Willybubba schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 12:15:
EDIT: Die hands-on van Mario Strikers is echt het tegenovergestelde van de N-Gamer review zeg. Goeie bizarre soundtrack, veel stadions, online zonder lag (maar helaas MET friendcodes)... Nouja, volgende week weet ik het

Ik zou voorlopig niet uit gaan van games zonder friend codes. Ik sprak vorige maand twee programmeurs die werken aan het hele WiFi gebeuren (een schrijft de libraries voor de Wii, de ander voor de DS), en vertelden me dat de mening van Nintendo nog steeds is dat je alleen met vrienden moet kunnen gamen. Ik ben momenteel bezig met Pokémon Diamond op de DS (waar de een al het WiFi gebeuren van gemaakt heeft), en daar zeggen mannetjes in de game het ook echt letterlijk. Dingen als "ik wil niet met zomaar vreemde mensen online gamen, dus daarom registreer ik al m'n vrienden in m'n Pal Pad". Daarnaast zijn ze afgelopen maanden erg druk geweest om het WiFi gebeuren af te krijgen voor de Wii en te sturen naar 3rd parties. Hierin hebben ze nog geen dingen toegevoegd als even snel een potje Mario Strikers (of wat voor game dan ook) opstarten via een entry in je Wii Friendlist. Echter, ze vroegen wat ik van het hele WiFi gebeuren vond. Natuurlijk heb ik er enige kritiek op los gelaten, en gezegd dat ik met name het systeem met friendcodes apart voor de Wii en apart voor iedere game echt te kansloos vond. Gelukkig waren ze dat beiden met me eens, en egene uit het Wii WiFi team zei dat ze al met soortgelijke dingen waren begonnen. Maar dus ook echt NET, als in een paar dagen. Dat was half April. Hij zei dat ik voor dergelijke functionaliteit dus nog even geduld moest hebben tot de volgende generatie online Wii games. Ik zou er dit jaar in elk geval dus niet meer op hopen. Maar er wordt dus iig wel aan gewerkt!

Gerwin schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 13:17:
Het gaat inderdaad om NGC op 480p spellen. Het lijkt op een standaard antwoord, maar men vast is te stellen dat men met een update bezig is voor NGC spellen op 480 toch? Wat de update dan moge zijn. Je gaat toch geen standaard antwoord krijgen over Virtual Games bijvoorbeeld als je hele mail over NGC spellen op 480p gaat?
Zoals men hierboven ook al aangeeft: volgens mij overschat je die TD, of dergelijke diensten in het algemeen. Het antwoord komt op mij over als een typisch vaag antwoord, dat geen leugen is, maar ook je vraag niet beantwoord, in de hoop dat je er tevreden mee bent en ze er verder niet meer mee lastig zal vallen. Net zoals het tegenwoordig bij de meeste klantenservice diensten gaat. Probeer voor de gein maar eens wat te vragen bij de PTT/TPG/TNT/whatever. Gaat via zo'n standaard formulier op de website. Typ je een heel verhaal, krijg je antwoord terug van zo'n no-reply e-mail adres. Heb je dus nog een vraag, kun je heel je verhaal nog een keer gaan houden en daarbij ook nog de verdere communicatie gaan uitleggen. Zo ontzettend irritant, aargh. Ook afgezien van dat denk ik niet dat de TD in Nederland überhaupt weet of Nintendo met zo'n update bezig is. Vergeet niet dat in Nederland enkel distributie, sales en een kleine helpdesk-achtige dienst zitten hè, geen development afdeling.
Verder denk ik dat Nintendo momenteel wel andere prioriteiten heeft dan alle GC games op 480p te laten draaien. Het merendeel met een Wii zal waarschijnlijk geen GC games erop spelen, heeft een NTSC Wii en GC games, of weet überhaupt niet wat 480P inhoudt. Het lijkt mij dat ze hun resources eerder zullen concentreren op nieuwe channels (waar ze idd mee bezig zijn), compatibility van VC games, het WiFi gebeuren en natuurlijk nieuwe games. Maar ik kan het balletje wel eens opgooien bij een van die twee programmeurs, aangezien ik daar nog contact mee heb.
[
Voor 34% gewijzigd door
Captain N op 16-05-2007 16:50
]
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.