Het Grote Nintendo Wii en Gamecube Topic Deel 83 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 17.267 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MetroidPrime schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 21:33:
Nieuw op de Virtual Console:
  • Mario & Yoshi - NES - 500 punten
  • Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong Quest - SNES - 800 punten
Nintendo is dit keer twee dagen te vroeg met updaten. Bij de spellen staat nog geen tabje om aan te geven dat ze nieuw zijn, dus kennelijk is er een foutje gemaakt?
Volgens mij doen ze dat omdat het morgen een vrije dag is (hemelvaart), dus dan kunnen ze de games er niet opzetten.
Anoniem: 26457 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 22:27:
[...]
Fantastic Four ook al een tegenvaller ?
Volgens mij hebben we nog helemaal niets van de game gezien. Overigens sta ik sowieso sceptisch tegenover games afgeleid van films.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Bij mij werken je links niet helemaal goed, gaan naar http://0 toe..

http://www.famitsu.com/ga...1178620724,71334,0,0.html

Die 2e screen ziet er trouwens nog best aardig uit. Als ze ipv 1 vergaarde belichting waarbij alles hetzelfde is nou ook eens een beetje redelijke belichting zouden fixen zou het er nog best goed uitzien ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104593

MetroidPrime schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 14:49:
[...]
Je denkt er veel te makkelijk over, het is veel ingewikkelder dan alleen maar een schakerlaartje overhalen. De enige manier om er echt volledige 576p of 480p compatibility voor alle spellen te krijgen zonder extra hardware is door alle Gamecube spellen te emuleren.
Ik ken het hele verhaal van de GPU ja maar er is een makkelijkere methode. Er is wel geteld 1 pal Game die progressive scan heeft. Rayman 3! Daarnaast is dat eerste voorbeeld met de action replay gewoon uitvoerbaar met een component kabeltje en een cube. Het is simpelweg een optie die Nintendo in die spellen niet verdwijdert heeft, in Metroid Prime 2 is het ook aanwezig geloof ik(sterker nog die heeft alleen maar een 60hz NTSC mode). Nintendo is de laatste tijd niet echt voorzichtig met lokaliseren omgesprongen dus een progressive mode bij die games is een peulenschil. Het probleem blijft echter al die games die wel zorgvuldig zijn omgepoort. Daarvoor moet je inderdaad emuleren.

Over Nintendo's technische dienst:
Meestal krijg je een mailtje met je mail wordt in behandeling genomen, ik geloof dat Nintendo Nederland een groot aantal emails zelf wel degelijk behandelt, het is alleen een standaard FAQ lijstje vanwaar ze die vragen beantwoorden. Dus ze krijgen een vraag, weten ze het niet kijken ze even wat er het meest op lijkt en sturen het antwoordt de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
Iemand dit filmpje van Harry potter al gezien?
De game ziet er erg goed uit de met een free roaming hogwarts en de controls is hij bij mij op mijn te kopen lijst verschenen!

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:53
Anoniem: 93354 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 23:13:
[...]

Bij mij werken je links niet helemaal goed, gaan naar http://0 toe..
Ah, ik zie 't... is nu gefixt.
http://www.famitsu.com/ga...1178620724,71334,0,0.html

Die 2e screen ziet er trouwens nog best aardig uit. Als ze ipv 1 vergaarde belichting waarbij alles hetzelfde is nou ook eens een beetje redelijke belichting zouden fixen zou het er nog best goed uitzien ook.
Heb je de filmpjes ook gezien? (Heb ze eerder gepost in deze draad, 1,2,3)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Harry ziet er zowaar idd goed uit. Op gameplay gebied maar ook zeker de graphics lijken de goede kant op te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Deddiekoel schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 00:42:
Iemand dit filmpje van Harry potter al gezien?
De game ziet er erg goed uit de met een free roaming hogwarts en de controls is hij bij mij op mijn te kopen lijst verschenen!
Ik sprak vorige week de producer van deze game, die zei dat het de beste en meest op de boeken/films lijkende HP game tot nu toe was. Natuurlijk moet dat een beetje met een korreltje zout genomen worden aangezien het de producer van de game is, maar deze jongen is over het algemeen wel redelijk kritisch tov EA en diens games, ook al werkt hij er zelf. :) Ik ben dus erg benieuwd. :) Ook zijn de Wii controls als eerste uitgedacht, en daarna pas de controls voor de overige consoles. Afgelopen weekend is als het goed is de Wii versie afgerond (de overige versie het weekend ervoor), dus het zal wel niet zo heel lang meer duren voordat deze in de winkel ligt.

[ Voor 17% gewijzigd door Captain N op 17-05-2007 03:03 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10-2024

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Captain N schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 17:45:
Heb hem net even gesproken.

* Video mode gebeuren in Cube games wist 'ie zelf niks van, aangezien hij alleen bezig is met netwerk gebeuren momenteel.
* Hij vindt het DS WiFi systeem erg slecht. Het eindeloos wachten om een paar mensen te vinden voor een potje te Mario Karten of Tetrissen ligt aan limitaties in de OS van de DS. Hij denkt dat hij dat probleem op zou kunnen lossen, maar dit zou niet compatible games tot gevolg hebben. Oude Pokémon games die niet met nieuwere versies kunnen connecten en zo. Zijn mening is een beter netwerk belangrijker is, en dat er gewoon zou moeten komen, maar Nintendo denkt er anders over. Gaat dus voorlopig niet gebeuren.
* Het Wii WiFi systeem vind 'ie momenteel ook nog karig en hij is van mening dat het zeker nog beter gemaakt moet worden. Echter is het werk daaraan niet echt verder dan een maand geleden, wegens allerlei andere deadlines die blijkbaar een hogere prioriteit hebben. Een "voorlopig nog even geen tijd verhaal" dus helaas.
* Hij had nog geen enkel geluid opgevangen van een afprijzing in Japan op de Wii, en dat zal volgens hem ook niet gebeuren totdat de sales hard gaan droppen. Dat kan dus waarschijnlijk ook nog wel even duren. :P

Zal binnenkort even kijken of ik die andere kerel nog kan bereiken, die meer Wii-specifiek dingen aan het doen is. Die ademt en leeft in Nintendo HQ, dus misschien weet die meer. :)
Soms denk ik wel eens of Nintendo wel een bedrijf is voor de toekomst. In de tijd van 2D games is het een geweldig bedrijf met super games. Maar men heeft in mijn ogen moeite met ontwikkeling van bepaalde nieuwe zaken. Video-modes die uiteen vallen in verschillende standaarden, WiFi die er wel inzit maar dan ook weer niet top blijkt te zijn. Het werkt allemaal wel als de gamer zelf ook de nodige maatregelen en geduld heeft, maar het was toch mooi geweest dat Nintendo voor een paar euro extra de zaakjes net iets beter geregeld had. Gamers verwachten echt geen "Playstation" Wii console of "PSP" Nintendo DS, maar men verwacht wel een redelijk systeem die niet bij uitkomst al heel erg beperkt en kreupel is in specs en onderdelen en instellingen niet veel zeggen omdat de console uiteindelijk zelf kiest.

Wat betreft die vraag over 480p NGC games op de Wii. Ik ben geen techneut op dat gebied, maar ik lees hier nu ook dat het helemaal niet zo'n heel groot probleem zou moeten zijn om dat te realiseren. Video is video lijkt me en met 480p bedoel ik gewoon een 480p signaal, mijn part mag het gewoon 480i kwaliteit zijn, maar laten ze alsjeblieft bij Nintendo als iemand 576i insteld alles naarbuiten sturen in 576i en 480i alles in 480i en bij 480p in 480p. Het gaat om het signaal :-) Ik wacht geduldig mijn inmiddels 3de mail af en ben ook nieuwsgierig wat die Nintendo HQ man hierover te vertellen heeft, misschien kan die het zelf wel even laten vallen zodat men in elk geval weten :-)

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219071

Je hebt een zeker een goed punt daar.

Waar ik stiekem op hoop, en wat ik denk, is dat Nintendo de DS en Wii als soort experimentele projecten heeft uitgebracht. En dat ze dan goed kijken hoe alles word geaccepteerd, en of het een succes is/word. Als het project geslaagd is, dan kunnen ze dit bij de volgende console herhalen. Maar dan met bijv. betere graphics. Als dit niet geslaagd is, dan zijn ze niet zoveel geld kwijt aan bijv. betere hardware. d:)b
Dit gaat natuurllijk niet op voor bijv. de online service... Die had gewoon beter gekunt...
Stel ze hadden een console gemaakt met graphics beter dan de 360 en PS3 bij elkaar, en de motion sensors toegevoegd... Stel dat was een flop geworden, hoe zou Nintendo dan staan ? Zouden ze dan niet helemaal blut worden ?
Waar ik erg mee zit, en jullie vast ook, is hoe Nintendo online gaming ziet. Vooral de brakke online service... Het is echt om van te huilen... :r ;(
Waar Nintendo mij, en vast meerdere enorm blij mee kan maken, is vooral een betere online service zoals Xbox Live of iets dergelijks. Ook mag er van mij een Demo kanaal uitgebracht worden...
Maar goed, zo kan je natuurlijk op van alles zeiken wat ze niet goed doen.
Terwijl ik mijn Wii eigenlijk hardstikke tof vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-04 11:29
Het demo-kanaal is anno 2007 echt een gemis :'( Het zou veel beter zijn als je demo's kon downloaden, dan kan je tenminste zelf ervaren hoe spellen spelen met de nieuwe besturing. Nu moet je afgaan op reviews en die verschillen soms van mening, dan heb je nog geen goed beeld imo.

Ik denk dat het grootste probleem voor een demokanaal op de Wii is dat de Wii weinig opslag ruimte heeft, alleen 512MB intern. Ik denk dat Nintendo er van uit gaat dat mensen ook al 4-5 Virtual Console spellen hebben gedownload die dus ook weer ruimte innemen. Een demo voor de Wii lijkt me al snel 300-400MB wegen, misschien dat ze geen geld hebben voor een dergelijk netwerk en er te weinig opslag ruimte is?

De ruimte voor het opslaan van demo's lijkt MIJ nog niet zo'n probleem. Breng een externe HDD uit van 20GB ofzo, of ze passen het OS van de Wii zo aan dat je demo's op je SD kaart kan zetten (of is de read-speed te langzaam van een SD kaart? :? ). Dan kan je ook gelijk de demo's mee brengen naar vrienden en hem ook de demo laten spelen (scheelt weer wat tijd :P ).

Maarja, zoals het er nu uitziet verwacht ik dit jaar iig nog geen demokanaal. Misschien volgend jaar ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206149

Eigenlijk vind ik het missen van het Demokanaal niet alleen een gemis voor de Wii, maar ook voor de DS download play optie op de Nintendo DS. Deze optie wordt alleen gebruikt voor grote evenementen waar Nintendo aanwezig is, maar zou dat niet veel handiger zijn als je dat ook kon gebruiken vanaf je Wii. Gewoon via Wifi contact maken en via het Demokanaal een demo downloaden van een aankomend DS spel. En dan net als bij de demo'[s van evenementen dat ze te spelen zijn tot je je DS uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan ga ik ook even mee doen :P. Ik vind vooral het gebrek aan een winkelkanaal met "nieuwe" content een gebrek, zeg maar een Xbox Live Arcade. Nintendo was bij de introductie van de Wii zo enthousiast aan 't vertellen dat ze games in elke prijsklasse wilde aanbieden, maar dat maken ze nog niet echt waar. Daarnaast zijn de FCs natuurlijk een grote misser, och ik vind het niet zo'n groot probleem. Maar Wii codes daarvoor gebruiken zou natuurlijk veel logischer en makkelijker voor de consument zijn.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakErik
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-12-2024
Ben ik nou gek of zijn de 2 nieuwe VC Games spontaan weer verdwenen?
Ik kan ze namelijk nergens vinden in het winkelkanaal.

Mario & Yoshi - NES - 500 punten
Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong Quest - SNES - 800 punten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TweakErik schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 10:19:
Ben ik nou gek of zijn de 2 nieuwe VC Games spontaan weer verdwenen?
Ik kan ze namelijk nergens vinden in het winkelkanaal.

Mario & Yoshi - NES - 500 punten
Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong Quest - SNES - 800 punten
Beide zijn waar. Ze zijn verdwenen, en ja, je bent gek.
Ik ga vanmiddag denk ik even Wii points halen, en dan vanavond even 2 VC games kopen. Welke raden jullie mij aan ? ( Heb nooit een nes/snes/n64 gehad, wel een gc )
Ik zit zelf te denken aan Super Mario World, Legend of Zelda Link to the Past, Donkey Kong Country, Mario 64 en Legend of Zelda: OOT.
offtopic:
Ben nu even 2 uurtjes reizen naar vriendin, dus ben zo weer online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:15
Gerwin schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 04:11:
Wat betreft die vraag over 480p NGC games op de Wii. Ik ben geen techneut op dat gebied, maar ik lees hier nu ook dat het helemaal niet zo'n heel groot probleem zou moeten zijn om dat te realiseren. Video is video lijkt me en met 480p bedoel ik gewoon een 480p signaal, mijn part mag het gewoon 480i kwaliteit zijn, maar laten ze alsjeblieft bij Nintendo als iemand 576i insteld alles naarbuiten sturen in 576i en 480i alles in 480i en bij 480p in 480p. Het gaat om het signaal :-)
Zo simpel ligt het gewoon niet. Op jouw manier zou je driekwart van de PAL spellen niet meer kunnen spelen omdat je voor 480p ook alles ineens in 60Hz moet forceren. PAL spellen zou je in 576p moeten draaien en dan is het de vraag of de Wii hardwarematige ondersteuning heeft voor 567p. Dat komt nog bovenop alle andere redenen die er genoemd zijn waarom het extreem moeilijk is dit te doen.

Gezien de moeite die het Nintendo zal kosten om progressive scan voor alle Gamecube spellen te forceren en het aantal TV toestellen dat last heeft van het probleem, loont het waarschijnlijk de moeite gewoon niet om dit te gaan ondersteunen.
Ik wacht geduldig mijn inmiddels 3de mail af en ben ook nieuwsgierig wat die Nintendo HQ man hierover te vertellen heeft, misschien kan die het zelf wel even laten vallen zodat men in elk geval weten :-)
Ik zal je de reactie van Nintendo op je derde mail alvast verklappen:
Geachte heer/mevrouw,

we zijn met een firmware update bezig. Wanneer deze echter klaar zal zijn is nog niet bekend.

Met vriendelijke groet,
Het Nintendo Team

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-05 20:30

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

De meeste mensen zitten niet echt re wachten op een dikke online gameservice met games als Halo etc. Wat ik wel echt een pluspunt zou vinden is meer een service met downloadbare games e.d. en daarbij online play. spelpunt.nl maar dan wel wat beters dan ff kaarten :P Daarnaast mis ik idd een demokanaal.

Community gevoel mist gewoon...maar dat veranderd niet gauw met BigN denk ik.

[ Voor 11% gewijzigd door Max|Burn op 17-05-2007 13:07 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

offtopic:
daar ben ik weer

Zo speciaal vind ik die online service anders niet. Ik vind dat dat gewoon een standaard moet worden.
Nintendo zou eigenlijk gewoon zoiets moeten hebben:
Metroid Prime 3 Online:
Eens in de zoveel tijd nieuwe maps, wapens, upgrades, rankings, en online-spel-modi.
Daarbij zouden die friendcodes gewoon verbannen moeten worden, en alles koppelen aan 1 nickname/account.
Als ze dit nou weten te realiseren, dan maken ze volgens mij echt zo enorm veel mensen blij. En dan staan ze zelf ook nog eens in een veel beter daglicht. :>

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 219071 op 17-05-2007 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ja alleen in Japan level ze nogal in een Doos en hebben ze gewoon een hele andere visie...deels snap ik hem...deels niet. Maak dan dat gamen online idd click and play is zoals het nu wordt..maar geef ook meer opties voor degenen die WEL een online community wiillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
Max|Burn schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 13:21:
Ja alleen in Japan level ze nogal in een Doos en hebben ze gewoon een hele andere visie...deels snap ik hem...deels niet. Maak dan dat gamen online idd click and play is zoals het nu wordt..maar geef ook meer opties voor degenen die WEL een online community wiillen.
Tja, Nintendo wilt iedereen beschermen van de "gevaren" die er online zijn. Das natuurlijk wel een goed punt, maar het maakt wel lastig om een goedwerkend netwerk op te zetten. Tenminste, als je aan dit blijft vasthouden.

Nintendo dwingt de consument gewoon om het precies te doen zoals zij het willen. Maar ik zou zeggen, geef de consument een keuze. Als je nou als vader je kind(eren) wilt beschermen, zet de Parental Control (of hoe het ook heet). Dan werkt het op de huidige manier, en als het uit staat dat je dan beschikking hebt over meer mogelijkheden.

En was die "wiillen" nou een typo of niet ? :P

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Anoniem: 219071 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 13:10:
offtopic:
daar ben ik weer

Zo speciaal vind ik die online service anders niet. Ik vind dat dat gewoon een standaard moet worden.
Nintendo zou eigenlijk gewoon zoiets moeten hebben:
Metroid Prime 3 Online:
Ik, en de meeste Metroid fans, zijn van mening dat Metroid en multiplayer niet samen gaan. Het hele idee van het spel is om een beetje een claustrofobische sfeer te geven terwijl je in je eentje het opneemt tegen de Space Pirates. Metroid is geen Halo en dat moet Nintendo er ook niet van proberen te maken.

Als Metroid Prime Hunters een echte sequel was geweest op Metroid Fusion in plaats van een online Halo-kloon met een magere single-player mode, hadden de verkoopcijfers veel hoger gelegen.

Ik heb het liefste een tussenweg tussen zoals het nu is en Xbox Live. Het kan mij niet zo heel erg veel schelen dat ik niet met onbekenden kan praten, op Xbox Live hebben de meesten toch niet zo heel veel interessants te melden buiten "owned", "you $%@#$^" enzovoort. Ik wil echter wel gewoon kunnen communiceren met mijn vrienden en het zou nogal mooi zijn als ik vanuit bijvoorbeeld het hoofdmenu zou kunnen zien wie welk spel speelt, zodat ik ook online dat spel kan gaan spelen.

Ik vraag mij af hoe het uitnodigen van vrienden gaat werken in Strikers. In het ideale geval maakt het spel voor de uitnodiging gebruik van WiiConnect24, zodat je je vrienden ook kunt uitnodigen als ze Strikers in bijvoorbeeld de single-player mode spelen. Wat helemaal mooi zou zijn, is als je Strikers niet speelt, dat je de uitnodiging op je prikbord binnenkrijgt. Als je een ander spel speelt, dan gaat het slot-licht op de Wii branden, dus dan weet je dat je een bericht hebt. Het enige wat nog ontbreekt is het kunnen lezen van prikbord berichten vanuit het Home-menu, maar ik geloof dat Nintendo aan een firmware update werkt, misschien kunnen ze dit dan meteen toevoegen. ;)

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toevallig ben ik ook Metroid Fan... Hoera !
:Y)
Heb beide Prime delen meerdere keren uitgespeeld... En ik ben van mening dat het wel een uitstekende online fps kan worden. Maar daar gaat het hele punt niet om... Het gaat mij om de online opties die gebruikt kunnen worden, en daarvoor heb ik MP alleen even als voorbeeld gebruikt*....
Het kan natuurlijk ook bij een nieuwe franchise, of een of andere port zoals Call of Duty.

Ik hoop trouwens dat ze ook een soort van Skype Channel gaan bouwen... En dan een mooie headset uitbrengen... (Wanneer komt die headset eigenlijk?)
Maar goed, zo kan je over alles wel gaan dagdromen...
Messenger Channel
Online Storage Channel
TV Channel
Youtube Channel
Blog Channel etc. etc.

* Geen zin om discussie te voeren over dat Metroid nou wel of niet online moet.

* Anoniem: 77108 ziet de mogelijkheden

Goed... Als we dan toch doorgaan over een goede online FPS game voor de Wii, laat Nintendo dan Valve de opdracht geven om een CounterStrike 1.6 / Source game te maken...

EDIT:
Weet iemand iets meer over Dewys Adventure ?
Ik heb zojuist een trailer ervan gezien, en het lijkt een beetje op een mix van:
Locoroco
Billy Hatcher
Kororinpa

Lijkt mij wel een best leuke game.
Quicktime Trailer:
http://www.gametrailers.com/player.php?id=19528&type=mov

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 219071 op 17-05-2007 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Nintendo moet gewoon eens een gruwelijk volwassen game neerzetten puur voor multiplayer FPS.
Van Metroid moet je geen shooter willen maken. Wat ik sowieso irritant vind dan is ineens dat alle wapentuig uit je arm moet komen. Leuk in de FPA style maar in een FPS wil ik echte guns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-04 11:44
Ik vind dat skype channel ( of in ieder geval een headset ) niet eens zo "dagdromen". Ik, al zou ik het voor het zeggen hebben :P, zou zeker zoiets proberen te maken. Is toch weer een leuke extra ( Kijk naar de 360, een beetje buurten tijdens een spelletje is altijd leuk, nietwaar :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nintendo kennenden... not in a million years...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Matt IGN lijkt nog gelijk te krijgen over wat hij over Metroid Prime 3 zei. Hij zei dat er in de week van 20 mei nieuws zou komen en op 22 en 23 mei wordt er door Nintendo een presentatie gegeven aan de pers. Op 22 mei is er een gewone persmeeting met mogelijk een aantal aankondigingen en op 23 mei is er een persconferentie onder emargo, wat waarschijnlijk een E3 preview is voor tijdschriften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-02-2024
wat ik nou niet snap aan Mario Strikers op de Wii, dat verhaal met die Friend codes..

IS het nou alleen mogelijk, om tegen andere te spelen, waarvan je de friendcode hebt?? dus niet gewoon tegen een random speler te gamen??

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-04 16:42
idee voor iedereen die zit te wachten op een demo kanaal:
download het "Everybody Votes Channel"
doe een voorstel voor een nieuwe vraag: "zou een demokanaal een goede toevoeging voor de wii zijn?" Ja/Nee.

Als we met voldoende mensen deze vraag voorstellen zou je zeggen dat nintendo hem wel moet stellen (en als hij er dan is wel "ja" stemmen he :D)

edit:
@oscar mopperkont (hieronder)
Niet geschoten is altijd mis

[ Voor 9% gewijzigd door Tim_bots op 17-05-2007 14:45 ]

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

En dan doen ze er nog niks mee ;)

Laat ze zich eerst maar eens druk gaan maken om het ontwikkelen van MK Wii! Daar zit ik in eerste instantie meer op te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SOCO_cola schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 14:37:
wat ik nou niet snap aan Mario Strikers op de Wii, dat verhaal met die Friend codes..

IS het nou alleen mogelijk, om tegen andere te spelen, waarvan je de friendcode hebt?? dus niet gewoon tegen een random speler te gamen??
Dat kan gewoon, de tegenstander wordt bepaald door jouw ranking, zijn ranking en of je alleen of coop speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-03 20:52
SOCO_cola schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 14:37:

Nee hoor, is gewoon een matchmaking systeem die je tegen random tegenstanders zet die een beetje dezelfde score hebben, zie ook http://www.jeux-france.co...rio-strikers-charged.html

Alleen als je wilt uitzoeken tegen wie je speelt heb je zijn code nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 14:18
Vandaag, om uit te proberen, een virtual console spel (super mario bros voor de NES) gekocht en gedownload. Nu is het helaas zo dat het scherm compleet zwart is tijdens het spel. Als ik echter op de pauze knop druk, dan wordt het scherm weer zichtbaar. Druk ik dan weer op de pauze knop dan gaat het spel verder, maar is het scherm weer zwart.

Ik heb op de site van nintendo wii gekeken maar kan het antwoord aldaar niet vinden. Weet iemand wellicht waar het probleem ligt? Ik maak gebruik van de standaard component kabels en een magic vga box die aangesloten is op m'n tft scherm.

[ Voor 41% gewijzigd door OCTheEagle op 17-05-2007 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo die harry potter game ziet er wel vet uit :D toch wel grappig dat het weer EA is die met een game lijkt te komen voor de Wii die beter is dan de meeste anderen. Ziet er trouwens ook wel mooi uit, die screenshots van de wii versie vond ik niet mooi maar op dat filmpje ziet het er een stuk levendiger uit. Is het al bekend wanneer die uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-07-2024

Vincent7

Me = Wii

OCTheEagle schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 15:24:
Vandaag, om uit te proberen, een virtual console spel (super mario bros voor de NES) gekocht en gedownload. Nu is het helaas zo dat als ik dat spel wil starten, dat het scherm zwart wordt en dat het flink wat minuten duurt voordat het spel begint.

Ik heb op de site van nintendo wii gekeken, echter kan ik bij de ' helpdesk' aldaar mijn probleem niet terugvinden. Weet iemand wellicht waar het euvel kan liggen?

Let erop dat voor het weergeven van het beeld ik gebruik maak van de component kabels die bij de WII geleverd waren, ook maak ik gebruik van de Magic VGA box.
Het is bekend dat VC in combinatie met component aansluiting niet helemaal lekker werkt. Met composiet of RGB scart werkt alles wel naar behoren.

Wii FC: 2129-2099-1796-3776

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 20:57
een vraag die al honderd keer voorbij is gekomen, maar ik wil echt super graag een wii, wat kan ik het beste doen om hem zo snel mogelijk te krijgen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-06-2023

Hironshy

Orooo!!!

Voice communication zou echt veel toevoegen aan de online beleving, in ieder geval met vrienden dan. Als Nintendo die optie niet geeft kan je net zo goed tegen bots spelen naar mijn mening.
En wat is er mis met online in MP? Als ze gewoon de singleplayer intact laten is iedereen blij. Ok het spel is dan langer in ontwikkeling. Lekker boeiend Nintendo spellen worden toch alijd keer op keer uitgesteld. Dat half jaartje kan er ook wel bij.

Met games zoals SSX: Blur, Godfather en nu HP is EA echt de absolute top wat 3rd party games betreft. Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-04 16:42
sjobiscity schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 15:36:
een vraag die al honderd keer voorbij is gekomen, maar ik wil echt super graag een wii, wat kan ik het beste doen om hem zo snel mogelijk te krijgen? :)
De snelste manier om aan een wii te komen:
1:Ga alle winkels die een wii verkopen bellen. Vraag of ze een wii op voorraad hebben. 
  Ja: Spring in de auto en scheur naar die winkel. (vraag wel even of ze hem willen vasthouden voor je)
  Nee: bel zo snel mogelijk de volgende.
2:Alle winkels in nederland gehad? Herhaal stap 1 met duitsland (mag ook eerder als je vlak bij Duitsland woont)

s6 met het bellen :P

edit: of een duitse wii ook te gebruken is in nederland: Volgens meerdere berichten hier, ja (lees dit deel maar ff door)

[ Voor 12% gewijzigd door Tim_bots op 17-05-2007 15:56 ]

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Max|Burn schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 13:54:
Nintendo moet gewoon eens een gruwelijk volwassen game neerzetten puur voor multiplayer FPS.
Van Metroid moet je geen shooter willen maken. Wat ik sowieso irritant vind dan is ineens dat alle wapentuig uit je arm moet komen. Leuk in de FPA style maar in een FPS wil ik echte guns.
Agree :)

Ik wil gewoon een paar leuke FPS games, ONLINE voor de Wii.... een ala counterstike, een WWOII shooter dat soort dingen. (Ja, kan dan wel een xbox360 halen en doe ook FPS op de pc maar ik wil zomaar een paar shooters ook op de Wii hebben :p ).

Metriod komt volgens mij ook gewoon beter uit de voeten als het singleplayer blijft...

Het zou gewoon fijn zijn, als op nog laat op de avond even je Wii aanslingert, wat online frags maakt en gaat slapen.. toch ;) ?

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman78380
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-05 08:01
Bij de mediamarkt in Rijswijk werden afgelopen zaterdag ten minste 3 wii's neergezet.

Ik heb de mijne diezelfde dag binnengekregen uit duitsland. Besteld bij Amazon.de die er zat op voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Nog even een update betreffende die Gamecube progressive mode ellende: gaat niet gebeuren. De meer Wii-gerichte gast die ik net sprak wist het niet 100% zeker, maar dacht dat het niet mogelijk was om alle GC games op 480p/576p te laten draaien. Ze zijn er in elk geval sowieso niet mee bezig. Daarbij nog het feit dat als je de standaard kabel gebruikt je wel GC games op je TV kunt spelen (toch, die aansluiting op je TV support wel interlaced toch?), dus het is het sowieso niet zo'n enorme prioriteit voor Nintendo lijkt me, maar ze weten iig van het probleem af. :P

Verder zei hij me dat 'ie nog steeds hard bezig is met het netwerk systeem voor de Wii, maar daar kon 'ie verder inhoudelijk helaas niet op ingaan. :P

Verder heb ik nog even gepraat over het friends code gebeuren. Nu interesseert me online play op de Wii niet zo heel veel, maar ik vind het toch wel interessant waarom Nintendo nu per sé met die friend codes wil werken.

De droom van Nintendo is om zoveel mogelijk mensen aan het gamen te krijgen, inclusief online play. Nu zijn er bergen met mensen die geen online ervaring hebben, in tegenstelling tot de gemiddelde Tweaker hier. Velen hier zullen wel eens een potje online gespeeld hebben, en over het algemeen is het niveau om te janken. "Fucking n00b!" dit, "kankeuh" dat, vooral als je een onervaren online gamer bent word je vaak flink afgebrand door 13-jarigen. Aangezien Nintendo mensen wel aan het online gamen wil krijgen, vinden ze dat ze een veilige en betrouwbare ervaring moeten bieden, dus alleen met mensen die je kent, of met vreemden zonder vorm van communicatie. Zou je naast het friend code systeem ook met willekeurige andere lui kunnen gamen en chatten en dergelijke, zit je met het probleem dat de gemiddelde huisvrouw geen onderscheid kan maken tussen die veilige connectie met mensen uit je friend list, en een potje waar je eindeloos in uitgescholden wordt. Nintendo wil dus met dit systeem voorkomen dat men zich ongemakkelijk voelt tijdens/na een potje online gamen. En daar is op zich wel wat voor te zeggen. Zeker gezien de houding van Japanners in dat opzicht. Vanuit Japans standpunt gezien, kan ik het iig goed begrijpen. Dingen als de codes uit je Wii Friend list gebruiken ipv aparte codes voor elke game druist echter niet tegen die filosofie in natuurlijk...

En tenslotte, wat betreft dat demo kanaal. Developers zelf zullen er denk ik niet echt om zitten te springen. Het kost geld om zo'n demo te maken, het data verkeer kost geld (echt niet dat Nintendo eindeloos demo's van een paar honderd MB gaat versturen voor niks), en als je een brakke game hebt gemaakt is er natuurlijk geen hond meer die het gaat kopen nadat ze je demo hebben uitgeprobeerd. Dus vooral vanuit het perspectief van de developers zelf zie ik dat niet snel gebeuren.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-04 22:12

Patriek

edit koning

Captain N schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 16:43:
[...]

De droom van Nintendo is om zoveel mogelijk mensen aan het gamen te krijgen, inclusief online play. Nu zijn er bergen met mensen die geen online ervaring hebben, in tegenstelling tot de gemiddelde Tweaker hier. Velen hier zullen wel eens een potje online gespeeld hebben, en over het algemeen is het niveau om te janken. "Fucking n00b!" dit, "kankeuh" dat, vooral als je een onervaren online gamer bent word je vaak flink afgebrand door 13-jarigen. Aangezien Nintendo mensen wel aan het online gamen wil krijgen, vinden ze dat ze een veilige en betrouwbare ervaring moeten bieden, dus alleen met mensen die je kent, of met vreemden zonder vorm van communicatie. Zou je naast het friend code systeem ook met willekeurige andere lui kunnen gamen en chatten en dergelijke, zit je met het probleem dat de gemiddelde huisvrouw geen onderscheid kan maken tussen die veilige connectie met mensen uit je friend list, en een potje waar je eindeloos in uitgescholden wordt. Nintendo wil dus met dit systeem voorkomen dat men zich ongemakkelijk voelt tijdens/na een potje online gamen. En daar is op zich wel wat voor te zeggen. Zeker gezien de houding van Japanners in dat opzicht. Vanuit Japans standpunt gezien, kan ik het iig goed begrijpen. Dingen als de codes uit je Wii Friend list gebruiken ipv aparte codes voor elke game druist echter niet tegen die filosofie in natuurlijk...

En tenslotte, wat betreft dat demo kanaal. Developers zelf zullen er denk ik niet echt om zitten te springen. Het kost geld om zo'n demo te maken, het data verkeer kost geld (echt niet dat Nintendo eindeloos demo's van een paar honderd MB gaat versturen voor niks), en als je een brakke game hebt gemaakt is er natuurlijk geen hond meer die het gaat kopen nadat ze je demo hebben uitgeprobeerd. Dus vooral vanuit het perspectief van de developers zelf zie ik dat niet snel gebeuren.
In deze laatste twee alinea heb ik er juist tegenovergestelde gevoelens bij.

Het kunnen communiceren met elkaar vind ik juist een enorme dimensie toevoegen aan het gamen. Nintendo heeft gelijk dat daar scheld- en pestgedrag een negatief aspect is, maar het heeft minstens zo veel positieve kanten. Het doet mij dan ook eerder klinken als een goed excuus om het te laten.

Wat demo`s betreft, dat vind ik juist een enorm goede manier om kopers aan te trekken. Mits je game goed is idd. Anders is het idd verstandiger voor een uitgever dit niet te doen. Maar vice versa voor een goede game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Patriek schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 17:05:
Het kunnen communiceren met elkaar vind ik juist een enorme dimensie toevoegen aan het gamen. Nintendo heeft gelijk dat daar scheld- en pestgedrag een negatief aspect is, maar het heeft minstens zo veel positieve kanten. Het doet mij dan ook eerder klinken als een goed excuus om het te laten.
Ik vind dat schelden juist een ramp. Ik had bij de launch van de Xbox 360 een maand gratis Xbox Live Gold gekregen. Ik had alleen PGR3 als online spel, maar ik heb het alleen maar 1 avondje een uur lang online gespeeld in die hele maand. Daarna was de lol er af. Het eerste potje ging al mis, er bleef maar de hele tijd iemand "I CAN SMELL YOU! I CAAAAN SMEEEELLLL YOOUUU!" in zijn headset schreeuwen. Dan is er inderdaad een mute-knop, maar dan moet je eerst het menu openen tijdens een race en moet je maar eens zien te vinden wie het roept. Je moet dus tijdens wachten tot na de race om iemand te muten en daarna is het niet meer mogelijk te achterhalen wie er zo irritant is geweest. De potjes die ik daarna met andere mensen heb gespeeld waren minstens net zo erg.

Ik wil wel kunnen communiceren, maar gezien de gemiddelde gebruiker van Xbox Live, wil ik het kunnen communiceren met mensen die niet op mijn vriendenlijst staan op zijn minst kunnen uitzetten. Wat Nintendo zegt over het afschrikken van spelers klopt ook helemaal, voor mij was die ene avond PGR3 spelen genoeg om toen in ieder geval geen Xbox Live meer te gaan gebruiken. Ik heb kortgeleden nog een kaart gekregen voor een maand gratis Xbox Live, maar ik moet nog even zien wat ik daarmee ga doen.
Captain N schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 16:43:
Developers zelf zullen er denk ik niet echt om zitten te springen. Het kost geld om zo'n demo te maken, het data verkeer kost geld (echt niet dat Nintendo eindeloos demo's van een paar honderd MB gaat versturen voor niks), en als je een brakke game hebt gemaakt is er natuurlijk geen hond meer die het gaat kopen nadat ze je demo hebben uitgeprobeerd.
Het werkt natuurlijk ook de andere richting op, een spel zoals Dead Rising op de Xbox 360 was nooit populair geworden zonder demo. Het spel leek mij eerst helemaal niets, maar na de demo gespeeld te hebben moest ik toegeven dat het een erg leuk spel was en heb het uiteindelijk ook gekocht. Zonder die demo had ik het spel nooit gekocht. Een aantal grote namen in de PC wereld, zoals Doom en Command & Conquer hebben hun populariteit voor een groot deel te danken aan het feit dat er demo's van beide spellen waren voor de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[zeikpost]

Hoeveel negativiteit hoor je over Xbox Live ? Meer positieve dan negatieve volgens mij...
Dus hoe moeilijk is het om een beetje online neer te zetten ?
Ik bedoel: Nintendo heeft zoveel tijd gehad, zoveel ontwikkeling in de Wii. Tenslotte roepen ze vanuit alle hoeken uit de aarde dat ze online heel belangrijk vinden, en dat ze er nu echt iets aan gaan doen...
En nu pas na weet ik het hoeveel maanden na de launch, komen pas de eerste "online" games uit.
Ik heb zoiets van: Als je het doet, doe het dan goed.
Nu met al die rot codes... Wat is dat voor shit !
Ze maken genoeg winst, dus zorg er dan even voor dat we niet zo omslachtig hoeven te doen.
Koppel al die codes even aan 1 account of iets dergelijks !

En ja, het Demo kanaal zal gerust wat geld kosten. Maar ze maken genoeg winst met de Wii, vanaf de launch dag al. Dan vind ik dat ze wel wat geld in een Demo kanaal mogen steken.
voor mij was die ene avond PGR3 spelen genoeg om toen in ieder geval geen Xbox Live meer te gaan gebruiken
Persoonlijk natuurlijk, maar ik laat mijzelf niet zo snel uit het veld slaan.

[/zeikpost]

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 219071 op 17-05-2007 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mjah dat gezeik in die headsets is wel godsgruwelijk irritant. Zelfs als het geen gescheld is erger ik me er kapot aan als er weer zo'n aap door zijn headset loopt te lullen. Misschien dat het een idee zou zijn geweest om comunniseren standaard uit te zetten? of misschien wel de mogelijkheid om in een game iemand aan je friendslist toe te voegen, maar wel zo dat die ander daar eerst toestemming voor te geven? Zoals CaptainN het nu zegt begrijp ik het wel, maar ik denk ook dat er toch wel een paar manieren waren geweest om hetzelfde te bereiken maar het toch meer open te houden voor mensen die dat wel willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130184

Anoniem: 93354 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 18:27:
Mjah dat gezeik in die headsets is wel godsgruwelijk irritant. Zelfs als het geen gescheld is erger ik me er kapot aan als er weer zo'n aap door zijn headset loopt te lullen. Misschien dat het een idee zou zijn geweest om comunniseren standaard uit te zetten? of misschien wel de mogelijkheid om in een game iemand aan je friendslist toe te voegen, maar wel zo dat die ander daar eerst toestemming voor te geven? Zoals CaptainN het nu zegt begrijp ik het wel, maar ik denk ook dat er toch wel een paar manieren waren geweest om hetzelfde te bereiken maar het toch meer open te houden voor mensen die dat wel willen.
Je hebt op live ook de mogelijkheid om alleen met vrienden te spelen, dat kies je zelf. (hoewel dat ook aan het spel ligt natuurlijk). Verder kan je mensen die je niet aanstaan gewoon muten, dan hoor je die niet meer. Headset voegt imho heel veel toe als je lekker met wat mensen online zit te spelen, zeker als het vrienden zijn. Hoe ga ik anders uitleggen "kijk uit sniper om de hoek bij de bosjes" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Anoniem: 130184 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 18:33:
[...]

Je hebt op live ook de mogelijkheid om alleen met vrienden te spelen, dat kies je zelf. (hoewel dat ook aan het spel ligt natuurlijk). Verder kan je mensen die je niet aanstaan gewoon muten, dan hoor je die niet meer. Headset voegt imho heel veel toe als je lekker met wat mensen online zit te spelen, zeker als het vrienden zijn. Hoe ga ik anders uitleggen "kijk uit sniper om de hoek bij de bosjes" ?
Niet uitleggen, en gewoon je admin powers misbruiken. :Y)

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
Goh, heb ik eindelijk de Wii, ik start een spel, ik zit lekker te spelen, en dan stopt de controller ermee.

Bij het drukken op een knop op de controller, knipperen 4 lampjes, daarna gaan de 4 lampjes uit.

Ik heb op de Wii site gekeken hierop werden wat tips gegeven over hoe dit probleem op te lossen valt:

- Plaats er andere batterijen in
- Houdt de syncknop op de wii zelf 15 seconden ingedrukt. Start dan je wii en druk, op je wii controller, op de sync knop.
- 1 en 2 knop tegelijkertijd indrukken

Alle drie de stappen heb ik gedaan, echter zonder succes.

Weet iemand of ik hier iets over het hoofd heb gezien? Volgens Nintendo moet je (als bovenstaande oplossingen niet helpen) contact opnemen met de technische dienst waarop afgesproken kan worden dat je de controller naar nintendo stuurt. Voordat ik dat ga doen, wil ik weten of hier mensen zijn met een soortgelijk probleem die wellicht een alternatieve oplossing hebben.

Edit: Verder lees ik onder andere op http://www.ds-gamer.nl/forum/thread.php?postid=681380 dat het ook weleens helpt om een paar uurtjes te wachten en het dan opnieuw te proberen. Het schijnt dat de Wii mote nog wat kinderziektes (oid) heeft?

[ Voor 13% gewijzigd door OCTheEagle op 17-05-2007 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probeer de stroom van je wii er eens uit te halen...
misschien werkt het... (bij mij toen wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178962

Heb je al eens getest terwijl de Wii aanstaat even op de sync knop op de Wii te drukken en dan op de sync knop op je controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Anoniem: 130184 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 18:33:
[...]

Je hebt op live ook de mogelijkheid om alleen met vrienden te spelen, dat kies je zelf. (hoewel dat ook aan het spel ligt natuurlijk). Verder kan je mensen die je niet aanstaan gewoon muten, dan hoor je die niet meer.
Zoals ik al eerder zei, de mute knop is niet altijd een optie. Als een een race begint in PGR3 en aan iemand gedraagt zich als een volslagen idioot, dan zul je die persoon tot aan het einde van de race moeten aanhoren. Na de race is het niet meer te achterhalen wie er zich als een idioot gedroeg, dus kun je niemand muten. Mocht je wel tijdens de race iemand gaan muten, dan moet je eerste de Guide-knop indrukken waardoor je alle controle over het spel kwijtraakt en je auto tot stilstand komt op de baan. Iedere seconde dat je daarna bezig bent om iemand te muten is een seconde waarop je tegenstanders verder op je uitlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireMotion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

FireMotion

De wereld is een plaatje.

OCTheEagle schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 19:15:
(..) Bij het drukken op een knop op de controller, knipperen 4 lampjes, daarna gaan de 4 lampjes uit.

Ik heb op de Wii site gekeken hierop werden wat tips gegeven over hoe dit probleem op te lossen valt:

- Plaats er andere batterijen in (..)
Probeer 't ook eens met NIEUWE batterijen :P Het liefst niet-oplaadbare, om te syncen, die leveren hopelijk net iets meer kracht. Daarna kan je eventueel wel weer oplaadbare batterijen gebruiken. Schijnt soms te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Paar interessante nieuwtjes van GoNintendo:
Capcom talks original downloadable content for Wii, expected reception of RE4: Wii Edition
GS: Do you know anything yet about downloadable original content on the Wii?

CS: We know a lot about that. There are some file size limitations that don’t dovetail well with what we’ve currently got on PS3 and Xbox 360. I would love to put the content that we have on the Wii, and I think it’s a great audience for the type of content, especially for Street Fighter and Puzzle Fighter. We’re still thinking about ways that we can get that content to them, perhaps not downloaded, but perhaps with a consolidated retail SKU. We’re still just tossing around ideas in our head.

GS: But downloadable original content is possible? It’s been hinted that it’s possible, but it’s still not coming yet.

CS: It’s possible. I think you’ll have to talk more to Nintendo about that. It’s not a technical limitation thing, though. We’re certainly going to be able to deliver. It’s really more of them getting their process in place for approvals and their pipeline in place.

I know they have loads of people who want to make content, but I think it’s a matter of some people turning on the spigot. We’ve been asked about bringing our stuff over. It’s going to happen. Once that spigot is opened and the floodgates are unleashed, I’m sure you’ll see loads of it.

Full interview here
Mario Strikers: Charged - inviting friends during online
1. In the online main menu, select the function “Invite a friend”.

2. Now you get a list of all your registered friends. Select the person you want to play against.

3. Your friend’s Wii now displays the following info box: “(Somebody) wants to play with you. Do you want to ..?”

- Accept the match
- Cancel the match
- Accept the match with a friend (= A second player can play at your friend’s console in his team)
- Show the match settings (play length, game mode, stadium, cheats on/off)

4. Wait until your friend has accepted the match.

5. The connection quality is displayed and the match starts.
Confirmed/Unconfirmed Euro release dates
Italics = unconfirmed

May 25th - Mario Strikers Charged Football - Wii
May 25th - Custom Robo Arena
June 1st - Wario: Master of Disguise
June 8th - Pangya! Golf with Style - Wii
June 22nd - Metroid Prime: Pinball (incl. Rumble Pak, the same that comes with Actionloop)
June 22nd - Mario Party 8 - Wii
June 22nd - Kirby Mouse Attack
June 29th - Resident Evil 4 - Wii
June 29th - More Brain Training from Dr Kawashima: How Old Is Your Brain?
June 29th - Wii Remote (Silver, Blue, Pearl Pink)
June 29th - Wii NunChuk (Silver, Blue, Pearl Pink)
June 29th - Puzzle League DS
June 29th - Final Fantasy VI ADVANCE
June 29th - Big Brain Academy - Wii
July 13th - Elite Beat Agents
July 13th - Trauma Center: Second Opinion - Wii
Trauma Center pas zo laat :( Als de datum klopt that is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
  • Laatst online: 12-01-2024
Anoniem: 219071 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 09:35:
Je hebt een zeker een goed punt daar.

Waar ik stiekem op hoop, en wat ik denk, is dat Nintendo de DS en Wii als soort experimentele projecten heeft uitgebracht. En dat ze dan goed kijken hoe alles word geaccepteerd, en of het een succes is/word. Als het project geslaagd is, dan kunnen ze dit bij de volgende console herhalen. Maar dan met bijv. betere graphics. Als dit niet geslaagd is, dan zijn ze niet zoveel geld kwijt aan bijv. betere hardware. d:)b
Dit gaat natuurllijk niet op voor bijv. de online service... Die had gewoon beter gekunt...
Stel ze hadden een console gemaakt met graphics beter dan de 360 en PS3 bij elkaar, en de motion sensors toegevoegd... Stel dat was een flop geworden, hoe zou Nintendo dan staan ? Zouden ze dan niet helemaal blut worden ?
Waar ik erg mee zit, en jullie vast ook, is hoe Nintendo online gaming ziet. Vooral de brakke online service... Het is echt om van te huilen... :r ;(
Waar Nintendo mij, en vast meerdere enorm blij mee kan maken, is vooral een betere online service zoals Xbox Live of iets dergelijks. Ook mag er van mij een Demo kanaal uitgebracht worden...
Maar goed, zo kan je natuurlijk op van alles zeiken wat ze niet goed doen.
Terwijl ik mijn Wii eigenlijk hardstikke tof vind...
Nintendo is echt puur een gameconsole fabrikant. Als de Wii en de DS zouden floppen, dan zou het einde oefening voor Nintendo zijn. Voor zover ik heb begrepen, is Nintendo dan ook de enige van de 3 consolebouwers, die winst maakt op de console zelf. Op deze manier kunnen ze een reserve opbouwen om weer iets nieuws te ontwikkelen.
MS en Sony leggen op dit moment nog vet toe op iedere verkochte console. MS en Sony kunnen dit echter wel hebben, omdat ze met alle produkten tesamen toch wel winst maken.
Nintendo heeft straks heel veel ervaring met de Wii en de DS opgebouwd op het gebied van alternatieve besturing en vernieuwende spelconcepten. Het enige wat zij hoeven te doen voor de volgende generatie consoles is dan waarschijnlijk ook het verbeteren van de graphics. Dat lijkt me eenvoudiger dan weer een heel nieuw concept gaan bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-06-2023

Hironshy

Orooo!!!

Denk dat die release list zowieso niet klopt. Zou wel een suprise zijn indien volgende maand 2 first party games uitkomen. Nintendo heeft tot nog toe max 1 game released per maand.
Wordt wel tijd dat Trauma Center game eindelijk hier beschikbaar is, wachtte er al op sinds launch :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Hironshy schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 20:56:
Denk dat die release list zowieso niet klopt. Zou wel een suprise zijn indien volgende maand 2 first party games uitkomen. Nintendo heeft tot nog toe max 1 game released per maand.
Wordt wel tijd dat Trauma Center game eindelijk hier beschikbaar is, wachtte er al op sinds launch :/
Voor de DS komt Nintendo ook regelmatig met meerdere first-party titels in een maand en voor de Gamecube en GBA was dat ook nooit een probleem. Kijk maar eens naar de DS titels in de lijst, voor volgende maand zijn er 4 first-party DS bevestigd. Waarom zou Nintendo nu ineens voor de Wii niet meer dan 1 titel per maand willen uitbrengen?

RE4 wordt ook door Nintendo uitgegeven, dus is het al 100% zeker dat Nintendo volgende maand al met twee titels komt. Een kleine titel zoals Big Brain Academy kan er dan ook nog wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
Goh, na een paar uurtjes weer de Wii opnieuw aangesloten en de boel opnieuw gesynced. Alles lijkt weer lekker te werken. Ik ben iig weer een opluchting rijker :) Bedankt voor alle tips iig.

Overigens wel vreemd dat Virtual console spellen een zwart beeld opleveren (tenzij het spel gepauzeerd is) als gebruik wordt gemaakt van composiet stekkers en de magic vga box. Als ik de Wii via m'n tv-kaart aansluit dan werken de Virtual Console spellen wel, echter is dan(door de tv-kaart) het beeld erg blurry.

Binnenkort maar even kijken of mijn lokale spellenboer S-video cables voor de Wii verkoopt. Hiermee wordt de beeldkwaliteit tevens een stuk beter en wellicht dat het het virtual console spellen probleem hiermee opgelost wordt.

Andere opties zijn een tv kopen of een andere vga box kopen. Helaas kosten deze 'wat' meer dan een S-video kabel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

gr1542 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 20:48:
[...]

Nintendo is echt puur een gameconsole fabrikant. Als de Wii en de DS zouden floppen, dan zou het einde oefening voor Nintendo zijn.
Totaal niet mee eens met dit punt. Nintendo verdient nog zat geld :) Kijk nog maar eens hoeveel ze binnen halen met alleen GBA games.... en dan stoomt er ook nog eens geld binnen van gamecube titels etc en weet ik wel niet hoeveel meer dingen :)

Nintendo heeft nog zat in de kas liggen om gerust wat nieuwe handhelds te ontwikkelen of consoles hoor :) Als de Wii en DS geflopt waren... word het iedergeval nog zoveel verkocht dat ze er zoiezo de kosten wel uit hebben denk ik...

Weet iemand hoeveel de gamecube, nintendo verliest heeft opgebracht? of de N64? omdat beide consoles toch een klein beetje als flop gezien worden (niet terecht maar je hoort hier wel van spreken regelmatig).

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Aap schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 00:24:
[...]

Totaal niet mee eens met dit punt. Nintendo verdient nog zat geld :) Kijk nog maar eens hoeveel ze binnen halen met alleen GBA games.... en dan stoomt er ook nog eens geld binnen van gamecube titels etc en weet ik wel niet hoeveel meer dingen :)

Nintendo heeft nog zat in de kas liggen om gerust wat nieuwe handhelds te ontwikkelen of consoles hoor :) Als de Wii en DS geflopt waren... word het iedergeval nog zoveel verkocht dat ze er zoiezo de kosten wel uit hebben denk ik...

Weet iemand hoeveel de gamecube, nintendo verliest heeft opgebracht? of de N64? omdat beide consoles toch een klein beetje als flop gezien worden (niet terecht maar je hoort hier wel van spreken regelmatig).
Volgens mij heeft Nintendo uiteindelijk winst gemaakt op de N64, maar dat weet ik niet zeker. Alleen de Virtual Boy was een echte flop. Al zoek ik er nog steeds één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Op zich snap ik Nintendo's online beleid wel en ben ik het er ook wel mee eens. Maar waarom dan alsnog aparte friendcoeds introduceren en nier de Wiicodes gebruiken?
Ik denk wel dat Nintendo die richting op gaat maar vind het toch jammer dat ze niet meteen ermee komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
  • Laatst online: 12-01-2024
Aap schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 00:24:
[...]

Dat mag uiteraard en einde oefening is misschien wel erg dramatisch gesteld door mij. Ik bedoelde er eigenlijk mee te zeggen dat Nintendo volledig afhankelijk is van hun consoles en de spellen, terwijl MS en Sony op andere terreinen genoeg geld verdienen om in eerste instantie grote verliezen op hun X-Box en Playstation te kunnen compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exorcist schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 00:33:
[...]

Volgens mij heeft Nintendo uiteindelijk winst gemaakt op de N64, maar dat weet ik niet zeker. Alleen de Virtual Boy was een echte flop. Al zoek ik er nog steeds één.
Inderdaad, de N64 was veelal winstgevend voor Nintendo zelfs toen ze de prijs vlak voor de launch nog verlaagde. Vooral de dure cartridges heeft hun heel veel geld opgeleverd. Daarnaast was de cube zelfs in de jaren dat er geen software uitkwam winstgevend. Ik geloof dat Nintendo destijds trots was dat men een halve dollar verlies maakte per console op de launch. 8)7 . Ik meen dat het 2003 was dat Nintendo "minder winst" maakte en slechts een kwartaal in de rode cijfers terecht kwam. Investeringen in nieuwe software als Metal Gear Solid, Fzero-GX etc. liepen toen de spuiggaten uit. Daarnaast was men natuurlijk druk in de weer met de ontwikkeling van de DS.

Gelukkig zijn ze er weer helemaal bovenop gekomen alleen had ik liever een 33% marktaandeel voor alle 3 de grote bedrijven gezien. Nintendo is nu ineens mega succesvol en Sony is daardoor gelijk vastgenageld, Microsoft blijft ook een beetje in de middelmatigheid hangen terwijl er voor de Xbox360 genoeg leuke games zijn. Het is jammer dat Nintendo niet veel moeite hoeft te doen voor het huidige succes. Als het echt een nek-aan-nek race was dan had Metroid Prime 3 al in de winkel gelegen naast Super Paper Mario.

Nog even over dat compenseren, 2 woorden: Gameboy en Pokemon
De floppen zijn inderdaad de Virtual Boy en de 64DD geweest, hoewel de Gameboy Light ook nooit echt aansloeg zelfde als de Gameboy Micro.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 18-05-2007 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Exorcist schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 00:33:
De 64DD hoort ook wel thuis in het rijtje "flop". ;)
Anoniem: 104593 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 01:13:
Gelukkig zijn ze er weer helemaal bovenop gekomen alleen had ik liever een 33% marktaandeel voor alle 3 de grote bedrijven gezien. Nintendo is nu ineens mega succesvol en Sony is daardoor gelijk vastgenageld, Microsoft blijft ook een beetje in de middelmatigheid hangen terwijl er voor de Xbox360 genoeg leuke games zijn. Het is jammer dat Nintendo niet veel moeite hoeft te doen voor het huidige succes. Als het echt een nek-aan-nek race was dan had Metroid Prime 3 al in de winkel gelegen naast Super Paper Mario.

Nog even over dat compenseren, 2 woorden: Gameboy en Pokemon
Dat vind ik wel een hele optimistische (of pessimistische, ligt eraan hoe je het bekijkt) kijk. Het is nou niet bepaald zo dat Nintendo al helemaal binnen is, en Sony gedoemd is te falen deze generatie en MS ook eigenlijk maar beter op kan houden. Natuurlijk gaat het tot heden lekker met de verkopen van zowel de Wii als de DS, maar zeker wat betreft de Wii moet daar echt nog wel hard voor gewerkt worden. Overigens ben ik ook maar wat blij dat Metroid Prime 3 nu niet door een nek-aan-nek race in de winkel ligt.
"A delayed game is eventually good; a bad game is bad forever."
;)

[ Voor 66% gewijzigd door Captain N op 18-05-2007 01:22 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
gr1542 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 01:12:
[...]

Dat mag uiteraard en einde oefening is misschien wel erg dramatisch gesteld door mij. Ik bedoelde er eigenlijk mee te zeggen dat Nintendo volledig afhankelijk is van hun consoles en de spellen, terwijl MS en Sony op andere terreinen genoeg geld verdienen om in eerste instantie grote verliezen op hun X-Box en Playstation te kunnen compenseren.
Daar vergis je je dan behoorlijk in. Microsoft kan inderdaad het verlies dragen door de winst die de Windows divisie geeft, maar Sony niet. Sony heeft jarenlang elk jaar verlies gedraaid en alleen de PlayStation divisie maakte winst. Sony zit nu midden in een reorganisatie om een mogelijk faillissement af te wenden en begint nu weer voorzichtig winst te draaien. Ironisch genoeg begint de PlayStation divisie nu juist enorme verliezen te boeken.

EDIT: Ik zie net dat er een trailer is van Ultimate Duck Hunting. Zo te zien zal Ultimate Duck Hunting het Wii-equivalent zijn van Superman 64.

[ Voor 9% gewijzigd door MetroidPrime op 18-05-2007 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even de laatste Amerikaanse verkoop data(een uurtje geleden bekend gemaakt):
April 2007

Nintendo DS 471k
Wii 360k
PlayStation 2 194k
PlayStation Portable 183k
Xbox 360 174k
Game Boy Advance 84k
PlayStation 3 82k
GameCube 13k

Top 10 Software Items- April 2007 Units
NDS POKEMON DIAMOND VERSION NINTENDO OF AMERICA APR 2007 EVERYONE (E) 1.045 M
NDS POKEMON PEARL VERSION NINTENDO OF AMERICA APR 2007 EVERYONE (E) 712K
WII SUPER PAPER MARIO NINTENDO OF AMERICA APR 2007 EVERYONE (E) 352K
WII PLAY W/ REMOTE NINTENDO OF AMERICA FEB 2007 EVERYONE (E) 249K
360 GUITAR HERO 2 W/ GUITAR ACTIVISION MAR 2007 TEEN (T) 197K
PS2 GUITAR HERO 2 W/GUITAR ACTIVISION NOV 2006 TEEN (T) 142K
360 SPIDER-MAN 3 ACTIVISION APR 2007 TEEN (T) 117K
PS2 SPIDER-MAN 3 ACTIVISION APR 2007 TEEN (T) 105K
PS2 GOD OF WAR II SONY MAR 2007 MATURE (M) 101K
PS2 MLB '07: THE SHOW SONY FEB 2007 EVERYONE (E) 79K
Tel daar de Japanse sales en Europese bij op en ik denk dat we al snel een nieuwe marktleider hebben. Ik geloof dat Nintendo in Amerika slechts een half miljoen achterloopt op de Xbox360 die nota bene een jaar eerder op de markt kwam. Het meesterlijke Mass Effect, Halo 3 en Banjo zullen wel flink wat verkopen. Sony zal tevens hard terugslaan met nieuwe games, maar toch is de situatie gewoon compleet gestoord. Nintendo heeft met een handje vol spellen de complete videogame industrie in een keer op zijn kop gezet. Je vraagt je echt af waar gamers op zitten te wachten aangezien de Xbox360 met een volledige Capcom, Microsoft, RARE, Ubisoft, Activision, Epic Megagames etc. line-up niet op kan boksen tegen een zee van minigames een sportspel, een gamecube port en een paar low-budget third party titels.

Ik gok dat alle concurrenten nu naar de tekentafel rennen, terwijl nieuwe potentiele console bakkers zich de volgende generatie zullen gaan mengen in het geweld. Als het niet langer nodig is om de meest krachtige/nieuwste/duurste hardware in je console te stoppen dan wordt de drempel tot het ontwerpen van een succesvol apparaat veel kleiner(Apple,Samsung, Panasonic etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie

fZeroNewbie

Nintendo doet nu het zelfde wat Sony heeft gedaan met Nintendo, alleen heeft Nintendo een betere doelgroep gekozen. Nintendo richte zich eerst op de wat jongere gamers (spelletjes zijn toch vooral voor kinderen). Vervolgens heeft Sony zich gericht op de jongere + oudere gamers (meer volwassen content). Nintendo heeft zich nu gericht op de non-gamers wat (op dit moment nog) de grootste groep is. Als je kijkt naar de verkopen van titels als Nintendogs en Braintraining dan liegen die cijfers er niet om (vooral in Japan).

Sony's grootste probleem op dit moment zijn de aandeelhouders. Sony's meest winstgevende tak is financial services (verzekeringen etc.) . De games divisie is verliesgevend en eigenlijk ook altijd de grootste koste post geweest. De aandeelhouders zien op dit moment liever een Sony zonder Playstation als met, wat natuurlijk de nodige complicaties met zich mee brengt. Net zoals Nintendo enkele jaren geleden werdt ook bij Sony nu hoog ingezet op de brand loyalty (mensen die een playstation kopen, alleen al voor de naam). Nintendo heeft in het verleden al aan getoond dat succes in het verleden geen garantie is voor de toekomst. Nintendo heeft het ook niet gered alleen op de merk naam, en ook Sony kan ook niet alleen teren op de Playstation naam. Als de merknaam zo belangrijk zou zijn, had Sony nooit de 1ste plaats van Nintendo over kunnen nemen. Een computerspel speten heten vroeger voor veel mensen gewoon Nintendoën. Net zoals veel mensen een PSP nogsteeds zien als een soort gameboy in plaats van een handheld gaming device :-)

Hoe spijtig het ook klinkt, ik denk dat Nintendo er als bedrijf verstandig aan doet om niet teveel naar de "hardcore gamer" te luisteren\kijken. De groep gamers die zich een beetje druk lopen te maken over 480P, component kabels en refresh rates is zo klein op het grotere geheel da het totaal niet interesant is om serieus naar te kijken. Laat ze die tijd en moeite maar gewoon investeren in het maken van goede content. Ik denk dat meenige tweaker zich goed moet realiseren (waaronder ik zelf natuurlijk) dat de topics die hier op het forum aan de orde van de dag zijn en als groot nieuws worden gezien aan de massa totaal voorbij gaan. Ik ken genoeg mensen uit mijn omgeving die nu pas een beetje door krijgen dat de Wii "hot" is terwijl ik al sinds de afgelopen E3 iedere nacht op F5 loop te rammen op 4 verschillende gamesites om ieder nieuwtje mee te pakken. Toch een essentieel verschil, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10-2024

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Tuurlijk moet Nintendo niet luisteren naar hardcore gamers, men moet gewoon hun eigen gang gaan. Maar wat ik wel een belangrijk punt vindt is dat men de simpelheid en eenvoud niet vergeten moet. Ook bij de beginnende gamers en mensen die niet veel van instellingen afweten die kunnen heel snel met de handen in het haar zitten als ze ik noem maar iets een instelling kiezen die toevallig in hun handleiding van hun tv stond maar dat men vervolgens wel zwart beeld krijgt. Of dat men straks helemaal verstrikt raakt in die 'ingewikkelde' Wifi instellingen, met friendcode voor elke 'friend' en per game. Daarbij moet niet vergeten worden dat graphics natuurlijk ook meespelen in de gebruiksvriendlijkheid, iets wat in mijn ogen nog niet vaak gezegd is. Mooiere graphics maakt een spel ook (niet altijd overigens) gebruiksvriendelijker.

Ben het met de posts eerder eens dat dit waarschijnlijk een soort van 'test' voor Nintendo is geweest. Althans een test met dat idee dat ik denk dat Nintendo op de lange termijn gepland heeft. Men heeft nu ervaring met nieuwe besturingsmethode en ze krijgen dat nog meer. Vandaar ook de geringe aantal goede games voor de Wii en veelal Virtual Console games. De beginnende gamer is blij want het zijn allemaal nieuwe games die Virtural Console spelletjes. Als Nintendo over 3-4 jaar een nieuwe "Wii 2" uitbrengt met een grote rekenkracht - dat terwijl de prijzen om dat te realiseren ook weer lager zijn - zal Nintendo een gigantische aanhang hebben en de kracht in de machine.

[ Voor 28% gewijzigd door Gerwin op 18-05-2007 06:29 ]

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7

Vincent7

Me = Wii

Wireless Headset voor de Wii

Helaas werkt deze headset niet met BT zoals de wiimotes maar met IR. En wat werkt nog meer met IR? Juist, de pointer van de wiimote. Met als gevolg dat de de verzendstation dus je wiimote kan beinvloeden. Sowieso is IR niet handig, omdat je met de Wii toch wel wat beweegt en dat maakt het moeilijk om goede onvangst te krijgen van iets wat verwacht dat je recht blijft zitten.

Hopelijk komt er toch nog een bedrijf met BT headset _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

over die EU releaselijst: elite beat agents in juli pas.....BE-LA-CHE-LIJK laat. Dat spel is al eeuwen uit in de US, en in Japan is ondertussen deel 2 al uitgekomen
boeboe is pissed :(

over obsceniteiten met xbox live...tja, dit ligt niet echt aan xbox hoor. Ik weet nog dat ik dolblij was dat je een headset bij de eerste release van UT2004 kreeg: "eindelijk vlotte teamcommunicatie" denk je dan....tot je terechtkomt tussen de schreeuwende pubers en randdebielen die het nodig vinden om voortdurend schijttechno door hun mic te blazen. Enige goede voice-ervaringen die ik heb was met ventrilo/teamspeak waar je zelf kiest met wie je wil praten, en dat is nu eenmaal moeilijk realiseerbaar op console.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7

Vincent7

Me = Wii

Zo de eerste gemodde Xbox360's zijn nu gebanned van Xbox Live!. Zou dat later ook het geval kunnen zijn met gemodde Wii's en online gaan?

Eerst natuurlijk maar afwachten wat het online gedeelte van de Wii inhoudt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-05 00:08

Willybubba

Nut up or shut up.

Over die EU releaselijst...

Super Paper Mario???

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MetroidPrime schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 01:23:
[...]
Microsoft kan inderdaad het verlies dragen door de winst die de Windows divisie geeft, maar Sony niet. Sony heeft jarenlang elk jaar verlies gedraaid en alleen de PlayStation divisie maakte winst. Sony zit nu midden in een reorganisatie om een mogelijk faillissement af te wenden en begint nu weer voorzichtig winst te draaien. Ironisch genoeg begint de PlayStation divisie nu juist enorme verliezen te boeken.
Ik denk dat je de macht van de aandeelhouders niet moet onderschatten. Als MS met de Xbox360 weer enorme verliezen draait en de kosten er niet uithaalt dan zou de stekker er best wel eens uitgetrokken kunnen worden. Of dan worden de investeringen fors terug gedraaid. Nintendo is eigenlijk het enige gezonde bedrijf, alhoewel hun winst wel een beetje excessief wordt...
Anoniem: 104593 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 01:36:

Ik gok dat alle concurrenten nu naar de tekentafel rennen, terwijl nieuwe potentiele console bakkers zich de volgende generatie zullen gaan mengen in het geweld. Als het niet langer nodig is om de meest krachtige/nieuwste/duurste hardware in je console te stoppen dan wordt de drempel tot het ontwerpen van een succesvol apparaat veel kleiner(Apple,Samsung, Panasonic etc.).
Als er geld verdient wordt, dan kan er natuurlijk concurrentie komen. Maar je moet niet onderschatten dat de kracht van Nintendo vooral in de unieke combinatie van software en hardware zit. Terwijl bij Sony (en ik denk ook MS) de hardware designers in een ivoren torentje zitten en alleen maar nog betere specs eruit moeten halen. Daarbij missen al die bedrijven die je noemt de kracht diee Nintendo heeft: zelf top games ontwikkelen. Aankopen werkt niet altijd even goed, kijk naar Microsoft met Rare.

Overigens ben ik het ook met Captain N eens, Nintendo is er nog lang niet. De basis waarop ze nu succes hebben is vrij broos. De echte topgames moeten nog uit gaan komen. Daarbij zal de concurrentie keihard terug slaan en ook de prijs over een tijdje kunnen verlagen.
Willybubba schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 08:52:
Over die EU releaselijst...

Super Paper Mario???
Zover ik kan zien is die lijst niet veel meer dan speculatie, verder betwijfel ik zeer sterk of Brain Training wel op 29 juni al naar de Wii komt. Nintendo brengt immers al drie titels uit in juni: Pangya Golf, RE4 Wii edition en Mario Party.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
De grote kracht van de Wii en DS momenteel is dat ze de markt aan het vergroten zijn. Mensen die de vorige generatie geen console hadden kopen nu wel een Wii. Toegankelijkheid is daarbij erg belangrijk. Maar het succes beperkt zich echt niet alleen tot de non-gamers want dan zou het absolute marktaandeel van Sony en MS constant moeten blijven en dat is met name voor Sony echt niet het geval (tenminste voor de PS3). Afgaande op de sales in zowel de VS als Japan, blijven de PS3 verkopen ernstig achter. Ik denk dan ook dat deze situatie voor veel developers een reden is om (dure) PS3 projecten om te zetten naar (goedkopere) Wii projecten. Ik denk namelijk dat daar de andere kant van het mogelijke succes zit. Een Wii game kost een stuk minder om te maken en heeft momenteel een grotere userbase. Dan is de rekensom zo gemaakt.
Uitgaande van het Harry Potter filmpje denk ik ook dat de grafische kracht van de Wii nu ook eindelijk een keer benut gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-04 01:12
Hironshy schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 20:56:
Denk dat die release list zowieso niet klopt. Zou wel een suprise zijn indien volgende maand 2 first party games uitkomen.
De releaselist komt via 'Shiggy', een Duitse jongen die normaliter voor ons bij DS-x2 werkt. Eens per kwartaal komt hij een paar dagen eerder met een onofficiële releaselist dan de officiële. Meestal kloppen er maar een paar datums niet op zijn lijstje. Zn info haalt ie overigens bij de distributeurs in Scandinavie vandaan (Bergsala e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24394

Gerwin schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 06:24:
Mooiere graphics maakt een spel ook (niet altijd overigens) gebruiksvriendelijker.
Gebruiksvriendelijkheid wordt NIET beter als het er beter uit ziet!

De enige manier van gebruiksvriendelijkheid vergroten is het natuurlijker maken van de handelingen voor een gebruiker. Een voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld rekening houden met de leescultuur. In de westerse wereld lezen wij van links naar rechts en van boven naar beneden. Als je dan bijvoorbeeld de next button link boven zet en daarna de uitleg dan zal dit niet als prettig ervaren worden.

Wat wel het geval vaak is met betere graphics is dat het wow effect er voor kan zorgen dat iemand denk dit moet ik ook hebben.

Offtopic: Weet iemand al wat de nieuwe VC games zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 24394 op 18-05-2007 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Volgens mij wordt Sony veel te vroeg afgeschreven door de meesten hier. De PS2 moest ook even op gang komen voordat hij goed ging verkopen en volgens mij staan er de komende tijd voor de PS3 momenteel meer toptitels op stapel dan voor de Wii. Nintendo doet het nu lekker, maar ze zullen er echt voor moeten zorgen dat ze deze verkopen weten te vertalen in het laten ontwikkelen van toptitels voor de Wii door anderen dan Nintendo zelf. Voorlopig zijn het namelijk vooral PS2 ports met nieuwe besturing die uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In 2007, als Nintendo het waarmaakt, dan hebben ze veel meer toptitels dan Sony, maar hoe moet dat in 2008 en 2009? Ik vraag 't me sterk af. Mij kan 't verder niet zoveel schelen maar je kunt je wel afvragen waarmee Nintendo dan nieuwe consoles moet gaan verkopen. Overigens denk ik dat een soort van fitness titel voor een redelijk bedrag nog veel meer kan verkopen dan één van de AAA titels van Nintendo (of Sony of MS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie

fZeroNewbie

@ Deddiekoel: Daar ben ik het volledig mee eens. Natuurlijk zijn het niet alleen de hardcore gamers die nu met een Nintendo thuis zieten. Ik kan me de beelden van de MediaMarkt nog herinneren, en daar zaggen de non-gamers er behoorlijk hardcore uit :-)

Probleem van Sony en Micrsoft is dat zij niet hoofdzakelijk een gamesbedrijf zijn, het is een bijzaak. Als nintendo geen software/hardware maakt is het klaar. Als Sony geen games divisie zou hebben zouden ze gewoon zwarte cijfers kunnen schrijfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-05 10:18
Ik ga in ieder geval GEEN eenden jagen.. :P

http://www.gametrailers.c...id=11580&type=mov&pl=game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoedje schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:24:
In 2007, als Nintendo het waarmaakt, dan hebben ze veel meer toptitels dan Sony, maar hoe moet dat in 2008 en 2009? Ik vraag 't me sterk af. Mij kan 't verder niet zoveel schelen maar je kunt je wel afvragen waarmee Nintendo dan nieuwe consoles moet gaan verkopen. Overigens denk ik dat een soort van fitness titel voor een redelijk bedrag nog veel meer kan verkopen dan één van de AAA titels van Nintendo (of Sony of MS).
In 2008 kan Nintendo MarioKart, Animal Crossing, F-zero, Donkey Kong(platformer), Pikmin, WaveRace, 1080 Avalanche, WiiSports 2 of een van hun andere franchises in de strijdt gooien.
Als Retro Studios een beetje opschiet met Prime 3 dan kunnen ze in 2009 wel weer wat releasen aangezien: 2002-Metroid Prime, 2004-Metroid Prime 2. Daarnaast is het dan alweer 3 jaar sinds de laatste Zelda game, dus een FourSwords, Twilligth Princess 2 of Excite Truck 2. Nintendo heeft nog genoeg franchises om mee te werken! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgende week vrijdag komt er sowieso een nieuwe topper bij:
Of course, like most sports games, Mario Strikers is best played against friends - up to four, with decent Wi-Fi options. The single player game is strong enough to warrant a purchase too, especially as Mario Strikers finally breaks the recent drought of Wii releases. As the most original, admittedly surreal, take on the sport for years, Mario Strikers is a gem of a game and manages to flawlessly meet Nintendo's brief of appealing to absolutely everybody.
Eurogamer geeft het spel een 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbreuning
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-04-2024
Guys,

ik heb net deze topic een beetje doorgelezen en ik zie dat mensen toch de Wii aan hebben kunnen sluiten via component op DVI. Zelf heb ik de Philips 32PF9966/10 LCD die alleen een DVI ingang heeft. Deze ondersteund component. Als ik mijn 360 via component aansluit geeft 'ie gewoon beeld maar als ik mijn Wii via de nieuw gekochte component kabel op dezelfde manier aansluit geeft 'ie aan dat het geen ondersteund signaal is. Als ik hem op mijn TFT monitor aansluit met de omvorm kabeltjes (via component dan ook) krijg ik hetzelfde. Weet iemand hoe dit zit? Zou toch erg graag 480p willen gebruiken want met de standaard kabels die erbij zitten op LCD is niet zo... 8)7

Thanks alvast.

Dereck

www.easysoftwaredeployment.nl | www.provolve.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 104593 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:40:
In 2008 kan Nintendo MarioKart, Animal Crossing, F-zero, Donkey Kong(platformer), Pikmin, WaveRace, 1080 Avalanche, WiiSports 2 of een van hun andere franchises in de strijdt gooien.
Als Retro Studios een beetje opschiet met Prime 3 dan kunnen ze in 2009 wel weer wat releasen
Dat zijn allemaal toptitels, maar wel allemaal toptitels die met name het al bestaande Nintendo publiek aanspreken. Als je een breder publiek wil aantrekken dan moet je ook komen met titels als GTA en voor Europa ook gewoon Fifa en voor de VS NHL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:54:
[...]

Dat zijn allemaal toptitels, maar wel allemaal toptitels die met name het al bestaande Nintendo publiek aanspreken. Als je een breder publiek wil aantrekken dan moet je ook komen met titels als GTA en voor Europa ook gewoon Fifa en voor de VS NHL.
GTA is natuurlijk een moeilijk verhaal, al zie je dat Rockstar wel al Manhunt naar de Wii brengt, dat is toch een begin. EA heeft al aangekondigd dat alle sportstitels: Fifa, NHL, Madden etc. dit najaar naar de Wii komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

GTA was maar een voorbeeld, maar ik doelde er op dat er ook niet-typische toptitels op de Wii moeten komen om een breder publiek aan te spreken, een groot deel van de gamers bestaat namelijk ook nog steeds uit stoere pubers, die "stoere" titels willen hebben. Manhunt is een goed begin denk ik (mits goed uitgevoerd natuurlijk) en dat EA Fifa ging brengen wist ik nog niet, dat is goed nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:23:
GTA was maar een voorbeeld, maar ik doelde er op dat er ook niet-typische toptitels op de Wii moeten komen om een breder publiek aan te spreken, een groot deel van de gamers bestaat namelijk ook nog steeds uit stoere pubers, die "stoere" titels willen hebben. Manhunt is een goed begin denk ik (mits goed uitgevoerd natuurlijk) en dat EA Fifa ging brengen wist ik nog niet, dat is goed nieuws :)
Resident Evil en andere capcom titels naast wat geweld van Konami. EA zal ook de Wii veel support geven samen met ubisoft nu het apparaat succesvol is. Manhunt 2 is denk testing ground voor Wii GTA om te zien of men daar interesse in heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbreuning
dbreuning schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:52:
Guys,

ik heb net deze topic een beetje doorgelezen en ik zie dat mensen toch de Wii aan hebben kunnen sluiten via component op DVI. Zelf heb ik de Philips 32PF9966/10 LCD die alleen een DVI ingang heeft. Deze ondersteund component. Als ik mijn 360 via component aansluit geeft 'ie gewoon beeld maar als ik mijn Wii via de nieuw gekochte component kabel op dezelfde manier aansluit geeft 'ie aan dat het geen ondersteund signaal is. Als ik hem op mijn TFT monitor aansluit met de omvorm kabeltjes (via component dan ook) krijg ik hetzelfde. Weet iemand hoe dit zit? Zou toch erg graag 480p willen gebruiken want met de standaard kabels die erbij zitten op LCD is niet zo... 8)7

Thanks alvast.

Dereck
Help? Negeer me niet aub :O :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dbreuning schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:28:
[...]

Help? Negeer me niet aub :O :*)
Even gelezen.. hmm, als je een Wii op een LCD TV wilt aansluiten heb je toch echt een VGA box nodig. Dat raad ik echter af omdat je Composite beeld gewoon geprojecteerd wordt op je monitor. In plaats daarvan kun je beter op zoek gaan naar een XCM:

http://www.psxshop.nl/wii-xcm-vbox-p-2272.html

Die dingen zijn prijzig hier maar misschien import goedkoper, dat is USB dus je moet wel je PC aan laten staan.

Trouwens: Let op dat je de Wii insteld op 480P anders krijg je uberhaupt geen beeld.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 18-05-2007 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbreuning
Anoniem: 104593 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:34:
[...]

Even gelezen.. hmm, als je een Wii op een LCD TV wilt aansluiten heb je toch echt een VGA box nodig. Dat raad ik echter af omdat je Composite beeld gewoon geprojecteerd wordt op je monitor. In plaats daarvan kun je beter op zoek gaan naar een XCM:

http://www.psxshop.nl/wii-xcm-vbox-p-2272.html

Die dingen zijn prijzig hier maar misschien import goedkoper, dat is USB dus je moet wel je PC aan laten staan.

Trouwens: Let op dat je de Wii insteld op 480P anders krijg je uberhaupt geen beeld.
Maar hoe krijg ik hem op 480P via de standaard kabels? Als ik met de standaard kabels aangesloten naar de settings ga dan kan ik geen EDTV ofzo kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dbreuning schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:37:
[...]

Maar hoe krijg ik hem op 480P via de standaard kabels? Als ik met de standaard kabels aangesloten naar de settings ga dan kan ik geen EDTV ofzo kiezen...
Je kan em alleen op 480p instellen als die aangesloten is met component. Alleen jouw LCD kan waarschijnlijk geen 480i verwerken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
dbreuning schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:52:
Zelf heb ik de Philips 32PF9966/10 LCD die alleen een DVI ingang heeft. Deze ondersteund component.
De Philips 32PF9966 is een behoorlijk brakke TV die component niet fatsoenlijk ondersteunt, daar ligt je probleem. Als je een RGB-scartkabel gebruikt of een TV met fatsoenlijke component-ondersteuning koopt, werkt alles zoals het hoort.

Daarnaast is het kicken van je vraag binnen 24 niet erg netjes. Bovendien is er net een behoorlijk lange discussie geweest over die TV, dus het antwoord had je zelf al terug kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178962

OMG dit is echt een must have _/-\o_ _/-\o_

Ultimate Duck Hunting FTW! Wie wil er in mijn UDH clan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbreuning
MetroidPrime schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:50:
[...]

De Philips 32PF9966 is een behoorlijk brakke TV die component niet fatsoenlijk ondersteunt, daar ligt je probleem. Als je een RGB-scartkabel gebruikt of een TV met fatsoenlijke component-ondersteuning koopt, werkt alles zoals het hoort.

Daarnaast is het kicken van je vraag binnen 24 niet erg netjes. Bovendien is er net een behoorlijk lange discussie geweest over die TV, dus het antwoord had je zelf al terug kunnen vinden.
Sorry, soms een beetje ongeduldig ;-) Anyway dan moet ik maar voor een RGB-scartkabel gaan. Thanks voor het beantwoorden van mijn vraag allen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216382

Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:06:
Volgens mij wordt Sony veel te vroeg afgeschreven door de meesten hier. De PS2 moest ook even op gang komen voordat hij goed ging verkopen en volgens mij staan er de komende tijd voor de PS3 momenteel meer toptitels op stapel dan voor de Wii. Nintendo doet het nu lekker, maar ze zullen er echt voor moeten zorgen dat ze deze verkopen weten te vertalen in het laten ontwikkelen van toptitels voor de Wii door anderen dan Nintendo zelf. Voorlopig zijn het namelijk vooral PS2 ports met nieuwe besturing die uitkomen.
In Japan en Amerika niet, daar verkocht hij gelijk al snel, in tegenstelling tot de Ps3 nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Laatst online: 02-05 10:18
Anoniem: 178962 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 12:11:
[...]

OMG dit is echt een must have _/-\o_ _/-\o_

Ultimate Duck Hunting FTW! Wie wil er in mijn UDH clan?
I would reply to you, but i can't.. Since i'm dead and all.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-03 20:52
MetroidPrime schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 01:23:
....
EDIT: Ik zie net dat er een trailer is van Ultimate Duck Hunting. Zo te zien zal Ultimate Duck Hunting het Wii-equivalent zijn van Superman 64.
_/-\o_ Feathers explode with each hit! In multiplay, you can outmaneuver your fellow hunters and intercept their dogs! That way, you get their ducks and the score!
Oh no, it's a suicide review!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 21:59

NoTimeRemains

I know

Bart Smit te Sittard is hem geworden! :)
Ik had de Wii van mijn vriendin gekregen, maar ik moest dus nog wachten. Maar goed nu heb ik hem.
Zelda heb ik er bij gekregen en ik heb net Wario Ware besteld :) morgen in huis bij consoleshop.nl (€ 49.00)

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-04 18:26
NoTimeRemains schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 14:59:
Bart Smit te Sittard is hem geworden! :)
Ik had de Wii van mijn vriendin gekregen, maar ik moest dus nog wachten. Maar goed nu heb ik hem.
Zelda heb ik er bij gekregen en ik heb net Wario Ware besteld :) morgen in huis bij consoleshop.nl (€ 49.00)
http://www.gcshop.nl/details.php?id=2087
49 euro is de normale prijs :P. Consoleshop.nl is verder ook niet echt goedkoop ofzo.

[ Voor 5% gewijzigd door Thormodo op 18-05-2007 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24394

De Wii komt langzaam maar zeker meer en meer op voorraad. Vorige week gemaild door Barsmit dat hij binnen was en vandaag gebeld door Intertoys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorion3
  • Laatst online: 02-05 20:21

Gorion3

ABC++

Dixons (in oosterhout) krijgt 30 mei ongeveer 20 wii's geleverd, en daar staan nu 5 mensen op de wachtlijst, dus als je nog eentje zoekt (en je woont niet al te ver weg) kan je daar dus bestellen :)

Awesomenauts! Swords & Soldiers

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb weer een nieuw deeltje aangemaakt, we kunnen verder in:

Het Grote Nintendo Wii en Gamecube Topic Deel 84 :).

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 18-05-2007 15:30 ]

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.