Welke voeding heb ik nodig? Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 27.122 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 21:52
wouter37 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 10:53:
hallo,

Welke voeding heb ik nodig voor in mijn auto voor een Jetway J7F2WE1G5D-OC met een via 1,5 Ghz proc. en een 7/8 inch Touchscreen
op de jetway pagina staat een dc/dc converter van 60 watt is dat genoeg om het moederbord en een touchscreen van stroom te voorzien of moet ik een zwaarder model kopen (hoeveel verbruikt een 7/8 inch touchscreen)
http://www.jetwaycomputer.com/spec/J7F2-Series.pdf
iemand ? alvast bedankt :)

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214129

Hoi,

Een vriend van me wil een nieuwe videokaart kopen maar kan dit met zijn systeem en deze voeding:
Tagan TG380-U01?
Hij wil een Sparkle 8800 Gts 320.
Dit is zijn verdere systeem:

M2N-SLI Deluxe
Amd 5200+
2 gb kingston 667 geheugen
2 Hdd's van 2 keer 160
1 DVD drive
1 netwerkkaart
4 80mm fans
1 led lamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Zou moeten werken, niet erg veel speling maar het zou wel moeten booten.

Ik heb een Coolit Eliminator gekocht die ik morgen binnenkrijg, maar ben er niet zeker van of me voeding het nog wel aan kan.
Mijn systeem:
E6600 @ 3.6Ghz
Gigabyte 965P-S3
2x 1GB G.Skill PC6400 @ 1000Mhz
3 Hdd's: 2x 250GB + 1x 160GB
1 DVD drive
Audigy 4
7900GTO
1x 80mm
2x 120mm

Nu verbruikt die Eliminator 50 watt, maar ik weet dus niet of mijn Zalman 400Watt dat nog wel trekt. Iemand een idee?

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208482

k wil binnenkort een nieuwe (Direct X 10) videokaart aanschaffen voor mijn onderstaande
systeem:

Aerocool ExtremEngine 3T
MSI P6N SLI Platinum
Intel core 2 duo E6400
Scythe Ninja SCNJ-1100P
2x DDR Corsair PC5400
1x XFX 7900 GS XXX Edition (wordt dus vervangen) + Zalman VF900-CU led
1x IDEMaxtor 10 120GB
1x S-ATA Seagate Barracuda 7200.10 250GB
1x IDE NEC DVDRW/CDRW
1x S-ATA NEC DVDRW/CDRW
1x Creative X-FI Extreme Music
1x Haupauge PVR-150
6x USB apparatuur
2x Zalman ZM F1 80 mm

Op dit moment gebruik ik een Cooler Master Realpower 450W voeding.

Mijn vraag aan jullie.., zal deze voeding voldoende zijn voor b.v. een XFX 8800 GTS XXX (320 MB)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:08
Heel kort: ja ;)

[ Voor 95% gewijzigd door Evano op 04-07-2007 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoeveel waarde moet ik hechten aan een site als deze:

http://support.asus.com/P...ator.aspx?SLanguage=en-us

Doe ik hier de berekening met mijn systeem gegevens kom ik op 500Watt uit.

Verder heeft Alternate mij wel aanbevolen om toch te kijken naar een sterkere voeding, zodat het systeem optimaal blijft draaien. Maar goed zij willen natuurlijk liever een nieuwe voeding erbij verkopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225239

Ik stel binnenkort een computer samen en vroeg me af hoeveel voeding ik nodig heb:

Striker Extreme
Intel Core 2 Quad Q6600
Scythe Infinity
2x 1GB DDR2 (Crucial Ballistix PC-8000)
1x XFX GeForce 8800 GTS XXX Edition
1x Western Digital Raptor X 150GB
1x NEC AD-7170S DVDRW/CDRW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:07

Theo

moederbord

rickyy schreef op maandag 02 juli 2007 @ 19:57:
Hallo allemaal :) kben nu nieuw op dit topic en ik had een vraagje;

Heeft er iemand ervaring met de Antec Smart Power 2.0 500 Watt voeding ? :)
Ik wil deze in mijn volgende systeem gaan monteren I.c.m een Geforce 8800 GTS 640 mb een Athlon 5600+ 2 Gb ram een paar fans een HDD en een Dvd Rw. Is Deze daar stabiel en sterk genoeg voor ?
En kan iemand vaststellen of deze voeding Modulair is ? Op de Site Van Alternate staat er niks over en op de Site van Antec staat iets heel korts over modulairheid maar nu weet ik het nog steeds niet zeker.

En is deze voeding Stil ?

Alvast bedankt iedereen :)

@ nappie333 mij deze http://www.alternate.nl/h...=TN4M22&showTechData=true Zou in priciepe goed zijn, ik ben er alleen niet zeker van of deze een PCI-E Conector heeft, en het ligt ook aan de rest van je systeem.
Op de site van Antec staat echt dat de voeding modulair is. "Modular cable design, use only the cables you need." Lijkt mij vrij duidelijk.
Zonder overklok zal jouw systeem maar 320 watt echt nodig hebben waarvan er 22 amperres van de 12 volt moet komen. De SP500 kan totaal 500 watt leveren waarvan er 36 amperres van de 12 volt moet komen. Het mag dus duidelij kzijn dat hij ruim voldoende voor jouw systeem is. Sterker nog, de 350 watt Smart Power voeding moet jouw systeem zelfs nog (net) aankunnmen.

De voeding is ook zeer stil. Zoals uit deze test blijkt is hij één van de stilste voedingen (van een jaar oud).
FeaR1986 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 00:03:
Ik heb hier een Dell 4600 staan met het volgende erin:

Pentium 4: 2.4 Ghz 533Mhz FSB
4 x 256mb PC2700 Kingston
ATI 9800 PRO 128mb
120 GB Western Digital HD
Creative Soundblaster Live
2 maal 8x8cm blue led fan van Sharkoon
Floppydrive
1 x DVD lezer van Samsung
1 x Sony DRU-710A DVD-Writer
Logitech G5 en Navigator via de USB

Nu zit er in deze Dell standaard een voeding van 250 Watt en ik heb niet het idee dat deze niet genoeg levert, maar ik weet niet hoeveel ik over houd.

Nu ben ik van plan om deze configuratie zo te laten en alleen de processor te vervangen voor een 3.0 Ghz met 800Mhz FSB. Zou mijn voeding dit trekken de extra 60 Watt die een 3.0Ghz verbruikt of moet ik ook aan een andere voeding?
De S478 P4 2.4 Ghz 533 Mhz is er in verschillende smaken, (Northwood: B0, C1 en D1 en Prescott) In verbruik verschillen ze ook van 50 tot 70 watt voor de Northwoods, de Prescott heeft 90 watt nodig.

De P4 3.0 Ghz 800 Mhz fsb is er in twee smaken de Nortwood en de Prescott. Deze hebben totaal 80 en 90 watt nodig.

Ik weet niet wat voor cpu jij nu heb en wat jij ga nemen, maar als jij de Prescott neem zal jouw systeem 220 watt nodig hebben. Hiervan moet er 13 amperres van de 12 volt komen.
Als de Dell voeding minimaal 15 amperres kan leveren dan moet hij voldoende zijn voor jouw systeem, al heb je dan geen ruimte meer over om veilig een extra HD bij te kunnen plaatsen.

Als ik je nog een kleine tip mag geven, Mocht jij een Northwood cpu hebben en jouw moederbord/bios ondersteunt het om over te klokken kun je dit eerst even overwegen. De Northwood klokt erg gemakkelijk over, ik heb al bijna 2 jaar een 2.0 Ghz Northwood stabiel lopen op 2.8 Ghz..

Mocht je naar een nadere cpu kijken dan is het raadzaam om naar een Northwood te kijken. Deze is zuiniger (dus minder warmer, dus iets stillere cooler). Het scheelt misschien maar 10 watt in verbruik, maar voor jouw voeding maakt het enorm veel uit of je 1 of 2 amperres van zijn maximum aanzit.
DMDude schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 15:56:
Ik heb een Sapphire X1950 GT (AGP) die problemen geeft.
Nu heb ik een vermoeden dat het aan de voeding kan liggen.

Dit is mijn systeem:

Asus P4P800 E-Deluxe
P4 3,0 Ghz Prescott
3xSATA schijven (WD en Samsung)
2x 120mm case-fans
1x DVD Rewriter (Samsung)
TV kaart (PCI)
Multicard reader
Floppy
Voeding: CoolerMaster Real Power 450 W
http://www.coolermaster-e...0-ACLY+Real%20Power%20450

Delen jullie mijn vermoeden ?
Wat te doen als inderdaad de voeding niet toereikend is ?
Is een aparte VGA-voeding een oplossing voor mijn probleem ?
Ik ga even vanuit dat de X1950GT 80 watt verbruikt, dit is 5 watt meer dan de X1900GT

zonder overklok zal jouw systeem ongeveer 280 watt echt nodig hebben. Hiervan moet er 18 amperres van de 12 volt komen. Jouw 450 watt voeding kan totaal 22 amperers leveren, dit lijkt dus voldoende te zijn voor jouw systeem. Het kan ook zijn dat jouw voeding minder dan 22 amperres kan leveren omdat hij oud is of omdat hij neit zo goed is als Coolermaster beweerd. In dat geval zal jouw computer gewoon moeten werken als jij zoveel mogelijk dvd en HD's loskoppel (voor zover mogelijk uiteraard).

rest volt later vadaag

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Anoniem: 208482 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 09:54:
k wil binnenkort een nieuwe (Direct X 10) videokaart aanschaffen voor mijn onderstaande
systeem:

Aerocool ExtremEngine 3T
MSI P6N SLI Platinum
Intel core 2 duo E6400
Scythe Ninja SCNJ-1100P
2x DDR Corsair PC5400
1x XFX 7900 GS XXX Edition (wordt dus vervangen) + Zalman VF900-CU led
1x IDEMaxtor 10 120GB
1x S-ATA Seagate Barracuda 7200.10 250GB
1x IDE NEC DVDRW/CDRW
1x S-ATA NEC DVDRW/CDRW
1x Creative X-FI Extreme Music
1x Haupauge PVR-150
6x USB apparatuur
2x Zalman ZM F1 80 mm

Op dit moment gebruik ik een Cooler Master Realpower 450W voeding.

Mijn vraag aan jullie.., zal deze voeding voldoende zijn voor b.v. een XFX 8800 GTS XXX (320 MB)?
Zonder enige overklok kom ik uit op 280 watt welke jouw systeem echt nodig heeft. Hiervan moet er 18 amperers van de 12 volt komen. Klok jij de cpu 25% over zodat hij synchroon loopt met het geheugen kom ik zelfs uit op 310 watt en 20 amperres.

Jouw 450 watt voeding kan maar 22 amperres leveren, en dat is erg weinig. Even ter vergelijking, de Coolermaster eXtremepower430 is een 430 watt voeding welke 29 amperres kan leveren. De Antec NeoHE430 kan zelfs 32 amperres leveren..

ALs jij echt helemaal niet van plan ben om over te klokken of om hardware bij te plaatsen moet de Realpower450 genoeg zijn. Ben je wel van plan over te klokken of om extra hardware bij te plaatsen is het zeer aan te raden om de voeding te vervangen.
Als jij naar een nader voeindg ga kijken is het aan te raden om er één te nemen van minimaal 380 watt. Ook moet hij minimaal 25 amperres op de 12 volt kunnen leveren. Een geschikte voedindg is bijvoorbeeld de Coolermaster eXtremepower430. Deze 430 watt voeindg kan totaa 29 amperres leveren en is ruim geschikt voor jouw systeem. Er zijn zat andere voedingen te krijgen, alleen het voordeel van deze is de prijs van maar 40 euro.

Let er wel op dat als je voor deze voeding gaat dat je de versie neem met een 120 mm fan aan de onderkant. De oude versie van deze voeindg heeft een 80 mm fan aan de achterkant en kan maar 17 amperres leveren, endat is voor jouw systeem echt veel te weinig. Oko is de voeindg met 80 mm fan absoluut niet stil te noemen. In sommire testen durfde deze voeindg zelfs meer dan 50 dB te produceren ana geluid!
wouter37 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 10:53:
hallo,

Welke voeding heb ik nodig voor in mijn auto voor een Jetway J7F2WE1G5D-OC met een via 1,5 Ghz proc. en een 7/8 inch Touchscreen
op de jetway pagina staat een dc/dc converter van 60 watt is dat genoeg om het moederbord en een touchscreen van stroom te voorzien of moet ik een zwaarder model kopen (hoeveel verbruikt een 7/8 inch touchscreen)
http://www.jetwaycomputer.com/spec/J7F2-Series.pdf
Toevallig heb ik mij pas oko verdiept in deze materie (alleen dan een Via bordje met een 1.3 Ghz cpu, de CN13000) . Het moederbord zal ongeveer 20 watt nodig hebben. Een reepje geheugen heeft 2 watt nodig en een 2.5" harde schijf heeft ongeveer 3 watt nodig. Total zal er dus 25 watt aan prik in jouw systeem gaan. De DC-DC voedingen hebben een erg hoog rendement, een 80% mag je wel van uit gaan. Dit houdt in dat er 30 watt in de voeding gaat.

Als jij dus een 60 watt voeding neem blijft er nog 30 watt over voor een scherm welke ongeveer 12 watt maximaal nodig heeft, en dat is echt ruim voldoende.
Anoniem: 214129 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 11:01:
Hoi,

Een vriend van me wil een nieuwe videokaart kopen maar kan dit met zijn systeem en deze voeding:
Tagan TG380-U01?

M2N-SLI Deluxe
Amd 5200+
2 Hdd's van 2 keer 160
1 DVD drive
1 netwerkkaart
4 80mm fans
1 led lamp
Zijn systeem heeft zonder overklok ongeveer 300 watt echt nodig hebben. Hiervan zal er 20 amperres van de 12 volt moeten komen. De Tagan voeding kan totaal 22 amperres leveren op de 12 volt en is daarmee net geschikt voor de copmputer. Ik raad je echter niet aan om deze voeding te blijven gebruiken omdat je hem echt maximaal belast, er is bijvoorbeeld ook niet echt ruimte voor een overklok of upgraden.

Je kan daarom eens naar een nadere voeindg kijken, een voeidng welke minimaal 25 amperers kan leveren op de 12 volt is al voldoende. Een voorbeeld is de Coolermaster eXtremepower430. deze 430 watt voeindg kan 25/29 amperres leveren (afhankelijk van het model). Groot voordeel van deze voeindg is zijn prijs, 40 euro (computerland)

rest volgt vadaag nog

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
theodouma schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 20:19:
[...]

Op de site van Antec staat echt dat de voeding modulair is. "Modular cable design, use only the cables you need." Lijkt mij vrij duidelijk.
Zonder overklok zal jouw systeem maar 320 watt echt nodig hebben waarvan er 22 amperres van de 12 volt moet komen. De SP500 kan totaal 500 watt leveren waarvan er 36 amperres van de 12 volt moet komen. Het mag dus duidelij kzijn dat hij ruim voldoende voor jouw systeem is. Sterker nog, de 350 watt Smart Power voeding moet jouw systeem zelfs nog (net) aankunnmen.

De voeding is ook zeer stil. Zoals uit deze test blijkt is hij één van de stilste voedingen (van een jaar oud).
Bedankt ! Ik wist niet dat een systeem zo weinig watt nodig had :P Gelukkig is deze stil (idd bijna de stilste die er is op de grafiek ) Dat wist ik niet.Ik heb nu een Coolermaster Extreme power 650 watt, die grafiek laat eindelijk zien waar de herrie van mijn computer vandaan komt als hij fulload draaid, 61 dB :( En dat is dan nog wel de 380 watt versie, Niet menselijk meer voor een voeding, 61 dB :| .

Maargoed hebben jullie het niet druk om elke keer zo'n systeem samen te stellen en dan de watteges uit te rekene :P Leukt me op ten duur irritand worden :P

Margoed bedankt iig :)

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Rye schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 11:13:
Zou moeten werken, niet erg veel speling maar het zou wel moeten booten.

Ik heb een Coolit Eliminator gekocht die ik morgen binnenkrijg, maar ben er niet zeker van of me voeding het nog wel aan kan.
Mijn systeem:
E6600 @ 3.6Ghz
Gigabyte 965P-S3
2x 1GB G.Skill PC6400 @ 1000Mhz
3 Hdd's: 2x 250GB + 1x 160GB
1 DVD drive
Audigy 4
7900GTO
1x 80mm
2x 120mm

Nu verbruikt die Eliminator 50 watt, maar ik weet dus niet of mijn Zalman 400Watt dat nog wel trekt. Iemand een idee?
Jouw systeem heeft ongeveer 310 watt nodig zonder de Eliminator . Hiervan moet er ongeveer 20 amperres van de 12 volt komen als je alles teglijkertijd belast.

Zalman heeft twee 400 watt voedingen, de ZM400B-APS en de ZM400B-APF. Beide voedingen kunnen maar 18-19 amperres leveren. Dit houdt in dat je de voeding echt zwaar aan het overbelasten ben. Ik denk ook dat als jij je HD's gaat defragmenteren terwijl je een dvd kopieert tijdens het gamen dat de computer vast loop of opnieuw opstart. En dat zal niet komen omdat de computer dan erg traag is maar omdat je dan de voeindg zo zwaar belast dat hij het niet meer aankan en uit gaat,. Ik adviseer je daarom ook echt om een andere voeding te nemen, want de Eliminator kan hij zeker niet aan.

Met de Eliminator zal jouw systeem 360 watt en 24 amperres nodig hebben. Een voeding welke minimaal 410 watt kan leveren en minmaal 28 amperres heeft op 12 volt is dan eigelijk best als minimum aan te raden.Een voorbeeld is de Coolermaster eXtremepower430 welke 29 amperres kan leveren en 40 euro kost (computerland, dus ok geen verzendkosten), of de Antec NeoHE430 welke 32 amperres kan leveren. Deze voeindg is wel ietsje duurder dan de eXtremepower, alleen heb je daar wel een ultra stille high end modulaire voeindg voor terug. De voeding kost ongeveer 70 euro.
Anoniem: 225239 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 16:01:
Ik stel binnenkort een computer samen en vroeg me af hoeveel voeding ik nodig heb:

Striker Extreme
Intel Core 2 Quad Q6600
Scythe Infinity
2x 1GB DDR2 (Crucial Ballistix PC-8000)
1x XFX GeForce 8800 GTS XXX Edition
1x Western Digital Raptor X 150GB
1x NEC AD-7170S DVDRW/CDRW
De vraag hoeveel voeindg jij nodig heb is erg simpel, de computer heeft maar één voeindg nodig en voor jouw voeindg kun je eens bij de lokale supermarkt kijken. Vooral bij de vlees, groente en zuivel afdeling heb j eeen erg grote keus. :P

Als jij de cpu op 3.0 Ghz over weet te klokken zal de totale computer 350 watt echt nodig hebben. Klok je de videokaart ook een beetje over kom je zels uit op 370 watt. Hiervan moet er 27 amperers van de 12 volt komen. Een voeindg welke minimaal 430 watt is en minimaal 32 amperres kan leveren moet voldoende zijn. Wil je verder dan 3.0 Ghz overklokken of wil je wat ruimte overhouden om wat hardware bij te kunnen plaatsen (pci kaartje/HD) dan is een 480 watt voeindg met minmaal 35 amperres geen slechte keuze.
Mocht je nar een voeindg zoeken, hou er dan rekening mee dat hij minimaal voor 9 cent per watt in de Pricewatch moet staan. Een 500 watt voeding moet dus voor minimaal (500 * 9 cent =) 45 euro in de PW staan. Deze regel is er om ervoor te zorgen dat je geen troep koop zoals Sweex en Qtec.

Een leuke voeindg voor jouw systeem is bijvoorbeeld de Antec NeoHE500. Deze 500 wat voeindg is modulair, erg stil en kan 38 amperres op 12 volt leveren. De voeindg staat vanaf 78 euro in de Pricewatch. (hij kost 15 cent per watt, dus het is echt geen troep). Behalve deze Antec zijn vele andere voeingen geschikt, zoalng ze maar 480 watt en 35 amperres kunnen leveren.
rickyy schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 21:02:
[...]

Bedankt ! Ik wist niet dat een systeem zo weinig watt nodig had :P Gelukkig is deze stil (idd bijna de stilste die er is op de grafiek ) Dat wist ik niet.Ik heb nu een Coolermaster Extreme power 650 watt, die grafiek laat eindelijk zien waar de herrie van mijn computer vandaan komt als hij fulload draaid, 61 dB :( En dat is dan nog wel de 380 watt versie, Niet menselijk meer voor een voeding, 61 dB :| .

Maargoed hebben jullie het niet druk om elke keer zo'n systeem samen te stellen en dan de watteges uit te rekene :P Leukt me op ten duur irritand worden :P

Margoed bedankt iig :)
Die 61 dB komt van de oude generatie eXtremepower. Deze heeft een 80 mm fan aan de achterkant welke je het gevoel geeft naast een opstijgende straaljager te staan. De nieuwe versie van de eXtremepower hefet een 120 mm fan aan de onderkant, en deze is wel stil. helaas staat hij niet in de lijst, maar ik schat hem op ongeveer 35-38 dB. (heb zelf de 380 watt versie met 120 mm fan, en deze is erg stil)

Volgens mij heeft iedereen nu een antwoord. Mocht ik je vergeten zijn post dan gewoon even opnieuw, ik heb je dan over het hoofd gezien

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor je reactie!

Welke modulaire voeding zou je me aanraden voor mijn systeem i.c.m. een XFX 8800 GTS XXX??

Zelf zat ik namelijk aan een Zalman ZM600-HP te denken, modulair EN zeer stil.
theodouma schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 20:40:
[...]

Zonder enige overklok kom ik uit op 280 watt welke jouw systeem echt nodig heeft. Hiervan moet er 18 amperers van de 12 volt komen. Klok jij de cpu 25% over zodat hij synchroon loopt met het geheugen kom ik zelfs uit op 310 watt en 20 amperres.

Jouw 450 watt voeding kan maar 22 amperres leveren, en dat is erg weinig. Even ter vergelijking, de Coolermaster eXtremepower430 is een 430 watt voeding welke 29 amperres kan leveren. De Antec NeoHE430 kan zelfs 32 amperres leveren..

ALs jij echt helemaal niet van plan ben om over te klokken of om hardware bij te plaatsen moet de Realpower450 genoeg zijn. Ben je wel van plan over te klokken of om extra hardware bij te plaatsen is het zeer aan te raden om de voeding te vervangen.
Als jij naar een nader voeindg ga kijken is het aan te raden om er één te nemen van minimaal 380 watt. Ook moet hij minimaal 25 amperres op de 12 volt kunnen leveren. Een geschikte voedindg is bijvoorbeeld de Coolermaster eXtremepower430. Deze 430 watt voeindg kan totaa 29 amperres leveren en is ruim geschikt voor jouw systeem. Er zijn zat andere voedingen te krijgen, alleen het voordeel van deze is de prijs van maar 40 euro.

Let er wel op dat als je voor deze voeding gaat dat je de versie neem met een 120 mm fan aan de onderkant. De oude versie van deze voeindg heeft een 80 mm fan aan de achterkant en kan maar 17 amperres leveren, endat is voor jouw systeem echt veel te weinig. Oko is de voeindg met 80 mm fan absoluut niet stil te noemen. In sommire testen durfde deze voeindg zelfs meer dan 50 dB te produceren ana geluid!

[...]

Toevallig heb ik mij pas oko verdiept in deze materie (alleen dan een Via bordje met een 1.3 Ghz cpu, de CN13000) . Het moederbord zal ongeveer 20 watt nodig hebben. Een reepje geheugen heeft 2 watt nodig en een 2.5" harde schijf heeft ongeveer 3 watt nodig. Total zal er dus 25 watt aan prik in jouw systeem gaan. De DC-DC voedingen hebben een erg hoog rendement, een 80% mag je wel van uit gaan. Dit houdt in dat er 30 watt in de voeding gaat.

Als jij dus een 60 watt voeding neem blijft er nog 30 watt over voor een scherm welke ongeveer 12 watt maximaal nodig heeft, en dat is echt ruim voldoende.

[...]

Zijn systeem heeft zonder overklok ongeveer 300 watt echt nodig hebben. Hiervan zal er 20 amperres van de 12 volt moeten komen. De Tagan voeding kan totaal 22 amperres leveren op de 12 volt en is daarmee net geschikt voor de copmputer. Ik raad je echter niet aan om deze voeding te blijven gebruiken omdat je hem echt maximaal belast, er is bijvoorbeeld ook niet echt ruimte voor een overklok of upgraden.

Je kan daarom eens naar een nadere voeindg kijken, een voeidng welke minimaal 25 amperers kan leveren op de 12 volt is al voldoende. Een voorbeeld is de Coolermaster eXtremepower430. deze 430 watt voeindg kan 25/29 amperres leveren (afhankelijk van het model). Groot voordeel van deze voeindg is zijn prijs, 40 euro (computerland)

rest volgt vadaag nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
[b][Die 61 dB komt van de oude generatie eXtremepower. Deze heeft een 80 mm fan aan de achterkant welke je het gevoel geeft naast een opstijgende straaljager te staan. De nieuwe versie van de eXtremepower hefet een 120 mm fan aan de onderkant, en deze is wel stil. helaas staat hij niet in de lijst, maar ik schat hem op ongeveer 35-38 dB. (heb zelf de 380 watt versie met 120 mm fan, en deze is erg stil)
Dan weet ik niet waar de herrie uit mijn computer dan vandaan komt :S De boxed cooler van mn Athlon 5600+ ? iig ik heb een paar keer goed geluisterd naar het systeem en het kan alleen de CPU of voeding zijn ik kan niet duidelijk horen welk van de 2 het nou is. Het is wel alleen als de computer vulload draait. Maar het is idd net een opstijgende straaljager als mijn computer vulload draait :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Anoniem: 208482 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 21:56:
Bedankt voor je reactie!

Welke modulaire voeding zou je me aanraden voor mijn systeem i.c.m. een XFX 8800 GTS XXX??

Zelf zat ik namelijk aan een Zalman ZM600-HP te denken, modulair EN zeer stil.

[...]
Persoonlijk zou ik gaan voor de Antec NeoHE430, deze is voor jouw systeem ruim voldoende. De voeindg is modulair, kan 32 amperres leveren en is zeer stil. Helaas is hij wel rond de 65-70 euro. De grote broer, de 550 watt versie (42 amperres op 12 volt) kost net zoveel als de Zalman. De Zalman kan trouwens ook 42 amperres leveren op de 12 volt.
Mocht jij geen "goede reden" hebben voor een 600 watt voeding (zeer binnenkort een tweede videokaart voor SLI bijv) dan vind ik de voeding wel een beetj eoverdreven, je betaald veel voor 600 watt terwijl je nog niet eens de 350 watt haal. Het is dus een klein beetje zonde van het geld natuurlijk.

Zoals ik al zei, de NeoHE is een persoonlijke keus. De Zalman is ook er g goed en stil. Jouw keuze zal dus echt afhangen van geld en smaak. Voor 10.000 euro koop je een nieuwe auto, alleen kun je niet zeggen welke het beste is; de één wilt liever een volkswagen terwijl de ander toch echt liever in een Opel rijdt. En dan heb je ook nog eens de vraag, welke Volkswagen, welke opties en welke kleur?
Bij de voeindg is dit hetzelfde, er zijn erg veel goede voedingen, en je kan niet zomaar zeggen welke voor jou de beste is, want deze is er waarschijnlijk niet. Er zijn veel goede voedingen en aan jou de keus om er één uit te kiezen.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

rickyy schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 22:26:
[...]

Dan weet ik niet waar de herrie uit mijn computer dan vandaan komt :S De boxed cooler van mn Athlon 5600+ ? iig ik heb een paar keer goed geluisterd naar het systeem en het kan alleen de CPU of voeding zijn ik kan niet duidelijk horen welk van de 2 het nou is. Het is wel alleen als de computer vulload draait. Maar het is idd net een opstijgende straaljager als mijn computer vulload draait :(
Als je wilt weten welke fan er herrie maakt, start dan en game (of 3d mark 03/05/06) en zet de computer kast open. Hou even (max 5 secondes) de fan van de cpu en gpu stil. Je hoort dan alleen je voeding en je intake/outtake fan(s) Op deze manier kun je makkelijk achterhalen welke fan je hoort

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
theodouma schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 22:38:
[...]

Als je wilt weten welke fan er herrie maakt, start dan en game (of 3d mark 03/05/06) en zet de computer kast open. Hou even (max 5 secondes) de fan van de cpu en gpu stil. Je hoort dan alleen je voeding en je intake/outtake fan(s) Op deze manier kun je makkelijk achterhalen welke fan je hoort
Oke ik zal het een keer doen bedankt :) (Sorry voor het offtopic )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214129

theodouma schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 20:40:
[...]

[...]

[...]

rest volgt vadaag nog
Bedankt ;) , zal het em vertellen :)

Ik denk er nu ook over om dezelfde videokaart te gaan kopen zou dit ook kunnen met met mijn huidige systeem?
A8N-SLI
AMD X2 4600+ ( licht overgeclockt )
2 Gb 400 mhz geheugen
2 hhd's
2 diskdrives
Nvidia 6800GT
En nog iets van 4 fans

En deze voeding LC power LC-6550 550W.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 214129 op 05-07-2007 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215257

Ik ben van plan om te gaan kopen:
Asus P5N32-SLI-Plus
MSI GeForce 8800GTX HD-OC
E6750
500 gb samsung harde schijf
2gb GEiL PC6400 geheugen

Ik wil dit nemen icm een Antec Sonata III kast (500 wat 80% efficientie voeding)
Zal dit lukken?

En kan ik dan overklokken?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 215257 op 05-07-2007 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170419

Anoniem: 215257 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 15:57:
Asus P5N32-SLI-Plus
E6750
2gb GEiL PC6400 geheugen

Ik wil dit nemen icm een Antec Sonata III kast (500 wat 80% efficientie voeding)
Zal dit lukken?

Denk dat het vermogen van rond de 370W nodig is, zou je de cpu erg overclocken. Over het algemeen zijn de verschillende Amperes op de (3V,5V,12V)rails belangrijker, maar dat zal wel goed zitten met de Antec Earthwatts 500W. Easy Peasy, alleen zou een SLi-opstelling met cpu-overclock net te veel van het goede zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-05 23:24
Ik ben van plan een nieuw systeem te kopen binnenkort, alleen een beetje onzeker over welke voeding ik nodig heb. Ik ben niet van plan te gaan overclocken.

Moederbord: Asus P5K WS
Processor: Intel Core 2 Quad, Q6600, Socket 775, Boxed
Geheugen: 2048 MB (2 reepjes) PC6400
Harde schijven: 2 raptors (RAID 0)
Videokaart: Asus EN8600GT/2DHT/256M

Verder een pci tv kaartje en een dvd brander...

Hoop dat jullie het aantal watt kunnen geven, en eventueel een goed merk (met ledjes).

[ Voor 23% gewijzigd door Boyd op 05-07-2007 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gamepie56 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 16:33:
Ik ben van plan een nieuw systeem te kopen binnenkort, alleen een beetje onzeker over welke voeding ik nodig heb. Ik ben niet van plan te gaan overclocken.

Moederbord: Nog niet helemaal uit.. Hou het maar even op striker extreme.. zoveel zullen moederborden onder elkaar niet schelen qua verbruik denk ik.

Hoop dat jullie het aantal watt kunnen geven, en eventueel geen goed merk (met ledjes).
Geen goed merk?? :P ,op GoT kennen we alleen goeie merken, helaasss ;)

Nou ik gok rond de 300W (dus met efficientie komt dat neer op een 380W voeding, met wat headroom zou ik gaan voor 400W a 450W)
En over moederborden gesproken, die verbruiken zo goed als geen stroom, ze geven alleen signalen door aan de andere onderdelen.

Goede merken voor PSU's staan in de TS!..................Aanrader met je befaamde blauwe LED, Zalman ZM500-HP

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 170419 op 05-07-2007 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye

Rye

theodouma schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 21:48:
[...]

Jouw systeem heeft ongeveer 310 watt nodig zonder de Eliminator . Hiervan moet er ongeveer 20 amperres van de 12 volt komen als je alles teglijkertijd belast.

Zalman heeft twee 400 watt voedingen, de ZM400B-APS en de ZM400B-APF. Beide voedingen kunnen maar 18-19 amperres leveren. Dit houdt in dat je de voeding echt zwaar aan het overbelasten ben. Ik denk ook dat als jij je HD's gaat defragmenteren terwijl je een dvd kopieert tijdens het gamen dat de computer vast loop of opnieuw opstart. En dat zal niet komen omdat de computer dan erg traag is maar omdat je dan de voeindg zo zwaar belast dat hij het niet meer aankan en uit gaat,. Ik adviseer je daarom ook echt om een andere voeding te nemen, want de Eliminator kan hij zeker niet aan.

Met de Eliminator zal jouw systeem 360 watt en 24 amperres nodig hebben. Een voeding welke minimaal 410 watt kan leveren en minmaal 28 amperres heeft op 12 volt is dan eigelijk best als minimum aan te raden.Een voorbeeld is de Coolermaster eXtremepower430 welke 29 amperres kan leveren en 40 euro kost (computerland, dus ok geen verzendkosten), of de Antec NeoHE430 welke 32 amperres kan leveren. Deze voeindg is wel ietsje duurder dan de eXtremepower, alleen heb je daar wel een ultra stille high end modulaire voeindg voor terug. De voeding kost ongeveer 70 euro.
Mhh, best wel "onverwachte"kosten. Het zat er dik in dat ik met die Eliminator een nieuwe voeding zou moeten hebben. Maar hij draait nu gewoon helemaal stabiel, valt nooit uit door de voeding iig (alleen door een te hoge overclock met een te lage Vcore).
Als ik dan toch voor een nieuwe voeding zal moeten gaan, dan wil ik gelijk wat speling hebben en geen 20Watt speling zoals die voedingen geven die jij aanraadde.

Ik dacht zelf eigenlijk aan deze: http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=36463&ref=2

Toch genoeg power, schijnt goed stil te zijn en levert 15A op 12V1 en 18A op 12V2. Zou genoeg moeten zijn neem ik aan, correct me if I am wrong.
Ik weet dat een andere voeding van bijvoorbeeld Antec / Cooler Master wel iets beter is, maar het gaat me vooral om het stil zijn en het kunnen trekken van mijn systeem nu en na een upgrade, ik wil er na de zomervakantie een HD2900 kaart of een 8800 kaart inzetten.
Ik wil alleen niet te veel geld uitgeven, want ik heb dus ook al die Eliminator gekocht, ga over een maand naar Spanje met een paar vrienden, moet nog boekengeld betalen en nog meer van die ongein.

Als jullie een betere weten, zou ik dat graag horen.
Trouwens, zijn die eXtreme Power voedingen van Cooler Master een beetje stil, want ik kan alleen reviews vinden van de Real Power voedingen.

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-05 23:24
Anoniem: 170419 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 16:54:
[...]

haha, typfoutje inderdaad :P, bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215257

Anoniem: 170419 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 16:24:
[...]

Denk dat het vermogen van rond de 370W nodig is, zou je de cpu erg overclocken. Over het algemeen zijn de verschillende Amperes op de (3V,5V,12V)rails belangrijker, maar dat zal wel goed zitten met de Antec Earthwatts 500W. Easy Peasy, alleen zou een SLi-opstelling met cpu-overclock net te veel van het goede zal worden.
echt maar zo weinig?
Er zit ook nog wel gewoon een DVD brander in. Maar je denkt dat die voeding het wel trekt? ok ;) SLI ben ik toch nog niet aan toe :p Ik denk dat een 8800GTX in zn eentje al wel goed genoeg voor me is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215257 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 19:08:
[...]

echt maar zo weinig?
Er zit ook nog wel gewoon een DVD brander in. Maar je denkt dat die voeding het wel trekt? ok ;) SLI ben ik toch nog niet aan toe :p Ik denk dat een 8800GTX in zn eentje al wel goed genoeg voor me is.
Ja het zou je verbazen maar het is echt zo...
Als je me niet gelooft mag je het ook zelf berekenen hoor ;)
http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp
Bedenk wel, zoals ook al staat aangegeven, dat een hoge stroomsterkte op de rails belangrijker is, soms willen psu-fabrikanten hun voedingen hoger schatten dan ze eigenlijk zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 170419 op 05-07-2007 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 14:28

FeaR

In GoT we trust

theodouma schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 20:19:

De S478 P4 2.4 Ghz 533 Mhz is er in verschillende smaken, (Northwood: B0, C1 en D1 en Prescott) In verbruik verschillen ze ook van 50 tot 70 watt voor de Northwoods, de Prescott heeft 90 watt nodig.

De P4 3.0 Ghz 800 Mhz fsb is er in twee smaken de Nortwood en de Prescott. Deze hebben totaal 80 en 90 watt nodig.

Ik weet niet wat voor cpu jij nu heb en wat jij ga nemen, maar als jij de Prescott neem zal jouw systeem 220 watt nodig hebben. Hiervan moet er 13 amperres van de 12 volt komen.
Als de Dell voeding minimaal 15 amperres kan leveren dan moet hij voldoende zijn voor jouw systeem, al heb je dan geen ruimte meer over om veilig een extra HD bij te kunnen plaatsen.

Als ik je nog een kleine tip mag geven, Mocht jij een Northwood cpu hebben en jouw moederbord/bios ondersteunt het om over te klokken kun je dit eerst even overwegen. De Northwood klokt erg gemakkelijk over, ik heb al bijna 2 jaar een 2.0 Ghz Northwood stabiel lopen op 2.8 Ghz..

Mocht je naar een nadere cpu kijken dan is het raadzaam om naar een Northwood te kijken. Deze is zuiniger (dus minder warmer, dus iets stillere cooler). Het scheelt misschien maar 10 watt in verbruik, maar voor jouw voeding maakt het enorm veel uit of je 1 of 2 amperres van zijn maximum aanzit.
Zoals gezegd heb ik dus een Dell pc en daar valt in de bios echt 0,00 % te overclocken. Moederbord heeft zowieso niet veel opties, want temps uitlezen wordt ook al niet ondersteund. Maar ach het werkt.... :P

Ik heb trouwens een Northwood en mijn oog was ook gevallen op een 3.0 Ghz uit dezelfde serie.

Over de koeling maak ik me zowiezo geen zorgen. Want mijn mobo mag dan niet je van het zijn, maar stil koelen kan een Dell wel.

En ik zie net op mijn voeding staan dat deze 285 Watt is en niet 250 zoals in het boekje staat.

Maar het moet dus gaan lukken

Thnx! _/-\o_

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye

Rye

Ik houd van GLS (bezorgingsbedrijf); Er is wat mis gegaan, uw pakket staat nog hier. We zullen hem morgen voor 4 uur bij u bezorgen.

Nou, mijn hele dag weer verneukt dus. Ik heb nog verder zitten zoeken, maar kom weer uit op deze voeding: http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=36463&ref=2
Een HuntKey HK500-13BP dus. Iemand hier ervaringen mee?

Edit: Mhh, ik lees net dat de 4-pins en de 8-pins stekkers op de 12V2 lijn zijn aangesloten en de rest op de 12V1 lijn, daar heb ik dus helemaal niks aan, want de 12V1 lijn is 15A en de 12V2 lijn is 18A. Wat moeten de 4-pins en de 8-pins nou met 18A. Ik heb nog geen videokaart die een 8-pins gebruikt, dus heb ik niks aan die voeding :'(

[ Voor 32% gewijzigd door Rye op 05-07-2007 21:33 ]

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Anoniem: 214129 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 07:32:
[...]

Bedankt ;) , zal het em vertellen :)

Ik denk er nu ook over om dezelfde videokaart te gaan kopen zou dit ook kunnen met met mijn huidige systeem?
A8N-SLI
AMD X2 4600+ ( licht overgeclockt )
2 Gb 400 mhz geheugen
2 hhd's
2 diskdrives
Nvidia 6800GT
En nog iets van 4 fans

En deze voeding LC power LC-6550 550W.
Jij wilt dus ook een 8800GTS. Met deze kaart zal jouw systeem ongeveer 320 watt nodig hebben (cpu 10% overgeklokt) Hiervan moet er 23 amperres van de 12 volt komen.
Jouw 550 watt voeding an totaal 31 amperres leveren en is dus gewoon geschikt voor jouw systeem.
Anoniem: 215257 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 15:57:
Asus P5N32-SLI-Plus
E6750
2gb GEiL PC6400 geheugen

Zal dit lukken?

Met overklok van de cpu (50%) zal jouw systeem ongeveer 350 watt echt nodig hebben. De 12 volt zal hierbij ongeveer 24 amperres moeten leveren.
IN de Antec Sonota 3 zit een Antec EartwWatt500 voeding welke totaal 500 watt kan leveren. Hiervan kan er maximaal 34 amperres van de 12 volt komen. De voeindg kan jouw systeem dus makkelijk aan. Je heb zelfs nog ruimte om ook de videokaart (nog verder) over te klokken of om een berg HD's bij te plaatsen.
Anoniem: 170419 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 16:24:
[...]

De amperres op de 12 volt is het belangrijkste. Vroeger haalde computerhardware hhun energie vanuit de 3.3 en 5 volt lijnen. Tegenwoordig haalt de hardware verweg het meeste van de 12 volt. Het is daarom erg belangrijk dat deze lijn goed zit, want deze is altijd de bottleneck.
Verder sluit ik mij bij jou aan qua conclusie.
Gamepie56 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 16:33:

Moederbord: Asus P5K WS

Hoop dat jullie het aantal watt kunnen geven, en eventueel een goed merk (met ledjes).
Ik kom uit op 250 watt welke jouw systeem nodig heeft. Hiervan moet er 16 amperres van de 12 volt komen. Een voeindg welke minimaal 300 watt is en minimaal 19 amperes kan leveren op 12 volt moet dus ook voldoende zijn voor jouw systeem. Dit houdt dus in dat zo ongeveer iedere recente goede voeding geschikt is voor jouw systeem. Wil je een beetje ruimte hebben om extra hardware bij te kunnen plaatsen/up te graden (extra HD of andere videokaart) dan is een 350-400 watt voeding een goede keuze, je heb daarmee ruimte genoeg om een 8800 GTS in jouw systeem te zetten
Anoniem: 170419 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 16:54:
[...]

Nou ik gok rond de 300W (dus met efficientie komt dat neer op een 380W voeding, met wat headroom zou ik gaan voor 400W a 450W)
En over moederborden gesproken, die verbruiken zo goed als geen stroom, ze geven alleen signalen door aan de andere onderdelen.

Goede merken voor PSU's staan in de TS!..................Aanrader met je befaamde blauwe LED, Zalman ZM500-HP
Vergis je niet in een moederbord. Als je naar de coolers op zo'n ding kijkt zie je dat deze best veel warmte moeten kwijt raken. Dit betekend dus ook veel energieopname van het moederbord. Een moederbord kan dus zomaar 40 watt nodig hebben, soms wel meer zelfs als je ziet wat voor megacoolers er op sommige moederborden zitten. En dan vergeet je nog dat de DC-DC converters op het mobo voor de corespanning ook geen rendement hebben van 100%...

Verder zit je met deze schatting wat aan de hoge kant, 380 watt is best hoog. Hoe kom je bij deze waarde?
Rye schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 17:06:
[...]

Mhh, best wel "onverwachte"kosten. Het zat er dik in dat ik met die Eliminator een nieuwe voeding zou moeten hebben. Maar hij draait nu gewoon helemaal stabiel, valt nooit uit door de voeding iig (alleen door een te hoge overclock met een te lage Vcore).
Als ik dan toch voor een nieuwe voeding zal moeten gaan, dan wil ik gelijk wat speling hebben en geen 20Watt speling zoals die voedingen geven die jij aanraadde.

Ik dacht zelf eigenlijk aan deze: http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=36463&ref=2

Toch genoeg power, schijnt goed stil te zijn en levert 15A op 12V1 en 18A op 12V2. Zou genoeg moeten zijn neem ik aan, correct me if I am wrong.
Ik weet dat een andere voeding van bijvoorbeeld Antec / Cooler Master wel iets beter is, maar het gaat me vooral om het stil zijn en het kunnen trekken van mijn systeem nu en na een upgrade, ik wil er na de zomervakantie een HD2900 kaart of een 8800 kaart inzetten.
Ik wil alleen niet te veel geld uitgeven, want ik heb dus ook al die Eliminator gekocht, ga over een maand naar Spanje met een paar vrienden, moet nog boekengeld betalen en nog meer van die ongein.

Als jullie een betere weten, zou ik dat graag horen.
Trouwens, zijn die eXtreme Power voedingen van Cooler Master een beetje stil, want ik kan alleen reviews vinden van de Real Power voedingen.
Jouw systeem heeft met de Elliminator 360 watt en 24 amprees nodig. De X2900XT en 8800GTS verschllen in preformace niet erg veel. echter in energieverbruik schelen ze erg veel. De 8800 heeft maar 110 watt nodig terwijl de X2900 echt 170 watt nodig heeft. Even te vergelijking, jouw huidige 7900GTO heeft 85 watt nodig.

Als jij dus voor de X2900 gaat heeft jouw systeem 85 watt extra nodsig (7 amperres op 12 volt. Ga jij voor de 8800GTS dan heeft jouw systeem maar 25 watt extra nodig (2 amperes). Totaal komt dan voor de X2900 neer op 450 watt en 31 amperres. Hiervoor is een 500 watt voeding met 35 amperres echt wel aan te raden als minimum. Met de 8800 GTS kom je uit op 390 watt en 26 amperres. Een 450 watt voeidng met 30 amperres is dan echt voldoende.

De Huntkey kan totaal 32 amperres leveren op de 12 volt is is daarmee geschikt voor jouw systeem als jij een 8800 GTS in je systeem wilzetten. Een X2900 zal niet gaan op deze voeidng.

Ik heb trouwens zelf de eXtremepower380 in de computer zitten, en deze vind ik erg stil. Je hoort hem wel, maar allen als de omgeving fluisterstil is

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218209

Anoniem: 214129 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 11:01:
Hoi,

Tagan TG380-U01?

M2N-SLI Deluxe
Amd 5200+
2 Hdd's van 2 keer 160
1 DVD drive
1 netwerkkaart
4 80mm fans
1 led lamp
mijn setup (sig) draait op dezelfde voeding ;) trek je conclusies

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 218209 op 05-07-2007 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye

Rye

@ theodouma:
Ik heb net een Hiper HPU-4M580 besteld. Deze heeft 20A op de 12V1 en 18A op de 12V2 lijn. Dit zou wel genoeg moeten zijn. Wat ik gelezen heb is dat deze voeding redelijk stil is en hij vrij stabiel is. Dit samen met een prijs van 68€ trokken me over de streep. Modulair had ik ook wel kunnen nemen, daarom keek ik ook eigenlijk naar Hiper voedingen, maar die waren 86€, die ik wilde, dus boven mijn budget. Gelukkig leveren ze beide wel dezelfde hoeveelheid A, dus het enige verschil is het uiterlijk.
Iig, thnx voor je advies.

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

theodouma schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 22:16:

Vergis je niet in een moederbord. Als je naar de coolers op zo'n ding kijkt zie je dat deze best veel warmte moeten kwijt raken. Dit betekend dus ook veel energieopname van het moederbord. Een moederbord kan dus zomaar 40 watt nodig hebben, soms wel meer zelfs als je ziet wat voor megacoolers er op sommige moederborden zitten. En dan vergeet je nog dat de DC-DC converters op het mobo voor de corespanning ook geen rendement hebben van 100%...

Verder zit je met deze schatting wat aan de hoge kant, 380 watt is best hoog. Hoe kom je bij deze waarde?
PSU calculator nemen, alles netjes invoeren: een DVD-RW, 3 fans (hij zal wel een flinke case kopen dus ik houdt daar rekening mee) en ook 3 USB-apparaten gezien de meeste dat wel hebben) en dan komt er een getal van iets als 280W uit. Dat in de rekenmachine stoppen waardoor efficientie wordt meegerekend (dus delen door 0,8) en dan komt er 350W uit (meestal doe rond ik af naar half of hele honderden dus kwam ik uit op 300W zonder efficientie en 380W met), is dit zo'n rare berekening?
Belangrijk is dat je niet moet mierenneuken bij voedingen, zorg voor wat ruimte zodat je PSU niet alleen maar load staat te draaien, ook als het wat warmer wordt of voor latere upgrades. Natuurlijk zit dat er niet in, maar hier hou ik wel rekening mee bij mijn aanbevelingen. Het scheelt zo'n 15 a 20 euro tussen een 500 Watter van een goed merk en een 400 Watter van een goed merk, iets wat men wel over heeft voor een beetje speling met onderdelen en temperaturen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 170419 op 06-07-2007 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Laatst online: 11:41

Nutral

gamer/hardware freak

Ik vraag me af hoe dicht bij ik bij de max van mijn voeding zit, tagan enercon 580w met 40a op de 12v lijn volgens mij.

Core 2 duo E6600 @ 3,8ghz 1,5vcore
2x 1024mb geheugen PC5400
p5w dh deluxe
ATI 2900XT
Nvidia 7300GS
M-audio Revolution 7.1
5 Harde schijven, 3x sata 2x ide
6 120mm fans
2 dvd branders
8 usb poorten

hoeveel van mijn voeding word gebruikt en hoeveel speling heb ik nu eigenlijk voor het overklockken van de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-05 20:38
Rye schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 12:59:
@ theodouma:
Ik heb net een Hiper HPU-4M580 besteld. Deze heeft 20A op de 12V1 en 18A op de 12V2 lijn. Dit zou wel genoeg moeten zijn. Wat ik gelezen heb is dat deze voeding redelijk stil is en hij vrij stabiel is. Dit samen met een prijs van 68€ trokken me over de streep. Modulair had ik ook wel kunnen nemen, daarom keek ik ook eigenlijk naar Hiper voedingen, maar die waren 86€, die ik wilde, dus boven mijn budget. Gelukkig leveren ze beide wel dezelfde hoeveelheid A, dus het enige verschil is het uiterlijk.
Iig, thnx voor je advies.
Jouw voeding kan totaal 30 amperres leveren op de 12V lijn. Kijk op de vorige pagina, daar heeft theo het nog even uitgelegd :)
yasinhm schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 03:37:
Ik vraag me af hoe dicht bij ik bij de max van mijn voeding zit, tagan enercon 580w met 40a op de 12v lijn volgens mij.

p5w dh deluxe
ATI 2900XT
Nvidia 7300GS
M-audio Revolution 7.1
6 120mm fans
2 dvd branders
8 usb poorten

hoeveel van mijn voeding word gebruikt en hoeveel speling heb ik nu eigenlijk voor het overklockken van de videokaart.
Je systeem moet volgens mij berekening zo'n 480 watt leveren, de cpu met overclock verbruikt zo'n 120 watt

Dan snap ik je 2e videokaart niet maar oké :+
Je voeding moet ongeveer 39 amperres leveren op de 12v. Je voeding kan 40 amperres aan, en zit je daarmee dicht tegen de max. aan!
Je hebt dus geen tot nauwelijks meer ruimte om je videokaart over te clocken :)

Theo mag me wel verbeteren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

yasinhm schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 03:37:

p5w dh deluxe
ATI 2900XT
Nvidia 7300GS
M-audio Revolution 7.1
6 120mm fans
2 dvd branders
8 usb poorten

yori1989 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 08:20:
[...]

Jouw voeding kan totaal 30 amperres leveren op de 12V lijn. Kijk op de vorige pagina, daar heeft theo het nog even uitgelegd :)

Je systeem moet volgens mij berekening zo'n 480 watt leveren, de cpu met overclock verbruikt zo'n 120 watt

Dan snap ik je 2e videokaart niet maar oké :+
Je voeding moet ongeveer 39 amperres leveren op de 12v. Je voeding kan 40 amperres aan, en zit je daarmee dicht tegen de max. aan!
Je hebt dus geen tot nauwelijks meer ruimte om je videokaart over te clocken :)

Theo mag me wel verbeteren :D
@ yasinhm
Als de 7300 GS uit de computer wordt gehaald (wat heb je aan zo'n ding als je ook een X2900XT heb :? ) kom ik uit op 440 watt en 31 amperres. Met de 7300 GS kom ik uit op ongeveer 460 watt en 33 amperres. De voeding zit daarmee nog niet aan zijn max. Als je de 7300 uit de computer haalt heb je ongeveer een 5 amperres welkje je "veilig" kan gebruiken zonder je voeindg echt heel erg zwaar te belasten. Dit houdt in dat je gemakkelijk 4 extra HD's bij kan plaatsen of de videokaart zwaar over te klokken.
@yori1989
Ik vind jouw schatting daarom ook erg netjes, we verschillen 4% van elkaar als het op het vermogen aankomt, dus dat vind ik zeer netjes (het is nu de vraag wie er dichter bij zit, ik schat immers ook..).

De amperres op 12 volt zit je wel wat hoog. Zoals je weet is het vermogen de stroom maal de spanning (P=UxI). Jij zegt dat hij 39 amperres nodig heeft (I=39A). Dit houdt in dat dit 468 watt is, 12 volt maal 39 amperres is 468 watt. Dit zal dus inhouden dat 98% van het het vermogen dat een computer nodig heeft van de 12 volt moet komen, en dat klopt niet helemaal, er zijn ook 3.3 en 5 volt lijnen welke stroom geven aan het systeem. Er moet wel veel van de 12 volt komen, maar 98% is wel erg veel. Gewoonlijk is 70 tot 90% reeel, en bij echte zware systemen (880GTX in SLI met een Quadcore cpu) is 95% al veel.

Een goede indicatie is als je het "totale vermogen"pakt (in jouw geval de 480 watt), je haalt hier 40 watt voor het mobo vanaf, 5 watt voor ieder reepje geheuigen en 10 watt voor ieder pci kaart. (in dit geval gaat er 60 watt vanaf) Jij houdt dan 420 watt over, en dit zal van de 12 volt moeten komen. Deel je dit door 12 (vermogen delen door de spanning is de stroom, P/U=I) dan kom je uit op (420/12=) 35 amperres. Dit is reeeler dan jouw 39 amperres.

Zoals ik net ook al schreef, ik blijf jouw schatting best netjes verkeerd vinden, helemaal als je die vergelijkt met de schattingen welke sommige maken in dit topic :P

ik weet niet hoe wat voor opleiding jij doet, maar het is misschien raadzaam om je en beetje te verdiepen in stroom, spanning, vermogen, weerstand (en evt thermische weerstand), probeer er een besef bij te krijgen, dat scheelt heel erg veel (kan ik makkelijk zeggen met mijn HTS elektro :P )

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Gisteren heb ik een hele discussie gehad over ons energieverbruik hier in huis, en er gaan nu ook policy's komen (niet aanwezig-pc uit).

Vorige week heb ik mijn desktop-pc verkocht en ik werk nu op mijn laptop (zuinig), met losse monitor/toetsenbord en muis.

Met het geld wat verkoop van mijn desktop heeft opgeleverd heb ik mijn server onder handen genomen. Graag zou ik er achter willen komen wat het hele server nu _ongeveer_ verstookt aan prik.
De hardware bestaat uit:

- Asus P5N-E SLI
- Core 2 Duo E6300, 2x 1.86GHz
- 2x Kingston 1GB PC5300
- 2x Seagate 7200.10, 320GB, 16MB SATA
- 2x Seagate 7200.9, 80GB, 8MB SATA
- WD1600JB, 160GB, 8MB, ATA
- WD400JB, 40GB, 8MB, ATA
- ATi Mach64 2MB, PCI
- Intel PRO/1000MT PCI
- LG DVD spelertje

Het geheel wordt aangedreven door een Tagan TG480-U15 480W.

Daarnaast heb ik een custom-router waarvan ik ook het verbruik zou willen weten.
De hardware daarin bestaat uit:
- MSI MS6178, S370
- Intel Celeron 500Mhz
- 2x 128MB PC133
- Maxtor 2B020H1, 20GB, ATA
- 2x Intel PRO/100+ PCI adapters

De voeding is een Compaq voedinkje van 250W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Laatst online: 11:41

Nutral

gamer/hardware freak

Ok bedankt, ik denk dat ik de 7300gs er maar uithaal, was alleen voor extra scherm + aero. Kan ik eens lekker overklockken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 17:59

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

De kogel is door de kerk!

Ik heb zojuist een Corsair 520watt modulaire voeding besteld.
Bedankt voor adviezen en ik hoop dat ik er veel plezier van zal hebben!

Als ik 'm een tijdje heb zal ik een productreview maken.

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaggy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-05 10:49
Hoi, ik ben van plan een nieuwe gamepc aan te schaffen, maar vraag me nog af wat voor voeding ik nodig heb.

Specs van nieuwe pc:

CASE:Lian Li PC-A16B
http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=31808

MOBO GigaByte GA-P35-S3
http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=35650

RAM: Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x 1gb http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=4747

CPU: Intel Core 2 Duo,Boxed, E6750
http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=34425

GFX: ECS Geforce 8800 GTS, 320 MB, DDR3, PCI Express x16 http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=30339

HDDs: 2x Samsung Spinpoint T166, 500 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=12786

DVDRW DRIVE: NEC AD-7170S, Serial ATA15
http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=14156

Na wat vragen en zoeken kwam ik op de OCZ GameXStream OCZ600GXSSLI, 600 Watt
http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=8328
Is dit overkill of gewoon genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 21:12
nfm schreef op maandag 11 juni 2007 @ 18:51:
De Corsair voeding heeft een 120mm fan aan de onderkant. Iemand ervaring hiermee? Problemen? Of gaat dit gewoon top werken. Ook natuurlijk de vraag of iemand weet of de kabels lang genoeg zijn om het moederbord te bereiken en ze ook nog goed weg te kunnen werken (dat ze dus niet dwars door de kast moeten zoals de Tagan/Stacker combo die ik nu heb).
Ik heb zelf net de P182 kast aangeschaft en gelijk het probleem dat het 12v_atx kabeltje(dat kleine blokje dus) van mijn voeding te kort is. Dus dan ook maar gelijk een nieuwe...

Ik heb nu ook die Corsair op het oog. De 120mm fan gaat gewoon goed werken in deze case, want aan de onderkant (van de houder waar de voeding in komt) zit een uitsparing voor de fan.
Die kabels worden weer wat kritischer... Ik heb net eens zitten meten en het lijkt erop dat je het net haalt als je de kabel achter het moederbord paneel langs zou trekken. Hij is dan wel gelijk mooi weggewerkt, dat is een voordeel.

Hier nog een plaatje wat ik tegenkwam met de lengtes:
Afbeeldingslocatie: http://www.silentpcreview.com/files/images/corsair_psu/cables.jpg

Mijn moederbord is een Gigabyte DS3, met de 12v_atx aansluiting helemaal bovenaan... :(
Bij een ander moederbord heb je misschien meer speling :)

Als iemand kan bevestigen dat de combinatie van ds3 + p182 + corsair hx520w zeker past zou dat fijn zijn :)

[ Voor 3% gewijzigd door Kayz op 08-07-2007 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Allereerst hallo allemaal, dit is mijn eerste post op het forum.

Ik zit met een vraag over de voeding. Ik beschik op het moment over een Zalman 460 APS. Ik ben er erg tevreden mee, met name omdat ie gewoon bijna niet te horen is.

Ik ga binnenkort een 8800GTS/GTX gaan kopen (waarschijnlijk toch de GTX van Sparkle), en ik heb gelezen dat een GTX minimaal een 500W voeding eist. Moet ik mijn huidge voeding gaan vervangen of zou ie het aankunnen?

Wat ik in gedachten heb ter vervanging is de Spire RockeTeer III Z (600W)
http://www.4launch.nl/4la...info.php?productid=027388
Kosten: 52.50eu

1. Is dit een goede keuze?
2. Zou ik dan niet meteen voor een zwaardere voeding gaan 600W+ etc.)?

Mijn huidge systeem:

E6600 @ 2.96Ghz (1.375 vcore) (stock cooler)
Asus P5B-VM moederbord
4x 1GB TwinMos PC6400 (dual channel) @ 533mhz ivm 1:1
Sapphire Radeon X1950XT 256mb licht OCed
Razer Barracuda AC-1 in cominatie met de HP-1 headphone
Maxtor Diamondmax 10 250GB sata 16mb
LG DVD-rw
Cooler Master Musketeer 2 (niet echt nodig)
5 Case fans (80mm, 2 front, 2 side, 1 back)
Behuizing: MGE XG Box Dragon Blauw

Als iemand mij advies zou kunnen geven zou ik dit zeer op prijs stellen.

[ Voor 2% gewijzigd door peakaboo op 09-07-2007 02:49 . Reden: Geluidskaart vergeten in de speclist ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:14

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Mijn nieuwe rig zal uit het volgende bestaan:

Intel Core 2 Quad Q6600
Asus P5K
2x 1GB PC8500 DDR2
Sapphire Radeon HD2900 XT / (Of toch die 8800GTS?)
DVD writer + CD Writer
S-ATA HD

Dit systeem zal OC'ed worden maar tot hoeverre weet ik niet precies. :)

Nu heb ik nog een mooie 460W voeding liggen (Thermaltake Silent Purepower W0063, 460W (ATX12V 2.0)), kan deze nog net of doe ik er verstandig aan ook hierin te investeren?

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
SileX schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 15:22:
Ik heb een Hiper 580W voeding

Zou deze voeding dit systeempje kunnen ondersteunen?

-E6700 - zal wel gaan overclocken
-Asus P5N32-SLI Retail
-4GB geheugen (4x1)
-8800GTX
-2x 150GB Raptors
-2x 250GB SATA disk
-X-Fi Xtreme Music
-DVD Brander
Kleine toevoeging;

De Hiper 580W voeding kan dus wel een 8800GTX aan.

Inmiddels heb ik de spullen al binnen en de 8800GTX draait al in mijn 'oude' 4400+ systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Pingelmonster schreef op zondag 08 juli 2007 @ 13:36:
Gisteren heb ik een hele discussie gehad over ons energieverbruik hier in huis, en er gaan nu ook policy's komen (niet aanwezig-pc uit).

Vorige week heb ik mijn desktop-pc verkocht en ik werk nu op mijn laptop (zuinig), met losse monitor/toetsenbord en muis.

Met het geld wat verkoop van mijn desktop heeft opgeleverd heb ik mijn server onder handen genomen. Graag zou ik er achter willen komen wat het hele server nu _ongeveer_ verstookt aan prik.
De hardware bestaat uit:

- Asus P5N-E SLI
- Core 2 Duo E6300, 2x 1.86GHz
- 2x Kingston 1GB PC5300
- 2x Seagate 7200.10, 320GB, 16MB SATA
- 2x Seagate 7200.9, 80GB, 8MB SATA
- WD1600JB, 160GB, 8MB, ATA
- WD400JB, 40GB, 8MB, ATA
- ATi Mach64 2MB, PCI
- Intel PRO/1000MT PCI
- LG DVD spelertje

Het geheel wordt aangedreven door een Tagan TG480-U15 480W.

Daarnaast heb ik een custom-router waarvan ik ook het verbruik zou willen weten.
De hardware daarin bestaat uit:
- MSI MS6178, S370
- Intel Celeron 500Mhz
- 2x 128MB PC133
- Maxtor 2B020H1, 20GB, ATA
- 2x Intel PRO/100+ PCI adapters

De voeding is een Compaq voedinkje van 250W.
Vandaag bij de Praxis een verbruiksmetertje gekocht en geinstalleerd en wat berekeningen gemaakt.
Mijn server (148W) + router (48W) + 3com switch(34W) verbruiken samen 230W, wat neerkomt op ong. 170 Euro per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Zaggy schreef op zondag 08 juli 2007 @ 14:57:
Hoi, ik ben van plan een nieuwe gamepc aan te schaffen, maar vraag me nog af wat voor voeding ik nodig heb.

Specs van nieuwe pc:

CASE:Lian Li PC-A16B
http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=31808

MOBO GigaByte GA-P35-S3
http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=35650

RAM: Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x 1gb http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=4747

CPU: Intel Core 2 Duo,Boxed, E6750
http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=34425

GFX: ECS Geforce 8800 GTS, 320 MB, DDR3, PCI Express x16 http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=30339

HDDs: 2x Samsung Spinpoint T166, 500 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=12786

DVDRW DRIVE: NEC AD-7170S, Serial ATA15
http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=14156

Na wat vragen en zoeken kwam ik op de OCZ GameXStream OCZ600GXSSLI, 600 Watt
http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=8328
Is dit overkill of gewoon genoeg?
Ik vind de voeding wel erg overkoill.
Zonder overklok zal jouw systeem ongeveer 260 watt nodig hebben en zal er 18 amperres van de 12 volt moeten komen. Een voeding welke minimaal 21 amperres kan leveren op de 12 volt moet dan al voldoende zijn (ook als dit een 300 watt voeding is).
Jouw OCZ GameXStream kan totaal 48 amperres leveren op de 12 volt en is daarmee echt zeer royaal voor nouw systeem. Je kan zelfs tweemaal jouw systeem aansluiten op de voeding!
peakaboo schreef op maandag 09 juli 2007 @ 02:47:
Allereerst hallo allemaal, dit is mijn eerste post op het forum.

Ik zit met een vraag over de voeding. Ik beschik op het moment over een Zalman 460 APS. Ik ben er erg tevreden mee, met name omdat ie gewoon bijna niet te horen is.

Ik ga binnenkort een 8800GTS/GTX gaan kopen (waarschijnlijk toch de GTX van Sparkle), en ik heb gelezen dat een GTX minimaal een 500W voeding eist. Moet ik mijn huidge voeding gaan vervangen of zou ie het aankunnen?

Wat ik in gedachten heb ter vervanging is de Spire RockeTeer III Z (600W)
http://www.4launch.nl/4la...info.php?productid=027388
Kosten: 52.50eu

1. Is dit een goede keuze?
2. Zou ik dan niet meteen voor een zwaardere voeding gaan 600W+ etc.)?

Mijn huidge systeem:

E6600 @ 2.96Ghz (1.375 vcore) (stock cooler)
Asus P5B-VM moederbord
4x 1GB TwinMos PC6400 (dual channel) @ 533mhz ivm 1:1
Sapphire Radeon X1950XT 256mb licht OCed
Razer Barracuda AC-1 in cominatie met de HP-1 headphone
Maxtor Diamondmax 10 250GB sata 16mb
LG DVD-rw
Cooler Master Musketeer 2 (niet echt nodig)
5 Case fans (80mm, 2 front, 2 side, 1 back)
Behuizing: MGE XG Box Dragon Blauw

Als iemand mij advies zou kunnen geven zou ik dit zeer op prijs stellen.
Ten eerste is het onzin om een 500 watt voeding als minimum te hebben voor een GTX. Fabrikanten raden dit aan om zo zeker te zijn dat de voeindg voldoende is. De eis welke ze opgeven is namelijk van toepassing als jij een qaudcore gaat overklokken terwijl je en GTX in jouw systeem wilt zetten, dan is een 500 watt voeindg misschien aan te raden.

Jouw systeem heeft echter net geen 300 watt nodig (met OC). Hiervan zal er ongeveer 19 amperres van de 12 volt moeten komen.
Jouw voeding kan totaal 30 amperres leveren en is daarmee ruim geschikt voor jouw huidige systeem./

Jouw videokaart heeft ongeveer 110 watt nodig (en dat is best veel). Dit is net zoveel als de 8800 GTS nodig heeft. De GTX heeft er ongeveer 135 nodig, 25 watt meer dus dan de GTS/jouw gpu.

Plaats jij een GTS in jouw systeem dan zal er (gezien vanuit de voeding) niets veranderen. Zet jij de GTX in jouw systeem dan moet jouw voeding ongeveer 320 watt leveren en moet er 21 amperres van de 12 volt komen. Ook dit moet jouw voeding makkelijk aankunnn, deze kan immers 30 amperres leveren..
MrJ schreef op maandag 09 juli 2007 @ 12:03:
Mijn nieuwe rig zal uit het volgende bestaan:

Intel Core 2 Quad Q6600
Asus P5K
2x 1GB PC8500 DDR2
Sapphire Radeon HD2900 XT / (Of toch die 8800GTS?)
DVD writer + CD Writer
S-ATA HD

Dit systeem zal OC'ed worden maar tot hoeverre weet ik niet precies. :)

Nu heb ik nog een mooie 460W voeding liggen (Thermaltake Silent Purepower W0063, 460W (ATX12V 2.0)), kan deze nog net of doe ik er verstandig aan ook hierin te investeren?
Ik ga er even vanuit dat je de Q6600 op 3.0 Ghz heb draaien, volgens mij is dit best een reeele en nette overklok.

Zonder videokaart heeft jouw systeem ongeveer 230 watt nodig. Hiervan zal er 15 amperers van de 12 volt moeten komen.
De 8800GTS heeft 110 watt nodig. Dit houdt dus in dat jouw totale systeem met de GTS 340 watt nodig heeft. Hiervan moet er 24 amperres van de 12 volt komen.
De X2900XT heeft wat meer stroom nodig, hij wilt alleen werken als hij minimaal 170 watt toegestopt krijgt. Dit houdt dus in dat jouw totale systeem met de X2900XT 400 watt nodig heeft, hiervan zal er ongeveer 29 amperres van de 12 volt moeten komen.

Jouw voeding kan totaal 480 watt leveren waarvan er 30 amperres van de 12 volt kan komen. Voor jouw computer met de 8800 GTS videokaart zal dit voldoende zijn, alleen voor de X2900XT is dit niet, deze heft namelijk 33 amperres nodig als minimum.

Ben je van plan om de cpu veel verder dan 3.0 Ghz te krijgen (ik weet niet hoever dat ding ongeveer kan, een E6600 haalt bijvoorbeeld vaak de 3.4 Ghz) dan is een zwaardere voeding ook aan te raden. Als jij de 8800 in je systeem heb zitten , en je heb deze 20% overgeklokt dan kun je de cpu tot ongeveer 3.1 Ghz overklokken. Hierboven raad ik je wel aan om een andere voeidng te nemen omdat je dan 27 amperres van de voeding vraagt, en dan gaat hij het zwaar krijgen. Klok jij de videokaart niet over dan raad ik je aan om pas bij 3.3 Ghz naar een nadere voeindg te kijken

Conclusie:
jouw systeem op 3.0 Ghz + X2900XT = nieuwe voeding (eis, minimaal 33 amperres op 12 volt (+1 amperre voor iedere 150 MHz welke je boven de 3.0 Ghz zit + 1 amperres voor iedere 10% overklok van de gpu)
jouw systeem op 3.0 Ghz met 8800 GTS met 20% OC = huidige voeding
jouw systeem op 3.3 Ghz met 8800 GTS = huidige voeding
Jouw systeem op 3.3 Ghz met 8800 GTS met 20% OC = nieuwe voeding (eis, minimaal 33 amperres op 12 volt)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoptolemos
  • Laatst online: 17-12-2024
Kayz schreef op zondag 08 juli 2007 @ 20:49:
[...]
Als iemand kan bevestigen dat de combinatie van ds3 + p182 + corsair hx520w zeker past zou dat fijn zijn :)
Niet precies 't zelfde, maar DQ6 (zelfde opzet) + P180 (zo goed als dezelfde bouw) + Corsair 520w kan makkelijk.

Intel Core 2 Duo E6600 @ 3.6GHz | GigaByte GA-P35-DQ6 | G.Skill F2-6400CL4D 4096MB | MSI N660 TF 2GD5/OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 21:12
Neoptolemos schreef op maandag 09 juli 2007 @ 20:06:
[...]

Niet precies 't zelfde, maar DQ6 (zelfde opzet) + P180 (zo goed als dezelfde bouw) + Corsair 520w kan makkelijk.
Goed om te weten. Ik had er voor de zekerheid maar een verlengkabeltje bij gepakt, maar dat heb ik waarschijnlijk niet nodig dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-05 16:54
Hoi,

Ik heb een Seasonic S12-430w voeding. Omdat ik een nieuwe videokaart krijg, ben ik bezorgd of mijn voeding het wel gaat trekken, aangezien mijn cpu zoveel stroom verbruikt. Ik doe niet aan overklokgedoe. Mijn systeem:

Pentium D830
P5WD2 Premium (955X)
2x 1GB DDR2 PC4300
Sapphire X1950Pro 256MB (mijn nieuwe videokaart dus)
4 HDD's, 4 fan's, 2 USB devices, 1 DVDRW

Uit de Extreme PSU calculator komt 400w rollen. Is die 30w extra dan wel ruim genoeg? Seasonic is een goed merk, en denk dat mijn voeding het wel trekt, alleen weet ik het niet helemaal zeker. And better safe than sorry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

aex351

I am the one

2 ons groente en 2x fruit.
ejtnaj schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 03:26:
Hoi,
.....
And better safe than sorry...
Dat gaat prima lukken. Die PSU calculators kloppen vaak voor geen bus.

[ Voor 81% gewijzigd door aex351 op 10-07-2007 03:31 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

ejtnaj schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 03:26:
Hoi,

Ik heb een Seasonic S12-430w voeding. Omdat ik een nieuwe videokaart krijg, ben ik bezorgd of mijn voeding het wel gaat trekken, aangezien mijn cpu zoveel stroom verbruikt. Ik doe niet aan overklokgedoe. Mijn systeem:

Pentium D830
P5WD2 Premium (955X)
2x 1GB DDR2 PC4300
Sapphire X1950Pro 256MB (mijn nieuwe videokaart dus)
4 HDD's, 4 fan's, 2 USB devices, 1 DVDRW

Uit de Extreme PSU calculator komt 400w rollen. Is die 30w extra dan wel ruim genoeg? Seasonic is een goed merk, en denk dat mijn voeding het wel trekt, alleen weet ik het niet helemaal zeker. And better safe than sorry...
Ik kom uit op 310 watt welke jouw systeem echt nodig heeft zonder overklok. Hiervan moet er 21 amperres van de 12 volt komen.
Jouw 430 watt voeding kan totaal 29 amperres leveren, en dat is voor jouw systeem echt ruim voldoende.

Die 400 watt welke de calculator geeft is behoorlijk aan de hoge kant. Dit kan twee oorzaken hebben:
- de calculator zelf werkt niet of heeft foute gegevens
- sommige calculatoren zijn zo uitgebreid dat ze verkeerd in worden gevuld of verkeerd worden begrepen. Hierdoor kan jij als gebruiker een verkeerd systeem in hebben gevoerd waardoor de caalculator een fout wattage geeft.

Hoe dan ook, jouw systeem heeft vele minder nodig dan dat jouw voeding kan leveren, dus je bent echt niet toe aan een nieuwe voeidng

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Vorige keer ook al gevraagd hoeveel mijn PC zou verbruiken, maar toch weer wat dingen veranderd, dus hier mijn nieuwe opstelling:

Intel Q6600 @ stock
4x 1GB OCZ 800Mhz
2x Seagate Barracuda 7200.10 320GB
Gigabyte P35-DS4
Club3d HD2900XT
NEC AD-7173S
Logitech G5 2007

Als voeding heb ik een Tagan TG600-U35, dit leek me wel genoeg :P Maar hoeveel zou mijn systeem nu verbruiken? In de toekomst wil misschien de CPU gaan overklokken naar ongeveer 3Ghz, de videokaart laat ik voor wat het is.

Bedankt.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vicco101
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-04 19:41
Ik wil graag het volgende systeem samenstellen:

Lian-Li PC777 memorial Case
ASUS P5N32-E SLI Mobo
Intel E6700 cpu
2x (2GB OCZ 1024 Cas4 SLI memory)
2x MSI GeForce NX8800GTS OC Edition 640 MB in SLI
2x 74GB 10.000rpm raptor disks
4x 250GB 7200rpm disks (weet nog niet welk merk)
Creative X-fi Elilte Pro edition (is met externe unit)
24in1 card reader
floppy drive
DVDbrander
DVDlezer
2x 12cm case koelers
1x zalman 9700NT koeler
G15 toetsenbord
2x usb2.0 harddisk
Logitech G7 gamers mouse
USB i-pod oplader

voor een voeding zat ik te denken aan:
Cooler Master Voeding RealPower Pro Modular 700 Watt
is dit een goede keuze of id dit way overdone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voor een systeem met SLI en 6 disken lijkt mij de 700W een goede keuze. Het is niet te weinig maar ook zeker niet veel te veel. Ik vind het een prima keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florian
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-05 20:29

-AMD Athlon 64 X2 6000+
-MSI K9N Sli Platinum
-7900 GTO (heb ik nog)
-2x1gb Corsair TWIN2X2048-6400C4
-Audigy 4 geluidskaart
-TV kaart
-2 hd's
-2 dvd branders

Wat voor voeding zou hierin moeten
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@Florian. 400W of meer van een A-merk voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70859

Hoi theodouma,

Hoe bereken je het aantal amperes die nodig zijn voor een systeem?
Ik heb zelf ook al wat opgezocht en wat gevonden van jou zoals:

Onderdeel: amperes (gem.)
-----------------
moederboard 45
processor (wordt bij de processor wel vermeld)
geheugen 3 (per reep)
harde schijf 15
videokaart ?? Hoe kom je hier achter? Waar te vinden?
brander 5
cooler 3 (per cooler)

Zou dit niet in de startpost opgenomen kunnen worden zodat iedereen dit zelf kan berekenen? Je bent er dan niet meer zo druk mee ;)

Tevens vraag ik mij af hoe de amperes omhoog gaan bij overclocken? Is hier een richtlijn voor?

Ik ben zelf ook van plan om een upgrade te doen en vraag mij dan ook af of mijn huidige voeding nog voldoende is voor de nieuwe situatie.

De voeding die ik heb is een Seasonic 430S12 watt met 2 12 volt lijnen. lijn 1 kan 14 ampere leveren en lijn 2 15 ampere.

Het systeem komt er als volgt uit te zien:

- Gigabyte GA-P35-DS4 (rev. 1.x) moederboard (45 watt)
- E4300 1.86GHZ 2MB Box processor (Wordt wel overgeklokt naar +/- 3Ghz) (normaal 65 watt
maar met overclock ?? watt)
- Kingston PC2-6400 - 1 GBx2 - DDR2 - Kingston ValueRAM CL5.0 (6 watt maar met
overclock ?? watt)
- Gigabyte GeForce 8800 GTS 320MB DDR III (65 110 watt dacht ik)
of een Gainward 8590-BLISS 8600GTS 512 TV DD (40 watt denk ik)
- 1 pci geluidskaart (5 watt)
- 2 x Samsung 320GB HD321KJ Spinpoint T166 16mb SATA2 in RAID 0 (30 watt)
- 1 x Maxtor 250GB 16mb IDE (15 watt)
- NEC brander IDE (5 watt)
- dvd speler (5 watt)
- 3 coolers (9 watt)

Edit:

Ik kom zelf uit op 390 watt wat ik nodig heb voor dit systeem, volgens mij moet mijn voeding dit wel aankunnen.
Ik kom zelf uit op 435 watt wat ik nodig heb voor dit systeem, volgens kan mijn voeding dit dus niet aan! Klopt mijn berekening?

Hoeveel amperes heb ik nodig met dit systeem zonder overclock en met overclock?
Maakt het nog wat uit hoe ik de onderdelen verdeel over de 2 12 voltlijnen? Is hier een goede verdeling voor?

Alvast bedankt voor je antwoord! _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 70859 op 11-07-2007 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Laatst online: 14:06
Ik heb nu eigenlijk geen vraag over wat voor een voeding ik nodig heb, maar of het een goede/beter voeding is, nl:

Ik heb nu dus een HKC 550WATT.

De specs zien er in elk geval goed uit:

+3,3V 28A
+5V 30A
+12V 31A
-12V 0,8A
-5Vsb 2A

De verkoper zei dat deze van dezelfde kwaliteit is als een Antec...

PS. er staat op de doos dat ie 75% is

+edit+
http://www.hkc-europe.com/spjj.asp?id=218&jb=006002

Hmmm 550 MAX!! en de specs op de site zijn anders dan op de doos :(

mss beter toch de antec moeten kopen |:(

[ Voor 19% gewijzigd door Vuikie op 10-07-2007 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-05 16:54
Je hebt een voeding van 550w. Waarom denk je dan dat je voeding meer dan 550w zou moeten produceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Laatst online: 14:06
Dat bedoelde ik eigenlijk ook niet. Mijn vraag is eigenlijk: Is deze voeding beter dan een Q-tec/Sweex voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenk
  • Laatst online: 10:13
Ik zoek een andere voeding omdat mijn oude (300 watt) te weinig vermogen levert sinds ik er een nvidia 6600GT op aangesloten heb; ik krijg steeds een melding dat de videokaart niet genoeg power krijgt.
Alleen is het probleem dat mijn stokoude moederbord (thII7-raid) een auxiliary power aansluiting heeft die aangesloten moet worden omdat hij anders niet opstart, terwijl deze aansluiting al lang niet meer bij voedingen meegeleverd word.
Na zoeken op internet ben ik erachter dat de eerste types van de zalman 400B over zo'n aansluiting beschikten.
Weet iemand of deze nog te koop is; of weet iemand een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Laatst online: 10:27
Ik heb onlangs een Seasonic S12-380 gekocht voor mijn HTPC. Ik ben er erg tevreden over.
Zie hieronder de simpele product review die ik geschreven heb.

Seasonic S12-380, 380W (ATX12V 2.0) review door Prince_of_Darkness

Algemene beoordelingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/green.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/gray.gifUitrusting en afwerkingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/darkgreen.gif
AansluitmogelijkhedenAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/green.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/gray.gifPrestaties en stabiliteitAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/gray.gif
GeluidsproductieAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/darkgreen.gifWarmteproductieAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/gray.gif
KoelvermogenAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/gray.gifPrijsAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/green.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/gray.gif
Ervaring met één exemplaar, sinds juni 2007
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/zpx.gif

Ik heb deze voeding gekocht voor een HTPC. Selectiecriteria was het geluid. En daar ben ik heel tevreden mee. Het geluid van de voeding is nauwelijks waarneembaar.

De afwerking is uitstekend, alle kabels zijn netjes gemesht en hebben goed stekkers eraan. Het molex mechanisme werkt uitstekend.

Qua aansluitmogelijkheden mis ik geen stekkers. Wat wel vervelend is, is dat dit geen modulaire voeding is. Het zou fijn zijn als niet gebruikte kabels buiten de behuizing konden blijven.
Maar goed dan neemt de voeding meteen in diepte toe (buiten de ATX PSU specs, d.w.z. meer dan 14cm diep), en daar heb ik geen ruimte voor in mijn silverstone behuizing.

De prijs is in orde.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/check0.gif Negatieve eigenschappen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
- Niet modulair
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/check.gif Positieve eigenschappen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
- Heel erg stil
- Goed afgewerkt
[ Bekijk in Productreview ] [ Review invullen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220263

AMD Athlon 64 X2 4000+ (AM2, 2.1 GHz, 1MB, 400MHz Bus, 65W, Boxed)
Apacer MegaSteno AE161 Cardreader (16 in 1, USB2.0)
Gigabyte GA-M55S-S3, nForce 550 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)
Kingston KVR667D2N5K2/2G
NEC AD-7173S 18x (Dual-layer, LabelFlash, SATA, Zwart)
Nexus Real Silent D12SL-12 (120mm, 22,8dB, 3/4p)
PEAK Radeon X1950 Pro 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) 101917TPPK
Samsung SpinPoint S166 HD161HJ, 160GB (7200rpm, SATA II, 8MB)

Latere upgrades:
Ik denk erover om over ongeveer anderhalf jaar een 6000+ te nemen ipv de 4000+
Heel misschien een S166 160GB erbij (denk van niet, 160gb is wel genoeg voor mij)
Eventueel een Arctic Freezer 64 Pro en Arctic Accelero X1, als deze koelers te luid zijn.
En een wifi card (misschien)

AOpen QF50D (ATX, 350W, Zilver/Zwart)

Is deze voeding genoeg voor bovenstaand systeem?
(Sommige mensen zeggen dat er geen 350 maar 400 watt inzit. Zou 400 dan genoeg zijn, indien 350 dat niet is?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Laatst online: 08-05 19:50
Ik zit te twijfelen tussen verschillende voedingen, wie kan de doorslag geven??

Dit is de PC die ik ga halen:
Antec Nine Hundred
Intel C2D E6850
2x OCZ DDR2 PC5700
Gigabyte 8800GTX
Gigabyte P35C-DS3R
2x Samsung Spinpoint T166 320GB (SATA)
1x DVD Writer (samsung, SATA)
mischien nog 1x DVD Speler

Ik zit te twijfelen tussen deze voedingen:
Tagan TG600-U35 119,-
Iets duurder, goed merk dacht ik
Zalman ZM600-HP 99.-
Betere prijs, ook goed merk
Hiper HPU-4B580, blauw, 580 Watt 86,-
Merk?? Ziet er goed uit, goede ventelatie, beste prijs.

Eisen:
Modulair
Fan aan de bovenkant (zodat hij op z'n kop in de Antec 900 kan worden geplaatst)
Zo stil mogelijk

Welke moet ik nemen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik zal nog even wat feedback geven over mijn recent aangeschafte antec earthwatts 380.....
Mafketel in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 17" +500gb t166 samsung
Hij werkt ;) ... helaas geen apparatuur om veilig het verbruik te meten dus......

Wat ik wel weet is dat met mijn systeem tijdens het testen voor stabiliteit (100% cpuload) de voeding niet heet / rumoerig werd , sterker nog het systeem is bijzonder stil bij elke belasting (ik hoor zeer duidelijk de harde schijven hun rondjes draaien, zo stil is het hier in huis). Ondanks de 80mm ventilator wat de reden was waarom ik heb lopen twijfelen of deze voeding geschikt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Killzone schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 15:21:

Antec Nine Hundred
Intel C2D E6850
2x OCZ DDR2 PC5700
Gigabyte 8800GTX
Gigabyte P35C-DS3R

Tagan TG600-U35 119,-
Zalman ZM600-HP 99.-

Eisen:
Modulair
Fan aan de bovenkant (zodat hij op z'n kop in de Antec 900 kan worden geplaatst)
Zo stil mogelijk

Welke moet ik nemen??
Tagan is niets fantastisch, Hiper heeft een goeie dingen en slechte dingen. Ik ben persoonlijk voor de Zalman. Lees eens wat reviews, JonnyGuru vondt de Zalman een 9,5 waard :*) .
Over Tagans is Jonny minder te spreken... Maar T.net productreviews (veel minder grondig imo) zijn enthousiaster over de Tagan die je aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

MensionXL schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 11:52:
Vorige keer ook al gevraagd hoeveel mijn PC zou verbruiken, maar toch weer wat dingen veranderd, dus hier mijn nieuwe opstelling:

Intel Q6600 @ stock
4x 1GB OCZ 800Mhz
2x Seagate Barracuda 7200.10 320GB
Gigabyte P35-DS4
Club3d HD2900XT
NEC AD-7173S
Logitech G5 2007

Als voeding heb ik een Tagan TG600-U35, dit leek me wel genoeg :P Maar hoeveel zou mijn systeem nu verbruiken? In de toekomst wil misschien de CPU gaan overklokken naar ongeveer 3Ghz, de videokaart laat ik voor wat het is.

Bedankt.
Zonder overklok kom ik uit op ongever 380 watt welke jouw systeem nodig heeft. Hiervan zal er 26 amperres van de 12 volt moeten komen. Klok je de cpu over dan zal jouw totale systeem ongeveer 430 watt en 30 amperres echt nodig hebben.

De Tagan voeding kan totaal 48 amperres leveren op de 12 volt en is daarmee echt ruim voldoende voor jouw systeem . De 500 watt versie van deze voeindg kan totaal 36 amperres leveren op de 12 volt en is daarmee ook ruim voldoende voor jouw systeem.
vicco101 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 18:41:

Lian-Li PC777 memorial Case
ASUS P5N32-E SLI Mobo
Intel E6700 cpu
2x (2GB OCZ 1024 Cas4 SLI memory)
2x MSI GeForce NX8800GTS OC Edition 640 MB in SLI
4x 250GB 7200rpm disks (weet nog niet welk merk)
24in1 card reader
floppy drive
DVDbrander
DVDlezer
2x 12cm case koelers
1x zalman 9700NT koeler
G15 toetsenbord
2x usb2.0 harddisk
Logitech G7 gamers mouse
USB i-pod oplader

voor een voeding zat ik te denken aan:
Cooler Master Voeding RealPower Pro Modular 700 Watt
is dit een goede keuze of id dit way overdone.
[Ik kom uit op ongeveer 500 watt welke jouw systeem echt nodig gaat hebben als jij de cpu 50% overklokt. Hiervan zal er 36 amperres van de 12 volot moeten komen.
Helaas kan ik op de site van Coolermaster geen Realpower700 watt voeding vinden. Ook in de PW staat er weinig over deze voeindg. Ik kan daarom niet zeggen of deze voldoende is voor jouw systeem.

Een eis voor een voeding voor jouw systeem is dat hij minimaal 41 amperes kan leveren op de 12 volt. Als de Realpower700 dat kan is hij geschikt voor jouw systeem.
Florian schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 20:05:

-AMD Athlon 64 X2 6000+
-MSI K9N Sli Platinum
-7900 GTO (heb ik nog)
-2x1gb Corsair TWIN2X2048-6400C4
-Audigy 4 geluidskaart
-TV kaart
-2 hd's
-2 dvd branders

Wat voor voeding zou hierin moeten
Alvast bedankt
Jouw systeem heeft 310 watt nodig. Hiervan komt 21 amperres van de 12 volt lijn. Een geschikte voeding voor jouw systeem kan totaal minimaal 24 amperres leveren op de 12 volt Het wattage van de voeding is niet van belang, zolkang hij minimaal 24 amperres op de 12 volt kan leveren is hij voldoende.

Een voorbeeld is de Antec NeoHE380. Deze voeding kan totaal 28 amperres leveren en kost ongeveer 60 euro.
Anoniem: 70859 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 20:47:
Hoi theodouma,

Hoe bereken je het aantal amperes die nodig zijn voor een systeem?
Ik heb zelf ook al wat opgezocht en wat gevonden van jou zoals:

Onderdeel: amperes (gem.)
-----------------
moederboard 45
processor (wordt bij de processor wel vermeld)
geheugen 3 (per reep) doe maar 5 per rep, dat rekent makkelijker
harde schijf 15
videokaart ?? Hoe kom je hier achter? Waar te vinden?
brander 5
cooler 3 (per cooler) dat is erg veel, doe maar 5 watt voor alle collers

Zou dit niet in de startpost opgenomen kunnen worden zodat iedereen dit zelf kan berekenen? Je bent er dan niet meer zo druk mee ;)

Tevens vraag ik mij af hoe de amperes omhoog gaan bij overclocken? Is hier een richtlijn voor?

Ik ben zelf ook van plan om een upgrade te doen en vraag mij dan ook af of mijn huidige voeding nog voldoende is voor de nieuwe situatie.

De voeding die ik heb is een Seasonic 430S12 watt met 2 12 volt lijnen. lijn 1 kan 14 ampere leveren en lijn 2 15 ampere.

Het systeem komt er als volgt uit te zien:

- Gigabyte GA-P35-DS4 (rev. 1.x) moederboard (45 watt)
- E4300 1.86GHZ 2MB Box processor (Wordt wel overgeklokt naar +/- 3Ghz) (normaal 65 watt
maar met overclock ?? watt) 120
- Kingston PC2-6400 - 1 GBx2 - DDR2 - Kingston ValueRAM CL5.0 (6 watt maar met
overclock ?? watt) 10 watt
- Gigabyte GeForce 8800 GTS 320MB DDR III (65 110 watt dacht ik) denk ik ook
of een Gainward 8590-BLISS 8600GTS 512 TV DD (40 watt denk ik) 60 eerder
- 1 pci geluidskaart (5 watt)
- 2 x Samsung 320GB HD321KJ Spinpoint T166 16mb SATA2 in RAID 0 (30 watt)
- 1 x Maxtor 250GB 16mb IDE (15 watt)
- NEC brander IDE (5 watt)
- dvd speler (5 watt)
- 3 coolers (9 watt)

Edit:

Ik kom zelf uit op 390 watt wat ik nodig heb voor dit systeem, volgens mij moet mijn voeding dit wel aankunnen.
Ik kom zelf uit op 435 watt wat ik nodig heb voor dit systeem, volgens kan mijn voeding dit dus niet aan! Klopt mijn berekening?

Hoeveel amperes heb ik nodig met dit systeem zonder overclock en met overclock?
Maakt het nog wat uit hoe ik de onderdelen verdeel over de 2 12 voltlijnen? Is hier een goede verdeling voor?

Alvast bedankt voor je antwoord! _/-\o_
Ik kom uit op 350 watt welke jouw systeem nodig heeft (mobo 40, mem 10, hd's 45, cpu 120 , gpu 110, pci 10, dvd. fans 15)

Iedere computer haalt het meeste gedeelte van de energie van de 12 volt lijn. De cpu, gpu en HD's halen ongeveer al hun energie van de 12 volt lijn af. IN jouw systeem hwebben deze drie onderdelen 275 watt nodig. als je een beetje verstand heb van natuurkunde dan weet je dat de stroom krijgt door het vermogen te delen door de spanning. Ofwel 275 watt delen door 12 volt levert de stroom op. In dit geval 23 amperres. Jouw systeem heeft dus 23 amperres nodig.

het verbruik van de videokaart staat trouwens hier, en als je het topic doorlees (ook de vorige delen) dan zie je dat ik al vaker uitleg heb gegeven over hoe ik aan de waardes kom

Een vuistregel voor het energieverbruik van een cpu als je hem over heb geklokt is
POC = Pnormaal x (OCspeed / stocksteed) x (OC voltage x stockvoltage) 2

Ofwel, het vermogen met OC is het vermogen wat hij standaard nodig heeft maal de overklok (10% OC is 1.10, 50% OC is 1.5) maal de spanningsverhoging in het kwadraad. Als je dus de spanning verhoog van 1.30 naar 1.40 dan is de verhoging (1.4/1.3)2 1.16.
Anoniem: 220263 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 11:35:
AMD Athlon 64 X2 4000+ (AM2, 2.1 GHz, 1MB, 400MHz Bus, 65W, Boxed)
Apacer MegaSteno AE161 Cardreader (16 in 1, USB2.0)
Gigabyte GA-M55S-S3, nForce 550 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)
Kingston KVR667D2N5K2/2G
NEC AD-7173S 18x (Dual-layer, LabelFlash, SATA, Zwart)
Nexus Real Silent D12SL-12 (120mm, 22,8dB, 3/4p)
PEAK Radeon X1950 Pro 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) 101917TPPK
Samsung SpinPoint S166 HD161HJ, 160GB (7200rpm, SATA II, 8MB)

Latere upgrades:
Ik denk erover om over ongeveer anderhalf jaar een 6000+ te nemen ipv de 4000+
Heel misschien een S166 160GB erbij (denk van niet, 160gb is wel genoeg voor mij)
Eventueel een Arctic Freezer 64 Pro en Arctic Accelero X1, als deze koelers te luid zijn.
En een wifi card (misschien)

AOpen (ATX, 350W, Zilver/Zwart)

Is deze voeding genoeg voor bovenstaand systeem?
(Sommige mensen zeggen dat er geen 350 maar 400 watt inzit. Zou 400 dan genoeg zijn, indien 350 dat niet is?)
Ik durf niet te zeggen wat voor voeding er in de Aopen kast zit, dit verandert namelijk nogal vaak, Twee jaar geleden zat er een FSP 300 watt voeding in de kast welke 20 amperres kon leveren. Wat er nu inzit durf ik echt niet te zeggen, misschien kun je hierover een mailtje sturen richting de (web)winkeld waar je hem wilt halen. Vraag dan duidelijk dat je wilt weten hoeveel amperres de 12 volt kan leveren, dit is namelijk belangrijker dan het wattage van de voeding.

Jouw systeem zal zonder overklok ongeveer 210 watt nodig hebben en 13 aperres op de 12 volt. Met jouw upgrades gaat dit omhoog naar 290 watt en 19 amperres. Als de voeding in de kast 22 amperres of meer kan leveren is hij geschikt voor jouw systeem
Killzone schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 15:21:

Antec Nine Hundred
Intel C2D E6850
2x OCZ DDR2 PC5700
Gigabyte 8800GTX
Gigabyte P35C-DS3R

Tagan TG600-U35 119,-
Zalman ZM600-HP 99.-

Eisen:
Modulair
Zo stil mogelijk

Welke moet ik nemen??
Gezien je geheugen ga je niet overklokken.

Jouw systeem heeft ongeveer 290 watt nodig. Hiervan komt er 19 amperres van de 12 volt. Een 600 watt voeding is dan een beetje overdreven, deze kan twemaal jouw systeem aan.
Is het geheugen een tikfoutje (moet dan pc7500 zijn), of ben je van plan om er minimaal pc6400 geheugen in te zetten en de cpu goed over te klokken (iets dat erg goed kan met de C2D) dan zal jouw totale systeem 350 watt en 24 amperres nodig hebben. Wil je ook een beejte ruimte hebben voor een gpu overklok of wat extra hardware dan is een 430 watt voeding met minimaal 32 amperres echt voldoende.

Ik mis in jouw rijtje de Antec NeoHE430. Deze heeft een 120 mm fan aan de onderkant (of bovenkant, het is maar net hoe je de voeindg heb, hij zit iig op dezelfde plek als bij de andere voedingen) Deze voeding is zeer stil, kan 32 amperres leveren en is modulair. De voeindg kost 70 euro en is daarmee goedkoper dan jouw voedingen.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70859

@Theodouma

Bedankt voor je antwoord!
Ik weet nu dus dat m'n voeding huidige voeding voorlopig nog voldoende is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Laatst online: 08-05 19:50
Bedankt voor jullie reacties.

Inderdaad, ik was vergeten te melden dat ik niet ga overklokken.

Ik zal even kijken naar de NeoHE430. Hoewel ik het toch krap vind zo'n 430 watt voeding, zeker om hem later uit te bouwen. Ik wil er later wel een geluidskaart (X-Fi ExtremeMusic), dus dit telt ook wel. Hoewel dit natuurlijk niet zo veel is.

Ik zal dus een keuze maken tussen de Zalman en de Antec, en zeker de Antec PSU icm de Antec Case lijkt mij dit een goede combo, zeker omdat ik heb gelezen dat de kabels van die voeding niet altijd lang genoeg zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

@theodouma

Bedankt (voor de moeite) :) Nu weet ik waar ik aan toe ben. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193984

Ik zit te twijfelen over een aantal voedingen. Dit is zoals de pc gaat worden:

-Nzxt hush (2x 120 mm fan)
-Intel C2D E6600 @ 3.0 Ghz
-Club3d x1950 pro 256 mb
-Gigabyte p35 ds3r
-Kingston 2x1GB pc5300
-Creative Audigy 2 platinum eX
-Hauppauge WinTv pvr-150 mce
-Samsung T166 320 GB
-Samsung Dvd-rw
-Arctic Cooling Freezer 7 pro
-USR Wifi kaart
-Logitech G15 toetsenbord

Dit systeem verbruikt volgens mij nog niet zoveel stroom. Ik wil echter over 1 a 1,5 jaar upgraden naar een goede 2e generatie dx10 kaart. Dit hoeft dan niet de allergrootste stroomslurper te zijn, maar ik verwacht wel dat het systeem dan aanzienlijk meer gaat verbruiken. Ook wil ik er eventueel nog een tweede harde schijf bij zetten, voor raid.

Dit wil ik bij azerty bestellen. Ik heb al ontzettend veel over voedingen gelezen en heel veel reviews opgezocht en mijn voorkeur gaat dan ook uit naar een Be Quiet Straight power. Ik twijfel echter tussen de
450 watt: 12V: 30A, 12V1: 25A, 12V2: 18A (€ 64)
500 watt: 12V: 34A, 12V1: 25A, 12V2: 18A (€ 73)
550 watt: 12V: 41A, 12V1: 18A, 12V2: 18A, 12V2: 18A, 12V2: 18A (€ 82)

De 500 watt heeft als extra 4 ipv 6 sata aansluitingen en de 550 watt heeft 4 12v rails ipv 2.
Ik wil voor be quiet kiezen omdat deze voedingen goed uit reviews zijn gekomen en omdat de 500 watt 20 euro goedkoper is dan de bekende Antec NeoHE en Seasonic S12 500 Watt voedingen.

Bedankt alvast _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196052

Ik zit er ook aan te denken een nieuw systeem samen te stellen :D , maar ik twijfel nog over de voeding..
Wat ik wil:

Asus M2n32 sli deluxe
AMD64 X2 4800+
6400 OCZ 2K C4 2x 1gig
Xfx 8600 GTS xxx
2 'oude' harde schijven
1 S-ata DVD-RW (NEC)

M'n broer zei : 500Watt moet je zkkr hebben, dus hij raadt de 500 Tagan aan (U35)
Ik vindt hem behoorlijk prijzig, maarj, als moet dan moet het ;)
misschien kan ik het met de 430Watt tagan ook wel af?

wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
Anoniem: 193984 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 11:13:
Ik zit te twijfelen over een aantal voedingen. Dit is zoals de pc gaat worden:

-Nzxt hush (2x 120 mm fan)
-Intel C2D E6600 @ 3.0 Ghz
-Club3d x1950 pro 256 mb
-Gigabyte p35 ds3r
-Kingston 2x1GB pc5300
-Creative Audigy 2 platinum eX
-Hauppauge WinTv pvr-150 mce
-Samsung T166 320 GB
-Samsung Dvd-rw
-Arctic Cooling Freezer 7 pro
-USR Wifi kaart
-Logitech G15 toetsenbord

Dit systeem verbruikt volgens mij nog niet zoveel stroom. Ik wil echter over 1 a 1,5 jaar upgraden naar een goede 2e generatie dx10 kaart. Dit hoeft dan niet de allergrootste stroomslurper te zijn, maar ik verwacht wel dat het systeem dan aanzienlijk meer gaat verbruiken. Ook wil ik er eventueel nog een tweede harde schijf bij zetten, voor raid.

Dit wil ik bij azerty bestellen. Ik heb al ontzettend veel over voedingen gelezen en heel veel reviews opgezocht en mijn voorkeur gaat dan ook uit naar een Be Quiet Straight power. Ik twijfel echter tussen de
450 watt: 12V: 30A, 12V1: 25A, 12V2: 18A (€ 64)
500 watt: 12V: 34A, 12V1: 25A, 12V2: 18A (€ 73)
550 watt: 12V: 41A, 12V1: 18A, 12V2: 18A, 12V2: 18A, 12V2: 18A (€ 82)

De 500 watt heeft als extra 4 ipv 6 sata aansluitingen en de 550 watt heeft 4 12v rails ipv 2.
Ik wil voor be quiet kiezen omdat deze voedingen goed uit reviews zijn gekomen en omdat de 500 watt 20 euro goedkoper is dan de bekende Antec NeoHE en Seasonic S12 500 Watt voedingen.

Bedankt alvast _/-\o_
Je systeem zal zon 235watt verbruiken met de overclock, ik raad dan ook een voeding aan die minimaal 20 amperres kan leveren op de 12v.
De voedingen die je op het oog hebt, kunnen jouw systeem makkelijk aan, zelfs als je een zwaardere videokaart erin wilt zetten dan is dat geen probleem!(bijv een geforce 8800gts)
Anoniem: 196052 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 18:20:
Ik zit er ook aan te denken een nieuw systeem samen te stellen :D , maar ik twijfel nog over de voeding..
Wat ik wil:

Asus M2n32 sli deluxe
AMD64 X2 4800+
6400 OCZ 2K C4 2x 1gig
Xfx 8600 GTS xxx
2 'oude' harde schijven
1 S-ata DVD-RW (NEC)

M'n broer zei : 500Watt moet je zkkr hebben, dus hij raadt de 500 Tagan aan (U35)
Ik vindt hem behoorlijk prijzig, maarj, als moet dan moet het ;)
misschien kan ik het met de 430Watt tagan ook wel af?

wat vinden jullie?
Je systeem wil zo'n 190 watt verstoken op de 12v, daarmee lust je hardware wel 16 amperres.
een voeding die minimaal 20 amperres kan leveren, daar heb je voldoende aan.

Echter raad ik persoonlijk een voeding aan die meer dan 25 amperres kan leveren op de 12v zodat je altijd nog gebakken zit in de ''toekomst''

Wat je broer zegt, dat klopt dus niet! 500watt is dus zware overkill. Ik raad je de coolermaster extremepower 430watt aan, deze kan 29 amperres leveren op de 12v. En hij is verschrikkelijk stil, en niet eens duur. Verkrijgbaar voor zo'n 40 euro bij de retailers, bijvoorbeeld Mycom e.d.
Hij is alleen niet modulair, maar ik ga er vanuit dat je dat niet zocht. Je bent met deze voeding in iedergeval goed voorbereid m.b.t. hardwareupgrades :)

[ Voor 17% gewijzigd door yori1989 op 12-07-2007 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196052

oke bedankt voor je uitleg ;) hij is alleen nog niet op voorraad :( dan maar ff wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
  • Laatst online: 25-03 22:21
Dit wordt mijn systeem:

Asus P5K
Quadcore6600
4x1gb DDR2/667mhz
8800GTX
NEC brander
Samsung 500gb
Kaartlezer
USB Toetsenbord+muis
2 externe HDDs

Ik wil gaan overclocken, maar weet niet hoeveel, aangezien dit mijn eerste keer gaat worden.
Ik heb bij dit systeem de volgende voeding gekozen:
Coolermaster Realpower 450W. Linkje: http://www.coolermaster-e...0-ACLY+Real%20Power%20450

Nu wil ik graag weten of dit genoeg is, of dat ik beter voor de 550watt voeding kan gaan van dezelfde serie.

BVD

[ Voor 0% gewijzigd door Rossi op 13-07-2007 00:20 . Reden: Typo :X ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
jurjenarnold schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 00:19:
Dit wordt mijn systeem:

Asus P5K
Quadcore6600
4x1gb DDR2/667mhz
8800GTX
NEC brander
Samsung 500gb
Kaartlezer
USB Toetsenbord+muis
2 externe HDDs

Ik wil gaan overclocken, maar weet niet hoeveel, aangezien dit mijn eerste keer gaat worden.
Ik heb bij dit systeem de volgende voeding gekozen:
Coolermaster Realpower 450W. Linkje: http://www.coolermaster-e...0-ACLY+Real%20Power%20450

Nu wil ik graag weten of dit genoeg is, of dat ik beter voor de 550watt voeding kan gaan van dezelfde serie.

BVD
Standaard wil je systeem 300watt van de 12v lijn snoepen, dit komt neer op 25 amperres die hij zou moeten leveren. Het minimale wat je moet hebben is dus 26 amperres op de 12v

De voeding die je op het oog hebt kan een continue vermogen leveren van 22amperres, dit is dus zwaar onvoldoende.

Als je de 550 watt neemt kan deze 30 amperres aan, dat is opzich genoeg.
Maar uitgaande dat je wil overclocken, en je cpu op 3ghz clockt, dan verbruikt hij meer, zelfs 155watt!

Met een overclock wil je systeem 355 watt van de 12v, dat komt neer 30 amperres, dat is precies wat de 550watt voeding kan leveren.

Uitgaande dat je nooit alle 4 cores op full load hebt, en waarschijnlijk niet alles tegelijk zal doen, kan die voeding het denk ik net trekken.

Wat betreft de 550watt versie van coolermaster, raad ik je deze af.

Welke ik je wel aanraad zijn de Antec voedingen http://azerty.nl/producte...11496/truepower-trio.html
Deze voeding kan 42 amperres leveren op de 12v en is zéér stil.
Zo ben je óók nog op de toekomst berekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

yori1989 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 06:52:
Asus P5K 40
Quadcore6600 105/160 (standaard/OC)
4x1gb DDR2/667mhz 4 x 5
8800GTX 130
NEC brander 5
Samsung 500gb 15
Kaartlezer
USB Toetsenbord+muis
2 externe HDDs

Standaard wil je systeem 300watt van de 12v lijn snoepen, dit komt neer op 25 amperres die hij zou moeten leveren. Het minimale wat je moet hebben is dus 26 amperres op de 12v

De voeding die je op het oog hebt kan een continue vermogen leveren van 22amperres, dit is dus zwaar onvoldoende.

Maar uitgaande dat je wil overclocken, en je cpu op 3ghz clockt, dan verbruikt hij meer, zelfs 155watt!

Met een overclock wil je systeem 355 watt van de 12v, dat komt neer 30 amperres, dat is precies wat de 550watt voeding kan leveren.

Uitgaande dat je nooit alle 4 cores op full load hebt, en waarschijnlijk niet alles tegelijk zal doen, kan die voeding het denk ik net trekken.

Welke ik je wel aanraad zijn de Antec voedingen http://azerty.nl/producte...11496/truepower-trio.html
Ik kom toch op iets andere getallen uit, ik heb ze hierboven dik gezet. Zonder overklok kom ik uit op totaal 320 watt waarvan er 250 watt van de 12 volt moet komen. Dit houdt in dat er 21 amperres van de 12 volt moet komen.
Met overklok gaat de cpu idd 155/160 watt verbruiken. Hierdoor zal de computer op 3.0 Ghz ongeveer 380 watt nodig hebben waarvan er 310 watt van de 12 volt moet komen, en dit is 26 amperres.

Als je een voeding heb welke 15% boven de benodigde amperres ligt dan zit je goed. Dit houdt dus in dat een voeindg welke minimaal 30 amperres kan leveren op de 12 volt geschikt is voor jouw systeem, ook als je de cpu op 3.0 Ghz heb draaien.
Voor het totale vermogen is ene marge van 10% voldoende, dit houdt dus in dat een voeindg minimaal 420 watt moet zijn.
Een voeding welke minimaal 420 watt en minimaal 30 amperres kan leveren moet dus voldoende zijn voor het systeem.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-03 12:08
Hi all,

Ik zit te twijfelen tussen de OCZ StealthXStream (Retail, 2x PCIe) 600 Watt en de Hiper HPU-4M580 580 Watt.
De OCZ heeft de volgende waarden:
+3,3V 36 A
+5Vsb 3 A
+5V 30 A
+12V1 18 A
+12V2 18 A
+12V3 18 A
+12V4 18 A
-12V 0,5 A
En de Hiper deze:
+3,3V 30 A
+5Vsb 2,5 A
+5V 36 A
+12V1 20 A
+12V2 18 A
+12V totaal 30 A
-12V 0,8 A
Welke is beter? En als dit de OCZ is, is dit dan ook daadwerkelijk 14euro meer waard?
Mijn systeem is:
mbord. Foxconn C51XEM2AA met nForce 590SLI chipset
CPU. Amd Athlon 64 X2 5200+
GPU 1x Asus EN7950GT
4 DDR2 800 geheugen modules van GEIL
2 DVD lezer/brander
3 Sata harde schijven waarvan 1 SATA2 Seagate barracuda 5200.10 500GB en 2 Maxtor schijven
verder heb ik 5 casefans en waterkoeling.

Welke kan ik het beste nemen? Ik zit te denken aan de Hiper maar als jullie zeggen dat ik veel beter de OCZ kan nemen ben ik wel bereid om 14 euro meer neer te leggen.
Als jullie vinden dat ik veel beter een andere voeding kan nemen hoor ik het ook graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vicco101
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-04 19:41
Ik heb m'n spec aangepast vanwege levertijden

ASUS striker extreme
Intel Q6600 cpu 2.4@3.0GHz
2x (2GB OCZ 1024 Cas4 Platinum)
MSI GeForce NX8800GTS OC Edition 640 MB
4x 250GB 7200rpm disks (seagate 7200.7)
Floppy/DVD/DVDRW
2x 12cm case koelers
1x zalman 9700NT koeler
Voeding Thermaltake 750 Watt Toughpower
2x ultrabright LED's
2x kleine licht balkjes

De tdp van de quad core is 105Watt dit in een systeem met 6 disks en 8800GTS
Hierbij vraag ik me af of een 750Watt wel voldoende is.
Deze voeding heeft 4 +12V lijnen met ieder 18A met een gezamelijke waarde van 56A.
Misschien is het toch handiger om een dual core the nemen vanwege het enerie gebruik.
Eventueel later een nieuwe videokaart upgrade. dit hang een beetje af van wat de dx10 spellen gaan doen op GPU gebied of het een SLI wordt of een nieuwe kaart (8900 serie).

edit
Als ik de voedings calculator invul komt ie met de uitkomst 900Watt
Nu lijkt me dit een beetje overdreven dus ik vraag het nog even hiero.
/edit

[ Voor 11% gewijzigd door vicco101 op 13-07-2007 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
  • Laatst online: 25-03 22:21
yori1989 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 06:52:
[...]

Raar, het is absoluut niet dat ik je niet geloof, verre van dat. Maar ik heb dit systeem bij paradigit besteld, en die zeggen dat het gewoon genoeg moet zijn. Ook heb ik, naar aanleiding van jou antwoord, nog eens gebeld met de helpdesk van paradigit, en die gaven hetzelfde antwoordt als de medewerkers in de winkel.
Kan je uitleggen hoe je precies tot je conclusie bent gekomen? En heb je misschien een vermoeden waarom die medewerkers van Paradigit zeggen dat dit wel zou moeten werken?

[ Voor 3% gewijzigd door Rossi op 13-07-2007 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

jurjenarnold schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 15:29:
[...]

Raar, het is absoluut niet dat ik je niet geloof, verre van dat. Maar ik heb dit systeem bij paradigit besteld, en die zeggen dat het gewoon genoeg moet zijn. Ook heb ik, naar aanleiding van jou antwoord, nog eens gebeld met de helpdesk van paradigit, en die gaven hetzelfde antwoordt als de medewerkers in de winkel.
Kan je uitleggen hoe je precies tot je conclusie bent gekomen? En heb je misschien een vermoeden waarom die medewerkers van Paradigit zeggen dat dit wel zou moeten werken?
misschien heb je iets aan deze post welke ik eerder vandaag gemaakt heb, deels als reactie op jouw systeem, deels als reactie op het antwoord van Yori

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik durf niet te zeggen wat voor voeding er in de Aopen kast zit, dit verandert namelijk nogal vaak, Twee jaar geleden zat er een FSP 300 watt voeding in de kast welke 20 amperres kon leveren. Wat er nu inzit durf ik echt niet te zeggen, misschien kun je hierover een mailtje sturen richting de (web)winkeld waar je hem wilt halen. Vraag dan duidelijk dat je wilt weten hoeveel amperres de 12 volt kan leveren, dit is namelijk belangrijker dan het wattage van de voeding.

Jouw systeem zal zonder overklok ongeveer 210 watt nodig hebben en 13 aperres op de 12 volt. Met jouw upgrades gaat dit omhoog naar 290 watt en 19 amperres. Als de voeding in de kast 22 amperres of meer kan leveren is hij geschikt voor jouw systeem
(Pagina 31 voor originele post).
Ik heb een verandering gemaakt van 4GB ipv 2GB en X1950XT ipv X1950Pro. Ik heb dan +10W nodig voor het geheugen, maar GPU weet ik niet. +30? Dan zal ik 330W nodig hebben inclusief de upgrades. Dat zou dan 3 Ampere erbij zijn, 22 minimaal, 25 aangeraden? Ik weet er nog niet zo heel veel van maar ik gok op dit.

Als alternatief, wat vind je van de Cooler Master Elite 330? Die heeft standaard een Cooler Master eXtreme Power 380W voeding voor 69,50.

+3,3V 22 A
+5Vsb 2 A
+5V 21 A
+12V1 10 A
+12V2 15 A
-12V 0.8 A

Eventueel voor 33 euro de kast en 42 euro een 430W versie van de voeding:

+3,3V 28 A
+5Vsb 2 A
+5V 30 A
+12V1 14 A
+12V2 15 A
-12V 0.8 A

De AOpen schijnt een piekvermogen van 350, maar constant van 250 W te hebben dus niet genoeg. Althans, dat was een van de shops. De andere twee die ik heb gemaild hebben niet geantwoord, ik zal nog een keer proberen. De prijs is voor mij heel belangrijk en de looks van de kast dus ik heb niet zoveel keuze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224904

ik krijg een nieuw systeem met de volgende specs:

e6750
8800 gts 640mb
2gb ram
500gb hd drive
dvd speler
dvd brander

wat voor voeding heb ik oop zijn minst nodig? ik d8 zelf zoiets als 500 watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-05 22:38
http://www.legionhardware.com/document.php?id=656&p=2
The actual test system consists of an Intel Core 2 Extreme QX6700 processor (130w), 4GB of DDR2 memory (30w), eight 320GB Seagate HDD’s (80w), SLI GeForce 8800 GTX graphics cards (450w), ASUS Striker Extreme motherboard, six 120mm case fans (50w), water-cooling (25w) and a single DVD-RW drive. Based on the claimed power requirements of each component, our test system should be drawing up to 800 watts of power. Yet it has been powered by the Thermaltake Purepower 550w for 6 months now without a single glitch.

dit geeft een indicatie hoeveel wat een high end pc ongeveer trekt. dus met een 600watt voeding kan elke PC van genoeg stroom, voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:12
ik heb nu een amd athlon 3000+ venice s939
ik wil deze vervangen door een x2 4400+ 1mb L2 s939
ik heb nu deze voeding: antec 350W SmartPower2.0 ATX12V v2.0

specs:
mobo: gigabyte k8n-pro-sli
ram: 4x512mb ddr-400
gpu: 2x asus7600gs 256mb in sli mode
hdd W-D 2x80 gig s-ata, W-D 1x160 gig s-ata
pci: wlan kaart en tv kaart
dvd: 1 dvd +/- dl brander en 1 dvd speler beiden ide
fans: 120mm artic fan, 90 mm arctic fan

is dit voldoende of moet er ook een andere voeding in?
ps 3000+ is 67 watt(volgens everest en tweakers) en 4400+ is 89 watt(volgens altern*te)

[ Voor 9% gewijzigd door naaitsab op 14-07-2007 13:25 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221575

Zijn er adaptors te koop naar 8pins PCI-E bijv 2 Molex + 6pins PCI-E naar 8pins PCI-E of 2X 6pins PCI-E naar 8pins PCI-E. En dan bij een nederlandse webshop want ik heb ze alleen nog maar in amerikaanse webwinkels gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Binnenkort ga ik m'n eigen pc kopen, waarschijnlijk:

Intel C2D E6320
2GB DDR2 PC5300 CL4 (1 stick)
ATi Radeon X1950XT
1x HD van 160/250GB, Western Digital
1x DVD-/+RW
1x P35-mobo
2/3x fans (2x120 plus wellicht 1 extra koelertje)

Volgens de PSU Calculator van Xtreme, kwam ik als ik langer dan 1 jaar met dat ding wilde doen, op een vermogen van 398W uit bij 80% TDP en 100% usage, peak load. Mijn oog viel daarom op een Arctic Cooling Silentium T2 Pro met 500W voeding aan boord, 85 eurie (is er nog een kwaliteitsformule voor voedingen+kasten? Zoals voeding = €0.10/Watt. Of heeft iemand anders nog hele goede ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sonata II misschien een optie? Die heeft zeker wel een goede PSU.. 450W, 85/90 euro. Die arctic zou ook wel van kwaliteit moeten zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Anoniem: 220263 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 17:38:
[...]
(Pagina 31 voor originele post).

Ik heb een verandering gemaakt van 4GB ipv 2GB en X1950XT ipv X1950Pro. Ik heb dan +10W nodig voor het geheugen, maar GPU weet ik niet. +30? Dan zal ik 330W nodig hebben inclusief de upgrades. Dat zou dan 3 Ampere erbij zijn, 22 minimaal, 25 aangeraden? Ik weet er nog niet zo heel veel van maar ik gok op dit.

Als alternatief, wat vind je van de Cooler Master Elite 330? Die heeft standaard een Cooler Master eXtreme Power 380W voeding voor 69,50.

+3,3V 22 A
+5Vsb 2 A
+5V 21 A
+12V1 10 A
+12V2 15 A
-12V 0.8 A

Eventueel voor 33 euro de kast en 42 euro een 430W versie van de voeding:

+3,3V 28 A
+5Vsb 2 A
+5V 30 A
+12V1 14 A
+12V2 15 A
-12V 0.8 A

De AOpen schijnt een piekvermogen van 350, maar constant van 250 W te hebben dus niet genoeg. Althans, dat was een van de shops. De andere twee die ik heb gemaild hebben niet geantwoord, ik zal nog een keer proberen. De prijs is voor mij heel belangrijk en de looks van de kast dus ik heb niet zoveel keuze..
De X1950PRO lust 65 watt, de X1950XT heeft ongeveer 110 watt nodig, dus 45 watt extra. Dit zorgt ervoor dat jouw vernieuwde systeem 290+45+10 = 350 watt (ik rond af) nodig heeft waarvan er 23 amperres van de 12 volt lijn moet komen. Een voeding van minimaal 400 watt met minimaal 27 amperres op 12 volt is dan wel aan te raden.

De Aopen voeding valt dan echt af, deze kan geen 400 watt leveren. De Elite330 valt ook net af omdat hij alles net niet kan leveren,. Ik gok echter dat de voeindg jouw systeem wel aan zal kunnen, echter met jouw toekomstige upgrades (de HD en de X2 6000+ zal hij het zwaar krijgen omdat hij zwaar belast wordt. Zonder de 6000+ voorzie ik met deze voeding echt geen problemen.

De eXtremepower430 welke jij voorstelt is echter wel geschikt (n ook aanbevolen) voor jouw systeem, ook met de upgrades.
Anoniem: 224904 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 21:11:
ik krijg een nieuw systeem met de volgende specs:

e6750
8800 gts 640mb
2gb ram
500gb hd drive
dvd speler
dvd brander

wat voor voeding heb ik oop zijn minst nodig? ik d8 zelf zoiets als 500 watt
twee opties, je klokt over, en je klokt niet over

Je klokt over

Ik er vanuit dat je de cpu 50% sneller laat lopen en dat je de gpu 15% sneller klokt. Jouw systeem heeft dan 320 watt nodig. Hiervan moet er 23 amperres van de 12 volt komen. Een voeding welke minimaal 360 watt kan leveren en minimaal 27 amperres op de 12 volt heeft moet geschikt zijn.

Je klokt niet over

Zonder enige overklok heft jouw systeem maar 250 watt nodig. Hiervan hoeft er maar 16 amperres van de 12 volt te komen. Een voeindg van minimaa; 300 watt met minimaal 19 amperres moet dan al geschikt zijn voor jouw systeem.
naaitsab schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 12:42:
ik heb nu een amd athlon 3000+ venice s939
ik wil deze vervangen door een x2 4400+ 1mb L2 s939
ik heb nu deze voeding: antec 350W SmartPower2.0 ATX12V v2.0

specs:
mobo: gigabyte k8n-pro-sli
ram: 4x512mb ddr-400
gpu: 2x asus7600gs 256mb in sli mode
hdd W-D 2x80 gig s-ata, W-D 1x160 gig s-ata
pci: wlan kaart en tv kaart
dvd: 1 dvd +/- dl brander en 1 dvd speler beiden ide
fans: 120mm artic fan, 90 mm arctic fan

is dit voldoende of moet er ook een andere voeding in?
ps 3000+ is 67 watt(volgens everest en tweakers) en 4400+ is 89 watt(volgens altern*te)
Met de X2 4400+ en zonder overklok heeft jouw systeem 280 watt nodig waarvan er 17 amperres van de 12 volt moet komen.
Jouw voeding kan totaal 350 watt leveren waarvan er 25 amperres van de 12 volt kan komen. Ofwel, jouw voeidng kan genoeg leveren voor jouw systeem, ook met de X2 4400+. Je heb zelf de ruimte om er een X2 6000+ in te zetten welke 125 watt lust
Jejking schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 15:41:
Binnenkort ga ik m'n eigen pc kopen, waarschijnlijk:

Intel C2D E6320
ATi Radeon X1950XT
1x DVD-/+RW
1x P35-mobo

Volgens de PSU Calculator van Xtreme, kwam ik als ik langer dan 1 jaar met dat ding wilde doen, op een vermogen van 398W uit bij 80% TDP en 100% usage, peak load. Mijn oog viel daarom op een Arctic Cooling Silentium T2 Pro met 500W voeding aan boord, 85 eurie (is er nog een kwaliteitsformule voor voedingen+kasten? Zoals voeding = €0.10/Watt. Of heeft iemand anders nog hele goede ideeën?
Een formule voor een losse voeding is dat hij minimaal 9 cent per watt moet kosten (en dan de goedkoopeste prijs uit te Pricewatch nemen). Bij een goede kast+ voeding is altijd bekend wat voor voeding er in de kast zit, deze wordt namelijk ook los verkocht.
Deze regel gaat trouwens niet op bij aparte voedingen of bij hele oude gevallen (een aparte is een voeding welke geen ATX is, bijvoorbeeld de voedingen voor in een barebone, auto of voor bij een mini itx systeem)

Voor jouw systeem kom ik trouwes uit op 250 watt en 16 amperres welke jouw systeem nodig gaat hebben mocht je niets overklokken. Een 300 watt voeding met 19 amperers moet daarom ook voldoende zijn. Wil je wat ruimte hebben om hardware bij te plaatsen/over te klokken dan is een 350 watt voeding met minimaal 23 amperres geen slechte keus.
Een voorbeeld van een goede voeindg is de Coolermaster eXtremepower430. Deze 430 watt voeding kan 25/29 amperers leveren (afhaneklijk van model, er zijn twee modellen) en kost maar 40 euro. De Antec NeoHE380 is ene 380 watt voedinig welke 28 amperers kan leveren. Deze voeding is superstul, erg goed, modulair en kost ongeveer 60 euro.
Beide voedingen zijn ruim voldoende voor jouw systeem. persoonlijk vind ik 500 watt een beetje overdreven, aangezien je met jouw system nooit de 500 watt zul gebruiken

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoore
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-04 10:47
Ik heb eens iets samengesteld als nieuwe pc. Mijn AMD 64 3200+ wordt me toch te sloom :)
Spezifikation: +3,3V: 28A, +5V: 40A, +12V1: 20A, +12V2: 20A, -5V: 0,5A, -12V: 0,8A, +5VSB: 2,5A
Is de voedig goed? Of is dit overkill en heb ik genoeg aan 530 Watt of misschien zelfs 430 Watt?

1 X 600W be quiet! Dark Power Pro
1 X Thermaltake Extreme Spirit II NorthBridge Cooler
1 X Logitech X-140
1 X PCI card 1394b Firewire800 3Port
1 X MB MSI P6N nForce 680i SLI/MCP Sound,GLan,SATA2 DDR2 10xUSB
1 X SATA 500GB 7200 16MB Western Digital WD5000AAKS Caviar SE16
1 X DVD-ROM 16x/48x Samsung SH-D163 black SATA bulk
1 X SATA 74GB 10.000 16MB Western Digital Raptor 740ADFD
2 X DDR2 OCZ 2GB DDR2-1066 2x1024MB PC8500 5-5-5-15 Reaper HPC
1 X Thermaltake Kandalf VA9000BWA black
1 X DVD-Br Samsung SH-S183L/BEBN SATA 18x/18x LS black bulk
1 X GeForce 8800GTS/HTDP 640MB ASUS TV 2xDVI Retail
1 X Zijpaneel Thermaltake Armor/Kandalf with fan black
1 X Intel Q6600 Core 2 Quad (4x2400Mhz) S775 2x4MB FSB1066 BOX

[ Voor 7% gewijzigd door knoore op 14-07-2007 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216031

Ik heb voor mezelf ook een nieuw systeem samengesteld, maar zit nog met de vraag wat voor een voeding ik nodig heb. Mijn systeem ziet er als volgt uit:

E4300
P35-DS3R
x1950 PRO
2x 1GB DDR2
1x 500GB HDD
2x 320GB HDD (raid 0)
DVD-RW
FDD + 7 in 1 cardreader

Ik wil de CPU kunnen overklokken naar 3 GHz, mijn geheugen uit kunnen breiden naar 4 of 6 GB en wat casefans in mijn kast kwijt.
Is de Enermax Liberty 400 dan voldoende? 400 Watt, 30A op de 12V, en met een 12cm fan redelijk stil volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

knoore schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 21:51:
Ik heb eens iets samengesteld als nieuwe pc. Mijn AMD 64 3200+ wordt me toch te sloom :)
Spezifikation: +3,3V: 28A, +5V: 40A, +12V1: 20A, +12V2: 20A, -5V: 0,5A, -12V: 0,8A, +5VSB: 2,5A
Is de voedig goed? Of is dit overkill en heb ik genoeg aan 530 Watt of misschien zelfs 430 Watt?

1 X 600W be quiet! Dark Power Pro
1 X Thermaltake Extreme Spirit II NorthBridge Cooler
1 X Logitech X-140
1 X PCI card 1394b Firewire800 3Port
1 X MB MSI P6N nForce 680i SLI/MCP Sound,GLan,SATA2 DDR2 10xUSB
1 X SATA 500GB 7200 16MB Western Digital WD5000AAKS Caviar SE16
1 X DVD-ROM 16x/48x Samsung SH-D163 black SATA bulk
1 X SATA 74GB 10.000 16MB Western Digital Raptor 740ADFD
2 X DDR2 OCZ 2GB DDR2-1066 2x1024MB PC8500 5-5-5-15 Reaper HPC
1 X Thermaltake Kandalf VA9000BWA black
1 X DVD-Br Samsung SH-S183L/BEBN SATA 18x/18x LS black bulk
1 X GeForce 8800GTS/HTDP 640MB ASUS TV 2xDVI Retail
1 X Zijpaneel Thermaltake Armor/Kandalf with fan black
1 X Intel Q6600 Core 2 Quad (4x2400Mhz) S775 2x4MB FSB1066 BOX
Ik ga er vanuit dat je de cpu gaat overklokken. Ik gok dat je hem tot 3.0 Ghz krijg.
Jouw systeem heeft dan 380 watt echt nodig. Hiervan zal er 26 amperres van de 12 volt moeten komen. Voor jouw systeem is daarom een voeding van minimaal 430 watt met minimaal 30 amperres op de 12 volt al voldoende.
Mocht jij neit van plan zijn om de computer uit te breiden of up te graden dan vind ik de 600 watt voeding wel een beetje overkill. Ben jij van plan om de videokaart ook over te klokken dan is de 430 watt voeding een beetje krap. De 530 watt is dan de enige die nog overblijft als je per sé een Be Quiet! wilt, en daarmee zit je echt ruim, je heb dan erg veel ruimte over. Als je de cpu tot ongeveer 2.8 Ghz overklokt moet het zelfs nog mogelijk zijn om op de 530 watt voeding een SLI opstelling te laten draaien.

Ben je van plan om de videokaart over te klokken, deze heeft voor iedere 10% OC 10 watt en 1 amperres nodig. Klok jij de videokaart dus 20% over dan zal jouw systeem 20 watt en 2 amperres meer nodig heben als wat ik net schreef, namelijk 400 watt en 28 amperres. De minimum aanbevoldoen voeding stijgt dan ook uiteraard (ook in dit geval met 20 watt en 2 amperres, een 450 watt met 32 amperres du)

Klok jij de cpu verder dan 3.0 Ghz dan is iedere 150 Mhz extra ongeveer 10 wat en 1 amperre
Anoniem: 216031 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 22:39:
Ik heb voor mezelf ook een nieuw systeem samengesteld, maar zit nog met de vraag wat voor een voeding ik nodig heb. Mijn systeem ziet er als volgt uit:

E4300
P35-DS3R
x1950 PRO
2x 1GB DDR2
1x 500GB HDD
2x 320GB HDD (raid 0)
DVD-RW
FDD + 7 in 1 cardreader

Ik wil de CPU kunnen overklokken naar 3 GHz, mijn geheugen uit kunnen breiden naar 4 of 6 GB en wat casefans in mijn kast kwijt.
Is de Enermax Liberty 400 dan voldoende? 400 Watt, 30A op de 12V, en met een 12cm fan redelijk stil volgens mij.
Jouw systeem zal op 3.0 Ghz (= 66% OC=zeer veel) ongevgeer 310 watt echt nodig hebben. Hiervan zal er 21 amperres van de 12 volt moeten komen.
Klok je daarnaast ook eens de videokaart 20% over dan zal jouw totale systeem 320 watt en 22 amperres nodig hebben.
Zet jij dan ook nog eens twee extra reepjes gehegen in jouw systeem dan zal de computer 330 watt en 22 amperres vragen (het maakt niet veel uit of jij twee reepjes van 256 of 2048MB bijplaatst, ze verbruiken ongeveer evenveel).
Voor dit system (dus met de cpu en gpu goed overgeklokt en alle geheugenbanken vol) is een voeding van 380 watt met 25 amperres al voldoende. Jouw voeindg kan meer dan dat leveren (zelfs 5 amperers meer op de 12 volt, en dat is best veel) en is daarmee geschikt voor jouw systeem. Je heb zelfs nog ruimte over om een paar HD's bij te plaatsen zonde rdat je de voeding echt maximaal gaat belasten.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181471

makkelijk vraagje:

Mijn pc bestaat uit een
- Intel Core2Quad Q6600 4x2.4
- XFX GeForce 8800GTS 320MB
- Asus P5k P35
--(zit 1 case fan van 120mm in (en 1 hddfan van 80mm)
(komen 2 opticals en 2 hhds in en 2 pcikaartjes)

Er zit nu een voeding van Coolermaster Realpower 550W SLI in welke een ontzettend irritant
blauw licht
afgeeft en naar mijn mening best te zwaar is...

Ik doe niet aan overclocken of what so ever,,
aan welk wattage (en merk) moet ik denken als ik een goede passende (maar vooral
ook) stille voeding wil?
Ga ik dat redden met een Paradigit "PC Voeding 500 WATT FSP 12cm"?

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 181471 op 15-07-2007 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

theodouma schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 21:04:
Een formule voor een losse voeding is dat hij minimaal 9 cent per watt moet kosten (en dan de goedkoopeste prijs uit te Pricewatch nemen). Bij een goede kast+ voeding is altijd bekend wat voor voeding er in de kast zit, deze wordt namelijk ook los verkocht.
Deze regel gaat trouwens niet op bij aparte voedingen of bij hele oude gevallen (een aparte is een voeding welke geen ATX is, bijvoorbeeld de voedingen voor in een barebone, auto of voor bij een mini itx systeem)
Okee, wel handig om te weten dat die kastvoedingen ook los worden verkocht, dan kan je die formule weer gebruiken :)
Voor jouw systeem kom ik trouwes uit op 250 watt en 16 amperres welke jouw systeem nodig gaat hebben mocht je niets overklokken. Een 300 watt voeding met 19 amperers moet daarom ook voldoende zijn. Wil je wat ruimte hebben om hardware bij te plaatsen/over te klokken dan is een 350 watt voeding met minimaal 23 amperres geen slechte keus.
Mag ik dan even vragen hoe jij dan gerekend hebt? Of heb jij een ander prog gebruikt dan die xTreme PSU Calculator v2.0? Ik wil wel eens aan de overklok gaan ja, maar dan zonder voltmods en dergelijke, sterker nog, ik zal het grootste gedeelte van de tijd (idletijd) de pc op een lager voltage laten lopen, scheelt in stroomrekening en ook in de warmte-ontwikkeling :)
Een voorbeeld van een goede voeindg is de Coolermaster eXtremepower430. Deze 430 watt voeding kan 25/29 amperers leveren (afhaneklijk van model, er zijn twee modellen) en kost maar 40 euro. De Antec NeoHE380 is ene 380 watt voedinig welke 28 amperers kan leveren. Deze voeding is superstul, erg goed, modulair en kost ongeveer 60 euro.
Beide voedingen zijn ruim voldoende voor jouw systeem. persoonlijk vind ik 500 watt een beetje overdreven, aangezien je met jouw system nooit de 500 watt zul gebruiken
Okee, ja, ik ging uit van top notch dus de piek in het stroomverbruik, maar inderdaad, het zal meevallen, zo'n stroomzuperds zijn het toch niet. Over die Coolermaster eXtremePower430 had ik veel goed nieuws gelezen, beoordeeld als zeer goed geloof ik. Ik ga die maar halen, icm een leuk kastje met goede koelingsmogelijkheden. Bedankt voor de raad :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210025

ik wil mijn pc upgraden met hooft componenten
AM2 moederboard
5200+
2GBDDR2
8800GTS
verder zit er in mijn systeem,
1 DVD brander
1 DVD Speler
Geheugenkaart lezer
TV kaart

Nou heeft mijn hudige systeem een 350W voeding, ik weet dat een 8800GTS kennelijk minimaal 400W nodig heeft.
Mijn vraag is eigenlijk welke voeding tussen de 400 en 500 W raden jullie aan voor dit systeem? Als

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:41
Ik wil een HTPC in elkaar knutselen die idle super weinig verbruikt (<40 watt) hier moet dus een hoog rendements voeding niet bij ontbreken. Ik zat te denken aan de volgende onderdelen:
-AMD Athlon X2 BE-2350 (42 watt tdp)
-MSI K9AGM2-FIH, 690G
-PQI MAC41GUOE (1GB geheugen, 1 reepje, lekker goedkoop)
-Club3D HD 2400 Pro Lowprofile (HD ondersteuning als hier nog betere suggesties voor zijn wil ik die graag horen, lager verbruik zelfde functionaliteit of beter?)
-Samsung SpinPoint T166 HD252KJ, 250GB
-Simpel DVD spelertje/brander van NEC oid.

Het hele zooitje wordt undergeclockt/undervolt wann het niets staat te doen dus ik hoop dat 30 watt mogelijk wordt.
Doel is dus vooral laag verbruik en zo weinig mogelijk geluid, als er iemand suggesties heeft over welk onderdeel dan ook graag!

Maar mijn eigenlijke vraag in dit topic is welke voeding is perfect voor dit doeleind? Dus zo hoog mogelijk rendement? Is 85% mogelijk bij lage wattage voedingen?

[ Voor 7% gewijzigd door bokkow op 15-07-2007 16:41 ]

Tesla Model 3 Performance - Renault Zoe ZE40 - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Anoniem: 181471 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 12:38:
makkelijk vraagje:

Mijn pc bestaat uit een
- Intel Core2Quad Q6600 4x2.4
- XFX GeForce 8800GTS 320MB
- Asus P5k P35
--(zit 1 case fan van 120mm in (en 1 hddfan van 80mm)
(komen 2 opticals en 2 hhds in en 2 pcikaartjes)

Er zit nu een voeding van Coolermaster Realpower 550W SLI in welke een ontzettend irritant
blauw licht
afgeeft en naar mijn mening best te zwaar is...

Ik doe niet aan overclocken of what so ever,,
aan welk wattage (en merk) moet ik denken als ik een goede passende (maar vooral
ook) stille voeding wil?
Ga ik dat redden met een Paradigit "PC Voeding 500 WATT FSP 12cm"?
jouw systeem zal ongeveer 320 watt echt nodig hebben, 21 amperres moet hiervan van de 12 volt komen. Een voeindg welke minimaal 24 amperres kan leveren (en minimaal 350 watt is) moet voldoende zijn voor jouw systeem.
Als jij een zeer stille voeding wilt denk ik dat je wel iets aan de Antec NeoHE380 of 430 heb. Deze voedingen zijn 380 en 430 watt en kunnen 28 en 32 amperres leveren op de 12 volt. Verder hebben deze voedingen geen verlichting. Ze hebben een 80 mm fan welke extreem stil is, zoals ook uit deze test blijkt. Verder zijn ze modulair en kosten 60 en 70 euro.

Wil je goedkoper dan kun je ook de Coolermaster eXtremepower430 overwegen. Deze 430 watt voeding kan 25/29 amperres leveren (afhaneklijk van model) en is ook erg stil door dde 120 m fan. Hij is niet zo stil als de NeoHE. Ook deze voeding heeft geen verlichting. Het grote voordeel van deze voeding is dat hij maar 40 euro kost.

De Paradigit voeding zou ook kunnen, al denk ik dat de NeoHE430 beter is qua mogelijkheden en kwaliteit. Wil je per sé een 500 watt voeding, de NeoHE is er ook in een 500 watt smaakje te krijgen :)
Jejking schreef op zondag 15 juli 2007 @ 14:20:
[...]

Okee, wel handig om te weten dat die kastvoedingen ook los worden verkocht, dan kan je die formule weer gebruiken :)

[...]

Mag ik dan even vragen hoe jij dan gerekend hebt? Of heb jij een ander prog gebruikt dan die xTreme PSU Calculator v2.0? Ik wil wel eens aan de overklok gaan ja, maar dan zonder voltmods en dergelijke, sterker nog, ik zal het grootste gedeelte van de tijd (idletijd) de pc op een lager voltage laten lopen, scheelt in stroomrekening en ook in de warmte-ontwikkeling :) 1

[...]

Okee, ja, ik ging uit van top notch dus de piek in het stroomverbruik, maar inderdaad, het zal meevallen, zo'n stroomzuperds zijn het toch niet. Over die Coolermaster eXtremePower430 had ik veel goed nieuws gelezen, beoordeeld als zeer goed geloof ik. Ik ga die maar halen, icm een leuk kastje met goede koelingsmogelijkheden. Bedankt voor de raad :9
1

Ik gebruik geen proggies, alleen mijn logisch verstand. Ik bepaal van ieder onderdeel in de computer wat hij nodig heeft aan wattage. Vervolgens tel ik alles bij elkaar op en heb daarmee het vermogen dfat een computer nodig heeft. Het vermogen van de cpu, gpu en HD's deel ik door 12, dan heb je de stroom welke van de 12 volt moet komen.

Jouw systeem

Intel C2D E6320
ATi Radeon X1950XT
1x DVD-/+RW
1x P35-mobo

De C2D heeft standaard 65 watt nodig, dit kun je van de site van Intel of van BalusC halen
Geheugen hefet ongeveer 5 watt per reepje nodig (eigelijk 2-3, maar ik rond af naar boven, rekent ook iets makkelijker)
Hoeveel watt de videokaart nodig heeft staat hier (110 watt)
Een HD heeft 15 watt nodig per stuk (eigelijk 12, maar ook hier rond ik af)
dvd mag je 5 watt voor nemen. (in jouw geval wel, soms moet je meer nemen voor de dvd)
moederbord is standaard 40 watt. Heb je een moederbord met een erg grote cooler dan is dat 50
5-10 watt voor de fans.

Tel je alles bij elkaar op kom je uit op 250 watt.

De cpu, gpu en HD hebben samen 190 watt nodig. 190watt/12volt = 15.8 amperres, afgerond naar 16.
Anoniem: 210025 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 14:29:
ik wil mijn pc upgraden met hooft componenten
AM2 moederboard
5200+
2GBDDR2
8800GTS
verder zit er in mijn systeem,
1 DVD brander
1 DVD Speler
Geheugenkaart lezer
TV kaart

Nou heeft mijn hudige systeem een 350W voeding, ik weet dat een 8800GTS kennelijk minimaal 400W nodig heeft.
Mijn vraag is eigenlijk welke voeding tussen de 400 en 500 W raden jullie aan voor dit systeem? Als
Dat de GTS 400 watt nodig heeft is echt grote onzin. De kaart zelf heeft 110 watt nodig, om daar gelijk minimaal een 400 watt voeding voor te nemen is vaak wat overdreven. Jouw systeem heeft zonder overklok bijvoorbeeld maar 290 watt nodig (tenminste, als je ook één HD in je systeem zet). Hiervan zal er 18-19 amperes van de 12 volt moeten komen. Een voeindg welke minimaal 22 amperres kan leveren (en minimaal 330 watt is) moet daarom ook al voldoende zijn.

Het wattage is niet het belangrijkste van een voeding, de amperres op de 12 volt is het belangrijkste.

Als je naar een auto kijkt dan heeft men het ook graag over de hoeveelheid PK's, NM en cilinderinhoud, terwijl de max snelheid, de tijd dat hij nodig heeft om tot 100 km/h te komen en het verbruik veel belangrijker zijn, dat zijn de echte prestaties, die merk je echt. De hoeveelheid PK's is natuurlijk altijd leuk om te weten als je in de kroeg aan het opscheppen ben over de auto, maar toch is zijn de prestaties belangrijker. Wat heb je immers aan een auto met 900 PK als de prestaties bagger zijn?? (0..100 km'h in 20 sec, max 150 km/h en een verbruik van 1:3)

Met een computervoeding is dit ook zo. Men schept graag op over hoevel watt een voeding is. Ook fabrikanten doen dit, terwijl de prestatie echt belangrijk is, en dat is voor het grootste gedeelte de hoeveelheid amperers welke de voeding kan leveren op de 12 volt lijn.

Met heeft het altijd (met auto's en met voedingen) altijd over te preformance (900 PK, 550 watt), en nooit over de prestaties, (0..100 km/h in 5.3 sec, 32amperres op de 12 volt) terwijl de preformace echt belangrijk is.

Je zegt een 350 watt voeding te hebben. Dit is de de preformace. Het zegt echt helemaal niets over de kwaliteit of prestatiies. Het kan zomaar kunnen dat deze voeding best jouw systeem aankan. Je moet dan even naar de voeding kijken, hierop staat hoeveel hij kan leveren (de prestaties). Als hij 22 amperres of meer kan leveren op de 12 volt dan is de voeidng gewoon geschikt voor jouw systeem.

Mocht hij dit niet kunnen leveren dan moet je kijken naar een voeding welke dit wel kan. Een voorbeeld is de Coolermaster eXtremepower430, deze kan totaal 25/29 amperres leveren (afhankelijk van model). Deze kost ongeveer 40 euro. Voor 60 euro heb je ook de Antec NeoHE380. deze voeding kan totaal 26 amperres leveren en is iets beter dan de Coolermaster, hij is kwalitatief ietsje beter en hij is stiller. Wil je ruim zitten met een voeding dan kun je ook naar de NeoHE430 kijken. Deze voeding kost 70 euro en kan totaal 32 amperres leveren op de 12 volt.
bokkow schreef op zondag 15 juli 2007 @ 16:40:
Ik wil een HTPC in elkaar knutselen die idle super weinig verbruikt (<40 watt) hier moet dus een hoog rendements voeding niet bij ontbreken. Ik zat te denken aan de volgende onderdelen:
-AMD Athlon X2 BE-2350 (42 watt tdp)
-MSI K9AGM2-FIH, 690G
-PQI MAC41GUOE (1GB geheugen, 1 reepje, lekker goedkoop)
-Club3D HD 2400 Pro Lowprofile (HD ondersteuning als hier nog betere suggesties voor zijn wil ik die graag horen, lager verbruik zelfde functionaliteit of beter?)
-Samsung SpinPoint T166 HD252KJ, 250GB
-Simpel DVD spelertje/brander van NEC oid.

Het hele zooitje wordt undergeclockt/undervolt wann het niets staat te doen dus ik hoop dat 30 watt mogelijk wordt.
Doel is dus vooral laag verbruik en zo weinig mogelijk geluid, als er iemand suggesties heeft over welk onderdeel dan ook graag!

Maar mijn eigenlijke vraag in dit topic is welke voeding is perfect voor dit doeleind? Dus zo hoog mogelijk rendement? Is 85% mogelijk bij lage wattage voedingen?
Ten eerste kun je beter wel voor twee reepjes geheugen gaan. In het energieverbruik merk je hier niets van. Echter wordt de bandbreedte wel twee maal zo groot, en dat merk je erg in preformance. Verder kun je kijken naar een snelle laptopHD, deze hebben al snel 10 watt minder nodig. De videokaart is erg netjes gekozen, deze heeft echt bijna niets nodig aan energie.

Ik kan je niet zeggen welke voeindg je het beste nodig heb. Ik schat dat het verbruik niet al te veel scheelt bij minimale belasting.
Als je en voeindg haal, neem dan geen zware voeding, een 800 watt voeding verbruikt ongeveer evenveel als een 250 watt voeding als hij amper belast wordt. Sterker nog, de 800 watt zal iets meer verbruiken. Een erg lichte voeding is daarom ook aan te raden. (minimaal 250 watt)
Ondanks dat de verleiding erg groot is, neem geen sweex, qtec, trst, Xgear of no-name voeding. Deze kunnen jouw computer wel aan, echter lusten ze meer dan een echte, goede voeindg.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

theodouma schreef op maandag 16 juli 2007 @ 21:52:
Hoeveel watt de videokaart nodig heeft staat hier (110 watt)
HULDE... Zo'n thread was ik net naar op zoek, ik had wel zoiets gevonden maar dit slaat alles! :D _/-\o_
moederbord is standaard 40 watt. Heb je een moederbord met een erg grote cooler dan is dat 50, 5-10 watt voor de fans.
Als je nog een lijst met het verbruik van verschillende chipsets hebt slingeren, ik houd me aanbevolen ;)

Ik was van plan te undervolten maar misschien ga ik toch een stroomzuinigere GPU halen :)

En... logisch verstand > proggies :)

Fijn dat je even helpt, het scheelt wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Jejking schreef op maandag 16 juli 2007 @ 22:54:
[...]

HULDE... Zo'n thread was ik net naar op zoek, ik had wel zoiets gevonden maar dit slaat alles! :D _/-\o_

[...]

Als je nog een lijst met het verbruik van verschillende chipsets hebt slingeren, ik houd me aanbevolen ;)

Ik was van plan te undervolten maar misschien ga ik toch een stroomzuinigere GPU halen :)

En... logisch verstand > proggies :)

Fijn dat je even helpt, het scheelt wel!
een lijst met het verbruik van chipsets heb ik niet (helaas). echter kun je aan de koelers op het moederbord goed zien hoeveel hij nodig heeft.

Alle elektrische energie welke in het moederbord gaat wordt omgezet in warmte (wet van behoud van energie). Deze warmte moet worden afgevoerd via de coolers op het moederbord. Hoe groter de coolers, hoe meer warmte hij kwijt moet, hoe meer energie er in het moederbord gaat.

Standaard hou ik altijd 40 watt aan voor een moederbord. Is het een erg zuinig geval (te zien aan de zeer kleine coolers) dan maak ik er 30 of 20 van. Zit er een paar kilo aan koper en heatpipes pop het moederbord dan kun je 50 of zelfs 60 watt voor het moederbord nemen.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosj
  • Laatst online: 29-11-2024
Voor de volgende samenstelling zou ik graag willen weten welke voeding ik nodig zal hebben. Ik beschik nu nog over een 380W Tagan voeding. Maar ik vrees dat deze te zwak hier voor is.

Processor: E6750 -> Overclock naar 3 tot 3,5 Ghz
Moederbord: MSI P6N SLI Platinum, nForce 650i SLI
Opticals: NEC AD-5170 18x
Geheugen: OCZ OCZ2P800R22GK (2 GB)
Harddisk: Maxtor 7200t 160GB, WD Raptor 10000t 36 GB
Grafische kaart: Sapphire Radeon HD2900 XT 512 MB

Mijn idee was om de Cooler Master Extreme Power 650 watt aan te schaffen, of is dit overkill?

Met vriendelijke groet, :)

Kosj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226664

ja, ik heb ook hetzelfde probleem,
k heb nu,

DualCore Intel pentium D 3,2GHz (16 x 200)
1 gig ram, (komt nog een gig bij( 4x 512 @ 677(denk ik)))
6200LE (word 7950GX2 of 1950XTX kan niet kiezen)
Asus P5LD2 MoBo
2 dvd spelers, nodige koeling
(zeg ff alsk wat vergeet,)
Kheb nu sweex voeding, 350Watt,
is da genoeg om me sys met nieuwe videokaart/geheugen te voorzien?
en zo nee, hoeveel watt moet ik dan min. hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225682

nou.. ik heb dus een PC samengesteld.. maar nu.. de voeding / behuizing. Welke voeding zouden jullie me adviseren met dit systeem?:

Processor: C2D E6750
Moederbord: Gigabyte P35C-DS3R
Geheugen: Kingston KVR667D2N5K2/2G
Videokaart: Asus 8800GTS 640 MB
Harde schijf: Samsung Spinpoint T166 320 GB
diskettedrive: NEC 3,5" Diskette Drive 1,44MB
DVD brander: NEC AD-7173S 18x
Monitor: Samsung Syncmaster 206BW

Ik ben niet van plan te gaan overclocken.. hij moet redelijk stil zijn en uiteraard betrouwbaar.. iemand ideeën?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 225682 op 17-07-2007 19:23 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.