[RTS] Supreme Commander - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste
Acties:
  • 24.352 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbangmike
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-01-2024
Tjah, het is ook zo zonde om exact hetzelfde bedrag neer te leggen voor enkel FA.
Wel vreemd dat de gold pack editie even duur is als FA alleen. Dan lijkt de losse FA me een zinloos produkt. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:10
Ik was EUR40 kwijt om de game te importeren (game + shipping). Goedkper dan hier in NL. En aangezien hij als "gift"is verstuurd ook geen last van de douane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
beetje jammer dat je in FA nog steeds geen multiplayer games kan saven :'(

[ Voor 3% gewijzigd door PainkillA op 09-11-2007 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
PainkillA schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:47:
beetje jammer dat je in FA nog steeds geen multiplayer games kan saven :'(
Daar is een hele discussie over geweest met de devs .het zou teveel werk zijn omdat te implementeren. De huidige engine ondersteunt het gewoon niet. Ze krijgen van THQ maar een x amount aan resources. Daar moeten ze het mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
had hem even via de minder legale weg binnen gehaalt (fa) en ik vindt echt dat die voor geen meter draait, core optimser schijnt ook niet te werken. In de eerst missie van de single player campagin kan je al alles bouwen ook vreemd, wel leuk natuurlijk. Vindt wel dat er amper nieuwe units inzitten, en die nieuwe units die erin zitten vindt ik opzich helemaal niet zo bijzonder.

Het had net zogoed een grote patch kunnen zien afgezien van de nieuwe partij dan.

* evilpin0 speelt wel heel af en toe nog een potje sc vannila..als het uberhoud nog online gespeeld wordt.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
evilpin0 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:40:
had hem even via de minder legale weg binnen gehaalt (fa) en ik vindt echt dat die voor geen meter draait, core optimser schijnt ook niet te werken. In de eerst missie van de single player campagin kan je al alles bouwen ook vreemd, wel leuk natuurlijk. Vindt wel dat er amper nieuwe units inzitten, en die nieuwe units die erin zitten vindt ik opzich helemaal niet zo bijzonder.

Het had net zogoed een grote patch kunnen zien afgezien van de nieuwe partij dan.

* evilpin0 speelt wel heel af en toe nog een potje sc vannila..als het uberhoud nog online gespeeld wordt.
Je moet de nieuwe unit overlays uitzetten. Die vreten fps. Die van mij verdubbelde toen ik dat uitzette.

En stiekem zijn de nieuwe units wel geweldig. The Brick is awesome en natuurlijk de ass washer. En oh ja 20 nieuwe maps.

[ Voor 7% gewijzigd door Adlermann op 09-11-2007 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:54
Ik heb hem ook, en hij is vet! Het eerste wat me opviel was de schaduw. Die is nu echt mooi rond. Ook is de interface veranderd, en stukken beter. Je zit nu veel meer in de game, en niet in een soort hok.
Ik heb alleen nog maar die Robot van de Seraphin gemaakt, nog geen andere.

Die nieuwe T3 UAF Assault Bots zijn ook erg goed. Ze kunnen over water :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Killzone schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 22:19:
Ik heb hem ook, en hij is vet! Het eerste wat me opviel was de schaduw. Die is nu echt mooi rond. Ook is de interface veranderd, en stukken beter. Je zit nu veel meer in de game, en niet in een soort hok.
Ik heb alleen nog maar die Robot van de Seraphin gemaakt, nog geen andere.

Die nieuwe T3 UAF Assault Bots zijn ook erg goed. Ze kunnen over water :D .
Bricks kunnen ook door water..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:16

KhaZ

Alfa Romeo

Ik heb totaal geen geluid in FA, en krijg het intro scherm niet te zien, inmiddels al 2x opnieuw geinstalleerd: geluids + instellingen zijn allemaal in order (werkt prima in Windows, games, muziek).

Komt dit iemand bekend voor?

[ Voor 7% gewijzigd door KhaZ op 10-11-2007 14:51 ]

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 08:34
damn, ik heb nu regelmatig met SC dat het spel min of meer hangt: maar niet echt, ik kan gewoon door de map heen bewegen, in en uit zoomen. er is ook nog geluid, alleen staat de gameplay stil en staan de animaties stil. ik kan units selecteren, maar verder niets.

ik kan dan ook het menu in, maar geen items aanklikken.

na een paar minuten loopt het spel verder. dit is iets van de laatste tijd en nu is het zelfs zo dat het spel bij elke sessie wel eens een keer op deze manier hangt.... ik heb de laatste patch erop zitten (3269).

ken iemand dit probleem? weet iemand een oorzaak en/of oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
KhaZ schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 14:51:
Ik heb totaal geen geluid in FA, en krijg het intro scherm niet te zien, inmiddels al 2x opnieuw geinstalleerd: geluids + instellingen zijn allemaal in order (werkt prima in Windows, games, muziek).

Komt dit iemand bekend voor?
Heb je de dx versie geinstalleerd die bij sup com geleverd zit? Het vereist de nieuwste versie van dx9 namelijk (augustus dit jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aan allemaal,

ik heb supreme commander , al sinds van ze nieuw was en ik heb sc verwijderd en herinstalleerd.
en ineens kan GPGnet niet meer patchen. ze vertel voortdurend "patch failed" dan retyring enz... :( |:(
ik heb van alles geprobeerd. ik weet niet meer wat ik moet doen
en ik heb vista en tis upgedate.

en hoe was SupC FA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 20:06

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 18:49:
aan allemaal,

ik heb supreme commander , al sinds van ze nieuw was en ik heb sc verwijderd en herinstalleerd.
en ineens kan GPGnet niet meer patchen. ze vertel voortdurend "patch failed" dan retyring enz... :( |:(

en hoe was SupC FA?
Deinstalleer alles van SupCom en GPGNet.

Herinstalleer vanaf CD.

GPGnet opstarten, deze zal met 1 grote patch updaten naar de nieuwste versie.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
merk wel dat de AI veel beter is in FA. + meer units en coole nieuwe faction dielijkt op aeon maar dan wat meer hightech en Nog sterkere shields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Zo mijn 2 sup com fa dvds zijn net met de post binnengekomen, $95 voor 2 dvds en verzendkosten. Niet al te duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
:S :S , vanuit Amerika???

Stom trouwens dat je met Chess, nog wel alle dingen kan bouwen :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Killzone schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 19:19:
:S :S , vanuit Amerika???

Stom trouwens dat je met Chess, nog wel alle dingen kan bouwen :( .
Ja, vanuit de VS. Wat bedoel je met Chess?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:40
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 18:49:
aan allemaal,

..
er zit een fout in de GPG update. Hij geeft een foutmelding bij een nieuwe install. Gebruik deze link om een nieuwere versie van GPGnet te installeren: http://thevault.gaspowered.com/GPGnet/GPGnet83.msi

Deze zal wel updaten naar de laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:12
Adlermann schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 19:11:
Zo mijn 2 sup com fa dvds zijn net met de post binnengekomen, $95 voor 2 dvds en verzendkosten. Niet al te duur
Netjes, ook een smurf account?

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Mijn smurf heeft nog geen FA key. 1 game is voor mij en de ander is voor Rienzilla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:49
Adlermann schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 19:11:
Via Amazon.com ? Ik zie dat FA daar $40 kost. ff kijken of ik met een vriend samen (met wie ik altijd SupCom speel) FA kan kopen. Kunnen we de verzendkosten delen... ;)
Tenzij iemand een betere optie heeft om het aan te schaffen?

• Lowroad
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 12:02
een weekje wachten? :P

• TepelStreeltje
  • Laatst online: 13:09

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

GabberKooij schreef op woensdag 14 november 2007 @ 13:41:
[...]

Netjes, ook een smurf account?
wat is een smurf account? :S

Battle.net Spud#2543

• Adlermann
Haay schreef op woensdag 14 november 2007 @ 22:35:
[...]

Via Amazon.com ? Ik zie dat FA daar $40 kost. ff kijken of ik met een vriend samen (met wie ik altijd SupCom speel) FA kan kopen. Kunnen we de verzendkosten delen... ;)
Tenzij iemand een betere optie heeft om het aan te schaffen?
amazon.com verstuurt FA niet naar de EU. (THQ restricties) ik heb gewoon iemand vanuit de VS benaderd om mij FA toe te sturen.

• TheJVH
Chess is een mod (die er standaart in zit), je begint met een aantal units, en daarmee moet je het doen. Gewoon niet bouwen en alleen maar hakken dus ;) .

• Adlermann
aah, niet leuk dus.

• siteslammer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01-2021
nee zeker niet leuk

www.bigclan.co.uk

• m277755
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

Het klinkt niet onaardig, maar nooit geprobeerd. Op zich lijkt "zo veel mogelijk schade aanrichten met zo min mogelijk verliezen" me wel een goede oefening. Supcom is niet alleen maar zoveel mogelijk units maken. Het lijkt me dan ook weer niet iets om elke dag te doen ;)

• TheJVH
Het is echt heel moeilijk om te winnen, dit omdat je evenveel units hebt. Je moet dus zorgen dat je je legers goed opstelt, en niet gewoon ''hop naar de vijand'', want dan wordt je keihard afgemaakt. Leuk voor even, als je geen uur hebt om een normaal potje te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
Een 2de account waarmee je als onbekende kan spelen, als je een beetje bekend / berucht begint te worden op GPGnet kan het handig zijn even als onbekende te spelen / oefenen of met een toernooi mee te doen natuurlijk. In dat laatste geval weet men niet van te voren wat voor speel stijl ze kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
vind de ai op normal veel moeilijker geworden. Dit lijkt mischien maar zo vanwege het feit dat Air veel krachtiger is geworden. Moet eerlijk bekennen dat ik al meerdere potjes verlore heb. De snelheid waarmee hun units pompe is nie bij te bene. Enigste wat werkt is snel naar t2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Idd, ze rushen nu heel erg met tech 1 en 2, ook vliegtuigen maken ze veel meer, vooral interceptors. Voorderest kan ik met een maat nog steeds makkelijk 2 Supreme's verslaan. Ben benieuwd of het met 2 vs 6 ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
De single player campaign is ook niet echt moeilijk op normal. Ben echter nog pas bij missie 3, halverwege dus.

Prettig is dat je vanaf missie 1 alle units uit vanilla Supcom tot je beschikking hebt (en een aantal FA units). Per missie krijg je steeds meer nieuwe units.
Ik kon dus de eerste missie al gelijk Fatboys en een Mavor maken. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Adlermann schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:23:
[...]

Daar is een hele discussie over geweest met de devs .het zou teveel werk zijn omdat te implementeren. De huidige engine ondersteunt het gewoon niet. Ze krijgen van THQ maar een x amount aan resources. Daar moeten ze het mee doen.
Kunnen ze dan niet een aantal resource fabricators bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Als ik nu Forged Alliance opstart, crasht hij na het THQ en Gas Powered Games filmpje. Ook als ik ze gewoon wegklik, crasht hij. Gewoon een Windows Vista foutmelding. Daarvoor werkte hij altijd feilloos :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Nog 2 DAGEN !

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeon21
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-07-2022
Zojuist bij de Dynabyte opgehaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755

m277755

leest meer dan hij typt

De dynabyte waar? Welke: FA alleen of gold? Hadden ze nog meer?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Waar waar??? Hebbûh!!!!

Ik ben hem vergeten te bestellen. :/ . Naja, dan haal ik hem wel bij de winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
* Gaat morgen toch ook maar even de dynabyte opzoeken.

Kunnen ze zich niet eens aan de release data houden.... Hoe duur was hij ?

I don't hate you, I nothing you

• siteslammer
rond de 33 euro.
als het goed is heeft dynabite de mijne verstuurd en moet ie vandaag in de bus liggen

www.bigclan.co.uk

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:16

BTU_Natas

Superior dutchie

Hey adler, is het wat dat FA? Ik weet nog niet of ik em ga kopen.

En met welke spec's draai jij het spel? Is het vlotter of is het nog trager geworden?

• Adlermann
BTU_Natas schreef op donderdag 22 november 2007 @ 14:07:
Hey adler, is het wat dat FA? Ik weet nog niet of ik em ga kopen.

En met welke spec's draai jij het spel? Is het vlotter of is het nog trager geworden?
Ja, FA is goed. Stuk beter dan vanilla. Draait ongeveer hetzelfde op mijn opteron 170 @2.5 ghz en 2 gig ram en een 1950 pro. Alleen kan hem voorlopig niet spelen, Mijn psu heeft boem gedaan...Dus ik heb nu tijdelijk een 230 watt psu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Heb m'n FA besteld bij Play.com (28 euro per stuk). Ze zijn al verzonden, dus hopelijk komen ze snel, heb er erg zin in! Volgend weekend komt m'n SupCom maat op bezoek voor een weekendje LANnen, en dan gaan we zeker ook FA spelen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755

m277755

leest meer dan hij typt

Ik heb hem vandaag gehaald bij de dynabyte in Enschede. Alle andere winkels in Enschede waar ik geweest ben (mediamarkt, free record shop, 2 gameshops, bart smit) hadden hem (nog) niet. Mijn exemplaar was de laatste in de dynabyte, dus als je in Enschede op zoek bent kan je misschien beter online bestellen (tenzij je nog een andere winkel weet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:08

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Moet em ook nog halen (kan wel een potje doen via Hamachi), :P nooit op GPGnet gespeeld moet er eens aan beginnen.. mijn nickname op GPGnet is SupremeSanta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Heeft iedereen een boekje dat grotendeels frans is (van Forged Alliance)? Daarnet gekocht bij de Gameplayer (oid) voor 37,50 ( :( ). Stuk duurder, maar het was de enige plek waar ze hem nog hadden.

EDIT: Is het niet tijd voor een nieuw topic O-) .

[ Voor 31% gewijzigd door TheJVH op 24-11-2007 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gekocht bij blahdvd.com voor €21.99+2.18=24,17EUR, blijkbaar al opgeslagen ondertussen.
Met postage kosten nog de goedkoopste.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2007 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Dat dual screen is trouwens echt gebugged, als ik hem opstart, krijg ik 2 schermen die grijs en zwart knipperen :/ . Afsluiten via Taakbeheer. Game gaat wel gewoon door (met 8800GTX).

EDIT: Heb het antwoord al... Maar nog niet van die Dual Screen Bug.

[ Voor 19% gewijzigd door TheJVH op 25-11-2007 16:43 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Killzone schreef op zondag 25 november 2007 @ 16:06:
Dat dual screen is trouwens echt gebugged, als ik hem opstart, krijg ik 2 schermen die grijs en zwart knipperen :/ . Afsluiten via Taakbeheer. Game gaat wel gewoon door (met 8800GTX).

EDIT: Heb het antwoord al... Maar nog niet van die Dual Screen Bug.
Dat is wel vreemd, want Rienzilla speelt ook met dual head op een nvidia kaart. Daar werkt het wel goed bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siteslammer
Ja mijn boekie is ook in het frans, heb al geklaagd bij SoS maar hij kon er weinig aan doen. meer iets vanuit THQ van wat ik begreep

www.bigclan.co.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Vanilla gebeurde dat met de kaart. Toen kon je een mailtje sturen naar THQ support en kreeg je een nieuwe opgestuurd. Wel slordig dat het weer gebeurt trouwens, iemand bij THQ mag zich wel eens achter de oren krabben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Boekje? ik heb alleen een lelijke folder (in het engels uiteraard:P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cixx
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09-2024
Ik heb gisteren de gold editie besteld bij GCShop voor 33,50 (http://www.gcshop.nl/product.php?id=5192).

Ik heb erg zin om het online te gaan spelen alleen vroeg ik me af of er nog 'sociale' spelregels waren.
Bij Generals: Zero Hour was het bijvoorbeeld zeer lame om met de superweapon general de aurora bombers te gebruiken omdat deze gewoon veels te sterk waren.

Heeft SupCom ook van dit soort 'regels'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
In ranked: alles behalve exploits. Overpowered units mogen gewoon. In ranked = alles doen om te winnen.

Bij custom games kun je het af spreken met de host.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siteslammer
Dus als je tegen adler speelt spreek je af dat ie geen air mag gebruiken :P

maar ja zoals adler zij elke unit mag in ranked anders zouden ze er niet in zitten

www.bigclan.co.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Dan rape ik iedereen met land. Ook prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Maar idd, in onze FFAs ben ik king of the sky. Als een echte eagle. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siteslammer
maar als nog wordt je gebillied na 70 minuten :P

Het was mijn tijd waard om de replay te bekijken

www.bigclan.co.uk

• Martin-S
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-03-2024
Sorry, verkeerde topic.

Error tijdens installatie. Verplaatst naar Problemen & Vragen

[SupCom] Feauture transfer error tijdens install

[ Voor 84% gewijzigd door Martin-S op 29-11-2007 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Yay, heh heh, gisteren eindelijk FA binnen gekregen (besteld bij Play.com). Helaas alleen nog maar tijd gehad om het te installeren, nog niet om te spelen. Maar dat komt helemaal goed.

Leuk introfilmpje trouwens, met die invasie van de Seraphim... Lekker dreigend! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMayan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 23:45
Ik vind het trouwens echt een stuk beter dan Vanilla, qua beeld, interface, units en geluid.
Bij Vanilla had ik een beetje een net-niet gevoel, maar nu lijkt alles echt te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Haay schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:23:
Yay, heh heh, gisteren eindelijk FA binnen gekregen (besteld bij Play.com). ..
Alleen FA of Gold Edition? Mijn Gold edition orderstatus is al 2 weken dagelijks processing of packing.

Toen ik SupCom bij ze had besteld duurde het uiteindelijk 3 weken voor ie binnen was en toen ook nog met franse handleiding. :/

Zit er serieus aan te denken de order te cancellen en te kappen met dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GmR
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:36

GmR

M411007 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:43:
[...]

Alleen FA of Gold Edition? Mijn Gold edition orderstatus is al 2 weken dagelijks processing of packing.

Toen ik SupCom bij ze had besteld duurde het uiteindelijk 3 weken voor ie binnen was en toen ook nog met franse handleiding. :/

Ik heb de derde de Gold Edition besteld en hij is de vijfde verstuurd...
Geen idee wat bij jou het probleem is, maar het is dus zeker niet normaal :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cixx
Wat houdt de gold edition eigenlijk in? Ik heb de gold edition besteld en kreeg vandaag gewoon twee losse DVD doosjes met de FA expasion in de ene, en de supcom aeon faction pack in de andere.

Hoort dit zo te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
cixx schreef op donderdag 06 december 2007 @ 20:12:
Wat houdt de gold edition eigenlijk in? Ik heb de gold edition besteld en kreeg vandaag gewoon twee losse DVD doosjes met de FA expasion in de ene, en de supcom aeon faction pack in de andere.

Hoort dit zo te zijn?
Ja, gold is supcom en fa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cixx
Ja dat wist ik wel maar ik dacht dat het een speciale box was ofzo, maar das is dus niet zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
M411007 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:43:

Ik had FA lost besteld bij Play. Op woensdagavond 21 november had ik 2 verzendberichtjes (had FA twee maal besteld). En deze week dus ontvangen.

Heb helaas nog steeds niet veel tijd gehad om het te spelen. Ben maar met de Campaign begonnen. Leuk dat je aan het begin mag kiezen van welke factie je je commander wil hebben. Heb zelf gekozen van Cybran. Fijn dat je meteen alles kunt bouwen wat je in vanilla SupCom al had! En als je dan meteen een leger Monkeylords bouwt kun je wel redelijk wat gescripte aanvalsgolven opvangen! >:) Drie Monkeylords vs. 1 Galactic Colossus doet het ook wel... ;)

Voor de mensen die FA al langer hebben... Speelt de Seraphim factie nou nog erg anders dan bv. Aeon of lijken die toch wel erg op elkaar qua speelstijl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Gister is dus eindelijk mijn Gold Edition verstuurd *O*
dus over een paar dagen kan ik eindelijk online met FA.

Heb wel al de campaign als UEF en Cybran gespeeld, maar dat is niet te vergelijken met online spelen. In de campaign ga ik gewoon zitten turtlen en maak het verder mooi af met experimentals.
Je kunt trouwens ook in de missies Seraphim engineers of fabrieken capturen en dan hun tech gebruiken.
Ik heb ook gehoord dat iemand via de console een Seraphim ACU gespawned had en zijn originele ACU opgeblazen had en toen de campaign als Seraphim heeft gespeeld. Zelf niet geprobeerd dus ik weet niet of hij dit elke missie opnieuw moest doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siteslammer
Dan heeft de persoon cheats gebruikt want daarmee kan je elke unit in de game spawnen.

en seraphim heeft wel wat van de Aeon weg maar heeft toch wel zijn eigen playstyle.
een upgrade seraphim ACU rocks early game, vraag maar aan adlerman

www.bigclan.co.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cixx
Ik kom er tot mijn spijt net achter dat mijn modem (Speedtouch 780 aka Experiabox) niet 100% compatible is met de multiplayer van SupCom.
Zoals hier eerder ook al werd gemeld in het topic werkt mijn modem met Symmetric NAT. Ik kan dus in 9 van de 10 gevallen niet met een andere persoon connecten in een server.

Heeft iemand hier misschien een oplossing voor? Ik baal er echt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
hmmm ik kom niet meer in GPGnet. wat is de laatste versie van supcom? elke keer dat ik inlog wordt er een update gedownload. maar als de download compleet is moet ik op OK klikken om GPGnet af te sluiten en de update te installeren, en dan crasht de update. ik heb nu 3269, welke versie is de laatste? dan probeer ik die update eens los van GPGnet te installeren, maar heb hem nog niet kunnen vinden (of is het alleen een GPGnet update en niet van supcom, hoe kom ik daar achter?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
3269 is de laatste patch van sup com. Ik denk dat je gpgnet aan het irriteren is. Staat wel een oplossing voor het probleem @ gpgnet forums

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Wow de laatste campaign missie is vet! Net even uitgespeeld met de UEF :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Byte_Me schreef op zondag 09 december 2007 @ 11:34:
hmmm ik kom niet meer in GPGnet. wat is de laatste versie van supcom? elke keer dat ik inlog wordt er een update gedownload. maar als de download compleet is moet ik op OK klikken om GPGnet af te sluiten en de update te installeren, en dan crasht de update. ik heb nu 3269, welke versie is de laatste? dan probeer ik die update eens los van GPGnet te installeren, maar heb hem nog niet kunnen vinden (of is het alleen een GPGnet update en niet van supcom, hoe kom ik daar achter?)
Als je vista hebt moet je gpgnet als administrator runnen, dat wil nog wel eens helpen.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 16:58
Heb zojuist weer eens begonnen met supcom maar nu met de forged aliance versie. Om maar meteen goed te beginnen gelijk skirmish op easy natuurlijk, maar wat is dat? Ik kan gewoon niet winnen van een easy?!?! Bij de niet uitbreiding gaat het allemaal lekker makkelijk, tegenstander blijft erg lang beneden 1000 punten zitten terwijl ik alles al level 2 heb ongeveer maar bij forged aliance gaan we op easy allebij tegelijk op. Na een half uur staat de vijand met boten voor de kust die mijn basis overhoop knallen en komt er elke keer een bomber langs die mijn commander binnen 5 schoten vernietigd heeft. Hoe kan dit? Zo easy is dit niet!

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cixx
Probeer de mass toevoer van de computer zo veel mogelijk te stoppen. Dus in plaats van gelijk upgraden naar tech 2 zul je eerst wat tech 1 units moeten maken die zijn mexes slopen.
Als hij geen mass heeft dan kan hij ook niks bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Soepstengel schreef op woensdag 12 december 2007 @ 17:06:
Heb zojuist weer eens begonnen met supcom maar nu met de forged aliance versie. Om maar meteen goed te beginnen gelijk skirmish op easy natuurlijk, maar wat is dat? Ik kan gewoon niet winnen van een easy?!?! Bij de niet uitbreiding gaat het allemaal lekker makkelijk, tegenstander blijft erg lang beneden 1000 punten zitten terwijl ik alles al level 2 heb ongeveer maar bij forged aliance gaan we op easy allebij tegelijk op. Na een half uur staat de vijand met boten voor de kust die mijn basis overhoop knallen en komt er elke keer een bomber langs die mijn commander binnen 5 schoten vernietigd heeft. Hoe kan dit? Zo easy is dit niet!
De ai is opnieuw gemaakt omdat chris taylor zeer teleurgesteld was. En easy is echt wel easy. Jij bent gewoon slechter dan easy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Adlermann schreef op woensdag 12 december 2007 @ 21:10:
[...]

De ai is opnieuw gemaakt omdat chris taylor zeer teleurgesteld was. En easy is echt wel easy. Jij bent gewoon slechter dan easy :)
Volgens mij is diffculty easy voor mensen die net beginnen met zo'n spel, zelfs complete nieuwkomers van dit genre, tenminste dat zie ik vaak voorbij komen bij andere games :P En ik heb zelfs nog wat ervaring met het vorige deel. Maar goed slechter dan easy, zou wel eens kunnen :P Maar als ik mijn strategie aanpas naar rushen dan win ik wel hoor, maar das niet leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Soepstengel schreef op woensdag 12 december 2007 @ 21:40:
[...]

Volgens mij is diffculty easy voor mensen die net beginnen met zo'n spel, zelfs complete nieuwkomers van dit genre, tenminste dat zie ik vaak voorbij komen bij andere games :P En ik heb zelfs nog wat ervaring met het vorige deel. Maar goed slechter dan easy, zou wel eens kunnen :P Maar als ik mijn strategie aanpas naar rushen dan win ik wel hoor, maar das niet leuk :)
FA is gemaakt om te rushen. Turtlen is bijna op geen enkele map meer een winnende strategy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Adlermann schreef op woensdag 12 december 2007 @ 21:53:
[...]

FA is gemaakt om te rushen. Turtlen is bijna op geen enkele map meer een winnende strategy
Nee ok maar is wel leuk om ff die nieuwe units te checken en een goede basis op te bouwen. Vindt rushen eigenlijk best saai, met een beetje pech laat je zo 3/4 van het spel liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Soepstengel schreef op woensdag 12 december 2007 @ 22:00:
[...]

Nee ok maar is wel leuk om ff die nieuwe units te checken en een goede basis op te bouwen. Vindt rushen eigenlijk best saai, met een beetje pech laat je zo 3/4 van het spel liggen...
Als je gelijkwaardig bent aan elkaar kom je alsnog in de hogere tech terecht. Dit is echt een newb argument :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op woensdag 12 december 2007 @ 22:08:
[...]

Als je gelijkwaardig bent aan elkaar kom je alsnog in de hogere tech terecht. Dit is echt een newb argument :)
Newb argument? Ik ervaar het anders ook zo; een even goede speler is zeldzaam. Als beiden spelers meteen druk op de ketel zetten wordt het spel vaak beslist voordat men naar tech 3 gaat hoor.

Misschien heb je te lang tegen top spelers gespeeld ;). Hoe dichter bij de top, de kleiner het verschil in niveau.

• GabberKooij
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 23:43:
[...]

Newb argument? Ik ervaar het anders ook zo; een even goede speler is zeldzaam. Als beiden spelers meteen druk op de ketel zetten wordt het spel vaak beslist voordat men naar tech 3 gaat hoor.

Misschien heb je te lang tegen top spelers gespeeld ;). Hoe dichter bij de top, de kleiner het verschil in niveau.
Hoe meer mensen ranked spelen hoe vaker dit gebeurd. Als je niet van rushen houd sta je wat lager op de ladder samen met mensen die er ook niet van houden....
Of je moet wel heel goed in verdedigen zijn natuurlijk :) maar dan kom je ook wel in de hogere tech levels.

Mijn ervaring met 'gelijke' spelers is ook dat de matches veel langer duren....

• Haay
Moet wel zeggen dat de Campaign een totaal andere speelstijl vereist dan Skirmish of multiplayer. Zo had ik in de eerste Campaign missie aan het eind 8 Monkeylords rondlopen (had er makkelijk nog meer kunnen hebben, maar dat was niet echt nodig), die dus ook eenvoudig gehakt maakten van alles wat er aan scripted events op me af kwam.

In Vanilla SupCom kon ik in een Skirmish zelfs met turtle gedrag nog vrij eenvoudig winnen van een supreme-AI, maar in FA werd ik in m'n eerste poging al snel de oren gewassen door een medium Seraphim AI :D . Uitdaging dus, ha ha! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:51
Heb 2 vraagjes.

In het vorige deel zag ik altijd de mass/energie bij de gebouwen, hoe krijg ik dit weer te zien. Kan het echt niet vinden.

En mijn map rechts is ook weg, deze krijg ik ook maar niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755

m277755

leest meer dan hij typt

Probeer eens rond the kijken bij deze knoppen:

Afbeeldingslocatie: http://www.imagehosting.com/out.php/i1456997_instellingen.jpg

De meest linker knop is voor instellingen van de kaart / minimap. De 3e van links is om mass en energy bij de gebouwen te laten zien

[ Voor 7% gewijzigd door m277755 op 16-12-2007 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:51
Bedankt!! Zat al zo erg te zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T020
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-08 20:30
hoi mensen
ik heb ff een vraagje: ik heb sinds een paar dagen forged alliance (dus niet de originele maar alleen de uitbreiding) en heb alk een aantal skirmish gedaan maar ik kan niet vinden waar ik die hele grote bots als fatboys, galactic colossus, monkeylord enz. kan bouwen 8)7
kan iemand mij vertellen waar dat dan kan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T020
Soepstengel schreef op woensdag 12 december 2007 @ 17:06:
had ik ook, dan moet je gwn eerst een paar potjes spelen met een allied computer en ongeveer nadoen wat hij doen en dan sta je na een paar potjes zelf binnen een half uur voor de kust met je boten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

T020 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 16:53:
hoi mensen
ik heb ff een vraagje: ik heb sinds een paar dagen forged alliance (dus niet de originele maar alleen de uitbreiding) en heb alk een aantal skirmish gedaan maar ik kan niet vinden waar ik die hele grote bots als fatboys, galactic colossus, monkeylord enz. kan bouwen 8)7
kan iemand mij vertellen waar dat dan kan? :?
Die dingen zijn "Tech 4". Je kan ze bouwen met T3 engineers of support command units. Het is het 4e icoontje direct onder het T3 icoontje.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T020
StarLite schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 17:24:
[...]

Die dingen zijn "Tech 4". Je kan ze bouwen met T3 engineers of support command units. Het is het 4e icoontje direct onder het T3 icoontje.
was er net zelf achter gekomen maar toch bedankt...meteen monkeylords bouwe voor het leven :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Vanavond weer een paar potjes SC:FA gedaan en ik moet zeggen dat het heerlijk speelt. Niet alleen is de balance verbeterd [imo] maar zelfs 3v3 en 4v4 potjes lopen gewoon soepel en vaak zonder performanceproblemen, blijkbaar is de netcode flink verbeterd (en hebben steeds meer mensen een dual core CPU :P).
Ik merk we dat het enorm lastig is om niet te overproducen, als je in het eerste half uur eenmaal op -50 mass staat zonder dat er een stapel mass extractors aan het bouwen/upgraden zijn, kan je het wel vergeten om boven aan de score lijst te komen. Dat was met het origineel al zo, maar met FA nog veel meer het geval, met name omdat de T1 mass fabs, T2 zijn geworden en ze minder opleveren voor meer stroom dan "vroeger".

Ik vind de nieuwe units ook tof, met name air is er stukken op vooruit gegaan, T1 gunships voor vroege minirushes op mass extractors op de wat grotere mappen is een stuk eenvoudiger nu :D

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Ik speel Supreme Commander sinds een paar weken, heb de eerste twee campaigns (uef / cybran) al uitgespeeld, halverwege de 3e. Vet spel imho :).

En in campaigns vind ik het grappig om wat te turtlen en gewoon lekker relaxt opbouwen, niet dat de AI er ooit maar doorheenkomt (op normal), maar ik vind het wel grappig. De eerste campaign heb ik wel een paar avonden aan het laatste level besteed, totale speelduur stond op 3 uur, maar heb een paar keer stukken opnieuw moeten doen. Tweede campaign was (in mijn ervaring) al makkelijker.

Maar ja, dan is mijn strategie ook hoofdzakelijk basis met goeie verdediging bouwen en dan gewoon een enorm leger bouwen.

En het mobiele snelvuurartilleriekanon is bijna niet leuk meer :+. Bijna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 13:41
Hey vraagje, kan je met de nieuwe uitbreidingset van supreme commander wel met de oude facties online? of alleen met de seraphim, groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
in ranked alleen met de nieuwe, custom games all factions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T020
StarLite schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 01:58:
als je in het eerste half uur eenmaal op -50 mass staat zonder dat er een stapel mass extractors aan het bouwen/upgraden zijn, kan je het wel vergeten om boven aan de score lijst te komen.
valt wel mee, als je gewoon meteen alle mex upgrade naar T2 is je balkje zo weer vol (bij mij tenminste :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 13:41
Weet iemand btw hoe je custom maps installeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Als het goed is moet je ze gewoon in je map ''Maps'' gooien. :)

Deze dus onder Vista met Forged Alliance:
C:\Program Files\THQ\Gas Powered Games\Supreme Commander - Forged Alliance\maps

Vanilla SupCom:
C:\Program Files\THQ\Gas Powered Games\Supreme Commander\maps

[ Voor 24% gewijzigd door TheJVH op 25-12-2007 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het weekend ook maar begonnen met FA, maar het valt me eigenlijk wat tegen. Vooral de campaign (ik speel niet veel multiplayer, dus voor mij is de campaign eigenlijk wel het belangrijkst)
Waar het verhaal van vanilla erg leuk was, vond ik het hier erg mager. Zeker het einde is gewoon slecht.
De balans in missies was ook ver te zoeken. In vanilla had je echt progressie; je kon halverwege de missie ineens meer bouwen, om beter te kunnen aanvallen e.d. In FA kan je vanaf het begin experimentals maken, en je *moet* ze ook maken. Want elke keer als de map uitbreid (en het is meestal maar gokken in welke richting) komen en een paar grote attack waves, meestal met experimentals van de tegenstander.
Hierdoor ben je meestal verplicht om een groot leger paraat te houden voordat je een tussenmissie volbrengt en te hopen dat ze ongeveer goed gepositioneerd zijn (en anders... laden maar weer)... wat niet echt leuk is.

Ik heb de campaign met de Cybrans gehaald, maar heb niet echt zin om het met de UEF en Aeon ook te doen (en het is ook jammer dat er geen missies van de Seraphim tussen zitten). Erg jammer dus, want ik vond de campaign van vanilla fantastisch.
Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste