...nts.php?pno=gd02&area=usa

Bij de kast wordt geen voeding geleverd. Ik weet dat je bij dit soort HTPC kasten niet iedere willekeurige voeding kan plaatsen, maar ik weet niet precies welke voor deze kast geschikt is.
Wie weet het wel? Ik wil graag een HTPC samenstellen dat lijkt op wat hardware.info voor Mediacenter als PC-advies geeft:
http://www.hardware.info/...ce/bpmfaJtiag/viewconfig/

Alv. bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
ekko schreef op zondag 24 februari 2008 @ 21:37:
[...]

Bij de kast wordt geen voeding geleverd. Ik weet dat je bij dit soort HTPC kasten niet iedere willekeurige voeding kan plaatsen, maar ik weet niet precies welke voor deze kast geschikt is.
Wie weet het wel?..............

Alv. bedankt!
Elke standaard ATX voeding!
Staat toch ook gewoon bij de specs:
  • Power Supply: Optional Standard PS2(ATX)
Je moet alleen zelf kijken hoe je één en ander geregeld wilt hebben qua airflow wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
kaajee schreef op zondag 24 februari 2008 @ 21:56:
[...]

Elke standaard ATX voeding!
Staat toch ook gewoon bij de specs:
  • Power Supply: Optional Standard PS2(ATX)
Je moet alleen zelf kijken hoe je één en ander geregeld wilt hebben qua airflow wellicht.
Oké dat is mooi om te horen!
Welke voeding(en) zouden jullie mij dan adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik wil graag een HTPC samenstellen dat lijkt op wat hardware.info voor Mediacenter als PC-advies geeft:
Ik vind het maar een vreemd lijstje. Pakken een moederbord met onboard video, en dan toch maar een HD2600 erop. Vreemd, pak dan een bord zonder video.
Ik hoop overigens dat die CPU de niet-geaccelereerde video's een beetje trekt. Dus zo'n beetje alles wat je download aan HD materiaal. Maar dan ook spul dat écht HD genoemd kan worden, dus met een beetje redelijke bitrate. Anders zit je binnen een jaartje tegen een hikkende computer aan te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
ekko schreef op zondag 24 februari 2008 @ 22:11:
[...]

Oké dat is mooi om te horen!
Welke voeding(en) zouden jullie mij dan adviseren?
Dat is hier al zo vaak aan de orde geweest!!!

En buiten dat: heb je die rode tekst toen je poste niet gezien? Geen vragen als: welke moet ik nemen.....

Zo gaan de posts idd wel erg hard in dit topic, valt me sowieso op aan dit topic: wat een boel overbodige, dubbelgestelde, al-lang-beantwoordde, etc. opmerkingen/vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
mphilipp schreef op zondag 24 februari 2008 @ 22:16:
[...]

Ik vind het maar een vreemd lijstje. Pakken een moederbord met onboard video, en dan toch maar een HD2600 erop. Vreemd, pak dan een bord zonder video.
Ik hoop overigens dat die CPU de niet-geaccelereerde video's een beetje trekt. Dus zo'n beetje alles wat je download aan HD materiaal. Maar dan ook spul dat écht HD genoemd kan worden, dus met een beetje redelijke bitrate. Anders zit je binnen een jaartje tegen een hikkende computer aan te kijken.
Waarschijnlijk omdat zij perse de Antec Fusion kast willen gebruiken en deze enkel mATX moederborden kan herbergen.
Na mijn weten zijn er geen mATX borden zonder onboard video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Wie weet het wel? Ik wil graag een HTPC samenstellen dat lijkt op wat hardware.info voor Mediacenter als PC-advies geeft:

Alv. bedankt!
Ik heb een Seasonic SII-430 besteld, zeer stil!

Vette kast hè, kan niet wachten tot m`n moederbordje, processor, enz er is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Gerritjuh schreef op zondag 24 februari 2008 @ 14:42:
[...]Stroomverbruik wordt uitgedrukt per uur, dus 33W is gelijk aan 0,033kWh.

Die 4,87W voor de CPU is zo als ik het zie enkel en alleen voor de CPU en zegt niets over het totaal verbruik en de verliezen (rendement) in de voeding e.d.
Klopt, die 4.87W is alleen voor de CPU met de Dynamic Energy Saver stand op zo zuinig mogelijk (Full CPU Throttle) wat het systeem ook nog eens stiller en koeler maakt. 'k zal eens kijken of ik ergens zo'n energy metertje kan krijgen, ben nu zelf ook wel benieuwd wat die PC verbruikt idle / slaapstand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 07:30:
[...]

Ik heb een Seasonic SII-430 besteld, zeer stil!

Vette kast hè, kan niet wachten tot m`n moederbordje, processor, enz er is _/-\o_
Ik had inderdaad met de zoekfunctie in dit topic deze voeding voorbij zien komen en lijkt mij ook een goede keuze!

Heb je de kast al ontvangen? Laat het me graag weten hoe die bevalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Leon- schreef op maandag 25 februari 2008 @ 08:08:
[...]
'k zal eens kijken of ik ergens zo'n energy metertje kan krijgen, ben nu zelf ook wel benieuwd wat die PC verbruikt idle / slaapstand :)
slechts 20 euries incl. verz. kosten en je weet het >:) .. verder gewoon een handig apparaatje om te zien wat andere uitbreidingen/aanpassingen met je systeem doen qua verbruik

bij Conrad te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 13:40:
[...]
slechts 20 euries incl. verz. kosten en je weet het >:) .. verder gewoon een handig apparaatje om te zien wat andere uitbreidingen/aanpassingen met je systeem doen qua verbruik

bij Conrad te koop
En 15 Euri's bij het onderdelenhuis. Wat ik allemaal al niet voor mijn mede-tweakers over hebt ;)
'k zal zo eens even die HTPC achter die doos zetten en jullie verblijden (en hopelijk mezelf ook) met een mooi getal (als ik er achter ben hoe dat ding werkt) :)

[ Voor 3% gewijzigd door -Leon- op 25-02-2008 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Ik moet zeggen: Ik ben behoorlijk verbaasd!!! Geniet maar mee ;)

CPU verbruik volgens Dynamic Energy Saver :P Jaja, ONDER de 4W

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/zw19gh.jpg

En dan het stroomverbruik volgens de Watt-meter!!!! (Klik voor vergroting)

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/aufj2b.jpg

Da's dus gewoon (idle) 95W !! En als ik nu kijk staat ie zelfs op 89W ;)

** EDIT **

Met screensaver ervoor: 82W
Slaapstand: 0W... whehehe _/-\o_ _/-\o_
Film kijken op 19" TFT (The Kingdom, 1080p x264): 102W

Het enige wat op die meter is aangesloten is dus de PC. Verder helemaal niks.
Met deze configuratie

[ Voor 34% gewijzigd door -Leon- op 25-02-2008 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
-Leon- schreef op maandag 25 februari 2008 @ 15:14:
Met screensaver ervoor: 82W
Slaapstand: 0W... whehehe _/-\o_ _/-\o_
Film kijken op 19" TFT (The Kingdom, 1080p x264): 102W
Ik zie dat je geen tuner-kaart hebt. Stel dat je deze wel zou hebben om programma's op te kunnen nemen. Ik neem aan dat je HTPC dan niet meer in "slaapstand" kan om nog dingen op te kunnen nemen? Maar ~80-90W wil je natuurlijk ook niet hebben 24/7. Enig idee wat je verbruik dan zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
catchingfire schreef op maandag 25 februari 2008 @ 15:41:
[...]
Ik zie dat je geen tuner-kaart hebt. Stel dat je deze wel zou hebben om programma's op te kunnen nemen. Ik neem aan dat je HTPC dan niet meer in "slaapstand" kan om nog dingen op te kunnen nemen? Maar ~80-90W wil je natuurlijk ook niet hebben 24/7. Enig idee wat je verbruik dan zou zijn?
De Tunerkaart is op dit moment met TNT onderweg naar me en zal ik morgen in huis hebben. Zodra er opgenomen word denk ik dat het verbruik tussen de 90 - 100W zal liggen (wat hij ook verbruikt met het afspelen van een film). Zodra de opname klaar is zal het verbruik gelijk zijn aan idle stand en gaat het systeem (neem ik aan) vanzelf in de slaapstand en is het verbruik dus minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen: Ik ben behoorlijk verbaasd!!! Geniet maar mee ;)

Bedankt voor deze info zeg! erg interessant! _/-\o_

Valt mij erg mee, gezien jouw configuratie. Zeg maar een 100W voor kijken van HD... geen wonder dat jouw systeempje redelijk koel blijft :P Ik zou het bijna op het dubbele hebben geschat.

Met screensaver bedoel je dat de videokaart via vista uitgeschakeld was? je zou misschien ook nog 1 van je disks uit kunnen laten schakelen als die niet nodig is- denk ik ook weer 10w. Maar goed, dat moet je alleen doen als het systeem nog andere functies heeft dan alleen VMC.

ben ook benieuwd wat een floppydv kaart gaat doen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Leon- schreef op maandag 25 februari 2008 @ 14:48:
[...]
En 15 Euri's bij het onderdelenhuis. Wat ik allemaal al niet voor mijn mede-tweakers over hebt ;)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
-Leon- schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:00:
... Zodra de opname klaar is zal het verbruik gelijk zijn aan idle stand en gaat het systeem (neem ik aan) vanzelf in de slaapstand en is het verbruik dus minimaal.
Ja is dat zo? Heeft ie in de ~0W slaapstand nog notie van datum/tijd zodat ie zichzelf weer kan activeren voor een mogelijk volgende opname?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

CPU verbruik volgens Dynamic Energy Saver :P Jaja, ONDER de 4W
[knip]
Met idle bedoel je: hij staat klaar voor gebruik, maar doet even niets. Toch? En bij belasting gaat dat maar een heel klein beetje omhoog. Zet er is zo'n CPU killer op, ben benieuwd hoeveel ie dan trekt.
Lijkt erg op mijn config, dus dat is wel interessant. Ben erg benieuwd wat mijn hele HT trekt: 42"plasma en een 7x120W versterker...(zal ook niet erg zuinig zijn). Ik krijg vast geen 'A' label voor mijn ICT infrastructuur thuis... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-09 14:42

thomaske

» » » » » »

catchingfire schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:26:
[...]

Ja is dat zo? Heeft ie in de ~0W slaapstand nog notie van datum/tijd zodat ie zichzelf weer kan activeren voor een mogelijk volgende opname?
Jep, de zogenaamde S3 slaapstand. Er blijft dan alleen nog wat stroom op het geheugen staan én er loopt waarschijnlijk ergens een timertje die zorgt dat de pc weer uit de slaapstand komt om te gaan opnemen. Om weer terug naar standby te gaan is er een handig tooltje voor wat meer instellingen: MCE Standby Tool

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Met screensaver bedoel je dat de videokaart via vista uitgeschakeld was?

@Boostertje: Nee, dat ie na 5 mins idle zoals gewoonlijk de screensaver erop knalde.
catchingfire schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:26:
[...]
Geen idee eerlijk gezegd. Als dat wel het geval zou zijn, zou het erg mooi zijn. Als dat NIET het geval is, dan gaat het je inderdaad flink wat meer stroom kosten, want dan zal je je systeem nooit in de slaapstand kunnen zetten. Opnemen zal ik waarschijnlijk nooit gaan doen, maar misschien heeft iemand anders (met zo'n FloppyDTV kaart) hier al ervaring mee voor andere tweakers die dat wel willen. 'k ben zelf ook wel benieuwd naar het antwoord ;)

** EDIT ** Tomaske heeft het antwoord hierboven al gegeven. S3 is dus de perfect oplossing ;)
mphilipp schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:33:
[...]
Met idle bedoel je: hij staat klaar voor gebruik, maar doet even niets. Toch? En bij belasting gaat dat maar een heel klein beetje omhoog.
Inderdaad, gewoon je computer aan, bureaublad voor je neus maar overal met je vingers afblijven :)

[ Voor 20% gewijzigd door -Leon- op 25-02-2008 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Wat maak je je nou zorgen om 50 watt verschil in je systeem als er een 40" of hoger plasma televisie aan hangt :? Enig idee wat zo'n scherm verstookt?

Die metertjes van onder de 100 euro geven trouwens onder de 5 watt behoorlijk onbetrouwbaar aan, zoals die van de conrad die niet onder 1.5 watt kan meten. Dat betekent dat die 0 watt van je slaapstand waarschijnlijk 1 of 1.5 watt is. De meeste nieuwe moederborden kunnen vanuit slaapstand gewoon wakker worden voor een opname, mijn htpc begint zelfs met opnemen als hij compleet afgesloten is de dag ervoor.

Ik ga ook zo'n metertje kopen denk ik, in het bravia topic schrokken een paar mensen van het standby verbruik van hun LCD tv (25 watt ipv 1 watt).

[ Voor 41% gewijzigd door Pixal op 25-02-2008 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Pixal schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:33:
Wat maak je je nou zorgen om 50 watt verschil in je systeem als er een 40" of hoger plasma televisie aan hangt :? Enig idee wat zo'n scherm verstookt?
Alle beetjes helpen, en de moderna Plasma scherman vreten aanzienlijk minder energy dan de wat oudere.. De meest zitten zo'n beetje rond de 300W volgens mij.

Daarnaast (zoals mphilipp ook al aangaf) staat er hier ook nog een 7x100W Denon receiver te draaien waar de HTPC op aangesloten gaat worden ;)

Ach ja... we proberen altijd voor zo weinig mogelijk geld de meest mooie configuraties neer te zetten. Zal waarschijnlijk zijn om de vrouwtjes weer te overtuigen van het feit dat we overal rekening mee houden en onze aankopen kunnen rechtvaardigen ;) maar zodra het er 1x staat is het alleen maar genieten en een paar tientjes meer aan stroom op jaarbasis. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Pixal schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:33:
Nou, er zijn ook mensen die een all-in-one zoeken. Dus (file)server e.d. doeleinden. Dan is het wel handig om te weten hoeveel een minimaal E8400 systeem nou zou consumeren. Ik meen me te herinneren dat een 2600XT 45-65 watt neemt? Heb alleen geen idee heoveel zoiets zou nemen @ idle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-Leon- schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:41:
Zal waarschijnlijk zijn om de vrouwtjes weer te overtuigen van het feit dat we overal rekening mee houden en onze aankopen kunnen rechtvaardigen ;)
Ach...die hoef ik niet te overtuigen :| En dan nog...het is mijn huis, dus er komt 'over my rotting corps' geen schattig minisetje in ("want die geven toch ook een goed geluid"). Mevrouw heeft het er maar mee te doen. Worden ze op geselecteerd... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
mphilipp schreef op maandag 25 februari 2008 @ 19:08:
[...]
Mevrouw heeft het er maar mee te doen. Worden ze op geselecteerd... ;)
_/-\o_ _/-\o_ :+ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
mphilipp schreef op maandag 25 februari 2008 @ 19:08:
[...]

Ach...die hoef ik niet te overtuigen :| En dan nog...het is mijn huis, dus er komt 'over my rotting corps' geen schattig minisetje in ("want die geven toch ook een goed geluid"). Mevrouw heeft het er maar mee te doen. Worden ze op geselecteerd... ;)
Hier in huis is het nog bizarder. Ik mág niet eens mijn oversized vloer staande luidsprekers vervangen door kleinere modellen. Dat is nog eens wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ekko schreef op maandag 25 februari 2008 @ 11:36:
[...]Heb je de kast al ontvangen? Laat het me graag weten hoe die bevalt!
Kwam vandaag uit m`n werk en ja hoor, grote doos in de gang (nee niet m`n vrouw :X )
Net uitgepakt en moet zeggen, super werk Silverstone!

Behuizing mooi Alu en zat in soort pluche/stoffen zak.
Keurig afgewerkt, geen scherpe randen oid.
HDD bays werken icm. met rubbertjes, dus stiller.

Seasonic er ook ingezet.

Nu alleen nog de rest van de spullen bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Merde! Ik heb weer veel te lang naar die GD02 gekeken...erg mooie kast moet ik zeggen. Lekker strak. En feitelijk is een display een beetje onzin, want ze zijn doorgaans zó klein dat je ze vanaf de bank (bij mij 3.5m) niet meer kunt lezen (die in de Origen AE is 82mm hoog voor 2 regels...no way dat je dat kunt lezen van afstand).

Dus...zo'n GD02 zou dus wel leuk staan. Maar welk mobo steek ik daar nu in? Ik kwam op een Gigabyte GA-G33M-S2H. Die heeft een G33 chipset, en niet de G35 die de Asus P5E heeft. Is dat een groot nadeel? Waarom ik die Gigabyte interessant vind, is het feit dat er 2 Firewire headers op het bord zitten (FloppyDTV) én die hele fijne onboard geluidsvoorziening (Realtek ALC889A codec). Ik moet alleen de tweede FloppyDTV ergens anders steken (beoogde videokaart zit in de weg van PCI-slot1), maar dat is geen probleem.

Aangezien ik een E8400 op het oog heb om de boel te laten tikken, dacht ik dat het wel een aardig experiment zou zijn om het eens te proberen met de onboard video. Kijken hoever je daarmee komt. Kan dan altijd nog een HD2600 kopen zoals ik al van plan was.

Alleen: de GD02 heeft geen remote control toestandje. Hoe kom je daar dan weer aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier staat de GD02 intussen al 8)

Alleen nog zonder hardware erin :'( maar dat komt volgende week wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

-Leon- schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:41:
[...]

Alle beetjes helpen, en de moderna Plasma scherman vreten aanzienlijk minder energy dan de wat oudere.. De meest zitten zo'n beetje rond de 300W volgens mij.

Daarnaast (zoals mphilipp ook al aangaf) staat er hier ook nog een 7x100W Denon receiver te draaien waar de HTPC op aangesloten gaat worden ;)

Ach ja... we proberen altijd voor zo weinig mogelijk geld de meest mooie configuraties neer te zetten. Zal waarschijnlijk zijn om de vrouwtjes weer te overtuigen van het feit dat we overal rekening mee houden en onze aankopen kunnen rechtvaardigen ;) maar zodra het er 1x staat is het alleen maar genieten en een paar tientjes meer aan stroom op jaarbasis. _/-\o_
Ik heb zitten twijfelen tussen een sony 46" lcd en plasma, verschil van respectievelijk 285 tegenover 580 watt.

Een 7x100 watt receiver gebruikt geen 700 watt, zelfs niet wanneer het goed hard staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
mphilipp schreef op maandag 25 februari 2008 @ 21:43:
Dus...zo'n GD02 zou dus wel leuk staan. Maar welk mobo steek ik daar nu in? Ik kwam op een Gigabyte GA-G33M-S2H. Die heeft een G33 chipset, en niet de G35 die de Asus P5E heeft. Is dat een groot nadeel? Waarom ik die Gigabyte interessant vind, is het feit dat er 2 Firewire headers op het bord zitten (FloppyDTV) én die hele fijne onboard geluidsvoorziening (Realtek ALC889A codec). Ik moet alleen de tweede FloppyDTV ergens anders steken (beoogde videokaart zit in de weg van PCI-slot1), maar dat is geen probleem.

Aangezien ik een E8400 op het oog heb om de boel te laten tikken, dacht ik dat het wel een aardig experiment zou zijn om het eens te proberen met de onboard video. Kijken hoever je daarmee komt. Kan dan altijd nog een HD2600 kopen zoals ik al van plan was.
Ik vraag me af of het wel noodzakelijk is om een HD2600 erbij te stoppen. Als je het doet om de cpu te ontlasten voor HD materiaal, waarom zou je? De E8400 kan zonder hardwarematige versnelling dmv een dikke videokaart het zelf allemaal wel af. Ik denk dat het verschil qua stroomverbruik (en dan heb ik het nog niet over de aanschaf) van een HD2600pro met E8400 behoorlijk groot is tov een E8400 die je zo nu en dan even moet laten stressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Red devil schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:37:
Ik vraag me af of het wel noodzakelijk is om een HD2600 erbij te stoppen. Als je het doet om de cpu te ontlasten voor HD materiaal, waarom zou je? De E8400 kan zonder hardwarematige versnelling dmv een dikke videokaart het zelf allemaal wel af. Ik denk dat het verschil qua stroomverbruik (en dan heb ik het nog niet over de aanschaf) van een HD2600pro met E8400 behoorlijk groot is tov een E8400 die je zo nu en dan even moet laten stressen.
Nou...zo nu en dan...als ik een Bluray/HD-DVD afspeel, moet ie eraan geloven zonder accelerator kaartje. Tenminste...hangt natuurlijk van de prestaties van dat interne videogevalletje af.

Maar goed...academische discussie: the proof of the pudding is in the eating. Ik kijk wat er gebeurt en dan kan ik alsnog zo'n HD2600 erin prikken. Lijkt me niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Pixal schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:11:
[...]
Ik heb zitten twijfelen tussen een sony 46" lcd en plasma, verschil van respectievelijk 285 tegenover 580 watt.
Een plasma gebruikt - in tegenstelling tot een LCD - niet altijd hetzelfde vermogen. Als je een fel wit scherm laat zien, pakt ie z'n top; bij een zwart scherm bijna niets. Gemiddeld komen ze uiteindelijk redelijk in de buurt van een LCD (van hetzelfde formaat). Hoeveel precies weet ik niet, maar het verschil is dan in ieder geval niet meer zo dramatisch als 285 vs 580. Meer in de richting van 285 vs 380 oid.

Ga ik ook een keer meten met mijn metertje (hangt nu aan mijn datacenter...).

Pagina: 1 ... 22 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet gemaakt voor zogenaamde 'welke moet ik nemen?' vragen (zie CSL Beleid). Ga dus niet een lijstje specs posten met de vraag of het goed is!