mphilipp schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 13:12:
[...]
Zou op zich kunnen natuurlijk. Ik zou een Mobo kunnen pakken met onboard video. Punt is dat ik - zoals ik al aangaf - ook DVB-C doe en als ie daarmee in de weer is (opnemen bv), terwijl ik een fillempie aan het kijken ben, mag ie niet alsnog gaan stotteren of kreunen.
Ik zou het kunnen proberen natuurlijk, en dan evt. later alsnog die HD2600 erin prikken. Maar ja...dan is het dubbelop want een mobo met integrated video is duurder en mocht het toch niet werken, is mijn 'voordeel' weer weg. En ik heb dan een extra stroometer/warmteproducent in het systeem zitten. Als die mobo's met die accellerator chipset (weet even niet hoe het heet) nu al beschikbaar waren, had ik gewoon dat genomen.
Evengoed, ik wil gewoon een systeem in elkaar zetten dat lekker draait en als er straks weer iets leuks wordt bedacht, het nog steeds kan. De tijd van jaarlijks de boel upgraden heb ik nou wel gehad en ik steek liever iets meer tijd en geld in een systeem dat het gewoon 3 jaar goed blijft doen. Dat doet mijn desktop pc nu ook en dat gaat perfect. Voorlopig daar nog geen behoefte aan een C2D (volgend jaar ie aan de beurt).
Ik ben het met je redernering helemaal eens, maar ik wil je toch waarschuwen dat je niet teveel moet verwachten van de hardware acceleratie van de HD2600, zeker niet voor gedownloade HD films. Ofwel het werkt niet, ofwel de films moeten juist gecodeerd zijn (x264 bijv werkt soms wel) en je moet redelijk veel uitzoeken / instellen.
Voor zover ik kan schatten trekt de e8400 het makkelijk ook met 2 dvb-c streams aan het opnemen. Dat is enkele MBps streamen naar je harddisk, dat kost niet veel cpu load. En zwaardere content dan 1080p hoeven we de komende 3 jaar toch niet te verwachten.
Dit zijn slechts mijn 2 centen. Ongeacht wat je kiest ben ik wel benieuwd naar je ervaringen.
Toevoeging:
je zegt dat een moederbord met integrated video duurder is, maar bijv de
Asus p5e-vm hdmi en de Gigabyte g33m-s2h zijn beiden goedkoper dan de Gigabyte GA-P35-DS4.
Ze hebben allebei een HDMI uitgang en ondanks dat het matx moederborden zijn, passen er 2 floppy-dtv's op, zelfs met een dual slot videokaart, mocht je er toch 1 toe willen voegen.
[
Voor 8% gewijzigd door
pelican op 06-02-2008 13:55
. Reden: gekeken naar prijzen van de moederborden ]