Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 27! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 88.267 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooncat
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02-2022
Afbeeldingslocatie: http://www.matthijsmeerman.com/studenten_cinema.jpg
Studenten-kamer cinema opstelling ;)

Aangesloten op mijn pc

[ Voor 11% gewijzigd door mooncat op 26-04-2007 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

22175

Erg mooi! CM7 in Wenge :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

jOzh

Sweet dude!

Darki3 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 20:04:
Mijn nieuwe aanwinst :)

TV: Philips 37pf9731
2x B&W CM7
1x Rotel RSX-1057

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie set man! Heb je de CM1 als surround, of speel je nu in stereo?
Ben heel benieuwd naar hoe de nieuwe CM serie zich tot de 6xx en 7xx serie verhoudt, moet ze toch eens gaan beluisteren.

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-03 19:14

Obi

Anoniem: 194366 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 22:33:
[...]

Als ik jou was zou ik verder kijken dan kef. Voor dat geld is echt iets mooiers te halen. Ook in het geval dat je kef speakers neemt kun je mischien beter doorkijken voor een andere subwoofer. Denk aan rel ofso. :)

Voor de rest erg mooie set-up. Ik denk alleen dat die kef iq's tegen gaan vallen in vergelijking met je huidige fronts.
Thanx voor de tip (en de ervolgende discussie ;) )
Ik heb nu de Kef's in m'n hoofd zitten omdat ik altijd fan ben geweest van KEF, en omdat ik de serie er zeer uitnodigend uit vind zien (niet alleen qua uiterlijk, ook reviews).
Ik ben niet heel erg van het wikken en wegen en langdurige luistersessies, ik ga waarschijnlijk met een zak met geld naar de RAF en rij dan met leuk speelgoed terug.. Met als insteek de setup die ik aangaf. Suggesties zijn natuurlijk meer dan welkom, al weet ik niet of dit de topic daarvoor is..

[ Voor 5% gewijzigd door Obi op 26-04-2007 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194366

Obi schreef op donderdag 26 april 2007 @ 14:11:
[...]

Thanx voor de tip (en de ervolgende discussie ;) )
Ik heb nu de Kef's in m'n hoofd zitten omdat ik altijd fan ben geweest van KEF, en omdat ik de serie er zeer uitnodigend uit vind zien (niet alleen qua uiterlijk, ook reviews).
Ik ben niet heel erg van het wikken en wegen en langdurige luistersessies, ik ga waarschijnlijk met een zak met geld naar de RAF en rij dan met leuk speelgoed terug.. Met als insteek de setup die ik aangaf. Suggesties zijn natuurlijk meer dan welkom, al weet ik niet of dit de topic daarvoor is..
De kef's zien er inderdaad goed uit, maar voor dat geld hebben ze vast wel iets mooiers staan. Ik raad je aan te gaan luisteren en je vooral niet blind te staren op die iq's. Vergeet niet om ook even naar wat klipsch speakers te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183025

Anoniem: 194366 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 15:09:
[...]

De kef's zien er inderdaad goed uit, maar voor dat geld hebben ze vast wel iets mooiers staan. Ik raad je aan te gaan luisteren en je vooral niet blind te staren op die iq's. Vergeet niet om ook even naar wat klipsch speakers te luisteren.
Klipisch is ook een erg standaard merk.. Als je hem iets wil aanraden, raad dan aan om hem te laten luisteren naar minder bekende merken. Bij de raf hebben ze vast wel wat leuks staan (monitor audio fan >:) ) maar je moet denk ik maar een middagje uit trekken om te gaan luisteren. Heb je daar de tijd voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107284

Anoniem: 183025 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 15:12:
[...]
Klipisch is ook een erg standaard merk.. Als je hem iets wil aanraden, raad dan aan om hem te laten luisteren naar minder bekende merken. Bij de raf hebben ze vast wel wat leuks staan (monitor audio fan >:) ) maar je moet denk ik maar een middagje uit trekken om te gaan luisteren. Heb je daar de tijd voor?
Alsof Monitor Audio GEEN standaard merk is ;) Laat hem dan eens naar Totem (model 1)/Castle (je kan ze aan een zacht prijsje komen ivm failisement) luisteren. Kortom: ik geef geen ene donder om of het een 'standaard' merk is. Het gaat erom dat ze mooi intergreren in zijn set en of hij het mooi vindt klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Aparte apparatuur is wel leuk, maar als je iets anders mooi vindt dan moet je je inderdaad daar niet door laten tegenhouden. Ik heb een hele tijd met Duson gedraaid, maar dat is een tijdje geleden ook Arcam geworden. En mijn speakers van Xavian heb ik nu ook verkocht. Evenals mijn Pro-Ject platenspeler trouwens.

Dus binnenkort wat nieuwe foto's van mij waarschijnlijk:

Zit nu in een nieuw pand (waar het geluid echt er op vooruit gegaan is)
Er komt een Arcam Black Box 3 D/A converter (voor aan de Mac)
En ben nu bezig Thiels 1.6 te bemachtigen.

TV gaat ook de deur uit, maar ik weet nog niet wanneer daar een nieuwe voor komt......kijk nu gewoon op mijn kleine tv verder voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetCool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:00
Mooie set man! Heb je de CM1 als surround, of speel je nu in stereo?
Ben heel benieuwd naar hoe de nieuwe CM serie zich tot de 6xx en 7xx serie verhoudt, moet ze toch eens gaan beluisteren.
Ik heb niet de CM1's. Deze gaan er wel een keer komen dit jaar. Dus voorlopig draai ik stereo.

oi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77615

Darki3 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 21:42:
[...]

Ik heb niet de CM1's. Deze gaan er wel een keer komen dit jaar. Dus voorlopig draai ik stereo.
Een vriend van mij heeft de center er ook bij, als surround draait hij met de FPM2, ook erg gelikt en goed voor de WAF, klinkt schitterend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170013

Het SR14 beestje is het geld meer dan waard... gewoon "genieten"

De andere upgrades kwamen respectievelijk gisteren en vanochtend binnen;

Afbeeldingslocatie: http://brick16.hyves.org/60400001-60450000/60436101-60436200/60436177_6_IUJH.jpeg

De 360 op de beamer ziet er mooier uit als dat ik in eerste instantie zou denken, en ik heb al mijn media weer onder controle
De 7700 nog niet echt kunnen testen, maar een cd'tje speelt die beter af als mijn "oude" panasonic dvd speler en denon cd speler..

Niets te klagen dus, nu nog goed testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107284 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 15:26:
[...]

Alsof Monitor Audio GEEN standaard merk is ;) Laat hem dan eens naar Totem (model 1)/Castle (je kan ze aan een zacht prijsje komen ivm failisement) luisteren. Kortom: ik geef geen ene donder om of het een 'standaard' merk is. Het gaat erom dat ze mooi intergreren in zijn set en of hij het mooi vindt klinken.
Inderdaad! Helemaal gelijk, maar daar voor mot je wel luisteren naar andere merken dan allen kef ofzo.
Ik weet dat Monitor Audio ook een redelijk standaart merk is, maar als je naar de raf gaat (waar ze dat verkopen) luister dan ook even naar Monitor Audio. Heerlijk geluid vind ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-05 07:30
Impressive. Maar wat gebeurt er als je er een dvd bij koopt ? :9

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Anoniem: 170013 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 10:19:
Het SR14 beestje is het geld meer dan waard... gewoon "genieten"

De andere upgrades kwamen respectievelijk gisteren en vanochtend binnen;

[afbeelding]

De 360 op de beamer ziet er mooier uit als dat ik in eerste instantie zou denken, en ik heb al mijn media weer onder controle
De 7700 nog niet echt kunnen testen, maar een cd'tje speelt die beter af als mijn "oude" panasonic dvd speler en denon cd speler..

Niets te klagen dus, nu nog goed testen!
Mooie set! Maar zie ik nou dat je een nieuwe CD speler hebt gekocht, terwijl je mijn SACD speler morgen ontvangt? :+

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yohan schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 10:34:
[...]

Impressive. Maar wat gebeurt er als je er een dvd bij koopt ? :9
Uhhhhhhhhh :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107284

Anoniem: 183025 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 10:31:
[...]
Inderdaad! Helemaal gelijk, maar daar voor mot je wel luisteren naar andere merken dan allen kef ofzo.
Ik weet dat Monitor Audio ook een redelijk standaart merk is, maar als je naar de raf gaat (waar ze dat verkopen) luister dan ook even naar Monitor Audio. Heerlijk geluid vind ik :D
Het ging me niet om het gelijk te krijgen (het is wel leuk om te krijgen) ;)
Idd moet je je blik verruimen en kijken naar 'exotischere' merken. Voor velen hier is het echter een ver boven hun budget probleem! Kijk: ik ben ook maar begonnen met een Panasonic all-in-one setje met een extra cd speler. En vandaar uit naar een Sony setje enzovoorts. Door een beperkt budget wordt je ook beperkt in de keuze. De exoten zijn vaak gericht op de hogere segment (dat is bedrijfstechnisch ook logisch: Master fabrikant heeft de mensen en middelen niet om 200000 speakers per jaar te maken. KEF en B&W wel).
Ik heb eens de KEF Reference 203 op McIntosh gehoord en B&W 800 serie op Classe bakken. Beide zijn mijn smaak niet. De Denon AVC-A11SR van me trekt het net (dezelfde KEF's en B&W 803) niet. De lagere series vond ik absoluut niet mijn smaak. Vandaaruit ben ik naar Master Concept 3 gekomen. Een voor mij (toendertijd) een volstrekt onbekend merk, maar ik was door de sound verkocht. Nu wil ik het stereo-aspect verbeteren, door een extra stereoversterker bij te doen en later een (SA-)CD speler. De front LS kabels zijn al geupgraded (laat ik maar niet vertellen welke, want dan krijg ik weer eens wind van voren).
Ik heb Primare I30, Musical Fidelity A5, Densen Beat-100, Mimitism en DK Design Reference mk3 gehoord. Uiteindelijk wil ik DK Design (is nu LSA Standard geworden). Waarom? Niet voor het merk, maar puur voor de sound.
Ook heb ik diverse cdspelers beluisterd (omdat ik domweg niet kon/wilde geloven dat een duurdere cdspeler veel beter zou zijn dan mijn 'simpele' Arcam CD62T, waarop ik terug ben gekomen), waaronder Mimitism, Meridean G08, Audio Research CD3, MF CD5 en ten slotte Lindemann. Een behoorlijk breed (en prijsklasse bereik) en kwam -voor mij- tot de conclusie dat Lindemann (ik wil ook eens de Wadia horen) het meeste positief uitsprong kwa weergave. Ik hoorde de prijskaartje achteraf, enja, dat is ff slikken. Maar na vele wikken en wegen vind ik het geld wel waard en zal ervoor sparen na de aanschaf van de amp.
Ik heb misschien een relatief beperkt ervaring met merken, maar de Masters zijn wel een eye-opener! Sindsdien kijk ik allang niet alleen maar naar conventionele merken. Ook luister ik steeds meer met een ander oor naar 'populaire' merken en neig meer naar exotischere merken. Populair is niet slecht, maar ik wil meer (da's de prijs van de hificitis).
Goed, omdat het een plaatjes topic is, zal ik een paar plaatjes bij plakken (als goedmakertje voor mijn lange praatje):
Master Concept Three (ik heb dezelfde kleur kersen):
http://www.dynamic-solutions.nl/news/images/three.jpg
LSA Standard dual mono hybride amp:
http://www.thelsagroup.co...ndard_sketch_on_black.jpg
Lindemann 820S SACD speler:
http://www.lindemann-audi...llery/820/820_front_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-02 10:47
Zijn der hier HT'ers die wat fotos hebben liggen van oplossingen om lekker in de sofa te kunnen muis & keyboarden?
Kheb echt geen idee hoe ik der moet aan beginnen dus wat ideetjes stelen lijkt me leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
dafz0r schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 13:28:
Zijn der hier HT'ers die wat fotos hebben liggen van oplossingen om lekker in de sofa te kunnen muis & keyboarden?
Kheb echt geen idee hoe ik der moet aan beginnen dus wat ideetjes stelen lijkt me leuk :D
ik doe alles vanaf mn bed, en heb mn toetsenbord gewoon op schoot en dan mn muis ligt naast me op mn matras, daar zou je dus eventueel een soort plankje voor kunnen maken dat dat ook op je bank kan(maar miss heb je dat niet eens nodig) ik zou niet te ingewikkeld gaan denken want dat is vaak niet practisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat zal dan een retourtje IKEA worden aan de kasten te zien ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

The Eagle schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 13:50:
[...]

Dat zal dan een retourtje IKEA worden aan de kasten te zien ;)
De IKEA heeft die kasten niet meer. Alleen nog in Singapore ofzo..... :P

Ik heb er zelf ook twee, maar de tweede heb ik via Marktplaats moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:49

Exirion

Gadgetfetisjist

dafz0r schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 13:28:
Gewoon niet aan beginnen. Ik blijf me er over verbazen dat dit voor veel mensen een ideaal lijkt te zijn, maar het is een ramp. Je kunt beter op een bureaustoel bij de computer gaan zitten; een stuk handiger en gezonder voor je lijf. Onderuit hangen kun je beter bewaren voor muziek luisteren en TV kijken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zimbab schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 14:53:
[...]

De IKEA heeft die kasten niet meer. Alleen nog in Singapore ofzo..... :P

Ik heb er zelf ook twee, maar de tweede heb ik via Marktplaats moeten kopen.
och tegen die tijd (nog 2 planken) dan kan ik eventueel mooie planken hangen aan die wand, maar het probleem blijft, en er is altijd nog stoppen met uitbreiden (afkicken :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-05 07:30
Anoniem: 77615 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 19:14:
[...]

och tegen die tijd (nog 2 planken) dan kan ik eventueel mooie planken hangen aan die wand, maar het probleem blijft, en er is altijd nog stoppen met uitbreiden (afkicken :P )
Ooit wil ik een aparte ruimte in m'n huis. Een videotheek. En een bibliotheek ernaast, als ik toch bezig ben O+

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Anoniem: 183025 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 10:31:
[...]
Monitor Audio zo de lucht inprijzen, en zelf toch met Mordaunt-Short spelen. O-)
Overigens is Monitor Audio maar voor een beperkt publiek goed, want ze hebben een echt warm, Brits geluid, misschien zelfs een beetje naar dat wollige toe.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 18:58

Jag

Anoniem: 77615 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 23:07:
[...]

Ze worden onderschat denk ik, erg snelle muziekale sub, heb de pro 50 nog nooit gehoord. toch zal deze niet lang blijven, ik wil graag een grotere, wat voor iets weet ik nog niet
Erg mooie setup hoor, mooi gedaan. Heb je nog plannen de projector te upgraden? Daar valt bij jou echt nog heel veel te winnen.

Heb je voor sub wel eens een SVS sub overwogen? En die sub op de oude foto's, is dat een DIY sub met een XLS10 driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jag schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 13:42:
[...]
Erg mooie setup hoor, mooi gedaan. Heb je nog plannen de projector te upgraden? Daar valt bij jou echt nog heel veel te winnen.

Heb je voor sub wel eens een SVS sub overwogen? En die sub op de oude foto's, is dat een DIY sub met een XLS10 driver?
Ja inderdaad DIY xls10, die staat hier ook nog niets te doen, als de belasting dienst uitbetaald schaf ik een TW700 ISF aan, de TW1000 (fullHD) ligt net boven het budget. De TW10 is de oorzaak van het het feit dat ik weinig film kijk tegenwoordig, die is echt op. Ik ken SVS en dat is iets waar ik zeker naar zal gaan kijken, alhoewel een 2dehandse velodyne DD15 of een stentor III ook hoog op de lijst staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:26

-Stef-

Slainthe!

TomSwinnen schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 10:50:
[...]

Monitor Audio zo de lucht inprijzen, en zelf toch met Mordaunt-Short spelen. O-)
Overigens is Monitor Audio maar voor een beperkt publiek goed, want ze hebben een echt warm, Brits geluid, misschien zelfs een beetje naar dat wollige toe.
Wat moet ik mij bij Brits geluid voorstellen?

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 15:12

GaMeOvEr

Is een hork.

Warm geluid, niet superhelder, niet superdiep, niet super gedefiniëerd. :)

Duits geluid is dan weer helder hoog, veel punch. (Door sommigen wordt het dan ook te "scherp" bevonden.)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:19

el-jorge

turn around and feel the vibe

Anoniem: 77615 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 23:07:
[...]

Ze worden onderschat denk ik, erg snelle muziekale sub, heb de pro 50 nog nooit gehoord. toch zal deze niet lang blijven, ik wil graag een grotere, wat voor iets weet ik nog niet
Als je hem weg doet heb ik wel interesse. Ik heb misschien dan ook nog wel wat groters voor jou staan, een SVS PB12-isd.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

GaMeOvEr schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 20:01:
Warm geluid, niet superhelder, niet superdiep, niet super gedefiniëerd. :)

Duits geluid is dan weer helder hoog, veel punch. (Door sommigen wordt het dan ook te "scherp" bevonden.)
Wat bedoel je met gedefinieerd? Ik hoor met mn 12L's toch een berg details en gelijk of de cd goed of slecht opgenomen/gemasterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 23:20
Ik heb de Monitor Audio RS6 en moet zeggen dat ze niet bepaald scherp maar vooral gedetailleerd klinken. Dit valt vooral op bij instumentale muziek. Voor dance muziek zijn ze eigenlijk niet geschikt aangezien ze niet veel 'punch' kunnen opbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:25
Anoniem: 159816 schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 23:48:
[...]

Wat bedoel je met gedefinieerd? Ik hoor met mn 12L's toch een berg details en gelijk of de cd goed of slecht opgenomen/gemasterd is.
Dat merk ik ook mijn m'n B&W 601's, een aantal cd's die ik voorheen erg goed vond op deze luidsprekers als een bende van geluid zonder detail klinken. Al zijn de meeste cd's erg acceptabel mogen ze sommige studio-engineers van mij ontslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217456

Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w240/nouki_album/kabels.jpg

Bij deze eerste post ook maar ff een aafbeelding erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77615 schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 14:28:
[...]

Ja inderdaad DIY xls10, die staat hier ook nog niets te doen, als de belasting dienst uitbetaald schaf ik een TW700 ISF aan, de TW1000 (fullHD) ligt net boven het budget. De TW10 is de oorzaak van het het feit dat ik weinig film kijk tegenwoordig, die is echt op. Ik ken SVS en dat is iets waar ik zeker naar zal gaan kijken, alhoewel een 2dehandse velodyne DD15 of een stentor III ook hoog op de lijst staan.
Jo erik een stadium III heb ik je ook wel eens horen zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217456 schreef op zondag 29 april 2007 @ 09:45:
[...]

Jo erik een stadium III heb ik je ook wel eens horen zeggen ;)
En toch is groter leuker _/-\o_ leuk je hier ook te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

el-jorge schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 21:08:
[...]

Als je hem weg doet heb ik wel interesse. Ik heb misschien dan ook nog wel wat groters voor jou staan, een SVS PB12-isd.
Mail mij even op erikschouten [at] live . nl
wie weet wat eruit komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TomSwinnen schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 10:50:
[...]

Dan heb je zeker niet veel Monitor Audio geluisterd.. Maar goed mordaunt-short is ook tijdelijk zoals ik al gezegt had.. dus even beter lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 06:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 159816 schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 23:48:
[...]

Klopt, die termen als 'engelse sound' slaan ook nergens op. Tegenwoordig zijn bijna alle speakers dermate helder dat er geen enkele meer engels zou zijn, zeker B&W enzo niet.

In de audiobranche wordt graag aan veel zaken een naam gegeven en flink gegeneraliseerd "dit klinkt als een echte [merk]" en flink met [merk speaker] werkt goed samen met [merk luidspreker]... Allemaal totale crap, zelfs binnen een lijn speakers willen de verschillende modellen zelfs weleens nogal anders klinken.

[ Voor 8% gewijzigd door JvS op 29-04-2007 13:13 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JvS schreef op zondag 29 april 2007 @ 13:12:
[...]

Klopt, die termen als 'engelse sound' slaan ook nergens op. Tegenwoordig zijn bijna alle speakers dermate helder dat er geen enkele meer engels zou zijn, zeker B&W enzo niet.

In de audiobranche wordt graag aan veel zaken een naam gegeven en flink gegeneraliseerd "dit klinkt als een echte [merk]" en flink met [merk speaker] werkt goed samen met [merk luidspreker]... Allemaal totale crap, zelfs binnen een lijn speakers willen de verschillende modellen zelfs weleens nogal anders klinken.
Ja, hier ben ik het zeker mee eens. Ik denk ook zeker dat je niet altijd aan een speaker kan horen welk merk het is. En bijvoorbeeld Monitor Audio (om die er weer bij te betrekken) heeft zo veel verschillende soorten speakers (wat bij de raf staat is 10% ofzo...) en elke speaker van het merk klinkt gewoon anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

Anoniem: 217456 schreef op zondag 29 april 2007 @ 09:42:
[afbeelding]

Bij deze eerste post ook maar ff een aafbeelding erbij :)
Vandenhul kabeltjes zo te zien? Welke zijn het?

Mooi zitten? Barcelona chair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

VDH : HDMI
BAY C5 HYBRID
CS - 122 HYBRID
TRIAXIAL Professional 75 Ohm
VIDEOLINK 75
DIGI-COUPLER 75 Ohm

Dit was het wel voor alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

JvS schreef op zondag 29 april 2007 @ 13:12:
[...]
Klopt, die termen als 'engelse sound' slaan ook nergens op.
Toch wel. Het is een term als een ander (neutraal, bassig, etc...) om een luidspreker te bespreken. Iedereen weet immers waar je het over hebt. Maar dat wil niet zeggen dat een "Engelse sound" altijd eigen is aan een Engelse luidspreker. Zoals je al zei, zeker B&W niet, bijvoorbeeld. Typisch voorbeeld is Castle Acoustics, die de legacy van Wharfedale verderzetten door nog echt Brits te klinken (en heel weinig in huis te hebben voor bvb. Dance of Rock/Metal). En ja, echt elke Castle Acoustics heeft zo een Brits klankgevoel. Net zoals bijna elke Magnat dat in-your-face punchy Duits/Amerikaans geluid heeft.
Anoniem: 183025 schreef op zondag 29 april 2007 @ 13:37:
[...]
Ik denk ook zeker dat je niet altijd aan een speaker kan horen welk merk het is.
Is er dan ook iemand die dat kan dan? Blind een merk plakken op een speaker? Ik zou het ten zéérste betwijfelen.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
TomSwinnen schreef op zondag 29 april 2007 @ 19:48:
Het is een term als een ander (neutraal, bassig, etc...) om een luidspreker te bespreken. Iedereen weet immers waar je het over hebt.
Ik kan uiteraard alleen voor mijzelf spreken, maar als ik reviews lees, zijn de meeste termen voor mij onbegrijpbaar. Is de definitie die een reviewer aan bijvoorbeeld 'neutraal' geeft, wel hetzelfde als de mijne? Volgens mij kun je alleen objectief over 'detail' spreken. Hoor je instrumenten en stemmen goed apart of is het een brei van geluid.

Daarom is het vragen naar ervaringen ook altijd zo link, omdat er in de Hifi wereld sowieso veel nagepraat wordt, waarbij de ene helft imho niet eens snapt wat de andere helft bedoelt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
ik denk dat het enige probleem is dat 'neutraal' of een soort nullijn qua ijking voor ieder persoon die op geluid let weer anders is, stel je gaat er vanuit dat een bepaalde speaker 'neutraal' dan vind persoon A hem te scherp en ontbreekt veel aan bas omdat hij zelf liever minder hoog en meer laag heeft.. Persoon B vindt echter dat deze bijzonder warm klinken omdat hij niet echt veel gewend is en ook niet zo van 'wollig' houdt en persoon C zit er weer anders naast :P oftewel om iemands beoordeling met 'schel' 'wollig' 'helder' enzovoorts te kunnen gebruiken moet je eerst die persoon kennen en weten wat hij liever heeft(natuurlijk veel meer variabelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Kleine update, ik heb nu Apple TV erbij. Het enige dat ik nu nog ga halen zijn twee Kef iQ1's voor aan de achterkant. Ik ben blij.

Afbeeldingslocatie: http://lh3.google.com/image/flipneus/RjWfLe78KLI/AAAAAAAAAPQ/qWJabo9urpQ/s400/30042007%28002%29.jpg

Afbeeldingslocatie: http://lh4.google.com/image/flipneus/RjWfLu78KMI/AAAAAAAAAPY/3nTUbBvALuo/s400/30042007%28003%29.jpg

Afbeeldingslocatie: http://lh5.google.com/image/flipneus/RjWfL-78KNI/AAAAAAAAAPg/mdHXSmk2wkE/s400/30042007%28004%29.jpg

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag om 6.45 de vrijmarkt opgegaan en een harman kardon 5cd wisselaar fl8350 gekocht. Ze werden in 2000 ongeveer verkocht voor zo'n 250 dollar. Voor 5 euro kunnen meenemen. Ik heb hem gekocht voor een blinde luistertest(audioformaten).

Overigens gekocht nadat ik het meisje had overtuigd dat hij echt waardeloos was...
Afbeeldingslocatie: http://ec1.images-amazon.com/images/P/B00000JD35.01._SCMZZZZZZZ_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 09:37

silitek

Tubes Only

Anoniem: 194366 schreef op maandag 30 april 2007 @ 10:43:
Vandaag om 6.45 de vrijmarkt opgegaan en een harman kardon 5cd wisselaar fl8350 gekocht. Ze werden in 2000 ongeveer verkocht voor zo'n 250 dollar. Voor 5 euro kunnen meenemen. Ik heb hem gekocht voor een blinde luistertest(audioformaten).

Overigens gekocht nadat ik het meisje had overtuigd dat hij echt waardeloos was...
[afbeelding]
En?...doet tie het ook 8)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja gelukkig wel ;)

Iemand anders nog wat gekocht op de vrijmarkt?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 194366 op 30-04-2007 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 09:37

silitek

Tubes Only

Anoniem: 194366 schreef op maandag 30 april 2007 @ 11:10:
[...]

Ja gelukkig wel ;)

Iemand anders nog wat gekocht op de vrijmarkt?
Dan heb je een heel mooi koopje....goed gedaan!!!
Ga zo ook eens snuffelen....

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:25
Mensen zijn dom om daarmee op de rommelmarkt te gaan zitten, op marktplaats hadden ze er nog gerust het 20 voudige voor gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:15

iop

Tv met HTPC beeld
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jopberentsen/pics-got/1.jpg
Tv en touchscreen
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jopberentsen/pics-got/2.jpg
JBL bass en Front
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jopberentsen/pics-got/3.jpg
Kast (Ikea bovendeel van een boekenkast, Hifi meubels past HK niet in)
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jopberentsen/pics-got/4.jpg
Rear JBL
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jopberentsen/pics-got/5.jpg
KISS
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jopberentsen/pics-got/6.jpg
HK AVR en mid JBL
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jopberentsen/pics-got/7.jpg
HK DVD (hdmi)
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jopberentsen/pics-got/8.jpg
Touch screen
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jopberentsen/pics-got/9.jpg
Making of lijstje Touchscreen
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jopberentsen/pics-got/10.jpg

de touchscreen is mijn laatste aanwinst, een erg leuk speledingetje :) Hij is afgeewerkt met plexiglas, witgespoten aan de binnenkant voor hoogglans look :9~

[ Voor 4% gewijzigd door iop op 30-04-2007 13:32 ]

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157535

Die touchscreen ziet er vet uit zeg 8). Mag ik vragen hoe je dat precies hebt gedaan of was het touchgedeelte al bestaande ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 157535 schreef op maandag 30 april 2007 @ 15:44:
Mag ik vragen hoe je dat precies hebt gedaan of was het touchgedeelte al bestaande ?
Je kunt gewoon kant-en-klare touchscreen kopen. LG verkoopt ook een aantal modellen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thnx, mischien een leuk idee voor in de toekomst ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180791

Zojuist AV meubel gemaakt, ligt nu te drogen, daarna aflakken. Past alles strak in en sluit naadloos aan op de muur. Ook alle kabels weg kunnen werken!

Binnenkort foto's!

Sta ook voor een moeilijke keuze, HK AVR245 of Denon versterker.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128143

Ik kan maar geen geschikte meubel vinden voor mij home-cinema hoek. Ik heb wel paar mooie meubels gezien van Spectral maar die zijn zo goed als onbetaalbaar voor mij. Zoek eigenlijk een simpele (lage) meubel, zoiets bv:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.vonk839/MCE/MCE-01.jpg

Bovenstaande heb ik trouwens van hier, van Jeroen V in deel 26. Iemand tips of adresjes waar ik kan zoeken ?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 128143 op 30-04-2007 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Plaatjes!
Afbeeldingslocatie: http://kerste.1mhosting.nl/images/video1.JPG
Geheel geplaatst in/op mooie Ikea kasten :)
Afbeeldingslocatie: http://kerste.1mhosting.nl/images/video2.JPG
En in ieder geval een luie stoel op de "hot spot"

Wat staat er allemaal?
Nieuw: KDL-32V2500
Nieuw: AppleTV
Beetje nieuw: Logitech Harmony 525 remote
Oud: STR-DB930 (receiver)
Oud: DVP-S735D (DVD speler)
Oud: SAV-E835ED (speakers + bass)

Erg blij met mijn nieuwe aanwinsten... mooi beeld op TV, zeker de input (720P) van de Apple! Logitech remote is ook echt een aanrader wat mij betreft... vervangt 4 ABs en werkt erg soepel. Met 15 minuten de nieuwe apparatuur geinstalleerd op deze AB!

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-03 21:19

Jeroen V

yadda yadda yadda

Anoniem: 128143 schreef op maandag 30 april 2007 @ 18:35:
[afbeelding]
Bovenstaande heb ik trouwens van hier, van Jeroen V in deel 26. Iemand tips of adresjes waar ik kan zoeken ?
Dat is gewoon een Ikea Besta meubel Zoals je aan de pootjes kunt zien zijn het twee delen, een stuk van 60 en een stuk van 120cm. Het korte deel kost 25 euro, en het langere deel 45 euro. Pootjes moet je los kopen, kosten dacht ik 8 euro per twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128143

Jeroen V schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 09:34:
[...]

Dat is gewoon een Ikea Besta meubel Zoals je aan de pootjes kunt zien zijn het twee delen, een stuk van 60 en een stuk van 120cm. Het korte deel kost 25 euro, en het langere deel 45 euro. Pootjes moet je los kopen, kosten dacht ik 8 euro per twee.
Bedankt voor de informatie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:15

iop

Anoniem: 157535 schreef op maandag 30 april 2007 @ 15:44:
Die touchscreen ziet er vet uit zeg 8). Mag ik vragen hoe je dat precies hebt gedaan of was het touchgedeelte al bestaande ?
De screen was idd al werkend, je kan ze kant en klaar kopen, ik heb een inbouw model gekocht voor 100€ (gelukje) ik denk dat je er normaliter ~300€ voor moet achterlaten.

Het lijstje is in feite 4 plankjes in in frame, met kleine blokjes erin gelijmt zodat daar de screen in kan 'zweven'. ik heb het plexi niet mooi uit één deel kunnen krijgen, dus bij houtland in 4 hele rechte stukjes laten zagen. Voor deze vast te maken heb ik de binnenkant wit gespoten, krijg je een hele mooie apple- hoogglanslook van.

Het is nu dus een multifunctionele digitale fotolijst van 2 keer het formaat van de meeste in de winkel voor de helft van het geld, dus ik ben tevree q=]
Anoniem: 128143 schreef op maandag 30 april 2007 @ 18:35:
Ik kan maar geen geschikte meubel vinden voor mij home-cinema hoek. Ik heb wel paar mooie meubels gezien van Spectral maar die zijn zo goed als onbetaalbaar voor mij. Zoek eigenlijk een simpele (lage) meubel, zoiets bv:

[afbeelding]

Zoals je in mijn post al kan zien idd ook IKEA, ik heb bovendeel van een kast genomen (audio meubels waren te laag), ook 2/3 en 1/3 deel.

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_sla
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:19
Hier dan ook wat foto's van mijn home-cinema kamertje,

Wat is er te zien?

32" Sharp LCD TV * HD Ready *
Harman/Kardon 132 receiver
Harman/Kardon DVD 23
JBL 200.5 Speakers
Playstation 3 via HDMI op de tv aangesloten en via een optische kabel naar de receiver.
Ikea meubel
Modbreak:Foto's van 1600 pixels breed is niet relaxed

[ Voor 158% gewijzigd door JvS op 03-05-2007 20:42 ]

D810 | 24-70 f/2.8 | 70-200 f/2.8 | SB900 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_sla
haha ja ik had even een probleempje met foto's uploaden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raphidae
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01 13:36

raphidae

...antichrist...

Panasonic TH-42PV70 / 42" plasma (aan Asus 8600 HTDP via DVI, zie specs in sig)
2x JBL TR-125 / 225W RMS, 99dB/W/m, 4ohm
2x Audience Delight MA-7 / 200W RMS, 94dB/W/m, 4ohm
1x Cerwin Vega / Dual Coil, 2x 300W RMS, 12Hz-120Hz, 2x 4ohm (in serie)
1x JBL Northridge E250 / 250W RMS, 25Hz-150Hz
Dateq LPM 7.3
LEM DX24 / 40bit 4ch DSP
Behringer Ultra-Curve PRO 8024 / 24bit 2ch DSP
DAP Palladium 500 / Bridged, 500W RMS @ 8ohm
Audience Delight AD-2404 / Microprocessor controlled, 4x 600W RMS @ 4ohm, 4x 1000W RMS @ 2ohm, THD <0.0045% @ full load, 2Hz-60kHz

Ik hou wel van een feestje, en ik kan water in een glas net zo laten trillen als in de film bij Jurassic Park :D

[ Voor 25% gewijzigd door RobIII op 08-09-2011 12:38 . Reden: Op verzoek (links naar) foto's verwijderd ]

Every morning is the dawn of a new error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

raphidae schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 20:04:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Panasonic TH-42PV70 / 42" plasma
2x JBL TR-125 / 225W RMS, 99dB/W/m, 4ohm
2x Audience Delight MA-7 / 200W RMS, 94dB/W/m, 4ohm
1x Cerwin Vega / Dual Coil, 2x 300W RMS, 12Hz-120Hz, 2x 4ohm (in serie)
1x JBL Northridge E250 / 250W RMS, 25Hz-150Hz
Dateq LPM 7.3
LEM DX24 / 40bit 4ch DSP
Behringer Ultra-Curve PRO 8024 / 24bit 2ch DSP
DAP Palladium 500 / Bridged, 500W RMS @ 8ohm
Audience Delight AD-2404 / Microprocessor controlled, 4x 600W RMS @ 4ohm, 4x 1000W RMS @ 2ohm, THD <0.0045% @ full load, 2Hz-60kHz
Voor films zal dat wel wat steviger klinken dan een paar satelietjes :) Ik denk dat het voor actie films beter presteert dan de meeste setjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-04 18:50
Dennis_sla schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 18:48:

Wat is er te zien?

Harman/Kardon DVD 23
JBL 200.5 Speakers
Playstation 3 via HDMI op de tv aangesloten en via een optische kabel naar de receiver.
Ikea meubel

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bijna een spoiler!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raphidae

raphidae

...antichrist...

Anoniem: 194366 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 20:09:
[...]

Voor films zal dat wel wat steviger klinken dan een paar satelietjes :) Ik denk dat het voor actie films beter presteert dan de meeste setjes :)
Tja, ik heb alleen geen surround he. Maar persoonlijk heb ik het ook niet zo op surround, als je de speakers goed plaatst en het geluidsbeeld rechttrekt voor de ruimte met een DSP is stereo veel natuurlijker en rustiger. Je hebt immers maar 2 oren he :P Maarja, daar kan je uren over discussieren :)

En theoretisch moet de boel 136 dB/1m produceren als alles op continue houdbaar vermogen draait. dus presteren doet 't wel :P In de praktijk is het hoogste wat ik heb gemeten 127dB, maar in het midden van de kamer, dus niet op 1m.

[ Voor 17% gewijzigd door raphidae op 02-05-2007 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
raphidae schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 20:14:
[...]

Tja, ik heb alleen geen surround he. Maar persoonlijk heb ik het ook niet zo op surround, als je de speakers goed plaatst en het geluidsbeeld rechttrekt voor de ruimte met een DSP is stereo veel natuurlijker en rustiger. Je hebt immers maar 2 oren he :P Maarja, daar kan je uren over discussieren :)
Lijkt me best moeilijk te realiseren met een PA set. Om een goed geluidsbeeld te krijgen heb je ook tweeters nodig die off-axis nog goed te doen zijn, dat kan ik me bij zo'n JBL setje echt niet voorstellen.
En theoretisch moet de boel 136 dB/1m produceren als alles op continue houdbaar vermogen draait. dus presteren doet 't wel :P In de praktijk is het hoogste wat ik heb gemeten 127dB, maar in het midden van de kamer, dus niet op 1m.
Presteren heeft niks te maken met geluidsterkte.

Verder wel een leuke set hoor. Ik zou willen dat de kroegen hier in Zaandam het zo goed voor elkaar hadden :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211535

Die GRX-40 hangt er iig mooi bij ;)

Hoe bevalt de Panasonic?

[ Voor 172% gewijzigd door Anoniem: 211535 op 03-05-2007 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grappige set... maar niets voor mij. Ik hou gewoon van goed geluid (met mijn ervaring (niet zo heel groot hoor ;)) geeft PA toch echt wel minder geluidskwaliteit.) Dus ga ik liever met een paar sattelietjes een film kijken dan met een disco installatie.

Maar deze installatie zal zich vast goed kunnen lenen voor een feestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dennis_sla schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 18:48:

Wat is er te zien?

Harman/Kardon DVD 23
JBL 200.5 Speakers
Ikea meubel

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
mag ik vragen hoe het beeld van de ps3 is tov een normale dvd speler ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-05 18:35

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Ik heb een vraagje: Ik kan de Kef Q5's voor een spotprijsje aankomen. Ik heb op dit moment 2 Kef IQ3's als front (nog geen rears) in combinatie met een marantz dvd speler + receiver. In verband met afstand is het voor mij niet handig om de Q5's te beluisteren. Weet iemand of het een goed id is om de Q5's te kopen? En of ze dus goed matchen?

Specs | Audioscrobbler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sappie schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:57:
Ik heb een vraagje: Ik kan de Kef Q5's voor een spotprijsje aankomen. Ik heb op dit moment 2 Kef IQ3's als front (nog geen rears) in combinatie met een marantz dvd speler + receiver. In verband met afstand is het voor mij niet handig om de Q5's te beluisteren. Weet iemand of het een goed id is om de Q5's te kopen? En of ze dus goed matchen?
Ehm, waarschijnlijk zullen ze wel matchen omdat het kefs zijn. Maar ik heb ze beluisterd en ik vind ze persoonlijk wat schel en niet heel goed gebalanceerd. Maargoed misschien vind jij dat niet (er zijn ook vele fans). Maar ik zou ze dus eerst goed beluisteren want ze hebben een andere tweeter dan de iq serie. (ik vind de iq beter klinken).

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 194366 op 03-05-2007 12:15 . Reden: Mijn mening iets te duidelijk neergezet. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-05 18:35

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Anoniem: 194366 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 12:03:
[...]

Ehm, waarschijnlijk zullen ze wel matchen omdat het kefs zijn. Maar ik heb ze beluisterd en ik vind ze persoonlijk wat schel en niet heel goed gebalanceerd. Maargoed misschien vind jij dat niet (er zijn ook vele fans). Maar ik zou ze dus eerst goed beluisteren want ze hebben een andere tweeter dan de iq serie. (ik vind de iq beter klinken).
Ik heb ze nu ook bij stassen gevonden (dat is gelukkig wat dichterbij). Ik wil ze nu dan ook eerst gaan beluisteren. Vervoeren van de IQ3's en de marantz zooi is niet erg handig voor mij (omdat ik nog geen auto heb). Gelukkig hebben ze daar ook de IQ3's en een vergelijkbare (maar wat nieuwere) marantz versterker. Ik kan het jullie binnenkort vertellen en houd jullie dan ook op de hoogte. Bedankt voor je antwoord iig qinq :)

Specs | Audioscrobbler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

zimbab schreef op donderdag 26 april 2007 @ 15:59:
Aparte apparatuur is wel leuk, maar als je iets anders mooi vindt dan moet je je inderdaad daar niet door laten tegenhouden. Ik heb een hele tijd met Duson gedraaid, maar dat is een tijdje geleden ook Arcam geworden. En mijn speakers van Xavian heb ik nu ook verkocht. Evenals mijn Pro-Ject platenspeler trouwens.

Dus binnenkort wat nieuwe foto's van mij waarschijnlijk:

Zit nu in een nieuw pand (waar het geluid echt er op vooruit gegaan is)
Check. Foto's volgen nog.
Er komt een Arcam Black Box 3 D/A converter (voor aan de Mac)
Check. Net binnengekomen....ziet er nog goed uit. En de vorige eigenaar heeft een WBT stekker op de coaxiale ingang gezet en er schijnt een clockupgrade in te zitten (weet nog niet welke....zal eens vragen).
En ben nu bezig Thiels 1.6 te bemachtigen.
Uncheck. Had twee setjes op het oog, maar gaan beiden niet door (eerste setje was al verkocht, tweede heb ik van afgezien).
Nu ben ik echter ook bezig met een ander setje speakers.....hopelijk heb ik ze aankomende week. Het worden (als het goed is dus) deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.bluebirdmusic.com/images/NY_LV.jpg

Living Voice Auditorium.

To be continued.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_sla
Anoniem: 157535 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:48:
[...]

mag ik vragen hoe het beeld van de ps3 is tov een normale dvd speler ?
bedoel je hoe het beeld van een blu ray film is op de PS3 tegenover een dvd, of hoe de PS3 een dvd afspeeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dennis_sla schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 16:33:
[...]

bedoel je hoe het beeld van een blu ray film is op de PS3 tegenover een dvd, of hoe de PS3 een dvd afspeeld ?
Ik vraag mij af: hoe is een DVD te zien? beter of slechter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raphidae

raphidae

...antichrist...

Anoniem: 183025 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 10:20:
Grappige set... maar niets voor mij. Ik hou gewoon van goed geluid (met mijn ervaring (niet zo heel groot hoor ;)) geeft PA toch echt wel minder geluidskwaliteit.) Dus ga ik liever met een paar sattelietjes een film kijken dan met een disco installatie.

Maar deze installatie zal zich vast goed kunnen lenen voor een feestje.
Ik denk dat jij met kwaliteit van PA het geluid in een kroeg bedoelt. Dat het geluid daar slecht is heeft meestal te maken met het feit dat de boel op het mengpaneel al overstuurd wordt, de versterkers staan te clippen, er totaal geen correctie wordt gemaakt voor de ruimte en objecten daarin en een hoop andere dingen (groundloops, non-balanced aangesloten met een kabeltje van 2 euro...).

Het geluid voor mijn set komt balanced uit mijn PC, gaat naar de Dateq (met een lagere vervorming dan veruit de meeste non-PA preamps), van daaruit balanced naar de DSP's (de Behringer trekt het geluidsbeeld helemaal strak met behulp van een meetmicrofoon), van daaruit balanced naar de amps, waarvan de AD-2404 het bij de input digitaal maakt, processed en naar de speakers gooit.

Daarnaast heeft geen enkele speaker van mij een passieve crossover, dat doet de LEM voor de versterking.

Laten we bijvoorbeeld die AD vergelijken met een Marantz SR-9600 THX Ultra2 (ongeveer even duur, ~3000e).

140W x 7 (<0.08%, 20 Hz - 20 kHz/THD)
Signal to Noise ratio: 105dB
8 Hz - 45 kHz (+/- 3 dB)
20 Hz - 20 kHz (+/- 3 dB)

AD-2404:

600W x 4 (<0.0045%, 2Hz - 60kHz/THD)
Signal to Noise ratio: 120dB
2 Hz - 60 kHz (+/- 3 dB)
20 Hz - 20 kHz (+/- 0.2 dB)

Garbage in, garbage out :) Ik durf het met mijn set qua kwaliteit zo op te nemen tegen een high-end home audio set, al helemaal als ik het volume aanpas aan de SPL van die set.

Afbeeldingslocatie: http://ra.phid.ae/pics/ad2s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raphidae

raphidae

...antichrist...

Barry schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 23:33:
[...]

Lijkt me best moeilijk te realiseren met een PA set. Om een goed geluidsbeeld te krijgen heb je ook tweeters nodig die off-axis nog goed te doen zijn, dat kan ik me bij zo'n JBL setje echt niet voorstellen.
De jbl's hebben de axis horizontaal en de AD's verticaal. Daarbij kan ik de phase per 0.1 graden bijstellen en als je het goed doet hoor je ook niet meer dat je 4 speakers hebt en heb je een perfect stereobeeld.
Presteren heeft niks te maken met geluidsterkte.
Natuurlijk wel. De meeste setjes komt redelijk geluid uit tot 60% van het vermogen, daarna begint de ellende met bonkige bas, vervormd hoog en andere verschrikkelijke vervorming. Een set met een brede en vlakke frequentierespons bij 1khz en 100W output is rotzooi als het max. rated vermogen 300W is en daarbij de THD en respons 600% verslechtert.
Anoniem: 211535 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 00:54:
Die GRX-40 hangt er iig mooi bij ;)

Hoe bevalt de Panasonic?
De TV is echt geweldig, maar ik heb mezelf eigenlijk een beetje verpest nu, want nu zie ik wat een verschrikkelijke kutkwaliteit de meeste DVD's zijn (en wat een verschil er tussen verschillende DVD's zit) :(

Hiervoor had ik een Sony Diamondtron 32" (4:3), en daarop waren de meeste DVD's goed te kijken, maar nu ik ze hierop bekijk (~factor 4 groter) kan ik de blokken van de MPEG-2 compressie vaak zien (en dan geen downsized gedownloade DVD's natuurlijk, maar dual-layer 'echte').

Sommige gedownloade (MPEG-4) films die ik eerder nog prima vond te kijken zijn nu helemaal niet meer te doen :D

Dus het is nog even wachten op goeie HD-DVD en Blu-Ray films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 06:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

raphidae schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:13:

[...]

Natuurlijk wel. De meeste setjes komt redelijk geluid uit tot 60% van het vermogen, daarna begint de ellende met bonkige bas, vervormd hoog en andere verschrikkelijke vervorming. Een set met een brede en vlakke frequentierespons bij 1khz en 100W output is rotzooi als het max. rated vermogen 300W is en daarbij de THD en respons 600% verslechtert.
Ik neem aan dat je op de hoogte bent van het feit dat je in een huiskamer neverstenooitniet continu met meer dan 10watt per kanaal speelt, maar dat dat eerder in de buurt van 0,01watt continu zit (met lekker luid spelen 0,1 - 1,0 watt continu), dus dat die wattages echt helemaal totaal nietszeggend zijn? Ik zou niet in de buurt willen zijn bij een set die met een beetje fatsoenlijk rendement 10 watt of meer continu in een huiskamer uitspuugt.

Die 60% heb je neem ik aan ook gewoon verzonnen? Het verschil tussen 60% vermogen of 100% vermogen is in geluidsdruk namelijk ongeveer net niet makkelijk te horen (2db verschil).

[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 03-05-2007 22:03 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-05 13:30

Daklem

Audio Nerd

zimbab schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:19:
Uncheck. Had twee setjes op het oog, maar gaan beiden niet door (eerste setje was al verkocht, tweede heb ik van afgezien).
Nu ben ik echter ook bezig met een ander setje speakers.....hopelijk heb ik ze aankomende week. Het worden (als het goed is dus) deze:

[afbeelding]

Living Voice Auditorium.

To be continued.......
Dat zijn inderdaad deftige speakers!

Ga je ze kopen bij BB&G? Ik heb ze eens mogen beluisteren en vond ze erg prettig :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 05-05 07:07
Afbeeldingslocatie: http://lowfi.nl/temp/HT.jpg

Mijn HT-tje :)

Ik ben de afgelopen 2.5 jaar ongeveer 6 keer verhuist en zal ook hier niet al te lang blijven. Binnenkort (lees na 3 a 4 maanden) zal ik weer verhuizen maar zal dat als het goed is voor langere tijd zijn eindelijk en kan dan de boel wat beter naar mijn smaak inrichten.

Wat je ziet is een:

Rotel 1068 preamp
Rotel 1077 versterker
Harman kardon Dvd nog wat
Apple TV
Xbox360
B&W 705 speakers
Rel storm 5 sub
Beamax spanscherm

Er staan nog wat dingen buiten beeld zoals een projector van panasonic en rear speakers van JBL. In mijn uiteindelijk huis gaat denk ik de projector eruit omdat deze een net ff wat te prominente plaats inneemt :P Waarschijnlijk komt daarvoor in de plaats een 1 of andere plasma of lcd tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Allemaal leuk en aardig die setjes, maar ook ik heb een (vind ik) een redelijke set, maar.

Waar laat je al die kabel. Ik heb ze nu achter me tv liggen, oftewel dikke zooi dus.
Wat kan een tie-rip of kabelslang hier nou helpen? vind dit met pc's ook al zo'n gedoe. is er geen makkelijke oplossing hiervoor? het staat gewoon lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

HyperTrophy schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 22:45:
Allemaal leuk en aardig die setjes, maar ook ik heb een (vind ik) een redelijke set, maar.

Waar laat je al die kabel. Ik heb ze nu achter me tv liggen, oftewel dikke zooi dus.
Wat kan een tie-rip of kabelslang hier nou helpen? vind dit met pc's ook al zo'n gedoe. is er geen makkelijke oplossing hiervoor? het staat gewoon lelijk.
Dikke stofzuigerslang kopen en dan alles erdoorheen jassen? Of een plastig regenpijp kopen en die spuiten in de gewenste kleur?

Ik zeg ook maar wat hoor :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
raphidae schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 20:43:
AD-2404:

600W x 4 (<0.0045%, 2Hz - 60kHz/THD)
Signal to Noise ratio: 120dB
2 Hz - 60 kHz (+/- 3 dB)
20 Hz - 20 kHz (+/- 0.2 dB)

Garbage in, garbage out :)
Dat zijn mooie specificaties, maar uiteindelijk komt het geluid uit een set discospeakers met een bereik van 55 Hz - 16 kHz (-10 dB). Het is moeilijk oordelen zonder het eerst te beluisteren, maar als we van specificaties uit moeten gaan scoort een setje HiFi speakers al gauw hoger dan jouw JBL's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 09:43
JvS schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 22:03:
[...]

Ik neem aan dat je op de hoogte bent van het feit dat je in een huiskamer neverstenooitniet continu met meer dan 10watt per kanaal speelt, maar dat dat eerder in de buurt van 0,01watt continu zit (met lekker luid spelen 0,1 - 1,0 watt continu), dus dat die wattages echt helemaal totaal nietszeggend zijn? Ik zou niet in de buurt willen zijn bij een set die met een beetje fatsoenlijk rendement 10 watt of meer continu in een huiskamer uitspuugt.
Waar heb je die informatie vandaan gehaald? :? De meeste setjes geven echt wel meer dan 10 watt per kanaal continu, mijn setje in iedergeval wel en het klinkt gewoon goed en is echt niet te hard(of heb ik je nou verkeerd begrepen? O+ )

@raphidae mooi setje vooral die ad speakers, maar ruist die dap versterker niet ontsettend als je hem helemaal openheb staan(op die foto staat het linker kanaal namelijk voluit) ik heb namelijk de p1200 en als je hem voluit draait ruist ie tog wel een beetje :P

[ Voor 14% gewijzigd door thon op 03-05-2007 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
raphidae schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:13:
[...]

De jbl's hebben de axis horizontaal en de AD's verticaal. Daarbij kan ik de phase per 0.1 graden bijstellen en als je het goed doet hoor je ook niet meer dat je 4 speakers hebt en heb je een perfect stereobeeld.
Met 4 speakers krijg je nooit een ''perfect'' stereobeeld. Bovendien heb je 2 soorten speakers staan, die beide heel anders 'kleuren''. Ook verlies je nog eens je puntbron..... Wil je dat allemaal corrigeren met je DSP? Beter voorkomen dan genezen, lijkt mij...
Die waardes die je nu noemt zijn met de natte vinger gemeten natuurlijk. De slinger op 6 betekent natuurlijk niet gelijk 60% van je vermogen.

Daarnaast mis ik bij het soort versterkers als jij gebruikt het dynamische vermogen en de ruimtelijkheid. Ik heb ook Behringer staan, de A500, maar die klinkt ZO ontzettend veel minder dan mijn Hypex UcD400.

[ Voor 20% gewijzigd door Barry op 03-05-2007 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 10:07
thon schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 23:39:
[...]

Waar heb je die informatie vandaan gehaald? :? De meeste setjes geven echt wel meet dan 10 watt per kanaal continu, mijn setje in iedergeval wel en het klinkt gewoon goed en is echt niet te hard(of heb ik je nou verkeerd begrepen? O+ )
Hij bedoelt niet dat je versterker niet meer dan 0,1 of 1 Watt kan leveren, maar dat je met normale volumes nauwelijks vermogen nodig hebt. Stel dat je speakers een rendement hebben van 90dB, dan betekent dat dat ze een geluidsdruk van 90dB geven als er een vermogen van 1 Watt aangeleverd wordt. 90dB is al vrij luid en bij elke 3dB meer heb je een verdubbeling van het vermogen nodig, dus 93dB kost 2 Watt en 96dB 4 Watt enzovoorts. Dit kan je ook de andere kant op rekenen wat neer komt op 87dB kost 0,5 Watt enzovoorts. Als je ver genoeg teruggaat naar een normaal huiskamervolume kom je op een vermogen dat dichter bij de 0,1 Watt in de buurt ligt dan bij 10 Watt. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
[...]

Waar heb je die informatie vandaan gehaald? :? De meeste setjes geven echt wel meer dan 10 watt per kanaal continu, mijn setje in iedergeval wel en het klinkt gewoon goed en is echt niet te hard(of heb ik je nou verkeerd begrepen? O+ )
Jvs heeft het niet over het maximale vermogen, maar het vermogen waar de gemiddelde luisteraar mee draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 05-05 07:07
Valt niet mee hè dat quoten! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
lowfi schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 23:52:
Valt niet mee hè dat quoten! :P
Beetje aangeschoten :P Zo beter he :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 09:43
Barry schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 23:50:
[...]

Jvs heeft het niet over het maximale vermogen, maar het vermogen waar de gemiddelde luisteraar mee draait.
ik snap wat het woord continu betekend :P , maar dan nog vind ik 10 watt erg weinig :S of ik moet heel doof zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
thon schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 23:59:
[...]

ik snap wat het woord continu betekend :P , maar dan nog vind ik 10 watt erg weinig :S of ik moet heel doof zijn :P
Dat geeft niet dat j dat weinig vindt :P hebben ze marketingtechnieken voor ;) namelijk gewoon 'grote' cijfers neerzetten:P versterker: 7 X 100 watt rms (0.1-10 wordt gebruikt dus rond de 11 houdt het op^^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_sla

Wat is er te zien?

Harman/Kardon DVD 23
JBL 200.5 Speakers
Ikea meubel

Afbeeldingslocatie: http://www.fiddy.nl/tweakers/DSC00806.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.fiddy.nl/tweakers/DSC00807.JPG

[ Voor 6% gewijzigd door Dennis_sla op 04-05-2007 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Daklem schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 22:25:
[...]

Dat zijn inderdaad deftige speakers!

Ga je ze kopen bij BB&G? Ik heb ze eens mogen beluisteren en vond ze erg prettig :9~
Nee, ik ga ze halen in Duitsland. Is een dealertje die demo-exemplaren in perfecte staat heeft staan voor 2000 euro. :)

Edit: en het is trouwens het nieuwe model.....de Auditorium 2

[ Voor 8% gewijzigd door zimbab op 04-05-2007 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raphidae

raphidae

...antichrist...

JvS schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 22:03:
[...]

Die 60% heb je neem ik aan ook gewoon verzonnen? Het verschil tussen 60% vermogen of 100% vermogen is in geluidsdruk namelijk ongeveer net niet makkelijk te horen (2db verschil).
Ja het was meer een natte vinger voorbeeld voor het idee, dus let niet op de wattages :) Maar als we voor de makkelijkheid even 50% vs 100% nemen dan is het 3dB (+40% is ook meer dan +2dB) en dat is een verdubbeling in volume. Dat hoor je wel hoor.
evEndzhar schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 23:09:
[...]

Dat zijn mooie specificaties, maar uiteindelijk komt het geluid uit een set discospeakers met een bereik van 55 Hz - 16 kHz (-10 dB). Het is moeilijk oordelen zonder het eerst te beluisteren, maar als we van specificaties uit moeten gaan scoort een setje HiFi speakers al gauw hoger dan jouw JBL's.
Ik heb ook nog 2 AD's die tot 60kHz gaan en twee subs die respectievelijk bij 12 en 25Hz beginnen.

Dus effectief heb ik 12Hz-60kHz tot m'n beschikking. Het is wel zaak om de verschillende speakers goed te plaatsen en phase, cutoff, gain, etc. goed in te stellen zodat op mn luisterpositie de boel goed aankomt.

Bijkomend is dat met goede plaatsing, correctie met een DSP en actieve crossovers mindere speakers al snel beter gaan klinken dan gewoon neergezette (betere) speakers en natuurlijk dat de vervorming die de versterker inbrengt bij mij veel lager is. Een hogere THD en lagere SNR van de amp komt neer op dat de 'betere' speakers minder vervormen op een meer vervormd ingangssignaal. In mijn ervaring heft elkaar dat redelijk op.
[...]

@raphidae mooi setje vooral die ad speakers, maar ruist die dap versterker niet ontsettend als je hem helemaal openheb staan(op die foto staat het linker kanaal namelijk voluit) ik heb namelijk de p1200 en als je hem voluit draait ruist ie tog wel een beetje :P
Die DAP is gebridged low-pass in/uit en drijft alleen de Cerwin Vega sub, dus dat boeit niet in mijn geval (vandaar ook dat alleen het linker kanaal open staat).
Barry schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 23:49:
[...]

Met 4 speakers krijg je nooit een ''perfect'' stereobeeld. Bovendien heb je 2 soorten speakers staan, die beide heel anders 'kleuren''. Ook verlies je nog eens je puntbron..... Wil je dat allemaal corrigeren met je DSP? Beter voorkomen dan genezen, lijkt mij...
Dat is prima te doen hoor. Zoveel verschilt dat niet met een home audio setje, daar heb je ook vaak verschillende speakers voor front/rear en center maar dan zonder correctie...
Die waardes die je nu noemt zijn met de natte vinger gemeten natuurlijk. De slinger op 6 betekent natuurlijk niet gelijk 60% van je vermogen.
Ja natuurlijk. Ik probeerde het punt te maken dat veel setjes mooie specs kunnen hebben op papier maar dat het dan bijv. alleen bij 1kHz en half vermogen gemeten is en het in de praktijk dus rotzooi is.

Zelfs Marantz maakt zich daar schuldig aan zie ik. 7x140W RMS = 980W. Max. power consumption: 780W...

P=UI, zelfs met 100% efficientie er kan nooit meer vermogen uitkomen dan erin gaat. Ergo, die Marantz kan je niet 7x140W continu uittrekken. Nou zal dat in de praktijk ook niet gebeuren, maar het blijft oplichterij. Mijn AD kan ik 600W RMS continu uittrekken (4x1000W burst @ 2ohm, input 16A max = ~3800W + wat er in de elco's zit -> klopt aardig).
Daarnaast mis ik bij het soort versterkers als jij gebruikt het dynamische vermogen en de ruimtelijkheid. Ik heb ook Behringer staan, de A500, maar die klinkt ZO ontzettend veel minder dan mijn Hypex UcD400.
Ik moet ook geen Behringer amp :) Maar die DSP is prima te doen.

En voor jou dan:

Dynamic range: >130dB A-weighted
Common mode rejection: better than 90dB/80dB at 1kHz/10kHz
Slew rate: limited by input filter to 50V/uS (internally >300V/uS)
Damping factor 800* @ 400Hz

@ all the above:

Natuurlijk lever ik wat kwaliteit in voor een hogere SPL. Maar betekent niet dat het daarom meteen slechter klinkt dan een high end home audio set. Het elimineren van passieve crossovers, correctie met een DSP en een zuivere versterking heffen het 'nadeel' van mijn speakers meer dan op.

Als je een home audio set pakt, die ook goed plaatst, corrigeert en actief filtert dan wint die het uiteraard zo van mijn set. Maar dat doen niet veel mensen (net als dat niet vaak goed gebeurd met PA natuurlijk, maar dat is dan ook waar het vooroordeel dat PA slechter klinkt vandaan komt).

En ik heb meer herrie op mn feestjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:43
M'n verzameling pm80's ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ll0ll/audio/marantz/pm80/800/0-marantz-pm80.jpg

http://www.ll0ll.com/marantz-pm80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:55
Heb een vraag en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb een panasonic homecinema set met daarop 1 optische ingang. Ik heb daar mijn dreambox op aangesloten maar nu heb ik ook een Xbox360 die wil ik ook optisch aansluiten. Hoe kan ik dat doen zonder kabels te switchen. Ik heb al wat splitters en switched gevonden, wat is aan te raden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Greekmaster schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 14:09:
Heb een vraag en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb een panasonic homecinema set met daarop 1 optische ingang. Ik heb daar mijn dreambox op aangesloten maar nu heb ik ook een Xbox360 die wil ik ook optisch aansluiten. Hoe kan ik dat doen zonder kabels te switchen. Ik heb al wat splitters en switched gevonden, wat is aan te raden
Dit hoort niet echt in dit topic, maar switched is aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Mooie apparaten zijn dat. Vroeger was ik daar erg fan van. Nu te lang niet meer gehoord om er een oordeel over te kunnen vellen. Maar de hamvraag is ook: waarom heb je een collectie?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

<b><font color=red>Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt</font></b>.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeggehaald.

<font color=blue>** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Dergelijke posts worden ook leeggehaald.

Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.</font>