[MMORPG] Runescape #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 60.630 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik had het ook al gezien inderdaad :)
Verder staat er op de kalender die in de dev. diary staat de komende week omcirkelt. Wellicht gaan we dus deze week summoning zien. Verder komt er nog een batch met nieuwe monsters voor summoning in februari. Ik heb het idee dat summoning echt een enorme update wordt. Er zijn zoveel nieuwe monsters, ongelofelijk. Verder zegt Jagex dat er een hoop combat+non-combat manieren zijn om summoning te gebruiken. Summoning kon best wel eens veel impact hebben op de game. Zeker ook omdat de combat cap omhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had al een geleaked plaatje gezien van het nieuwe skill menu, met hetzelfde icoon in het lichtblauw.
En als je dood gaat met die squid in je inventory dan loopt dat beest rond net als de aapjes uit monkey madness quest. Maar het zag er wle erg kiddy uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Summoning!
The wait is over - Summoning is here! Brace yourself for a stampede of familiars, all jostling for your attention, from the tall to the short, the stocky to the slim, the cheese-obsessed to the self-involved. Old Slayer favourites rub shoulders (where applicable) with new creatures like the bunyip, while a range of new pets scamper behind, from adorable puppies to...well, you'll just have to read the main news to find out!
Read more...

Chaos Tunnels, Interface Improvements, Extra Bank Space and More!
What better way to practise your Summoning than exploring a new members-only multicombat dungeon! Earthquakes have split the earth north of Edgeville, revealing the fearsome Chaos Tunnels. Here, a wide variety of creatures guard chaos portals that behave a little erratically...
Read more...

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En? Bevalt 't?
Ik vond de update niet zo veelbelovend uitzien (namelijk alleen multicombat monsters) maar ben toch benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Het bevalt mij goed, het is niet een skill die je ff snel traint. Je moet monsters blijven killen voor de charms en dat bevalt mij wel. :)

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het bevalt mij gigantisch slecht.
1. Belachelijk duur. En dan ook écht belachelijk duur. 240m voor 99 lijkt hier de goedkoopste oplossing te zijn.
2. Gigantisch traag. Het komt niet eens in de buurt bij runecrafting. Je moet charms verzamelen. Monsters die een beetje in bulk te bevechten zijn droppen één per keer. Dan moet je maar net hopen dat het de goeie is, en de drop rate is lang geen 100%. Je hebt er tienduizenden nodig, dus je bent voor 95% aan het knokken om die charms te krijgen, in plaats van het summonen zelf.
3. Dat summonen zélf is helemaal schandalig. Om te trainen moet je pouches maken. Met die pouches kun je de beesten summonen. Echter, voor het summonen van die beesten en ze gebruiken krijg je niet of nauwelijks xp. Dat pouches maken, is traag en geestdodend en heeft weinig te maken met daadwerkelijk summonen. Dus je geeft een hele sloot met geld uit, verzamelt een hele hoop items, en dan is het van de bank naar een obelisk rennen, en weer terug.

Tot nu toe vind ik het een waardeloze skill, en met mij vele anderen. Ik train het tot 30 om het ranked te krijgen, en dan stop ik ermee. Ik ga hier geen honderden miljoenen aan uitgeven. Bah.
Ik hoop echt dat ik iets over het hoofd gezien heb, waardoor deze skill uiteindelijk toch te doen blijkt te zijn, maar ik heb weinig hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Het is aan de ene kant wel goed dat je voor dat summonen weinig xp krijgt, anders gaat iedereen die geld teveel heeft al die pouches kopen om vervolgens in een paar dagen 99 te halen.

Verder zijn er ook monsters die meerdere charms per keer droppen (iron drags droppen bijna elke keer 2 green charms).
Ook is het zo dat hoe hoger je komt des te minder het gaat kosten, de 1e levels zijn het duurst.

Dit is nu eenmaal een skill waarvan veel mensen dachten, oooh ik weet wat skillen is, ik heb al ...skills naar 99 getraind, deze doen we wel ff. En nu dat dus helemaal niet zo blijkt te zijn valt het voor veel mensen tegen. Imo is het ook geen skill die je ineens door kan trainen, het is meer een skill die je erbij doet als je na bijvoorbeeld een slayer taak een hoop van die charms hebt verzameld. Ik vergelijk het een beetje met prayer.

Het is wel zo als je nog laag bent in je combat skills je er makkelijker mee omhoog gaat dan wanneer je al je combat skills op 99 hebt, immers waarom zou je nog verder gaan met trainen op monsters als alles al 99 is?

Wat ze wat mij betreft mogen veranderen is de prijs van die shards zodat de skill wat minder duur wordt. En eventueel de drop rate van die charms. Er zullen heus nog wel updates komen zodat het skillen wat makkelijker gaat, dat is met bijna elke skill nog zo geweest.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Franko P. schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:18:
Het is aan de ene kant wel goed dat je voor dat summonen weinig xp krijgt, anders gaat iedereen die geld teveel heeft al die pouches kopen om vervolgens in een paar dagen 99 te halen.
Het is niet zozeer de xp (naast de belachelijke kosten) maar de moeite die het kost om die charms te halen. Als je summoning wilt trainen ben je 95% van de tijd bezig met hersenloos monsters slachten om maar te hopen op een charm drop. Lekker boeiend :/
Verder zijn er ook monsters die meerdere charms per keer droppen (iron drags droppen bijna elke keer 2 green charms).
Mja, maar die gaan dus niet erg snel. Je kunt beter 2 fire giants slachten dan één iron dragon.
Ook is het zo dat hoe hoger je komt des te minder het gaat kosten, de 1e levels zijn het duurst.
Dat klopt niet. De hoge monsters geven óf veel xp, waarbij je belachelijk veel shards moet dokken, óf weinig xp met minder shards en een onmogelijk item om te verzamelen. De beste optie die ik tot nu toe heb kunnen vinden is een lvl 23 albino rat. Nadelen: Kosten zijn 240m en je moet blauwe charms hebben.
Dit is nu eenmaal een skill waarvan veel mensen dachten, oooh ik weet wat skillen is, ik heb al ...skills naar 99 getraind, deze doen we wel ff. En nu dat dus helemaal niet zo blijkt te zijn valt het voor veel mensen tegen. Imo is het ook geen skill die je ineens door kan trainen, het is meer een skill die je erbij doet als je na bijvoorbeeld een slayer taak een hoop van die charms hebt verzameld. Ik vergelijk het een beetje met prayer.
Prayer is een lachertje vergeleken met summoning. Ik was best voorbereid op een moeilijke skill, maar dit slaat echt alles.
Het is wel zo als je nog laag bent in je combat skills je er makkelijker mee omhoog gaat dan wanneer je al je combat skills op 99 hebt, immers waarom zou je nog verder gaan met trainen op monsters als alles al 99 is?
Ik wil best tegen monsters knokken na lvl 99. Echter, als dit 95% van de summoningtijd is, gaat mij dat te ver.
Wat ze wat mij betreft mogen veranderen is de prijs van die shards zodat de skill wat minder duur wordt. Er zullen heus nog wel updates komen zodat het skillen wat makkelijker gaat, dat is met bijna elke skill nog zo geweest.
Deze skill had zo helemaal niet gereleased mogen worden imo. Het slaat werkelijk waar nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Wat ik bedoel is dat als je begint met rs te spelen en je dus al je skills nog moet trainen dan is het wel degelijk makkelijker om te levelen omdat je die charms gaandeweg krijgt. Nu ben je er zo op gebrand om ze te halen dat het nogal vlug langdradig wordt.

Ik lees overigens net op forums dat die nieuwe dungeon onder de wild een goede plek is om charms te halen, weet alleen niet of het waar is, ik ben er nog niet geweest.

En wat pray betreft, dat is pas een lachertje als er een gilded altar in de buurt is waarop je je dragon bones (ook duur) kan prayen. Maar ook daarvoor geldt dat dat pas kon sinds POH er zijn, dus ik denk dat er nog wel het een en ander zal veranderen waardoor dat wat makkelijker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik zo hoor over summoning van diverse bronnen.
Traag.
Duur.
Nuttige monsters komen pas op lvl 80+
Tijd en geld welke nodig zijn om 80+ te halen zijn veel groter dan wat je ooit kunt besparen met die monsters.
Het is alleen maar ginden, mensen die eerst nog eens 40 mil combat xp moesten halen voor slayer kunnen dit nu weer doen.
En voor anderhalf jaar ontwikkeling valt dat mij ook nogal tegen.
Nu er geen pkers meer alchen is er toch geen verdere money drain meer nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Lvl 10 spirit spiders zijn voor mij al nuttig, aangezien ze voorzien in red spiders eggs die ik vaak nodig heb met herblore. Wat de rest kan of doet weet ik nog niet, ik zie me nog niet met zo'n monster naast me staan vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Franko P. schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:37:
Wat ik bedoel is dat als je begint met rs te spelen en je dus al je skills nog moet trainen dan is het wel degelijk makkelijker om te levelen omdat je die charms gaandeweg krijgt. Nu ben je er zo op gebrand om ze te halen dat het nogal vlug langdradig wordt.
Dat klopt, maar het is gewoon belachelijk dat summoning inhoudt dat je 95% van de tijd aan het knokken bent. Dat is mijn punt.
Ik lees overigens net op forums dat die nieuwe dungeon onder de wild een goede plek is om charms te halen, weet alleen niet of het waar is, ik ben er nog niet geweest.
Die plek is niet verkeerd, heb ik gehoord. Maar de fire giants blijven beter.
En wat pray betreft, dat is pas een lachertje als er een gilded altar in de buurt is waarop je je dragon bones (ook duur) kan prayen. Maar ook daarvoor geldt dat dat pas kon sinds POH er zijn, dus ik denk dat er nog wel het een en ander zal veranderen waardoor dat wat makkelijker wordt.
Ecto'en ging ook best wel snel. In ieder geval véél sneller dan de maximumsnelheid van summoning die gewoon bedroevend laag is. Als het nou alleen de snelheid was kon ik er wel mee leven, maar daarbij betaal je nog eens 240m minimaal. Money drain + een enorm trage skill. Daarbij komt dat je 95% van de tijd wat anders aan het doen bent en het halen van xp nauwelijks iets met summoning te maken heeft. Maak het dan óf buyable (en dan niet zo belachelijk duur) óf traag zonder dat je er veel geld voor hoeft uit te geven. Dit is een samenvoeging van die twee dingen en dan ook nog extra verzwaard. Tel daarbij op de domme manier van trainen en je hebt een skill die in mijn ogen volledig faalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Net nog ff aan het tellen geweest, je hebt gelijk het is (te) duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 09:39
Ze gaan toch wat doen aan de dure shards. Waarschijnlijk volgende week gaan ze de prijs daarvan halveren, maar tegelijk beweren ze dat je met de hogere pouches de kosten terugverdient.

Ik ben het wel met jullie eens, dat de skill beter past bij iemand die begint met alle skills te trainen omdat je dan ook regelmatig die charms drop van slayer tasks hebt. Alleen voor hogere combat spelers is het nu een zeer irritante skill. En ik doe denk ik hetzelfde, ik train het tot 30 en daarna mag de minigame tears of guthix de skill lvl-en. Nu kan dat nog helaas niet, nog een paar weken geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik heb inmiddels 32 summoning en heb daarmee 130cmb weten te krijgen (de reacties die ik daarop krijg _O- ), dat is toch leuk meegenomen. Heeft me meer dan 300k gekost.. voor zo'n 18k xp :X Leuk dat ze de shardprijs halveren, maar dat verandert de skill niet echt. De kosten zijn nu minder, maar alsnog astronomisch hoog. Verder blijven natuurlijk die charms bijzonder lastig te krijgen en de manier van trainen bijzonder dom.
Lekker ToG en lamps/books gebruiken om die skill te trainen, inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik ben het helemaal eens. De skill is te veel gehyped als je het mij vraagt.

Het is wel zo'n combat skill, maar ik zit nu op 20 summon en ben toch al zo'n gezellige middag + avond bezig geweest. Agility gaat nog sneller, prayer (met normal bones) gaat nog sneller! En dat zijn eigenlijk toch wel een van de sloomste skills die er zijn.

Het is inderdaad ontzettend duur. Ik las nog wel dat er van die mensen waren die zeiden voor summon "zorg zeker voor 3M cash, daar moet je wel 70 mee halen!" 3M is slechts een fractie van dat bedrag. Ik vraag me dan ook nog af, hoe zou je terug verdienen? Ik vind die monsters niet erg bijzonder ofzo. Op 95 heb je zo'n gastje dat 12 bankspaces extra geeft, maar is het meer gesodemieter met points herladen (summon pots, obelisks) omdat die om de 3 minuten op zijn, het hervullen, etc. dan dat je er voordeel van krijgt dat je bv 12 pure ess per trip meer mee kan nemen. Je moet niet vergeten dat de trip tijden de lucht in vliegen, omdat je misschien wel elke trip weer een 2 doses potion moet drinken, je monster volproppen, en op het altar weer leeghalen. Zelf schat ik dat dat zo'n 15 seconde in beslag neemt (mocht je niet de pech hebben dat je points opraken). Reken maar na, RC nats van 1,5 minuut per trip (met 75 runecraft):

Space normaal: (pouches, inventory space, pouches space) 3+6+9+12+28-4 = 54 nats per trip.
Tijd normaal: weet niet zeker, ik ga van 1,5 minuut, 90 secs uit.
Trips per uur: 40
Maal je nats: 2160 nats/uur.

Space met monster: +12 = 66 nats per trip
Tijd normaal: ik schat 15 seconde extra, 1.75 minuten , of 105 secs dus
Trips per uur: ~34.28. Ik zeg gewoon 34
Maal je nats: 2244 nats/uur

Dus, even kijken. Je moet eerst tallozen pouches halen, potions maken voor summoning, meer moeite doen, en dan kan je wel 84 nats meer craften! Die 84 nats zijn 2 runs, ongeveer 3 minuten per uur 'tijdwinst'. Dat is nagenoeg niks. Na 50 uur rc'en is dat zo'n 2,5 uur winst. Dat klinkt veel, 2.5 uur, maar tegelijktijd is 50 uur rc'en toch al een dikke week no-lifen schat ik zo.

Oftewel, ik zie geen nut in de skill. Het komt er ook op neer dat je van 84 nats wel meer kan craften, maar je daar weer de kosten van moet drukken he. 84 nats maal 280 (best veel each) is zo'n 25k, en daar moet je dan 'een uur' aan summoning pots kopen, pouches maken (charms halen, 2nds halen) en de hele rambam, en dan laat ik de steentjes nog achterwege.

Oftewel, Jagex mag wel met een betere methode op de proppen komen voor summoning om het aantrekkelijk te maken. Ik ga nu eerst voor 30, en ik zie wel wat ik met de skill doe als er meer monsters uit komen in (eind?) februari. Als dat niets is, dan is het voor mij al gedaan met deze skill wat betreft actief trainen (ik zal alleen de charms oppakken bij slayer, maar niet actief naar vechten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Afaik zijn je punten helemaal niet zo snel op. Je summoned iets, dat kost 1 summoning point, en dan blijft het beest 3 minuten bestaan. Vervolgens re-summon je het beest, wat je weer een summon punt kost, enz. Er valt dus wel wat meer uit te halen. Echter, het blijft een gedoe om steeds om de 3 minuten je beest te "herladen" en summoning kost zo belachelijk veel dat je dat er gewoon niet uit kan halen.

En Jagex maar roepen dat het een money-making skill is :z Niks daarvan. Althans, ik zie het niet, en ik geloof niet dat er iemand is die al een winstgevende manier gevonden heeft om summoning te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 17:07

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

RoD schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:49:
Dat klopt, maar het is gewoon belachelijk dat summoning inhoudt dat je 95% van de tijd aan het knokken bent. Dat is mijn punt.
het is ook een combat skill, daarom knok je ook.

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nee, je kunt summoning in combat gebruiken. Dat is wat anders dan een combat-skill. Het punt is dus dat dingen moet doen (monsters verslaan) die niks met summoning te maken hebben om de skill te kunnen trainen.

Jagex heeft trouwens het standpunt over de pouches (dat je het geld er zo weer uithaalt) verwijdert omdat ze zelf inzagen dat het niet helemaal correct was. Ik ben overigens toch bezig met summoning. Met de shardprijsreductie en het feit dat die pouches best aardig alchen maakt het verlies minder groot. Charms komen wel met het trainen van slayer. Ik focus me dus op andere dingen, en summoning kan er dus naast gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Voor mij geldt het zelfde, ben een beetje aan het slayeren en wat ik verdien aan charms gaat langzaam aan richting summoning. Ik ben overigens wel benieuwd wat voor summoning monsters er volgende maand nog uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik hoop een paar die een makkelijk te verkrijgen item nodig hebben. Liefst met een gold charm. Daar ontbreekt het nog een beetje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 18:48

deadinspace

The what goes where now?

Ik heb nog niet eens Wolf Whistle gedaan, ik wacht wel tot de drukte en de hype een beetje over is :P

Van wat ik tot dusver heb gezien en gehoord lijkt summoning idd een dure en trage skill te zijn, maar waar ik het meeste tegen opzie is om het in tig rs activiteiten te 'integreren'. Nats craften met zo'n bank beest lijkt me aardig wat gedoe bijvoorbeeld, en het is me ook niet duidelijk of combat helpers (die voorzover ik weet niet eens werken in single combat) het gedoe waard zijn.

Iets anders trouwens: Ik kwam net langs het flax-veld bij Seers, en toen ik even op het veld zelf een kijkje nam zag ik geen enkele lvl-3 maar in plaats daarvan een handvol spelers van levels 20 tot 80 die een babbeltje maakten tijdens het flax plukken. Geen bot te bekennen dus!

Nou is één moment op één wereld een beetje een kleine steekproef, maar het lijkt er dus op dat "the war on RWT" zijn vruchten afwerpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Bots heb ik sinds de updates ook niet meer gezien :) Wat betreft summoning; ik ben het met je eens dat het nogal een gedoe is om het te integreren in RS-activiteiten. Ik heb een macaw geprobeerd. Best handig, genereert herbs, maar toch.. het is irritant om steeds die timer te moeten refreshen, scrolls halen, special gebruiken, enz.
Ik ben nu lvl 52 summoning en heb op die macaw na nog geen enkele keer de skill gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Pouches goed alchen? Met de low-end pouches (Dreadfrowl, granite crab) is dat zo'n 350gp. Dat shards waren 7x25 = 125gp, dat maakt nog 225gp voor de nats. Natuurlijk geeft eigen gemaakte nats een beetje winst, maar dan weet ik betere dingetjes om te alchen (met veel nuttigere xp in mijn ogen ook:P)

Ondertussen nog geen zak verder gedaan aan summoning, op wat charms halen na. Eerst ff 80 herblore halen, top 10k crafting en dan zie ik wel verder. Ik wil ook zien of ik dit jaar (vanaf 28 dec) de xp voor al m'n skills (behalve 99s) kan verdubbelen. Als ik 60 summon weet te behalen, heb ik ongeveer 2021 total. Sommige skills schieten nu al best aardig op zoals farming, construction, magic en herblore.

Ik heb laatst ook op tip.it charm hunting topics bekeken. Nu zag ik zelf al de beavers best grappige monstertjes zijn, en ik zat naar green charms te zoeken. Bloodvelds droppen ze best aardig, van de 5 kills heb je 2-3 charms wel green. Soms een gouden, maar crimson of blauw ben ik niet tegenkomen.

[ Voor 19% gewijzigd door Hans1990 op 24-01-2008 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hans1990 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:12:
Pouches goed alchen? Met de low-end pouches (Dreadfrowl, granite crab) is dat zo'n 350gp. Dat shards waren 7x25 = 125gp, dat maakt nog 225gp voor de nats. Natuurlijk geeft eigen gemaakte nats een beetje winst, maar dan weet ik betere dingetjes om te alchen (met veel nuttigere xp in mijn ogen ook:P)
Mja, maar die low end dingen ben je zo voorbij. Iron minotaurs en bloated leeches alchen voor meer dan 2k.
Ik heb laatst ook op tip.it charm hunting topics bekeken. Nu zag ik zelf al de beavers best grappige monstertjes zijn, en ik zag naar green charms te zoeken. Bloodvelds droppen ze best aardig, van de 5 kills heb je 2-3 charms wel green. Soms een gouden, maar crimson of blauw ben ik niet tegenkomen.
Bevers lijken me inderdaad wel handig. Zodra ik zo'n 20 levels boven het benodigede level zit ga ik die wel gebruiken denk ik. Dan kan ik toch zeker een uur per bever zonder mn points te hoeven rechargen.

Edit: Rock lobsters schijnen ook goed te zijn voor charms. Met bursten kun je er schijnbaar 7 tegelijk raken. Zou het eens moeten proberen...

[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 23-01-2008 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

29 January 2008 - As a First Resort... Next

Having travelled to the ogre town of Oo'glog, Balnea could not have expected such an irresistible business opportunity. The town may be full of annoying bugs and surly ogresses, but it's also home to some rather miraculous pools!

These pools seem to have all manner of benefits to health and performance; with this in mind, Balnea has become determined to change the primitive encampment into a luxurious health spa! Unfortunately, managing a team of ogres has proven more of a challenge than Balnea bargained for and she could use your help to get the spa up and running.

It certainly won't be easy: bugs circle the spa pools, the hotel owner seems to think that slabs of beef make good pillows and the local chef couldn't rustle up the simplest of recipes. Resolve these issues, however, and you'll have access to the full range of Oo'glog's offerings, including shops, spa pools, ogre wigs, mud packs and the ability to trap three new Hunter creatures. Keen woodcutters will also find a new tree - the eucalyptus.

Summary
Where to start As a First Resort...

Speak to Chief Tess in the centre of Oo'glog.
Requirements to complete As a First Resort...

Big Chompy Bird Hunting
Zogre Flesh Eaters
Hunter level of 48
Firemaking level of 51
Woodcutting level of 58
Access to:

A whole new area, the size of Lunar Isle
Three new Hunter creatures
A new Summoning pet
A new type of tree
A host of other rewards!

In other news...

We've fixed an issue that sometimes caused players to appear to disappear in Clan Wars. This was only happening in some areas and has been changed so players won't vanish anymore!

The one-dose Zamorak potion wasn't behaving in the same manner as the other versions. This has been corrected so that all doses give you the same benefits.

Rings of life will no longer teleport you out of Clan Wars when you're low on Hitpoints. This is a safe minigame, so there was no need for it to teleport you to safety.
Quest geeft toegang tot een heel nieuw gebied, waar een shop is die bird meat verkoopt. Erg handig voor summoning :) Hiernaast zijn er een aantal nieuwe charm droppers geintroduceerd.. stond eerst in de nieuwspost, maar dat hebben ze weggehaald omdat er een bug mee was, ofzo. Abyssals dropten ook charms, voordat ze het er weer uit sloopten. Denk dat ze het binnenkort wel weer toe gaan voegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Goed, ik heb de quest gehaald. Eindelijk eens een nieuw gebied welke wél nut heeft. Bovendien ziet het dorpje er erg leuk uit, en kon dat gebied (Feldip Hills) wel iets gebruiken wat het aanzien waard was. Quest geeft toegang tot een aantal pools waarin je kunt staan, of iets dergelijks, en geeft zo een aantal bonussen. Eentje ervan is bijzonder handig. Het geeft je namelijk gemiddeld 20-25 minuten lang unlimited run :) Best handig als je iets gaat doen wat run-intensief is. Helaas kun je er niet direct komen dmv een teleport, maar de fairy ring in de Feldip Hills zit acceptabel dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
Ik ga nu eerst voor 30, en ik zie wel wat ik met de skill doe als er meer monsters uit komen in (eind?) februari. Als dat niets is, dan is het voor mij al gedaan met deze skill wat betreft actief trainen (ik zal alleen de charms oppakken bij slayer, maar niet actief naar vechten)
Helaas (dit wordt op runescape verstopt gepost in het future updates forum):
In the last of the Summoning Development Diaries, we mentioned that Summoning Batch #2 would be coming during February. Although we have worked hard to get it ready, there was so much that we wanted to do with Summoning Batch #2 that it's proven impossible for us to release it this month.

As those who read our Development Diaries know, Summoning took a huge amount of time to create, and Summoning Batch 2 is proving no different. By making sure that we spend as much time on it as it needs and deserves, we are able to fill it with terrifying and huge creatures and iron out issues that could have interrupted your enjoyment if we had rushed it out. We are doing our very best to ensure that it is a standout piece of content for 2008. So, keep your eyes peeled for information in future Behind the Scenes newsposts, and expect some creature hints in our next Summoning wallpaper.
De behind the Scenes post zoeken jullie zelf maar even op op Runescape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 15:44

Rub3s

+3 , omdat het kan

/misschien beetje offtopic
ik snap niet dat jullie het nog leuk vinden zo zonder wildy -.- ik deed het afgelopen half jaar nog wel eens runescape en dan vooral pken met men pures. nou dat is nu wel voorbij......

Ik heb ongeveer nog een week wat 'gepked' in bounty maar na een vijftal rune setjes (ik heb nogal tactisch lvl op men main :P 100 ) vond ik het zo verschrikkelijk saai vergeleken met de oude wilderniss dat ik het eigenlijk nooit heb meer gedaan.

Het enigste wat ik leuk vond aan rs was wildy, als jagex geen ander goed pk gebied maakt ben ik nooit meer op rs te zien. (skillen was al nooit aan mij besteed :O )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Tsja, je hebt skillers en pkers (en mensen er tussenin).. een wereld van verschil. Ik moet niets hebben van PK'en.. ik ben een puur skiller :) Dat is het spel voor mij, skills trainen, quests halen en dergelijke.

Ik ga trouwens behoorlijk snel richting de 200m xp. Verwacht het deze maand nog te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aloha, vrij nieuw hier.
Vandaag 100 combat gehaald, ben nu 35 summoning.
acc : Mannichester

Verwijderd

En er is weer een nieuwe quest uit.
Where to start Catapult Construction
Speak to the Tyras Guard at the catapult, to the north of Tyras Camp.

Requirements to complete Catapult Construction
Regicide Quest
Level 44 Construction
Level 42 Fletching
Level 54 Smithing is recommended

Access to:

A Castle Wars reward and a new piece of clothing
A tricky shape puzzle
Voor degene met de questcape halen dat ding, zelf kan ik er niet echt warm voor lopen...

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik ook niet. Heb em ook niet gedaan. De rewards zijn iets met Castle Wars geloof ik. Nee dank je :/ Doe mij maar die summoning update.. Maargoed, de quest schijnt kort te zijn dus ik doe em wel even. Is toch weer een quest point, enzo.

Verwijderd

Ik blijf lekker door skillen, meer mijn ding.
Op dit moment aan het sparen voor guthan set.

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat is verstandig. Guthans is toch wel een eerste levensbehoefte, vooral als je gaat slayeren. Zelf ben ik op het moment bezig met hunten. Op het moment 10k chins gehunt, wat weer een fijne 8m oplevert. Ook prettig dat de prijzen van chins maar blijven stijgen :Y)
Klein aankomend mijlpaaltje trouwens... verwacht morgen op 200m total xp te zitten :)

Verwijderd

Ja inderdaad, slayer blijft leuk om te doen, dus Guthans is wel een must niet alles is te doen met bones to peaches...
Net 41 summoning gehaald, tot op heden zie ik weinig nut in van summoning misschien dat dat nog komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Eindelijk een update die rs verbetert :) 1vs1 (met uitzonderingen) pvp :) Ben weer begonnen met rs, krijg komende woensdag waarschijnlijk mijn pc, en dan pump ik range even naar 70 (vakantie ftw :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

nou ik heb bounty hunter nog ff geprobeerd, maar echt verbeterd kun je het niet noemen :O je blijft teleporten (en je tegenstander ook..........).

om over kills maken maar te zwijgen......

ik zou erg graag een flame maken over jagex, maar ik denk dat dat jammer genoeg niet toegestaan is hier :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook ik ben er even voor ingelogd, het is dus niet single, maar 2v1, leuk jagex..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Gelukkig doe ik geen PvP. Ik ben zelf wel benieuwd naar de nieuwe minigame, Vinesweeper. Hopelijk is dat een beetje makkelijk seeds/xp vergaren. Zou wel leuk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
Zoals het nu is is dat vinesweeper waardeloos. Zeker als je onvoorbereid er instapt. Het heeft mij dus al 10k aan vlaggen (1k per vlag) gekost.( Maar goed, volgende week gaan ze vinesweeper verbeteren, dus hopelijk het is dan beter. (gelukkig heb ik mijn vinesweeper punten wel bewaard want om nu per 6 vinesweeper punten 1xp of was het andersom?, was ook al niet te geweldig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Aha, in dat geval begin ik er niet aan. Net als met summoning. Dat schijnt ook enigszins getweaked te gaan worden. Ben wel benieuwd naar de BTS van maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Ja, die vinesweeper heb ik dus ook wat geprobeerd. Had even 13000 pts gehaald, en schrikte van de hoeveelheid xp dat je er voor kan krijgen: ~2600!

En die 13000 punten zijn vrij veel. Als je een 'mijn' hebt gevonden krijg je er met wat geluk 250 pts voor. Normaal is ongeveer 150 -200. Een snelle rekensom leert ons al dat 13000 / 200 = 65 vlaggen. En geloof maar niet dat je er 2 per minuut doet ofzo, vaak zijn mensen je al voor, of duurt het gewoon lang voordat je een mijn op het spoor bent.

Goed, dat is dus bagger. Ik mag hopen dat ze 3x zoveel geven, dan is het misschien nog een beetje grappig. Nu is het tijdverprutsing (alhoewel; misschien wel een 'leukere' manier om door de eerste 20 lvls farming heen te komen, zodat je meteen wat tomatoes en guams kan planten, maar dat is niet aan ons)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hier zijn dan de aangekondigde fixes voor Vinesweeper:
Vinesweeper:

Last week, we felt that there were a number of improvements we could make to the rewards of Vinesweeper and how fun it was to play. These have now been made:

* All requirements to play Vinesweeper have been removed. Anyone can play.
* The Farming experience you receive for cashing in Vinesweeper points has dramatically increased
* The price of flags has reduced when purchasing them with coins OR points
* The price of seeds from the Winkin shop has reduced, so you can purchase more with your Vinesweeper points
* Ogleroots are now available from Blinkin for 10gp each
* Players leaving Vinesweeper with their flags are able to retrieve them from Blinkin for free, without being reimbursed for them
* The rabbits haven't been getting enough ogleroots in their diet and it's had some strange effects. The rabbits have grown in size, making them easier to target with ogleroots
* The Vinesweeper rabbits seemed to be very quick at eating seeds before the farmer could get there or you could stop them with an ogleroot. To solve this, you can now distract the rabbits with an ogleroot at a larger distance, allowing you to more easily protect your flags.

Other changes:

You may also notice that the Friends and Ignore lists have changed as the pane inside them has got wider.

Several market values of items have been adjusted. Broken items, such as Woodcutting axes, now have a market value that differs from their fixed version. This difference is equal to the cost that a player would incur if they repaired it.

The Farming patch spirit will no longer visit players who've attained a Farming level of 16 or above when they're standing near a Farming patch.
Klinkt behoorlijk goed. Ben wel benieuwd of dit nu een leuke manier van trainen is. Wat hierboven staat klonk namelijk niet zo geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-08 21:07
Heb dit spel eigenlijk nog nooit gespeeld, maar het idee van veel skills om te trainen staat mij wel aan. Is dit een spel dat veel afwisseling bied ?

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja, als jij van afwisseling houdt, kun je er voor zorgen dat je afwisseling hebt. Je kunt echter ook lekker monotoon iedere keer hetzelfde doen. Bijvoorbeeld, 200000x op een steentje klikken (daar ben ik nu mee bezig :+ ). Maar er zijn zoveel mogelijkheden dat je echt niet uitgespeeld raakt. Als je ook nog vrienden hebt die spelen hoef je je echt niet te vervelen. Als je trouwens alle features van het spel wilt zul je er wel voor moeten betalen. Het gratis gedeelte wordt snel saai als je niet van monotoon spelen houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
RoD schreef op maandag 25 februari 2008 @ 17:50:
Ja, als jij van afwisseling houdt, kun je er voor zorgen dat je afwisseling hebt. Je kunt echter ook lekker monotoon iedere keer hetzelfde doen. Bijvoorbeeld, 200000x op een steentje klikken (daar ben ik nu mee bezig :+ ). Maar er zijn zoveel mogelijkheden dat je echt niet uitgespeeld raakt. Als je ook nog vrienden hebt die spelen hoef je je echt niet te vervelen. Als je trouwens alle features van het spel wilt zul je er wel voor moeten betalen. Het gratis gedeelte wordt snel saai als je niet van monotoon spelen houdt.
f2p valt ook wel mee hoor qua saaiheid ;) Om het te proberen is f2p prachtig _/-\o_ Ben laatst weer begonnen op een pure, heb nu bijna 50 range op cb 38 (ga er een rune pure met prayer van maken). Maar inderdaad, als je van afwisseling houdt, ga runescape spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

wimjongil schreef op maandag 25 februari 2008 @ 19:37:
[...]

f2p valt ook wel mee hoor qua saaiheid ;) Om het te proberen is f2p prachtig _/-\o_ Ben laatst weer begonnen op een pure, heb nu bijna 50 range op cb 38 (ga er een rune pure met prayer van maken). Maar inderdaad, als je van afwisseling houdt, ga runescape spelen!
ja, jammer voor je pure dat de wildy er niet meer is |:(

sorry ik zal men mond erover (proberen) te houden. (maar ik blijf er bij dat het een heeeeele grote fout is gewest van jagex)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Rub3s schreef op maandag 25 februari 2008 @ 19:41:
[...]

sorry ik zal men mond erover (proberen) te houden. (maar ik blijf er bij dat het een heeeeele grote fout is gewest van jagex)
Idd is het echt kut dat de wildy weg is, maar nu bounty hunter 1vs1 is, is het al een stuk beter. En het is gewoon mooi om op een laag combat level een combat stat heel hoog te hebben >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

wimjongil schreef op maandag 25 februari 2008 @ 19:37:
[...]

Ik zal wel verwend zijn, maar ik verveel me behoorlijk in F2P. Kan ik alleen nog maar een beetje powerminen en powercutten. Qua stats "pas" ik eigenlijk ook niet in F2P denk ik.. Voor high levels is er toch wat te weinig om te doen.
Rub3s schreef op maandag 25 februari 2008 @ 19:41:
[...]

Op het moment is er inderdaad maar weinig voor in de plaats gekomen. Maar er komen nog meer PvP-elementen aan. Wellicht dat het dan voor de pkers weer wat de moeite waard wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:26

MsG

Forumzwerver

Door het afsterven van interactie met users ben ik gedwongen mijn magic te gebruiken op NPC's. Maar wat is nou echt een beetje dé mage-spot voor F2P (lv 59 magic)? Bij de lessers zie ik bijna nooit mages en lijkt me ook niet echt een superplek.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Curse failen op npc's? Verder is high alch wmb de beste trainingsmethode. Ja, het is saai, maar je verliest er véél minder geld mee (if any) dan steeds te moeten casten op npc's.

* RoD heeft 94 mage puur door dingen die gealched "moesten" worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

:P tja, ik zou evt mijn gesmithe mithril crap kunnen alchen. Als je iets noted bij je hebt, alch je dan ineenkeer dat hele papier werk? Of 1 voor 1?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

één voor één. Anders zou het wel heel makkelijk zijn om een boel dingen te alchen. Wel is het handig om de genote items op de plek in je inventory te doen die ervoor zorgt dat je je muis niet meer hoeft te verplaatsen wanneer je de high alch spell aangeklikt hebt. Dat maakt het een stuk makkelijker. Vooral als je je numpad gebruikt om je muis te besturen. Gewoon constant op numpad 5 drukken :) Heerlijk monotoon, maargoed, je kunt wel een filmpje ernaast kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
@MsG: Met alchen verdien je de laatste tijd niet zo veel meer (behalve als je een deel zelf maak/minet/hakt/whatever). Je kan beter full rune aantrekken + earth staff (een zo groot mogelijke mage min bonus iig), en dan naar varrock palace gaan en de hele tijd curse failen op die caged zammy monk. Dat is lekker saai maar traint redelijk goed (en het is goedkoop :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
Dan moet ik dat maar eens proberen;

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

High alchen is voor mij juist duur bedenk ik me net, dat is 1 nature elke x. Ik ga voor die Kimjongil methode. Waar zit die monk though?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

RoD schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:32:
één voor één. Anders zou het wel heel makkelijk zijn om een boel dingen te alchen. Wel is het handig om de genote items op de plek in je inventory te doen die ervoor zorgt dat je je muis niet meer hoeft te verplaatsen wanneer je de high alch spell aangeklikt hebt. Dat maakt het een stuk makkelijker. Vooral als je je numpad gebruikt om je muis te besturen. Gewoon constant op numpad 5 drukken :) Heerlijk monotoon, maargoed, je kunt wel een filmpje ernaast kijken :P
Ne maar ik bedoelde dat het juist realistisch zou zijn dat als je noted ging aclhen, dat je dan maar 1 gp kreeg voor het papiertje, omdat het niets meer is dan een papierwissel voor de bank. Beetje nep dus dat het wel kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

MsG schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 10:56:
[...]

Ne maar ik bedoelde dat het juist realistisch zou zijn dat als je noted ging aclhen, dat je dan maar 1 gp kreeg voor het papiertje, omdat het niets meer is dan een papierwissel voor de bank. Beetje nep dus dat het wel kan :P
Klopt, maar elke keer banken om een nieuwe inventory met alchable items te halen is ook een hele hoop gedoe. Ik ben er wel blij mee zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
MsG schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 10:06:
High alchen is voor mij juist duur bedenk ik me net, dat is 1 nature elke x. Ik ga voor die Kimjongil methode. Waar zit die monk though?
Die monk zit in Varrock Palace, meteen als je daar naar binnen loopt achter de trap. Je kan die monk volgens mij alleen vanuit het oosten atk'en dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik had em al gevonden inderdaad, maar ben spreekwoordelijk in slaap gevallen. Maann wat is dat saai :-). Dan mijn ik liever waarbij je lekker kan surfen totdat je zo'n vaag vlees-in-de-pan-dat-sist-geluid hoort en weer op de volgende steen klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

MsG schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 17:15:
Ik had em al gevonden inderdaad, maar ben spreekwoordelijk in slaap gevallen. Maann wat is dat saai :-). Dan mijn ik liever waarbij je lekker kan surfen totdat je zo'n vaag vlees-in-de-pan-dat-sist-geluid hoort en weer op de volgende steen klikt.
Mja, ik zit ook te minen op het moment. Powerminen welteverstaan. Oftewel, ik klik op een iron rock en ik heb de ore binnen een halve seconde.. vervolgens drop ik de iron ore die ik daarvoor gemined heb (eigenlijk tegelijk met het binnenhalen van de volgende iron ore) en klik op de volgende rock. Behoorlijk intensief en saai. Maargoed, voor een toffe cape moet je wat over hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 17:17:
[...]
Maargoed, voor een toffe cape moet je wat over hebben :P
Vind je die mining cape echt mooi? Ik vind 'm oerlelijk :P Ik Heb nu trouwens 52 ranged, maar ik moet wachten op mijn computer voor ik weer verder kan trainen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Och je ziet een mining cape niet vaak. Ook wel lekkere donkere kleuren... wat beter is dan zon lichtgroene fletching cape of een paarse cooking cape. Verder gaat het mij gewoon om de 1337-heid van de skill. Mining is een behoorlijk lastige skill, dus een mining cape vind ik best netjes om te dragen.
Ik heb nu attack, strength, defence, hitpoints, prayer, crafting, fishing, cooking, fletching.. dus ik ga er wel op vooruit als ik 99 mining haal.
Draag nu overigens alleen maar een crafting cape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 17:43:
Och je ziet een mining cape niet vaak. Ook wel lekkere donkere kleuren... wat beter is dan zon lichtgroene fletching cape of een paarse cooking cape. Verder gaat het mij gewoon om de 1337-heid van de skill. Mining is een behoorlijk lastige skill, dus een mining cape vind ik best netjes om te dragen.
Ik heb nu attack, strength, defence, hitpoints, prayer, crafting, fishing, cooking, fletching.. dus ik ga er wel op vooruit als ik 99 mining haal.
Ik heb ook niet gezegd dat die fletching cape en dat die cooking cape mooi zijn (zie zijn pas erg :P), maar mining heeft zo'n vieze kleur. Crafting is echter wel een mooie cape, net als attack en firemaking en range. Maar de mining cape is natuurlijk wel echt uber 1337 >:)

[ Voor 3% gewijzigd door wimjongil op 26-02-2008 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Yay lederhosen hoed net gehaald.

Misschien leuk om in de startpost een lijstje te maken met users en hun in-game naam?

Ik heet Groothuisje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

wimjongil schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 17:50:
[...]

Ik heb ook niet gezegd dat die fletching cape en dat die cooking cape mooi zijn (zie zijn pas erg :P), maar mining heeft zo'n vieze kleur. Crafting is echter wel een mooie cape, net als attack en firemaking en range. Maar de mining cape is natuurlijk wel echt uber 1337 >:)
Mja, ik ben niet zo van de fashion :P Maar ik denk eigenlijk dat een mining cape prima past bij full bandos. Een runecraft cape is wel de ultieme cape imo.. maargoed.. voordat je die hebt :X
Moet overigens ook nog maar even kijken of ik het wel volhoud tot 99. Zit nu op 93,4 ofzo.. en het is *zo* saai.. Daarom doe ik ook maar weinig xp per dag en probeer ik mezelf niet te pushen. Anders heb ik er over 2 dagen geen zin meer in.

Na 99 mining maar eens even 99 hunt, thief en fm achter elkaar halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 19:39:
[...]
Na 99 mining maar eens even 99 hunt, thief en fm achter elkaar halen :)
Heb je niks beters te doen :? Maar inderdaad, runecrafting skillcape _/-\o_ Maar duurt die nou echt zo lang? Het kan toch best wel snel gaan met dat nieuwste portal (die ene waarbij je random runes krijgt en dubbele exp). Ik ga denk ik maar eerst voor een ranged en firemaking cape (als m'n pc er eindelijk is |:(), die lijken me niet heel erg moeilijk ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die skills zijn zo makkelijk dat het bijna onmogelijk is om er geen 99 in te halen. :P
Maar inderdaad, runecrafting skillcape _/-\o_ Maar duurt die nou echt zo lang? Het kan toch best wel snel gaan met dat nieuwste portal (die ene waarbij je random runes krijgt en dubbele exp).
Veel klikken en alsnog geen geweldige xp. Ben je toch wel 3 maanden flink zoet mee... niet echt zin in.
Ik ga denk ik maar eerst voor een ranged en firemaking cape (als m'n pc er eindelijk is |:(), die lijken me niet heel erg moeilijk ofzo :)
Fm is doodsimpel, maar ook oersaai. Ranged is best goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

RoD schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 17:43:
Hoe heb jij je crafting getraind? Kostte dat geld of is er geld mee te verdienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Franko P. schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 11:43:
[...]
Hoe heb jij je crafting getraind? Kostte dat geld of is er geld mee te verdienen?
Staat volgens mij wel ergens in dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

green leathers kopen --> craften --> alchen --> herhalen. Heeft slechts 40M gekost. Goedkope buyable skill :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

RoD schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 13:02:
green leathers kopen --> craften --> alchen --> herhalen. Heeft slechts 40M gekost. Goedkope buyable skill :)
Omg, jij hebt geld teveel :/ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mja, zodra je levels omhooggaan komt er exponentieel meer geld binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Vind je? Ik heb dat nog niet ervaren. Maar m'n levels zouden waarschijnlijk ook niet erg omhoog gaan.. Alhoewel, normaal had ik altijd 4M op m'n bank, maar nu vind ik het vrij normaal om lekker 14M daar te zien staan. Als ik m'n laatste dingetjes nog ff afmaak, moet er ongeveer weer 32M staan. Misschien ff kijken wat ik er mee kan doen, en anders gewoon weer skills trainen.

Ben eerst van plan om wat te woodcutten en te fishen. 95 WC en 90 Fishing ofzoiets. Daarna nog wat mining, naar 80 ofzo. Heb toch niks anders te doen op f2p.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Woodcutting... daar ben ik al zeker 7 keer aan begonnen met het idee om dat ineens door te trainen naar 99.
Maar elke keer komt er iets tussen. Ik denk dat ik binnenkort maar gewoon yews ga hakken en ze dan meteen fletch. Train ik mn fletching en mage daarna ook weer eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Woodcutting is echt een heerlijke skill. Je kunt em lekker semi-afk trainen. Op het moment zit ik op level 94 waarbij ik vanaf lvl 86 ongeveer magics heb gecut. Zelfs met magics is de xp-rate goed te doen. Bovendien krijg je er een hele hoop geld mee.. zeker als je alles zelf fletched en alched.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Oeps, donderdag logde ik weer even in, zag ik ineens dat ik nog 1 dag membership had :D
Maar ik heb dat niet betaald, en niemand anders is ingelogd, had Jagex iedereen een paar dagen gratis membership gegeven ofzo?

Maar toen ging ik in bounty hunter, ging ik dood, was ik m'n legends cape kwijt, en was toen vergeten om hem opnieuw te halen, dus nu heb ik geen strakke cape meer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
Zijn er zo dingen dat een complete n00b moet weten. Wat het best eerst getraind moet worden ? De do's en dont's in het begin... ?

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

- Niet alles bij je dragen
- Niet te goedgelovig zijn

Don't ask om spullen :) en ga geen hoge lvl's commanderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

not2secure4u schreef op zondag 02 maart 2008 @ 09:52:
Zijn er zo dingen dat een complete n00b moet weten. Wat het best eerst getraind moet worden ? De do's en dont's in het begin... ?
Als ik jou was begon ik met wat attack, str. en def. lvl's te trainen. Daarna wat quests doen zodat je wat xp krijgt zodat het begin van je skills wat sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het leukste is wel om alles zelf uit te vogelen. Er is niet één strategie die het best is ofzo. Het hangt er volledig vanaf hoe jij wilt spelen. Wel is het handig om bijvoorbeeld een fansite zoals www.tip.it te bezoeken en daar de benodigde informatie vandaan te halen. Runescape heeft namelijk zoveel content dat je gigantisch lang bezig bent om het allemaal uit te zoeken. Een beetje (gestructureerde) hulp is daarbij dus wel handig :)

Je begint het spel met een tutorial, die je verplicht moet doen. Daar leer je al een aantal basiselementen van het spel. Het is handig om daar even goed op te letten. Je start sowieso in F2P (ik weet niet of je van plant bent om te gaan betalen) dus je wereld is sowieso nog beperkt, in het begin.
Vooral als je nieuw bent is het leuk om gewoon een beetje rond te lopen, en te kijken wat je tegenkomt en wat je allemaal kunt doen. Praat eens wat met NPC's, klik eens op wat dingen, begin hier en daar eens een quest, enz.

Runescape is leuk als n00b. Dat weet ik nog van 7 jaar geleden :P

Nog een paar kleine tips:
-Zorg dat je meteen wat combat levels krijgt. Hier en daar zul je in F2P agressieve monsters tegenkomen. Ze stellen weinig voor, maar als level 3 persoon kun je wel eens afgeslacht worden.
* RoD mompelt iets over de scorpions in Al Kharid mine.
-Quests zijn in het begin een goede manier om je levels te trainen. Verder laten zij je een leuk stuk van Runescape zien
-Train je melee, prayer, magic, fishing en cooking. Daarmee kom je een heel eind in het zelfstandig "overleven" in Runescape. Elke skill is in bepaalde mate handig, maar dit zijn (voor mij althans) de skills die het handigst zijn om mee te beginnen.
-Hoe meer verschillende skills je trained, hoe meer je access krijgt tot bepaalde delen van de content. Sommige quests hebben bijvoorbeeld een skill level requirement voor bepaalde skills. Hetzelfde geldt voor bepaalde minigames of gebieden die je kunt bezoeken.
-Heb je een tijdje gespeeld en vind je het leuk? Ga ervoor betalen. Het is het dubbel en dwars waard. Je krijgt toegang tot zóveel meer content. Dan hoef je je echt niet meer te vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
not2secure4u schreef op zondag 02 maart 2008 @ 09:52:
Inderdaad wat hierboven al gezegd is. Geef ook ff je naam, ik ben nl ook half f2p, dan kan ik je helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

We hebben weer een paar zéér nuttige updates.

Chaos Tunnels: The Hunt for Surok
Lijkt bijzonder handig voor summoning. Leuk, een monster wat je dagelijks kunt slopen :) Doet een beetje denken aan die vine in Ardougne.

CoinShare and Grand Exchange Changes
Oftewel: Ik kan weer fatsoenlijk clan events doen _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
wimjongil schreef op zondag 02 maart 2008 @ 20:55:
[...]

Inderdaad wat hierboven al gezegd is. Geef ook ff je naam, ik ben nl ook half f2p, dan kan ik je helpen ;)
not1secure3u (dont ask :)) ben ik ingame

[ Voor 8% gewijzigd door not2secure4u op 05-03-2008 07:49 ]

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

RoD schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 15:35:
We hebben weer een paar zéér nuttige updates.

Chaos Tunnels: The Hunt for Surok
Lijkt bijzonder handig voor summoning. Leuk, een monster wat je dagelijks kunt slopen :) Doet een beetje denken aan die vine in Ardougne.

CoinShare and Grand Exchange Changes
Oftewel: Ik kan weer fatsoenlijk clan events doen _O_
Dat coinshare is inderdaad zeer nuttig. Kunnen we weer eens naar Bandos :P

Toch hebben ze het wel netjes gedaan daar bij Jagex. Bijna geen macro-ers meer nu, en ook geen mensen meer die coins kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Tja maar normaal merchanten en verwachten dat mensen zelf de prijzen wel een beetje kennen zit er niet meer in. Nu staat er onderin precies wat je er max voor zou moeten geven. Beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
Ik ben er eindelijk mee begonnen en vroeg me dit af. Als ik Shrimps gevangen heb en ik heb die cooked. Kan ik er iets mee aanvangen om winst mee te maken ? Het lijkt mij een beetje stom van deze gewoon allemaal op te eten nee ? Of is dit het enigste dat je echt kan doen ?

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 18:57
Shrimps kun je waarschijnlijk niet kwijt op de markt. Ze healen veel te weinig om echt rendabel te zijn. Ik raad je aan om ze gewoon zelf te gebruiken als je je combat traint.. Ik weet niet wat je combat level is, maar als je niet zoveel hitpoints hebt zijn shrimps net zo goed als salmon/trouts of whatever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
Ow ok , is goed, bedankt ! Nee ik ben maar een zeer laag combat level 3 , ben net enkele dagen bezig.

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Dan zou ik ze zelf gebruiken voor het vechten. Ook zou ik gaan minen, zodat je zelf je eigen armour kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Minen is in F2P nog altijd een goede manier om geld te verdienen. Vooral als je in de mining guild kunt, en mith+coal superheat. Zelf ben ik ook aan het minen.. echter dat is powerminen dmv het droppen van iron. Nog 112k iron te gaan voor lvl 99...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Hoe houd je dat vol :p wat dodelijk saai. Volgens mij is het in RS2 nu sneller om een noob blij te maken met een ironload dan al die zooi een voor een droppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
MsG schreef op zondag 09 maart 2008 @ 16:53:
Volgens mij is het in RS2 nu sneller om een noob blij te maken met een ironload dan al die zooi een voor een droppen.
Dat kan dus niet meer :( Ik ben zojuist combat 102 geworden :) Moet ook nog maar 30k voor hp 82 en 160k voor atk 80, dus dat heb ik morgen wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Inderdaad, dat kan niet meer. En bovendien kost dat tijd... Hoe ik dat volhoud? Tsja, rustig aan doen :P Het is wel saai inderdaad, maar 99 mining is natuurlijk ook wel vrij geweldig enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
Hoe weet je dan vanaf wanneer iets profitable is ? Dat je het echt op de markt kwijt kan.

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
not2secure4u schreef op zondag 09 maart 2008 @ 17:51:
Hoe weet je dan vanaf wanneer iets profitable is ? Dat je het echt op de markt kwijt kan.
Dat is eigenlijk ervaring. Je kan ook Zybez gebruiken. Tip.it is ook erg handig. Dat moet je gewoon lezen (niet alles :+), en dan snap je er al een hoop meer van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat is inderdaad een kwestie van ervaring. Op het moment heb je natuurlijk nog maar weinig inzicht in de markt, en wat er precies goed is. Dat zul je over tijd moeten leren. Runescape is geen spel waar je zo even volledig inzicht in krijgt. En dat is ook het leuke, imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Wat ook wel kan helpen is swiftkit downloaden.
Daarin kan je onder het spelen price lookup doen, stats, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Die nieuwe update is wel erg cool _/-\o_ Dat gedoe wat je allemaal moet doen slaat natuurlijk nergens op, net als die rewards (zijn het wel rewards te noemen |:(). Maar die soldiers (lvl-83) droppen aardige loot. Helaas is het echt gewoon te druk, maar met 2 a 3 weken zal het wel rustiger zijn. Van die soldiers heb ik al 120 laws gekregen, 24 mith ores en een rune sq Ik heb 4 food gegeten (door de plek in m'n inv :X) . Een vriend van mij heeft al een clue lvl-3 gekregen. Daar komt bij dat ze bijna niks hitten :).
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.