Maar ja, dat heb ik ook nog niet gehad met mijn E4300Dracula schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:45:
[...]
Dat kan ik bevestigen heb zelf de E8400 en ben nog geen film serie of wat dan ook tegen gekomen waar hij problemen mee had.
Voor wat mijn setup precies moet je maar ff wat terug bladeren in dit topic.
Tipje, als je tools wilt gebruiken om je DVD drive langzamer te laten draaien (om stiller te worden) dan werken ze meestal beter bij ROM drivers dan bij (Re-)Writers. Dat is tenminste mijn ervaring.el-jorge schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:47:
Bestaat er nog zoiets als een audiofiele dvd-drive?
Ik ben bezig met een stille pc, maar die zal gelijk als mediacentre ingezet gaan worden, vandaar mijn vraag hier.
Ik zat er eerst aan te denken om 2 Lite-On LH-20A1s of Samsung SH-S203B (de voorkeur gaat uit naar de Lite-On). Maar misschien is het handiger om een brander en een echte speler te plaatsen, ik heb er echter nog maar weinig over kunnen vinden, dus zou het uitmaken?
Dat wist is ik idd al, maar dat hoort wel bij de overweging om een gewone dvd-rom te nemen ipv een brander, het valt me namenlijk op dat veel mensen hier gewoon een brander erin zetten.obsidian schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 11:37:
[...]
Tipje, als je tools wilt gebruiken om je DVD drive langzamer te laten draaien (om stiller te worden) dan werken ze meestal beter bij ROM drivers dan bij (Re-)Writers. Dat is tenminste mijn ervaring.
Maar het belangrijkste zijn dan de audiofiele kwaliteiten, ik hoop dat iemand daar iets over kan zeggen?
Spielerei...
Volgens mij spelen de meeste mensen gewoon door de Pata of Sata kabel heen hun dvd's af dus steek liever wat geld in een goede geluidskaart ipv in een extra lezer want het verschil ga je er niet in horen.el-jorge schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 13:23:
[...]
Dat wist is ik idd al, maar dat hoort wel bij de overweging om een gewone dvd-rom te nemen ipv een brander, het valt me namenlijk op dat veel mensen hier gewoon een brander erin zetten.
Maar het belangrijkste zijn dan de audiofiele kwaliteiten, ik hoop dat iemand daar iets over kan zeggen?
En niet vergeten extra dikke vergulde sata kabels te nemen, dat verbetert de geluidskwaliteit drastisch!
Tsja...op zich zegt dat nog niets natuurlijk. Ik zie op FTD een hoop bedroevende 'HD' films voorbij komen. Sommige halen niet eens de bitrate van een goede DVD. En anderen zijn tenenkrommend slecht gecomprimeerd. Misschien zijn de makers mensen met een of andere ranzige LCD die slecht beeld gewend zijn, maar ik zie heel erg duidelijk dat het een stuk slechter is dan de BluRay's (originelen) die ik afspeel. En die zitten op de ondergrens al op 10-15Mbps en pieken naar 30Mbps.obsidian schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 11:32:
[...]
Maar ja, dat heb ik ook nog niet gehad met mijn E4300
Ik kan op mijn P4 2.8Ghz (single core) ook probleemloos 'HD' afspelen...maar dat bleken ook zwaar gecomprimeerde rips te zijn. Nowhere near 'echte' HD content. Dit vertroebelt de discussie over wat nodig is voor het afspelen van HD content nogal. Lijkt me nuttig om een aantal files te pakken die als benchmark kunnen dienen. Dat moeten dan goede rips zijn, die niet verkloot zijn door verkeerde instellingen of switches. Want volgens mij is het een kunst apart om een goede rip te maken. Ik snap er in ieder geval geen zak van (veel te ingewikkeld).
Dit zeg ik niet om je setup af te kraken hoor, maar het is gewoon maar net wat je onder HD verstaat. Anderen rapporteren een cpu belasting van 80% bij hoge bitrates met een E8400, vandaar.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Al zou je het wel zeggen om mijn setup af te kraken, het zal mij m'n reet roesten eigenijk 
Maar het viel me gewoon op dat veel mensen zo'n zware CPU uitkiezen terwijl ik met mijn E4300 en 8600GT tot nu toe alles heb af kunnen spelen wat ik ben tegen gekomen
Maar het viel me gewoon op dat veel mensen zo'n zware CPU uitkiezen terwijl ik met mijn E4300 en 8600GT tot nu toe alles heb af kunnen spelen wat ik ben tegen gekomen
Wellicht lezen ze de titel van dit topic: "Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid"obsidian schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:26:
.....
Verwijderd
kaajee schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:38:
[...]
Wellicht lezen ze de titel van dit topic: "Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid"
@obsidian: Dan ben je nog vrij lichte dingen tegen gekomen 
@noks: Jij had het over een htpc behuizing die zou geschikt zijn voor 6 hdd's?
http://azerty.nl/producte...51/34678/sst-lc17b-c.html
[ Voor 67% gewijzigd door MoRz op 13-02-2008 15:48 ]
Tja, hoe ver wil je de toekomst aankunnen dan?kaajee schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:38:
[...]
Wellicht lezen ze de titel van dit topic: "Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid"
Geen idee wat de bitrate is van de films die ik heb, zijn daar tooltjes voor om dat makkelijk te kunnen zien? Kan G-Spot ook HD films aan? Dan zal ik wel even kijken....MoRz schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:45:
Maar...kun je iets zeggen over de bitrate van hetgeen je tot nu toe bent tegengekomen (en de bijbehorende CPU belasting bij het afspelen). Ik heb ook zat content gezien die full bitrate zijn, maar het merendeel is behoorlijk gecomprimeerd en komt niet boven de 15Mpbs uit (piek). En ik neem aan dat je niet zomaar alles download van los en vast zit.obsidian schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:26:
Ik vind het wel interesant om te weten wat er nu exact nodig is.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Superbedankt ! Ziet er erg goed uit en nog voor een mooi prijsje !MoRz schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:45:
jaobsidian schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 16:01:
[...]
Geen idee wat de bitrate is van de films die ik heb, zijn daar tooltjes voor om dat makkelijk te kunnen zien? Kan G-Spot ook HD films aan? Dan zal ik wel even kijken....
Verwijderd
Je vergeet toch iets belangrijks, ik heb gekozen voor de E8400 vanwege het lage energieverbruik en de lage warmteproductie, dit zijn erg belangrijke zaken voor een HTPC. Uiteraard ook voor de prestaties, ik zeg maar zo je kan het maar hebben.obsidian schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 16:00:
[...]
Tja, hoe ver wil je de toekomst aankunnen dan?En films gaan niet ineens 3 x zo zwaar worden om af te spelen hoor, dus als je nu alles kan afspelen, dan kan je dat ook over pakweg 2 jaar
So, new Intel Core 2 Duo E8000 processors based on 45nm Penryn cores do not have any worthy competitors at this time. They are considerably faster than Core 2 Duo with smaller model numbers and outperform the top AMD Athlon 64 X2 CPUs with overwhelming advantage. Add here their fantastically low power consumption and pretty democratic official pricing and Core 2 Duo E8000 will turn into a potential market hit. It is especially true for Core 2 Duo E8200 and E8400 models.
Voor de geinteresseerden
En die paar tientjes kom ik ook wel weer overheen
Ik heb een Ati (Sapphire) 2900GT besteld, omdat hier via HDMI 5.1 geluid verstuurd kan worden. Nu lees ik alleen op Engelse sites dat-ie erg veel lawaai maakt.. heeft er hier iemand ervaring met een 2900GT?
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Verwijderd
Je kan er altijd nog een andere koeler op zetten, misschien is hij ook wel passief te maken.KhaZ schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 16:29:
Ik heb een Ati (Sapphire) 2900GT besteld, omdat hier via HDMI 5.1 geluid verstuurd kan worden. Nu lees ik alleen op Engelse sites dat-ie erg veel lawaai maakt.. heeft er hier iemand ervaring met een 2900GT?
Ik ben aant kijken voor een TV-kaart.
Hij hoeft niet perse onder Media Center te werken.
Ik zit dus alleen te twijfelen tussen de
Asus My Cinema-P7131
My Cinema-P7131 Hybrid
Hauppauge WinTV-Express
Ik ben alleen nog aan het uitzoeken wat het verschil tussen de 2 Asus kaarten zijn.
Asus My Cinema-P7131
My Cinema-P7131 Hybrid
Hauppauge WinTV-Express
Ik ben alleen nog aan het uitzoeken wat het verschil tussen de 2 Asus kaarten zijn.
Geen digitale TV?timskiej schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 21:30:
Welk programma wil je dan gaan gebruiken? Als je ook wilt gaan opnemen zou ik toch aanraden één met hardwarematige MPEG2 encoder te nemen, anders staat je CPU veel werk te doen, met als gevolg dat ie weer warmer wordt, meer herrie en wellicht lastiger om andere dingen tegelijk te doen......timskiej schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:05:
Nee want we hebben gewoon analoog.
(voor het prijsverschil hoef je het niet te laten.......)
De kaart komt niet in een HTPC behuizing maar in een gewone ATX midi tower (Antec P150)
Dus kwa warmte maakt het me weinig uit. Ik vraag me alleen af hoeveel hij van mijn processor gebruikt? (Athlon 64 3500+ @ 2,4Ghz)
Wordt de processor ook belast als ik gewoon TV kijk? Of alleen wanneer ik aan het opnemen ben.
Ik wil ook af en toe wel iets opnemen.
Welk programma ik ga gebruiken weet ik nog niet. Meestal wordt er wel software bijgeleverd die voldoet of raden jullie mij een ander programma aan.
Welke kaart in dezelfde prijsklasse raden jullie me aan? (Ik bestel bij azerty omdat ik nog meer onderdelen nodig heb)
Dus kwa warmte maakt het me weinig uit. Ik vraag me alleen af hoeveel hij van mijn processor gebruikt? (Athlon 64 3500+ @ 2,4Ghz)
Wordt de processor ook belast als ik gewoon TV kijk? Of alleen wanneer ik aan het opnemen ben.
Ik wil ook af en toe wel iets opnemen.
Welk programma ik ga gebruiken weet ik nog niet. Meestal wordt er wel software bijgeleverd die voldoet of raden jullie mij een ander programma aan.
Welke kaart in dezelfde prijsklasse raden jullie me aan? (Ik bestel bij azerty omdat ik nog meer onderdelen nodig heb)
Kijk op V&A gewoon voor een tweedehandse PVR150 ofzo, die dingen werken primatimskiej schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 21:30:
Asus My Cinema-P7131
My Cinema-P7131 Hybrid
Hauppauge WinTV-Express
Iemand ervaring met deze kasten? Zien er wel aardig uit, onder andere standaard cardreader. Dat mis ik toch wel bij de Antec Fusion. Alleen jammer dat het display geen MCE ondersteunt, dan moet je een ander display monteren.
http://www.nmediapc.com/htpc200.htm
De islam kan uw vrijheid schaden
Hi Wokschotel,
Ziet er inderdaad leuk uit, wel balen dat ik bijna geen HTPC kasten kan vinden die ook 12 cm fans hebben. Ik wil toch een zo stil mogelijk systeem gaan bouwen
De enige die ik kon vinden zijn de bekende 2 Antec kasten. (denk daarom zelf aan de 2480) Als er dus nog andere van dat soort kasten zijn hou ik me natuurlijk aanbevolen:)
Ziet er inderdaad leuk uit, wel balen dat ik bijna geen HTPC kasten kan vinden die ook 12 cm fans hebben. Ik wil toch een zo stil mogelijk systeem gaan bouwen
De enige die ik kon vinden zijn de bekende 2 Antec kasten. (denk daarom zelf aan de 2480) Als er dus nog andere van dat soort kasten zijn hou ik me natuurlijk aanbevolen:)

mrbert
Met de C&Q functie of een soortgelijke snelheidsregeling van een beetje fatsoenlijk moederbord zou je al het geluid een stuk kunnen dempen. En dan stille fans nemen (SilenX bijv), dan maakt het niet uit welk formaat fans je hebt
Ik geloof toch niet dat ik dat helemaal met je eens kan zijn Obs.
Daar is onderandere in deze draad al over geschreven.
Je moet toch een bepalde hoeveelheid lucht per minuut verplaatsen om een gewenste hoeveelheid koeling te halen. Een grote fan kan dan dus langzamer draaien.
Kleine 'stille'fans is vooral door de lagering maar ook deze slijten en waardoor de fans weer meer herrie maken Door het hogere toerental zal dat ook weer in het nadeel werken.
Daar is onderandere in deze draad al over geschreven.
Je moet toch een bepalde hoeveelheid lucht per minuut verplaatsen om een gewenste hoeveelheid koeling te halen. Een grote fan kan dan dus langzamer draaien.
Kleine 'stille'fans is vooral door de lagering maar ook deze slijten en waardoor de fans weer meer herrie maken Door het hogere toerental zal dat ook weer in het nadeel werken.
mrbert
Klopt helemaal
Maar je kiest je onderdelen er ook wel een beetje op uit natuurlijk
(als je slim bent tenminste) Zo moet je geen onderdelen kiezen die bekend staan als heethoofd. Liefst low-power versies zoals de BE serie van AMD. En je fans moeten idd ook geen 40mm fans zijn, want dan kan je het al snel vergeten
Maar stille 60mm fans zijn er toch echt wel hoor...
Enne, je moet natuurlijk ook gewoon reeel zijn! Niet gaan zeuren dat je je pc hoort als je totaal geen omgevingsgeluid hebt, en je binnen een meter van je pc af staat ofzo... Ik weet dat sommige mensen zelfs gaan zeuren wanneer ze (na veel moeite te hebben gedaan) een luchtverplaatsing kunnen horen... Het is een PC met bewegende onderdelen en dingen die koeling nodig hebben.
Enne, je moet natuurlijk ook gewoon reeel zijn! Niet gaan zeuren dat je je pc hoort als je totaal geen omgevingsgeluid hebt, en je binnen een meter van je pc af staat ofzo... Ik weet dat sommige mensen zelfs gaan zeuren wanneer ze (na veel moeite te hebben gedaan) een luchtverplaatsing kunnen horen... Het is een PC met bewegende onderdelen en dingen die koeling nodig hebben.
Is een mooi kastje die 2480, de fannen hebben drie standen en de laagste stand is al snel genoeg.mrbert schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 13:25:
Hi Wokschotel,
Naast je op de desk hoor je ze wel maar de boxed processor fan maakt meer lawaai.
maar Qfan conrol hielp daarbij en in het kastje onder de tv (achterkant open) hoor ik hem niet of nauwelijks. Hij is wel 1 cm breder dan mijn versterker. Kostte €74,95 bij een shop waarbij niet alles in de pricewatch staat.
Welke shop is dat dan? Voor die prijs heb ik hem nog niet gezienbouwfraude schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 21:07:
[...]
Is een mooi kastje die 2480, de fannen hebben drie standen en de laagste stand is al snel genoeg.
Naast je op de desk hoor je ze wel maar de boxed processor fan maakt meer lawaai.
maar Qfan conrol hielp daarbij en in het kastje onder de tv (achterkant open) hoor ik hem niet of nauwelijks. Hij is wel 1 cm breder dan mijn versterker. Kostte €74,95 bij een shop waarbij niet alles in de pricewatch staat.
Ik heb de voorloper van dat apparaat, staat deze kast naastDat zijn hele mooie, stijlvolle cases. Echter, in mijn rack staat dit er boven (of eronder):
[afbeelding]
Ik wil dus graag een case die een klein beetje die stijl volgt. Helemaal hetzelfde gaat natuurlijk niet, maar het moet niet teveel afwijken. Ik heb nu ook wel een paar afwijkende dingetjes staan, maar die zijn klein en gaan er straks allemaal uit. Er komt dan een redelijk prominente HTPC te staan. Qua formaat zou het de Omaure TF11 moeten worden. Heel mooi, retestrak, maar ja...het past niet...

Silverstone LC17
Er zijn altijd mooiere, en iedereen heeft een andere smaak, ding heeft maar 2 led's, ruimte zat binnenin, plek voor 2dvd spelers, 4x usb netjes achter een kleppie
Verwijderd
Vandaag een mailtje gehad van Origen over welke module er nu in de de kasten zit.
Dear Sir,
All our units ship with either a VFD or TFT IR module combination, so the S16V will come with the VF210.
Best regards,
OrigenAE Support Team
Ga het vd week zelf zien, als het goed is wordt de kast vandaag opgestuurd.
Dear Sir,
All our units ship with either a VFD or TFT IR module combination, so the S16V will come with the VF210.
Best regards,
OrigenAE Support Team
Ga het vd week zelf zien, als het goed is wordt de kast vandaag opgestuurd.
Uiteraard moet het er wel een beetje mooi uitzien. Ik will ook iets gaan bouwen gebaseerd op de nieuwe 45 nm CD2 (8400) Maar bedoel je dat over een half jaar de 80mm fans nog net zo stil zullen zijn als 120mm versies bij de zelfde luchtverplaatsing? Die eerst genoemden zullen schat ik ongveer 2 keer zo snel moeten draaien voor een vergelijkbare hoeveel heid lucht? (ongeveer halve oppervlakte)obsidian schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 15:09:
Klopt helemaalMaar je kiest je onderdelen er ook wel een beetje op uit natuurlijk
(als je slim bent tenminste) Zo moet je geen onderdelen kiezen die bekend staan als heethoofd. Liefst low-power versies zoals de BE serie van AMD. En je fans moeten idd ook geen 40mm fans zijn, want dan kan je het al snel vergeten
Maar stille 60mm fans zijn er toch echt wel hoor...
Inderdaad de lucht verplaatsing zal er wel bij moeten horen:) En als ik um op een meter echt niet meer hoor is dat ook prima. Alleen heb ik een paar jaar geleden dus een stille PC laten bouwen omdat ik het zeker goed wilde hebben Die hoorde ik op 1 meter nauwelijks in een stille kamer maar dat ding maakte onderhand een geluid dat ik op 5 meter afstand nog hoor en het meeste was dus van de kleinere 60 mm fans. Die heb ik dus moeten vervangen. Vandaar mijn huiver voor kleine fans voor een HTPC die staat namelijk wel heel de dag aan denk ikEnne, je moet natuurlijk ook gewoon reeel zijn! Niet gaan zeuren dat je je pc hoort als je totaal geen omgevingsgeluid hebt, en je binnen een meter van je pc af staat ofzo... Ik weet dat sommige mensen zelfs gaan zeuren wanneer ze (na veel moeite te hebben gedaan) een luchtverplaatsing kunnen horen... Het is een PC met bewegende onderdelen en dingen die koeling nodig hebben.
mrbert
Wat dacht je van de boel schoonhouden? Het is jammer dat er blijkbaar geen HTPC cases zijn die uitneembare filtertjes hebben. Mijn Thermaltake tower heeft een aantal fans, waarvan de intakes een filter hebben. Zo komt er binnen heel weinig stof. Dát maakt de boel ook luidruchtig. Het gaat overal op zitten en vermindert het effect van de koeling. Dus als je dat niet hebt, regelmatig even de boel open maken en met de stofzuiger er doorheen. Wel de fans vasthouden als je er de stofzuiger op zet, anders fik je de lagers op.mrbert schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 09:22:
Alleen heb ik een paar jaar geleden dus een stille PC laten bouwen omdat ik het zeker goed wilde hebben Die hoorde ik op 1 meter nauwelijks in een stille kamer maar dat ding maakte onderhand een geluid dat ik op 5 meter afstand nog hoor en het meeste was dus van de kleinere 60 mm fans.
[ Voor 0% gewijzigd door mphilipp op 15-02-2008 13:38 . Reden: Voor legolas nog even onderstreept dat het over HTPC cases gaat ]
Met Speedfan kan ik de fans niet bedienen. Het gaat wel met de CPU fan, maar de overige fans (aansluitingen 'chasis fan' en 'power fan' niet.
Ik heb een mobo Asus M2A-VM HDMI. Ligt dit aan speedfan of aan de mobo?
Leeg
Aan het moederbord. Enige optie is een hardwarematige fan controller of stillere fans nemen.........BlackiE1982 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 11:16:
Met Speedfan kan ik de fans niet bedienen. Het gaat wel met de CPU fan, maar de overige fans (aansluitingen 'chasis fan' en 'power fan' niet.
Bedankt. Daar was ik al bang voor. Ze zijn al stil, maar stiller kan altijd.kaajee schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 11:29:
[...]
Aan het moederbord. Enige optie is een hardwarematige fan controller of stillere fans nemen.........
Leeg
Verwijderd
Antec P180 heeft 2 van die stoffilters aan de voorkant. echter is dat geen case voor een HTPC maar dat terzijde....mphilipp schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:46:
[...]
Wat dacht je van de boel schoonhouden? Het is jammer dat er blijkbaar geen cases zijn die uitneembare filtertjes hebben. Mijn Thermaltake tower heeft een aantal fans, waarvan de intakes een filter hebben. Zo komt er binnen heel weinig stof. Dát maakt de boel ook luidruchtig. Het gaat overal op zitten en vermindert het effect van de koeling. Dus als je dat niet hebt, regelmatig even de boel open maken en met de stofzuiger er doorheen. Wel de fans vasthouden als je er de stofzuiger op zet, anders fik je de lagers op.
En laat deze thread daar nu juist over gaan...maar dat terzijde...Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:14:
[...]
Antec P180 heeft 2 van die stoffilters aan de voorkant. echter is dat geen case voor een HTPC maar dat terzijde....
(mijn eigen case heeft het ook zei ik al)
Verwijderd
Op welke resolutie heb je jou scherm staan 1920 x 1080 ?Dracula schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:45:
[...]
Dat kan ik bevestigen heb zelf de E8400 en ben nog geen film serie of wat dan ook tegen gekomen waar hij problemen mee had.
Voor wat mijn setup precies moet je maar ff wat terug bladeren in dit topic.
Ik heb zelf de onderstaande configuratie:
P5E-vm hdmi
Intel Core2Dual E6550 2.33Ghz
2GB DDR2 667
Echter het afspelen van HD x264 1080p films is alles behalve vloeiend, ik heb dan wel de resolutie op
1920 x 180. En daarnaast heb ik ffdshow en Coreavc geprobeerd op vista.
heb je wel de nieuwe CoreAVC Pro? Die kan dual cores hebben
Verwijderd
Ja, dit heb ik inderdaad gedaan. Wat me wel opvalt als ik het schermpje (film) niet beeldobsidian schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 16:13:
heb je wel de nieuwe CoreAVC Pro? Die kan dual cores hebben
vullend doe. Dus zeg maar klein hou, dat zie ik dat het beeld wel vloeiend loopt. Zou het
toch te maken kunnen hebben met de CPU? Want ik heb het vermoeden dat niemand
de resolutie 1080p insteld op haar/zijn mediacenter.
Verwijderd
Wat je even moet doen is een film draaien waarvan je weet dat hij niet vloeiend loopt, windows taakbeheer openen en even kijken wat de cpu load is, dan weet je wat meer.Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 16:53:
[...]
Ja, dit heb ik inderdaad gedaan. Wat me wel opvalt als ik het schermpje (film) niet beeld
vullend doe. Dus zeg maar klein hou, dat zie ik dat het beeld wel vloeiend loopt. Zou het
toch te maken kunnen hebben met de CPU? Want ik heb het vermoeden dat niemand
de resolutie 1080p insteld op haar/zijn mediacenter.
Verwijderd
Je had helemaal gelijk, wanneer de film niet meer vloeiend ging lopen/stotteren kwan de CPU op meer dan 90 tot 100%. Ik heb dus een core2dual E6550 2.33Ghz2, en vista ultimate. Wat zou verstandig zijn, processor upraden naar 3Ghz core2dual? Iemand dit daaien op vista zonderVerwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 18:45:
[...]
Wat je even moet doen is een film draaien waarvan je weet dat hij niet vloeiend loopt, windows taakbeheer openen en even kijken wat de cpu load is, dan weet je wat meer.
problemen? lk vraag me af of die 733Mhz verschil uit zou maken?
Verwijderd
Meest simpele manier om dat uit te vinden is de proc iets te overklokken, mijn E6600 loopt op 3,1GHz en ik speel alles vloeiend af met media player classic en mediaportal. Ik gebruik voor x264 coreAVC en de cpu load in de beruchte vogelscene is dan 70%. Videokaart is een 8800GTS 640MbVerwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 22:32:
[...]
Je had helemaal gelijk, wanneer de film niet meer vloeiend ging lopen/stotteren kwan de CPU op meer dan 90 tot 100%. Ik heb dus een core2dual E6550 2.33Ghz2, en vista ultimate. Wat zou verstandig zijn, processor upraden naar 3Ghz core2dual? Iemand dit daaien op vista zonder
problemen? lk vraag me af of die 733Mhz verschil uit zou maken?
De Antec 2480 kast kost €74,95 bij cool-prices.Almering schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 07:23:
[...]
Welke shop is dat dan? Voor die prijs heb ik hem nog niet gezien
Andere MCE gerelateerde dingen die ik tegen kwam:
Bij Gistron is een duitse microsoft remote 14,90 (slechts een paar duitse knopjes) en trust kb-2950 remote keyboardje €34,90 (met wat gammele dongle verder doet ie het wel)
[ Voor 28% gewijzigd door bouwfraude op 16-02-2008 14:38 . Reden: Iets duidelijker geformuleerd ]
Hij heeft het volgens mij over die case, Antec 2480, hoor........bouwfraude schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 02:02:
[...]
Bij cool prices en bij gistron is de microsoft remote niet te duur (op de duitse versie zitten maar een paar duitstalige knopjes) en en trust kb-2950
Alles binnen op de FloppyDTV-C na die weer eens op een lange levertijd staat.
'k zal eens kijken of ik vandaag kan gaan bouwen en zien of ik wat pics voor jullie kan regelen.
Zit alleen nog wat te twijfelen over 32 of 64bit Vista en wel of geen Media Portal.
Iemand overtuigende argumenten?
[ Voor 17% gewijzigd door -Leon- op 16-02-2008 10:38 ]
Verwijderd
Top!-Leon- schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 10:27:
![]()
![]()
en TNT post stond net aan de deur met mijn OrigenAE S16T
![]()
![]()
![]()
'k zal eens kijken of ik vandaag kan gaan bouwen en zien of ik wat pics voor jullie kan regelen.
Ben erg benieuwd, succes
Toevallig bij Pim's?
Mijn status staat al 2 dagen op uit leverbaar, wacht ook op mijn kast
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2008 10:40 ]
Ja, had de processor (E8400) & de kast besteld bij Pims omdat die 2-5 dagen levertijd had.Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 10:37:
[...]
Top!
Ben erg benieuwd, succes
Toevallig bij Pim's?
Mijn status staat al 2 dagen op uit leverbaar, wacht ook op mijn kast
Rest bij Azerty gehaald, en toen ik daar van de week was hadden ze net E8400's binnen gekregen, dus maar gelijk meegenomen.
De kast stond al kleine week gereserveerd, dus die vast laten versturen, nu alleen nog wachten op de FloppyDTV-C tenzij ik die ergens anders kan halen, want opschieten doet het niet
2-2-2008 besteld
Is DVB-C niet lastiger met de Windows Media Centers?-Leon- schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 10:27:
![]()
![]()
en TNT post stond net aan de deur met mijn OrigenAE S16T
![]()
![]()
![]()
Zit alleen nog wat te twijfelen over 32 of 64bit Vista en wel of geen Media Portal.
Iemand overtuigende argumenten?
Ik zit zelf al te twijfelen of ik wel Vista zou moeten nemen. Ik ben er niet zo van overtuigd dat je niet tegen extra problemen op gaat lopen als je met Vista werkt. Drivers enzo. Vooral 64bit. Moeten dan niet alle drivers ook 64bit zijn? Wat heeft 64bits verder voor toegevoegde waarde voor een media center? Volgens mij nul. Ik vraag me ook af of Vista überhaupt iets toevoegt aan een media center? Is het niet alleen maar groter, trager en meer van hetzelfde?
Die van mij ga ik puur en alleen voor media center toepassingen gebruiken, dus ik denk dat Vista me alleen maar in de weg zou zitten. Of is Vista minder zwaar voor geheugen en cpu dan XP?
Verwijderd
Ai, ik had ze 1 februari besteld, en heb ze nu een week in huis, was net op tijd dus.-Leon- schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 11:16:
[...]
nu alleen nog wachten op de FloppyDTV-C tenzij ik die ergens anders kan halen, want opschieten doet het niet
2-2-2008 besteld
even of topic:
Duurde het versturen van de kast lang? Stond bij mij al donderdag avond op uit leverbaar, dus ingepakt.
Daar staat het nu ook nog op, zal je net zien dat ze de status vergeten zijn te veranderen en TNT hier voor de deur staat als ik er niet ben
Verwijderd
Ik heb ook zitten twijfelen vista of XP.
Uiteindelijk besloten XP erop te zetten, ik ga mediaportal draaien en voor mij heeft vista op een HTPC geen toegevoegde waarde, internet doe ik wel op mijn pc of laptop. Gaat overigens wel een Pliek XP ultimate versie op met media center 2005 geintregeerd just in case
Uiteindelijk besloten XP erop te zetten, ik ga mediaportal draaien en voor mij heeft vista op een HTPC geen toegevoegde waarde, internet doe ik wel op mijn pc of laptop. Gaat overigens wel een Pliek XP ultimate versie op met media center 2005 geintregeerd just in case
Mijne stond al een week op gereserveerd leverancier. Aangezien ik ook nog een FloppyDTV-C in bestelling heb, heb ik gevraagd om een deel-levering (afgelopen maandag mail verstuurd.)Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 11:25:
[...]
even of topic:
Duurde het versturen van de kast lang? Stond bij mij al donderdag avond op uit leverbaar, dus ingepakt.
Daar staat het nu ook nog op, zal je net zien dat ze de status vergeten zijn te veranderen en TNT hier voor de deur staat als ik er niet ben
Gistermorgen kreeg ik mail dat hij via TNT post aangeboden was, gisteravond vanaf 11 uur kon ik track-en-trace volgen, en vanmorgen
Ik begreep van PIM's dat de leverancier aan hun levert, en zij daarna rechtstreeks weer doorsturen naar klant ('k had namelijk ook al gebeld hoe lang het ongeveer zou duren).
[ Voor 10% gewijzigd door -Leon- op 16-02-2008 11:39 ]
Ik moet zeggen: WOW !! Die kast is echt superstrak afgewerkt, overal rubbertjes tussen en zelfs zachte fluweel-tape op de rond bovenlangs zodat de deksel moeiteloos schuift.
Hier de eerste paar pics van de kast:
Inhoud doos:

Achterkant:

Voorkant:

Ventilatie linker zijkant (HDD intake fan):

Binnenkant:

En voordat je hem mag vastpakken van OrigenAE:

Conclusie: Degelijk, stevig, goed afgewerkt, mooi materiaal en compleet
Hier de eerste paar pics van de kast:
Inhoud doos:

Achterkant:

Voorkant:

Ventilatie linker zijkant (HDD intake fan):

Binnenkant:

En voordat je hem mag vastpakken van OrigenAE:

Conclusie: Degelijk, stevig, goed afgewerkt, mooi materiaal en compleet
Is er ergens een lijstje met goed werkende software voor HTPC's
Ik heb deze
gevonden maar daar zit niet veel bij wat ik wil of kan gebruiken
(touchscreen 'beperkingen')
Misschien iets voor in de TS..
Ik heb deze
gevonden maar daar zit niet veel bij wat ik wil of kan gebruiken
(touchscreen 'beperkingen')
Misschien iets voor in de TS..
mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P
ik ben ook van plan om een htpc te kopen. ik heb er totaal geen ervaring mee en ik hoop dat jullie mij misschien wat tips/op en aanmerkingen kunnen geven.
ik had de volgende setup in de gedachten :
Daar moet dan nog een floppydtv kaartje bij om netjes tv te kijken. Mijn grootste zorgen is eigenlijk of het wel stil genoeg is. en snel genoeg is om al het hd content af te spelen
.
ik sta verder open voor alle oplossingen dus ook voor een totaal andere setup hou ik me aanbevolen
Alvast bedankt
ik had de volgende setup in de gedachten :
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Antec Fusion (mATX, 430W, Zilver/Zwart) | € 152,80 | € 152,80 |
1 | Asus P5K-VM | € 79,34 | € 79,34 |
1 | Club3D HD 2600PRO Passive | € 59,19 | € 59,19 |
1 | Corsair TWIN2X2048-6400C4 2GB (2x 1GB) DDR2 | € 46,36 | € 46,36 |
1 | Intel Core 2 Duo E8400 | € 164,- | € 164,- |
1 | Samsung SpinPoint T166, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ) | € 80,80 | € 80,80 |
1 | Scythe Ninja Mini | € 29,90 | € 29,90 |
Importeren | Totaal | € 612,39 |
Daar moet dan nog een floppydtv kaartje bij om netjes tv te kijken. Mijn grootste zorgen is eigenlijk of het wel stil genoeg is. en snel genoeg is om al het hd content af te spelen
ik sta verder open voor alle oplossingen dus ook voor een totaal andere setup hou ik me aanbevolen
Alvast bedankt
Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.
Ik zou eerder voor een Asus P5K gaan ipv de VM versie.
Je koopt zelf een losse videokaart (2600pro) wat is de toegevoegde waarde van een intel chipset G33 dan nog?
Je koopt zelf een losse videokaart (2600pro) wat is de toegevoegde waarde van een intel chipset G33 dan nog?
ik heb voor de vm serie gekozen omdat dat een mATX moederbord is. ik zie zo snel geen asus p5k die mATX is zonder de toevoeging VM?
en onboard video kan ik toch gewoon uit zetten in de bios?
en onboard video kan ik toch gewoon uit zetten in de bios?
[ Voor 19% gewijzigd door GoTman op 16-02-2008 12:39 ]
Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.
Waarom mini als full ATX ook past?
Edit: kan je uitzetten maar blijft wel stroom gebruik AFAIK
Jouw config lijkt verdacht veel op mijn htpc die ik binnenkort wil gaan bestellen.
Edit: kan je uitzetten maar blijft wel stroom gebruik AFAIK
Jouw config lijkt verdacht veel op mijn htpc die ik binnenkort wil gaan bestellen.
[ Voor 78% gewijzigd door jordi.c op 16-02-2008 12:41 ]
hmmz ik dacht dat in die antec alleen maar mATX kon.
Maar als er ook gewoon ATX is past heb je natuurlijk volkomen gelijk
Maar als er ook gewoon ATX is past heb je natuurlijk volkomen gelijk
Jep dat moet gewoon passen, daarom ga ik ook voor de P5K en niet de mATX.
Btw. de Scythe Minja pas precies
Is het nodig om 2x FloppyDTV's in je systeem te plaasen voor gelijktijdige opname/weergave van Digital TV via @Home?
Ik lees dat veel mensen het ook met 1x kaart kunnen doen terwijl volgens hardware.info het een 'must' is om 2x van die kaarten in je systeem te plaatsen.
Btw. de Scythe Minja pas precies
Is het nodig om 2x FloppyDTV's in je systeem te plaasen voor gelijktijdige opname/weergave van Digital TV via @Home?
Ik lees dat veel mensen het ook met 1x kaart kunnen doen terwijl volgens hardware.info het een 'must' is om 2x van die kaarten in je systeem te plaatsen.
[ Voor 55% gewijzigd door jordi.c op 16-02-2008 12:46 ]
in de Antec fusion past geen full atx. Toch?jordi.c schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 12:39:
Waarom mini als full ATX ook past?
Oeps mijn fout:
# Motherboard: Micro ATX form Click
# Motherboard: Micro ATX form Click
Voor zover ik weet wel, het is geen dual-tuner, dus 2 kaarten (+ 2x AlphaCript CAM + 2x smartcard @home) nodig om tegelijk TV te kunnen kijken + opnemen.jordi.c schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 12:43:Is het nodig om 2x FloppyDTV's in je systeem te plaasen voor gelijktijdige opname/weergave van Digital TV via @Home?
Valt mee. heb nu een goeie HD-Decoder van Samsung. Die kosten 200-250 EURO, de FloppyDTV-C (140,-) + CAM (99,-) zitten dus rond dezelfde prijs, en dan kan je ook nog eens opnemen
Als je 2 dingen tegelijk wilt doen heb je nu ook 2 decoders nodig, of 1 met HDD erin.
De enige Decoder met HDD erin (Samsung) heeft geen upscaling en geen HDMI aansluiting, waardoor de kwaliteit weer minder mooi is.
** EDIT **
Loop al tegen 1 probleem aan met de OrigenAE S16T:
Er zit een aluminium bezel (frontje voor DVD-Rom) bij, de standaard past helaas net niet in de kast.
Het probleem is de eject-button in the kast. Daar zit een metalen klipje aan vast en raakt de eject button van de DVD-speler dus niet
Gefixed
[ Voor 50% gewijzigd door -Leon- op 16-02-2008 14:17 ]
je kan altijd met 1 kaartje beginnen. je kan dan wel opnemen en kijken tegelijk maar alleen naar het programma wat je aan het opnemen bent
ben trouwens benieuwd hoeveel geluid deze setup maakt. mischien iemand met ongeveer dezelfde setup die daar wat over kan zeggen?
Thanks to our special "MCE Driver" our products are completely integrated in Windows Media Centermphilipp schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 11:23:
[...]
Is DVB-C niet lastiger met de Windows Media Centers?
Ik zit zelf al te twijfelen of ik wel Vista zou moeten nemen. Ik ben er niet zo van overtuigd dat je niet tegen extra problemen op gaat lopen als je met Vista werkt. Drivers enzo. Vooral 64bit. Moeten dan niet alle drivers ook 64bit zijn? Wat heeft 64bits verder voor toegevoegde waarde voor een media center? Volgens mij nul. Ik vraag me ook af of Vista überhaupt iets toevoegt aan een media center? Is het niet alleen maar groter, trager en meer van hetzelfde?
Die van mij ga ik puur en alleen voor media center toepassingen gebruiken, dus ik denk dat Vista me alleen maar in de weg zou zitten. Of is Vista minder zwaar voor geheugen en cpu dan XP?
64-bit heeft de voorkeur omdat de processor natuurlijk 64-bit is. Daarnaast ondersteund hij dan de volledige 4GB geheugen. Verder heeft het idd weinig voordelen aangezien er met afspelen geen 64bit applicaties worden gebruikt.
'k moet zeggen dat mijn desktop (E6600) ook eerst Vista Ultimate x86 had en met Vista x64 toch wel wat sneller was, vandaar de voorkeur. Verschillende forums gelezen dat de 64bit driver voor de FloppyDTV kaarten goed werken onder Vista MC, maar 'k zit toch nog te twijfelen.
Ik ook hoor... 75 euro bij cool-prices (staat niet in de pricewatch) maar er staat wel meer niet in.kaajee schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 09:34:
[...]
Hij heeft het volgens mij over die case, Antec 2480, hoor........
Net als 4Gb in een Media Center... Ik heb an sich niets tegen Vista, maar ik zie de toegevoegde waarde niet. Voor de veiligheid zou ik liever met XP blijven werken. De meeste software is nog altijd specifiek daarvoor gemaakt. Sommige dingen werken gewoon (nog) niet lekker, dus ik neig eerder naar XP.-Leon- schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 14:07:
64-bit heeft de voorkeur omdat de processor natuurlijk 64-bit is. Daarnaast ondersteund hij dan de volledige 4GB geheugen. Verder heeft het idd weinig voordelen aangezien er met afspelen geen 64bit applicaties worden gebruikt.
Neemt niet weg dat als ik het spul in huis heb, ik het nog wel ga testen met Vista denk ik. Voordat ik mijn Dreambox en Popcorn Hour de deur uit doe kan ik nog wel verschillende dingen uitproberen. Misschien werkt het beter als ik vrees.
64bits heeft verder alleen maar nadelen denk ik, drivers zijn veellastiger te installeren, als het uberhaupt al lukt. En je zult nog heel wat driver installaties moeten doen. Software dat specifiek voor 64bits gemaakt is kom je in dit circuit (HTPC) ook nauwelijks tegen.....-Leon- schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 14:07:
[...]
Thanks to our special "MCE Driver" our products are completely integrated in Windows Media Center
...............
Mijn advies: neem gewoon een 32bits versie; veel probleemlozer..........
Lijkt me inderdaad het beste. Ultimate x86 gaat er wel op.kaajee schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 14:36:
[...]
Mijn advies: neem gewoon een 32bits versie; veel probleemlozer..........
Verwijderd
Ik ben van plan een 3450 te kopen voor in mn HTPC (voor HD-DVD), maar hoe kom ik aan zo'n dvi-hdmi verloop stekkertje (voor audio en video over hdmi)? Kan ik dan gewoon een standaard dvi to hdmi kopen of is er een speciale voor nodig (aangezien er ook audio over moet gaan)?
Weer effe een kleine update van het bouwen:
Het Moederbord is makkelijk in te bouwen. Scythe Ninja Mini is ook makkelijk te bevestigen op het moederbord en past prima in de behuizing:

De HDD's zijn echt super makkelijk te plaatsen en uiteraard alle schroeven voorzien van rubbertjes:

Klepje dicht, schroefjes d'r in en klaar zijn de HDD's:

De voeding, het geheugen en de videokaart d'r in:

De Casefans zijn weer aan te sluiten op de voeding zodat de snelheid automatisch geregeld word.
Dan nog even de stekkers aansluiten en de DVD-drive erin en dan.... hopen dat alles werkt
** EDIT **
En uiteraard (heb ik meestal) werkt het niet
Systeem start wel op, maar 'k krijg geen beeld op mijn monitor. 'k hoor ook geen enkel geluid als hij opstart (geen piepjes of iets dergelijks)...
Systeem is wel fluisterstil zeg
Het Moederbord is makkelijk in te bouwen. Scythe Ninja Mini is ook makkelijk te bevestigen op het moederbord en past prima in de behuizing:

De HDD's zijn echt super makkelijk te plaatsen en uiteraard alle schroeven voorzien van rubbertjes:

Klepje dicht, schroefjes d'r in en klaar zijn de HDD's:

De voeding, het geheugen en de videokaart d'r in:

De Casefans zijn weer aan te sluiten op de voeding zodat de snelheid automatisch geregeld word.
Dan nog even de stekkers aansluiten en de DVD-drive erin en dan.... hopen dat alles werkt
** EDIT **
En uiteraard (heb ik meestal) werkt het niet
Systeem start wel op, maar 'k krijg geen beeld op mijn monitor. 'k hoor ook geen enkel geluid als hij opstart (geen piepjes of iets dergelijks)...
Systeem is wel fluisterstil zeg
[ Voor 12% gewijzigd door -Leon- op 16-02-2008 19:01 ]
Verwijderd
Ik wil een touchscreen(max 10") aansluiten op een htpc. Kun je met zo'n touchscreen hetzelfde bedienen als normaal met de muis?
Iemand ervaring?
Iemand ervaring?
Verwijderd
@ Leon: Echt gaaf systeem!!! Ik krijg zelf de S16V versie dus ik ben benieuwd.
Hoe ging het installeren van de processor/moederbord/koeler etc etc. Ik ga het zelf namelijk voor de eerste keer proberen. dus ik ben benieuwd
Ben ook benieuwd of je alles nog aan de praat krijgt, neem aan van wel. Laat ook even weten waar het aan lag. Misschien kan ik er ook nog wat mee.
suc6 verder
Hoe ging het installeren van de processor/moederbord/koeler etc etc. Ik ga het zelf namelijk voor de eerste keer proberen. dus ik ben benieuwd
Ben ook benieuwd of je alles nog aan de praat krijgt, neem aan van wel. Laat ook even weten waar het aan lag. Misschien kan ik er ook nog wat mee.
suc6 verder
Net alles er weer uit gehaald, processor er weer af, opnieuw Artic Silver ertussen, en nu 1 HD + 1 DVD-Rom + videokaart aansluiten en dan maar hopen dat ie beeld geeftVerwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 20:11:
@ Leon: Echt gaaf systeem!!! Ik krijg zelf de S16V versie dus ik ben benieuwd.
Hoe ging het installeren van de processor/moederbord/koeler etc etc.
Installatie gaat prima, maar blijkbaar werkt nooit iets in 1x bij mij

** EDIT **
Dat gaat weer lekker. Videokaart in desktop en perfect beeld. Oude videokaart in nieuwe HTPC --> slaat niet eens meer aan / geen beeld
Kan het moederbord weer terug/RMA.
[ Voor 16% gewijzigd door -Leon- op 16-02-2008 21:46 ]
Verwijderd
Hoor je wel je schijven opstarten?-Leon- schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 20:27:
[...]
Dat gaat weer lekker. Videokaart in desktop en perfect beeld. Oude videokaart in nieuwe HTPC --> slaat niet eens meer aan / geen beeld
Kan het moederbord weer terug/RMA.
Er zit ook geen speakertje op/aan het moederbord om piep te zeggen...-Leon- schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 17:00:
Yep, die hoor ik wel opstarten. Als ik de monitor uit en aan zet is het enige wat ik zie "no signal".
Dat mijn andere videokaart in die setup ook geen beeld geeft (Hij springt dan helemaal niet aan) lijkt me voldoende te zeggen.
Processor en geheugen al uitgesloten?-Leon- schreef op zondag 17 februari 2008 @ 08:26:
[...]
Yep, die hoor ik wel opstarten. Als ik de monitor uit en aan zet is het enige wat ik zie "no signal".
Dat mijn andere videokaart in die setup ook geen beeld geeft (Hij springt dan helemaal niet aan) lijkt me voldoende te zeggen.
Geheugen wel, heb ik uit deze desktop gehaald. Processor nog niet, maar dan zou die toch helemaal niet aanslaan en had ik toch gewoon bios bootscreen moeten zien? Daarnaast slaat hij met de videokaart uit mijn desktop helemaal niet aan. beide PCI-E sloten geprobeerd, maar geen succes.
[ Voor 23% gewijzigd door -Leon- op 17-02-2008 10:08 ]
Verwijderd
Ik zou even proberen er twee geheugen plakjes uit te halen en verder alles van het bord los te koppelen.Dus alleen de processor en de videokaart met twee stuks geheugen. Als je dan het boot scherm alsnog ziet is er wat anders mis. Je weet maar nooit
Dat heb ik al geprobeerd en dan nog geen beeld. RMA al aangevraagd, het ellendige is dat je gewoon weer niet verder kan. Bij de winkel hebben ze ook geen alternatief op voorraad dus ergens anders maar effe een plankie vandaan toverenVerwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 10:11:
Ik zou even proberen er twee geheugen plakjes uit te halen en verder alles van het bord los te koppelen.Dus alleen de processor en de videokaart met twee stuks geheugen. Als je dan het boot scherm alsnog ziet is er wat anders mis. Je weet maar nooit
Behoorlijk ja, gisteren happy dat die TNT man al vroeg aan de deur stond. Lekker hele dag beetje aan het knutselen geweest met als gevolg dat je alles er 3x in en uit bouwt en nog geen beeld krijgt
'k zou niet weten wat het (naast het moederbord) zou kunnen zijn. Videokaart + geheugen is goed, getest in desktop. HD is goed, komt uit desktop. Voeding is goed. Alles slaat netjes aan (behalve met videokaart uit desktop) maar gewoon geen beeld. Enige manier om de processor te testen is om hem in de desktop te drukken, maar daar heb ik eerlijk gezegd niet veel zin in (en dat is ook niet te hopen met die levertijden van de E8400's), en heb ook bijna geen artic silver meer, dus....
'k houd het op het moederbord.
[ Voor 15% gewijzigd door -Leon- op 17-02-2008 10:54 ]
Ja idd echt klote als ik dat zo lees heb je idd alles wel zo'n beetje uitgesloten en dus zal het moederbord het wel zijn 
zelf ben ik ook weer lekker aan het knutselen geweest met mijn setup. maarja door de langelevertijd van dingen duurt het nog minimaal 20 dagen voordat ik kan beginnen. Grootste probleem is idd de E8400 en die firedtv kaartjes. Verder wou ik ook nog een Club3D Radeon HD 3650 Heatpipe maar die kan ik ook nergens op vooraad vinden
dus ik denk dat ik dan maar voor de Club3D Radeon HD 2600 Pro Passive ga. als dat niet teveel verschil uitmaakt kwa performance?
zelf ben ik ook weer lekker aan het knutselen geweest met mijn setup. maarja door de langelevertijd van dingen duurt het nog minimaal 20 dagen voordat ik kan beginnen. Grootste probleem is idd de E8400 en die firedtv kaartjes. Verder wou ik ook nog een Club3D Radeon HD 3650 Heatpipe maar die kan ik ook nergens op vooraad vinden
Lees deze post van me even door. Daar staan ook 2 links in naar de tests. Volgens mij kan je idd net zo goed voor een 2600PRO/XT kiezen als voor de 36xx serie.GoTman schreef op zondag 17 februari 2008 @ 11:19:Verder wou ik ook nog een Club3D Radeon HD 3650 Heatpipe maar die kan ik ook nergens op vooraad vindendus ik denk dat ik dan maar voor de Club3D Radeon HD 2600 Pro Passive ga. als dat niet teveel verschil uitmaakt kwa performance?
Verwijderd
Ik wil onderstaand systeem gaan bouwen, iemand op- of aanmerkingen?
Schiet maar raak
Samsung SpinPoint F1 750 GB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300 2x
ntel Core 2 Quad Q6600 2.40 GHz, 1066 MHz, 8 MB , Boxed
Vista View Saber 2020 Dual Analog
GeIL DDR2 Ultra Series Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 4, Kit Of 2 (2x??)
Asus P5E-V HDMI
OrigenAE S21T Zwart
Be Quiet! Dark Power Pro 650 Watt, 20+24 Pins, 80 Plus Rating
als koeling
Scythe Ninja Plus Rev. B Aluminium
of
Scythe Processorkoeler Ninja Mini Aluminium, Koper
Iemand enig idee of deze beide passen in deze kast? Of kan ik net zo goed de originele koeling gebruiken.
Schiet maar raak
Samsung SpinPoint F1 750 GB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300 2x
ntel Core 2 Quad Q6600 2.40 GHz, 1066 MHz, 8 MB , Boxed
Vista View Saber 2020 Dual Analog
GeIL DDR2 Ultra Series Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 4, Kit Of 2 (2x??)
Asus P5E-V HDMI
OrigenAE S21T Zwart
Be Quiet! Dark Power Pro 650 Watt, 20+24 Pins, 80 Plus Rating
als koeling
Scythe Ninja Plus Rev. B Aluminium
of
Scythe Processorkoeler Ninja Mini Aluminium, Koper
Iemand enig idee of deze beide passen in deze kast? Of kan ik net zo goed de originele koeling gebruiken.
Mag ik je er even op wijzen dat het aldus het CSL Beleid niet de bedoeling is om 'welke moet ik nemen?'-vragen te stellen?
Dit mag niet in losse topics, maar eigenlijk ook niet in dit soort topics
.
Aan -Moondust- : Wanneer denk je deel 2 klaar te hebben?
Aan -Moondust- : Wanneer denk je deel 2 klaar te hebben?
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Verwijderd
[quote]Thandor schreef op zondag 17 februari 2008 @ 20:50:
Mag ik je er even op wijzen dat het aldus het CSL Beleid niet de bedoeling is om 'welke moet ik nemen?'-vragen te stellen?
Dit mag niet in losse topics, maar eigenlijk ook niet in dit soort topics
.
Ik snap je helemaal, maar ik ging ervan uit dat sommige mensen in dit topic deze behuizing hebben en dus ook info konden leveren, Ik zal het nooit meer doen
Ik snap je helemaal, maar ik ging ervan uit dat sommige mensen in dit topic deze behuizing hebben en dus ook info konden leveren, Ik zal het nooit meer doen

Buiten dit: je config lijkt me een beetje overkill voor een HTPC, mn. de CPU en de voeding.........Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 20:58:
[quote]Thandor schreef op zondag 17 februari 2008 @ 20:50:
Mag ik je er even op wijzen dat het aldus het CSL Beleid niet de bedoeling is om 'welke moet ik nemen?'-vragen te stellen?Dit mag niet in losse topics, maar eigenlijk ook niet in dit soort topics
.
(is ook al vele malen aan de orde geweest in dit topic, dus los van het feit dat je post niet helemaal netjes is, had je je ook wel wat beter kunnen inlezen mi.)
Verwijderd
het gaat toch ook om die op de toekomst is voorbereidkaajee schreef op zondag 17 februari 2008 @ 21:02:
[...]
Buiten dit: je config lijkt me een beetje overkill voor een HTPC, mn. de CPU en de voeding.........
(is ook al vele malen aan de orde geweest in dit topic, dus los van het feit dat je post niet helemaal netjes is, had je je ook wel wat beter kunnen inlezen mi.)
650watt voor een htpc is echt te! 400 zou wat meer voor je zijn en daarmee heb je nog voldoende speling. Cpu is nog wel oke maar voor zon prijs zou ik eerder voor een e8400 gaan.Deze is veel efficienter dan een Q6600, zowel in stroom gebruik als qua mhz/performance verhouding.
Ik zie dat iedereen nog steeds weg is van de Samsung Spinpoints. Ben ik zelf ook al jaren 'fan' van Samsung vanwege hun fluisterstille operatie. Echter, tijden veranderen en je moet steeds kijken of de concurrentie inmiddels niet wat vooruitgang geboekt heeft.
En dat is inmiddels zo. Geheel in lijn met Meneer Goor heeft Western Digital haar Green Power driver uitgebracht. Deze zijn nóg stiller en pakken nóg minder energie. Volgens testen is het de stilste en zuinigste desktop drive die ze getest hebben. Een waardig alternatief dus.
Check de conclusie van een test van Tech Report. Bij Silent PC Review hebben ze 'm ook getest, maar die site pakt even niet op.
Conclusie is in ieder geval dat het niet de snelste drive is (hij doet 5400tpm, ondanks dat WD er nogal schimmig over doet), maar dat boeit op zich niet voor een HTPC. Qua geluid zit ie zo'n beetje 2-4 dB onder de concurrentie. En da's erg veel. Bovendien is ie erg zuinig met stroom. En elke Watt telt natuurlijk. Het is allemaal warmte en energie, en dat moet ergens naartoe/vandaan komen.
Ik ben benieuwd wat het antwoord van Samsung is. Want dit truukje moeten zij ook kunnen natuurlijk...
En dat is inmiddels zo. Geheel in lijn met Meneer Goor heeft Western Digital haar Green Power driver uitgebracht. Deze zijn nóg stiller en pakken nóg minder energie. Volgens testen is het de stilste en zuinigste desktop drive die ze getest hebben. Een waardig alternatief dus.
Check de conclusie van een test van Tech Report. Bij Silent PC Review hebben ze 'm ook getest, maar die site pakt even niet op.
Conclusie is in ieder geval dat het niet de snelste drive is (hij doet 5400tpm, ondanks dat WD er nogal schimmig over doet), maar dat boeit op zich niet voor een HTPC. Qua geluid zit ie zo'n beetje 2-4 dB onder de concurrentie. En da's erg veel. Bovendien is ie erg zuinig met stroom. En elke Watt telt natuurlijk. Het is allemaal warmte en energie, en dat moet ergens naartoe/vandaan komen.
Ik ben benieuwd wat het antwoord van Samsung is. Want dit truukje moeten zij ook kunnen natuurlijk...
Oooo...je gaat met die resterende clockcycles het middel tegen kanker uitknobelen...?Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 22:28:
het gaat toch ook om die op de toekomst is voorbereid
Nee, echt...wat wil je met een quadcore? En over welke toekomst heb je het dan?
Dit is pure kapitaalvernietiging. Koop nu een E8400 en steek die €50 in je zak of in iets nuttigs. Wanneer die E8400 niet meer voldoet, en ik ben benieuwd wanneer dat is want er is tot nu toe nog geen fillempie gevonden dat ie niet fluitend aankon, kun je altijd nog iets snellers kopen. En gezien de prijsontwikkeling zit je dan naar iets heel anders te kijken. Er komt voorlopig ook nog geen nieuwe videostandaard of wat dan ook (opvolgers van BluRay oid), dus daar hoef je ook niet bang voor te zijn. Met een HD2600Pro en een E8400 ben je meer dan voldoende uitgerust voor de komende 2 jaar. Tenzij je ook nog eens games wil gaan spelen op dat ding of ander rekenintensief werk. Maar dan is het geen HTPC meer eigenlijk.
Verwijderd
Net ook alvast wat onderdelen besteld voor m`n HTPC
Als eerste de Silverstone Grandia GD02 case. (met 2 nexus casefans voor de stilte natuurlijk)
check hier: http://www.silverstonetek...ntents.php?pno=gd02&area=
Een Seasonic S12II-430HW voeding
En een Scyte Ninja mini.
O,ja een Sapphire HD2400XT had ik al liggen en nu de rest nog!
Er komt zoiezo ook de Pioneer Blu-ray speler in,
2048MB geheugen, zeer zekers een AMD maar dat komt wel. (over 3 weken jarig
)
Als eerste de Silverstone Grandia GD02 case. (met 2 nexus casefans voor de stilte natuurlijk)
check hier: http://www.silverstonetek...ntents.php?pno=gd02&area=
Een Seasonic S12II-430HW voeding
En een Scyte Ninja mini.
O,ja een Sapphire HD2400XT had ik al liggen en nu de rest nog!
Er komt zoiezo ook de Pioneer Blu-ray speler in,
2048MB geheugen, zeer zekers een AMD maar dat komt wel. (over 3 weken jarig
Heb ik ook naar gekeken. Heel aardig model. M.i. is het front wel geheel van plastic en glimt behoorlijk.Wokschotel schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 09:09:
Iemand ervaring met deze kasten? Zien er wel aardig uit, onder andere standaard cardreader. Dat mis ik toch wel bij de Antec Fusion. Alleen jammer dat het display geen MCE ondersteunt, dan moet je een ander display monteren.
Pros:
- strak design (subjectief)
- goedkoop
- LCD display incl.
- 9 in 1 card reader incl.
- printplaat van MS MCE remote receiver kan in kast gemonteerd worden !
Cons:
- materiaal (veel plastic)
- 2x 60 mm fans voor koeling
- LCD display niet te programmeren !
Ik heb zelf de Omaura TF8, maar voor het geld is zo'n Nmedia kast echt een heel goed alternatief.
Kan die eigenlijk ook al overweg met die nieuwe standaard? Of dmv een FW flash ofzo, want daar kan ik niks over terugvinden.Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 07:21:
Er komt zoiezo ook de Pioneer Blu-ray speler in
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet gemaakt voor zogenaamde 'welke moet ik nemen?' vragen (zie CSL Beleid). Ga dus niet een lijstje specs posten met de vraag of het goed is!
Dit topic is niet gemaakt voor zogenaamde 'welke moet ik nemen?' vragen (zie CSL Beleid). Ga dus niet een lijstje specs posten met de vraag of het goed is!