Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 27! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 88.284 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Dennis_sla schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 00:56:
Hier dan ook wat foto's van mijn home-cinema kamertje,

Wat is er te zien?

32" Sharp LCD TV * HD Ready *
Harman/Kardon 132 receiver
Harman/Kardon DVD 23
JBL 200.5 Speakers
Playstation 3 via HDMI op de tv aangesloten en via een optische kabel naar de receiver.
Ikea meubel
Leuk, maar volgens mij past het ook allemaal ín je kastje ;)

Okee, de TV niet :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-05 22:02
zimbab schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 14:42:
[...]

Mooie apparaten zijn dat. Vroeger was ik daar erg fan van. Nu te lang niet meer gehoord om er een oordeel over te kunnen vellen. Maar de hamvraag is ook: waarom heb je een collectie?
Dat viel zo samen. Ik had altijd de pm80MKII, heb toen een pm80 SE erbij gekocht met de bedoeling de pm80MKII te verkopen en had onlangs de gelegenheid een pm80MKII SE te kunnen kopen.
De pm80MKII wordt binnenkort verkocht en de pm80 SE ga ik daarna weer verkopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-05 15:52
Anoniem: 159816 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 14:28:
[...]

Dit hoort niet echt in dit topic, maar switched is aan te raden.
Thanx ik wist niet waar ik dit anders kon vragen. heb het hier geprobeerd omdat er veel over audio word gepost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 06:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

raphidae schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 11:02:
[...]

Ja het was meer een natte vinger voorbeeld voor het idee, dus let niet op de wattages :) Maar als we voor de makkelijkheid even 50% vs 100% nemen dan is het 3dB (+40% is ook meer dan +2dB) en dat is een verdubbeling in volume. Dat hoor je wel hoor.
3db is geen verdubbeling in volume. Twee vogels klinken niet twee keer zo hard als 1 vogel :). Sowieso is verdubbeling totaal subjectief, maar gemiddeld kan je wel stellen dat ongeveer 10db erbij als een verdubbeling van het volume wordt ervaren door mensen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-11-2024
JvS schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 17:28:
[...]

3db is geen verdubbeling in volume. Twee vogels klinken niet twee keer zo hard als 1 vogel :). Sowieso is verdubbeling totaal subjectief, maar gemiddeld kan je wel stellen dat ongeveer 10db erbij als een verdubbeling van het volume wordt ervaren door mensen.
+ 3db is toch echt een verdubbeling van de sterkte van het geluid hoor... Simpele natuurkundige wet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raphidae
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01 13:36

raphidae

...antichrist...

Ik heb het even opgezocht en ik had het niet helemaal goed. +3db is wat het opleverd als je 2 bronnen hebt met dezelfde SPL. Dus 2 mensen die praten met 60dB levert 63dB op (wat natuurlijk hetzelfde is als 2P=+3dB).

+1dB is het kleinste verschil wat hoorbaar is, en +3.5dB-+4dB wordt over het algemeen als '2x zo hard' ervaren (afhankelijk van de persoon). Dit is geen 3dB omdat het menselijk oor een groot dynamisch bereik heeft en dit hangt dus ook af of je bijv. al een half uur in 100dB staat of dat je midden in de (stille)nacht wakker wordt en muziek gaat luisteren... Afhankelijk van de situatie ligt het aantal +dB dat je als '2x zo hard' ervaart ergens tussen +1.2dB en +14dB.
Irminsul schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 19:21:
[...]

+ 3db is toch echt een verdubbeling van de sterkte van het geluid hoor... Simpele natuurkundige wet.
Dat klopt, maar het menselijk gehoor past aan de hand van de SPL de 'gain' aan (dit gaat moeilijker naarmate de 'begin' SPL hoger is), waardoor we het heel anders ervaren.

[ Voor 53% gewijzigd door raphidae op 04-05-2007 19:42 ]

Every morning is the dawn of a new error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_sla
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-05 23:06
Reinier schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 14:44:
[...]

Leuk, maar volgens mij past het ook allemaal ín je kastje ;)

Okee, de TV niet :>
Het kastje is bedoeld voor andere dingen, heb het meubel pas sinds een paar dagen en ik vindt het erop een stuk mooier staan.

D810 | 24-70 f/2.8 | 70-200 f/2.8 | SB900 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157535

Dennis_sla schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 16:33:
[...]

bedoel je hoe het beeld van een blu ray film is op de PS3 tegenover een dvd, of hoe de PS3 een dvd afspeeld ?
jep of het beeld van een normale dvd op de ps3 tov een normale dvd op de normale dvd speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Zelfs Marantz maakt zich daar schuldig aan zie ik. 7x140W RMS = 980W. Max. power consumption: 780W...

P=UI, zelfs met 100% efficientie er kan nooit meer vermogen uitkomen dan erin gaat. Ergo, die Marantz kan je niet 7x140W continu uittrekken. Nou zal dat in de praktijk ook niet gebeuren, maar het blijft oplichterij. Mijn AD kan ik 600W RMS continu uittrekken (4x1000W burst @ 2ohm, input 16A max = ~3800W + wat er in de elco's zit -> klopt aardig).
Loop je nu jezelf niet tegen te spreken? Hoe weet jij of dat de elco's van de Marantz dat niet kunnen compenseren net zoals jij het uitlegt bij jouw versterker?

En hier geldt eigenlijk ook, meten is weten. Je kan wel conclusies trekken dat ze liegen, maar zonder dat jij (of iemand anders het meet) weet je het nooit zeker. Dus oplichting is een beetje kort door de mocht vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:37
Ik begeef me op glad ijs, maar bedoelen ze bij marantz niet: elke uitgang ( elk van 7) kan tot 140 watt geven als je ze los aanstuurd? Dus als je mono speelt op 1 van die uitgangen, dus naar de andere uitgangen geen geluid. Dus dat je bij stereo wel die 2x 140 watt zou kunnen halen (totaal 280watt) maar bij 7.1 dus niet, als je met de 2 achter kanalen alleen (soort stereo) speelt weer wel die 140watt haalt?
Dit bedoel ik even niet praktisch, want ik weet dat je in de gemiddelde omgeving maar heel weinig gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 08:55

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb ook nog 2 AD's die tot 60kHz gaan en twee subs die respectievelijk bij 12 en 25Hz beginnen.

Dus effectief heb ik 12Hz-60kHz tot m'n beschikking.
Ik zie nergens staan bij hoeveel dB, dus die waardes zeggen helemaal niks.

Sowieso zeggen die specs helemaal niks nada nul over de geluidskwaliteit. Persoonlijk zou ik voor geen goud van dat semi-PA spul in m'n huiskamer willen hebben. Leuk voor een cafe, maar niet thuis.
Bijkomend is dat met goede plaatsing, correctie met een DSP en actieve crossovers mindere speakers al snel beter gaan klinken dan gewoon neergezette (betere) speakers en natuurlijk dat de vervorming die de versterker inbrengt bij mij veel lager is. Een hogere THD en lagere SNR van de amp komt neer op dat de 'betere' speakers minder vervormen op een meer vervormd ingangssignaal. In mijn ervaring heft elkaar dat redelijk op.
Euh....? Correcties met DSPs, auw. En dat van die SNR en THD is echt onzin. Volgens mij snap je amper wat je zegt.,
En ik heb meer herrie op mn feestjes :D
Dat het herrie is geloof ik graag ;)
gelukkie schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 13:46:
Ik begeef me op glad ijs, maar bedoelen ze bij marantz niet: elke uitgang ( elk van 7) kan tot 140 watt geven als je ze los aanstuurd? Dus als je mono speelt op 1 van die uitgangen, dus naar de andere uitgangen geen geluid. Dus dat je bij stereo wel die 2x 140 watt zou kunnen halen (totaal 280watt) maar bij 7.1 dus niet
Aha, iemand die het wel snapt. Bij multi-channel amps worden de specs idd meestal zo aangegeven. De voeding is de grootste beperkende factor, dus je hebt te maken met een maximaal vermogen dat je door 1 kanaal heen kunt jagen, maar bij multi-channel weergave beperkt de voeding het totale maximale vermogen.

[ Voor 23% gewijzigd door Exirion op 05-05-2007 13:52 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Wacht? Zegt hij nu dat een hogere THD beter is? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Laatst online: 12-05 11:07
7 x 140 Watt voluit lijkt me ook niet geschikt voor huiskamergebruik. Dat is meer iets voor als je op een voetbalveld woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

PHiXioN schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 16:13:
7 x 140 Watt voluit lijkt me ook niet geschikt voor huiskamergebruik. Dat is meer iets voor als je op een voetbalveld woont.
Er wordt gesuggereerd dat je met een paar Watt voldoende hebt. Anderen hechten waarde aan grote vermogens omdat dat altijd beter zou zijn. De waarheid ligt ergens in het midden. In principe kun je met en paar Watt behoorlijk wat volume opwekken, maar dat is allemaal gemiddeld bekeken. Een goeie versterker moet in ieder geval vooral stroom kunnen leveren zodra de impedantie van een speaker bij lage frequenties inzakt. Bij de ene speaker is dat meer dan bij de andere. Veel vermogen is geen garantie voor goeie geluidskwaliteit maar het is wel wenselijk dat een goed klinkende versterker ook genoeg in huis heeft om flink wat Amperes te kunnen laten lopen als dat een keer nodig is.

Afgezien van het bovenstaande, bij de meeste versterkers (en zeker bij de commercielere 7.1 receivers) zijn de specs zwaar vertekend en kun je er weinig waarde aan hechten. Iets met opgeklopte lucht enzo.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-05 09:02
Dennis_sla schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 00:56:
Hier dan ook wat foto's van mijn home-cinema kamertje,

Wat is er te zien?

32" Sharp LCD TV * HD Ready *
Harman/Kardon 132 receiver
Harman/Kardon DVD 23
JBL 200.5 Speakers
Playstation 3 via HDMI op de tv aangesloten en via een optische kabel naar de receiver.
Ikea meubel

[afbeelding]
[afbeelding]
Pfff, hangt die TV niet veel te hoog? Krijg al een zere nek van het kijken naar je plaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raphidae

raphidae

...antichrist...

Drawer schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 13:22:
[...]

Loop je nu jezelf niet tegen te spreken? Hoe weet jij of dat de elco's van de Marantz dat niet kunnen compenseren net zoals jij het uitlegt bij jouw versterker?

En hier geldt eigenlijk ook, meten is weten. Je kan wel conclusies trekken dat ze liegen, maar zonder dat jij (of iemand anders het meet) weet je het nooit zeker. Dus oplichting is een beetje kort door de mocht vind ik.
Die elco's compenseren bij burst, dus dat is niet continu. Die AD doet 4x900W continu @ 2ohm = 3600W wat klopt met 16A in.

En om te stellen dat het vermogen dat eruit komt nooit meer kan zijn dan erin gaat hoef ik niet te meten hoor, dat volgt rechtstreeks uit de wet van Ohm.
gelukkie schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 13:46:
Ik begeef me op glad ijs, maar bedoelen ze bij marantz niet: elke uitgang ( elk van 7) kan tot 140 watt geven als je ze los aanstuurd? Dus als je mono speelt op 1 van die uitgangen, dus naar de andere uitgangen geen geluid. Dus dat je bij stereo wel die 2x 140 watt zou kunnen halen (totaal 280watt) maar bij 7.1 dus niet, als je met de 2 achter kanalen alleen (soort stereo) speelt weer wel die 140watt haalt?
Dit bedoel ik even niet praktisch, want ik weet dat je in de gemiddelde omgeving maar heel weinig gebruikt.
Natuurlijk bedoelen ze zoiets. Maar dat staat er dus niet bij, en dat vind ik misleiding. Er staat "Power output: 7 x 140W RMS" en "Max. power consumption: 780W". Zoals het er staat klopt 1 van de 2 niet.

Het is natuurlijk zo dat dit voor niemand een probleem gaat opleveren, maar het is wel de eerste stap op de slippery slope naar onzin als PMPO ratings. En eerlijk gezegd had ik dat niet verwacht van Marantz.
Exirion schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 13:50:
[...]

Ik zie nergens staan bij hoeveel dB, dus die waardes zeggen helemaal niks.

Sowieso zeggen die specs helemaal niks nada nul over de geluidskwaliteit. Persoonlijk zou ik voor geen goud van dat semi-PA spul in m'n huiskamer willen hebben. Leuk voor een cafe, maar niet thuis.

Euh....? Correcties met DSPs, auw. En dat van die SNR en THD is echt onzin. Volgens mij snap je amper wat je zegt.,
Tja, het is idd zo dat zonder het te horen je een enorme berg specs kan hebben en nog niks weet. En we kunnen er zo uren over door discussieren, maar dat leid nergens toe.

En ik weet precies wat ik zeg. Laten we voor de simpelheid fictieve getallen nemen:

versterker 5% vervorming + speakers 10% vervorming = 15% vervorming
versterker 10% vervorming + speakers 5% vervorming = 15% vervorming

Dat is wel heel simpel, en natuurlijk afhankelijk van een hoop meer factoren, maar mijn punt is dat een stelling dat een home-audio set beter zou klinken dan PA spullen dikke onzin is. Een opgerolde/goedkope inputkabel van anderhalve meter of te dunne speakerkabels doen alle voorsprong die een home-audio set op papier heeft meteen teniet. En dat is denk ik meer regel dan uitzondering.

Dit geldt ook voor PA uiteraard, maar als je 't goed doet (zoals ik meen te doen) klinkt mijn set beter dan een gemiddelde set van 5000 euro bij Jan de Boerenlul thuis.
[...]

Aha, iemand die het wel snapt. Bij multi-channel amps worden de specs idd meestal zo aangegeven. De voeding is de grootste beperkende factor, dus je hebt te maken met een maximaal vermogen dat je door 1 kanaal heen kunt jagen, maar bij multi-channel weergave beperkt de voeding het totale maximale vermogen.
Dat dat zo is is duidelijk. Maar als er een claim gelegt wordt als "Power output: 7 x 140W RMS" zonder andere informatie over limitaties dan mag je er toch vanuit gaan dat er een bijpassende voeding inzit. Zoals je al zegt is de voeding de grootste beperkende factor, dus als die ook daadwerkelijk beperkt moet dat er wel bij gezegd worden.

Als d'r een 10W voeding in zit dan ben je 't wel met me eens dat het oplichting is neem ik aan. En dat is eenzelfde vorm van "De eindtrappen zouden 7x 140W RMS kunnen uitsturen als de voeding niet beperkte, wat we er niet bijzetten".

De enige limitatie op het vermogen van die AD is dat ie gezekerd is op 16A en het zelf daaronder houdt, de voeding en eindtrappen hebben ~15% headroom.

En dan mag je me een mierenneuker noemen, maar ik vind dat je dat mag verwachten van een versterker van 3000 euro.
Anoniem: 159816 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 13:54:
Wacht? Zegt hij nu dat een hogere THD beter is? :X
Hij zegt dat je beter moet lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 21:24

-Sander-

///M Powerrrrrr

Tijdje alweer niet gepost dus hier (na wat update's) mijn setje :)
Het IKEA meubelkastje is gemod, zodat de versterker/centerspeaker erin konden 8)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/tv1.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door -Sander- op 05-05-2007 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Natuurlijk bedoelen ze zoiets. Maar dat staat er dus niet bij, en dat vind ik misleiding. Er staat "Power output: 7 x 140W RMS" en "Max. power consumption: 780W". Zoals het er staat klopt 1 van de 2 niet.

Het is natuurlijk zo dat dit voor niemand een probleem gaat opleveren, maar het is wel de eerste stap op de slippery slope naar onzin als PMPO ratings. En eerlijk gezegd had ik dat niet verwacht van Marantz.
Het klopt wel gewoon wat er staat hoor. Ze kunnen vast gewoon 7x 140 watt aan, alleen niet alle 7 kanalen te gelijk. Er staat ook nergens dat het 7 x 140 is met 140 watt audio op elk kanaal tegelijk.
Het is gewoon net hoe je het leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raphidae

raphidae

...antichrist...

gelukkie schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 19:30:
[...]

Het klopt wel gewoon wat er staat hoor. Ze kunnen vast gewoon 7x 140 watt aan, alleen niet alle 7 kanalen te gelijk. Er staat ook nergens dat het 7 x 140 is met 140 watt audio op elk kanaal tegelijk.
Het is gewoon net hoe je het leest.
Als het niet tegelijk kan dan klopt het dus niet. 7x140=980. Ik zie geen reden waarom "Power output: 7 x 140W RMS" iets anders zou betekenen dan "Power output: 980W RMS", behalve dat het je informeert over het aantal kanalen.

Want met jouw logica is het dus geen probleem als er maar een 140W voeding in zit? Dan kan elk kanaal 140W RMS uitsturen, alleen niet alle 7 tegelijk.

Bij hoeveel 'kanalen tegelijk' lig de grens tussen misleiding en correcte informatie volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Kijk tuurlijk is het misleiding, maar je moet het niet lezen als een rekensom maar als tekst: 7 kanalen van 140 watt. Het is correct, alleen interpreteerd eigenlijk iedereen het verkeerd (lees positiever).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
raphidae schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 18:42:

Dit kun je niet vergelijken met de PMPO waardes, die alleen bedacht zijn als marketing fabel. De Marantz kan wel degelijk 140 Watt per kanaal leveren, maar niet met ''all chanels driven'', wat er ALTIJD bij staat als het tegendeel aanwezig is.
Tja, het is idd zo dat zonder het te horen je een enorme berg specs kan hebben en nog niks weet. En we kunnen er zo uren over door discussieren, maar dat leid nergens toe.

En ik weet precies wat ik zeg. Laten we voor de simpelheid fictieve getallen nemen:

Dat is wel heel simpel, en natuurlijk afhankelijk van een hoop meer factoren, maar mijn punt is dat een stelling dat een home-audio set beter zou klinken dan PA spullen dikke onzin is. Een opgerolde/goedkope inputkabel van anderhalve meter of te dunne speakerkabels doen alle voorsprong die een home-audio set op papier heeft meteen teniet. En dat is denk ik meer regel dan uitzondering.
De gebruikte kabels in HiFi installaties zijn vaak juist van overdreven goede kwaliteit en absoluut overkill in vergelijking met het signaal wat er doorheen gaat.

(Ik snap trouwens het nut en de waardes van je tabel niet, het slaat 3 keer nergens op.)
Dit geldt ook voor PA uiteraard, maar als je 't goed doet (zoals ik meen te doen) klinkt mijn set beter dan een gemiddelde set van 5000 euro bij Jan de Boerenlul thuis.
Zelfs op neutraliteit win jij het never nooit van enkele sets die hier af en toe verschijnen. Het zijn juist die kleine details, diepgang, strakheid, plaatsing, muziekaliteit, etc. die de set maken of breken.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Alfa_146 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 19:22:
Tijdje alweer niet gepost dus hier (na wat update's) mijn setje :)
Het IKEA meubelkastje is gemod, zodat de versterker/centerspeaker erin konden 8)

[afbeelding]
Jij bent gewoon even 4 delen weggeweest :P

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:17
raphidae schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 18:42:Dit geldt ook voor PA uiteraard, maar als je 't goed doet (zoals ik meen te doen) klinkt mijn set beter dan een gemiddelde set van 5000 euro bij Jan de Boerenlul thuis.
Goede middag, Jan de Boerenlul hier, aangenaam. Jij durft high end in de mond te nemen met o.a. een stelletje JBL geluidsbrakers? PA is voornamelijk gebouwd om op hoog volume weinig vervorming te hebben en dus lang op hoog volume te kunnen spelen. Je geweldige geluidsbrakers zijn nu niet bepaald high end opgebouwd vriend. Stelletje spaanplatenkastjes met een metalen rooster ervoor. Het gaat hard, maar echt mooi zal het niet snel zijn. En mijn Jan de Boerenlul setje kan ook hetzelfde met een glas water als in Jurassic Park. Maar dat geeft alleen maar aan dat het hard kan. Alles kan hard, maar dat zegt niets over het feit of het mooi is. Als jij er blij van wordt dan is het goed, je hebt er immers redelijk wat geld aan gespendeerd. Ik durf alleen wel te zeggen dat ik voor de helft van dat geld een set samen stel, voor thuisgebruik, die 40 keer beter klinkt.

Ik heb trouwens medelijden met je buren die ongetwijfeld ook te pas en te onpas mee kunnen genieten van al dat "high-end" moois. Ow ja, welke spikes heb je trouwens gebruikt stond niet in je specs?

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raphidae

raphidae

...antichrist...

Barry schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 19:51:
[...]

Dit kun je niet vergelijken met de PMPO waardes, die alleen bedacht zijn als marketing fabel. De Marantz kan wel degelijk 140 Watt per kanaal leveren, maar niet met ''all chanels driven'', wat er ALTIJD bij staat als het tegendeel aanwezig is.
Dat staat er zeker niet altijd bij. NAD, Rotel en Kenwood doen dat bijv. niet. Als er niks bij staat is het all channels driven. Kenwood zet bijv. netjes "one channel driven" bij de ratings. Net als Marantz er "4/5 channels driven" bij zou moeten zetten.
De gebruikte kabels in HiFi installaties zijn vaak juist van overdreven goede kwaliteit en absoluut overkill in vergelijking met het signaal wat er doorheen gaat.

(Ik snap trouwens het nut en de waardes van je tabel niet, het slaat 3 keer nergens op.)
Het gaat om veel meer factoren. En wat jij zegt, 'vaak', het is vaak zo. En het is vaak zo dat mensen hun luidsprekers goed plaatsen, en zo nog honderd dingen. Waarvan je er maar 1 nodig hebt wat niet zo is om je geluid te verzieken.

En die waardes waren een simplificatie, maar blijkbaar niet simpel genoeg. Een versterker draagt bij aan de vervorming van het uiteindelijke geluid wat je hoort. Een speaker draagt bij aan de vervorming van het uiteindelijke geluid wat je hoort.

Je kan de beste speakers van de wereld hebben, maar met een crappy amp klinkt het nog bout. Net als dat mijn JBL's met een JBL versterker ook veel slechter klinken. Maar ik heb geen JBL versterker, ik heb een AD 2404, die zuiverder versterkt dan een NAD M25 of een Rotel RMB-1075.

Ook al zijn mijn speakers niet de geweldigste, het geluid wat eruit komt mist een groot deel vervorming van de amp tov een mid-range home-audio set. En daarnaast trouwens ook de vervorming van passieve crossovers.
[...]

Zelfs op neutraliteit win jij het never nooit van enkele sets die hier af en toe verschijnen. Het zijn juist die kleine details, diepgang, strakheid, plaatsing, muziekaliteit, etc. die de set maken of breken.
Ja enkele sets, ik beweer toch ook niet dat mijn set de beste van allemaal is ofzo?

En neutraliteit? Je bedoelt als mijn set en een vergelijkingsset allebei goed geplaatst en afgesteld worden? Dat ben ik met je eens, dat heb ik eerder al gezegd. Mijn punt is dat in de meeste gevallen de setjes thuis niet goed geplaatst en afgesteld zijn en mijn set zoals ie nu is beter klinkt dan setjes met Marantzen, Rotel's, B&W's, KEF's, e.d. die ik bij mensen gehoord heb, en dat zijn er ondertussen al heel wat.

Ik wil dus niet zeggen dat mijn set het mooiste klinkt, maar het is gewoon niet correct om aan te nemen dat het wel kut zal klinken omdat het PA is terwijl het geluid van een verkeerd geplaatste home-audio set wel goed gevonden wordt. Net als het onzin is om te zeggen dat je set goed klinkt omdat je speakers van 5000 euro hebt. Daar gaat het om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:57
raphidae schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 18:42:
[...]

Die elco's compenseren bij burst, dus dat is niet continu. Die AD doet 4x900W continu @ 2ohm = 3600W wat klopt met 16A in.

En om te stellen dat het vermogen dat eruit komt nooit meer kan zijn dan erin gaat hoef ik niet te meten hoor, dat volgt rechtstreeks uit de wet van Ohm.

[...]

[...]

[...]

Dat dat zo is is duidelijk. Maar als er een claim gelegt wordt als "Power output: 7 x 140W RMS" zonder andere informatie over limitaties dan mag je er toch vanuit gaan dat er een bijpassende voeding inzit. Zoals je al zegt is de voeding de grootste beperkende factor, dus als die ook daadwerkelijk beperkt moet dat er wel bij gezegd worden.

Als d'r een 10W voeding in zit dan ben je 't wel met me eens dat het oplichting is neem ik aan. En dat is eenzelfde vorm van "De eindtrappen zouden 7x 140W RMS kunnen uitsturen als de voeding niet beperkte, wat we er niet bijzetten".

De enige limitatie op het vermogen van die AD is dat ie gezekerd is op 16A en het zelf daaronder houdt, de voeding en eindtrappen hebben ~15% headroom.

En dan mag je me een mierenneuker noemen, maar ik vind dat je dat mag verwachten van een versterker van 3000 euro.

[...]

Hij zegt dat je beter moet lezen :)
marantz bedoeld gewoon dat je 1 hoofdweg krijgt die maximaal 780 autos per uur kan verwerken. die hoofdweg heeft 7 eenrichtingswegen die elk per stuk 140 aitos kunnen verwerken. (die elk een verschillende bestemming hebben)

dit is gewoon heel correct, want niet elke bestemming is even populair, en dat verschilt per weersomstandigheid en tijdstip van de dag.

als het mooi weer is willen er veel mensen naar het strand en is het slecht weer dan wil veel mensen naar de bioscoop. en als het een weekend is zijn er veel meer mensen onderweg naar een bestemming.

het si dus niet te zeggen wat het resultaat is op een gegevenogenblik, omdat je niet weet de sitatie dan is. ( mooie weer, of niet, spit , vakantietijd..

het is dus wel heel correct wat er staat, ze kunnen toch moielijk voor jou bepalen wie er naar de bioscoop ging en wie er naar het strand ging, en ze kunnen al helemaal niet zeggen of er files waren op de hoofdweg of niet.

hirbij moet je dus de autos vergelijken met de watts, de wegen met uitgangen en ingang, en de bestemmingen je speakers, en het weer met de muziek, en het tijdstip met of je voluit een actie dvd kijkt.of gewoon lekker in je stoeltje zit te luister naar een leuk cdtje

dus ze kunnen niet zeggen wanneer je waar de 140 watt bereikt, en of je niet per ongeluk op alle speakers teglijk 140 watt speelt.
er is best een stuk muziek te bedenken bij dat je 780 watt gebruikt, dat zich verdeelt over al je speakers zonder er een op te blazen, terwijl een aantal toch voluit 140 watt krijgen..

wat ha je er anders op gewild? als je eerst een aantal uitganen vol stopt met 140 wat, en dan de rest verdeelt over de overgebleven uitgangen, zodat daar ongeveer nog gemideeld 2*20 overblijft, en dan op de versterr iets zetten als 780 in, en minimaal 20 uit?, of de laatste 40 waat ook naar de zese speaker, en dan minimaal 0 watt op de 7 e uitgang .. ?

of bedoel je gewoon dat de versterker waardeloos is omdat je niet op alle uitgangen 140 wat tegelijk kunt hebben, omdat er maar 780 in gaat?

die waarden zijn toch niet gemiddelden, maar maximale waarden. continu, per lijn opgegeven, en dat is gewoon zoals het hoort. een gemiddelde of minimum heb je imeer niks aan?

ok het zou ook leuk zijn als je versterker gewoon 7*140 watt in kn hebben, maar dat haal je waarschijnlijk helemaal niet,m is moeilijker te maken en is dus verspilde energie. en een duurdere versterker, en dat heb je er dan ook weer niet voor over.. koo dan gewoon 7*mono ;-)
dus als marantz er max 780 in op zet weet jij niet wat er max uit gaat. ook als marantz er alleen op staat dat er max 140 uit kan per lijn, weet jij niet tot hoe ver je die ook voluit kunt spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door engelbertus op 05-05-2007 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
raphidae schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 21:03:
[...]

Dat staat er zeker niet altijd bij. NAD, Rotel en Kenwood doen dat bijv. niet. Als er niks bij staat is het all channels driven. Kenwood zet bijv. netjes "one channel driven" bij de ratings. Net als Marantz er "4/5 channels driven" bij zou moeten zetten.
De receivers die ik ken zetten het er altijd keurig bij. Maar misschien heb ik het wel fout hoor, ik hecht er namelijk vrij weinig waarde aan.
Het gaat om veel meer factoren. En wat jij zegt, 'vaak', het is vaak zo. En het is vaak zo dat mensen hun luidsprekers goed plaatsen, en zo nog honderd dingen. Waarvan je er maar 1 nodig hebt wat niet zo is om je geluid te verzieken.
Laten we er vanuit gaan dat de mensen zelf wel ongeveer door hebben wanneer ze hun geluid verpesten. Juist omdat er bij de meeste stereo sets geen DSP's, P.A versterkers en spaanplaat JBL kattenbakken aanwezig zijn, is het ook weer gemakkelijker om het ''verziekte'' geluid te herstellen, zonder daarvoor een DSP voor te gebruiken die de kast resonanties van de speakers ''wel even elektronisch onderdrukt''.
En die waardes waren een simplificatie, maar blijkbaar niet simpel genoeg. Een versterker draagt bij aan de vervorming van het uiteindelijke geluid wat je hoort. Een speaker draagt bij aan de vervorming van het uiteindelijke geluid wat je hoort.
Je hoeft mij echt niet uit te leggen dat een versterker of speaker vervormt. Ik hoor je echter niet over de bron... Wat voor CD speler heb je eigenlijk?
Je kan de beste speakers van de wereld hebben, maar met een crappy amp klinkt het nog bout. Net als dat mijn JBL's met een JBL versterker ook veel slechter klinken. Maar ik heb geen JBL versterker, ik heb een AD 2404, die zuiverder versterkt dan een NAD M25 of een Rotel RMB-1075.
Wat een vergelijking. Die Rotel en NAD eindversterkers zijn absoluut niet gemaakt voor stereo, maar voor HT. Vergelijk jouw AD eens met een Classé, Parasound, Arcam, Levinson, Krell, etc.. (allemaal commercieel). Om nog maar te zwijgen over de superieure DIY ontwerpen van de laatste 6 maanden :X
Ook al zijn mijn speakers niet de geweldigste, het geluid wat eruit komt mist een groot deel vervorming van de amp tov een mid-range home-audio set. En daarnaast trouwens ook de vervorming van passieve crossovers.
Het aktief filteren is dan ook wel zo'n beetje het enige voordeel van jouw set t.o.v de meeste Hifi sets. Maar nog betwijfel ik of het in het geval van jouw set wat uitmaakt. Een Fiat met een Porsche motor is en blijft een Fiat.
Ja enkele sets, ik beweer toch ook niet dat mijn set de beste van allemaal is ofzo?

En neutraliteit? Je bedoelt als mijn set en een vergelijkingsset allebei goed geplaatst en afgesteld worden? Dat ben ik met je eens, dat heb ik eerder al gezegd. Mijn punt is dat in de meeste gevallen de setjes thuis niet goed geplaatst en afgesteld zijn en mijn set zoals ie nu is beter klinkt dan setjes met Marantzen, Rotel's, B&W's, KEF's, e.d. die ik bij mensen gehoord heb, en dat zijn er ondertussen al heel wat.

Ik wil dus niet zeggen dat mijn set het mooiste klinkt, maar het is gewoon niet correct om aan te nemen dat het wel kut zal klinken omdat het PA is terwijl het geluid van een verkeerd geplaatste home-audio set wel goed gevonden wordt. Net als het onzin is om te zeggen dat je set goed klinkt omdat je speakers van 5000 euro hebt. Daar gaat het om.
Dat ''enkele'' had ik weg kunnen laten. Vergelijk eens met mijn set en je PA wint het zelfs niet. Wat heb ik staan? Marantz CD67SE op DIY Non-oversampling DAC (TDA1545 8)7 ), dual mono UcD400, DIY voorverzwakker met Alps logaritmische 10k potmeter, DIY Visaton VIB170 AL met gemodificeerde tweeters en een beter filter en tot slot DIY bekabeling.

Als mijn versterker helemaal klaar is ben je welkom om te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183025

Het is wel grappig wat jullie nou allemaal zeggen. Ik heb zelf een versterker met een 500 watt voeding voor 2 kanalen. Jij kan mij niet duidelijk gaan maken waar die 498 watt dan heen gaat als ik mijn versterker vol uit doe. Ik heb dat wel eens gedaan, maar zelfs met deze 500 watt gaat hij een beetje clippen.

@ Barry:
Niet zo arrogant doen met je 'perfecte' set alsjeblieft. Deze man is er blij mee dat hij een PA set heeft goede kwaliteit. En dat jij nou duizenden euro's (miljonair?) te besteden hebt, dat heeft niet iedereen. Blijkbaar geef jij er veel geld aan uit... En ik vind ook dat je jou set niet mag vergelijken met die van hem. PA en HIFI is toch echt wat anders, het kan alle twee goed klinken, maar dat kan het net zo hard ook niet.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 183025 op 05-05-2007 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raphidae

raphidae

...antichrist...

engelbertus schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 21:24:
[...]

marantz bedoeld gewoon dat je 1 hoofdweg krijgt die maximaal 780 autos per uur kan verwerken. die hoofdweg heeft 7 eenrichtingswegen die elk per stuk 140 aitos kunnen verwerken. (die elk een verschillende bestemming hebben)
Lees zelf nou eens wat je schrijft. Er zijn 7 eenrichtingswegen die 140 auto's per uur per stuk kunnen verwerken. Dat is een totaal van 980 auto's per uur.

Of bedoel je een hoofdweg die zich splitst in 7 wegen? Dan is het nutteloos om de capaciteit van dit wegennet te specificeren als 7 x 140 auto's per uur, want je weet iid niet waar iedereen heen gaat.

Het is ook nutteloos om de capaciteit als 780 auto's per uur te specificeren, want je weet niet of die niet toevallig allemaal naar dezelfde bestemming willen.

Het enige wat je kan doen is op basis van aannames specificeren.

Hoeveel auto's per uur komen er aan op de gezamelijke bestemmingen als je aanneemt dat ze allemaal naar 1 bestemming willen? 140

Hoeveel auto's per uur komen er aan op de gezamelijke bestemmingen als je aanneemt dat het wegennet maximaal belast wordt? 780

Hoeveel auto's per uur komen er aan op de gezamelijke bestemmingen als je aanneemt dat er precies even veel naar elke bestemming gaan en hypothetisch stelt dat de hoofdweg niet 780 auto's per uur maar meer auto's kan verwerken dan de gezamelijke eenrichtingswegen? 7x140=980

De eerste twee zijn van belang als je de realistische capaciteit wilt weten, de derde alleen als je overweegt de hoofdweg te verbreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raphidae

raphidae

...antichrist...

Anoniem: 183025 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 21:50:
Het is wel grappig wat jullie nou allemaal zeggen. Ik heb zelf een versterker met een 500 watt voeding voor 2 kanalen. Jij kan mij niet duidelijk gaan maken waar die 498 watt dan heen gaat als ik mijn versterker vol uit doe. Ik heb dat wel eens gedaan, maar zelfs met deze 500 watt gaat hij een beetje clippen.
Ik weet niet wat je hebt, maar je bedoelt dat je speakers maar 2*1W afnemen bij 500W input?

Een high-current klasse A of buizenversterker? Daarbij wordt de basisstroom dan omgezet in 498W aan warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Anoniem: 183025 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 21:50:

@ Barry:
Niet zo arrogant doen met je 'perfecte' set alsjeblieft. Deze man is er blij mee dat hij een PA set heeft goede kwaliteit. En dat jij nou duizenden euro's (miljonair?) te besteden hebt, dat heeft niet iedereen. Blijkbaar geef jij er veel geld aan uit... En ik vind ook dat je jou set niet mag vergelijken met die van hem. PA en HIFI is toch echt wat anders, het kan alle twee goed klinken, maar dat kan het net zo hard ook niet.
Hij vergelijkt zijn set toch zelf met ''home audio sets'', dat heb ik niet verzonnen. Ik vind het namelijk ook een kromme vergelijking. Daarnaast loop ik niet arrogant te doen met mijn set. Ik heb vrijwel alles 2e hands aangeschaft of zelf gemaakt, dus veel geld heeft het ook niet gekost. Ik ben 19 jaar en verdien 650 Euro per maand, waarvan 200 Euro vaste lasten. Dus nee, ik heb geen duizenden euro's te besteden.

[ Voor 3% gewijzigd door Barry op 05-05-2007 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Ik vind ook niet dat Barry arrogant doet, die gast met zijn 3000 euro PA versterker doet dat. Het is idd geen vergelijk, maar als je zelf zegt dat je PA set vergelijkbaar is met high-end audio, dan trap je mij ook op mijn volwassen eksteroog. Ik heb geen high end, ik vind dat ik een voor mijn budget een hele leuke set heb staan (Denon met Aurum Cantus). Maar dus zekers geen high end. Als je dan denkt dat je spaanplaten kattebakken beter klinken dan is dat een beetje krom imho. Maar goed ieder zijn mening, maar als je dan met enkele nutteloze cijfers begint te gooien en denkt dat op basis van die cijfers (heb je ze trouwens gemeten of staan ze op papier?) je set superieur is aan een high end ht/audio set, dan schiet mij de croky ook in het verkeerde keelgat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156110

'k Ben begonnen met de opbouw van een Home Cinema,
en 'k heb vandaag de kern van het hele gebeuren aangekocht:
de TV: Sony Bravia 40 inch LCD (40V2000).

Momenteel kijk ik nog even analoog. Dit valt al bij al nog mee,
maar 'k heb het verschil met digitaal eens gezien, en dat is enorm, dus volgende week koop ik me een DigiBox.

Wat ik ook ga halen is een Logitech Z-5500, om de simpele reden dat ik geen audio-freak ben en het eigenlijk een prachtige set vind, waar mooi geluid uit komt.

Dan wordt het tijd voor een nieuw meubeltje, en de kabels weg te werken.

'k Hoop dat het binnen 2 weken klaar is.

Hier alvast een paar foto's:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/nitrox/Bravia1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/nitrox/Bravia2.JPG

Mijn excuses voor de kwaliteit van de foto's.
Dat krijg je als je vlug een paar kiekjes probeert te nemen. ;)

EDIT: 't Zou ook kunnen dat er een PS3 bij komt, maar dat is voor later.
Momenteel zijn ze veel te duur. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 156110 op 05-05-2007 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoewel ik de discussie hierboven belachelijke proporties vind aannemen wil ik wel even kwijt dat specs niets zeggen over geluidskwaliteit ed. Was een Denon AV receiver die iets van 900-1000watt op papier zou trekken, maar die trok toch gewoon 2kwatt uit het net weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raphidae

raphidae

...antichrist...

Barry schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 21:35:
[...]

De receivers die ik ken zetten het er altijd keurig bij. Maar misschien heb ik het wel fout hoor, ik hecht er namelijk vrij weinig waarde aan.
Ik ook niet, maar ik vind het gewoon niet netjes om iets hoger te specificeren dan werkelijk en ik verbaasde me erover dat Marantz dat doet, ook al is het een grijs gebied.
[...]

Laten we er vanuit gaan dat de mensen zelf wel ongeveer door hebben wanneer ze hun geluid verpesten. Juist omdat er bij de meeste stereo sets geen DSP's, P.A versterkers en spaanplaat JBL kattenbakken aanwezig zijn, is het ook weer gemakkelijker om het ''verziekte'' geluid te herstellen, zonder daarvoor een DSP voor te gebruiken die de kast resonanties van de speakers ''wel even elektronisch onderdrukt''.
Dat is wel een heel hypothetische aanname. Dat jij het doorhebt wil ik wel van je aannemen, maar ik bedoel juist dat de meeste mensen dat niet doorhebben.
[...]

Je hoeft mij echt niet uit te leggen dat een versterker of speaker vervormt. Ik hoor je echter niet over de bron... Wat voor CD speler heb je eigenlijk?
Er hangt voor de sier zo'n dual denon in. Wat ik gebruik komt uit een M-Audio Audiophile 192, en dan is de kwaliteit natuurlijk afhankelijk van wat ik speel, van 128kbit pruts mp3's tot 192kHz FLAC files.
[...]

Wat een vergelijking. Die Rotel en NAD eindversterkers zijn absoluut niet gemaakt voor stereo, maar voor HT. Vergelijk jouw AD eens met een Classé, Parasound, Arcam, Levinson, Krell, etc.. (allemaal commercieel). Om nog maar te zwijgen over de superieure DIY ontwerpen van de laatste 6 maanden :X
Vooruit:

Krell Evolution 900:
Frequency Response:
20Hz-20kHz +0,–0.18 dB
<0.5Hz-120kHz +0,–3 dB
SNR:
"A” weighted: 122dB
THD:
<0.02% at 900W at 8ohm

UcD400:
Frequency Response:
<10Hz-50kHz +0,-3dB
SNR:
"A” weighted: 118dB
THD:
<0.03% at <200W at 4ohm
<0.005% at 1W at 4ohm
1.00% at 400W at 4ohm

AD-2404:
Frequency Response:
20Hz-20kHz +0,–0.2 dB
2Hz-60kHz +0,–3 dB
SNR:
"A" weighted: 120dB
THD:
<0.0045% at 600W at 4 ohm
<0.0045% at 900W at 2 ohm

Ik vind het aardig te vergelijken. Kan je je het misschien niet voorstellen dat een 19" PA versterker ook zuiver kan zijn ofzo? Iig kan ik zo snel geen versterker vinden van de merken die je noemt die bijv. een lagere THD hebben.
[...]

Dat ''enkele'' had ik weg kunnen laten. Vergelijk eens met mijn set en je PA wint het zelfs niet. Wat heb ik staan? Marantz CD67SE op DIY Non-oversampling DAC (TDA1545 8)7 ), dual mono UcD400, DIY voorverzwakker met Alps logaritmische 10k potmeter, DIY Visaton VIB170 AL met gemodificeerde tweeters en een beter filter en tot slot DIY bekabeling.

Als mijn versterker helemaal klaar is ben je welkom om te luisteren.
Dat geloof ik graag, want jij weet duidelijk hoe je 't moet plaatsen en je bouwt dingen ook zelf. Dat gaat mijn punt een beetje voorbij...
JTB81 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 22:23:
Ik vind ook niet dat Barry arrogant doet, die gast met zijn 3000 euro PA versterker doet dat. Het is idd geen vergelijk, maar als je zelf zegt dat je PA set vergelijkbaar is met high-end audio, dan trap je mij ook op mijn volwassen eksteroog. Ik heb geen high end, ik vind dat ik een voor mijn budget een hele leuke set heb staan (Denon met Aurum Cantus). Maar dus zekers geen high end. Als je dan denkt dat je spaanplaten kattebakken beter klinken dan is dat een beetje krom imho. Maar goed ieder zijn mening, maar als je dan met enkele nutteloze cijfers begint te gooien en denkt dat op basis van die cijfers (heb je ze trouwens gemeten of staan ze op papier?) je set superieur is aan een high end ht/audio set, dan schiet mij de croky ook in het verkeerde keelgat.
Dat is echt complete onzin en je moet beter lezen. Ik heb nou toch al zo'n 5x gezegd dat mijn set niet beter klinkt dan een correct opgestelde en goed aangesloten high-end set. Maar dat wil niet zeggen dat mijn set niet beter klinkt dan wat mensen over het algemeen thuis hebben staan aan midrange home-audio.

Want dat bedoelde ik. Daarnaast heb ik het over home-audio en dat omschrijft voor mij de mid-range sets die 80% van de mensen hebben van bijv. Kenwood, JVC, Bose, etc. High end home audio (NAD, Rotel) is niet algemeen en ff een klasse hoger en met uitzondering van mijn amp wint dat 't natuurlijk van mijn set, mits het goed opgezet is.

Het hoofdpunt is dat het feit dat 't PA is en er 19" ogen aan mijn amp zitten en handvaten aan mijn speakers geen ruk zegt over de kwaliteit. "Spaanplaten kattebakken" is ook al zo'n ongeinformeerde bullshit uitspraak. Ze zijn van ruim 3cm MDF met non-intrusive reinforcement. Aangezien ze bestand moeten zijn tegen jaren van transport en stapelen e.d. zijn ze waarschijnlijk stijver en minder resonerend dan de cabinets van jouw speakers.

Wikipedia beschrijft wat ik bedoel:
[...]
Professional audio application is commonly used to refer to professional audio engineering and operations, which can include but is not limited to broadcasting radio, audio mastering, sound reinforcement such as a concert, DJ performances, Audio Sampling , public address, surround sound movie theatres, and in some cases piped music application.

Both terms imply involvement of audio engineering at an industrial(occupational) level as opposed to a personal level. For example, a regular personal use microphone such as one in a mobile phone would have a very limited dynamic range focused on speech, whereas a pro audio microphone would have a much wider dynamic range to capture quiet whispers or loud musical instruments. A regular loudspeaker for home use may handle 100 watts rms at a given signal-to-noise ratio, whereas a pro audio loudspeaker such as one used for concert venues may handle 1000 watts rms or more, or a studio use speaker may operate at a significantly more efficient signal-to-noise rating at the same 100 watts as the home speaker.

Specifications alone do not inherantly include or exclude equipment for consideration as professional audio level, but are used by most publications and documentation as a starting point of reference.
Dat is wat PA aan kan geven, niet dat het net zo bagger klinkt als in je lokale kroeg.

En dat is het laatste wat ik erover kwijt wil. Iedereen is blij met z'n setje, houwen zo.

[ Voor 35% gewijzigd door raphidae op 05-05-2007 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Laatst online: 12-05 21:24

-Sander-

///M Powerrrrrr

Barry schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 19:52:
[...]

Jij bent gewoon even 4 delen weggeweest :P
Hoezo.. valt het op ? :P

heb wel altijd meegelezen..

[ Voor 9% gewijzigd door -Sander- op 05-05-2007 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 22:31
raphidae schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 22:43:
Want dat bedoelde ik. Daarnaast heb ik het over home-audio en dat omschrijft voor mij de mid-range sets die 80% van de mensen hebben van bijv. Kenwood, JVC, Bose, etc. High end home audio (NAD, Rotel) is niet algemeen en ff een klasse hoger en met uitzondering van mijn amp wint dat 't natuurlijk van mijn set, mits het goed opgezet is.[...]
Met alle respect, maar NAD en Rotel zijn goed, maar bij lange na geen HIGH END merken, MID END, niet meer. Alhoewel NAD met enkele modellen aardig in de buurt komt!

High-end merken moet je bijv. aan Mark Levinson, McIntosh of Krell denken (en nog 10-tallen andere merken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Wat een gezeik over definities zeg. Als iemand niet tevreden is met zijn Marantz SR9600 hoor ik het graag, geef hem dan maar aan mij. Verder klinkt een set goed als hij goed klinkt, ongeacht of er PA, NAD of McIntosh op staat. Dat deze discussie grotendeels wordt gevoerd op statistieken van de fabrikanten snap ik ook niet, over het algemeen weten jullie wel dat deze met een korrel zout genomen moeten worden en eigenlijk ook niet relevant zijn. Dat zijn luidsprekers op kattenbakken lijken kan ik enigszins in komen, maar echt houtfineer voegt volgens mij niet zoveel toe aan het geluid. Dat gekraak over MDF, zaag je eigen luidsprekers eens open en kijk wat onder dat fineer zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Ik vind het aardig te vergelijken. Kan je je het misschien niet voorstellen dat een 19" PA versterker ook zuiver kan zijn ofzo? Iig kan ik zo snel geen versterker vinden van de merken die je noemt die bijv. een lagere THD hebben.
Jammer dat specs totaal niets zeggen over geluidskwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Dat is echt complete onzin en je moet beter lezen. Ik heb nou toch al zo'n 5x gezegd dat mijn set niet beter klinkt dan een correct opgestelde en goed aangesloten high-end set. Maar dat wil niet zeggen dat mijn set niet beter klinkt dan wat mensen over het algemeen thuis hebben staan aan midrange home-audio.

Want dat bedoelde ik. Daarnaast heb ik het over home-audio en dat omschrijft voor mij de mid-range sets die 80% van de mensen hebben van bijv. Kenwood, JVC, Bose, etc. High end home audio (NAD, Rotel) is niet algemeen en ff een klasse hoger en met uitzondering van mijn amp wint dat 't natuurlijk van mijn set, mits het goed opgezet is.

Het hoofdpunt is dat het feit dat 't PA is en er 19" ogen aan mijn amp zitten en handvaten aan mijn speakers geen ruk zegt over de kwaliteit. "Spaanplaten kattebakken" is ook al zo'n ongeinformeerde bullshit uitspraak. Ze zijn van ruim 3cm MDF met non-intrusive reinforcement. Aangezien ze bestand moeten zijn tegen jaren van transport en stapelen e.d. zijn ze waarschijnlijk stijver en minder resonerend dan de cabinets van jouw speakers.
NAD en Rotel is nou niet bepaald echt high end en wat de meeste mensen thuis hebben staan is geen midrange, dan is budget-range en daar is nix mis mee als dat voor jou werkt. Wat ik probeer te zeggen dat PA niet gebouwd is om als home-hifi te fungeren.

Ik weet hoe die JBL's opgebouwd zijn en ik weet ook hoe ze klinken, ik heb jarenlang met PA-apparatuur gewerkt, maar ik moest er niet aan denken dat ik ze in de woonkamer had staan, niet qua waf en vooral niet qua muziekaliteit.

En over de resonaties van mijn speakers... Je bent bij deze van harte uitgenodigd om te komen luisteren, neem je eigen spullen vooral ook mee, ik heb plaats zat ervoor en dan mag je zelf beoordelen hoe je set zich verhoud ten opzichte van een set die zich aan de onderkant van de mid-range bevind.

En dan doen we een bakje koffie en houden we op met elkaars set de grond in te boren. :)

[ Voor 3% gewijzigd door JTB81 op 06-05-2007 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antwan46
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-10-2020
Elke luidspreker kast bestaat uit 6 planken toch? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Antwan46 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 08:55:
Elke luidspreker kast bestaat uit 6 planken toch? :?
Gelukkig niet, binnenin zijn bij fatsoenlijke speakers ook nog versterkingen aangebracht om zo resonanties tegen te gaan doordat de kast stijver wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160408

Volgende week komt het volgende setje binnen. Uiteraard komen de foto's nog.

Denon AVR 2105 2e hands
Denon DVD 1910 ook 2e hands
2x Dali Concept 2 front
1x Dali Concept center
2x Dali Concept 1 rear
Focal Cub2 Subwoofer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:59
Bij deze alvast een aankondiging, binnen kort komt er een asw600 de home cinema set uitbreiden (check sig). Uiteraard komen er dan foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 11-05 06:47

silitek

Tubes Only

Offtopic: Weer lees ik posten die niets met normen en waarde heeft te maken. Iedereen word in zijn of haar waarde gelaten, ongeacht apparatuur. Opbouwende kritiek is welkom maar afzeikende reactie's kan natuurlijk niet. Diegene die zich superieur vind op Audio/HIFI gebied...en dat keer op keer moet laten gelden hoord niet thuis in deze topic

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

(jarig!)
Zie signature. Dank u voor uw aandacht. :P

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

raphidae schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 22:05:
[...]

Ik weet niet wat je hebt, maar je bedoelt dat je speakers maar 2*1W afnemen bij 500W input?

Een high-current klasse A of buizenversterker? Daarbij wordt de basisstroom dan omgezet in 498W aan warmte.
Inderdaad een classe AA (? marketing, staat op de voorkant) versterker, maar ik geloof er helemaal niets van dat die 498 watt word omgezet in warmte. Hij word trouwens na 2 uur spelen nog niet echt warm...

@Barry:
Ik bemoei me er niet meer mee :P heb ook niet alles gelezen dus sorry voor mijn post die voor jou bedoelt was. Ik moet eerst alles gaan lezen voor dat ik dingen zeg! 8)7

Het lijkt mij indd ook niet dat die disco 'boxen' beter klinken dan julie setjes. Je moet ze eerst stevig modificeren wil je er een goed geluid uit weten te krijgen. Heb er laatst een tut over gezien. Maar wat ik nog niet begrijp: waarom geven mijn speakers aan dat ze 150 watt aan kunnen, want als er maar 1 watt uit mijn versterker komt op hard volume, hoe TF kunnen mijn speakers dan 150 watt aan? Tiefes daar blaas je de wereld mee op dan...

*Kuch Kuch*

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 183025 op 06-05-2007 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:47
Ik zal ook maar eens een foto showen van mijn ''setup''

Afbeeldingslocatie: http://img92.imageshack.us/img92/4523/setupyw3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img341.imageshack.us/img341/6601/setup2ln6.jpg

Wat zien we:

-Philips PF5331 32'' LCD
-LG DVD/DivX Player
-Logitech Z-680 Surround set

Dit is mijn eerst setup, is niet heel veel soeps (audio) maar ja dat komt later nog wel :)

[ Voor 55% gewijzigd door Possible op 06-05-2007 11:37 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie dat hier wel een paar mensen een Logitech setje hebben.

Dit is wel een leuke link wat je met je setje kan doen om ze beter te laten klinken.

Linkje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Nu online
Ik wil graag mijn installatie uitbreiden met een CD speler, ik heb hier de Marantz CD 5001 voor op het oog. Nu zie ik dat deze bij correct wordt aangeboden voor €199,- en voor €179,- in de koopjeskelder.
Weet iemand of er enig verschil tussen zit en hoe de bezorgservice is van Correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antwan46
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-10-2020
JTB81 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 09:00:
[...]

Gelukkig niet, binnenin zijn bij fatsoenlijke speakers ook nog versterkingen aangebracht om zo resonanties tegen te gaan doordat de kast stijver wordt.
In de betere kasten zit ook nog dempings spul in om de staande golven te dempen.
Diverse Tyrotex, Tyroffoam, Bitumen,Bafwadding,Filt ed, kom je in goede boxen tegen.
In enkele zit ook nog een Helmholtz absorber in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-05 20:46
Zo, ik ben ook al een poosje verslaafd aan HT.
Ben een poos lid van HTforum, maar zag nu ook dat er een topic was op tweakers!

Dus hier ook even mijn setup:

Marantz SR6300
Marantz DV4610
Mordaunt Short Avant 906 fronts
Mordaunt Short Avant 905C Center
Mordaunt Short 309W Subwoofer
Tatung MCGI 32" LCD TV

Bekabeling:

Van Speakers >>> Marantz SR6300= Canare 4S8.
Van Subwoofer >>> Marantz SR6300 = Ixos First subwoofer cable. (wordt canare)
Van LCD TV >>> Marantz DV4610 = Canare custom component cable.
Van DV6410 >>> Marantz SR6300 = Canare Coaxiaal digitaal

Verder hirschmann antennekabel + bijbehorende plugs.

Ik kan je vertellen dat ik meer als tevreden ben, het geluid vind ik gewoonweg super. Tuurlijk, er staat geen REL te spelen, maar ik ben gelukkig. :9~

Ik kan dan ook iedere beginner de Mordaunt Short speakers aanraden. Heel veel 'bang for the buck'

Als laatste nog een drietal foto's:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v454/Jasper_Mous/1Custom.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v454/Jasper_Mous/2Custom.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v454/Jasper_Mous/3Custom.jpg

P.S.
Let niet op de paar kaarten die ik vergeten ben weg te halen :D Was gister jarig ;)

Beginning to realize the power...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Antwan46 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:02:
[...]

In de betere kasten zit ook nog dempings spul in om de staande golven te dempen.
Diverse Tyrotex, Tyroffoam, Bitumen,Bafwadding,Filt ed, kom je in goede boxen tegen.
In enkele zit ook nog een Helmholtz absorber in.
Dat is zeker waar maar dat heeft nix met de 6 planken te maken. maar je hebt helemaal gelijk, zonder degelijke demping klinkt een speaker vaak nergens naar.

@ possible,
mooie inrichting, hoe bevalt de TV?

[ Voor 4% gewijzigd door JTB81 op 06-05-2007 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Niet online
Ik begin zo langzamerhand een HD-o-fiel te worden zeg :D

Het zou misschien leuk zijn, als er ook tv's aanstaan tijdens het maken van de foto. Dat geeft net een beetje extra sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:33
badkuip schreef op zondag 06 mei 2007 @ 11:44:
Ik wil graag mijn installatie uitbreiden met een CD speler, ik heb hier de Marantz CD 5001 voor op het oog. Nu zie ik dat deze bij correct wordt aangeboden voor €199,- en voor €179,- in de koopjeskelder.
Weet iemand of er enig verschil tussen zit en hoe de bezorgservice is van Correct?
Misschien dat het exemplaar uit de koopjeskelder een demomodel is? Bezorgservice van Correct is zeer goed, heb er 2 speakers besteld een jaar geleden en je word na betaling netjes opgebeld om een afspraak te maken voor de levering (ze hebben een eigen bezorgservice, dus niet via TNT o.i.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Possible schreef op zondag 06 mei 2007 @ 11:34:
Ik zal ook maar eens een foto showen van mijn ''setup''

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat zien we:

-Philips PF5331 32'' LCD
-LG DVD/DivX Player
-Logitech Z-680 Surround set

Dit is mijn eerst setup, is niet heel veel soeps (audio) maar ja dat komt later nog wel :)
Dat is wel echt een darkroom met je zwarte muren. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Neo, mooie set hoor!
Welke achterspeakers gebruik je?
ben er mee eens dat MS fijne speakers zijn....

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217456

NeOpHyTe-NL schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:34:
Zo, ik ben ook al een poosje verslaafd aan HT.
Ben een poos lid van HTforum, maar zag nu ook dat er een topic was op tweakers!

Dus hier ook even mijn setup:

Marantz SR6300
Marantz DV4610
Mordaunt Short Avant 906 fronts
Mordaunt Short Avant 905C Center
Mordaunt Short 309W Subwoofer
Tatung MCGI 32" LCD TV

Bekabeling:

Van Speakers >>> Marantz SR6300= Canare 4S8.
Van Subwoofer >>> Marantz SR6300 = Ixos First subwoofer cable. (wordt canare)
Van LCD TV >>> Marantz DV4610 = Canare custom component cable.
Van DV6410 >>> Marantz SR6300 = Canare Coaxiaal digitaal

Verder hirschmann antennekabel + bijbehorende plugs.

Ik kan je vertellen dat ik meer als tevreden ben, het geluid vind ik gewoonweg super. Tuurlijk, er staat geen REL te spelen, maar ik ben gelukkig. :9~

Ik kan dan ook iedere beginner de Mordaunt Short speakers aanraden. Heel veel 'bang for the buck'

Als laatste nog een drietal foto's:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

P.S.
Let niet op de paar kaarten die ik vergeten ben weg te halen :D Was gister jarig ;)
Jo stadium III hier :)

Nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-05 20:46
@harmen:

Ok, niet lachen! nog geen! :+
Er gaan met de tijd wel 902's komen waarschijnlijk.

@StadiumIII: wáááát :D Rob, jij ook hier :D

Beginning to realize the power...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 183025 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 11:42:

Dit is wel een leuke link wat je met je setje kan doen om ze beter te laten klinken.

Linkje!
En dan nog een fatsoenlijke subwoofer erbij. Wat Logitech een sub noemt is niks meer dan een boemdoos ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

(jarig!)
Exirion schreef op zondag 06 mei 2007 @ 22:51:
[...]

En dan nog een fatsoenlijke subwoofer erbij. Wat Logitech een sub noemt is niks meer dan een boemdoos ;)
Wat weet jij nou! Zit wel erruhg vette bass in, hoor! :+

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
Exirion schreef op zondag 06 mei 2007 @ 22:51:
[...]

Ligt eraan waar je hem voor gebruikt :P, voor wat voor soort muziekstijlen bijv. al luister je nu muziek waar je echt een beschaafde bas in heb die vooral laag zit en niet super aanwezig dan is een logitech sub echt een ramp en slecht. maar bijvoorbeeld bij 'lompere' muziekgenres zoals hardcore/techno daar hebben ze toch dreunen die zelfs de meest muzikale sub boemerig maken :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
PHiXioN schreef op zondag 06 mei 2007 @ 19:25:
[...]

Dat is wel echt een darkroom met je zwarte muren. :D
is niet zwart, is donkerbruin :) het lijkt wel donkerder dan dat het is :-)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wols
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10-2024
Anoniem: 183025 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 11:42:

Linkje!
Dan mogen deze logitechs ook zeker gezien worden

http://www.metku.net/inde...mods/logiwood/index_eng10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 15:10

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Sappie schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 12:19:
[...]

Ik heb ze nu ook bij stassen gevonden (dat is gelukkig wat dichterbij). Ik wil ze nu dan ook eerst gaan beluisteren. Vervoeren van de IQ3's en de marantz zooi is niet erg handig voor mij (omdat ik nog geen auto heb). Gelukkig hebben ze daar ook de IQ3's en een vergelijkbare (maar wat nieuwere) marantz versterker. Ik kan het jullie binnenkort vertellen en houd jullie dan ook op de hoogte. Bedankt voor je antwoord iig qinq :)
Om mezelf ff te quoten :) Ik heb nu een tweetal q5's gekocht, maar voorlopig nog geen plaats om ze neer te zetten (jammer, jammer, maar dan moet ik het tot dan toe met mn iq3's doen). Ik heb bij stassen de IQ7's beluisterd, omdat ze om een of andere reden de Q5's niet hadden staan. Vervolgens kan ik ze thuis verder beluisteren en ze eventueel inruilen. Hiervoor heb ik de komende weken nog geen tijd, maar ik vertrouw erop dat ze prima klinken :)

Specs | Audioscrobbler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

Mijn setje nog een keer :)
Nieuwe TV gekocht, dus wel even showen hier :).
Afbeeldingslocatie: http://www.kerkhofjonkman.nl/icefreak/TV%20Steun/PICT0001_kleiner.JPG
TV met de steun erachter.
Afbeeldingslocatie: http://www.kerkhofjonkman.nl/icefreak/Totaal/PICT0003_kleiner.JPG
Totaal shot.

Ja, ik moet nog steeds de kabels opruimen :P en de plaatjes zijn clickable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Die Dali's heb ik ooit beluisterd en vond ze wat dunnetjes klinken vergeleken met de B&W die het uiteindelijk werd. Het zijn wel mooie luidsprekertjes, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:38

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Anoniem: 94768 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 11:44:

Staat dat scherm niet veel te laag zo? Lijkt me niet echt lekker voor je nek na een paar uurtjes gamen/film kijken...

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:55
Meelobee schreef op maandag 07 mei 2007 @ 13:33:
[...]

Staat dat scherm niet veel te laag zo? Lijkt me niet echt lekker voor je nek na een paar uurtjes gamen/film kijken...
die TV is inderdaad wel heul ongelukkig geplaatst. Je hebt hem met een wandsteun op die hoogte opgehangen? Het mooiste deel van de TV zit nu onder de rand van je bureau weggemoffelt...En ook de hoogte is inderdaad zeer zeker niet optimaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-05 19:10

iop

ben ik de enige die het opvalt dat er 2 AVR's staan en één geen knoppen lijkt te hebben?

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossinl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-05 23:22

rossinl

Audio/Videophile

nee maak daar maar 2 van :p
1 was zeker kaduuk, toen nieuwe gekocht en oude laten staan voor de nodige patsfactor? ;)

Asus P8Z68-V Pro Gen3 | 2600K | Corsair 4x4GB | Asus GTX660 Ti TOP | Samsung 850 Pro 256GB | Zalman ZM850-HP | Dell U3415W | Sony KDL-60EX700 | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser HD650 | Onkyo TX-SR875 | Arcam FMJ P7 | Klipsch THX Ultra II 7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Neej,,, daar zit zijn pc in :P

edit: zie [CiP] H/K #2

[ Voor 52% gewijzigd door Aloys op 07-05-2007 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PHiXioN schreef op maandag 07 mei 2007 @ 12:36:
Die Dali's heb ik ooit beluisterd en vond ze wat dunnetjes klinken vergeleken met de B&W die het uiteindelijk werd. Het zijn wel mooie luidsprekertjes, dat wel.
Toen ik ze kocht heb ik niet geluisterd naar B&W's, die had de winkel niet. Wel heb ik ze vergeleken met een paar Kef's en die vond echt een Brits geluid hebben, wat wel meer mensen zeggen. Ondanks alles ben ik toch erg blij met m'n Dali's, ze passen echt bij me.
Meelobee schreef op maandag 07 mei 2007 @ 13:33:
[...]

Eigenlijk kijkt het erg relaxed :). Als ik gewoon in mijn bureaustoel zit, kan ik in één oogopslag het hele scherm zien. Zowel de bovenkant als de onderkant. Helemaal perfect dus. Zelfde geldt als ik in bed lig. En als je een beetje op de foto kijkt zie je dat ik veel vierkante en rechthoekige vormen heb, en die vorm heeft de TV nu ook!
r0g3r schreef op maandag 07 mei 2007 @ 13:56:
[...]

die TV is inderdaad wel heul ongelukkig geplaatst. Je hebt hem met een wandsteun op die hoogte opgehangen? Het mooiste deel van de TV zit nu onder de rand van je bureau weggemoffelt...En ook de hoogte is inderdaad zeer zeker niet optimaal
Ja, hij is met een steun op die hoogte gehangen. Gelukkig verschillen onze smaken, ik vind de luidspreker toch het lelijkste ding van de hele TV ;). En hoger plaatsen, tja dat kan maximaal 2 cm. En nogmaals, voor mij hangt hij nu perfect :).
iop tha man schreef op maandag 07 mei 2007 @ 14:01:
ben ik de enige die het opvalt dat er 2 AVR's staan en één geen knoppen lijkt te hebben?
Die onderste is inderdaad mijn PC (zie ook mijn sig :P)
rossinl schreef op maandag 07 mei 2007 @ 14:13:
nee maak daar maar 2 van :p
1 was zeker kaduuk, toen nieuwe gekocht en oude laten staan voor de nodige patsfactor? ;)
Zit mijn PC dus in :P. Gekocht bij Harman Kardon Nederland zelf, hij is helemaal leeg geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
JTB81 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:48:
[...]

Dat is zeker waar maar dat heeft nix met de 6 planken te maken. maar je hebt helemaal gelijk, zonder degelijke demping klinkt een speaker vaak nergens naar.

@ possible,
mooie inrichting, hoe bevalt de TV?
Bedankt :)

TV bevalt me goed, heeft me 720 euro gekost bij de Mediamarkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toetje33
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-01-2021
Nou vooruit dan maar. Ik schaam me er een beetje voor met het oog op al de andere posts maar goed:D Owja, let niet op de rotzooi :')

Afbeeldingslocatie: http://www.toetje33.nl/ht.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.toetje33.nl/SR7500.JPG

Marantz SR-7500
Goedkope Philips Dvd player
Sony triniton KV-32FX60B
Infinity Primus 250 Zuilspeakers
Infinity Primus C25 Center

En de vraagjes:

Welke dvd speler zal ik nemen? En kan ik het beste mijn setje compleet maken met de bijbehorende Sub + Boekenplankspeakers? Of moet ik een andere sub uitzoeken?

Mvgr,

Gerben

[ Voor 12% gewijzigd door toetje33 op 08-05-2007 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96597

toetje33 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:22:
Nou vooruit dan maar. Ik schaam me er een beetje voor met het oog op al de andere posts maar goed:D Owja, let niet op de rotzooi :')

[plaatjes]

Marantz SR-7500
Goedkope Philips Dvd player
Sony triniton KV-32FX60B
Infinity Primus 250 Zuilspeakers
Infinity Primus C25 Center

En de vraagjes:

Welke dvd speler zal ik nemen? En kan ik het beste mijn setje compleet maken met de bijbehorende Sub + Boekenplankspeakers? Of moet ik een andere sub uitzoeken?

Mvgr,

Gerben
Marantz/Infinity is een mooie combinatie!

Niks om je voor te schamen lijkt mij zo.. Wellicht niet de meest ideale opstelling, maar dat wordt wellicht nog veranderd? En dat het niet netjes is kan de beste overkomen :+

Over je vraagjes:
Voor een DVD-speler ben je afhankelijk van je budget. Als je een bedrag in gedachten hebt zou ik eens kijken op htforum.nl voor ervaring ed.

Wat de speakers betreft: qua klank wordt het meestal wel aangeraden om gelijke speakers of iig uit de zelfde serie te nemen.
En wat subwoofer betreft: daarin heb je flink veel keuze want hoef volgens mij niet perce zelfde merk/serie te zijn. Is natuurlijk weer sterk afhankelijk van je budget en of je een sub wilt voor films en/of muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toetje33
Bedankt voor je reactie,

Ik ben van plan de Marantz DV 7600 aan te schaffen omdat deze erbij past. Is dit een goede keuze? En qua subwoofer: hij is inderdaad voor muziek & films. Ik kan de sub + boekenplankspeakers alleen nog maar online krijgen vrees ik dus eerst luisteren zit er niet in. Ik moet het maar gewoon op de gok bestellen dan. Maar tips voor subs? Budget is niet echt een probleem geloof ik maar ik wil zeker niet teveel geld uitgeven voor de sub in verhouding tot bijvoorbeeld de receiver ( 600€ )

Mvgr,

Gerben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

toetje33 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 16:23:
Bedankt voor je reactie,

Ik ben van plan de Marantz DV 7600 aan te schaffen omdat deze erbij past. Is dit een goede keuze? En qua subwoofer: hij is inderdaad voor muziek & films. Ik kan de sub + boekenplankspeakers alleen nog maar online krijgen vrees ik dus eerst luisteren zit er niet in. Ik moet het maar gewoon op de gok bestellen dan. Maar tips voor subs? Budget is niet echt een probleem geloof ik maar ik wil zeker niet teveel geld uitgeven voor de sub in verhouding tot bijvoorbeeld de receiver ( 600€ )

Mvgr,

Gerben
Psst: check even Audio, Video & HiFi forum FAQ - Wat moet ik kopen?

Enne, groeten hoeft niet, zie ook Het algemeen beleid #groeten :)

Maar verder leuke set :) Is die SR7500 nou in het zwart of zilver :? Plaatje vertekent een beetje :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
The Eagle schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 17:01:
[...]

Psst: check even Audio, Video & HiFi forum FAQ - Wat moet ik kopen?

Enne, groeten hoeft niet, zie ook Het algemeen beleid #groeten :)

Maar verder leuke set :) Is die SR7500 nou in het zwart of zilver :? Plaatje vertekent een beetje :)
Zwart. Kijk nog eens goed naar de foto, je ziet dat alleen de reflecterende delen van de receiver zilver lijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toetje33
Is inderdaad zwart :p Kopen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 01-10-2024
Anoniem: 94768 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 11:44:
[afbeelding]
TV met de steun erachter.
[afbeelding]
Totaal shot.

Leuk idee, heb namelijk dezelfde tv volgens mij (le26m51b?). Ga binnenkort misschien een nieuwe tv aanschaffen, is dit een mooie oplossing voor de oude :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matthijs schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 20:50:
[...]

Leuk idee, heb namelijk dezelfde tv volgens mij (le26m51b?). Ga binnenkort misschien een nieuwe tv aanschaffen, is dit een mooie oplossing voor de oude :)
Thx, het werkt heel goed in ieder geval :). Het is een LE26R32B (model van vorig jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:52

BNX

UPGRADE

Na de aanschaf van zwarte Mordaunt-Short 908's heb
ik nu weer een set Mordaunt-Short 903's uit de
Declaration serie weten te bemachtigen, perfect nieuwstaat
weer uiteraard, net zoals de 908's van enkele weken terug...

<grr modus>
Krijg vandaag door dat de bestelde 905i center vertraagd
is tot week 22... nog even volhouden met de 2 kleine
pioneertjes als center speaker
</grr modus>

Afbeeldingslocatie: http://www.narinx.net/cinema/903s_1.jpg
Dit is de linker, hangt strak tegen de muur en weerkaatst
ook nog eens via de linker muur (Bipool)

Afbeeldingslocatie: http://www.narinx.net/cinema/903s_2.jpg
Omdat ik met mijn beperkte ruimte (nog) geen plek
heb voor 902's, koos ik als tussenoplossig voor Bipool's

Afbeeldingslocatie: http://www.narinx.net/cinema/908_1.jpg
De slanke 908's zijn op een hardstenen tegel gezet

Afbeeldingslocatie: http://www.narinx.net/cinema/908_2.jpg
Nog even een rommelig totaalshot, excuses voor
de groene rups, pleur ik alle 2 euro munten in ;-)

[ Voor 28% gewijzigd door BNX op 08-05-2007 22:43 ]

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noks
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-05 13:19
Ik ben op zoek naar een receiver, vrees alleen dat de SR7500 buiten mijn budget ligt. Zou je misschien toch kunnen laten weten wat je er voor vraagt? tvandenhout AT hotmail DOT com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
toetje33 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 16:23:
Bedankt voor je reactie,

Mvgr,

Gerben
Als ik naar je tv kijk is een goeie oude DV4610 van Marantz net zo goed als een DV7600, aangezien HDMI en upscaling niet nodig is. Verder zou ik kijken naar een Blurayspeler ipv zo'n dure DVD-speler als ik toch geld zou uitgeven aan een dure videospeler. Nog beter is misschien het verschil tussen een DV4610 en een DV7600 in een sub van bijvoorbeeld REL te steken. Een duurdere sub kan ook een hele aanvulling zijn op je huidige luidsprekers en receiver, veel meer dan een duurdere DVD-speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toetje33
PHiXioN schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 00:53:
[...]

Als ik naar je tv kijk is een goeie oude DV4610 van Marantz net zo goed als een DV7600, aangezien HDMI en upscaling niet nodig is. Verder zou ik kijken naar een Blurayspeler ipv zo'n dure DVD-speler als ik toch geld zou uitgeven aan een dure videospeler. Nog beter is misschien het verschil tussen een DV4610 en een DV7600 in een sub van bijvoorbeeld REL te steken. Een duurdere sub kan ook een hele aanvulling zijn op je huidige luidsprekers en receiver, veel meer dan een duurdere DVD-speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toetje33
Heel erg bedankt voor je rectie. Hier heb ik dus echt wat aan. Ik heb gekeken naar de REL quake II. Ik vond de prijs om eerlijk te zijn nog wel aardig hoog maar daar kom ik ook wel weer overheen. Wat mag een goede blueray speler kosten? en: Het ligt in de planning om ook een nieuwe TV aan te schaffen. Een plasma dan. Maar erg bedankt voor je reactie. Ik ga een afweging maken wat ik zal nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-04 10:37
Nou hier een paar fotos van mijn spulletje. Heb ook maar ff een foto van het totaalbeeld gemaakt.

Versterker/CDspeler/etc (klik hier)

Details:
Van onder naar boven:
- Marantz PM 7200
- Sony ST-110
- Sony CDP-xb930 QS
- Stanton T80 draaitafel

De Marantz wordt binnenkort vervangen door een Yamaha C2 voorversterker en een Kenwood Basic M1a eindversterker. Dit doe ik omdat deze beter klinken op mijn Infinity Delta 70's. (de marantz heeft om een of andere reden niet genoeg fut om de speakers fatsoenlijk aan te sturen)

Tuner is niet zo veel bijzonders, gewoon een simpele degelijke sony. Luister dan ook niet zo veel radio. CD speler is eveneens van Sony maar wel een hoge klasse, komt behoorlijk goed geluid uit. De draaitafel van stanton heb ik voor mijn lp's gekocht (zie foto kamer rechtsboven op plank). Misschien een beetje overkill voor die lp's (had ook een gewone lp speler kunnen kopen).

Infinity Delta 70's (klik hier)

Details
- Speakers Infinity Delta 70

Komt echt een bijzonder mooi hoog en laag uit deze speakers en ook het mid wordt erg goed weergegeven. Alleen je moet wel de goeie versterker hebben om ze aan te sturen, om een of andere reden klinken ze op een marantz een beetje dof. Heb ze daarom eens aan een Yamaha C2 + Kenwood M1a versterker van een kameraad van mij gegooid om te kijken hoe dat klonk, was echt een wereld van verschil vergeleken met mijn Marantz. Ben erg blij met deze speakertjes :)

Mijn TV'tje (klik hier)

Sateliet ontvangertje (klik hier)

Details
- Samsung SyncMaster 940 MW
- Acer Aspire 1692 laptop
- Strong Sateliet ontvanger

Leuk TFT monitortje is 19" Breedbeeld. Heeft tuner, AV ingang, Composiet Video, DVI hele rits met aansluitingen. Doet dagelijks zijn werk als TV en Monitor. Komt nog best wel mooi beeld vanaf ook, helemaal als je de DVI aansluiting gebruikt. Ben zeer tevreden met deze monitor :)

Laptopje aangesloten en de werkplek is compleet! Toch nog degelijker als ik verwacht had (acer staat niet bekend om dat ze onverwoestbaar zijn ;) ) Hier luister ik vooral muziek mee en heb dan ook een Creative Audigy ZS 2 Notebook gekocht voor wat beter geluid. De laptop dient eveneens als DVD speler.

Als laatst nog een sateliet decoder van strong, niet een van de besten maar TV kijken doe ik toch sporatisch (eigenlijk alleen Jensen en wat comedies). Komt toch nog redelijk strak beeld van t dingetje.

En nu nog ff een foto van mijn kamer als geheel als afsluiter!

Mijn Kamer (klik hier)

[ Voor 7% gewijzigd door Annihilism op 09-05-2007 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157535

ziet er chill uit maar had je niet beter even je bureau + kabels kunnen opruimen :+

btw scherpe foto's man 8) Heb zelf altijd van die trillerige klere foto's maar dat ligt grotendeels ook aan mezelf :P

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 157535 op 09-05-2007 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Nevermind, bij het klikken op de link kreeg ik eerst een HELE andere foto. :?

[ Voor 88% gewijzigd door PHiXioN op 09-05-2007 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180791

Lol inderdaad.

Die linker (voor ons) is niet verkeerd though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212665

PHiXioN schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 21:32:
Nevermind, bij het klikken op de link kreeg ik eerst een HELE andere foto. :?
Heh, Ik had hetzelfde. Toen ik daarna nog een keer op de link klikte was het plaatje verdwenen, en kreeg ik wel een overview van de apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:11

Bravo

Second Best

Anoniem: 180791 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 21:36:
Lol inderdaad.

Die linker (voor ons) is niet verkeerd though.
Ziet eruit als de vrouwelijke cast van NCIS, goede serie trouwens, link: http://www.imdb.com/title/tt0364845/

Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10
Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Anoniem: 212665 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 21:38:
[...]

Heh, Ik had hetzelfde. Toen ik daarna nog een keer op de link klikte was het plaatje verdwenen, en kreeg ik wel een overview van de apparaten.
Hier nog zoeen. Vraag me serieus af welke foto ik nou leuker moet vinden. Leuke appareatuur though :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
Haha, heb er nog geen last van gehad. Volgens mij een beetje een rare host. Zal misschien google Picasa eens moeten overwegen te gebruiken. :P

Had trouwens idd mijn kabels wel iets beter kunnen wegwerken :+

Edit: Heb mijn foto's nu op een andere host gezet

[ Voor 11% gewijzigd door Annihilism op 09-05-2007 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 19:38
Hallo...

Ik ben er toch uit wat het gaat worden kwa Tv + DVDSpeler

De TV word toch een Panasonic Viera 107 cm (momenteel nog maar 850 euro) en als DVD-Speler toch nog maar even de xbox (omgebouwde) want hij heeft de feature om up te scalen naar HD-TV.

Hij moet straks wel plaats gaan maken voor een 320GB Recordert :)

Nu ben ik alleen nog niet uit over het geluid... Eisen zijn: Muziek moet wel lekker klinken... En moet geschikt zijn voor een slaapkamer van 20m2. Ik dacht zelf aan de logitech Z-550 ? Goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156110

RedHat schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 03:16:dacht zelf aan de logitech Z-550 ? Goed idee?
'k Vind van wel.
Audio-freaks keuren deze set vaak af,
maar uiteindelijk is dit toch een mooi setje.

Akkoord, ze hebben misschien een vergelijkingspunt, met hun dure B&W sets, die waarschijnlijk ook zoveel keer beter zijn, maar je kan geen Toyota met een Ferrari vergelijken natuurlijk.
Toyota rijdt ook goed. ;)

Die Z-5500 is een lekker setje, vind ik persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156110 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 08:44:
[...]

'k Vind van wel.
Audio-freaks keuren deze set vaak af,
maar uiteindelijk is dit toch een mooi setje.

Akkoord, ze hebben misschien een vergelijkingspunt, met hun dure B&W sets, die waarschijnlijk ook zoveel keer beter zijn, maar je kan geen Toyota met een Ferrari vergelijken natuurlijk.
Toyota rijdt ook goed. ;)

Die Z-5500 is een lekker setje, vind ik persoonlijk.
Ik denk dat niet. Z-5500 is indd een lekker setje, en de drivers die er inzitten liegen er zeker niet om: Tangband. Mooi merk. Maar de bas is af en toe wat te luid aanwezig. Verder een zeker mooi zetje voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 19:38
Dan ga ik toch de Z5500 aanschaffen.
Zit hier al een DTS / Prologic / etc / etc encoder in? Want ik wil hem aansluiten op m'n XBox en via m'n XBox DVD's etc kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:33
Annihilism schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 20:22:

- Marantz PM 7200

De Marantz wordt binnenkort vervangen door een Yamaha C2 voorversterker en een Kenwood Basic M1a eindversterker. Dit doe ik omdat deze beter klinken op mijn Infinity Delta 70's. (de marantz heeft om een of andere reden niet genoeg fut om de speakers fatsoenlijk aan te sturen)
Verkoop je de Marantz, of hou je hem voor een andere toepassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
Msniekers schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 12:44:
[...]

Verkoop je de Marantz, of hou je hem voor een andere toepassing?
Ik ben van plan om hem te verkopen, hij staat op dit moment ook op marktplaats ;) .

[ Voor 56% gewijzigd door Annihilism op 10-05-2007 15:42 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

<b><font color=red>Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt</font></b>.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeggehaald.

<font color=blue>** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Dergelijke posts worden ook leeggehaald.

Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.</font>