Ik ga een systeem bestellen met de volgende configuratie (monitor, speakers, software hier weggelaten, want die doen er niet echt toe):
Antec Midi Tower P182 Performance One ATX no PSU (N.B.: Deze heeft 3 TriCool fans bijgeleverd)
Apacer Card Reader AE161 16 in 1 Intern 3,5" USB2.0
Asus P5K-E/WiFi-AP iP35, SATA2 RAID, WLAN
Asus Videokaart PCI-e Radeon 2900XT 512MB 2xDVI/HTDVI
Intel Core 2 Duo E6750 2.66GHz FSB1333 4MB
Kingston 2x1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL4.0 Nvidia
Logitech MX518 Optical Mouse
Logitech Media Keyboard Elite
NEC DVD-/+/RAM AD-7173S 18x/18x/8x
Samsung 320GB SATA300 16MB FDB, HD321KJ (N.B.: 3 stuks, in RAID 0)
Scythe Processor Koeler Infinity
M.b.t. de voeding zit ik nog wat te twijfelen. Zelf dacht ik aan een Corsair 520HX/620HX of een Antec NeoHE550. Ik heb goede reviews gelezen over deze voedingen (stil, stabiel, modulair). Volgens de diverse rekenprogrammaatjes zouden ze alledrie voldoen. Ik ga (voorlopig) niet overclocken. Maar de Antec NeoHE550 en de Corsair 520HX hebben beide maar 4 SATA-poweraansluitingen. Die zouden dan allemaal al gevuld zijn.
Kan ik straks gewoon met molex-->SATA-power kabels eventuele extra opticals aansluiten, of raden jullie dat af bij deze voedingen?
In de (nabije) toekomst komt er zeker een externe e-SATA/USB HD bij voor backup, en misschien (maar het eerste halfjaar zeker niet) een 2e 2900XT in CrossFire. Zowel de Antec NeHE550 als de Corsair 520HX hebben maar 2 PCI-Express aansluitingen.
Kan ik een eventuele 2e 2900XT ook met molex-->PCI-Express-power kabels aansluiten, of raden jullie dat af bij deze/alle voedingen?
Een ander probleem is de PCI-Express aansluitingen op de 2900XT. Deze heeft zowel een 6-pins als een 8-pins connector nodig. In de handleidingen staat niet aangegeven dat deze wordt meegeleverd. Weten jullie of Antec of Corsair dat inmiddels wel doet? Uit
dit forumtopic lijkt het alsof deze er wel bij zou moeten zitten...

Iemand die hier duidelijkheid over kan geven?
Welke voeding raden jullie me aan? De Corsair 520HX of Antec NeoHE550, of de Corsair 620HX? Of misschien wel een hele andere voeding? Qua budget indien mogelijk graag wel beperkt houden tot een euro of ca. 125, anders vind ik het wel een beetje te gortig worden eigenlijk.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden en tips!