It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Netjes.Franko P. schreef op maandag 10 december 2007 @ 01:14:
Vandaag eindelijk de laatste quest afgewerkt en ben nu in het bezit van een questcape.
Bones kopen, duel rings maken. House tele --> bones doen --> cw tele --> banken --> repeat.Nog gefeliciteerd Rod met het behalen van combat 126, hoe heb je je prayer getraint?
Ben nu een beetje aan het slayeren met m'n Bandos-setje. Erg lekker
Dat ranked toernooi gebeuren snap ik nog niet zo goed, maar ook dat komt wel weer eens.
Verder mooie stats van je nieuwe outfit!
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
This week is a busy one for updates that all relate to real-world trading in some way. We recommend that you read the Development Diary: RuneScape vs Real-world Trading first, to get an idea of the background behind these updates.
Trade and Drop Changes
You will be aware, from newsposts and this week's Development Diary, of real-world trading and the danger it poses to RuneScape. To solve this once and for all, we are tweaking what happens when you drop items, updating the trade system to warn you about unbalanced trades and planning a final adjustment to the trading system, in the first week of January.
Wilderness Changes, Bounty Hunter and Clan Wars!
We have made some serious changes to the Wilderness this week, in a continued effort to rid RuneScape of real-world trading. Additionally, Bounty Hunter and Clan Wars have arrived, to the sound of clashing swords and the occasional scream.
Duel Arena F2P and More Bank Space!
Duel Arena staked and friendly duels are now available to free-to-play adventurers, while the banks of RuneScape have offered a festive boost to your bank space!
Runescape is verkloot. Dat is mijn genuanceerde mening.
Het was altijd zo gezellig om met anderen iets te ondernemen en te proberen om er iets goeds uit te halen. Je kan elkaar niet eens meer fatsoenlijk helpen op deze manier.
Edit:Ik baal er stevig van, heb al zoveel tijd in dit spel gestoken en nu lijkt het erop dat het helemaal gaat veranderen, en dan niet in de positieve zin.
[ Voor 26% gewijzigd door Franko P. op 10-12-2007 14:53 ]
Verwijderd
Jagex bracht steeds slechtere updates uit omde players tegen zichzelf te veschermen, en nu is het dan echt zo ver, belachelijk!
Maar duel arena is wel f2p, kan ik daar nog wat aanklooien
Héél veel mensen stoppen nu of zijn al gestopt. Zonet was er in W66 een drop party waar complete phat-sets gedropped werden

Nouja, ik pas me wel aan.. Ik ben toch meer een eenzame skiller
Whips, 10x full rune, dragonstones, onyxes, allemaal dure armor enzo, guthix, obby, honderden sharks/monkfish, paar granite mauls..
Maar ik begrijp het wel!
Jagex
[ Voor 14% gewijzigd door Pimorez op 10-12-2007 18:30 ]
Ik weet bijna zeker dat ze wel het een en ander zullen aanpassen, ze verliezen teveel betalende klanten zo.
Oh ja het is nu alleen maar een skillergame ipv ook nog een killergame
Dankje alle bots om het spel te verpesten!!!!
[ Voor 12% gewijzigd door Johandmc op 10-12-2007 19:08 ]
Tsja, gelukkig is RWT straks verleden tijd...
Dat RWT is een enorm groot probleem.
Het gaat dan natuurlijk niet om alleen het geld, er zijn complete industrieen uit de grond gestampt, accounts zijn gestolen, mensen afgezet enz. enz. enz.During 2006, we banned bot and real-world trader accounts carrying RuneScape gold and items worth over 200 billion gp. During 2007, so far, we've banned over 525 billion, which has a real-world value of over $2.6 million US - that's an increase of over 250%. At that rate of growth, we'd be looking at banning over 8 trillion gp in 2010 - that's 8,000 billion gp - which has a real-world value of over $40 million US. It's an almost unbelievably high number, but it hammers home the sheer size of the problem we are facing and why we have to take action against it.
Dus ik kan me er wel iets bij voorstellen. Ze schrijven verder nog dat ze nu weer meer voor het spel kunnen ontwikkelen omdat ze van een groot probleem af zijn. Dus ik denk dat er wel weer een systeem komt waarbij je elkaar op een bepaalde manier vooruit kan helpen tijdens het killen van bosses en dergelijke.
Ik zou zeggen lees die development diary eens, is nog best wel verhelderend
Verwijderd
(klik)

Andere vriend van me die 61 91 7 , 85 range 85 mage was, heeft ook defence gehaalt, en is immidels over de 40 heen.
Klopt, het is een probleem. Maar wij -de spelers- worden er zo wel de dupe van. Ik kan me wel aanpassen, maar ik baal hier stevig van. De clan waarin ik zit is zo'n beetje in één dag uit elkaar gespat.Franko P. schreef op maandag 10 december 2007 @ 19:59:
Heb net nog eens alles gelezen, in de development diary's staat een heel verhaal over het waarom en hoe van de huidige update.
Dat RWT is een enorm groot probleem.
[...]
Het gaat dan natuurlijk niet om alleen het geld, er zijn complete industrieen uit de grond gestampt, accounts zijn gestolen, mensen afgezet enz. enz. enz.
Ik ook, dat wel.Dus ik kan me er wel iets bij voorstellen.
Dat mag ik hopen. Er zijn al vrij goede suggesties aangedragen. Het probleem is overkomelijk, maar er moeten wel veranderingen komen. Want de manier waarop trades en drops nu geregeld worden is op z'n zachtst gezegd onprettig.Ze schrijven verder nog dat ze nu weer meer voor het spel kunnen ontwikkelen omdat ze van een groot probleem af zijn. Dus ik denk dat er wel weer een systeem komt waarbij je elkaar op een bepaalde manier vooruit kan helpen tijdens het killen van bosses en dergelijke.
Al gedaan, blijf mij mijn standpunt... deze maatregelen zijn veel te ingrijpend. Dit ruïneert een zeer belangrijk onderdeel van het spel.Ik zou zeggen lees die development diary eens, is nog best wel verhelderend
Jammer, maar begrijpelijk.Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 23:53:
Nou, dag dag runescape, dag dag 1 def, nu heb ik niets om ooit terug te komen
(klik)
[afbeelding]
Andere vriend van me die 61 91 7 , 85 range 85 mage was, heeft ook defence gehaalt, en is immidels over de 40 heen.
Er zijn gewoon talloze sneue mensen die je eerst uitdagen voor dm, dan protect item'en, dood gaan, en zeggen dat ze lag hadden. Verander je van world, en weer nieuwe dm, je slaat ze weer in 6 slagen dood. Daarna ook geen respect ofzoiets, nee.. de hele chat vol spammen en schelden van je. Ik zat toen naast m'n vriend, en vroeg "gebeurd dit nou vaker op f2p?". Hij zei: Ja, bijna bij elk gevecht dat ik heb. Hij was toen ~55 combat, dus nog niet heel hoog level pk'er, maar toch.. hij vond het geen bal meer aan.
Toevallig werd hij die week ook member, en was hij opeens skillen verslaafd. Die zelfde dag nog dragon slayer gedaan enzo, wat bones gekocht, en hij had zo 43 prayer en 40 defence. Hij zei dat hij misschien wel weer gaat pk'en als hij hoger level, maar waarschijnlijk niet. Dit is wel nadat staken is veranderd. Wij zagen dus eigenlijk al dat jagex skillers only game wilt, want: merchanten weg (GE, trade limitatie's nu), pk'en weg (attack weg?), staken weg (3k limiet).
Nu vind ik zelf de updates helemaal niet erg. Pk'en was nooit m'n vak, en staken heb ik nooit echt gedaan. Merchanten ben ik erg slecht in (haat het op marktplaatsen staan), dus mij maakt het niet uit. Ik vind GE echt een uitkomst om onpopulaire dingen kwijt te raken of te kopen in grotere aantallen.
Na al deze updates is het spel is veel 'formeler' geworden. Een wapentje aan een vriend uitlenen zit er straks niet meer bij, want de trade is niet evenwichting (buiten de 3k limiet), want je trade een wapen (vaak duurder wapen ofzo), voor niks. Een vriend (beginner) op weg helpen is ook kut dan. En dan vraag ik me nog af: kan je dan ook nog wel W16 airs doen? Kan je nog wel pot filling service doen (unfinished potions naar grote herbalisten traden), etc. Hopelijk wel, want anders worden sommige skills wel erg moeilijk. Dan krijgen we weer een tijdperk "I got 99 rc after trades adjustment era" net zoals "I got 99 cook before the Cook X era."
Voor sommigen is het spel nu te 'formeel'. Te veel op skillen, en minder vrijheid. Opzich heel jammer, maar wat doe je anders? Toen eerst ik de updates las dacht ik: dat is best kut. Maar nu ik ben gaan nadenken: wanneer spring je nou buiten deze aanpassingen? Ik train enkel m'n skills om met m'n vrienden te strijden, en dat vind ik het leukst. Ik heb geen behoefte aan grote bedragen geld, of het pk'en van paar whips op een dag of zo. Dus eigenlijk, ik vind de updates goed want:
- Bots zullen waarschijnlijk verdwijnen. Als ze dan stuff hebben gehaald, en verkocht kunnen ze nergens heen met het geld. Straks kan je het niet meer traden naar andere spelers zonder buiten de 3k limiet te komen.
Nou wil ik niet zeggen dat dit positief is. Waarom? Als je veel wc bots hebt, zorgen ze voor een goeie yew logs flow in de market. Veel mensen willen fletching (of fm) trainen met yews. Nu zou je die bots dus verbannen, dat betekent dat er een heleboel yews flow weg gaat. Prijzen zullen dan waarschijnlijk nog meer stijgen. Nu zag ik dat yew logs al 400+ each zijn, wat voor mij gestoord hoog is (waar doen die 200m xp fletchers het dan toch van?!)
- Geld verkopen kan niet. Want net zoals bots, je kan geen grote bedragen zonder evenwicht traden.
- Free stuff vragen
- Drop traden: Voor free players (met bank accounts), niet meer mogelijk theoretisch. Of je moet het andere account nu geld geven, en rommel er tussen handelen.
- Hackers: Dit is voor de helft weg. Hackers zijn natuurlijk altijd zielige mensen die anderen willen pesten. Sommige nemen al je stuff mee, maar anderen droppen ook rommel zoals full mime. Maar hoe zet je nu stuff over? Niet dus, dus het enigste wat ze kunnen doen is alles droppen wat je hebt. Alsnog, sneu. Maar ik hoop dat dit wel betekent dat mensen minder wordt gekraakt,.
-Luren: (even vergeten): Aangezien je niet meer spelers kunt aanvallen, is luren ook weg.
Nou goed, ik zal m'n bericht maar hier bij laten. Het wordt wel weer lang genoeg zo. Ik zelf vind het een hele interessante ontwikkeling, maar ik hoop niet dat een paar van m'n goeie runescape friends met pensioen gaan, of dat het spel nu onspeelbaar wordt. Nu heb ik voor de laatste statement goeie hoop, maar voor de eerste kan ik alleen hopen.
Klopt, erg veel PK'ers (niet alle uiteraard) zijn gewoon onbeschofte kinderen. Ontzettende arrogantie ook. Ik hoop dat ze allemaal stoppenHans1990 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 15:58:
Nou, een vriend van me zag dit al aan komen. Hij was een paar maanden terug een pk account begonnen (omdat hij z'n vorige was kwijt geraakt verkocht, omdat ie ander spel speelde). Nou had hij 75 ranged gehaald, 1pray, 1def, iets van 65 str enzo. Heel leuk, maar hij stapte al uit de pk wereld vanwege het grote noob gehalte.
Er zijn gewoon talloze sneue mensen die je eerst uitdagen voor dm, dan protect item'en, dood gaan, en zeggen dat ze lag hadden. Verander je van world, en weer nieuwe dm, je slaat ze weer in 6 slagen dood. Daarna ook geen respect ofzoiets, nee.. de hele chat vol spammen en schelden van je. Ik zat toen naast m'n vriend, en vroeg "gebeurd dit nou vaker op f2p?". Hij zei: Ja, bijna bij elk gevecht dat ik heb. Hij was toen ~55 combat, dus nog niet heel hoog level pk'er, maar toch.. hij vond het geen bal meer aan.
Eens, ik kan er ook totaal niet mee zitten. Ik skill eigenlijk alleen maar, en doe deed af en toe eens wat clan events zoals DK's.Toevallig werd hij die week ook member, en was hij opeens skillen verslaafd. Die zelfde dag nog dragon slayer gedaan enzo, wat bones gekocht, en hij had zo 43 prayer en 40 defence. Hij zei dat hij misschien wel weer gaat pk'en als hij hoger level, maar waarschijnlijk niet. Dit is wel nadat staken is veranderd. Wij zagen dus eigenlijk al dat jagex skillers only game wilt, want: merchanten weg (GE, trade limitatie's nu), pk'en weg (attack weg?), staken weg (3k limiet).
Nu vind ik zelf de updates helemaal niet erg. Pk'en was nooit m'n vak, en staken heb ik nooit echt gedaan. Merchanten ben ik erg slecht in (haat het op marktplaatsen staan), dus mij maakt het niet uit. Ik vind GE echt een uitkomst om onpopulaire dingen kwijt te raken of te kopen in grotere aantallen.
Egocentrisch is het geworden ja. Alle geld/goederenstromen worden berekend en als er een onbalans is, komt het er niet doorheen.Na al deze updates is het spel is veel 'formeler' geworden. Een wapentje aan een vriend uitlenen zit er straks niet meer bij, want de trade is niet evenwichting (buiten de 3k limiet), want je trade een wapen (vaak duurder wapen ofzo), voor niks. Een vriend (beginner) op weg helpen is ook kut dan. En dan vraag ik me nog af: kan je dan ook nog wel W16 airs doen? Kan je nog wel pot filling service doen (unfinished potions naar grote herbalisten traden), etc. Hopelijk wel, want anders worden sommige skills wel erg moeilijk. Dan krijgen we weer een tijdperk "I got 99 rc after trades adjustment era" net zoals "I got 99 cook before the Cook X era."
Precies hoe ik er over denk. Alleen de clanevents worden me zo onmogelijk gemaakt. Desondanks is de impact op de game wel gigantisch.Voor sommigen is het spel nu te 'formeel'. Te veel op skillen, en minder vrijheid. Opzich heel jammer, maar wat doe je anders? Toen eerst ik de updates las dacht ik: dat is best kut. Maar nu ik ben gaan nadenken: wanneer spring je nou buiten deze aanpassingen? Ik train enkel m'n skills om met m'n vrienden te strijden, en dat vind ik het leukst. Ik heb geen behoefte aan grote bedragen geld, of het pk'en van paar whips op een dag of zo.
Dus eigenlijk, ik vind de updates goed want:
Dat zijn inderdaad geweldige voordelen. Ook voor de skillers aangezien er nu meer geld te halen valt in de verscheidene skills waarin je materialen vergaart, zoals wc, mining, fishing.- Bots zullen waarschijnlijk verdwijnen. Als ze dan stuff hebben gehaald, en verkocht kunnen ze nergens heen met het geld. Straks kan je het niet meer traden naar andere spelers zonder buiten de 3k limiet te komen.
Nou wil ik niet zeggen dat dit positief is. Waarom? Als je veel wc bots hebt, zorgen ze voor een goeie yew logs flow in de market. Veel mensen willen fletching (of fm) trainen met yews. Nu zou je die bots dus verbannen, dat betekent dat er een heleboel yews flow weg gaat. Prijzen zullen dan waarschijnlijk nog meer stijgen. Nu zag ik dat yew logs al 400+ each zijn, wat voor mij gestoord hoog is (waar doen die 200m xp fletchers het dan toch van?!)
- Geld verkopen kan niet. Want net zoals bots, je kan geen grote bedragen zonder evenwicht traden.
- Free stuff vragen. Kan niet he, want 1k is niks, en dat aan een beginnertje geven is de moeite niet. Hopelijk bedenken ze dat zelf ookl.
- Drop traden: Voor free players (met bank accounts), niet meer mogelijk theoretisch. Of je moet het andere account nu geld geven, en rommel er tussen handelen.
- Hackers: Dit is voor de helft weg. Hackers zijn natuurlijk altijd zielige mensen die anderen willen pesten. Sommige nemen al je stuff mee, maar anderen droppen ook rommel zoals full mime. Maar hoe zet je nu stuff over? Niet dus, dus het enigste wat ze kunnen doen is alles droppen wat je hebt. Alsnog, sneu. Maar ik hoop dat dit wel betekent dat mensen minder wordt gekraakt,.
Ach, Runescape heeft wel eens ergere perioden gekent. In RSC was het soms ook bar en boos, al was dat vaak door technische problemen.Nou goed, ik zal m'n bericht maar hier bij laten. Het wordt wel weer lang genoeg zo. Ik zelf vind het een hele interessante ontwikkeling, maar ik hoop niet dat een paar van m'n goeie runescape friends met pensioen gaan, of dat het spel nu onspeelbaar wordt. Nu heb ik voor de laatste statement goeie hoop, maar voor de eerste kan ik alleen hopen.
Wat ik persoonlijk als skiller zijnde natuurlijk niet erg vind.
Het valt me opdat men zoveel openheid geeft bij summoning. Vroeger gaf Jagex nooit veel openheid over future updates. Ik heb daar zojuist eigenlijk een kleine theorie voor bedacht:
Nu heb je een enorme grote inbraak van nieuws. Ik ben zelf benieuwd of er vrijdag/zaterdag avond nog wel 200k+ players online zijn. Maar dat terzijde. Nou goed, ik heb de forums (rants) net bekeken, en ongeveer 1/3 van de gebruikers online zit in dat forum. Dat is dus gewoon heeeel veel.
Nu denk ik dus dat men eerst over de skill summoning heeft gaan zitten praten, zodat sommige spelers de moed niet opgeven voor runescape. Sommige stoppen nu omdat hij enigste activiteit weg is (pk'en, merchanten, staken), maar voor sommige spelers die wat gemengt spelen, dus ook nieuwe skills uitproberen, willen wel summoning bekijken. Nu duurt dat nog een maand of zoiets, dus moeten ze nog even wachten. Natuurlijk kan het ook gewoon puur toeval zijn dat ze het zo doen, maar ik denk dat er wat meer achter zit (zoals altijd wel bij jagex).
[ Voor 6% gewijzigd door Hans1990 op 11-12-2007 16:20 ]
En uiteraard zijn er gigantisch veel rants. Meer dan nog tijdens het nerfen van pc. Dit komt bij elke speler als een nare verassing.
Het was ook een beetje een kosten-batenafweging. Ze wisten dat ze hiermee members gingen verliezen. Maar aan de andere kant wordt je van RWT ook niet heel erg vrolijk, en brengt dat schade aan de game.
Ik ben benieuwd hoeveel mensen -nadat de storm is gaan liggen- echt quitten. Veel mensen roepen wel, maar ik denk dat de helft gewoon verder zal spelen.
Verwijderd
Dat heb ik nooit pkers genoemt, dat zijn mensen die keken naar de videos van andere noobs zoals kids ranqe en elvemage, en toen dachten dat zei ook wel even konden gaan pken.
Laatste kill die ik had was in een deathmatch. En toch had de andere teleports bij zich, hij kon ze alleen niet snel genoeg gebruiken. Ikzelf had geen food meer, en stond op het punt dood te gaan en veel meer te verliezen dan hem.
En p2p pken is dan alleen maar ERGER.
p2p pken bestaat uit dat je geblitst wordt, iemand komt met een maul of dds aanrennen met protect from melee en leegt zijn specials.
Ben je dood, is hij blij. Zet je zelf prayer aan en overleef je het, dan ben je een noob en rent hij weg.
Wat wil dit zeggen?
Dit wil zeggen dat de doelgroep van RS waardeloos is, en ook zeker niet iets waarmee ik nog in verband gebracht wil worden.
Trouwens dat de duel arena F2P zou worden, vermoedde ik al, omdat er opeens een hek was naar de mage training arena, dat er vroeger niet was.Toen kon ik gewoon om het gebouw heen lopen.
Maar ja ik speel wel verder, misschien dat ik 10 dagen member opzeg, zodat ik na de behind the scenes kan beslissen of ik doorspeel, ipv dat ik dat elke 24e van de maand moet beslissen.
Klopt, andere spelers pwnen is natuurlijk hardstikke coolVerwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:36:
"Klopt, erg veel PK'ers (niet alle uiteraard) zijn gewoon onbeschofte kinderen. Ontzettende arrogantie ook. Ik hoop dat ze allemaal stoppen"
Dat heb ik nooit pkers genoemt, dat zijn mensen die keken naar de videos van andere noobs zoals kids ranqe en elvemage, en toen dachten dat zei ook wel even konden gaan pken.
Mja, of farcasters. Zie je nu ook terugkomen in de tournaments. Ik doe high-lvl tournaments en daar zie je relatief veel lvl 60-80 spelers die hun mage flink getrained hebben. Resultaat is dat ze alleen maar blitzen of barragen en jij dus niet aan kan vallen. Gelukkig heb ik mijn trouwen rune crossbow met emerald (e) bolts en slacht ik ze alsnog afLaatste kill die ik had was in een deathmatch. En toch had de andere teleports bij zich, hij kon ze alleen niet snel genoeg gebruiken. Ikzelf had geen food meer, en stond op het punt dood te gaan en veel meer te verliezen dan hem.
En p2p pken is dan alleen maar ERGER.
p2p pken bestaat uit dat je geblitst wordt, iemand komt met een maul of dds aanrennen met protect from melee en leegt zijn specials.
Ben je dood, is hij blij. Zet je zelf prayer aan en overleef je het, dan ben je een noob en rent hij weg.
Wat wil dit zeggen?
Dit wil zeggen dat de doelgroep van RS waardeloos is, en ook zeker niet iets waarmee ik nog in verband gebracht wil worden.
En als ze je dan verslaan dan zeggen ze ook zo mooi dat ze een 126'er gepwned hebben
Achja.. ik hou het over het algemeen fijn bij skillen.
Je kunt nog gewoon kerstkado'tje geven op RS hoor. Het systeem treedt in werking op 10 januari. Wat dat betreft is de timing dus goed. Dat er nu een hele storm komt terwijl zij kerstvakantie vieren vind ik niet eens slecht geplanned. Geeft ze trouwens ook twee week om te tweaken aan het systeem (ik neem aan dat Jagex niet volledig vrijneemt en er wel *enigszins* doorgewerkt wordt)Johandmc schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:40:
Wat me wel opvalt is dat ze het op een zeer slecht moment hebben gepland. Normaal geef je juist dingen met kerst weg, maar wat doen zij: ze verpesten een spel (tenminste in de ogen van een pure gezien). Vervolgens gaan ze 2 weken met kerstvakantie (ja wij krijgen nog even een kerstupdate) en ze hopen dus dat de storm gaat liggen, en zien de 'schade' wel in januari. Want ze hebben in december nou voor skillers en/of questers al helemaal geen goede update uitgebracht.
Trouwens dat de duel arena F2P zou worden, vermoedde ik al, omdat er opeens een hek was naar de mage training arena, dat er vroeger niet was.Toen kon ik gewoon om het gebouw heen lopen.
Maar ja ik speel wel verder, misschien dat ik 10 dagen member opzeg, zodat ik na de behind the scenes kan beslissen of ik doorspeel, ipv dat ik dat elke 24e van de maand moet beslissen.
ipv wat we nu gekregen hebben.
En ik zie nu wel opeens heel veel mensen rc trainen bij de abbys.En er zijn daar maar weinig van die geest-monstertjes. En clues oplossen in de wildy zal ook wel een stuk makkelijker zijn.
Ah, dat dacht ik. Veel gezien argument namelijk op de forumsJohandmc schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 17:23:
Lol, ik bedoelde niet dat ik een kerstkado zou geven maar dat Jagex ons een kerstkado zou geven.
ipv wat we nu gekregen hebben.
Inderdaad, er zijn echt bijzonder weinig van die dingen. Ik ben een paar keer in de wilderness geweest, 1x een orc tegengekomen, maar kon gemakkelijk ontsnappen.En ik zie nu wel opeens heel veel mensen rc trainen bij de abbys.En er zijn daar maar weinig van die geest-monstertjes. En clues oplossen in de wildy zal ook wel een stuk makkelijker zijn.
Voor mij was het een van de belangrijkste elementen in het spel om samen met anderen te skillen, bosses te verslaan, elkaar vooruit helpen enz....
Dat gaat dus helaas veranderen en dat vind ik ontzettend jammer.
Is er al iemand in die bounty hunter area geweest? Ik vandaag een aantal keer en ik moet zeggen het bevalt me ronduit slecht.
Heel die arena is multicombat, wat ik dus vandaag al meerdere malen met de dood heb moeten bekopen. Ben je net lekker bezig met Pk-en, 1 vs 1 komt er ineens een clan aanrennen van een man of 20, allemaal rangers en een paar 94+ mages, dus dat is bijna meteen dood.
Dat die clans dan clanwars doen, maar nee waarschijnlijk zijn dat van die irritante kinderen waar hier al meer over is geschreven die alleen maar plezier kunnen hebben als ze winnen.
Van mij mogen ze dat multicombat helemaal afschaffen in die arena.
Verwijderd
Potions, niet meer nodig, food eveneens.
Runes? nergens voor nodig, net als een magic level, dus yew long bows zijn ook niet meer nodig.
Enchanted bolts? niet meer nodig.
Skillen is/gaat dood.
Dit was precies mijn eerste gedachte! De hele economie zal volgens mij gaan veranderen. De vraag naar deze items zal dalen, hierdoor zal natuurlijk ook de prijzen op de grand exchange dalen.Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 21:29:
Aangezien zo goed als alle echte pkers stoppen, is skillen ook dood.
Potions, niet meer nodig, food eveneens.
Runes? nergens voor nodig, net als een magic level, dus yew long bows zijn ook niet meer nodig.
Enchanted bolts? niet meer nodig.
Skillen is/gaat dood.
Dat Jagex meer skillers wilt, heeft volgens mij de reden om meer winst te krijgen. Want wanneer je skillt en dus verder komt in het spel, wil je member worden en dat betekend cash bij Jagex.
Edit: Nu ik wat verder over heb nagedacht. De prijzen voor Rune sets kan best wel stijgen aangezien de pure's nu def trainen
[ Voor 7% gewijzigd door Alper15 op 12-12-2007 00:47 ]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Ben het niet helemaal eens dat de pk-ers ermee stoppen Soz Owned staat bijvoorbeeld nu 2e in de rogue lijst. Dat is toch een bekende pk-er.
Overigens dalen de prijzen van de pots al bijna niet meer, prayerpots zijn zelfs alweer iets gestegen.
Verwijderd
Pken in clans gaat nog, maar dan nog heeft pure zijn geen nut meer.Franko P. schreef op woensdag 12 december 2007 @ 10:25:
Die 3k gaat per 10 januari in. Je hebt nu nog de kans om geleende spullen enzo terug te geven aan de rechtmatige eigenaar.
Ben het niet helemaal eens dat de pk-ers ermee stoppen Soz Owned staat bijvoorbeeld nu 2e in de rogue lijst. Dat is toch een bekende pk-er.
Overigens dalen de prijzen van de pots al bijna niet meer, prayerpots zijn zelfs alweer iets gestegen.
Ik zat met 69 combat, 90 range en 1 def tussen lvl 100s, dat werkt natuurlijk nooit.
En er zijn geruchten dat jagex nog dingen aan de wilds gaat veranderen, dat klopt, we krijgen nog het gare tikkertje spel waarbij je iemand moet opsporen in de wilds en killen.
Wilds is nu een minigame, geen pken meer. 1 op 1 kan niet meer.
Ik heb nu 40 defence, en dat ging al beter, maar toen ik een groep van meer dan 10 mensen tegenkwam die allemaal 85+ waren, en geen drol bij zich hadden (bronze skull), was de regen van constante 6'en met range toch te veel om te overleven. Dat hoeft nog niet zo'n probleem te zijn, maar je kan dus 3 minuten niet weg nadat je iemand anders killt, wat ik net gedaan had....
Klopt. Ik heb ook al mijn 1500 ppots verkocht (voor 5k eaFranko P. schreef op woensdag 12 december 2007 @ 10:25:
Die 3k gaat per 10 januari in. Je hebt nu nog de kans om geleende spullen enzo terug te geven aan de rechtmatige eigenaar.
Zag er trouwens erg leuk uit. Je zag het "balkje" van de verkopen steeds verspringen waarmee er steeds meer geld binnenstroomde
Tis een minigame inderdaad. Ik denk dat pk'en nu meer is wat Jagex er mee bedoelt heeft. Jagex wil niet dat je een pure maakt en daarmee de "normale" spelers verslaat. Jagex wil dat de skillende en questende mensen leuk een beetje wat andere spelers kunnen gaan slachten als zij daar zin in hebben. Men wil niet dat er een hele "pk-community" is. Pk'en moet een leuk spelletje voor erbij zijn, niet een hoofddoel.Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 11:55:
[...]
Pken in clans gaat nog, maar dan nog heeft pure zijn geen nut meer.
Ik zat met 69 combat, 90 range en 1 def tussen lvl 100s, dat werkt natuurlijk nooit.
En er zijn geruchten dat jagex nog dingen aan de wilds gaat veranderen, dat klopt, we krijgen nog het gare tikkertje spel waarbij je iemand moet opsporen in de wilds en killen.
Wilds is nu een minigame, geen pken meer. 1 op 1 kan niet meer.
Ik heb nu 40 defence, en dat ging al beter, maar toen ik een groep van meer dan 10 mensen tegenkwam die allemaal 85+ waren, en geen drol bij zich hadden (bronze skull), was de regen van constante 6'en met range toch te veel om te overleven. Dat hoeft nog niet zo'n probleem te zijn, maar je kan dus 3 minuten niet weg nadat je iemand anders killt, wat ik net gedaan had....
Slechts een gokje trouwens, maar de updates van de laatste jaren laten wel een beetje zo'n patroon zien.
Het begon overigens al in RSC. Toen ik begon kon je kiezen of je een pk'er was of een "normale" speler. Er was toen nog geen wilderness en pk'ers konden elkaar overal en altijd aanvallen. Later is dat overgegaan in de wilderness.
Dus je hebt wel gelijk RoD, alleen degene die echt hebben geskilled die overleven nog wel even daar.
Eerst was het nog zo dat je kon kiezen hoe hoog je tegenstander max mag zijn (lvl in wild).
Vind het wel jammer, als je lvl 100 bent dan had je normaal gesproken een hoog genoeg lvl om de meeste pures te slim af te zijn, nu kan je aan de gang om alles naar 99 te trainen wil je een beetje meekomen in de arena.
Of je moet in een clan gaan rondrennen daar, maar dat zie ik mezelf nog niet doen.
13 December 2007 - A Word About Our Updates Next
Even though this week has been one of the toughest ever for everyone involved with RuneScape, it has been tough for so much longer than one week. Bots, gold sellers, scammers: these are all problems that both us and you - the players - have had to put up with together in recent months.
These occurrences were becoming so frequent that they seriously threatened RuneScape. A solution was needed as soon as possible, so we had to come up with the one thing that would successfully stop real-world traders – stopping unbalanced trade. It will be tough for law-abiding players, but it will also be tough for us, as we will certainly not be gaining money or members with this update. Instead, we are doing this for the good of the game, which is as dear to our hearts as it is to you.
Soon, the hard part will be over and done with. The last of our major changes will be made in January and we certainly don’t plan any more hard changes in the foreseeable future. Together, we will deliver an enormous blow to real-world trading, and the game has already seen a dramatic reduction in their numbers.
We have always planned to release the real-world trading updates and then improve them further by listening to your feedback. We were also aware that the updates may not have been perfect the first time around, or that they may not have functioned as an ideal replacement for what we have changed or taken away. This is not a reason to roll them back or remove them, but it IS a reason to keep improving them until they DO work as a full replacement.
The hard choices we have made are the best ones for the game, and we must not do anything that allow bots, gold sellers or scammers back into the game. What we need to do is build on these first, large steps and use your feedback to make improvements, so that they better fit your needs and activities.
We would really like you to make your feelings known, not in a negative manner that offers no potential solutions, but with constructive criticism and suggestions that we can draw ideas from. For example, if something is broken, don't just demand that we put it back to what it was - instead, tell us your ideas to make the new system work. In summary: we would like you to think about how we can make life in RuneScape more enjoyable for you, while ALSO keeping out real-world traders and bots.
It’s going to take a lot of patience and effort from all of us. Saying that, we have not been sitting around hoping for you all to come up with ideas. We have been putting together a plan. This is a schedule of ideas for improvements that will build on a number of our changes: the Grand Exchange, new player-killing games (including other dangerous ones), LootShare, Assist System, trades and so many other things that we have introduced to combat real-world trading. We aim to have the most important improvements ready in time for the unbalanced trade removal in January, and to continue adding more throughout the start of next year.
We are currently assembling the best ideas from the Forums and our own staff. We will release another newspost early next week, listing the improvements we plan to make to address your concerns.
Verwijderd
Jagex zal je NIET je tegenstander laten uitkiezen, en het zal geen single combat worden, anders is RWT nog mogelijk.
We have been putting together a plan. This is a schedule of ideas for improvements that will build on a number of our changes: the Grand Exchange, new player-killing games (including other dangerous ones), LootShare, Assist System, trades and so many other things that we have introduced to combat real-world trading.
GefeliciteerdRoD schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 00:34:
Zelf heb ik laatst 99 prayer gehaald, dus ik mag mezelf een echte 126'er noemen nu.
Ook gefeliciteerdFranko P. schreef op maandag 10 december 2007 @ 01:14:
Vandaag eindelijk de laatste quest afgewerkt en ben nu in het bezit van een questcape.
Ik wilde eerder reageren maar ik had weinig tijd, dus er is ondertussen al het een en ander verder gediscussieerd. Ondanks dat:RoD schreef op maandag 10 december 2007 @ 13:14:
Runescape is verkloot. Dat is mijn genuanceerde mening.
Ik vind het allemaal wel meevallen. Ja, het zijn ingrijpende veranderingen, maar de nieuwe vervangingen zijn best aardig, en er kan nog een hoop aan gesleuteld en verbeterd worden. Ik denk dat het op termijn prima mogelijk moet zijn om Runescape met deze updates leuker te maken dan ervoor. En het uitbannen van RWT en het decimeren van bots lijkt me ook erg welkom.
De belangrijkste knelpunten op het moment lijken me:
- Het uitlenen van items
- 'Rare' trades zoals air runnen
- Het verdelen van drops in teams voor high-lvl monsters
Ik heb er wel vertrouwen in dat dat op de een of andere manier opgelost gaat worden ooit, aangezien teamen toch wel een belangrijk item is vaak. Bovenstaande oplossing zou het als bonus veel veiliger maken om met relatief onbekenden te teamen
Dat met die grafstenen vind ik een leuke feature trouwens... Als ik nog eens dood ga bij de metal dragons ofzo, dan heb ik 5 minuten om mijn spullen terug te halen
Ik zal de oude wildy wel missen trouwens. Ik vond dat desolate landschap waar je nooit wist wat je te wachten stond wel wat hebben. Npcs zijn veel voorspelbaarder. Nog geen revenant tegengekomen trouwens.
Ik ben trouwens wel blij dat ik laatst nog wat gePKd heb bij de green drags (jaja, ik ben een noob PKer). Ik PK anders niet zoveel, dus dat heb ik op de valreep nog even oude-stijl mogen ervaren
Dat soort dingen mis ik nou ook altijd he...RoD schreef op maandag 10 december 2007 @ 16:46:
Zonet was er in W66 een drop party waar complete phat-sets gedropped werden
Ik heb wel een paar kleinere dropparties bijgewoond. Opbrengst tot zover: 8 clay bracelets, een law rune, en een black dragonhide body. Jeej
Dat roepen een hoop mensen nou wel, maar volgensmij valt dat wel mee. Volgensmij lijkt met de GE merchanten een beetje op real-life beurshandelen. En daar valt ook veel geld te verdienen, als je het kan.RoD schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:12:
... aangezien merchanten nu onmogelijk is.
Op het moment is GE merchanten niet zo praktisch, omdat de prijzen bijna alleen maar kelderen. Maar als de economie straks wat stabiliseert, en de prijzen "normaal" fluctueren, wie weet.
Ik wil niet zeggen dat je theorie onzin is, maar ik heb sowieso de indruk dat Jagex de laatste tijd (laten we zeggen een jaar) een stukje opener is geworden, dat ze meer comminuceren met de spelers, en meer aandacht aan de kritiek van hun klanten besteden.Hans1990 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:19:
Het valt me opdat men zoveel openheid geeft bij summoning. Vroeger gaf Jagex nooit veel openheid over future updates. Ik heb daar zojuist eigenlijk een kleine theorie voor bedacht:
Jahaa, met een prijsverschil van maximaal 3k kun je nog echt lekker onderhandelen.. Je mag je Phat dus niet voor meer dan 3k dan de marktprijzen verkopen want dan zou je wel eens een real life trader kunnen zijndeadinspace schreef op donderdag 13 december 2007 @ 21:05:
Op het moment is GE merchanten niet zo praktisch, omdat de prijzen bijna alleen maar kelderen. Maar als de economie straks wat stabiliseert, en de prijzen "normaal" fluctueren, wie weet.
[...]
Bemoederlijke Jagex

Ik vond vroeger al toen ik nog speelde dat Jagex een beetje bemoederend was in enkele opzichten.. Maar zo te lezen word het alleen nog maar erger en erger

Dank
Dat denk ik inmiddels ookIk vind het allemaal wel meevallen. Ja, het zijn ingrijpende veranderingen, maar de nieuwe vervangingen zijn best aardig, en er kan nog een hoop aan gesleuteld en verbeterd worden. Ik denk dat het op termijn prima mogelijk moet zijn om Runescape met deze updates leuker te maken dan ervoor.
Zeker, op de wat langere termijn gaat dat gunstig uitpakken, absoluut.En het uitbannen van RWT en het decimeren van bots lijkt me ook erg welkom.
Klopt. Zie ook bovenstaande post van Jagex. Zij hebben het ook door en hebben het eea in de planning staan op het gebied van oa GE, lootshare.. wat doet vermoeden dat we nog wel een bepaalde versoepeling krijgen (maar toch RWT buiten de deur houdt).De belangrijkste knelpunten op het moment lijken me:Die laatste twee lijken me prima te fixen. Op de fora heb ik al een aantal suggesties langs zien komen waarbij een team dat drops krijgt op de een of andere manier een drop aan een speler kan toewijzen, die dan de rest moet uitkopen met een bedrag naar verhouding, zodat iedereen er evenveel aan overhoudt.
- Het uitlenen van items
- 'Rare' trades zoals air runnen
- Het verdelen van drops in teams voor high-lvl monsters
Ik heb er wel vertrouwen in dat dat op de een of andere manier opgelost gaat worden ooit, aangezien teamen toch wel een belangrijk item is vaak. Bovenstaande oplossing zou het als bonus veel veiliger maken om met relatief onbekenden te teamen
Klopt, erg handigDat met die grafstenen vind ik een leuke feature trouwens... Als ik nog eens dood ga bij de metal dragons ofzo, dan heb ik 5 minuten om mijn spullen terug te halen

Nouja, revenants zijn vrij veelzijdig. Maargoed, inderdaad, het blijven npc's. Maar ik vind het niet erg. Ik heb liever een veilige wilderness. Ik kom er namelijk alleen als ik een clue heb of moet rc'en. Als het aan mij lag kwam ik er uberhaubt niet.Ik zal de oude wildy wel missen trouwens. Ik vond dat desolate landschap waar je nooit wist wat je te wachten stond wel wat hebben. Npcs zijn veel voorspelbaarder. Nog geen revenant tegengekomen trouwens.
Ik heb nog nooit iemand gepkedIk ben trouwens wel blij dat ik laatst nog wat gePKd heb bij de green drags (jaja, ik ben een noob PKer). Ik PK anders niet zoveel, dus dat heb ik op de valreep nog even oude-stijl mogen ervaren
Ik ookDat soort dingen mis ik nou ook altijd he...
Dat schiet natuurlijk niet opIk heb wel een paar kleinere dropparties bijgewoond. Opbrengst tot zover: 8 clay bracelets, een law rune, en een black dragonhide body. Jeej
Mja, ok, dat kan inderdaad. Maar dat is speculeren. Het "oude" merchanten is natuurlijk onmogelijk. Goedkoop dingen opkopen en daarna in bulk verkopen. Je hebt nu de 3k limiet, wat helemaal niks is natuurlijk, en bij de GE is het slechts hopen dat de prijs stijgt als je iets koopt om later te verkopen. Dat vereist natuurlijk kennis in de economie en daarom zal er nu meer skill voor nodig zijn. Goed, dat is niet verkeerd natuurlijk.Dat roepen een hoop mensen nou wel, maar volgensmij valt dat wel mee. Volgensmij lijkt met de GE merchanten een beetje op real-life beurshandelen. En daar valt ook veel geld te verdienen, als je het kan.
De meeste items zijn (gelukkig) al gestabiliseerd. De wat minder populaire items dalen echter nog wel.Op het moment is GE merchanten niet zo praktisch, omdat de prijzen bijna alleen maar kelderen. Maar als de economie straks wat stabiliseert, en de prijzen "normaal" fluctueren, wie weet.
Ze moeten wel. Ze kunnen deze veranderingen niet doorvoeren zonder daar een verdraaid goeie reden voor te hebben. De spelers kinderen accepteren dit niet. Ook met deze uitleg zijn er nog een boel figuren die menen te moeten rellen en bepaalde krachttermen voor Jagex te gebruiken die helemaal nergens op slaan.Ik wil niet zeggen dat je theorie onzin is, maar ik heb sowieso de indruk dat Jagex de laatste tijd (laten we zeggen een jaar) een stukje opener is geworden, dat ze meer comminuceren met de spelers, en meer aandacht aan de kritiek van hun klanten besteden.
Stond trouwens ook ergens op Tip.it dat een 14-jarig jochie bij Jagex de ruiten in had gegooid.

Wel lezen he, in de GE kun je kopen/verkopen van -5% tot +5% van de huidige marktprijs. Dat geeft zat ruimte om te merchen.Enfer schreef op donderdag 13 december 2007 @ 21:20:
Jahaa, met een prijsverschil van maximaal 3k kun je nog echt lekker onderhandelen.. Je mag je Phat dus niet voor meer dan 3k dan de marktprijzen verkopen want dan zou je wel eens een real life trader kunnen zijn
Wat heeft dit nou weer met bemoederen te maken? Ze willen gewoon RWT onmogelijk maken, en met goede reden lijkt me zo.Bemoederlijke Jagex
Ja, dat vind ik soms ook (zoals bijvoorbeeld de wildy ditch en het nieuwe warning system), maar ik vind dit RWT/trade verhaal daar niks mee te maken hebben.Ik vond vroeger al toen ik nog speelde dat Jagex een beetje bemoederend was in enkele opzichten..
Nouja, ik ben wel benieuwd wat het met de economie gaat doen. Een hoop raw materials worden door bots verzameld, en als die wegvallen zakt het aanbod daarvan in, wat oa invloed zal hebben op fletching en de prijzen van eten. Maar ach, de flax prijzen mochten wel eens wat omhoogRoD schreef op donderdag 13 december 2007 @ 21:24:
Zeker, op de wat langere termijn gaat dat gunstig uitpakken, absoluut.
Ouch. Je zou voor zulke locaties bijna een testrun gaan maken, om te kijken of je dat in 5 minuten haalt...Klopt, erg handigKan zo 35m schelen. Ik ging laatst bijna dood bij de dust devils, waar je natuurlijk nooit op tijd terug bent
Als ik daar doodgegaan was, was ik full guth en bandos chestplate kwijtgeweest.
Ja, maar echt lang niet zo angstaanjagend als een PKer (of erger, een team). Spelers werken veel doelbewuster, hebben taktiek, en jagen je achterna. Van een revenant ren je zo weg.Nouja, revenants zijn vrij veelzijdig.
Ik ben er trouwens twee tegengekomen nu. Het zijn zeker wel pittige NPCs, maar het blijven toch echt NPCs
Achja, ik weet niet of ik het wel zo leuk zou vinden een phat in mijn schoot geworpen te krijgen. Dan krijg ik in één klap iets dat meer waard is dan al mijn andere bezittingen, zonder er iets voor te doen. Dat is toch... raar.Dat schiet natuurlijk niet op
Zoals mijn agility pots, die probeer ik al te verkopen sinds de GE geintroduceerd isDe wat minder populaire items dalen echter nog wel.

Veel eindproducten zullen ook minder nodig zijn, zoals pots. Veel pkers zijn immers gestopt. Verder is het met de GE gemakkelijker om goedkoop materiaal in bulk binnen te halen. Je hebt altijd spelers (vaak van een laag level) die hun beperkte hoeveelheid materiaal voor de laagste prijs aanbieden. Vroeger was het een crime om de goedkoopste prijs te vinden, nu is het wachtendeadinspace schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 15:43:
Nouja, ik ben wel benieuwd wat het met de economie gaat doen. Een hoop raw materials worden door bots verzameld, en als die wegvallen zakt het aanbod daarvan in, wat oa invloed zal hebben op fletching en de prijzen van eten. Maar ach, de flax prijzen mochten wel eens wat omhoog
Ja dat moet wel lukkenOuch. Je zou voor zulke locaties bijna een testrun gaan maken, om te kijken of je dat in 5 minuten haalt...
Zeker, het is wel een "verbetering" wat dat betreft. Maar die revenants zijn verre van onschuldig. Ze TB'en en entanglen veel en hitten daarnaast vrij hoog.Ja, maar echt lang niet zo angstaanjagend als een PKer (of erger, een team). Spelers werken veel doelbewuster, hebben taktiek, en jagen je achterna. Van een revenant ren je zo weg.
Welke ben je dan tegengekomen als ik vragen mag?Ik ben er trouwens twee tegengekomen nu. Het zijn zeker wel pittige NPCs, maar het blijven toch echt NPCs
Inderdaad. Ik denk dat ik em dan gewoon gehouden had, in plaats van em te verkopen en er 99 herblore mee kopen.Achja, ik weet niet of ik het wel zo leuk zou vinden een phat in mijn schoot geworpen te krijgen. Dan krijg ik in één klap iets dat meer waard is dan al mijn andere bezittingen, zonder er iets voor te doen. Dat is toch... raar.
Wat dat betreft is het niet zo erg dat ik al die phats in RSC weer gedropped heb omdat ze toen niks waard waren
Ik zit nog met 730 super sets. Die raak ik maar niet kwijt. En nu helemaal niet meer natuurlijk..Zoals mijn agility pots, die probeer ik al te verkopen sinds de GE geintroduceerd is
Dat van die 5% wist ik nietdeadinspace schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 15:43:
[...]
Wel lezen he, in de GE kun je kopen/verkopen van -5% tot +5% van de huidige marktprijs. Dat geeft zat ruimte om te merchen.
[ Voor 15% gewijzigd door Enfer op 14-12-2007 18:43 ]
Trades = maximaal 3k verschil.
Zo simpel is het
Mja, DK en GW enzo, maar daar ben je meestal toch niet alleen.RoD schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 15:50:
Er zijn nog wel locaties waar je niet binnen 5 minuten bent.. dus het blijft wel oppassen, tenzij je vrienden een oogje in het zeil kunnen houden.
Ik weet niet hoe ze heten, maar het waren een level 126 en een level 100 rond lvl 44 wildy. Ik moest daar wachten op anderen (om te KBDen), dus die revenants hebben me wel het een en ander aan eten gekost, maar het was niet erg lastig om aan ze te ontkomen.Welke ben je dan tegengekomen als ik vragen mag?
Idd.Inderdaad. Ik denk dat ik em dan gewoon gehouden had, in plaats van em te verkopen en er 99 herblore mee kopen.
LolWat dat betreft is het niet zo erg dat ik al die phats in RSC weer gedropped heb omdat ze toen niks waard warenAls ik die allemaal gehouden had dan had ik nooit weer geld hoeven te verzamelen.
Dat vind ik toch een beetje anders wel... In dat geval zou je ze hebben omdat je er vroeg bij was in RS, in plaats van dat je ze van een random stranger krijgt.
Ik zit nog met 730 super sets. Die raak ik maar niet kwijt. En nu helemaal niet meer natuurlijk..

Dueling heeft een 3k limiet per duel.Enfer schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 18:43:
Dat van die 5% wist ik nietMaar geld dat alleen voor de GE? ( Omdat ik wel iets las met een 3k limiet )
Droppen en traden hebben een ±3k limiet per 15 minuten.
Kopen/verkopen in de GE heeft een ±5% limiet op de prijs.
Lastige van DK is.. als je vrienden noodgedwongen moeten teleporten dan kunnen ze je dus niet helpen. Aangezien het dan 5 minuten duurt voordat de items te zien zijn zullen ze het wel zo lang uit moeten kunnen houden. Een enkele lure bij DK's kan er al voor zorgen dat er massaal weggeteleport moet worden. Daar ben ik wel een beetje bang voor.deadinspace schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 19:08:
[...]
Mja, DK en GW enzo, maar daar ben je meestal toch niet alleen.
Valt me mee danIk weet niet hoe ze heten, maar het waren een level 126 en een level 100 rond lvl 44 wildy. Ik moest daar wachten op anderen (om te KBDen), dus die revenants hebben me wel het een en ander aan eten gekost, maar het was niet erg lastig om aan ze te ontkomen.
Klopt, maar alle buyables heb je dan zo'n beetje instant 99. Herblore, prayer, construction, crafting, fletching, cooking en (een klein beetje) smithing stellen weinig voor qua training.. zolang het je het geld voor de grondstoffen maar hebt.Lol
Dat vind ik toch een beetje anders wel... In dat geval zou je ze hebben omdat je er vroeg bij was in RS, in plaats van dat je ze van een random stranger krijgt.
Maar je vrienden kunnen je grafsteen blessen. Als de persoon die dat doet genoeg prayer points heeft, dan blijft je grafsteen maximaal een uur overeind. Dat geeft je genoeg tijd om terug te gaan, 40 kill count te halen, en je items op te pikken.RoD schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 19:14:
Lastige van DK is.. als je vrienden noodgedwongen moeten teleporten dan kunnen ze je dus niet helpen. Aangezien het dan 5 minuten duurt voordat de items te zien zijn zullen ze het wel zo lang uit moeten kunnen houden.
Na 10 januari kunnen je vrienden de spullen sowieso niet meer oppakken, dus dan moet het wel op die manier.
Dat blessen kan met één enkele actie en hoeft dus niet constant doorgezet te worden? Ik ging er eigenlijk vanuit dat je de grafsteen moest blijven blessen om hem in stand te houden. Maar als hij met een enkele bless een uur blijft staan maakt het dat natuurlijk een stuk makkelijker.deadinspace schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 21:02:
[...]
Maar je vrienden kunnen je grafsteen blessen. Als de persoon die dat doet genoeg prayer points heeft, dan blijft je grafsteen maximaal een uur overeind. Dat geeft je genoeg tijd om terug te gaan, 40 kill count te halen, en je items op te pikken.
Hoe zit dat precies?
Inderdaad... Wel lastig. Ik heb weinig zin om dan helemaal terug te moeten. Is wel lekker makkelijk als je mede-GWD'ers gewoon je spullen mee terugnemen. Maargoed, dat is een offer dat ik wel wil brengen voor het verwijderen van RWT uit RS.Na 10 januari kunnen je vrienden de spullen sowieso niet meer oppakken, dus dan moet het wel op die manier.
Wat die buyable skills betreft vind ik agility eigenlijk geen buyable skill, maar ook weer een beetje wel omdat je er wel (super) energy pots voor kan kopen, zodat het iets sneller gaat met rennen.
Eigenlijk vind ik dat dus een soort buitenbeentje tussen de wel en niet buyable skills.
Klopt, die moet nodig op de schop eigenlijk. Contacteer Enfer anders eens als je zelf wat toe wil voegen. Hij speelt namelijk niet meer.Johandmc schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 00:34:
Een opmerking: in de beginpost als ooit die nog iemand leest, klopt nu het 1 en ander niet meer over PK-en en de wilderness.
Agility vind ik absoluut geen buyable. Je kunt het inderdaad enigszins beïnvloeden met super energies, maar het is en blijft voor 99% hersendodend rondjes lopen.Wat die buyable skills betreft vind ik agility eigenlijk geen buyable skill, maar ook weer een beetje wel omdat je er wel (super) energy pots voor kan kopen, zodat het iets sneller gaat met rennen.
Eigenlijk vind ik dat dus een soort buitenbeentje tussen de wel en niet buyable skills.
Dat gezegd, maat van me heeft net 99 agility gehaald
In de knowledge base staat dat je twee mogelijkheden hebt: 'repair', en 'bless'.RoD schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 21:05:
Dat blessen kan met één enkele actie en hoeft dus niet constant doorgezet te worden? Ik ging er eigenlijk vanuit dat je de grafsteen moest blijven blessen om hem in stand te houden. Maar als hij met een enkele bless een uur blijft staan maakt het dat natuurlijk een stuk makkelijker.
Voor repairen moet je minimaal 5 prayer hebben, het kost maar een paar prayer points en verlengt het leven van de grafsteen tot 5 minuten ofzo. Dit moet je inderdaad herhalen.
Voor de 'bless' optie moet je minimaal 70 prayer hebben, en het kost vrij veel points (het kostte mij iets van 50 points om de steen van een vriend te blessen), en dan blijft de steen ongeveer een uur staan. Ik weet niet wat er gebeurt als je niet genoeg prayer points hebt, maar ik neem aan dat hij dan niet voor het volle uur verlengd is.
Langer dan een uur blijft de steen sowieso niet staan, wat je ook doet.
Tenminste, dat is hoe ik het begrijp
Ja, helemaal teruggaan is zeker bij GW wel vervelend. Maar inderdaad, het is een beetje geven en nemen allemaal, en een acceptabele prijs voor het ombrengen van RWT.Inderdaad... Wel lastig. Ik heb weinig zin om dan helemaal terug te moeten. Is wel lekker makkelijk als je mede-GWD'ers gewoon je spullen mee terugnemen. Maargoed, dat is een offer dat ik wel wil brengen voor het verwijderen van RWT uit RS.
Sommige dingen zijn ook weer een vooruitgang; de GE is lekker makkelijk (even de economie-turbulentie daargelaten), en die 5-minuten grafsteen is wel zo fijn voor solo activiteiten.
Hmm, ik vind het geen buyable skill eigenlijk. Elke skill is op zich wel makkelijker te maken met geld. Melee trainen gaat ook wat makkelijker met goede wapens en armour, maar dat is ook geen buyable. Farming is prettiger als je hoge seeds hebt, en veel runes om te teleporten enzo, maar het kost vooral heel veel tijdJohandmc schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 00:34:
Wat die buyable skills betreft vind ik agility eigenlijk geen buyable skill, maar ook weer een beetje wel omdat je er wel (super) energy pots voor kan kopen, zodat het iets sneller gaat met rennen.
Mjah dan mag je me wel een heel vehaaltje geven want zelf weet ik niet hoe het in elkaar steekt omdat ik niet meer speel. Ik was daarom sowiezo van plan om de SP aan RoD te geven ofzoRoD schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 00:36:
[...]
Klopt, die moet nodig op de schop eigenlijk. Contacteer Enfer anders eens als je zelf wat toe wil voegen. Hij speelt namelijk niet meer.
Hier past één smiley bij:17 December 2007 - Future Changes to Recent Updates Next
As promised in last week's newspost, here are some of the initial ideas we have to further improve the player interaction in the game.
1. Expect the first new single-way player-vs-player combat area to hit the game in the first half of next year, along with a number of other PvP updates in the future.
2. As many people have suggested, we're planning to raise the 3,000gp staking/trading limit for certain players. This will be proportional to the number of Quest Points you have, with the top-end being ten-times what it is now! This should still offer protection from cheats, while also giving you more flexibility in your staking and trading activities.
3. We're looking at a way of giving LootSharers the ability to receive their drops as coins straight away, so that large items can be split between the party immediately. To avoid unbalancing the economy, we’re investigating ways that this could be tied in with the Grand Exchange (i.e, with the item in question being sold on the Exchange and the resulting proceeds being split between the team).
4. We are planning on adding an 'item lending' feature to the game. To prevent indefinite loans, you will be able to lend an item for the duration of your session (once either the lender or receiver logs out, the item will go back again). Obviously, we need to design this VERY carefully to cover all eventualities, but we reckon we can work something out.
These are just a taster of the many ideas we have gathered from you or from our developers. They should really improve your enjoyment of RuneScape, without opening the door for real-world traders. This doesn’t even mention the Grand Exchange, which we can go into more detail about…
The Grand Exchange
We have to hold our hands up and admit that a handful of starting prices were a little off. It was a huge task to get 15,000+ items valued correctly and some slipped through the net. We’re on the case, though, as we have already formed a team to manage the Grand Exchange!
As well as getting the starting price right, this team will regularly check prices on an ongoing basis, making sure that they naturally and accurately represent the current state of the player economy. Of course, they won’t be alone, as YOU will be there to help them! A new Forum, centred on the Grand Exchange, will be available to highlight any concerns you have about prices and marketplace matters, while a new web page is already in the works which will allow you to track item prices over a long period of time.
Some smaller changes to the Grand Exchange:
* Purchased items of a large quantity will be automatically noted
* There will be less unnecessary clicks when buying or selling items
* A ‘1,000’ quantity button will be introduced
* Access to single-click increases to your item quantity
Als deze updates geimplementeerd worden betekent dat ik totaal geen last van de restricties zal hebben
Jagex
Een verbeterde lootshare is erg fijn, maar dat moest ook wel, want de huidige situatie (met trade limit) is hiervoor niet werkbaar imho.
Ik vraag me om eerlijk te zijn nogal af hoe ze dat items lenen willen gaan doen... Wat nou als je een geleend item verliest?
En wat GE tweaks was ook te verwachten natuurlijk, maar daarom wel zo fijn
Ik baal dat (addy) javelins niet meer kunnen zakken in prijs; zal wel tegen de shop-prijs aangelopen zijn. Het betekent dat ze voor geen meter verkopen
Inderdaad. Geweldig is het niet. Maar het is ietsdeadinspace schreef op maandag 17 december 2007 @ 19:56:
Die QP-afhankelijke trade limit klinkt wel leuk, aan zoiets had ik zelf nog helemaal niet gedacht. 30k is toch een stuk beter te houden dan 3k.
Voor clans in ieder geval wel ja. Clans waren ten dode opgeschreven zo. Resultaat is dan ook dat GWD en DK's een ontzettend stuk aan populariteit verliezen en items zoals Godswords, Bandos en dragon axes een hoop in waarde gaan stijgen.Een verbeterde lootshare is erg fijn, maar dat moest ook wel, want de huidige situatie (met trade limit) is hiervoor niet werkbaar imho.
Pech gehad? Of misschien dat de marktwaarde terugbetaald moet worden... Al is dat natuurlijk onmogelijk als diegene het geld niet heeft. Opzich maakt het niet uit natuurlijk. Lenen en iets verliezen is lullig voor de eigenaar, maar het kan geen "kwaad".Ik vraag me om eerlijk te zijn nogal af hoe ze dat items lenen willen gaan doen... Wat nou als je een geleend item verliest?
Inderdaad, lekkerEn wat GE tweaks was ook te verwachten natuurlijk, maar daarom wel zo fijn
Ja, maar wie gooit er dan ook met javelins? Ze zijn niet echt in bulk te verkrijgen en andere opties werken veel beter.Ik baal dat (addy) javelins niet meer kunnen zakken in prijs; zal wel tegen de shop-prijs aangelopen zijn. Het betekent dat ze voor geen meter verkopen
Nou, je zou dan real-world kunnen betalen om iets te lenen en daarmee bounty hunter te doen. Win je wat, dan heb je er items bij en kun je het geleende terug geven. Verlies je je zooi, niks aan de hand, de persoon waarvan je leende is irl gecompenseerd.RoD schreef op maandag 17 december 2007 @ 20:04:
Lenen en iets verliezen is lullig voor de eigenaar, maar het kan geen "kwaad".
Het is wat omslachtig, maar op die manier is een vorm van RWT nog mogelijk...
Dat valt erg mee sinds de introductie van de GE natuurlijkZe zijn niet echt in bulk te verkrijgen
Ja, waarom denk je dat ik ze probeer te verkopen?en andere opties werken veel beter.
Daarom zou ik graag zien dat de prijzen van javelins nog verder konden zakken; ze worden dan interessanter om te gebruiken, dus er ontstaat vraag naar, wat betekent dat ik ze kan verkopen. Of de prijs zakt te laag, waardoor ik ze net zo lief zelf gebruik.
Niet kunnen Bounty Hunten met geleend spul? Lijkt mij een goede oplossing. Want Bounty Hunter met geleende spullen is natuurlijk raar als je niet terug kunt betalen als het mis gaatdeadinspace schreef op maandag 17 december 2007 @ 23:10:
[...]
Nou, je zou dan real-world kunnen betalen om iets te lenen en daarmee bounty hunter te doen. Win je wat, dan heb je er items bij en kun je het geleende terug geven. Verlies je je zooi, niks aan de hand, de persoon waarvan je leende is irl gecompenseerd.
Het is wat omslachtig, maar op die manier is een vorm van RWT nog mogelijk...
Relatief gezien zijn er maar weinig van, omdat ze niet makkelijk te krijgen zijn. Daardoor is het ook onmogelijk dat deze populair worden. Als ik range equipment nodig heb zou ik niet gaan proberen om een flinke lading javelins te krijgen omdat de alternatieven (met name bolts, knives) zo gemakkelijk zijn.Dat valt erg mee sinds de introductie van de GE natuurlijk
Goed puntJa, waarom denk je dat ik ze probeer te verkopen?
Nouja, niks staat vast natuurlijk. Je kunt aangeven bij Jagex dat het verandert moet worden. Er is zelfs nu een speciaal subforum voor, heb ik begrepen. Of het dan ook gebeurd is een tweede, maar de mogelijkheden zouden er moeten liggen.Daarom zou ik graag zien dat de prijzen van javelins nog verder konden zakken; ze worden dan interessanter om te gebruiken, dus er ontstaat vraag naar, wat betekent dat ik ze kan verkopen. Of de prijs zakt te laag, waardoor ik ze net zo lief zelf gebruik.
Da's een mogelijkheid, maar...RoD schreef op maandag 17 december 2007 @ 23:29:
Niet kunnen Bounty Hunten met geleend spul?
Je kan natuurlijk op veel meer manieren doodgaan (denk ook aan randoms tijdens willekeurige activiteiten) en spullen verliezen. Als je geen risico mag lopen, dan zou je geen enkele activiteit meer kunnen doen met geleende spullen. Ik vraag me dus erg af hoe ze dat willen oplossen.Want Bounty Hunter met geleende spullen is natuurlijk raar als je niet terug kunt betalen als het mis gaat
Ik heb al sinds de introductie van de GE 1200 addy javelins in de verkoop, dus die zijn makkelijk te krijgenRelatief gezien zijn er maar weinig van, omdat ze niet makkelijk te krijgen zijn.
Het aanbod lijkt me dus groter dan de vraag, dus dan moet de prijs eigenlijk omlaag.
Misschien ga ik ze maar gewoon zelf gebruiken ofzo.
Ik heb iets van 500 black dragons geranged, voor de ranged xp, bones en hides. Voor de lol de marktwaarde van addy javelins eens opgezocht op zybez.net, en uitgerekend dat ik op die 500 drags ter waarde van 100-200k aan javelins zou krijgen. Toen ben ik ze dus maar gaan bewarenGoed puntHoe kom je er aan eigenlijk? En.. waarom heb je ze bewaard?
Ja, als het over een tijd rustiger is doe ik dat misschien wel. Voorlopig heb ik nog wel even geduld, het kost me geen moeite verder.Nouja, niks staat vast natuurlijk. Je kunt aangeven bij Jagex dat het verandert moet worden. Er is zelfs nu een speciaal subforum voor, heb ik begrepen. Of het dan ook gebeurd is een tweede, maar de mogelijkheden zouden er moeten liggen.
Randoms is gewoon pech. Dat is niet iets waar RWT wat aan heeft. Door ervoor te zorgen dat je niet met geleend spul BH gaat doen verhinder je in ieder geval dat RWT'ers spullen gaan verkopen waarmee men kan gaan BH'en. Mocht je op een andere manier doodgaan is dat gewoon pech gehad voor degene die de items uitgeleend heeft. Zolang RWT geen kans krijgt is het doodgaan met spullen van een ander geen probleem, althans, niet van Jagex.deadinspace schreef op maandag 17 december 2007 @ 23:51:
Je kan natuurlijk op veel meer manieren doodgaan (denk ook aan randoms tijdens willekeurige activiteiten) en spullen verliezen. Als je geen risico mag lopen, dan zou je geen enkele activiteit meer kunnen doen met geleende spullen. Ik vraag me dus erg af hoe ze dat willen oplossen.
Dat is het mooie, je bent in ieder geval geen tijd kwijt.Ja, als het over een tijd rustiger is doe ik dat misschien wel. Voorlopig heb ik nog wel even geduld, het kost me geen moeite verder.
Verwijderd
Verder verwacht ik niets van de wildernis update, en al zou het iets goeds zijn, er is de kans dat ik er een half jaar op zou moetten wachten.
Wie weet wordt ik nog een maandje member als summoning uitkomt, afhankelijk van hoe goed het een irl vriend van me bevalt.
Nou, een wilderness update is het niet afaik:Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 00:42:
Als nu alle irritante randoms er uit kunnen(geen RWT, minder bots) dan zou rs een stuk fijner zijn.
Verder verwacht ik niets van de wildernis update, en al zou het iets goeds zijn, er is de kans dat ik er een half jaar op zou moetten wachten.
Wie weet wordt ik nog een maandje member als summoning uitkomt, afhankelijk van hoe goed het een irl vriend van me bevalt.
Zal wel weer minigame-ish worden denk ik zo.Expect the first new single-way player-vs-player combat area to hit the game in the first half of next year, along with a number of other PvP updates in the future.
Oh, en iets met een Christmas event ofzoIn other news...
Players using LootShare in the God Wars Dungeon will now be able to increase their killcount. If a LootSharing group gets a kill, the player with the lowest killcount receives an increase to their relevant tally.
Dwarf cannon sets and light and dark mystic sets have been added to the Grand Exchange. We've also changed the descriptions on existing sets to be a little more helpful.
The minimum score required to get onto the Hiscores has been reduced from 500 to 250 for Bounty Hunter and Bounty Hunter Rogues. As usual, you will need to login before you appear on the Hiscore tables.
Voor de mensen die het ook al hebben gedaan, de globe is echt leuk vind ik, stelt alleen niet echt veel voor. Het geeft wel een leuke sound als zo'n soort draaidoos met een dansende balerina.
* RoD wacht geduldig tot er weer "echte" content komt.
De events zijn binnen 5 minuten uitgespeeld en soms best saai, desalniettemin vind ik het altijd wel leuk om een holiday gift te ontvangen.
En nu kan ik geen rune meer zien
Ik heb van het weekend nog even vlug 80 crafting gehaald met emerald bracelets. Om m'n geld te behouden moet ik nu 12.5k cosmics craften, en 12.5k emerald bracelets enchanten, en dan 12.5k emerald bracelets alchen (dat is nog niet zo erg). Dat wordt vast een pokkewerk, vooral het runecraften van cosmics vind ik oersaai. Vrijwilligers ?
Nu ga ik me even richten op herblore en farming. Heb vanochtend weer even wat kwuarm seeds gekocht, en een paar weken terug ook al 1k limpwurt seeds. Combineerd zijn dat dus super strength pots. Nu zijn die helaas nog maar 2.1k each ofzo, maar zelf de ingedrienten groeien is toch nog winstgevender dan de kwuarms gewoon verkopen
Ik zit alleen nog te twijfelen of ik er zelf bows van ga maken en alchen.. levert weer wat meer op en ik kan dan mage 94 halen en wat gaan barragen in pc, wat me erg leuk lijkt. Verder nog de overweging of ik zelf flax moet plukken en bs van maken of dat ik het koop. Hangt ook een beetje er vanaf hoe de prijs van bs zich ontwikkelt. Zal ongetwijfeld ook de lucht in gaan vanwege het gebrek aan bots.
Ik ben trouwens erg blij dat ik 99 crafting + prayer heb gehaald vóór deze update. Heb gehoord dat dragon bones nu rond de 2.2k ea zitten... dan zal het met hides wel niet anders zijn. En ik kan me goed voorstellen dat ze nog gaan stijgen.
Erg gaaf moet ik zeggen. Vooral dit:

Summoning familiars are there to support you, whichever combat class your character is using, so we decided it made sense for them to add to your Combat level in a similar way to how Prayer does.
Verwijderd
In deze vorm zal ik vast nooit meer RuneScape spelen, ik heb er letterlijk duizenden uren plezier aan beleefd, maar sinds RS2 is gekomen werd het minder, tijdje nog bezig geweest met PKen enzo maar nu ze dat ook hebben verneukt is de lol er helemaal van af.
Er komt trouwens nog wel het eea aan PvP vermaak aan, dus wellicht is het de moeite waard om hier later nog eens naar te kijken
Verwijderd
Grootste nadeel voor mij is nog altijd dat sinds begin van RS2 mijn beste RS friends gewoon zijn gestopt waardoor het voor mij steeds minder leuk werd. Sowieso is de hele community veranderd, vroeger waren meeste mensen nog aardig tegen elkaar en waren de mensen die ergens vanboven in de highscores ook nog bekend en waren altijd aardig genoeg om mee te praten. Goede oude tijd
Het geldt in principe alleen voor het unbalanced traden, dat droptraden (wat officieel ook niet mag volgens de regels) kan alleen maar als de spullen die op de grond liggen minder dan 3k zijn.RoD schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 02:45:
Het kan nu nog wel, afaik, maar na 10 januari niet meer. Of geldt dit nu alleen voor het unbalanced traden?
En wat hoge lvls betreft is het soms inderdaad een probleem dat je allemaal noobs achter je aankrijgt die om dingen gaan zeuren. Vooral toen ik lvl 100 combat was, vond het een mooi getal maar ben toch maar nog daardoor wat lvl's gaan trainen.
Nu is het wel zo dat dat gehalte op Runescape hoger ligt.
Homey — Critics are those without skills to create.
Nee, in P2P is het ook bijzonder erg. F2P slaat alles trouwens. In F2P wil ik gewoon niet meer komen omdat je daar onmogelijk met plezier kunt spelen. Ik heb het voor de grap eens uitgeprobeerd.. proberen van Lumbridge naar Varrock te lopen.. afschuwelijk. Je hebt direct een horde 10-jarigen achter je aan lopenWeeJeWel schreef op zondag 23 december 2007 @ 19:54:
Ik dacht dat je €5 p/m moet betalen wil je daarvan af komen?

En dat is niet overdreven.
Hooguit 5 mensen per dag
Komt gewoon omdat 126 niet zo superveel te zien is, je ziet ze vaak, maar mindervaak dan 102
Als ik f2p'er ben, is m'n gebruikelijk bezigheid meestal fly-fishen, woodcutten of minen. Nou is mining dan nog het minst populairste (je staat hele dag in zo'n grot, waar de raarste dingen toch voorbij komen). Bij fly-fishen zijn het allemaal lvl 20'ers die wat food willen hebben (trouts en salmon), en dan ben je meteen uitgekozen: "Die moet mij wat geven!". Zeg je dat jet het food houdt zijn ze soms respectvol, maar vaak schelden ze je nog uit ook. Woodcutten doe ik zowiezo niet veel (gaat te traag), maar daar heb je vaak mensen die vragen om wc lvl, andere lvl's enzo. Opzich niet verkeerd, totdat je dat elke minuut kan gaan beantwoorden. Nou wil ik dus echt niet weten hoe dat op lvl 126 moet zijn...
Goed, even weer over de recente activiteiten in runescape
Daarna heb ik ook nog wat goals. Zo wil ik nog meer braces maken, maar dit keer 15k ruby. Ruby is wat sneller en beter (en rubies kopen nog goed ook op GE). Daarnaast maak ik standaard met rubies winst, dus dat is nog leuk ook. Als ik die dan helemaal af heb zou ik 75 runecrafting, 85 crafting en 88 magic moeten hebben.
[ Voor 41% gewijzigd door Hans1990 op 24-12-2007 11:33 ]
Tsja, dat komt heel veel voorbij inderdaad. Dingen die bij mij veel voorbijkomen zijn:Hans1990 schreef op maandag 24 december 2007 @ 11:26:
Nouja, je merkt zeker wel op f2p dat je als lvl 100+ heel opvallend bent.
Als ik f2p'er ben, is m'n gebruikelijk bezigheid meestal fly-fishen, woodcutten of minen. Nou is mining dan nog het minst populairste (je staat hele dag in zo'n grot, waar de raarste dingen toch voorbij komen). Bij fly-fishen zijn het allemaal lvl 20'ers die wat food willen hebben (trouts en salmon), en dan ben je meteen uitgekozen: "Die moet mij wat geven!". Zeg je dat jet het food houdt zijn ze soms respectvol, maar vaak schelden ze je nog uit ook. Woodcutten doe ik zowiezo niet veel (gaat te traag), maar daar heb je vaak mensen die vragen om wc lvl, andere lvl's enzo. Opzich niet verkeerd, totdat je dat elke minuut kan gaan beantwoorden. Nou wil ik dus echt niet weten hoe dat op lvl 126 moet zijn...
• [insert skill] lvl?
• pmg is that Bandos?
• Ken jou help me wit [insert nubactiviteit] (ja, ik speel vooral op NL worlds)
• Do jou no were [insert npc, quest, etc]
• How mutch is [insert item]
• Ken i haf phr33 st00f pl0x, eventueel aangevuld met "plz i got hacked/scammed/just died"
Of de ergste... dat ze gewoon beginnen met "hey, what's up dude" en dergelijke. Als je dan antwoord heb je zo een friends request aan je broek hangen.
Ze denken echt dat je een soort lopende prijsguide, gids en weldoenaar bent die niets anders doet dan andere mensen hulp bieden. Ga weg, ik wil zelf spelen

Laws vind ik vervelender omdat je via the Abyss geen axes of pickaxes mee mag nemen in het altar. Die zijn toch wel handig om een doorgang te vinden in de the Abyss.Goed, even weer over de recente activiteiten in runescapeBen nu bezig met runecrafting. Maak nu een hele ton law runes, zodat ik die kan verkopen voor nature en cosmics. Laws geven meer geld (mits je 91 rc hebt), en ook meer xp. Daarnaast verkopen ze nog redelijk (en anders maak ik er gewoon tele tabs van, dat levert nog dikke winst op ook). Als ik dan eindelijk 8k laws heb gemaakt en verkocht, kan ik m'n andere runes kopen en m'n emerald braces afmaken.
Ben zelf alleen een beetje aan het wc'en en imps vangen in de Gnome Stronghold. Zit nu op zo'n 9k magic logs en 800 yews. Yews verkopen, en magics bows van maken en die alchen. Gevolg: hoop cash waarmee ik weer wat aan buyable skills kan gaan doen (pray, craft en Bandos hakten er in) en 94 mage waarmee ik wat kan gaan barragen in PC.
Verder tussendoor een beetje 99's halen. Firemaking, thieving en hunter ga ik sowieso even halen en wellicht dat woodcutting er ergens tussendoor ook nog wel bijkomt.
Nu ik d'r zo over nadenk ga ik dat geld misschien ook wel nodig hebben voor summoning. Dat wil ik natuurlijk rushen naar 99 zodat ik 138cmb heb
[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 24-12-2007 12:28 ]
Danku
12.5k alchsIk heb van het weekend nog even vlug 80 crafting gehaald met emerald bracelets. Om m'n geld te behouden moet ik nu 12.5k cosmics craften, en 12.5k emerald bracelets enchanten, en dan 12.5k emerald bracelets alchen (dat is nog niet zo erg).

Ik heb het laatste stukje van mijn 99 magic met 1k alchs gedaan, wat was dat saai zeg

Maar eh, als je die bracelets gaat alchen, heeft het dan wel zin ze te enchanten?
Dat is ook erg leukRoD schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:35:
... en ik kan dan mage 94 halen en wat gaan barragen in pc, wat me erg leuk lijkt.
Het is ook een erg leuke manier om 4m aan runes op één dag kwijt te raken
Dat vind ik een van de irritantste dingen, en het valt mij op dat ik door zulk soort dingen ook zelf steeds sneller bot word of gewoon niks terugzeg.Hans1990 schreef op maandag 24 december 2007 @ 11:26:
... en dan ben je meteen uitgekozen: "Die moet mij wat geven!". Zeg je dat jet het food houdt zijn ze soms respectvol, maar vaak schelden ze je nog uit ook.
"mits" -> "tenzij" ?Laws geven meer geld (mits je 91 rc hebt)
NetjesAls ik die dan helemaal af heb zou ik 75 runecrafting, 85 crafting en 88 magic moeten hebben.
Ach, als mensen willen weten hoe hoog mijn skill is waar ik op dat moment mee bezig ben... Twee cijfers en enter kan er wel vanafRoD schreef op maandag 24 december 2007 @ 12:26:
Tsja, dat komt heel veel voorbij inderdaad. Dingen die bij mij veel voorbijkomen zijn:
• [insert skill] lvl?
"Yes."• pmg is that Bandos?
Mja, dat kan meestal op "No." rekenen, of misschien "No, sorry.", afhankelijk van hoe aardig/normaal ze verder zijn en hoe fatsoenlijk hun verzoek was.• Ken jou help me wit [insert nubactiviteit] (ja, ik speel vooral op NL worlds)
Maar het hangt er ook van af, ik ben wel eens (netjes) gevraagd om een handvol uncuts te cutten, en ach, da's een kleine moeite.
Ach, dat wil ik wel eens zeggen als ik het weet. Als ik geen zin heb of het niet weet is "Dunno." snel gezegd.• Do jou no were [insert npc, quest, etc]
• How mutch is [insert item]
Die negeer ik steevast, ze bestaan gewoon niet voor me• Ken i haf phr33 st00f pl0x, eventueel aangevuld met "plz i got hacked/scammed/just died"
Daar had ik vroeger nog wel moeite mee, om nee te zeggen. Tegenwoordig ben ik daar een stuk makkelijker in, gewoon "No." / "No thanks.". Bevalt dat antwoord niet? Jammer dan.Of de ergste... dat ze gewoon beginnen met "hey, what's up dude" en dergelijke. Als je dan antwoord heb je zo een friends request aan je broek hangen.
Met sommige mensen kun je trouwens best een beetje babbelen om de tijd te verdrijven tijdens het trainen, zonder dat ze wat van je gedaan proberen te krijgen of perse op je friends list willen. Dat maakt het trainen toch weer wat gezelliger.
Ik kom er zo ook nog wel tegen die wél op mijn friends list eindigen. Dat soort mensen zijn een kleine minderheid, maar ze zijn er wel
Maargoed, het zal voor jou wel een stukje erger zijn, ik ben maar 116 combat, niet die magische 126.
Ik begin zo langzamerhand nieuwsgierig te worden naar summoningNu ik d'r zo over nadenk ga ik dat geld misschien ook wel nodig hebben voor summoning. Dat wil ik natuurlijk rushen naar 99 zodat ik 138cmb heb
Ik ben er gewoon zat van. Dus antwoord ik gewoon niet meer. Chat off, lekker rustig.
Soms praat ik wel eens met mensen hoor. Het hangt er een beetje vanaf hoe ze tegen me beginnen te praten. Sommigen willen inderdaad gewoon een leuk praatje maken. Jammere daarvan is wel vaak dat je als 126'er als een soort god gezien wordt waardoor ze dus ontzettend gaan lopen slijmen. Verder zijn de meesten ook niet in staat om op enig niveau te converseren.
Nouja. Ik gebruik mijn clan wel voor de "sociale" activiteiten
Precies, en dat is wel zo gezelligRoD schreef op maandag 24 december 2007 @ 16:02:
Het hangt er een beetje vanaf hoe ze tegen me beginnen te praten. Sommigen willen inderdaad gewoon een leuk praatje maken.
Ja, daar ben ik het (helaas) absoluut mee eens, maar dat hangt natuurlijk ook samen met de gemiddelde leeftijd daar.Verder zijn de meesten ook niet in staat om op enig niveau te converseren.
Ik dacht dat dit pas op 10 januari inging?31 December 2007 - Unbalanced Trade Reminder Next
We would like to remind you about the removal of unbalanced trade, which will happen on the 2nd of January, 2008. Please prepare yourself for this change as you will not be able to make unbalanced trades once the date has passed.
We will be introducing a change on the same day, which will allow you more flexibility when trading. As you may have read in our Future Changes to Recent Updates newspost, this is an increase to the 3,000gp staking/trading limit, based on the number of Quest Points you have.
More details will be given in the Behind the Scenes newspost, and on the day of release.
To read more about unbalanced trades, please visit the Knowledge Base page.
Verwijderd
Range lvl?
90
Liar
Go check highscores
"hij kijkt naar highscores"
Pure n00b!

Ha, dat dacht ik ook! Ik had al geaccepteerd dat ik me blijkbaar vergist had, maar dat is nu dus ongedaan gemaakt
Ja, daar ben ik het wel mee eens... Ik zit eigenlijk een beetje te wachten tot het maar achter de rug is en ik weer kan doen alsof ik iets van de RS economie snapNouja, des te eerder we kunnen wennen, hoe beter.
Er zijn toch vast wel lui waar een beetje mee te praten valt als pure? Dat dat een kleine minderheid is geloof ik meteen, maar da's sowieso wel.Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 14:14:
Als pure wil anders niemand met je praten.
Verwijderd
Als level 69 wordt je snel genegeerd door hoge lvls, omdat die je gewoon als noob zien.deadinspace schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 21:00:
[...]
Er zijn toch vast wel lui waar een beetje mee te praten valt als pure? Dat dat een kleine minderheid is geloof ik meteen, maar da's sowieso wel.
En de meeste mensen onder 100 combat zijn gewoon echt stom, er zijn uitzonderingen, maar de meeste zijn gewoon stom.
De enige mensen met wie ik actief deed praten op rs speelden al vanaf rsc, en waren dus een stuk ouder en volwassener.
Wat ik leuk vond aan rs was dat er wel veel gepraat wordt, praten is ook maklijk in rs, je hoeft niet eens op enter te drukken voor je praat, en als je typt dan gaat dat niet tenkoste van je vermogen om spells te casten, food te eten.
Maar als je de meeste mensen in rs hoort praten...
Er zijn een hoop updates geweest vandaag, ik weet alleen niet hoe ik ze hier overzichtelijk neer kan zetten dus ik hoop dat RoD dat wil doen.RoD schreef op maandag 31 december 2007 @ 17:00:
[...]
Ik moet zeggen dat ik wel erg, erg nieuwsgierig ben naar de BTS.
Ja heerlijk, en als je niet in het chatvenster stond met je muis en op backspace drukte, zat je weer op de frontpageVerwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 21:46:
Wat ik leuk vond aan rs was dat er wel veel gepraat wordt, praten is ook maklijk in rs, je hoeft niet eens op enter te drukken voor je praat, en als je typt dan gaat dat niet tenkoste van je vermogen om spells te casten, food te eten.
Maar als je de meeste mensen in rs hoort praten...

Homey — Critics are those without skills to create.
Als je browser focus had ipv de Java applet is dat, dat blijf je houden...WeeJeWel schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 18:04:
[...]
Ja heerlijk, en als je niet in het chatvenster stond met je muis en op backspace drukte, zat je weer op de frontpage
Mja, een wallpaper. Leuk.03-Jan-2008 Summoning Wallpaper #3
January was named after the the Roman god Janus, who certainly knew that two heads are better than one - and so do we! Head over to the Downloads and Wallpapers section to see why...
Read more...
Weinig interessante quest. Reward is ook niet geweldig.. al wordt je wel in staat gestelt een vrij handig item te maken. Klik hier voor een guide.02-Jan-2008 Dealing with Scabaras
Contact! sent you on your adventurous way to face the followers of Scabaras, making grim discoveries of death and intrigue beneath the desert. In Dealing with Scabaras there has been a reaction to these events, dragging you kicking and screaming into a tale of revenge and redemption.
Read more...
Daar hebben we 'em dan. Heb er persoonlijk geen last van, gebruik alleen nog maar de GE02-Jan-2008 Unbalanced Trade Removal
From this moment on, no unbalanced trades may be made. We would recommend that you 'read more' to find out how this affects you. Also, following your feedback, we have raised the proposed 3,000gp margin for duelling and trading, depending on the number of Quest Points you have!
Read more...
Verder Santa gekocht voor 15.8.. mee gaan FM'en in Falador, tesamen met de rest van mijn spulletjes (Bandos ed). Nou, ik heb het geweten... Gemiddelde was ongeveer 1 vervelend jochie per minuut. Wat een ramp zeg... uit pure ellende en frustratie m'n chat maar uitgezet
9 January 2008 - Development Diary Summoning - Part 4
It is time for the fourth and final Summoning Development Diary. This diary's focus is on the anticipation for the skill, and how it has been built up both in game and on the website.
Please visit the Summoning Development Diary here.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Maargoed, dat herstelt zich wel weer, zoals gewoonlijk

Als je de development diaries bekijkt dan zie je bij alle 4 de delen een afbeelding van een Jagex medewerker.
Op elk plaatje hebben ze een mok op hun bureau staan met daarop een stukje van het summoning logo. Als je die 4 delen samenvoegt dan krijg je het logo te zien.
Edit: Er zijn er meer die dit gevonden hebben, er is zelfs een filmpje van op youtube.
http://tw.youtube.com/watch?v=g99qCfrFkmo
[ Voor 18% gewijzigd door Franko P. op 13-01-2008 14:57 ]
Dit topic is gesloten.