Om nog eens terug te komen op de Hunters:
Gisteren met een fellowship van 4 op sjouw geweest in North Downs, 1 Champion en 4 Hunters. Het leek wel een boogschiet wedstrijd

. Bij de Aurochs (4K stieren) werden eerst een berg traps neergelegd en vervolgens werd het arme beest door de drie booschutters lek geschoten. Maar hoeveel firepower het trio ook had en zelfs als de Auroch volop in de traps trapte, dan nog kwamen ze door en dan kan eindelijk de Champion z'n kunsje vertonen

.
Het ging wel flink mis (voor de Hunters) op het moment dat we random aangevallen werden want dan werd hun zwakke punt goed duidelijk

.
Dezelfde dag ben ik met één Minstrel healer en één Guard op diezelfde Aurochs wezen jagen en dat ging beslist makkelijker.
Alle bovengenoemde chars waren van vergelijkbaar lvl (28-30).
Natuurlijk zijn Hunters zo nu en dan in het voordeel, maar hebben alle chars niet die situaties waarin ze op hun best zijn? Uiteindelijk moet er toch samengewerkt worden.
Later op de dag hebben we het ploegje uitgebreid met een tweede Guard zodat we met een schattig elfinnetje die voor healing zorgde en drie dwarfs (2xGuard en 1xChampion) (zie je het voor je

) echt dwars door alles heenwalsten, ook al zorgden we wel voor dat we niet onnodig veel mobs tegelijk 'pull'den.
Ook nog een zwak puntje tegengekomen: Op lvl 30 krijgt een Champion een class-quest die solo (met één NPC) afgewerkt moet worden. Zoiets lijkt me een prachtaangelegenheid om de Champion eens stevig te testen, maar het was een veel te simpele walk-over. De tegenstand was te ver onder de maat om iteressant te zijn, en de reward was veel te hoog voor die moeite.
Gemiste kans van de game-developers imho.
Ook weer een staaltje van egoïsme tegengekomen: Terwijl we met een ploeg onbekenden op item-jacht waren bij fell-spirits, had één van de 'campaiggenoten' z'n buit als eerste binnen en zei vriendelijk gedag (terwijl je echt wel met een behoorlijk complete fellowship die items moest buitmaken. gelukkig begreep 'ie de hint toen ik 'm vertelde
'so far with teamwork :r'. Maar te gek vor woorden vind ik het wel.
Natuurlijk komt het voor dat je aanhet einde van je beschikbare speeltijd (bv als er al drie keer is geroepen dat je eten klaar staat

) toch nog iets af wilt maken voordat je uitlogt, maar zeg dat dan even zodat de rest er rekening mee kan houden en niet
'I'm done, cya!'