Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
van 5.6 naar 6.3 id 1/3 stop, dat is dus zo goed als wide-open...netjes hoorzonoskar schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 09:18:
[...]
Ja, zo uit de cam (die grote dan) en alleen even door ACR 4.1 gehaald met default settings om er een jpg van te maken. Ik wil vanavond ook wel een link geven naar de RAW. De foto is wel op f6.3, dus niet wijd open.
Omdat ik ook in de markt ben voor een kitlens vervanger toch nog effe verder gezocht en via de sigma USA site bij deze review uitgekomen.Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 23:44:
Ik heb hem dus icm een 400D, en hij bevalt zeer goed, alleen kan ik nergens officiële tests vinden.
Had de review al met een korreltje zout genomen omdat ie in mijn ogen wel erg positief is (en was doorgelinkt vanaf de pagina van de producent en photozone review niet). Ook had verwacht dat er een vergelijking (in de conclusie ofzo) met de tamron gemaakt wordt die in exact hetzelfde segment zit. Maar toch bedankt voor de bevestiging.neographikal schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:54:
Popphoto is niet te vertrouwen, ze zijn een beetje biassed door wie de grootste zak geld neerlegt. Zoek maar eens in het vorige Nikonmount-topic
Ik zie dat er telezoom lenzen zijn waar 'macro' achter staat, en dat er echte macro lenzen zijn.
echte macro lenzen zijn een stuk duurder, zo is bijv. de Tamron 70-300mm f/4.0-5.6 Di LD 1:2 Macro een stuk goedkoper dan de Canon EF 50mm f/1.4 USM
Ik ben zelf iemand die toch graag goede kwaliteit foto's maakt, en wil niet over een half jaar een nieuwe lens moeten kopen.
De tamron is veel meer mijn straatje wat prijs betreft, en het feit dat hij een lekkere zoom heeft geeft mij het idee dat ik ook iets verder van mijn onderwerp kan staan.
klopt dit? of maakt dat weinig uit?
wat zijn de max en min focus afstanden van de beide lenzen? (kan ik niet vinden op inet) en hoe groot is het verschil? is de tamron wel een echte macro? en ben ik met de canon wel zo flexibel als met de tamron?
wie helpt me uit de brand?
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Als je lenzen wilt combineren zou ik ofwel de Sigma 70-300 APO kopen (beter dan de tamron), die heeft al een redelijke macro, of evt de Sigma 17-70 macro, als je een wat meer allround-lens zoekt met macro.
De Sigma 70-300 levert een vergroting van 1:2, de 17-70 van 1:2.3 en de tamron weet ik niet
Ik heb zelf trouwens de 60 macro
[ Voor 28% gewijzigd door WVL_KsZeN op 28-06-2007 23:40 ]
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Ik lees wel vaak goede verhalen over de Canon EF-s 60mm Macro. En eigenlijk ook wel dat een telezoom met macro als de Tamron totaal niet in de buurt komt van een echte macrolens.
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Verwijderd
Wil je af en toe een keer een close-up schieten (1:2 is geen macro) ga dan voor de tamron (of deze voldoende scherp is voor jou maatstaven weet ik niet). Ben je (of; wordt je) een macro die-hard, spaar dan door voor een 100mm macro prime. Van die lens ga je geen spijt hebben.
nou dit soort foto's:wat wil je fotograveren
http://basiep.nl/fotos/ro...es%20(Macro)/dscf3200.jpg
wil ik toch op ze minst evenaren... Die zijn met een s5600 + DCR-250 gemaakt
Ik zal eens kijken of ik geld heb voor die EF-S 60..
[ Voor 11% gewijzigd door BasieP op 29-06-2007 08:36 ]
dan heb je gewoon een dedicated macro lens nodig.BasieP schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 08:35:
[...]
nou dit soort foto's:
http://basiep.nl/fotos/ro...es%20(Macro)/dscf3200.jpg
wil ik toch op ze minst evenaren... Die zijn met een s5600 + DCR-250 gemaakt
Ik zal eens kijken of ik geld heb voor die EF-S 60..
Justawitte heeft die combinatie een tijd gebruikt, kwamen mooie platen uit!
maar justawitte spendeert ook veel tijd aan macro, is goed bezig en kan sowieso gewoon goed fotograferen. Niet stom bedoeld hoor, maar om hetzelfde resultaat uit die lenzen combi te halen als hij is niet zo gemakkelijk misschien. Daarom raad ik ook aan als het geld er enigzins is om een dedicated macro lens te kopen, zoveel makkelijker.Siparti schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 09:51:
Sigma/Tamron 70-300 1:2 samen met de Raynox DCR-250 kan je ook prima macro's mee maken volgens mij.
Justawitte heeft die combinatie een tijd gebruikt, kwamen mooie platen uit!
heb die EF-S 60 besteldNomad schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 10:05:
[...]
maar justawitte spendeert ook veel tijd aan macro, is goed bezig en kan sowieso gewoon goed fotograferen. Niet stom bedoeld hoor, maar om hetzelfde resultaat uit die lenzen combi te halen als hij is niet zo gemakkelijk misschien. Daarom raad ik ook aan als het geld er enigzins is om een dedicated macro lens te kopen, zoveel makkelijker.
weet niet of er cashback op zit (zal wel niet), maar 't is iig nog optijd als het wel zo is.
Aangezien ik die DCR-250 al heb:
Zou ik nog kunnen focussen met dat ding er op? en wat voor vergroting levert dat op? (heeft het zin)
ja het werkt, nee het is geen aanrader...wordt er niet mooier op, niet qua kleur, niet qua bokeh, niet qua scherpte niet qua gebruiksgemak, kortom, gewoon niet doen.BasieP schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 16:52:
[...]
heb die EF-S 60 besteld
weet niet of er cashback op zit (zal wel niet), maar 't is iig nog optijd als het wel zo is.
Aangezien ik die DCR-250 al heb:
Zou ik nog kunnen focussen met dat ding er op? en wat voor vergroting levert dat op? (heeft het zin)
Verwijderd
No way dat Carl Zeiss ooit een zak geld naar Popphoto of welke reviewer dan ook zal dragen. Dat heeft Zeiss doodgewoon niet nodig.neographikal schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:15:
Np. Toen ik de review van de Carl Zeiss ZF 85/1.4 zat te lezen waarbij ze beweerden dat het ding geweldig zou zijn voor actiefotografie (het is een MF-prime en hij werd getest op een APS-C), toen stond ik ook al even te kijken met een blik van![]()
En een 85/1.4 op APS-C is wel degelijk een goede actiefotografie lens, zelfs al is 'ie MF. Prima inzetbaar bij indoor volleybal bv.. Bij skateboarden e.d. wordt 't iets lastiger, maar de conclusie van Popphoto is niet echt fout...
Als ik zie wat Zeiss tegenwoordig aan meuk produceert voor het Nikonplatform, dan hebben ze die zak geld nodig. En hard ook
[ Voor 15% gewijzigd door neographikal op 30-06-2007 20:57 ]
Verwijderd
Nou dat ook weer niet, het is best okay spul. Maar de mijlen beter die in het algemeen met Zeiss objectieven geassocieerd worden zien "we" niet terug, en dan is een dik hogere prijs voor een niet autofocus objectief mischien wel niet zo relevant.Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 21:09:
Heb zelf geen ervaring met Zeiss objectieven, maar om één of andere reden koppel ik de merknaam toch altijd aan een zekere status. Bedoel je met jouw uitspraak dat Zeiss zn naam op dit moment aan het verkwanselen is?
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Assume there are no rules and it's one big free for all
o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.
Verwijderd
http://www.canon.nl/For_Home/Acties/index.asp
kijk maar veel plezier met geld uitgeven
Via die website moet je de cashback aanvragen, dus als daar niet staat dat het verlengd is, dan is het niet verlengd.
Ik verwacht zelf binnen een maand of vier de 40D, meestal zit daar weer een actie bij.GoT schreef op zondag 01 juli 2007 @ 08:21:
Is volgens mij elk jaar, probleem is dus dat je een heel jaar moet wachten.
Ik heb twee weken geleden de EF 30-700 IS USM gekocht (bij kamera-express). Nu ben ik het cashback formulier aan het invullen en kom ik iets vreemds tegen m.b.t. de barcode. De lens werd in een witte doos geleverd waar met een plakbandje de barcode op zat (zal wel een OEM versie o.i.d zijn). Boven die barcode staat ook een code in text. Die is echter niet hetzelfde als het serienummer van de lens. Nou staan in de text boven de barcode letters+cijfers, terwijl een barcode volgens mij altijd alleen cijfers representeert, dus vermoedelijk is de barcode wel in orde. Bij m'n camera en andere lens (400D + 17-85 IS USM) stond de juiste code onder de barcode. Daar staat nu echter niets.
Ik heb al geprobeerd om de barcode te scannen en met een speciaal OCR programma uit te vogelen wat erin staat, maar tot nu toe wil dat niet erg lukken. Er bestaan veel verschillende soorten barcode coderingen en als je niet weet welke je moet hebben kom je er niet achter wat er staat.
Heeft iemand al eens (succesvol) een cashback aanvraag gedaan voor een Canon product in een OEM verpakking?
Ik wilde eerst die sticker er nog af gaan stomen (naïef) maar dat werkte niet helemaal
Toen maar, met pijn in m'n hart, een stuk karton van zo'n 10 bij 10 cm uitgeknipt, en die €80,00 heb ik al lang en breed ontvangen.
Spreek voor jezelfneographikal schreef op zondag 01 juli 2007 @ 14:58:
[knip] geen schijntje pijn.
[ Voor 24% gewijzigd door Siparti op 01-07-2007 18:31 ]
Maar ja, ik heb inmiddels de hele handel al in een envelop zitten en die aanvraag gaat vanavond nog op de post. We zien wel of het lukt...
De standaard lensdop van mijn 18-55 kitlens, past die er nog op als ik m'n Hoya PRO1 Digital MC PL-C erop geschroefd heb?
Ik ben nml. bang om met m'n plastic (dop) tegen het filter te komen.
Mooineographikal schreef op zondag 01 juli 2007 @ 11:41:
[...]
Ik verwacht zelf binnen een maand of vier de 40D, meestal zit daar weer een actie bij.
Hopelijk duurt het niet te lang voor de 40D uitkomt en zijn de features iets beter dan wat je vind op google.
Assume there are no rules and it's one big free for all
De vraag is, waarom heb je een duur filter voor die supercheap-ass lens gekocht?Siparti schreef op zondag 01 juli 2007 @ 19:23:
Ik heb ook even een vraagje, past het beste in dit topic:
De standaard lensdop van mijn 18-55 kitlens, past die er nog op als ik m'n Hoya PRO1 Digital MC PL-C erop geschroefd heb?
Ik ben nml. bang om met m'n plastic (dop) tegen het filter te komen.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Nu komt dit probleem voor bij alle lenzen met serial # onder de 1000... en laat ik nummertje 908 hebben! nu ben ik gister maar is gaan kijken maar krijg het niet voor elkaar het probleem te zien... Nu zit ik dus te twijfelen om de lens terug te sturen voor een check... of gewoon doorfotograferen tot ik het probleem tegen kom?
Misschien is de Tamron ook wat om aan te stippen in de TS? Hij is niet echt goedkoop (zelfde range als de andere twee niet-Canon APS-C lenzen zo'n beetje), maar wel erg licht (375 gram) en klein.
In het stukje over de Canon staat overigens
Het enige nadeel is de zeer stevige prijs van ongeveer €700,- maar voor de rest kan deze lens zich meten met het L-glas van Canon.
Nou is L-glas over het algemeen ook vrij stevig aan de prijs.. je zou ook
[...]dus ook op dit punt kan deze lens zich meten met het L-glas van Canon.
kunnen zeggen
Maar goed, ik neig redelijk naar de Sigma 10-20mm, wegens prijs en kwaliteit (volgens diverse reviews). Eerst vond ik de Popeye erg gaaf, maar als ik over ga op full frame zien tegen die tijd wel weer, en bovendien is die optisch niet de meest sterke.
De Canon is wmb toch echt te duur, 500 euro is zo'n beetje de max, en vorige maand met de cashback had ik helaas geen geld.
[ Voor 18% gewijzigd door Tarin op 02-07-2007 13:01 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Ik heb ook een 908, maar ik heb echt nog nooit last gehad van flare op de mijne. Gewoon doorfotograferen zou ik zeggenwilmocs schreef op maandag 02 juli 2007 @ 09:59:
Er bestaat een bekend probleem met de 24-105L f/4.0 IS... "het flare-probleem"
Nu komt dit probleem voor bij alle lenzen met serial # onder de 1000... en laat ik nummertje 908 hebben! nu ben ik gister maar is gaan kijken maar krijg het niet voor elkaar het probleem te zien... Nu zit ik dus te twijfelen om de lens terug te sturen voor een check... of gewoon doorfotograferen tot ik het probleem tegen kom?
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Afgelopen week heb ik daar ook over getwijfeld, maar ik ben toch 'omgepraat' (dank Neo.Tarin schreef op maandag 02 juli 2007 @ 12:37:
Ik ben op zoek naar een beetje echte groothoek, en ben de 5 bekende kandidaten zitten bekijken: naast de 4 in de TS ook de 11-18mm van Tamron (apart bereik..).
Misschien is de Tamron ook wat om aan te stippen in de TS? Hij is niet echt goedkoop (zelfde range als de andere twee niet-Canon APS-C lenzen zo'n beetje), maar wel erg licht (375 gram) en klein.
In het stukje over de Canon staat overigens
Het enige nadeel is de zeer stevige prijs van ongeveer €700,- maar voor de rest kan deze lens zich meten met het L-glas van Canon.
Nou is L-glas over het algemeen ook vrij stevig aan de prijs.. je zou ook
[...]dus ook op dit punt kan deze lens zich meten met het L-glas van Canon.
kunnen zeggen.
Maar goed, ik neig redelijk naar de Sigma 10-20mm, wegens prijs en kwaliteit (volgens diverse reviews). Eerst vond ik de Popeye erg gaaf, maar als ik over ga op full frame zien tegen die tijd wel weer, en bovendien is die optisch niet de meest sterke.
De Canon is wmb toch echt te duur, 500 euro is zo'n beetje de max, en vorige maand met de cashback had ik helaas geen geld.
Maar ik kan je er niet heel veel over vertellen, dat laat ik dus over aan de andere.
Ik las het inderdaad, maar 220 euro verschil (zo zonder cashback) vind ik wel een beetje gortig worden. Bovendien is de Sigma wel uitwisselbaar met oudere APS-C-bodies, en zit er bovendien al een zonnekap (weer €30) bij.. keuzes, keuzes..RBH schreef op maandag 02 juli 2007 @ 13:30:
[...]
Afgelopen week heb ik daar ook over getwijfeld, maar ik ben toch 'omgepraat' (dank Neo.) naar de 10-22 van Canon. Dan maar even doorsparen.
![]()
Maar ik kan je er niet heel veel over vertellen, dat laat ik dus over aan de andere.
[ Voor 4% gewijzigd door Tarin op 02-07-2007 13:57 ]
Wil je hem snel hebben? Anders zou je ook nog kunnen sparen tot de volgende cashback. (Zal ook niet lang meer duren..)Tarin schreef op maandag 02 juli 2007 @ 13:56:
[...]
Ik las het inderdaad, maar 220 euro verschil (zo zonder cashback) vind ik wel een beetje gortig worden. Bovendien is de Sigma wel uitwisselbaar met oudere APS-C-bodies, en zit er bovendien al een zonnekap (weer €30) bij.. keuzes, keuzes..
Hoe wijder, hoe beter. Ik ben fan van m'n Peleng, maar het fish-effect komt lang niet altijd echt mooi uit, en de benenzoom werkt ook niet altijd als in theorie.relonky schreef op maandag 02 juli 2007 @ 14:06:
Wil je persé vanaf 10mm?
Voor m'n vakantie zou leuk zijn.. maar goed, we zien wel wat het wordt. Eerst maar kijken of ik er wel geld voor hebRBH schreef op maandag 02 juli 2007 @ 14:17:
[...]
Wil je hem snel hebben? Anders zou je ook nog kunnen sparen tot de volgende cashback. (Zal ook niet lang meer duren..)
Maar zelfs met cashback vind ik 180 euro (incl. zonnekap) bovenop een lens van 490 euro nog best veel.
[ Voor 7% gewijzigd door Tarin op 02-07-2007 14:58 ]
Ik zou dan nog eerder voor de Sigma gaan dan de Tamron: veel minder vreemde vervormingen en de bouw van de Tammy is imo wat minder. De Canon is de beste van de drie, maarja, daar betaal je dus inderdaad wat meer voor. Is dat het je waard? Ik kan niet in je portemonnaie kijken, maar wat ik aan samples van kennissen van de 10-20 heb gezien....de keus was rap gemaakt zeg maar.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Een ander "probleem" is mijn Sigma 70-210mm/2.8 APO die te weinig bereik voor vliegtuigen op een airshow heeft. Bovendien is deze objectief niet-compatibel met digitaal zodat je de diafragma volledig open moet houden. Hierdoor schoot de sluitertijd omhoog zodat de propellers bevroren werden.

Is een Sigma 2x extender een goede methode om 2 stops licht op te snoepen, terwijl je het bereik aan het vergroten bent? Een andere oplossing is de teleobjectief voor 150 à 200 euro straatwaarde weg doen en iets anders zoeken.
[ Voor 65% gewijzigd door rapture op 03-07-2007 01:26 ]
Verwijderd
Een 2x extender op een lens die je niet af kunt stoppen en die maar half functioneert? Dan moet die wel baggergoed zijn wil dat de moeite waard zijn. Ik zou eens naar de 70-300IS kijken actuallyrapture schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 01:02:
Is een Sigma 2x extender een goede methode om 2 stops licht op te snoepen, terwijl je het bereik aan het vergroten bent? Een andere oplossing is de teleobjectief voor 150 à 200 euro straatwaarde weg doen en iets anders zoeken.
Verwijderd
Het grote Canonmount-objectieven-topic v8.0
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Dit topic is gesloten.