Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid

Pagina: 1 ... 19 ... 49 Laatste
Acties:
  • 421.814 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-09 09:12
Dracula schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 07:52:
Kleine update.

PC draaid nu.

E8400 met scythe mini ninja
radeon HD2600 pro
2 Gb geheugen
Asus p5e-vm hdmi
Antec fusion 2
2x noctua 12 cm fans op u.l.n.
Update :

Draai nu al een tijdje stabiel met MCE vista met ffdshow, powerdvd, ac3 filter en haali splitter geinstalleerd.

Alles draaid super en heb de processor belasting nog niet boven de 80 % gehad voor langer dan 2 of 3 seconden zelfs niet bij de vogel scene.

Daarnaast koel ik de processor sinds vandaag passief met dus de scythe mini ninja als koel blok en de 2 noctua's op u.l.n. ( 900 rpm dacht ik uit mijn hoofd)

na 20 minuten stress test kwam de temp niet boven de 47 graden (case temp 33).

Ik ben dus zeer te spreken over deze setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07-2024
Waar is die E8400 nog verkrijgbaar tegen een redelijke prijs ? Echt overal zou hij pas 'begin' maart beschikbaar zijn. En dan nog kunnen ze niet garanderen dat er geen prijsstijgingen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasy-Bart
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-07 18:10
Ik heb nu een m-audio revolution 7.1
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1048365251.jpg
Deze heeft naar mijn inziens een S/PDIF coaxiaal.

Mijn receiver heeft een toslink aansluiting.

Hoe kan ik dit oplossen. Vind geen kabel die beide aansluitingen heeft. Heb ik dan een converter nodig??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-09 15:09

mphilipp

Romanes eunt domus

Fantasy-Bart schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 18:01:
Hoe kan ik dit oplossen. Vind geen kabel die beide aansluitingen heeft. Heb ik dan een converter nodig??
Optie 1: Receiver inruilen
Optie 2: Kaart inruilen
Optie 3: converter

Optie 3 is volgens mij een 0-optie vanwege het feit dat je dan een extra converter hebt en dan is het hele voordeel dat je van je dure kaart hebt weg/vermindert. Lijkt me dus niet ideaal en zeker niet zinvol.

Inkopper: voortaan vooraf de connecties checken... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-Moondust- schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 08:59:
[...]
Zo heb ik me ook laten verleiden de Antec Fusion aan te schaffen. Zo te zien zit er op die Thermaltake hetzelfde iMON display.
Het is wel een iMon display, maar volgens mij een iets uitgebreidere. Er kunnen niet alleen tekstregels op, maar er zijn ook een paar vaste symbolen te zien. Niet allemaal even interessant.
Ergens vraag ik me ook af wat het nut is van die displays omdat je op 3.5 meter niets meer kan lezen. Maar de opmerking die Synthdood maakt is interessant: zijn er losse OLED's te koop die op dezelfde manier als iMon aan te sturen zijn, die daarin passen? Want je kunt die case ook kopen zonder de display. En de afstandsbediening heb ik niet nodig, want ik heb hier een mooie Pronto Pro liggen.
Als je op een makkelijke manier een eigen display zou kunnen monteren zou dat heel mooi zijn.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 23:39
Dat iMON display is echt dezelfde als in de Antec Fusion. Mooie kast, maar neem um zonder de iMON als je kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
mphilipp schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 18:36:
[...]
........

Optie 3 is volgens mij een 0-optie vanwege het feit dat je dan een extra converter hebt en dan is het hele voordeel dat je van je dure kaart hebt weg/vermindert. Lijkt me dus niet ideaal en zeker niet zinvol.
.........
Nee hoor, zo'n converter doet helemaal niets met het signaal, behalve een puur digitaal electrisch (coaxiaal) signaal omzetten naar een digitaal optisch (toslink) signaal. Doet helemaal neits af aan welke kaart je daarvoor gebruikt. De converters die op de kaart zitten doen hun werk toch wel, of ze het nou optisch of coxiaal uitsturen. Dus een hele goed optie, de enige relevante mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

kaajee schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 19:47:
Nee hoor, zo'n converter doet helemaal niets met het signaal, behalve een puur digitaal electrisch (coaxiaal) signaal omzetten naar een digitaal optisch (toslink) signaal.
Het heet converteren en er wordt een electrisch signaal (coaxiaal is geen signaal, maar een kabel) omgezet naar een optisch signaal. Bij elke conversie heb je de mogelijkheid van verlies door de omzetting. Dat heb je bij DAC's ook. Vandaar dat je zo'n goede kaart koopt.
Er is daarbij nog een (goede) reden om alleen een coaxiale aansluiting op een kwaliteitskaart te zetten: toslink heeft een probleem dat je gerust een ontwerpfout mag noemen. Hierdoor heb je een vrij redelijke kans op jitter. Coaxiaal heeft dat specifieke probleem niet/veel minder en is daardoor voor high-end toepassingen veel beter geschikt. Misschien mierenneukerij, maar toch. Vandaar mijn kanttekening bij het converteren van het signaal naar een mindere variant.

Het kan natuurlijk zijn dat je er helemaal niets van merkt. Daar gaat het ook niet echt om. Je koopt zo'n kaart omdat je (waarschijnlijk) audiofiel bent. Dan moet je (naar mijn idee) niet gaan lopen prutsen met convertertjes enzo. Koop dan een andere kaart.

Maar goed...we gaan offtopic. Ik denk dat ie hoe dan ook geholpen is. Let's leave it at that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-Moondust- schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 19:01:
Dat iMON display is echt dezelfde als in de Antec Fusion. Mooie kast, maar neem um zonder de iMON als je kan.
Ehhh...toch niet, tenzij de info op de respectievelijke websites niet klopt. De Antec heeft de VFD:
Afbeeldingslocatie: http://www.soundgraph.com/Images/product/oem_02.jpg
En de Zalman heeft een LCD display:
Afbeeldingslocatie: http://www.soundgraph.com/Images/product/oem_03.jpg
Check Soundgraph. Of ben ik nou gek?

Evengoed begint het wél allemaal een beetje op een hoerekast te lijken... ;)

[ Voor 8% gewijzigd door mphilipp op 07-02-2008 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Laatst online: 16-09 20:51
Grappige discussie die je wel vaker in forums ziet. Men denk vaak dat optisch spdif beter is dan coaxiaal spdif terwijl de werkelijkheid precies andersom is. Het enige voordeel van optisch is dat je geen last hebt van storing van magnetische velden en geen last van aardlussen, maar ja met het gemiddelde kabeltje van 25cm tussen cd/dvd/htpc en versterker heb je van die zaken sowieso meestal geen last en dan zijn de twee extra conversies tussen electrisch en optisch alleen maar een bron van jitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
mphilipp schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:49:
[...]

Ehhh...toch niet, tenzij de info op de respectievelijke websites niet klopt. De Antec heeft de VFD:
[afbeelding]
En de Zalman heeft een LCD display:
[afbeelding]
Check Soundgraph. Of ben ik nou gek?

Evengoed begint het wél allemaal een beetje op een hoerekast te lijken... ;)
de fusion V2 heeft het onderste display als ik t goed heb.. dat bovenste plaatje is van de oude fusion denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bakove schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 23:10:
[...]
de fusion V2 heeft het onderste display als ik t goed heb.. dat bovenste plaatje is van de oude fusion denk ik..
Hmmm...dan klopt de site van Antec dus niet.
Aluminum plate front bezel with Vacuum Fluorescent Display (VFD)
Dat moet dus LCD display zijn, zoals te lezen is op de site van de producent van die dingen. Ze hebben blijkbaar gewoon de specs van de 'oude' Fusion overgenomen (en de foto...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op zondag 27 januari 2008 @ 22:54:
[...]

Voor dat geld zou ik er niet aan beginnen, da's nl. al een heel aardig begin voor een 'echte'..........
Ach, ik heb hier zo'n SD11G5 voor m'n neus staan met een Pentium M740, 2GB, Asus 8500GT passief en MS Vista erop en het draait als een tierelier. En met de externe voeding hoor je bijna niets, alleen de harddisk. Als je dat ding onder je TV zet hoor je echt niets.

Maar ik moet toegeven dat ik nog niet zo'n Planet Earth aflevering in HDTV heb bekeken. Zal ik eens doen. Maar moet kunnen met bovenstaande config (volgens de videokaartfabrikant i.i.g. wel)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
mphilipp schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 23:20:
[...]

Hmmm...dan klopt de site van Antec dus niet.

[...]

Dat moet dus LCD display zijn, zoals te lezen is op de site van de producent van die dingen. Ze hebben blijkbaar gewoon de specs van de 'oude' Fusion overgenomen (en de foto...).
Als ik me niet vergis hebben de eerste en tweede versie van de zilveren Antec Fusion een VFD display en heeft de Antec Fusion Black (in feite de tweede versie alleen dan zwart) een LCD display. Het LCD display uit jou post is dus dezelfde als in de Antec Fusion Black. Ik kan um niet aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
synthdood schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:53:
Grappige discussie die je wel vaker in forums ziet. Men denk vaak dat optisch spdif beter is dan coaxiaal spdif terwijl de werkelijkheid precies andersom is. Het enige voordeel van optisch is dat je geen last hebt van storing van magnetische velden en geen last van aardlussen, maar ja met het gemiddelde kabeltje van 25cm tussen cd/dvd/htpc en versterker heb je van die zaken sowieso meestal geen last en dan zijn de twee extra conversies tussen electrisch en optisch alleen maar een bron van jitter.
&
mphilipp schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:17:
[...]

Het heet converteren en er wordt een electrisch signaal (coaxiaal is geen signaal, maar een kabel) omgezet naar een optisch signaal. Bij elke conversie heb je de mogelijkheid van verlies door de omzetting. Dat heb je bij DAC's ook. Vandaar dat je zo'n goede kaart koopt.
Er is daarbij nog een (goede) reden om alleen een coaxiale aansluiting op een kwaliteitskaart te zetten: toslink heeft een probleem dat je gerust een ontwerpfout mag noemen. Hierdoor heb je een vrij redelijke kans op jitter. Coaxiaal heeft dat specifieke probleem niet/veel minder en is daardoor voor high-end toepassingen veel beter geschikt. Misschien mierenneukerij, maar toch. Vandaar mijn kanttekening bij het converteren van het signaal naar een mindere variant.

Het kan natuurlijk zijn dat je er helemaal niets van merkt. Daar gaat het ook niet echt om. Je koopt zo'n kaart omdat je (waarschijnlijk) audiofiel bent. Dan moet je (naar mijn idee) niet gaan lopen prutsen met convertertjes enzo. Koop dan een andere kaart.

Maar goed...we gaan offtopic. Ik denk dat ie hoe dan ook geholpen is. Let's leave it at that.
Idd off topic en we gaan hier niet nog een dicussie voeren over het verschil tussen coaxiaal en optisch s/pdif. DIe is al meer dan genoeg gevoerd. Eén ding wel; jitter treedt pas op bij een digitaal-naar-analoog conversie. En buiten dat: waar hebben we het hier over. Dat verschil wordt door 99,9% van de mensen niet gehoord. En er wordt gesproken over een m-audio revolution 7.1 kaart van nog geen 100eu. Dat is geen dure kaart en ook echt geen audiofiele kaart hoor!! Die 100eu is een fractie van de prijs van DAC's alleen al van een echte audiofiele kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Day
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-01 08:18
synthdood schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 11:03:
[...]

Ik heb dezelfde ervaring met een Dign (Origen) kast. Het VFD display is daar te klein en te donker om nuttig te zijn, terwijl de blauwe led bij de power knop zo fel is dat ie zo ongeveer de hele kamer verlicht. Ik denk dat ik het display een keer ga vervangen met een mooi OLED geval (zal wel wat zagen en boren worden, maar ja, we zijn tenslotte tweakers ;-) ). De power led heb ik inmiddels van diverse lagen melkwitte halftransparante scotchtape voorzien om 'm wat te dimmen. Dat ziet er al een stuk beter uit.
Dat afplakken ziet er volgens mij minder mooi uit dan gewoon het contactje verbreken ;) Bij mn Antec Fusion heb ik het tijdens het bouwen getest, de stekker blijft eruit...

(Antec Fusion, AMD 2400 BE)

De stock koeler van de processor maakt eigenlijk erg veel lawaai vergeleken bij de 2 TriCool fans, ik denk dat ie toch maar verwisseld gaat worden met een Scythe Ninja.

Racism is a symptom of illiteracy. It's in our DNA: the human race is 1, not many.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-Moondust- schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 08:23:
Het LCD display uit jou post is dus dezelfde als in de Antec Fusion Black. Ik kan um niet aanraden.
Ok, doorgestreept. Ik blijf denk ik wel bij die Silverstone LC16 die ik oorspronkelijk had uitgezocht. Die past ook het beste bij mijn Pioneer VSX-AX5Ai-S receiver.

Wat betreft alternatieve displays: ik vond een tip op een ander forum. Een liliput 7" color touchscreen. Kost ongeveer €200. Er zijn kasten te koop waar je zo'n scherm zelf in zou kunnen knutselen. Is wél retecool natuurlijk. Maar ja...je kast wordt dan wel weer tegen de €400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

kaajee schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 09:25:
Idd off topic en we gaan hier niet nog een dicussie voeren over het verschil tussen coaxiaal en optisch s/pdif. DIe is al meer dan genoeg gevoerd. Eén ding wel; jitter treedt pas op bij een digitaal-naar-analoog conversie.
Nee dus. Jitter treedt ook op bij toslink omdat het timing signaal meereist met de datastroom. Zit daar een vertraging in (door bv een slechte fibre, meeste zijn overigens plestik), kan de receiver de stream niet in de juiste volgorde reconstrueren en er kan jitter ontstaan. In het ergste geval uit zich dat in tikjes. Ik ben het met je eens dat het vaak niet/moeilijk hoorbaar is, maar als iemand zich druk maakt om geluid, vind ie dat wél erg belangrijk.

Bij de toenemende bandbreedte van de digitale geluidbronnen wordt dit echter wél steeds belangrijker. En het grappige is dat ze bij HDMI weer precies hetzelfde gedaan hebben. Erg dom. Terwijl er een oplossing is in de vorm van iLink. Die heeft een PQLS waardoor er aan beide kanten een quartz kristal de timing regelt en beide apparaten met elkaar in sync brengt. Jitter is op die manier minimaal. Punt is alleen dat iLink niet voldoende bandbreedt heeft voor de HD formaten. Maar dat had technisch opgelost kunnen worden. Nu heb je nog steeds de situatie dat (lange) HDMI kabels onderling nog steeds voor kwaliteitsverschil kunnen zorgen. Standaard kabels van 1.5-3 meter is nog geen probleem, maar lange afstanden kunnen dus voor problemen zorgen. Lang leve het digitale tijdperk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

DrDDay schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 10:37:
[...]

Dat afplakken ziet er volgens mij minder mooi uit dan gewoon het contactje verbreken ;) Bij mn Antec Fusion heb ik het tijdens het bouwen getest, de stekker blijft eruit...

(Antec Fusion, AMD 2400 BE)

De stock koeler van de processor maakt eigenlijk erg veel lawaai vergeleken bij de 2 TriCool fans, ik denk dat ie toch maar verwisseld gaat worden met een Scythe Ninja.
Afplakken is best mooi, zie je niets meer van, ik vond het nog steeds te fel. Zelf heb ik in mijn Silverstone htpc de blauwe leds eruit gehaald en meerdere malen in de zwarte verf gedompeld. Toen dat droog was en goed dekte (zal je verbazen hoeveel licht er na 3 laagjes nog doorheen komt), heb ik met een mesje precies op het topje een klein beetje verf weggekrast. Nu zie je de lampjes alleen nog maar als je onder een bepaalde hoek kijkt, precies goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Misschien een leuke tip voor mensen die een leuke gadget willen hebben om hun HTPC mee te bedienen: de Nokia 770 Internet Tablet.
Is op MP voor een prikkie te koop en heeft een 800x480px touch screen en draait een variant van Debian. Hij is ook nog voorzien van WiFi en Bleutooth. Als een écht twiekert dáár geen leuke remote voor zijn HTPC van kan maken weet ik het ook niet meer. Daarbij kun je 'm (in huis) als een radio gebruiken voor de muziek die op je systeem is opgeslagen. Hij heeft tenslotte een browser, internet radio software...er is zelfs voip software voor te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://www.pikesoft.com/blog/media/2/20050908-Nokia_770.jpg

(ja...ik ben enthousiast....ik ben er al achter een aan gegaan)

[ Voor 5% gewijzigd door mphilipp op 08-02-2008 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0rien
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-09 00:35
kaajee schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 09:25:
Idd off topic en we gaan hier niet nog een dicussie voeren over het verschil tussen coaxiaal en optisch s/pdif. DIe is al meer dan genoeg gevoerd. Eén ding wel; ...<blaat>
Ik wil het absoluut niet hebben over mensen die roepen dat ze iets niet willen en het vervolgens toch niet kunnen laten om het zelf wel te doen. Maar ik wil toch even zeggen.... :w :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jankuyk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-03-2021
ik wilde jullie dit toch niet onthouden in mijn HTPC heb ik een geluidskaart van trust namelijk 5.1 Surround Sound Card SC-5250 . normaal gesproken ondersteund deze alleen stereo out bij de optisch uitgang. Dit is natuurlijk niet ideaal ik wilde een geluidskaart die zowel stereo , AC/3 als DTS onbewerkt door stuurde naar mijn receiver . Wilde net een M-audio revolution bestellen totdat ik dieze site tegen kwam http://cmediadrivers.googlepages.com/ en hun drivers installeerde en wat bleek alles werd onbewerkt door gegeven zowel DTS / AC/3 als stereo 44.1 KHZ en 48 KHz .

Het een en ander uitgetest en jawel alles wordt keurig doorgegen aan mijn A/V receiver , het loont de moeite waard om deze alternatieve drivers te proberen deze zijn geschikt voor de geluidskaarten met een C-media 8738 of C-media 8768 chipset .

m vr gr

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jankuyk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-03-2021
Wat ik gedaan heb om mijn HTPC stiller te krijgen is stille ventilatoren erin zetten ( papst ) en ze op 7 Volt laten draaien , heb ik ook met de ventilator gedaan van de processor koeler gedaan , ik heb nu 4 van deze ventilatoren erin zitten en een zalman voeding en ik moet zeggen het resultaat is er naar . Nagenoeg geluidsloos op 20 cm afstand.

groetjes Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Pegasus schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 15:55:
[...]

In Nederland wil Norrod de verkoop en distributie gaan doen. Echter, is het onduidelijk of dat een kant-en-klaar systeem zal zijn of ook de losse onderdelen. Ik heb Norrod meerdere malen gebeld (sinds november 2007) en daar bleven ze vaag over.

Ik heb de kast met OLED en remote kit bij SpecialTech besteld.

En ja, hij is niet goedkoop. Omgerekend:

- kast zonder voeding € 190
- OLED € 86
- remote € 55

Ook is de kast via een aantal duitse webshops te koop. Verder gaat MultiMediaPC Omaura leveren.
@mphilipp
Als je toch op zoek bent naar een mooie kast met een mooi display, dan is wellicht de Omaura TF11 of TF8 wat voor je. Pegasus heeft de Omaura TF8 reeds in bezit met OLED display en afstandsbediening. Mooi, stijlvol en het OLED display schijnt erg mooi te zijn, maar dat kan je bij Pegasus navragen.

TF11
Afbeeldingslocatie: http://specialtech.co.uk/spshop/files/detail/Omaura_TF11-V5-B.jpg

TF8
Afbeeldingslocatie: http://specialtech.co.uk/spshop/files/detail/Omaura_TF8-angle-black.jpg
YouTube filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
mphilipp schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 21:21:
Misschien een leuke tip voor mensen die een leuke gadget willen hebben om hun HTPC mee te bedienen: de Nokia 770 Internet Tablet.
Is op MP voor een prikkie te koop en heeft een 800x480px touch screen en draait een variant van Debian. Hij is ook nog voorzien van WiFi en Bleutooth. Als een écht twiekert dáár geen leuke remote voor zijn HTPC van kan maken weet ik het ook niet meer. Daarbij kun je 'm (in huis) als een radio gebruiken voor de muziek die op je systeem is opgeslagen. Hij heeft tenslotte een browser, internet radio software...er is zelfs voip software voor te krijgen.

[afbeelding]

(ja...ik ben enthousiast....ik ben er al achter een aan gegaan)
Dat ziet er leuk uit. Zou ik dat ding ook kunnen gebruiken als remote display van mijn htpc zodat ik bij het afspelen van muziek niet mijn projector hoef aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Laatst online: 25-09 12:50
Even terugkoppeling na enige ervaringen met mijn nieuwe htpc:

Zie hier de specs van mijn htpc:

AMD Athlon 64 X2,BE-2400, Socket AM2, Boxed
Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz
Samsung Spinpoint T166, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II
GigaByte GA-MA69GM-S2H,Retail
Samsung SH-D163C, S-ATA, Zwart, OEM
Antec NSK1380,Zwart, zilver

Ik draai mediaportal onder win xp pro, alles bedienbaar met logitech harmony 555, incl. in- en uit standby halen. De prestaties zijn voldoende, ik heb de planet earth aflevering met vogelscene enkel in 720p, maar andere planet earth afleveringen in 1080p draaien ook prima, ik probeer alles in 720p binnen te krijgen, maar 1080p gaat ook prima dus die gebruik ik ook.

Ik heb de pc met vga aangesloten op de HDready LCD tv, mt hdready verschilt de beschikbare hdmi resolutie (1280 x 720) zoveel van de eigen resolutie (1366 x 768) dat ik niet het nut van hdmi inzie, via vga gaat het beeld er net zo mooi op en met name foto's en andere stilstaande beelden zien er echt scherper uit, bovendien vertrouw ik mijn pc meer in het upscalen van 720p content ivm met de tv.

De pc staat in een kast achter een deurtje (eis van de vrouw O-) en er was in deze kast naast de upc box en versterker geen ruimte meer in het open gedeelte van de kast ) en daarom had ik weinig keus in kasten, hij hoefde er niet mooi uit te zien maar incl. kabels kon die maximaal 40 cm diep zijn. De temps blijven rond de 30 a 32 graden, in full load wordt de proc 35 graden, niet wamer en dat met de stock koeler en slechts 1 12 cm casefan die van de voeding is :9 , kortom ik ben een zeer tevreden tweaker en mijn film beleving is een stuk groter geworden.

foto's:

Afbeeldingslocatie: http://www.solcon.nl/vandermark-idzinga/htpc4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.solcon.nl/vandermark-idzinga/htpc3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.solcon.nl/vandermark-idzinga/htpc6.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door vandermark op 09-02-2008 10:40 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

vandermark schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 10:27:
Even terugkoppeling na enige ervaringen met mijn nieuwe htpc:

Zie hier de specs van mijn htpc:

AMD Athlon 64 X2,BE-2400, Socket AM2, Boxed
Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz
Samsung Spinpoint T166, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II
GigaByte GA-MA69GM-S2H,Retail
Samsung SH-D163C, S-ATA, Zwart, OEM
Antec NSK1380,Zwart, zilver

Ik draai mediaportal onder win xp pro, alles bedienbaar met logitech harmony 555, incl. in- en uit standby halen. De prestaties zijn voldoende, ik heb de planet earth aflevering met vogelscene enkel in 720p, maar andere planet earth afleveringen in 1080p draaien ook prima, ik probeer alles in 720p binnen te krijgen, maar 1080p gaat ook prima dus die gebruik ik ook.

Ik heb de pc met vga aangesloten op de HDready LCD tv, mt hdready verschilt de beschikbare hdmi resolutie (1280 x 720) zoveel van de eigen resolutie (1366 x 768) dat ik niet het nut van hdmi inzie, via vga gaat het beeld er net zo mooi op en met name foto's en andere stilstaande beelden zien er echt scherper uit, bovendien vertrouw ik mijn pc meer in het upscalen van 720p content ivm met de tv.

De pc staat in een kast achter een deurtje (eis van de vrouw O-) en er was in deze kast naast de upc box en versterker geen ruimte meer in het open gedeelte van de kast ) en daarom had ik weinig keus in kasten, hij hoefde er niet mooi uit te zien maar incl. kabels kon die maximaal 40 cm diep zijn. De temps blijven rond de 30 a 32 graden, in full load wordt de proc 35 graden, niet wamer en dat met de stock koeler en slechts 1 12 cm casefan die van de voeding is :9 , kortom ik ben een zeer tevreden tweaker en mijn film beleving is een stuk groter geworden.

foto's:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Je haar zit in de war! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Laatst online: 25-09 12:50
haha wijsneus, dat heb je met krullen 8)

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-Moondust- schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 08:39:
[...]
Dat ziet er leuk uit. Zou ik dat ding ook kunnen gebruiken als remote display van mijn htpc zodat ik bij het afspelen van muziek niet mijn projector hoef aan te doen?
Ja, dat moet kunnen. Er zit een browser op, dus als je een audio-streamert op de pc zet, kan ie het gewoon via de browser beluisteren. Zijn zat leuke progsels voor te vinden. Ik heb ooit zoiets gehad op een Linux doosje. Een internet-jukebox zeg maar. Kon ik op mijn werk mijn eigen muziek luisteren zonder een IekPot mee te nemen (die bestonden toen niet eens geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Die Omaura cases zijn lekker stevig. Handig als je kinderen hebt die graag hamertje tik spelen met papa's spullen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
mphilipp schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 12:38:
Die Omura cases zijn lekker stevig. Handig als je kinderen hebt die graag hamertje tik spelen met papa's spullen...
Wat een debiele en compleet overbodige test zeg!! Wat een onzin!!

En kinderen en hamrtje tik? Staat jouw pc open dan? Het gaat ook nog eens alleen maar om de Hard Drive Cage, voor hetzelfde geld is de case zelf zo brak als wat.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

kaajee schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 12:43:
[...]
Wat een debiele en compleet overbodige test zeg!! Wat een onzin!!

En kinderen en hamrtje tik? Staat jouw pc open dan? Het gaat ook nog eens alleen maar om de Hard Drive Cage, voor hetzelfde geld is de case zelf zo brak als wat.......
My sentiment exactly... Gelukkig heb ik geen kinderen, maar als die van mij zo destructief waren, hadden ze geen armpjes meer >:) Ik ken mensen waarvan de 'schatjes' gewoon DVD's doormidden hebben gekregen. Dat vergt zelfs van mij een behoorlijke inspanning. En remotes zijn allemaal voorzien van tape... Jaaa...geweldig, kinderen... 8)7

Maar serieus...ik denk dat ze deze test hebben gedaan omdat Omaura zelf zegt dat ze hele stevige spullen hebben die een val van 2 meter kunnen overleven. Dat moet je dan maar even proberen. Ik moet zeggen - buiten het debiele van de test - dat het inderdaad behoorlijk stevig spul is. Handig als je spullen regelmatig uit het rek vallen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-Moondust- schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 08:35:
[...]
@mphilipp
Als je toch op zoek bent naar een mooie kast met een mooi display, dan is wellicht de Omaura TF11 of TF8 wat voor je. Pegasus heeft de Omaura TF8 reeds in bezit met OLED display en afstandsbediening. Mooi, stijlvol en het OLED display schijnt erg mooi te zijn, maar dat kan je bij Pegasus navragen.
Dat zijn hele mooie, stijlvolle cases. Echter, in mijn rack staat dit er boven (of eronder):
Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/PioneerVSX_AX5Ai-S_141004.jpg
Ik wil dus graag een case die een klein beetje die stijl volgt. Helemaal hetzelfde gaat natuurlijk niet, maar het moet niet teveel afwijken. Ik heb nu ook wel een paar afwijkende dingetjes staan, maar die zijn klein en gaan er straks allemaal uit. Er komt dan een redelijk prominente HTPC te staan. Qua formaat zou het de Omaure TF11 moeten worden. Heel mooi, retestrak, maar ja...het past niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-08 09:15
WoW !!! Kom effe een leuke afstandbediening tegen :P

WoW!!!

Levertijd van mijn E8400 staat nu dus op 20+ dagen :(

Daar heb ik dus echt geen zin in om nog op te moeten wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Het valt niet mee...

Ik ben wat een het grutten gegaan naar moederborden met de AMD 780G Chipset. Gigabyte heeft er een, de GA-MA78GM-S2H. Deze mATX plank is voorzien van een Radeon HD3200 met die UVD toestand. In feite dus een HD2600 onboard. Daarbij heeft ie een Realtek ALC889A codec aan boord, wat een redelijke high-end audio voorziening schijnt te zijn.

Dit biedt op zich wel weer voordelen, want mATX is lekker klein, ik heb geen aparte kaart nodig voor de video acceleratie. Ik heb hier al meerdere malen voorbij zien komen dat een AMD 5600 ook een redelijk potent baasje is. Kan deze ook goed overweg met spul dat niet hardwarematig geaccelereerd kan worden?

De kast kan dan wat compacter worden, ik dacht zelf aan een Origen S14V. Kleinere kasten zijn ófwel net tè klein (er moeten nog 2 van die floppyDVT dingen in) of weer niet naar mijn smaak. De Origen S10V heeft bv alleen plek voor een slot-in drive. Leuk, maar er is volgens mij nog geen DVD/BluRay slot in drive. Ik denk dus dat de S14V een goed compromis is. Betekent die geïntegreerde videotoestand dan ook dat de stroomconsumptie afneemt? Of is het gewoon vestzak/broekzak?

Die Gigabyte is er nog niet, maar dat ik ook niet zo heel erg. Ik wil toch pas eind maart/begin april wat gaan kopen. Ben alleen benieuwd naar de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
DrDDay schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 10:37:
[...]

Ik heb natuurlijk geen tape over het front van m'n case geplakt... dat zou er niet uit zien 8)7 . Ik heb het printje met de led uitbouwd en tape over het ledje zelf geplakt, zodat deze wat minder fel werd en vooral wat meet diffuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:20
na het hele topic te hebben doorgelezen... zie ik eigenlijk het bos niet meer door de bomen... :(
Kan er iemand (uit ervaring?) bestigen dat volgende config alle 1080 content probleemloos zal kunnen spelen? (ook die befaamde vogel scene uit Planet Earth >:) )

- intel E8400 processor
- MSI NX8500GT 512MB grafische kaart
- Asrock ConRoe945PL-Glan
- 2 gig DDR2 ram

PS die nokia 770 ziet er inderdaad vet uit als AB...heeft er dit iemand al geprobeerd? (of met oude pocketpc?)

[ Voor 5% gewijzigd door Promy op 10-02-2008 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:59
Promy schreef op zondag 10 februari 2008 @ 16:53:
na het hele topic te hebben doorgelezen... zie ik eigenlijk het bos niet meer door de bomen... :(
Kan er iemand (uit ervaring?) bestigen dat volgende config alle 1080 content probleemloos zal kunnen spelen? (ook die befaamde vogel scene uit Planet Earth >:) )
Ik dacht hier ergens gelezen te hebben dat een E8400 nog geen 80% belasting heeft bij die vogelscene.

Weet iemand of de IGP van Nvidia, de MCP78, ook verschijnt voor Intel? Ik zie op het eerste zicht alleen maar AMD mobo's :/
Ik zou gaan voor een E8200 en onboard nvidia. (Linux/XBMC ondersteuning voor nvidia is beter dan AMD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Promy schreef op zondag 10 februari 2008 @ 16:53:
PS die nokia 770 ziet er inderdaad vet uit als AB...heeft er dit iemand al geprobeerd? (of met oude pocketpc?)
Ik heb eea gegoogled en zag dat er al verschillende projecten lopen. Vanaf heel simpel mbv vnc op je htpc inloggen tot een webclient. Sowieso hou ik wel van dat soort gadgets, dus ik ga er morgen eentje oppikken. Kijken wat ik er allemaal mee kan. Altijd leuk om een beetje te kunnen surfen in de huiskamer enzo. De N800 is ietsje duurder, maar heeft een snellere proc en wat meer mogelijkheden. Voor +/- €200 op MP te snatchen. Ik ga het eerst met die N770 proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Komen er ook moederborden voor Intel cpu's waar iets als die AMD 780G Chipset (of equivalent) op zit? Ik kan me voorstellen dat AMD dat lekker wil voorbehouden aan de eigen CPU's, maar heeft Intel (of een vriend van Intel) ook niet zoiets?

Want dat Gigabyte bordje met die 780G chipset is natuurlijk wel leuk, maar de Intel Core2Duo zijn tot nu toe nog 'de betere' als je kijkt naar power per kloktik én de warmteproductie. De E8400 produceert wordt net zo warm als de Athlon 2400 van AMD... Ok, hij is duurder, maar als we daar even niet naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
mphilipp schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 21:21:
Is op MP voor een prikkie te koop...
Welke winkel bedoel je met MP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:17

mvds

Totally awesome!

MarktPlaats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

mphilipp schreef op zondag 10 februari 2008 @ 23:23:
Komen er ook moederborden voor Intel cpu's waar iets als die AMD 780G Chipset (of equivalent) op zit? Ik kan me voorstellen dat AMD dat lekker wil voorbehouden aan de eigen CPU's, maar heeft Intel (of een vriend van Intel) ook niet zoiets?
U vraagt, wij draaien..... ;)

nieuws: 'Igp Intels G45-chipset drie keer zo snel als G33'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Wat een toeval... Ziet er op zich wel een stuk beter uit. Die chipset die ze nu hebben (zit dacht ik ook op die Asus P5E-V(M) HDMI) accelereert vrijwel niets, dus daar heb je dan niet veel aan.
Helaas denk ik dat die nieuwe chipset een beetje te laat komt. Tweede kwartaal pas, en dan moeten de bordjes nog komen.

Ik denk toch maar dat ik naar mijn oorspronkelijke plan van de HD2600 ga met een C2D 8400 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSt@rter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-09 22:07
Zelf ben ik haastig op zoek naar een nieuwe HTPC, op dit moment ben ik op onderstaande configuratie uitgekomen.
Nu zit ik alleen met het probleem dat mijn tv alleen een scart, of componentvideo ingang heeft.
Is er iemand die weet of de onboardvideo van de asus P5E ook geconventeerd kan worden naar component video ? Via google kan ik hier niet echt veel over vinden.
Ik koop er, met het oog op het buget, liever geen videokaart bij.

HDCP is nog geen probleem aangezien ik voorlopig toch nog geen BR of HD-drive ga aanschaffen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Fusion (mATX, 430W, Zilver/Zwart)€ 152,80€ 152,80
1Asus P5E-VM HDMI€ 114,60€ 114,60
1Intel Core 2 Duo E8400€ 164,-€ 164,-
1Samsung SH-203N€ 25,45€ 25,45
1Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB€ 124,90€ 124,90
ImporterenTotaal€ 581,75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
mphilipp schreef op maandag 11 februari 2008 @ 16:39:
Helaas denk ik dat die nieuwe chipset een beetje te laat komt. Tweede kwartaal pas, en dan moeten de bordjes nog komen.
Q2 2008 stond al langer op de roadmap, maar ik heb er een hard hoofd in dat ze er dan zijn. De G35 was ook al in oktober vorig jaar geintroduceerd, maar er is nu vier maanden later pas op 1 bordje verkrijgbaar. Ik zou er niet op rekenen dat je een G45 HTPC kan bouwen voor augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Ik wil het jullie niet onthouden!! Vanmiddag mijn order afgehaald (alleen nog wachten tot de behuizing binnen is) en ik zie waarempel dat ze een aantal E8400's hebben binnen gekregen!! Natuurlijk gelijk 1 meegenomen en mijn andere order geannuleerd :)

Dus, voor iedereen die er deze week 1 in huis wil hebben (zolang ze ze nog hebben).

Klik hier!
voordat de voorraad in Nederland helemaal droevige levertijden krijgt. :*)
Niet de goedkoopste, maar wel hebben en niet 3 weken wachten...

** EDIT **

Weet iemand trouwens of er een verschil bestaat (en wat dat is) tussen de FloppyDTV en de Light versie?

[ Voor 24% gewijzigd door -Leon- op 11-02-2008 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-09 16:45
Weet iemand waarom ik via s-video=>Component op mijn tv maar een resolutie van 640 bij 400 max aan kan als ik groter doe dan doet hij het wel maar dan zie je niet het hele scherm alleen als je de muis aar rechts beweegt dan schuift het scherm mee als ware ik had hem eerst via s-video naar mijn receiver en dan kan hij wel een hogere resolutie aan maar dat is gelijk wel een stuk minder van kwaliteit.

En ik kwam tot de ontdekking dat ik ook een Infrarood receiver op mijn htpc heb maar weet iemand hoe ik dat ding kan laten reageren op iets want meeste programma werken met comm porten en deze zit gewoon aangesloten op mijn moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:34
-Leon- schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:59:
Ik wil het jullie niet onthouden!! Vanmiddag mijn order afgehaald (alleen nog wachten tot de behuizing binnen is) en ik zie waarempel dat ze een aantal E8400's hebben binnen gekregen!! Natuurlijk gelijk 1 meegenomen en mijn andere order geannuleerd :)

Dus, voor iedereen die er deze week 1 in huis wil hebben (zolang ze ze nog hebben).

Klik hier!
voordat de voorraad in Nederland helemaal droevige levertijden krijgt. :*)
Niet de goedkoopste, maar wel hebben en niet 3 weken wachten...

** EDIT **

Weet iemand trouwens of er een verschil bestaat (en wat dat is) tussen de FloppyDTV en de Light versie?
Volgens mij is er geen light versie van de floppyDTV???...er is wel een light versie van de Alphacrypt cam die erin moet als je zoals ik gebruikt maakt van @home.
Maar de light versie van de Alpahcypt cam moet je juist niet hebben, want dat werkt niet in combinatie met de coderingen van de meeste kabelboeren waaronder @home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Michel242186 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:43:
[...]
Volgens mij is er geen light versie van de floppyDTV???
Toch staat ie bij verschillende winkels te koop. Kijk maar eens bij Pim. Ik zie ook niet wat het verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
FireSt@rter schreef op maandag 11 februari 2008 @ 16:49:
Nu zit ik alleen met het probleem dat mijn tv alleen een scart, of componentvideo ingang heeft.
Is er iemand die weet of de onboardvideo van de asus P5E ook geconventeerd kan worden naar component video ? Via google kan ik hier niet echt veel over vinden.
Ik koop er, met het oog op het buget, liever geen videokaart bij.
Scart en component zijn analoge signalen. Dus daarvoor zal je je D-sub uitgang moeten gebruiken. Met een D-sub-naar-scart-kabeltje ben je klaar. En als je component wil gebruiken wordt het een D-sub-naar-component-kabeltje. Let op dat je component niet verwart met composiet. Component is namelijk wel goede kwaliteit video, composiet is doorgaans om te huilen zo slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
mphilipp schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:51:
[...]

Toch staat ie bij verschillende winkels te koop. Kijk maar eens bij Pim. Ik zie ook niet wat het verschil is.
Idd, mijne staat dus nog in bestelling bij Pim en ik heb ze er vanmiddag al over gemaild of (en wat) het verschil is maar nog geen reactie gehad.
op www.firedtv.nl staat dus geen toevoeging "Light" achter het produkt.

[ Voor 4% gewijzigd door -Leon- op 11-02-2008 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vadeluma
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2023
Light versie is de versie zonder het floppydrive omhulsel. De light versie zet je dus vast in een pci-slot. De floppyDTV full schuif je een open floppy bay. Kijk even bij http://www.sallandautomatisering.nl/, daar zie je meteen de verschillende versies.

maran

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben me aan het orienteren voor een htpc. Htpc wordt in eerste instantie gebruikt om audio af te spelen via coaxiaal spdif naar dac en hd video via hdmi naar plasma, later htpc eventueel uitbreiden naar pvr.
Systeem moet natuurlijk makkelijk te bedienen zijn zonder plasma aan te hoeven zetten.
De nieuwe generatie kasten incl. ingebouwd touchscreen zijn erg duur.
Overweeg nu om een normale pc kast te gaan gebruiken en deze te plaatsen in bv. de trapkast. Geen last van geluid ventilatoren, geen dure oplossingen voor koeling.
Heeft er iemand ervaring om hierop een klein lcd touchscreen aan te sluiten?
Zo ja, is dit software matig makkelijk aan te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almering
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-02-2024

Almering

Notebook niet voor games!

mphilipp schreef op zondag 10 februari 2008 @ 23:23:

Want dat Gigabyte bordje met die 780G chipset is natuurlijk wel leuk, maar de Intel Core2Duo zijn tot nu toe nog 'de betere' als je kijkt naar power per kloktik én de warmteproductie. De E8400 produceert wordt net zo warm als de Athlon 2400 van AMD... Ok, hij is duurder, maar als we daar even niet naar kijken.
Heb jij al een link naar een site waarbij ze een AMD 5X00+ systeem (liefs met 780G :) ) naast een E8400 zetten in idle en load status? De geschetste waarden van de E8X00 serie op Xbit labs zijn wel erg laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Almering schreef op maandag 11 februari 2008 @ 21:00:
[...]
Heb jij al een link naar een site waarbij ze een AMD 5X00+ systeem (liefs met 780G :) ) naast een E8400 zetten in idle en load status? De geschetste waarden van de E8X00 serie op Xbit labs zijn wel erg laag.
Nope...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 10:13
-Moondust- schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 08:59:
[...]

Zo heb ik me ook laten verleiden de Antec Fusion aan te schaffen. Zo te zien zit er op die Thermaltake hetzelfde iMON display. Ik vind de kwaliteit ervan erg tegenvallen. Het contrast tussen de achtergrond en de tekens is erg slecht. Zo slecht zelfs dat je vanaf 1 a 2 meter al niet meer kan lezen wat er staat. Bovendien vind ik het blauwe schijnsel dat dat ding produceert redelijk storend bij het filmkijken. De volgende keer dat ik de kast openmaak haal ik de stekker eruit en gaat het display wat mij betreft op zwart. Kortom, ga er sowieso wat gebruikerservaringen/reviews over lezen indien je de Thermaltake serieus overweegt. Dit om een teleurstelling te voorkomen.
niet helemaal waar. om een of andere reden heeft de zwarte veris fusion idd zon lelijk Liquid Chrystal display, maar de grijze variand die ik heb heeft heeft een Vacuum Fluorecent display, welke een enorm hoog contrast heeft en wel goed is te lezen.
daarbij moet ik eerlijkbekennen dat bij alle antec kasten die ik tot nu toe heb gezien de LED's erg fel zijn.

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 20:49:
Heeft er iemand ervaring om hierop een klein lcd touchscreen aan te sluiten?
Geen persoonlijke ervaring maar wel een hele mooie oplossing. Eerlijk gezegd GEEN idee wat het gaat kosten, want volgens mij is dat ding echt gloednieuw

WoW!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Leon- schreef op maandag 11 februari 2008 @ 21:18:
[...]

Geen persoonlijke ervaring maar wel een hele mooie oplossing. Eerlijk gezegd GEEN idee wat het gaat kosten, want volgens mij is dat ding echt gloednieuw

WoW!!!
Zie dat er ook touchscreens zijn van Lilliput. Moeilijk te verkrijgen in NL, weet ook niet of dit perfect zal gaan werken. Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
kid1988 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 21:09:
[...]

niet helemaal waar. om een of andere reden heeft de zwarte veris fusion idd zon lelijk Liquid Chrystal display, maar de grijze variand die ik heb heeft heeft een Vacuum Fluorecent display, welke een enorm hoog contrast heeft en wel goed is te lezen.
daarbij moet ik eerlijkbekennen dat bij alle antec kasten die ik tot nu toe heb gezien de LED's erg fel zijn.
Bij welke kast wordt de goede versie van het display meegeleverd? Kortom, waar heb je jouw goede display vandaan? Indien dat display los ook te koop is, kunnen ontevreden gebruikers van de Antec Fusion hun display vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
vadeluma schreef op maandag 11 februari 2008 @ 20:08:
Light versie is de versie zonder het floppydrive omhulsel. De light versie zet je dus vast in een pci-slot. De floppyDTV full schuif je een open floppy bay.
Tnx 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saurus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09 14:21
Ik volg al een tijdje met grote interesse dit topic. ik wil zelf namelijk ook een HTPC samenstellen. Deze week arriveert onze nieuwe tv (Samsung 40" F86 full HD) en dan kan ik er eigenlijk niet meer onderuit om binnen afzienbare tijd digitale televisie van @home aan te schaffen. Ik vind het tv signaal op mijn huidige 61cm samsung LCD al bagger.

Nou is de hardware in de behuizing niet zo'n probleem. ik kan op dit moment maar niet uit een case kiezen. Moondust en mphilipp hebben het ook al eerder aangegeven: Hoe kun je nou op een simpele en snelle manier je HTPC bedienen zonder altijd je tv aan te zetten? (radio of mp3 collectie...) Dus mijn aandacht ging in eerste instantie uit naar kasten met een ingebouwd touchscreen (Zalman HD 160XT plus, Origen S16T, Silverstone CW03). Maar ik lees niet zo beste dingen over met name de zalman en de origen kast (beperkte software ondersteuning/functionaliteit). Verder lees ik over een IR receiver probleem bij de S16x serie.
http://www.xpmediacentre....s16t-build-new-beast.html

verder lees ik dat de kalibratie van het touchscreen problematisch / onmogelijk is buiten de geleverde
software om.

Misschien dat jullie de zin (of onzin) van een touchscreen kunnen toelichten? Is het touchscreen goed te gebruiken i.c.m. een full HD tv?

Die Omaura cases vind ik prachtig om te zien en ook het optionele oled is op het eerste gezicht een mooie uitbreiding. Maar wat ik nog niet heb kunnen ontdekken is of je dat oled schermpje er ouderwets moet inmodden (dremel misschien?) of dat er een voorbestemde plaats voor dat ding is.

Iemand die mijn keuze voor een behuizing misschien kan vergemakkelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is voor de series die de IR221 module gebruiken, er zijn ook origens die de ir trans module hebben en die hebben dat probleem niet.

I had the X15e Series II case with the IR-Trans Module. Worked like a charm...I would recommend this as a tried and tested IR solution.

Misschien is dat wat? Ook met touchscreen

Ik heb zelf de S16V besteld, maar ja, die heeft geen touchscreen maar gelukkig wel de IR trans module ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noks
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-05 13:19
Ik ben een beetje aan het rond kijken om m'n game desktop te verbouwen naar htpc wegens andere interesses. Ik ben mn huidige pc aan het downgraden, maar hij moet wel krachtig genoeg blijven voor HD rips en ook BR-schijven. Momenteel heb ik het volgende:
E4300 (is al gedowngrade)
8800GTX
MSI P6n Diamond (on board x-fi)
1KW PSU
CM Stacker
6 hdd's

Videokaart moet ik dus nog iets anders zoeken, daar zal ik me eerst wat over inlezen voordat ik jullie daarmee lastig val. PSU downgrade gaat ook wel lukken :)
Mobo wil ik gewoon houden en het liefst mn hdd's dus ook.

Hier komt dus het probleem want ik heb nog geen HTPC behuizing gezien voor 6 hdd's. Dus kwam mijn gedachte om 2 cases aan te schaffen en dan het liefst 1 'grote' (ATX, 2x5.25", 2x3.5") en daarbij nog een kleinere waar ik mn hdd's in stop. Zoiets als de combinatie Lian-Li PC30 & PC35.
Alleen vind ik het wel erg jammer dat deze 2 niet hetzelfde zijn opgebouwd (knoppen zitten precies in spiegelbeeld). Dat de case niet gemaakt is voor hdd's only begrijp ik maar dit krijg ik wel opgelost. Verder is het ook jammer dat er een 5.25" slot in zit. Maar ik heb het gevoel dat ik hier niet onderuit ga komen.
De cases komen te staan bij mn Marantz versterker, die ook van dat geborsteld alu is. Iemand nog tips voor mij welke behuizingen goed bij elkaar passen en bij mn amp?

Verder nog een klein vraagje of mn proc niet te zwak is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Saurus schreef op maandag 11 februari 2008 @ 22:02:
verder lees ik dat de kalibratie van het touchscreen problematisch / onmogelijk is buiten de geleverde software om.

Misschien dat jullie de zin (of onzin) van een touchscreen kunnen toelichten? Is het touchscreen goed te gebruiken i.c.m. een full HD tv?

Iemand die mijn keuze voor een behuizing misschien kan vergemakkelijken?
Wat betreft kalibratie: Daar is de software toch voor? 'k neem aan dat het geen problemen opleverd maar zodra ik mijn kast in huis heb (morgen of overmorgen, S16T) dan laat ik het je weten.

Wat betreft zin/onzin touchscreen: Ik heb er specifiek voor gekozen omdat we radio ook via de decoder hebben lopen en ik niet iedere keer de tv wil aanzetten om een radiozender op te zoeken of in te stellen. Een aantal shortcuts op het bureaublad die dan via de touchscreen te bedienen zijn leek mij de ideale oplossing.

En de touchscreen werkt volgens mij prima met full HD tv gezien zijn resolutie.

Daarnaast wil het ook ook veel, alles in de kast kan veranderd worden, dus kast kijk je tegenaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 12:22
.

Hoe kun je nou op een simpele en snelle manier je HTPC bedienen zonder altijd je tv aan te zetten? (radio of mp3 collectie...) Dus mijn aandacht ging in eerste instantie uit naar kasten met een ingebouwd touchscreen (Zalman HD 160XT plus, Origen S16T, Silverstone CW03). Maar ik lees niet zo beste dingen over met name de zalman en de origen kast (beperkte software ondersteuning/functionaliteit). Verder lees ik over een IR receiver probleem bij de S16x serie.
http://www.xpmediacentre....s16t-build-new-beast.html
Hoi Saurus,
Ik lees dit topic ook al een tijd mee en ben samen met een collega aan het kijken wat wij zouden willen bouwen.
Ik zit met vergelijkbare gedachten al heb ik ondertussen al wel een andere idee er bij gekregen.
Ik zou heel goed in de buurt van de HTPC een losse LCD monitor kunen zetten van ca 17 inch oid gewoon 3x4 format. Daar zou ik dan als mijn TV uit staat de PC mee willen bedienen. dus voor bijvoorbeeld PM3 afspelen.
Daarnaast zou ik daar ook mijn foto verzameling op kunnen presenteren als een soort van screensaver slide show (liefst gewoon altijd als er niet een bedienings functie wordt uitgevoerd). Dit lijkt me een leuk en beter alternatief voor een digitaal foto lijstje;)
Ik ben er alleen nog niet uit of dat zo kan werken dat mijn HTPC systeem kan ontdekken dat de HDMI of DVI TV aan staat en dan daar de (ook?) menu's op geeft
verder zouden de 2 schermen dan ook een verschillende resolutie krijgen ik weet niet of dat problemen kan gaan geven.
Iemand anders al eens zoites geprobeerd?

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:17

mvds

Totally awesome!

Als je een SideShow remote kan bemachtigen, dan kan het daarmee :) Op het display kan je dan hetzelfde doen als wat je op een touchscreen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Hoe kun je nou op een simpele en snelle manier je HTPC bedienen zonder altijd je tv aan te zetten?
Salling Clicker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Dat ziet er leuk en interessant uit. Ik snap alleen niet hoe de computer de bluetooth signalen ontvangen. Daar zal je minimaal een ontvanger/zender voor moeten hebben. Nu heb ik een Bluetooth dongle zitten bij mijn DiNovo toetsenbord. Zou ik die ook daarvoor kunnen inzetten of moet ik toch iets aparts kopen?

Of zou je ook via een USB-kabeltje een verbinding kunnen maken? Dat zou in mijn geval het beste zijn denk ik. Draadloos hoef niet per se.

[ Voor 12% gewijzigd door -Moondust- op 12-02-2008 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
-Moondust- schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:56:
[...]

Scart en component zijn analoge signalen. Dus daarvoor zal je je D-sub uitgang moeten gebruiken. Met een D-sub-naar-scart-kabeltje ben je klaar. En als je component wil gebruiken wordt het een D-sub-naar-component-kabeltje. Let op dat je component niet verwart met composiet. Component is namelijk wel goede kwaliteit video, composiet is doorgaans om te huilen zo slecht.
Was het maar zo simpel!!!!!

Even wat rechtzetten hier (helemaal als topicstarter en in dit topic de 'guru' :P )

SCART is helemaal niets, niet analoog of niet digitaal. SCART is slechst een (verzamel) naampje voor een plug/connector. Datzelfde geldt voor d-sub; is in principe alleen maar een 15-polige plug. Over/door SCART kunnen verschillende signalen lopen, allemaal analoog dat wel (alhoewel digitaal best zou kunnen.....), in volgorde van slechter naar beter:
  • audio links rechts
  • composiet video (beter bekend als de gele tulp, al de beeldinfo over 2 aders)
  • s-video (meestal miniDIN, hosiden, p/s2 achtig; 4 aders voor beeldinfo; helderheids/luminantie & synchronisatie))
  • RGB (rood, goren, blauw, video in 3 kleuren verdeeld, dus 6 aders)
  • component, maar dit is hoogst uitzonderlijk over SCART, met name tv-toestellen die component over SCART accepteren zijn hoogst zeldzaam.
Dan heb je ook nog eens verschillende soorten component, daar zal ik niet teveel over uitwijden, maar in het kort: component wat uit een PC komt is zeker niet per definitie hetzelfde als het component signaal dat sommige tv toestellen accepteren......(eerder niet dan wel).

De genoemde D-sub naar SCART kabel is ook al iets heel specifieks, dat ga je (hooguit) RGB over scart doen, da's weer een heel verhaal apart waar in dit topic heel veel nuttige info staat.......

Als mensen wel exact willen weten hoe het zit; verschil RGB component en verschillende component signalen; hier en hier is dat uitgebreid aan de orde gekomen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-09 16:45
Langras schreef op maandag 11 februari 2008 @ 18:59:
Weet iemand waarom ik via s-video=>Component op mijn tv maar een resolutie van 640 bij 400 max aan kan als ik groter doe dan doet hij het wel maar dan zie je niet het hele scherm alleen als je de muis naar rechts beweegt dan schuift het scherm mee als ware. Ik had hem eerst via s-video naar mijn receiver en dan kan hij wel een hogere resolutie aan maar dat is gelijk wel een stuk minder van kwaliteit.

En ik kwam tot de ontdekking dat ik ook een Infrarood receiver op mijn htpc heb maar weet iemand hoe ik dat ding kan laten reageren op iets want meeste programma werken met comm porten en deze zit gewoon aangesloten op mijn moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
kaajee schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 10:44:
[...]

Even wat rechtzetten hier (helemaal als topicstarter en in dit topic de 'guru' :P )
Sorry voor de verkeerde info. Bedankt voor het rechtzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

obsidian schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 09:46:
Als je een SideShow remote kan bemachtigen, dan kan het daarmee :) Op het display kan je dan hetzelfde doen als wat je op een touchscreen kan.
Zouden die dingen ook werken met mediaportal? Vind ik een erg interessante oplossing ;)
(nog)Niet dus :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 10:44:
[...]

hey guru zou jij te porren zijn om een nieuw topic te maken O-) onze dank zou groot zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:20:
[...]

hey guru zou jij te porren zijn om een nieuw topic te maken O-) onze dank zou groot zijn ;)
Met 'guru' bedoelde ik de huidige TS en zeer actief poster: -Moondust- (op wiens post ik reageerde)....... :P :)

En een nieuw topic heb ik geen tijd voor........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 23:12:
[...]

Dit is voor de series die de IR221 module gebruiken, er zijn ook origens die de ir trans module hebben en die hebben dat probleem niet.

I had the X15e Series II case with the IR-Trans Module. Worked like a charm...I would recommend this as a tried and tested IR solution.

Misschien is dat wat? Ook met touchscreen

Ik heb zelf de S16V besteld, maar ja, die heeft geen touchscreen maar gelukkig wel de IR trans module ;)
Niet om het een of het ander maar de S16V heeft volgens mij geen IR-Trans module. Kijk maar eens goed bij de specs van de IR220:

The OrigenAE IR220 uses the Philips developed Microsoft IR module for total Windows Media Center Edition functionality. This IR Module integrates seamlessly into the Microsoft MCE operating systems and connects via an internal USB cable. This module also supports the IR Blasting feature and includes the external IR transmitters.

**edit**

Ik lees nu elders dat het toch om een IR-Trans zou gaan, kan iemand dit bevestigen?

[ Voor 4% gewijzigd door Gerritjuh op 12-02-2008 17:08 ]

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
-Moondust- schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 10:14:
Dat ziet er leuk en interessant uit. Ik snap alleen niet hoe de computer de bluetooth signalen ontvangen. Daar zal je minimaal een ontvanger/zender voor moeten hebben. Nu heb ik een Bluetooth dongle zitten bij mijn DiNovo toetsenbord. Zou ik die ook daarvoor kunnen inzetten of moet ik toch iets aparts kopen?
Een Bluetooth dongle is idd voldoende, en natuurlijk een mobieltje met BT. Test gewoon eens de trial uit.

Salling Clicker is echt een geweldige app voor de tweaker, je kan er met een beetje scriptwerk allerlei lollige dingen mee doen. Bv instellen dat als je de kamer verlaat (lees: je mobieltje komt buiten bluetooth bereik), hij automatisch het geluid & het beeldscherm uitzet, of je PC locked - en weer unlocked als je weer in de buurt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerritjuh schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:46:
[...]

Niet om het een of het ander maar de S16V heeft volgens mij geen IR-Trans module. Kijk maar eens goed bij de specs van de IR220:

The OrigenAE IR220 uses the Philips developed Microsoft IR module for total Windows Media Center Edition functionality. This IR Module integrates seamlessly into the Microsoft MCE operating systems and connects via an internal USB cable. This module also supports the IR Blasting feature and includes the external IR transmitters.
Zie inderdaad hier dat de IR220 erbij zit, hier staat weer wat anders Based on the flexible IR Trans solution the VFD............
En hier hebben ze het over de laatste drivers van IR-trans

Lijkt erop dat je die IR220 module los erin kan zetten, beter eruit laten dan... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
kaajee schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:28:
En een nieuw topic heb ik geen tijd voor........
Geen tijd voor? Er zitten 24 uur in een dag man. Plenty of time zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Dreamvoid schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:53:
[...]

Een Bluetooth dongle is idd voldoende, en natuurlijk een mobieltje met BT. Test gewoon eens de trial uit.

Salling Clicker is echt een geweldige app voor de tweaker, je kan er met een beetje scriptwerk allerlei lollige dingen mee doen. Bv instellen dat als je de kamer verlaat (lees: je mobieltje komt buiten bluetooth bereik), hij automatisch het geluid & het beeldscherm uitzet, of je PC locked - en weer unlocked als je weer in de buurt komt.
Aanstaand weekend ga ik er eens mee experimenteren i.c.m. mijn Nokia 6230i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

-Moondust- schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:03:
[...]

Geen tijd voor? Er zitten 24 uur in een dag man. Plenty of time zou ik zeggen.
Volgens mij heb je zelf enkele weken geleden i.v.m. tijdgebrek bedankt voor deze taak ;)

Er kan toch heel gemakkelijk een Deel2 worden geopend. De aankleding van zo'n eerste post kan daarna ook stapje voor stapje volgen. Dat hoeft niet direct in een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over HTPC,

ik heb het een en ander gelezen in dit en vorige topics maar ik voel me nog steeds een leek kwa HTPC.
Ik wil een HTPC die ik kan aansluiten op een 40" LG HD-ready, hij moet ook zonder het grote scherm aan bediend kunnen worden wanneer ik muziek wil luisteren(touchscreen op case dus). Deze muziek staat ook op een NAS, dus via netwerk,ook wil ik vanaf die NAS films kunnen kijken zonder dat ik ze eerst moet branden. Opnemen wat erop tv is zou mooi zijn en het geluid via een versterker of homemoviesysteem horen.

Wat is het beste, een AMD X2, Core2Duo of een Intel Core2duo mobile en welk moederbord is dan het meest geschikt. Oja eventueel een game kunnen spelen is ook leuk.
Alle keyboards en muizen ook draadloos.

ps ik ben radeloos en elke hulp zou dus welkom zijn.

thanx bij voorbaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
-Moondust- schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:03:
[...]

Aanstaand weekend ga ik er eens mee experimenteren i.c.m. mijn Nokia 6230i.
Kan bevestigen dat het werkt in combinatie met een Nokia 6230i. Je kunt in ieder geval de Windows Media Player bedienen en je krijgt keurig alle track informatie op je GSM.

De trial versie kun je iedere keer maar voor 30 "clicks" gebruiken, maar dat is genoeg om te experimenteren.

Ik gebruik de Windows Vista BlueTooth stack en niet die van BlueSoleil (daarvan werken alleen de oudere versies).

Wil nu ook wel eens zien hoe het op een PDA met een WiFi connectie werkt en dan moet er nog iemand "op staan" om een script voor MediaCenter te schrijven.

**edit**

Er blijkt al iemand bezig te zijn geweest met een MCE toepassing. Niet helemaal zoals je het zou verwachten maar mogelijk dat deze aangepast kan worden met reeds bestaande scripts.

http://www.salling.com/forums/viewtopic.php?p=20746

[ Voor 14% gewijzigd door Gerritjuh op 12-02-2008 21:05 ]

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

Heeft een QUAD core enig zin ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
bosaap22 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:19:
[...]

Volgens mij heb je zelf enkele weken geleden i.v.m. tijdgebrek bedankt voor deze taak ;)
Ik heb geen tijdgebrek, ik geef alleen prioriteit aan andere zaken. ;-) Was maar een grapje richting kaajee. Ik zeg er altijd wat van als mensen zeggen dat ze ergens geen tijd voor hebben. natuurlijk hebben ze die tijd wel alleen ze geven ergens gewoonweg geen prioriteit aan.
bosaap22 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:19:
Er kan toch heel gemakkelijk een Deel2 worden geopend. De aankleding van zo'n eerste post kan daarna ook stapje voor stapje volgen. Dat hoeft niet direct in een dag.
Ben ik met je eens, maar dan is de TS van deel 2 er wel aan gebonden in de zin dat er de verplichting is de thread te blijven volgen en de startpost te blijven updaten. En die verplichting wil ik niet aangaan, omdat ik er niet aan vast wil zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Zin t.a.v. van wat? Explain yourself.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Gerritjuh schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:32:
[...]

Kan bevestigen dat het werkt in combinatie met een Nokia 6230i. Je kunt in ieder geval de Windows Media Player bedienen en je krijgt keurig alle track informatie op je GSM.
Mooi, en het scrollen door de muziekcollectie lukt ook prima? En het selecteren van meerdere nummers ook mogelijk? Kan je tijdens het afspelen nummers in de rij zetten? Is er ondersteuning voor winamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

-Moondust- schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 21:11:
[...]

Zin t.a.v. van wat? Explain yourself.
Laat ik het zo zeggen, voegt het iets toe t.o.v. een Core 2 Duo, puur als je het gebruikt als HTPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saurus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09 14:21
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 23:12:
[...]

de origen site spreekt zichzelf tegen voor zover ik kan zien. De produktpagina zegt:
ir / vfd solution - VF210 vfd/ir module included - optional IR221 ir module
De pdf brochure zegt vervolgens weer het omgekeerde.
-Leon- schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 09:29:
[...]

Wat betreft kalibratie: Daar is de software toch voor? 'k neem aan dat het geen problemen opleverd maar zodra ik mijn kast in huis heb (morgen of overmorgen, S16T) dan laat ik het je weten.
deze review van de zalman HD160XT plus verteld eigenlijk wat ik in 2 regels probeerde:
http://www.bit-tech.net/h.../03/zalman_zm160xt_plus/4
volgens mij ligt het meer aan het type touchscreen (incl. software) dat in de kast zit. Het imon schermpje is volgens deze review niet echt praktisch in gebruik. het goede nieuws voor jou is echter dat Origen andere touchscreens en software gebruikt, afgaande op deze review:
http://www.techpowerup.com/reviews/CeBIT_2007/Origen_AE
het is weliswaar een review van de S21T, maar ook de S16T heeft een schermpje dat 1920 x 1200 aankan.

Ik wil zeker weten of deze kast je bevalt, met name het gebruik van het touchscreen natuurlijk! Ik vind het een super mooie kast. Misschien wat foto's erbij plaatsen?
mrbert schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 09:43:
[...]

Hoi Saurus,
Ik lees dit topic ook al een tijd mee en ben samen met een collega aan het kijken wat wij zouden willen bouwen.
Ik zit met vergelijkbare gedachten al heb ik ondertussen al wel een andere idee er bij gekregen.
Ik zou heel goed in de buurt van de HTPC een losse LCD monitor kunen zetten van ca 17 inch oid gewoon 3x4 format. Daar zou ik dan als mijn TV uit staat de PC mee willen bedienen. dus voor bijvoorbeeld PM3 afspelen.
Ik snap de gedachte, maar dit vind ik persoonlijk een beetje overkill in de woonkamer...
interessante tip. lijkt een beetje op de optie die mphilipp het over heeft (Nokia handheld). Die sideshow remotes ben ik (nog) niet van onder de indruk. Nog geen goede ervaringen over gelezen.

Nog even over die Omaura behuizingen... dat oled schermpje, moet dat nu erin gemod worden of is er een plaatje ergens 'gereserveerd' voor dat dingetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-09 08:27
Ik heb een vraag oer de chipset driver. Ik heb een GA-MA69GM-S2H en windows vista home premium. Ik wilde deze driver installeren: motherboard_driver_chipset_vista_rs690.exe maar hij installeerde niet goed. Welke hebben jullie gebruikt en is dit noodzakelijk? ik houd nml wel 2 onbekend device's in mijn device manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:28:
Wat is het beste, een AMD X2, Core2Duo of een Intel Core2duo mobile en welk moederbord is dan het meest geschikt. Oja eventueel een game kunnen spelen is ook leuk.
Alle keyboards en muizen ook draadloos.

ps ik ben radeloos en elke hulp zou dus welkom zijn.

thanx bij voorbaat
Kijk hier maar eens naar. staat voldoende info om tot goeie keuzes te komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
ratsja schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 21:19:
[...]

Laat ik het zo zeggen, voegt het iets toe t.o.v. een Core 2 Duo, puur als je het gebruikt als HTPC
Hangt er vanaf waarvoor en hoe je de htpc gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag,

Stel je hebt de nokia 770 en je gebruikt mceguru dan zou je in principe je htpc kunnen besturen zonder je beeldscherm de hele tijd aan te hebben. Maar mijn vraag is eigenlijk zou je via je nokia 770 je computer via wake on lan aan kunnen doen zodat je bv. vanaf je bed de htpc aan kan doen en wachten tot alles opgestart is en dan via mceguru je favoriete muziek kiezen zonder de beeldscherm aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saurus schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 21:24:
[...]

de origen site spreekt zichzelf tegen voor zover ik kan zien. De produktpagina zegt:
ir / vfd solution - VF210 vfd/ir module included - optional IR221 ir module
De pdf brochure zegt vervolgens weer het omgekeerde.
Mag ik toch hopen dat die brochure ernaast zit zeg, had juist gelezen over de problemen met die philips modules en heb toen voor de S16V gekozen, prijs was ook van invloed maar dit gaf juist de doorslag.
Heb ze maar een mail gestuurd hoe het nou zit :?

*edit*

De IR221 is geen VFD maar een losse module, denk dat de brochure fout zit hier (wishful thinking)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2008 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb net Girder 4 gedownload en volgens mij moet je daar écht alles mee kunnen automatiseren. Standaard zit er een webserver in, dus op any device dat HTML snapt kun je die pagina tonen. Vervolgens kun je alle events die je in Girder kunt programmeren (en dat zijn er een boel) laten afgaan. Je kunt Girder ook via IR benaderen, of via een andere Girder, of via de webinterface en dan een IR emiter een ander aparaat laten aansturen. Als je dus een beetje handy bent. X10 kent ie ook, dus je kunt de kerstboom ook nog automagisch aan laten gaan.
Dit opent behoorlijke perspectieven. Niet alleen voor zo'n Nokia 770, maar ook voor je PDA, laptop of wat dan ook. Je moet het wel even bakken in HTML/Javascript enzo, maar je kunt er van alles mee doen dan. Op zich is dat wél 'the Tweakers way': Full Control.

Het is wel even puzzelen natuurlijk, maar als je eenmaal weet hoe het werkt, is the sky the limit. Op zich wel cool als je voor elkaar hebt dat ie met elk ding aangestuurd kan worden. Wel oppassen dat je buurman je WiFi access point niet hackt, want dan bepaalt hij waar je naar kijkt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

-Moondust- schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:44:
[...]

Hangt er vanaf waarvoor en hoe je de htpc gaat gebruiken.
1 als HTPC [gedownloade content, tv series kijken], in de toekomst dvd's en hd content via beamer]
2 zo nu en dan een game spelen [ football manager of een first person shooter]
3 lichtelijk gebruik voor videobewerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
ratsja schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 09:20:
[...]

1 als HTPC [gedownloade content, tv series kijken], in de toekomst dvd's en hd content via beamer]
2 zo nu en dan een game spelen [ football manager of een first person shooter]
3 lichtelijk gebruik voor videobewerking
Dat een quadcore niet 2 x zo snel is als een dualcore is inmiddels wel bekend denk ik. Ik heb niets om het mee te staven, maar ik denk dat een quadcore vooral handig is als je diverse activiteiten op je htpc tegelijk doet, b.v. film kijken en tegelijkertijd iets opnemen. En zelfs dan is het nog maar de vraag of een quadcore nodig is. Ik denk dat je aan een E8400 al ruimvoldoende hebt. Die kan volgens de berichten de zwaarste 1080p content moeiteloos afspelen. Van games heb ik weinig verstand, maar mijn gevoel zegt dat een quadcore momenteel nog lang niet volledig benut kan worden. Er zullen ongetwijfeld wel artikelen te vinden zijn op inet over het nut van een quadcore. Vanuit htpc doeleinde (film, tv, etc.) is het in ieder geval niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-09 09:12
-Moondust- schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 09:44:
[...]

Dat een quadcore niet 2 x zo snel is als een dualcore is inmiddels wel bekend denk ik. Ik heb niets om het mee te staven, maar ik denk dat een quadcore vooral handig is als je diverse activiteiten op je htpc tegelijk doet, b.v. film kijken en tegelijkertijd iets opnemen. En zelfs dan is het nog maar de vraag of een quadcore nodig is. Ik denk dat je aan een E8400 al ruimvoldoende hebt. Die kan volgens de berichten de zwaarste 1080p content moeiteloos afspelen. Van games heb ik weinig verstand, maar mijn gevoel zegt dat een quadcore momenteel nog lang niet volledig benut kan worden. Er zullen ongetwijfeld wel artikelen te vinden zijn op inet over het nut van een quadcore. Vanuit htpc doeleinde (film, tv, etc.) is het in ieder geval niet nodig.
Dat kan ik bevestigen heb zelf de E8400 en ben nog geen film serie of wat dan ook tegen gekomen waar hij problemen mee had.

Voor wat mijn setup precies moet je maar ff wat terug bladeren in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 10:28

el-jorge

turn around and feel the vibe

Bestaat er nog zoiets als een audiofiele dvd-drive?
Ik ben bezig met een stille pc, maar die zal gelijk als mediacentre ingezet gaan worden, vandaar mijn vraag hier.
Ik zat er eerst aan te denken om 2 Lite-On LH-20A1s of Samsung SH-S203B (de voorkeur gaat uit naar de Lite-On). Maar misschien is het handiger om een brander en een echte speler te plaatsen, ik heb er echter nog maar weinig over kunnen vinden, dus zou het uitmaken?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

-Moondust- schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 09:44:
[...]

Ok bedankt !!!!!!
Pagina: 1 ... 19 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet gemaakt voor zogenaamde 'welke moet ik nemen?' vragen (zie CSL Beleid). Ga dus niet een lijstje specs posten met de vraag of het goed is!