Vanwege het plaatsen in de
verkeerde thread, copy/past ik nog een keer mijn vraag hier:
Ik ben aan het oriënteren voor een dSLR en mijn keuze is zo goed als zeker op de 30d gevallen.
Mijn vriendin en ik hebben geen ervaring SLR, maar we hebben allebei een grafische achtergrond. Tot nu toe moeten we bijna alle foto's van een digitale compact camera bewerken om de kleuren en de scherpte te corrigeren. Binnenfotografie is helemaal om te huilen.
Toen ik eenmaal het resultaat van een Eos 350d (van een vriend) heb gezien, ben ik naar Foka gegaan om de 400d 'live' te bezichtigen. Dit veel alleszins tegen. Ik heb vrij grote handen en ik kon hem niet lekker vasthouden én icm met een 70-300 objectief werd het geheel een beetje topzwaar.
De verkoper vertelde ook met de eisen die ik ga stellen aan de camera, dat wij snel boven de 400d uitgroeien (logisch of verkooppraatje?). Maar toen hij een 30d in mijn handen schoof voelde het wel een stuk beter aan.
Ook vertelde hij dat de bajonet van de 400d van kunststof is en dat dit een zwak punt is voor zwaardere lenzen en de 30d zou dat niet hebben.
Na een paar dagen fora lezen en info vergaren op het net, krijg ik steeds meer het gevoel dat de
30d de juiste keuze is. Een pluspunt van de 400d is de EOS Integrated Cleaning System, of is dit een 'consumentending' en moet ik me op deze feature niet zo blindstaren?
Na een heel verhaal kom ik eindelijk tot
mijn vraag 
:
welke objectieven?
Eén van mijn hobby’s is motorrijden en ik ben regelmatig op het circuit te vinden. Hierdoor wordt IS voor mij een vereiste. Niet omdat het onderwerp zo snel beweegt, maar omdat het onderwerp vaak +/- 100 meter van mij vandaan is.
Mijn keuze is gevallen op de
EF-S17-85mm f/4-5.6 IS USM en de
EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM.
Volgens mij heb ik zo een leuke config samengesteld, maar wat is jullie mening hierover? Ik lees namelijk best wel wat tegenstrijdige verhalen (persoonlijke ervaringen).
Tenslotte;
Als ik het goed heb, zitten in deze objectieven geen glazen lenzen. Klopt dat? En zijn tegenwoordig glazen lenzen echt zóveel beter dan kunststof?