Leuk voor Nintendo idd, de NDS verkocht een kwart miljoen in 1 week, DAT is pas ziek...maar..verhoogde productie? Dat kan je hier niet aan aflezen..want Nintendo heeft sowieso meer voor Japan gealloceerd ivm Golden Week.Hoedje schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 21:26:
Leuk Wii nieuws trouwens, de Wii verkopen zijn boven de 100.000 uitgekomen in Japan, na een paar weken rond de 70-80 duizend. De maanden daarvoor fluctueerden de verkopen tussen de 50-65 duizend. De verhoogde productie is dus duidelijk te merken.
Daarom zeg ik ook dat ze de weken daarvoor ook al meer verkochten dan de maanden daarvoorMax|Burn schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 22:49:
[...]
Leuk voor Nintendo idd, de NDS verkocht een kwart miljoen in 1 week, DAT is pas ziek...maar..verhoogde productie? Dat kan je hier niet aan aflezen..want Nintendo heeft sowieso meer voor Japan gealloceerd ivm Golden Week.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ik lees net toevallig op nu.nl dat Google met een speciale Wii versie van Google Reader komt, voor in de Opera browser.
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Zijn er eigenlijk nog problemen met de Virtual Console op HDTV's? Een paar maanden terug zag ik bij een maat van me Super Mario 64 op een HDTV (aangesloten met component) en dat ging echt heel traag. Ik wilde dit weekend eigenlijk Super Mario World en Super Mario 64 gaan halen op de VC, maar ben bang dat het zonde is van mijn geld.
offtopic:
Duitsland ftw overigens. De Saturn in Hamburg had er nog meer dan 25 staan.
Duitsland ftw overigens. De Saturn in Hamburg had er nog meer dan 25 staan.
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
Ik heb de testversie niet geprobeert gehad, enkel de final, en hier werkt het zoomen goddelijk.Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 19:17:
De Opera browser werkt inderdaad wel netjes, en het vernieuwde zoom systeem wekrt daarin bijna goddelijk. Bij de Testversie viel die niet te pruimen, je werd er echt overgelaten aan het, niet al te beste, inschattingswerk van de browser zelf, wat natuurlijk erg jammer is.
Je moet met de Wiimote eerst goed richten op de tekst en daarna op + of - drukken...
Dan zoomt ie automatisch zover in, dat de tekst in de buurt van het handje vergroot word, tot de max. breedte...
Super Paper Mario trekt me niet zo, maar ja, smaken verschillen nu eenmaal, en dat is maar goed ook! Ik kan net als jij totaal niet wachten op Mario Strikers Charged Football (Is daar geen afkorting voor bekend?Overigens kan ik nu echt helemaal al niet meer wachten op Super Paper Mario, en eigenlijk ook wel Mario Football.
Overigens...
Ik gebruik dus de RGB kabel en zie dan ook een verschil in kwaliteit.Hoe kan ik de Wii op een versterker aansluiten als ik de RGB-scartkabel gebruik
Als je de RGB-scartkabel gebruikt, kun je de Wii alleen in combinatie met een versterker gebruiken als je TV een audio-uitgang heeft. Je moet dan de audio-uitgang van de TV op een audio-ingang van de versterker aansluiten. Het geluid van de Wii zal dan via de TV naar de versterker lopen. Als je TV geen audio-uitgang heeft, dan kun je ook eventueel de koptelefoonaansluiting met de audio-ingang van de versterker verbinden.
Echter, ik heb mijn Wii niet aangesloten aan een versterker voor het geluid en heb gewoon geluid. Waarom dus in de TS staat, dat je de Wii dan aan moet sluiten op een versterker voor geluid is incorrect. Kan dit misschien aangepast worden?
[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 10-05-2007 08:24 ]
het gaat in die qoute niet dat je hem moet aansluiten op een versterker, er staat als je hem met een RGB kabel aansluit hoe je het geluid op de versterker krijgt.GJ-tje schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 08:08:
Ik gebruik dus de RGB kabel en zie dan ook een verschil in kwaliteit.
Echter, ik heb mijn Wii niet aangesloten aan een versterker voor het geluid en heb gewoon geluid. Waarom dus in de TS staat, dat je de Wii dan aan moet sluiten op een versterker voor geluid is incorrect. Kan dit misschien aangepast worden?
Die op het plein kan je gewoon in de prullenbak gooien.Hoedje schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 22:46:
Idd ik had binnen een maand, na de aanschaf van de Duitse Wii half februari, de 99 plaatsen van m'n plein alweer vol. Jammer overigens dat er maar 99 Mii's op het plein kunnen, het zou leuk zijn als ze dat verder vergroten. Ik heb overigens ook geen idee, of ze ook vervangen worden op het plein
[ Voor 78% gewijzigd door job op 10-05-2007 08:40 ]
Verwijderd
Volgens mij hebben sommige HDTV's hier last van in combinatie met een component kabel. Ik denk echter dat de problemen bij een beperkt aantal tv's speelt. Ik heb er in ieder geval geen last van (BenQ).FL!PNEUS schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 07:25:
Zijn er eigenlijk nog problemen met de Virtual Console op HDTV's? Een paar maanden terug zag ik bij een maat van me Super Mario 64 op een HDTV (aangesloten met component) en dat ging echt heel traag. Ik wilde dit weekend eigenlijk Super Mario World en Super Mario 64 gaan halen op de VC, maar ben bang dat het zonde is van mijn geld.
...
Bij mij draaien alle VC games gewoon goed op HDTV. Moet alleen met de hand het aspect ratio goed zetten als ik switch tussen het menu van de Wii en de VC game. Anders speel je met een uitgerekt beeld wat bij sommige games niet echt prettig is.
(HDTV van LG)
(HDTV van LG)
[ Voor 3% gewijzigd door fZeroNewbie op 10-05-2007 09:19 ]
Grappig dat er zo wordt ingespeeld op de Wii browser. Als dat ding zo populair wordt dan hoop ik dat Adobe snel met een nieuwe SDK voor flash komt!Captain N schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:17:
Ik lees net toevallig op nu.nl dat Google met een speciale Wii versie van Google Reader komt, voor in de Opera browser.
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Oke, cool. Zal vanavond ffkes kijken of mijn Mii een vriend(inne)tje heeft.Vincent7 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 22:22:
[...]
Done
Moet je nou actief Mii's gaan versturen of doen ze dat vanzelf als je ze op "mingle" hebt staan?
Verwijderd
Het is nog steeds niet helemaal correct overigens, want sommige RGB kabels hebben extra uitgangen er op zitten die je dan wel direct naar je versterker kan doorlussen. Sowieso een beetje brakke zin inderdaad. Ik stel voor:M1lamb3r schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 08:32:
[...]
het gaat in die qoute niet dat je hem moet aansluiten op een versterker, er staat als je hem met een RGB kabel aansluit hoe je het geluid op de versterker krijgt.
Als je de originele Nintendo RGB-scartkabel gebruikt en je wilt een versterker gebruiken voor het geluid dan kan dat eventueel via de audio-uitgang van je TV. Je moet dan de audio-uitgang van de TV op een audio-ingang van de versterker aansluiten. Het geluid van de Wii zal dan via de TV naar de versterker lopen. Als je TV geen audio-uitgang heeft, dan kun je eventueel ook de koptelefoonaansluiting met de audio-ingang van de versterker verbinden. Tot slot hebben sommige 3rd party RGB kabels hier speciale extra audio aansluitingen voor.
Dan lees je denk ik verkeerd...M1lamb3r schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 08:32:
het gaat in die qoute niet dat je hem moet aansluiten op een versterker, er staat als je hem met een RGB kabel aansluit hoe je het geluid op de versterker krijgt.
Voor zover ik weet, zit er ook een audio uitgang op de TV (TV is een jaar of 3 (maximaal) oud), deze word echter niet door de Wii gebruikt...Als je de RGB-scartkabel gebruikt, kun je de Wii alleen in combinatie met een versterker gebruiken als je TV een audio-uitgang heeft.
Maar lijkt me niet dat de Wii dat kan zien, dat de audio-out in gebruik is...
zo kan je hem ook lezen;)Als je de RGB-scartkabel gebruikt, kun je de Wii alleen in combinatie met een versterker gebruiken als je TV een audio-uitgang heeft.
[ Voor 3% gewijzigd door Puc van S. op 10-05-2007 10:20 ]
Ik denk dat jij verkeerd leest
@ G-Jtje.
ALs je een RGB kabel hebt, en je wilt je TV gebruiken met een versterker, moet je via je TV Out omdat de Wii geen aparte audio out heeft op de RGB kabel. Als je een RGB kabel hebt en je wilt je geluid gewoon over de TV, niks doen.
En dat staat er ook...
ALs je een RGB kabel hebt, en je wilt je TV gebruiken met een versterker, moet je via je TV Out omdat de Wii geen aparte audio out heeft op de RGB kabel. Als je een RGB kabel hebt en je wilt je geluid gewoon over de TV, niks doen.
En dat staat er ook...
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Het wordt zo bijna een kunst om het verkeerd te lezen. Het is namelijk compleet uit de context getrokken, volgens mij staat 't duidelijk genoeg in de TS. De vraag is immers "Hoe kan ik de Wii op een versterker aansluiten als ik de RGB-scartkabel gebruik?"

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Na gebeld te hebben met de Dynabyte verteld ze me dat Mario Strickers op 25 Mei werd verstuurd.
Wie heeft dit spel allemaal besteld?
Weet iemend iets van een datum met betrekking tot Super Paper Mario...?
Ja, en als ze nou versie 8 overslaan en direct met 9 komen zou ook wel handig zijn. Anders krijg je natuurlijk zo'n verhaal dat je constant blijft achterlopen...Deddiekoel schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 09:15:
[...]
Grappig dat er zo wordt ingespeeld op de Wii browser. Als dat ding zo populair wordt dan hoop ik dat Adobe snel met een nieuwe SDK voor flash komt!
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Ik heb Strkers besteld, kan nu eigenlijk al niet meer wachten, eer ie op de mat komt vallen bij me thuis...Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:02:
Na gebeld te hebben met de Dynabyte verteld ze me dat Mario Strickers op 25 Mei werd verstuurd.
Over Super Paper Mario, deze staat als ik het zo zie geplanned voor release op 30 November 2007, tenminste, als ik Amazon.co.uk mag geloven...
[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 10-05-2007 11:28 ]
Verwijderd
Super Paper Mario was volgens rumors en een of andere europese site: 21 juni of zo.. juni/juli is denk wel een mooi uitgangspunt.Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:02:
Verwijderd
21 Juni zou jammer zijn dan ben ik net op vakantie.
Weekje eerder is wel welkom denk ik. We zien wel.
Voor nu vermaak ik me wel met Zelda. Het spel is echt super en het zuigt je er helemaal in.
Echt een monster game.
Toch heb ik een minpuntje gevonden en dat is dat de monsters niet echt moeilijk zijn te verslaan dat is wel jammer.
Verder moet ik heel eerlijk zeggen dat ik helemaal geen voetbal fanaat ben en hem toch besteld heb omdat het er erg leuk uit ziet allemaal.
Weekje eerder is wel welkom denk ik. We zien wel.
Voor nu vermaak ik me wel met Zelda. Het spel is echt super en het zuigt je er helemaal in.
Echt een monster game.
Toch heb ik een minpuntje gevonden en dat is dat de monsters niet echt moeilijk zijn te verslaan dat is wel jammer.
Verder moet ik heel eerlijk zeggen dat ik helemaal geen voetbal fanaat ben en hem toch besteld heb omdat het er erg leuk uit ziet allemaal.
Dan ben je nog niet ver genoeg gekomenVerwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:34:Toch heb ik een minpuntje gevonden en dat is dat de monsters niet echt moeilijk zijn te verslaan dat is wel jammer.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
dat had ik best wel anders gewillen aan Zelda: de coolste vijanden kwamen pas in de laatste dungeons, die sword duels met de Wii controller gaven echt wel een kick
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Dat was toch al langer bekend? Er heeft wel in het begin de verkeerde datum bij het spel gestaan op Dynabyte.nl, maar die was volgens mij al vrij snel aangepast.Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:02:
Nintendo of Europe weet vast iets, maar ik denk niet dat je daar een zinnig antwoord uit zal krijgen. Dit is namelijk volgens Nintendo of Europe de reden dat Europa Metroid Prime Pinball 18 maanden na de VS en Japan krijgt:Weet iemend iets van een datum met betrekking tot Super Paper Mario...?
De vertalingen zorgen inmiddels niet meer voor vertraging bij het releasen van spellen, volgens Nintendo worden deze tegenwoordig parallel aan de Engelse vertaling uitgevoerd tijdens de ontwikkeling van het spel, dus ik kan geen enkele zinnige reden bedenken dat SPM nog niet is uitgebracht hier of dat er ook nog geen datum voor is aangekondigd. Degene die verantwoordelijk is voor de planning bij NOE mag IMHO wel even een schopje onder zijn kont krijgen.Nintendo of Europe simply chose to release the game at this time.
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Ik had het over dat eene speciale plekje in die eene grote zandbakBoeboe schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 12:03:dat had ik best wel anders gewillen aan Zelda: de coolste vijanden kwamen pas in de laatste dungeons, die sword duels met de Wii controller gaven echt wel een kick
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Tja, ik zit in Zelda nog steeds vast bij wat algemeen wordt beschouwd als het lastigste monster in de game.Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:34:
Echt een monster game.
spoiler:
Sinds ik daar vast ben komen te zitten heb ik Zelda nauwelijks meer opgestart, wat ik wel erg zonde vind, maar elke keer verslagen worden is gewoon TE frustrerend... Dat ventje met z'n ball&chain in die nauwe gang.
OMG Gozer dat is toch geen reden om Zelda niet op te starten ?! Er zijn moeilijkere dingen in het spel hoorHaay schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 12:22:
Tja, ik zit in Zelda nog steeds vast bij wat algemeen wordt beschouwd als het lastigste monster in de game.spoiler:Sinds ik daar vast ben komen te zitten heb ik Zelda nauwelijks meer opgestart, wat ik wel erg zonde vind, maar elke keer verslagen worden is gewoon TE frustrerend...Dat ventje met z'n ball&chain in die nauwe gang.
Gewoon afmaken dat ventje
Hideo Kojima vind aldus een artikel @ 1uP dat Super Smash Brothers Brawl af is lees ik net, dus ik denk dat de game niet zo heel lang meer op zich laat wachten...
[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 10-05-2007 13:38 ]
Mario Party 8 komt inderdaad op 22 juni in de winkels te liggen en gaat ook maar 50 euro kosten
:
Mario Party 8 - Iedereen is uitgenodigd
10 mei 2007- Spelers die écht iets leuks willen beleven op hun console worden door de Mario Party-reeks nooit teleurgesteld. Deze blijvend populaire serie gezelschapsspellen levert eindeloze fun voor spelers van alle leeftijden, en natuurlijk vormt Mario Party 8 op deze regel geen uitzondering. Mario's allereerste Party op de Wii levert volop onvergetelijke spelmomenten en is het perfecte spel om te delen met vrienden en familie. Het feest kan beginnen op 22 juni 2007, want dan wordt Mario Party 8 gelanceerd in Europa.
Alle favorieten uit eerdere delen keren terug in de nieuwste Mario Party, maar naast populaire helden als Mario, Luigi, Peach en Yoshi laten ook nieuwkomers als Blooper en Hammer Bro zich zien en horen. Net als in de voorgangers moeten spelers hun figuren over het spelbord verplaatsen door met de dobbelsteen te gooien, waarbij speciale vakjes toegang geven tot spannende minigames, en elke ronde wordt afgesloten met uitdagende actie in een extra minigame. Naast de diverse spelvarianten voor een enkele speler, komt Mario Party 8 natuurlijk het best tot zijn recht als de fun met vrienden en familie wordt gedeeld, waarbij zowel twee-tegen-twee als ieder-voor-zich gespeeld kan worden.
De basisgedachte achter het fenomeen Mario Party krijgt een heel nieuwe dimensie nu de bewegingsgevoelige Wii-afstandsbediening in het spelplezier wordt betrokken. Elke minigame moet op een nieuwe, dynamische en soms ook hilarische manier bestuurd worden. Soms moet de Wii-afstandsbediening hiervoor horizontaal of verticaal vastgehouden worden, terwijl hij soms ook op het beeldscherm moet worden gericht. Om alvast een tipje van de sluier op te lichten: dit keer kunnen spelers zich onder andere wagen aan een snowboardrace, een taartdecoratiewedstrijd, een tochtje met een roeiboot en een koorddansrace. Dankzij de Wii-afstandsbediening kunnen spelers nu ook veel sneller en gemakkelijker hun keuzes maken in menu's en op de spelborden. In sommige minigames kunnen spelers nu ook hun zelfgemaakte Mii-personages gebruiken.
Het voornaamste speltype is de Party Tent, waarin spelers zowel tegen de computer als met twee tot vier vrienden om beurten kunnen spelen. Op elk spelbord gelden weer andere regels, maar in het algemeen is het de bedoeling om binnen een bepaald aantal beurten zoveel mogelijk sterren te verzamelen. De minigames die in de Party Tent gespeeld worden zijn afhankelijk van het aantal spelers.
Spelers die maar geen genoeg krijgen van al die maffe minigames, kunnen zich hier eindeloos mee vermaken in de Mini-Game Tent. In de Star Battle Arena kunnen spelers hun vaardigheden beproeven door tegen de computer te strijden, terwijl de Extras Zone en de Fun Bazaar nog meer mogelijkheden bieden om van de minigames te genieten.
Natuurlijk biedt Mario Party 8 ook volop variatie als met twee, drie of vier spelers wordt gespeeld. Vrienden en familie kunnen bijvoorbeeld met en tegen elkaar strijden in de Party Tent, Mini-Game Tent en de Extras Zone.
Het nieuwste deel in de Mario Party-serie combineert een klassieke spelformule met de allernieuwste technologie om een geheel nieuwe spelbeleving te garanderen! De feestelijke lancering van Mario Party 8 zal in Europa plaatsvinden op 22 juni 2007. De verwachte verkoopprijs is €50.
[ Voor 68% gewijzigd door Hoedje op 10-05-2007 14:24 . Reden: NL versie ff gecopypaste ]
Verwijderd
Paper mario is ook allang af en die laat ook op zich wachten. Daarbij VIND ik ook dat bepaalde spellen nog niet af zijn terwijl die wel in de winkel liggen dus ja...GJ-tje schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 12:57:
Hideo Kojima vind aldus een artikel @ 1uP dat Super Smash Brothers Brawl af is lees ik net, dus ik denk dat de game niet zo heel lang meer op zich laat wachten...
Ik kan dat gewoon niet begrijpen hoor..hoe kunnen mensen daar moeite mee hebben, de eerste keer kwam ik er toevallig langs met een half hartje aan en won ik al bijna(maar hij raakte me net aan het eind nog ffHaay schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 12:22:
[...]
Tja, ik zit in Zelda nog steeds vast bij wat algemeen wordt beschouwd als het lastigste monster in de game.spoiler:Sinds ik daar vast ben komen te zitten heb ik Zelda nauwelijks meer opgestart, wat ik wel erg zonde vind, maar elke keer verslagen worden is gewoon TE frustrerend...Dat ventje met z'n ball&chain in die nauwe gang.
Mogelijke Solution?
spoiler:
Gewoon tegen hem aan gaan staan en om hem heen cirkelen..dan slaat hij doorgaans sowieso mis. Ik kan me verder niet herinneren dat ik een tactiek had...gewoon wat slaan en ontwijken.
[ Voor 5% gewijzigd door Max|Burn op 10-05-2007 14:54 ]
Het kan ook andersMax|Burn schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 14:50:
[...]
Ik kan dat gewoon niet begrijpen hoor..hoe kunnen mensen daar moeite mee hebben, de eerste keer kwam ik er toevallig langs met een half hartje aan en won ik al bijna(maar hij raakte me net aan het eind nog ff), de tweede keer was ie morsdood en had ik nagenoeg vol leven.
Mogelijke Solution?
spoiler:Gewoon tegen hem aan gaan staan en om hem heen cirkelen..dan slaat hij doorgaans sowieso mis. Ik kan me verder niet herinneren dat ik een tactiek had...gewoon wat slaan en ontwijken.
spoiler:
Je kan met de hookshot achter dat mannetje komen. Als je dit goed timed kan je zijn aanvallen ontwijken.
Wii FC: 2129-2099-1796-3776
Dat is voglens mij de "officiele" manier..aangezien je voeral die dingen aan het plafond hebt...maar ik heb dat hele ding niet gebruiktVincent7 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 15:23:
[...]
spoiler:Je kan met de hookshot achter dat mannetje komen. Als je dit goed timed kan je zijn aanvallen ontwijken.
Verwijderd
spoiler:
Je kan ook gewoon stilstaan op een afstandje van hem, en dan vervolgens net weg stappen als die Ball naar je toe wordt gegooid. Simpel te ontwijken, je loopt dan naar hem toe, geeft hem een paar stoten, en dan ga je weer terug. 
Edit: Excusez moi

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2007 16:10 ]
lol, ook opgevallen dat we spoilers tags gebruiken?
[ Voor 39% gewijzigd door Vincent7 op 10-05-2007 16:01 ]
Wii FC: 2129-2099-1796-3776
Verwijderd
Voor mij is het niet zo erg ik was er al voorbij alleen jammer voor de andere.
Goed dat je het toch nog geedit hebt.
Goed dat je het toch nog geedit hebt.
Ik was er ook niet zo'n held in maar mij is het gelukt door:Haay schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 12:22:
[...]
spoiler:
Al mijn flessen te vullen met de laatste versie van de Yeti soep. Ik heb uiteindelijk ook mijn elfje opgeofferd waardoor ik wel goed moest blijven opletten. Sowieso kun je eens gaan rondzoeken naar heartpieces. Ik denk dat hidden moves hier ook wel nuttig kunnen zijn, dus die kun je ook opzoeken.
Verwijderd
Mee eens. Als het niet zo lang meer op zich laat wachten betekent dat meestal: voor de "Amerikaanse markt". Paper mario is al lang uit in de US. Ik heb voor Europa nog nergens een echte release date kunnen vinden. Begin een beetje te denken dat het pas volgend jaar wordt.Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 13:46:
[...]
Paper mario is ook allang af en die laat ook op zich wachten. Daarbij VIND ik ook dat bepaalde spellen nog niet af zijn terwijl die wel in de winkel liggen dus ja...
Ik wou dat Nintendo het tijdsschema tussen NTSC en PAL eens zou inkrimpen.
Ook al is mijn mening dat deze beter in het zelda topic hoort [GC & Wii] The Legend of Zelda: Twilight Princess is het wel een handige link voor iedereen die problemen heeft met zelda en niet verder kan (maar wel verder wilt).
Het gaat hier over filmpjes van een "speed run"
s6 ermee
Het gaat hier over filmpjes van een "speed run"
spoiler:
video.google.com/videosearch?q=The+Legend+Of+Zelda+-+Twilight+Princess+-+Wii+-+Guide
De url is bewust niet clickable.
De url is bewust niet clickable.
s6 ermee
Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots
Verwijderd
Het ziet ernaar uit dat ze op verschillende markten verschillende games voorang geven. Paper Mario heeft het hier nooit zo denderend gedaan dus wij krijgen eerst Mario Strikers Charged en MarioParty. Nu hoop ik persoonlijk dat we ook een game als Battalion Wars 2 snel mogen verwelkomen, als ze maar niet zo'n titel boven Smash, Metroid of Mario verkiezen.Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 16:33:
[...]
Mee eens. Als het niet zo lang meer op zich laat wachten betekent dat meestal: voor de "Amerikaanse markt". Paper mario is al lang uit in de US. Ik heb voor Europa nog nergens een echte release date kunnen vinden. Begin een beetje te denken dat het pas volgend jaar wordt.
Ik wou dat Nintendo het tijdsschema tussen NTSC en PAL eens zou inkrimpen.

Ik denk dat we nu ongeveer elke maand een Nintendo titel gaan krijgen. Deze maand Strikers en voor volgende maand Mario Party 8. Juli zou dan Paper Mario kunnen worden etc.
Ik hoop dat de 3 AAA titels (Galaxy, Brawl en MP3) gewoon worldwide releases worden.
Ik hoop dat de 3 AAA titels (Galaxy, Brawl en MP3) gewoon worldwide releases worden.
Ik weet het niet. In augustus zal pokemon waarschijnlijk komen, net als in Amerika twee maanden na de release van Pearl/Diamond voor de DS. Maar dan zullen ergens in de zomer waarschijnlijk ook nog Brain Training, Bongo Blast, Fire Emblem en Paper Mario gereleased moeten worden. Het najaar is immers al erg druk, met de titels die jij noemt en de titels van 3rd parties. Maar ook Wii Health, Disaster, Project Hammer en BWii zullen daar ergens uitgebracht moeten worden.Deddiekoel schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 18:07:
Ik denk dat we nu ongeveer elke maand een Nintendo titel gaan krijgen. Deze maand Strikers en voor volgende maand Mario Party 8. Juli zou dan Paper Mario kunnen worden etc.
Dat hoop ik ook.Ik hoop dat de 3 AAA titels (Galaxy, Brawl en MP3) gewoon worldwide releases worden.
Volgens die logica zou Metroid hier dit jaar nog moeten komen. Metroid doet het altijd relatief slecht in Japan en daardoor ligt de focus van de serie meer op het westen. Het is al bevestigd dat Japan het spel dit jaar nog krijgt en alle recente Metroid spellen(op Metroid Prime Pinball en Metroid Prime 1 na) werden eerder in Europa uitgebracht dan in Japan. Wij hadden Fusion, Zero Mission, Metroid Prime 2 en Metroid Prime Hunters eerder dan Japan. Ik ga er van uit dat pinball de uitzonering blijft en wij MP3 dit jaar nog mogen verwachten.Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 17:04:
[...]
Het ziet ernaar uit dat ze op verschillende markten verschillende games voorang geven. Paper Mario heeft het hier nooit zo denderend gedaan dus wij krijgen eerst Mario Strikers Charged en MarioParty. Nu hoop ik persoonlijk dat we ook een game als Battalion Wars 2 snel mogen verwelkomen, als ze maar niet zo'n titel boven Smash, Metroid of Mario verkiezen.
Het valt tegenwoordig wel mee, op een paar uitzonderingen na. De grootste titels krijgen wij meestal binnen een paar weken na de V.S. Nintendo of Europe kondigt releasedata nooit meer dan 3 maanden van tevoren aan. Hopelijk komt het spel ergens in juni, maar ik denk dat juli/augustus het meest waarschijnlijk is.Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 16:33:
[...]
Mee eens. Als het niet zo lang meer op zich laat wachten betekent dat meestal: voor de "Amerikaanse markt". Paper mario is al lang uit in de US. Ik heb voor Europa nog nergens een echte release date kunnen vinden. Begin een beetje te denken dat het pas volgend jaar wordt.
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Ik vind 50 euro nou niet echt een "maar" prijsje. Zeker voor MP8 niet.Hoedje schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 13:35:
Mario Party 8 komt inderdaad op 22 juni in de winkels te liggen en gaat ook maar 50 euro kosten:
[...]
* Vanitas heeft niks met Mario Party, stomme games imo.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Even afgezien of je Mario Party kunt waarderen of niet. Het gaat mij er gewoon om dat Nintendo alle games op 50 euro houdt, dat kan ik vooral waarderen. Tijdens de Gamecube periode waren alle titels 60 euro. De ontwikkelingskosten e.d. zijn niet ineens minder geworden, nee eerder meer, door de nieuwe controller en inflatie. Daarbij betekent het dat je die spellen meestal via internet voor 42 a 43 euro kunt scoren. Excite Truck en Wario Ware waren binnen een paar maanden al voor 35 euro te vinden. Dat vind ik geen slechte prijzen voor games. Het zou erg mooi zijn als 3rd parties die trend zouden volgen...Vanitas schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 19:03:
[...]
Ik vind 50 euro nou niet echt een "maar" prijsje. Zeker voor MP8 niet.
* Vanitas heeft niks met Mario Party, stomme games imo.
Prijzen zijn incl. verzendkosten
morgen verwacht ik eindelijk mn Wii geleverd te krijgen, maar welke games zijn nu echt must haves? Zelda is niet helemaal mijn ding, redsteel lijkt me wel wat maar dat was een vroege (release) titel en krijgt ook niet zulke hoge ratings. ik heb ook een xbox 360 waar ik graag shooters op speel. ik zou echter graag games willen hebben waarbij de wii controller echt een meerwaarde heeft.
is Rayman Raving Rabbids cool? ik kan me herinneren dat ze daar bij gamekingz niet zo van onder de indruk waren..
is Rayman Raving Rabbids cool? ik kan me herinneren dat ze daar bij gamekingz niet zo van onder de indruk waren..
[ Voor 12% gewijzigd door dadj op 10-05-2007 19:22 ]
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Ik heb een probleem...
Een van mijn kittens heeft de infrarood ontvanger van de WII gesloopt.. Doormidden gebeten
Enig idee waar ik een nieuwe kan krijgen / bestellen ?
Een van mijn kittens heeft de infrarood ontvanger van de WII gesloopt.. Doormidden gebeten
[ Voor 3% gewijzigd door Security op 10-05-2007 19:25 ]
Ontvanger?? Je bedoelt de infrarood zender.
4 uv ledjes en wat batterijen voldoen ook prima...
Voor de prijs dat een nieuwe uv zender kost kan je tig zenders bouwen.
edit:
Oh, bedenk me net dat je die batterijen niet eens nodig zal hebben. Je pakt gewoon het bestaande draadje die nu tussen de zender en wii hangt. Even doormeten welk voltage eropstaat.
De juiste weerstandjes kopen en solderen maar.
edit 2:
Wat bedoel je trouwens met doormidden?? Het draadje? of het hele ding.
Als het het draad is, is dat eenvoudig te repareren.
4 uv ledjes en wat batterijen voldoen ook prima...
Voor de prijs dat een nieuwe uv zender kost kan je tig zenders bouwen.
edit:
Oh, bedenk me net dat je die batterijen niet eens nodig zal hebben. Je pakt gewoon het bestaande draadje die nu tussen de zender en wii hangt. Even doormeten welk voltage eropstaat.
De juiste weerstandjes kopen en solderen maar.
edit 2:
Wat bedoel je trouwens met doormidden?? Het draadje? of het hele ding.
Als het het draad is, is dat eenvoudig te repareren.
[ Voor 52% gewijzigd door job op 10-05-2007 19:30 ]
Het hele ding of alleen het kabeltje? Het is namelijk geen infrarood ontvanger maar gewoon een balkje met 2 infrarood LEDjes erin. Je zou dus makkelijk het kabeltje moeten kunnen fixen.Security schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 19:24:
Ik heb een probleem...
Het hele ding is doormidden...
Niet alleen het kabeltje
* Security is blij verrast door jullie meedenk acties..
Niet alleen het kabeltje
[ Voor 30% gewijzigd door Security op 10-05-2007 19:47 ]
Verwijderd
Hier is de schaarste iig echt voorbij; ik zag Wii's bij de intertoys, mediamarkt en gameshop (enschede).
Het scheelt ook als je ouders hebt die vlak aan de Duitse grens wonen. Even naar Herzogenrath gereden en daar bij de Media Markt een Wii opgepikt. In Duitsland krijgen ze ze blijkbaar niet echt kwijt, want ik kreeg het spel Cars (wel de Duitse versie) er gratis bij 
Spellen in DE zijn ook echt stukken goedkoper dan in NL. Met een prijs van over de 50 euro voor een spel ga je kopiëren in de hand werken... gezien het feit dat de gemiddelde modchip niet meer dan 2 spellen kost in zo'n geval.
Spellen in DE zijn ook echt stukken goedkoper dan in NL. Met een prijs van over de 50 euro voor een spel ga je kopiëren in de hand werken... gezien het feit dat de gemiddelde modchip niet meer dan 2 spellen kost in zo'n geval.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Bij EBGames kun je een wireless sensor bar kopen, alleen zijn de verzendkosten net zo veel als dat het ding zelf kost ($19,99):Security schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 19:46:
Het hele ding is doormidden...
Niet alleen het kabeltje
http://www.ebgames.com/product.asp?product%5Fid=802612
Misschien niet helemaal hetzelfde als de originele maar dan heb je er tenminste weer één
PS Googlen op sensor bar leverde me www.psxshop.nl/wireless-sensor-p-2269.html op, alleen kan ik deze link even niet opstarten, omdat ik achter een firewall zit
[ Voor 23% gewijzigd door mjaspers23 op 10-05-2007 20:07 ]
Iemand die ook last heeft van het mooie weer tijdens het Wii-en?
Mijn Wii en tv staan zowat naast het raam, tijdens het mooie weer was mijn cursor dus hevig aan het flippen.
De sensitivity van de wii-mote staat nu op 1, hoop dat dat genoeg is voor in de zomer..
Anders wordt het maar gordijnen dicht in de zomer.
Mijn Wii en tv staan zowat naast het raam, tijdens het mooie weer was mijn cursor dus hevig aan het flippen.
De sensitivity van de wii-mote staat nu op 1, hoop dat dat genoeg is voor in de zomer..
Anders wordt het maar gordijnen dicht in de zomer.
Gebeurt in principe bij alle infrarood warmtebronnen..dus..direct zonlicht..veel kaarsen in huis..dat soort grappen 
Na je berichtje maar eens rondgekeken..prijzen zijn gewoon hetzelfde.Spellen in DE zijn ook echt stukken goedkoper dan in NL.
[ Voor 37% gewijzigd door Max|Burn op 10-05-2007 21:44 ]
Nou, GC games lagen toch ook vaak voor 55 euro in de winkel. En altijd al bij winkels als Nedgame. En dan vind ik 5 euro minder een te klein verschil, voor een spel dat imo veel te ver is uitgemolken.Hoedje schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 19:11:
[...]
Even afgezien of je Mario Party kunt waarderen of niet. Het gaat mij er gewoon om dat Nintendo alle games op 50 euro houdt, dat kan ik vooral waarderen. Tijdens de Gamecube periode waren alle titels 60 euro. De ontwikkelingskosten e.d. zijn niet ineens minder geworden, nee eerder meer, door de nieuwe controller en inflatie. Daarbij betekent het dat je die spellen meestal via internet voor 42 a 43 euro kunt scoren. Excite Truck en Wario Ware waren binnen een paar maanden al voor 35 euro te vinden. Dat vind ik geen slechte prijzen voor games. Het zou erg mooi zijn als 3rd parties die trend zouden volgen...
Ik zou eerder 30, of 35 zoals je zegt, een goede prijs vinden.
Nieuwe received gekocht volgende week ff ophalen..
Kan ik eindelijk weer Wii-en
Kan ik eindelijk weer Wii-en
Mario Party is gewoon een titel die altijd goed verkoopt en erg populair is. Nintende zou wel gek zijn om dat spel 35 euro te laten kosten. Je vergelijking is ook niet helemaal eerlijk. Bij winkels als FRS waren Nintendo spellen altijd 59 euro. Nu kosten ze 49 euro. Bij winkels als Nedgame zullen die spellen dus rond de 45 euro gaan kosten. Het verschil is dus gewoon 10 euro.Vanitas schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 21:43:
[...]
Nou, GC games lagen toch ook vaak voor 55 euro in de winkel. En altijd al bij winkels als Nedgame. En dan vind ik 5 euro minder een te klein verschil, voor een spel dat imo veel te ver is uitgemolken.
Daarbij mogen we uberhaupt onze handen dichtknijpen met deze prijzen. Waar zie je het nou nog dat dingen gewoon 10 euro goedkoper worden. Dit had je bij MS/Sony nooit gehad. Ik was al blij geweest wanneer de prijzen gewoon 59 euro waren gebleven. Deze verlaging is alleen maar mooi meegenomen.
uhm...
Verwijderd
Ach, als je weet hoeveel werk er verricht moet worden om een spel te maken is het alsnog knap dat ze zoveel winst weten te behalen. In ieder geval 5 daagse werkweek van +/- 1000 werknemers(Nintendo co. LTD). Talloze hardware, software etc. fabrieken om alles te branden te bouwen. Mogelijke falen van games waardoor ze verlies maken(F-zero GX), kapotte Hardware, problematische dingen als de polsbandjes etc. Een game bedrijf runnen kost miljoenen en in Nintendo's geval miljarden.Vanitas schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 21:43:
[...]
Nou, GC games lagen toch ook vaak voor 55 euro in de winkel. En altijd al bij winkels als Nedgame. En dan vind ik 5 euro minder een te klein verschil, voor een spel dat imo veel te ver is uitgemolken.
MarioParty is voor hun gewoon een groot euroteken aangezien de serie goed verkoopt. Het zal Nintendo echt niet uitmaken of MarioParty uitgemolken wordt of niet zolang wij het massaal blijven aanschaffen wordt het gemaakt. Dus als je wilt dat ze echt iets unieks ermee gaan doen geen Marioparty meer kopen, maar het lijkt erop dat deze versie grafisch en natuurlijk met de Wii Remote heel veel verbeterd is
Ik ben zo'n iemand, die massaal Mario Party's koopt...Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 00:06:
[...]
Ach, als je weet hoeveel werk er verricht moet worden om een spel te maken is het alsnog knap dat ze zoveel winst weten te behalen. In ieder geval 5 daagse werkweek van +/- 1000 werknemers(Nintendo co. LTD). Talloze hardware, software etc. fabrieken om alles te branden te bouwen. Mogelijke falen van games waardoor ze verlies maken(F-zero GX), kapotte Hardware, problematische dingen als de polsbandjes etc. Een game bedrijf runnen kost miljoenen en in Nintendo's geval miljarden.
MarioParty is voor hun gewoon een groot euroteken aangezien de serie goed verkoopt. Het zal Nintendo echt niet uitmaken of MarioParty uitgemolken wordt of niet zolang wij het massaal blijven aanschaffen wordt het gemaakt. Dus als je wilt dat ze echt iets unieks ermee gaan doen geen Marioparty meer kopen, maar het lijkt erop dat deze versie grafisch en natuurlijk met de Wii Remote heel veel verbeterd is.

Heb deel 1,2 en 3 voor de N64 (Ook in het Frans en Spaans

Mn vriendin vindt het leuk om te doen, vooral als we beiden genoeg gedronken hebben en dan nog het liefst met een zut vrienden erbij. Shoot me.
Wii games kosten bij Nedgame nog steeds 55 euro en bij de FRS kosten Wii games nog gewoon 60 euro (met een uitzondering hier en daar). De FRS heeft toch een handje van teveel vragen voor games e.d. Kijk maar naar de Points Card, die kost (kostte ?) bij de FRS 25 euro en in andere winkels gewoon 20.Smoonshine schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 22:25:
[...]
Mario Party is gewoon een titel die altijd goed verkoopt en erg populair is. Nintende zou wel gek zijn om dat spel 35 euro te laten kosten. Je vergelijking is ook niet helemaal eerlijk. Bij winkels als FRS waren Nintendo spellen altijd 59 euro. Nu kosten ze 49 euro. Bij winkels als Nedgame zullen die spellen dus rond de 45 euro gaan kosten. Het verschil is dus gewoon 10 euro.
Daarbij mogen we uberhaupt onze handen dichtknijpen met deze prijzen. Waar zie je het nou nog dat dingen gewoon 10 euro goedkoper worden. Dit had je bij MS/Sony nooit gehad. Ik was al blij geweest wanneer de prijzen gewoon 59 euro waren gebleven. Deze verlaging is alleen maar mooi meegenomen.
Tja, dat zal ik ook niet ontkennen. Maar als je kijkt naar een game als Zelda TP en MP8, en dan het kleine prijsverschil dan vind ik dat toch niet kloppen.Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 00:06:
[...]
Ach, als je weet hoeveel werk er verricht moet worden om een spel te maken is het alsnog knap dat ze zoveel winst weten te behalen. In ieder geval 5 daagse werkweek van +/- 1000 werknemers(Nintendo co. LTD). Talloze hardware, software etc. fabrieken om alles te branden te bouwen. Mogelijke falen van games waardoor ze verlies maken(F-zero GX), kapotte Hardware, problematische dingen als de polsbandjes etc. Een game bedrijf runnen kost miljoenen en in Nintendo's geval miljarden.
Nou noem ik dan ook wel 2 uitersten. Maar als je 60 als een normale prijs gaat beschouwen, dan zou je voor Zelda toch wel minstens het dubbele gaan vragen. Natuurlijk doen ze dat niet, want wie gaat nou €120, of meer, voor een spel uitgeven.
Tja, leuk voor de fans. Maar ik wil wel es wat anders, en er zullen vast mensen zat zijn die daar ook zo over denken. Zo ook pokemon Pearl en Diamond. Ik heb het gespeeld tot de eerste gym, en het is gewoon een GBC game. Met hier een daar een kleine toevoeging. Dat hadden ze zo veel beter kunnen maken imo. En zo zal het ook vast zijn met MP8. Probeer es wat nieuws, misschien pakt het wel zo goed uit.MarioParty is voor hun gewoon een groot euroteken aangezien de serie goed verkoopt. Het zal Nintendo echt niet uitmaken of MarioParty uitgemolken wordt of niet zolang wij het massaal blijven aanschaffen wordt het gemaakt. Dus als je wilt dat ze echt iets unieks ermee gaan doen geen Marioparty meer kopen, maar het lijkt erop dat deze versie grafisch en natuurlijk met de Wii Remote heel veel verbeterd is.
Kijk naar Zelda TP, geweldig spel imo. Maar vernieuwend, nee totaal niet. Waarom ik het dan toch leuk vind, ik ben fan van de serie, net als met de Castelvania games. Maar als ze niks nieuws proberen dan kan de serie ook niet beter worden. En daarmee loop je tegen een probleem aan. Laat je de serie zoals het is en geef je de fans wat ze willen. Of probeer je wat nieuws, om zo andere mensen aan te spreken, of oude fans weer geinteresseerd te krijgen. Maar dan loop je weer de kans dat het niet goed uitpakt...
Nieuw op de Virtual Console:
- Ninja Spirit - TurboGrafx 600 punten
- NES Open Tournament Golf - NES 500 punten
Vroegah had je spellen van die bedragen. Street Fighter II bijvoorbeeld. Daarnaast zijn de prijzen in Europa sowieso maar naadje, en al helemaal in de UK. In Japan heb je de meeste games voor zo'n 32.50. 5000 punten plus een Classic controller voor 32.50. De Wii zelf ook een stuk goedkoper. En het kost echt geen 27.50 om een spelletje naar Europa te versturen hoor.Vanitas schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 00:58:
Nou noem ik dan ook wel 2 uitersten. Maar als je 60 als een normale prijs gaat beschouwen, dan zou je voor Zelda toch wel minstens het dubbele gaan vragen. Natuurlijk doen ze dat niet, want wie gaat nou €120, of meer, voor een spel uitgeven.
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Vroegah
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Ik heb net even gekeken op de site van nedgame, maar die hebben wel een beetje een raar prijsbeleid. Bij de meeste winkels (oa FRS) gaan Nintendo's eigen titels voor 49, 95 over de toonbank. De games van Ubisoft/EA enz. kosten 59,95. MSF: Charged zie je dan ook bij de goedkopere winkels staan voor 44,95 en bij de duurdere voor 49,95. Dat scheelt dus wel een 10tje op Cube prijzen. Dit geldt dus puur en alleen voor Nintendo titels (waar dus ook Mario Party onder valt). Voor voorgaande delen betaalde je gewoon 60 euro en nu een tientje minder, net als bij alle andere Nintendo spellen (Op Zelda na dan). Dat kun je toch moeilijk niet mooi vinden?Vanitas schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 00:58:
[...]
Wii games kosten bij Nedgame nog steeds 55 euro en bij de FRS kosten Wii games nog gewoon 60 euro (met een uitzondering hier en daar). De FRS heeft toch een handje van teveel vragen voor games e.d. Kijk maar naar de Points Card, die kost (kostte ?) bij de FRS 25 euro en in andere winkels gewoon 20.
uhm...
De markt zal hier in europa ook wel kleiner en in verhouding duurder zijn.
Nintendo vind dat ze voor EU games 6 talen versies moeten maken. Dat brengt extra kosten met zich mee en die moeten in een kleinere markt terug worden verdiend. Dus mogen wij de hoofdprijs betalen.
Van mij hoeft die localisatie niet (helemaal niet met NL stemmen) maar snap dat voor Nintendo, die een breed publiek willen aanspreken, het wel nodig is.
Het liefst zag ik (zoals velen) dat de regio codes gewoon over boord gaan. Zoveel mensen importeren nu ook weer niet (in verhouding).
Nintendo vind dat ze voor EU games 6 talen versies moeten maken. Dat brengt extra kosten met zich mee en die moeten in een kleinere markt terug worden verdiend. Dus mogen wij de hoofdprijs betalen.
Van mij hoeft die localisatie niet (helemaal niet met NL stemmen) maar snap dat voor Nintendo, die een breed publiek willen aanspreken, het wel nodig is.
Het liefst zag ik (zoals velen) dat de regio codes gewoon over boord gaan. Zoveel mensen importeren nu ook weer niet (in verhouding).
Verwijderd
Waar heb jij Wario ware dan voor €35 gezien?Hoedje schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 19:11:
[...]
Even afgezien of je Mario Party kunt waarderen of niet. Het gaat mij er gewoon om dat Nintendo alle games op 50 euro houdt, dat kan ik vooral waarderen. Tijdens de Gamecube periode waren alle titels 60 euro. De ontwikkelingskosten e.d. zijn niet ineens minder geworden, nee eerder meer, door de nieuwe controller en inflatie. Daarbij betekent het dat je die spellen meestal via internet voor 42 a 43 euro kunt scoren. Excite Truck en Wario Ware waren binnen een paar maanden al voor 35 euro te vinden. Dat vind ik geen slechte prijzen voor games. Het zou erg mooi zijn als 3rd parties die trend zouden volgen...
Nu wat betreft de prijs per spel kwestie.
Vroeger, (S)NES tijdperk, betaalde we met zijn allen ongeveer 100 GULDEN per spel, sommige spellen waren zelfs duurder. Omgerekend naar euro's is dat ongeveer €45,-. De meeste spellen gaan nu rond de €55,- weg. In ongeveer 15 jaar tijd zijn ze dus maar €10,- duurder geworden. Als je kijkt naar inflatie, ontwikkel- en personele kosten dan is dit bijna niets.
Zelf zou ik alle spellen rond de €40 zien, dit omdat ik er dan meer zal aanschaffen, maar bovenstaande in overweging genomen vind ik dat Nintendo het nog netjes doet.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2007 09:42 ]
Verwijderd
Dat klopt niet; Streetfighter II voor de SNES was 169,- nederlandsche florijnen.Captain N schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 01:40:
[...]
Vroegah had je spellen van die bedragen. Street Fighter II bijvoorbeeld. Daarnaast zijn de prijzen in Europa sowieso maar naadje, en al helemaal in de UK. In Japan heb je de meeste games voor zo'n 32.50. 5000 punten plus een Classic controller voor 32.50. De Wii zelf ook een stuk goedkoper. En het kost echt geen 27.50 om een spelletje naar Europa te versturen hoor.
Zie: http://www.budgetgaming.n...re:+smooth+moves_Wii.htmlVerwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 09:31:
[...]
Waar heb jij Wario ware dan voor €35 gezien?
Verwijderd
Tnx. Helaas klopt het niet helemaal.
zuiderpark-computers € 34.99 € 0.00 € 34.99
Kijk ik op de site van zuiderpark zelf dan staat er €49,98
Dan is ie inmiddels alweer duurder geworden. Ze spelen daar nogal met de prijzen. Tot vrij kort geleden waren zowel Excite Truck als Wario Ware daar maar 35 euro. Maar goed, wacht een paar weken en ze zullen daar wel weer in de "aanbieding" zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 09:47:
[...]
Tnx. Helaas klopt het niet helemaal.
zuiderpark-computers € 34.99 € 0.00 € 34.99
Kijk ik op de site van zuiderpark zelf dan staat er €49,98
Zijn er mensen die nog Cooking Mama gaan kopen? Misschien nog wat ervaringen met Eledees?
Dat waren NES games idd. SNES games waren vaak of 129 of 169 gulden. Dat is dus duurder dan die 55 euro. Games zijn alleen maar goedkoper geworden, ondanks de verhalen van iedereen dat het alleen maar duurder wordt.Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 09:31:
Vroeger, (S)NES tijdperk, betaalde we met zijn allen ongeveer 100 GULDEN per spel, sommige spellen waren zelfs duurder. Omgerekend naar euro's is dat ongeveer €45,-. De meeste spellen gaan nu rond de €55,- weg. In ongeveer 15 jaar tijd zijn ze dus maar €10,- duurder geworden. Als je kijkt naar inflatie, ontwikkel- en personele kosten dan is dit bijna niets.
Ze rekenen in Europa gewoon volle bak simpelweg omdat we hier zo gek zijn het er voor neer te leggen. In de UK worden ze nog harder in hun ster genomen, terwijl dat verder ook niks te maken heeft met lokalisatie of wat dan ook. En ik kan me ook echt niet voorstellen dat ze met van die hoge prijzen een lekkere afzetmarkt creeëren in landen als Polen. Die mensen moeten daar een maand full time werken voor een spel oid. De game in die paar talen vanuit het Engels of Japans kost daarbij natuurlijk ook geen drol. Je huurt voor elke taal een paar weken een tolk in. Zeg dat het er vijf zijn, die alleen drie maanden bezig zijn en 2000 euro per maand verdienen. Ben je 30.000 euro kwijt voor het vertalen van die tekst, wat me erg ruim genomen lijkt. Even iets meer dan duizend kopietjes van je game verkopen en je hebt het er al uit met de prijzen waarvoor het hier in de winkel ligt. Denk dat die afzetmarkt in heel Europa nou ook weer niet zó klein is.Deddiekoel schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 08:56:
De markt zal hier in europa ook wel kleiner en in verhouding duurder zijn.
Dat was Street Fighter II Turbo. Street Fighter II was over de 200 gulden, 219 als ik me niet vergis.Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 09:36:
Dat klopt niet; Streetfighter II voor de SNES was 169,- nederlandsche florijnen.
[ Voor 59% gewijzigd door Captain N op 11-05-2007 10:08 ]
Mijn foto's op Flickr.
Even een tip voor diegene die Mario Party 8 willen gaan aanschaffen...
Bij Dynabyte is hij in de aanbieding, en kan je hem preorderen voor € 42,95. Mooi prijsje lijkt me zo...
Bij Dynabyte is hij in de aanbieding, en kan je hem preorderen voor € 42,95. Mooi prijsje lijkt me zo...
Don't dream your life, live your dreams!
Of 189, 209...219..Captain N schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 09:58:
[...]
Dat waren NES games idd. SNES games waren vaak of 129 of 169 gulden. Dat is dus duurder dan die 55 euro. Games zijn alleen maar goedkoper geworden, ondanks de verhalen van iedereen dat het alleen maar duurder wordt.
100 Gulden voor NES games..yup..klopt..inflatie inderdaad meerekenen en een game zou met 20 jaar inflatie op 2% uitkomen op 67,5 Euro nu.
[ Voor 20% gewijzigd door Max|Burn op 11-05-2007 10:10 ]
Ja, maar dat waren meer uitzonderingen op de regel. De "standaardprijzen" waren 129 en 169. Die 129 was ook vooral in het begin van de SNES tijd trouwens, later kwamen er steeds meer 169 gulden games, en idd ook nog hoger geprijsde games. Voor als je keek naar de Neo Geo hadden we nog niks te klagen. 
En idd. Met inflatie is het nog een goedkoper verhaal nu. Die SNES games zijn alleen zonder inflatie mee te rekenen zelfs al goedkoper. Maar hoewel het natuurlijk positief is dat het goedkoper wordt, vind ik het wel waardeloos dat Europa nog steeds veel te veel betaald. Nog een klein voorbeeld: voor 5000 punten en een Classic Controller ben je hier als ik me niet vergis 70 euro voor kwijt. In Japan 32.50. Geen enkele vorm van lokalisatie nodig (of misschien een paar regels in de handleiding). Je betaalt hier dus ruim 215% van de prijs die men in Japan ervoor betaalt. Het zijn dus geen verschillen van vijf euro oid.
En idd. Met inflatie is het nog een goedkoper verhaal nu. Die SNES games zijn alleen zonder inflatie mee te rekenen zelfs al goedkoper. Maar hoewel het natuurlijk positief is dat het goedkoper wordt, vind ik het wel waardeloos dat Europa nog steeds veel te veel betaald. Nog een klein voorbeeld: voor 5000 punten en een Classic Controller ben je hier als ik me niet vergis 70 euro voor kwijt. In Japan 32.50. Geen enkele vorm van lokalisatie nodig (of misschien een paar regels in de handleiding). Je betaalt hier dus ruim 215% van de prijs die men in Japan ervoor betaalt. Het zijn dus geen verschillen van vijf euro oid.
[ Voor 50% gewijzigd door Captain N op 11-05-2007 10:15 ]
Mijn foto's op Flickr.
Tja, laten we wel even bedenken dat een cart (van HFL 169) een stuk duurder is qua hardware dan een op grote schaal geperst schijfje van E59,--
In mijn ogen is de prijs van games dus gewoon gelijk gebleven (HFL 30 (E13) voor de hardware in de cart)
In mijn ogen is de prijs van games dus gewoon gelijk gebleven (HFL 30 (E13) voor de hardware in de cart)
20*350ZO45°
Het zal mij als consument een worst zijn waar het op gefabriceerd is. Als ze het op een drol werkend krijgen is het voor mij ook prima als de prijs goed is.
Terwijl Japan een van de rijkste landen ter wereld is.Captain N schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 10:10:
Je betaalt hier dus ruim 215% van de prijs die men in Japan ervoor betaalt. Het zijn dus geen verschillen van vijf euro oid.
[ Voor 48% gewijzigd door Max|Burn op 11-05-2007 10:25 ]
Street Fighter II was in het begin zelfs ƒ219,-. Dat is €100,- voor een SNES spel!Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 09:36:
[...]
Dat klopt niet; Streetfighter II voor de SNES was 169,- nederlandsche florijnen.
Volgens mij waren alle SNES spellen overigens ƒ129,- tot ƒ169,-, wat neerkomt op ongeveer €60,- tot €75,-. Veel mensen zien de SNES periode veel rooskleuriger qua prijzen dan dat die daadwerkelijk was.
Zo'n cartridge die echt massaal is geproduceerd kost nog niet eens de helft van de prijs die jij noemt. Dat is dus ook geen argument.Richard schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 10:18:
Naar mijn mening probeert Nintendo nu juist het goede voorbeeld te geven met hun lagere adviesprijzen.
Verwijderd
Rijkheid van een land en kosten lopen natuurlijk niet altijd gelijk. Maar in Japan is de btw toch ook lager? (5% tov 19% hier) en dan zal je ook nog wel dingen hebben als het feit dat ze daar al sinds jaar en dag lagere prijzen gewend zijn dan hier en dat winkels hun klanten daar ook minder kunnen uitzuigen dan hier omdat er zoveel meer winkels zijn gerelateerd aan games. De bartsmit kan hier bv makkelijk hun games voor 60 euro neerleggen, mensen betalen toch wel want je kan niks anders.Max|Burn schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 10:24:
Het zal mij als consument een worst zijn waar het op gefabriceerd is. Als ze het op een drol werkend krijgen is het voor mij ook prima als de prijs goed is.
[...]
Terwijl Japan een van de rijkste landen ter wereld is.
Ik hoop dat Nintendo richting de PC prijzen gaat. Daarvoor zijn de prijzen, meen ik, gemiddeld 45 euro. Dat vind ik een mooie plafondprijs ;-)
Laatste verbetering: die 169 gulden moest je neerleggen voor Super Street Fighter II Turbo (die met die muur in het begin en de introductie van Cammy, Dee-jay, FeiLong en T-Hawk). Met alle plezier gedaan toendertijd...Captain N schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 09:58:
[over dat Street Fighter II 169 gulden kostte]
Dat was Street Fighter II Turbo. Street Fighter II was over de 200 gulden, 219 als ik me niet vergis.
45 euro vind ik ook mooie prijs..
PSN: Sluuz
Ik lees op GoNintendo.com dat Amerikaanse winkels vanaf vandaag waarschijnlijk reserveringen mogen gaan aannemen voor Metroid Prime 3 en Mario Strikers. Dit zou kunnen betekenen dat MP3 er relatief korte termijn zal uitkomen. Mario Strikers Charged komt daar in het derde kwartaal uit, dus ik gok zelf op een augustus release voor MP3 in de VS.
PC prijzen zitten gemiddeld ook rond de 49,95 als ik me niet vergis. Dus kwa Nintendo games zitten we op PC prijzen.Deddiekoel schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 11:13:
Ik hoop dat Nintendo richting de PC prijzen gaat. Daarvoor zijn de prijzen, meen ik, gemiddeld 45 euro. Dat vind ik een mooie plafondprijs ;-)
uhm...
Street Fighter II Turbo (dus zonder het "Super") bestaat ook, he.Sluuz schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 11:24:
Laatste verbetering: die 169 gulden moest je neerleggen voor Super Street Fighter II Turbo (die met die muur in het begin en de introductie van Cammy, Dee-jay, FeiLong en T-Hawk). Met alle plezier gedaan toendertijd...
Mijn foto's op Flickr.
Spellen waren niet duur joh : Zelda Link to the Past gekocht NIEUW voor 25 Gulden en doorverkocht na 3 jaar voor 50 Gulden
Nintendo rekende voor het maken van een GBA-cartridge zo'n US$9 voor een 3rd party een paar jaar geleden IIRC. Nintendo' eigen spellen zouden makkelijk goedkoper kunnen zijn.-Sander schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 10:46:
[...]
Zo'n cartridge die echt massaal is geproduceerd kost nog niet eens de helft van de prijs die jij noemt. Dat is dus ook geen argument.
Naar mijn mening probeert Nintendo nu juist het goede voorbeeld te geven met hun lagere adviesprijzen.
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Vraagje. hoe kan ik bij VCG mario 64 (N64) het spel saven en verlaten?
Als ik de home button gebruik dan worden er geen save data weggeschreven.
Als ik de home button gebruik dan worden er geen save data weggeschreven.
Als het goed is als je een ster scoort he 
Dan krijg je de optie je spel op te slaan.
Dan krijg je de optie je spel op te slaan.
Verwijderd
Voor de mensen die de huidige "E3" niet volgen:
Rygar Wii
Ghost Squad van SEGA
Soul Calibur Legends
enz.
Rygar Wii
Ghost Squad van SEGA
Soul Calibur Legends
enz.
De E3 is pas over twee maanden hoor. Deze aankondigingen zijn allemaal los van elkaar gemaakt, toevallig in de week waar vroeger de E3 gehouden werd.Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 12:50:
Rygar Wii
Ghost Squad van SEGA
Soul Calibur Legends
enz.
Ik hoop dat Ghost Squad een zware grafische upgrade krijgt voordat het spel op de Wii komt. Het spel ziet er nu uit als een low-end Dreamcast spel.
Die 2 zien er wel leuk uit als ik GooGle mag gelovenVerwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 12:50:
Rygar Wii
Ghost Squad van SEGA
Soul Calibur Legends
enz.
Verwijderd
Toevallig in de week van de E3
Het is dan wel niet echt E3. vandaar de aanhalingstekens maar de conferenties e.d. zijn wel in volle gang. Op het moment kun je Tecmo live volgen op IGN. Vandaag waarschijnlijk nog Ubisoft in het weekend Square Enix, SEGA is al aan de beurt geweest. Heel veel nieuwe announcements en in juli krijgen we weer wat te horen op de echte E3 van Nintendo.

Het is dan wel niet echt E3. vandaar de aanhalingstekens maar de conferenties e.d. zijn wel in volle gang. Op het moment kun je Tecmo live volgen op IGN. Vandaag waarschijnlijk nog Ubisoft in het weekend Square Enix, SEGA is al aan de beurt geweest. Heel veel nieuwe announcements en in juli krijgen we weer wat te horen op de echte E3 van Nintendo.
Het is inmiddels bevestigd, beide winkels hebben de titel toegevoegd aan hun websites om preorderen mogelijk te maken. Ik neem aan dat we dan binnenkort een releasedate e.d. mogen verwachten. En hopelijk ook wat meer details, waar is die extra dev tijd heen gegaan?MetroidPrime schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 11:25:
Ik lees op GoNintendo.com dat Amerikaanse winkels vanaf vandaag waarschijnlijk reserveringen mogen gaan aannemen voor Metroid Prime 3 en Mario Strikers. Dit zou kunnen betekenen dat MP3 er relatief korte termijn zal uitkomen. Mario Strikers Charged komt daar in het derde kwartaal uit, dus ik gok zelf op een augustus release voor MP3 in de VS.
Overigens zijn ze met Brawl. ook al best lang bezig, ik weet natuurlijk niet hoe lang het duurde met de vorige delen. Maar het spel is al in ontwikkeling sinds oktober 2005 en er zijn iets van 50 man mee bezig. Om nog even terug te komen op het bericht van Kojima, hij zei alleen dat het in de huidige vorm al miljoenen zou verkopen. Maar dat zegt natuurlijk niet zoveel
Verwijderd
In de week van 20 mei waarschijnlijk nieuwe Metroid Prime 3 info, als ik me niet vergis dus volgende week. Tenminste als we Matt Cassamassina(IGN) mogen geloven maar hij heeft het dit jaar al vaak bij het rechte eind gehad dus ik geef em het voordeel van de twijfel.
Over Smash bros. op het Snake en Zombie event, waar Kojima zijn uitspraken deed was Sakurai ook aanwezig en die vertelde dat hij snel weer wat nieuws wil laten zien van Smash bros. Maarja snel heeft bij Nintendo zoveel betekenissen.
Over Smash bros. op het Snake en Zombie event, waar Kojima zijn uitspraken deed was Sakurai ook aanwezig en die vertelde dat hij snel weer wat nieuws wil laten zien van Smash bros. Maarja snel heeft bij Nintendo zoveel betekenissen.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2007 13:52 ]
Is er al iemand die toevallig heel mischien strikers of Eledees heeft zin liggen? Zijn de spellen waar ik het meest nieuwscheirig naar ben. Maar strikers lijkt me beter houdbaar want Eledees lijkt me meer een gimmick spel.
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Verwijderd
Eledees is uit en ik zag em een dag voor de release bij de Replay.Postius schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 13:57:
Is er al iemand die toevallig heel mischien strikers of Eledees heeft zin liggen? Zijn de spellen waar ik het meest nieuwscheirig naar ben. Maar strikers lijkt me beter houdbaar want Eledees lijkt me meer een gimmick spel.
MarioStrikers komt 25 mei en is dus nog niet verkrijgbaar
@nintex: Matt is wat dat betrefd indd goed bezig 
Wat me trouwens echt interesant lijkt op de Wii is Rainbow Six. Heb de serie nooit echt gespeeld, maar de wii lijkt me er wel ideaal voor... Helemaal als er een draadloze headset komt
Eerst maar hopen dat ubisoft zijn zaken weer op orde krijgt (Rainbow is toch van ubi?
)
Ieder geval, ik wil een goede realistische shooter..
Wat me trouwens echt interesant lijkt op de Wii is Rainbow Six. Heb de serie nooit echt gespeeld, maar de wii lijkt me er wel ideaal voor... Helemaal als er een draadloze headset komt
Ieder geval, ik wil een goede realistische shooter..
Ik heb even lopen zoeken maar ik kan nog niet echt een antwoord op mijn vraag vinden.
"Zijn er mensen die een HDTV hebben zonder component aansluiting maar wel op de SD (480p?) resolutie momenteel spelen?"
Mijn Sharp LC-37XD1E kan -IN nml: HDMI, Scart en D-SUB aan. Maar ik heb geen ingang voor losse component kabels. En ik zou mijn Wii toch heel graag op de hoogste resolutie willen draaien.
Ik heb ook nog geen een component (vrouwtje) naar HDMI kabel gezien.
"Zijn er mensen die een HDTV hebben zonder component aansluiting maar wel op de SD (480p?) resolutie momenteel spelen?"
Mijn Sharp LC-37XD1E kan -IN nml: HDMI, Scart en D-SUB aan. Maar ik heb geen ingang voor losse component kabels. En ik zou mijn Wii toch heel graag op de hoogste resolutie willen draaien.
Ik heb ook nog geen een component (vrouwtje) naar HDMI kabel gezien.
- Creating more joy for people who interact with our digital world
Dit topic is gesloten.