Wat een scherpte zeg.
Kon je die gewoon uit de hand schieten?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
200@1/500 is héél goed te doen.RBH schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 23:34:
(x10)
Wat een scherpte zeg.![]()
Kon je die gewoon uit de hand schieten?
Sowieso schrijf je zo!
Nee, want dan kun je niet op F2.8 schieten.RBH schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 23:45:
[...]
Ik neem aan dat dat hetzelfde is met de f/4L.. ?
Nu krijg ik nog meer zin om hem te kopen.
[ Voor 8% gewijzigd door Muse op 24-05-2007 00:02 ]
Jup, 200@1/500 op een f/4 NON IS is ook goed te doen.RBH schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 23:45:
[...]
Ik neem aan dat dat hetzelfde is met de f/4L.. ?
Nu krijg ik nog meer zin om hem te kopen.
Sowieso schrijf je zo!
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Verwijderd
De regel is dus simpelgezegd : aantal mm x crop = 1/xxx.Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 00:19:
Daar zit je dan al onder (want 1/1,5x200 =1/300) )
toch?
Ligt eraan wat je onderwerp is; Je kan beter over vergroting praten dan over afstand.Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 00:23:
Ik heb misschien een domme vraag over de
Canon EF 70-200 f/4L
stel ik zou een foto maken op 200mm hoeveel meter is dat dan van het onderwerp af? 10 a 15 meter?
Het simpele antwoord: ligt eraan hoe ver weg je staatVerwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 00:23:
Ik heb misschien een domme vraag over de
Canon EF 70-200 f/4L
stel ik zou een foto maken op 200mm hoeveel meter is dat dan van het onderwerp af? 10 a 15 meter?
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Is de 70-300 IS USM van een andere productielijn dan de 70-300 IS, dat je er zo benieuwd naar bent?BugBoy schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:08:
Ik zou deze test ook graag eens willen doen met een 70-300 IS USM en een 70-300 DO IS USM. Van die laatste heb ik nooit begrepen waarom iemand die koopt. Het ding heeft ring USM en niet roterend front, maar of iemand daarvoor bereid is zoveel meer te betalen
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
De DO IS USM wordt toch ook gekocht omdat hij (bijna) 2x zo klein is als de non-DO? Iig snap ik het ook niet. Je kan daar bijna twee IS USM's voor kopen. Dan neem ik het formaat wel voor lief. (Hoewel deze redenen voor iedereen natuurlijk verschillend kunnen zijn)BugBoy schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:08:
Iedereen heeft het goed. Foto 2 is de 70-200. Ik had blijkbaar even de EXIF moeten strippen. Soms weet je het antwoord en dan ga je het ook zien. Maar blijkbaar is het zo ook wel duidelijk. Wijder open zijn de verschillen nog duidelijker en dan kan de 70-200 F/2.8 ook nog eens wijder open ook. Voor mij viel het verschil op F/5.6 eigenlijk wel tegen (als 70-300 bezitter viel het dus eigenlijk mee).
Ik zou deze test ook graag eens willen doen met een 70-300 IS USM en een 70-300 DO IS USM. Van die laatste heb ik nooit begrepen waarom iemand die koopt. Het ding heeft ring USM en niet roterend front, maar of iemand daarvoor bereid is zoveel meer te betalen
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik ga aankomend weekend naar Zandvoort (Pinksterraces) en ga dan ook even kijken wat de 17-85 doet met IS tov. zonder IS bij het pannen. Zal naderhand de resultaten hier wel laten zien...Sick Nick schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 12:23:
Met een 17-85 IS gaat het in ieder geval prima:
[afbeelding]
http://img444.imageshack.us/img444/7435/pan3uk6.jpg (klikken voor full size)
M'n eerste poging tot pannen, deze is op 44mm genomen met m'n 350D, sluitertijd van 1/60e. De IS stond hierbij gewoon aan. Schijnbaar snapt ie zelf dat je gaat pannen en compenseert ie ervoor?
[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]
Verwijderd
Nuja, dat vind ik dus vreemd, want dat zou betekenen dat je bij een EOS 5D langer kan vasthouden dan bij een Nikon D2H, die een grotere dotpitch heeft.GerardHenninger schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 00:28:
De regel is dus simpelgezegd : aantal mm x crop = 1/xxx.
In het bovenstaande geval dus 200mm x 1.6 = 1/320ste.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 13:47 ]
het is dan ook geen wet, maar een makkelijke stelregelVerwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:40:
[...]
Nuja, dat vind ik dus vreemd, want dat zou betekenen dat je bij een EOS 5D langer kan vasthouden dan bij een Nikon D2H, die een grotere dotpitch heeft.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Nee, komt omdat je met een D2H minder hoeft in te zoomen dan een 5D.Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:40:
[...]
Nuja, dat vind ik dus vreemd, want dat zou betekenen dat je bij een EOS 5D langer kan vasthouden dan bij een Nikon D2H, die een grotere dotpitch heeft.
Als je bewegingsonscherpte "meet" door de de verschuiving te vergelijken met de beeldbreedte (of -hoogte), wat heel schappelijk is als je toch nog resized naar webformaat, dan maakt pixel pitch niets uit. Oorspronkelijk is deze 1/effectieve f regel richtlijn gebaseerd op de gemiddeld als prettig ervaren kijk-afstand. Een 13x9 afdruk bekijk je van dichterbij dan een 38x25 cm afdruk en voor een poster neem je nog meer afstand.Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:40:
[...]
[ Voor 19% gewijzigd door JumpStart op 24-05-2007 14:13 ]
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Klaas
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 14:32 ]
Verwijderd
{signature}
Ik heb de Pro300 DG variant, en op de Canon 70-200 f4.0IS ziet de camera dat het diafragma is aangepast, maar op een Sigma 17-70 niet. Het ligt dus ook nog aan de lens die je gebruikt.JumpStart schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 14:20:
Als het goed is is de Kenko Pro300 variant een "reporting" TC. Dat wil zeggen dat de TC doorgeeft aan de lens (die de waardes op zijn beurt door de TC richting body communiceert) dat er het nodige veranderd is. Als je dan AF wil behouden moet je contactjes afplakken om de TC "non-reporting" te maken.
[ Voor 19% gewijzigd door Servor op 24-05-2007 15:51 ]
Ik heb tot voor kort met dezelfde twijfel gezeten. Ik overwoog ook de 17-85 IS USM lens van Canon. Die heeft het langere bereik waarnaar je op zoek bent maar daar krijg je dan ook wel enige mate van vervorming aan de groothoekkant bij, chromatische abberatie en die lens is F4 tot F5.6. Dat scheelt een factor 4 in licht aan de 'tele' kant. Maar de 17-85 is dan ook wel een stuk goedkoper als de 17-55. Uiteindelijk ben ik toch voor de 17-55 gegaan en ik ben onder de indruk. Echt een snelle lens, als ik op de 400D de AF-C functie gebruik volgt ie echt heerlijk snel als ik met de camera beweeg. Geen last van 'hunten', echt spot-on scherpstellen.Servor schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:49:
Pfoeh, ik twijfel echt heel erg of ik de Canon EF-S 17-55mm F/2.8 iS USM moet gaan halen. Eigenlijk wil ik graag een lichtsterke 'groot'hoek maar die prijs... Niet misselijk, en dat voor een EF-S. Niet dat ik snel naar een FF camera zal gaan, heb net een 30D dus die moet eerst maar mis, eh, gebruikt worden, maar toch.
Iemand die mij over de streep kan trekken of mij in de richting kan duwen van een alternatief?
--edit, de reden waarom ik twijfel is eigenlijk het wat korte bereik. Graag had ik zo'n lens gehad die ongeveer tot de 80 of 85mm ging. Zijn daar bij andere merken nog vergelijkbare opties voor?
Je klaagt over het bereik? Man, Canon heeft niet eens een L-variant met dat bereik en die groothoek. Het is echt een heerlijke lens, scherper dan een 17-40L/16-35L, alleen heeft het de bouw niet. Als je zeker weet dat je nog 2 jaar bij je 30D blijft en niet naar FF gaat overstappen dan moet je die lens gewoon kopen. Geen Tamron/Tokina/Sigma alternatief wat op dit moment tegen die lens opkan.Servor schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:49:
Pfoeh, ik twijfel echt heel erg of ik de Canon EF-S 17-55mm F/2.8 iS USM moet gaan halen. Eigenlijk wil ik graag een lichtsterke 'groot'hoek maar die prijs... Niet misselijk, en dat voor een EF-S. Niet dat ik snel naar een FF camera zal gaan, heb net een 30D dus die moet eerst maar mis, eh, gebruikt worden, maar toch.
Iemand die mij over de streep kan trekken of mij in de richting kan duwen van een alternatief?
--edit, de reden waarom ik twijfel is eigenlijk het wat korte bereik. Graag had ik zo'n lens gehad die ongeveer tot de 80 of 85mm ging. Zijn daar bij andere merken nog vergelijkbare opties voor?
Verwijderd
Als ik jou was zou ik voor de Tamron 17-50 f/2.8 + Raynox dcr-250 gaan, zit je aan 370€ ongeveer..Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:09:
Hallo Allemaal,
Ik ben teintje8, in het echte leven student.
Ik heb sinds 2 maanden een canon 350d + ultrasonic 55-200 waar ik helemaal dol van ben.
Ik heb al heel wat geschoten, geleert, mede door de topic hier goed door te lezen![]()
Maar heb wel door dat ik nog veel moet lerren, met camera technieken, etc.
Ik zal gelijk maar me vraag droppen.
Ik mis iets, ik zou graag een Macro lens willen en een groothoek 16-55
Ik heb ongeveer 350euro voor deze 2 lensen te besteden. Het is niet veel, maar ik wil het toch proberen om voor 350 iets schapelijks te kunnen kopen. Ik zie zelf door de bomen het bos niet meer.
Vast dank voor de reactie
gegroet,
teintje8
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
Verwijderd
Bedankt voor je reactie!Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 16:04:
[...]
Als ik jou was zou ik voor de Tamron 17-50 f/2.8 + Raynox dcr-250 gaan, zit je aan 370€ ongeveer..
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 16:55 ]
[ Voor 13% gewijzigd door Nomad op 24-05-2007 18:33 ]
Verwijderd
Owke !!! dat klinkt logisch......Nomad schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 18:27:
Teintje8, dat gaat niet werken wat ze je aanraden. Een 17-50 heeft een veel te groot diameter frontlens voor een dcr250, dan moet je een grotere (lees: duurdere) kopen van de raynox serie.
De tamron 17-50 is een heerlijke lens, maar als je die lichtsterkte niet heel erg nodig hebt kan je ook gaan voor een 17-70 van sigma. Iets minder lichtsterk, maar wel een redelijke macro functie waar je een heel eind mee komt. Lijkt me zelf een beter alternatief eigenlijk, eerst nog geen geklooi met voorzetlensjes, maar gewoon macro met de lens zelf en verder een wat groter bereik aan het tele eind.
ik geloof dat dit de grotere broer van de 250 van raynox is, maar dat weet ik niet zeker.
met 67mm frontelement krijg je dit met een raynox 250:
[afbeelding]
Deed me meteen aan http://www.fotokonijnenbe...etails.php?id_product=890 denken, dus geen 250 euro, 325 kom je een eind: http://www.fotokonijnenbe...ails.php?id_product=11278Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:26:
[...]
Owke !!! dat klinkt logisch......
67mm frontelement krijg je dit met een raynox 250, ik wil meer zoom hebben, om de kleine miertjes te kunnen fotografen, maar of dat binnen mijn budget licht weer ik niet.
maar ik wil iefst echt een lens voor macro en een lens groot hoek lens. liefst echt een 1op1 bij de macro. Ik denk dat ik voor de goed koperen Sigma 18-50mm F/3.5-5.6 DC ga, voor rond de 100e(of 2edehands, als ik iets kan vinden.) en dan 250 voor een macro, is 250e genoeg??? Bedankt voor alle reacties alvast!
idd aansturing focus defect, opsturen helaas.zonoskar schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 22:41:
Ik heb nou iets geks. Mijn Canon 70-200 f4.0IS wil niet meer focussen als ik hem omhoog houdt. Het lijkt met of de focus motor slipt. Ook als ik handmatig focus wil ie niet meer van oneindig naar 1.2m, andersom wel. Ik denk dat ik hem ff moet laten repareren, toch? Wel klote, want ik ga over 2 weken op vakanie.
What about garantie == ETBnadroJ schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 22:59:
what about rofa?
aha, in dat geval: succes met ETB
Sowieso schrijf je zo!
Verwijderd
tuurlijk, die heb ik ook zelf gevonden, alleen is dat buiten mijn price range, en zoek ik naar wat goedkopers als dat er is !Fairy schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 22:37:
[...]
Deed me meteen aan http://www.fotokonijnenbe...etails.php?id_product=890 denken, dus geen 250 euro, 325 kom je een eind: http://www.fotokonijnenbe...ails.php?id_product=11278
of http://www.fotokonijnenbe...etails.php?id_product=609 voor 525 of voor 1389 http://www.fotokonijnenbe...etails.php?id_product=621
Maar dit had je ook zelf kunnen vinden...
Verwijderd
Zo'n harde vignetting krijg je idd als je op 17mm trekt, zoom echter maar eens in tot 50+mm en er zullen alleen nog maar wat zwarte hoekjes van overblijven en je hebt nog meer macro zelfs! Echt geen enkel probleem, juist een beetje croppen..Nomad schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 18:27:
Teintje8, dat gaat niet werken wat ze je aanraden. Een 17-50 heeft een veel te groot diameter frontlens voor een dcr250, dan moet je een grotere (lees: duurdere) kopen van de raynox serie.
De tamron 17-50 is een heerlijke lens, maar als je die lichtsterkte niet heel erg nodig hebt kan je ook gaan voor een 17-70 van sigma. Iets minder lichtsterk, maar wel een redelijke macro functie waar je een heel eind mee komt. Lijkt me zelf een beter alternatief eigenlijk, eerst nog geen geklooi met voorzetlensjes, maar gewoon macro met de lens zelf en verder een wat groter bereik aan het tele eind.
ik geloof dat dit de grotere broer van de 250 van raynox is, maar dat weet ik niet zeker.
met 67mm frontelement krijg je dit met een raynox 250:
[afbeelding]
De 17-70 is best een goede lens hoor, hij doet helemaal niet 'enorm onder' voor die Tamron. De randen zijn misschien wat minder, maar die heb je bij macro helemaal niet nodig. Bovendien kost de 17-50 van Tamron al 419 euro, en dan nog centjes voor die voorzetlens.Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 01:13:
De 17-70 is denk ik geen goed alternatief. Hij doet enorm onder tov de Tamron 17-50 zowel op lichtsterkte als op scherpte/contrast en die macro-functie trekt op niets tov de raynox!
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Verwijderd
Ik ga even in de revieuws duiken, ben van plan om toch echt een aparte lens voor groothoek en voor macro te kopen. Dan moet ik maar wat meer gaan werken(voor budgetzonoskar schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 07:25:
[...]
De 17-70 is best een goede lens hoor, hij doet helemaal niet 'enorm onder' voor die Tamron. De randen zijn misschien wat minder, maar die heb je bij macro helemaal niet nodig. Bovendien kost de 17-50 van Tamron al 419 euro, en dan nog centjes voor die voorzetlens.
Verwijderd
Wat wil je ermee gaan doen? Het is geen groothoek maar je kan ook weer niet spreken over tele bereik. Verder zijn beide lenzen niet echt lichtsterk. Is dat een probleem voor een duur L objectief? Bij een goedkoper objectief zou ik er genoegen mee kunnen nemen.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 12:06 ]
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Overigens is het een beetje verwarrend. Canon noemt een TC dus een "extender" terwijl een macro tussenring een "Extention tube" genoemd wordt. Als je niet beter weet zou je ze spreekwoordelijk over één kam scheren.abrakadaver schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 12:56:
een extender (teleconverter) zal niet echt lekker werken op de 28-105 en 24-105. macro tussenringen wel... maar dan zou je beter die 50mm met de macro tussenringen kunnen gebruiken.
Ik vind de constructie prima, maar misschien ben ik niet veel gewend. Ik heb nooit met L-glas mogen werken dus daarmee vergelijken kan ik niet. Ik kan er momenteel in ieder geval nog echt geen aanmerkingen bij maken. Het focussen gaat trouwens naast razendsnel ook stil. Het is echt geen koffiemolen die bezig is, het is meer 'harddisk-seek-geluid', wat losse, korte bursts als ie aan het focussen is.Servor schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 16:05:
Massaman, klinkt goed. Ik neig toch ook echt naar de 17-55 hoor, ook omdat ik al een 28-135 die natuurlijk al flink overlapt qua bereik. Een 17-85 zou dan zelfs een beetje onzinnig zijn (behalve de besparing dan). En 2.8, IS én USM in één lens klinkt toch wel erg fijn.
Hoe is de constructie? Misschien moet ik maar een keer de lens in het echt gaan bekijken, alhoewel fotozaken gevaarlijk terrein zijn voor mij en ik zo met een nóg duurdere lens de winkel uit loop..
[ Voor 3% gewijzigd door masaman op 25-05-2007 13:28 . Reden: Foto toegevoegd ]
Wat is het voordeel daarvan?JumpStart schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 12:44:Daarnaast is de IS in de 28-135 nog van de 2e generatie, deze kan niet detecteren dat 'ie op een driepoot zit
dat de IS rekening houdt met het feit dat ie op een statief staat en dus niet in de war raakt
[ Voor 35% gewijzigd door YellowCube op 25-05-2007 14:06 ]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Verwijderd
Dat het niet uitmaakt in fotokwaliteit wanneer je IS vergeet uit te zetten
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 14:10 ]
Maar daar heb je dus juist IS voor.Arunia schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:07:
Jullie maken het me wel moeilijk hoor om een keuze te maken.
Vaste hand valt bij mij nog weleens tegen namelijk.
Who is John Galt?
Je kan ook zelf IS uitzetten als je met statief werkt. Of het uit kon vroeg je idd net ook, maar dat is echt een heel simpele zoekvraag. Bovendien stond direct boven je vraag een plaatje van een IS objectief met op het objectief meerdere switches zichtbaar en je zou je dan kunnen afvragen waar die voor zijn.Arunia schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:07:
Jullie maken het me wel moeilijk hoor om een keuze te maken.
Ik fotografeer wel vaak vanaf een 3-poot. Vaste hand valt bij mij nog weleens tegen namelijk.
Ik wacht nog eventjes af.
{signature}
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
hier een overstapper, en mijn mening: je moet er geen rekening mee houden. Verkopen gaat redelijk en FF is nu nog best duur. Daarnaast voldoet de 30D goed. Canon heeft nog lang geen zin om de EF-S markt te dumpen, veel te lucratief.Arjan A schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 11:32:
Hoeveel mensen gaan daadwerkelijk overstappen op fullframe?
Ik lees steeds weer van die "later als ik fullframe heb"-reacties.
Ik heb vorige week een EF-S 10-22 gekocht; mijn eerste EF-s objectief. Aangezien het een hoogwaardig objectief betreft en het het bereik heeft dat ik nog nodig had, heb ik hem gekocht. Gewoon omdat-ie op mijn camera past en omdat ik er nu plezier van wil hebben. Ik ga echt niet afwegen of het mogelijk is om zo'n ding op een fullframe te zetten hoor. Als ik al ooit mijn camera zou verkopen, dan kan ik die EF-s lens ook wel kwijt. Wie dan leeft, die dan zorgt.
|>
[ Voor 97% gewijzigd door BugBoy op 26-05-2007 14:13 ]
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
[ Voor 10% gewijzigd door neographikal op 26-05-2007 13:04 ]
FF, ik heb het ook gedaan, tis een beste tik op je rekening maar ik zou niet meer terug willen.neographikal schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 13:03:
Volgens mij lees je het een béétje verkeerd: ik ben zojuist over de streep getrokken om toch naar een 10-22 te gaan kijken (dat kost centen, hence het ev0l met een cynische knipoog) en heb ik m'n keuze voor FF/crop gemaakt en bedank ik voor dat inzicht. Einde van het twijfelen over wat ik nou moet gaan doen enzo
![]()
[ Voor 10% gewijzigd door Nomad op 26-05-2007 18:17 ]
Kijk ook even naar wat er voor mij speelt: klanten vragen er op dit moment niet om en slechter dan de 30D gaat het nooit worden natuurlijkFairy schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 17:09:
[...]
FF, ik heb het ook gedaan, tis een beste tik op je rekening maar ik zou niet meer terug willen.
Mja, creativiteit zit meer in je hoofd. Als ik met m'n huidige set m'n creativiteit niet kwijt kan, dan lukt het nergens mee.Je foto's worden niet vanzelf beter, maar je creativiteit krijgt wel meer de ruimte.
Die vlieger gaat voor mij net niet helemaal opNomad schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 17:13:
ik wil alleen aangeven dat voor veel dingen FF absoluut niet nodig is voor consumenten.
[ Voor 17% gewijzigd door neographikal op 26-05-2007 18:07 ]
bronHet prijsverschil moet door Media Markt controleerbaar zijn door middel van een prijslijst, advertentie, schriftelijke bevestiging van de aanbieder en/of "fysieke controle" bij de betreffende aanbieder binnen een straal van 15 km.
Juistem. Ik wil anders mijn geld terug idd. Maargoed, nu kan ik dus mooi geen foto's maken met die lens.Toff schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 20:15:
Zo, dat is flink balen, RBH! Ik hoop dat MM een beetje coulant is, want de officiële regeling voor die prijsgarantie pakt niet gunstig voor je uit:
[...]
bron
Anders idd maar geld terug.
[ Voor 88% gewijzigd door rapture op 26-05-2007 22:22 ]
Dat is echt onzin, dit is gewoon geen goed resultaat. Zelfs de 18-55 kitlens produceert een strakker beeld dan dit.17-35mm/2.8 met onscherpe beelden mocht ik vergelijken met de 20-35mm/2.8 van de uitbater. Blijkbaar is de onscherpte vergelijkbaar, in de analoge tijdperk zaten de fotografen niet te "pixelneuken" zoals wij dat tegenwoordig doen. Op een afdruk zie je de onscherpte niet zo snel
Dan toch maar eens op calibratie sturen? Het is ook vergelijkbaar met een review van fredmiranda: http://www.fredmiranda.com/17_35VS16_35/ Voor mij is f/2.8 belangrijk en ik test op 17mm (groothoek nodig voor optredens in cafes).Sick Nick schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 21:41:
Dat is echt onzin, dit is gewoon geen goed resultaat. Zelfs de 18-55 kitlens produceert een strakker beeld dan dit.
[ Voor 10% gewijzigd door rapture op 26-05-2007 21:48 ]
Dus als ik de streepjescode heb opgestuurd, heb ik geen garantie meer? Dacht het niet!rapture schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 21:08:
De uitbater was bezig met streepjescodes uit te knippen voor cashback en de klant krijgt direct korting zodat de cashback tussen de shop en Canon geregeld wordt. Hoe zit het met de garantie? Als je de streepjescodes hebt, dan zullen er spullen omgeruild worden (normale garantieprocedure). Na cashback zullen ze jouw exemplaren herstellen ipv omruilen voor een nieuwe.
Vergeten te vermelden dat het herstellen niet betalend is, een andere manier van garantie-afhandeling. Het verschil zit dus in het omruilen of jouw exemplaar oplappen totdat het werkt.Toff schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 22:10:
Dus als ik de streepjescode heb opgestuurd, heb ik geen garantie meer? Dacht het niet!
De klant tekent op de factuur dat hij/zij de cashback van de uitbater ontvangen heeft, de rest van het papierwerk wordt geregeld. Boekhoudkundig weet ik niet zeker hoe het werkt.Verder vraag ik me af wat er gebeurt met de BTW (of de BE equivalent daarvan). Als je de cashback bij de kassa al verrekent, hoeft de handel geen BTW af te dragen over de korting, maar hij krijgt wel de volle mep terug van Canon? Vaag, dat Canon blijkbaar grote hoeveelheden korting aan 1 klant uitbetaalt? Ik heb zo mijn twijfels over deze "uitbater"... Lijkt mij eerder parallelimporteur.
Verwijderd
Van de Canon site:rapture schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 21:08:
De uitbater was bezig met streepjescodes uit te knippen voor cashback en de klant krijgt direct korting zodat de cashback tussen de shop en Canon geregeld wordt. Hoe zit het met de garantie? Als je de streepjescodes hebt, dan zullen er spullen omgeruild worden (normale garantieprocedure). Na cashback zullen ze jouw exemplaren herstellen (niet betalend) ipv omruilen voor een nieuwe.
V. Hoe vaak kan ik “geld terug” aanvragen?
A. De cash back wordt voor elk van de genoemde producten slechts één keer uitgekeerd. U kunt maximaal € 1.995,- cash back ontvangen. Deze aanbieding geldt niet voor medewerkers van Canon, hun gezinsleden of voor agenten of dealers van fotografische of videoapparatuur van Canon.
Verwijderd
Ik zou ook voor de Sigma APO DG gaanVerwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 11:08:
Welke kunnen jullie mij aanraden qua beste fotokwaliteit?
Geef zelf de voorkeur aan de sigma aangezien die nog een macro stand heeft en aangezien ik nog een beginner ben en macro mij zeer aanspreekt plus ver op afstand schieten met een redelijke prijs.
Zijn er andere regelingen voor de dealers?
[ Voor 21% gewijzigd door rapture op 28-05-2007 14:08 ]
==
hoi
Problem solved.Eusebius schreef op maandag 28 mei 2007 @ 14:57:
Maar aan de andere kant heb ik het geld niet ...
[ Voor 15% gewijzigd door neographikal op 28-05-2007 15:08 ]
klanten, dan verdien je je brood er ook mee? Dan mag ik aannemen dat je hier toch wel een budget voor hebt.Eusebius schreef op maandag 28 mei 2007 @ 14:57:
Het ethische probleem is: ik kan geen foto's meer voor klanten maken met een vreemdmerk terwijl ik weet dat de L zo goed presteert! Maar aan de andere kant heb ik het geld niet ...
400% vergroting
19mm, f4.0 1/25 en 17mm f5.0 1/25
[afbeelding]
[ Voor 16% gewijzigd door Fairy op 28-05-2007 15:11 ]
[ Voor 5% gewijzigd door rapture op 28-05-2007 15:29 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq