Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid

Pagina: 1 ... 21 ... 49 Laatste
Acties:
  • 421.810 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindRuler
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-02-2022
vandermark schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 10:27:
Even terugkoppeling na enige ervaringen met mijn nieuwe htpc:

Zie hier de specs van mijn htpc:

AMD Athlon 64 X2,BE-2400, Socket AM2, Boxed
Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz
Samsung Spinpoint T166, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II
GigaByte GA-MA69GM-S2H,Retail
Samsung SH-D163C, S-ATA, Zwart, OEM
Antec NSK1380,Zwart, zilver

Ik draai mediaportal onder win xp pro, alles bedienbaar met logitech harmony 555, incl. in- en uit standby halen. De prestaties zijn voldoende, ik heb de planet earth aflevering met vogelscene enkel in 720p, maar andere planet earth afleveringen in 1080p draaien ook prima, ik probeer alles in 720p binnen te krijgen, maar 1080p gaat ook prima dus die gebruik ik ook.

Ik heb de pc met vga aangesloten op de HDready LCD tv, mt hdready verschilt de beschikbare hdmi resolutie (1280 x 720) zoveel van de eigen resolutie (1366 x 768) dat ik niet het nut van hdmi inzie, via vga gaat het beeld er net zo mooi op en met name foto's en andere stilstaande beelden zien er echt scherper uit, bovendien vertrouw ik mijn pc meer in het upscalen van 720p content ivm met de tv.

De pc staat in een kast achter een deurtje (eis van de vrouw O-) en er was in deze kast naast de upc box en versterker geen ruimte meer in het open gedeelte van de kast ) en daarom had ik weinig keus in kasten, hij hoefde er niet mooi uit te zien maar incl. kabels kon die maximaal 40 cm diep zijn. De temps blijven rond de 30 a 32 graden, in full load wordt de proc 35 graden, niet wamer en dat met de stock koeler en slechts 1 12 cm casefan die van de voeding is :9 , kortom ik ben een zeer tevreden tweaker en mijn film beleving is een stuk groter geworden.

foto's:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Kan jij ook via de remote en je usb ir receiver je htpckast uit en aan zetten...???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 10:05
Ik ben nu eindelijk zover om echt een HTPC te kopen! Na lang lezen (reviews, BBG, HTPC topics en adviezen op m'n oude 'samenstelling') heb ik het volgende samengesteld:

- Antec Fusion (mATX, 430W, Zilver/Zwart) € 152,80
- Asus P5K-VM € 79,34
- Intel Core 2 Duo E6550 € 137,-
- Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G 2GB (2x 1GB) DDR2 € 39,55
- Asus EAH2600PRO/HTDP/256M € 60,15
- Samsung HD250HJ, 250GB € 50,41
- Samsung SH-S203N € 25,45

Wat vinden jullie ervan? Zouden jullie persoonlijk andere onderdelen kiezen? Qua budget valt er nog wel een paar tientjes mee te spelen, dus dat hoeft geen bezwaar te zijn.

Een van de belangrijkste vragen die ik heb, is of de koeler van de VGA kaart 1 van de 2 PCI sloten in de weg zit. In dat geval ben ik namelijk verplicht onboard geluid te gebruiken...

Tot slot: als geluidskaart wil ik m'n huidige Audigy 2 ZS (via coax op een Logitech Z5500) gebruiken. Een WinTV 150MCE kit kaart heb ik al :) Het geheel komt via een DVI>HDMI kabel aan een Samsung LE32S81B te hangen. Als besturingssysteem komt er Windows Vista Ultimate op te staan.

Alvast bedankt voor jullie reacties _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door _Brake_ op 18-02-2008 11:56 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-09 16:56
MindRuler schreef op maandag 18 februari 2008 @ 11:06:
[...]

Kan jij ook via de remote en je usb ir receiver je htpckast uit en aan zetten...???
Uiteraard, bij de usb receiver zitten via een dun kabeltje twee sensoren die je weg kan werken, zo zie je er echt niks van (de receiver zelf heb ik ook achter een deurtje staan en de twee sensoren onder een plank geplakt).

Zorg dat het bios goed staat (S3 aan staan) en zorg dat binnen je configuratie (binnen windows dus) je mce remote de pc uit/in slaapstand kan brengen. Ik heb het gemeten: 2 watt is nog het verbruik, ik kan dus idd alles met de remote doen en de kast hoeft niet open, ik zie m'n pc eigenlijk nooit :)

Mediaportal start altijd op nadat de pc uit standby gaat, verder heb ik op m'n harmony remote het zo ingesteld dat eerst de pc aangaat, vervolgens de versterker, versterker op juiste ingang, dan tv aan, tv op juiste ingang, tegen de tijd dat dat is gedaan is mediaportal ook al full screen aanwezig en zie je dus ook nooit het windows bureaublad. Laatst iemand wijsgemaakt dat de medioportal functionaliteiten uit m'n philips wifi streamium kwamen, zat 'ie toch raar te kijken _O-

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindRuler
vandermark schreef op maandag 18 februari 2008 @ 14:08:
[...]

Uiteraard, bij de usb receiver zitten via een dun kabeltje twee sensoren die je weg kan werken, zo zie je er echt niks van (de receiver zelf heb ik ook achter een deurtje staan en de twee sensoren onder een plank geplakt).

Zorg dat het bios goed staat (S3 aan staan) en zorg dat binnen je configuratie (binnen windows dus) je mce remote de pc uit/in slaapstand kan brengen. Ik heb het gemeten: 2 watt is nog het verbruik, ik kan dus idd alles met de remote doen en de kast hoeft niet open, ik zie m'n pc eigenlijk nooit :)

Mediaportal start altijd op nadat de pc uit standby gaat, verder heb ik op m'n harmony remote het zo ingesteld dat eerst de pc aangaat, vervolgens de versterker, versterker op juiste ingang, dan tv aan, tv op juiste ingang, tegen de tijd dat dat is gedaan is mediaportal ook al full screen aanwezig en zie je dus ook nooit het windows bureaublad. Laatst iemand wijsgemaakt dat de medioportal functionaliteiten uit m'n philips wifi streamium kwamen, zat 'ie toch raar te kijken _O-
Dank je voor de info.....
Heb namelijk hetzelfde probleem :

Heb een Antec fusion kast waar ik heel tevreden mee ben maar past niet in de kast en het vrouwtje wil hem niet zien......Dus andere kast zoeken maar dat valt niet mee zeg. En deze ziet er goed uit, moet alleen de hoogte even nameten of dat goed past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 20:51
mphilipp schreef op zondag 17 februari 2008 @ 23:48:
Ik zie dat iedereen nog steeds weg is van de Samsung Spinpoints. Ben ik zelf ook al jaren 'fan' van Samsung vanwege hun fluisterstille operatie. Echter, tijden veranderen en je moet steeds kijken of de concurrentie inmiddels niet wat vooruitgang geboekt heeft.

En dat is inmiddels zo. Geheel in lijn met Meneer Goor heeft Western Digital haar Green Power driver uitgebracht. Deze zijn nóg stiller en pakken nóg minder energie. Volgens testen is het de stilste en zuinigste desktop drive die ze getest hebben. Een waardig alternatief dus.

Check de conclusie van een test van Tech Report. Bij Silent PC Review hebben ze 'm ook getest, maar die site pakt even niet op.

Conclusie is in ieder geval dat het niet de snelste drive is (hij doet 5400tpm, ondanks dat WD er nogal schimmig over doet), maar dat boeit op zich niet voor een HTPC. Qua geluid zit ie zo'n beetje 2-4 dB onder de concurrentie. En da's erg veel. Bovendien is ie erg zuinig met stroom. En elke Watt telt natuurlijk. Het is allemaal warmte en energie, en dat moet ergens naartoe/vandaan komen.

Ik ben benieuwd wat het antwoord van Samsung is. Want dit truukje moeten zij ook kunnen natuurlijk...
Ik ben dan iemand die geen Samsung heeft (of wil).

Ik heb o.a. de WD Caviar GP 1TB en een WD Caviar SE16 500GB (WD5000AAKS). Die eerste is bijzonder stil en die tweede is met AAM bijna net zo stil te krijgen. Het enige wat je bij de GP serie ooit nog eens hoort als er bijvoorbeeld geïndexeerd wordt en de harddisk behoorlijk zijn best moet doen (maar dat is met AAM waarschijnlijk ook nog wel te beinvloeden net zoals bij de andere harddisk.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:17
idd alles even na meten :+
had bijna vandaag alles besteld, toch nog even snel gemeten en bleek dat de antec ongeveer 2 cm te hoog is :X
dus nu moet ik een nieuwe kast zoeken die lager is dan 12.5 cm (iemand mischien sugesties?), passen daar eigenlijk wel grote video kaarten in of moet ik dan een low profile zoeken?
kan dit nergens echt duidelijk vinden want bijvoorbeeld silverstone heeft van die "riser" kaartjes zodat je video kaart dus horizontaal komt te liggen (als ik het allemaal goed begrepen heb dan :+) maar er staat dan nergens bij hoe groot de video kaart dan mag zijn :S

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:51

mphilipp

Romanes eunt domus

Gerritjuh schreef op maandag 18 februari 2008 @ 16:02:
Het enige wat je bij de GP serie ooit nog eens hoort als er bijvoorbeeld geïndexeerd wordt en de harddisk behoorlijk zijn best moet doen (maar dat is met AAM waarschijnlijk ook nog wel te beinvloeden net zoals bij de andere harddisk.
Maar dat zijn ook pieken. Normaal gesproken staat ie niet de hele dag strek- en buigoefeningen te doen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Laatst online: 24-09 16:56
MindRuler schreef op maandag 18 februari 2008 @ 15:32:
[...]

Dank je voor de info.....
Heb namelijk hetzelfde probleem :

Heb een Antec fusion kast waar ik heel tevreden mee ben maar past niet in de kast en het vrouwtje wil hem niet zien......Dus andere kast zoeken maar dat valt niet mee zeg. En deze ziet er goed uit, moet alleen de hoogte even nameten of dat goed past.
Hou er rekening mee dat er aan de bovenkant een luchtrooster zit, je zal daar enige ruimte voor vrij moeten houden. Met mijn cup (amd be2400) wordt het trouwens allemaal niet zo warm, mijn cpukoeler staat vaak zelfs uit in idle (heb zo ingesteld dat vanaf 30 graden de koeler begint). Maar het is een kleine krappe kast, ik heb er 1 hdd en de rest alles onboard en dan gaat het erg goed, zelfs in een afgesloten kast

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoTman schreef op maandag 18 februari 2008 @ 16:04:
i
dus nu moet ik een nieuwe kast zoeken die lager is dan 12.5 cm (iemand mischien sugesties?),
Origen S10V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
Ik ga waarschijnlijk ook voor de Antec Fusion behuizing.

Zijn er mensen die ervaring kunnen delen over de meegeleverde Antec 430watt voeding?
Is deze bijv. fluisterstil?

Op de website van Antec staat er dat enkel Matx in deze behuizing past. Zijn er ook Matx moederborden zonder onboard VGA, omdat ik toch een ATI 2600pro erop aansluit is dit onnodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:53
Zou iemand de Antec Fusion kunnen opmeten inclusief de ruimte die de netsnoer inneemt? Ik wil graag weten of deze in mijn past. Maar op de site van Antec staat alleen de afmetingen zonder stroomkabel en juist die 2 cm kunnen het verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

obsidian schreef op maandag 18 februari 2008 @ 10:55:
[...]

Kan die eigenlijk ook al overweg met die nieuwe standaard? Of dmv een FW flash ofzo, want daar kan ik niks over terugvinden.
Hmm, gelijk een probleempje, de Pioneer is niet compatible met de ATI SB600 southbridge van moederplankjes :'(

Andere goedkope Blu-ray speler :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-08 09:15
mphilipp schreef op zondag 17 februari 2008 @ 23:48:En dat is inmiddels zo. Geheel in lijn met Meneer Goor heeft Western Digital haar Green Power driver uitgebracht. Deze zijn nóg stiller en pakken nóg minder energie. Volgens testen is het de stilste en zuinigste desktop drive die ze getest hebben. Een waardig alternatief dus.
Lees dan ook even deze review door van Anandtech. Daar blijkt uit dat het verschil tussen de Samsung en de WD schijven minimaal is. Ze wisselen elkaar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 20:51
mphilipp schreef op maandag 18 februari 2008 @ 16:13:
[...]
Maar dat zijn ook pieken. Normaal gesproken staat ie niet de hele dag strek- en buigoefeningen te doen.
Dat klopt 100%, ik wilde het ook alleen maar aangeven zodat er geen verkeerde verwachtingen zijn.
-Leon- schreef op maandag 18 februari 2008 @ 20:01:
[...]
Lees dan ook even deze review door van Anandtech. Daar blijkt uit dat het verschil tussen de Samsung en de WD schijven minimaal is. Ze wisselen elkaar af.
Met respect voor iedereen die tevreden is met zijn/haar Samsung schijf, maar ik heb gewoon iets tegen dat merk (dit geld voor bijna al hun producten overigens). Ik heb een aantal slechte ervaringen en wil me er niet meer aan wagen.

Neemt niet weg dat die WD schijven ook prima hun werk doen en dus net zo stil zijn, het zal 'm in de marges zitten zeg ik dan meestal. In mijn HTPC heb ik er in ieder geval veel plezier van.

**edit**

Net even die test door gelezen, maar die is ook niet echt consequent. Ongeveer halverwege de test worden de Samsung schijven niet meer meegenomen (PCMark Vantage). Hoe kun je dan objectief vergelijken tussen de Samsung en WD?

[ Voor 9% gewijzigd door Gerritjuh op 18-02-2008 20:35 ]

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Gerritjuh schreef op maandag 18 februari 2008 @ 20:21:
[...]
Neemt niet weg dat die WD schijven ook prima hun werk doen en dus net zo stil zijn, het zal 'm in de marges zitten zeg ik dan meestal. In mijn HTPC heb ik er in ieder geval veel plezier van.
Helemaal mee eens, en toen was prijs de doorslag voor mij ;) en dan wint de Samsung 15,- op een 750GB schijf :9

Maar beiden zijn uiteraard prima voor een HTPC. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-Leon- schreef op maandag 18 februari 2008 @ 20:01:
[...]
Niet helemaal. Als je goed kijkt, zie je dat Anandtech op 5mm test en die andere review op 1inch (2.5cm). Geluid meten is niet makkelijk, en je moet een gestandaardiseerde methode gebruiken. Dat blijkt ook wel. De cijfers zijn dus niet goed vergelijkbaar, maar zeggen wél weer wat over de karakteristiek van het geluid.

@Leon: Ik wilde eigenlijk alleen maar even de aandacht vestigen op een alternatief. Waarmee ik ook (weer) wil aantonen dat je niet zomaar op de reputatie af moet gaan en blind een bepaald merk kopen. Geluid uit het verleden geeft geen garantie voor de toekomst... ;) Ik heb een aantal Samsung schijven en ben er dik tevreden mee, dus niets tegen Samsung.

[ Voor 21% gewijzigd door mphilipp op 18-02-2008 20:56 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:39

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 19:50:
[...]

Hmm, gelijk een probleempje, de Pioneer is niet compatible met de ATI SB600 southbridge van moederplankjes :'(

Andere goedkope Blu-ray speler :?
Huh? :? Wat is dat voor iets vaags? Het is toch gewoon een SATA-150 drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

obsidian schreef op maandag 18 februari 2008 @ 20:54:
[...]

Huh? :? Wat is dat voor iets vaags? Het is toch gewoon een SATA-150 drive?
Zoek maar eens op Pioneer BDC-202 op google en in de compatible list van de Pioneer.

Raar maar waar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 00:03
Misschien kan je een sata/pci kaartje aanschaffen obsidian en 'm daarop aansluiten.

Origen T12 :P

Wat een gave producten brengen ze uit. Dat lijkt me de ideale oplossing voor het bedienen van je HTPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Is het geen goed idee om een nieuw topic te maken? Want volgens mij n is dit een gekaapt topic van -Moondust- die zijn mogelijke aankoop wilde bespreken of er niks beters aan kon. Er is in ieder geval veel animo voor aan het aantal posten te zien en een wat uitgebreidere startpost maakt het topic wat meer compleet.

Als er wat hulp nodig is, DM met even dan zal ik kijken wat ik kan doen.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
jordi.c schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:02:

Zijn er mensen die ervaring kunnen delen over de meegeleverde Antec 430watt voeding?

Op de website van Antec staat er dat enkel Matx in deze behuizing past. Zijn er ook Matx moederborden zonder onboard VGA, omdat ik toch een ATI 2600pro erop aansluit is dit onnodig.
Ik zou zeggen: zoek de sites van de moederbord fabrikanten er eens op na........
(of moeten we je billen ook even komen afwegen?)
LuukNouwen schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:47:
Zou iemand de Antec Fusion kunnen opmeten inclusief de ruimte die de netsnoer inneemt? Ik wil graag weten of deze in mijn past. Maar op de site van Antec staat alleen de afmetingen zonder stroomkabel en juist die 2 cm kunnen het verschil maken.
Dan is het dus de diepte van de Fusion + 2cm, hè goochemerd.........

Mijn hemel wat een vraag.........buiten de onnozelheid zijn er tientallen soorten en maten stekkers; zowel 220v, usb, vga/dvi/hdmi, etc. Die steken allemaal uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu Blu-Ray toch echt gaat winnen, zijn er al mensen met een interne Blu-Ray speler? Zie ze al te koop staan voor 129,- bij Alternate..

Ik heb zelf net een Ati 3450 besteld om mn HD-DVDs vloeiend te laten lopen, hoop straks voor lage prijzen nog wat mooie HD-DVDs te kunnen aanschaffen. (American Gangster is iig al onderweg ;))
Ook heb ik vanmiddag een 1TB externe schijf aangeschaft, dus hopelijk is binnen een week de HTPC klaar (totdat ik een nieuwe versterker haal..). Het houdt ook nooit op, als je eenmaal begint met het finetunen van alles... AAAarrgh ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen met een touchscreen - case? Zoja dewelke en welke kunnen jullie aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindRuler
jordi.c schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:02:

Je mag mijn antec fusion kast overnemen zelfs met alle hardware erin.
Amd 5200+, 2GB 6400 cl4, 500GB samsung spinpoint, asus m2a-vm hdmi mb gebruik de onboard video met de hdmi module.
Je kan natuurlijk ook gewoon een andere video kaart erin stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 23:39
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 23:31:
Nu Blu-Ray toch echt gaat winnen, zijn er al mensen met een interne Blu-Ray speler? Zie ze al te koop staan voor 129,- bij Alternate..

Ik heb zelf net een Ati 3450 besteld om mn HD-DVDs vloeiend te laten lopen, hoop straks voor lage prijzen nog wat mooie HD-DVDs te kunnen aanschaffen. (American Gangster is iig al onderweg ;))
Ook heb ik vanmiddag een 1TB externe schijf aangeschaft, dus hopelijk is binnen een week de HTPC klaar (totdat ik een nieuwe versterker haal..). Het houdt ook nooit op, als je eenmaal begint met het finetunen van alles... AAAarrgh ! ;)
Ik heb daar ook lange tijd last van gehad. je wilt maar meer en meer omdat er zoveel mooie nieuwe techniek beschikbaar is de laatste jaren. Ik ben een jaar of 3 geleden begonnen met met opbouwen van een Home Theater en sinds dat mijn htpc er staat en lekker draait heb ik wel enige rust gevonden. De huidige rips die via internet beschikbaar zijn vind ik kwalitatief voldoende voor mij. Ik hoef nu niet meer zoals vroeger op dvd-koopjesjacht, hetgeen altijd veel tijd kostte. En ookal is de apparatuur van mijn HT lichtelijk verouderd (kan geen HD-audioformaten afspelen en max 576p weergeven), toch ben ik momenteel heel tevreden en zal ik denk ik alleen wat nieuws kopen als er iets kapot gaat. Ik ben zelf gebaat bij een stukje tevredenheid nu, want het voelt nu eenmaal niet fijn om telkens weer opgejaagd te worden en al die tijd kwijt te zijn aan het uitzoeken van de beste apparatuur en het zoeken naar koopjes. Nu ben ik hooguit nog bezig met wat finetunen, eindelijk rust...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

et36s schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:02:
Misschien kan je een sata/pci kaartje aanschaffen obsidian en 'm daarop aansluiten.
Ik heb hem niet hoor, en ik heb ook geen AMD 690 chipset ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allen, ben al een tijde deze 80+ draad aan het doorsnuffelen en wat me opviel is dat weinig mensen voor een DVB-C/T/S2 kaart gaan. Voor digitale TV via de HTPC.

Bij mij vallen veel cases af die geen externe 3,5 floppy heeft. Dit zal gereserveerd worden voor de DVB-C kaart, zodat ik de digitale CAM voorin kan steken ipv achterin als je het op een PCI aansluit.

De kasten met touchscreen en externe 3,5 drive bay zijn de origin X15e en de Silverstone LC18.

Iemand anders met vergelijkbare plannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:30
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 09:21:
Ik heb een HTPC met FloppyDTV besteld. Deze kan inderdaad in een pci slot, maar dat is niet per sé nodig. Er zit namelijk alleen een flapje aan ter versteviging, er verloopt geen communicatie of voeding via het pci slot. Eventueel kun je een FloppyDTV dus ook alleen aan het slot zelf 'ophangen' of zelf een constructie hiervoor maken.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

RubenDJ schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 09:50:
[...]

Ik heb een HTPC met FloppyDTV besteld. Deze kan inderdaad in een pci slot, maar dat is niet per sé nodig. Er zit namelijk alleen een flapje aan ter versteviging, er verloopt geen communicatie of voeding via het pci slot. Eventueel kun je een FloppyDTV dus ook alleen aan het slot zelf 'ophangen' of zelf een constructie hiervoor maken.
Of de bracket erbij kopen zodat je hem in een 3,5 inch slot kan bouwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Hoi allen, ben al een tijde deze 80+ draad aan het doorsnuffelen en wat me opviel is dat weinig mensen voor een DVB-C/T/S2 kaart gaan. Voor digitale TV via de HTPC.

Bij mij vallen veel cases af die geen externe 3,5 floppy heeft. Dit zal gereserveerd worden voor de DVB-C kaart, zodat ik de digitale CAM voorin kan steken ipv achterin als je het op een PCI aansluit.

De kasten met touchscreen en externe 3,5 drive bay zijn de origin X15e en de Silverstone LC18.

Buiten de vele plaatsing mogelijkheden....waarom wil je per se bij die smartcard kunnen? Die zit dan toch gewoon std. in je HTPC? Of moet je die kunnen wisselen? Lijkt me geen doen om die continu te moeten wisselen omdat je hem bijv. ook in je stb/decoder wilt gebruiken/stoppen. En dan net die leuke/belangrijke uitzending missen omdat de smartcard niet in het juiste apparaat bleek te zitten.....

Neem dan gewoon een 2e smartcard of ga één smartcard delen met bijv. SmartWi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
BELANGRIJK BERICHT OVER HARDWAREMATIGE VERSNELLING VAN X264

Hardwarematige versnelling is vooralsnog alleen mogelijk met de H264 decoder van PowerDVD. Deze decoder houdt zich strak aan het zogenoemde L4.1 protocol en de encodes van "the scene" tot voor kort niet. Hierdoor werden de x264 door de PowerDVD decoder niet herkend als H264 videostream.
Sinds enkele weken lijkt het tot "the scene" te zijn doorgedrongen dat hardwarematige versnelling van x264 bestanden alleen mogelijk is indien zij hun encodes volgens het L4.1 protocol maken. Inmiddels lijken de meeste 1080p encodes zich te conformeren aan het L4.1 protocol. Dit maakt het voor x264 liefhebbers minder noodzakelijk om een krachtige cpu te hebben.

Maar vergis je niet, om de hardwareversnelling werkend te krijgen is soms enige volharding nodig. Het werkt vaak niet automatisch. Gelukkig zijn er al slimme mensen met de diverse problemen aan de slag geweest en zijn er diverse registries en andere fixes beschikbaar. Nog fijner is dat alles geconcentreerd is in dit topic over ATi kaarten en dit topic over hardwarematige versnelling van x264 op www.avsforum.com. Op GoT loopt dit draadje over hardwarematige versnelling en alle problemen die erbij komen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik zou wel willen maar ik heb niet bepaald een idee van wat het inhoudt als ik overstap op een andere kaart. Zie mijn topic, hopelijk heb ik er wat aan.

Kwaliteit Digitale TV op HTPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-09 09:37

oXygeN

oftewel oxje...

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Pixal schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:42:
[...]

Ik zou wel willen maar ik heb niet bepaald een idee van wat het inhoudt als ik overstap op een andere kaart. Zie mijn topic, hopelijk heb ik er wat aan.

Kwaliteit Digitale TV op HTPC
Misschien kun je beter even het al langer lopende topic door neuzen betreffende digitale kabel (DVB-C) op de PC.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indien je een snelle processor gebruikt (E8400) en een wat verouderde videokaart (ATI Radeon 9700 Pro), zal 1080p materiaal dan vloeiend kunnen draaien of zal de videokaart dan een grote bottleneck vormen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:56:
Indien je een snelle processor gebruikt (E8400) en een wat verouderde videokaart (ATI Radeon 9700 Pro), zal 1080p materiaal dan vloeiend kunnen draaien of zal de videokaart dan een grote bottleneck vormen?
Geen probleem, aangezien x264 nog niet via de hardware afgespeelt kan worden en ik dat veelal zonder problemen doe op mijn E4300, zal die E8400 van jou er ook geen problemen mee hebben. Je moet alleen kijken of je HDCP kan gebruiken op je 9700, want als je dat niet kan, dan kan 1080p wel eens lastig worden met beveiligde content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je snelle reactie. Dan wordt dit mijn setup denk ik.

Moederbord: Asus P5K-VM € 80
Processor: Intel Core 2 Duo E8400 € 164
Harde-schijf: WD 80GB (al in bezit) € 0
Harde-schijf (extern): Lacie 350GB € 0
Koeling: Scythe Ninja Mini € 30
Kast: Antec Fusion (mATX, 430W € 152
Videokaart: ATI Radeon 9700 Pro € 0
TV-kaart: Hauppauge 150MCE €0
Geheugen: Corsair TWIN2X2048-6400C4 2GB €47

TOTAAL €473

Dingen met €0 heb ik al in bezit en reken ik dus niet tot de aanschafprijs van een nieuwe HTPC.

Ik denk dat ik met bovenstaande PC een heel eind kom, om analoge TV op te nemen, Muziek te beluisteren en DVDrips en HD-materiaal te bekijken. Wanneer de harde schijven vol raken kan een nieuwe harde schijf worden toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:07

Wokschotel

Op 6 wielen

obsidian schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 14:06:
[...]

Geen probleem, aangezien x264 nog niet via de hardware afgespeelt kan worden en ik dat veelal zonder problemen doe op mijn E4300, zal die E8400 van jou er ook geen problemen mee hebben. Je moet alleen kijken of je HDCP kan gebruiken op je 9700, want als je dat niet kan, dan kan 1080p wel eens lastig worden met beveiligde content.
Ik zou voor 60 euro een HD2600 d'r in gooien. Met L4.1 gecodeerde MKV's kunnen nu ook hardwarematig worden geaccelereerd. Zie de post van -Moondust- in "Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is..."

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:06
ik ben er nu achter gekomen dat ik HD rips kan afspelen in Vista Mediacenter door coreavc te installeren...dit werkt prima, maar ik het probleem is nu dat het DTS niet wordt doorgegeven...

ik heb als moederbord de Asus M2A-VM HDMI en daarop zit de Realtek 883 chipset.
In het configuratiescherm heb ik DTS aangevinkt, maar het mag niet baten.

Iemand misschien een oplossing of moet ik gewoon een andere codec gebruiken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wokschotel schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 14:36:
[...]
Ik zou voor 60 euro een HD2600 d'r in gooien. Met L4.1 gecodeerde MKV's kunnen nu ook hardwarematig worden geaccelereerd. Zie de post van -Moondust- in "Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is..."
Ik ben nog niet helemaal ingelezen in die materie. x264 en dergelijke zeggen mij niet zo heel veel om eerlijk te zijn :) Maar zover ik het begrijp kan een HD2600 dus bepaalde HD-bestanden 'accelereren' zodat de CPU minder op z'n donder krijgt. Mocht de CPU het HD-materiaal niet aankunnen dan kan ik die HD2600 wellicht alsnog er bij kopen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2008 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg sinds een paar dagen dit topic en ben bezig zelf een HTPC samen te stellen. Alleen heb ik een vraagje over het geluid. Ik zie het liefst dat de HTPC het geluid onbewerkt doorgeeft aan mijn receiver, zodat die het kan verwerken. Kan dit? Heb ik hier een speciale geluidskaart voor nodig e.d.?

En kan dit met alle geluidsformaten, ook met oog op de toekomst. Want mijn receiver kan ook de nu nog niet veelgebruikte Dolby TrueHD en DTS-HD audioformaten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 17:03
[...]

Twijfel een beetje of ik echt voor die E8400 moet gaan, neem er toch een 2600XT silent bij. Maar zou een E4300 dan niet bijvoorbeeld genoeg zijn? Jij zegt dat je alles zonder problemen kunt afspelen? Dus 720p en 1080p films is geen probleem bij jou? Neem aan dat jij er ook een 2*00 in hebt zitten dan of een 8*00 van Nividia?

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 10:05
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:34:
Ik volg sinds een paar dagen dit topic en ben bezig zelf een HTPC samen te stellen. Alleen heb ik een vraagje over het geluid. Ik zie het liefst dat de HTPC het geluid onbewerkt doorgeeft aan mijn receiver, zodat die het kan verwerken. Kan dit? Heb ik hier een speciale geluidskaart voor nodig e.d.?

En kan dit met alle geluidsformaten, ook met oog op de toekomst. Want mijn receiver kan ook de nu nog niet veelgebruikte Dolby TrueHD en DTS-HD audioformaten aan.
Dit staat min of meer letterlijk in de startpost!
-Moondust- schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 23:23:

Geluidskaart

Eisen
#1 onbewerkte doorzending van het digitale bronsignaal
#2 coaxiale digitale uitgang (S/PDIF)

Huidige voorkeur: M-Audio Revolution 7.1

Afbeeldingslocatie: http://images.pcworld.com/resource/graphics/109628-2104p072-1b.jpg

De M-Audio kaart schijnt als een van de weinige geluidskaarten niet te knoeien met het digitale bronsignaal wanneer deze wordt doorgegeven via de digitale uitgang. Veel kaarten upsamplen geluiden die niet 48kHz zijn alsnog naar 48kHz. Voor CD-signalen betekent dit een upsampling van 44.1kHz naar 48kHz. Mijn doel is dat het pure bronsignaal bij mijn receiver beland, dus geen enkele bewerking. Deze kaart schijnt het digitale bronsignaal onbewerkt (dus ook in de juiste samplingfrequentie) door te zenden.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
_Brake_ schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:43:
[...]

[...]
Staat er inderdaad :)

[ Voor 18% gewijzigd door Operations op 19-02-2008 15:55 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Operations schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:40:
[...]

Twijfel een beetje of ik echt voor die E8400 moet gaan, neem er toch een 2600XT silent bij. Maar zou een E4300 dan niet bijvoorbeeld genoeg zijn? Jij zegt dat je alles zonder problemen kunt afspelen? Dus 720p en 1080p films is geen probleem bij jou? Neem aan dat jij er ook een 2*00 in hebt zitten dan of een 8*00 van Nividia?
En hoe zorg je dan dat de software gaat werken met die kaart? Of gaat dat in de meeste gevallen automatisch.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2008 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Operations schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:46:
[...]

Geld dat verhaal van die geluidskaart ook voor de Club3D Agrippa theatron toevallig?
Huh?
Wat is dit nou? Dit heb je zelf letterlijk al aan de orde gesteld in dit topic?
(en ook antwoord gekregen volgens mij)
Moet niet gekker worden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:50:
[...]

En hoe zorg je dan dat de software gaat werken met die kaart? Of gaat dat in de meeste gevallen automatisch.
Nou de 2*00 heeft hardware ondersteuning voor HD films, dus powerDVD/media portal neemt dat "dacht ik" voor zijn rekening.

@kaajee: Je hebt helemaal gelijk, excuus :)

[ Voor 6% gewijzigd door Operations op 19-02-2008 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Geen probleem, aangezien x264 nog niet via de hardware afgespeelt kan worden en ik dat veelal zonder problemen doe op mijn E4300
Definieer 'veelal zonder problemen'... Ik neem aan dat je bedoelt dat ie soms hikt en soms niet. Weet je ongeveer bij welke bitrate die E4300 erin stikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
mphilipp schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:02:
[...]

Definieer 'veelal zonder problemen'... Ik neem aan dat je bedoelt dat ie soms hikt en soms niet. Weet je ongeveer bij welke bitrate die E4300 erin stikt?
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar, ik wil dus absoluut geen hikken e.d. Alleen vraag mij dus af of ik daar echt een E8400 voor nodig heb, of dat een E4300/4500/6600/e.d. misschien ook al voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Brake_ schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:43:
[...]

[...]
Oh, sorry! Ik heb de startpost een paar weken geleden doorgelezen en was het helemaal vergeten :P

Ik heb nu dit lijstje gemaakt

Silverstone LC16B-M-MR zwart - €186,-
Be Quiet BQT-E5-400W - €53,-
2gb DDR2 Kingston Valueram 667mhz - €37,-
Asus P5B ATX s775 P965 - € 65,-
Samsung F1 750gb 7200rmp 32mb - €125,-
Intel Dual Core E2180 2.0ghz 800mhz 1mb - € 68,-
Asus Wireless LAN PCI card 802.11G 54MBps - € 20,-
Logitech Cordless MediaBoard Pro - € 52,-
Hauppauge PVR-150 - € 56,-
Club3D Radeon HD 2600 Pro Passive 512 MB - € 60,-
M-Audio Revolution 7.1 - (nog winkel vinden)
Scythe Ninja Mini - € 31,-

Nu had ik nog een paar vraagjes..
Ten eerste de CPU (en mobo). Zijn deze snel genoeg om tijdens het afspelen van (HD) content ook op te kunnen nemen en te kunnen downloaden? Hierin ben ik helemaal vrij, geen voorkeur voor intel/amd o.i.d. Daarnaast, wij hebben hier nog geen digitale kabel, is de Haupppauge PVR-150 dan nog steeds een goede keuze?

Ook heb ik in een review over de LC16 gelezen over problemen met te lange videokaarten. Deze zou tegen de dvd rewriter aan komen.. Heeft iemand hier daar ervaring mee?

En dit toetsenbord is voor de PS3 maar ik las dat iemand hier deze gewoon goed kon gebruiken voor zijn HTPC. Maar aangezien deze via bluetooth werkt had ik de vraag of de HTPC ook bestuurbaar is als hij in de tvkast zit maar het deurtje dicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Volgens mij gaat bijna iedereen voor een DVB-C kaart (FloppyDTV) maar zie je die niet in de configuraties langskomen aangezien die niet op tweakers.net/pricewatch vermeld staat. De meeste vermelden er bij dat er nog een DVB-C kaart + CAM in komt (zoals bij mij geld).
-Moondust- schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:11:
Geweldig !!! _/-\o_ Dat zou helemaal mooi zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door -Leon- op 19-02-2008 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Operations schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:40:
[...]

Ik heb er een GeForce 8600GT naast zitten, maar ja, ik speel eigenlijk alleen x264 (.mkv) af dus die 8600 word toch nooit aangesproken. Het gaat puur over mijn CPU heen. En ik kan inderdaad tot nu toe alles gewoon afspelen. 1080p met DTS geluid is geen probleem. CPU belasting is geloof ik maar iets van 50-60%. Ik gebruik wel de nieuwste CoreAVC Pro, dus met dual core ondersteuning.
mphilipp schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:02:
Eigenlijk kan je die veelal weglaten :) Ik ben nog geen stotteringen tegengekomen. :) En let er wel op dat ik die vogelscene nog niet geprobeerd heb, en dat ook niet ga doen aangezien vogels me niet zo kunnen boeien. En ik ga mijn PC ook niet afstemmen op iets wat ik toch nooit ga afspelen.

[ Voor 28% gewijzigd door mvds op 19-02-2008 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
obsidian schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:35:
[...]

Ik heb er een GeForce 8600GT naast zitten, maar ja, ik speel eigenlijk alleen x264 (.mkv) af dus die 8600 word toch nooit aangesproken. Het gaat puur over mijn CPU heen. En ik kan inderdaad tot nu toe alles gewoon afspelen. 1080p met DTS geluid is geen probleem. CPU belasting is geloof ik maar iets van 50-60%. Ik gebruik wel de nieuwste CoreAVC Pro, dus met dual core ondersteuning.

[...]

Eigenlijk kan je die veelal weglaten :) Ik ben nog geen stotteringen tegengekomen. :) En let er wel op dat ik die vogelscene nog niet geprobeerd heb, en dat ook niet ga doen aangezien vogels me niet zo kunnen boeien. En ik ga mijn PC ook niet afstemmen op iets wat ik toch nooit ga afspelen.
Ja ik zou het dan wel gebruiken binnen media portal met de mogelijkheid om CoreAVC te gebruiken heb ik niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
'k ben nog wel even benieuwd naar wat meningen van jullie.

Als mobo heb ik de Gigabyte P35-DS4 (rev. 2.0) met ALC889A Audio controller & DTS output. Aangezien ik alles op mijn receiver ga aansluiten was ik benieuwd of ik (voor optimaal geluidskwaliteit) nog zou kunnen overwegen om een aparte geluidskaart aan te schaffen.

Tnx for the input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
-Leon- schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:46:
'k ben nog wel even benieuwd naar wat meningen van jullie.

Als mobo heb ik de Gigabyte P35-DS4 (rev. 2.0) met ALC889A Audio controller & DTS output. Aangezien ik alles op mijn receiver ga aansluiten was ik benieuwd of ik (voor optimaal geluidskwaliteit) nog zou kunnen overwegen om een aparte geluidskaart aan te schaffen.

Tnx for the input!
Nee hoor, ook al heel vaak aan de orde geweest hier..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
kaajee schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:48:
[...]
Nee hoor, ook al heel vaak aan de orde geweest hier..........
Zelfs ik word een beetje vergeetachtig (lui :)) blijkbaar, maar tnx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 14:19:
Bedankt voor je snelle reactie. Dan wordt dit mijn setup denk ik.

Moederbord: Asus P5K-VM € 80
Videokaart: ATI Radeon 9700 Pro € 0
NEE..... de 9700 pro is een AGP kaart, geen PCI-e!
Je vindt zelfs bijna geen AGP moederborden meer hoor :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

psy schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:52:
[...]

Het moederbord heeft onboard VGA (IGMA 3100) en deze zal wellicht ook beter zijn werk doen dan de 9700 Pro. Er is dus geen man overboord.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:52:
[...]

Oeh goed dat je het zegt dat had ik helemaal over het hoofd gezien. Dan moet ik overwegen om die ATI kaart te gaan kopen met hardware acceleratie, of om de onboard VGA te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 18:03
-Moondust- schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:11:
Eigenlijk begrijp ik de fixatie op hardware versnelling niet zo.
Voordeel van onboard video is dat je flink energie bespaart.
En zo'n extreem snelle cpu hoef je niet eens te nemen met coreavc pro. Over een paar maanden lullen we helemaal nergens meer over, dan kan iedere cpu die te koop is > 50 euro gewoon 1080p aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo alle spullen zijn binnen en gelijk in de origen S16V gebouwd d:)b
Alles gaat redelijk soepel op het installeren van de dvd drive na dan, wat een gekl**t om die goed af te stellen, duurt het langste van het hele bouwen :(
Vanavond de besturing erop en dan aanmodderen met mediaportal }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:07

Wokschotel

Op 6 wielen

maxtrash schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:33:
[...]
En zo'n extreem snelle cpu hoef je niet eens te nemen met coreavc pro. Over een paar maanden lullen we helemaal nergens meer over, dan kan iedere cpu die te koop is > 50 euro gewoon 1080p aan
Ja, maar dat kost kracht, kracht kost warmte, warmte kost geluid. Ofzo :P

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
maxtrash schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:33:
[...]
Voor mensen die een nieuwe pc gaan kopen is het misschien niet zo van belang, maar voor mensen die reeds een htpc hebben is het wel degelijk interessant. Die kunnen met een upgrade van 50-60 euro vloeiend 1080p afspelen. Dat is een stuk goedkoper dan een nieuwe cpu, mobo en mem. Ik was in de veronderstelling dat mijn BE-2350 dit wel in zijn eentje kon klaren, maar ook die heeft moeite met zwaar 1080p materiaal. Kortom, voor mij en anderen is het goed nieuws dat er nu een doorbraak plaatsvindt van encodes die hardwarematig versneld kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 18:03
-Moondust- schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 20:50:
[...]

Voor mensen die een nieuwe pc gaan kopen is het misschien niet zo van belang, maar voor mensen die reeds een htpc hebben is het wel degelijk interessant. Die kunnen met een upgrade van 50-60 euro vloeiend 1080p afspelen. Dat is een stuk goedkoper dan een nieuwe cpu, mobo en mem. Ik was in de veronderstelling dat mijn BE-2350 dit wel in zijn eentje kon klaren, maar ook die heeft moeite met zwaar 1080p materiaal. Kortom, voor mij en anderen is het goed nieuws dat er nu een doorbraak plaatsvindt van encodes die hardwarematig versneld kunnen worden.
upgraden is inderdaad een andere situatie, helemaal afhankelijk van je uitgangssituatie.

Het me overigens iets tegen van die be-2350 maar is het niet makkelijker om hem licht te overclocken?

ik zie overigens wel een groot voordeel van de extra videokaart voor mensen die ook graag games spelen op hun htpc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 17:53:
[...]

Oeh goed dat je het zegt dat had ik helemaal over het hoofd gezien. Dan moet ik overwegen om die ATI kaart te gaan kopen met hardware acceleratie, of om de onboard VGA te gaan gebruiken.
Of je wacht net als ik op een moederbord met de nieuwe RS780 chipset, zoals de Gigabyte GA-MA78GM-S2H. Deze zal heel binnenkort te koop zijn, iig in maart maar ik denk vanaf komende week al. Deze kan zonder probleem en zonder extra GPU 1080p afspelen :)
Check volgend linkje maar.

http://www.hardware.info/...ler_dan_690G_in_3DMark06/

http://www.hardware.info/...esignaleerd_van_Gigabyte/

Moet je alleen bereid zijn om geen Intel, maar een AMD te kiezen...

[ Voor 4% gewijzigd door psy op 19-02-2008 21:47 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

psy schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:46:
[...]
Of je wacht net als ik op een moederbord met de nieuwe RS780 chipset, zoals de Gigabyte GA-MA78GM-S2H. Deze zal heel binnenkort te koop zijn, iig in maart maar ik denk vanaf komende week al.
Alleen is ie bij Gigabyte van de site verdwenen. Een week of 2 gelee stond ie er nog. WTF?
[message]Obsidian[/message]Eigenlijk kan je die veelal weglaten :) Ik ben nog geen stotteringen tegengekomen. :) En let er wel op dat ik die vogelscene nog niet geprobeerd heb, en dat ook niet ga doen aangezien vogels me niet zo kunnen boeien. En ik ga mijn PC ook niet afstemmen op iets wat ik toch nooit ga afspelen
Dat vind ik dan toch raar. Ik lees een stukkie terug nog van mensen die zelfs met een E8400 nog op 80% CPU komen bij bepaalde films. Dan zie ik niet hoe een E4300 dat zonder problemen doet. Die zou dan echt moeten gaan haperen. Ik zie namelijk erg veel 'HD' materiaal op de bekende plekken dat zóver gecomprimeerd is, dat het meer een DVD is qua bitrate. Vandaar de vraag. HD is niet alleen maar HD omdat het 1080p of 720p is. Bij een BluRay kom je regelmatig aan de 20Mb/sec. Ik ben benieuwd of die E4300 dat ook lekker oppakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
offtopic-modus:
Wat is er nou fijner dan na een dag hard werken thuis te komen en te zien dat je FloppyDTV-C kaartje dan eindelijk gereserveerd ligt bij de leverancier?? _/-\o_

Vandaag mijn moederbord terug gedaan en een nieuw plankie geregeld, dus morgen lekker wat bouwen en nu maar hopen dat ik wel beeld krijg, anders is het niet grappig meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een Asus P5E-V HDMI aanschaffen.
Weet iemand met welke frequentie het pcm signaal wordt uitgestuurd op de coaxiale uitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Thandor schreef op zondag 17 februari 2008 @ 20:50:
Aan -Moondust- : Wanneer denk je deel 2 klaar te hebben? :Y)
Ik heb reeds aangegeven dat ik ervan af zien om een 2e topic te maken, niet omdat ik daar te lui voor ben, maar omdat een 2e topic starten met een informatieve startpost mij (moreel) verplicht alles te blijven volgen en de startpost regelmatig te updaten en daar voel ik weinig voor. Bovendien verschuiven mijn prioriteiten langzamerhand nu ik een goeddraaiende htpc heb. Ik zal het HTPC draadje langzamerhand steeds minder goed volgen. Kortom, een 2e topic openen zal een ander op zich moeten nemen. Ik ben wel bereid deze te reviewen en voorstellen te doen ter aanvulling.

[ Voor 10% gewijzigd door -Moondust- op 20-02-2008 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

mphilipp schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 22:30:Dat vind ik dan toch raar. Ik lees een stukkie terug nog van mensen die zelfs met een E8400 nog op 80% CPU komen bij bepaalde films. Dan zie ik niet hoe een E4300 dat zonder problemen doet. Die zou dan echt moeten gaan haperen. Ik zie namelijk erg veel 'HD' materiaal op de bekende plekken dat zóver gecomprimeerd is, dat het meer een DVD is qua bitrate. Vandaar de vraag. HD is niet alleen maar HD omdat het 1080p of 720p is. Bij een BluRay kom je regelmatig aan de 20Mb/sec. Ik ben benieuwd of die E4300 dat ook lekker oppakt.
Ik kan er ook niks aan doen :) Maar ik weet geen fatsoenlijk tooltje die mij kan vertellen wat de bitrate is van de films die ik heb, dus ik kan je die info ook niet geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 07:45:
Ik wil een Asus P5E-V HDMI aanschaffen.
Weet iemand met welke frequentie het pcm signaal wordt uitgestuurd op de coaxiale uitgang?
Volgens deze thread is de Realtek ALC 883 in staat het signaal digitaal bitperfect door te geven aan een receiver. hieronder enkele relevante quotes.
Has anyone been able to confirm or deny if 883 can do bit-perfect?

According to here: http://www.realtek.com.tw...&Level=5&Conn=4&ProdID=44
The 883 is identical to the 882 except it's DAC's are lower quality. For driving SPDIF, it should exact exactly the same way as the 882, which is bitperfect with autoswitching.
the standard test for "bit-perfectness" is to play a DTS encoded wave file.... if your receiver can decode it and give you music, your bit-perfect.... if you get digital "noise", you're not :D
Here is the link to the DTS wav. file (http://www.sr.se/cgi-bin/mall/index.asp?programid=2445) you use to test for bit perfect reproduction. If you can hear the Swedish announcer testing your surround system, you're getting 44.1 khz output. Make sure system and player volume controls are either disabled or all the way up, otherwise you just get noise. Use the receiver/proc to control volume, and turn it down a bit, the sound is nasty. :eek:

Actually, the link is to the page. Scroll to the bottom where it says (helpfully, in English) "Surroundtest". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
obsidian schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:35:
Ik ben nog geen stotteringen tegengekomen. :) En let er wel op dat ik die vogelscene nog niet geprobeerd heb, en dat ook niet ga doen aangezien vogels me niet zo kunnen boeien. En ik ga mijn PC ook niet afstemmen op iets wat ik toch nooit ga afspelen.
Als je bereid bent de 1080p vogelscene te testen, worden wij hier wel wat wijzer. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
maxtrash schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:09:
Het me overigens iets tegen van die be-2350 maar is het niet makkelijker om hem licht te overclocken?
Heb ik ook gedaan, maar dat is nog steeds geen garantie dat alle HD vloeiend is af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

-Moondust- schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 08:58:
[...]

Als je bereid bent de 1080p vogelscene te testen, worden wij hier wel wat wijzer. :-)
Dan zal ik hem eerst moeten opzoeken en downloaden :) Maar ik wil het best proberen. Maar wat leer je eruit dan? Dat die specifieke scene mijn setup onderuit kan halen, nou whooptiedoo! Ik kijk liever naar de andere 99.999 HD films die te downloaden zijn en die ik ws wel gewoon kan afspelen dan die ene film die mij 0,0 boeit en ik dus toch nooit ga kijken.

Maar oke, ik zal wel kijken of ik hem kan vinden hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:46:
[...]

Of je wacht net als ik op een moederbord met de nieuwe RS780 chipset, zoals de Gigabyte GA-MA78GM-S2H. Deze zal heel binnenkort te koop zijn, iig in maart maar ik denk vanaf komende week al. Deze kan zonder probleem en zonder extra GPU 1080p afspelen :)
Check volgend linkje maar.

http://www.hardware.info/...ler_dan_690G_in_3DMark06/

http://www.hardware.info/...esignaleerd_van_Gigabyte/

Moet je alleen bereid zijn om geen Intel, maar een AMD te kiezen...
Dat is zeker intressant, dat zou mij de aanschaf van een videokaart besparen. Weet je of het mogelijk is om het beeld te klonen (dus LCD-tv op HDMI en beamer op VGA)

offtopic:
Krijg wel het probleem dat ik maar 1 HDMI-aansluiting op de LCD heb, maar 3 apparaten die hem willen gebruiken (luxe-probleem??)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2008 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 09:49:
[...]

Dat is zeker intressant, dat zou mij de aanschaf van een videokaart besparen. Weet je of het mogelijk is om het beeld te klonen (dus LCD-tv op HDMI en beamer op VGA)

offtopic:
Krijg wel het probleem dat ik maar 1 HDMI-aansluiting op de LCD heb, maar 3 apparaten die hem willen gebruiken (luxe-probleem??)
Bij de mediamarkt heb ik HDMI switches gezien, zoals de Scart switchboxen die je vaak zag in de tijd van de VCR enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

mphilipp schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 22:30:
[...]

Alleen is ie bij Gigabyte van de site verdwenen. Een week of 2 gelee stond ie er nog. WTF?
Beetje raar. In Duitsland lijkt de verwachte leveringsdatum ook een week te zijn opgeschoven, nu 27.02.2007. Dat was gisteren nog de 20e.
Overigens in de US zijn de eerste exemplaren al uitgeleverd. Bij Excalibur PC (heb ik al eerder wat besteld) waren 32 stuks in een dag uitverkocht. Dus ze zijn al op de markt.

[ Voor 16% gewijzigd door psy op 20-02-2008 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

obsidian schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 08:46:
[...]

Ik kan er ook niks aan doen :) Maar ik weet geen fatsoenlijk tooltje die mij kan vertellen wat de bitrate is van de films die ik heb, dus ik kan je die info ook niet geven :)
bosaap22 in "Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

obsidian schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 09:13:
[...]
Dan zal ik hem eerst moeten opzoeken en downloaden :) Maar ik wil het best proberen. Maar wat leer je eruit dan? Dat die specifieke scene mijn setup onderuit kan halen, nou whooptiedoo! Ik kijk liever naar de andere 99.999 HD films die te downloaden zijn en die ik ws wel gewoon kan afspelen dan die ene film die mij 0,0 boeit en ik dus toch nooit ga kijken.
En als je 'm afspeelt met VLC, kun je zien wat de video bitrate is. Het gaat mij er niet om wat jouw setup onderuit kan halen, maar meer welke bitrate de bestanden zijn die jij afspeelt.
Zoals ik al eerder heb gezegd, zijn er een hoop 'HD' films in omloop die het naar mijn idee helemaal niet zijn. Zo heb ik 'Victoria, the golden age' zitten kijken op 1080p die helemaal gek gecomprimeerd was. Is écht geen HD materiaal in de zin van het woord. Hooguit in resolutie. Misschien dat de maker een Aldi LCD heeft staan en het verschil niet ziet, maar als ik een HD film download die niet eens 8Gb is, weet ik eigenlijk al genoeg. Dan zit je dus nét boven een beetje fatsoenlijke SuperBit DVD. En da's niet de bedoeling.

Dát is dus mijn punt. Als dat het materiaal is dat jij afspeelt, en de bitrate komt niet boven de 10Mb/sec uit, dat denk jij dat je full-hd kunt afspelen. Maar dat is dus niet het geval. Vandaar dat ik die bitrate en de cpu belasting graag wil weten. Blijkt dat je met die setup met gemak een vette HD film kunt afspelen, heb ik ook weer wat geleerd, en is een E8400 helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Als ik mij niet vergis kan die geen .mkv aan :)
mphilipp schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:24:
En als je 'm afspeelt met VLC, kun je zien wat de video bitrate is. Het gaat mij er niet om wat jouw setup onderuit kan halen, maar meer welke bitrate de bestanden zijn die jij afspeelt.
Zoals ik al eerder heb gezegd, zijn er een hoop 'HD' films in omloop die het naar mijn idee helemaal niet zijn. Zo heb ik 'Victoria, the golden age' zitten kijken op 1080p die helemaal gek gecomprimeerd was. Is écht geen HD materiaal in de zin van het woord. Hooguit in resolutie. Misschien dat de maker een Aldi LCD heeft staan en het verschil niet ziet, maar als ik een HD film download die niet eens 8Gb is, weet ik eigenlijk al genoeg. Dan zit je dus nét boven een beetje fatsoenlijke SuperBit DVD. En da's niet de bedoeling.

Dát is dus mijn punt. Als dat het materiaal is dat jij afspeelt, en de bitrate komt niet boven de 10Mb/sec uit, dat denk jij dat je full-hd kunt afspelen. Maar dat is dus niet het geval. Vandaar dat ik die bitrate en de cpu belasting graag wil weten. Blijkt dat je met die setup met gemak een vette HD film kunt afspelen, heb ik ook weer wat geleerd, en is een E8400 helemaal niet nodig.
Ik heb thuis een .mkv van Transformers. 1080p met DTS en die is 12GB dacht ik. Ik zal die eens testen met G-Spot, als die wel .mkv aankan dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Ik heb een tip voor iedereen die zelf zijn PC in elkaar gaat zetten:

Vergeet NOOIT, die achtelijke P4 stekker.... :'(
Gelukkig was mijn mobo dus niet kapot maar was ik zelf zo dom om een stekker te vergeten (in de war met de 4-pins stekker van de ATX).

Het is gewoon geweldig dit... Nu het OS installen. Ik knal er toch maar eerst Vista Ultimate x64 op en als dat echt problemen gaat geven kan ik altijd nog terug naar x86.

'k moet zeggen dat ik ECHT blij ben dat ik niet voor mATX ben gegaan, want de kast zit nu al flink vol:
Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/23hqd21.jpg

Touchscreen: :)
Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/rvikhk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/142eusy.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door -Leon- op 20-02-2008 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-09 17:08

Dido

heforshe

Heb het nu eindelijk voor elkaar dat vista al een uur niet crashed op m'n nieuwe htpc, en dan komen er vragen boven.

Ik heb de Asus m2a VM HDMI, in dit topic niet onbekend. De onboard x1200 (x1250?) kan volgens verschillende bronnen tot 1024 MB toegewezen krijgen. Dat is nu 128, en ik vraag me af hoe ik daar meer van kan maken.

Kijk ik enorm hard over een BIOS setting heen :?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saurus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09 14:21
@Leon: mooi dat je nu eindelijk echt kunt gaan testen met je HTPC. Ik ben echt zwaar aan het twijfelen tussen de S16T en een Omaura TF11! Laat vooral ff weten hoe praktisch (of onpraktisch) het touchscreen in gebruik is. Ik hoop verder dat je geen issues met je IR reciever hebt. Probeer je systeem eens in standby te zetten met je remote en vervolgens weer wake up.

voor eventuele inspiratie voor dingen (lees:probleempjes) die nog kunnen komen kun je hier eens kijken:
http://www.xpmediacentre....s16t-build-new-beast.html
nogmaals: ik hoop dat dit jou bespaard blijft...

@mphilipp: hoe staat het met je Nokia tablet pc project?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Saurus schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 20:05:
@Leon: mooi dat je nu eindelijk echt kunt gaan testen met je HTPC. Ik ben echt zwaar aan het twijfelen tussen de S16T en een Omaura TF11! Laat vooral ff weten hoe praktisch (of onpraktisch) het touchscreen in gebruik is. Ik hoop verder dat je geen issues met je IR reciever hebt. Probeer je systeem eens in standby te zetten met je remote en vervolgens weer wake up.

voor eventuele inspiratie voor dingen (lees:probleempjes) die nog kunnen komen kun je hier eens kijken:
http://www.xpmediacentre....s16t-build-new-beast.html
nogmaals: ik hoop dat dit jou bespaard blijft...
Ben nu net die PC in het netwerk aan het hangen en dan effe alle drivers installen. Later (als de setup klaar is) moet ie eerst aan de TV komen te hangen, maar 'k wacht nog op mijn FloppyDTV kaartje (wat inmiddels gereserveerd ligt voor me bij de leverancier) :) CAM heb ik al in huis.
Daarna eens kijken naar dat touchscreen en al die software installen :)

Dan laat ik je zeker weten of ik tegen problemen aan loop, maar so far, so good :)

Ik moet zeggen: met die standaard casefans (3x) en de kast dicht kan ik me oor op de kast leggen en zo goed als niks horen :) enige is het fannetje van de videokaart. Super stil :)

Het vrouwtje werd er ook al blij van (in vergelijk met de luidruchtige fan van de X360 die nu de deur uit gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi ding hoor. Is die touchscreen eenvoudig uit te zetten wanneer je een film gaat kijken? Lijkt me niet zo fijn om heel de tijd zo'n 'klein' scherm in je ooghoek mee te zien draaien als je een film aan het kijken bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 20:34:
Mooi ding hoor. Is die touchscreen eenvoudig uit te zetten wanneer je een film gaat kijken? Lijkt me niet zo fijn om heel de tijd zo'n 'klein' scherm in je ooghoek mee te zien draaien als je een film aan het kijken bent.
Achter het klepje zit een aan/uit knopje, maar 'k kwam er achter dat er nog een 2e knopje is en wel links voor onder de kast, dus NET rechts van het linker voetje, daar waar je een stukje ruimte ziet. Dus het klepje hoeft niet eens open om die display aan of uit te zetten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Zo'n schermpje is altijd leuk en aardig maar betekent dat niet gewoon dat je één uitgang minder hebt op je videokaart of moederbord?

Bij de M2A-VM HDMI kan je namelijk niet alle uitgangen met elkaar combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Pixal schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 20:49:
Zo'n schermpje is altijd leuk en aardig maar betekent dat niet gewoon dat je één uitgang minder hebt op je videokaart of moederbord?

Bij de M2A-VM HDMI kan je namelijk niet alle uitgangen met elkaar combineren.
Klopt, 'k ben ook 1 uitgang kwijt om hij hem doorlost vanaf mijn videokaart, maar aangezien die 2x DVI heeft met DVI --> HDMI verloopstuk die straks op mijn receiver word aangesloten voor beeld & audio.

Waar ik trouwens nog naar op zoek ben is een topic of een lijstje met "Must Have" Software & codecs voor een HTPC.

'k kan er zo geen topic over vinden, maar zou zeker ook niet verkeerd zijn lijkt me (gezien de lengte van deze thread)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Leon- schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 20:51:

Waar ik trouwens nog naar op zoek ben is een topic of een lijstje met "Must Have" Software & codecs voor een HTPC.

'k kan er zo geen topic over vinden, maar zou zeker ook niet verkeerd zijn lijkt me (gezien de lengte van deze thread)
Misschien intressant om zelf te openen ik denk dat wel meer mensen daar intresse in hebben :)

Hier is in ieder geval al een hele lijst van applicaties en plug-ins:
http://thegreenbutton.com/forums/thread/20347.aspx

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2008 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

-Leon- schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 20:51:
[...]

Klopt, 'k ben ook 1 uitgang kwijt om hij hem doorlost vanaf mijn videokaart, maar aangezien die 2x DVI heeft met DVI --> HDMI verloopstuk die straks op mijn receiver word aangesloten voor beeld & audio.

Sja kweenie hoor, iedereen is altijd tegen codecpacks maar het enige wat ik doe na de windows installatie is K-lite Mega Codec Pack (ben de tel kwijt in versie nummers). Die hebben me nog nooit teleurgesteld en speelt werkelijk alles wat ik ooit ben tegengekomen. Na de installatie moet ik in de diverse settings wel instellen dat hij bij DTS, AC3 etc direct via s/pdif doorsluist.

Ik ben helemaal in feeststemming, morgen krijg ik m'n sony 46" full hd en ga ik m'n HTPC recht op de hdmi hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Leon- schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 19:11:

Vergeet NOOIT, die achtelijke P4 stekker.... :'(
:+

Heb de boel hier in elkaar zitten in de S16V en het had idd niet kleiner moeten wezen, uiteindelijk maar vista x86 erop gezet en draait als een zonnetje. E8400 blijft idle rond de 22 graden met de ninja mini passief :)
Nu met mediaportal bezig, das ook nog een heel gedoe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 21:23:
[...]
Nu met mediaportal bezig, das ook nog een heel gedoe :+
Al veel mensen over zien schrijven. Is dat echt makkelijker / beter / gebruiksvriendelijker dan Vista MC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Leon- schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 21:29:
[...]

Al veel mensen over zien schrijven. Is dat echt makkelijker / beter / gebruiksvriendelijker dan Vista MC?
Moet bekennen dat ik nog nooit mediacenter gebruikt heb en ook geen mediaportal, dit is mijn eerts HTPC.
Als je gaat kijken in het topic van ThaClown wordt je misschien ook door het mediaportal virus bevangen. ;)
Ik vind het leuk en ook wel belangrijk dat ik zelf invloed heb op wat het media center doet met codecs etc.
Je kan ook allerlei skins gebruiken wat er een stuk gelikter uitziet als mediacenter, verder heb je nog vele andere plugins voor mediaportal

Het is iig niet makkelijker om op poten te zetten ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2008 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:48

Sherlock

No Shit

Ik ben ook eens aan het kijken naar een mooie htpc.
Tot nu toe zit me al ontzettend op te geilen aan de Origin ae kasten die ik zie, ongelooflijk zeg! :9~

Maar goed, die zitten een beetje buiten mijn bereik op dit moment. Op dit moment heb ik een aantal kasten die ik wel mooi vindt:

Chieftec HE-01SL-OP:
Afbeeldingslocatie: http://azerty.nl/_azerty/data/product/5/3/6/53612/img/1/G.jpg
Chieftec HE-02SL-OP:
Afbeeldingslocatie: http://azerty.nl/_azerty/data/product/5/3/6/53614/img/1/G.jpg
Ahanix MCE601:
Afbeeldingslocatie: http://azerty.nl/_azerty/data/product/4/4/7/4471/img/1/G.jpg
Barebone MSI Media Live:
Afbeeldingslocatie: http://www.thebookpc.com/images/MSILIVE.gif

Tot nu toe gaat mijn voorkeur uit naar een losse kast en niet naar een barebone, vooral vanwege de looks.

De reviews lezende zijn er niet echt problemen met deze kasten, zijn er nog zaken waar ik echt op moet letten?

Ik wil de htpc gaan gebruiken icm Mediaportal en dan vooral om films, series en muziek af te spelen. Opnemen van tv programma's lijkt me ook erg handig, terwijl het feit dat je erop kunt internetten en af en toe een spelletje spelen ook wel gaaf is :)
Verder heb ik een firewire aansluiting nodig omdat die op mijn huidige pc kaport is en ik toch mijn homevideos op de pc wil zetten... Op dit moment hebben we een tv van een jaar of 7 oud, die blijft nog even totdat hij per ongeluk kapot gaat }) en dan zal er een LCD tv komen.

Dit betekent volgens mij dat ik het volgende nodig heb:
1 ) Behuizing + eventueel voeding en fans
2 ) Moederbord
3 ) Processor
4 ) Koeler
5 ) Geheugen
6 ) Harde schij(f)(ven)
7 ) DVD speler/brander
8 ) TV kaart
9 ) Afstandsbediening + toetsenbord
10 ) Videokaart

1 ) Behuizing + eventueel voeding en fans
Heb ik hierboven al laten zien wat momenteel mijn opties zijn.

2 ) Moederbord
Ik vraag me af of het voor mij belangrijk/handig is om veel dingen (onboard te hebben. Meestal scheelt dit een flinke som, en ik vind het allemaal wel mooi maar ben niet echt veeleisend.

3 ) Processor
Niks bijzonders nodig denk ik

4 ) Koeler
Ik zie redelijk wat mensen voor de Scythe Ninja Mini koeler gaan, lijkt me een veilige keuze.

5 ) Geheugen
Is tegenwoordig ook niet echt meer een issue, 2x1GB moet genoeg zijn.

6 ) Harde schij(f)(ven)
Ik heb nog een schijf van 500GB waar eigenlijk alleen films en muziek opstaan, dus die kan over naar de nieuwe pc. Dan wil ik er nog eentje van 500GB bij doen en dan zou ik voorlopig wel even genoeg moeten hebben.

7 ) DVD speler/brander
Het is op dit moment niet mijn bedoeling om de pc vaak te gebruiken om dvd's te branden. Zijn de drives die alleen kunnen lezen écht stiller dan writers?

8 ) TV kaart
Zoals gezegd zal ik wel eens een tv-programma op willen nemen. Momenteel hebben we nog een analoog signaal, maar binnen niet al te lange tijd willen we overstappen naar Delta digitale TV. Dan hebben we op dat moment dus een andere tv kaart nodig?

9 ) Afstandsbediening + toetsenbord
Afstandsbediening hoeft niks bijzonders te zijn, die Harmony koop ik wel als mijn bonus binnen is...
note to self: stop dreaming
Voor het toetsenbord zit ik nog te twijfelen of ik serieus geld moet gaan besteden aan een diNovo of dat ik met een Trust bordje ook al goed af zal zijn.

10 ) Videokaart
Hier ook weer de twijfel: video onboard of een losse kaart. Zoals al eerder gezegd ben ik niet zo veeleisend, dus op dit moment neig ik naar een onboard oplossing zoals bij de ASUS M2A-VM.

Zo, de batterijen van mijn toestenbord zijn ook weer eens getest ;)
Aan jullie het verzoek om me van wat advies te voorzien.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 21:50
obsidian schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 08:46:
[...]

Als ik de 576i versie (standaard PAL dvd) van de vogelscene start geeft deze een top van 10Mbit/s. Als ik echter de 720p versie start geeft deze bij de vogelscene wel 27Mbit/s en even zag ik een top van 38Mbit/s. Daarom trekt mijn laptop dat ook niet echt helemaal lekker (krijg veel framedrops). Mijn laptop is een Mobile Pentium M 1.86Mhz met een Radeon Mobile X300 videokaart.

In een eerdere post las ik dat iemand wel 20Mbit/s haalde bij een blue-ray disk...
Dat geeft maar weer aan hoe moeilijk het is om HD content te vergelijken en om te kunnen stellen dat bepaalde hardware voldoende is om HD af te spelen. Het hangt heel erg af van de bitrate en ik denk dat er misschien ook mensen zijn die het niet opvalt dat er in sommige scenes een aantal frames droppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

berties schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 22:25:
[...]
In een eerdere post las ik dat iemand wel 20Mbit/s haalde bij een blue-ray disk...
Dat geeft maar weer aan hoe moeilijk het is om HD content te vergelijken en om te kunnen stellen dat bepaalde hardware voldoende is om HD af te spelen. Het hangt heel erg af van de bitrate en ik denk dat er misschien ook mensen zijn die het niet opvalt dat er in sommige scenes een aantal frames droppen.
Precies! Ik ben er zelf ook in getrapt toen ik zag dat ik met gemak een 720p film op mijn P4@3Ghz kon afspelen... Maar dat gaat echt niet lukken met een film die full bitrate is. Ik kijk Bluray op mijn PS3 en daar kan ik on the fly de bitrate op het scherm toveren. Je ziet 'm dan soms echt pieken naar 30Mb, maar gemiddeld zit ie toch tegen de 20-25Mb. En dan nog 768Kb/s voor de DTS track. Ik heb geen HD-audio versterker, dus de uncompressed PCM 5.1 track kan ik niet afspelen.

Nou is een Bluray juist niet het probleem natuurlijk als je een HD2600 (oid) hebt. Die accelereert dat wel. Maar een rip die is omgezet naar x.264 met een hoge bitrate trek je volgens mij niet met een kleine CPU. En persoonlijk denk ik dat de komende tijd de rips groter gaan worden. Waarom: ADSL snelheid loopt gestaag op (ik heb al 20Mb). Straks komt glas en dan gaat het helemaal door het plafond. Momenteel zitten we nog op een punt waar de meesten geen zin hebben om een rip van 30Gb (ik heb ze gezien!) te downen. Maar dat kan binnen 1 à 2 jaar veranderen. Je kunt natuurlijk tacktisch inkopen en zorgen dat je zó een nieuwe CPU kan steken. Een E8400 kost over een jaartje ook nog maar €80. Maar ja...als je nu het geld hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrisianFlame
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:23
Hoe zit het eigenlijk met blu ray ? De drives voor pc zijn er maar wat voor software heb je nodig om die op je htpc af te spelen ? En wat bestaat er om je dvd's te upscalen ? Kun je trouwens met een blu ray drive dvd's afspelen ?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

FrisianFlame schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 22:51:
Hoe zit het eigenlijk met blu ray ? De drives voor pc zijn er maar wat voor software heb je nodig om die op je htpc af te spelen ? En wat bestaat er om je dvd's te upscalen ? Kun je trouwens met een blu ray drive dvd's afspelen ?
PowerDVD claimt dat ze HD-DVD en BluRay af kunnen spelen. WinDVD zegt het niet te kunnen, terwijl er op de Vaio WinDVD BD meegeleverd wordt. Dus afspelen is al geen probleem meer.
Om DVD's up te scalen heb je gewoon je LCD/Plasma nodig. Die scaled alles wat ie binnen krijgt toch naar zijn eigen native resolutie. Als je denkt dat de scaler/deinterlacer van je videokaart beter is, moet je die het werk laten doen. In principe genereert hij het signaal, dus zal ie wel op een of andere manier in te stellen zijn.
En de BluRay drives dit ik tot nu toe gezien heb, kunnen ook DVD's en CD's afspelen.

Ik denk zelf dat ik toch maar een combodrive neem die ook HD-DVD aan kan. Het mag dan wel zo goed als gedaan zijn met het format (LG en Samsung gaan nog gewoon door btw), dat neemt nog niet weg dat er een aantal titels zijn die alleen op HD-DVD zijn verschenen. Straks komt er een leuke opruiming, en heb je voor een prikkie een paar leuke HD-DVD's.

Verwijderd

Hmm, ik heb mn Ati 3450 binnen, maar hier zit dus geen dvi to hdmi dongle bij.. Kan ik elke dvi to hdmi gebruiken om ook audio via hdmi te krijgen? Of zijn er dingen waarop ik moet letten?

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Ik blijf me zelf herhalen, maar de kasten die jij geselecteert hebt (niet de barebone) zijn niet stil. De harde schijven worden op het metaal geschroeft en gaan daardoor resoneren en de activiteit zal door de kast beter hoorbaar zijn.

Ik heb een Origen AE H6 en zelfs daar heb ik dat resoneer probleem. Erg jammer, ik zou dus ook goed kijken naar een oplossing met een dempende hdd rack. Of een SSD HDD gebruiken :9
Pagina: 1 ... 21 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet gemaakt voor zogenaamde 'welke moet ik nemen?' vragen (zie CSL Beleid). Ga dus niet een lijstje specs posten met de vraag of het goed is!