Ik speel op de enige EN RP tot nu toe; Laurelin. Ik vind een enkele RP nazi, en ook de enkele Doomhammerofwrathlegionnaireoflight. Maar over het algemeen een volwassen sfeertje met duidelijke RP. Niet perfect dus, maar wel erg leuk. Moet ik ook wel bij zeggen dat ik erg merk dat dit spel duidelijk met RP in mind is ontworpen =-)Infinchible schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 12:58:
Is er hier trouwens nog iemand die op een role-playing server zit en hoe is dat? Het lijkt mij namelijk best wel leuk om alles een beetje "realistisch" te doen. Om mezelf eerst aan iemand te moeten voorstellen en alleen maar met mensen om je heen te kunnen praten.
Zijn hier al ervaringen mee hoe dat hier wordt uitgewerkt?
Ik heb al wel de forums gelezen op codemasters maar ik wou ook nog wat ervaringen hebben van mede-gotters.
Ik speel dus ook op RP (Laurelin) en vind het daar echt geen RPGnazi. Ik merk eigenlijk niet bijzonder veel verschil met de oude beta-servers qua geroep en geschreeuw voor Fellowships of Items.Infinchible schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 12:58:
Is er hier trouwens nog iemand die op een role-playing server zit en hoe is dat? Het lijkt mij namelijk best wel leuk om alles een beetje "realistisch" te doen. Om mezelf eerst aan iemand te moeten voorstellen en alleen maar met mensen om je heen te kunnen praten.
Ik heb al wel de forums gelezen op codemasters maar ik wou ook nog wat ervaringen hebben van mede-gotters.
Anoniem: 66797
ik heb het voor elkaar je hoeft hem niet te installeren onder admin sterker nog dat boeit niet. enige wat je moet doen is alles default installeren *in de standaard mapjes dus) en dan de LOTRO map rechten aanpassen. hieronder stukje uit de mail van LOTRO supportGrumpyGamerDad schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 11:34:
[...]
Op vista Ultimate werkt het dus weer niet.
Hij zegt dat er geen schrijfrechten zijn op een Map.
Maar ik ga vanavond weer wat nieuws proberen.
Ik gan hem onder administrator installeren en kijken hoe het dan werkt.
1) Browse your Computer and go to
[Vista 32 bit]
\program files\codemasters
[Vista 64 bit]
\program files (x86)\codemasters
2) Right click on The Lord of The Rings Online folder and select properties.
3) Click on the security tab, you will see a list of "Group or User names"
4) Click on the edit button
5) Click on add and enter your PC user name (if you do not know this, you can check it from control panel - users) and click OK
6) Now select the user you have just added from the list and click on "Allow" opposite Full Control. Then click OK
7) Choose to allow the action if Vista prompts you.
wat een vette game is dit zeg w00t
Ben er nog steeds niet uit welke character ik wil lvlen
Vind een Minstrel leuk, maar ook mn Lore-master
Lore-masters zie je vrij weinig, maar vind die Legendary Traits cool van de LM
edit - heetten anders
March of the Ents en Eagle Friend
Vind een Minstrel leuk, maar ook mn Lore-master
Lore-masters zie je vrij weinig, maar vind die Legendary Traits cool van de LM
edit - heetten anders
March of the Ents en Eagle Friend
[ Voor 10% gewijzigd door Cthulhu op 09-05-2007 18:28 ]
See you in the Galaxies Far, Far Away ....
Anoniem: 217289
Hallo all,
Vraagje, moet je bij het maken van een account gelijk betalen? Ik heb het spel gekocht, dan zit er toch so ie so 30 dagen spelen bij? Of moet ik gelijk betalen via bijv Paypal? Want dat moet ik nu opgeven bij me account.
2e: tijdens installatie kwam foutmelding, iets over surface. Dat heb ik genegeerd, en daarna ging die verder. Hopelijk maakt het niks uit. Gebruik Vista.
Vraagje, moet je bij het maken van een account gelijk betalen? Ik heb het spel gekocht, dan zit er toch so ie so 30 dagen spelen bij? Of moet ik gelijk betalen via bijv Paypal? Want dat moet ik nu opgeven bij me account.
2e: tijdens installatie kwam foutmelding, iets over surface. Dat heb ik genegeerd, en daarna ging die verder. Hopelijk maakt het niks uit. Gebruik Vista.
1e, je kan de optie later betalen gebruiken en 30 dagen spelen.Anoniem: 217289 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 21:01:
Hallo all,
2e, vista zuigt, bovenstaande posts met andere vista gebruikers kunnen je wel helpen
Misschien iets voor de TS: Als je bij Bol.com besteld krijg je die 2 special cloaks, ongeacht welke versie je neemt!
EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's
Um, In de meeste gevallen zal je PC naam er al tussen staan, met Full Controll, omdat je hem ook onder dat account heb geinstalleerd?Anoniem: 66797 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:49:
[...]
ik heb het voor elkaar je hoeft hem niet te installeren onder admin sterker nog dat boeit niet. enige wat je moet doen is alles default installeren *in de standaard mapjes dus) en dan de LOTRO map rechten aanpassen. hieronder stukje uit de mail van LOTRO support
[Vista 32 bit]
[Vista 64 bit]
5) Click on add and enter your PC user name (if you do not know this, you can check it from control panel - users) and click OK
6) Now select the user you have just added from the list and click on "Allow" opposite Full Control. Then click OK
Anyway, ik heb een non-admin accountje aangemaakt, en dat account Full Control gegeven op de LOTR online map, maar ook als ik met dat account probeer te starten krijg ik de zelfde 201 error.
Wat ik nu aan het doen ben, heb UAC uitgeschakeld en ben LOTR installatie aan het repairen. Helaas wel weer de foutmelding bij Surface.dat ofzo, dat hij hem niet kan lezen. Wederom een Ignore gegeven. Benieuwd of hij het zo wel doet.
Doet hij het alsnog niet, dan zal ik die .exe in compatibilitymode proberen ofzo.. Dan weet ik het ook niet meer en installeer ik XP wel weer, want mijn 7 dagen free trial is al in gegaan. Heb die code gebruikt die ik bij het spel gekregen heb. Eigenlijk een friend code ofzo
Vanaf vandaag aan het spelen en het spel draait werkelijk briljant. Van WoW afgestapt omdat ik het gewoon zat was, maar dit is weer ouderwets geweldig.
Echter, ik vind het lopen nogal irritant. Zeker als je Wow gewend bent. Je waggelt alle kanten op en lijk serieus op een zuipschuit.
Ik heb reeds in de opties gekeken maar ik kan niets vinden wat het allemaal natuurlijk aan laat voelen. In Wow kan je met je muis sturen door de scrollknop ingedrukt te houden.
Is er een optie waarmee zoiets ook kan? Hoe zien jullie dit, kwestie van wennen?
Echter, ik vind het lopen nogal irritant. Zeker als je Wow gewend bent. Je waggelt alle kanten op en lijk serieus op een zuipschuit.
Ik heb reeds in de opties gekeken maar ik kan niets vinden wat het allemaal natuurlijk aan laat voelen. In Wow kan je met je muis sturen door de scrollknop ingedrukt te houden.
Is er een optie waarmee zoiets ook kan? Hoe zien jullie dit, kwestie van wennen?
Anoniem: 124963
Ik heb nooit WOW gespeeld... maar je kan met je muis kijken (en dus ook sturen) door tijdens het lopen je rechtermuisknop ingedrukt te houdenWarfare schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 00:33:
Anoniem: 217565
Ik heb de preorder gekocht en deze werkt nu, kan het spel spelen voor no 12 dagen staat er. Alleen waar kan ik de founders key invoeren? Het is toch niet zo dat ik nu nog dehele versie van de game moet kopen?
Anoniem: 66797
je hebt er een DVD bij gekregen, die moet je installeren. tijdens de installatie geeft de installer al aan dat je naar www.codemasters.com/cog moet gaan en daar een account moet maken (als je die nog niet hebt) eenmaal gemaakt moet je die activeren en inloggen. dan kan je LOTRO toevoegen en je code invullen updates downloaden en spelen maarAnoniem: 217565 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 01:24:
Ik heb de preorder gekocht en deze werkt nu, kan het spel spelen voor no 12 dagen staat er. Alleen waar kan ik de founders key invoeren? Het is toch niet zo dat ik nu nog dehele versie van de game moet kopen?
indien je Vista gebruikt lees even terug indien het niet werkt staat precies wat je moet doen.
Ik ga toch maar verder net mn Captain, is wel vaak zonder power, omdat Fate no niet werkt
In de Juni patch gaan ze Fate fixen, dan werkt dat ook
OP lvl45 krijg je een spell, Summoning Horn, kun je fellowship members naar je toe teleporteren, lijkt me wel handig
En natuurlijk In Combat rezz, ook niet verkeerd 
We bring Hp Buffs, Mana Buffs, In Combat Mana Regen (both group and singles at same time), In Combat Health Regen, Parry buffs, Critical Hit Buffs, IN Combat Rez's, 2ndary healer capabilities (group heal, single heals), Combat buffs that include Attack Speed raises and AE damage (w/ Stun when slotted), Off Tank capability (which is nothing to be laughed at) that includes a taunt for drawing mobs off the healer when MT's are to busy, Short Run Speed Increase for Group when they need to run, and our DPS with the best weapons is nothing to discount.
In de Juni patch gaan ze Fate fixen, dan werkt dat ook
OP lvl45 krijg je een spell, Summoning Horn, kun je fellowship members naar je toe teleporteren, lijkt me wel handig
We bring Hp Buffs, Mana Buffs, In Combat Mana Regen (both group and singles at same time), In Combat Health Regen, Parry buffs, Critical Hit Buffs, IN Combat Rez's, 2ndary healer capabilities (group heal, single heals), Combat buffs that include Attack Speed raises and AE damage (w/ Stun when slotted), Off Tank capability (which is nothing to be laughed at) that includes a taunt for drawing mobs off the healer when MT's are to busy, Short Run Speed Increase for Group when they need to run, and our DPS with the best weapons is nothing to discount.
[ Voor 46% gewijzigd door Cthulhu op 10-05-2007 08:55 ]
oke dan.Anoniem: 66797 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:49:
[...]
ik heb het voor elkaar je hoeft hem niet te installeren onder admin sterker nog dat boeit niet. enige wat je moet doen is alles default installeren *in de standaard mapjes dus) en dan de LOTRO map rechten aanpassen. hieronder stukje uit de mail van LOTRO support
[Vista 32 bit]
[Vista 64 bit]
Ik had het nog niet gedaan, maar dat kan ik wel proberen.
http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang
Heey mmo'ers,
Ik ben opzoek naar een trial key mocht iemand er nog een hebben liggen dan houd ik me graag aanbevolen en wil er best een 10,- voor geven ofzo, maar ik wil graag stoppen met wow want het komt me de strot uit.. zo'n beetje
en ik WIL muziek maken op de banjo of zo hahah dat lijkt me zo cool horen andere mensen dat ook als jij wat speelt?
djahendrix [at] hotmail.com voor contact betreft een trial key
/fat
Ik ben opzoek naar een trial key mocht iemand er nog een hebben liggen dan houd ik me graag aanbevolen en wil er best een 10,- voor geven ofzo, maar ik wil graag stoppen met wow want het komt me de strot uit.. zo'n beetje
/fat
Anoniem: 124963
Wat betreft een trail key, wellicht kan je het preorder pack bestellendna_fatrabbit schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 09:26:
Heey mmo'ers,
Ik ben opzoek naar een trial key mocht iemand er nog een hebben liggen dan houd ik me graag aanbevolen en wil er best een 10,- voor geven ofzo, maar ik wil graag stoppen met wow want het komt me de strot uit.. zo'n beetjeen ik WIL muziek maken op de banjo of zo hahah dat lijkt me zo cool horen andere mensen dat ook als jij wat speelt?
/fat
http://www.dimplus.nl/index3.asp?url=/link.asp?pid=74959
Als je muziek maakt horen andere mensen dat ook

Ahhh mooie info thxAnoniem: 124963 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 09:32:
[...]
Wat betreft een trail key, wellicht kan je het preorder pack bestellenSommige winkels verkopen deze nog, via internet is deze o.a. hier te bestellen
http://www.dimplus.nl/index3.asp?url=/link.asp?pid=74959
Als je muziek maakt horen andere mensen dat ookAls je een beetje leuk kan spelen heb je als snel een aantal mensen om je heen staan
Thank u!
Als je de preorder hebt kun je founder worden. Je moet dan echter nog wel de volledige versie kopen.Anoniem: 217565 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 01:24:
Sorry, maar dit komt elke 2 pagina';s terug
Dit heb ik al gedaan. Ik heb de code van de preorder zelf ingevult en zo werd me account van LOTRO aangemaakt. Ik kan nu ook het spel gewoon spelen, maar ik moet toch nog ergens me founders key kunnen invullen? Zodat ik na de dagen spelen een lifetime membership kan aanvragen.Anoniem: 66797 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 02:11:
[...]
je hebt er een DVD bij gekregen, die moet je installeren. tijdens de installatie geeft de installer al aan dat je naar www.codemasters.com/cog moet gaan en daar een account moet maken (als je die nog niet hebt) eenmaal gemaakt moet je die activeren en inloggen. dan kan je LOTRO toevoegen en je code invullen updates downloaden en spelen maar![]()
indien je Vista gebruikt lees even terug indien het niet werkt staat precies wat je moet doen.
Bovenaan als ik inlog bij codemasters staat er ook dit
Daarom leek het me dat ik misschien nog de versie van 50 euro erbij moest kopen of iets dergelijks? Het enigste wat ik nu dus heb is een pre-order versie van de game en verder niks. Hiermee zou het moeten werken toch?!Warning!
One or more of your subscriptions requires a full product activation key to replace a previous preorder or buddy key. Please enter this new key as soon as the product arrives to continue playing. Failure to do so will result in the subscription being closed.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 217565 op 10-05-2007 10:40 ]
Jep, stom van me. Ik heb later voor het slapen nog even ingelezen en zag het toen ook in het boekje staan (achterkant). Dit werkt een stuk makkelijker idd.Anoniem: 124963 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 00:41:
[...]
Ik heb nooit WOW gespeeld... maar je kan met je muis kijken (en dus ook sturen) door tijdens het lopen je rechtermuisknop ingedrukt te houdenHoop dat je dit bedoelt.. ik heb helemaal geen probleem met het lopen in Lord of the Rings... zal wel een kwestie van wennen zijn
Is er trouwens al een soort van LOTRO database met hulp bij quests en zoeken van NPC's enzo?
Ik was gisteren bij de MediaMarkt in Utrecht en zij hadden nog een behoorlijke Pre-Orders stapel liggen voor 2,95.dna_fatrabbit schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 09:35:
[...]
Ahhh mooie info thx
Let the journey begin
dadelijk eens even kijken of ze hier in maastricht ergens die preorder pack zo verkopen en anders even bestellen!
Thank u!
Anoniem: 120596
Zoek je zoiets:Warfare schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:33:
[...]
Jep, stom van me. Ik heb later voor het slapen nog even ingelezen en zag het toen ook in het boekje staan (achterkant). Dit werkt een stuk makkelijker idd.
Is er trouwens al een soort van LOTRO database met hulp bij quests en zoeken van NPC's enzo?
http://mehq.net/dynmap/index.php
deze link staat in deze topic.
Anoniem: 218701
Hallo allemaal, ik ben nieuw op Tweakers. LOTRO is echt een fantastisch spel. Ik speel het nu sinds 20 april en ben al helemaal verslaafd.
Ik speel inmiddels zelf 3 verschillende personages:
- Dragonspirit (Human Champion - lvl 10, profession Armourer)
- Tinybig (Dwarf Minstrel - lvl 11, profession Scolar)
- Gindilf (Human Lore-Master - lvl 17, profession Armourer)
Ik speel eigenlijk altijd op de server [EN] Evernight, dus als jullie me een keer tegenkomen...
Roep maar..
Ik speel inmiddels zelf 3 verschillende personages:
- Dragonspirit (Human Champion - lvl 10, profession Armourer)
- Tinybig (Dwarf Minstrel - lvl 11, profession Scolar)
- Gindilf (Human Lore-Master - lvl 17, profession Armourer)
Ik speel eigenlijk altijd op de server [EN] Evernight, dus als jullie me een keer tegenkomen...
quote]Legolas_1973 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 02:11:
[...]
je hebt er een DVD bij gekregen, die moet je installeren. tijdens de installatie geeft de installer al aan dat je naar www.codemasters.com/cog moet gaan en daar een account moet maken (als je die nog niet hebt) eenmaal gemaakt moet je die activeren en inloggen. dan kan je LOTRO toevoegen en je code invullen updates downloaden en spelen maar
[/quote]
Dit heb ik al gedaan. Ik heb de code van de preorder zelf ingevult en zo werd me account van LOTRO aangemaakt. Ik kan nu ook het spel gewoon spelen, maar ik moet toch nog ergens me founders key kunnen invullen? Zodat ik na de dagen spelen een lifetime membership kan aanvragen.
[...]
je hebt er een DVD bij gekregen, die moet je installeren. tijdens de installatie geeft de installer al aan dat je naar www.codemasters.com/cog moet gaan en daar een account moet maken (als je die nog niet hebt) eenmaal gemaakt moet je die activeren en inloggen. dan kan je LOTRO toevoegen en je code invullen updates downloaden en spelen maar
[/quote]
Dit heb ik al gedaan. Ik heb de code van de preorder zelf ingevult en zo werd me account van LOTRO aangemaakt. Ik kan nu ook het spel gewoon spelen, maar ik moet toch nog ergens me founders key kunnen invullen? Zodat ik na de dagen spelen een lifetime membership kan aanvragen.
Daarom leek het me dat ik misschien nog de versie van 50 euro erbij moest kopen of iets dergelijks? Het enigste wat ik nu dus heb is een pre-order versie van de game en verder niks. Hiermee zou het moeten werken toch?!Warning!
One or more of your subscriptions requires a full product activation key to replace a previous preorder or buddy key. Please enter this new key as soon as the product arrives to continue playing. Failure to do so will result in the subscription being closed.
Ik heb spel voor 50 euro gekocht, en heb gelijk me friend code ingevuld, die 7 dagen free trial. Maar weet nog steeds niet of ik een bepaalde tijd had kunnen spelen zonder die free trial key, of te betalen. Kan je nou 30 dagen spelen als je spel heb gekocht, dat je daarna pas echt moet betalen? Of moet je dat gelijk bij maken van een account? Dat van die founder key enzo snap ik niks van.. volgens mij heb ik dat nie
Ik speel op [RP]Laurelin. Ben daar lvl 20 champion genaamd Zamira en zit in een BE/NL guild Legacy. 't is wel leuk. Je komt in ieder geval niet van die duffe namen tegen, dus het realistische gevoel is wat beter.Infinchible schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 12:58:
Dit dus.
Is de RP server trouwens niet een beetje druk? Er is maar 1 engelse toch? Lijkt me dat daar veel lag in zit
In me pauze even naar de MM gelopen en inderdaad Pre-orders om bij neer te vallen!!Warfare schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:36:
[...]
Ik was gisteren bij de MediaMarkt in Utrecht en zij hadden nog een behoorlijke Pre-Orders stapel liggen voor 2,95.
Misschien een mooie tip voor in de openings topic!!
Straks een even installen en kijken wat het brengt
hebben jullie tweakers ook een vast servertje ? guildje e.d?
Ik heb in elk geval nog geen lag geconstateerd. Dat was dan wel-es-waar in Snowbourne, maar toch... De verbindingen houden zich prima. Overigens vraag ik me ook af waar de rest van de tweakers zitten.
Overigens blijkt er een Nederlandse guild (Kinship) in Snowbourne te zetten die (correct me if I'm wrong) Dutch Dunedain.
Overigens blijkt er een Nederlandse guild (Kinship) in Snowbourne te zetten die (correct me if I'm wrong) Dutch Dunedain.
[ Voor 43% gewijzigd door Warfare op 10-05-2007 14:24 ]
Er is zeker wel lag waar te nemen, maar over het algemeen is dat vooral in de wat grotere steden en als je systeem eigenlijk maar heel erg op het randje van de specs zit.
Ik had bijvoorbeeld een AMD Athlon 2000 XP+ met 512 MB intern geheugen en een Ati Radeon 9600 XT, dat is niet aan te raden. Ik had de systeem eisen op het laagste van het laagste, maar door Bree heen lopen was zo ongeveer niet mogelijk..
Inmiddels heb ik een veel lekkerder systeem: AMD Athlon 64 4200+ X2 met 2 GB intern geheugen en het draait als een zonnetje. Heel af en toe als het super druk is in Bree heb ik nog een lichte lag, maar het valt reuze mee. En nu heb ik alle settings op high...visueel een hoogstandje dan hoor...wat een verschil!
Ik had bijvoorbeeld een AMD Athlon 2000 XP+ met 512 MB intern geheugen en een Ati Radeon 9600 XT, dat is niet aan te raden. Ik had de systeem eisen op het laagste van het laagste, maar door Bree heen lopen was zo ongeveer niet mogelijk..
Inmiddels heb ik een veel lekkerder systeem: AMD Athlon 64 4200+ X2 met 2 GB intern geheugen en het draait als een zonnetje. Heel af en toe als het super druk is in Bree heb ik nog een lichte lag, maar het valt reuze mee. En nu heb ik alle settings op high...visueel een hoogstandje dan hoor...wat een verschil!
Is het nou een beetje druk bezocht? Ik kan helaas vanaf hier niet op eigen site kijken..
"Lag" is wat anders dan jij bedoeld. "Lag" ligt extern doordat de capactieit van de verbinding naar de server niet toereikend is. Daarom zie je mannetjes schoksgewijs door het level bewegen en dit kan leiden tot irritante situaties.Anoniem: 218701 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 14:08:
Er is zeker wel lag waar te nemen, maar over het algemeen is dat vooral in de wat grotere steden en als je systeem eigenlijk maar heel erg op het randje van de specs zit.
* heel verhaal*
Over het algemeen is het best druk op de servers ja, maar dat is wel gezellig. Ook meestal geen enkel probleem om een fellowship bij elkaar te krijgen. Heel af en toe wat minder, maar dat is vooral op vreemde tijden of net na een login probleem. (de servers hebben een aantal keren wat problemen gehad)Mathizsias schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 14:13:
Is het nou een beetje druk bezocht? Ik kan helaas vanaf hier niet op eigen site kijken..
Je hebt gelijk hoor, alleen is lag niet alleen door verbindings capaciteit te bereiken, maar ook door een slomere PC. Ik heb namelijk een 20Mbit verbinding, dat lijkt me snel zat.Warfare schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 14:26:
[...]
"Lag" is wat anders dan jij bedoeld. "Lag" ligt extern doordat de capactieit van de verbinding naar de server niet toereikend is. Daarom zie je mannetjes schoksgewijs door het level bewegen en dit kan leiden tot irritante situaties.
Anoniem: 94605
Lag in MMORPG's kan door verschillende dingen worden veroorzaakt. De capaciteit van de verbinding van naar de server is er één.Warfare schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 14:26:
[...]
"Lag" is wat anders dan jij bedoeld. "Lag" ligt extern doordat de capactieit van de verbinding naar de server niet toereikend is. Daarom zie je mannetjes schoksgewijs door het level bewegen en dit kan leiden tot irritante situaties.
Een ander is gewoon de kracht van de server. Om kosten te besparen wordt te krappe hardware neergezet, die niet overweg kan met het grote aantal spelers. Slecht geschreven software kan ook een oorzaak zijn van lag.
Vandaag een exemplaar weten te krijgen voor maar 35 euro!
(Van iemand overgekocht in me msn lijst
)
Het account bevatte 30 dagen gratis spelen PLUS 2 maanden! (Had hij betaald)
En dat voor 35 euro! Ben op dit moment de client aan het downloaden van Fileplanet.com en dan
kan ik eindelijk gaan spelen, kan echt niet wachten
Ben zo'n fan van LOTR
(Van iemand overgekocht in me msn lijst
Het account bevatte 30 dagen gratis spelen PLUS 2 maanden! (Had hij betaald)
En dat voor 35 euro! Ben op dit moment de client aan het downloaden van Fileplanet.com en dan
kan ik eindelijk gaan spelen, kan echt niet wachten
ik denk dat je dagen bedoeld want anders zou hij voor meer dan €300,00 de boot in gaan.rethxoth schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 16:28:
Vandaag een exemplaar weten te krijgen voor maar 35 euro!
(Van iemand overgekocht in me msn lijst)
Het account bevatte 30 maanden gratis spelen PLUS 2 maanden! (Had hij betaald)
kan ik eindelijk gaan spelen, kan echt niet wachtenBen zo'n fan van LOTR
http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang
Anoniem: 184039
Ik heb de standaard edite van LotRO gekocht bij MM Den Haag. Hij stond er voor 44,95, maar bij de kassa rekende ze maar 39 euro af
Mijn fout, excuses!GrumpyGamerDad schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 16:31:
[...]
ik denk dat je dagen bedoeld want anders zou hij voor meer dan €300,00 de boot in gaan.
Ik vroeg me af, op welke server spelen nou de meeste tweakers?
Ik denk dat ik naar die RP ga want op WoW heb ik altijd op een RP
server gespeeld en ik hou daar wel van. Vooral ook dat je dan realistische
namen hebt en niet van die vage zoals: 'littledwarfslapper' of weet ik veel wat xD
Een dergelijke meevaller had ik ook bij de SE...hij stond in de schappen voor 69,99, maar ik heb er toch echt maar 59,99 voor betaald..Anoniem: 184039 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 16:33:
Ik heb de standaard edite van LotRO gekocht bij MM Den Haag. Hij stond er voor 44,95, maar bij de kassa rekende ze maar 39 euro af
Was meteen ook de laagste prijs die ik ergens kon krijgen.
Was even schrikken toen ik argeloos met mijn (toen level 12) Lore Master aan het rondbanjeren was en ineens een Warped Oak achter me aan kwam rennen...en je zou het niet zeggen van zo'n boom, maar die zijn verrekte rap.. Ik heb nog even overwogen er tegen te vechten...hitpoints vergeleken... "350" (of iets dergelijks) van mezelf...en een slordige "1300" van de Warped Oak..uhh... RUUUUNNNNN!!!
Damn, door dit verhaaltje heb ik echt zin om te gaan spelenAnoniem: 218701 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 16:47:
[...]
Een dergelijke meevaller had ik ook bij de SE...hij stond in de schappen voor 69,99, maar ik heb er toch echt maar 59,99 voor betaald..
Was meteen ook de laagste prijs die ik ergens kon krijgen.Sindsdien ben ik al verslaafd..
Heb alleen even problemen gehad met het upgraden van mijn PC. Wist ik veel dat Windows dan ermee zou kappen...gelukkig is nu alles weer goed gekomen...
Was even schrikken toen ik argeloos met mijn (toen level 12) Lore Master aan het rondbanjeren was en ineens een Warped Oak achter me aan kwam rennen...en je zou het niet zeggen van zo'n boom, maar die zijn verrekte rap.. Ik heb nog even overwogen er tegen te vechten...hitpoints vergeleken... "350" (of iets dergelijks) van mezelf...en een slordige "1300" van de Warped Oak..uhh... RUUUUNNNNN!!!
Sorry...denk ik..rethxoth schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 17:00:
[...]
Damn, door dit verhaaltje heb ik echt zin om te gaan spelenDownload is atm op 18 % en duurt nog een dikke 6 uur
Je moet juist geen sorry zeggen want door jou ga ik hem helemaal kapot spelenAnoniem: 218701 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 17:02:
[...]
Sorry...denk ik..Download kan soms lang duren inderdaad, maar het is het absoluut waard! Bij mij duurde het gelukkig toch wat minder lang, zal toch wel iets met de 20Mbit te maken hebben vermoed ik..
Ik word denk ik Elf Champion of Man Burgler.
Btw welke server speel jij?
Kapot moet ie niet hoor..rethxoth schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 17:21:
[...]
Je moet juist geen sorry zeggen want door jou ga ik hem helemaal kapot spelen
Ik word denk ik Elf Champion of Man Burgler.
Btw welke server speel jij?
Ik speel tot nu toe alleen nog op [EN] Evernight en heb drie personages. Een daarvan is dwarf, de andere twee zijn human. Wil overigens best wel een keer een andere server overwegen...ach...tijd zat...
had ik ook last van, schrok me de pleures.Anoniem: 218701 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 16:47:
[...]
Een dergelijke meevaller had ik ook bij de SE...hij stond in de schappen voor 69,99, maar ik heb er toch echt maar 59,99 voor betaald..
Was meteen ook de laagste prijs die ik ergens kon krijgen.Sindsdien ben ik al verslaafd..
Heb alleen even problemen gehad met het upgraden van mijn PC. Wist ik veel dat Windows dan ermee zou kappen...gelukkig is nu alles weer goed gekomen...
grind die dingen nu een tijdje (lvl 18 hunter) ivm een of andere rare drop (whildthorn's bark) maar die dropt voorlopig nog niet
Ik speel het nu op een AMD 1500+ met 1GB geheugen en een Radeon9600Pro
Speel het op medium, maar dan moet je idd niet in Bree gaan "lopen"
Deze maand vakantiegeld, dus ff een nieuwe pc kopen
edit - heb nu vakantie t/m 28Mei, wordt dus ff lvlen
Speel het op medium, maar dan moet je idd niet in Bree gaan "lopen"
Deze maand vakantiegeld, dus ff een nieuwe pc kopen
edit - heb nu vakantie t/m 28Mei, wordt dus ff lvlen
[ Voor 13% gewijzigd door Cthulhu op 10-05-2007 19:18 ]
Daarom baal ik best wel. Heb namelijk ook een AMD Athlon 64 4200+ X2 met 2 GB geheugen en een Radeon 1600XT 256mb en kan dus echt niet alles op max zetten. Om Bree een beetje speelbaar te houden zet ik meestal postprocessing uit, shadows uit en nog wat dingen. In the wild meestal ook, zodat het vloeiend gaat. Als ik alles op zijn mooist zet gaat het megaschokkerig. Anisotropic filtering en Antialiasing zet ik zowiezo extreem laag, want zelfs bij WoW gaat mijn pc dan bagger traag, terwijl ik normaal daar 70fps haal op max settings (en anisotropic op x2). Maar goed, er zal vast iets mis mee zijn.Anoniem: 218701 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 14:08:
Dit dus.
wat is het verschil trouwens van de servers?
[EN-RP] Laurelin
[EN] Eldar
[EN] Evernight
[EN] Snowbourn
RP staat volgens mij voor roleplaying, maar ik merk geen verschil met de anderen als je het zelfde ras speelt
[EN-RP] Laurelin
[EN] Eldar
[EN] Evernight
[EN] Snowbourn
RP staat volgens mij voor roleplaying, maar ik merk geen verschil met de anderen als je het zelfde ras speelt
Daar zit ook geen verschil tussenBulls-NL schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 20:31:
wat is het verschil trouwens van de servers?
[EN-RP] Laurelin
[EN] Eldar
[EN] Evernight
[EN] Snowbourn
Het is alleen omdat als je maar 1 server had deze nogal overbevolkt raakt.
Tussen de gewone [EN] en [EN-EP] Servers zit wel degelijk verschil hoor.. Op Laurelin is het de bedoeling dat mensen echt in hun rol kruipen en dus echt Role playen...dat is niet zo op de andere servers. Je ziet overigens waarschijnlijk wel dat niet iedereen daar even goed in is, en er zullen altijd wel spelers bij zijn die het uberhaupt niet doen...
Voor meer informatie over de Role Playing Server...
http://community.codemast...m/showthread.php?t=172469
Ik heb niet alles op het maximale staan, maar toch wel minimaal op High, sommigen op Very High...lijkt me inderdaad dat er dan toch iets mis is met je PC...helaas...FunkyTrip schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 19:28:
[...]
Daarom baal ik best wel. Heb namelijk ook een AMD Athlon 64 4200+ X2 met 2 GB geheugen en een Radeon 1600XT 256mb en kan dus echt niet alles op max zetten. Om Bree een beetje speelbaar te houden zet ik meestal postprocessing uit, shadows uit en nog wat dingen. In the wild meestal ook, zodat het vloeiend gaat. Als ik alles op zijn mooist zet gaat het megaschokkerig. Anisotropic filtering en Antialiasing zet ik zowiezo extreem laag, want zelfs bij WoW gaat mijn pc dan bagger traag, terwijl ik normaal daar 70fps haal op max settings (en anisotropic op x2). Maar goed, er zal vast iets mis mee zijn.
Jah dat weet ik wel, maar hij vroeg of er ook verschil zat tussen de servers zonder de RP ervoor. Hij wist zelf ook wel dat RP voor roleplaying stondAnoniem: 218701 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 21:24:
Tussen de gewone [EN] en [EN-RP] Servers zit wel degelijk verschil hoor.. Op Laurelin is het de bedoeling dat mensen echt in hun rol kruipen en dus echt Role playen...dat is niet zo op de andere servers. Je ziet overigens waarschijnlijk wel dat niet iedereen daar even goed in is, en er zullen altijd wel spelers bij zijn die het uberhaupt niet doen...
Ik snap trouwens wel dat je door die 'ook' bent gaan denken dat ik het over die RP had, maar de klemtoon lag daar niet op. Dat ook sloeg op de zin: "maar ik merk geen verschil met de anderen als je het zelfde ras speelt".
[ Voor 13% gewijzigd door Infinchible op 10-05-2007 21:30 ]
Ik ben Angelbryt LVL 10 Man Champion op [EN]Endar.
Ik speel het spel op mijn laptop:
T7200 2.0Ghz
2GB geheugen
x1700 256MB(nog geen goede drivers voor vista door ati)
Vista Home Premium
Ik speel het spel op mijn laptop:
T7200 2.0Ghz
2GB geheugen
x1700 256MB(nog geen goede drivers voor vista door ati)
Vista Home Premium
Ik wou Lotro ff downloaden van die ftp die in dit topic staat, maar hij is jammer genoeg offline. Komtie nog online ofzo? xD
Je moet er wel wat voor over hebben om dit spel geinstalleerd te krijgen.
Had sinds een maandje Vista geinstalleerd, maar daarop kreeg ik LOTR echt niet werkend. Zo'n beetje alles gedaan wat hier in dit topic stond, en wat op het forum van codemasters vermeld stond. Niks lukte, en bleef maar fout krijgen bij installatie, iets van client_surface.dat corrupt, en als ik de game in wou gaan kreeg ik error 201.
Uiteindelijk heb ik ergens een Win XP prof. CD'tje gepakt en heb ik er voor gekozen XP erop te zetten. Vista vond ik dan toch al niet denderend, dus vond het so ie so wel goed idee. Tijdens installatie was hij bezig met de apparaten installeren, en verdween mijn muis. Na paar seconden kwam hij weer terug, en minuut later was de muis weer weg. Nu echter kwam de muis niet terug. Paar minuten later kwam het scherm dat Win XP mijn geluidskaart niet kende, en of ik wel door wou gaan met de installatie, maar kon nergens op klikken! Alles nogmaals gedaan, maar zelfde resultaat.
Nu heb ik uiteindelijk mijn legale Windows Home CD, die ik bij de PC kreeg, geinstalleerd. Tot nu toe prima, en volgens mij zal het mij niet echt veel uitmaken, maar tijdens installatie van LOTR WEER die melding over client_surface.dat corrupt.
Heb nu de DVD van LOTR naar mijn HD gekopieerd en ben nu bezig met de installatie vanaf me HD. Als dit niet lukt rest mij nog één optie, en dat is iets doen met de beta. Die heb ik nooit gedownload/gespeeld. In de beta heb je ook dat client_surface.dat bestand als goed is, en het zelfde als op de DVD. Hoop hoop hoop.. Hijs bijna bij de client_surface.dat.
Had sinds een maandje Vista geinstalleerd, maar daarop kreeg ik LOTR echt niet werkend. Zo'n beetje alles gedaan wat hier in dit topic stond, en wat op het forum van codemasters vermeld stond. Niks lukte, en bleef maar fout krijgen bij installatie, iets van client_surface.dat corrupt, en als ik de game in wou gaan kreeg ik error 201.
Uiteindelijk heb ik ergens een Win XP prof. CD'tje gepakt en heb ik er voor gekozen XP erop te zetten. Vista vond ik dan toch al niet denderend, dus vond het so ie so wel goed idee. Tijdens installatie was hij bezig met de apparaten installeren, en verdween mijn muis. Na paar seconden kwam hij weer terug, en minuut later was de muis weer weg. Nu echter kwam de muis niet terug. Paar minuten later kwam het scherm dat Win XP mijn geluidskaart niet kende, en of ik wel door wou gaan met de installatie, maar kon nergens op klikken! Alles nogmaals gedaan, maar zelfde resultaat.
Nu heb ik uiteindelijk mijn legale Windows Home CD, die ik bij de PC kreeg, geinstalleerd. Tot nu toe prima, en volgens mij zal het mij niet echt veel uitmaken, maar tijdens installatie van LOTR WEER die melding over client_surface.dat corrupt.
Heb nu de DVD van LOTR naar mijn HD gekopieerd en ben nu bezig met de installatie vanaf me HD. Als dit niet lukt rest mij nog één optie, en dat is iets doen met de beta. Die heb ik nooit gedownload/gespeeld. In de beta heb je ook dat client_surface.dat bestand als goed is, en het zelfde als op de DVD. Hoop hoop hoop.. Hijs bijna bij de client_surface.dat.
om heel eerlijk te zijn, ging het wel om het verschil tussen de RP en andere serversInfinchible schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 21:28:
[...]
Jah dat weet ik wel, maar hij vroeg of er ook verschil zat tussen de servers zonder de RP ervoor. Hij wist zelf ook wel dat RP voor roleplaying stond
Ik snap trouwens wel dat je door die 'ook' bent gaan denken dat ik het over die RP had, maar de klemtoon lag daar niet op. Dat ook sloeg op de zin: "maar ik merk geen verschil met de anderen als je het zelfde ras speelt".
Maar toch snap ik niet wat de RolePlay server als extra regels heeft.
Ik ben nu wel op een non RP server bezig.
de meesten van GoT ziten volgens mij in Variags of Khand, deze kinship zit ook in snowbourn.Warfare schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 13:57:
Ik heb in elk geval nog geen lag geconstateerd. Dat was dan wel-es-waar in Snowbourne, maar toch... De verbindingen houden zich prima. Overigens vraag ik me ook af waar de rest van de tweakers zitten.
welke server ben je begonnen? stiekem nog een boel moeite moeten doen om 't draaiend te krijgenAnoniem: 217289 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 00:46:
En nu issie er voorbij! woeijjjj..
Zal nu wel goed gaan! Eindelijk.. 12:45 AM pff. Gelukkig morgen uitslapen.
Nu nog op één of andere manier kijken of ik 30 dagen kan spelen zonder te betalen.
Klinkt als een videokaart probleem? als je het kan missen, hoor ik dat die 8800 serie vrij goed isFunkyTrip schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 19:28:
[...]
Daarom baal ik best wel. Heb namelijk ook een AMD Athlon 64 4200+ X2 met 2 GB geheugen en een Radeon 1600XT 256mb en kan dus echt niet alles op max zetten. Om Bree een beetje speelbaar te houden zet ik meestal postprocessing uit, shadows uit en nog wat dingen. In the wild meestal ook, zodat het vloeiend gaat. Als ik alles op zijn mooist zet gaat het megaschokkerig. Anisotropic filtering en Antialiasing zet ik zowiezo extreem laag, want zelfs bij WoW gaat mijn pc dan bagger traag, terwijl ik normaal daar 70fps haal op max settings (en anisotropic op x2). Maar goed, er zal vast iets mis mee zijn.

Oh, ok! Maakt niet uitBulls-NL schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 01:25:
[...]
om heel eerlijk te zijn, ging het wel om het verschil tussen de RP en andere servers
Maar toch snap ik niet wat de RolePlay server als extra regels heeft.
Ik ben nu wel op een non RP server bezig.
Maar in ieder geval, de roleplay servers zijn er eigenlijk voor mensen die echt in hun rol willen kruipen. Het is daar de bedoeling om een 'goede' naam aan te nemen. Ook moet je een beetje een biografie voor je ventje maken en aan de hand van de biografie kan je de eigenschappen van je ventje bepalen. Niet de eigenschappen van agility enzo, maar hoe je bent, hoe je in het leven staat, wat je wil en dergelijke. Ook hoe je omgang is met andere mensen enzo.
Als je dit allemaal hebt gedaan kan je een beetje leuk spelen. Als je het goed doet heb je de namen boven de hoofden uitstaan (als je zelfs de namen al kán aanzetten, dat weet ik niet) en spreek je alleen de mensen aan in je omgeving. Ook moet je je eerst voorstellen enzo.
Daarnaast is het gewoon de bedoeling om een beetje algemeen beschaafd middle-earths te praten en niet zo van 'omg lol, hackzors!'.
Dit was het geloof ik ongeveer wat ik zo uit een thread heb kunnen halen op het codemasters forum
Met 'Lag' werd altijd de vertraging in je verbinding (met name je 'ping') bedoelt. Sinds de komst van de MMO's is dit een beetje veranderd. Vaak hoorde je mensen 'LAG' roepen, terwijl ze alleen last hadden van een trage PC (Schokkerig beeld omdat b.v. de videokaart te langzaam was.) Toen ik nog Asheron's Call speelde, gaf dat nog wel eens verwarring, omdat de term lag door elkaar gebruikt werd.Anoniem: 94605 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 14:45:
[...]
Lag in MMORPG's kan door verschillende dingen worden veroorzaakt. De capaciteit van de verbinding van naar de server is er één.
Een ander is gewoon de kracht van de server. Om kosten te besparen wordt te krappe hardware neergezet, die niet overweg kan met het grote aantal spelers. Slecht geschreven software kan ook een oorzaak zijn van lag.
Ik heb zelf een AMD 2000+ 1Gb geheugen en een Geforce 6600GT. Ik heb alleen last van schokkerig beeld als er heel veel spelers bijeen zijn in bijvoorbeeld Bree. Dit komt omdat mijn PC de vele verschillende textures niet snel genoeg kan laden. (Omdat ik maar 1 Gb heb, kan hij ze ook niet in geheugen houden) Als ik Bree inren, 30 seconden wacht en weer verder ren, dan heb ik nergens last van.
Performance tips:
-Liefst minimaal 2Gb in je PC; heb je dat niet zet dan alle overige programma's uit.
-Post processing. Dit staat in de advanced graphics options. Zet dit uit, je performance schiet omhoog. (Ik kon met dit aan nauwelijks in Archet rondlopen.)
Hier staat nog gedetaileerdere versie om je LOTRO performance te verbeteren: http://lotro-en.curse-gam...-performance-tweak-guide/
Ik moet het in ieder geval nog een keer gaan proberen om op een RP server te gaan. Heb vroeger ook wel Dungeons & Dragons gespeeld gewoon op papier en het inbeeldingsvermogen dat je er extra bij krijgt is echt supertof.
Gisteren weer wat wezen questen met mijn Dwarf Minstrel. Moet een beetje wennen aan het healen van iedereen (soms is dat best even lastig) maar ik kwam er redelijk goed uit. Een keer haalde ik het gewoon echt niet. Ik stond tussen een aantal Dourhand Stouthand dwarfs, en die waren met z'n vieren op me in aan het hakken terwijl ik uit alle macht probeerde mijn fellowship te healen. Ik kwam een heel eind, maar de laatste werd me te veel.
Balend kwamen we weer terug op de resurect plek. Ik maakte nog even een opmerking in de trant van...we zijn toch iets minder stoere dwergen dan we hadden gedacht en lachend gingen we op zoek naar versterking. Niet veel later hadden we deze gevonden en onze wraak was zoet. Mijn healing skills vlogen omhoog en we versloegen (zij het soms met grote moeite) het hele zootje. Weer een Epic Prologue Quest achter de rug!
Na ongeveer 1,5 uur verliet ik de fellowship. Toch nog even een stukje alleen doen, ik zei keurig netjes gedag en kreeg een scheplading bedankjes voor het healen (toch wel zwaar hoor als enige minstrel in een groep van 6) Snel nog even naar een merchant want ik had zoveel items binnen gekregen dat mijn tassen allemaal vol zaten (en voor een klein dwergje is dat best zwaar
) Een bom duiten zwaarder ging ik weer op pad. Goblins, Wolven, een raar soort vogel, beren, Spinnen, Wights etc...ze moesten er allemaal aan geloven in mijn drang om Quests te voltooien.
Een uur later moest ik er helaas echt mee stoppen voor die dag. Weer 2 levels hoger, een stuk of 12 Quests rijker en met een voldaan gevoel.. Lvl 13...Ongeluksgetal? I think not!
Gisteren weer wat wezen questen met mijn Dwarf Minstrel. Moet een beetje wennen aan het healen van iedereen (soms is dat best even lastig) maar ik kwam er redelijk goed uit. Een keer haalde ik het gewoon echt niet. Ik stond tussen een aantal Dourhand Stouthand dwarfs, en die waren met z'n vieren op me in aan het hakken terwijl ik uit alle macht probeerde mijn fellowship te healen. Ik kwam een heel eind, maar de laatste werd me te veel.
Balend kwamen we weer terug op de resurect plek. Ik maakte nog even een opmerking in de trant van...we zijn toch iets minder stoere dwergen dan we hadden gedacht en lachend gingen we op zoek naar versterking. Niet veel later hadden we deze gevonden en onze wraak was zoet. Mijn healing skills vlogen omhoog en we versloegen (zij het soms met grote moeite) het hele zootje. Weer een Epic Prologue Quest achter de rug!
Na ongeveer 1,5 uur verliet ik de fellowship. Toch nog even een stukje alleen doen, ik zei keurig netjes gedag en kreeg een scheplading bedankjes voor het healen (toch wel zwaar hoor als enige minstrel in een groep van 6) Snel nog even naar een merchant want ik had zoveel items binnen gekregen dat mijn tassen allemaal vol zaten (en voor een klein dwergje is dat best zwaar
Een uur later moest ik er helaas echt mee stoppen voor die dag. Weer 2 levels hoger, een stuk of 12 Quests rijker en met een voldaan gevoel.. Lvl 13...Ongeluksgetal? I think not!
Mooi verhaal dragonsprit. Ikzelf ben zojusit aanbeland in de The Shire. Ik ben van plan om veel sidequests te doen. Ik heb geen haast met dit spel.Anoniem: 218701 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 09:32:
* heel verhaal *
Of het nou eieren rapen voor een manke boer is, of postpakketjes meeslepen. Persoonlijk doe ik alles. Al is het soms niet duidelijk voor wie, wat is. Ik hoop vanavond en morgen flink wat meters te kunnen maken met het spel.
Om nog eens een vergelijking met Wow te maken (die ik heb gespeeld zonder expension), is de wereld die LotRO nu heeft veel kleiner dan die van WoW of ligt het niet ver bij elkaar vandaan. Ik heb er nu nog geen zicht op, omdat ik nog maar een minuscuul stukkie van heb gezien.
Dit is al vrij extreem RP hoor. Een achtergrond of een bepaalde karakterschets is niet echt vereist. Wat vooral van je verlangd wordt is zijn deze 2 dingen:Infinchible schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 07:49:
[...]
Maar in ieder geval, de roleplay servers zijn er eigenlijk voor mensen die echt in hun rol willen kruipen. Het is daar de bedoeling om een 'goede' naam aan te nemen. Ook moet je een beetje een biografie voor je ventje maken en aan de hand van de biografie kan je de eigenschappen van je ventje bepalen. Niet de eigenschappen van agility enzo, maar hoe je bent, hoe je in het leven staat, wat je wil en dergelijke. Ook hoe je omgang is met andere mensen enzo.
Als je dit allemaal hebt gedaan kan je een beetje leuk spelen. Als je het goed doet heb je de namen boven de hoofden uitstaan (als je zelfs de namen al kán aanzetten, dat weet ik niet) en spreek je alleen de mensen aan in je omgeving. Ook moet je je eerst voorstellen enzo.
Daarnaast is het gewoon de bedoeling om een beetje algemeen beschaafd middle-earths te praten en niet zo van 'omg lol, hackzors!'.
Dit was het geloof ik ongeveer wat ik zo uit een thread heb kunnen halen op het codemasters forum
1 Kies een goede naam die niet misstaat in de wereld van Tolkien. Dus geen Koelkast of Billyboy.
2 In de /say en /yell channels, verbreek het 'in de wereld van Tolkien' gevoel niet door over stats , RL stuff te beginnen en dingen te zeggen als 'cool" "pwn" "omg! awesome kill!!1111!!!" en dat soort zaken. Je bent een persoon IN de wereld van Tolkien. Gedraag je daar dus naar. Als je iemand tegenkomt en je hebt hulp nodig vraag je bijvoorbeeld in zijn meest simpele vorm "Greetings! Can you help me slay the Red Reaver?" ipv "u need Red Reaver 2?"
Uiteraard is het laatste sneller, maar je verpest het sfeertje waarvoor anderen naar de RP server komen.
Dit dus.
Dat valt voor mij weer heel lastig te vergelijken, omdat ik WoW nooit gespeeld heb, het cartoony karakter van het spel trok me niet echt aan. Heb wel vrienden zien spelen. Ik heb wel ergens gelezen dat het spelgebied van LOTRO 50 miljoen vierkante kilometer bedraagt. Nu weet ik niet hoe groot WoW is...maar ik vind dat veel..Warfare schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 11:12:
[...]
Om nog eens een vergelijking met Wow te maken (die ik heb gespeeld zonder expension), is de wereld die LotRO nu heeft veel kleiner dan die van WoW of ligt het niet ver bij elkaar vandaan. Ik heb er nu nog geen zicht op, omdat ik nog maar een minuscuul stukkie van heb gezien.
Ik ben overigens ook zo...zo veel mogelijk de tijd nemen om alles te doen en alles te zien. Engie quests die ik nog wel eens aan me voorbij laat gaan zijn de crafting quests. Op de een of andere manier vind ik die niet zo leuk. Kan wel eens te maken hebben met het feit dat het soms bijna ondoenlijk is (momenteel) om een specifiek onderdeeltje te krijgen...puur omdat je dit zelf niet kunt maken. Ik snap wel dat het bedoeld is om de community te creeeren, maar dit lukt momenteel nog niet echt.
Dan kun je blijven grinden wat je wilt, want die dropped niet van gewone trees, maar van een tree die wildthorn heethimlims_ schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 18:36:
[...]
had ik ook last van, schrok me de pleures.
grind die dingen nu een tijdje (lvl 18 hunter) ivm een of andere rare drop (whildthorn's bark) maar die dropt voorlopig nog niet
Hier is zijn spawnpoint, maar het is wel een rare spawn dus is er niet altijd. http://www.mehq.net/dynmap/index.php?locId=1038&mapId=2
Ik ben zeer gelukkig dat ik die nog niet ben tegengekomen..marcrenzo schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 11:36:
[...]
Dan kun je blijven grinden wat je wilt, want die dropped niet van gewone trees, maar van een tree die wildthorn heet![]()
Hier is zijn spawnpoint, maar het is wel een rare spawn dus is er niet altijd. http://www.mehq.net/dynmap/index.php?locId=1038&mapId=2
mijn eerste charracter was in de RP server en ik merkte niet echt verschill met andere RPG's ook weer mob steal en "this is my spot" praktijken. Ook hoorde ik vaak lol, omg enzo.Infinchible schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 07:49:
[...]
Oh, ok! Maakt niet uit![]()
Op lage levels heb eje dat sowiezo vaak aangezien echte newbie's niet weten wat het RP gedeelte is. En aan de andere kant heb je de mensen die bij alles gaan schreeuwen dat het niet RP is. Maar meestal passen de newbie's zich aan of het worden irritante noobsBulls-NL schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 13:54:
[...]
mijn eerste charracter was in de RP server en ik merkte niet echt verschill met andere RPG's ook weer mob steal en "this is my spot" praktijken. Ook hoorde ik vaak lol, omg enzo.
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Eindelijk is de download klaar! Ik ga een ventje maken bij de RP server en je kan me vinden onder deze namen:
Olnhir (als ik een dwarf maak)
Elwandir (als ik een elf maak
)
Laat me even weten als je op de RP server speelt want met mensen om je heen is het altijd leuker spelen, en misschien kunnen we gezellig gaan RPen ^^
Olnhir (als ik een dwarf maak)
Elwandir (als ik een elf maak
Laat me even weten als je op de RP server speelt want met mensen om je heen is het altijd leuker spelen, en misschien kunnen we gezellig gaan RPen ^^
Anoniem: 94605
Zo lang als ik de term "Lag" al ken, heb ik altijd al begrepen dat het meer was dan alleen maar de verbinding. Natuurlijk is de verbinding van grote invloed, maar ook de server en de software zijn van invloed. Oude hardware aan de gebruiker kant zorgt ook voor vertragingen maar is geen Lag.The End schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 09:31:
[...]
Met 'Lag' werd altijd de vertraging in je verbinding (met name je 'ping') bedoelt. Sinds de komst van de MMO's is dit een beetje veranderd. Vaak hoorde je mensen 'LAG' roepen, terwijl ze alleen last hadden van een trage PC (Schokkerig beeld omdat b.v. de videokaart te langzaam was.) Toen ik nog Asheron's Call speelde, gaf dat nog wel eens verwarring, omdat de term lag door elkaar gebruikt werd.
Ik zelf heb een E6600 met 2GB geheugen een 7900GTX en een 2/4Mb verbinding.Ik heb zelf een AMD 2000+ 1Gb geheugen en een Geforce 6600GT. Ik heb alleen last van schokkerig beeld als er heel veel spelers bijeen zijn in bijvoorbeeld Bree. Dit komt omdat mijn PC de vele verschillende textures niet snel genoeg kan laden. (Omdat ik maar 1 Gb heb, kan hij ze ook niet in geheugen houden) Als ik Bree inren, 30 seconden wacht en weer verder ren, dan heb ik nergens last van.
Ik heb ook last van dat laden in Bree en andere drukke gebieden. Geen 30 seconden maar ik zie het wel. Volgens mij is het niet alleen jouw hardware die dit veroorzaakt. Deze problemen komen gewoon vaak voor bij net geopende MMO's en heeft veelal te maken met krappe server hardware en slecht geschreven software. De problemen met de inlogservers zijn hier ook een mooi voorbeeld van.
Heb toch maar een Elf Champion gemaakt, me naam is Elwandir. Als iemand op de RP server speelt message me dan please! ^^
Hier staat een mooie beschrijving van lag: http://en.wikipedia.org/wiki/LagAnoniem: 94605 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 15:39:
[knip]
Ik zelf heb een E6600 met 2GB geheugen een 7900GTX en een 2/4Mb verbinding.
Ik heb ook last van dat laden in Bree en andere drukke gebieden. Geen 30 seconden maar ik zie het wel. Volgens mij is het niet alleen jouw hardware die dit veroorzaakt. Deze problemen komen gewoon vaak voor bij net geopende MMO's en heeft veelal te maken met krappe server hardware en slecht geschreven software. De problemen met de inlogservers zijn hier ook een mooi voorbeeld van.
Het schokkerige beeld in Bree komt omdat er heel veel mensen rondlopen. Al deze mensen hebben verschillende designer pakjes aan. Iedereen heeft een ander wapen, een andere helm, een andere chest armour enz enz. Allemaal verschillende textures. Omdat ik 'maar' 1 Gig geheugen heb, moeten deze textures van disk geladen worden. (Wat ook betekent dat er dus andere textures uit het geheugen gegooid moeten worden). Hierdoor vertraagt mijn systeem (tijdelijk) aanzienlijk; het is ook duidelijk te horen aan de hard-disk die probeert bij te houden
Ik ben overgens heel aangenaam verrast over de kwaliteit van de engine. Bree uitgezonderd, draait het als een zonnetje op mijn verouderde systeempje...
De inlogserver problemen zijn voor zover ik weet ontstaan door een koppeling tussen de software van Turbine en de account database van Codemasters. Dit is ook de reden dat ze deze problemen niet hadden in de VS.
Weet iemand waar ik lotro kan downloaden, zodat ik met een trial key kan spelen? Die ftp van utwente doet het namelijk niet meer xD
Anoniem: 44618
Zo ver ik het kan beoordelen ( 3 dagen spelen) is de wereld van lotro erg klein en benauwd; het is alsof je op een zaterdag door een drukke winkelstraat loopt. Je hoeft maar een paar seconden te lopen of je komt wel weer ergens een dorpje tegen of een andere gemeenschap.Warfare schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 11:12:
[...] Om nog eens een vergelijking met Wow te maken (die ik heb gespeeld zonder expension), is de wereld die LotRO nu heeft veel kleiner dan die van WoW of ligt het niet ver bij elkaar vandaan. Ik heb er nu nog geen zicht op, omdat ik nog maar een minuscuul stukkie van heb gezien.
Als je niet verder dan staddle,combe en bree bent gekomen dan lijkt het klein jaAnoniem: 44618 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 18:09:
[...]
Zo ver ik het kan beoordelen ( 3 dagen spelen) is de wereld van lotro erg klein en benauwd; het is alsof je op een zaterdag door een drukke winkelstraat loopt. Je hoeft maar een paar seconden te lopen of je komt wel weer ergens een dorpje tegen of een andere gemeenschap.
Atm level 7, maar speelt er eigenlijk wel iemand op de EN-RP server?
Ik, Anarexia, Hunter level 13 (vanavond)rethxoth schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 19:15:
ik kwam laatst dit topic tegen op de lotr eu forums: klikje
Hierin zie je de verdeelde classes op de server snowbourn. Ik wist al dat er veel Champions en hunters zijn en het blijkt ook dat er veel guardians zijn. Ik hoor van iedereen dat er niet genoeg minstrels zijn, maar volgens deze poll zijn er toch meer dan genoeg?
Daarnaast zie ik dat burglers, captains en lore-masters erg weinig gekozen worden. Ik vraag me af waarom?
Ik dacht eraan om een minstrel te maken, zodat ik snel parties kan vinden, maar volgens deze poll zijn er zat xD Of zijn er daadwerkelijk niet genoeg op de server?
Hierin zie je de verdeelde classes op de server snowbourn. Ik wist al dat er veel Champions en hunters zijn en het blijkt ook dat er veel guardians zijn. Ik hoor van iedereen dat er niet genoeg minstrels zijn, maar volgens deze poll zijn er toch meer dan genoeg?
Daarnaast zie ik dat burglers, captains en lore-masters erg weinig gekozen worden. Ik vraag me af waarom?
Ik dacht eraan om een minstrel te maken, zodat ik snel parties kan vinden, maar volgens deze poll zijn er zat xD Of zijn er daadwerkelijk niet genoeg op de server?
Hmmz echt veel snap ik er nog nie van 
Ben begonnen in een wereld waar nog weinig mensen spelen. Ging op gegeven moment dood, en kwam op een andere plek terecht. Zou me god nie weten hoe ik daar weg kwam, maar ging op gegeven moment door een soort portal en opeens was ik op de plek waar ik begon.. Maja.. daar werd ik lvl 2
En nu loop ik daar nog een beetje rond. hehe.. Zometeen weer verder spelen
Ben begonnen in een wereld waar nog weinig mensen spelen. Ging op gegeven moment dood, en kwam op een andere plek terecht. Zou me god nie weten hoe ik daar weg kwam, maar ging op gegeven moment door een soort portal en opeens was ik op de plek waar ik begon.. Maja.. daar werd ik lvl 2
Als je het al snachts speelt begin je er iniedergeval al verslaafd aan te raken:PAnoniem: 217289 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 00:07:
Hmmz echt veel snap ik er nog nie van
Ben begonnen in een wereld waar nog weinig mensen spelen. Ging op gegeven moment dood, en kwam op een andere plek terecht. Zou me god nie weten hoe ik daar weg kwam, maar ging op gegeven moment door een soort portal en opeens was ik op de plek waar ik begon.. Maja.. daar werd ik lvl 2En nu loop ik daar nog een beetje rond. hehe.. Zometeen weer verder spelen
Healers kunnen er nooit gennoeg zijn, ben ook een Minstrel begonnen
Lvl 20 nu
Lvl 20 nu
Vannacht heerlijk met een FS gespeeld. uur of 4 met dezelfde mensen. Allemaal quest rondom Hunters Lodge en de Raid en meer van dat soort. iedereen is ongeveer 3 levels ge-upped, dus dat was erg leuk.
Iedreen stond elkaar bij, niemand kankerde op een ander en we hadden toch de ruimte om wat te exploreren, maar als er hulp wer geroepen dan was die er ook meteen.
Erg leuk zo.
Klein vraagje nu;
Ik ben gewend om Guild Wars te spelen en daar kun je een tegenstander taggen voor je medespelers of een punt op de map taggen zodat ze weten waar ze naar toe moeten. Is dit ook mogelijk in LotRO?
Iedreen stond elkaar bij, niemand kankerde op een ander en we hadden toch de ruimte om wat te exploreren, maar als er hulp wer geroepen dan was die er ook meteen.
Erg leuk zo.
Klein vraagje nu;
Ik ben gewend om Guild Wars te spelen en daar kun je een tegenstander taggen voor je medespelers of een punt op de map taggen zodat ze weten waar ze naar toe moeten. Is dit ook mogelijk in LotRO?
Anoniem: 191619
Ja, ik: [EN-RP] Laurelin.rethxoth schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 19:15:
Name: Appleseed
Race: Female Elf
Class: Hunter of Mirkwood
Lvl: 20
Minstrels worden ge-adored door iedereen. Maar er zijn maar een paar echte goede minstrels die hun werk heel goed doen.
Ik speel overdag / s avonds / s nachts en dit is mn eerste mmorpg, kortom: verslaafd en ik wist dat zou gebeuren als ik er aan zou beginnen.
Ik mis alleen het wow element dat je aan kan geven dat je een bepaalde quest, raid, etc wil gaan doen en dat kan nagaan met andere spelers. Nu zie je elke seconde wel mensen via het LFF ( looking for fellowship) reageren.
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 191619 op 12-05-2007 13:54 ]
ligt het aan mij, of heeft elke class een beetje weinig skills?
Ik vergelijk het steeds met guildwars en dan heb je hier nog minder skills te kiezen.
of is het de bedoeling dat alles zo moeilijk en langzaam gaat?
Ik mis ook een map marker voor quests, het is nu een beetje doeloos rond lopen todat je weer een ringetje ziet (en bij elke ingeleverde quest krijg je gelijk 2 erbij)
ik kan me nog niet echt vinden in deze game
Ik vergelijk het steeds met guildwars en dan heb je hier nog minder skills te kiezen.
Ik mis ook een map marker voor quests, het is nu een beetje doeloos rond lopen todat je weer een ringetje ziet (en bij elke ingeleverde quest krijg je gelijk 2 erbij)
[ Voor 5% gewijzigd door Bulls op 12-05-2007 14:38 ]
Guildwars is ten eerste geen MMO maar gewoon een Online game met Realtime Lobby.Bulls-NL schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 14:38:
En ten 2de heeft guildwars een heel ander skill systeem dan bijna alle RPG's en MMO's.
Je minimap geeft gouden ringen aan, en als je in een stad zit als bree kan je ringen ook vinden op je grote map, verder zijn er meer dan genoeg skills bij hogere levels, ik ben nu lvl 20 en gebruik nieteens al mijn skills.Bulls-NL schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 14:38:
daarnaast is guildwars geen mmorpg, dus niet te vergelijken...
toch is het combat systeem wel te vergelijken met guildwars, (dat je bij GW de stats enzo kon aanpassen vond ik niet zo heel erg leuk)
maar je hebt hier bij lotro maar een paar aanvals skills die je onder het autoattack af en toe kan toepassen. maarja ik ga wel even doorzetten, ik heb WoW nooit gespeeld is dat een beetje hetzelfde in combat? (niet dat ik het graag wil doen ofzo, maar ter vergelijking)
maar je hebt hier bij lotro maar een paar aanvals skills die je onder het autoattack af en toe kan toepassen. maarja ik ga wel even doorzetten, ik heb WoW nooit gespeeld is dat een beetje hetzelfde in combat? (niet dat ik het graag wil doen ofzo, maar ter vergelijking)
1 van GW sterkste punten was juist het skill systeem dus ja het werkt hier wel anders, en je zult hier ook goed gebruik van moeten maken van de weinige skills die je hebt. Als je soms ziet hoe sommige mensen zitten aan te kloten met hun klassen.
Wij zij nog op zoek naar spelers voor in onze kinship. +/- lvl 15? vraag Haldahier, Wij zitten momenteel in Bree op Snowburn server
[ Voor 10% gewijzigd door Bobbie1980 op 12-05-2007 22:50 ]
misschien een idee om je server te geven?Bobbie1980 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 18:06:
Wij zij nog op zoek naar spelers voor in onze kinship. +/- lvl 15? vraag Haldahier, Wij zitten momenteel in Bree.
Zit jij in een kinship? Want ik ben op zoek naar 1tje.Anoniem: 191619 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 13:51:
[...]
Ja, ik: [EN-RP] Laurelin.
Name: Appleseed
Race: Female Elf
Class: Hunter of Mirkwood
Lvl: 20
Hier is de mijne, je moet je wel aanmelden enz.rethxoth schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 23:21:
[...]
Zit jij in een kinship? Want ik ben op zoek naar 1tje.
L8er en hoop dat je iets hebt aan die armour.
Sanctuary
We zitten met een man of 60, allemaal nederlands in de kinship Variags of Khand, in de server Snowbourn, PM Stronkie ingame voor een inviterethxoth schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 23:21:
[...]
Zit jij in een kinship? Want ik ben op zoek naar 1tje.
TANDEM PAARD: Klik me!
[ Voor 13% gewijzigd door Dekar op 13-05-2007 04:11 ]
Thanks, en dat armor van je scheelt me heel wat damagemaartend schreef op zondag 13 mei 2007 @ 00:35:
[...]
Hier is de mijne, je moet je wel aanmelden enz.
L8er en hoop dat je iets hebt aan die armour.
Sanctuary
Check HIER de nieuwe beelden van de update die in juni uit komt.
Voor de mensen die het nog niet gehoord hadden: de inhoud van de uitbreiding “The Shores of Evendim” is als volgt:
Een heel nieuwe gebied voor level 30+ spelers;
Het gebied bevat liefst 60 nieuwe quests;
Een raid voor 24 personen op de draak Thorog;
Het muzieksysteem wordt aangepast;
Er komen wat verbeteringen in de Monster Play;
Zes nieuwe skills en wat nieuwe mogelijkheden voor de Champion class (Jur: “hoera!”);
Negen nieuwe monsters en we gaan voor het eerst een Ent onmoeten
Anoniem: 149865
Net zelf na twee jaar flink WoW te hebben gespeeld LOTRO aangeschaft en een paar character saangemaakt op Eldar[En]. Heb nu een elven champion, een human captain en een elven loremaster. Vind het gebied van de elven erg leuk. Weer eens wat anders dan WoW, waar mijn laatste 1,5 jaar opgegaan zijn aan raids. Alhoewel ik dat ook nog wel erbij blijf doen ben ik bang 
Meer op Eldar?
Meer op Eldar?
Na WoW 2 jaar lang op hardcore niveau gespeeld te hebben, waag ik me toch aan LOTR.
Me verwachting is niet een opvolger voor WoW maar eerder een mmorg dat
weer iets nieuws brengt, iets fris, maar stiekem hoop ik wel
dat die lange Raid nachten terug komen.
Heb een Minstrel Hobbit aangemaakt lvl 7 op dit moment. (Eldar server,naam Lunares)
Het is zeker even wennen, veel dingen vallen op dat lijkt op WoW.
De combat is nogal apart, kan me er nog niet echt in vinden.
De omgevingen worden prachtig weergegeven, al zul je met sommige
configuratie's wat instellingen naar beneden moeten zetten.
Ik hoop echt dat dit spel wat word, anders moet ik weer terug naar WoW,
want echt alternatieven zijn er niet op WoW niveau, altans nog niet.
Me verwachting is niet een opvolger voor WoW maar eerder een mmorg dat
weer iets nieuws brengt, iets fris, maar stiekem hoop ik wel
dat die lange Raid nachten terug komen.
Heb een Minstrel Hobbit aangemaakt lvl 7 op dit moment. (Eldar server,naam Lunares)
Het is zeker even wennen, veel dingen vallen op dat lijkt op WoW.
De combat is nogal apart, kan me er nog niet echt in vinden.
De omgevingen worden prachtig weergegeven, al zul je met sommige
configuratie's wat instellingen naar beneden moeten zetten.
Ik hoop echt dat dit spel wat word, anders moet ik weer terug naar WoW,
want echt alternatieven zijn er niet op WoW niveau, altans nog niet.
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."
Anoniem: 130184
In hoeverre is dit spel (en dit soort spellen eigenlijk) geschikt voor single player? Ik heb ooit wel eens zo'n soort spel geprobeerd maar het viel me op dat iedereen waar je mee speelt sneller of langzamer levelled waardoor je nooit lang samen speelt ec etc, dus een leuke groep houdt het toch nooit lang vol.
Met single player bedoel ik meer dat je bepaalde quests dus alleen doet en datje als je zin hebt een groep zoekt voor een of meerdere quests etc etc, dus meer wat ongedwongen zegmaar.
Met single player bedoel ik meer dat je bepaalde quests dus alleen doet en datje als je zin hebt een groep zoekt voor een of meerdere quests etc etc, dus meer wat ongedwongen zegmaar.
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 130184 op 13-05-2007 13:56 ]
Dit topic is gesloten.