Jammer, er zijn hier al zo weinig spelers..
Verwijderd
Tjah ik vind het jammer dat Jagex het spel maar blijft verpesten.RoD schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 00:22:
Die godswords, veel te sterk voor maar 75 attack. Je kunt er iets van 75 mee hitten, veel te hoog natuurlijk! Pken is echt naar de maan....
Mja, ik ben niet zo into pk'en, dus de gevolgen van de godswords merk ik niet zo. Wel zie je eigenlijk nooit updates voor pk'en en dergelijke. Deze maand dan wel een tournament update, maar dat is toch weer net iets anders.
Clanlid van me had laatst Godsword gepked terwaarde van 130mill.
Reinvented Truth is trouwens de nummer 2 clan van Nederland
Reinvented Truth is trouwens de nummer 2 clan van Nederland
Lekker. Clanleden van mij hadden twee weekenden geleden een flink aantal runs Godwars gedaan... komen ze terug met 250m aan spullen
Hilts, shards, sara swords, etc. En ik was er niet bij, dus ik kreeg geen share 
Skillen gaat vrij lekker trouwens:

Bijna combat maxed. Daarna prayer nog, wat me zo rond de 60m gaat kosten. Denk dat ik dat nu al wel bij elkaar gespaard heb inmiddels.
Skillen gaat vrij lekker trouwens:

Bijna combat maxed. Daarna prayer nog, wat me zo rond de 60m gaat kosten. Denk dat ik dat nu al wel bij elkaar gespaard heb inmiddels.
Verwijderd
75 range, schaam je
En ten tijden van de godsword dungeon bug, een manier waarop alleen de boss je kan aanvallen en de rest geen bereik heeft, heeft 1 iemand er 660mil mee verdient
En als je de invloed van het godsword wil zien, speel eens wat castlewars.
Tegen iemand van je eigen combat maak je dan bijna geen kans met een whip.
En ten tijden van de godsword dungeon bug, een manier waarop alleen de boss je kan aanvallen en de rest geen bereik heeft, heeft 1 iemand er 660mil mee verdient

En als je de invloed van het godsword wil zien, speel eens wat castlewars.
Tegen iemand van je eigen combat maak je dan bijna geen kans met een whip.
Dark bow KO doen 
En ja, 75 range is wel mijn slechtste skill. 160k rank ofzo
Btw, updeet!
En ja, 75 range is wel mijn slechtste skill. 160k rank ofzo

Btw, updeet!
Leuk. Laatste zinnetje is ook interressant. Ziet er mooi uit5 November 2007 - Assist System Next
Today we introduce a new means for players to help each other: the Assist System. This update allows a lower-level player to 'borrow' the skill levels of a more experienced player, creating objects that they could not before.
To take advantage of the Assist System, right-click on a player you would like help from and select 'Req. assist'. That player can then click a pink message that appears in their chat box, deciding whether or not to offer you assistance.
If the assistance is accepted, you are free to use the skills of the other player, making items and taking advantage of their higher levels. The assisting player receives all of the XP, while you keep all of the items you create. This makes the Assist System a quick and safe way to get help making items!
A hand-in-hand icon will appear at the bottom-right of your screen when you are being assisted:
A good example is making an amulet of Strength. You may have the level 49 Magic to enchant a ruby amulet, but not the 50 Crafting to actually make it. With the Assist System you can safely 'borrow' the skill levels of an expert crafter to cut an uncut ruby. Still using the Assist System, you can then make the ruby amulet at a furnace with a gold bar, an amulet mould and ball of string. With the use of an Enchant Level 3, you can turn your ruby amulet into an amulet of Strength.
The Assist System can be used with the following skills:
* Construction
* Cooking
* Crafting
* Farming
* Fishing
* Fletching
* Herblore
* Hunter
* Magic
* Mining
* Runecrafting
* Smithing
* Woodcutting
Notes:
* You can adjust your filters to allow or disallow any assist requests.
* You can earn a maximum of 30,000 experience in any 24-hour period by assisting people.
* You cannot assist someone with a quest, an Achievement Diary (they will not be able to mark a task complete if they were assisted in this way) or a minigame.
*
Summary
* A way to use the high levels of someone who is willing to help!
* Simply right-click on a player and choose 'Req. assist' to start.
Read the Knowledge Base article here to read more about this system.
In other news...
Some of the children in Meyerditch and Burgh de Rott were missed out from the NPC update. They have been revisited by the Makeover Mage who has given them a more consistent look.
The time-out in the Duel Arena has been reduced to 30 minutes from the previous 60 minutes. We feel this is more than enough time to defeat your opponent with whatever method you agreed upon!
We've also updated the stat icons in the skills tab. They now have a more detailed look, while maintaining their classic characteristics.
Verwijderd
Een vriend van me had even verteld van de update, hij was er uitermate negatief over omdat je nu niet meer hoeft te werken voor je dingen.
Een pure met alle skills op 1 kan nu toch een fury craften, dat hij geen exp krijgt maakt de pure niets uit, hij verdient wel opeens bakken geld zonder ooit zelf iets te hoeven craften.
Een pure met alle skills op 1 kan nu toch een fury craften, dat hij geen exp krijgt maakt de pure niets uit, hij verdient wel opeens bakken geld zonder ooit zelf iets te hoeven craften.
Dat kon sowieso al, alleen nu gaat het net even wat makkelijker omdat de items niet overgedragen hoeven te worden. Er zit trouwens een cap van 30k xp per dag op. Daarna is het voor diegene die assist geeft niet meer zinvol om assistance te verlenen. Je moet namelijk stilstaan en niks doen (interface voor je neus).
Fury crafting service was er al lang. Dit voorkomt scams en maakt het gewoon wat makkelijker.
* RoD zit al aan de 30k xp vandaag. Iedereen die nu nog assistance wil heeft pech
Fury crafting service was er al lang. Dit voorkomt scams en maakt het gewoon wat makkelijker.
* RoD zit al aan de 30k xp vandaag. Iedereen die nu nog assistance wil heeft pech

Zal me dan maar eens snel melden als zijnde rs speler.RoD schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 00:22:
Ik heb me al een tijdje geleden geregistreerd op t.net, maar kwam nooit op het forum. Toevallig dat ik vanmorgen iets zocht over rs en ik hier terecht kwam.
Ik speel al enkele jaren rs, in het begin af en toe, nu wat vaker. Vandaar dat mn stats niet zo hoog zijn ook al speel ik al geruime tijd.
Stats:
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Nouja toch mooie allround stats. Jammer van je unbalanced combat. Ik zou toch def wat omhoog halen.
Ik heb laatst trouwens 99 def, att, str en hp binnen een uur van elkaar gehaald
Ik heb laatst trouwens 99 def, att, str en hp binnen een uur van elkaar gehaald
Nou, ik vind dat je toch aardig wat uitschieters hebt tussen je stats hoor! Strength, cooking, fishing, netjes hoor! 
Ff mijn stats showen:
http://img528.imageshack.us/my.php?image=eiaksnz1.png
Mijn non-member skills zijn erg laag, op dit moment ben ik dan ook bezig om die ff omhoog te krikken
Aan mijn combat ga ik niks meer doen, wil m'n whip altijd blijven dragen 
Mijn eerste doel is om m'n total level 1500 te krijgen door mining en woodcutting. Daarna ga ik maar eens aan andere dingen werken
Crafting bijvoorbeeld
Oh, en ik speel niet actief meer 
Ff mijn stats showen:
http://img528.imageshack.us/my.php?image=eiaksnz1.png
Mijn non-member skills zijn erg laag, op dit moment ben ik dan ook bezig om die ff omhoog te krikken
Mijn eerste doel is om m'n total level 1500 te krijgen door mining en woodcutting. Daarna ga ik maar eens aan andere dingen werken
edit:
Heel erg netjes RoD!
Heel erg netjes RoD!
[ Voor 6% gewijzigd door Pimorez op 15-11-2007 13:19 ]
Hehe, dat doe je goed 
Def volgt binnenkort, wil eerst mn lage skills wat omhoog gaan doen.
Ben ook druk bezig met geld verdienen zodat ik mn prayer kan raisen maar dat schiet nog niet hard op.
Edit: ohja, mn rs naam is Franko79 mocht iemand me nodig hebben.
Def volgt binnenkort, wil eerst mn lage skills wat omhoog gaan doen.
Ben ook druk bezig met geld verdienen zodat ik mn prayer kan raisen maar dat schiet nog niet hard op.
Edit: ohja, mn rs naam is Franko79 mocht iemand me nodig hebben.
[ Voor 14% gewijzigd door Franko P. op 15-11-2007 13:22 ]
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Ik heb zo'n 2 maand bij de chaos druids gecamped. Ben nu bezig met secondary ingredients verzamelen. Ik gok dat me dat zo'n 60-70m op gaat leveren. Daarvan ga ik 99 pray en full Bandos kopen. Misschien een aanrader. Je herblore levelt er ook nog aardig mee 
Oh en zorg dat je een gilded altar krijgt. Koop vervolgens wat dragon bones en je prayer schiet de lucht in
Oh en zorg dat je een gilded altar krijgt. Koop vervolgens wat dragon bones en je prayer schiet de lucht in
Ik heb een gilded altar.
Heb alleen de bones of het geld niet om hem te gebruiken, maar dat komt nog wel.
Verder wil ik eigenlijk mn mining omhoog halen maar daar heb ik het geduld gewoon niet voor.
Heb alleen de bones of het geld niet om hem te gebruiken, maar dat komt nog wel.
Verder wil ik eigenlijk mn mining omhoog halen maar daar heb ik het geduld gewoon niet voor.
Mining is ook nogal een frustrerende skill. Ik heb geen idee hoe ik dat ooit op 91 heb gekregen
Maar er zijn genoeg manieren om geld te verdienen. Ik zou er alleen mining niet voor pakken

Nee inderdaad. Manieren genoeg.
Binnenkort ga ik weer eens barrows doen. Vind dat ontzettend leuk om te doen en met een beetje geluk verdient het ook nog wat.
Binnenkort ga ik weer eens barrows doen. Vind dat ontzettend leuk om te doen en met een beetje geluk verdient het ook nog wat.
Ja, je krijgt daar geregeld een item. Ik heb al eens een Guthans warspear gekregen. Verkocht voor 5,25m
Guthans spear heb ik nog nooit gehad helaas. Wel andere guthans items.
Met een beetje geluk gaan we met een paar man binnenkort naar die godwars dungeon, kijken of we wat kunnen verdienen.
Met een beetje geluk gaan we met een paar man binnenkort naar die godwars dungeon, kijken of we wat kunnen verdienen.
Ja dat is lekker verdienen als je wat vindt. Paar leden van mijn clan vonden een hilt die ze verkocht voor 104m. Dat was zo'n 21m per persoon.
Dat is zeker niet verkeerd zeg, 21m.
Zojuist mn 8k cannonballs afgewerkt, nu eerst die nieuwe quest eens gaan doen.
Zojuist mn 8k cannonballs afgewerkt, nu eerst die nieuwe quest eens gaan doen.
Als je die cannonballs nou eens verkoopt.. dat is toch weer een aardig schepje geld.
En nee, 21m is niet verkeerd voor een uurtje knokken
Zelf heb ik het geluk nog niet gehad.
En nee, 21m is niet verkeerd voor een uurtje knokken
Heb ze zojuist verkocht, toch weer 1.6m.
Ben nu bezig met die nieuwe quest, land of the goblins. Is tot nog toe goed te doen.
Ben nu bezig met die nieuwe quest, land of the goblins. Is tot nog toe goed te doen.
Tijdje geleden mijn doel White Party Hat gehaald!
Helaas vorige week War verloren tegen RDC. Scheelde niet veel. RDC had nog maar 40-50 ops left.
Nu helaas #3 van NL, onder RDC en Luna.
Helaas vorige week War verloren tegen RDC. Scheelde niet veel. RDC had nog maar 40-50 ops left.
Nu helaas #3 van NL, onder RDC en Luna.
White phat, nice... Hoe kom je aan het geld? Staken? Ooit wil ik ook nog eens een phat halen, maar eerst alle buyable skills 99 zien te krijgen.
Ik merchant in Holiday Items. Ik begon toen santa's 800K waren. Daarna over op Masks. En paar maanden geleden had ik 12 santa's ofzo. Toen vond ik het tijd voor een phat. En kocht Purple. En toen ging ik merchanted met mijn Purple naar Yellow. Enzovoort. Nu heb ik White en volgende doel is BlueRoD schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 12:12:
White phat, nice... Hoe kom je aan het geld? Staken? Ooit wil ik ook nog eens een phat halen, maar eerst alle buyable skills 99 zien te krijgen.
Iemand die de quest mourning's end part II heeft gedaan?
Verschrikkelijk wat een werk is dat zeg. Die temple of light is echt frustrerend lastig om te doen.
Verschrikkelijk wat een werk is dat zeg. Die temple of light is echt frustrerend lastig om te doen.
Ik begon met spelen in de tijd dat pary hats 0gp warenDragonXZ schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 13:54:
[...]
Ik merchant in Holiday Items. Ik begon toen santa's 800K waren. Daarna over op Masks. En paar maanden geleden had ik 12 santa's ofzo. Toen vond ik het tijd voor een phat. En kocht Purple. En toen ging ik merchanted met mijn Purple naar Yellow. Enzovoort. Nu heb ik White en volgende doel is Blue
Nouja, nu heb ik tenminste nog wat te doen
Ja, echt erg.Franko P. schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 10:03:
Iemand die de quest mourning's end part II heeft gedaan?

Tip: Neem sweets mee. Restoren energy én hp. Ook nog eens stackable. Erg handig. Zelf niet aan gedacht op dat moment.
Net te laat, heb m eindelijk klaar. Mag ook wel na 2 dagen. 
Bijna allemaal gedaan nu. Ik maak denk ik de laatste quests ook af, dan kan ik mooi quest cape gaan halen.
Bijna allemaal gedaan nu. Ik maak denk ik de laatste quests ook af, dan kan ik mooi quest cape gaan halen.
Hallo RS'ers.
Verveelde me nogal, ben dus weer eens RS gestart.
Ben lvl 59 combat en m'n skills zuigen nogal. Volgens mij alle free skills 40+.
Heb niet echt denderend veel geld.
Iemand enige idee om op een makkelijke manier geld te verdienen? Misschien ook een combi van geld verdienen en skillen? Graag advies, hoeft niet persé free player te zijn, mag ook voor member ^^.
Verveelde me nogal, ben dus weer eens RS gestart.
Ben lvl 59 combat en m'n skills zuigen nogal. Volgens mij alle free skills 40+.
Heb niet echt denderend veel geld.
Iemand enige idee om op een makkelijke manier geld te verdienen? Misschien ook een combi van geld verdienen en skillen? Graag advies, hoeft niet persé free player te zijn, mag ook voor member ^^.
Ik heb mn geld in ftp voornamelijk verdient met steel bars, misschien dat je daar iets aan hebt?
Aah ok, zal het eens uitproberen 
Ik ben geen geldmaniac maar ik wil graag magic trainen en die chaos runes die kosten ook wat...
Als je member bent is flax/bowstrings toch ook een zeer makkelijke manier om geld te verdienen?
Die flax velden en spinnewiel zitten vlak bij een dorpje met bank als ik het me nog kan herinneren?
Ik ben geen geldmaniac maar ik wil graag magic trainen en die chaos runes die kosten ook wat...
Als je member bent is flax/bowstrings toch ook een zeer makkelijke manier om geld te verdienen?
Die flax velden en spinnewiel zitten vlak bij een dorpje met bank als ik het me nog kan herinneren?
Dat klopt, Seers Village (ofzoiets?). Maar goed dat je er over begint, een paar maanden geleden toen ik daar toevallig langs kwam had jagex daar iets veranderd ofzo, al die bots flipten helemaalHeraclius schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 14:49:
Aah ok, zal het eens uitproberen
Seers village inderdaad. Voor iemand zonder skills is dat wel een goede manier om geld te verdienen. Maar ik zou me toch eerst concentreren op skills trainen.. dat geld komt daarna wel
Verwijderd
Fout, met geld kan je je skills 10 keer sneller trainenRoD schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 16:03:
Seers village inderdaad. Voor iemand zonder skills is dat wel een goede manier om geld te verdienen. Maar ik zou me toch eerst concentreren op skills trainen.. dat geld komt daarna wel
Ja, buyable skills. Maar met andere skills kun je weer 10x zo snel geld verdienen
Daarom zou ik eerst wat basisskills omhoogtrainen om vervolgens geld te verdienen en dit eventueel te besteden aan buyable skills.
Ok zal eerst eens wat basisskills omhoog halen.
Wat betreft geld verdienen met skills, denk ik dat ik het beste woodcutting/mining+smithing kan doen?
Wat betreft geld verdienen met skills, denk ik dat ik het beste woodcutting/mining+smithing kan doen?
mining en smithing, levert het meeste geld + exp op
Alleen als je F2P bent imo. In P2P is het traag en slechte xp.
Je hebt gelijk Rod, maar Heraclius was toch F2P speler?
Gister bij bandos geweest met 2 vrienden, hebben hem in totaal een keer of 15 gekilled.
Helaas niets goeds gekregen, wat coins, rune stuff enz.
Vanavond waarschijnlijk even terug.
Gister bij bandos geweest met 2 vrienden, hebben hem in totaal een keer of 15 gekilled.
Helaas niets goeds gekregen, wat coins, rune stuff enz.
Vanavond waarschijnlijk even terug.
Ik ontvang graag alle tips.
Ben niet beroerd om member te kopen hoor ^^.
Heb wel eens vaker member gehad.
Ben niet beroerd om member te kopen hoor ^^.
Heb wel eens vaker member gehad.
Nouja, als je daar niet te beroerd voor bent zou ik het doen. Als je RS leuk vindt is membership het écht waard, imo. Vooral met de lage dollarkoers. Ik moest 25 euro betalen voor een half jaar met iDeal
Verwijderd
En voor elke manieer om met skills geld te verdienen, zijn er 10 keer betere manieren om geld te verdienen zonder skillsRoD schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 16:47:
Ja, buyable skills. Maar met andere skills kun je weer 10x zo snel geld verdienenDaarom zou ik eerst wat basisskills omhoogtrainen om vervolgens geld te verdienen en dit eventueel te besteden aan buyable skills.
Geef eens voorbeelden die echt goed verdienen dan? Je maakt me wel nieuwsgierigVerwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 19:28:
[...]
En voor elke manieer om met skills geld te verdienen, zijn er 10 keer betere manieren om geld te verdienen zonder skills
Verwijderd
Staken, pken bij greens of mage bank in grote teams (waar iedereen in ahrims met furys loopt), of natuurlijk merchanten. Verder kan je nog naar de god dungeon gaan, etc. Punt is, je moet weten wat je doet, bij skillen, is dat wat minder, daarom verdien je ook wat minderRoD schreef op maandag 19 november 2007 @ 19:46:
[...]
Geef eens voorbeelden die echt goed verdienen dan? Je maakt me wel nieuwsgierig
Mja ok, maar staken en pken zijn variabele dingen. Ben het wel met je eens dat het geld verdienen daar een stuk sneller "kan" gaan. God Dungeon is wel een goede ja. Minder variabel. Maarrrr daar heb je dus wel goede skills voor nodig
Verwijderd
Staken, variabel? Staken is kansberekenen.RoD schreef op maandag 19 november 2007 @ 19:52:
Mja ok, maar staken en pken zijn variabele dingen. Ben het wel met je eens dat het geld verdienen daar een stuk sneller "kan" gaan. God Dungeon is wel een goede ja. Minder variabel. Maarrrr daar heb je dus wel goede skills voor nodig
Jij denkt dat alle pro stakers het op geluk doen?
En ik zeg toch, je pked in enorme teams, je kan niet dood. (goed lezen voor je blaat
En hier een stake guide:
Staking Guide.
By: Poker Pro
Table of Contents
* 1.0 - Introduction
* 2.0 - Why Flat 99 Main staking isn’t luck
* 3.0 - Bankroll
* 4.0 - The V Sp3c God V method
* 5.0 - Normal Whip to Dds
* 6.0 - Whip Stakes
* 7.0 - Boxing
* 8.0 - Attack Styles
* 9.0 - Max hits
* 10.0 - Credits
I’ve been gambling since I could remember. I once earned 50p off my Dad and he asked if I wanted to bet it on a coin flip. I lost and I had nothing. Double or nothing on a coin flip; never again. Life, Gambling and Staking are all about percentages. I can’t turn you into a winning staker. I can however, teach you about odds finding an edge and keeping an edge.
Facts:
There’s nothing certain in staking except there are more losers then winners.
If you find an edge you can get very rich very fast
Anyone offering a certain stake “tactic” is either scamming, lying, or it is bug abuse.
Luck is a factor and can never be eliminated.
In order to use this guide properly you need to be able to look at stats and find people that think they have an edge. If you want to stake someone with the exact same stats I can help with that too. But a statistical edge can never be lost. First hit and attack style switching can.
Runescape is a game. Play to make money and your not playing a game anymore. It’s work. I am aware of people making money off runescape but this is optional. I’d prefer to have fun on a game then to make £100. If however you get exceedingly rich feel free to take the £5,000.
So 55% vs 45% with a huge luck factor. Lets say even attack styles gets you another 5%.
60%- 40% This means you should win 3:2 stake ratio.
If you stake 1mil and win, then 2mil and win then 4mil and win. You’re due a round to lose. Technically no, it's still more likely you will win.
If you flip a coin and get 5 heads in a row what is more likely a heads or a tail? tongue.gif
So if you double your money every time you’re eventually going to lose. Leaving you cleaned, but if you stake the same every time you should come off better. However we all know both stakers and gamblers chase their losses,
If I lose 5mil but have 5mil left and I want my 10mil back. Stake the 5mil slightly edge out with the 40% and were back to the start.
Tips: Don’t chase losses.
If the odds are in your favour you will win.
Statistical edges are certain. First hit and attack styles aren’t
2/1. 1 in 2. 50%
The actual odds of heads landing 50 times in a row is 2*2*2*2*2*2*2*2*2*2*2*2*2*2*2*2*2*2*2*2*2*2*2*2*2*2*2*2*2*2*2*2*2*2*2*2*2*2*2*2*2*2*2*2*2*2*2*2*2*2 = 1.125899907*10 to the power of 15.
Can it still happen, yes theoretically, but you’re going to be flipping your coin for many many years.
70-70-70 -70 hp Vs 99-99-99-99hp. Will maybe win ever 1000 times.
70-91-57- 82 hp (87 combat) will beat 85-87-77- 84hp (96 combat) probably every 1 in 2.5 dds to whip staking. But I bet you could get the person to 3x you.
So roughly for every 10 stakes you get 1.5X the money you stake. 3 divided by 2= 1.5. He should actually 1.5x you to roughly break even. But you have him 3xing you. If you stake 1mil for 10 stakes, You lose 6mil due to losses. But gain 12mil in wins.
Start off with 10mil end with 16mil. A 160% increase.
Bankroll tips: Always have 10-20 of your smallest stake when you start. Run if your up and think you might lose. Who cares? If you get 6mil up and he still offers same odds but you stake more go for it. Stake 3mil and hope you win if not stop staking. Your in profit.
Find some nice stats that look weak. 62-91-57 for example, with a bias towards your preferred staking method. (Probably different for whip staking) and then challenge someone who looks to have a massive edge but doesn't. Hp/attack/defence in dds spec duels are all overrated. So find someone with 80-93-70 with 105 combat and stake them. They will see the difference in combat level and get them to 3-5x you.
"Real pkers know combat level means nothing" Yankin Deez
Odds are you will get lucky and beat him three of four times in every 10. If you beat him once for 15mil having staked 5, he has to stake and win 3 times just to get back to what he started at. So he increases your stake to 10mil staking 30. You lose once but win the second one.
At this point your up 35mil on him. He carries on 3-5xing you and as long as the odds dictate you will win more times than losing your stake you will eventually win.
People chase their losses. Eventually a level 60 pure will beat a lv 126, even if it takes 1000times but hes 1500xing. You will make a profit.
Even better if you can claw back some of his edge in stats by getting first hit and attack style switching. smile.gif 35% chance of winning and he's 5xing you.
Attack and defence can be overrated but if a tank with 73-73-90 stakes you won’t hit very well with 70 attack. He will also have a huge hp level advantage. Hp is the biggest indicator of someone’s power staking. This can show their prayer level up if its one. Watch for this.
Always look to find people around your combat with slightly weaker stats. Take advantage of this and use your knowledge of odds. If he wins 2 in a row double up if you still have enough to cover 10 stakes.
Example: I have 5mil. I stake 250k vs someone with 3 less str and 5 more attack. I lose 2 in a row but have got first hit every time. Increase the stake and hope for the best. If I stake 500k then win, I’m back to the start. I still have enough cash to cover a loss and can win more. Never stake a lot more than you can afford or if you’re not getting first hit. First hit is your advantage. If you lose this then you’re relying on luck. Don’t risk it.
Tips: Increase stake if you’re getting first hit and think you have an advantage.
See Attack styles section
Strength is slightly less important here and defence is more important in my opinion. If you don’t get hit you can’t lose. There will be a lot more hits in these stakes which means your lower strength and higher defence will even out. This doesn’t mean get 70-70-80 or 70-85-85. Get about the same attack (depends on combat really) higher strength but get 10 or so more defence levels. 70-91- 72. Remember 4 defence levels to a combat level and 3 strength or attack levels to a combat level.
HP IS KEY!
How many duels are won by 1-2hp. Hp is massively underrated and I suggest getting range just for hp. It will help in the long run. Hp levels are also 4 to a level which is better than 3 for strength and attack. Apart form that there’s very little to say; only attack styles, first hit and stats make a difference in this. If you find an edge stake big and hope for the best. Dds-whip staking has more luck and skill with the dag to whip swap but there is very little in it.
Tips: Try to find opponents who have less defence than you and lower strength. Their slightly increased attack is evened out with your defence but if their staker they will have low defence too. Strength is still the most important stat in these stakes.
This can be a good form of staking if you have the right stats. Try with 75-70-80 for around 86 combat. Try to keep your stats in roughly this proportion for boxing, 85-80-90 for example. With no attack bonus’s your attack and defence matter a lot more than strength. If your not getting hit you can’t lose. If he hits a max in every 3 hits and I hit 3 8’s I’m going to win.
First hit isn’t as important in boxing.
Attack styles are most important. Maximise your advantage. If you have 75-70-80 and are facing 70-80-65, use an attack style to dominate his lower defence. If he has a lot higher strength use defence so he can’t hit you. You get the idea. If it’s not working swap attack styles, attack to strength, strength to defence and defence to attack. Or however you see fit. This is just my ideas and theory’s. if you find something that works for YOU use it.
Dagger can hit 1 more on aggressive and controlled style with whip can hit 1 more.
Defensive in whip only stakes can be effective if you have good defence.
Some people say attack styles don’t mean anything. However they obviously do because of max hits etc and if you look at runescape classic you can see it did their. Maybe the differences are smaller but I believe they are coded in still.
Don’t be afraid to try different styles.
Don’t use the third attack style with either dagger or scimmy. This is stab and has less attack bonuses than slash, which the other three are. This sucks.
Tips: Don’t risk swapping them if you will miss a hit.
These can be important in boxing and other stakes. Experiment in fun duels.
Aggression seems to add 3 to strength
Controlled Adds 1 to all 3 stats
Defensive and attack both add 3 to their respective stats
70 15 18 8
71 15 18 8
72 15 18 8
73 16 18 8
74 16 19 8
75 16 19 8
76 16 19 8
77 16 19 9
78 17 20 9
79 17 20 9
80 17 20 9
81 17 20 9
82 17 21 9
83 18 21 9
84 18 21 9
85 18 21 9
86 18 22 9
87 18 22 9
88 19 22 10
89 19 22 10
90 19 22 10
91 19 23 10
92 19 23 10
93 20 23 10
94 20 23 10
95 20 24 10
96 20 24 10
97 20 24 10
98 21 24 11
99 21 25 11
Max hits on Aggressive
Strength level Dagger special Whip (controlled) Kick
70 15 19 9
71 15 19 9
72 15 20 9
73 15 20 9
74 15 20 9
75 16 20 9
76 16 20 9
77 16 21 9
78 16 21 10
79 16 21 10
80 17 21 10
81 17 21 10
82 17 21 10
83 17 22 10
84 18 22 10
85 18 22 10
86 18 22 11
87 18 22 11
88 18 22 11
89 18 23 11
90 19 23 11
91 19 23 11
92 19 23 11
93 19 24 11
94 19 24 12
95 19 24 12
96 20 24 12
97 20 25 12
98 20 25 12
99 20 25 12
All max hits taken from Runehqs calculator. Not 100% accurate but it is correct. Higher levels are almost certain due to V Sp3c God V helping me out.
Strength levels I’d choose. 85,87,91,94
Attack levels: 60,70,77,82,85,90
Defence: Highest unranked, 70,85,90
Highest hp you can without looking stupid, roughly your combat level +3 or -5. Depends on your combat 85 combat with 88hp is a bit daft but if you get away with it its all good.
Zybez: Guide Layout.
Damn, dat had ik niet gedacht
Weer wat geleerd
Verwijderd
En al heb je deze guide, dan moet je nog kunnen staken, dus weten welke attack styles, etc.
Jullie hebben het over 'staken', maar wat houdt dat eigenlijk in?
offtopic:
Ram ff tussen [code]blaat[/code] tags, dan lezen die tabellen tenminste een beetje lekker af
Ram ff tussen [code]blaat[/code] tags, dan lezen die tabellen tenminste een beetje lekker af
Een 1 op 1 gevecht (en binnenkort toernooien, als het goed is) waarbij je een aantal regels afspreekt en een geldbedrag en/of items inzet om de winst.Heraclius schreef op maandag 19 november 2007 @ 20:58:
Jullie hebben het over 'staken', maar wat houdt dat eigenlijk in?
Verwijderd
Heb ik gedaan, maar dan worden alle ' en % en weet ik het verandert in willekeurige letter en cijfer reeksenTheZeroorez schreef op maandag 19 november 2007 @ 21:56:
offtopic:

En dat staken gebeurt in de duel arena, daar kun je dus gewoon vechten, en als je dood gaat verlies je alleen dat wat je ingezet hebt. Maar je hoeft niets in te zetten
Voor de geïnteresseerden... Runescript kun je nu ook op msn gebruiken. Erg handig!
bot2 [bij] rscript.org is het adres.
Bandos nu in totaal een keer of 50 gekilled, nog steeds geen geluk gehad, maar we blijven gewoon doorgaan.
Ah dankje,RoD schreef op maandag 19 november 2007 @ 22:05:
[...]
Een 1 op 1 gevecht (en binnenkort toernooien, als het goed is) waarbij je een aantal regels afspreekt en een geldbedrag en/of items inzet om de winst.
Maar je kunt dus niet echt met een willekeurig persoon gaan staken?
Zijn soms best wel wat retards die dan de overwinnaar het geld/item niet geven.
Dit gaat automatisch, je kan met iedereen staken met wie je maar wil. In die arena bepaal je vantevoren wat wel en niet mag (bv prayer/range/melee/mage etc.) en hoeveel je inzet.
ALs je hebt ingezet en je gaat accoord met de regels en de inzet van je tegenstander dan ben je op dat moment je geld kwijt.
Win je dan krijg je de inzet van je tegenstander erbij, verlies je dan zie je je geld niet meer terug.
(al weet ik niet zeker of dit zo nog blijft, er is net een update binnen van duel arena)
ALs je hebt ingezet en je gaat accoord met de regels en de inzet van je tegenstander dan ben je op dat moment je geld kwijt.
Win je dan krijg je de inzet van je tegenstander erbij, verlies je dan zie je je geld niet meer terug.
(al weet ik niet zeker of dit zo nog blijft, er is net een update binnen van duel arena)
Inderdaad, een update 
Klinkt leuk, heb het nog niet geprobeerd aangezien ik andere dingen te doen heb.20 November 2007 - Duel Arena Tournaments and Changes Next
Duel Tournaments:
A large area, dating back to the Second Age, has been excavated beneath the Duel Arena, and what better use for it than a new player-vs-player minigame! This is the home of duel tournaments; a challenge for those who felt that only one round of fighting in a staked or friendly duel was a bit wimpy.
For those brave enough to take on up to 63 other players in a duel tournament, there is the potential to win 64 times your original entry fee: high stakes indeed, for an event that will demand your very best.
Which leads to our second addition: Duel Tournament Rankings! Your duel tournament history will be recorded by your rank, which can be viewed from the Hiscores table if you have a rank of 1,900 or above.
The rank will determine which of four ranked tournaments you can enter; for example, high-ranked players can fight other high-ranked players in the 1,900 - 3,500 tournaments. With duel tournaments, you will always be facing opponents of a similar duelling ability to you, across a range of randomly generated tournament rules.
Your rank will also affect the size of the entry fee. Higher-ranked matches generally have higher entry fees, and there is the chance to win much more - up to 64 million gp!
To ensure that you have plenty of opponents, we are keeping duel tournaments to specific servers. Visit worlds 28,44,46,48,54,59,64,78,83,98,110,114,121,129,130 or 132 to spar with the very best that RuneScape has to offer. We are keeping an eye on the duel tournament activity on these worlds, so this selection may change.
There are a huge number of tournament rule combinations, gathered from player submissions and the recent Duel Arena poll, so no tournament will ever feel the same. Fancy fighting through six rounds with no food? Or four rounds with no armour? The variety is massive, offering a challenge for every type of player, whether they are hungry to reach the top or happy to enjoy themselves.
To access the duel tournaments, travel down the stairs south of the Duel Arena Hospital.
Please read the knowledge base article here for more information.
Duel Arena Changes:
We have made some necessary changes to the above-ground staked and friendly duels of the Duel Arena:
* There is now a cap to the amount a player can win in the space of 15 minutes in a staked duel, which is set to 3,000 coins. This limit will make it harder for real-world traders to unfairly use the Duel Arena as a covert way of transferring items. Of course, if you want to take part in some high-stakes duelling you now have the duel tournaments instead!
* The gp value of any item wagered in a staked duel is defined by the 'player value'. This 'player value' of an item will change according to any market fluctuations once the Grand Exchange has been introduced.
* Logging out of a staked duel will mean that you have forfeited the match, and the staked items will go to your opponent.
* Stats boosted before entering a duel will reset to their normal value at the start. You can still use potions during the duel, provided they haven't been disallowed.
In other news...
Various trees on Farming patches had accidentally been enlarged. Also, the texturing on the diseased versions caused them to look quite odd. Both the texturing and size of the trees have now been fixed.
Teleport sounds have been changed so that they're only heard by the spell's caster. Previously these sounds caused some confusion as to what was going on in the player's surrounding area.
Oldak from the Land of the Goblins quest is now a little more helpful when you're further along in the quest. He will continue to teleport you back to the temple if you bring him two law runes and some molten glass.
We have made a number of objects untradeable. These items were either quest objects that were not generally useful after the quest or they were easy to obtain items that were used by scammers who lied about them being rare. Examples include doogle leaves, doogle sardines, sulphur, spinach rolls, polished buttons, the Shantay pass and the axe flier.
Verwijderd
Hey een RS topic hier
Ik heb ook een lvl 109 ofzo op RS. Ik speel er alleen al sinds een jaartje niet meer op. Op een gegeven moment duurt het zoooo lang om een lvltje te krijge. Gewoon niet grappig meer. Heb toen nog wel 94 magic gehaald en PK'de flink. Had ook een 1/1/1 attack/def/str char met 88 ranged dat was ook leuk
Het gaat inderdaad lang duren, maar als je geduld hebt valt het imo allemaal prima mee. * RoD heeft 8 99's. Ik focus me dan meestal op het aantal ranks dat ik in een dag stijg, of de hoeveelheid xp die ik haal.. ipv op de levels te focussen.
Zonder dat jullie me direct gaan afzeiken als "lame cheater" enzo, effe vooraf, ik speel al lang geen rs meer dus forget it
Misschien dat sommige van jullie het al weten, maar er zijn ook private servers voor runescape. Nog lang niet zo perfect als WoW ze heeft maar het scheelt niet veel, je kunt in theorie alles.
Eerlijk gezegd moet ik zeggen dat als je erg verslaafd bent aan rune, je een dagje of twee op je eigen server moet gaan spelen. Geloof me, als je eenmaal full dragon (ja, ook dragon full helm) hebt gedragen met een white phat is je verslaving zo over. Helemaal als je er achter komt dat je met ::pickup 0995 1337000000, 1337 Miljoentjes kan hebben.
Misschien een aanrader voor veel verslaafden. Google maar eens op moparscape ;-)
Misschien dat sommige van jullie het al weten, maar er zijn ook private servers voor runescape. Nog lang niet zo perfect als WoW ze heeft maar het scheelt niet veel, je kunt in theorie alles.
Eerlijk gezegd moet ik zeggen dat als je erg verslaafd bent aan rune, je een dagje of twee op je eigen server moet gaan spelen. Geloof me, als je eenmaal full dragon (ja, ook dragon full helm) hebt gedragen met een white phat is je verslaving zo over. Helemaal als je er achter komt dat je met ::pickup 0995 1337000000, 1337 Miljoentjes kan hebben.
Misschien een aanrader voor veel verslaafden. Google maar eens op moparscape ;-)
Homey — Critics are those without skills to create.
Moparscape is best bekend ja. Ik ga het echter niet doen, want ik zie de lol er niet van in.
JA beetje saai als je alles kunt krijgen wat je wilt... he idee van mmorpg's is om goed te worden door eigen inzet, en als je dan eenmaal hoog bent, heb je ook echt iets bereikt.
Ik weet wat je bedoelt, maar dat goed zijn gaat heel snel vervelen, vooral bij runescape. Leuk, je krijgt een paar kinderen achter je aan die zeggen "wowzomg full sara!", and that's it.
Homey — Critics are those without skills to create.
Overigens, staken is echt dood nu. Je mag 3k cash steken per 15 minuten dus er is geen droog brood meer mee te verdienen.
Die toernooien kunnen trouwens wel veel geld opleveren.
Die toernooien kunnen trouwens wel veel geld opleveren.
Summoning komt eraan
Wauw, dat had ik niet verwacht. Ook niet dat het een geheel nieuwe skill zou zijn. Ze zeggen dat de gesummonede monsters je op allerlei combat en niet-combat manieren kunnen helpen, dus ik ben benieuwd hoe ze dit in het spel gaan plaatsen. Kon wel eens veel impact hebben, enzo.
Wel wéér een skill die naar 99 moet, zo blijf ik bezig
Hopelijk is het niet zo'n lastige skill als runecrafting. Ik hoop dat het een beetje te powertrainen is.
Wel wéér een skill die naar 99 moet, zo blijf ik bezig
Ah nee bah niet weer een nieuwe skill 
Kan ik weer een kolom aan mijn databasetoevoegen, en mijn scriptje aanpassen
Kan ik weer een kolom aan mijn databasetoevoegen, en mijn scriptje aanpassen

Misschien ook een goede reden voor je om het weer te gaan spelen

Leuk dat ze weer bezig zijn met een nieuwe skill. Ik wachtte er eigenlijk al een beetje op, want ik ben nu weer f2p.
Ik wordt wel weer member als die nieuwe skill uit is ofzo, hopelijk kondigen ze het een week van te voren aan zodat ik dan even m'n kan subscriben.
Momenteel beetje bezig met fishing e.d. op f2p. Niet echt veel aan, dus ben ook niet zoveel meer online.
Ik wordt wel weer member als die nieuwe skill uit is ofzo, hopelijk kondigen ze het een week van te voren aan zodat ik dan even m'n kan subscriben.
Momenteel beetje bezig met fishing e.d. op f2p. Niet echt veel aan, dus ben ook niet zoveel meer online.
Tjah, en als we het nog via de ouderwetse bank overschrijvingskaart doen? Gaat lekker snel, duurt 1 weekEnfer schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 12:18:
Subscriben via Ideal duurt nog geen minuutje hans, dus opzich maakt dat niet zo heel veel uit hoor

[ Voor 30% gewijzigd door Hans1990 op 24-11-2007 22:44 ]
Subscriben via Ideal duurt nog geen minuutje hans, dus opzich maakt dat niet zo heel veel uit hoor
Ben al een paar dagen bij bandos aan het rellen geweest.
Eindelijk geluk gehad, eerst shard 3, toen chestplate en daarna tasset
Die nieuwe skill lijkt me echt fantastisch, als het goed is komt die uit op 1 januari.
Eindelijk geluk gehad, eerst shard 3, toen chestplate en daarna tasset
Die nieuwe skill lijkt me echt fantastisch, als het goed is komt die uit op 1 januari.
Inderdaad. Laatst een half jaartje bijgekocht. Binnen 20 seconden stond het er bij opEnfer schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 12:18:
Update!
Ik ben alleen wel benieuwd wat dit met de prijzen gaat doen; ik denk dat de prijzen van de meeste low-end voorwerpen hierdoor wel gaan dalen.
The Grand Exchange ziet er goed uit, lekker makkelijke manier om wat troep te verkopen die anders de moeite niet isThe Grand Exchange:
Are you fed up of trying to be heard above a crowded Varrock Marketplace? Are you tired of organising to meet players who want to trade with you? Do you just want to get on with the things you enjoy, rather than standing around, hoping that someone wants your full splitbark armour?
If the answer is "yes" to any of those questions, then Brugsen would like to direct you to his marvellous new Grand Exchange! This huge establishment is home to a RuneScape first - an item marketplace - where members and free players can buy or sell a huge range of items.
Using the Exchange couldn't be any easier:Members are able to make six offers for sale or purchase at any one time, while free-to-play adventurers can have two. To make best use of these, Brugsen has advised his clerks to accept stacked and noted items; for example, 1,000 cut diamonds would only take up one slot, allowing you to make five other trades at any time!
- Bring items you wish to sell or money to buy stuff with.
- Speak to one of the Grand Exchange clerks to either put items up for sale or to make a bid on any items.
- The clerks will take your items or money and look for a matching bid/sale to match you up with.
- You may have to wait for your bid to be accepted or for the clerks to find a purchaser - then again, it could happen in moments!
- You will receive a message when the trade has been completed and you can go to the Grand Exchange or any bank to pick up your purchases or money.
The clerks also have the ability to convert armour into 'sets', which will only take up one slot. To find a list of the armour types that can be made into 'sets', visit the Knowledge Base article.
Market Prices in the Grand Exchange:
There is a limit to the amount you can buy or sell items for in the Grand Exchange, which is generally set at 5% above and below the 'market price', and it is impossible to buy outside of these boundaries. This will create a stable economy that cannot be abused by players who seek to manipulate prices to the disadvantage of others.
The market price is affected by any trade that occurs in the Exchange. If an item frequently sells for more than the market price then it will rise in value, but if it consistently sells for less than the market price then it will go down.
Initial market prices for items were decided after extensive research by Brugsen and his market experts, so should be very close to the item costs you are used to.
This market price will not only be used in the Grand Exchange. You will find that the value of staked items in the Duel Arena will also change, as will the player stock in the shops of RuneScape.
Keep an eye on item values to make sure you are buying or selling at the correct time. Reading the market and anticipating when it will go up or go down is an art in itself! However, the alchemy value of items is NOT affected. So, whatever you do, DON'T go high-alching your party hat! You'll still only get 1 gp, and you wouldn't like that...
For more details on the Grand Exchange and market prices, chat to Brugsen or the Grand Exchange Tutor for a tutorial. There is also a lot of information and some FAQs on the Grand Exchange Knowledge Base page.
In other news...
When buying items from the 'player stock' tab in shops, prices will now be based on whichever is highest: the predefined prices or the Grand Exchange price. This change is necessary because the shops were a way that players could covertly transfer wealth. Selling items into shops or buying from the 'main stock' tab in shops will still be based on our predefined prices, though some shops have had slight changes to the prices that they will buy and sell items at.
Due to player feedback, we've added a fifth registrar to the duel tournaments. We've also adjusted the tournament ranks at which you can join up for them. Hopefully, you should find that starting your career in duel tournaments is a little easier and the majority of players will have access to two registrars, pitting them against players of a more suitable level.
The duel tournament worlds have also been adjusted. Please check the world list for the latest worlds which tournaments are running on.
The minimum tournament rank to get on the Hiscores has been reduced to 1,800 so more players can track their progress. If you don't initially appear, you will have to login if you have a rank above 1,800.
Ik ben alleen wel benieuwd wat dit met de prijzen gaat doen; ik denk dat de prijzen van de meeste low-end voorwerpen hierdoor wel gaan dalen.
Staking is dead... Runescape is dead. Runescape Market is dieing, so is my bank. Men Phat is van 605M naar 450M gezakt.
Gelukkig ben ik al gestopt anders zat ik nu te wenen
Gelukkig ben ik al gestopt anders zat ik nu te wenen
Leuk hoor, die GE. Ik verkoop alleen niks
En ik heb alles er gewoon voor de marktprijs staan. Ook geen ongewone dingen, maar gewoon ppots, super sets en dat soort dingen. Nouja, hopelijk komt dat omdat nog niet iedereen de GE gebruikt. Valt me wel behoorlijk tegen

Ik heb er vooral wat goedkopere rommel op gezet, die ik normaalgesproken zou alchen of droppen. Bijvoorbeeld een stel zammy robes (die rode, van de Underground Pass).
Ik heb nu ongeveer de helft van de dingen die ik erop gezet heb verkocht, maar ik heb de meesten er tegen minimumprijs op gezet, omdat ik het anders toch maar zou droppen/alchen en ik verwacht dat meer mensen zo denken, wat het aanbod vrij groot maakt. Ook kost het simpelweg wat geduld, maargoed, je kan andere dingen doen in de tussentijd
Ik denk dat de GE, de spelers en de hele economie nog wel even nodig hebben om te stabiliseren, en dat het dus pas over een tijd echt lekker werkt. Nu wordt er volgensmij vrij veel rommel gedumpt en (te)veel op koopjes gejaagd, waardoor de normale handel niet zo op schiet.
Ik heb nu ongeveer de helft van de dingen die ik erop gezet heb verkocht, maar ik heb de meesten er tegen minimumprijs op gezet, omdat ik het anders toch maar zou droppen/alchen en ik verwacht dat meer mensen zo denken, wat het aanbod vrij groot maakt. Ook kost het simpelweg wat geduld, maargoed, je kan andere dingen doen in de tussentijd
Ik denk dat de GE, de spelers en de hele economie nog wel even nodig hebben om te stabiliseren, en dat het dus pas over een tijd echt lekker werkt. Nu wordt er volgensmij vrij veel rommel gedumpt en (te)veel op koopjes gejaagd, waardoor de normale handel niet zo op schiet.
[ Voor 6% gewijzigd door deadinspace op 27-11-2007 17:45 ]
Als iedereen het gaat gebruiken zou het verbeterd moeten worden ja.. Maar toch had ik wel verwacht minstens *iets* te verkopen

Persoonlijk hoop ik niet dat iedereen denkt 'goedkoop is sneller'. Tuurlijk is het sneller, maar je brengt wel de marktprijzen naar beneden (zie nieuws post). Lagere marktprijzen, en je krijgt nog minder voor je items. Dan komen er vast weer genoeg mensen: "Coal for 200ea? No way, at GE it's only 175ea."deadinspace schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 17:45:
Ik heb er vooral wat goedkopere rommel op gezet, die ik normaalgesproken zou alchen of droppen. Bijvoorbeeld een stel zammy robes (die rode, van de Underground Pass).
Alle items dalen nu rap in waarde zie ik al. Gisteravond 11:00 was rune essence 22 - 27ea. Nu staat rune essence voor 18 - 22.. Had ik nou maar 2 weken terug geen 100k voor 25ea gekocht :x.
Opzich mooie update, want dit bestaat al voor eeuwen op World of Warcraft (die ook veel uitgebreider is, maarja die hebben veel meer scherm tot beschikking). Leuk dat het nu ook op runescape is, maar als de marktprijzen zo weer omlaag worden geduwd zullen grote verkopers gewoon weer via de forums en marktplekken aan de slag gaan.
Als je zo door denkt komt het er weer op neer. "Opzich leuke update, voor de minder goeie spelers onder ons."; als de marktprijzen laag zijn, komen er veel armere mensen daar, en de rijken blijven weg. Maar hopelijk gebeurd dat niet. Ik probeer op het moment even m'n trouts en salmon te verkopen, want ik doe er toch niks mee (en ik vis nu weer nieuwe). Krijg ik bij elkaar wel waanzinwekkende 2 mil voor! Ach, aangezien ik maar 400k er in heb gestoken, en heel veel fish & cook xp heb gekregen, is het niet zo erg.
[ Voor 6% gewijzigd door Hans1990 op 28-11-2007 09:28 ]
Aan de andere kant heb je de mensen die even snel wat willen kopen en gewoon de hoogste prijs pakken, zodat ze waarschijnlijk niet hoeven te wachten. Dat drijft de prijzen weer omhoog 
Dag 2.. nog niks verkocht
Edit: Woow, ook de prijs van pots zijn verschrikkelijk gedaald
Heb mijn ppots nu op 6650 staan. En nog wordt er niks van verkocht
Echt balen dit
Dag 2.. nog niks verkocht
Edit: Woow, ook de prijs van pots zijn verschrikkelijk gedaald

Echt balen dit

[ Voor 26% gewijzigd door RoD op 28-11-2007 12:32 ]
Voor mij is de economie in Runescape nu echt helemaal naar de klote...
Wat je net al zei: Ze gaan vergelijken met GE. Coal 200 each? No on GE it's 175 each, bye.
Doe mij maar mooi verkopen op straat.
Wat je net al zei: Ze gaan vergelijken met GE. Coal 200 each? No on GE it's 175 each, bye.
Doe mij maar mooi verkopen op straat.
Prayer pots gaan nu richting 6k ea
Ik heb ze er vanaf gehaald. Ik wacht wel totdat de economie zich weer wat gestabiliseerd heeft. Heb er dus nu maar wat willekeurige TT items op gezet, waarvan ik er tot mijn verbazing toch een paar van verkocht heb 
Het is en blijft een mooi systeem, nu de prijzen nog weer even een beetje fatsoenlijk.
Er is trouwens een wallpaper verschenen van summoning
Het ziet er nogal Pokemon-achtig uit moet ik zeggen. Maargoed.

Het is en blijft een mooi systeem, nu de prijzen nog weer even een beetje fatsoenlijk.
Er is trouwens een wallpaper verschenen van summoning
Rune essence is nu wel spotgoedkoop. Weer terug naar de ouwe dagen van 20ea. Heerlijk.
Heb meteen even inkopen gedaan. 300k ess voor runecrafting. Nu weet ik wel dat ik het nooit opkrijg binnen een maand ofzo, maar ik neem maar het risico dat ess niet veel meer gaat dalen. Ik hoop echter wel dat airs weer stijgen, want die krijg je alleen verkocht voor 10ea.
Zoals RoD al zei, mooi systeem, maar even nog de schok overleven. Ik denk dat inflatie wel weer gaat overheersen.
Heb meteen even inkopen gedaan. 300k ess voor runecrafting. Nu weet ik wel dat ik het nooit opkrijg binnen een maand ofzo, maar ik neem maar het risico dat ess niet veel meer gaat dalen. Ik hoop echter wel dat airs weer stijgen, want die krijg je alleen verkocht voor 10ea.
Zoals RoD al zei, mooi systeem, maar even nog de schok overleven. Ik denk dat inflatie wel weer gaat overheersen.
Verwijderd
er is natuurlijk niemand die de maximum prijs daar neerzet, dan raak je het nooit kwijt, dus alles gaat er invoor minimum of gemiddelde prijs, waardoor het gemiddelde dus steeds verder zakt...
Totdat de vraagkant een beetje begint op te komen, en mensen het voor prijzen hoger dan de marktprijs vragen, omdat ze het anders niet krijgen. Het werkt natuurlijk wel twee kanten op.
Ik speel ook Runescape, maar heeft iemand het grootste probleem (denk ik) van de Grand Exchange al gezien. Als er een nieuw wapen in het spel wordt gebracht hoe wordt de prijs dan bepaald? Of zetten ze zelf een standaard prijs in de GE.
Voor iemand als mij is het wel handig omdat ik nooit zin had om in een bank te schreeuwen, maar ja ik denk dat zoals jullie al zeiden het is zo nieuw dat het zich nog een beetje moet bewijzen.
PS.
En mijn runescape karakter heet : johanmyst
Voor iemand als mij is het wel handig omdat ik nooit zin had om in een bank te schreeuwen, maar ja ik denk dat zoals jullie al zeiden het is zo nieuw dat het zich nog een beetje moet bewijzen.
PS.
En mijn runescape karakter heet : johanmyst
Die wallpaper van Summoning ziet er inderdaad beetje Pokémonachtig uit.
Ik had meer verwacht van honden tam maken en anderen dieren met verschillende rassen. Zoals een bulldog, die zag ik in een animatie op runescape.com.
Maarja, het is artwork, dus we kunnen er weinig van zeggen.
Ik had meer verwacht van honden tam maken en anderen dieren met verschillende rassen. Zoals een bulldog, die zag ik in een animatie op runescape.com.
Maarja, het is artwork, dus we kunnen er weinig van zeggen.
Het begint nu al wat te veranderen, ik kan nu al niet meer alles kopen tegen de laagste prijs. Mensen beginnen toch in te zien dat als ze wat meer marktconform prijzen ze het ook wel kunnen verkopen.
Imho heeft Jagex zich iets teveel met de economie bemoeit. Ik had liever gezien dat je zelf de prijs kan bepalen en dat mensen op je item kunnen bieden.
Eventueel dat anderen de biedingen ook kunnen zien en dan eventueel kunnen over bieden.
Overigens is het wel een hele makkelijke manier om aan items te komen. Bijv. seeds en runes kan je nu veel sneller kopen.
Imho heeft Jagex zich iets teveel met de economie bemoeit. Ik had liever gezien dat je zelf de prijs kan bepalen en dat mensen op je item kunnen bieden.
Eventueel dat anderen de biedingen ook kunnen zien en dan eventueel kunnen over bieden.
Overigens is het wel een hele makkelijke manier om aan items te komen. Bijv. seeds en runes kan je nu veel sneller kopen.
Als je de prijs zelf kunt bepalen is dat een erg makkelijke manier om illegaal items uit te wisselen. Verder wordt de prijs bepaald advh vraag en aanbod. Vind ik zelf prima, uiteindelijk bepaal je het dan alsnog zelf.
Je kunt trouwens ook op de RSOF aandragen welke items te hoog of te laag in prijs zijn. Dan kijken ze er nog eens naar.
Je kunt trouwens ook op de RSOF aandragen welke items te hoog of te laag in prijs zijn. Dan kijken ze er nog eens naar.
Ik moet zeggen, de prijs van "niet-junk" spul is ook meer gedaald dan ik verwachtte.
Alternatief zouden ze het item gewoon voorlopig niet aan de GE kunnen toevoegen, zodat mensen een prijs kunnen uitvechten op de fora.
Het grootste probleem van de GE is, vind ik, die ±5% beperking en de psychologische en praktische gevolgen daarvan (al zie ik daar het nut ook wel van in).
Bovendien is het gewoon een plotselinge omschakeling voor de manier waarop (hoofdzakelijk) gehandeld wordt in RS, dus dat brengt sowieso deiningen met zich mee. Vergeet niet, de GE is er net vier dagen. Hoe groot is de kans dat we over een paar maanden lachen om die initiele marktstuipen?
Dat is wel zuurRoD schreef op woensdag 28 november 2007 @ 12:29:
Edit: Woow, ook de prijs van pots zijn verschrikkelijk gedaaldHeb mijn ppots nu op 6650 staan. En nog wordt er niks van verkocht
![]()
Echt balen dit

Ik weet niet of dat het grootste probleem is van de GE. Ze zouden bijvoorbeeld dat item een geschatte prijs en tijdelijk een grote range (-50% tot +100% ofzo) kunnen geven, of zelfs tijdelijk helemaal geen beperking op het bedrag.Johandmc schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 13:03:
Ik speel ook Runescape, maar heeft iemand het grootste probleem (denk ik) van de Grand Exchange al gezien. Als er een nieuw wapen in het spel wordt gebracht hoe wordt de prijs dan bepaald? Of zetten ze zelf een standaard prijs in de GE.
Alternatief zouden ze het item gewoon voorlopig niet aan de GE kunnen toevoegen, zodat mensen een prijs kunnen uitvechten op de fora.
Het grootste probleem van de GE is, vind ik, die ±5% beperking en de psychologische en praktische gevolgen daarvan (al zie ik daar het nut ook wel van in).
Ik denk dat je dan ook even chaos had gehad. De GE verlaagt de drempel voor traden, dus dat de prijzen omlaag zouden komen was te verwachten.Franko P. schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 13:38:
Bovendien is het gewoon een plotselinge omschakeling voor de manier waarop (hoofdzakelijk) gehandeld wordt in RS, dus dat brengt sowieso deiningen met zich mee. Vergeet niet, de GE is er net vier dagen. Hoe groot is de kans dat we over een paar maanden lachen om die initiele marktstuipen?
5% is eigenlijk wel wat te weinig ja, om te mogen afwijken. Normaal gesproken is de prijsrange veel en veel groter. Ik snap dat ze niet willen dat er geen beperking op zit, maar 5% slaat gewoon nergens op.
En zeker, die plotselinge omschakeling zorgt voor enige turbulentie. Helaas is het in mijn nadeel
Ik zie overigens net dat ik mijn restant harralanders verkocht heb. Toch leuk. Zonder de GE zou ik de moeite niet hebben genomen
En zeker, die plotselinge omschakeling zorgt voor enige turbulentie. Helaas is het in mijn nadeel
Ik zie overigens net dat ik mijn restant harralanders verkocht heb. Toch leuk. Zonder de GE zou ik de moeite niet hebben genomen
En dit is de volgende update tegen real life trading. Op zich wel begrijpelijk maar het wordt nu wel in veel opzichten erg saai.It seems that Party Pete was so busy partying that he forgot to inform everyone of a change to his Party Room!
You see, Party Pete is on a life-long mission to bring the 'party' to everyone on RuneScape, so he has developed an unlikely partnership with the Bank of RuneScape. Through this alliance, he believes that the 'party' will spread like wildfire.
Now, when the Party Room lever has been pulled, different things will happen according to the market value of the items in the party chest:
* A value of up to 50k: there is a 10 second delay before the balloons drop.
* 50k - 150k: there is a 1 minute delay before the balloons drop. The Falador bankers and Party Room barmaids will announce that a party is happening.
* 150k - 1 million: there is a 5 minute delay before the balloons drop. The Falador men and women, bankers and Party Room barmaids will announce that a party is happening.
* 1 million+ : there is a 10 minute delay before the balloons drop. The Falador men and women, bankers and Party Room barmaids will announce that a party is happening. Nearly all the bankers across RuneScape will also announce that a party is happening, and will offer free teleports to the Party Room.
The bankers have entered into this agreement as they believe it will stop the Party Room being used as a means of transferring wealth covertly.
Voor mij maken de meeste updates niet echt uit omdat ik toch al niet echt van duel arena/ castlewars en party room deed.
Ik vind em wel leuk eigenlijk
Ik neem aan dat die parties in Party Pete's room sowieso publiekelijk zijn, aangezien wanneer je een besloten drop party wilt doen, je sowieso beter je huis kunt gebruiken.
Ben het eigenlijk nadat ik er wat meer van gelezen had wel met je eens dat het een leuke update is. Trouwens ik deed vrijwel nooit aan party's , daar al helemaal niet en ook niet in mijn huis.
Ja 1x voor 2 spelers in de blast furnace omdat daar niemand was (toen bestond POH nog niet)
Ja 1x voor 2 spelers in de blast furnace omdat daar niemand was (toen bestond POH nog niet)
Even een vraagje: Hoe kan je van een Godsword Blade een Godsword maken? Moet dat in die dungeon of kan dat ook via die 3 Shard's?
En wat moet je precies doen in die dungeon? Heb ik nog nergens kunnen vinden
En wat moet je precies doen in die dungeon? Heb ik nog nergens kunnen vinden

Je moet gewoon de 3 shards hebben + een hilt van een van die goden.
Verder moet je in die dungeon 40 kills halen bij een bepaalde god kun je zelf kiezen) en vervolgens kun je in de boss room waar je de general en z'n helpers af kan slachten, om vervolgens daar goede drops te kunnen krijgen.
Verder moet je in die dungeon 40 kills halen bij een bepaalde god kun je zelf kiezen) en vervolgens kun je in de boss room waar je de general en z'n helpers af kan slachten, om vervolgens daar goede drops te kunnen krijgen.
Schop. Jammer dat het hier weer doodbloedt. Jammer dat dit spel zo onpopulair is hier.. In tegenstelling tot WoW hier op GoT. Staat een beetje scheef in contrast tot het aantal spelers op beide spellen.
Iemand nog iets te melden?
Zelf heb ik laatst 99 prayer gehaald, dus ik mag mezelf een echte 126'er noemen nu. Ben ook redelijk op weg naar 2100 skill total. Op het moment ben ik aan het rangen bij de abyssals alwaar ik de nodige whips aan het verzamelen ben. Tot zover heb ik:
• 6 whips verzameld
• een d med gevonden
• ontelbaar veel runes geaccumuleerd
• 80 range gehaald
Gaat vrij lekker dus
Dit zijn mijn stats:

Handig trouwens, de GE.. raak zo erg gemakkelijk mijn whips en TT items kwijt. Heb 11 miljoen verdiend in een paar dagen
Iemand nog iets te melden?
Zelf heb ik laatst 99 prayer gehaald, dus ik mag mezelf een echte 126'er noemen nu. Ben ook redelijk op weg naar 2100 skill total. Op het moment ben ik aan het rangen bij de abyssals alwaar ik de nodige whips aan het verzamelen ben. Tot zover heb ik:
• 6 whips verzameld
• een d med gevonden
• ontelbaar veel runes geaccumuleerd
• 80 range gehaald
Gaat vrij lekker dus

Handig trouwens, de GE.. raak zo erg gemakkelijk mijn whips en TT items kwijt. Heb 11 miljoen verdiend in een paar dagen
Dat was ik ook al van plan om m'n slayer naar 85 te trainen en dan bij de abbyssals te gaan trainen, maar ik moet zeggen dat slayer wel erg langzaam gaat 
Verder ben ik nu eerst even een fighter torso aan het halen
RoD, gratz met je lvl 126!!
* Pimorez is nu zegmaar level 102
Verwijderd
"
Schop. Jammer dat het hier weer doodbloedt. Jammer dat dit spel zo onpopulair is hier.. In tegenstelling tot WoW hier op GoT. Staat een beetje scheef in contrast tot het aantal spelers op beide spellen. "
DAt komt omdat de meeste Runescape spelers computer analfabeet zijn. Bij een pol wisten de meesten niet eens op welke resolutie hun beeldscherm stond. Je moet dus niet verwachten om er op een forum als GOT veel aan te treffen
En misschien je slayer met range trainen, dark bows zijn veel meer waard
Verder ben ik laatst nog even ingelogt, ik had namelijk een tekentablet gekocht, dus even mee gepked, en toch nog een full rune kill
Schop. Jammer dat het hier weer doodbloedt. Jammer dat dit spel zo onpopulair is hier.. In tegenstelling tot WoW hier op GoT. Staat een beetje scheef in contrast tot het aantal spelers op beide spellen. "
DAt komt omdat de meeste Runescape spelers computer analfabeet zijn. Bij een pol wisten de meesten niet eens op welke resolutie hun beeldscherm stond. Je moet dus niet verwachten om er op een forum als GOT veel aan te treffen
En misschien je slayer met range trainen, dark bows zijn veel meer waard
Verder ben ik laatst nog even ingelogt, ik had namelijk een tekentablet gekocht, dus even mee gepked, en toch nog een full rune kill
Ik heb mijn fighter torso gedumpt. Heb nu toch BandosPimorez schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 09:57:
Dat was ik ook al van plan om m'n slayer naar 85 te trainen en dan bij de abbyssals te gaan trainen, maar ik moet zeggen dat slayer wel erg langzaam gaat
Hehe dat had ik ook gezien jaVerwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 11:06:
Ga ik nog wel doen. Ik moest eerst geld hebben voor dit:En misschien je slayer met range trainen, dark bows zijn veel meer waard

[ Voor 89% gewijzigd door RoD op 08-12-2007 11:09 ]
Dit topic is gesloten.