De kracht van FA ligt ook in het online spelen. Multiplayer balance is behoorlijk goed (en anders dan single player balance).
Maandag supcom gekocht, vandaag eindelijk kunnen spelen. 
Eerst een missie of 2 gedaan, daarna een paar potjes skirmish. Net nog een, op Seton's clutch. ik een mooie defence lini gebouwd. Mooi een paar grote aanvallen mee tegen gehouden. Dacht dat het wel lekker ging. Komt er ineens zo'n flying fortres aan. Verder nooit op me lucht verdediging gelet of zo. Had wel een paar anti air turrets staan. (3) Mooi dan, een verdediging die ik in 2 uur had opgebouwd in 5 seconden vernield. * Borgoth was not amused.
Eerst een missie of 2 gedaan, daarna een paar potjes skirmish. Net nog een, op Seton's clutch. ik een mooie defence lini gebouwd. Mooi een paar grote aanvallen mee tegen gehouden. Dacht dat het wel lekker ging. Komt er ineens zo'n flying fortres aan. Verder nooit op me lucht verdediging gelet of zo. Had wel een paar anti air turrets staan. (3) Mooi dan, een verdediging die ik in 2 uur had opgebouwd in 5 seconden vernield. * Borgoth was not amused.

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!
lol 1e wat ik bouw na mn factories zijn een stuk of 3 air turrets en telkens als ik de eerste tech2 of 3 engineers heb ook weer nieuwe want die vliegtuigen blijven maar komen
... maarja ik heb forged FA miss doet de Al dan meer via de lucht
[ Voor 41% gewijzigd door T020 op 29-12-2007 19:25 ]
Ik zit nu in missie 5 (Mind Games) met Aeon, maar mijn basis is steeds na ~20min kreupel.
spoiler:
In de EUF en Cybran variant kwam vooral golf na golf aan tanks. Bij de Aeon komen na 10min de eerste golf bombers en om 20min golf na golf aan bombers and jesters gunships... Die bombers krijg ik - nadat zij hen eerste lading bommen gedropt hebben - wel neer, en die gunships gaan ook wel rap, maar het is vooral die snelle opeenvolging van aanvallen, waardoor ik de boel niet heel kan houden.
Als ik interceptors gebruik, dwalen deze veelal af, waar zij T3 fighter tegen komen....
Als ik AA turrets gebruik, hebben de bombers vrij spel, en de gunships vernielen ook nog te veel..
En als ik T1 AA tanks gebruik, zijn deze te zwak om de gunships van zich of te houden.. en kan ik niet genoeg tanks op de been brengen de T1 artillery tegen te houden, die weer mijn AA tanks slopen
Iemand nog een idee?
Het is wel mijn eerste campain missie waarbij ik een redelijk positieve balans kan houden
. (Geen -50 mass enzo
) Misschien dat dat die aanvallen triggert?
@edit: Ja dus.... Als ik een zwaar brakke queue heb met constant een negatief saldo, dan komen de aanvallen niet...
Zwaar irri. Ik wil juist een voorsprongetje kunnen pakken. Was juist stiekem wel trots op mijn steeds beter wordende buildqueue... Met constant negatief saldo kan ik langzaam wel een betere defensie neerzetten.
Als ik interceptors gebruik, dwalen deze veelal af, waar zij T3 fighter tegen komen....
Als ik AA turrets gebruik, hebben de bombers vrij spel, en de gunships vernielen ook nog te veel..
En als ik T1 AA tanks gebruik, zijn deze te zwak om de gunships van zich of te houden.. en kan ik niet genoeg tanks op de been brengen de T1 artillery tegen te houden, die weer mijn AA tanks slopen
Iemand nog een idee?
Het is wel mijn eerste campain missie waarbij ik een redelijk positieve balans kan houden
@edit: Ja dus.... Als ik een zwaar brakke queue heb met constant een negatief saldo, dan komen de aanvallen niet...
[ Voor 14% gewijzigd door BHR op 30-12-2007 22:56 ]
No amount of key presses will shut off the Random Bug Generator
Belangrijk is dat je zorgt voor een goede eco balans. en dan natuurlijk ook je zelf up techen.
als je teveel dingen te gelijk gaat upgraden/bouwen dan kom je wel dik in het - mass te zitten en dan gaat alles veel langzamer.
neem aan dat je dit al weet maar zeker in het begin laat een aantal engineers alles reclamen wat mogenlijk is dus bomen/stenen/opgeblazen gebouwen etc etc. dit kan je nl erg helpen om je mexen te upgraden van t1 naar t2>t3
Dit zou het dan mogenlijk moeten maken voor jezelf om een goede unit stroom opgang te krijgen.
aangezien je Aeon speelt is de restorer tech 3 aa Gunship erg sterk als je er een redelijk aantal van heb. ze ownen een monkeylord nl. dik en het zelfe geld voor tech 1/2 air
als je teveel dingen te gelijk gaat upgraden/bouwen dan kom je wel dik in het - mass te zitten en dan gaat alles veel langzamer.
neem aan dat je dit al weet maar zeker in het begin laat een aantal engineers alles reclamen wat mogenlijk is dus bomen/stenen/opgeblazen gebouwen etc etc. dit kan je nl erg helpen om je mexen te upgraden van t1 naar t2>t3
Dit zou het dan mogenlijk moeten maken voor jezelf om een goede unit stroom opgang te krijgen.
aangezien je Aeon speelt is de restorer tech 3 aa Gunship erg sterk als je er een redelijk aantal van heb. ze ownen een monkeylord nl. dik en het zelfe geld voor tech 1/2 air
www.bigclan.co.uk
Tja, probleem is dat ik T3 niet haal... Zodra ik na ~15 min in T2 zit, komt er om de 30sec bombers en gunships (T1, later T2). Ik heb er gewoon geen antwoord op, die dingen stagneren mijn hele economie... Ik blijf namelijk repareren (ook niet goedkoop) en kom niet meer toe aan verder ontwikkelen.
No amount of key presses will shut off the Random Bug Generator
je moet ervoor zorgen dat jij hem eerst aanvalt, ik heb de missie zelf nooit gedaan maar zelf doe ik anders altijd eerst een hele hoop engeneers maken terwijl de commander wat massextractors bouwt, dan 3 air turrets en 2 point defense (die houden ze als het goed is wel tegen) en dan wat T1 bombers die ik op zijn air factory afstuur, die kunnen hem dan wat vertragen en dan kan jij dus in de tussentijd je mass extractors en je factories upgraden naar T2 en en zootje tanks op hem afsturen en als je daarna alles naar T3 doet zit hij nog in T2 ofzo en dan nmog wat t3 air turrets en point defense en dan komt er niks meer door, dan bouw je gwn een hoop t3 units en win je met gemak
Ben zelf de FA Campaign aan het spelen als Cybran. De eerste 2 missies waren een eitje (in Normal mode) maar bij de 3e missie lukt het me niet om m'n basis van de grond te krijgen. Je begint dan met enkel je Commander, op een bergje met een helling omlaag ten noorden en zuiden van je, en een Seraphim basis ten westen van je.
Heb deze missie al een aantal keer geprobeerd, maar ik word gewoon telkens onder de voet gelopen door combinaties van land units en bombers! Het is me één keer gelukt om vol te houden tot m'n allie Cybran ergens in het noorden (buiten de map) een groepje T3 armored assault bots gaf die ik mocht inzetten, maar voordat die op hun bestemming aangekomen waren werd helaas toen m'n commander opgeblazen door T2 gunships waar ik geen verdediging meer tegen had.
Iemand tips hoe ik deze missie het beste kan aanpakken?
Heb deze missie al een aantal keer geprobeerd, maar ik word gewoon telkens onder de voet gelopen door combinaties van land units en bombers! Het is me één keer gelukt om vol te houden tot m'n allie Cybran ergens in het noorden (buiten de map) een groepje T3 armored assault bots gaf die ik mocht inzetten, maar voordat die op hun bestemming aangekomen waren werd helaas toen m'n commander opgeblazen door T2 gunships waar ik geen verdediging meer tegen had.
Tegen tech 1 air gebruik je het best tech 1 aa van je land factory. nl goedkoop en zeer goed tegen tech 1 air.
in het tech 2 tijdperk zijn Flaks erg goed om je zelf de beschermen . een paar flaks kunnen de meeste tech gunships/bombers well aan aangezien de AI nooit echt extreem grote groepen stuurt
anders moet je hier eens kijken staan nl. alle stats van de verschillende units. Dit kan nl. erg handing zijn
in het tech 2 tijdperk zijn Flaks erg goed om je zelf de beschermen . een paar flaks kunnen de meeste tech gunships/bombers well aan aangezien de AI nooit echt extreem grote groepen stuurt
anders moet je hier eens kijken staan nl. alle stats van de verschillende units. Dit kan nl. erg handing zijn
www.bigclan.co.uk
Je kunt hier heel snel Seraphim engineers capturen en hun technologie gebruiken. Zoals bij alle missies zijn ze redelijk makkelijk als je het eerste objective pas volbrengt nadat je een enorme economie gemaakt hebt met bijbehorende verdediging en experimentals.Haay schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 11:09:
Ben zelf de FA Campaign aan het spelen als Cybran. De eerste 2 missies waren een eitje (in Normal mode) maar bij de 3e missie lukt het me niet om m'n basis van de grond te krijgen. Je begint dan met enkel je Commander, op een bergje met een helling omlaag ten noorden en zuiden van je, en een Seraphim basis ten westen van je.
Als je het eerste objective te snel haalt, is het heel moeilijk de volgende aanval af te slaan.
Er staan bij deze missie heel veel gebouwen die je kunt opzuigen. De massa hiervan kun je gebruiken om je mexx te upgraden en verdediging te bouwen. Zodra je inkomen het toelaat, meer fabrieken maken en andere upgraden.
Statische verdediging is niet voldoende, zorg ook voor voldoende units om aanvallen te onderscheppen.
Verder is de hele missie scripted. De AI valt dus steeds op dezelfde plekken aan. Daar moet je dus je verdediging en units zetten.
single player is saai. Speel online zoals het hoort. Het spel is online veel beter dan offline.
Ik heb een limited edition Aeon faction pack, zit er een bonus UEF faction DVD in. Foutje, bedankt?
Ja. Maar volgens mij is het alleen maar de bedrukking van de dvd die gaar is. (btw, die bonus dvd's zijn toch nutteloos)
ach maar een klein foutje bij zowel bij mijn Supcom versie en bij mijn FA versie is de manual/poster in het frans.
en zo als Adler zegt idd online is veel beter dan offline
en zo als Adler zegt idd online is veel beter dan offline
www.bigclan.co.uk
Oh, maar ik limiteer mezelf niet tot alleen de Campaign hoor. Ik zie de Campaign als een extra om mezelf op een andere manier met SupCom/FA te vermaken. Soms is het ook gewoon leuk om eerst lekker te turtelen tot je een gigantisch onoverwinnelijk leger te hebben, en dan volkomen over de (scripted) AI te walsen!Adlermann schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 16:58:
single player is saai. Speel online zoals het hoort. Het spel is online veel beter dan offline.
Voor multiplayer potjes heb ik een vast SupCom maatje met wie ik samen speel. Nu zijn we allebei niet echt goed (hij wel beter dan ik), maar in vanilla SupCom konden we ons aardig verweren. Nu moeten we echter eerst weer ff oefenen om onze speelstijl aan FA aan te passen. Zo werden we onlangs nog volkomen vernederd door twee Adaptive AI's op een 10x10 map. Hij moest mij voortdurend komen helpen omdat ik m'n economie niet op orde kreeg, en daardoor kreeg hij ineens een nuke op z'n basis!
Je leert het spel niet door offline te spelen:) Alleen door online te gaan en dan een paar keer ingemaakt te worden. Analyseer de replay en kijk wat je fout deed. Improve
Ik heb net Supreme Commander aangeschaft, maar ik kom er nu niet helemaal uit welke patch ik nodig heb. Het is dus gewoon alleen het basis spel zonder uitbreidingen.
Moet ik gewoon patch 3255 hebben?
het makkelijkst is om gewoon gpgnet op te starten, dan wordt alles automatisch gepatched naar de nieuwste versieUltraR-pc schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 16:09:
Ik heb net Supreme Commander aangeschaft, maar ik kom er nu niet helemaal uit welke patch ik nodig heb. Het is dus gewoon alleen het basis spel zonder uitbreidingen.
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Eindelijk FA gekocht 
*schaam* Laatste tijd nogal veel TF2 gespeeld, maar heb wel weer zin in RTS
De FA beta beviel me erg goed en ook de replays van topspelers beloven een compleet andere game dan SupCom retail.
*schaam* Laatste tijd nogal veel TF2 gespeeld, maar heb wel weer zin in RTS
De FA beta beviel me erg goed en ook de replays van topspelers beloven een compleet andere game dan SupCom retail.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Nuttig advies, hij is al een half uur bezig met patchen, dat scheelt me een hoop werk.StarLite schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 16:14:
[...]
het makkelijkst is om gewoon gpgnet op te starten, dan wordt alles automatisch gepatched naar de nieuwste versie
Edit: hmm, nu doet hij helemaal niets meer. Telkens als ik GPGnet open verschijnt het inlogscherm heel even en verdwijnt dan weer. En als ik het spel wil starten komt er een foutmelding die zegt dat ik de system requirements moet controleren, maar daar voldoe ik ruimschoots aan (Dual Core 6750, 2 gig, 8800GTS, Windows Vista).
[ Voor 33% gewijzigd door UltraR-pc op 04-01-2008 17:04 ]
Probeer eens je game.pref te wissen.UltraR-pc schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 16:47:
[...]
Nuttig advies, hij is al een half uur bezig met patchen, dat scheelt me een hoop werk.
Edit: hmm, nu doet hij helemaal niets meer. Telkens als ik GPGnet open verschijnt het inlogscherm heel even en verdwijnt dan weer. En als ik het spel wil starten komt er een foutmelding die zegt dat ik de system requirements moet controleren, maar daar voldoe ik ruimschoots aan (Dual Core 6750, 2 gig, 8800GTS, Windows Vista).
Niks lukte meer, dus ik heb het spel maar opnieuw geinstalleerd en handmatig gepatched. Nu doet hij het perfect.
Ik heb de basis volgens mij aardig onder de knie nu. Er is alleen 1 ding dat ik niet voor elkaar krijg en wat ik ook niet in de handleiding kan vinden.
Stel: ik heb een groep interceptors met ctrl +1 groep 1 gemaakt, en een groep anti-air units met ctrl +2 groep 2.
Nu wil ik van groep 1 en groep 2 samen groep 3 maken. Dat lukt echter niet, ik krijg ze niet tegelijk geselecteerd, hoe krijg ik dat voor elkaar?
Ik heb de basis volgens mij aardig onder de knie nu. Er is alleen 1 ding dat ik niet voor elkaar krijg en wat ik ook niet in de handleiding kan vinden.
Stel: ik heb een groep interceptors met ctrl +1 groep 1 gemaakt, en een groep anti-air units met ctrl +2 groep 2.
Nu wil ik van groep 1 en groep 2 samen groep 3 maken. Dat lukt echter niet, ik krijg ze niet tegelijk geselecteerd, hoe krijg ik dat voor elkaar?
1+shift+2 ctrl+3
[ Voor 23% gewijzigd door T020 op 06-01-2008 12:48 ]
T020 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 12:47:
1+shift+2 ctrl+3
Hoe verwijder je een structure build opdracht uit de queue? In TA kon je gewoon nog een keer klikken en dan was de opdracht weg, in SC gaat dat niet.
Maar als ik 20 power generators queue, staat er toch maar een icoon?FaTaLeKe schreef op zondag 06 januari 2008 @ 16:33:
rechtermuisknop op het icoontje dat je weg wilt
je verwijderd dacht ik de laatste als je met rechtermuisknop op drukt, als je shift in houd verwijder je de laatste 5Olaf van der Spek schreef op zondag 06 januari 2008 @ 16:49:
[...]
Maar als ik 20 power generators queue, staat er toch maar een icoon?
CTRL+SHIFT+Rechter muisknop op de generator die je wilt weghalen. (gewoon op de map, niet in de GUI)Olaf van der Spek schreef op zondag 06 januari 2008 @ 16:49:
[...]
Maar als ik 20 power generators queue, staat er toch maar een icoon?
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Shift werkt bij mij ook alleen bij het toevoegen, niet bij het verwijderen. En als ik niet de laatste structure in de queue wil verwijderen?FaTaLeKe schreef op zondag 06 januari 2008 @ 17:05:
[...]
je verwijderd dacht ik de laatste als je met rechtermuisknop op drukt, als je shift in houd verwijder je de laatste 5
Bij units maakt het natuurlijk niks uit, maar bij structures wel.
alt+shift+click op het gebouw
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
stel dat je een hele lijn hebt gemaakt en je wilt de middelste er uit, dan shift+ctrl klik je op de middelste, dan gaat die uit de queu.
kortom, op de groene outlining die je maakt als je een gebouw neer zet.
staat volgens mij ook in de manual
kortom, op de groene outlining die je maakt als je een gebouw neer zet.
staat volgens mij ook in de manual
Battle.net Spud#2543
Dat lukt dus idd, maar hoe verwijder je een groep onder een sneltoets.T020 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 12:47:
1+shift+2 ctrl+3
Dus bijv. bommenwerpers zijn groep 5, maar ik wil een groep anti air units als groep 5, hoe "dé-groepeer" ik de bommenwerpers dan?
Alt-Shift, Shift-Control, kunnen jullie het eens worden? Het is niet zo simpel als in TA in ieder geval.
Het enigste dat ik weet is dat als je met rechtermuisknop op het icoontje in je GUI klikt hij verdwijnt MITS er meerdere zijn dan verwijderd hij de laatste van dat icoontje, dus bijv 10 powerplants en jij klikt er met je rechtermuis op dan verdwijnt de laatst, houd je shift in dan verwijder je er 5 van de 10 net zoals bij units maken je er zo 5 in de que kan plaatsen.Olaf van der Spek schreef op zondag 06 januari 2008 @ 17:29:
Alt-Shift, Shift-Control, kunnen jullie het eens worden? Het is niet zo simpel als in TA in ieder geval.
In de build queue kun je de laatste 5 orders (ook gebouwen) verwijderen door shift right click.
Move orders etc kun je verwijderen door shift alt right click.
Move orders etc kun je verwijderen door shift alt right click.
Dat werkt dus niet bij mij. Is dat pas later toegevoegd?T020 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 12:47:
1+shift+2 ctrl+3
nou.. gwn de anti air units selecteren en ctrl+5 drukken. de andere groep word dan overschrevenUltraR-pc schreef op zondag 06 januari 2008 @ 17:29:
[...]
Dat lukt dus idd, maar hoe verwijder je een groep onder een sneltoets.
Dus bijv. bommenwerpers zijn groep 5, maar ik wil een groep anti air units als groep 5, hoe "dé-groepeer" ik de bommenwerpers dan?
"dé-groeperen" kan en hoeft dus niet (tenminste...weet niet of het kan maar ik heb het nog nooit nodig gehad
ik weet niet..bij mij heeft het altijd gewerkt maar jah ik heb het spel nog niet zo langOlaf van der Spek schreef op zondag 06 januari 2008 @ 18:54:
[...]
Dat werkt dus niet bij mij. Is dat pas later toegevoegd?

misschien heb je een oude versie?
eh dan heb ik ook nog een vraagje als het mag
over het geluid in FA
eerst had ik gewoon geluid maar sinds een tijdje niet meer:
Ik krijg nu alleen maar geluid als ik op zijn verst inzoom en soms helemaal geen geluid meer.
In windows heb ik wel gewoon geluid en in de options van supcom staat alles gewoon op 100%
Ik heb het geprobeerd met koptelefoon en dat werkt wel goed, alleen op mijn surround setje werkt het dus niet.
Nog een toevoeging (ik denk niet dat het hier veel bij helpt maar ik vermeld het toch maar): 3 van de 5 speakers van mijn surround set werken niet om een reden die ik nog steeds niet weet, dus normaal draait hij op 2 speakers en een subwoofer. dit werkt in alle spellen, alleen nu dus niet meer in supcom.
Heeft iemand anders dit probleem ook of weet iemand hoe ik dit op kan lossen
Ik krijg nu alleen maar geluid als ik op zijn verst inzoom en soms helemaal geen geluid meer.
In windows heb ik wel gewoon geluid en in de options van supcom staat alles gewoon op 100%
Ik heb het geprobeerd met koptelefoon en dat werkt wel goed, alleen op mijn surround setje werkt het dus niet.
Nog een toevoeging (ik denk niet dat het hier veel bij helpt maar ik vermeld het toch maar): 3 van de 5 speakers van mijn surround set werken niet om een reden die ik nog steeds niet weet, dus normaal draait hij op 2 speakers en een subwoofer. dit werkt in alle spellen, alleen nu dus niet meer in supcom.
Ja, maar dan blijft het plaatje van de oude units, in dit geval dus de bommenwerpers, staan bij die groep. Dat werkt dus bijzonder verwarrend, vandaar.T020 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 19:31:
[...]
nou.. gwn de anti air units selecteren en ctrl+5 drukken. de andere groep word dan overschreven
"dé-groeperen" kan en hoeft dus niet (tenminste...weet niet of het kan maar ik heb het nog nooit nodig gehad)
Je drukt toch niet alle drie de toetsen tegelijk in he?Olaf van der Spek schreef op zondag 06 januari 2008 @ 18:54:
[...]
Dat werkt dus niet bij mij. Is dat pas later toegevoegd?
Wat je moet doen:
- je drukt op 1 (selecteer groep 1)
- laat 1 weer los
- hou shift ingedrukt(= units toevoegen) en druk op 2
- nu heb je beide groepen in je selectie, dus doe je ctrl+3
probeer het?Olaf van der Spek schreef op zondag 06 januari 2008 @ 17:29:
en als je een groep weg wil hebben selecteer je niets en druk je ctrl en groepnummer (wat je weg wil hebben)
Battle.net Spud#2543
Nee, natuurlijk niet. Shift 2 werkt gewoon niet, er gebeurd niks en groep 1 blijft geselecteerd.MadMarky schreef op zondag 06 januari 2008 @ 20:06:
[...]
Je drukt toch niet alle drie de toetsen tegelijk in he?
Wat je moet doen:
- je drukt op 1 (selecteer groep 1)
- laat 1 weer los
- hou shift ingedrukt(= units toevoegen) en druk op 2
ow daar heb ik geen last van, bij mij verandert het icoontje wel gewoonUltraR-pc schreef op zondag 06 januari 2008 @ 19:54:
[...]
Ja, maar dan blijft het plaatje van de oude units, in dit geval dus de bommenwerpers, staan bij die groep. Dat werkt dus bijzonder verwarrend, vandaar.
maar eerlijk gezegd kijk ik daar nooit naar
Dat probleem heb ik met mijn set ook. Naar mijn ervaring werkt supcom (FA) niet met 5.1. Mijn set kan ik gewoon instellen op double stereo en dan werkt het prima.T020 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 19:41:
eh dan heb ik ook nog een vraagje als het magover het geluid in FA
dat dacht ik dus ook maar op stereo doet hij het ook nietD-Raven schreef op maandag 07 januari 2008 @ 12:14:
[...]
Dat probleem heb ik met mijn set ook. Naar mijn ervaring werkt supcom (FA) niet met 5.1. Mijn set kan ik gewoon instellen op double stereo en dan werkt het prima.
heb gisteravond met me broer het setje gefixt dus nu draai ik gewoon weer op 5.1
meteen getest natuurlijk op supcom en blijkt dus dat als ik de stekker uit de versterker in de 3 verschillende uitgangen achter in mn pc steek dat er dan bij de ene achtergrondgeluid, bij een andere geluid van als je een unit selecteert, en bij de laatste de pang-pang-geluiden komt.
5.1 zou dus alleen kunnen werken als je je mobo of geluidskaart als versterker laat dienen, dus eigenlijk zou ik speakers met tulp-uitgang moeten hebben
niks aan te doen dus voor mij vrees ik dus voortaan moet ik maar gwn met een koptelefoon spelen
Verwijderd
Supreme commander, nog steeds vol lof. Erg fijn blijft het na al die 'jaren' Totalanni te hebben gespeeld, de "good 'oll" sfeer weer op het scherm te hebben.
Het enige wat ik eigenlijk wel een beetje mis, en wilde eigenlijk weten of meerdere gebruikers dit ervaren, is een airbourne constuction vehicle. Dit waren echt mijn grootste favo's. Maar wellicht zitten ze in de expansion (die ik nog niet aangeschaft heb) of zijn die units te downen. Voor de rest: Geen seconde spijt van gehad
Het enige wat ik eigenlijk wel een beetje mis, en wilde eigenlijk weten of meerdere gebruikers dit ervaren, is een airbourne constuction vehicle. Dit waren echt mijn grootste favo's. Maar wellicht zitten ze in de expansion (die ik nog niet aangeschaft heb) of zijn die units te downen. Voor de rest: Geen seconde spijt van gehad
die mis ik ook enormVerwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 02:23:
Supreme commander, nog steeds vol lof. Erg fijn blijft het na al die 'jaren' Totalanni te hebben gespeeld, de "good 'oll" sfeer weer op het scherm te hebben.
de stats waren wel slecht in TA (weinig hp, trage buildrate), maar om patrols te maken die de hele zooi repareert maakte alles goed imo.
ze zitten niet in de expansion.
hopelijk dat ze nog wel een keer komen though
vind zowiezo de diversiteit van de build dingen ERG slecht (lees, die is er niet...) tech 1 tot 3 ziet er bijna het zelfde uit, alleen zit extra straal-kanon-dinges bij. Bij TA waren ze ook echt verschillend
Battle.net Spud#2543
Als je 200 advanced air cons had was je BB in no-time af hoorTepelStreeltje schreef op zondag 13 januari 2008 @ 12:28:
[...]
die mis ik ook enorm
de stats waren wel slecht in TA (weinig hp, trage buildrate), maar om patrols te maken die de hele zooi repareert maakte alles goed imo.
Grote voordeel was dat je echt overal kon bouwen, ook al kon er geen engineer komen.
Ik vind die nieuwe bouw-gebouwtjes echt zooo vet, soort statische FARKS
\o/
kheb de uitbreiding nog nietStarLite schreef op zondag 13 januari 2008 @ 15:14:
[...]
Als je 200 advanced air cons had was je BB in no-time af hoor![]()
Grote voordeel was dat je echt overal kon bouwen, ook al kon er geen engineer komen.
Ik vind die nieuwe bouw-gebouwtjes echt zooo vet, soort statische FARKS
en 200 adv.air.con.veh's beetje veel van het goeie
enige probleem was altijd die masale waves met hawks enzo, mjah, dan waren die paar dooie bouwertjes niet je grootste zorgen
opzich kan je nu ook al overal bouwen, je moet er alleen ff naar toe lopen met je commie
Farkies waren ook altijd ERG fijn. meestal de reden waarom ik Core koos (en omdat niemand anders het deed
Battle.net Spud#2543
Verwijderd
Ge-Wel-Dig! de lol die ik heb gehad door met een Über zwerm van die "air-cons" de enemy base te omsluiten met afweergeschut en andersoortige ongein. Heer-Lijk! HahaStarLite schreef op zondag 13 januari 2008 @ 15:14:
Er is vast wel iemand in "Vast Modcountry" die zo'n ding in elkaar kan frutselenTepelStreeltje schreef op zondag 13 januari 2008 @ 12:28:
ze zitten niet in de expansion.
hopelijk dat ze nog wel een keer komen though
Denk dat ik toch maar eens ga shoppen voor de expansion, ben eigenlijk wel benieuwd.
Ach, in SupCom en SC-FA bouw je gewoon een T2 dropship, stopt er enkele T3 engineers (of SCU's) in, vliegt die naar een paar afgelegen plaatsen waar je sub-bases wilt bouwen, en hop, in no-time staat daar ook shit van jou op de vijand te paffen! 
Ik moet trouwens zeggen dat de T2 missile launchers in FA stukken krachtiger zijn dan in vanila SupCom. In vanila SupCom bouwde ik die dingen nooit, maar in FA is een batterijtje van die launchers een redelijk effectief wapen voor de middellange afstand! Moet er natuurlijk geen missile defense staan, maar dat is natuurlijk altijd zo.
Gisteren overigens met een kennis een potje vanilla SupCom gedaan. Wij 2 samen tegen 2 Tech-AI's. (hij heeft SupCom pas sinds kort, dus nog niet zo geoefend). Maar ik merkte wel dat m'n ervaring met FA m'n speelstijl dusdanig heeft verbeterd dat ik probleemloos over beide AI's heen wandelde! Toch wel prettig dat je dan ziet dat je echt beter aan het worden bent. Haalt het natuurlijk lang niet bij bepaalde RTS-cracks hier, maar verschil moet er tenslotte wezen he.
Ik moet trouwens zeggen dat de T2 missile launchers in FA stukken krachtiger zijn dan in vanila SupCom. In vanila SupCom bouwde ik die dingen nooit, maar in FA is een batterijtje van die launchers een redelijk effectief wapen voor de middellange afstand! Moet er natuurlijk geen missile defense staan, maar dat is natuurlijk altijd zo.
Gisteren overigens met een kennis een potje vanilla SupCom gedaan. Wij 2 samen tegen 2 Tech-AI's. (hij heeft SupCom pas sinds kort, dus nog niet zo geoefend). Maar ik merkte wel dat m'n ervaring met FA m'n speelstijl dusdanig heeft verbeterd dat ik probleemloos over beide AI's heen wandelde! Toch wel prettig dat je dan ziet dat je echt beter aan het worden bent. Haalt het natuurlijk lang niet bij bepaalde RTS-cracks hier, maar verschil moet er tenslotte wezen he.
[ Voor 61% gewijzigd door Haay op 14-01-2008 12:06 ]
als uef kan je 2 vliegende engineers bouwen op je commander.
Verwijderd
Je bedoeld hiermee de Standaard upgrade voor je command unit neem ik aan?Adlermann schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:29:
als uef kan je 2 vliegende engineers bouwen op je commander.
FARK is van Arm, niet van CoreTepelStreeltje schreef op zondag 13 januari 2008 @ 15:35:
[...]
..
Farkies waren ook altijd ERG fijn. meestal de reden waarom ik Core koos (en omdat niemand anders het deed)
Bijna niemand speelt Core vanwege de Flash, FARK en Hawk.
Er is een TA (OTA v3.1) mod in de maak waar natuurlijk de air cons in zitten.
ps. hoeveel posts mag een topic hebben voor er een nieuw deel moet komen?
Ik vond het altijd wel cool om Core te spelen, en dan een Krogoth bouwen, heh hehM411007 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:01:
Oké, daar kom je niet aan toe met een menselijke tegenstander, maar tegen een A.I. was dat leuk
Verwijderd
Sweet!M411007 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:01:
Er is een TA (OTA v3.1) mod in de maak waar natuurlijk de air cons in zitten.
Volgensmij is het wel tijd voor een nieuwe.M411007 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:01:
hmm...M411007 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:01:
[...]
FARK is van Arm, niet van Core![]()
Er is een TA (OTA v3.1) mod in de maak waar natuurlijk de air cons in zitten.![]()
dan was het die kragoth gantry
topic is eigenlijk 1000 posts, maar luisterd niet meer zo nauw. die 1000 was ooit omdat het anders de layout verneukte, maar das niet meer het geval.
dus als iemand een pro startpost kan/wil/gaat maken moettie dat doen ^^
Battle.net Spud#2543
Ik heb ff een vraagje over de laatste missie FA van de UEF:
spoiler:
Hoe krijg ik die megalith van mijn basis naar het mainframe? Ik kan het beest niet selecteren dus ook niet besturen.
Ik heb alles en iederen al uitgeroeid, maar ik kan dat beest niet bewegen. Ik weet wel dat die ene kerel er iets over heeft gezegd, maar toen heb ik niet geluisterd omdat ik mijn basis aan het verdedigen was. Beetje hulp is dus welkom
edit: Ben er inmiddels achter dat je het command signal moet gebruiken. Maar waar vind ik dat? Ik heb wel het move/assist/attack signal gevonden, maar als ik die gebruik luistert ie nog niet
Ik heb alles en iederen al uitgeroeid, maar ik kan dat beest niet bewegen. Ik weet wel dat die ene kerel er iets over heeft gezegd, maar toen heb ik niet geluisterd omdat ik mijn basis aan het verdedigen was. Beetje hulp is dus welkom
edit: Ben er inmiddels achter dat je het command signal moet gebruiken. Maar waar vind ik dat? Ik heb wel het move/assist/attack signal gevonden, maar als ik die gebruik luistert ie nog niet
[ Voor 18% gewijzigd door Gurneyhck op 22-01-2008 19:16 ]
Er staat een knopje ergens bij je objectives, daar kan je op drukken en een soort van beacon neer zetten... daar gaat hij heen.
Thx het is inmiddels gelukt. Best behoorlijk lomp van mezelf!Zjosh schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 20:08:
Er staat een knopje ergens bij je objectives, daar kan je op drukken en een soort van beacon neer zetten... daar gaat hij heen.

Argh, oude savegames werken niet meer na een patch. 
Ik had het moeten weten.
Ik had het moeten weten.
ah als ik hem nou instel op stereo doet hij het wel weerD-Raven schreef op maandag 07 januari 2008 @ 12:14:
[...]
Dat probleem heb ik met mijn set ook. Naar mijn ervaring werkt supcom (FA) niet met 5.1. Mijn set kan ik gewoon instellen op double stereo en dan werkt het prima.
lkkr dom van mij had bij stereo virtual surround aan
Hoe selecteer ik alle idle engineers? In TA selecteer ik alle engineers en doe dan shift-assist. Maar in SC stoppen de engineers met de vorige assist actie als ze een factory aan het assisteren waren.
En is er een optie idle engineers automatisch beschadigde gebouwen te laten repareren (zonder ze op patrol te zetten)?
En is er een optie idle engineers automatisch beschadigde gebouwen te laten repareren (zonder ze op patrol te zetten)?
[ Voor 23% gewijzigd door Olaf van der Spek op 04-02-2008 16:01 ]
Doe een assist op de grond. Ze zullen dan alles in de buurt helpen; gebouwen repareren, nieuwe gebouwen helpen maken, fabrieken assisten, ACU upgrade helpen etc.Olaf van der Spek schreef op maandag 04 februari 2008 @ 15:59:
...
onder je Commander in het avatar rijtje (rechtsboven) dubbelklikken op het idle engineers plaatjeOlaf van der Spek schreef op maandag 04 februari 2008 @ 15:59:
Hoe selecteer ik alle idle engineers? In TA selecteer ik alle engineers en doe dan shift-assist. Maar in SC stoppen de engineers met de vorige assist actie als ze een factory aan het assisteren waren.
Is er ook iets mogelijk om de engineers op te laten zuigen (bomen oid), maar dan geen patrol. Het probleem is namelijk, wanneer ze alles op hebben gezogen, dat ze alleen nog maar rondjes rijden, dat 's zonde! Ik heb ooit in een replay weleens zoiets gezien, maar nog zelf gefixt....
Dan selecteer je een idle engineer, ik wil alle idle engineers (in een keer) selecteren.T020 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 16:49:
onder je Commander in het avatar rijtje (rechtsboven) dubbelklikken op het idle engineers plaatje
Dubbelklik.Olaf van der Spek schreef op maandag 04 februari 2008 @ 17:05:
[...]
Dan selecteer je een idle engineer, ik wil alle idle engineers (in een keer) selecteren.
Geef ze een attack move (alt right click)Killzone schreef op maandag 04 februari 2008 @ 17:03:
Is er ook iets mogelijk om de engineers op te laten zuigen (bomen oid), maar dan geen patrol. Het probleem is namelijk, wanneer ze alles op hebben gezogen, dat ze alleen nog maar rondjes rijden, dat 's zonde! Ik heb ooit in een replay weleens zoiets gezien, maar nog zelf gefixt....
Wil ik net FA gaan installeren, zie ik dat er geen serial op de achterkant van de handleiding staat. Komt dit vaker voor?
Dat de handleiding frans is, is tot daar aan toe...
Update:
Ah, iets te snel geweest, gelukkig zit er een sticker in de DVD hoes met het serial.
Update:
Ah, iets te snel geweest, gelukkig zit er een sticker in de DVD hoes met het serial.
[ Voor 21% gewijzigd door Olaf van der Spek op 04-02-2008 19:58 ]
das lulligOlaf van der Spek schreef op maandag 04 februari 2008 @ 19:54:
Wil ik net FA gaan installeren, zie ik dat er geen serial op de achterkant van de handleiding staat. Komt dit vaker voor?
en om alle engineers te selecteren DUBBELKLIK op de avatar
Moet je alleen oppassen met het dubbelklikken van de idle engineers en ze dan een assist opdracht geven. Als je een idle engineer in een 2e basis hebt, dan geeft je hem daarmee impliciet opdracht van je 2e basis naar je 1ste basis te lopen om met de andere engineers te gaan helpen...
Ik dacht dat CTRL + . de toetsencombinatie was om alle engineers op het scherm te selecteren, dus als je inzoomt op een groepje van 10 engineers, zal je alleen die 10 selecteren. Erg handig!
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Ja, maar is dat te combineren met idle engineers (dus alle idle engineers op je scherm)?KhaZ schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 12:28:
Ik dacht dat CTRL + . de toetsencombinatie was om alle engineers op het scherm te selecteren, dus als je inzoomt op een groepje van 10 engineers, zal je alleen die 10 selecteren. Erg handig!
Om alle engi's te selecteren in je beeld kan je ook dubbel linker klik doen, stuk sneller
.
Op het icon rechtsboven? Dan heb je toch ook alle engineers niet in je beeld?Killzone schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 19:17:
Om alle engi's te selecteren in je beeld kan je ook dubbel linker klik doen, stuk sneller.
dubbel klik op elke willekeurige unit, geeft alle units VAN DAT SOORT.
dus niet t1 en t2 en t3 engineers.
der zijn ook toetsencombies, zie je manual zou ik zeggen
icon rechts in beeld geeft de idle aan, van alle techs, waar ook op de map.
Battle.net Spud#2543
Je hebt zelfs een icoontje per Tech (iig in SC:FA, maar volgens mij ook in de orginele).TepelStreeltje schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 13:19:
dubbel klik op elke willekeurige unit, geeft alle units VAN DAT SOORT.
\o/
miss rare vraag maar hoeveel engi's hebben jullie wel niet dat jullie zoveel moeite doen om ze te selecteren?!?!
ik heb er meestal stuk of 15 -20 rondlopen dus niks geen icoontjes nodig selecteer gwn de engi zelf
ik heb er meestal stuk of 15 -20 rondlopen dus niks geen icoontjes nodig selecteer gwn de engi zelf

[ Voor 19% gewijzigd door T020 op 06-02-2008 17:46 ]
Ook zoiets, of 20 - 40. Ik ben gewoon lui.T020 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 17:45:
Hangt er vanaf hoe lang de game duurt. Als de game wat langer duurt zo rond de 60-70.T020 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 17:45:
miss rare vraag maar hoeveel engi's hebben jullie wel niet dat jullie zoveel moeite doen om ze te selecteren?!?!
merkte het ook net, je kan dat idle schermpje uitschuiven, zodat je ze per tech kan selecteren.StarLite schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 16:00:
[...]
Je hebt zelfs een icoontje per Tech (iig in SC:FA, maar volgens mij ook in de orginele).
Battle.net Spud#2543
Heb het spel van de week gekocht. Las zoveel positieve dingen dat idee kreeg dat was miste als ik het spel links zou laten liggen.
Nu zit ik echter met een probleem. Ik heb geen geluid, helemaal niks. Het geluid werkt in Windows enzovoorts gewoon goed. Heb het spel al geupdate naar de laatste versie.
Nu zit ik echter met een probleem. Ik heb geen geluid, helemaal niks. Het geluid werkt in Windows enzovoorts gewoon goed. Heb het spel al geupdate naar de laatste versie.
als je 5.1 hebt. probeer dat eens uit te zetten. en gewoon in stereo te draaien
Ik draai in stereo. Maak via SPDIF verbinding naar een externe decoded (home cinema setje) maar die accepteerd alleen 2-kanaals geluid. In alle andere games werkt het vlekkeloos ook, alleen geluid is niet geweldig.
Er komt nog een keer een XtremeGamer + G51 of Z-5500.
Draai je toevallig Windows Vista en heb je on-board sound? Een kennis van mij draaide SupCom probleemloos onder WinXP, maar toen z'n vader een nieuwe PC kocht met daarop Windows Vista en hij SupCom daarop installeerde had hij ineens geen geluid meer in SupCom. Terwijl hij wel gewoon geluid heeft in bv. BF2 onder Vista.Woodsy schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 15:58:
Ik draai in stereo. Maak via SPDIF verbinding naar een externe decoded (home cinema setje) maar die accepteerd alleen 2-kanaals geluid. In alle andere games werkt het vlekkeloos ook, alleen geluid is niet geweldig.
Hij heeft THQ support hierover ge-emailed die bevestigden dat er met sommige on-board geluidschips i.c.m. Vista geen geluid is in SupCom. THQ suggereerde hem om OF de game terug te brengen voor een refund, OF een losse geluidskaart aan te schaffen. Niet echt een antwoord dat je wilt horen, maar goed...
Of je installeert een dual bootje met XP voor de échte games
Na dit weekend flink gereld te hebben in supcom (24+ uurtjes speeltijd er bij) een vraag over de build templates, iemand die een modje/addon heeft om deze te kunnen draaien ?? Nogal vervelend als de ingang van je defensieve linie ineens andersom zou moeten staan...
Na dit weekend flink gereld te hebben in supcom (24+ uurtjes speeltijd er bij) een vraag over de build templates, iemand die een modje/addon heeft om deze te kunnen draaien ?? Nogal vervelend als de ingang van je defensieve linie ineens andersom zou moeten staan...
Deze plek is te koop.
Ik zou daarvoor eens kijken in the vault (op gpgnet), daar staan voldoende mods.Of zoek op de UI mod voor FA. Misschien dat daar ook wat bij zit.
Nou ik draai inderdaad Windows Vista, dat word dus maar terugbrengen naar de winkel dan.
Jammer, leek me wel een goed spel maar geen geen OS opnieuw installeren voor alleen 1 game.
Jammer, leek me wel een goed spel maar geen geen OS opnieuw installeren voor alleen 1 game.
Even net iets anders, namelijk een vraag
,
specs:
q6600 @ 2.4Ghz
EVGA GeForce 8800 GT SC edition
P5KC mobo
4 Gb RAM, OCZ pc6400
Vista 64 bit.
Eigenlijk draait het spel wel aardig, rond de 30 fps over het algemeen.
Maar, zodra ik meer dan 50 units op mijn scherm heb, dropt mijn fps naar 15. Als ik dan in taakbeheer kijk, gebruikt hij maar één core. Is hier misschien een fix voor? (ik heb d'r wel al een gevonden, 'core optimizer', maar volgens mij werkt 'ie niet. Zou iemand mij misschien een link kunnen geven, of meer informatie
alvast bedankt
specs:
q6600 @ 2.4Ghz
P5KC mobo
4 Gb RAM, OCZ pc6400
Vista 64 bit.
Maar, zodra ik meer dan 50 units op mijn scherm heb, dropt mijn fps naar 15. Als ik dan in taakbeheer kijk, gebruikt hij maar één core. Is hier misschien een fix voor? (ik heb d'r wel al een gevonden, 'core optimizer', maar volgens mij werkt 'ie niet. Zou iemand mij misschien een link kunnen geven, of meer informatie
alvast bedankt
Ik heb bij mij er ook last van, zon 2 minuten in de game wordt hij echt MEGA traag, 5 fps ofzo. En dan na een paar seconden zit hij weer op 30 a 40, en dan is er niets meer aan de hand. Heb ook geen idee hoe het kan.
wat voor specs heb jij? of, heb je er wat aangedaan, of was het gewoon zo
Ik heb een C2D 6400 + 7900gt + 2gig geheugen. En het was gewoon zo
Ben wel benieuwd naar de oplossing voor het probleem
Het vreemde is ook nog, ik heb nu dus een core optimizer, maar dan gebruikt FA mijn processor gewoon niet volledig, terwijl fps wel blijft hangen rond de 10, naja dan maar crysis
En hoe bekijk je dit in taakbeheer? Laat je taakbeheer op de achtergrond draaien? Als je het spel minimaliseerd schiet het spel automatisch terug naar 1 core. Laat taakbeheer op de achtergrond draaien en bekijk vervolgens de grafieken. Dan zul je zien dat hij meerdere cores gebruikt. Je FPS heeft trouwens weinig van doen met je processor, maar met je videokaart. Heb je al andere drivers geprobeerd?mctherebel schreef op maandag 18 februari 2008 @ 15:45:
Even net iets anders, namelijk een vraag,
specs:
q6600 @ 2.4Ghz
P5KC mobo
4 Gb RAM, OCZ pc6400
Vista 64 bit.
alvast bedankt
En heb je dit in skirmish of in multiplayer games? De eerste 2 minuten van een multiplayer game is het spel druk met syncen tussen de verschillende pc's.
De projectielen van je units zijn ook erg GPU en CPU intensief. Die worden als apparte objecten gerenderd. Met een aantal raketvurende units in je scherm zit je al gauw aan de 4 a 5 honderd objecten in je scherm.
[ Voor 14% gewijzigd door Seth_Chaos op 19-02-2008 08:27 ]
Hij moet toch echt wel meer dan 10 fps krijgen. Ik heb een vergelijkbaar systeem (zelfs iets tragere cpu) en speel late game nog rond de 15 fps (in een 4v4 bv). Echter, dit is online. Met een AI tegenstander gaan de simrate vrij hard naar beneden en na een tijdje de FPS ook. (ik heb laatst met unclean_beast en In-agent911 de cheat ai zitten testen)
Je kunt het ook merken aan de tijd in het spel. Naarmate je pc het moeilijker krijgt gaat hij compenseren door de tijd in het spel langzamer te laten lopen. Als je het echt gek maakt met 7 ai spelers met unit cap op 1000 dan staat op een gegeven moment de tijd zelfs stil op tragere systemen.Adlermann schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 09:48:
Hij moet toch echt wel meer dan 10 fps krijgen. Ik heb een vergelijkbaar systeem (zelfs iets tragere cpu) en speel late game nog rond de 15 fps (in een 4v4 bv). Echter, dit is online. Met een AI tegenstander gaan de simrate vrij hard naar beneden en na een tijdje de FPS ook. (ik heb laatst met unclean_beast en In-agent911 de cheat ai zitten testen)