EFL schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 12:20:
[...]
Ik zag trouwens dat er een nieuwe High Power led op de markt is: 3x2 HP (heb ik bij Led It Light zien staan.) Ziet er een stevig beestje uit! Zou een 50W vervanger zijn.
Ja dat klopt wij verkopen nu veel de 3x1 watt luxeon spots deze werken met phillips
powerleds hetgeen wel al een stuk feller dan de chinese powerleds maar wij vonden het wel
eens tijd worden voor een 50W vervanger dus hebben een led-lamp laten ontwikkelen met 3x2 watt leds,(ofwel 6 watt x 55 lumen = 300+ lumen)
Echter omdat de 2 watt powerleds veel warmte geven en hij betaalbaar moet blijven
hebben we wel een extra koelrib moeten toevoegen dus... led wel op!! de spot is dus niet geschikt voor inbouwspots, wel voor de normale armaturen
ik zal volgende week ter vergelijking wel een paar foto’s posten gemaakrt in 1 ruimte
om jullie duidelijk het verschil te laten zien tussen alle verschillende ledspots
die momenteel op de markt zijn zoals:
ledspot met 5mm leds ( 2 en 3,6 watt),
ledspot 1x3 watt powerled
ledspot 3x1 watt powerled
ledspot 3x2 watt powerled
Verder zou ik graag een advies achterlaten voor mensen die opzoek zijn naar
Led lampen om hun miskopen te besparen, op veel sites word vermeld
Dat een 2 of 3 watt ledlamp met 5mm leds een 50 watt halogeenspot kan vervangen
Trap hier a.u.b niet in, vraa voor u wat besteld altijd naar technische gegevens
zoals hoeveel lumen per Watt de gebruikte leds leveren en wat de lichtsterkte is na 5.000 brand-uren.
Veel gebruikte leds komen uit China en in dit land richten ze zig meer op goedkoop
Dan op kwaliteit, deze leds verliezen na 1000 uur al 30% van hun lichtsterkte
De betere leds komen uit Taiwan en de USA en geven na 5.000 uur nog 95% van de
originele sterkte, weet dus wat u koopt want dit word vaak niet vermeld bij de online winkels!
[
Voor 2% gewijzigd door
een moderator
op 21-07-2007 17:26
. Reden: groeten weggehaald ]